Wees je dan wel bewust dat alle zorgkosten voor jouw eigen rekening zijn, en dat je dan dus ook onder andere de maandelijkse "abonnementskosten" van jouw huisarts voor jouw rekening krijgt.g1n0 schreef op zondag 13 november 2022 @ 02:44:
[...]
Hier van 84 naar 116 (32 euro verhoging).
Wat een k*t stelsel. Zit gemoedsbezwaring serieus te overwegen.
Ja prijzen vor dit jaar ja. 114,75 met max eigem risicopeeceej schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:28:
[...]
Volgens mij zit Anderzorg op 97,50 met basis Compact en 885 eigen risico, maar de site werkt niet naar behoren bij mij.
Huh denk je nou dat iemand die dit doet dit niet weet?Jeffrey87 schreef op zondag 13 november 2022 @ 03:01:
[...]
Wees je dan wel bewust dat alle zorgkosten voor jouw eigen rekening zijn, en dat je dan dus ook onder andere de maandelijkse "abonnementskosten" van jouw huisarts voor jouw rekening krijgt.
Linksom of rechtsom moet het betaald worden. De premieopbrengsten zijn zelfs bij lange na niet genoeg om alle zorgkosten te betalen. We zitten inmiddels namelijk al op 7000+ euro zorgkosten per persoon.NoSugar schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:31:
Onze zorgpremie voor de FBTO Zorgverzekering Basis 2023 is bekend. Met het wettelijk eigen risico van € 385,- is die € 126,95 per maand.
Was 110,95.
Blijft bizar dat die privatisering niet wordt teruggedraaid.
Wat nog schever is: toen ik in het buitenland woonde kon ik voor 40 euro per maand een verzekering afsluiten die alles in Nederland dekte inclusief privéklinieken.
Enige verschil was marktwerking: deze verzekering moest het hebben van de vrije markt i.p.v. de nepmarktwerking die onze overheid verzonnen heeft.
Zo zien mensen tenminste dat de zorg knetterduur is, itt als je alle kosten via de belasting zou innen.
Ik moest even zoeken. Maar de prijsstijging bij anderzorg is gigantisch. Dit is geen eens inflatie.
Vorig jaar 1051 betaald en dit jaar zou het 1363 zijn.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
In het verleden hebben verzekeraars hun reserves gebruikt om de premie lager te houden. Ik weet niet of dit zo voor anderzorg zo is, maar zo'n groot verschil kan betekenen dat ze daar voor volgend jaar mee ophouden.Oekol schreef op zondag 13 november 2022 @ 07:03:
Ik moest even zoeken. Maar de prijsstijging bij anderzorg is gigantisch. Dit is geen eens inflatie.
Wat is procentueel de hoogste stijging? Hier is de stijging bij FBTO met max eigen risico en jaarbetaling een kleine 26%.
De beleggingen zullen dit jaar wel slecht gerendeerd hebben...
Ziezo gaat van 1024,65 naar 1335,91. Stijging van ruim 30%henkebek schreef op zondag 13 november 2022 @ 07:19:
Wat is procentueel de hoogste stijging? Hier is de stijging bij FBTO met max eigen risico en jaarbetaling een kleine 26%.

Doordat de verzekeraars hun hoofdpolissen (die al kneiterduur waren) maar een beetje laten stijgen kunnen ze volhouden dat het binnen de inflatie blijft. En ondertussen de budgetpolissen sluiten of verhogen met >25%Tonkey schreef op zondag 13 november 2022 @ 07:34:
[...]
Ziezo gaat van 1024,65 naar 1335,91. Stijging van ruim 30%
Hier Just (incl. Aanvullend) +15,00 per maand omhoog. Partner bij CZ (incl. Aanvullend) ook +15 per maand omhoog.
Zal wel wat gaan vergelijken, maar denk dat alle aanbieders vrij veel omhoog zijn gegaan.
Zal wel wat gaan vergelijken, maar denk dat alle aanbieders vrij veel omhoog zijn gegaan.
Nationele Nederlanden heeft vanaf maandag ook een Zorg Voordelig pakket. Apart dat het alleen pas maandag bekend is. Zullen anderen dit ook doen?
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Nee, alleen wanneer je per jaar betaalt krijg je nog een procentje korting.wjb033 schreef op zondag 13 november 2022 @ 00:37:
[...]
Anderzorg site doet het nu wel goed. Prijzen kloppen. Zelfs nog wat extra korting als je per kwartaal betaald
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Goed gevonden! Had je gezien dat de maandpremie wel al bekend is als je doorklikt? € 128,30 bij € 385 eigen risico, bij € 885 wordt het € 108,30.HekkeySE schreef op zondag 13 november 2022 @ 07:54:
Nationele Nederlanden heeft vanaf maandag ook een Zorg Voordelig pakket. Apart dat het alleen pas maandag bekend is. Zullen anderen dit ook doen?
Zorg en Zekerheid kan mij als bestaande klant ook pas maandag vertellen wat mijn premie wordt, dit omdat de premies voor de aanvullende verzekeringen nog niet bekend zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Sirhc_95 op 13-11-2022 08:07 ]
Jij ook goed gevonden! Had ik nog niet gezien nee. Dank!Sirhc_95 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:04:
[...]
Goed gevonden! Had je gezien dat de maandpremie wel al bekend is als je doorklikt? € 128,30 bij € 385 eigen risico, bij € 885 wordt het € 108,30.
Zorg en Zekerheid kan mij als bestaande klant ook pas maandag vertellen wat mijn premie wordt, dit omdat de premies voor de aanvullende verzekeringen nog niet bekend zijn.
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Nou, wel duidelijk is dat de budgetpolissen er erg slecht van afkomen dit jaar! Bizarre verhogingen...
Anderzorg 17,75 er bovenop per maand.. dat wordt sinds 2014 toch maar eens overstappen. Prima service gehad, maar verhoging vorig jaar was al boven gemiddeld
Zorg is ook deels duur omdat we denken dat zorg duur moet zijn. Bijvoorbeeld een IC bed van 2500 euro per dag. Hier zitten gewoon grote winstmarges op. Maar dat accepteren we, omdat we denken dat zorg duur moet zijn.henkebek schreef op zondag 13 november 2022 @ 06:54:
[...]
Linksom of rechtsom moet het betaald worden. De premieopbrengsten zijn zelfs bij lange na niet genoeg om alle zorgkosten te betalen. We zitten inmiddels namelijk al op 7000+ euro zorgkosten per persoon.
Zo zien mensen tenminste dat de zorg knetterduur is, itt als je alle kosten via de belasting zou innen.
Vroeger was Anderzorg altijd 1 van de goedkoopste. Nu een van de duurdere. Aparttrekker22 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:16:
Anderzorg 17,75 er bovenop per maand.. dat wordt sinds 2014 toch maar eens overstappen. Prima service gehad, maar verhoging vorig jaar was al boven gemiddeld
Hier hetzelfde. Krijg net de polis binnen. Ben me kapot geschrokken! Maak nu zo'n 23 jaar al geen enkele zorgkosten. (Even afkloppen..) dit hakt voor 2 personen wel aardig in mijn begroting voor komend jaar.Negaiido schreef op zondag 13 november 2022 @ 01:23:
[...]
Hierdoor gaat het van 88.50 naar 114,75 met maximale eigen bijdrage. Een verhoging van 26,25… zijn ze gestoord.
Kom via Zorgwijzer op 1109,56 uit. Klinkt goed of zijn er negatieve ervaringen?hoihoi66 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:31:
[...]
De goedkoopste denk ik zo met de hoogste ER
Edit: de site van Just lijkt er nog niet klaar voor. Staat melding op dat hun premie nog online moet komen...
[ Voor 18% gewijzigd door mk1992 op 13-11-2022 08:24 ]
Cash is king.
Blijft jammer dat de media zo sterk lobbyden tegen een inkomensafhankelijke zorgpremie. In veel landen wordt de zorgpremie volledig uit je loonbelasting betaald, waardoor deze automatisch progressief is. De sterkeren helpen de armer. Iets dat hoort bij een samenleving.
Nu betaald iedereen evenveel. Behalve dat rijkeren het eigen risico op maximaal kunnen veroorloven en dus minder premie hoeven te betalen. Waardoor het verschil tussen arm en rijk nog groter wordt.
Dan hebben we het nog niet over het rondpompen van geld in de vorm van toeslagen, om ervoor te kunnen zorgen dat mensen toch nog wat te eten hebben op het einde van de maand.
Nu betaald iedereen evenveel. Behalve dat rijkeren het eigen risico op maximaal kunnen veroorloven en dus minder premie hoeven te betalen. Waardoor het verschil tussen arm en rijk nog groter wordt.
Dan hebben we het nog niet over het rondpompen van geld in de vorm van toeslagen, om ervoor te kunnen zorgen dat mensen toch nog wat te eten hebben op het einde van de maand.
Ik weet niet wat voor gegevens je hebt ingevuld maar op Zorgwijzer is de goedkoopste met hoogste ER Unive met 107 euro per maand. Op jaarbasis 1284mk1992 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:22:
[...]
Kom via Zorgwijzer op 1109,56 uit. Klinkt goed of zijn er negatieve ervaringen?
Edit: de site van Just lijkt er nog niet klaar voor. Staat melding op dat hun premie nog online moet komen...
Ik legde altijd per maand even 100€ op zij om de premie per jaar daarvan te betalen. Hield altijd geld over. Maar nu wordt het bij betalen.
Anderzorg naar 1362...
Anderzorg naar 1362...
Ziezo neem ik aan. Die hebben het risico genomen dat er heel wat klanten bij ze weggaan die net als ik ook weggaan.Lekkerboeie86 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:18:
[...]
Hier hetzelfde. Krijg net de polis binnen. Ben me kapot geschrokken! Maak nu zo'n 23 jaar al geen enkele zorgkosten. (Even afkloppen..) dit hakt voor 2 personen wel aardig in mijn begroting voor komend jaar.
Ze hebben aan klanten jarenlang zoals jij en ik verdiend, die 0 euro zorgkosten hebben maar wel bijna elke maand 90 euro hebben overgemaakt.
Wss durven ze bet risico niet meer te nemen.
Zo werken verzekeringen niet. Verzekeren werkt op basis van collectiviteit. Daarnaast kan het zomaar zo zijn dat als jij morgen een vreselijke ziekte krijgt dat er in een jaar tijd meer wordt uitgegeven dan dat je in je leven aan premie hebt betaald.hoihoi66 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:37:
[...]
Ze hebben aan klanten jarenlang zoals jij en ik verdiend, die 0 euro zorgkosten hebben maar wel bijna elke maand 90 euro hebben overgemaakt.
Waarom kan je bij Zekur je partner eigenlijk niet meeverzekeren. Zo te zien kan je enkel je kinderen aan toevoegen.
Daarom zeg ik toch dat ze waarschijnlijk die risico niet meer willen nemen.Frame164 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:40:
[...]
Zo werken verzekeringen niet. Verzekeren werkt op basis van collectiviteit. Daarnaast kan het zomaar zo zijn dat als jij morgen een vreselijke ziekte krijgt dat er in een jaar tijd meer wordt uitgegeven dan dat je in je leven aan premie hebt betaald.
Als ze 50.000 klanten hebben die de goedkoopste maar wel met maximale ER hebben.
Die in een categorie vallen van gezond, jong, niet roken etc.
Ze zullen echt wel een analyse gemaakt hebben wat ALS?
Nu ga je bij Ziezo 13 euro per maand meer betalen dan bij Zekur voor exact dezelfde verzekering.
Bye bye Ziezo.
Just……mk1992 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:22:
[...]
Kom via Zorgwijzer op 1109,56 uit. Klinkt goed of zijn er negatieve ervaringen?
Geen keuzestress, geen gedoe. Voor € 127,95 p/m.
Of maar € 107,95 met € 885 eigen risico.
Vermelden ze op hun website
Nog altijd is Zekur met een maandpremie van 103 de goedkoopste.
Excuus iedereen, ik dacht dat de 97,50 bij Anderzorg voor 2023 waren, maar ik heb dus verkeerd gekeken.
Heel opvallend dus dat Anderzorg en Zilverenkruis ZieZo hun goedkoopste pakket compleet opheffen. Vermoedelijk is men bang dat klanten daar massaal op overstappen en men niet voldoende overhoudt om de organisatie op te draaien.
Heel opvallend dus dat Anderzorg en Zilverenkruis ZieZo hun goedkoopste pakket compleet opheffen. Vermoedelijk is men bang dat klanten daar massaal op overstappen en men niet voldoende overhoudt om de organisatie op te draaien.
Het kan nog ernstiger; kga bij Anderzorg nu meer dan 25 euro per maand extra betalen.trekker22 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:16:
Dat is dan simpel: doei Anderzorg

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Hierbij de wijziging voor Zorg en Zekerheid.
Hierbij informeren we je over de premies van onze basisverzekeringen in 2023.
Premie
Zorg Gemak Polis € 130,65
Zorg Zeker Polis € 139,95
Zorg Vrij Polis € 147,45
Hierbij informeren we je over de premies van onze basisverzekeringen in 2023.
Premie
Zorg Gemak Polis € 130,65
Zorg Zeker Polis € 139,95
Zorg Vrij Polis € 147,45
Is diezelfde samenleving wel zo 'samen' als er stelselmatig mensen alleen maar bezig zijn om de rest te naaien? En dus express max 2 dagen werkt om zo de maximale toeslagen te krijgen. Lekker veel vrije dagen en het hele jaar door zaniken over hoe slecht ze 't hebben. Hoe oneerlijk de wereld is.NoSugar schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:33:
Blijft jammer dat de media zo sterk lobbyden tegen een inkomensafhankelijke zorgpremie. In veel landen wordt de zorgpremie volledig uit je loonbelasting betaald, waardoor deze automatisch progressief is. De sterkeren helpen de armer. Iets dat hoort bij een samenleving.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Van 124,88 naar 138,95 bij Zilveren Kruis bij Basis Zeker en dan vervalt nu ook nog de collectieviteitskorting op de basisverzekering. Toch maar een gaan rondkijken nu de korting vanuit mijn werkgever bijna helemaal vervalt.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ja bizar. Zit nu voor nog geen 89 bij Zorg en Zekerheid (max ER). Kom zo te zien niet onder de 107 dit jaar….. Absurd.TexMex schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:11:
Nou, wel duidelijk is dat de budgetpolissen er erg slecht van afkomen dit jaar! Bizarre verhogingen...
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Anoniem: 981489
Denk eerder dat ze dit bewust doen om de uitstroom naar budget te beperken, want door het einde van de collectiviteitskorting op de basisverzekering worden die budgetpolissen opeens stuk aantrekkelijker voor velen.TexMex schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:11:
Voordeel van Just (onderdeel van CZ) is wel dat je elk jaar bij zo goed als alle ziekenhuizen terecht kunt.hoihoi66 schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:51:
[...]
Just……
Geen keuzestress, geen gedoe. Voor € 127,95 p/m.
Of maar € 107,95 met € 885 eigen risico.
Vermelden ze op hun website
Nog altijd is Zekur met een maandpremie van 103 de goedkoopste.
Bij Zekur is het aantal geselecteerde ziekenhuizen altijd erg klein. Al kan dat prima zijn als die van jou daar net tussen zit natuurlijk. En bij spoedeisende zorg kun je sowieso in elk ziekenhuis terecht.
Bij FBTO kreeg ik vorig jaar nog 264 euro korting omdat ik koos voor maximaal eigen risico. Dit jaar nog maar 180. Ik ga van een jaarpremie van 1139 naar 1412. Dat is een stijging van bijna 25%. Voor een naturapolis met fysio. Inflatiestijging ammehoela.
Is Just nou het goedkoopste met ruime keuze qua ziekenhuiszorg?
Zekur heeft wel een hele selecte keuze, qua ziekenhuizen.
Winstmaximalisatie. Simpeler wordt het niet.Mryc schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:24:
Bij FBTO kreeg ik vorig jaar nog 264 euro korting omdat ik koos voor maximaal eigen risico. Dit jaar nog maar 180. Ik ga van een jaarpremie van 1139 naar 1412. Dat is een stijging van bijna 25%. Voor een naturapolis met fysio. Inflatiestijging ammehoela.
Zorg en Zekerheid lijkt met jaarbetaling nu het goedkoopstDrardollan schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:17:
[...]
Ja bizar. Zit nu voor nog geen 89 bij Zorg en Zekerheid (max ER). Kom zo te zien niet onder de 107 dit jaar….. Absurd.
1213,32 met 850 eigen risico. Unive Zeker: 1235,40
Pijnlijk bij FBTO ja. Allerlaagste premie met max ER, ga van 178 euro per maand (twee personen) naar 224Mryc schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:24:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
CZ probeert de collectief verzekerden te behouden met extra korting op de aanvullende verzekering (21%). Daarnaast mag je tot 5 ongebruikte fysio behandelingen meenemen.
Of even anders denken; Het kan ook zijn dat steeds minder ziekenhuizen geselecteerd willen worden voor (bepaalde) budgetpolissen en dat maakt het onderhandelen heel lastig. Dan kan er een keuze gemaakt worden om een budgetpolis dan maar te laten vallen. Als een klant bijvoorbeeld 2 uur moet reizen voor het dichtsbijzijnde geselecteerde ziekenhuis dan is dat ook niet de bedoeling.Anoniem: 981489 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:20:
[...]
Denk eerder dat ze dit bewust doen om de uitstroom naar budget te beperken, want door het einde van de collectiviteitskorting op de basisverzekering worden die budgetpolissen opeens stuk aantrekkelijker voor velen.
Echt he! Ik heb genoeg van zulke collega’s die 3 dagen per week werken.Oekol schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:13:
[...]
Is diezelfde samenleving wel zo 'samen' als er stelselmatig mensen alleen maar bezig zijn om de rest te naaien? En dus express max 2 dagen werkt om zo de maximale toeslagen te krijgen. Lekker veel vrije dagen en het hele jaar door zaniken over hoe slecht ze 't hebben. Hoe oneerlijk de wereld is.
"Don't look for the needle in the haystack. Just buy the haystack." - John C. Bogle
Ik heb in beginsel helemaal niets tegen het principe van sterkste schouders zwaarste lasten, ook niet in de zorg, maar dan wil ik wel dat we als samenleving nu eens écht wat gaan doen aan roken en ongezonde voeding.Naamloos87 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:38:
[...]
Echt he! Ik heb genoeg van zulke collega’s die 3 dagen per week werken.
Overigens kun je als jong volwassene best boos worden van hoge premies terwijl je gezond bent, was ik ook, maar je krijgt er straks ook 18 jaar gratis meeverzekeren van je kinderen bij.
Ik ben juist meer gaan werken en daardoor een stuk minder zorgtoeslag. Zeker als ik zie dat het maximaal 135 euro per maand wordt voor de laagste inkomens kan ik overwegen om weer minder te gaan werken. Overal loop ik dit jaar mis, 2x 1300 euro toeslag, goedkoper ov, sportabonnement etc. Werkgever zit er niet op te wachten dat ik minder ga werken (personeelstekort) maar onder aan de streep is dat zeker wel interessant aan het worden helaas.Naamloos87 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:38:
[...]
Ik wil niet per jaar betalenkees_1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:31:
[...]
Zorg en Zekerheid lijkt met jaarbetaling nu het goedkoopst
Wat houdt jou tegen om minder te werken als zij het in jouw ogen even goed hebben als jou? Wellicht hou je toch meer geld over dan je collega’s.Naamloos87 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:38:
[...]
Zit nu nog even in een medisch traject en heb straks eind november een 'einsgesprek' met mijn arts erover... Als daar uit blijkt dat ik geen problemen hoef te verwachten dan ga ik ook weer voor maximaal eigen risico (heeft dit jaar niet zo best uitgepakt, maar afgelopen 10 jaar wel)... Mocht ik toch iets medisch hebben dan ga ik wel voor minimaal eigen risicokees_1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:31:
[...]
Zorg en Zekerheid lijkt met jaarbetaling nu het goedkoopst
Wanneer je gelooft dat iemand met 2 dagen werken en wat toeslagen hetzelfde overhoudt als iemand die 5 dagen werkt dan trap je gewoon in de rechts populistische leugens.Oekol schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:13:
[...]
Is diezelfde samenleving wel zo 'samen' als er stelselmatig mensen alleen maar bezig zijn om de rest te naaien? En dus express max 2 dagen werkt om zo de maximale toeslagen te krijgen. Lekker veel vrije dagen en het hele jaar door zaniken over hoe slecht ze 't hebben. Hoe oneerlijk de wereld is.
Laten we wel wezen, het voordeel bij maximaal eigen risico was ook gewoon heel groot. En we kunnen het winstmaximalisatie noemen, maar zelfs als ze nul winst maken veranderd er nou niet echt significant veel aan de zorgpremies.Drardollan schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:28:
[...]
Winstmaximalisatie. Simpeler wordt het niet.
Ik denk dat zo'n groot percentage van de klanten van de 'reguliere' verzekeringen collectiviteitskorting hadden, dat effectief die gewoon buiten de directe verhoging ook nog eens 5% duurder zijn geworden voor de meeste klanten. En daardoor het lijkt alsof budgetpolissen veel duurder zijn geworden. Of nou ja, die zijn veel duurder geworden, maar dat zijn de reguliere polissen ook, alleen zie je het daar 5% minder.
Hetzelfde? Abosuut niet.NoSugar schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:55:
[...]
Wanneer je gelooft dat iemand met 2 dagen werken en wat toeslagen hetzelfde overhoudt als iemand die 5 dagen werkt dan trap je gewoon in de rechts populistische leugens.
Netto vanwege belasting en toeslagen een uurloon voor de extra uren onder het minimumloon? Absoluut wel
Weet iemand hoe je op de site van Independer de tarieven van 2023 kunt gebruiken in je vergelijking?
Als ik die van FBTO bv. kijk zie ik dat ze nog rekenen met de 2022 tarieven..
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Kan nog niet:Wasp schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:58:
Weet iemand hoe je op de site van Independer de tarieven van 2023 kunt gebruiken in je vergelijking?
We zijn momenteel onze website aan het updaten met alle nieuwe producten en premies voor 2023.
Zondag zullen deze in de loop van de middag bekend zijn. Vanaf dan kun je alle nieuwe producten vergelijken.
Het is wel begrijpelijk, de ziekenhuizen lopen ook volledig vol, dus die kiezen ook voor winstmaximalisatie. Diegene die het meest wil betalen komt aan de beurt.GerardHenninger schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:33:
[...]
Of even anders denken; Het kan ook zijn dat steeds minder ziekenhuizen geselecteerd willen worden voor (bepaalde) budgetpolissen en dat maakt het onderhandelen heel lastig. Dan kan er een keuze gemaakt worden om een budgetpolis dan maar te laten vallen. Als een klant bijvoorbeeld 2 uur moet reizen voor het dichtsbijzijnde geselecteerde ziekenhuis dan is dat ook niet de bedoeling.
Amerikaanse toestanden. Marktwerking in optima forma, alleen wordt het helaas niet nu doorgeven aan mijn persoon, die geen keuze heeft. Ik kan kiezen uit een fors hogere rekening of een bizar fors hogere rekening.
Ben me in ieder geval rot geschrokken van de 28% stijging van Anderzorg.
Ik betaal volgend jaar ook nog € 3.635 premie Zvw.
Waar houdt dit op?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Van €103 naar €128.
Eigen risico maximaal maar wel tandarts premie erbij %75 vergoed tot €250.
Bizar hoor…. Defriesland.
Zeker is €117 dus ga denk overstappen
Ik weet niet hoe dit in de regio is geregeld maar binnen de Randstad kun je bij vrijwel ieder Medisch Centrum terecht ook met de budgetpolissen. Daarnaast zijn budgetpolissen vaak dochters van de grote labels dus als de grote labels wel een en ander afspreekt met alle ziekenhuizen kunnen ze ook zeggen alleen bij Ziekenhuis 1,3 en 5 mogen budgetpolissen worden geholpen.GerardHenninger schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:33:
[...]
Of even anders denken; Het kan ook zijn dat steeds minder ziekenhuizen geselecteerd willen worden voor (bepaalde) budgetpolissen en dat maakt het onderhandelen heel lastig. Dan kan er een keuze gemaakt worden om een budgetpolis dan maar te laten vallen. Als een klant bijvoorbeeld 2 uur moet reizen voor het dichtsbijzijnde geselecteerde ziekenhuis dan is dat ook niet de bedoeling.
Maar we willen toch hogere salarissen in de zorg en meer geld naar de zorg? Nu gaat natuurlijk 75% van het geld naar de zorg via de overheid, maar punt is dat zorg gewoon heel erg duur is, en nog veel duurder wordt, zeker met de vergrijzing, gaat dit nog maar het begin zijn.JanHenk schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:06:
[...]
Het is wel begrijpelijk, de ziekenhuizen lopen ook volledig vol, dus die kiezen ook voor winstmaximalisatie. Diegene die het meest wil betalen komt aan de beurt.
Amerikaanse toestanden. Marktwerking in optima forma, alleen wordt het helaas niet nu doorgeven aan mijn persoon, die geen keuze heeft. Ik kan kiezen uit een fors hogere rekening of een bizar fors hogere rekening.
Waar houdt dit op?
En natuurlijk willen we allemaal efficientere zorg met minder verspilling, en daar moet ook aan gewerkt blijven worden. Maar het is mijn inziens ook naiief om te denken dat we de zorgkosten stabiel kunnen houden ondanks hogere zorgvraag + hogere salarissen enkel met het wat efficienter doen. Vooral omdat we ook niet willen dat het te efficient wordt (de verpleegkundige moet ook nog een praatje kunnen maken aan het bed voor ze naar de volgende moet).
Jeetje, het grote graaien is wel begonnen zeg: mijn uitwonende studerende dochter kreeg bericht van zilverenkruis dat ze de variant van haar verzekering (ZieZo selectief) niet meer aanbieden en ze nu automatich naar een 'betere' -waar ze weinig aan heeft- wordt gezet (van 108 naar 130 p/m!), daarnaast levert het verhogen ER € 4.5 minder op per maand. Dat is dus een verhoging van 25.7% per maand.
110.95 nu. Dus +16 euro. En zo begint het jaarlijks overstapmoment weer voor mij. Kijken waar ik met 385 ER het goedkoopste uit ben. Met jaarbetaling zat ik op 1318. Dus 109.83 euro. Gaat lastig worden om dat te handhaven dit jaar.Nopheros schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:52:
FBTO basis natura gaat naar 126,95 per maand, betaal nu 110 euro volgens mij..
Gisteren mailtje van Ditzo gehad. Ik heb altijd een hoog eigen risico van €885,- gehad.
M'n premie gaat van €98/mnd naar €111,45/mnd.
Volgens de mail is dit met vrije keuze in ziekenhuis en huisarts.
Hier het hele overzicht:
M'n premie gaat van €98/mnd naar €111,45/mnd.
Volgens de mail is dit met vrije keuze in ziekenhuis en huisarts.
Hier het hele overzicht:
:fill(white):strip_exif()/f/image/W7aVLAPnGEtjof1IzIyCf9TG.png?f=user_large)
Dat klopt, maar een polis geldt voor iedereen in het land, dus ook mensen buiten de randstad moeten snel/goed terecht kunnen.Anoniem: 981489 schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:17:
[...]
Ik weet niet hoe dit in de regio is geregeld maar binnen de Randstad kun je bij vrijwel ieder Medisch Centrum terecht ook met de budgetpolissen.
Klopt en die grotere labels hebben vaak nog een budgetpolis. Maar online verzekeringen niet, die hebben minder onderhandelingskracht.Daarnaast zijn budgetpolissen vaak dochters van de grote labels dus als de grote labels wel een en ander afspreekt met alle ziekenhuizen kunnen ze ook zeggen alleen bij Ziekenhuis 1,3 en 5 mogen budgetpolissen worden geholpen.
Verzekeraar : "Hey ziekenhuis, je krijgt 100.000 klanten via deze combinatiepolis als je dan ook 50.000 klanten van de budgetpolis op hetzelfde label meeneemt."
Ziekenhuis : "Prima"
Verzekeraar: "We hebben ook nog een online verzekering, die levert ook 100.000 klanten op"
Ziekenhuis : "Ja en wat krijgen we daarvoor terug? Dan willen we dit jaar 20% extra omzet op alle gebroken benen"
Verzekeraar: "Ja, maar dat gaan we niet doen, dat kost teveel"
@Ferra FBTO Basis Plus (naturapolis): 138,95 (staat in mijn nieuwe aanbod/mail)
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dank voor de uitleg, snap hem nu wat beter komt ook grotendeels omdat ik geen idee had over hoe het met de regio was of naja buiten Randstad om hoe goed/hoe slecht het er is.GerardHenninger schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:31:
[...]
Dat klopt, maar een polis geldt voor iedereen in het land, dus ook mensen buiten de randstad moeten snel/goed terecht kunnen.
[...]
Klopt en die grotere labels hebben vaak nog een budgetpolis. Maar online verzekeringen niet, die hebben minder onderhandelingskracht.
Verzekeraar : "Hey ziekenhuis, je krijgt 100.000 klanten via deze combinatiepolis als je dan ook 50.000 klanten van de budgetpolis op hetzelfde label meeneemt."
Ziekenhuis : "Prima"
Verzekeraar: "We hebben ook nog een online verzekering, die levert ook 100.000 klanten op"
Ziekenhuis : "Ja en wat krijgen we daarvoor terug? Dan willen we dit jaar 20% extra omzet op alle gebroken benen"
Verzekeraar: "Ja, maar dat gaan we niet doen, dat kost teveel"
Je gaat vrij gemakkelijk voorbij aan het feit dat zo'n bed gewoon veel geld kost, ondanks dat hij leeg staat. We hebben met elkaar afgesproken dat er bepaalde kwaliteitseisen aan zitten, de apparatuur onderhouden moet worden, er gespecialiseerd personeel beschikbaar moet zijn voor zowel het bed als de apparatuur en het gebouw en de stroom betaald moeten worden. Hetzelfde als de auto die voor je deur staat maar niet gebruikt wordt. Als de prijs naar beneden moet, misschien moeten we dan afspreken dat het wel wat minder kan met de kwaliteit. Maar leg dan wel de verantwoordelijkheid daarvoor bij de politiek.NoSugar schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:17:
[...]
Zorg is ook deels duur omdat we denken dat zorg duur moet zijn. Bijvoorbeeld een IC bed van 2500 euro per dag. Hier zitten gewoon grote winstmarges op. Maar dat accepteren we, omdat we denken dat zorg duur moet zijn.
Als je dan zo'n uitspraak doet, onderbouw het dan op zijn minst met een bron en niet op een onderbuiksgevoel.
En dan vergeet je wel even dat een groot deel van de zorg (50%) via belastingen ed worden betaald en dat lagere inkomens nog toeslagen krijgen. Dus inkomensafhankelijk is het voor een heel groot gedeelte al en betalen de sterkere schouders al een stuk meer.NoSugar schreef op zondag 13 november 2022 @ 08:33:
Dit houdt niet snel op. We worden ouder, we willen steeds meer, er wordt niet snel genoegen genomen als er weinig meer mogelijk is ed. Dan ook nog het effect van de prijsplafonds, ziekenhuizen krijgen wel een verplichting zorg te leveren, maar als de plafonds bereikt zijn krijgen ze er geen rode cent meer voor. Dan nog maar niet hebben over het cherry picking effect van klinieken die de makkelijke operaties met winstmaximalisatie hebben en de ziekenhuizen hetzelfde bedrag krijgen voor de lastige gevallen. Tsja, ziekenhuizen zullen toch ook zwarte cijfers moeten krijgen. Dan nog maar niet te spreken over een overheid die gewoon een 0% groeilijn wil voor de zorg en dus wegkijkt voor de toename in zorg die er aan komt. Doen alsof het niet bestaat werkt politiek gezien altijdJanHenk schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:06:
[...]
Het is wel begrijpelijk, de ziekenhuizen lopen ook volledig vol, dus die kiezen ook voor winstmaximalisatie. Diegene die het meest wil betalen komt aan de beurt.
Waar houdt dit op?
Maargoed, ontopic. Hier over van een VVAA combinatie polis naar ik denk Ohra combinatiepolis met 9 fysio aanvullend pakket en tand 250 tot 100% vergoed. Lijk ik op ongeveer dezelfde prijs te blijven als afgelopen jaar.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Leg die bij de bevolking. Ja de politiek kiezen wij voor, maar dan is het ook makkelijk wijzen naar de politici die de schuldige zijn. Met komende vergrijzing, we willen betere salarissen in de zorg, we willen meer zorg (paar dagen geleden zag ik hier nog iemand klagen dat er niet genoeg geld naar de GGZ ging vanwege de 1 op de 5 jongeren met problemen door Corona), en natuurlijk ook inflatie, gaat dit echt nog maar het begin zijn. En misschien vallen stijgingen premies mee, maar dat zal alleen zijn omdat meer belastinggeld ernaartoe gaat.Ophidian schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:42:
[...]
Je gaat vrij gemakkelijk voorbij aan het feit dat zo'n bed gewoon veel geld kost, ondanks dat hij leeg staat. We hebben met elkaar afgesproken dat er bepaalde kwaliteitseisen aan zitten, de apparatuur onderhouden moet worden, er gespecialiseerd personeel beschikbaar moet zijn voor zowel het bed als de apparatuur en het gebouw en de stroom betaald moeten worden. Hetzelfde als de auto die voor je auto staat maar niet gebruikt wordt. Als de prijs naar beneden moet, misschien moeten we dan afspreken dat het wel wat minder kan met de kwaliteit. Maar leg dan wel de verantwoordelijkheid daarvoor bij de politiek.
Ik zeg dat nergens. Maar je mag gerust zelf ook eens komen loeren in het 'onbestaan van middeninkomens topic'. Ze hebben naast alle toeslagen lekker veel vrije dagen. Maar het is nooit genoeg. Ze willen hetzelfde behandeld worden maar niet hetzelfde er voor doen.NoSugar schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:55:
[...]
Wanneer je gelooft dat iemand met 2 dagen werken en wat toeslagen hetzelfde overhoudt als iemand die 5 dagen werkt dan trap je gewoon in de rechts populistische leugens.
Waarom zou je die tandartsverzekering eigenlijk nemen? Ik ben daar een jaar of 5 geleden mee gestopt. Twee standaard controlles met beetje reinigen komt op ongeveer 125 euro per jaar of 10 euro per maand. Al het grotere werk daar eventueel nog bovenop moet je met die beperkte verzekering alsnog grotendeels zelf betalen.mentalozzie schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:11:
Van €103 naar €128.
Mag ook. Maar nu is de zorg verplicht aan die richtlijnen te voldoen. Dat kost gewoon geld. Daar niet aan voldoen, dan hang je als je een tuchtzaak of rechtzaak aan je broek krijgt. En dat wordt steeds vaker opgestart helaas.Sissors schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:48:
[...]
Leg die bij de bevolking. Ja de politiek kiezen wij voor, maar dan is het ook makkelijk wijzen naar de politici die de schuldige zijn. Met komende vergrijzing, we willen betere salarissen in de zorg, we willen meer zorg (paar dagen geleden zag ik hier nog iemand klagen dat er niet genoeg geld naar de GGZ ging vanwege de 1 op de 5 jongeren met problemen door Corona), en natuurlijk ook inflatie, gaat dit echt nog maar het begin zijn. En misschien vallen stijgingen premies mee, maar dat zal alleen zijn omdat meer belastinggeld ernaartoe gaat.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Kost mij 180 euro per jaar. Mijn vrouw heeft gemiddeld 240 euro per jaar kosten en krijg dan 250 vergoed. Ik bij twee keer controle en mondhygieniste gemiddeld 186 euro. Dus dan haal je het er wel uit.peeceej schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:49:
[...]
Waarom zou je die tandartsverzekering eigenlijk nemen? Ik ben daar een jaar of 5 geleden mee gestopt. Twee standaard controlles met beetje reinigen komt op ongeveer 125 euro per jaar of 10 euro per maand. Al het grotere werk daar eventueel nog bovenop moet je met die beperkte verzekering alsnog grotendeels zelf betalen.
Zekur lijkt het goedkoopste.Farabi schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:53:
welke basisverzekering is op dit moment het goedkoopste met het hoogst eigen risico?
Maar dat is Natura, toch?
Als de verzekeraar de basis zorg (ziekenhuis, apotheek, tandarts) gewoon vergoed bij partijen in mijn regio, is er dan een reden om niet voor Natura te kiezen?
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Dat is persoonlijk, maar wat mij betreft is natura prima. Echter let wel op dat Zekur beperkingen heeft welke ziekenhuizen je langs kan. Ik heb net even gekeken voor mezelf gebaseerd op 2022: En ja er zijn ziekenhuizen in de buurt bij mij, maar ook ziekenhuizen niet. Zelf skip ik hem daarvoor.bonyuri schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:58:
[...]
Maar dat is Natura, toch?
Als de verzekeraar de basis zorg (ziekenhuis, apotheek, tandarts) gewoon vergoed bij partijen in mijn regio, is er dan een reden om niet voor Natura te kiezen?
Je weet wel dat je dit jaar voor het eerst geld toe krijgt op de zorgverzekering indien je niet zoveel verdiend zoals meeste studenten?superduper schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:27:
Jeetje, het grote graaien is wel begonnen zeg: mijn uitwonende studerende dochter kreeg bericht van zilverenkruis dat ze de variant van haar verzekering (ZieZo selectief) niet meer aanbieden en ze nu automatich naar een 'betere' -waar ze weinig aan heeft- wordt gezet (van 108 naar 130 p/m!), daarnaast levert het verhogen ER € 4.5 minder op per maand. Dat is dus een verhoging van 25.7% per maand.
Zorgtoeslag is voor het eerst sinds 2006 (verandering zvw) hoger dan de rekenpremie.
Ik neem ieder jaar het goedkoopste basispakket met het hoogste eigen risico, dit was afgelopen jaar FBTO voor €88,95 per maand, deze gaat nu naar €111,95 (!) per maand.
Ik denk dat ik nu ga overstappen naar Zekur voor €102,95 per maand, dit is momenteel de goedkoopste, en het lijkt er op dat er geen goedkopere gaan komen.
Ik denk dat ik nu ga overstappen naar Zekur voor €102,95 per maand, dit is momenteel de goedkoopste, en het lijkt er op dat er geen goedkopere gaan komen.
Ik ben ook naar DitZo aan het kijken. Natura polis voor 98,00 met 885 eigen risico
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Dat is het nadeel inderdaad. Zie ook dat UMC en AMC er niet op staan. Kans dat je er heen moet is klein, maar je zou het maar nodig hebben omdat er in het gewone ziekenhuis bepaalde specialisatie onbreektSissors schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:59:
[...]
Dat is persoonlijk, maar wat mij betreft is natura prima. Echter let wel op dat Zekur beperkingen heeft welke ziekenhuizen je langs kan. Ik heb net even gekeken voor mezelf gebaseerd op 2022: En ja er zijn ziekenhuizen in de buurt bij mij, maar ook ziekenhuizen niet. Zelf skip ik hem daarvoor.
Lijkt er inderdaad op, maar nu de echte budgetpolissen wegvallen, vind ik persoonlijk CZ direct voor 5 euro meer pm interessanter. Daar lijkt de gecontracteerde zorg uitgebreider, maar dat kan ik mis hebben.
Een zeer beperkt aantal gecontracteerde zorgaanbieders vind ik geen probleem, maar dan moet daar maandelijks wel een grote korting tegenover staan.
Heb je een link van de ziekenhuizen?Barneveld1991 schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:26:
Is Just nou het goedkoopste met ruime keuze qua ziekenhuiszorg?
Ja voor dit jaar. Is geen prijs voor 2023bonyuri schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:04:
Ik ben ook naar DitZo aan het kijken. Natura polis voor 98,00 met 885 eigen risico
Fair point dat idd de zorgtoeslag ook verhoogt wordt, maar het kan niet de bedoeling zijn dat de verzekering dat aangrijpt om die verhoging naar zichzelf toe te trekken. Overigens is geld toe wat sterk, maar je kan idd precies je premie met de toeslag dekken.stomley schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:03:
[...]
Je weet wel dat je dit jaar voor het eerst geld toe krijgt op de zorgverzekering indien je niet zoveel verdiend zoals meeste studenten?
Zorgtoeslag is voor het eerst sinds 2006 (verandering zvw) hoger dan de rekenpremie.
Ben overigens hierin niet de enige:
:strip_exif()/f/image/upORhTc7Ln25EboEnvKVX5UX.jpg?f=fotoalbum_large)
Vele vergeten dit inderdaad. De 7% die we inderdaad nog via salaris betalen en de toeslag voor de mindere inkomens waardoor zelfs sinds dit jaar geld toekrijgt op de premie. Daarnaast voor de zwaar lagere inkomens heb je gemeente pakketten waardoor je ook nog eens een veel lager ER hebt.Ophidian schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:42:
[...]
En dan vergeet je wel even dat een groot deel van de zorg (50%) via belastingen ed worden betaald en dat lagere inkomens nog toeslagen krijgen. Dus inkomensafhankelijk is het voor een heel groot gedeelte al en betalen de sterkere schouders al een stuk meer.
Het is niet alleen dekken. De max toeslag is 154 euro en de 4 grote zorgverzekeraar zitten rond de 143 euro. Je krijgt dus bij deze duurdere al geld toe als laag inkomen.superduper schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:09:
[...]
Fair point dat idd de zorgtoeslag ook verhoogt wordt, maar het kan niet de bedoeling zijn dat de verzekering dat aangrijpt om die verhoging naar zichzelf toe te trekken. Overigens is geld toe wat sterk, maar je kan idd precies je premie met de toeslag dekken.
[Afbeelding]
Daarnaast wordt er voor de premie berekening geen rekening gehouden met de zorgtoeslag.
Daarnaast besteden we als Nederland nou eenmaal meer dan 105 miljard per jaar aan zorg gezien wij kwalitatief goeie zorg willen hebben (top zorg in Europa en een van de beste in de wereld). Hier zit een prijskaartje aan.
[ Voor 10% gewijzigd door stomley op 13-11-2022 11:14 ]
De winstmaximalisatie is over de hele linie in de zorg. De patient en handjes aan het bed zijn consequent de verliezers.Sissors schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:55:
[...]
Laten we wel wezen, het voordeel bij maximaal eigen risico was ook gewoon heel groot. En we kunnen het winstmaximalisatie noemen, maar zelfs als ze nul winst maken veranderd er nou niet echt significant veel aan de zorgpremies.
Ik vond het verschil niet heel groot, heb ondertussen 2 keer het ER van 885 opgehoest en dat is een klap geld. Natuurlijk heeft het ook voordeel gebracht. Maar heel groot wil ik het verschil niet noemen, vroeger niet en nu niet.
Waarmee ik overigens mijn mening over het ER even niet meeneem hierboven.
Eens. Bij CZ direct zie ik ook netjes ziekenhuizen als UMC en AMC staan bijvoorbeeld. Bij Zekur niet.peeceej schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:07:
[...]
Lijkt er inderdaad op, maar nu de echte budgetpolissen wegvallen, vind ik persoonlijk CZ direct voor 5 euro meer pm interessanter. Daar lijkt de gecontracteerde zorg uitgebreider, maar dat kan ik mis hebben.
Een zeer beperkt aantal gecontracteerde zorgaanbieders vind ik geen probleem, maar dan moet daar maandelijks wel een grote korting tegenover staan.
Daar vind ik de korting dan niet hoog genoeg voor om Zekur te kiezen
Terecht ook. De uitleg in de mail was zeer karig. "We willen het overzichtelijk maken voor je, maar het kost je wel 30 euro meer". Als je denkt daar in deze tijden van social media mee weg te komen als organisatie, dan heb je er weinig van begrepen.superduper schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:09:
[...]
Fair point dat idd de zorgtoeslag ook verhoogt wordt, maar het kan niet de bedoeling zijn dat de verzekering dat aangrijpt om die verhoging naar zichzelf toe te trekken. Overigens is geld toe wat sterk, maar je kan idd precies je premie met de toeslag dekken.
[Afbeelding]
Als je gewoon eerlijk zegt: het is niet langer rendabel dit product aan te bieden, dan is dat pijnlijk maar is er wel begrip voor op te brengen.
Zekur heeft waarschijnlijk nog niet alle contracten rond. Verwacht hierin de umc en amc nog wel toegevoegd worden.wjb033 schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:15:
[...]
Eens. Bij CZ direct zie ik ook netjes ziekenhuizen als UMC en AMC staan bijvoorbeeld. Bij Zekur niet.
Daar vind ik de korting dat niet hoog genoeg voor om Zekur te kiezen
Of Just (ook onderdeel van CZ), dat is nog een fractie goedkoper dan CZdirect met verder dezelfde gecontracteerde zorg.peeceej schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:07:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 13-11-2022 11:25 ]
Goeiedag zeg, ik zit bij Anderzorg Compact en betaalde omgerekend 88 euro per maand (Max eigen risico) Deze gaat naar 114 euro per maand. Ze bieden compact ook niet meer aan overigens. Leuk zo’n verhoging van 30%.
[ Voor 7% gewijzigd door ColeJ op 13-11-2022 11:19 ]
ZEKUR gaat absoluut geen UMC en AMC toevoegen. In ieder geval niet in Gewoon ZEKUR. Van de budgetpolissen is ZEKUR altijd de meest beperkte geweest met geselecteerde ziekenhuizen.stomley schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:15:
[...]
Zekur heeft waarschijnlijk nog niet alle contracten rond. Verwacht hierin de umc en amc nog wel toegevoegd worden.
Ah dat kende ik eigenlijk niet eens. Interessant. Een jaar of tien geleden werkte ik een aantal seizoenen als student bij cz om zorgverzekeringen af te sluiten. Cz direct werd destijds gelanceerd als jongeren label, met veel digitale self service. Het lijkt erop dat dit label doorschuift naar 30 en 40+ omdat een groter deel van de maatschappij nu bereid is zaken digitaal te regelen, en Just nu het jongerenlabel is.TexMex schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:16:
[...]
Of Just (ook onderdeel van CZ), dat is nog een fractie goedkoper dan CZdirect.
Hmm dacht dat ze in 2022 meeste de meeste umc's wel een contract hadden. Amc kan ik mij inderdaad voorstellen van niet.TexMex schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:19:
[...]
ZEKUR gaat absoluut geen UMC en AMC toevoegen. In ieder geval niet in Gewoon ZEKUR. Van de budgetpolissen is ZEKUR altijd de meest beperkte geweest met geselecteerde ziekenhuizen.
De meest transparante en deskundige verzekeraar. Voor mij reden om al heeeel lang niet over te stappen 😉kraanwagen schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:55:
Ik wil graag DSW in het zonnetje zitten. Deze verzekeraar besteedt geen (of heel weinig) geld aan reclame/promotie/kickbacks. Je vindt ze dus ook vaak niet bij vergelijkingssites. Dit bespaarde geld stoppen ze in de zorg. Daarnaast is hun tarief redelijk en hebben ze goede klantenservice.
Voor mij reden geweest om twee jaar geleden over te stappen.
Nee, dat valt erg tegen. Hier vind je de gecontracteerde ziekenhuizen voor Gewoon ZEKUR (de goedkoopste optie) in 2022.stomley schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:25:
[...]
Hmm dacht dat ze in 2022 meeste de meeste umc's wel een contract hadden. Amc kan ik mij inderdaad voorstellen van niet.
[ Voor 7% gewijzigd door TexMex op 13-11-2022 11:28 ]
Dan wel toevoegen hoeveel extra geld ze hebben toegelegd om szvk binnen te halen.kraanwagen schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 14:55:
Ik wil graag DSW in het zonnetje zitten. Deze verzekeraar besteedt geen (of heel weinig) geld aan reclame/promotie/kickbacks. Je vindt ze dus ook vaak niet bij vergelijkingssites. Dit bespaarde geld stoppen ze in de zorg. Daarnaast is hun tarief redelijk en hebben ze goede klantenservice.
Voor mij reden geweest om twee jaar geleden over te stappen.
Maar voor de rest inderdaad een bescheiden zorgverzekeraar waar je niet veel negatief of positieve dingen over hoor.
Je weet dat dit topic vol zit met dezelfde rupsjes nooitgenoegs waar jij de armeren van beschuldigd? Door zulke topics wordt je blik op de wereld erg selectief, een van de gevaren van het vormen van een beeld via internet. Soort trekt soort aan.Oekol schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:48:
[...]
Ik zeg dat nergens. Maar je mag gerust zelf ook eens komen loeren in het 'onbestaan van middeninkomens topic'. Ze hebben naast alle toeslagen lekker veel vrije dagen. Maar het is nooit genoeg. Ze willen hetzelfde behandeld worden maar niet hetzelfde er voor doen.
Let op:
In dit topic bespreken we alleen de premies, pakketten, opties etc. Voor de maatschappelijke discussies is dit topic niet.
In dit topic bespreken we alleen de premies, pakketten, opties etc. Voor de maatschappelijke discussies is dit topic niet.