Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
theduke1989 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:34:
[...]

Ben je wel laat mee?.welke regio heb je ? Ik heb die van mij al anderhalf week nu. En moet zeggen dat er dingen beter werken nu weer.

Gern gezeur meer met wifi connect disconnect naar data.

En voelt stabieler aan nu.
1.0.6.0.UNAEUXM

:) Ik weet niet exact wat je bedoelt maar alles wat je hier in de EU koopt zijn de EU modellen.

Ik heb wel van het weekend in de Xiaomi Community App mijn regio van Nederland naar Global veranderd, aangezien je anders de forums/topics niet ziet. Maar geen idee of dat van invloed kan zijn op het update proces (lijkt mij van niet.)

Ik heb verder niks gedaan aan de originele ROM.

[ Voor 18% gewijzigd door alper_maestro op 22-05-2024 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:00
alper_maestro schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:49:
Vandaag nieuwe beveiligingsupdate op de Xiaomi 14 Ultra (EU toestellen)

Versie 1.0.6.0.UNAEUXM 823 MB
Hij staat nog op partial release, dus je hebt mazzel dat je hem al hebt, of heb je hem handmatig geflashed ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Brotuck schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:41:
[...]

Hij staat nog op partial release, dus je hebt mazzel dat je hem al hebt, of heb je hem handmatig geflashed ?
Kwam gewoon vanzelf vanochtend. (doe niet aan flashen overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:47
Brotuck schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:41:
[...]

Heb al sinds vorige week, officiële release was 17-05, had het als OTA binnen 😜

[ Voor 3% gewijzigd door Jay47 op 22-05-2024 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Brotuck schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 10:11:
[...]

Ik heb het gisterenavond uitgebreid getest in de auto, het lijkt erop dat met firmware 1.0.5.0 het android auto probleem alleen maar erger is geworden.

- Wireless AA klapt eruit op bepaalde vaste plekken in mijn stad. Het lijkt wel te maken te hebben met het wisselen van de 5g masten o.i.d.
- Via USB aangesloten (mijn auto heeft USB A en C) werkt totaal niet. Het start op en klapt er onmiddelijk uit. Dit werkte nog wel op firmware 1.0.2.0 overigens.

Ik zag dat firmware 1.0.6.0 er snel aankomt, wellicht zit er al een fix in.
Even een update: Ik heb de software van de Skoda Scala geüpdatet naar de nieuwste versie en nu leek de USB verbinding het wel te doen. Nog niet de kans gehad om hem echt goed te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
rinuspw schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 12:53:
[...]

Even een update: Ik heb de software van de Skoda Scala geüpdatet naar de nieuwste versie en nu leek de USB verbinding het wel te doen. Nog niet de kans gehad om hem echt goed te testen.
Heb je al gecontroleerd of de telefoon oplaad tijdens AA?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Voor de 14 Ultra een update naar OS1.0.6.0.UNAEUXM | 14.0.

Full rom link:
https://bigota.d.miui.com...AEUXM_05d1d97e08_14.0.zip

OTA link:
https://cdnorg.d.miui.com...AEUXM-5128eb98d3-14.0.zip

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:34
alper_maestro schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 10:15:
[...]

1.0.6.0.UNAEUXM

:) Ik weet niet exact wat je bedoelt maar alles wat je hier in de EU koopt zijn de EU modellen.

Ik heb wel van het weekend in de Xiaomi Community App mijn regio van Nederland naar Global veranderd, aangezien je anders de forums/topics niet ziet. Maar geen idee of dat van invloed kan zijn op het update proces (lijkt mij van niet.)

Ik heb verder niks gedaan aan de originele ROM.
Heb mijn regio op Germany staan. En kwam vorige week of iets eerder zelfs. Heb ook geen custom Rom officiële rom.

Vandaar dat het apart was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
theduke1989 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:45:
[...]

Heb mijn regio op Germany staan. En kwam vorige week of iets eerder zelfs. Heb ook geen custom Rom officiële rom.

Vandaar dat het apart was
Ja is normaal. Ze kunnen niet iedereen dezelfde dag van een update voorzien dan zouden de servers overbelast worden denk ik zo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Is er al ergens een TWRP Recovery voor de 14 Ultra te vinden ? Ik kan hem niet vinden

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-02 08:50
Brotuck schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:49:
[...]

Heb je al gecontroleerd of de telefoon oplaad tijdens AA?
Inmiddels wel, dat doet 'ie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Nou ik had wat tijd over en heb me toch maar eens verdiept in het unlocked laten van de bootloader. Ik heb in het verleden echt flink ROM's gemodificeerd en gepubliceerd op XDA, dus rommelen met de unlock is echt geen punt voor mij.

Het blijkt dat er dus geen TWRP recovery is voor de Xiaomi 14 Ultra. Iets met encryptie problemen.

Dus een zipfile flashen in recovery is er niet bij, dit moet via de officiele manier gebeuren. Handmatig of automatisch. De beschikbare zipfile van de 1.0.6.0 OTA (800+ mb) geeft de melding onofficiele rom, dus het is wachten totdat de release volledig is. Sommigen hebben de OTA echter wel gehad, ik lees daar veel over op diverse fora, maar het is random. Ook een lidmaatschap van de Stable ROM groep geeft geen garanties overigens, tot frustratie van velen.

Afijn ik heb de xiaomi.eu rom (multilanguage) geflashed die is gebaseerd op de chinese rom, moet zeggen dat er een paar elementen inzitten die ik wel prettiger vind dan in de EU rom, zoals de dialer.

Echter is er op dit moment geen enkele mogelijkheid om de Google Play status op certified te krijgen.
Sinds gisteren is er ergens een update geweest bij google en alle signatures werken niet meer.
Dus Magisk erop en safetynet fix erop gaat niet (meer) werken.
zie: https://xiaomi.eu/communi...ule-app.70890/post-727468

Not certified betekend gewoon geen google wallet en gebruik maken van NFC mogelijkheden. Maar ook Netflix vind dit niet leuk. En in mijn geval ook wat banking apps installeren gewoon niet.

Ik las dat dit wel vaker gebeurd en het wachten is op een aangepaste safetynetfix, maar dat is dus een kat en muis spelletje die het leven niet makkelijker erop maakt.

De onbetrouwbaarheid van NFC functionaliteit is wat mij betreft toch echt wel een dingetje.
Dus toch maar weer terug naar locked 1.0.5.0 en geduldig afwachten totdat er een update komt.

Overigens voor de geinteresseerden als je al een unlock hebt gehad en de drie dagen door bent, maar toch weer gelocked hebt...kun je gewoon direct weer unlocken met miunlock. Er zit geen tweede keer 3 dagen wachten op.

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 23-05-2024 10:11 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Brotuck schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:00:
Nou ik had wat tijd over en heb me toch maar eens verdiept in het unlocked laten van de bootloader. Ik heb in het verleden echt flink ROM's gemodificeerd en gepubliceerd op XDA, dus rommelen met de unlock is echt geen punt voor mij.

Het blijkt dat er dus geen TWRP recovery is voor de Xiaomi 14 Ultra. Iets met encryptie problemen.

Dus een zipfile flashen in recovery is er niet bij, dit moet via de officiele manier gebeuren. Handmatig of automatisch. De beschikbare zipfile van de 1.0.6.0 OTA (800+ mb) geeft de melding onofficiele rom, dus het is wachten totdat de release volledig is. Sommigen hebben de OTA echter wel gehad, ik lees daar veel over op diverse fora, maar het is random. Ook een lidmaatschap van de Stable ROM groep geeft geen garanties overigens, tot frustratie van velen.

Afijn ik heb de xiaomi.eu rom (multilanguage) geflashed die is gebaseerd op de chinese rom, moet zeggen dat er een paar elementen inzitten die ik wel prettiger vind dan in de EU rom, zoals de dialer.

Echter is er op dit moment geen enkele mogelijkheid om de Google Play status op certified te krijgen.
Sinds gisteren is er ergens een update geweest bij google en alle signatures werken niet meer.

Not certified betekend gewoon geen google wallet en gebruik maken van NFC mogelijkheden. Maar ook Netflix vind dit niet leuk. En in mijn geval ook wat banking apps installeren gewoon niet.

Ik las dat dit wel vaker gebeurd en het wachten is op een aangepaste safetynetfix, maar dat is dus een kat en muis spelletje die het leven niet makkelijker erop maakt.

De onbetrouwbaarheid van NFC functionaliteit is wat mij betreft toch echt wel een dingetje.
Dus toch maar weer terug naar locked 1.0.5.0 en geduldig afwachten totdat er een update komt.

Overigens voor de geinteresseerden als je al een unlock hebt gehad en de drie dagen door bent, maar toch weer gelocked hebt...kun je gewoon direct weer unlocken met miunlock. Er zit geen tweede keer 3 dagen wachten op.
Weet niet wat je allemaal doet maar TWRP Recovery werkt gewoon 😂
Denk dat je teveel rommelt met je tel daarom heb je zoveel issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jay47 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 12:00:
[...]

Weet niet wat je allemaal doet maar TWRP Recovery werkt gewoon 😂
Denk dat je teveel rommelt met je tel daarom heb je zoveel issues.
waar heb je die twrp recovery voor de 14 ultra vandaan dan ? Hij is er wel voor de 14 en de 14 pro namelijk

[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 23-05-2024 13:16 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Brotuck schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:04:
[...]

waar heb je die twrp recovery voor de 14 ultra vandaan dan ? Hij is er wel voor de 14 en de 14 pro namelijk
Van Xiaomi zelf, staat op hun website 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jay47 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:47:
[...]

Van Xiaomi zelf, staat op hun website 😉
Misschien ben ik gewoon eroverheen aan het kijken, maar zet eens een link neer dan ?

De enige lijst die je bij Xiaomi.eu kan vinden is deze:
https://sourceforge.net/p...for-xiaomi-devices/files/

Maar hier zit niet Aurora bij (dat is de 14 Ultra)
Een recovery flashen van een 14 model zou ik nooit doen en word afgeraden
Overigens is dit niet van de officiele Xiaomi site, want dit is voor de EU site en dat is een custom ROM. Heeft niks met de mi.com site te maken.

[ Voor 46% gewijzigd door Brotuck op 23-05-2024 14:34 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
[b]Brotuck in "[Xiaomi 14-serie] Ervaringen & Discussie"

Had dat op mij 13 Ultra vanmorgen ook en er is vandaag een update uit van de PlayIntegrityFix, die module in magisk geflashed en Wallet werkt weer.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Hier de fastboot versie van 1.0.6.0 voor de 14 Ultra
https://cdnorg.d.miui.com...0_14.0_eea_66657ee884.tgz

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Brotuck schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 13:55:
[...]

Misschien ben ik gewoon eroverheen aan het kijken, maar zet eens een link neer dan ?

De enige lijst die je bij Xiaomi.eu kan vinden is deze:
https://sourceforge.net/p...for-xiaomi-devices/files/

Maar hier zit niet Aurora bij (dat is de 14 Ultra)
Een recovery flashen van een 14 model zou ik nooit doen en word afgeraden
Overigens is dit niet van de officiele Xiaomi site, want dit is voor de EU site en dat is een custom ROM. Heeft niks met de mi.com site te maken.
Haal je nu niet 2 dingen door elkaar, tenminste zo komt het bij mij over.
XiaomiEU is geen officiële Rom van Xiaomi.
XiaomiEEA daarintegen wel.

En waarom word recovery flashen speciaal voor de 14 afgeraden? Vind ik een beetje vreemd aangezien het gewoon werkt?

[ Voor 7% gewijzigd door Jay47 op 23-05-2024 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Gewoon de TWRP versie flashen en dan handmatig naar recovery booten.
Boot ie gewoon dan werkt ie en als ie niet boot dan niet, heel simpel.
Als ie niet boot naar recovery gewoon de stock recovery terug flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
Ik lees over issues mbt Android/Google Auto. Spelen deze issues ook bij de Global versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
GustavSan schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:10:
Ik lees over issues mbt Android/Google Auto. Spelen deze issues ook bij de Global versie?
Heb geen issues gehad met mijn 14 Ultra.
Heb zelfs zo'n Chinese Android auto in me auto. Werkt perfect. Wanneer de auto aan gaat en de telefoon is in de buurt start het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
theduke1989 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:18:
[...]

Heb geen issues gehad met mijn 14 Ultra.
Heb zelfs zo'n Chinese Android auto in me auto. Werkt perfect. Wanneer de auto aan gaat en de telefoon is in de buurt start het op.
Ah ok. Mooizo. Heb nu een OnePlus 9 pro en die werkt prima. We rijden een Lynk & Co en zou eigenlijk niet meer zonder Google Auto kunnen....zou zwaar irritant zijn als ik mijn phone upgrade en dan dit soort basale dingen niet zouden werken 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
GustavSan schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:32:
[...]

Ah ok. Mooizo. Heb nu een OnePlus 9 pro en die werkt prima. We rijden een Lynk & Co en zou eigenlijk niet meer zonder Google Auto kunnen....zou zwaar irritant zijn als ik mijn phone upgrade en dan dit soort basale dingen niet zouden werken 😁
Moet gewoon werken. De software nieuw en up to date vanuit de fabriek. Dus zou moeten werken.

Als het op mijn 40€ China Android auto ding werkt. Waarom niet op een dedicated systeem?

Heb zelf andere problemen.
Dat wanneer ik op wifi ga bijvoorbeeld van werk en naar huis ga hij niet automatisch op data overschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb op de laatste 1.0.6.0 firmware (mei update) nog steeds issues met Android Auto wireless. Hoe en waarom zijn we mee bezig, ik heb al diverse debugfiles gestuurd naar de support van Xiaomi.
Je kan gerust zeggen dat ik geen goedkoop systeem in de auto heb, maar lekker stabiel is het nog niet.
Andere toestellen die ik hiervoor gebruikte hebben dit probleem totaal niet, misschien heb ik wel dat maandagmorgen model. We zullen zien.

Het is wel minder erg geworden door de laatste firmware.

Het omschakelen van wifi op data werkt bij mij altijd.

Wel heb ik nog een gek dingetje met de standaard galerij op dit toestel. Daar kun je de sync via google foto's aanzetten en dan gaat het toestel ook al mijn foto's (in de cloud) indexeren. Echter begint hij iedere keer opnieuw en dat vreet de batterij leeg. Het zijn dan ook meer dan 45k foto's. Zelfs na het maken van een simpele foto en hem snel bekijken of het gelukt is, is een garantie voor een rebuild van de database.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Brotuck schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:50:
Ik heb op de laatste 1.0.6.0 firmware (mei update) nog steeds issues met Android Auto wireless. Hoe en waarom zijn we mee bezig, ik heb al diverse debugfiles gestuurd naar de support van Xiaomi.
Je kan gerust zeggen dat ik geen goedkoop systeem in de auto heb, maar lekker stabiel is het nog niet.
Andere toestellen die ik hiervoor gebruikte hebben dit probleem totaal niet, misschien heb ik wel dat maandagmorgen model. We zullen zien.

Het is wel minder erg geworden door de laatste firmware.

Het omschakelen van wifi op data werkt bij mij altijd.

Wel heb ik nog een gek dingetje met de standaard galerij op dit toestel. Daar kun je de sync via google foto's aanzetten en dan gaat het toestel ook al mijn foto's (in de cloud) indexeren. Echter begint hij iedere keer opnieuw en dat vreet de batterij leeg. Het zijn dan ook meer dan 45k foto's. Zelfs na het maken van een simpele foto en hem snel bekijken of het gelukt is, is een garantie voor een rebuild van de database.
Gebruik Google Foto app en check of het dan nog voorkomt.
Jij hebt teveel issues met je tel, zou het terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is het normaal dat bij de Xiaomi 14 de power en volume knoppen zodanig los zitten dat ze rammelen in de behuizing als je de telefoon rustig schudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Frietsaus schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:47:
Is het normaal dat bij de Xiaomi 14 de power en volume knoppen zodanig los zitten dat ze rammelen in de behuizing als je de telefoon rustig schudt?
dat is eerder de camera als ik het goed heb begrepen wegens de grootere lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nee, ik heb geluisterd en gevoeld en het zijn echt de knoppen die heel erg los zitten. Ik kan ze zeker 1 mm omhoog en omlaag schuiven in de behuizing. Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Frietsaus schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:47:
Ze horen niet te 'rammelen' en dat lijkt me heel sterk dat daar geluid vandaan komt. De volume knoppen zitten rock solid in de frame.

Enige wat geluid maakt zijn de OIS van de camera's.

[ Voor 13% gewijzigd door alper_maestro op 29-05-2024 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:57
Vanmorgen de nieuwe versie van de Xiaomi.eu stable rom (1.0.11.0) op mijn 14 ultra geïnstalleerd. De installatie ging zonder problemen en tot nu toe geen gekke dingen gezien.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
alper_maestro schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:50:
[...]

Ze horen niet te 'rammelen' en dat lijkt me heel sterk dat daar geluid vandaan komt. De volume knoppen zitten rock solid in de frame.

Hier ook geen knoppen issue, camera maakt wel geluid maar dit komt idd door de magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
alper_maestro schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:50:
[...]

Jay47 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:16:
[...]

Hier ook geen knoppen issue, camera maakt wel geluid maar dit komt idd door de magneet.
Dankje voor het checken, dan heb ik bevestiging dat het aan dit specifieke exemplaar ligt. Tijd om om te ruilen dus. :+

Het leek me al zo sterk dat dit normaal was, ik heb hier ook een Redmi 13 liggen waar de knoppen ook rock-solid zijn en de rest van de 14 voelt wel top notch aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Frietsaus op 29-05-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:12

oCe

aka Dookie.

Mijn 14 (niet Ultra) bevalt super, enorm blij mee. Compact(er), snel, stabiel, prima camera's, stevig/solide, scherm uitstekend afleesbaar in de zon (mét een matte screenprotector zelfs), heerlijk snel opladen. Geen issues. Mooie upgrade tov mijn 12T Pro. Waar ik me nog steeds wel over verbaas is het update beleid.

De 12T Pro was een semi-flagship, of upper-midrange: daar mag je misschien wat minder van verwachten. De 14 is één van de twee flagship-toestellen. Zou verwachten dat die wat meer liefde en aandacht krijgt qua updates. Zit op rom 1.0.16.0.UNCEUXM, met Android security update van maart 2024. Het is bijna juni... kom op, waarom niet een maandelijkse update zoals b.v. Samsung? Ook op dat niveau zou Xiaomi moeten concurreren imho.

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Ik heb een statief gekocht en een CPL/ND filter. Tijd om binnenkort foto's te maken wanneer het buiten ook wat mooier weer wordt. Heb al recencies gezien van sommigen en de resultaten zijn subliem. Even nog wat youtube video's bekijken om de juiste shutterspeed enz te weten samen met de overige instellingen bij de juiste weers-omstandigheden. 8)

[ Voor 209% gewijzigd door alper_maestro op 29-05-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
oCe schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:35:
Mijn 14 (niet Ultra) bevalt super, enorm blij mee. Compact(er), snel, stabiel, prima camera's, stevig/solide, scherm uitstekend afleesbaar in de zon (mét een matte screenprotector zelfs), heerlijk snel opladen. Geen issues. Mooie upgrade tov mijn 12T Pro. Waar ik me nog steeds wel over verbaas is het update beleid.

De 12T Pro was een semi-flagship, of upper-midrange: daar mag je misschien wat minder van verwachten. De 14 is één van de twee flagship-toestellen. Zou verwachten dat die wat meer liefde en aandacht krijgt qua updates. Zit op rom 1.0.16.0.UNCEUXM, met Android security update van maart 2023. Het is bijna juni... kom op, waarom niet een maandelijkse update zoals b.v. Samsung? Ook op dat niveau zou Xiaomi moeten concurreren imho.
De 14 Ultra zit op Security update van Mei 2024, denk dat je Maart 2024 bedoelt 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Jay47 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:30:
[...]

De 14 Ultra zit op Security update van Mei 2024, denk dat je Maart 2024 bedoelt 😜
Oeps, ja; aangepast ;) Maar goed, lopen we nog steeds (bijna) 3 maanden achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Update Xiaomi 14 Global EEA OS1.0.20.0.UNCEUXM | 14.0

Full rom zip link:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_4916378ca5_14.0.zip

Ota link:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM-62a9a935e1-14.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Android auto (wireless) werkt tegenwoordig gewoon perfect.
Het probleem (in mijn geval) was dat ik 2 sim kaarten actief had staan.

De tweede sim er helemaal uitgehaald en weg problemen.

Mijn tweede probleem die ik had is ook opgelost met een gallery update. Nu is de indexering van mijn (google)foto's maar 1x en blijft daarna onthouden. Dus geen energie slurpende telefoon meer nu.

Het enige waar ik nog wel benieuwd naar ben is het daadwerkelijke verschil tussen de global rom en de eux rom. Echter voorlopig ga ik nergens meer aan sleutelen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Het verschil zit hem dat in de EEA rom geen "phone home" software delen zitten (verboden bij wet in de EU) die ze in Chinese en Global versies wel gebruiken om te tracken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Heb deze update afgelopen nacht als OTA ontvangen. Android security staat nu op mei 2024.

Handmatig downloaden en installeren van deze update wou overigens niet, foutmelding dat de rom ongeldig was / niet gecontroleerd kon worden.

Verder nog niet wat anders / nieuws ontdekt. Kwam er voor de 14 (niet-Ultra) ook niet een update aan met AI-functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Die functionaliteit voor camera AI zou er voor de 14 Ultra vanaf juni in moeten zitten, heeft betrekking op portret foto's dus daar wellicht even zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Ik heb een probleem met de WiFi-stabiliteit op mijn nieuwe Xiaomi 14. Ik heb een glasvezelverbinding van Odido, 1000 Mbps up & down. Op mijn oude Xiaomi 11T Pro haal ik stabiel rond de 900 Mbps, maar op de Xiaomi 14 schommelt de snelheid sterk.

**Details:**
- **Oude toestel (Xiaomi 11T Pro):** Stabiel rond 900 Mbps.
- **Nieuwe toestel (Xiaomi 14):** Schommelend tussen 250-900 Mbps, vaak rond 300 Mbps.
- Probleem gestrest op Deco x50, router zelf en nu ook met de extenders die ik bij T Mobile aangeschaft heb

- Verbindingen al gereset en vandaag nieuwe firmware geïnstalleerd

Ik test de snelheid naast elkaar op beide toestellen en zie dit verschil duidelijk. Heeft iemand anders deze problemen met de Xiaomi 14 ervaren of heeft iemand suggesties voor een oplossing?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
In de volgende (camera-)update van de 14 Ultra wordt tevens een fout gecorrigeerd waarbij in sommige gevallen na het maken van een foto de afbeelding 'zwart' werd. Ik heb even bij mij gekeken en dit komt voornamelijk voor wanneer je 30x zoom gebruikt .

[ Voor 5% gewijzigd door alper_maestro op 10-06-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitter
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-01 01:04
Weet iemand waar ik mijn chinese XIAOMI 14 kan laten unlocken en de Global ROM erop laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Spitter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:00:
Weet iemand waar ik mijn chinese XIAOMI 14 kan laten unlocken en de Global ROM erop laten zetten?
Waarom niet unlocked gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Spitter schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:00:
Er is een betaalde dienst die het doet, maar is best duur. Laatste keer dat ik keek was het 100 euro.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitter
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-01 01:04
Jay47 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:32:
[...]

Waarom niet unlocked gekocht?
Misschien is hij wel unlocked, maar zelf niet handig en dus geen idee hoe ik de global ROM erop moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacebird1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 19:11
bij tradingshenzen zijn how-to tutorials te vinden hoe het te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Laatst online: 20-06 14:39
Hebben hier ook mensen last van condens op de lens van de primaire camera? Ik heb 2 Xiaomi 14's (beide EU modellen) met een productiedatum van 4/2024 waarbij de lens beslaat zodra je buiten begint te filmen/fotograferen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_coBISDv8DsShqcpH48qAPxQmrw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52w5StLbGHIk7uFlx3iKmk7q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Rzarect0r op 20-06-2024 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat is een dingetje wat al bekend is bij Xiaomi.
Wellicht even kijken op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Rzarect0r schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:21:
Hebben hier ook mensen last van condens op de lens van de primaire camera? Ik heb 2 Xiaomi 14's (beide EU modellen) met een productiedatum van 4/2024 waarbij de lens beslaat zodra je buiten begint te filmen/fotograferen.[Afbeelding]
Je kan denk ik beste de afgelopen 20 pagina's hierop nalezen eerst, dan zul je wel het één en ander erover terugvinden namelijk :P

Kort samengevat : in het begin is het normaal, bij de meeste gaat het vanzelf weg en anders heb je een paar trucjes die je zelf kan uitvoeren. Staan ook topics over op Reddit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzarect0r
alper_maestro schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:42:
[...]

Je kan denk ik beste de afgelopen 20 pagina's hierop nalezen eerst, dan zul je wel het één en ander erover terugvinden namelijk :P

Kort samengevat : in het begin is het normaal, bij de meeste gaat het vanzelf weg en anders heb je een paar trucjes die je zelf kan uitvoeren. Staan ook topics over op Reddit.
Het is inderdaad bij mij uit zichzelf vanzelf weg gegaan en niet terug gekomen, geen benchmarks gedraaid oid. De volgende dag was het in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Frietsaus schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 11:31:
[...]

[...]

Dankje voor het checken, dan heb ik bevestiging dat het aan dit specifieke exemplaar ligt. Tijd om om te ruilen dus. :+

Het leek me al zo sterk dat dit normaal was, ik heb hier ook een Redmi 13 liggen waar de knoppen ook rock-solid zijn en de rest van de 14 voelt wel top notch aan.
Helaas had het tweede exemplaar van een andere winkel dit probleem ook, ik laat de 14 maar aan me voorbijgaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
Frietsaus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:20:
[...]

Helaas had het tweede exemplaar van een andere winkel dit probleem ook, ik laat de 14 maar aan me voorbijgaan denk ik.
Wat vreemd, ik had twee modellen en beiden hadden ontzettend solide knoppen, het enige "geratel" wat ik hoor komt uit de camera OIS module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik vind het ook gek, ik geloof 100% dat er goede exemplaren tussen zitten maar na 2x het te hebben gezien heb ik er niet zoveel vertrouwen meer in.

Ik dacht eerst ook dat het OIS rattle was maar het zijn toch echt de knoppen want ik zie en voel ze ook gewoon bewegen in de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:40
Mijn ervaring met Xiaomi is dat je gewoon geluk moet hebben, heb er zoveel gehad en zoveel halen de 2 jaar niet. Van goedkope tot dure modellen. Kocht ze tot een jaar of wat geleden ook voor mijn ouders maar daar ben ik wel van genezen. Ook nu weer dat gedoe met vochtige lenzen, dat slaat natuurlijk nergens op. Als het nou 1 batch betreft maar dat is niet zo. Ze maken ook geen tussentijdse aanpassingen. Ik ben er wel klaar mee. Peak Xiaomi was imo de mi 10 pro. Wat een toestel was dat. Sindsdien hebben ze het nooit meer waar kunnen maken. Batterijduur loopt altijd achter op concurrentie en fotografie van personen is ook waardeloos met constante overbelichting van het onderwerp. Zo jammer want ik vind het an sich een mooi merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Inmiddels een tweede 14 Ultra binnen gekregen voor mijn partner. Deze kwam met de Europese rom versie 1.0.5.0. Kennelijk is de versie 1.0.6.0 teruggetrokken ivm een bootloop issue die je kan krijgen als je met thema's zit te rommelen.

Als je al op 1.0.6.0 zit kan je niet eens kiezen voor download het nieuwste pakket, dan krijg je een foutmelding.

Dus er zal snel een nieuwere versie komen denk ik.

Anyway er is dus een vrij eenvoudige manier om een firmware te updaten naar een nieuwere versie, ook als de firmware nog beta is of wellicht zelfs naar een andere distri zoals de global versie.

Hiervoor hoef geen unlocked bootloader te hebben en kunt dus volledig stock blijven. De enige voorwaarde is wel dat je een nieuwere firmware flashed dan je nu hebt, dus met een nieuwere maand update en/of build datum.

Uiteraard moet je wel kunnen timen om dit te doen:

Stap 1: Download de firmware zip file die je nu hebt en noem deze a.zip (in mijn geval dus 1.0.5.0)
Stap 2: Download de firmware die je wil gebruiken om te upgraden en noem deze b.zip (in mijn geval dus 1.0.6.0)
Stap 3: Zet beide firmware files op je telefoon in downloads o.i.d.
Stap 4: Doe een handmatig pakket installatie en kies de zipfile a.zip
Stap 5: Terwijl hij bezig is met controle hernoem je snel de a.zip naar een andere naam, aa.zip ofzo
Stap 6: Hernoem b.zip naar a.zip
Stap 7: De controle lukt en je zipfile wordt geïnstalleerd

Is het zo simpel om de beveiliging te omzeilen ? Ja dat is het, ik heb het zojuist gedaan en ik heb nu het tweede toestel ook op 1.0.6.0 draaien.

Dit kun je dus in theorie ook doen met een global rom met een nieuwere build. Echter moet dan wel de firmware die je gebruikt voor de controle (je huidige firmware) niet in beta status zitten.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Brotuck schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:14:
Inmiddels een tweede 14 Ultra binnen gekregen voor mijn partner. Deze kwam met de Europese rom versie 1.0.5.0. Kennelijk is de versie 1.0.6.0 teruggetrokken ivm een bootloop issue die je kan krijgen als je met thema's zit te rommelen.

Als je al op 1.0.6.0 zit kan je niet eens kiezen voor download het nieuwste pakket, dan krijg je een foutmelding.

Dus er zal snel een nieuwere versie komen denk ik.

Anyway er is dus een vrij eenvoudige manier om een firmware te updaten naar een nieuwere versie, ook als de firmware nog beta is of wellicht zelfs naar een andere distri zoals de global versie.

Hiervoor hoef geen unlocked bootloader te hebben en kunt dus volledig stock blijven. De enige voorwaarde is wel dat je een nieuwere firmware flashed dan je nu hebt, dus met een nieuwere maand update en/of build datum.

Uiteraard moet je wel kunnen timen om dit te doen:

Stap 1: Download de firmware zip file die je nu hebt en noem deze a.zip (in mijn geval dus 1.0.5.0)
Stap 2: Download de firmware die je wil gebruiken om te upgraden en noem deze b.zip (in mijn geval dus 1.0.6.0)
Stap 3: Zet beide firmware files op je telefoon in downloads o.i.d.
Stap 4: Doe een handmatig pakket installatie en kies de zipfile a.zip
Stap 5: Terwijl hij bezig is met controle hernoem je snel de a.zip naar een andere naam, aa.zip ofzo
Stap 6: Hernoem b.zip naar a.zip
Stap 7: De controle lukt en je zipfile wordt geïnstalleerd

Is het zo simpel om de beveiliging te omzeilen ? Ja dat is het, ik heb het zojuist gedaan en ik heb nu het tweede toestel ook op 1.0.6.0 draaien.

Dit kun je dus in theorie ook doen met een global rom met een nieuwere build. Echter moet dan wel de firmware die je gebruikt voor de controle (je huidige firmware) niet in beta status zitten.
1.0.6. 0 versie werkt gewoon en is niet terug getrokken, je kan het immers gewoon downloaden via Xiaomi?

Wat updaten betreft kan al jaren 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
ik ben van plan de 14 aan te schaffen,
kan iemand bevestigen of het mogelijk is om gesprekken op te nemen standaard aanwezig is op 14?
ik weet van oudere modellen dat het aanwezig was, maar aangezien niet alle merken dit ondersteunen.
ben ik benieuwd of dit nog steeds mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
L1800 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:13:
kan iemand bevestigen of het mogelijk is om gesprekken op te nemen standaard aanwezig is op 14?
ik weet van oudere modellen dat het aanwezig was, maar aangezien niet alle merken dit ondersteunen.
Nee, je kunt met de officiële Global EEA (als je die officieel in NL aanschaft) geen gesprekken opnemen.
Kan alleen als je unlocked en root waarna je met o.a. Callrecorder wél gesprekken kunt opnemen.

[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 29-06-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:57
L1800 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:13:
Als je de Xiaomi.eu rom gebruikt kan het ook. Die gebruikt de Xiaomi dialer en daarmee kan je standaard gesprekken opnemen. Dat is een van de redenen dat ik al jaren deze rom gebruik.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat kan natuurlijk maar dat is een custom rom en dat wil niet iedereen.
Het is niets anders dan een leeg gesloopte Chinese rom terwijl als je de stock Global EEA goed de-bloat je hetzelfde bereikt en alles gewoon als stock blijft werken en dat is bij de xiaomi.eu rom vaak nog wel eens anders.
De stock rom's zijn tegenwoordig zo goed dat het geen zin heeft om over te gaan naar een custom rom, vooral omdat je met de stock rom hetzelfde kunt bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
snah001 schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 18:56:
Dat kan natuurlijk maar dat is een custom rom en dat wil niet iedereen.
Het is niets anders dan een leeg gesloopte Chinese rom terwijl als je de stock Global EEA goed de-bloat je hetzelfde bereikt en alles gewoon als stock blijft werken en dat is bij de xiaomi.eu rom vaak nog wel eens anders.
De stock rom's zijn tegenwoordig zo goed dat het geen zin heeft om over te gaan naar een custom rom, vooral omdat je met de stock rom hetzelfde kunt bereiken.
dat heeft mijn voorkeur, ik heb dit ook gedaan met een moterola g84, alleen heb nooit google pay werkend kunnen krijgen. maar ik las dat dat hier geen probleem hoeft te zijn. ik vind het fijn om af en toe een gesprek nog eens terug te kunnen luisteren. en met het oog op ai en we straks gebeld worden door zogenaamde bekenden die geld nodig hebben zou het eigenlijk standaard moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Ik heb het hele topic doorgespit, maar helaas het antwoord niet gevonden.
Kan iemand mij vertellen wat er in de doos zit? Op de ene site staat alleen de telefoon en een kabel en op de andere staat met lader en hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:31
Too5 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:39:
Kan iemand mij vertellen wat er in de doos zit? Op de ene site staat alleen de telefoon en een kabel en op de andere staat met lader en hoesje.
Bij mij lader en hoesje.

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Hier ook lader en hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Alles wat je erbij zou moeten krijgen zit erin ( + hoesje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

de telefoon, 90W lader, kabel en hoesje
hoewel ik het hoesje prut vind, dus meteen vervangen door spigen rugged

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Thanks allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:41
Weet iemand wat het 'plusje' is in het beeld van het WiFi logo betekent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCumfgZ9g_i72z0xKnIAVXKonuo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J1F7rKSnDfgx336oK8fXwhe2.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
tweakerolivier schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:55:
Weet iemand wat het 'plusje' is in het beeld van het WiFi logo betekent?

[Afbeelding]
Bellen via WiFi staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Update 1.0.9.0.UNAEUXM is 2 dagen geleden uit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Jay47 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:33:
Update 1.0.9.0.UNAEUXM is 2 dagen geleden uit gekomen.
Ik moet het nog ontvangen, sta nog op 1.0.6.0.UNAEUXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Er is een OTA bestand beschikbaar voor 1.0.6.0 -> 1.0.9.0

Het is nog een partial release dus het komt vanzelf.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
alper_maestro schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:27:
[...]

Ik moet het nog ontvangen, sta nog op 1.0.6.0.UNAEUXM
Had het hier al OTA binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Brotuck schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:52:
Er is een OTA bestand beschikbaar voor 1.0.6.0 -> 1.0.9.0

Het is nog een partial release dus het komt vanzelf.
Partial release?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier de download link voor de stable beta OS1.0.9.0.UNAEUXM

Full rom zip:
https://bkt-sgp-miui-ota-...AEUXM_e65cdccd65_14.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Jay47 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Had het hier al OTA binnen.
Ja is partial release, dat houd in dat niet iedereen het krijgt maar willekeurig X een aantal gebruikers. Vervolgens checken ze of alles goed is alvorens zij het naar iedereen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYPC-gF-C2q9-cHIRTs19M1Qd24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sQqEoDLGIh5SdWgx5Hk6NVmi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
Hallo allemaal,

Ik ondervind een probleem met de wifi-prestaties op mijn nieuwe Xiaomi 14 en hoop dat iemand hier misschien een oplossing weet of vergelijkbare ervaringen heeft.

Ik ben al lange tijd een trouwe Xiaomi-gebruiker en heb eerder naar volle tevredenheid gebruikgemaakt van de Xiaomi 11T Pro en andere modellen. Helaas ervaar ik met mijn Xiaomi 14 aanzienlijke instabiliteit en veel lagere snelheden op mijn wifi-verbinding.

Om het probleem te illustreren, heb ik enkele tests uitgevoerd:
- Met mijn Xiaomi 11T Pro haalde ik consequent snelheden van 650 Mbit via wifi.
- Met mijn nieuwe Xiaomi 14 haal ik slechts rond de 100 Mbit, en dit met een dalende lijn in de snelheidstests.
- Andere apparaten op hetzelfde netwerk ervaren geen problemen en hebben een stabiele verbinding.
- Sinds vandaag hebben we een nieuwe internetaanbieder, van glasvezel tot aan kabelinternet, maar beide netwerken vertonen instabiliteit met de Xiaomi 14.

Gezien het enorme verschil in prestaties tussen de Xiaomi 11T Pro en de Xiaomi 14, en het feit dat andere apparaten op mijn netwerk wel stabiele verbindingen hebben, vermoed ik dat er mogelijk een probleem is met de wifi-functionaliteit van mijn Xiaomi 14.

Ik heb dit probleem al via de feedbackmogelijkheid aan Xiaomi zelf gemeld, maar ik hoop hier ook wat suggesties of oplossingen te vinden.

Heeft iemand hier vergelijkbare problemen ondervonden of misschien een oplossing? Ik zou het erg op prijs stellen als Xiaomi naar dit probleem kan kijken zodat ik weer optimaal gebruik kan maken van mijn apparaat.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp en suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als je wat meer info kunt verschaffen over de punten hier onder dan kan de community hier er wellicht wat mee:
1. Is het een import uit China?
2. Zo nee wat is de Rom versie waar die nu op draait (Global Rom of Global EEA)?
3. Ook al eens getest op andere Wifi netwerken?
4. Lees ook eens hier maar heb daar nog nooit iets gelezen over problemen met Wifi: https://xdaforums.com/f/xiaomi-14.12834/

[ Voor 18% gewijzigd door snah001 op 21-07-2024 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
1: Het is een telefoon gekocht in Nederland, gewoon via bol.com
2: Global; 1.0.21.0.UNCEUXM
3: Zeker; zelfs op andere aanbieders. Had eerst Odido met een Zyxel modem i.c.m. signaalversterkers van Zyxel zelf. Eerst had ik TP Link Deco X50 er op aangesloten
Nu draai ik thuis op Ziggo met TP Link Deco XE75 - met Wifi6e wat ook ondersteund wordt door de Xiaomi 14.
4: ga ik zeker doen!

Ik heb overigens 2 simkaarten die beide uitkomen bij KPN. Er schijnen al zeer geruimte tijd problemen te zijn met 5G en KPN. Regelmatig schakelt het signaal van 5G terug naar Edge, mobiele data is dan praktisch uitgeschakeld.

Je kan je voorstellen dat als beide signalen niet naar wens werken dat ik toch erg ga twijfelen aan het toestel. Ik heb hiervoor een 9t pro en 11t pro gehad, nooit gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Thanks voor dit antwoord.
Je zit op de allerlaatste versie van de Global EEA dus dat moet gewoon goed zijn.
KPN heeft inderdaad problemen en dat ligt niet aan het toestel.
Je bent neem ik maar even aan niet unlocked.
Heb je de instellingen goed staan zodat het toestel ALTIJD Wifi kiest ipv het toestel de keuze zelf laten maken of hij Wifi of mobiele data gebruikt?
Als dat verkeerd staat dan gaat het toestel bij een minder goed Wifi signaal switchen naar mobiele data!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
snah001 schreef op zondag 21 juli 2024 @ 18:13:
Thanks voor dit antwoord.
Je zit op de allerlaatste versie van de Global EEA dus dat moet gewoon goed zijn.
KPN heeft inderdaad problemen en dat ligt niet aan het toestel.
Je bent neem ik maar even aan niet unlocked.
Heb je de instellingen goed staan zodat het toestel ALTIJD Wifi kiest ipv het toestel de keuze zelf laten maken of hij Wifi of mobiele data gebruikt?
Als dat verkeerd staat dan gaat het toestel bij een minder goed Wifi signaal switchen naar mobiele data!
Plus er is een optie waarbij je mobiele data kan gebruiken om je WiFi te verbinding te boosten als je slechte WiFi hebt. Zou dat gelijk uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Zijn er mensen hier die wireless charger gebruiken voor hun 14 (bureaucahrger) veel verschillen tuseen de aangegboden producten of springen er enkele bovenuit die echt beter zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Ik heb deze charger al bijna 4 maanden en deze is specifiek aangepast aan de 13 Ultra, 14, 14Pro en 14 Ultra.
Laadt met 50W max wireless en gebruik daarom nooit meer de laadkabel dus de USB-c port slijt bijna niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsUApFr4AFwVFdrhn3tnPJgPGB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjYaeeFFQgc7HUlYP10RJM7F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 17:13
Hallo allen! Ik lees al een tijdje met jullie mee en ik heb nog niet helemaal duidelijk of Google pay. (ABN) nu goed werkt als ik verder niets doe aan rooten / unlocken? Ik ben van plan om mijn abonnement te verlengen bij Belsimpel met dus de Xiaomi 14 Ultra. Zolang er OTA-updates binnenkomen (hoeft echt niet direct de dag van release) vind ik het prima, ik heb geen behoefte meer om te spelen met custom roms / magisk etc..
Als ik de telefoon stock laat, werkt Google pay gewoon stabiel op HyperOS op de Ultra?
Tweede vraag is meer een gevoelsdingetje, ik speel zo af en toe een potje Call of Duty Mobile, hoe houdt de telefoon vast in landscape? Smeer je dan niet constant je vette vingers aan je camera lens? Of kan je juist heel goed je vingers om het camera-eiland heen leggen? Niet dat ik dag en nacht vette vingers heb..😉
And last but not least, als je deze in je broekzak steekt, steekt de camera bult niet enorm uit? Zijn jullie niet bang dat je bij alles wat je aanstoot (bureau - tafel - etc.) dat je camera glas breekt?

[ Voor 10% gewijzigd door Dreflar op 23-07-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

snah001 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:42:
Ik heb deze charger al bijna 4 maanden en deze is specifiek aangepast aan de 13 Ultra, 14, 14Pro en 14 Ultra.
Laadt met 50W max wireless en gebruik daarom nooit meer de laadkabel dus de USB-c port slijt bijna niet.

[Afbeelding]
Dat nieuwe? model is nu in de aanbieding daar
https://tradingshenzhen.c...-station-80w-120w-charger

en wordt geleverd met powerblok en kabel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Dreflar schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:29:
Hallo allen! Ik lees al een tijdje met jullie mee en ik heb nog niet helemaal duidelijk of Google pay. (ABN) nu goed werkt als ik verder niets doe aan rooten / unlocken? Ik ben van plan om mijn abonnement te verlengen bij Belsimpel met dus de Xiaomi 14 Ultra. Zolang er OTA-updates binnenkomen (hoeft echt niet direct de dag van release) vind ik het prima, ik heb geen behoefte meer om te spelen met custom roms / magisk etc..
Als ik de telefoon stock laat, werkt Google pay gewoon stabiel op HyperOS op de Ultra?
Tweede vraag is meer een gevoelsdingetje, ik speel zo af en toe een potje Call of Duty Mobile, hoe houdt de telefoon vast in landscape? Smeer je dan niet constant je vette vingers aan je camera lens? Of kan je juist heel goed je vingers om het camera-eiland heen leggen? Niet dat ik dag en nacht vette vingers heb..😉
And last but not least, als je deze in je broekzak steekt, steekt de camera bult niet enorm uit? Zijn jullie niet bang dat je bij alles wat je aanstoot (bureau - tafel - etc.) dat je camera glas breekt?
Heb de Chinese Rom op mijn 13 Ultra, werkt prima. Google Pay werkt bij mij zonder problemen (ook ABN).
Updates komen dan ook sneller vergeleken met de Global versie in elk geval.
De angst verdwijnt vrij snel na gebruik, maar kan natuurlijk altijd iets gebeuren. Gebruik zelf het standaard hoesje (goede kwaliteit en heb de screen protector verwijderd (ging al vrij snel een beetje los zitten).
Met normaal gebruik leg ik mijn wijsvinger over het camera-eiland & met gaming (doe ik vrijwel nooit) geen probleem omdat het 'eiland' zo breed is kun je je vingers juist daarop leggen. Ja je krijgt dan wel wat vingerafdrukken maar dat veeg je ook weer net zo makkelijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ik heb de 13 Ultra en die is al 2x mee geweest naar Azië voor werk en altijd in de broekzak.
De lens is nu nog steeds als nieuw, wel met een doorzichtig hoesje er omheen.
Als je stock bent dan werkt Google Wallet gewoon met o.a. ING, ABN en KNAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Dreflar schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:29:
Ik heb 7 kaarten in mijn google wallet staan. Werkt prima en snel. Ook in het buitenland. Voor de reizen in het buitenland heb ik een ander hoesje gekocht die wat steviger is.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8-XQGKvd8NY_QXtxrZ2q8Z2A_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMfrjQuEX8qrsrALtlBJdnY7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzFr-SbKt4FgusoBgYfrIAYcQLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlsArxMwJQF0oX4J84cpQjQP.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ook update binnen gekomen voor de 14 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelP
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08 11:27
Dit is misschien niet het juiste topic voor mijn vraag, als het ergens anders behoord laat het mij even weten.

Ik kan over een dikke maand mijn abo verlengen en wil de Xiaomi 14. Echter ben ik nog van de oude stempel en zou ik het toch fijn vinden om het apparaat even in mijn handen te hebben voordat ik tot kopen over ga.
Nu woon ik helemaal in het zuiden van het land en dat is niet ideaal. Ik heb contact gehad met Belsimpel en zij gaven aan dat in hun filiaal in Tilburg (voor mij de dichtstbijzijnde) er geen showmodel aanwezig is.

Zijn er nog andere opties?

Misschien zelfs Duitsland of Belgie (ik woon in Zuid-Limburg dus beide te doen voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Bij de Mediamarkt in Heerlen hebben ze ook een separate Xiaomi stand maar weet niet of ze daar de 14 hebben liggen als werkend show model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
MichaelP schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:13:
Dit is misschien niet het juiste topic voor mijn vraag, als het ergens anders behoord laat het mij even weten.

Ik kan over een dikke maand mijn abo verlengen en wil de Xiaomi 14. Echter ben ik nog van de oude stempel en zou ik het toch fijn vinden om het apparaat even in mijn handen te hebben voordat ik tot kopen over ga.
Nu woon ik helemaal in het zuiden van het land en dat is niet ideaal. Ik heb contact gehad met Belsimpel en zij gaven aan dat in hun filiaal in Tilburg (voor mij de dichtstbijzijnde) er geen showmodel aanwezig is.

Zijn er nog andere opties?

Misschien zelfs Duitsland of Belgie (ik woon in Zuid-Limburg dus beide te doen voor mij).
Bij de Duitse MediaMarkt winkels wel vaak fysiek aanwezig. Check even op de website zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelP
alper_maestro schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 20:16:
[...]

Bij de Duitse MediaMarkt winkels wel vaak fysiek aanwezig. Check even op de website zou ik zeggen ;)
Daar had ik even niet aan gedacht. Thanks voor de tip 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelP
snah001 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:12:
Bij de Mediamarkt in Heerlen hebben ze ook een separate Xiaomi stand maar weet niet of ze daar de 14 hebben liggen als werkend show model.
Helaas niet, ook niet in Maastricht en niet in Beek.
Sterker nog, volgens de website in geen enkele Mediamarkt in Nederland op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste tweakers,

Vandaag wat opmerkelijk gebeurt.

Ik was in Rosport Luxembourg, en wou daar met mijn telefoon betalen (American Express) nadat ik de telefoon op de nfc legde om te betalen. Werd de terminal opeens ge-reboot. Dus dachten we is iets met de terminal. Dus nog een keer geprobeerd. Dezelfde weer gepasseerd, de terminal ging in reboot. Dus verzochten we de kassa ernaast. Precies dezelfde.

Dus wat nu? Had geen portemonnee bij me. Gelukkig was ik in de buurt van mijn huis. Dus haalde me portomonee en ging even snel bij een andere benzinepomp en probeerde het daar om mee te betalen en dat werkte.

Ging dus weer terug naar de benzinepomp met het probleem. En dit keer met dezelfde American Express, maar dan met kaart. En dat heeft wel geholpen.

Echt apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
theduke1989 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:38:
Beste tweakers,

Vandaag wat opmerkelijk gebeurt.

Ik was in Rosport Luxembourg, en wou daar met mijn telefoon betalen (American Express) nadat ik de telefoon op de nfc legde om te betalen. Werd de terminal opeens ge-reboot. Dus dachten we is iets met de terminal. Dus nog een keer geprobeerd. Dezelfde weer gepasseerd, de terminal ging in reboot. Dus verzochten we de kassa ernaast. Precies dezelfde.

Dus wat nu? Had geen portemonnee bij me. Gelukkig was ik in de buurt van mijn huis. Dus haalde me portomonee en ging even snel bij een andere benzinepomp en probeerde het daar om mee te betalen en dat werkte.

Ging dus weer terug naar de benzinepomp met het probleem. En dit keer met dezelfde American Express, maar dan met kaart. En dat heeft wel geholpen.

Echt apart
Ook een keer meegemaakt maar dan met ING. Wilde betalen en de terminal gaat in reboot toen ik m'n tel tegen aan hield. Na de reboot kon ik gewoon betalen.
Weet niet precies waar het aan ligt, maar telefoon is niet het probleem denk ik.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste