Zorgverzekering 2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

Zorgverzekering 2023

De premies moeten 12 november bekend gemaakt worden, stap jij over dit jaar?
Stopzetten huidige verzekering moet voor 31-12, de overstap moet voor 31-1 zijn afgerond.

Bekendgemaakte premies basispakket

Eigen risico €385,- (op te hogen tot €885,- voor een lagere premie)
(bron: https://www.zorgwijzer.nl/zorgpremie)

VerzekeraarZorgverzekeringSoort PolisPremie 2023Premie 2022Verschil in €Verschil in %
a.s.r.Basisverzekering Naturanatura---€ 132,90------ 
Basisverzekering Restitutierestitutie---€ 152,90------
AnderzorgCompactnatura beperkt---€ 114,00------
Basiscombinatie---€ 119,25------
BewuztBewuzt Basisnatura---€ 114,90------
CZZorgbewustpolisnatura---€ 126,75------
Zorg-op-maatpolisnatura€ 138,25€ 134,50+ € 3,75+ 2,8%
Zorgkeuzepolisrestitutie---€ 145,25------
CZ DirectBasisverzekeringnatura---€ 120,75------
De FrieslandZelf Bewust Polisnatura---€ 113,25------
Alles Verzorgd Polisnatura€ 138,95€ 131,45+ € 7,50+ 5,7
DitzoGoede keuzenatura---€ 115,50------
Vrije keuzecombinatie---€ 133,50------
DSWZorgpoliscombinatie€ 137,50€ 127,75+ € 9,75+ 7,6%
FBTOBasisnatura---€ 110,95 ------
Basis Plusnatura---€ 125,95------
Basis Vrijrestitutie---€ 132,95------
HemaBasisverzekeringnatura---€ 119,50------
InTwenteZorgpoliscombinatie€ 137,50€ 127,75+ € 9,75+ 7,6%
InterpolisZorgCompactnatura---€ 113,50------
ZorgActiefnatura€ 138,95€ 125,45+ € 13,50+ 10,8%
IZAIZA Ruime Keuzenatura€ 141,95€ 132,65+ € 9,30+ 7%
IZA Eigen Keuzerestitutie€ 147,85€ 138,55+ € 9,30+ 6,7%
IZZ (CZ voor de zorg)Zorgbewustpolisnatura---€ 126,75------
Zorg-op-maatpolisnatura---€ 134,49------
Zorgkeuzepolisrestitutie---€ 145,25------
IZZ (VGZ voor de zorg)Variant Bewuztnatura---€ 114,90------
Naturanatura€ 141,95€ 132,65€ 9,30+ 7%
Restitutierestitutie€ 153,65€ 142,40+ € 11,25+ 7,9%
JaaahNatura Basisnatura---€ 119,75------
JustBasicnatura---€ 114,35------
MenzisMenzis Basis Voordelignatura beperkt€ 134,50€ 119,00+ € 15,50+ 13%
Menzis Basisnatura€ 141,25€ 133,25+ € 8,00+ 6%
Menzis Basis Vrijrestitutie€ 152,75€ 143,75+ € 9,00+ 6,3%
National Academic
Ruime Keuze
natura---€ 132,65------
Nationale NederlandenZorgverzekering  combinatie€ 137,45€ 132,15+ € 5,30+ 4%
OHRAZorgverzekeringcombinatie€ 135,95€ 129,45+ € 6,50+ 5%
ONVZVrije Keuze Basisverzekeringcombinatie---€ 134,50------
Pro LifePrincipe Polis Budgetnatura beperkt€131,95€ 117,30+ € 14,65+ 12,5%
Principe Polisnatura€ 137,95€ 124,90+ € 13,05+ 10,4%
SallandBasispolisnatura€ 134,90€ 120,90 +€ 14,00+ 11,6%
Stad HollandZorgpolisrestitutie€ 140,75€ 133,00+ € 7,75+ 5,8%
UMCUMC Ruime Keuzenatura€ 141,95€ 132,65+ € 9,30+ 7%
UMC Zorgverzekeringrestitutie€ 147,85€ 138,34+ € 9,51+ 6,9%
United ConsumersUC Basis Keuzenatura---
€ 114,90
------
UC Ruime Keuzenatura€ 141,95€ 126,02€ 15,93+ 12,7%
UC Eigen Keuzerestitutie€ 153,65€ 135,28€ 18,37+ 13,6%
UnivéUnivé Zorg Selectnatura beperkt---€ 114,90------
Zorg Geregeld polisnatura---€ 133,00------
Zorg Vrij polisrestitutie---€ 143,89------
VGZVGZ Basis Keuzenatura---€ 126,15------
VGZ Ruime Keuzenatura
€ 141,95
€ 132,65+ € 9,30+ 7%
VGZ Eigen Keuzerestitutie€ 153,65€ 142,40+ € 11,25+ 7,9%
VinkVinkBasisverzekeringcombinatie---€ 111,00------
VvAAZorgverzekering Basiscombinatie---€ 134,50------
ZEKURGewoon ZEKUR Polisnatura beperkt---€ 110,40------
Gewoon ZEKUR Zorg Vrijrestitutie---€ 136,70------
ZieZoZieZo Selectiefnatura beperkt---€ 108,25------
ZieZo Basisnatura---€ 112,25------
Zilveren KruisBasis Budgetnatura beperkt€ 131,95€ 123,45+ € 8,50+ 6,9%
Basis Zekernatura€ 138,95€ 131,45+ € 7,50+ 5,7%
Basis Exclusiefrestitutie€ 152,75€ 143,95+ € 8,80+ 6,1%
Zorg en ZekerheidZorg Gemak Polisnatura beperkt---€ 116,85------
Zorg Zeker Polisnatura---€ 129,85------
Zorg Vrij Polisrestitutie---€ 137,35------

Restitutie-, natura- of combinatiepolis

Het grootste verschil tussen restitutie en natura is de vrije zorgkeuze. In het geval van een naturapolis moet je voor vergoede zorg naar een behandelaar die een contract heeft afgesloten met jouw zorgverzekeraar terwijl je met een restitutiepolis in principe overal terecht komt. Daardoor is de Restitutiepolis altijd een iets duurder dan de naturapolis.

De combinatiepolis is een combinatie van de restitutie en de natura. Bij een combinatiepolis heb je in bepaalde gevallen recht op zorg (zoals geregeld in een naturapolis) en in andere gevallen recht op een vergoeding van zorg (zoals in een restitutiepolis).

Een voorbeeld daarvan is de ONVZ combinatiepolis: dit was een 100% restitutiepolis maar "voor wijkverpleging (thuiszorg) en geestelijke gezondheidszorg (ggz) gelden er wel maximale vergoedingen als u naar een zorgverlener gaat die geen contract met ONVZ heeft".

Een ander voorbeeld is de AnderZorg combinatiepolis: daarbij zitten juist alleen "huisarts, tandarts en apotheek" in het restitutie gedeelte, de rest is natura (gecontracteerde zorg 100% vergoed, ongecontracteerd 55% of meer).

Let dus goed op bij combinatiepolissen wat er vergoed wordt.

Vergelijkingswebsites

Independer
ZorgKiezer
ZorgWijzer
PolisWijzer
PriceWise
ZorgWatch

[ Voor 83% gewijzigd door Ferra op 12-11-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat de premies dit jaar gaan doen getuige de verwachte stijging van het VWS. Zullen de online polissen ook zoveel gaan stijgen? En wat is het effect van het wegvallen van de collectiviteitskorting? En dan heb je nog de inflatie die ook de ziekenhuizen raakt. Al met al verwacht ik wel dat we flink meer gaan betalen. Ben benieuwd hoe jullie dat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
De nieuwe aanvullende verzekering premies van DSW zijn ook bekend:

https://www.dsw.nl/consum...g/aanvullende-verzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Als ik op zorgwijzer kijk zie ik toch forse verschillen tussen de verschillende opties. Ik zit zelf momenteel bij Just (alleen basisverzekering) en ik vraag me af wat je bij de veel duurdere basisverzekeringen extra krijgt. Ik zie verschillen van ca. 15 euro (en meer) per maand. Dat is toch een fors bedrag per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
De Stad Holland Restitutie polis is ook bekend: 140,75.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Frame164 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:44:
Als ik op zorgwijzer kijk zie ik toch forse verschillen tussen de verschillende opties. Ik zit zelf momenteel bij Just (alleen basisverzekering) en ik vraag me af wat je bij de veel duurdere basisverzekeringen extra krijgt. Ik zie verschillen van ca. 15 euro (en meer) per maand. Dat is toch een fors bedrag per jaar.
Soms zitten die verschillen in collectiviteitskorting (komend jaar alleen op je aanvullende verzekeringen) of verschillende vergoedingen bij ongecontracteerde zorg. Goed opletten dus!

• Thomas9999
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-11-2022
Frame164 schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 15:44:
Vaak is het ook zo dat de goedkopere basisverzekeringen weinig opties hebben op aanvullende verzekeringen. Bij de duurdere verzekeringen heb je vaak uitgebreid aanvullend aanbod!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:45
Dit jaar nog kunnen profiteren van € 6,73 collectiviteitskorting per persoon per maand, naast 2% korting omdat de werkgever jaarlijks betaalt (€ 70,53 voor twee personen). De werkgever keert daarnaast ook een bijdrage van € 50 per maand (bruto) uit wanneer ik gebruik maak van de collectieve zorgverzekering. Effectief betaal ik nu iets van € 114 pppm voor CZ Zorg-op-maatpolis (natura), korting van circa € 21 dus.

Die eerste collectiviteitskorting (5%) komt dus te vervallen (het was al een stuk minder geworden). Eens kijken of CZ nog steeds de goedkoopste blijft. Er is namelijk nog steeds een 2% betaaltermijnkorting (~€ 75), plus die bruto-bijdrage (€ 280 netto).

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 20:15
Thomas9999 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:12:
[...]

Vaak is het ook zo dat de goedkopere basisverzekeringen weinig opties hebben op aanvullende verzekeringen. Bij de duurdere verzekeringen heb je vaak uitgebreid aanvullend aanbod!
Of selectieve contractering (en/of verplicht zaken digitaal regelen).

Overigens kun je een aanvullende verzekering afsluiten bij een verzekeraar waar je niet de basisverzekering hebt en zo toch een passende AV afsluiten in combinatie met (maar los van elkaar) een eventuele budget-basisverzekering. Er geldt alleen geen acceptatieplicht voor de AV; zorgverzekeraars hoeven het niet toe te staan dat je alleen een AF afsluit. Oh, en naar verwachting kun je een losse AV niet online afsluiten. De online omgeving is niet geschikt voor deze exotische wens.

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:50
wheel schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:45:
[...]

Of selectieve contractering (en/of verplicht zaken digitaal regelen).

Overigens kun je een aanvullende verzekering afsluiten bij een verzekeraar waar je niet de basisverzekering hebt en zo toch een passende AV afsluiten in combinatie met (maar los van elkaar) een eventuele budget-basisverzekering. Er geldt alleen geen acceptatieplicht voor de AV; zorgverzekeraars hoeven het niet toe te staan dat je alleen een AF afsluit. Oh, en naar verwachting kun je een losse AV niet online afsluiten. De online omgeving is niet geschikt voor deze exotische wens.
Bovendien is een AV soms duurder zonder basisverzekering (zie bijv. Just)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:41
Momenteel ben ik €147,- per maand kwijt voor uitgebreide verzekering en tandarts verzekering. Daar zit wel collectiviteitskorting bij. Met het wegvallen daarvan en hogere premie overweeg ik de additionele verzekeringen maar stop te zetten. Jammer van de fysio die ik toch wel nodig had maar je moet toch ergens de kosten gaan drukken op enig moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
CZ natura is bekend. 138,25. Stijging zit rond VWS als je 5% collectiviteitskorting doorrekent. Dus we kunnen wel verwachten dat de zorgverzekeringen een tientje duurder worden per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:28

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wij zijn al een hele tijd verbonden aan Interpolis, reden was de collectiviteits korting via Rabobank en hoog aantal vergoede fysio-consults i.v.m. vrouw die dit nodig heeft, maar ik ga dit jaar toch eens wat scherper kijken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 13:19
Nog geen premie, wel een wijziging in type pakket UMC Zorgverzekering:
Volgend jaar verandert de basisverzekering UMC Eigen Keuze. Vanaf 1 januari 2023 is deze basisverzekering niet langer een restitutiepolis, maar een combinatiepolis.
...
Wijziging vergoeding geestelijke gezondheidszorg en verpleging en verzorging
Volgend jaar verlagen wij de maximale vergoeding bij een zorgverlener zonder contract voor geestelijke gezondheidszorg (GGZ) en verpleging en verzorging (V&V). Voortaan betaalt u een deel van de kosten zelf. Bij een zorgverlener met contract verandert de hoogte van de vergoeding niet. Voor andere zorg blijven wij de kosten vergoeden tot het marktconform tarief.
Lijkt er dus op dat dit voor een deel van het zorgpakket gaat zorgen. Kosten buiten gecontracteerde zorg zijn ook niet mis. Niet 90% van de nota, maar 90% van het gemiddelde gecontracteerde tarief:
U blijft bij dezelfde (niet gecontracteerde) zorgverlener. Dan vergoeden wij maximaal 90% van het gemiddeld gecontracteerde tarief. Het overige deel en het eventueel eigen risico betaalt u zelf.
Jammer dat je er niet meer van op aan gaat kunnen dat de zorg die je nodig hebt, ook vergoed wordt: de "klik" tussen patiënt en zorgverlener is bij wijze van spreken de helft van de zorg, en dat is soms best zoeken.

Wordt weer shoppen dit jaar. Jammer, we waren in het algemeen best tevreden over UMCZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Je ziet wel alle zorgverzekeraars naar een combinatiepolis bewegen. Ben benieuwd wat ze dan met de premies doen kijkende naar de vergoedingen op ongecontracteerde zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981489

Ferra schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:39:
Je ziet wel alle zorgverzekeraars naar een combinatiepolis bewegen. Ben benieuwd wat ze dan met de premies doen kijkende naar de vergoedingen op ongecontracteerde zorg.
Waarschijnlijk gaat er een paar euro af van de oude restitutie polis en word het een combipolis waarbij je onderaan de streep minder flexibel bent in zorgkeuze maar bijna evenveel betaalt als de restitutiepolis.

ONVZ deed bijvoorbeeld een jaar of twee geleden geen premieverhoging maar ging van restitutie naar combinatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 981489 op 11-11-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 13:19
Ik begrijp het ergens ook wel met betrekking tot het in de hand houden van de zorgkosten, en de wildgroei beperken in vrij te vragen tarieven. En dat verzekeraars geen wildgroei van polissen kunnen blijven aanbieden.

Maar als consument weet je niet meer waar je aan toe gaat zijn. En grosso modo lopen we ook het risico dat er over een aantal jaar helemaal geen restitutiepolissen meer bestaan, en contractenprijzen dusdanig gedrukt worden dat er een wildgroei aan ongebonden aanbieders onstaat. Die alleen te betalen zijn door de rijkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Zwartoog schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:33:
Ik begrijp het ergens ook wel met betrekking tot het in de hand houden van de zorgkosten, en de wildgroei beperken in vrij te vragen tarieven. En dat verzekeraars geen wildgroei van polissen kunnen blijven aanbieden.

Maar als consument weet je niet meer waar je aan toe gaat zijn. En grosso modo lopen we ook het risico dat er over een aantal jaar helemaal geen restitutiepolissen meer bestaan, en contractenprijzen dusdanig gedrukt worden dat er een wildgroei aan ongebonden aanbieders onstaat. Die alleen te betalen zijn door de rijkeren.
Ja die beweging naar combinatiepolissen wordt wel steeds groter. UMC is van VGZ, zou me niks verbazen als die al hun restitutie polissen omzetten naar een combinatie polis. Ben benieuwd wat de andere grote merken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Menzis en VGZ bekend. Stijgen beiden veel meer dan CZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Zwartoog schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 15:33:

Een wet is niet voor de eeuwigheid geschreven. Die kan worden aangepast als daar een reden voor is. Maar als kiezers hetzelfde stemgedrag blijven vertonen moet je ook niet raar opkijken als wat jij schetst de toekomst wordt. Dan is dat blijkbaar iets wat de meerderheid wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Valt me op dat VGZ geen restitutie polis meer heeft maar een combinatie toch jammer dat er zo een flinke premie stijging op zit en geen zuivere restitutiepolis aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:30
Voor volgend jaar maar weer kijken waar het het goedkoopst is, zit nu nog bij Anderzorg.

Klant blijven levert toch geen korting op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:11
Afgelopen jaar bij OHRA na jaren NN/Delta lloyd . Helaas zijn ze vorig jaar overgegaan op een combinatie polis. Ik twijfelde destijds maar dit jaar meteen raak met zorgverleners die niet onder contract staan.

Dus nu kijkende naar FBTO die nog wel een zuivere restitutie aanbied. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Aardig prijzig geworden bij de meeste verzekeraars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:47
Volgend jaar ga ik naar 223 EUR per maand. Zit bij De Friesland. Heb een flinke aanvullende zorgverzekering omdat ik meerdere chronische ziektes heb. Heb er ook een tandverzekering bij.

Overstappen naar een andere zorgverzekeraar kan alleen voor de basisverzekering en die 2-3 euro per maand is me dat niet waard. Aanvullend overstappen kan niet, want geen enkele andere verzekeraar gaat me accepteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik zit de aankomende 2 jaar in het buitenland (Thailand) en moet dus opzoek naar een zorgverzekeraar die volledige dekking in het buitenland heeft. Iemand hier ervaring mee? Of kan ik dan beter hier lokaals wat afsluiten?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:07
President schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:17:
Voor volgend jaar maar weer kijken waar het het goedkoopst is, zit nu nog bij Anderzorg.

Klant blijven levert toch geen korting op..
Sterker nog, voor overstappen krijg je juist doorgaans wat geld terug via cashback sites en/of cadeau's zoals een tandenborstel/extra aanvullende verzekering.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is of we weer taferelen gaan meemaken zoals Anderzorg afgelopen jaar had gedaan, door nog in eind december de premie voor de basisverzekering + max ER aan te passen.
Iets wat juist niet de bedoeling was bij dit systeem.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:49

OMD

Bijna 20 euro per maand omhoog (€18,19). Lekker weer. Mijn vrouw ook 20 euro per maand. Mogen we nog eten of niet? Wordt dat een luxe :+

[ Voor 9% gewijzigd door OMD op 12-11-2022 12:49 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56
Misschien een idee om de 2022 prijzen toe te voegen zodat we het verschil makkelijk kunnen zien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
OMD schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:48:
Bijna 20 euro per maand omhoog (€18,19). Lekker weer. Mijn vrouw ook 20 euro per maand. Mogen we nog eten of niet? Wordt dat een luxe :+
Wie weet, maar de lagere inkomens/vermogens worden wel ontzien aankomend jaar zo te zien.
De zorgtoeslag gaat met zo'n €35 per maand omhoog, naar maximaal €154.
Dus als je daarvoor in aanmerking komt heb je zo'n beetje gratis zorg aankomend jaar, gemiddeld gezien en krijg je nog flink wat geld toe als je voor max ER gaat en ( vrijwel ) niets gebruikt van de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
JohanNL schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:59:
[...]

Wie weet, maar de lagere inkomens/vermogens worden wel ontzien aankomend jaar zo te zien.
Dus als je daarvoor in aanmerking komt heb je zo'n beetje gratis zorg aankomend jaar, gemiddeld gezien en krijg je nog flink wat geld toe als je voor max ER gaat en ( vrijwel ) niets gebruikt van de zorg.
Dit is tijdelijk voor 2023. Het is een tijdelijke compensatie voor de inflatie in 2024 zal hij dus waarschijnlijk niet stijgen of zelfs zakken. Wel hebben vanaf 2023 meer mensen recht op een iets hogere toeslag.

[ Voor 5% gewijzigd door computerjunky op 12-11-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Jawel gras :+, ik zie overigens geen nieuwe prijzen bij pricewise. Half November pas lees ik?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 12-11-2022 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik loop tegen het preferentiebeleid aan. Ik gebruik dagelijks veel van een soort kleine tabletten die echt k*t uit de strip komen en heb die altijd in potvorm kunnen krijgen.

Sinds dit jaar dus niet meer terwijl het effectief goedkoper zou moeten zijn maar potverpakking staat bij OHRA/CZ niet op de lijst met preferente medicijnen.

Ik heb gezocht naar verzekeraars zonder preferentiebeleid maar dat valt niet mee.

Heeft iemand een suggestie?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
computerjunky schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:02:
[...]

Dit is tijdelijk voor 2023. Het is een tijdelijke compensatie voor de inflatie in 2024 zal hij dus waarschijnlijk niet stijgen of zelfs zakken. Wel hebben vanaf 2023 meer mensen recht op een iets hogere toeslag.
Daarvoor hadden we toch de energietoeslag + verhoging minimumloon vanaf 2023?
Feit blijft toch dat het een toeslag is oorspronkelijk bedoeld voor minima, ter ondersteuning van het betalen van de zorgpremie is.
Het is dus vreemd dat je deze meer laat stijgen dan de daadwerkelijke zorgpremie.
Maargoed we hebben sowieso een vreemd systeem hier in NL, inclusief dit hele zorgverzekeringen-systeem.
Maar zo'n 7% stapt over elk jaar, dat geeft al aan hoe succesvol het is, aangezien wij hier wel weten dat er echt elk jaar weer nieuwe keuzes en grote verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:49

OMD

JohanNL schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:59:
[...]

Wij hebben geen toeslagen en verhogen ER is helaas geen optie omdat we die allebei sowieso kwijt zijn elk jaar. Het is gewoon veel. We hebben geen (heel) laag inkomen (althans, dat hadden we maar tegenwoordig door alle gestegen kosten wordt het wel laag ja :+ )

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
JohanNL schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:17:
[...]

Daarvoor hadden we toch de energietoeslag + verhoging minimumloon vanaf 2023?
Feit blijft toch dat het een toeslag is oorspronkelijk bedoeld voor minima, ter ondersteuning van het betalen van de zorgpremie is.
Het is dus vreemd dat je deze meer laat stijgen dan de daadwerkelijke zorgpremie.
Maargoed we hebben sowieso een vreemd systeem hier in NL, inclusief dit hele zorgverzekeringen-systeem.
Maar zo'n 7% stapt over elk jaar, dat geeft al aan hoe succesvol het is, aangezien wij hier wel weten dat er echt elk jaar weer nieuwe keuzes en grote verschillen zijn.
Ze hebben de koopkracht compensatie gespreid over de zorg/huur toeslag en een verlaging van sociale huren (max 57 euro als dat al door gaat).
Realiteit van de laatste is dat omdat je huur omlaag gaat je ook minder huurtoeslag krijgt (ongeveer 50% van 57 dus) de winst daaruit is dus maar de helft.
Één zorgenpuntje is dat de schaling van toeslagen niet mee lijkt te stijgen en het minimumloon met 10.15% omhoog gaat waardoor je dus meer bruto inkomen krijgt als minima en dus lagere toeslagen. Nu schaalt het van max toeslagen op minima niveau tot niks op 32.751 euro. het bouwt dus sneller af en dat kan een paar tientjes schelen en bepaalde verhogingen teniet doen.
En ja ons systeem is erg vreemd. we schuiven links en recht met geld. Die hele toeslagen zouden huishoudens niet eens mee belast moeten worden en gewoon via deze bedrijven geregeld moeten worden. NU betaalt de staatskas aan huishoudens, huishoudens aan bedrijven en de bedrijven weer een veredelde boete aan de staatskas...
Maargoed we gaan offtopic ;)

[ Voor 10% gewijzigd door computerjunky op 12-11-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:47
Sup4rdurt schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:43:
Ik zit de aankomende 2 jaar in het buitenland (Thailand) en moet dus opzoek naar een zorgverzekeraar die volledige dekking in het buitenland heeft. Iemand hier ervaring mee? Of kan ik dan beter hier lokaals wat afsluiten?
Er bestaat zoiets als de OOM Expatverzekering. Heb je daar al naar gekeken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
computerjunky schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:57:
Misschien een idee om de 2022 prijzen toe te voegen zodat we het verschil makkelijk kunnen zien ?
Is doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 10:05
Dennisweb schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:50:
Er bestaat zoiets als de OOM Expatverzekering. Heb je daar al naar gekeken?
Had ik nog niet eerder van gehoord. Was alleen Axa verzekeringen tegengekomen. Thanks voor de suggestie!

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:11
Tales schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:43:
Afgelopen jaar bij OHRA na jaren NN/Delta lloyd . Helaas zijn ze vorig jaar overgegaan op een combinatie polis. Ik twijfelde destijds maar dit jaar meteen raak met zorgverleners die niet onder contract staan.

Dus nu kijkende naar FBTO die nog wel een zuivere restitutie aanbied. Mis ik iets?
Oh. FBTo stopt ook met restitutie. https://weblog.independer...2023-met-restitutiepolis/

Blijft niet veel over zo…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Tales schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:02:
[...]

Oh. FBTo stopt ook met restitutie. https://weblog.independer...2023-met-restitutiepolis/

Blijft niet veel over zo…
Stad Holland is dan geen verkeerde keuze als je een restitutie zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1ncent19
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:03
Hier IZA verzekering. Zojuist de premie voor 2023 gekregen. € 26,- meer per maand. Ik ga voor aankomend jaar ook maar eens opzoek.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 11:24
Ik vind de lijstjes zoals in de OP top, dank daarvoor. Iemand zin om een lijst met max eigen risico te maken? Ik denk dat veel mensen die hard vergelijken ook juist daarnaar op zoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 16:14

Zenix

BOE!

Ik zit bij IZZ, omdat ik in het verleden in de zorg heb gewerkt. Afgelopen jaren hadden ze steeds een goed pakket voor mij als chronisch zieke. Ik hoop dat het zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:06

Licko

ZVDK

keko12 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:40:
Ik vind de lijstjes zoals in de OP top, dank daarvoor. Iemand zin om een lijst met max eigen risico te maken? Ik denk dat veel mensen die hard vergelijken ook juist daarnaar op zoek zijn.
Daar zijn independer en zorgkiezer toch prima voor?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik wil graag DSW in het zonnetje zitten. Deze verzekeraar besteedt geen (of heel weinig) geld aan reclame/promotie/kickbacks. Je vindt ze dus ook vaak niet bij vergelijkingssites. Dit bespaarde geld stoppen ze in de zorg. Daarnaast is hun tarief redelijk en hebben ze goede klantenservice.

Voor mij reden geweest om twee jaar geleden over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:27

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Zojuist bericht van verzekeraar gehad. Univé Zorg Geregeld polis € 142,30 vanaf 1 januari.

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29
Tuurlijk mag je eten, maar alleen op dagen waarop de kachel uitblijft.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 11:24
Licko schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:47:
[...]

Daar zijn independer en zorgkiezer toch prima voor?
Die hebben vaak geen complete lijsten en ik kom toch verschillen tegen bij de verschillende vergelijkend. Bovendien zou je dan net zo goed hier de lijst zonder ER ook kunnen weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:45
Ik ga 11 euro omhoog, van 169 naar 180 euro per maand bij VGZ.

Basisverzekering
VGZ Ruime Keuze € 141,95
Eigen risico € 385
Aanvullende verzekering
VGZ JongPakket € 38,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Deze mail kreeg ik van FBTO over premie 2023:

Basis Vrij (combinatiepolis) € 141,95 (minimaal eigen risico)
Vergoeding GGZ en Wijkverpleging vanaf 1 januari 2023
U heeft de FBTO Zorgverzekering Basis Vrij. Dat betekent dat u zelf uw zorgverlener kiest en altijd 100% vergoed krijgt van het wettelijke of marktconforme tarief. Het maakt dus niet uit of uw zorgverlener wel of geen contract met ons heeft. Vanaf 1 januari 2023 gelden daarvoor 2 uitzonderingen: heeft FBTO geen contract met een GGZ zorgverlener en/of Wijkverpleegkundige? Dan krijgt u een maximale vergoeding van 75% van het gemiddeld bedrag dat we met zorgverleners hebben afgesproken.

Goed om te weten, kiest u bij GGZ of Wijkverpleging voor een zorgverlener die wel een contract heeft met FBTO? Dan verandert er niets. U krijgt dan gewoon 100% vergoed.

Uw restitutiepolis wordt een combinatiepolis
Door deze uitzonderingen verandert uw zorgverzekering van een restitutie- naar een combinatiepolis. Lees meer op de pagina ‘veranderingen’.
De pagina 'veranderingen' bevat alleen nog geen inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de wijkverpleging en GGZ zo duur geworden, of maken er steeds meer Nederlanders gebruik van dat dit bij een hoop verzekeraars restricties kent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:38
Zojuist premie van VVAA in de mail, stijgt naar 142,50.

Dus al minimaal 15 euro omhoog omdat ook collectiviteit eraf is voor mezelf (nog zonder aanvullende pakketten stijging) en 20 euro bij mijn vrouw. Toch maar eens de verzekeringen tegen het licht gaan houden voor volgend jaar.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjb033
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-02 21:28
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:22:
Is de wijkverpleging en GGZ zo duur geworden, of maken er steeds meer Nederlanders gebruik van dat dit bij een hoop verzekeraars restricties kent?
Nouja, de signalen zijn in ieder geval niet erg positief

[ Voor 10% gewijzigd door wjb033 op 12-11-2022 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 15:35
Het jaarlijkse feest is dus al weer begonnen. Voor de kinderen Sinterklaas voor de volwassenen de zorg roulette. Is er een ander land waar dit zo ongelooflijk knullig is geregeld?
Wordt weer plussen minnen bij ons met drie kinderen, beugel en GGZ .

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Vind het zorgelijk dat juist nu de jongeren het hard nodig hebben ze veelal beperkt worden in passende zorg door de kosten.

Privatisering op zn top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Cobb schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:44:
Het jaarlijkse feest is dus al weer begonnen. Voor de kinderen Sinterklaas voor de volwassenen de zorg roulette. Is er een ander land waar dit zo ongelooflijk knullig is geregeld?
Wordt weer plussen minnen bij ons met drie kinderen, beugel en GGZ .
Ik vind het nog steeds apart dat ik jarenlang geen zorg gebruik, toch ruim 1300 euro per jaar moet aftikken minus een paar tientjes zorgtoeslag eraf. Wordt je toch verplicht opgedrongen. Honderd euro per maand verplicht uitgeven (jarenlang) terwijl je niet weet of je het nodig hebt. Solidariteit of novel misschien maar het is letterlijk verplicht dus je hebt geen keuze in Nederland, of je moet ineens geloofsredenen opgeven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Anoniem: 981489 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:22:
Nee, maar de verzekeraars wil iedereen over naar een contract, waarin ze maar 80% van het NzA tarief moeten betalen, en ze alle gegevens en data eisen van de zorgverlener over jou, waarbij de zorgverlener ook nog een prijsplafond krijgt, bijvoorbeeld voor maar 40.000 euro aan cliënten dit jaar behandelen. Daarboven heb je zorgplicht dus behandel je maar gratis. Echte maffiapraktijken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Deezers schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:46:
[...]

Ik vind het nog steeds apart dat ik jarenlang geen zorg gebruik, toch ruim 1300 euro per jaar moet aftikken minus een paar tientjes zorgtoeslag eraf. Wordt je toch verplicht opgedrongen. Honderd euro per maand verplicht uitgeven (jarenlang) terwijl je niet weet of je het nodig hebt. Solidariteit of novel misschien maar het is letterlijk verplicht dus je hebt geen keuze in Nederland, of je moet ineens geloofsredenen opgeven.
En als jij morgen een ongeluk hebt en naar het ziekenhuis moet, tik jij dan eerst even 10k aan borg af voordat ze je een bed toewijzen ?

Ik blijf bij CZ: stijging is minimaal (ivm inzet premie reserves) en goede ervaring

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 12-11-2022 20:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Tja, dat is het ding met je gezondheid verzekeren: je weet niet wanneer je het nodig hebt. Je kunt je hele leve lang betalen en er niet of amper van ‘geprofiteerd’ hebben, maar je kunt ook de pech hebben dat je volgend jaar plots voor tienduizenden, tonnen of zelfs miljoenen aan kosten maakt - en dan is het is maar al te fijn dat je verzekerd bent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 15:11

FreakNL

Well do ya punk?

Ik ga er eigenlijk vanuit de de premie gewoon jaarlijks met 10/maand stijgt. Heb ik mijn hypotheek ook op ingericht (die wordt jaarlijks 12/maand goedkoper). Maar dat is schuiven met potjes natuurlijk.

Wel vind ik het systeem ook knullig en hadden we dit nooit aan de markt moeten overlaten. Net als energie. Maarja, Rutte…

@Deezers , misschien naar de VS verhuizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:12

tomtom901

Moderator General Chat
ASR Eigen Keuze (Restitutie) staat inmiddels in de portal bij mij voor 2023. Van 1.834,80 naar 1.878,00. Aanvulling uitgebreid van 474,00 naar 534,00. Tandarts Uitgebreid van 393,00 naar 407,40.

Totale stijging dus 117,6 per jaar maar het verval van de collectiviteitskorting maakt deze nog hoger. Ben ik blij dat mijn werkgever de zorgverzekering voor mij en partner betaalt. Is met deze bedragen een kostenpost van 5k per jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:12
[...]

tja nooit brand gehad in huis de brandverzekering maar opzeggen wat vind jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

bie100 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:26:
[...]

tja nooit brand gehad in huis de brandverzekering maar opzeggen wat vind jij?
Brandverzekering is niet altijd verplicht. Een zorgverzekering wel als je in Nederland woont. En slechts in enkele gevallen kan je aantonen dat je geen zorgverzekering "hoeft". Je kan ook je zorgverzekering niet betalen/afsluiten; er wordt vanzelf loonbeslag gelegd op loon/uitkering tussen nu en 18 maanden incl openstaande boetes.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:06
De Friesland heeft ook de prijs van de Zelf Bewust Polis bekendgemaakt:

2022: 113,25 p/m
2023: 130,95 p/m

€17,70 verhoging :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[...]

Je wordt morgen aangereden en je komt op de IC te liggen, mag je 2500+ euro per dag aftikken. Lijkt je dat aantrekkelijk? Of iets goedkoper op een gewone verpleegafdeling, alsnog 700 euro per dag. Ben je gauw door je 1300 per jaar heen...

Overigens kun je als gemoedsbezwaarde wel onder de verzekering uit, maar niet onder de kosten. Je betaalt dan gewoon grofweg hetzelfde aan extra belasting, waaruit die zorgkosten betaald worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 12-11-2022 22:03 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15:35
Akiranon schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:52:

Friesland gaan we opzeggen dus. Denk dat ik naar Ohra terug ga. Goede dekking, fijne app en ruim een tientje per maand goedkoper. Kom op 125,70 per maand nu met max eigen risico en minimale tandarts (betaal 120, krijg 175 terug :-)) Best duur voor iets wat ik voor het laatst in 2011 heb gebruikt… (waar ik overigens heel blij mee ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het uitkleden van de restitutiepolissen is ook echt schandalig, kans is groot dat ik maar naar Stad Holland ga, en dan hopen dat zij nog eventjes 100% GGZ dekking houden.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjb033
Johan Bogle schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:06:
[...]
Friesland gaan we opzeggen dus. Denk dat ik naar Ohra terug ga. Goede dekking, fijne app en ruim een tientje per maand goedkoper. Kom op 125,70 per maand nu met max eigen risico en minimale tandarts (betaal 120, krijg 175 terug :-)) Best duur voor iets wat ik voor het laatst in 2011 heb gebruikt… (waar ik overigens heel blij mee ben)
Ohra en Nationale Nederlanden zien er tot nu toe goed uit. Even afwachten nog wat CZ Direct gaat doen.
Bij Ohra gaat er nog 0.5% korting af als je per kwartaal betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 10:08
Akiranon schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:52:

Kreeg het net ook binnen ja :D Ik dacht dat kan niet kloppen maar het lijkt er op van wel... Ik heb daarnaast ook een maximaal eigen risico en waar ik eerst 22 euro korting kreeg is dat in 2023 maar 15 euro...

Ik betaal nu in totaal €115,50 per maand voor de Zelf Bewust polis met max. eigen risico + €500,- tandarts. Voor 2023 wordt dat €142,70 euro per maand... bijna €30 p/m meer.

Dat wordt dus waarschijnlijk weer overstappen dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AON, PNO Zorg en ZorgDirect stoppen ermee lijkt het zo op het eerste oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 23:25
Premie ZEKUR:

Basisverzekering Gewoon ZEKUR € 122,95 per maand*
Basisverzekering Gewoon ZEKUR Vrij € 155,15 per maand*

*Op basis van het verplicht eigen risico

Dat is zo'n 12,50 per maand omhoog ten opzichte van dit jaar.

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:10

Crazy-

Best life ever

Interpolis:

De premie voor de basisverzekering is in 2023 € 114,95 per maand.
Dit is de premie voor de basisverzekering ZorgCompact met een vrijwillig eigen risico van € 500,-.

Was € 91,50

Zonder verhoogd eigen risico € 113,50 naar € 129,95 (+16,45)
En de korting van € 22,00 naar € 15,00 (-7,00)

23,45 stijging dus 🫢 per persoon… echt van de pot gerukt hoor

[ Voor 5% gewijzigd door Crazy- op 12-11-2022 23:09 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-05 16:12
Ze hebben allemaal naar elkaar gekeken en wachten tot het laatste. Ik zit bij Jaaah van ONVZ maar die komt binnen op 130.90, een beetje hetzelfde als de rest. Nu nog wachten op de korting voor verhoogd risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

Ditzo net ook via mail ontvangen. Flinke stijging.

Goede keuze basisverzekering
Premie Eigen risico
€ 128,95 € 385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
Wacht op Ziezo. Zal over een half uur bekend gemaakt worden wss.

Ziezo met 885 ER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
Just (CZ):
€ 127,95 p/m.
€ 107,95 met € 885 eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
arj1o1 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:30:
Just (CZ):
€ 127,95 p/m.
€ 107,95 met € 885 eigen risico.
De goedkoopste denk ik zo met de hoogste ER

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
A.S.R. zie ik nog geen nieuwe premie voor mij.
CZ zou het bij mij nooit worden, ik zit aan de andere kant van de tafel, echt de maffia van de zorgverzekeraars. Willen al je data en werken vanuit wantrouwen, daarbij willen ze je zo weinig mogelijk betalen voor je werk.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
hoihoi66 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:31:
[...]

De goedkoopste denk ik zo met de hoogste ER
Ziezo was vorig jaar goedkoper. Kunnen hier nog onder duiken nu dit al bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Nu online
Nu zie ik het wel bij A.S.R.

Ik ga van 1.262,28 naar 1.395,84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Zorg en zekerheid van 116,85 naar 130,65 (gemak polis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:09
Net binnen van Zorg en Zekerheid:
Premie
Zorg Gemak Polis € 130,65
Zorg Zeker Polis € 139,95
Zorg Vrij Polis € 147,45
Bovenstaande premies zijn exclusief eventuele kortingen.
+€15 pm.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:53
FBTO basis natura gaat naar 126,95 per maand, betaal nu 110 euro volgens mij..

[ Voor 26% gewijzigd door Nopheros op 12-11-2022 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:57
ZieZo € 112,45 (max eigen risico, ZieZo basis), of € 129,95 voor minimaal eigen risico. (Na inloggen @ ZieZo)
Ze stoppen met ZieZo Selectief (dit jaar zat ik voor 86,25 euro op de 1e rij daar...)

[ Voor 43% gewijzigd door MoiZie op 13-11-2022 00:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arj1o1
Zekur 122,95 of 102,95 met 885 eigen risico. Lijkt de goedkoopste tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 20:59
MoiZie schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:53:
ZieZo € 112,45 (max eigen risico, ZieZo basis), of € 129,95 voor minimaal eigen risico. (Na inloggen @ ZieZo)
Ze stoppen met ZieZo Selectief (dit jaar zat ik voor 86,25 euro op de 1e rij daar...)
Zogenaamd stoppen ze ermee om het overzichtelijk te houden. Yeah right..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 20:59
arj1o1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:01:
Zekur 122,95 of 102,95 met 885 eigen risico. Lijkt de goedkoopste tot nu toe.
Volgens mij zit Anderzorg op 97,50 met basis Compact en 885 eigen risico, maar de site werkt niet naar behoren bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Onze zorgpremie voor de FBTO Zorgverzekering Basis 2023 is bekend. Met het wettelijk eigen risico van € 385,- is die € 126,95 per maand.

Was 110,95.

Blijft bizar dat die privatisering niet wordt teruggedraaid.

Wat nog schever is: toen ik in het buitenland woonde kon ik voor 40 euro per maand een verzekering afsluiten die alles in Nederland dekte inclusief privéklinieken.

Enige verschil was marktwerking: deze verzekering moest het hebben van de vrije markt i.p.v. de nepmarktwerking die onze overheid verzonnen heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjb033
peeceej schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:28:
[...]

Volgens mij zit Anderzorg op 97,50 met basis Compact en 885 eigen risico, maar de site werkt niet naar behoren bij mij.
Anderzorg site doet het nu wel goed. Prijzen kloppen. Zelfs nog wat extra korting als je per kwartaal betaald

[ Voor 8% gewijzigd door wjb033 op 13-11-2022 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:46
Van 86 naar 112 bij ZieZo/Zilveren Kruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:24

Quad

Doof

Ik kreeg vanavond mail van de Friesland, samen met de basisverzekering en het tandartspakket wordt het een verhoging van bijna 20 euro/maand. Best aan de hoge kant dus.

Afgelopen jaar niet overgestapt omdat ze voor mij de goedkoopste waren, dat zal volgend jaar vermoed ik anders worden.
Huiswerk dus!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• arj1o1
wjb033 schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:37:
[...]

Anderzorg site doet het nu wel goed. Prijzen kloppen. Zelfs nog wat extra korting als je per kwartaal betaald
Klopt niet. Prijs wordt 134.75 (van 119.25)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
wjb033 schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:37:
[...]

Anderzorg compact bestaat niet meer per 1 januari, alleen nog basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjb033
arj1o1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:52:
[...]

arj1o1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:52:
[...]

Helaas zie het nu ook :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 22:54
Deezers schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:52:
[...]

Anderzorg compact bestaat niet meer per 1 januari, alleen nog basis.
Hierdoor gaat het van 88.50 naar 114,75 met maximale eigen bijdrage. Een verhoging van 26,25… zijn ze gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:24
Er werd gesproken over een verhoging van 10 euro, maar ik zie nu juist verhogingen tot wel 18 euro, zelfs met 885 euro eigen risico.

Dit is best wel een bittere pil voor heel veel mensen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey87 op 13-11-2022 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nou bof ik dan even met NN, dat was altijd al vreselijk duur!

Helaas last van tandartsperikelen dus ik zou heel graag een hogere dekking afsluiten voor volgend jaar maar dat gaat waarschijnlijk echt nergens lukken. Wordt weer buffelen in excel om alles door te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Negaiido schreef op zondag 13 november 2022 @ 01:23:
[...]

Hierdoor gaat het van 88.50 naar 114,75 met maximale eigen bijdrage. Een verhoging van 26,25… zijn ze gestoord.
Hier van 84 naar 116 (32 euro verhoging). :+

Wat een k*t stelsel. Zit gemoedsbezwaring serieus te overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 09:10
MoiZie schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:53:
Oef, vorig jaar 1072,- voor ziezo basis bij jaarbetaling en hoogste ER. Nu 1336,-. Dat is omgerekend 21 euro/maand duurder. Toch maar eens gaan rondkijken dan.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Let op:
In dit topic bespreken we alleen de premies, pakketten, opties etc. Voor de maatschappelijke discussies is dit topic niet.