Al Maleisië geprobeerd? Via dat land kreeg ik de HyperOS update voor de 11T ProBrotuck schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:35:
[...]
Ik heb inmiddels al ieder Europees land gehad en ook een paar niet Europese....
Zelfs met een VPN en zonder geprobeerd.
De screenshot die je quote is letterlijk de optie die je hierboven beschrijft. Getest met OTA bestanden en volledige ROM bestanden.
Heb je een screenshot voor me waar je alles ziet. Bij mij als ik op development ga via mobiel of desktop alles leeg.Brotuck schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:27:
[...]
Je hebt een filter aanstaan, daardoor zie je geen posts...
Welke filter heb ik aanstaan? Ga altijd direct naar development. Wat zit er allemaal in?
De release notes van April:
- https://new.c.mi.com/global/post/931352
OS version changelog
System
Updated Android Security Patch to January 2024. Increased system security.
Updated Android Security Patch to February 2024. Increased system security.
Updated Android Security Patch to March 2024. Increased system security.
Updated Android Security Patch to April 2024. Increased system security.
Updated Android Security Patch to May 2024. Increased system security.
Comprehensive refactoring
Xiaomi HyperOS comprehensive refactoring optimizes performance for individual devices
Dynamic thread priority adjustment and dynamic task cycle evaluation allow for optimal performance and power efficiency
Energy-efficient rendering framework for improved performance and smoother animations
Integrated SOC enables smoother hardware resource allocation and dynamic prioritizing of computing power
Storage refresh technology makes your device work fast for much longer via smart defragmentation
Intelligent network selection makes your connection smoother in poor network environments
Smart signal selection engine dynamically adjusts antenna behavior to improve signal stability
Vibrant aesthetics
Global aesthetics draw inspiration from life itself and change the way your device looks and feels
New animation language makes interactions with your device wholesome and intuitive
Natural colors bring vibrancy and vitality to every corner of your device
Our all-new system font supports multiple writing systems
Redesigned Weather app not only gives you important information, but also shows you how it feels outside
Notifications are focused on important information, presenting it to you in the most efficient way
Every photo can look like an art poster on your Lock screen, enhanced by multiple effects and dynamic rendering
New Home screen icons refresh familiar items with new shapes and colors
Our in-house multi-rendering technology makes visuals delicate and comfortable across the whole system
Multitasking is now even more straightforward and convenient with an upgraded multi-window interface
Workstation allows you to combine the convenience of your mobile device with the productivity of a desktop computer
Control center
View and manage your nearby smart devices in Mi Smart Hub which constantly updates in real-time based on device networking
Proactive intelligence
Advanced AI technologies allow devices to assist you proactively (Beta)
A cross-device cognitive center combined with on-device AI algorithm deployment
Xiaomi HyperMind utilizes large foundation models and enables devices to proactively understand your needs and act accordingly
Deep integration of large AI models empowers system apps
Other
Optimized system performance
Improved system security and stability
OS version changelog
System
Updated Android Security Patch to January 2024. Increased system security.
Updated Android Security Patch to February 2024. Increased system security.
Updated Android Security Patch to March 2024. Increased system security.
Updated Android Security Patch to April 2024. Increased system security.
Updated Android Security Patch to May 2024. Increased system security.
Comprehensive refactoring
Xiaomi HyperOS comprehensive refactoring optimizes performance for individual devices
Dynamic thread priority adjustment and dynamic task cycle evaluation allow for optimal performance and power efficiency
Energy-efficient rendering framework for improved performance and smoother animations
Integrated SOC enables smoother hardware resource allocation and dynamic prioritizing of computing power
Storage refresh technology makes your device work fast for much longer via smart defragmentation
Intelligent network selection makes your connection smoother in poor network environments
Smart signal selection engine dynamically adjusts antenna behavior to improve signal stability
Vibrant aesthetics
Global aesthetics draw inspiration from life itself and change the way your device looks and feels
New animation language makes interactions with your device wholesome and intuitive
Natural colors bring vibrancy and vitality to every corner of your device
Our all-new system font supports multiple writing systems
Redesigned Weather app not only gives you important information, but also shows you how it feels outside
Notifications are focused on important information, presenting it to you in the most efficient way
Every photo can look like an art poster on your Lock screen, enhanced by multiple effects and dynamic rendering
New Home screen icons refresh familiar items with new shapes and colors
Our in-house multi-rendering technology makes visuals delicate and comfortable across the whole system
Multitasking is now even more straightforward and convenient with an upgraded multi-window interface
Workstation allows you to combine the convenience of your mobile device with the productivity of a desktop computer
Control center
View and manage your nearby smart devices in Mi Smart Hub which constantly updates in real-time based on device networking
Proactive intelligence
Advanced AI technologies allow devices to assist you proactively (Beta)
A cross-device cognitive center combined with on-device AI algorithm deployment
Xiaomi HyperMind utilizes large foundation models and enables devices to proactively understand your needs and act accordingly
Deep integration of large AI models empowers system apps
Other
Just here for the fun
Je hebt ook verschillende officiële Roms, zoals Global en EEA.theduke1989 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:55:
[...]
er is tot op heden maar 1 rom voor de Mi 14 ultra, en dat is xiaomi.eu er is niks anders.
https://xdaforums.com/f/xiaomi-14-ultra.12836/?prefix_id=33 is nog helemaal leeg.
Xiaomi Ultra 13 Global en Global EEA zijn vergeten te noemen.Brotuck schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:41:
De release notes van April:
OS version changelog
Other
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Dat zijn gewoon de standaard hyperos roms.Jay47 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:47:
[...]
Je hebt ook verschillende officiële Roms, zoals Global en EEA.
Waar ik het over heb is roms zoals ArrowOS, PixelExperience, cDroid etc.
.die zijn er nog niet
Zou ik ook van wegblijven tenzij je het fijn vindt als functies vaker niet of niet goed werken.
Beste is nog steeds een debloated rom waarvan alles gewoon goed werkt.
Vroeger was er nog wel een goede reden om naar een custom rom te gaan maar de huidige rom's, zeker de Global EEA versies, zijn gewoon erg goed en gemakkelijk te debloaten.
En niet vergeten dat de xiaomi.eu rom gewoon een fors gedebloate Chinese rom is welke ook nog eens vaak op dev versies gebaseerd zijn met de nukken van die.
Kun je net zo goed lekker stock blijven maar goed opgeschoond.
Beste is nog steeds een debloated rom waarvan alles gewoon goed werkt.
Vroeger was er nog wel een goede reden om naar een custom rom te gaan maar de huidige rom's, zeker de Global EEA versies, zijn gewoon erg goed en gemakkelijk te debloaten.
En niet vergeten dat de xiaomi.eu rom gewoon een fors gedebloate Chinese rom is welke ook nog eens vaak op dev versies gebaseerd zijn met de nukken van die.
Kun je net zo goed lekker stock blijven maar goed opgeschoond.
[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 03-05-2024 15:29 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Ik heb nu een week of 2 mijn Xiaomi 14. Super blij mee!
Regelmatig speel ik een game op mijn telefoon en loop daarbij tegen twee zaken aan. Het eerste probleem is dat de optimalisatie-software van Xiaomi de neiging heeft om framerates in (bepaalde) games te limiteren. Soms dropt hij opeens naar 60fps, terwijl ik in de game 120fps heb ingesteld. Inmiddels heb ik een soort van fix gevonden door iedere keer de data van de batterij-optimalisatie app (via "manage apps") te clearen voordat ik het spel start.
Zou fijn zijn als ik hier een iets permanentere oplossing voor had. Iemand een idee? Ik heb al geprobeerd om hem in turbo mode te zetten en de Hz van het display op 120Hz fixed te zetten; maar dat lijkt niet te helpen.
Daarnaast merk ik dat de ping in games (oa Wild Rift) hoger is dan met mijn andere telefoons. Op mijn oneplus en pixel bleef deze constant rond de 15ms, terwijl hij met mijn xiaomi rond de 40ms is. Nog steeds niet heel hoog natuurlijk, maar het moet beter kunnen.
Regelmatig speel ik een game op mijn telefoon en loop daarbij tegen twee zaken aan. Het eerste probleem is dat de optimalisatie-software van Xiaomi de neiging heeft om framerates in (bepaalde) games te limiteren. Soms dropt hij opeens naar 60fps, terwijl ik in de game 120fps heb ingesteld. Inmiddels heb ik een soort van fix gevonden door iedere keer de data van de batterij-optimalisatie app (via "manage apps") te clearen voordat ik het spel start.
Zou fijn zijn als ik hier een iets permanentere oplossing voor had. Iemand een idee? Ik heb al geprobeerd om hem in turbo mode te zetten en de Hz van het display op 120Hz fixed te zetten; maar dat lijkt niet te helpen.
Daarnaast merk ik dat de ping in games (oa Wild Rift) hoger is dan met mijn andere telefoons. Op mijn oneplus en pixel bleef deze constant rond de 15ms, terwijl hij met mijn xiaomi rond de 40ms is. Nog steeds niet heel hoog natuurlijk, maar het moet beter kunnen.
[ Voor 7% gewijzigd door DaneV op 04-05-2024 12:36 ]
Heeft iemand een fix voor de nieuwe dropdown menu?
Vind die hele iOS kopie niks, ik kan maar niet aan wennen.
Op mijn 12 Pro kon ik het uitschakelen in Hyperos maar in de 14 Ultra geen mogelijkheid tenzij ik wat over het hoofd zie.
War zijn jullie ervaringen met de nieuwe dropdown menu?
Op mijn 12 Pro kon ik het uitschakelen in Hyperos maar in de 14 Ultra geen mogelijkheid tenzij ik wat over het hoofd zie.
Bedoel je aan de linkerkant de berichten en als je via de rechterkant naar beneden gaat je de instellingen ziet ?Jay47 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 13:23:
Heeft iemand een fix voor de nieuwe dropdown menu?
Die wil ik ook uit hebben, maar kan het niet vinden.
Ook zo irritant is dat ik notificaties enkel met een swipe naar rechts kan weghalen.
Just here for the fun
Heb de engelse versie, staat onder: notificatioins & status bar > notification style (met de 13 Ultra dan).
[ Voor 12% gewijzigd door Plugin op 05-05-2024 14:32 ]
Klopt dit bedoel ik, het is zo irritant, als je tel van MIUI komt heb je de optie om dit aan te passen. Als je tel met HyperOs komt kan dit niet.Brotuck schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:02:
[...]
Bedoel je aan de linkerkant de berichten en als je via de rechterkant naar beneden gaat je de instellingen ziet ?
Die wil ik ook uit hebben, maar kan het niet vinden.
Ook zo irritant is dat ik notificaties enkel met een swipe naar rechts kan weghalen.
En idd ik ben gewend om links te swipen om berichten weg te halen...... Mn Outlook enz staat ook zo ingesteld links is delete, en nu is het rechts dus elke keer komt de dropdown menu te voorschijn. Echt irritant.
[ Voor 17% gewijzigd door Jay47 op 05-05-2024 15:04 ]
De 13 kwam met MIUI dan heb je de optie nog wel.Plugin schreef op zondag 5 mei 2024 @ 14:32:
Heb de engelse versie, staat onder: notificatioins & status bar > notification style (met de 13 Ultra dan).
Als je tel native met MIUI kwam en je naar Hyperos ging heb je die optie nog, als je tel native met HyperOS is geleverd dan heb je de optie niet.Plugin schreef op zondag 5 mei 2024 @ 16:57:
[...]
Ja maar nu dus met HyperOS ook nog, wel vreemd dat ze verschillen onderling erin houden.
Beetje kut dat ze op iOS willen lijken, moet niks van iOS hebben 😅
[ Voor 9% gewijzigd door Jay47 op 05-05-2024 17:39 ]
En als je een andere launcher erop wil zetten heb je geen gestures. Het voelt allemaal als twee stappen terugJay47 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 17:38:
[...]
Als je tel native met MIUI kwam en je naar Hyperos ging heb je die optie nog, als je tel native met HyperOS is geleverd dan heb je de optie niet.
Beetje kut dat ze op iOS willen lijken, moet niks van iOS hebben 😅
Just here for the fun
Idd dat is bagger, gebruik al jaren Microsoft Launcher.Brotuck schreef op zondag 5 mei 2024 @ 18:51:
[...]
En als je een andere launcher erop wil zetten heb je geen gestures. Het voelt allemaal als twee stappen terug
MIUI/HyperOS launcher vind ik persoonlijk niks.
Microsoft Launcher is prima, heb zelf jaren al Nova Launcher Prime en die bevalt op alle laatste 6 toestellen die ik had of nog heb prima.
Ik gebruik Swift Backup voor een complete backup van alle apps inclusief de data en dan is het bij een nieuw toestel of na een complete reset snel gedaan om alles weer werkend te krijgen zoals je had want je zet eerst de Nova Launcher backup terug, daarna al je apps met Swift Backup en je bent klaar.
Moet je wel rooted voor zijn natuurlijk.
Zo heb ik zelf de controle over mijn toestel.
Ik gebruik Swift Backup voor een complete backup van alle apps inclusief de data en dan is het bij een nieuw toestel of na een complete reset snel gedaan om alles weer werkend te krijgen zoals je had want je zet eerst de Nova Launcher backup terug, daarna al je apps met Swift Backup en je bent klaar.
Ah die kende ik nog niet, goede reden om idd te rooten. Vroegah gebruikte ik Titanium backup hiervoorsnah001 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:17:
Microsoft Launcher is prima, heb zelf jaren al Nova Launcher Prime en die bevalt op alle laatste 6 toestellen die ik had of nog heb prima.
Just here for the fun
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een leuke aanbieding, via deze webwinkel uit portugal koop je de 14 Ultra voor 1179,90.
De gewone 14 voor 809,90
Tek4Life is de naam:
https://www.tek4life.pt/p...suggest%5Bfield%5D=modelo
Ik kwam er toevallig op omdat ze ook via Amazon verkopen en ik daar een Mi Pad 6 Pro heb besteld.
De gewone 14 voor 809,90
Tek4Life is de naam:
https://www.tek4life.pt/p...suggest%5Bfield%5D=modelo
Ik kwam er toevallig op omdat ze ook via Amazon verkopen en ik daar een Mi Pad 6 Pro heb besteld.
Just here for the fun
Heeft iemand hier last van vocht in de lens? Ik lees online (voornamelijk in comments en op Reddit) dat erg veel mensen hier problemen mee hebben. Ik zou graag de Xiaomi 14 kopen, maar dit weerhoudt me er wel van..
De 1ste keer dat ik de camera buiten gebruikte (waaide nogal) had ik er last van. Daarna niet meer voorgekomen. Bij de meeste gaat het vanzelf weg. Dit betreft de 14 Ultra overigens. Geen idee of de gewone 14 hier ook last van heeft.Brumseln schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:14:
Heeft iemand hier last van vocht in de lens? Ik lees online (voornamelijk in comments en op Reddit) dat erg veel mensen hier problemen mee hebben. Ik zou graag de Xiaomi 14 kopen, maar dit weerhoudt me er wel van..
Bedankt voor je reactie!
Ik ga de 14 op hoop van zegen maar bestellen, ben erg benieuwd..
Ik ga de 14 op hoop van zegen maar bestellen, ben erg benieuwd..
Heb zelf nu een paar dagen de 14 (regular) uiteindelijk toch maar gewoon nl versie gehaald na veel afwegen.
bevalt goed, zelf nog geen vocht in de lens gehad. Telefoon is kleiner dan de voorganger, dus dat is een flink pluspunt, eindelijk weer ietsje kleiner.
Wel vind ik het standaard hoesje niet prettig, het meeleverde hoesje van mijn vorige (redmi note 8 pro) voelde pretttiger aan, dus meteen maar een Spigen gehaald voor de 14.
bevalt goed, zelf nog geen vocht in de lens gehad. Telefoon is kleiner dan de voorganger, dus dat is een flink pluspunt, eindelijk weer ietsje kleiner.
Wel vind ik het standaard hoesje niet prettig, het meeleverde hoesje van mijn vorige (redmi note 8 pro) voelde pretttiger aan, dus meteen maar een Spigen gehaald voor de 14.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Heb gisteren de ultra besteld voor 999,- vanuit Spanje. Daarna pas echt goed gaan lezen en idd best wat berichten over vocht en ook rammelen geluid als je hem schud. Dit was voornamelijk op Reddit. Ik heb mijn huidige Poco F5 nog nooit geschud maar goed..Brumseln schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:14:
Tijdje geleden ook Bose earbuds gekocht en toen stond Reddit ook vol met problemen en was ik best huiverig maar dit blijkt ongegrond te zijn. Ze zijn echt perfect voor mij en ben er heel blij mee.
Vergeet niet dat juist mensen die problemen hebben dit gaan posten op internet en vaak ook meerdere keren omdat ze pissig zijn. Het merendeel die gewoon tevreden zijn hoor je niet.
Inmiddels zit mijn account al over de 30 dagen, maar moet ik nog tot na 11-05 wachten voordat ik een unlock bootloader kan aanvragen. Je zou er bijna een illega methode voor gaan gebruiken, maar die kost inmiddels al 100 euro.
Pff waarom maakt Xiaomi het nou zo lastig allemaal.
Overigens buiten de twee grootste punten die ik heb erg tevreden over het toestel. De foto's zijn vaak snel genomen en toch zijn ze gewoon goed. Heel snappy toestel.
Batterijleven is soms heel goed en soms ook weer dramatisch slecht. Maar de 90 Watt lader maakt veel goed.
Dat hele HyperOS is soms erg wennen als je van een schone android ervaring afkomt. Soms begrijp ik die waarschuwingen niet zoals het maximum volume bij bluetooth. Zelfs in de auto moet je dan op ja drukken voordat het geluid harder gaat. Lekker handig / not.
De camerakit is best wel handig om te gebruiken, al was het maar vanwege de extra accu die je er dan bij klikt.
Pff waarom maakt Xiaomi het nou zo lastig allemaal.
Overigens buiten de twee grootste punten die ik heb erg tevreden over het toestel. De foto's zijn vaak snel genomen en toch zijn ze gewoon goed. Heel snappy toestel.
Batterijleven is soms heel goed en soms ook weer dramatisch slecht. Maar de 90 Watt lader maakt veel goed.
Dat hele HyperOS is soms erg wennen als je van een schone android ervaring afkomt. Soms begrijp ik die waarschuwingen niet zoals het maximum volume bij bluetooth. Zelfs in de auto moet je dan op ja drukken voordat het geluid harder gaat. Lekker handig / not.
De camerakit is best wel handig om te gebruiken, al was het maar vanwege de extra accu die je er dan bij klikt.
Just here for the fun
Klopt, bij het schudden hoor je dat de camera geluid maakt. Bij snel omdraaien (van scherm boven naar scherm onder of andersom) ook.Hertog Jansen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:13:
[...]
Heb gisteren de ultra besteld voor 999,- vanuit Spanje. Daarna pas echt goed gaan lezen en idd best wat berichten over vocht en ook rammelen geluid als je hem schud. Dit was voornamelijk op Reddit. Ik heb mijn huidige Poco F5 nog nooit geschud maar goed..
Tijdje geleden ook Bose earbuds gekocht en toen stond Reddit ook vol met problemen en was ik best huiverig maar dit blijkt ongegrond te zijn. Ze zijn echt perfect voor mij en ben er heel blij mee.
Vergeet niet dat juist mensen die problemen hebben dit gaan posten op internet en vaak ook meerdere keren omdat ze pissig zijn. Het merendeel die gewoon tevreden zijn hoor je niet.
Persoonlijk heb ik hier helemaal geen last van. Soms hoor ik het als ik hem oppak van mijn nachtkastje.
Vocht had ik de eerste dagen ook achter het glas van de cameralens. Ik las online dat ze dit (bijna) allemaal hebben. Even een stress test doen op je telefoon voor ongeveer 20 minuten met de simkaart tray eruit. Daarna is het niet meer teruggekomen.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Dat rammelen heb ik ook. Komt door de camera. Die een grotere lens heeft of zo. Was ook mijn vraag op de facebook pagina namelijk.Hertog Jansen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 12:13:
[...]
en ook rammelen geluid als je hem schud. Dit was voornamelijk op Reddit. Ik heb mijn huidige Poco F5 nog nooit geschud maar goed..
Dat lichte (je moet echt goed luisteren!) rammelen is normaal en komt idd van de camera's af.
Deze camera's gebruiken OIS en dat is een mechanisch electronisch (via de inwendige gyro) aangestuurd stabilisatie mechanisme en dan MOETEN de camera's kunnen bewegen zodat het mechanisme de ruimte heeft om de beweging te stabiliseren.
Als het niet meer rammelt dan zitten de camera's waarschijnlijk vast en heb je problemen met OIS.
Deze camera's gebruiken OIS en dat is een mechanisch electronisch (via de inwendige gyro) aangestuurd stabilisatie mechanisme en dan MOETEN de camera's kunnen bewegen zodat het mechanisme de ruimte heeft om de beweging te stabiliseren.
Als het niet meer rammelt dan zitten de camera's waarschijnlijk vast en heb je problemen met OIS.
[ Voor 4% gewijzigd door snah001 op 08-05-2024 13:47 ]
Niet dat het me zorgen baart, ik weet uiteraard dat ois voor het geratel zorgt. Maar de 14 ultra ratelt echt keihard, nog nooit meegemaakt dit. Lijkt wel alsof ik een bus graffiti in m'n zak heb. Heb hier ook een vivo x100 pro en s24 ultra in huis maar die maken nog niet half zoveel lawaai.
Qua camera kwaliteit zelf is de x100 pro toch wel echt een stuk beter dan de 14 ultra in mijn ervaring. De 14 ultra overbelicht toch te vaak vind ik.
Qua camera kwaliteit zelf is de x100 pro toch wel echt een stuk beter dan de 14 ultra in mijn ervaring. De 14 ultra overbelicht toch te vaak vind ik.
[ Voor 20% gewijzigd door hollabizack12 op 08-05-2024 13:59 ]
14U is de beste als je de foto's daarna bewerkt met bv Photoshop (zoals (pro) fotografen dat ook doen), Dit omdat de foto's zelf weinig bewerkt worden vanuit de telefoon (dus geen extra sharpening etc) maar met point en shoot en daarna niks meer er aan doen dan niet de beste inderdaad.hollabizack12 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:57:
Niet dat het me zorgen baart, ik weet uiteraard dat ois voor het geratel zorgt. Maar de 14 ultra ratelt echt keihard, nog nooit meegemaakt dit. Lijkt wel alsof ik een bus graffiti in m'n zak heb. Heb hier ook een vivo x100 pro en s24 ultra in huis maar die maken nog niet half zoveel lawaai.
Klopt idd. Toch niet helemaal mijn ding achteraf. Ik ga die van mij verkopen. Ben blijer met mijn x100 pro.Plugin schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:49:
[...]
14U is de beste als je de foto's daarna bewerkt met bv Photoshop (zoals (pro) fotografen dat ook doen), Dit omdat de foto's zelf weinig bewerkt worden vanuit de telefoon (dus geen extra sharpening etc) maar met point en shoot en daarna niks meer er aan doen dan niet de beste inderdaad.
En gcam dan? Als het softwarematig is moet dat toch op te lossen zijn met een Android telefoon lijkt me.Plugin schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:49:
[...]
14U is de beste als je de foto's daarna bewerkt met bv Photoshop (zoals (pro) fotografen dat ook doen), Dit omdat de foto's zelf weinig bewerkt worden vanuit de telefoon (dus geen extra sharpening etc) maar met point en shoot en daarna niks meer er aan doen dan niet de beste inderdaad.
Waar is die x100 te koop dan in Europa? Had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.hollabizack12 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:58:
[...]
Klopt idd. Toch niet helemaal mijn ding achteraf. Ik ga die van mij verkopen. Ben blijer met mijn x100 pro.
Update: Heb de 14 aangeschaft. Gelijk 8K video opname gestart en ja hoor, de lens beslaat.
Nu kijken of de oplossing met de simtray open en dan blijven recorden helpt. Anders 3 dagen in silica balletjes..
Nu kijken of de oplossing met de simtray open en dan blijven recorden helpt. Anders 3 dagen in silica balletjes..
Vivo x100 ProHertog Jansen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 17:47:
[...]
Waar is die x100 te koop dan in Europa? Had er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd.
Just here for the fun
Zie daar alleen dat hij bij kaufland te koop is voor 1199.- Heb de 14 ultra besteld voor 999,-
Ga het lekker zo houden. Heb er wel vertrouwen in dat de software goedkomt met bijv gcam of updates. Het is toch hun vlaggenschip en ben ook wel Xiaomi fan als ik eerlijk ben.
[ Voor 5% gewijzigd door Hertog Jansen op 08-05-2024 19:26 ]
En deze maand krijgt de 14 ultra extra AI snufjes erbij, de AI-powered Master Portrait Mode.
De 13 Ultra gaat die ook krijgen.
Zowel de 13 Ultra als de 14 Ultra staan er net om bekend véél minder aan sharpening en het extra toevoegen van kleur te doen dan andere merken en dat is voor iemand die echt goede foto's wil maken een must.
Het zijn net deze punten die zowel de 13 als 14 ultra zo goed doen scoren bij echte fotografen want dat geeft ze de speelruimte om er, eventueel in raw geschoten, zelf veel mee te kunnen doen in echte fotobewerking programma's.
Stel je daar geen prijs op en je geeft om extra sharpening en overdrijven van kleuren moet je i.d.d. maar iets anders kopen.
Ennuh, de beste foto's maakt diegene die de camera bedient.......
De 13 Ultra gaat die ook krijgen.
Zowel de 13 Ultra als de 14 Ultra staan er net om bekend véél minder aan sharpening en het extra toevoegen van kleur te doen dan andere merken en dat is voor iemand die echt goede foto's wil maken een must.
Het zijn net deze punten die zowel de 13 als 14 ultra zo goed doen scoren bij echte fotografen want dat geeft ze de speelruimte om er, eventueel in raw geschoten, zelf veel mee te kunnen doen in echte fotobewerking programma's.
Stel je daar geen prijs op en je geeft om extra sharpening en overdrijven van kleuren moet je i.d.d. maar iets anders kopen.
Ennuh, de beste foto's maakt diegene die de camera bedient.......
[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 08-05-2024 19:46 ]
Vanaf €737.00 bij https://tradingshenzhen.com/Hertog Jansen schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 19:09:
[...]
Zie daar alleen dat hij bij kaufland te koop is voor 1199.- Heb de 14 ultra besteld voor 999,-
Ga het lekker zo houden. Heb er wel vertrouwen in dat de software goedkomt met bijv gcam of updates. Het is toch hun vlaggenschip en ben ook wel Xiaomi fan als ik eerlijk ben.
14 ultra ook best goedkoop nu daar, €867.
2 keer besteld daar zonder problemen of extra kosten.
Dat is wel de cheapste versie 12/256GBPlugin schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:19:
[...]
Vanaf €737.00 bij https://tradingshenzhen.com/
Helaas wel de Chinese versies, dus o.a. geen Android Auto. En bij de Xiaomis is het unlocken nu van de Chinese versies erg moeilijk.Plugin schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 20:19:
[...]
Vanaf €737.00 bij https://tradingshenzhen.com/
Jammer dat de 14 Ultra zo'n slechte accuduur heeft, is het enige wat mij tegenhoudt om te kopen. Camera is wel top, wat mij erg aantrekt aan de 14 Ultra is de supergoede video. Enige minpuntje van de camera is dat er niet echt heel erg grote sensors gebruikt worden voor de 0.6,3 en 5x, maar wel allemaal dezelfde sensor dus goede consistency.
Vivo X100 Pro heeft eigenlijk alles wel, goede accu & top camera, maar €1190 is toch wel aan de prijs voor een toestel waar ik van ga verwachten weinig updates voor gaan komen door de slechte beschikbaarheid en dus populariteit. Plus resalewaarde is denk ik niet hoog, toch wel belangrijk als je vaak wisselt van telefoon.
Honor Magic 6 Pro is dan de enige optie nog, maar de camera is helaas niet op hetzelfde niveau, best een standaard hoofdcamera, weinig zoom (wel hoge kwaliteit sensor), matige ultrawide. Wel weer die topaccu.
Heb nu de OnePlus Open, voldoet qua camera (liever beter natuurlijk) maar niet qua accuduur.
Helemaal eens met je verhaal. Ik heb de x100 pro van een bekende kunnen kopen voor 900 euro, global, dus dat is dan net weer wat aantrekkelijker. Enige minpunten wat mij betreft het curved screen en de software is niet zo spannend. Voor de rest is de telefoon erg goed. De accuduur van de 14 ultra stond mij erg tegen, thuis op wifi is het prima. Maar zodra je op pad gaat is het klaar. Dan vliegt de batterij leeg. Het valt toch een beetje tegen dit jaar qua flagships vind ik.vandeven66 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:47:
[...]
Helaas wel de Chinese versies, dus o.a. geen Android Auto. En bij de Xiaomis is het unlocken nu van de Chinese versies erg moeilijk.
Jammer dat de 14 Ultra zo'n slechte accuduur heeft, is het enige wat mij tegenhoudt om te kopen. Camera is wel top, wat mij erg aantrekt aan de 14 Ultra is de supergoede video. Enige minpuntje van de camera is dat er niet echt heel erg grote sensors gebruikt worden voor de 0.6,3 en 5x, maar wel allemaal dezelfde sensor dus goede consistency.
Vivo X100 Pro heeft eigenlijk alles wel, goede accu & top camera, maar €1190 is toch wel aan de prijs voor een toestel waar ik van ga verwachten weinig updates voor gaan komen door de slechte beschikbaarheid en dus populariteit. Plus resalewaarde is denk ik niet hoog, toch wel belangrijk als je vaak wisselt van telefoon.
Honor Magic 6 Pro is dan de enige optie nog, maar de camera is helaas niet op hetzelfde niveau, best een standaard hoofdcamera, weinig zoom (wel hoge kwaliteit sensor), matige ultrawide. Wel weer die topaccu.
Heb nu de OnePlus Open, voldoet qua camera (liever beter natuurlijk) maar niet qua accuduur.
De keuze dit jaar is best ruim, maar het perfecte plaatje is er niet. Zo jammer. 900 zou voor mij een instant buy zijn denk ik voor de X100 Pro. Offtopic: maar is de accu van de X100 Pro wel goed? Wat ik tot nu toe zie in reviews wel, maar wat mij vooral benieuwd is het accugebruik op 4g/5g buitenhuis. Al die tests online zijn allemaal zonder sim, interesseert mij eigenlijk vrij weinig want dat is zo onrealistisch. Ik heb nog nooit een Mediatek telefoon gehad, dus totaal geen ervaring met hoe die modems presteren en hoe efficient ze zijn.hollabizack12 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:58:
[...]
Helemaal eens met je verhaal. Ik heb de x100 pro van een bekende kunnen kopen voor 900 euro, global, dus dat is dan net weer wat aantrekkelijker. Enige minpunten wat mij betreft het curved screen en de software is niet zo spannend. Voor de rest is de telefoon erg goed. De accuduur van de 14 ultra stond mij erg tegen, thuis op wifi is het prima. Maar zodra je op pad gaat is het klaar. Dan vliegt de batterij leeg. Het valt toch een beetje tegen dit jaar qua flagships vind ik.
Oppo komt volgend jaar weer als goed is met hun topmodellen naar Europa, als het een goede opvolger op de X7 Ultra zou ik erg blij zijn. Maar dat is weer iets voor volgend jaar.
Ik heb de x100 pro nog maar ik kort dus de batterij presteert nog niet optimaal maar nu al een stuk beter dan de 14 ultra. De 14 ultra houdt het buiten de deur (met mij) echt max 4 uur sot vol, de x100 pro redt 6,5 uur wel dus dat is een wereld van verschil. Verder vind ik de 14 ultra wel mooier en is de software fijner. Hyperos krijgt veel commentaar maar ik vind er zelf niks mis mee. Heb de 14 ultra zojuist verkocht dus tijd om dit topic te verlaten. We zullen zien wat de 15 ultra brengt.
4 uur? Hoe dan, die van mij gaat een hele dag mee.hollabizack12 schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 10:44:
Ik heb de x100 pro nog maar ik kort dus de batterij presteert nog niet optimaal maar nu al een stuk beter dan de 14 ultra. De 14 ultra houdt het buiten de deur (met mij) echt max 4 uur sot vol, de x100 pro redt 6,5 uur wel dus dat is een wereld van verschil. Verder vind ik de 14 ultra wel mooier en is de software fijner. Hyperos krijgt veel commentaar maar ik vind er zelf niks mis mee. Heb de 14 ultra zojuist verkocht dus tijd om dit topic te verlaten. We zullen zien wat de 15 ultra brengt.
Bij Tradingshenzhen kun je ook een versie kopen die unlocked is, weliswaar met xiaomi.eu rom erop maar dat is heel gemakkelijk na ontvangst om te zetten naar de officiële Global EEA versie.vandeven66 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 21:47:
[...]
Helaas wel de Chinese versies, dus o.a. geen Android Auto. En bij de Xiaomis is het unlocken nu van de Chinese versies erg moeilijk.
Ok eindelijk heb ik een account die ouder is dan 30 dagen.
Ook kon ik in de community app een unlock aanvragen en die werd direct toegekend.
Maar Miunlock werkt nog steeds niet want ik moet daarna ook in developermodus mijn device en account registreren ? Is dat die extra hindernis die enkel werkt als het 18.00 uur is (middernacht chinese tijd)
-Edit-
Ik heb mijn MiAccount opnieuw op het toestel gezet en nu lukte het wel. Nu moet ik 72 uur wachten......
Ook kon ik in de community app een unlock aanvragen en die werd direct toegekend.
Maar Miunlock werkt nog steeds niet want ik moet daarna ook in developermodus mijn device en account registreren ? Is dat die extra hindernis die enkel werkt als het 18.00 uur is (middernacht chinese tijd)
-Edit-
Ik heb mijn MiAccount opnieuw op het toestel gezet en nu lukte het wel. Nu moet ik 72 uur wachten......
[ Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 10-05-2024 21:24 ]
Just here for the fun
Heeft iemand van jullie ook dit issue, begin en eind van filmpjes zijn versneld en chipmunk geluid, wtf is dit? Gaat om filmpjes die zijn gemaakt met het toestel zelf. Heb dit nog nooit meegemaakt 😮
Edit: laat maar heb het al gevonden. Is een optie tijdens het afspelen.....over het hoofd gezien 😂
Edit: laat maar heb het al gevonden. Is een optie tijdens het afspelen.....over het hoofd gezien 😂
[ Voor 25% gewijzigd door Jay47 op 12-05-2024 19:49 ]
Voor diegenen die nu met de 14 Ultra werken, is de batterijdrain weg nu ?
Ik heb nu een verbruik van 1,7% in standby mode (Accubatterij Pro meting) en gemiddeld 7 uur SOT.
Maar ik zit nog steeds op firmware 1.0.2.0, echter ben ik met de support bezig om uit te zoeken waarom er geen ota binnenkomt.
Punt is dat je zodra je de bootloader unlocked er geen OTA meer komt vanuit het Xiaomi beleid.
En de man van support ziet teveel gekke issues met unlocken bootloader, maar goed dat blijft altijd een discussie denk ik.
Ik heb nu een verbruik van 1,7% in standby mode (Accubatterij Pro meting) en gemiddeld 7 uur SOT.
Maar ik zit nog steeds op firmware 1.0.2.0, echter ben ik met de support bezig om uit te zoeken waarom er geen ota binnenkomt.
Punt is dat je zodra je de bootloader unlocked er geen OTA meer komt vanuit het Xiaomi beleid.
En de man van support ziet teveel gekke issues met unlocken bootloader, maar goed dat blijft altijd een discussie denk ik.
[ Voor 50% gewijzigd door Brotuck op 13-05-2024 16:29 ]
Just here for the fun
Das niet waar, al is je tel unlocked je krijgt gewoon OTA binnen hoor.Brotuck schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:14:
Voor diegenen die nu met de 14 Ultra werken, is de batterijdrain weg nu ?
Inmiddels eindelijk de unlock gedaan en 1.0.5.0 geflashed. Nu de apps weer restoren uit de backup en instellen....
Heb gelijk ook mijn Pad 6s Pro maar unlocked, die was nog niet ingesteld. Valt nog weinig te flashen, want er is maar 1 firmware
Echter nu zegt de playstore not certified ?? Dat betekend dus geen banking apps ?
Oh ik zie het al dan moet je rooten en truukjes uithalen, nou dat gaan we niet doen, dan maar weer een lock erop. Ik wil stock blijven
Heb gelijk ook mijn Pad 6s Pro maar unlocked, die was nog niet ingesteld. Valt nog weinig te flashen, want er is maar 1 firmware
Echter nu zegt de playstore not certified ?? Dat betekend dus geen banking apps ?
Oh ik zie het al dan moet je rooten en truukjes uithalen, nou dat gaan we niet doen, dan maar weer een lock erop. Ik wil stock blijven
[ Voor 31% gewijzigd door Brotuck op 13-05-2024 22:13 ]
Just here for the fun
Wat voor rare issues heb jij 👀Brotuck schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:55:
Inmiddels eindelijk de unlock gedaan en 1.0.5.0 geflashed. Nu de apps weer restoren uit de backup en instellen....
Alle apps werken op unlocked, je gebruikt de officiële Rom toch?
Ach je leert ermee levenJay47 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 03:34:
[...]
Wat voor rare issues heb jij 👀
Alle apps werken op unlocked, je gebruikt de officiële Rom toch?
Unlocked werkt prima, maar de playstore blijft dan op uncertified staan. Ik heb nogmaals geflashed en de lock er weer op gezet. Nu is de playstore certified.
Ik heb in het verleden teveel zitten rommelen met toestellen en roms om te weten dat hiervan uiteindelijk issues gaan komen. Bovendien is dit mijn prive en werk toestel, ik wil en moet hierop niet anders zijn. Ik heb wellicht ook iets meer banking apps op staan dan de gemiddelde gebruiker..
Dus ja daar ben ik nogal strict op. Het enige wat me dus kan overhalen om ermee aan de slag te gaan is een update als er issues zijn.
Just here for the fun
Maar het enige wat je hebt gedaan is de bootloader unlocken en verder geen andere rom erop gezet?Brotuck schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 04:49:
[...]
Ach je leert ermee leven
Unlocked werkt prima, maar de playstore blijft dan op uncertified staan. Ik heb nogmaals geflashed en de lock er weer op gezet. Nu is de playstore certified.
Ik heb in het verleden teveel zitten rommelen met toestellen en roms om te weten dat hiervan uiteindelijk issues gaan komen. Bovendien is dit mijn prive en werk toestel, ik wil en moet hierop niet anders zijn. Ik heb wellicht ook iets meer banking apps op staan dan de gemiddelde gebruiker..
Dus ja daar ben ik nogal strict op. Het enige wat me dus kan overhalen om ermee aan de slag te gaan is een update als er issues zijn.
Met de xiaomi.eu rom (stable) heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Ik werk ook met aardig wat bank apps, een stuk of 8. Dat samen met de play store en google pay werkt gewoon prima.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Unlock - flash 1.0.5.0 in fastboot en de restore functie gebruiken van android zelf. That's itHeadshot_NL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 07:43:
[...]
Maar het enige wat je hebt gedaan is de bootloader unlocken en verder geen andere rom erop gezet?
Met de xiaomi.eu rom (stable) heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Ik werk ook met aardig wat bank apps, een stuk of 8. Dat samen met de play store en google pay werkt gewoon prima.
Voor de duidelijkheid het gaat me om dit punt:
:strip_exif()/f/image/SLqysdNaLh054akhKLCRdvyt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door Brotuck op 14-05-2024 08:58 ]
Just here for the fun
Oke, puur om het probleem op te lossen dat je niet kon updaten dus.Brotuck schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 08:56:
[...]
Unlock - flash 1.0.5.0 in fastboot en de restore functie gebruiken van android zelf. That's it
Voor de duidelijkheid het gaat me om dit punt:
[Afbeelding]
De play store geeft bij mij ook aan: Apparaat is gecertificeerd. Op de xiaomi.eu 1.0.9.0 rom.
Ja maar waarschijnlijk gebruik je op die rom een manier om de unlock te verbergen ? Meestal is de root mogelijkheid met een truuk ook te verbergen.Headshot_NL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:01:
[...]
Oke, puur om het probleem op te lossen dat je niet kon updaten dus.
De play store geeft bij mij ook aan: Apparaat is gecertificeerd. Op de xiaomi.eu 1.0.9.0 rom.
Just here for the fun
Nee, gewoon die rom flashen zonder verdere aanpassingen. Maar zo doe ik het al jaren, sinds mijn Mi 9. Nooit iets hoeven installeren om dat te verbergen.Brotuck schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:06:
[...]
Ja maar waarschijnlijk gebruik je op die rom een manier om de unlock te verbergen ? Meestal is de root mogelijkheid met een truuk ook te verbergen.
Het is in de basis een custom rom dus dat zal er wel in zitten gebouwd. Maar boeie ik ben weer ff klaar met updaten totdat de volgende versie uitkomt.Headshot_NL schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:08:
[...]
Nee, gewoon die rom flashen zonder verdere aanpassingen. Maar zo doe ik het al jaren, sinds mijn Mi 9. Nooit iets hoeven installeren om dat te verbergen.
Ik heb nog steeds een ticket lopen waarom de ota niet gewoon binnenkomt, maar het blijkt dat in sommige landen dus ook nog een 1.0.4.0 uit is gekomen tussendoor. Ik lees dat op reddit in duitsland en uk dit gebeurd is. Maar mijn telefoon en die van vele andere anderen zijn blijven hangen op 1.0.2.0.
Ook lijkt het erop dat als je geen vendor telefoon hebt er een issue is op dit moment. Dus komt vanzelf goed en anders heb ik volgende maand weer wat te doen.
Just here for the fun
Ik overweeg een 14 Ultra te kopen, maar heb toch heel wat vragen. Ik heb een hoop video's gezien, en ook hier het nodige gelezen, maar het is nog niet allemaal duidelijk. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
1. Er wordt het nodige gezegd over het geratel van de camera's. Is dit alsof je een doosje tiktaks in je broek heb zitten, of meer tegen je oor aan houden een wild rammelen om het te horen?
2. Ik lees dat bijv portretten niet lekker schieten, is dat (nog) zo? Ik heb ook gelezen dat iets als Gcam dit oplost. Werkt alles in Gcam dan nog wel? Dus ook raw en je diafragma veranderen? Of krijg je een situatie dat je 2 apps gaat gebruiken.
3. Ik lees heel wat over andere roms, 30 dagen geregistreerd zijn enz. Hoe zit dat precies? Ik hoef niet mijn telefoon geroot te hebben, maar wil wel dat alles werkt, dus ook bankieren, Android Auto enz.
4. Mrwhosetheboss maakte er nog een heel punt van dat het zwaartepunt hoog ligt, en makkelijk valt. Is dat werkelijk zo, of is dit nogal nitpicken?
5. Ik zal een andere launcher gebruiken, nu las ik dat gestures dan niet meer werken, is dat zo, en welke gestures zijn dat?
Volgens mijn zijn dat wel de belangrijkste vragen voor nu.
1. Er wordt het nodige gezegd over het geratel van de camera's. Is dit alsof je een doosje tiktaks in je broek heb zitten, of meer tegen je oor aan houden een wild rammelen om het te horen?
2. Ik lees dat bijv portretten niet lekker schieten, is dat (nog) zo? Ik heb ook gelezen dat iets als Gcam dit oplost. Werkt alles in Gcam dan nog wel? Dus ook raw en je diafragma veranderen? Of krijg je een situatie dat je 2 apps gaat gebruiken.
3. Ik lees heel wat over andere roms, 30 dagen geregistreerd zijn enz. Hoe zit dat precies? Ik hoef niet mijn telefoon geroot te hebben, maar wil wel dat alles werkt, dus ook bankieren, Android Auto enz.
4. Mrwhosetheboss maakte er nog een heel punt van dat het zwaartepunt hoog ligt, en makkelijk valt. Is dat werkelijk zo, of is dit nogal nitpicken?
5. Ik zal een andere launcher gebruiken, nu las ik dat gestures dan niet meer werken, is dat zo, en welke gestures zijn dat?
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
1. Ja hij maakt inderdaad wel wat geluid. Als hij in mijn broekzak zit hoor ik het persoonlijk niet, wel als ik hem omdraai terwijl ik hem in mijn handen heb. Ook bij schudden hoor je de camera. Maar zelf heb ik hier geen last van..Benjamin- schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:30:
Ik overweeg een 14 Ultra te kopen, maar heb toch heel wat vragen. Ik heb een hoop video's gezien, en ook hier het nodige gelezen, maar het is nog niet allemaal duidelijk. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
2. Zelf geen ervaring mee. Portretten lijken hier prima te werken, ik gebruik nu ook geen Gcam.
3. Als je de telefoon wilt unlocken moet je een Xiaomi account hebben van minimaal 30 dagen oud, tenminste, als je een EU (global) model koopt. Na die 30 dagen kan je een unlock aanvragen. Maar als je een normaal EU model koopt kan je deze gewoon instellen en werken ook alle apps. Let op, want bij een China model is dat dus anders.
4. Het zwaartepunt ligt inderdaad vrij hoog. Als ik hem in 1 hand vast moet houden heb ik altijd 1 vinger tegen de onderrand van de camera aan, dan blijft hij prima liggen. Maar doordat de camera vrij groot is is de onderkant van de camera praktisch halverwege de telefoon. Het is wel even wennen omdat de telefoon zelf ook vrij zwaar is.
5. Zelf ook geen ervaring mee. Ik denk dat ze bedoelen het naar boven swipen om terug te gaan naar het homescherm en het vorige/volgende swipen.
1. Dat lijkt me dus niet zo'n probleemHeadshot_NL schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:49:
[...]
1. Ja hij maakt inderdaad wel wat geluid. Als hij in mijn broekzak zit hoor ik het persoonlijk niet, wel als ik hem omdraai terwijl ik hem in mijn handen heb. Ook bij schudden hoor je de camera. Maar zelf heb ik hier geen last van..
2. Zelf geen ervaring mee. Portretten lijken hier prima te werken, ik gebruik nu ook geen Gcam.
3. Als je de telefoon wilt unlocken moet je een Xiaomi account hebben van minimaal 30 dagen oud, tenminste, als je een EU (global) model koopt. Na die 30 dagen kan je een unlock aanvragen. Maar als je een normaal EU model koopt kan je deze gewoon instellen en werken ook alle apps. Let op, want bij een China model is dat dus anders.
4. Het zwaartepunt ligt inderdaad vrij hoog. Als ik hem in 1 hand vast moet houden heb ik altijd 1 vinger tegen de onderrand van de camera aan, dan blijft hij prima liggen. Maar doordat de camera vrij groot is is de onderkant van de camera praktisch halverwege de telefoon. Het is wel even wennen omdat de telefoon zelf ook vrij zwaar is.
5. Zelf ook geen ervaring mee. Ik denk dat ze bedoelen het naar boven swipen om terug te gaan naar het homescherm en het vorige/volgende swipen.
2. Ik denk dat dit vooral ook vanuit een vergelijkende situatie is, bijvoorbeeld tegenover een S24 dat deze onnodig slechter presteert. Dit zou een software issue moeten zijn in de camera app, en Gcam zou dit beter moeten maken.
3. Dus er zit verschil tussen een Eu global en Eu model moeten zitten? Wat is het probleem met een Eu global versie? Ik had idd gelezen dat het chinese model wel anders is.
4. Mijn wijsvinger zit nu al voorbij de helft van mijn toestel. Gewicht is geen punt, heb nu een stuk zwaardere Fold 3.
5. Dat zou prima zijn, ik gebruik die gestures toch niet, gebruik gewoon de knoppen onderin.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
1. Ja soms hoor je wat, maar ik heb er totaal geen last van. Het is ook geen rammelaar o.i.d. Natuurlijk zal je als je erop gaat letten iets horen. Maar 99% van de dag hoor ik niks.Benjamin- schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:30:
2. Eigenlijk niks anders dan lof over de camera. Ik heb heel wat telefoons in mijn bezit (soort hobby), maar dit is de eerste die echt point en shoot doet en het eindresultaat altijd goed is. Portretten schieten doe ik af en toe, maar zie ik niks verkeerds aan.
3. Dit was mijn eerste Xiaomi en je moet inderdaad registreren en daarna wachten totdat je account 30 dagen oud is. Daarna vraag je een unlock aan die vervolgens weer 72 uur kost. Unlock daarna gaat probleemloos, maar weet wel dat een unlock (zonder masking) een niet gecertificeerde telefoon geeft. Ik heb ook om die reden het toestel weer gelocked.
4. Het zwaartepunt ligt anders, dat klopt helemaal. Het is wennen.
5. Dat klopt, maar ik lees op XDA dat er alweer oplossingen voor zijn.
Just here for the fun
Op zich merk je amper dat het geluid maakt, dat moet je echt met een korreltje zout nemen.
Ik had gedacht was iets kapot, maar dat komt door de sensor meer niet.
Alle andere punten, tja ik ben geen fotograaf dus qua bewerken dit en dat doe ik niet veel.
Maar het maakt super mooie fotos dat wel. Ben uiterst tevreden.
Ik had gedacht was iets kapot, maar dat komt door de sensor meer niet.
Alle andere punten, tja ik ben geen fotograaf dus qua bewerken dit en dat doe ik niet veel.
Maar het maakt super mooie fotos dat wel. Ben uiterst tevreden.
Er is een nieuwe firmware uit overigens volgens deze post:
https://new.c.mi.com/global/post/690091
Het gaat om HyperOS- V816.0.6.0.UNAEUXM [Mi Pilot Release] voor de 14 Ultra
Die zal ik binnenkort wel gaan ontvangen omdat ik in die pilot groep zit.
Oh en trouwens mijn Android Auto issues zijn nog steeds niet opgelost met firmware 1.0.5.0
Ik heb een support ticket lopen ervoor, men is ernaar aan het kijken
Oh en trouwens mijn Android Auto issues zijn nog steeds niet opgelost met firmware 1.0.5.0
[ Voor 27% gewijzigd door Brotuck op 16-05-2024 09:39 ]
Just here for the fun
Je rommelt teveel met je tel daarom heb je issues 😜Brotuck schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:37:
Er is een nieuwe firmware uit overigens volgens deze post:
Zijn dit ook high end toestellen zoals bijv de S24 Ultra en 15 Pro's. Daarmee vergeleken is vooral de 'klacht' dat die slechter scoort, en doordat dit geen punt is met Gcam, lijkt het probleem puur softwarematig te zijn. Ik vind het prima om een andere app te gebruiken, maar niet ten koste van diverse opties. Dus daar ben ik wel nog erg benieuwd naar.Brotuck schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:18:
[...]
1. Ja soms hoor je wat, maar ik heb er totaal geen last van. Het is ook geen rammelaar o.i.d. Natuurlijk zal je als je erop gaat letten iets horen. Maar 99% van de dag hoor ik niks.
2. Eigenlijk niks anders dan lof over de camera. Ik heb heel wat telefoons in mijn bezit (soort hobby), maar dit is de eerste die echt point en shoot doet en het eindresultaat altijd goed is. Portretten schieten doe ik af en toe, maar zie ik niks verkeerds aan.
3. Dit was mijn eerste Xiaomi en je moet inderdaad registreren en daarna wachten totdat je account 30 dagen oud is. Daarna vraag je een unlock aan die vervolgens weer 72 uur kost. Unlock daarna gaat probleemloos, maar weet wel dat een unlock (zonder masking) een niet gecertificeerde telefoon geeft. Ik heb ook om die reden het toestel weer gelocked.
4. Het zwaartepunt ligt anders, dat klopt helemaal. Het is wennen.
5. Dat klopt, maar ik lees op XDA dat er alweer oplossingen voor zijn.
Wat is het voordeel van zo'n unlock? Is dat puur voor een andere rom?
Verder nog een vraag die hopelijk iemand weet. Ik heb jaren terug een Xiaomi Mi9T gehad, nu had ik daar het probleem dat ik toen geen MicroG geloof ik kon gebruiken, tenzij ik iets uitzette van MiUI, echter door dit uit te zetten gingen heel veel andere dingen niet goed meer werken. Ik kon het daarna weer aanzetten, maar moest vervolgens al mijn settings weer veranderen. Is dat probleem er nog?
Ik kan alleen iets over de unlock zeggen die te maken had met mijn situatie. Normaal gesproken vind ik een unlock onnodig namelijk. Echter kreeg ik geen OTA binnen voor mijn toestel en alhoewel ik met de support van Xiaomi bezig was dit op te lossen, heb ik het geduld verloren en de unlock gedaan puur om te updaten, om daarna weer een lock erop te zetten.Benjamin- schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:17:
[...]
Zijn dit ook high end toestellen zoals bijv de S24 Ultra en 15 Pro's. Daarmee vergeleken is vooral de 'klacht' dat die slechter scoort, en doordat dit geen punt is met Gcam, lijkt het probleem puur softwarematig te zijn. Ik vind het prima om een andere app te gebruiken, maar niet ten koste van diverse opties. Dus daar ben ik wel nog erg benieuwd naar.
Verder nog een vraag die hopelijk iemand weet. Ik heb jaren terug een Xiaomi Mi9T gehad, nu had ik daar het probleem dat ik toen geen MicroG geloof ik kon gebruiken, tenzij ik iets uitzette van MiUI, echter door dit uit te zetten gingen heel veel andere dingen niet goed meer werken. Ik kon het daarna weer aanzetten, maar moest vervolgens al mijn settings weer veranderen. Is dat probleem er nog?
Just here for the fun
Ik denk dat je het over een optie onder de ontwikkelaarsopties hebt. De Miui optimization o.i.d.. Als je die omzet reset hij alle rechten van alle apps. Maar ik kan MicroG ook gewoon gebruiken zonder deze optie om te zetten.Benjamin- schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:17:
[...]
Zijn dit ook high end toestellen zoals bijv de S24 Ultra en 15 Pro's. Daarmee vergeleken is vooral de 'klacht' dat die slechter scoort, en doordat dit geen punt is met Gcam, lijkt het probleem puur softwarematig te zijn. Ik vind het prima om een andere app te gebruiken, maar niet ten koste van diverse opties. Dus daar ben ik wel nog erg benieuwd naar.
Het was inderdaad de optimization, en die had toen de rechten gereset. Installeren van MicroG (volgens mij was het die, want het was toen met het installeren van Vanced) ging toen niet, en ik moest dat spul uitzetten. Half jaar later had ik dat probleem weer toen ik moest updaten.Headshot_NL schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:22:
[...]
Ik denk dat je het over een optie onder de ontwikkelaarsopties hebt. De Miui optimization o.i.d.. Als je die omzet reset hij alle rechten van alle apps. Maar ik kan MicroG ook gewoon gebruiken zonder deze optie om te zetten.
Oke, even wat opgezocht, en het was inderdaad MicroG. https://xdaforums.com/t/f...iui-optimization.4444359/
Met HyperOS kan zo 1, 2, 3 niks vinden, dus dat is fijn.
Heb de laatste tijd een vaag probleem.
Op werk wanneer ik me aanmeld op het bedrijfsnetwerk en bijvoorbeeld naar huis ga. Dan schakelt de telefoon niet over op DATA.
Ik moet dan elke keer de telefoon opnieuw opstarten. Toggle van data uit/aan werkt niet.
Iemand hiermee ook problemen mee?
Op werk wanneer ik me aanmeld op het bedrijfsnetwerk en bijvoorbeeld naar huis ga. Dan schakelt de telefoon niet over op DATA.
Ik moet dan elke keer de telefoon opnieuw opstarten. Toggle van data uit/aan werkt niet.
Sinds een week heb maak ik nu gebruik van de Xiaomi 14 en dat bevalt me goed. Android Auto wireless gaat ook redelijk, alhoewel de verbinding wel eens weg valt (altijd op dezelfde plek)
Echter Android Auto via de USB wil me nog niet lukken. Mijn Skoda Scala geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Als ik het dan draadloos probeer, lukt het wel steeds. Kan dit aan een instelling liggen?
Heb het met twee kabeltjes geprobeerd, waarmee het met de vorige telefoon altijd goed ging. Daar lijkt het dus niet aan te liggen.
Echter Android Auto via de USB wil me nog niet lukken. Mijn Skoda Scala geeft aan dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Als ik het dan draadloos probeer, lukt het wel steeds. Kan dit aan een instelling liggen?
Heb het met twee kabeltjes geprobeerd, waarmee het met de vorige telefoon altijd goed ging. Daar lijkt het dus niet aan te liggen.
Wireless is inderdaad een drama, daar heb ik een call voor lopen. Op USB werkt het bij mij wel, maar dan laad de telefoon niet op........rinuspw schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:09:
Sinds een week heb maak ik nu gebruik van de Xiaomi 14 en dat bevalt me goed. Android Auto wireless gaat ook redelijk, alhoewel de verbinding wel eens weg valt (altijd op dezelfde plek)
Ik kreeg vanmorgen de tip van de developer om me aan te melden voor de beta. Had ik al gedaan overigens.
Just here for the fun
Wireless is vergelijkbaar met mijn vorige (OnePlus Nord), die viel ook op vaste plekken weg. Ik weet niet of dat specifiek aan dit toestel ligt. Vooral vreemd dat het via USB niet lijkt te lukkenBrotuck schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:25:
[...]
Wireless is inderdaad een drama, daar heb ik een call voor lopen. Op USB werkt het bij mij wel, maar dan laad de telefoon niet op........
Ik kreeg vanmorgen de tip van de developer om me aan te melden voor de beta. Had ik al gedaan overigens.
Alleen in dit geval heb ik de ervaring met twee andere android toestellen en dezelfde auto dat het daarmee wel heel stabiel is. Zelfde plek zou idd wel kunnen, zal er eens op letten.rinuspw schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:06:
[...]
Wireless is vergelijkbaar met mijn vorige (OnePlus Nord), die viel ook op vaste plekken weg. Ik weet niet of dat specifiek aan dit toestel ligt. Vooral vreemd dat het via USB niet lijkt te lukken
Just here for the fun
Je moet een goede kabel hebben, probreer het met de kabel die bij je lader is geleverd. Als die werkt dan weet je genoeg. Met hele cheape kabels loop je soms tegen issues aan.rinuspw schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 15:09:
Nee gelukkig niet , en ook niet bij anderen dit gezien/gehoord.theduke1989 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 14:13:
Heb de laatste tijd een vaag probleem.
Dat gaat helaas niet, mijn auto heeft alleen usb-c aansluitingen, de meegeleverde kabel niet. De gebruikte kabels werkte bij mijn vorige telefoon wel.Jay47 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:12:
[...]
Je moet een goede kabel hebben, probreer het met de kabel die bij je lader is geleverd. Als die werkt dan weet je genoeg. Met hele cheape kabels loop je soms tegen issues aan.
Te telefoon geeft aan dat hij verbonden is met de Auto, de auto geeft aan dat verbinden mislukt is. Zie de foto. (foto en screenshot zijn niet van hetzelfde tijdstip, maar dit is wel de situatie)
:strip_exif()/f/image/WT9mKfPwIbJBMp5F32bQCIh1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb geen last om met Android auto te verbinden.
Ik heb zon China Android auto gekocht. Eenmaal verbonden met elkaar via wifi. Werkt perfect.
Zonder kabel niks.
Ik heb zon China Android auto gekocht. Eenmaal verbonden met elkaar via wifi. Werkt perfect.
Zonder kabel niks.
Heb je bij USB accessoire wel aangegeven wat ie moet doen?rinuspw schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:14:
[...]
Dat gaat helaas niet, mijn auto heeft alleen usb-c aansluitingen, de meegeleverde kabel niet. De gebruikte kabels werkte bij mijn vorige telefoon wel.
Te telefoon geeft aan dat hij verbonden is met de Auto, de auto geeft aan dat verbinden mislukt is. Zie de foto. (foto en screenshot zijn niet van hetzelfde tijdstip, maar dit is wel de situatie)
[Afbeelding]
Ja, staat op Bestansoverdracht (?)/ Android AutoJay47 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:11:
[...]
Heb je bij USB accessoire wel aangegeven wat ie moet doen?
Werkt het wel in een andere auto op de USB ?
Just here for the fun
Ik heb het gisterenavond uitgebreid getest in de auto, het lijkt erop dat met firmware 1.0.5.0 het android auto probleem alleen maar erger is geworden.rinuspw schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:14:
[...]
Dat gaat helaas niet, mijn auto heeft alleen usb-c aansluitingen, de meegeleverde kabel niet. De gebruikte kabels werkte bij mijn vorige telefoon wel.
[Afbeelding]
- Wireless AA klapt eruit op bepaalde vaste plekken in mijn stad. Het lijkt wel te maken te hebben met het wisselen van de 5g masten o.i.d.
- Via USB aangesloten (mijn auto heeft USB A en C) werkt totaal niet. Het start op en klapt er onmiddelijk uit. Dit werkte nog wel op firmware 1.0.2.0 overigens.
Ik zag dat firmware 1.0.6.0 er snel aankomt, wellicht zit er al een fix in.
Just here for the fun
Waar vind je deze functionaliteit? Heb wel de laatste update maar zie deze niet?Brotuck schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:33:
Hebben jullie al ervaring met deze ai functionaliteit ?
[Afbeelding]
Overigens iets anders, blijkbaar is Xiaomi bezig met het verbeteren van de accuduur/thermals en de (auto)focus.
:strip_exif()/f/image/LtvMEWK4C3S6HI1AkjaCgOBC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door alper_maestro op 18-05-2024 16:26 ]
Zit een beetje verstopt.alper_maestro schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:21:
[...]
Waar vind je deze functionaliteit? Heb wel de laatste update maar zie deze niet?
:strip_exif()/f/image/IOsxe4ydvwUljM3AbCyVYAf7.jpg?f=fotoalbum_large)
Just here for the fun
Die heb ik niet. Wellicht dat Xiaomi het gefaseerd uitbrengt want zie dat bij mij nergens. Heb de 1.0.5.0 update.
Zit je wel in de beta groep ? Volgens mij is de ai ondersteuning nog in test.alper_maestro schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:37:
[...]
Die heb ik niet. Wellicht dat Xiaomi het gefaseerd uitbrengt want zie dat bij mij nergens. Heb de 1.0.5.0 update.
Just here for the fun
Nee, dat verklaart hetBrotuck schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 21:43:
[...]
Zit je wel in de beta groep ? Volgens mij is de ai ondersteuning nog in test.
Ben nog steeds aan het kijken voor dit toestel, maar zit nog met 1 dingetje waar ik niet lekker info over kan vinden, en is tevens voor mij 1 van de belangrijkste redenen om een dure 'camera' telefoon te kopen.
Namelijk hoe doet deze het bij weinig licht. Enerzijds in het donker buiten (voor mij het minst belangrijke) en anderzijds binnen in de avond met alleen wat sfeerverlichting. Dat laatste is voor mij wel belangrijk. Ik heb 2 kinderen van 0 en 2, en die wil ik nog wel goed kunnen fotograferen als het donkerder is binnen.
Hebben jullie wat voorbeelden incl iso en sluitertijd?
Namelijk hoe doet deze het bij weinig licht. Enerzijds in het donker buiten (voor mij het minst belangrijke) en anderzijds binnen in de avond met alleen wat sfeerverlichting. Dat laatste is voor mij wel belangrijk. Ik heb 2 kinderen van 0 en 2, en die wil ik nog wel goed kunnen fotograferen als het donkerder is binnen.
Hebben jullie wat voorbeelden incl iso en sluitertijd?
Ik heb tijdje terug verschillende links naar reviews hier gepost waarbij voornamelijk de camera's uitgebreid besproken werden.
Dus ff teruglezen loont!
Dus ff teruglezen loont!
De meeste had ik al gezien, maar leveren eigenlijk niet de info die ik zoek. De meeste leveren totaal geen info over iso, sluitertijd en diafragma, en op de paar foto's dat het wel te zien is, is niet de informatie die ik zoek, namelijke die resultaten in sfeerverlichting binnenshuis.snah001 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 12:40:
Ik heb tijdje terug verschillende links naar reviews hier gepost waarbij voornamelijk de camera's uitgebreid besproken werden.
Dus ff teruglezen loont!
Dit is ook echt een probleem bij reviews tegenwoordig, wel software gemanipuleerde foto's laten zien van statische omgevingen, maar niet laten zien hoe snel een camera schiet in moeilijke situaties.
Vandaag nieuwe beveiligingsupdate op de Xiaomi 14 Ultra (EU toestellen)
Versie 1.0.6.0.UNAEUXM 823 MB
[ Voor 9% gewijzigd door alper_maestro op 22-05-2024 08:50 ]
Ben je wel laat mee?.welke regio heb je ? Ik heb die van mij al anderhalf week nu. En moet zeggen dat er dingen beter werken nu weer.alper_maestro schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:49:
Vandaag nieuwe beveiligingsupdate op de Xiaomi 14 Ultra (EU toestellen)
Gern gezeur meer met wifi connect disconnect naar data.
En voelt stabieler aan nu.
Ik zal de brenger van slecht nieuws zijn omtrent het fabeltje : "we hebben in de EU ook 5300mah"
Na het installeren van de laatste update staat er nu echt : 5000 mah
dat verklaart ook waarom de batterij minder goed is dan die van Chinese modellen, die hebben wel de nieuwe silicon-carbon batterij van 5300mah zoals dat eerder was aangekondigd door Xiaomi.
Na het installeren van de laatste update staat er nu echt : 5000 mah
dat verklaart ook waarom de batterij minder goed is dan die van Chinese modellen, die hebben wel de nieuwe silicon-carbon batterij van 5300mah zoals dat eerder was aangekondigd door Xiaomi.
[ Voor 11% gewijzigd door alper_maestro op 22-05-2024 10:13 ]