Zorgverzekering 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Slawkooo schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:52:
Ik zag dat er tot en met 31 januari een nieuwe verzekering afgesloten kan worden. Als ik vandaag de oude opzeg en een nieuwe teken, bijvoorbeeld op 20 januari, heb ik dan 20 dagen geen dekking als ik in het ziekenhuis lig?
Diegene die je in jou voorbeeld afsluit op 20 Januari loopt dan met terug werkende kracht vanaf 1 Januari.
Ook de premie loopt met terugwerkende kracht vanaf 1 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:36
Zien jullie op de hoogte dat zorgverzekeraars ook eigen prijzen voor medicijnen mag rekenen? Nu weet ik dat o.a. FBTO dat doet en waardoor je dus denkt goedkoper uit te zijn maar ondertussen veel sneller door je eigen risico blijkt te gaan doordat zij hogere prijzen rekenen dan menzis/anderzorg.

Ik ben benieuwd of er nog meer zorgverzekeraars zo zijn. VGZ valt voor mij ook af omdat ik daar praktijkvoorbeelden van heb, dat je tegen het omzetplafond aan loopt, waardoor je in september/oktober al naar het volgende jaar wordt geboekt om die reden.

[ Voor 3% gewijzigd door Morpheusk op 31-12-2023 07:55 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-06 08:48
frankdegraaf82 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:57:
Ik heb gisteren FBTO basis aangevraagd en deze gecombineerd met zilverenkruis aanvullend en tand 1 ster.

Ik lees echter net pas over het omzetplafond van FBTO. Is dat iets om druk over te maken? Staat leuk dat ze contracten hebben met alle ziekenhuizen. Ik vraag het omdat ik nu nog kan wijzigen…
https://www.ad.nl/binnenl...t-350-operaties~aaf6f2dc/

https://www.telegraaf.nl/...-kosten-in-de-hand-houden

https://www.skipr.nl/nieu...t-knellende-zorgplafonds/

https://www.rtvdrenthe.nl...aren-uit-smilde-niet-door

https://medicohelp.nl/1309-2/

TLDR: ja het kan voor aardig wat problemen zorgen, ik vroeg ook de zorgverzekeraar of het eventueel zou kunnen gebeuren als je bijvoorbeeld 100 dagen op een wachtlijst staat en 2 dagen ervoor is het op en dan kan je niet geholpen worden. Dan vind de zorgverzekeraar dus dat je opnieuw een wachtlijst op moet bij een andere zorgverlener.. lekkere zorgplicht wel…

Omdat dit jaar de druk op contractering zo hoog is zit er ook de kans in dat er slechtere contracten bijzitten als vorig jaar, dus het risico kan hoger zijn.
Slawkooo schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:52:
Ik zag dat er tot en met 31 januari een nieuwe verzekering afgesloten kan worden. Als ik vandaag de oude opzeg en een nieuwe teken, bijvoorbeeld op 20 januari, heb ik dan 20 dagen geen dekking als ik in het ziekenhuis lig?
In het ziekenhuis doet de dbc er volgensmij 90 dagen over dus nee, daar zul je niet veel van merken. Daarentegen heb je wel het probleem dan iets zou moeten betalen ( dure medicijnen bijv ) dan wordt dat tegen ongecontracteerde tarieven verrekend en ben je dus duurder uit, want de zorgverzekeraar vergoed dat niet volledig met terugwerkende kracht (had ik vorig jaar al terwijl ik op de 30ste overgestapt was, maar niet in hun systeem stond… dat vind ik dan wel weer schandalig maar het ging in mijn geval maar om 2 euro want het was een standaard medicijn)

[ Voor 23% gewijzigd door AMD and INTEL op 31-12-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:17

Eix

bsmpower schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:27:
[...]

Wij hebben al jaaaren CZ met dat jongeren pakket als aanvulling (inmiddels beide 39). Blijkt ook nu weer een prima keuze, dus verwacht dat we ook voor komend jaar weer CZ kiezen. En dan met name indd om die tandarts vergoeding die een stuk hoger ligt dan bij de meeste andere. Tandarts kosten lopen al snel op... Qua kosten <> voorwaarden zien wij zo snel geen betere keuze?
DSW heeft een soortgelijke verzekering met de AV-standaard (en AV-top). Dus tandarts als onderdeel van een groter aanvullend pakket in plaats van een losse module. Waar CZ met de jongerenverzekering 75% tot €450,- vergoedt werkt DSW dan weer met beperkingen in aantal codes en maximale bedragen voor behandelingen als vullingen en kronen (enkel AV-top). Dat maakt gelijk ook dat het lastig vergelijken is omdat de vergoeding nogal behandeling specifiek is. Uit ervaring ( :*) ) weet ik dat je meer dan €450,- vergoed kan krijgen tegen een lagere premie dan CZ.

Wel is bij DSW de maximale mondzorg-vergoeding bij ongevallen weer lager. En met het idee dat je vooral moet verzekeren wat je niet zelf kan dragen vind ik dat een minpunt.
Marleytjuh schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 21:10:
Ik wil me voor het komende jaar een goede tandartsverzekering nemen, het liefst 75/100% tot €500/750. Zouden jullie dit in mijn situatie doen, of is een tandartsverzekering eigenlijk altijd overbodig?
Ik ervaar het in ieder geval niet als overbodig. Maar je betaald al snel zo’n 2/3e van de maximale uitkering als premie. Kwestie van goed rekenen, zeker als je al een goede inschatting kan maken van de verwachte kosten. Dat is net wat het voor mij dit jaar lastig maakt.

In conclusie, als je nu al op zeker kosten verwacht zou ik overwegen om een behoorlijke tandartsverzekering af te sluiten. Maar ik zou dan het totaalpakket vergelijken zodat je ook CZ en DSW kan meenemen en niet enkel losse tandverzekeringen. Mijn beeld is daarnaast nog dat bij verzekeraars met keuze tussen 75% of 100%-vergoeding tot een bedrag x de hogere premie voor volledige vergoeding al snel niet loont. Of je moet echt qua kosten op een heel specifiek break-even point uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slawkooo
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 10-01-2024
*knip* klaar nu, dit gaat teveel richting mogelijke fraude

[ Voor 92% gewijzigd door ZieMaar! op 31-12-2023 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
RudyL schreef op zondag 31 december 2023 @ 00:19:
...
Verder geen positieve/negatieve ervaring met een dergelijk plafond. Wel daardoor vorig jaar besloten bij Menzis te verzekeren ipv een andere wat betreft gecontracteerde ziekenhuis en ook zo'n omzetplafond. Tegenwoordig lijken ze het echter allemaal te hebben.
Aevitae niet meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb het topic globaal doorgelezen maar volgens mij is de Hema het goedkoopste met een premie van 124 euro bij het hoogste eigen risico?

Ik ga puur voor prijs, en die 10% korting op artikelen is dan ook leuk meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim1147
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-06 22:38
frankdegraaf82 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 23:57:
Ik heb gisteren FBTO basis aangevraagd en deze gecombineerd met zilverenkruis aanvullend en tand 1 ster.

Ik lees echter net pas over het omzetplafond van FBTO. Is dat iets om druk over te maken? Staat leuk dat ze contracten hebben met alle ziekenhuizen. Ik vraag het omdat ik nu nog kan wijzigen…
Dat kan inderdaad reden zijn om te kiezen voor een bepaalde zorgverzekeraar. In het afgelopen jaar kregen de verzekerden van de labels van Achmea (zoals De Friesland, FBTO en Zilveren Kruis) en ASR onder meer te maken met een patientenstop bij het Martini Ziekehuis in Groningen. Volgens dit verhaal zijn de problemen met het omzetplafond al in augustus ontstaan. Bij verzekeraars die niet garanderen dat er geen omzetplafond is afgesproken met zorgverleners is er een kans dat een dergelijke situatie weer gaat ontstaan. Al eerder waren er problemen met verzekerden van VGZ en FBTO in een ziekenhuis in Rotterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 374460

Inevitable schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:20:
Ik heb het topic globaal doorgelezen maar volgens mij is de Hema het goedkoopste met een premie van 124 euro bij het hoogste eigen risico?

Ik ga puur voor prijs, en die 10% korting op artikelen is dan ook leuk meegenomen.
zorg en zekerheid is met €122,65 nog iets goedkoper, maar als je vaak bij de hema koopt, haal je die paar euro er wel uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim1147
Inevitable schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:20:

Volgens de verschillende prijsvergelijkers kan het nog goedkoper. Aevitae Basisverzekering Natura Select wordt aangeboden voor € 119,45 met € 885,- eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Wim1147 schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:33:
[...]

Volgens de verschillende prijsvergelijkers kan het nog goedkoper. Aevitae Basisverzekering Natura Select wordt aangeboden voor € 119,45 met € 885,- eigen risico
Dat is ook een goede inderdaad. Scheelt toch weer een paar euro per maand. Maar jeetje, wat wordt het duur allemaal. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:01
Meer mensen last bij bevestigen van een nieuwe verzekering op overstappen.nl?
Alles ingevuld en bij laatste druk op de rode knop van bevestigen gebeurd er eigenlijk niks, je krijgt geen eind scherm met bevestiging is gelukt.
Ik ben bang omdat ik niet in het eind bevestigingsscherm ben gekomen daardoor ook geen cashback ga ontvangen.

Wel direct een bevestigingsmail ontvangen, dus lijkt verder wel gelukt allemaal.... vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jans0090
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-05 19:09
Strider schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:20:
Zorgverzekering is weer fors duurder geworden. Betaalde dit jaar € 1370,- voor hoogste eigen risico + 8 fysio behandelingen. Dat is voor 2024 bijna 300 euro duurder :')

De voordeligste zorgverzekeraar waar ik op uitkom is: Aevitae

Via https://www.overstappen.nl/zorgverzekering
+
€ 13 euro via CashbackXL
+
€20 Bol.com waardebon

Met €885,- eigen risico + 6 Fysio kom ik uit op € 1477,- per jaar.
Heb hetzelfde pakket genomen, maar dan via Independer vanwege de gratis tandongevallenverzekering. 20 euro cashback via CashbackXL + een 10 euro waardebon van Decathlon. Dekking van Aevitae hier in de omgeving is prima en geen zorgplafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:01
Dirk0s schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:37:
Meer mensen last bij bevestigen van een nieuwe verzekering op overstappen.nl?
Alles ingevuld en bij laatste druk op de rode knop van bevestigen gebeurd er eigenlijk niks, je krijgt geen eind scherm met bevestiging is gelukt.
Ik ben bang omdat ik niet in het eind bevestigingsscherm ben gekomen daardoor ook geen cashback ga ontvangen.

Wel direct een bevestigingsmail ontvangen, dus lijkt verder wel gelukt allemaal.... vreemd.
Ik heb het zojuist ook via overstappen.nl gedaan en wel een bevestigingsscherm gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Bij de lijst met gecontracteerde zorg van FBTO staat er bij mijn ziekenhuis: contract: vergoed t/m 2024.

Betekend dit tot 31/12/2024 of hoe moet ik het zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:59
Heb dus via Independer een andere verzekering ge nomen. De overstap zou geregeld worden, maar aangezien dat vorig jaar misging bij mijn partner, besloot ik om mijn huidige verzekering alvast zelf op te zeggen. Heeft dat nog consequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim1147
Ibriboy schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:15:
Bij de lijst met gecontracteerde zorg van FBTO staat er bij mijn ziekenhuis: contract: vergoed t/m 2024.

Betekend dit tot 31/12/2024 of hoe moet ik het zien?
Dat betekent tot en met 31 december 2024 behoudens een eventueel zorgplafond/omzetplafond. Als dat laatste het geval is, dan kan de FBTO u wellicht nog 'bemiddelen' naar een ander ziekenhuis bij het overschrijden ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
Nou. Volgens mij is de aanvraag voor een andere zorgverzekering weer niet goed gegaan via Independer. Vorig jaar ging het ook al mis bij mijn partner.

Hoor je direct een bevestigingsmail te krijgen van de nieuwe zorgverzekeraar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:25
Munki schreef op maandag 1 januari 2024 @ 11:16:
Hoor je direct een bevestigingsmail te krijgen van de nieuwe zorgverzekeraar?
Heb je een bevestigingsmail van Independer ontvangen? Zo ja, dan moet het wel goedkomen.
In het ergste geval moet je er achteraan en dan wordt het achteraf recht gezet voor je, zolang er maar bewijs is dat je voor 1 januari een overstap wilde doen.

Echt, die aanvragen via vergelijkingsssites zijn een drama. Of die gratis tandenborstels.... 50% van de mensen gaat dan bellen met de zorgverzekeraar om te vragen waar die tandenborstel blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:23
Goed, tip voor aankomend jaar: wacht niet tot het allerlaatste moment
Of zeg je verzekering op, dan heb je nog tot eind januari de kans.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Laatst online: 27-10-2024
Munki schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:33:
Heb dus via Independer een andere verzekering ge nomen. De overstap zou geregeld worden, maar aangezien dat vorig jaar misging bij mijn partner, besloot ik om mijn huidige verzekering alvast zelf op te zeggen. Heeft dat nog consequenties?
Heb even gekeken en bijna elke zorgverzekeraar heeft zo’n plafond. Behalve ONVZ, OHRA en nog eentje.

Zit er per verzekeraar nog onderling verschil daarin of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Ibriboy schreef op maandag 1 januari 2024 @ 14:32:
[...]

Heb even gekeken en bijna elke zorgverzekeraar heeft zo’n plafond. Behalve ONVZ, OHRA en nog eentje.

Zit er per verzekeraar nog onderling verschil daarin of?
ONVZ en aevitea hebben een natura en een combinatie/restitutiepolis. Bij beide zou je geen omzetplafond moeten hebben, waarbij bij de natura natuurlijk wel minder keuze hebt qua contracten etc dan bij de combinatie/restitutie. Ohra heeft alleen een combinatiepolis. Daarnaast heb je ook Menzis met de restitutiepolis.

Wel wat verschillen dus

Misschien ook een idee om volgend jaar bij dit topic ervaringen over de verzekering te posten in het begin, zodat we weten hoe de zorgverzekering in praktijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door AMD and INTEL op 01-01-2024 15:52 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:33
Ik zou dolgraag een poll/review zien onder huisartsen over de kwaliteit van zorgverzekeringen. Nu kun je alleen prijs vergelijken en wat vage voorwaarden gecombineerd met horrorverhalen van klanten die zijn genaaid door hun zorgverzekeraar.
Echt vergelijken blijft dan lastig.

Een niet gecontracteerde wijkverpleging kan een dementerende bejaarde zomaar duizenden euro's gaan kosten. En overstappen naar wel gecontracteerde wijkverpleging zal vaak moeilijk zijn vanwege wachtlijsten.
Op papier hebben wij een goed geregeld zorgstelsel, maar in de praktijk kun je lelijk gemangeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
wlmpie schreef op maandag 1 januari 2024 @ 17:33:
Ik zou dolgraag een poll/review zien onder huisartsen over de kwaliteit van zorgverzekeringen. Nu kun je alleen prijs vergelijken en wat vage voorwaarden gecombineerd met horrorverhalen van klanten die zijn genaaid door hun zorgverzekeraar.
Echt vergelijken blijft dan lastig.

Een niet gecontracteerde wijkverpleging kan een dementerende bejaarde zomaar duizenden euro's gaan kosten. En overstappen naar wel gecontracteerde wijkverpleging zal vaak moeilijk zijn vanwege wachtlijsten.
Op papier hebben wij een goed geregeld zorgstelsel, maar in de praktijk kun je lelijk gemangeld worden.
Ja nu moet je het idd hebben van N=1 verhalen vaak..

Mijn psycholoog jaren terug had al een brief hangen dat het jaar erop er geen volledige vergoeding zou zijn voor VGZ verzekerden, omdat VGZ dermate strakke contractvoorwaarden wilde opleggen dat goede zorg niet meer mogelijk zou zijn.

Was voor mij wel een reden om voortaan met een ERG schuin oog naar VGZ te kijken...
Ben uiteindelijk bij Ohra beland en dat bevalt tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Voor wie nog een verzekering afsluit in januari: de cashback via Scoupy is vaak net wat meer dan via CashbackXL. Bovendien valt de cashback direct uit te betalen als je dat aan hebt staan (gratis). Zorgkiezer is bijvoorbeeld 29,75, OHRA 56 en Independer 20,25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:49
RobertMe schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:00:
[...]

En met bellen uiteraard langer in de wacht gestaan dan dat ik in totaal met de chat bezig ben geweest (en chat kan ook nog eens wat makkelijker "op de achtergrond").
Maar, antwoord moest deze medewerker mij schuldig blijven. "Ik zie niks klaarstaan, zie wel dat de verzekering op 1 januari in gaat dus ik denk dat die dan geïncasseerd wordt?".
En mijn vraag of ik de automatische incasso nog kon aanpassen naar acceptgiro en ik die op tijd zou ontvangen werd beantwoord met de semi wedervraag "kan dat dan? FBTO doet alleen automatische incasso?!".
Maar... vrij zeker dat het een algemeen callcenter was, en niet iets van FBTO zelf (herhaaldelijk de opmerking "en u zit bij FBTO", hoorde op achtergrond wat van KPN). Wellicht ook doordat menu niet heel handig is? Want echt een keuzeoptie v.w.b. "facturatie" is er niet. De optie die het best in de buurt komt is meteen "vragen m.b.t. betalingsachterstand / ...". Waarbij je wellicht al meteen richting een incassobureau wordt doorgeleid?

Dn dan had ik meer aan het antwoord op de chat zeg maar. De chatbot was nog het meest overtuigend / stellig :p.
* zucht *. Omdat de 28e nog niks geïncasseerd was bij FBTO wijziging gedaan om per maand te betalen. Immers zou ik het belastingvoordeel toch mis lopen, en de 1% korting is (te) laag. (Mijn gemiddelde spaarrente zal ergens boven de 2,5% zijn). Deze wijziging is ook (automatisch) bevestigd etc.

Krijg ik net een Rabo alert, saldo op mijn rekening is onder ingestelde grens, en actuele saldo is zwaar negatief. Dit terwijl ik niet eens rood mag staan. En blijkt dus uiteraard dat FBTO de automatische incasso van volledige jaarpremie heeft gedaan :F
offtopic:
En blijkbaar is het een service van de Rabobank waarbij je rood kunt staan terwijl je dit uit hebt staan (/hoger rood kunt staan dan ingesteld). Automatische incassos worden ten alle tijden gewoon uitgevoerd. Als je saldo binnen 4 dagen weer "positief" is (/binnen rood staan grens valt?) vindt de incasso gewoon doorgang en betaal je de rood staan rente. Als na 4 dagen het saldo niet positief is wordt de automatische incasso automatisch teruggedraaid, en betaal je geen rente over het rood staan. Daarnaast kun je uiteraard zelf de incasso terugdraaien, en ook dan betaal je geen rente. Dit uiteraard wel allemaal met de kanttekening dat je dan niet aan de betaalverplichting voldoet bij de incasseerder.

Uiteraard zou ik de incasso kunnen terugdraaien. Maar dan kom ik natuurlijk helemaal in een getouwtrek terecht met wanneer nu wat betaald moet worden en of ik wel of niet betaald heb. Want incasso herroepen zal vast anders afgewikkeld worden dan niet betalen (/dat door onvoldoende saldo incasso uberhaupt niet wordt uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een week geleden overgestapt van NN naar Ohra, meteen ook een bevestiging van opzegging gehad van NN.. Zie ik dat ze zojuist de premie voor 2024 hebben afgeschreven, ofwel 3100 euro. Beetje slordig vind ik als er al op 27 december een brief gemaild is met bevestiging van beëindiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
darkdesign schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:29:
Een week geleden overgestapt van NN naar Ohra, meteen ook een bevestiging van opzegging gehad van NN.. Zie ik dat ze zojuist de premie voor 2024 hebben afgeschreven, ofwel 3100 euro. Beetje slordig vind ik als er al op 27 december een brief gemaild is met bevestiging van beëindiging.
Ze hebben vaak verwerkingstijd nodig om de batch bij de bank aan te leveren. Dit kan gebeuren als je vrij laat nog overstapt. Maar komt vast goed (is mijn ervaring)

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
HekkeySE schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 12:46:
[...]

Ze hebben vaak verwerkingstijd nodig om de batch bij de bank aan te leveren. Dit kan gebeuren als je vrij laat nog overstapt. Maar komt vast goed (is mijn ervaring)
Ik krijg het ook wel terug, maar het verbaasde mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:41:
[...]

* zucht *. Omdat de 28e nog niks geïncasseerd was bij FBTO wijziging gedaan om per maand te betalen. Immers zou ik het belastingvoordeel toch mis lopen, en de 1% korting is (te) laag. (Mijn gemiddelde spaarrente zal ergens boven de 2,5% zijn). Deze wijziging is ook (automatisch) bevestigd etc.

Krijg ik net een Rabo alert, saldo op mijn rekening is onder ingestelde grens, en actuele saldo is zwaar negatief. Dit terwijl ik niet eens rood mag staan. En blijkt dus uiteraard dat FBTO de automatische incasso van volledige jaarpremie heeft gedaan :F
offtopic:
En blijkbaar is het een service van de Rabobank waarbij je rood kunt staan terwijl je dit uit hebt staan (/hoger rood kunt staan dan ingesteld). Automatische incassos worden ten alle tijden gewoon uitgevoerd. Als je saldo binnen 4 dagen weer "positief" is (/binnen rood staan grens valt?) vindt de incasso gewoon doorgang en betaal je de rood staan rente. Als na 4 dagen het saldo niet positief is wordt de automatische incasso automatisch teruggedraaid, en betaal je geen rente over het rood staan. Daarnaast kun je uiteraard zelf de incasso terugdraaien, en ook dan betaal je geen rente. Dit uiteraard wel allemaal met de kanttekening dat je dan niet aan de betaalverplichting voldoet bij de incasseerder.

Uiteraard zou ik de incasso kunnen terugdraaien. Maar dan kom ik natuurlijk helemaal in een getouwtrek terecht met wanneer nu wat betaald moet worden en of ik wel of niet betaald heb. Want incasso herroepen zal vast anders afgewikkeld worden dan niet betalen (/dat door onvoldoende saldo incasso uberhaupt niet wordt uitgevoerd).
Ik zou gewoon storneren en bij de Rabo kun je door incasso's rood staan ja.
Als je het niet aanvult binnen een aantal dagen storneren ze echter de incasso zelf.
Let ook op dat je wel rente mag betalen als je bijvoorbeeld het morgen pas aanvult maar de incasso niet storneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JohanNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:29:
[...]

Ik zou gewoon storneren en bij de Rabo kun je door incasso's rood staan ja.
Om vervolgens bij FBTO weer in de molen te komen. Dan mis ik nu rente omdat het geld weg is (en vast niet instant terug) en betaal ik dadelijk alsnog elke maand en kan ik met FBTO in conclaaf om weer de betaling op de rit te krijgen (ok, voor hetzelfde geldt gaan ze nu ook nog de auto incasso per maand uitvoeren).
Als je het niet aanvult binnen een aantal dagen storneren ze echter de incasso zelf.
Let ook op dat je wel rente mag betalen als je bijvoorbeeld het morgen pas aanvult maar de incasso niet storneert.
Klopt klopt klopt. Als er gestorneerd wordt betaal je geen rente. Dit kan zowel zelf als automatisch na 4 dagen (als je dan nog rood staat). Vul je de rekening aanvult betaal je wel rente voor rood staan. Intussen op de chat bij Rabo nagevraagd en als je rekening "meteen" aanvult betaal je geen rente voor rood staan. Mijn kraakheldere vraag of ze 1x per dag (middernacht bv) dan bepalen of je rood staat en je dan de rente betaalt bleef echter onbeantwoord. Ik kreeg alleen bevestigd dat door het meteen aanvullen ik geen rente betaal.

Edit:
Voor de duidelijkheid: in eerste instantie wilde ik ook storneren. Maar ik vraag mij af of ik mijzelf daarmee dus weer niet nog meer problemen op de hals haal. Maar anderzijds is de kans best aanwezig dat de auto incasso voor de maandelijkse premie ook al klaar staat en doodleuk uitgevoerd wordt. Dus dan is het om het even. En liefst betaal ik nu dus per maand. (Maar nog liever betalen per jaar voor 1 januari).

Edit2:
Gestorneerd. Geld was ook meteen terug, dus geen renteverlies (aangevulde bedrag weer terug naar de spaarrekening). Ben benieuwd naar de afwikkeling verder :p
Maar gezien ze de aanvraag van de 16e niet bij de auto incasso ronde van de 27e hadden meegenomen (zoals de chatbit vertelde "voor de 17e aangemeld betekent dat de incasso de 27e plaatsvindt) acht ik de kans zeer groot dat mijn wijziging van vorige week ook al in een batch naar de bank is gegaan / ... en ik dus alsnog dubbel zou betalen.

[ Voor 27% gewijzigd door RobertMe op 02-01-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
darkdesign schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:58:
[...]

Bij Ohra staat bij dat je niet eerder klant mag zijn geweest. Ik heb daar Cashbackxl over gesproken en ze bevestigde dat. Ookal zit er meerdere jaren tussen.

Nu heb ik bij Shopbuddies 2x 50 euro cashback bevestigd staan, daar werkt het dus sowieso wel. Zij hebben die beperking dat je nooit eerder klant mag zijn geweest er niet bij staan in hun voorwaarden.

Dus om jouw vraag te beantwoorden, meerdere cashbacks werkt iig bij Shopbuddies wel. Zal bij CBXL hetzelfde zijn.
Via cashbackXL gelukt! Mijn vrouw en ik hebben dat via ons eigen casbackxl account gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:37:
[...]

Om vervolgens bij FBTO weer in de molen te komen. Dan mis ik nu rente omdat het geld weg is (en vast niet instant terug) en betaal ik dadelijk alsnog elke maand en kan ik met FBTO in conclaaf om weer de betaling op de rit te krijgen (ok, voor hetzelfde geldt gaan ze nu ook nog de auto incasso per maand uitvoeren).

[...]

Klopt klopt klopt. Als er gestorneerd wordt betaal je geen rente. Dit kan zowel zelf als automatisch na 4 dagen (als je dan nog rood staat). Vul je de rekening aanvult betaal je wel rente voor rood staan. Intussen op de chat bij Rabo nagevraagd en als je rekening "meteen" aanvult betaal je geen rente voor rood staan. Mijn kraakheldere vraag of ze 1x per dag (middernacht bv) dan bepalen of je rood staat en je dan de rente betaalt bleef echter onbeantwoord. Ik kreeg alleen bevestigd dat door het meteen aanvullen ik geen rente betaal.

Edit:
Voor de duidelijkheid: in eerste instantie wilde ik ook storneren. Maar ik vraag mij af of ik mijzelf daarmee dus weer niet nog meer problemen op de hals haal. Maar anderzijds is de kans best aanwezig dat de auto incasso voor de maandelijkse premie ook al klaar staat en doodleuk uitgevoerd wordt. Dus dan is het om het even. En liefst betaal ik nu dus per maand. (Maar nog liever betalen per jaar voor 1 januari).

Edit2:
Gestorneerd. Geld was ook meteen terug, dus geen renteverlies (aangevulde bedrag weer terug naar de spaarrekening). Ben benieuwd naar de afwikkeling verder :p
Maar gezien ze de aanvraag van de 16e niet bij de auto incasso ronde van de 27e hadden meegenomen (zoals de chatbit vertelde "voor de 17e aangemeld betekent dat de incasso de 27e plaatsvindt) acht ik de kans zeer groot dat mijn wijziging van vorige week ook al in een batch naar de bank is gegaan / ... en ik dus alsnog dubbel zou betalen.
Nou succes met je eerste stornering :p
Incasso's gaan wel eens vaker fout en dan volgt er gewoon een automatisch proces; dan krijg je de rekening opgestuurd om deze handmatig over te maken.
Maar als je het nog om had gezet naar maandbetaling, dan zouden ze die jaarbetaling na een aantal weken weer naar je overgemaakt hebben.
Uiteraard doen ze dat nu niet en ga ik ervan uit dat je gewoon binnenkort de maandelijkse incasso krijgt.
Ik zou me hier in iedergeval totaal geen zorgen om maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 16-06 22:48
Ik vind het wel bizar, in 2019 betaalde ik nog €80 per maand. Nu inmiddels €127 voor een eigen risico van €885. Moet eerlijk zeggen dat ik er de afgelopen jaren niet erg op het gelet, maar vooral het eigen risco van €885 is nu erg veranderd.

Een paar jaar terug krijg je zo'n €25 à 27 per maand korting als je je eigen risico verhoogde. Dan had je eigenlijk alleen verlies als je zorgkosten €685 of hoger waren, en had je binnen 2 jaar al het 'risico' er uit. Daar heb ik de afgelopen 20 jaar een hoop geld mee bespaard.

Maar nu is die korting (dit jaar) nog maar een tientje per maand... Zou het zo zijn dat nu het leven duurder wordt opeens veel meer mensen daarvoor hebben gekozen en dat daarom de korting zo omlaag moet om het betaalbaar te houden? Op deze manier is de zorgpremie niet alleen 1,5 keer zo duur geworden in 5 jaar tijd, en de korting op het eigen risico opeens zo laag dat de 'terugverdientijd' 4 jaar is geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door Divak op 02-01-2024 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Divak schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 22:27:
Ik vind het wel bizar, in 2019 betaalde ik nog €80 per maand. Nu inmiddels €127 voor een eigen risico van €885. Moet eerlijk zeggen dat ik er de afgelopen jaren niet erg op het gelet, maar vooral het eigen risco van €885 is nu erg veranderd.

Een paar jaar terug krijg je zo'n €25 à 27 per maand korting als je je eigen risico verhoogde. Dan had je eigenlijk alleen verlies als je zorgkosten €685 of hoger waren, en had je binnen 2 jaar al het 'risico' er uit. Daar heb ik de afgelopen 20 jaar een hoop geld mee bespaard.

Maar nu is die korting (dit jaar) nog maar een tientje per maand... Zou het zo zijn dat nu het leven duurder wordt opeens veel meer mensen daarvoor hebben gekozen en dat daarom de korting zo omlaag moet om het betaalbaar te houden? Op deze manier is de zorgpremie niet alleen 1,5 keer zo duur geworden in 5 jaar tijd, en de korting op het eigen risico opeens zo laag dat de 'terugverdientijd' 4 jaar is geworden.
Nee, heeft met ' Risicoverevening ' te maken, kun je op terug zoeken in dit topic voor meer informatie.
Maar het is een feit ja, een extra ER levert vaak maar weinig op door dit fenomeen.
Echter maakt dat uitgebreidere polissen met gunstigere aspecten in veel gevallen weer net wat interessanter.
Je ziet dan ook wel dat veel van de duurdere polissen nog wel een redelijke korting op het ER geven.

Velen hebben denk ik voor dit jaar dan niet ' gewoon zoals elk jaar ' voor de goedkoopste verzekering met max ER gekozen, maar meer een afweging tussen goedkoopste polis + €385ER of uitgebreidere polis + €885ER

[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 02-01-2024 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 08:32

thechib12

aka ChiB

Aanvraag met cashbackxl (UnitedConsumers) moet direct gereflecteerd worden in je cashbackxl account? Ik zie na een week nog niks staan. Is het in dit geval verkeerd gegaan of moet dit nog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:09
JohanNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:45:
Velen hebben denk ik voor dit jaar dan niet ' gewoon zoals elk jaar ' voor de goedkoopste verzekering met max ER gekozen, maar meer een afweging tussen goedkoopste polis + €385ER of uitgebreidere polis + €885ER
Yep, ik heb voor het eerst in jaren weer 385 ER gekozen omdat het voordeel te klein is.

Maar ben het wel eens met @Divak :P ik herinner me ook nog dat ik ~80 euro per maand betaalde. Of 900 euro in december. Mag dan nu wel ietsje beter verzekerd zijn, maar hoe dan ook betaal ik dit jaar meer dan 1.5 maal zoveel ;w

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
thechib12 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:54:
Aanvraag met cashbackxl (UnitedConsumers) moet direct gereflecteerd worden in je cashbackxl account? Ik zie na een week nog niks staan. Is het in dit geval verkeerd gegaan of moet dit nog komen?
Moet binnen 10 a 15 minuten op je account staan. Anders is het misgegaan (in jouw geval dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38
Opgezegd, bevestiging binnen maar zag toch een incasso klaarstaan. Die geweigerd, en dus niks afgeschreven. Nu krijg ik dat volledige bedrag ineens bijgeschreven van het bedrijf èn staat er een factuur klaar. Bijzondere manier van opzegging. Blijkbaar hebben ze een melding gehad dat de incasso toch was geslaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 17:09
thechib12 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 10:54:
Hier ook niet gelukt, maar ik kan ook nog geen claim indienen omdat m'n polis nog niet binnen is. Vorig jaar werkte de cashback ook niet en gaf CashbackXL aan dat het geld aan een "derde partij" was betaald. Hopelijk kan ik het dit jaar wel claimen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:25
Deezers schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:11:
Opgezegd, bevestiging binnen maar zag toch een incasso klaarstaan. Die geweigerd, en dus niks afgeschreven. Nu krijg ik dat volledige bedrag ineens bijgeschreven van het bedrijf èn staat er een factuur klaar. Bijzondere manier van opzegging. Blijkbaar hebben ze een melding gehad dat de incasso toch was geslaagd?
Is niet heel bijzonder hoor, er gaat nou eenmaal verwerkingstijd overheen. In bijna alle gevallen komt het goed als je rustig afwacht tot de systemen/bank het verwerkt heeft. Het gaat scheef als mensen zich ermee gaan bemoeien :P

De incasso-opdracht wordt ver van te voren naar de bank verstuurd, die staat vaak al klaar, nog voordat een opzegging van toepassing is. Als een opzegging ontvangen wordt dan wil het systeem de incasso corrigeren door geld automatisch over te maken. Ook hier duurt het even voordat de bank de opdracht heeft ontvangen.

Al met al heb je nu dus geld "gekregen" die je middels de factuur weer over moet maken.
GerardHenninger schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:44:
[...]
Mocht je wel zo iemand zijn die pas laat in december een keuze maakt; je huidige zorgverzekeraar zal aan het einde van het jaar een automatische incasso doen voor de premie van januari 2024. Die incasso's staan vaak al vroeg ingepland dus schrik hier niet van. In de meeste gevallen wordt dit automatisch gecorrigeerd.
In november had ik hier al op gewezen overigens, dit is iets dat vaker scheef loopt, gezien ook de laatste paar posts.

[ Voor 20% gewijzigd door GerardHenninger op 03-01-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ze zouden hun incasso's ook op 2 januari naar de bank kunnen sturen. Dan hebben we die stoelendans met incasso's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
darkdesign schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 14:30:
Ze zouden hun incasso's ook op 2 januari naar de bank kunnen sturen. Dan hebben we die stoelendans met incasso's niet.
Maar veel mensen willen graag dat hun premie nog voor het einde van het jaar wordt geïncasseerd voor de VRH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JohanNL schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 15:08:
[...]

Maar veel mensen willen graag dat hun premie nog voor het einde van het jaar wordt geïncasseerd voor de VRH.
En zelfs dat kan FBTO niet. (Met gecommitteerde "voor 17 december aangevraagd is incasso op de 27e")

Vannacht mail gekregen dat ik "teveel" heb betaald en 1400 terug krijg, "direct". Heb nog niks ontvangen. Dus misschien is het kwartje al gevallen dat ik de incasso gestorneerd heb en ze niet 1400 moeten terugstorten maar 130 moeten incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Laatst online: 16-06 22:48
JohanNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:45:
[...]
Nee, heeft met ' Risicoverevening ' te maken, kun je op terug zoeken in dit topic voor meer informatie.
Aha, interessant. Dan zou ik bijna denken dat verzekeraars nu juist liever ongezonde mensen willen verzekeren? Meer bijdrage van de overheid, meer omzet door hogere premies, en onder aan de streep meer te verdienen door de marges op de geleverde/verzekerde zorg?

Dan snap ik inderdaad dat de €25 korting per maand verdwenen is. Eigenlijk kun je er zo wel een beetje op sturen dat in de toekomst er ook geen keuze meer volgt voor het eigen risico? Dan is de hele regeling ook gelijk een stuk eenvoudiger als de verschillen in ER niet meegenomen hoeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Divak Nouja die ongezonde groep maakt dus naar verwachting ook meer kosten en verzekeraars mogen mensen niet weigeren voor de basisverzekering.
Het wordt alleen dus meegenomen in hun berekening van de premie voor specifieke polissen en keuzes hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:38
Divak schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 14:27:
[...]

Aha, interessant. Dan zou ik bijna denken dat verzekeraars nu juist liever ongezonde mensen willen verzekeren? Meer bijdrage van de overheid, meer omzet door hogere premies, en onder aan de streep meer te verdienen door de marges op de geleverde/verzekerde zorg?

Dan snap ik inderdaad dat de €25 korting per maand verdwenen is. Eigenlijk kun je er zo wel een beetje op sturen dat in de toekomst er ook geen keuze meer volgt voor het eigen risico? Dan is de hele regeling ook gelijk een stuk eenvoudiger als de verschillen in ER niet meegenomen hoeven worden.
Als toevoeging: zorgverzekeraars mogen geen winst uitkeren vanuit de basisverzekering. Marge/winst wordt wel gemaakt vanwege DNB eisen en om de premie te dempen voor het jaar erop. Door risicoverevening moet er over alle verzekeraars heen balans zijn tussen de gezond/ongezond voor en nadelen.

Aanvullende verzekering is een ander verhaal, maar die kent geen acceptatieplicht zoals de basisverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 11:09
Hier ook verkeerd gegaan bij FBTO. Blijkbaar kon je vantevoren de gewenste datum voor AI opgeven, maar omdat ik via Independer klant ben geworden, heb ik dat veld niet gezien. Dus toen maar handmatig overgemaakt en de AI gestonneerd, omdat ik geen optie zag om het vantevoren te weigeren. Nu is het geld van AI nogmaals teruggestort. Ik heb het maar nog een keer overgemaakt, hopelijk is het zo goed en volgt er geen boete oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
exelletor schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:59:
Hier ook verkeerd gegaan bij FBTO. Blijkbaar kon je vantevoren de gewenste datum voor AI opgeven, maar omdat ik via Independer klant ben geworden, heb ik dat veld niet gezien. Dus toen maar handmatig overgemaakt en de AI gestonneerd, omdat ik geen optie zag om het vantevoren te weigeren. Nu is het geld van AI nogmaals teruggestort. Ik heb het maar nog een keer overgemaakt, hopelijk is het zo goed en volgt er geen boete oid.
Jij zit aan de andere kant*? :p
Ik heb dan weer niet zelf betaald, voor 1-1 bij FBTO aangegeven dat ik per maand wil betalen (en daar kon ik in ieder geval ook de dag kiezen). Vervolgens dinsdag de jaarpremie afgeschreven, die ik gestorneerd heb. Vervolgens woensdagmorgen (/dinsdagnacht) mail gekregen dat ze zouden verrekenen en het verschil "direct" zouden terugstorten. Dat heb ik vandaag dan weer ontvangen. Dus nu hebben ze mij netto ~1400 betaald om klant te zijn. En een dezer dagen zullen ze dan wel weer komen aanzetten met dat ik deze correctie moet terugbetalen én ik nog een maandpremie moet betalen.

Geld heb ik intussen bij LeasePlan Bank gezet. Vooraf zal FBTO wel weer informeren en blijkbaar doet Rabo automatische incassos gewoon uitvoeren. Dus als ik een alert krijg dat er een negatief saldo op de rekening staat boek ik die ~1400 wel weer terug naar de betaalrekening om weer in het groen te komen. Kan ik toch nog een paar dagen 2,2% rente er over ontvangen :+

* Jij hebt dubbel betaald, ik heb geld ontvangen. Misschien heb jij wel mijn premie betaald :+

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 04-01-2024 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
exelletor schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 22:59:
Rustig aan, er volgt echt geen boete na het storneren van een incasso, bij een zorgverzekering niet en elk ander willekeurig bedrijf ook niet.
Doen ze dat wel is die ' boete ' niet rechtsgeldig en hoef je die dus ook niet te betalen.
Wat wel zal volgen is een betaalverzoek om het handmatig over te maken, daar had ik in jouw geval dan nou eigenlijk wel even op gewacht, maar het zal zoals je nu hebt gedaan ook goed komen.
Zou je binnen de gestelde termijn van dat betaalverzoek niet betalen, dan ontvang je nog een (kostenloze) herinnering, betaal je ook die niet komt er wel een aanmaning met extra kosten.
En betaal je dan nog steeds niet wordt je aangemeld bij het CAK en volgen er minder leuke maatregelen...
Dus wel goed om altijd de betalingen en correspondentie te controleren! Sommige verzekeraars doen dat ook enkel per mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
JohanNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 23:33:
Rustig aan, er volgt echt geen boete na het storneren van een incasso, bij een zorgverzekering niet en elk ander willekeurig bedrijf ook niet.
offtopic:
Volgens mij zijn er wel wat voorbeelden online te vinden waar (bv) Google daar anders over denkt. En een (creditcard) chargeback van bv een app aankoop per direct het volledige Google account blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
RobertMe schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:13:
[...]

offtopic:
Volgens mij zijn er wel wat voorbeelden online te vinden waar (bv) Google daar anders over denkt. En een (creditcard) chargeback van bv een app aankoop per direct het volledige Google account blokkeert.
offtopic:
Klopt, er zijn bedrijven die het proberen en met name denken er recht op te hebben, maar dat hebben ze gewoonweg niet.
Maar als ze volhouden zullen bepaalde bedrijven je dan proberen te chanteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:05

Honesty

kattenneus!

Hier ook verkeerd gegaan maar wel mijn eigen schuld, had jaarbetaling gedaan ipv maand en natuurlijk niet de tijd genomen om de polis door te nemen. De jaarpremie ipv de maandpremie was gisteren afgeboekt dus stond met saldo ontoereikend bij de lidl.
Cash betaald en de premie overgemaakt vanaf de spaarrekening, weet dat ik heel lang twijfelde over jaarpremie of maandpremie bij ons scheelde het niet zo veel. Wel heeft de oude zorgverzekering de premie van mij en mijn vrouw afgeschreven maar komt wel terug.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:19
Voor anderen die een losse aanvullende verzekering hebben afgesloten bij Zilveren Kruis: Kunnen jullie wel inloggen op Mijn ZK? Ik heb de polis inmiddels binnen (old school op papier, via de post :P ), maar kan niet inloggen. Is dit iets dat normaal is bij een losse aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Akiranon schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 10:50:
Voor anderen die een losse aanvullende verzekering hebben afgesloten bij Zilveren Kruis: Kunnen jullie wel inloggen op Mijn ZK? Ik heb de polis inmiddels binnen (old school op papier, via de post :P ), maar kan niet inloggen. Is dit iets dat normaal is bij een losse aanvullende verzekering bij Zilveren Kruis?
Heb je geprobeerd via digid en de app? Dat werkte altijd voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Als er niet naar jouw BSN is gevraagd tijdens de aanvraag is dat niet geregistreerd. Op die manier kan je dus niet met DigiD inloggen. Even contact opnemen en jouw BSN doorgeven, zodra dat is gebeurd kan je inloggen met DigiD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Bij mij wel via DigiD en ik had het ook via de post ontvangen 😂
Dat hadden ze ook wel via de mail mogen doen dam had ik het eerder geweten en had ik nog een keer moeten bellen om te vragen of alles nu rond is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:19
CR9 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:45:
[...]

Als er niet naar jouw BSN is gevraagd tijdens de aanvraag is dat niet geregistreerd. Op die manier kan je dus niet met DigiD inloggen. Even contact opnemen en jouw BSN doorgeven, zodra dat is gebeurd kan je inloggen met DigiD.
Dit was het probleem idd! Na het laten toevoegen van mijn BSN door een speciale afdeling (tip: alleen ma t/m vr tot 18:00 aanwezig) kan ik nu wel inloggen. Apart dat hier niet alsnog later naar gevraagd wordt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EarlAlnot
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 07:26
Ok overstap ging/gaat niet vlekkeloos. Voor het geval er meerdere zijn met dit 'probleem':

Ohra had aanmelding bevestigd. NN ook de beëindiging. NN heeft wel proberen te incasseren, maar machtiging was al ingetrokken. Jaarpremie gewoon afgescheven door Ohra, maar vandaag teruggestort.

Via DigiD kon ik al geen account aanmaken, maar via relatienummer (stond bij terugstorting) is dat nu wel gelukt. Er zou echter geen verzekering zijn.

Morgen maar bellen. Hopelijk hou ik de cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier de overstap goed gegaan: via CashbackXL naar Independer (cashback direct bevestigd) en FBTO aangevraagd. Afschrijving was begin januari en ging goed.

De opzegging bij mijn vorige verzekeraar had ik zelf al begin december gedaan.

Daarnaast de tandartsverzekering van Zilveren Kruis met collectiviteit in één jaar betaald. Ik kan weer een jaar vooruit.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09-2024

0_0

Loopt de 14 dagen bedenktijd vanaf het moment van aanmelding of het moment van ontvangst v/d polis?

Verzekeraars hanteren hiervoor verschillende voorwaarden, bieden Menzis en Achmea in dit geval een extra service, of zijn die van VGZ te streng?
quote: VGZ
U kunt de verzekering schriftelijk opzeggen binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.
quote: Menzis
Nadat u een verzekering bij Menzis heeft afgesloten, kunt u deze verzekering nog 14 dagen na ontvangst van de zorgpolis zonder reden ontbinden.
quote: Achmea
Dit betekent dat u(verzekeringnemer) de basisverzekering kunt beëindigen binnen 14 dagen nadat u uw polisblad heeft ontvangen of ter beschikking is gesteld via MijnFBTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05 14:36
Ik ben benieuwd of je aan de huisarts zelf medicijnen mag doorgeven om te laten declareren.

Mijn partner heeft Chrohn en kan B12 niet goed opnemen. Ze heeft naj arenlang zoeken de oplossing gevonden; nasale opname.

Ze koopt echter zelf commerciële B12 producten. De huisarts schrijft een injectie om de 8 weken voor, dit werkt échter niet naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim1147
Volgens nu.nl zijn rond de jaarwisseling 1,2 miljoen Nederlanders overgestapt naar een andere zorgverzekering. Ze kozen vooral voor de laagste premie en daarom was vooral FBTO in trek. ASR, CZ en VGZ verloren verzekerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Wim1147 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:58:
Volgens nu.nl zijn rond de jaarwisseling 1,2 miljoen Nederlanders overgestapt naar een andere zorgverzekering. Ze kozen vooral voor de laagste premie en daarom was vooral FBTO in trek. ASR, CZ en VGZ verloren verzekerden.
Ben dan wel benieuwd hoeveel er dan hebben gekozen voor max ER bij FBTO, iets zegt mij dat dit nog wel eens meer kunnen zijn dan je zou denken.
€60 korting voor €500 extra ER, maar daarmee waren ze dus wel de goedkoopste optie, waar de meeste overstappers voor hebben gekozen waarschijnlijk.

Vooralsnog hier tevreden met mijn zorgverzekering bij ASR en met het vitality programma ben ik juist het goedkoopst uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 12:37

R.G

Kan je bij zorgverzekeraars, tijdelijk de premie omhoog gooien om een aanmerking te komen voor een hogere vergoeding bij bijvoorbeeld de tandarts en dat je dan de volgende maand het weer terugzet naar basis?

Of werkt dat zo niet?

Ik zag iets nu met:
150 vergoed daarna alles zelf. maar je kan ook meer premie betalen en dan max tot 750 euro vergoedt krijgen met de duurste premie.

dat is van 168 euro naar 237 ongeveer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
R.G schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:36:
Kan je bij zorgverzekeraars, tijdelijk de premie omhoog gooien om een aanmerking te komen voor een hogere vergoeding bij bijvoorbeeld de tandarts en dat je dan de volgende maand het weer terugzet naar basis?

Of werkt dat zo niet?

Ik zag iets nu met:
150 vergoed daarna alles zelf. maar je kan ook meer premie betalen en dan max tot 750 euro vergoedt krijgen met de duurste premie.

Nee dat werkt zo niet, alleen bij overlijden zou zo iets kunnen werken zover ik weet.
Als in dat je wel voor een jaar de verzekering afneemt, de vergoeding gebruikt in januari en 1 februari overlijdt.
Dan hoef je die resterende maanden niet te betalen aan premie/krijg je geld terug bij jaarbetaling.
Maarja, dit is natuurlijk niet iets waar je voor wilt gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online

Of werkt dat zo niet?

Ik zag iets nu met:

FBTO has zoiets, maar dat is nu behoorlijk uitgekleed. Je kunt nog maar 2 modules later in het jaar aanzetten, en dan blijven ze aan t/m 31 Dec.

https://www.fbto.nl/zorgverzekering/aanvullend-verzekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Kan je bij zorgverzekeraars, tijdelijk de premie omhoog gooien om een aanmerking te komen voor een hogere vergoeding
nee, want dit is juist hun verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wim1147 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:58:
Om nog even op een op nu aangehaalde verzekeraar terug te komen (De DSW-topman ziet in de overstappers naar FBTO het effect van vergelijkingssites die consumenten aanmoedigen om te kiezen voor een lage prijs.)

Ik denk dat hij daarbij de rol van de verzekeraars zelf ook teveel uit het oog verliest...

Of werkt dat zo niet?
...
Verzekeren werkt in het algemeen niet zo, het is dan te makkelijk om alleen even te verzekeren als je weet dat je een tandartsbezoek nodig zult hebben bijvoorbeeld.
Farabi schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 14:09:
[...]

nee, want dit is juist hun verdienmodel.
Verzekeren kan op zo'n manier (als verzekeringnemers verschillen in schadekans over de tijd redelijkerwijs kunnen inschatten) niet echt werken, ongeacht of door de verzekeringsgemeenschap iets verdiend wordt. Als het te voorspelbaar wordt zal de premie uiteindelijk zo hoog worden als de kosten van de verzekerde schade. Dat is ook een beetje de reden voor het algemeen verplichten van een zorgverzekering in NL.

[ Voor 43% gewijzigd door begintmeta op 08-02-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

JohanNL schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 13:48:
[...]

Nee dat werkt zo niet, alleen bij overlijden zou zo iets kunnen werken zover ik weet.
Als in dat je wel voor een jaar de verzekering afneemt, de vergoeding gebruikt in januari en 1 februari overlijdt.
Dan hoef je die resterende maanden niet te betalen aan premie/krijg je geld terug bij jaarbetaling.
Maarja, dit is natuurlijk niet iets waar je voor wilt gaan :)
Ah , dus mocht ik mijn tandarts vergoed willen hebben dan moet ik even een jaar wachten?
alleen als ik dit nu aanzet dan betaal ik vanaf nu wel zeker de hogere premie? of gaat dat pas in vanaf volgend jaar?

Wel mooi vervelend dit.. want komt een rekening aan voor 1000+ als ik het laat doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
R.G schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:15:
[...]

Ah , dus mocht ik mijn tandarts vergoed willen hebben dan moet ik even een jaar wachten?
alleen als ik dit nu aanzet dan betaal ik vanaf nu wel zeker de hogere premie? of gaat dat pas in vanaf volgend jaar?

Wel mooi vervelend dit.. want komt een rekening aan voor 1000+ als ik het laat doen :P
Je moet dan volgend jaar een hogere vergoeding kiezen. Maar die aanvullende verzekeringen hebben soms een 'keuring' vooraf waar verwachte kosten dan niet onder vallen, en soms hebben ze een wachttijd van een jaar dan betaal je dus 2 jaar de hogere premie voordat je dat hogere schadebedrag ook echt vergoed krijgt.
Goed uitzoeken dus. Zelf betalen of een lagere verzekering nemen kan voordeliger zijn. En qua timing had je dit beter uiterlijk 31 januari moeten bedenken want dan had je in sommige gevallen je verzekering nog kunnen aanpassen. Nu ben je te laat voor dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
[...]

Zoals hierboven zijn er wellicht wat uitzonderingen, maar in de regel kun je de aanvullende verzekeringen maar tot 1 februari aanpassen, dus helaas.
En logisch natuurlijk, want anders sloot niemand ze meer af tótdat ze een hoge rekening krijgen, terwijl die tandverzekeringen nu al bijna geen bestaan meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Gezien de vergoedingen die worden gegeven voor tandartsverzekeringen moet je je sowieso afvragen of je dat soort kosten uberhaupt wel wil verzekeren. Verzekeren doe je in principe voor zaken die normaliter niet op te brengen zijn. Ik zou wel eens een breakdown willen zien van hoe de uiteindelijke uitgaven zijn en hoeveel de premie omlaag zou kunnen als je betaalbare zaken uit de verzekering haalt. En ja, ik weet het, heel praktisch is dat niet want mensen met een laag inkomen die regelmatig naar de huisarts moeten krijgen dan flinke kosten. Maar voor de beeldvorming zou het wel aardig zijn om zo'n inzicht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Frame164 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:18:
[...]

Gezien de vergoedingen die worden gegeven voor tandartsverzekeringen moet je je sowieso afvragen of je dat soort kosten uberhaupt wel wil verzekeren. Verzekeren doe je in principe voor zaken die normaliter niet op te brengen zijn. Ik zou wel eens een breakdown willen zien van hoe de uiteindelijke uitgaven zijn en hoeveel de premie omlaag zou kunnen als je betaalbare zaken uit de verzekering haalt. En ja, ik weet het, heel praktisch is dat niet want mensen met een laag inkomen die regelmatig naar de huisarts moeten krijgen dan flinke kosten. Maar voor de beeldvorming zou het wel aardig zijn om zo'n inzicht te hebben.
Bestaan daar geen tools al voor of web site caluclators m.b.t. verzekeringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
R.G schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:32:
[...]

Bestaan daar geen tools al voor of web site caluclators m.b.t. verzekeringen?
Dat heet een excel spreadsheet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Frame164 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 16:18:
[...]

Dat gebeurt al lang. Paracetamol, vitamine D3, B12 tabletten, kalk enz zijn al lang uit het pakket. Met als gevolg dat chronisch zieke mensen die toch al jaarlijks hun eigen risico kwijt zijn er naast eventuele eigen bijdrages nu ook maandelijks aardige bedragen kwijt zijn aan pijnstillers en vitamines, die vantevoren gewoon voorgeschreven waren, want nodig.
Mijn huidige MDL afdeling bv is hier echt niet blij mee, hun patiënten hebben D3, B12 (in tabletvorm), kalk enz gewoon nodig, maar nu op eigen kosten dus veel mensen nemen ze dan maar niet meer, want te duur.
Of andersom, mijn vorige MDL arts toen er WEER kosten bijkwamen: Ja maar dit kost maar 22 euro per maand! 🙈
Ja met een artsensalaris maakt dat niet uit nee... 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@dragon2 Ja, maar dat is wel een beetje een algemeen probleem bij mensen met weinig geld, die hebben soms ook niet eens genoeg geld om gezonde dagelijkse boodschappen te doen.
Echter zie je dat deze groep vaak ook ' hobby's ' hebben die nou niet echt positief bijdragen aan deze problematiek.
Denk zoal aan roken, overmatig junkfood en alcohol consumptie - wat blijkbaar volgens enorm veel mensen nog steeds normaal is en ' gewoon moet kunnen -
Mensen verkwanselen hun geld aan deze onzin, verpesten hun gezondheid en dan hebben ze geen geld meer om dit enigszins te herstellen/corrigeren.

Laten we naar de oorzaak van die problemen kijken, dat is niet dat er een paar vitaminen en mineralen niet meer op recept vergoed worden.
Die dingen kosten overigens ook zo goed als niets, vooral als je de aanbiedingen wat in de gaten houdt.
Voor ongeveer een krat bier of twee pakken sigaretten heb je veelal al een jaarvoorraad van al die supplementen die jij noemt ;)
Tenslotte hebben de meeste Nederlanders een vitamine D te kort, ondanks een gezond en gevarieerd dieet en bij veganisten spelen er daarnaast vaak nog meer te korten die het beste aangevuld kunnen worden.
Waarom dit op recept via de huisarts zou moeten gaan en door de zorgverzekeraar vergoed ontgaat me wat om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:13:
@dragon2 Ja, maar dat is wel een beetje een algemeen probleem bij mensen met weinig geld, die hebben soms ook niet eens genoeg geld om gezonde dagelijkse boodschappen te doen.
Echter zie je dat deze groep vaak ook ' hobby's ' hebben die nou niet echt positief bijdragen aan deze problematiek.
Denk zoal aan roken, overmatig junkfood en alcohol consumptie - wat blijkbaar volgens enorm veel mensen nog steeds normaal is en ' gewoon moet kunnen -
Mensen verkwanselen hun geld aan deze onzin, verpesten hun gezondheid en dan hebben ze geen geld meer om dit enigszins te herstellen/corrigeren.

Laten we naar de oorzaak van die problemen kijken, dat is niet dat er een paar vitaminen en mineralen niet meer op recept vergoed worden.
Die dingen kosten overigens ook zo goed als niets, vooral als je de aanbiedingen wat in de gaten houdt.
Voor ongeveer een krat bier of twee pakken sigaretten heb je veelal al een jaarvoorraad van al die supplementen die jij noemt ;)
Tenslotte hebben de meeste Nederlanders een vitamine D te kort, ondanks een gezond en gevarieerd dieet en bij veganisten spelen er daarnaast vaak nog meer te korten die het beste aangevuld kunnen worden.
Waarom dit op recept via de huisarts zou moeten gaan en door de zorgverzekeraar vergoed ontgaat me wat om eerlijk te zijn.
Je weet wat 'MDL' betekent..?

En verder ben je lekker aan het generaliseren en bagatelliseren. Er ontgaat je dus wel meer, ben ik bang 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
dragon2 schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:53:
[...]

Je weet wat 'MDL' betekent..?

En verder ben je lekker aan het generaliseren en bagatelliseren. Er ontgaat je dus wel meer, ben ik bang 🙄
Er zijn diverse potjes waar je aanspraak op kunt maken als je chronisch ziek bent en/of een laag inkomen hebt, juist voor dit soort kosten.
Jij noemt het generaliseren en bagatelliseren, maar in realiteit is het vaak precies zoals ik zei en zijn er diverse andere factoren die ervoor zorgen dat je niet rond kunt komen, dat ligt niet aan de prijs van paracetamol, vitamine D3, B12 etc.
Door deze te laten distribueren via een apotheek worden ze juist veelal onnodig duur.
Met andere producten die enkel via een specialist te verkrijgen zijn is dat nou eenmaal zo, dat is wel te begrijpen, maar bij wat vitamines en paracetamol e.d. snap ik dat niet vanuit algemeen belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

Andere mensen ook problemen met inloggen op Anderzorg? Ik kom uit op https://inlog.anderzorg.nl/saml/authn-response met een wit scherm:
code:
1
Content Security Policy: The page’s settings blocked the loading of a resource at https://token.anderzorg.nl/oauth/saml/authn-response (“form-action”).

Zo kwam ik er toch in: rechtsklik, inspect, kopieer HTML body, verwijder noscript tags, bezoek https://token.anderzorg.nl/, rechtsklik, inspect, paste HTML body zonder noscript tags, druk op submit.

|:(

Ligt het trouwens aan mij of is VGZ de enige serieuze keuze als je overstapt of een nieuwe verzekering af wil sluiten? "Geen eigen risico voor voorkeursmedicijnen" lijkt me een nogal gigantisch voordeel. Ik had geen zin om de kleine lettertjes uit te pluizen, misschien had ik over moeten stappen maar het lijkt te mooi om waar te zijn. Mijn medicatie kost meer dan €60/maand, een paar jaar terug verdriedubbelt ondanks dat het generiek is.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Laatst online: 23:12
[/quote]

Je kunt het wel indienen bij de belastingdienst, je aangifte 2024.
Medische kosten

Weet niet in welk tarief je zit? Is een verzekering opeens niet duurder

Of lekker naar spanje of Bulgaria daar zijn de kosten lager

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 19:13:

Los van het generaliseren, versimpelen en bagataliseren zoals al eerder genoemd; auto immuun en inflammatoire aandoeningen laten zich niet tegenhouden door een goede levensstijl en komen voor in de gehele bevolking.

Zeker, een goede en gezonde levensstijl met voldoende beweging kan bijdragen aan voorkomen en het herstel, maar is geen absolute en 100% garantie om alle aandoeningen te voorkomen.

Om een voorbeeld te noemen waarom sommige vitamines beter via de arts/apotheker gaan, is de interactie tussen de middelen. Als bij het voorschrijven van een middel tegen botontkalking uit het dossier blijkt dat er ook gebruik werd gemaakt van vitamine d / calcium tabletten en dat je dat niet op hetzelfde moment op de dag moet innemen, omdat het effect van beide middelen dan nihil is en het risico op botontkalking exponentieel toeneemt, is dat goed om te weten. Dat staat niet in de bijsluiter van de vitamine d / calcium.
Uiteraard zijn er ook voldoende voorbeelden waarin er geen toegevoegde waarde is.

Er is simpelweg geen passende oplossing die voor iedereen geldt.

De eigen bijdrage voor de medicatie, eigen risico, reis- en parkeerkosten en taxikosten (voor als je na een behandeling of onderzoek niet zelf naar huis mag, maar er geen indicatie is voor vergoed vervoer) zijn substantieel en echt niet voor iedereen op te brengen. Nog even los van het feit dat het niet vanzelfsprekend is dat iedereen zijn / haar weg weet te vinden om beroep te doen op beschikbare regelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Misschien niet helemaal ontopic maar ik vroeg mij wat af.
Vorig jaar oktober moest ik naar het ziekenhuis toe voor onderzoek waardoor mijn hele ER op zal gaan echter heb ik tot op heden nog steeds geen enkele rekening gezien en staat er nog steeds niks in de zorg nota's overzicht van 2023.
Duurt dit altijd zo lang of krijg ik misschien geen rekening? :P

Het ER voor dit jaar waren medicijnen die heb ik al betaald daar kreeg ik al een rekening van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kortenhoef86
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
NicoHF schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:10:
Misschien niet helemaal ontopic maar ik vroeg mij wat af.
Vorig jaar oktober moest ik naar het ziekenhuis toe voor onderzoek waardoor mijn hele ER op zal gaan echter heb ik tot op heden nog steeds geen enkele rekening gezien en staat er nog steeds niks in de zorg nota's overzicht van 2023.
Duurt dit altijd zo lang of krijg ik misschien geen rekening? :P

Het ER voor dit jaar waren medicijnen die heb ik al betaald daar kreeg ik al een rekening van.
Het kan zijn dat het 6 - 9 maanden duurt voordat de factuur komt, afhankelijk van het moment van openen en sluiten van de DBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
kortenhoef86 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:44:
[...]

Het kan zijn dat het 6 - 9 maanden duurt voordat de factuur komt, afhankelijk van het moment van openen en sluiten van de DBC.
Heb me net een beetje ingelezen over DBC dat zou wel een hoop kunnen verklaren. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
De cashback van Independer op CashbackXL is hier inmiddels bevestigd en binnen :)

De tandenborstel van Zorgkiezer nog niet, maar dat zou wat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Cheesy schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:28:
De cashback van Independer op CashbackXL is hier inmiddels bevestigd en binnen :)

De tandenborstel van Zorgkiezer nog niet, maar dat zou wat langer duren.
Hier ook gelukt, ondanks dat ik dus niet daadwerkelijk was overgestapt, maar enkel mijn zorgverzekering als het ware heb verlengt via Independer.
Vandaag ook maar even kijken of er nog iets te halen valt met die Decathlon cadeaukaart ( nog geldig t/m 31 maart )

[ Voor 14% gewijzigd door JohanNL op 28-03-2024 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Vandaag ook maar even kijken of er nog iets te halen valt met die Decathlon cadeaukaart ( nog geldig t/m 31 maart )
Anders kan je misschien ook nog wissel.nl proberen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
anandus schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:47:
[...]

Anders kan je misschien ook nog wissel.nl proberen?
Goed idee! Maar het lijkt mij dat ze geen interesse hebben in bonnen die nog maar een paar dagen geldig zijn, of wel?
In iedergeval, ik weet nog wel iets ermee te kopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Voor wie ook via overstappen.nl is overgestapt check je spam! Je €20 bol kaart moet je nog aanvragen en krijg je niet automatisch

In 2023 heb je een zorgverzekering afgesloten via onze zorgvergelijker. Er was helaas wat vertraging, maar van de zorgaanbieder hebben wij inmiddels een terugkoppeling ontvangen dat jouw zorgverzekering actief is.

Daarom nodigen wij je uit om je € 20,- Bol. cadeaukaart te verzilveren. Verzilveren kan tot 29 mei 2024. Na het verzilveren ontvang je uiterlijk 13 juni 2024 jouw persoonlijke cadeaukaartcode. Door de vertraging ontvang je de cadeaukaartcode niet in mei zoals we in de actievoorwaarden hebben gecommuniceerd maar in de eerste of tweede week van juni.

Verzilveren kan als volgt:

1. Ga naar of klik op onderstaande button en laat je gegevens achter.
2. Je ontvang van ons een e-mail met jouw Bol. cadeaukaartcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01:03
NicoHF schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:00:
Voor wie ook via overstappen.nl is overgestapt check je spam! Je €20 bol kaart moet je nog aanvragen en krijg je niet automatisch

In 2023 heb je een zorgverzekering afgesloten via onze zorgvergelijker. Er was helaas wat vertraging, maar van de zorgaanbieder hebben wij inmiddels een terugkoppeling ontvangen dat jouw zorgverzekering actief is.

Daarom nodigen wij je uit om je € 20,- Bol. cadeaukaart te verzilveren. Verzilveren kan tot 29 mei 2024. Na het verzilveren ontvang je uiterlijk 13 juni 2024 jouw persoonlijke cadeaukaartcode. Door de vertraging ontvang je de cadeaukaartcode niet in mei zoals we in de actievoorwaarden hebben gecommuniceerd maar in de eerste of tweede week van juni.

Nog niets ontvangen, maar eens achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 10:11

Ze geven aan dat het in batches gaat. De eerste is verstuurd. De rest volgt spoedig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 07:46
arj1o1 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Ze geven aan dat het in batches gaat. De eerste is verstuurd. De rest volgt spoedig.
Zojuist ook de mail ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Laatst online: 23:52
Weet iemand hoe het zit met eigen risico irt tot zwangerschappen: in de basis is het zo dat dit niet ten koste gaat van je ER, maar nu heeft mijn vrouw kosten gemaakt ivm bekkenbodem problemen: gaat dit daadwerkelijk ten kostte van ER? (Binnen een jaar na de balevalling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sammy_tukker schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:40:
... (Binnen een jaar na de balevalling)
Voor zover ik weet is de grens waarna ook voor zwangerschapsgerelateerde zorg (behalve het verwijderen van placentaresten) weer een eigen risico geldt zes weken na bevalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje

Mailtje ontvangen waarin ze vragen m’n gegevens nogmaals te verifiëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
Ok lekker zeg!

Moeder heeft uiteindelijk 30 mei een mailtje gekregen waarin ze binnen twee weken op een linkje moet klikken en haar gegevens nogmaals moet opgeven om de bol.com kaart te ontvangen.
Vergeten natuurlijk, ik vroeg er vandaag naar.

Dus eerst je bijna een half jaar laten wachten tot je eindelijk een mailtje krijgt waarin gesteld wordt dat je weer iets moet doen om een bol kaart daadwerkelijk te krijgen.

Alleen naar obstakels opleggen in de hoop dat mensen iets verkeerd doen. Uitgekookt.

Hele slechte beurt van overstappen.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Via een mail een link volgen naar een site waar je je gegevens moet verifiëren om een bol cadeaukaart te ontvangen.
Ik dacht dat deze mails allemaal nep waren, maar blijkbaar is er dus een legitiem bedrijf die deze methode hanteert 8)7
@Reintje Ik zou met bovenstaande logica een mail terug sturen met een verzoek daarin alsnog de bol cadeaukaart te ontvangen.
Vanuit de verzekeraar hebben ze hoogstwaarschijnlijk alsnog de vergoeding ontvangen, dus dan kunnen ze zich ook prima aan hun verplichtingen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Maar vandaag is de Bol kaart eindelijk binnen gekomen... Mocht even duren.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zelfde voor de tandenborstel van Zorgkiezer, die moest je ook opnieuw bevestigen. Je kon zelfs kiezen voor een duurder model met bijbetaling. Dat mailtje ontving ik op 25 mei, en je moest voor 10 april je cadeau kiezen. Inderdaad extra obstakels en weer mensen die dus niet op tijd zijn. Da's weer makkelijk verdiend gegraaid :/

Maargoed, borstel kan ik inmiddels ophalen bij een Blokker, maar net in een dorp waar ik wat minder vaak kom. Dus dat moet ik nog doen.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste