Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:25

[Xiaomi 14-serie] Ervaringen & Discussie - Release Oktober 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODHYRLn7IL0s18CJK2Vzg8I_cwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/onzEXY0rJpMDvy5e12i4vJaU.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FG1Rfye68E42QXkTKAn5Bp1ZDwk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YM2HmXElPloBqEO0lJuSUjJ6.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABeYwBrc5rDuS6Xh-Oh4bmvU2tw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EuTqruYR7Mt8IMoDIiwcqG79.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yybB6aiGR8IoUUBKY1O-nxx8B44=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Hny6H9AmX0XoOajUrniOpGME.png?f=fotoalbum_large
Links Xiaomi 14 Pro | Rechts Xiaomi 14
Introductie
Xiaomi heeft de volgende generatie vlaggenschepen geïntroduceerd. Zoals gebruikelijk vond de lancering aanvankelijk plaats in China, terwijl een lancering in Europa naar verwachting in de komende weken of waarschijnlijker begin 2024 zal volgen. De Xiaomi 14 en Xiaomi 14 Pro worden geleverd met een innovatieve camera-opstelling, de gloednieuwe Snapdragon 8 Gen 3, Xiaomi's nieuwe HyperOS-systeem en een laadsnelheid tot 120 watt. Het display zou de concurrentie een beetje voor moeten zijn!

Handige links:

https://ncunlock.com/ - vietnam persoon die het voor je unlockt - ideaal voor als je een CN (china model hebt) - enige tweaker leden hebben de service gebruikt, en het werkt.

[ Voor 67% gewijzigd door theduke1989 op 01-03-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Topic gereserveerd

Versiebeheer:
30.10.2023 - Topic aangemaakt
03.11.2023 - Comparison foto toegevoegd
01.03.2024 - TS aangepast, onnodige info weggehaald.
01.03.2024 - extra H1 toegevoegd handige links.

[ Voor 103% gewijzigd door theduke1989 op 01-03-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmarlss
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-05 08:54
Op het eerste oog lijken de verschillen beperkt tussen de twee toestellen, qua prijs is het verschil ook verwaarloosbaar op TradingShenzhen. Het lijkt me een fantastische upgrade tov de Mi 9 die nu toch wel echt een keer vervangen mag worden. Ik twijfel nog tussen de vanille en Pro, vooral omdat de Pro weer een groter toestel is (zeker tov Mi 9). Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

itsmarlss schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:26:
Op het eerste oog lijken de verschillen beperkt tussen de twee toestellen, qua prijs is het verschil ook verwaarloosbaar op TradingShenzhen. Het lijkt me een fantastische upgrade tov de Mi 9 die nu toch wel echt een keer vervangen mag worden. Ik twijfel nog tussen de vanille en Pro, vooral omdat de Pro weer een groter toestel is (zeker tov Mi 9). Any thoughts?
Uit een eerste review op Youtube kwam voor mij vooral naar voren dat de toestellen elkaar weinig ontlopen, behalve bij video-opname. Daarin levert de 14 echt fletse beelden af, terwijl de 14 Pro een veel groter bereik lijkt te hebben qua licht-donker.

YouTube: Xiaomi 14 Pro vs Xiaomi 14: You Don't Have to Go Pro!
Vanaf 5:30 ongeveer.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
heb ook even een comparison erbij toegevoegd.
source: gsmarena.com. Inderdaad qua hardware ontwijkt het niet elkaar zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
itsmarlss schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:26:
van Mi9 naar Mi14 dat is sowieso een super groot verschil .
Ik zit er ook serieus aan te denken om de 14 te halen via abonnement, alleen gomibo.de heeft hem nog niet. dus moet nog wachten.

Vindt het nog altijd apart, dat Xiaomi geen mini jack toevoegd. Ondanks ze dat wel op hun mid-range toestellen doen. Dit kan gewoon, ruimte zat.

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 03-11-2023 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:07
Bij het checken van de MI unlock status krijg ik het volgende bericht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N1lm-8pP9OSbBfbSEKN2E-psAAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3YUBa15PGTshjNyf3VGLanp4.jpg?f=fotoalbum_large

Moet even uitzoeken hoe dit te doen. is namelijk alweer een tijd geleden dat ik een Xiaomi gehad heb.
Ook zie ik de 14 pro niet in mijn devices staan.

Of heeft iemand een idee cq ervaring mee ?

Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
@x360junkie
Wat je moet doen is de standaard procedure. Dus inloggen met je Xiaomi account op je telefoon. De simkaart erin met je nummer.

En dan nog maal de tool doorlopen

Werkt niet met wifi, dus echt data.
Dit is nog de standaard procedure. Ik hoop niet dat ze de Chinese procedures gaan doorvoeren.

[ Voor 31% gewijzigd door theduke1989 op 10-11-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Alles doorlopen maar blijf de melding krijgen.
Ook komt de telefoon niet in mijn devices voor in MI account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:22
Heb je de unlock tool voor de pc van Xiaomi al geprobeerd?

Link:
https://mi-globe.com/down...unlock-tool-all-versions/

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Oh en wat is je ontvangst binnenshuis en buiten?
Dit i.v.m. het niet aanwezig zijn van band 20.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Hier nog een artikel over het unlocken van de 14.
De Global EU versies zullen te unlocken zijn op de "ouderwetse" manier.

https://xiaomiui.net/xiao...ocked-in-a-new-way-52312/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
snah001 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:36:
Oh en wat is je ontvangst binnenshuis en buiten?
Dit i.v.m. het niet aanwezig zijn van band 20.
Alles werkt perfect, was vandaag op het hockeyveld en ben boodschappen wezen doen overal gewoon perfecte dekking. telefoon is echt supersnel voelt super premium. is alleen jammer dat we lopen te violen met de bootloader unlock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Tot zover dus de mythe dat je niet zonder band 20 kunt.
Ben voor projecten meerdere malen in Azië geweest (en binnenkort weer) en daar heeft niemand band 20 en eigenlijk, behalve slechte dekking door de operator, geen problemen ondervonden.

Wat unlocken betreft:
Probeer het eens met het programma in de link.
Werkt dat allemaal niet dan wachten tot er een Global of de EEA versie uitkomt en dan de gehele telefoon kaal flashen met de fastboot versie.

Limited to China-Exclusive Devices
Xiaomi and Redmi devices that are sold exclusively in China are subject to this policy. Global versions of Xiaomi, Redmi, and POCO devices remain unaffected and continue to offer the traditional bootloader unlocking process.

[ Voor 23% gewijzigd door snah001 op 11-11-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
snah001 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:56:

Wat unlocken betreft:
Werkt dat allemaal niet dan wachten tot er een Global of de EEA versie uitkomt en dan de gehele telefoon kaal flashen met de fastboot versie.
Is dat dan mogelijk zonder een unlockte bootloader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Tot nog toe is er alleen een Chinese Fastboot versie voor de 14 Pro uitgebracht.
Wordt dus wachten op de Global of Global EEA release.

Zie hier hoe je dat moet doen:

Flashing your smartphone with Mi Flash

Users who agree to install the firmware using Mi Flash Pro with a locked bootloader should be prepared to operate by following the instructions precisely.
The process does not take much time.
However, there is a risk of damaging your gadget even in this case.
That’s why experts strongly recommend following the sequence of actions below.

So, flashing Xiaomi via Fastboot without unlocking Bootloader is as follows:

Download the archive file with the firmware elements to your computer.
Go to the tab “Mi Flash” and install the necessary drivers by clicking “Install”.
Wait until the installation is completed and click “Select”.
In the Explorer window, select the folder with the unpacked firmware.
Disconnect the phone and switch to Fastboot mode (simultaneously press the Power and volume down keys).
Connect the phone to your PC via USB cable.
In the program click “Refresh”.
At the bottom of the window click “clean all and lock”.
Press “Flash”.
After these steps, the flashing process will start. It takes no more than 10 minutes. The Bootloader will still be locked when it is finished.

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 11-11-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Dus dat is straks wel mogelijk als de global roms uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@x360junkie Denk sowieso, want xiaomi.eu heeft zelf al een topic aangemaakt voor de aankomende HyperOS roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
theduke1989 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 19:58:
@x360junkie Denk sowieso, want xiaomi.eu heeft zelf al een topic aangemaakt voor de aankomende HyperOS roms
Snap ik maar als deze Chinese modellen niet te unlocken zijn dan heb je natuurlijk niets aan een xiaomi.eu Rom.

Vandaar mijn vraag of we straks de global Rom over een Chinese telefoon kunnen flashen zonder deze te unlocken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Ja dat kan dus gewoon zoals al eerder aangegeven.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:17
snah001 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 13:56:
Tot zover dus de mythe dat je niet zonder band 20 kunt.
Ben voor projecten meerdere malen in Azië geweest (en binnenkort weer) en daar heeft niemand band 20 en eigenlijk, behalve slechte dekking door de operator, geen problemen ondervonden.

Wat unlocken betreft:

Limited to China-Exclusive Devices
Xiaomi and Redmi devices that are sold exclusively in China are subject to this policy. Global versions of Xiaomi, Redmi, and POCO devices remain unaffected and continue to offer the traditional bootloader unlocking process.
Ze kunnen daar zonder band 20 omdat men geen band 20 gebruikt. Hier wel.
Dat je ook op andere frequenties bereik hebt doet daar niets aan af, van de band 20 dekking kun je geen gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Zeg ik toch: "niemand maakt gebruik van band 20".
Zit nu voor een project in Indonesië en geen enkel probleem zonder band 20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
Hier ruim een week in NL met Xiaomi 14 Pro. Nog geen enkel probleem gehad met missende band 20. Ben op verschillende plekken geweest van Efteling tot boeren dorpjes, centrum , ikea , of andere gebouwen. Gewoon goed bereik 4g en 5g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 13:03
x360junkie schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:00:
Hier ruim een week in NL met Xiaomi 14 Pro. Nog geen enkel probleem gehad met missende band 20. Ben op verschillende plekken geweest van Efteling tot boeren dorpjes, centrum , ikea , of andere gebouwen. Gewoon goed bereik 4g en 5g.
Nice! Mag ik je vragen welke provider je gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
hollabizack12 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 22:54:
[...]

Nice! Mag ik je vragen welke provider je gebruikt?
Odido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Hoe bevalt de 14 pro je? Ik ben vooral benieuwd naar de batterijduur (screen on time) en je ervaring met de camera. Ik heb nu een S23+ na jaren lang Xiaomi te hebben gebruikt. Ben altijd al "fan" van het merk geweest. Wilde zelf ook meteen de 14 pro aanschaffen, het gedoe met nieuwe regels om de bootloader te ontgrendelen houdt me alleen tegen. Blijf jij gewoon op de China rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
Op zich een super toestel, alleen ik ben nog niet helemaal Fan van de China ROM. maar zie dat EU ROM al klaar is of in BETA.
Ik ben op het moment bezig met een BL Unlock. ik kan vanmiddag/avond vertellen of dat gelukt is en of ik de EU rom draai.
Telefoon is super snel, snappy en mooi beeldscherm. ook de Foto's mogen er wezen. wat vooral fijn is even bijladen is gewoon lekker je toestel vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
hollabizack12 schreef op zondag 19 november 2023 @ 07:56:
[...]

Hoe bevalt de 14 pro je? Ik ben vooral benieuwd naar de batterijduur (screen on time) en je ervaring met de camera. Ik heb nu een S23+ na jaren lang Xiaomi te hebben gebruikt. Ben altijd al "fan" van het merk geweest. Wilde zelf ook meteen de 14 pro aanschaffen, het gedoe met nieuwe regels om de bootloader te ontgrendelen houdt me alleen tegen. Blijf jij gewoon op de China rom?
Zolang xiaomi.eu dit toestel support. Zullen er heus wel makkelijkere manieren komen.

Denk sowieso dat de ROM community iets zal uitvogelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
Snap ik, de China rom is ook niks voor ons. Eerste wat ik altijd deed je de unlock aanvragen. Ben heel benieuwd of het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Het werkt opzich allemaal wel , alleen de Xiaomi voice assistant en button mapping is gewoon ruk. haha ik hou jullie op de hoogte, ben op een vrije slot aan het wachten......... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
theduke1989 schreef op zondag 19 november 2023 @ 08:59:
[...]

Zolang xiaomi.eu dit toestel support. Zullen er heus wel makkelijkere manieren komen.

Denk sowieso dat de ROM community iets zal uitvogelen.
Ik hoop het! Tot nu toe heb ik op het forum van xiaomi.eu nog geen manier gezien om het voor elkaar te krijgen. Misschien dat het later wel gaat lukken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Ok, mijn 14 Pro bootloader is unlocked, ben nu bezig met HyperOS Custom rom aan het flashen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
x360junkie schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:34:
Ok, mijn 14 Pro bootloader is unlocked, ben nu bezig met HyperOS Custom rom aan het flashen.....
Nice! Ben echt benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ik neem aan dat er nog geen twrp is? Heb je het via adb gedaan? Please enlighten us!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
hollabizack12 schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:46:
[...]

Nice! Ben echt benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? Ik neem aan dat er nog geen twrp is? Heb je het via adb gedaan? Please enlighten us!
Ik heb het laten doen door iemand in Vietnam, via een VPN/TEAMVIEWER.
Was er in het begin een beetje huiverig voor maar ging zeer professioneel te werk en toen ie klaar was sloot ie alles netjes af je zag gewoon wat ie deed.
Kosten waren 42 USD.
Hij staat nu ook in het forum van XIAOMI.EU
Het is op dit moment zover ik weet de enige mogelijkheid.

Anyway flashen is gelukt en draait nu NL HyperOS van xiaomi.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
x360junkie schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:57:
[...]

Ik heb het laten doen door iemand in Vietnam, via een VPN/TEAMVIEWER.
Was er in het begin een beetje huiverig voor maar ging zeer professioneel te werk en toen ie klaar was sloot ie alles netjes af je zag gewoon wat ie deed.
Kosten waren 42 USD.
Hij staat nu ook in het forum van XIAOMI.EU
Het is op dit moment zover ik weet de enige mogelijkheid.

Anyway flashen is gelukt en draait nu NL HyperOS van xiaomi.eu
Aaah ok! Top dat het gelukt is. Ik weet niet zoveel van de Vietnamese economie maar ik denk dat er binnenkort een paar niet meer hoeven te werken daar. Ben benieuwd naar hyperos! Het lijkt zo te zien erg op miui, maar hopelijk presteert het beter. Hoeveel screen on time haal je nu ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
Met SOT ben ik nog niet zo bezig geweest, ik haal ongeveer met veel gebruik van de telefoon toch wel een volle dag. Het lekkere is je plugt hem in en 20 minuutjes later weer volle batterij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x360junkie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjY_RY9b7rU7AhdQghiLXK4NyUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vtJrbIxJh4lyH0PUvIIcchwG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Top gefixed! Ben benieuwd of die unlocker onbeperkt kan unlocken. Merk je veel verschil met miui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
hollabizack12 schreef op zondag 19 november 2023 @ 22:08:
Top gefixed! Ben benieuwd of die unlocker onbeperkt kan unlocken. Merk je veel verschil met miui?
Hij zei spread the word dus hij zal er wel wat kunnen doen. Gaat ook niet via een lvl 5 account aangezien hij instant kan unlocken. Lijkt een beetje aan de software te zien dat hij een service center is.

Net TWRP geflashed en magisk. Draait als een zonnetje.

Wat hyperOS betreft het is een beetje hetzelfde wel minder reclame, veel privacy ( voor wat het waard is met een Chinese ROM). Wat me wel opvalt is dat hij eenorm snel boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ben nog even naar de Xiaomi 13 Pro aan het kijken maar blijft toch ook een interessant toestel
Eerste test met de accu van de 14 Pro geeft aan dat ie wel heel snel is maar meer accu verbruikt dan de Gen-2 versies.
Daarom zo benieuw naar de SOT waarden voor zijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
En (zit nu voor een project) in Indonesië hebben ze helemaal geen band 20 maar heb nog geen enkele keer in de laatste week problemen gehad met ontvangst, wel met de latency die tot 1 seconde op kan lopen hetgeen aan de provider ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 21-11-2023 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand die al banking apps heeft geïnstalleerd?

Mijn bank Finom werkt niet namelijk. Zegt dat mijn telefoon gerooted is. Is niet gerooted. Maar heeft wel een custom ROMs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
Heb zoals aangegeven gisteren TWRP recovery geflashed. Vanuit daar Magisk erop gezet en vanuit de ROM de install van magisk gedaan.

Wat modules erop gezet en passes de safetychecks. Alle apps werken zoals het moet.
Ing bankieren geen probleem .
Google pay met Rabobank ook geen probleem.
En door de unlocker module heb ik zelfs HDR10 en Dolby Vision. Dat werkte met de officiële hyperOS niet eens.
Deze modules draaien op draaien op dit moment in magisk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iL2IcKKcURohoyTpiw25UGQizfU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkBA8gVr4rfMY62oyvAGpYE7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
snah001 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:56:
Ben nog even naar de Xiaomi 13 Pro aan het kijken maar blijft toch ook een interessant toestel
Eerste test met de accu van de 14 Pro geeft aan dat ie wel heel snel is maar meer accu verbruikt dan de Gen-2 versies.
Daarom zo benieuw naar de SOT waarden voor zijn toestel.
in de standaard batterij instellingen van HyperOS kan ik geen SOT vinden. ik zie wel dat hij nu ruim 20 uur in gebruik is sinds laatste lading en ik heb nog 41 % over. als je een tip heb voor een goed batterij app dan wil ik wel ff voor je gaan monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
x360junkie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:28:
[...]

in de standaard batterij instellingen van HyperOS kan ik geen SOT vinden. ik zie wel dat hij nu ruim 20 uur in gebruik is sinds laatste lading en ik heb nog 41 % over. als je een tip heb voor een goed batterij app dan wil ik wel ff voor je gaan monitoren.
Accu battery is een goede, kan je precies zien hoeveel sot je op een volle lading haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
YouTube: Xiaomi 14 Pro vs iPhone 15 Pro Max / Samsung S23 Ultra / Pixel 8 Pro...

In deze battery drain test houdt de 14 pro het langer uit dan de S23 Ultra. Het zou wel een mooie prestatie zijn als dat zich ook vertaald naar real life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
Geïnstalleerd, ik laat het weten over +/- 24 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
x360junkie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:45:
Geïnstalleerd, ik laat het weten over +/- 24 uur
Wordt gewaardeerd!

• x360junkie
Heb vandaag een nieuwe weekly build van HyperOS erop gezet, heb wel het idee dat ei iets meer drained,
vooral in de nacht. maar heb ook wel het een en ander in background draaien, zoals Tesla app, Loqed app, Bold app, Abus app.

Maar zoals ik al eerder aangaf vind ik de SOT niet zo belangrijk aangezien de telefoon als het nodig is in no-time is opgeladen. in de nacht laad ik m wel lekker slow op :)

• hollabizack12
Ja dat heb je met die weeklys, zodra de stable uitkomt zul je daar minder last van hebben.
120 watt laden is natuurlijk heerlijk. Ik heb nu een S23+ die laadt rete langzaam, maar aan de andere kant, de batterij is niet leeg te krijgen in 1 dag. Je haalt met gemak 8 a 9 uur sot. Dus dan heb je dat snelle laden ook niet echt nodig. Heb je al in accu battery gezien wat je sot of voorspelbare sot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
x360junkie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:35:
Heb vandaag een nieuwe weekly build van HyperOS erop gezet, heb wel het idee dat ei iets meer drained,
vooral in de nacht. maar heb ook wel het een en ander in background draaien, zoals Tesla app, Loqed app, Bold app, Abus app.

Maar zoals ik al eerder aangaf vind ik de SOT niet zo belangrijk aangezien de telefoon als het nodig is in no-time is opgeladen. in de nacht laad ik m wel lekker slow op :)
Ja dat heb je met die weeklys, zodra de stable uitkomt zul je daar minder last van hebben.
120 watt laden is natuurlijk heerlijk. Ik heb nu een S23+ die laadt rete langzaam, maar aan de andere kant, de batterij is niet leeg te krijgen in 1 dag. Je haalt met gemak 8 a 9 uur sot. Dus dan heb je dat snelle laden ook niet echt nodig. Heb je al in accu battery gezien wat je sot of voorspelbare sot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
In Youtube video's haalt de 14 Pro zo'n 10 uur en 45 min en dat is helemaal niet verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groene henk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-03 20:27
Ik heb ook een 14 pro gekocht. Via Womdamobile (zie de andere post voor de ervaring).
Chinarom zat erop maar dat is echt niks, hoewel de vertaalapp van engels naar Chinese wel grappig was.
Daarna op Xiaomi.eu op zoek gegaan naar onze Vietnamese unlock vriend (Ncunlock). Voor 40USD unlockt hij de telefoon via TeamViewer/vpn voor jou. Echter ging pas na 4 keer goed ivm Xaiomi servers down. Maar hij whatsapped dan elke keer als hij dacht dat het wel ging lukken.

Daarna geflasht met 11.17dev. Om dat hele fastboot/TWRP/ADB/ADB USB driver gedoe te begrijpen kostte me wel even tijd, maar daarna zat de NL-ROM erop.
Magisk erop zetten kostte me wat meer tijd. Nu ook safety net erop gezet (wat YouTube videos hielpen hier). Netflix wilde niet installeren via de Google Play Store (de play service staat bij mij ook niet in de Magisk deny list). Dus Play Protect werkt dus niet. Dus Netflix maar via apkmirror.com geïnstalleerd.

Nu heb ik een bijna perfect toestel waarvan de batterij superlang mee gaat plus hij laat super snel op! Scherm is goed en fel en de camera is meer dan geweldig. De resolutie is erg goed en het instelbare diafragma is super. Ook in het donker komt de 3s stand in beeld en krijg je duidelijke fotos.

Het enige dat nog niet werkt is contactloos betalen via NFC (geen google pay met credit cards, geen ING, geen ABN contactloos betalen)
@x360junkie ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt geregeld (google pay met Rabo?). Tevens was ik wel benieuwd wat de andere dan de safety net module opties in Magisk bij jou doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBX1bZNafjHFtx-HPWmm-93RQFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1F1MC7vcxCJ9QPkirYZU1fyy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
groene henk schreef op donderdag 30 november 2023 @ 02:23:

Het enige dat nog niet werkt is contactloos betalen via NFC (geen google pay met credit cards, geen ING, geen ABN contactloos betalen)
@x360junkie ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt geregeld (google pay met Rabo?). Tevens was ik wel benieuwd wat de andere dan de safety net module opties in Magisk bij jou doen.

[Afbeelding]
Helaas heeft google een dag of 2 geleden een update gedaan en iedereen heeft ineens issues met Google Wallet/ Pay. hopelijk wordt dit met de volgende xiaomi.eu hyperOS weekly build opgelost.
Mijn main bank is gelukkig ING dus betaalpas maken in de app en draadloos betalen werkt uitstekend.
Dat is op dit moment wel fijn dat ING geen google pay gebruikt.
Wat netflix betreft ik kon deze gewoon downloaden en met de Unlock module van magisk kun je zorgen dat Dolby Vision en HDR10 weer enabled wordt :)

Zie hier mijn modules:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MadVjiq357Up7o9IGX_ZU0TARFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zlP5FyCnZMFkDdu3RF0NXiIZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
x360junkie schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:54:
[...]

Helaas heeft google een dag of 2 geleden een update gedaan en iedereen heeft ineens issues met Google Wallet/ Pay. hopelijk wordt dit met de volgende xiaomi.eu hyperOS weekly build opgelost.
Mijn main bank is gelukkig ING dus betaalpas maken in de app en draadloos betalen werkt uitstekend.
Dat is op dit moment wel fijn dat ING geen google pay gebruikt.
Wat netflix betreft ik kon deze gewoon downloaden en met de Unlock module van magisk kun je zorgen dat Dolby Vision en HDR10 weer enabled wordt :)

Zie hier mijn modules:

[Afbeelding]
De magiskhide props en safetynet modules zijn volgens mij inmiddels achterhaald.
Inmiddels wordt er gecontroleerd op Play Integrity.
Doordat Xiaomi.eu die fix in de weekly roms zelf opneemt is het wachten op een nieuwe release zodat het weer werkt.

Voor de stabiele releases (die zijn er voor HyperOS nog niet) zijn ze gestopt met het zelf implementeren van die fix omdat ze anderes elke keer 50+ nieuwe releases moeten maken.
Daar heb je Magisk + Play Integrity fix module (https://xdaforums.com/t/m...ix-safetynet-fix.4607985/) nodig om door de controles heen te komen.
Dan werkt Gpay wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x360junkie
Heeft iets langer dan een week gewerkt , ik zal die patch eens proberen :)

edit : ziet er naar uit dat device integrity hersteld is, zal straks een kijken of google pay weer werkt :D

Update 2:

Net gecontroleerd Google pay werkt weer. Thanks voor de tip.

[ Voor 60% gewijzigd door x360junkie op 30-11-2023 16:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
is een kat en muis spelletje aan het worden volgens mij, fingerprint is weer gebanned en google pay is weer unbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Er is weer een update maar nu moet je zelf een fingerprint config van een ander toestel toevoegen.

Het is inderdaad een kat en muis spel, het wordt steeds lastiger gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor mijzelf heb ik root alleen maar nodig voor Swift backup en daarna weer unrooten. Echter ik gebruik ook Callrecorder en die werkt alleen maar met root met zoals Adaway. Als ik voor die laatste 2 een oplossing heb dan heb ik alleen maar root nodig voor backup en eventueel het terugzetten van een backup. Een ja, blokada en Adaway werken ook zonder root maar dan kan ik geen vpn gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
dutchgio schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 15:52:
Er is weer een update maar nu moet je zelf een fingerprint config van een ander toestel toevoegen.

Het is inderdaad een kat en muis spel, het wordt steeds lastiger gemaakt.
Xia0mir0.c0m, (0 ff vervangen door o) download hier een fastboot rom van een apparaat uit ca. 2017/2018 (en zorg dat de rom zelf ook uit die tijd is.)

Als de rom een payload.bin bevat dan kun je deze uitpakken met: MTK Extractor v2.6.3

Maar als je geluk hebt zie je meteen een system.img, deze kun je uitpakken met https://github.com/vm03/payload_dumper

Kijk na het uitpakken in de system map, hier vind je een build.prop, sla deze ergens op.

Download en open Pixelflasher https://github.com/badabing2005/PixelFlasher

Sluit je telefoon aan, schakel USB debugging in, "scan" naar je telefoon en ga naar het 'magisk' knopje van Pixelflasher.

Klik hier op process build.prop en kies je zojuist uitgepakte build.prop.

Kopieer de waarden die je in het venster ziet en klik op edit pif.json, plak hier de waarden en klik op Save and Continue.

Reboot je telefoon en doe een Play Integrity Check met een van de bekende apps, mochten die aan hun api call limiet zitten gebruik dan de Play Store methode

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Thanks, ik heb er een paar klaargezet mocht degene die ik nu gebruik niet meer werken.

Al is Xiaomi.eu weer bezig met het uploaden van nieuwe roms en een bijhorende app waarmee de fingerprint aangepast wordt als die niet meer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:51
Ik heb zaterdag mijn gewone 14 ontvangen. Qua apparaat ansich ben ik meer dan tevreden. Goed formaat, Xiaomi bouw waar ik tevreden mee ben en de camera schiet plaatjes die voor mij (kijkend op de telefoon) niet direct onderdoen voor de S23 Ultra die ik hiervoor had.

Ik heb momenteel nog de Chinese rom erop staan en hoop tegen beter weten in dat er een acceptabele de manier komt om hem te unlocken en flashen.
De rom is niet ideaal maar er valt mee te werken. Enige wat mij verraste tot nu toe is dat ik met geen mogelijkheid mijn Galaxy Watch 6 kan verbinden met de telefoon. Maar buiten dat een prima telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
soskes schreef op maandag 4 december 2023 @ 00:57:
Enige wat mij verraste tot nu toe is dat ik met geen mogelijkheid mijn Galaxy Watch 6 kan verbinden met de telefoon. Maar buiten dat een prima telefoon.
Hoe bedoel je? Wat gebeurd er precies wanneer je ze probeert te verbinden? Persoonlijk heb ik nog geen ervaring met HyperOS. Dus kan niet direct je helpen. Maar als je de probleem omschrijft. Misschien dat andere je kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
ImNotnoa schreef op zondag 3 december 2023 @ 08:37:
[...]

Klik hier op process build.prop en kies je zojuist uitgepakte build.prop.

Kopieer de waarden die je in het venster ziet en klik op edit pif.json, plak hier de waarden en klik op Save and Continue.
mijn edit pif.json is greyed out :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83SYclRUYb-QoCwLOecgGnILN1w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qhLtG26fmISF37XK2pzJL2fL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 13:10
Ik gebruik mij toestel voor werk en ik ben erg gecharmeerd van de Xiaomi 14. Helaas moet ik wel een toestel hebben die gelijk werkt en geen gedoe moet zijn met custom roms etc.

Met bovenstaand in gedachte is het denk ik slimmer om of te wachten op de EU variant of de Xiaomi 13 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Heb je USB debugging aan, magisk geinstalleerd en shell root access geven?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
theduke1989 schreef op maandag 4 december 2023 @ 07:21:
[...]

Hoe bedoel je? Wat gebeurd er precies wanneer je ze probeert te verbinden? Persoonlijk heb ik nog geen ervaring met HyperOS. Dus kan niet direct je helpen. Maar als je de probleem omschrijft. Misschien dat andere je kunnen helpen?
De telefoon geeft aan dat dit horloge niet geschikt is voor deze telefoon. Ik heb de plugins geïnstalleerd. Cache geleegd, opnieuw apps geïnstalleerd, horloge gereset maar (nog) geen geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
theduke1989 schreef op maandag 4 december 2023 @ 07:21:
[...]

Shell root acces?? Daar ben ik niet bekend mee. Hoe doe ik dat ? De rest heb ik allemaal wel. Kan de build prop laden maar allen de save werkt niet helaas.

Update, het is gelukt alleen, als ik nu een build prop inlaad en schrijf dan failed ie alles ..... :(

[ Voor 9% gewijzigd door x360junkie op 04-12-2023 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Knamix schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:48:
Ik gebruik mij toestel voor werk en ik ben erg gecharmeerd van de Xiaomi 14. Helaas moet ik wel een toestel hebben die gelijk werkt en geen gedoe moet zijn met custom roms etc.

Met bovenstaand in gedachte is het denk ik slimmer om of te wachten op de EU variant of de Xiaomi 13 nemen?
als het nog geen nood is, dan gewoon afwachten tot de 14 normaal beschikbaar is, en bijvoorbeeld tradingshenzen met xiaomi.eu rom levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
Voor een werktelefoon zou ik het absoluut afraden om een Xiaomi met custom rom te gebruiken. Zelfs xiaomi.eu het is toch niet zo stabiel als een rom van de fabrikant. Je loopt altijd wel ergens tegenaan na verloop van tijd en met een werktelefoon wil je dat gedoe gewoon niet. Been there done that. Niet fijn als je een hard reset moet uitvoerne omdat de update mislukt is of zware bugs bevat. Sta je weer bij it, "ja sorry man, mijn custom rom doet raar" niet nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
hollabizack12 schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:17:
Voor een werktelefoon zou ik het absoluut afraden om een Xiaomi met custom rom te gebruiken. Zelfs xiaomi.eu het is toch niet zo stabiel als een rom van de fabrikant. Je loopt altijd wel ergens tegenaan na verloop van tijd en met een werktelefoon wil je dat gedoe gewoon niet. Been there done that. Niet fijn als je een hard reset moet uitvoerne omdat de update mislukt is of zware bugs bevat. Sta je weer bij it, "ja sorry man, mijn custom rom doet raar" niet nice.
Naja... Ik ben de "IT" dus dat moet goed komen haha!

Maar het gedoe met custom roms en een kans dat ik het toestel opnieuw in moet stellen (DigiD, Microsoft Authenticator etc) heb ik niet echt veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Idd en HyperOS is ook nog niet helemaal bug vrij, en loop met de Xiaomi.eu HyperOS ook nog tegen wat zaken aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ah dat is jammer..

Tweede optie is om een telefoon van de zaak te gaan gebruiken, maar twee telefoons op zak is ook weer erg omslachtig..

Ik ga er nog even over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Ik zit er ook aan te denken om een wat stabieler toestel aan te schaffen. of ik ga weer even terug naar de Chinese ROM bootloader is toch unlocked dus dat loopt niet weg. lees op xaomi.eu ook wat verhalen van mensen die dat gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Ik heb een iqoo 12 aangeschaft, komt binnenkort binnen. Ben wel benieuwd naar die ervaring. Zal eens kijken of er met die Chinese rom te werken valt. Er is geen apart topic voor, mocht jullie het interessant vinden kan ik mijn ervaring hier in het kort delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
x360junkie schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:39:
Ik zit er ook aan te denken om een wat stabieler toestel aan te schaffen. of ik ga weer even terug naar de Chinese ROM bootloader is toch unlocked dus dat loopt niet weg. lees op xaomi.eu ook wat verhalen van mensen die dat gedaan hebben.
Das balen man. Zijn het echt dealbreakers of meer irritaties? Je was er wel echt snel bij, ook met het unlocken van de bootloader, respect daarvoor! Hopelijk fixen ze het e.e.a. snel en brengen ze de stable uit. Ik was zelf nooit fan van de weekly, je blijft bezig op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
hollabizack12 schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:45:
[...]

Das balen man. Zijn het echt dealbreakers of meer irritaties? Je was er wel echt snel bij, ook met het unlocken van de bootloader, respect daarvoor! Hopelijk fixen ze het e.e.a. snel en brengen ze de stable uit. Ik was zelf nooit fan van de weekly, je blijft bezig op die manier.
geen echte dealbreakers, nu is er toevallig een google app update. die werkt weer niet en restart je telefoon.
vind het weer jammer dat dolby vision niet out of the box werkt bij netflix dat je dan weer moet rooten om een magisk module te gebruiken. en nu het geneuzel met de fingerprint maar dat is meer een root issue.
mijn main bank om te betalen is ING bank dus is opzich ook niet zo'n probleem.
We kloten maar wat aan denk ik haha, maar een stabiel toestel is ook wel lekker maarja stable HyperOS is er nog niet ook de Chinese versie is stiekem gewoon een verkapte BETA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Wel balen zeg... Dus eigenlijk is het een telefoon die nog in beta zit totdat die in Nederland wordt verkocht met EU rom :p

@x360junkie was me net voor haha!

[ Voor 13% gewijzigd door Knamix op 04-12-2023 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
Ach, moet wel zeggen het is een beest van een toestel, rete snel, goede SOT, wordt niet heet, start super snel op, kom van een iPhone 15 pro af en moet wel zeggen dat Android me wat beter ligt vooral dat beet aanklooien en dat je alles naar je hand kan zetten is op zich wel leuk. Met de iPhone had ik zoveel bluetooth problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Ik kan dat niet bevestigen. Ik loop al sinds Xiaomi Mi2s. En heb denk ik 12-15 toestellen van Xiaomi gehad. De custom ROMs de laatste 5-8 jaar zijn prima. En xiaomi.eu juist is een van de stabielere roms.

Persoonlijk draai ik ArrowOS en het is echt prima op mijn PocoF3.

Redmi note series is een van de best supported rom telefoons. Daar kan je altijd wel stabiele roms van vinden die gewoon updaten.

Ik zit nog te wachten totdat er een abonnement voor de Xiaomi 14 pro is. Dan kan ik het voor werk en prive gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 04-12-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Is het wellicht mogelijk om de Xiaomi 14 nu aan te schaffen en later als deze in Nederland beschikbaar is de officiële eu rom er op te flashen?

Of gaat dat niet zomaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Knamix schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 00:06:
Is het wellicht mogelijk om de Xiaomi 14 nu aan te schaffen en later als deze in Nederland beschikbaar is de officiële eu rom er op te flashen?

Of gaat dat niet zomaar :(
Je moet alleen nu bootloader Unlocken.
Hiervoor moet je wel een device data delete doen. En wanneer de xiaomi.eu rom of andere Ron beschikbaar is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
theduke1989 schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:00:
[...]

Ik kan dat niet bevestigen. Ik loop al sinds Xiaomi Mi2s. En heb denk ik 12-15 toestellen van Xiaomi gehad. De custom ROMs de laatste 5-8 jaar zijn prima. En xiaomi.eu juist is een van de stabielere roms.

Persoonlijk draai ik ArrowOS en het is echt prima op mijn PocoF3.

Redmi note series is een van de best supported rom telefoons. Daar kan je altijd wel stabiele roms van vinden die gewoon updaten.

Ik zit nog te wachten totdat er een abonnement voor de Xiaomi 14 pro is. Dan kan ik het voor werk en prive gebruiken.
Maar vaak is de software aan het begin nog wel de beta variant dat klopt wel.
Je kunt nu wel de Xiaomi.eu flashen maar ook dat is enkel nog de weekly (beta) rom gebaseerd op HyperOS wat net uit is.

Die rom support is er wel alleen als het een Quallcomm variant is. De Redmi Note is ook vaak een MediaTek en dan is die support er niet. Ook bij Xiaomi.eu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Knamix schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:51:
Wel balen zeg... Dus eigenlijk is het een telefoon die nog in beta zit totdat die in Nederland wordt verkocht met EU rom :p

@x360junkie was me net voor haha!
De Chinese rom vraagt ook behoorlijk aandacht. Ik gebruik de telefoon ook als werktelefoon maar ik ben na een halve week nog aan het finetunen qua notificaties. Ik wilde met de dubbele apps werken maar dan kreeg ik de sync van mijn contacten niet goed.

Dus nu alles maar onder de main apps hangen en kijken hoe dat gaat.

Contactloos betalen is nog wel een ding. Ik heb hem gereset en daarbij vielen zowel de drm check app die Trading erop had gezet als de Widevine check app eraf. Weet niet exact of dit van invloed is want volgens mij zijn het gewoon 'check apps'.

Het is dus wel te gebruiken maar verre van ideaal. Als je onbezorgd wilt genieten zou ik deze overslaan totdat, zoals eerder gezegd, er een EU release is. Want ook de gewone en zoals ik van @x360junkie lees, de Pro zijn beide heerlijke toestellen.

[ Voor 17% gewijzigd door soskes op 05-12-2023 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
x360junkie schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:43:
[...]

Shell root acces?? Daar ben ik niet bekend mee. Hoe doe ik dat ? De rest heb ik allemaal wel. Kan de build prop laden maar allen de save werkt niet helaas.

Update, het is gelukt alleen, als ik nu een build prop inlaad en schrijf dan failed ie alles ..... :(
Je wilt een build.prop van een rom uit 2017/2018, API level tussen 23 en 26 ongeveer, Pixel telefoons werken niet, wat oudere modellen van de meer onbekende merken heb ik meer succes mee.

https://dumps.tadiphone.dev/dumps/

Genoeg build.prop bestanden te vinden in /system (en soms /system/system) folders op deze site

Bijvoorbeeld (Geen idee of deze werkt)

https://dumps.tadiphone.d...build.prop?ref_type=heads
ro.build.version.sdk=26
ro.build.version.preview_sdk=0
ro.build.version.codename=REL
ro.build.version.all_codenames=REL
ro.build.version.release=8.0.0
ro.build.version.security_patch=2018-06-01
ro.build.date=Tue Jul 17 15:05:11 CDT 2018
API 26, Build uit 2018. Dit is dus eentje die in aanmerking komt.

[ Voor 27% gewijzigd door ImNotnoa op 05-12-2023 14:56 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groene henk
soskes schreef op maandag 4 december 2023 @ 00:57:
Ik heb zaterdag mijn gewone 14 ontvangen. Qua apparaat ansich ben ik meer dan tevreden. Goed formaat, Xiaomi bouw waar ik tevreden mee ben en de camera schiet plaatjes die voor mij (kijkend op de telefoon) niet direct onderdoen voor de S23 Ultra die ik hiervoor had.

Ik heb momenteel nog de Chinese rom erop staan en hoop tegen beter weten in dat er een acceptabele de manier komt om hem te unlocken en flashen.
De rom is niet ideaal maar er valt mee te werken. Enige wat mij verraste tot nu toe is dat ik met geen mogelijkheid mijn Galaxy Watch 6 kan verbinden met de telefoon. Maar buiten dat een prima telefoon.
NCunlock is de oplossing voor het unlocken. Kost wel 40 USD, maar dan kun je gewoon de Xiaomi.eu ROMs erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
groene henk schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:36:
[...]

NCunlock is de oplossing voor het unlocken. Kost wel 40 USD, maar dan kun je gewoon de Xiaomi.eu ROMs erop zetten.
Ik weet het, maar zolang dit nog geen stable is ga ik liever voor een stabiele chinese rom. Met zijn eigenaardigheden en nadelen.

Ik hoop dat er een andere manier gaat komen om te kunnen unlocken maar anders zal ik de genoemde manier gebruiken zodra er een stabiele EU rom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
soskes schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:43:
[...]

Ik weet het, maar zolang dit nog geen stable is ga ik liever voor een stabiele chinese rom. Met zijn eigenaardigheden en nadelen.

Ik hoop dat er een andere manier gaat komen om te kunnen unlocken maar anders zal ik de genoemde manier gebruiken zodra er een stabiele EU rom is.
Dan zou ik als je toch wilt gaan unlocken z.s.m. NCunlock benaderen. nu is het nog te doen misschien straks niet meer, wie weet schroeven ze de beveiliging op of iets je weet het nooit.
Plus er zijn nu vrij veel mensen met goede ervaringen met deze service. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
ImNotnoa schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:48:
[...]

Je wilt een build.prop van een rom uit 2017/2018, API level tussen 23 en 26 ongeveer, Pixel telefoons werken niet, wat oudere modellen van de meer onbekende merken heb ik meer succes mee.

Genoeg build.prop bestanden te vinden in /system (en soms /system/system) folders op deze site

[...]

Bedankt :) ik hier even mee aan de slag. momenteel unrooted maar ga hem deze dagen weer ff door magisk halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
x360junkie schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:41:
[...]

Dan zou ik als je toch wilt gaan unlocken z.s.m. NCunlock benaderen. nu is het nog te doen misschien straks niet meer, wie weet schroeven ze de beveiliging op of iets je weet het nooit.
Plus er zijn nu vrij veel mensen met goede ervaringen met deze service. :)
Goed punt. Van het weekend eens contact zoeken om te kijken hoe het werkt en in gang zetten.

Krijg overigens nu vele notificaties goed binnen. Alleen teams blijft maar een 'gesloten' melding geven. Alle instellingen aangepast maar nog geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik blijf in de gaten houden wanneer Xiaomi een Global of Global EEA rom vrijgeeft.
Zodra dat het geval is zal ik die hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
ImNotnoa schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:48:
[...]

[...]

Xiaomi.eu heeft in de laatste release overigens een app ontwikkeld waarmee ze de build.prop van een ander toestel gebruiken, je hoeft daar zelf niets voor te doen.
Enkel de app af en toe updaten wanneer een fingerprint door Google wordt gebanned om deze te vervangen met een andere.

Geen root/magisk en handmatig zoeken naar werkende fingerprint meer nodig.

https://xiaomi.eu/communi...7685/page-204#post-708772

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 06-12-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 6 december 2023 @ 09:27:
[...]

Xiaomi.eu heeft in de laatste release overigens een app ontwikkeld waarmee ze de build.prop van een ander toestel gebruiken, je hoeft daar zelf niets voor te doen.
Enkel de app af en toe updaten wanneer een fingerprint door Google wordt gebanned om deze te vervangen met een andere.

Geen root/magisk en handmatig zoeken naar werkende fingerprint meer nodig.

https://xiaomi.eu/communi...7685/page-204#post-708772
Klopt, die gebruiken een json met daarachter een pool met werkende fingerprints, die gaan echter ook een voor een gebanned worden door google dus het is een kwestie van tijd voor die ook niet meer werkt. (Google bant nu een fingerprint vaak binnen een dag al zodra dezelfde fingerprint massaal gebruikt wordt, dat hebben ze dus al geautomatiseerd.) Op de manier van Xiaomirom verbruiken ze die schaarse beschikbare fingerprints dus massaal en blijft er uiteindelijk geen werkende meer over)

https://github.com/chiter...tyFix/releases/tag/DEV-v1

Ik gebruik bovenstaande in combinatie met een fingerprint van een oude android device die ik nog had liggen

[ Voor 12% gewijzigd door ImNotnoa op 06-12-2023 10:17 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
ImNotnoa schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:11:
[...]

Klopt, die gebruiken een json met daarachter een pool met werkende fingerprints, die gaan echter ook een voor een gebanned worden door google dus het is een kwestie van tijd voor die ook niet meer werkt. (Google bant nu een fingerprint vaak binnen een dag al zodra dezelfde fingerprint massaal gebruikt wordt, dat hebben ze dus al geautomatiseerd.) Op de manier van Xiaomirom verbruiken ze die schaarse beschikbare fingerprints dus massaal en blijft er uiteindelijk geen werkende meer over)

https://github.com/chiter...tyFix/releases/tag/DEV-v1

Ik gebruik bovenstaande in combinatie met een fingerprint van een oude android device die ik nog had liggen
Mocht je een zeldzame willen delen dan houd ik me aanbevolen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
x360junkie schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:37:
[...]

Mocht je een zeldzame willen delen dan houd ik me aanbevolen :9

Hier even kijken bij de vage chinese telefoonmerken

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groene henk
soskes schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:35:
[...]

Goed punt. Van het weekend eens contact zoeken om te kijken hoe het werkt en in gang zetten.

Krijg overigens nu vele notificaties goed binnen. Alleen teams blijft maar een 'gesloten' melding geven. Alle instellingen aangepast maar nog geen succes.
Ncunlock vertelde me trouwens dat de unlock forever is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05 22:54
hollabizack12 schreef op maandag 4 december 2023 @ 19:42:
Ik heb een iqoo 12 aangeschaft, komt binnenkort binnen. Ben wel benieuwd naar die ervaring. Zal eens kijken of er met die Chinese rom te werken valt. Er is geen apart topic voor, mocht jullie het interessant vinden kan ik mijn ervaring hier in het kort delen.
Ik zou het zeker interessant vinden om jouw ervaring over de iQOO 12 te weten :)! Ik ben van plan om volgend jaar een iQOO of Vivo smartphone te kopen dus ik ben benieuwd of de Chinese ROM ook hier goed werkt met alle apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Zojuist geprobeerd de telefoon te laten unlocken maar de slots zitten vol. Over 3 dagen nogmaals proberen.

Kom er wel achter dat, terwijl ik een 8GB 256 heb besteld, ik een 12GB 256 heb gekregen. Onverwachte en niet opgemerkte upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Volgens mij begint het met 12/256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
snah001 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 17:47:
Volgens mij begint het met 12/256GB.
Bij Tradingshenzen staat er in ieders geval beide op de site en ook volgens Androidplanet is er een 8GB als standaard versie.
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste