Nou ik had wat tijd over en heb me toch maar eens verdiept in het unlocked laten van de bootloader. Ik heb in het verleden echt flink ROM's gemodificeerd en gepubliceerd op XDA, dus rommelen met de unlock is echt geen punt voor mij.
Het blijkt dat er dus geen TWRP recovery is voor de Xiaomi 14 Ultra. Iets met encryptie problemen.
Dus een zipfile flashen in recovery is er niet bij, dit moet via de officiele manier gebeuren. Handmatig of automatisch. De beschikbare zipfile van de 1.0.6.0 OTA (800+ mb) geeft de melding onofficiele rom, dus het is wachten totdat de release volledig is. Sommigen hebben de OTA echter wel gehad, ik lees daar veel over op diverse fora, maar het is random. Ook een lidmaatschap van de Stable ROM groep geeft geen garanties overigens, tot frustratie van velen.
Afijn ik heb de xiaomi.eu rom (multilanguage) geflashed die is gebaseerd op de chinese rom, moet zeggen dat er een paar elementen inzitten die ik wel prettiger vind dan in de EU rom, zoals de dialer.
Echter is er op dit moment geen enkele mogelijkheid om de Google Play status op certified te krijgen.
Sinds gisteren is er ergens een update geweest bij google en alle signatures werken niet meer.
Dus Magisk erop en safetynet fix erop gaat niet (meer) werken.
zie:
https://xiaomi.eu/communi...ule-app.70890/post-727468
Not certified betekend gewoon geen google wallet en gebruik maken van NFC mogelijkheden. Maar ook Netflix vind dit niet leuk. En in mijn geval ook wat banking apps installeren gewoon niet.
Ik las dat dit wel vaker gebeurd en het wachten is op een aangepaste safetynetfix, maar dat is dus een kat en muis spelletje die het leven niet makkelijker erop maakt.
De onbetrouwbaarheid van NFC functionaliteit is wat mij betreft toch echt wel een dingetje.
Dus toch maar weer terug naar locked 1.0.5.0 en geduldig afwachten totdat er een update komt.
Overigens voor de geinteresseerden als je al een unlock hebt gehad en de drie dagen door bent, maar toch weer gelocked hebt...kun je gewoon direct weer unlocken met miunlock. Er zit geen tweede keer 3 dagen wachten op.
[
Voor 6% gewijzigd door
Brotuck op 23-05-2024 10:11
]