Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Ik heb een vraagje. Ik zit te kijken voor mijn reis naar Zuid-Korea om een nieuwe telefoon te kopen omdat ik snel mooie foto's wilt maken en geen zin heb om zo'n bakbeest om me nek heletijd te laten hangen (discussie met vriendin
Nu is de twijfel gevallen tussen de Xiaomi 14 Ultra en de S24 Ultra. Vanwege de camera functie lees ik dat de Xiaomi beter is dan de S24 maar vraag ik lees niet of dit met de camera pack is of zonder (ik kom de camera pack eigenlijk ook nergens tegen)
Nu is het allebei veel geld wat het gaat kosten en ik kom de Xiaomi niet tegen in de winkels hier en dat baart mij beetje de zorgen van of het een goeie keuze is.
Ook heb ik nog wat vragen waar mensen hier misschien antwoord op kan geven.
1: Heeft het e-sim mogelijkheid? (lees dat het niet heeft, maar ook weer wel als je andere regio kiest)
2:Welke toevoeging heeft de camerapack? Kan je dan nog extra lens ofzo erop zetten?
3: Wat is het verschil tussen de GLOBAL firmware en de Xiaomi.eu firmware? (Belsimpel zou wel de global verkopen?)
4: Is de baterij echt zo slecht zoals je overal leest of komt het vanwege de vele bloatware die er op staat?
De Global versie is standaard voor de rest van de wereld behalve China zelf.
Xiaomi.eu is een custom rom gebaseerd op de Chinese rom maar dan de-bloated.
Maar waarom zou je dat doen als je zelf de Global EEA versie de-bloat dan heb je hetzelfde maar dan locked want die custom rom daarvoor moet het toestel unlocked zijn en daarnaast heeft deze wel vaker bugs.
Heb in dit forum meerdere links naar reviews geplaatst van de 14 Ultra en daar komt gewoon de 14 Ultra ook overall het beste uit.
E-sim mogelijkheid heeft het toestel gewoon niet maar ik heb zelf de 13 Ultra, reis meerdere malen voor werk naar Azië en koop op het vliegveld van aankomst altijd een pré-paid simkaart en dat werkt net zo goed.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Met de 14 Ultra hoef je geen grote camera mee te nemen. Hij maakt erg goede foto's. Op dit moment ben ik in Bali en ik neem overal mooie foto's eigenlijk.
Die extra camerapack is erg fijn omdat er ook een extra batterij inzit. Ook qua grip is het net iets fijner vind ik.
[ Voor 46% gewijzigd door Brotuck op 10-08-2024 08:10 ]
Just here for the fun
Ik heb een vraag. Heb helaas mijn telefoon op de rand van kofferbak gezet en de kofferbak kwam precies op het scherm waardoor het erop drukte. Dus een mijn scherm is gebroken.
Is er iemand die weet waar ik dit goed kan laten repareren?
Via Xiaomi zelf, je mag 1 keer je scherm binnen een jaar na aankoop gratis laten fixen. Je moet wel kunnen aantonen dat je het niet expres hebt gedaan.theduke1989 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:24:
Hallo tweakers,
Ik heb een vraag. Heb helaas mijn telefoon op de rand van kofferbak gezet en de kofferbak kwam precies op het scherm waardoor het erop drukte. Dus een mijn scherm is gebroken.
Is er iemand die weet waar ik dit goed kan laten repareren?
Maar volgens mij alleen geldig als het via Mi.com gekocht is.
Probeer het zou ik zeggen 😉
[ Voor 5% gewijzigd door Jay47 op 11-08-2024 15:39 ]
Bedankt, heb net even een email gestuurd om te vragen wat ze kunnen aanbieden.Jay47 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 15:34:
[...]
Via Xiaomi zelf, je mag 1 keer je scherm binnen een jaar na aankoop gratis laten fixen. Je moet wel kunnen aantonen dat je het niet expres hebt gedaan.
Maar volgens mij alleen geldig als het via Mi.com gekocht is.
Probeer het zou ik zeggen 😉
Is sowieso niet expres. Daarnaast moet ik het bij de Duitse mi.com doen. Kom uit Duitsland.
Full rom zip:
https://bigota.d.miui.com...AEUXM_f7e814c1f9_14.0.zip
OTA link:
https://cdnorg.d.miui.com...AEUXM-29302c266f-14.0.zip
Als Xiaomi deze maandelijkse cycle volhoud zou dat top zijn
:strip_exif()/f/image/U2zYnib0iNjs4GOyoIiBpZnd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YwUbGn2F5p1soYzc3WY2KAjE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 110% gewijzigd door Brotuck op 06-09-2024 19:27 ]
Just here for the fun
https://bn.d.miui.com/OS1...AEUXM_6c71e9140d_14.0.zip
Dit is de OTA file:
https://bn.d.miui.com/OS1...AEUXM-41d10a32bc-14.0.zip
Just here for the fun
---update, las dat een 3rd party launcher nog wel eens problemen geeft en je in safe mode kan booten. Uiteindelijk is het zo gelukt:
Boot in safemode lukte (hard power-off, +/- 4 seconden na MI-logo volume down ingedrukt houden: telefoon trilt even tijdens het HyperOS bootscherm en boot dan in safemode). Hier is 3rd party software, dus ook Nova Launcher, uitgeschakeld.
Vervolgens normale boot, ook goed. Daar Nova Launcer (meest recente v8.0 en v8.1 versies getest) weer ingeschakeld en het probleem is terug. Lijkt dus door Nova Launcher of de combinatie van deze update en Nova Launcher (of een custom launcher) te komen; niet zozeer de update zelf. Zodra eenmaal geboot werkt Nova Launcher overigens prima...
[ Voor 50% gewijzigd door oCe op 11-09-2024 09:23 ]
-I am Jack's wasted life.
Ik zit er aan te denken om een Xiaomi 14 te kopen, maar ik vroeg me af hoeveel bloatware er op zit? Lees veel slechte verhalen over ads en bloatware op Xiaomi telefoons.. ik haal het liefst alles eraf. Is dit makkelijk te verwijderen op de telefoon zelf?
Alvast bedankt, dat is het enige wat me nog tegen houd om deze te kopen
Zoek eens in de topic op bloat en daarna op reclame.Ghosjj schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:52:
Hallo,
Ik zit er aan te denken om een Xiaomi 14 te kopen, maar ik vroeg me af hoeveel bloatware er op zit? Lees veel slechte verhalen over ads en bloatware op Xiaomi telefoons.. ik haal het liefst alles eraf. Is dit makkelijk te verwijderen op de telefoon zelf?
Alvast bedankt, dat is het enige wat me nog tegen houd om deze te kopen
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Bedankt voor je reactie maar ik kan daar geen duidelijk antwoord uit halen. Ik lees dingen over custom roms en iets over een debloat tool op de computer, maar dat is niet wat ik zoek.13art schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 18:51:
[...]
Zoek eens in de topic op bloat en daarna op reclame.
Zit er bloat op? JaGhosjj schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:11:
[...]
Bedankt voor je reactie maar ik kan daar geen duidelijk antwoord uit halen. Ik lees dingen over custom roms en iets over een debloat tool op de computer, maar dat is niet wat ik zoek.
Kan je het makkelijk verwijderen? Ja, maar sommige zaken zal je een tool voor nodig hebben, maar dit werkt ook vrij eenvoudig.
Zit er reclame op? Als je een toestel met een Global EEA rom (=officiële Europese versie) hebt dan kan je de reclame eenvoudig uitzetten. Ook zal deze wat minder bloat bevatten dan een Chinees toestel. En anders moet je aan de slag met het flashen van roms.
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 20-09-2024 19:16 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Bij een Global EEA Rom zit er bijna geen bloatware op omdat deze moet voldoen aan de EU wetgeving betreffende privacy.Ghosjj schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:11:
[...]
Bedankt voor je reactie maar ik kan daar geen duidelijk antwoord uit halen. Ik lees dingen over custom roms en iets over een debloat tool op de computer, maar dat is niet wat ik zoek.
Ads kun je bij het instellen van je toestel uitzetten (of aan).
Daarna kun je eenvoudig via ADB apps uitzetten of verwijderen, daar zijn tools voor te vinden om je bij te helpen zodat je zelf kunt kiezen wat je verwijdert of uit zet.
[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 20-09-2024 20:44 ]
Precies, de spijker op z'n kop!Too5 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:18:
Ik heb een xiaomi 14 sinds 3 weken. Ja, er zat wel wat bloatware op, maar naar mijn idee niet meer dan op een Samsung. En ja, ze zijn prima te verwijderen en/of uit te zetten zonder custom roms ed. Ik heb erop gegoogled en vrijwel de eerste de beste link die ik tegen kwam was behulpzaam.
Thanks, had hetzelfde probleem afgelopen weekend, gelukkig gewacht met updaten tot ik terug was van vakantieoCe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:18:
Vanochtend stond een update voor mijn Xiaomi 14 klaar (1.0.22.0.UNCEUXM). Helaas is het toestel daarna in een bootloop beland: eerst het MI-logo na het booten, dan +/- 20 minuten het Xiaomi HyperOS bootscherm met daaronder drie bewegende bolletjes, repeat. Dat draait al een uur, ook handmatig een reboot geprobeerd... no luck so far. Iemand nog tips/suggesties? Hoop niet een factory reset te moeten doen (assuming dat dat helpt)...
---update, las dat een 3rd party launcher nog wel eens problemen geeft en je in safe mode kan booten. Uiteindelijk is het zo gelukt:
Boot in safemode lukte (hard power-off, +/- 4 seconden na MI-logo volume down ingedrukt houden: telefoon trilt even tijdens het HyperOS bootscherm en boot dan in safemode). Hier is 3rd party software, dus ook Nova Launcher, uitgeschakeld.
Vervolgens normale boot, ook goed. Daar Nova Launcer (meest recente v8.0 en v8.1 versies getest) weer ingeschakeld en het probleem is terug. Lijkt dus door Nova Launcher of de combinatie van deze update en Nova Launcher (of een custom launcher) te komen; niet zozeer de update zelf. Zodra eenmaal geboot werkt Nova Launcher overigens prima...
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Moet wel eerlijk zeggen dat als een launcher dit veroorzaakt wel erg dramatisch is met updaten.Bokkie schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:26:
[...]
Thanks, had hetzelfde probleem afgelopen weekend, gelukkig gewacht met updaten tot ik terug was van vakantie
Mja, geen idee waar het aan ligt, vorige update geen probleem gehad, gebruik ook geen nightly van Nova launcher.theduke1989 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:09:
[...]
Moet wel eerlijk zeggen dat als een launcher dit veroorzaakt wel erg dramatisch is met updaten.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
zit te twijfelen om van xiaomi af te stappen naar een niet chinees, maar aan de andere kant zijn het gewoon goede telefoons.
Ik gok dat de camera van de reguliere 14T een 6-7/10 zou zijn ivm een Pro. Voor zover ik de reviews zie.
De fotos ben ik wel tevreden over, de videos is so so. Als je switcht van zoom tijdens het maken van een video zie je bij sommige cameras een mooie overgang. Bij de 14T is het gewoon een knalharde cutoff van de ene zoom naar de andere zoom.
Accuduur is prima voor mij. Bouwkwaliteit is weer even wennen. Waar de 14T Pro volgens mij aan de zijkanten ook aluminium is, heeft de 14T plastic zijkanten. Dat voelt verder minder premium maar de tijd moet uitwijzen hoe het zich verhoudt.
Al met al tevreden hier.
[ Voor 6% gewijzigd door Brotuck op 07-10-2024 08:56 ]
Just here for the fun
Bij mij geeft hij in het systeem wel aan dat hij een flexibel refresh rate en het aanpast obv de situatie? Wat bedoel je exact?Brotuck schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 08:43:
De T modellen (van de 14) hebben geen flexibele refreshrate, wel weer een groter scherm en ik begreep ook geen macro functie op de camera. Maar dat is denk ik zo verholpen met een update van de software. Op zich zou ik wel de 14 T Pro overwegen als ik niet al de Ultra heb. En die bevalt prima.
Als je punt overigens is dat het inferieure toestellen zijn tov de reguliere nummers dan ben ik dat zeker met je eens. Het zijn voor mij toestellen die midrange zullen zijn tov high end die de reguliere toestellen zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door soskes op 07-10-2024 09:45 ]
Nee hoor niet inferieur eerder anders. Ik heb jaren diverse Xperia 1 toestellen gehad en die stond ook op 60 of 120. Vond ik een van de mooiste schermen hebben.soskes schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:44:
[...]
Bij mij geeft hij in het systeem wel aan dat hij een flexibel refresh rate en het aanpast obv de situatie? Wat bedoel je exact?
Als je punt overigens is dat het inferieure toestellen zijn tov de reguliere nummers dan ben ik dat zeker met je eens. Het zijn voor mij toestellen die midrange zullen zijn tov high end die de reguliere toestellen zijn.
Wel ben ik erg benieuwd naar de camera kwaliteit t.o.v. de 14 en 14 ultra
Just here for the fun
Erg fijn toestel, maar dat was de 12T Pro ook al wel.
Deze 14 kan wel draadloos laden, dat is fijn. Kon de 12 niet terwijl de 10 daarvoor het wel kon. Ook is deze 14 waterdicht en dat was de 12 ook niet.
Wat ik me afvraag: Xiaomi adverteert met allerlei AI Apps: AI Interpretor, AI Notes, AI Recorder, AI video editor en nog veel meer. Ze hebben op YouTube allemaal filmpjes over deze apps en op de Nederlandse pagina staan ze allemaal uitgebreid uitgelegd.
Maar ik kan geen enkele van deze apps vinden
En ook Circle to Search doet het niet en die zou vanaf 6 oktober beschikbaar moeten zijn. Nou vind ik dat laatste niet zo erg, maar die AI apps zou ik graag hebben. Kijk ik er compleet overheen of...?
De Xiaomi Mi14T Pro kost mij 799€ ipv 899€ maar doe dit voor twee jaar 33€ per maand is een leuke prijs. Inclusief nog de redmi pad pro tablet (Xiaomi Deutschland)
Alleen war ik erg jammer vindt is de MTK. Ik ben nooit voorstander geweest van deze serie socs. (Vaak geen updates meer, en ROM community is ook niet actief)
Dus na die twee jaar gaat hij er sowieso uit.
[ Voor 20% gewijzigd door theduke1989 op 09-10-2024 13:25 ]
Ben benieuwd wat je na een aantal dagen van de 14t pro vindt!
[ Voor 7% gewijzigd door hollabizack12 op 09-10-2024 13:28 ]
In de gallery app kan je extensies downloaden daar zul je veel van de ai kunnen terugvinden. Je kan ergens op 3 puntjes drukken, daar moet je zijn. Ook ff de gallery editor downloaden.vrow schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 23:22:
Ik heb sinds twee dagen ook de 14T Pro, kom van de 12T Pro.
Erg fijn toestel, maar dat was de 12T Pro ook al wel.
Deze 14 kan wel draadloos laden, dat is fijn. Kon de 12 niet terwijl de 10 daarvoor het wel kon. Ook is deze 14 waterdicht en dat was de 12 ook niet.
Wat ik me afvraag: Xiaomi adverteert met allerlei AI Apps: AI Interpretor, AI Notes, AI Recorder, AI video editor en nog veel meer. Ze hebben op YouTube allemaal filmpjes over deze apps en op de Nederlandse pagina staan ze allemaal uitgebreid uitgelegd.
Maar ik kan geen enkele van deze apps vinden
En ook Circle to Search doet het niet en die zou vanaf 6 oktober beschikbaar moeten zijn. Nou vind ik dat laatste niet zo erg, maar die AI apps zou ik graag hebben. Kijk ik er compleet overheen of...?
De ai ondertiteling staat tussen de Quicksettings in het dropdown menu.
Circle to search heb ik nog niet kunnen vinden helaas. Zou er nu toch op moeten zitten!
Inderdaad, gister kon ik opeens die AI-dingen vinden. Ze werken best goed!hollabizack12 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 13:31:
[...]
In de gallery app kan je extensies downloaden daar zul je veel van de ai kunnen terugvinden. Je kan ergens op 3 puntjes drukken, daar moet je zijn. Ook ff de gallery editor downloaden.
De ai ondertiteling staat tussen de Quicksettings in het dropdown menu.
Circle to search heb ik nog niet kunnen vinden helaas. Zou er nu toch op moeten zitten!
Er is ook een menu AI-services in de instellingen verschenen, maar daar staan geen instellingen maar puur reclame / uitleg.
Circle to Search doet het inmiddels ook (die instelling staat wel daar dan, als enige). Maar werkt alleen als je de Xiaomi Launcher gebruikt, niet met Nova Launcher in elk geval.
De AI-Tolk zit er half in.
Die zou als instelling in het menu moeten staan, maar is daar nog niet te vinden.
Echter, als je een telefoongesprek gaat voeren, kan je vanaf links een soort menu in beeld schuiven (staat een verticale balk), dan staat op de bovenste rij 'interpreteren'. Dat start de AI-Tolk. Als je dan op het icoon drukt om alle apps die draaien te tonen (de knop linksonder, naast de home-knop en de back-knop) dan zie je ook dat die app AI-Tolk heet. Je kunt ook de instellingen openen en dergelijke.
Maar zodra je het telefoongesprek beëindigt , sluit AI-Tolk en kun je 'm niet handmatig meer openen omdat hij nergens nog te vinden is.
Wat ik de beste apps vindt van alle
Dual apps, dit evenaart alle apps die er zijn.
Daarnaast ook die file manager is echt top. Beter dan bijvoorbeeld de google versie. B
Mijn vrouw heeft de pro8 echt niet om aan te raden.
Sorry, wat wil je uitzetten?theduke1989 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:52:
Kan je die ook uitzetten?
Dat staat uit totdat je het gebruikt.
Dan krijg je de AV waarmee je akkoord moet gaan. Als je niet akkoord gaat, werkt het sowieso niet.
Maar ben je wel akkoord gegaan, dan wordt er niks naar de AI gestuurd totdat je op het knopje drukt om het te uploaden. Tenminste, daar gaan we dan vanuit. Maar het is niet zo dat al je teksten of foto’s standaard naar de ai gaan. En ik vraag me af of de ai (volledig) online is. Want voor bijvoorbeeld de ai-foto-functies moest ik 880 MB downloaden en installeren. En in de telefoon zitten speciale chips met AI-kernen. Dus ik weet niet in hoeverre je teksten en foto’s je telefoon verlaten. Kijk, het LLM staat online maar als de AI lokaal draait en het online LLM als een soort harde schijf benadert, dat zou ook kunnen. Want anders had ik ook geen download van 880 MB en dure chips nodig.
-I am Jack's wasted life.
Heeft iemand een oplossing waar ik dit kan laten doen?
Ik heb Chinese rom en wil een Europese rom
[ Voor 4% gewijzigd door Spitter op 10-10-2024 23:03 ]
Dezelfde reden voor mij ook ja. Mijn Mi 14 Ultra had ook barsten in het scherm. Telefoon doet het wel. Maar hoe lang is nog de vraag. Ik had gelukkig een goedkope screenprotector laag erop,.wat alle glasscherven bij elkaar houdt.mcgrave schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:57:
Vandaag nog een Xiaomi14t gekocht doordat mijn scherm het begeven heeft vanochtend helaas. Probleem is nu wel hoe zet ik de gegevens over van mijn Xiaomi12 naar de 14t met een kapot scherm waar ik dus geen verificatie kan geven..?
Ik zie inderdaad een groen bolletje in beeld bij full screen video afspelen. Maar die geeft toch aan of je camera, microfoon of locatie wordt gedeeld? Als ik locatie uitzet is het groene bolletjes weg.Deezers schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:35:
Iemand die de 14T pro heeft en kan vertellen of bij Google maps je locatie delen en bij fullscreen video afspelen en kwartslag draaien een groen bolletje in beeld blijft zien? Dat was een bug in de software bij andere telefoons.
Waarom maar max 3 notificaties in de notificatie balk terwijl er veel meer ruimte is?
Waarom kan ik de klok niet uitzetten in de notificatie balk?
Waarom krijg ik de quick settings te zien als ik rechts naar beneden swipe en moet ik links naar beneden swipen om mijn notificaties te zien? Ik wil zoals bij mijn vorige telefoons (OnePlus, Samsung, Motorola) de notificaties zien als ik 1x naar beneden swipe en bij een 2e swipe de quick settings.
Verder zie ik geen duidelijke scheiding meer in belangrijke notificaties en minder belangrijke, het lijkt allemaal dwars door elkaar te staan.
Ook kan ik geen andere launcher gebruiken want dan werken de navigation gestures niet meer.
In developer options "USB debugging (security settings)" aanzetten vereist dat je een Mi account hebt.
Ik vind dat ze bij Xiaomi rare keuzes maken. Zijn dit dingen die op te lossen zijn en kijk ik erover heen?
Ik ben 2 dagen bezig geweest om de telefoon in te stellen maar zit erover te denken om hem weer terug te sturen.
[ Voor 6% gewijzigd door renem op 10-10-2024 10:07 ]
Als je bij Google Maps 'locatie delen' aan hebt staan met meerdere mensen wil je niet elke keer de gps-knop uitzetten als je een video kijkt. Dat lijkt een ontwerp/softwarefout.renem schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:50:
[...]
Ik zie inderdaad een groen bolletje in beeld bij full screen video afspelen. Maar die geeft toch aan of je camera, microfoon of locatie wordt gedeeld? Als ik locatie uitzet is het groene bolletjes weg.
[ Voor 3% gewijzigd door Deezers op 10-10-2024 11:51 ]
Heb dat inderdaad ook niet eerder gezien op andere toestellen. En kijk naar mijn verhaal hierboven dan kan dat ook toegevoegd worden aan het lijstje.Deezers schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 11:50:
[...]
Als je bij Google Maps 'locatie delen' aan hebt staan met meerdere mensen wil je niet elke keer de gps-knop uitzetten als je een video kijkt. Dat lijkt een ontwerp/softwarefout.
Voor de wijziging naar volte zou ik nog ongeveer 20% batterij over hebben. Ik heb de telefoon precies hetzelfde gebruikt als voorgaande dagen.
Had ik niet verwacht, daar ik altijd dacht dat vowifi beter was. In dit geval dus niet.
Om heel erg eerlijk te zijn klinkt dit een beetje als toeval. Of er hing eerst misschien nog een app op de achtergrond of iets?hollabizack12 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 16:19:
Verbazing: ik had verwacht dat vowifi zuiniger zou zijn qua verbruik ten opzichte van volte. Ik had de voorkeur dan ook op vowifi staan. Batterijduur viel me erg tegen dus toch even mijn instellingen nagelopen en alleen maar 1 ding gewijzigd: voorkeur voor volte. Mijn batterijduur is meteen drastisch verbeterd. Heb nu nog 47% over met een sot van 5 uur.
Voor de wijziging naar volte zou ik nog ongeveer 20% batterij over hebben. Ik heb de telefoon precies hetzelfde gebruikt als voorgaande dagen.
Had ik niet verwacht, daar ik altijd dacht dat vowifi beter was. In dit geval dus niet.
Ik zou het nog even een paar dagen aankijken, want dit klinkt niet aannemelijk.
Ik heb de hele dag VoWifi aanstaan en doe verder niks met de telefoon en dan is er na een dag op het werk zo'n 4% stroom opgegeten.
Nee daarom verbaasde het mij ook maar verder is er niks aan de omstandigheden gewijzigd. Geen nieuwe apps, geen oude apps verwijderd. Ik snap het ook niet. Zolang het maar zo blijft ben ik blij! 4% eraf na een werkdag is heel netjes. Bij mij ging er in 1 nacht wel een procent of 8 vanaf. Zal het vannacht eens aankijken.vrow schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:20:
[...]
Om heel erg eerlijk te zijn klinkt dit een beetje als toeval. Of er hing eerst misschien nog een app op de achtergrond of iets?
Ik zou het nog even een paar dagen aankijken, want dit klinkt niet aannemelijk.
Ik heb de hele dag VoWifi aanstaan en doe verder niks met de telefoon en dan is er na een dag op het werk zo'n 4% stroom opgegeten.
Misschien belangrijk om te vermelden om welke telefoon het gaatSpitter schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:57:
Het lukt mij niet om de bootloader te unlocken, krijg iedere keer melding dat quata limiet is bereikt en dat ik het volegnde dag weer moet proberen.
Heeft iemand een oplossing waar ik dit kan laten doen?
Ik heb chinese rom en wil een europese rom
Hierdoor ga ik denk toch de 14t pro halen. Lijkt me een heerlijke upgrade
Ik had inderdaad de 12T Pro en die net vervangen door de 14T Pro.gupfishy schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:06:
Moet zeggen dat ik hyperos helemaal niet zo verkeerd vind. Heb nu de 12t en op werk een Samsung a55. Maar als ik dan naar beide kijk denk ik dat ze best gelijk zijn in kwaliteit.
Hierdoor ga ik denk toch de 14t pro halen. Lijkt me een heerlijke upgrade
De verschillen zijn niet supergroot, maar de AI-functies zijn best wel goed, bijvoorbeeld de fotobewerking. Moet je daar natuurlijk wel wat aan hebben / kunnen. Qua snelheid zijn ze wel vergelijkbaar hoor, ik merk niet dat de 14T Pro sneller is. En het scherm zie je het verschil vooral als je ze naast elkaar houdt :-)
Maar de 14T Pro kun je wel weer draadloos opladen als je dat handig vindt, de camera's zijn een stukje beter. Wil je bijblijven met nieuwe dingen als Google Gemini, Circle to Search en dergelijke dan heb je inderdaad het nieuwe model weer 'nodig'. Zo doe ik het ook hoor en de vorige schuift weer door naar een van de kinderen en zo gebruiken we alle telefoons toch lang totdat ze kapot zijn.
Ik heb hier zelf geen verstand van, maar misschien weet @snah001 meerSpitter schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 23:05:
xiaomi 14 chinese versie
Kun je niet met de unlock tools voor de Global of Global EEA versies doen.
Hier een link naar iemand (via XDA) die dat op afstand voor je kan doen maar reken met een bedrag van max €100,- voor deze werkzaamheden,
Je moet nl een Developer account hebben om dat te kunnen doen en daar moet je dik voor betalen dus is er via XDA een persoon die over een dev account beschikt en dan tegen betaling jouw toestel unlocked:
https://xdaforums.com/t/xiaomi-auth-flash.4627375/
[ Voor 23% gewijzigd door snah001 op 13-10-2024 05:02 ]
Was het niet zo dat je met een niet China Xiaomi account gewoon een unlock kan doen, maar dat de regels hieromheen was strenger waren. Of is dat inmiddels weer veranderd ?snah001 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 05:00:
Om de Chinese versie van de telefoon te unlocken is een probleem.
Kun je niet met de unlock tools voor de Global of Global EEA versies doen.
Hier een link naar iemand (via XDA) die dat op afstand voor je kan doen maar reken met een bedrag van max €100,- voor deze werkzaamheden,
Je moet nl een Developer account hebben om dat te kunnen doen en daar moet je dik voor betalen dus is er via XDA een persoon die over een dev account beschikt en dan tegen betaling jouw toestel unlocked:
https://xdaforums.com/t/xiaomi-auth-flash.4627375/
Je kan tot 3 devices koppelen aan jouw account waar je unlock voor hebt aangevraagd namelijk, dus ik vraag me serieus af of een tweede of derde device gekocht in china niet gewoon unlocked dan.
Overigens had ik dit weekend wat tijd over om eens het verschil te bekijken tussen de EEA en Global versie (op de 14 Ultra), nou dat verschil is helemaal niet zo groot.
Alles blijft exact hetzelfde en bevestigd het vermoeden dat je makkelijk Global en EEA versies door elkaar heen kan gebruiken. Zolang je maar de full rom flashed en niet de ota file.
Waarom zou je dat willen/doen ? Nou gewoon omdat het kan
Just here for the fun
Ik zal ook wachten totdat ik thuis ben en proberen.
Welke ROM krijg je bij de Xiaomi Mi14T Pro? De EU ROM of Chinese
[ Voor 29% gewijzigd door theduke1989 op 13-10-2024 09:16 ]
Kan alleen nog via een Dev account.
Voor de Global en Global EEA gaat het op de "oude manier" met een wachttijd van "x" uren.
Ik heb hem op global gezet de app, maar paseert niks.
ziou graag tot mijn case and screen protector aankomen het willen unlocken, zodat ik het niet meer hoef uit elkaar te halen.
[ Voor 32% gewijzigd door theduke1989 op 13-10-2024 21:30 ]
:strip_exif()/f/image/5KKzmKF2HIcjBjIBv0axS3tJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 77% gewijzigd door alper_maestro op 18-10-2024 01:53 ]
Heb je de telefoon nog gehouden? Ik ben nog steeds aan het twijfelen omdat ik bij google maps dus continu locatie delen aan heb staan en geen zin heb om dat groene icoontje steeds in beeld te zien, ook bij tijdens een video bekijken (dat ervaren meer mensen op Reddit ook). Dat kan Xiaomi met een update oplossen maar de vraag is of ze datrenem schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:00:
[...]
Heb dat inderdaad ook niet eerder gezien op andere toestellen. En kijk naar mijn verhaal hierboven dan kan dat ook toegevoegd worden aan het lijstje.
uiteindelijk nog gaan doen en ik heb nu ook een Poco en de software kant en alle bloatware ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee. Maar momenteel is de 14t pro qua prijs/kwaliteit wel erg aantrekkelijk, zeker met inruilen kan je hem uiteindelijk voor 600 euro (helaas net te laat voor de 1tb upgrade) krijgen maar dan wil ik mij dus niet ergeren. De meeste telefoons zitten rond de 1000 euro voor vergelijkbare specs, en Samsung en Google hebben bijvoorbeeld 7 jaar updates ipv 4 jaar bij Xiaomi.
Maar Xiaomi maakt wel vaker rare keuzes want de Mix Flip heeft geen e-sim, is niet stof en waterdicht en heeft geen draadloos opladen, dus erg toekomstbestendig is deze dan niet (en dat voor boven de 1000 euro...).
Ik heb hem gehouden, net wat je zegt het is wel een goeie deal; €900 voor een 1TB telefoon waarbij ik ook nog gratis een tablet kreeg en een lader voor 1 euro.Deezers schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:43:
[...]
Heb je de telefoon nog gehouden? Ik ben nog steeds aan het twijfelen omdat ik bij google maps dus continu locatie delen aan heb staan en geen zin heb om dat groene icoontje steeds in beeld te zien, ook bij tijdens een video bekijken (dat ervaren meer mensen op Reddit ook). Dat kan Xiaomi met een update oplossen maar de vraag is of ze dat
uiteindelijk nog gaan doen en ik heb nu ook een Poco en de software kant en alle bloatware ben ik eigenlijk wel een beetje klaar mee. Maar momenteel is de 14t pro qua prijs/kwaliteit wel erg aantrekkelijk, zeker met inruilen kan je hem uiteindelijk voor 600 euro (helaas net te laat voor de 1tb upgrade) krijgen maar dan wil ik mij dus niet ergeren. De meeste telefoons zitten rond de 1000 euro voor vergelijkbare specs, en Samsung en Google hebben bijvoorbeeld 7 jaar updates ipv 4 jaar bij Xiaomi.
Maar Xiaomi maakt wel vaker rare keuzes want de Mix Flip heeft geen e-sim, is niet stof en waterdicht en heeft geen draadloos opladen, dus erg toekomstbestendig is deze dan niet (en dat voor boven de 1000 euro...).
Maar ik ben er zeker nog niet tevreden mee. Ik kom van een extreem goedkope Motorola Edge 40 Neo, die best goeie specs heeft en eerlijk gezegd dat ding deed wat ie moest doen. Ik had alleen een probleem met een Jabra bluetooth headset die maar niet wilde verbinden met Microsoft Teams in een werkprofiel. Maar je raad het al; op deze telefoon exact hetzelfde probleem.
Daarnaast had ik de afgelopen week ook al 2 spontane reboots en ik heb het idee dat de batterij extreem snel leeg loopt. Ik moet zeker 2x per dag laden. Met mijn Motorola haalde ik op 1 lading vaak wel het einde van de dag. En waardoor dit nou komt??? Als ik zie wat de grootverbruikers van de accu zijn dan is het iedere keer weer een andere app.
Hyper OS zit nog op versie 1 en heb begrepen dat binnenkort versie 2 uitkomt. Ik hoop dat dan veel van mijn problemen opgelost zijn. Anders gaat ie toch snel weer in de verkoop.
Ik denk dat je dat via adb zou kunnen doen.theduke1989 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:01:
Kan iemand me vertellen hoe ik die Gemini shit verwijderen kan? Of is het ingebakken in het OS?
Dat is niet normaal. Spontane reboots horen er niet bij en de batterij gaat bij mij makkelijk twee tot drie dagen mee - natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je ermee doet, snap ik, maar twee keer per dag laden is dus niet normaal.renem schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:12:
[...]
Ik heb hem gehouden, net wat je zegt het is wel een goeie deal; €900 voor een 1TB telefoon waarbij ik ook nog gratis een tablet kreeg en een lader voor 1 euro.
Maar ik ben er zeker nog niet tevreden mee. Ik kom van een extreem goedkope Motorola Edge 40 Neo, die best goeie specs heeft en eerlijk gezegd dat ding deed wat ie moest doen. Ik had alleen een probleem met een Jabra bluetooth headset die maar niet wilde verbinden met Microsoft Teams in een werkprofiel. Maar je raad het al; op deze telefoon exact hetzelfde probleem.
Daarnaast had ik de afgelopen week ook al 2 spontane reboots en ik heb het idee dat de batterij extreem snel leeg loopt. Ik moet zeker 2x per dag laden. Met mijn Motorola haalde ik op 1 lading vaak wel het einde van de dag. En waardoor dit nou komt??? Als ik zie wat de grootverbruikers van de accu zijn dan is het iedere keer weer een andere app.
Hyper OS zit nog op versie 1 en heb begrepen dat binnenkort versie 2 uitkomt. Ik hoop dat dan veel van mijn problemen opgelost zijn. Anders gaat ie toch snel weer in de verkoop.
Ik zou hem even helemaal resetten en dan verder even niks erop.
Is de batterij dan nog steeds heel snel leeg en/of reboots, dan is er iets mis met de hardware en moet hij terug naar de winkel, helaas.
Ik heb hem nu een weekje geloof ik. Op zich prima maar tot op heden nog geen extra fouten kunnen ontdekkenhollabizack12 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:52:
Hoe bevalt de 14t (pro) jullie nu? Ik ben er blij moet ik zeggen. Minpuntjes vind ik de haptics en het gebrek aan goede zoom voorbij 3.5x. voor de rest prima. Batterijduur is goed genoeg en het laden supersnel. Scherm is goed, speakers ook en de camera is net wat onder topniveau maar zeker goed genoeg voor alledaags gebruik.
De 14 serie (inclusief de 14T-modellen) krijgen 4 jaar OS upgrades(tot 2028) en 5 jaar beveiligingsupdates (tot 2029).Deezers schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:43:
De meeste telefoons zitten rond de 1000 euro voor vergelijkbare specs, en Samsung en Google hebben bijvoorbeeld 7 jaar updates ipv 4 jaar bij Xiaomi.
Extreem goedkope telefoons kosten meestal niet 400 euro rond de release, maar eerder 100 euro (zie product: Motorola Moto E14).renem schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 22:12:
Ik kom van een extreem goedkope Motorola Edge 40 Neo, die best goeie specs heeft en eerlijk gezegd dat ding deed wat ie moest doen.
Waar zie je de Groene icoontje? Want bij mij zie ik het niet.Deezers schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 21:43:
[...]
Heb je de telefoon nog gehouden? Ik ben nog steeds aan het twijfelen omdat ik bij google maps dus continu locatie delen aan heb staan en geen zin heb om dat groene icoontje steeds in beeld te zien, ook bij tijdens een video bekijken (dat ervaren meer mensen op Reddit ook). Dat kan Xiaomi met een update oplossen maar de vraag is of ze dat
:strip_exif()/f/image/DgylTJdaUjSwlhLGjcvqxdzf.jpg?f=fotoalbum_large)
Alleen de pijl zie ik.
Hoe kan je dit zien
Heb het ook op mijn 12t..begin vervelend maar na paar dagen zie ik het al niet meer
[ Voor 16% gewijzigd door Jay47 op 20-10-2024 21:13 ]
Er is wel een fout / andere interpretatie door Xiaomi want als je je locatie continu deelt op de achtergrond via google maps (locatie delen optie) blijft dat icoontje dus de hele tijd actief en zie je dat terug bij Netflix en YouTube etc. terwijl andere telefoonmerken zoals Samsung bij Android 14 dit niet hebben bij continue locatie delen. Dat kan Xiaomi oplossen met een update, maar dat zit er voorlopig nog niet aan te komen ben ik bang.Jay47 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:11:
Groen puntje heeft niks te maken met Xiaomi maar met Android. Dit is bij Android 14 geïntroduceerd, alles wat je locatie gebruikt zie je een groen bolletje. Maar niet alleen je locatie, ook bij gebruik van bijv je camera zie je een groen bolletje. Dit heeft met rechten te maken en Android 14 laat je zien welk app wat gebruikt op dat moment.
Maar het is toch logisch dat je je locatie continu deelt als je Google Maps gebruikt? Zelfde geldt voor Flitsmeister.Deezers schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:35:
[...]
Er is wel een fout / andere interpretatie door Xiaomi want als je je locatie continu deelt op de achtergrond via google maps (locatie delen optie) blijft dat icoontje dus de hele tijd actief en zie je dat terug bij Netflix en YouTube etc. terwijl andere telefoonmerken zoals Samsung bij Android 14 dit niet hebben bij continue locatie delen. Dat kan Xiaomi oplossen met een update, maar dat zit er voorlopig nog niet aan te komen ben ik bang.
Maar heb net op m'n 14 Ultra getest, bij Flitsmeister blijft ie continu aan, bij Maps en YouTube juist niet.
Ik vind het een uitstekend idee om zo te kunnen zien wanneer er iets toegang tot je locatie heeft.Jay47 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 02:18:
[...]
Maar het is toch logisch dat je je locatie continu deelt als je Google Maps gebruikt? Zelfde geldt voor Flitsmeister.
Maar heb net op m'n 14 Ultra getest, bij Flitsmeister blijft ie continu aan, bij Maps en YouTube juist niet.
Als die groene stip er is en je gebruikt geen enkele app die locatie gebruikt en/of geen locatie deelt dan weet je dat er iets toegang heeft tot je locatie die dat niet behoort te hebben!!!
Dus voor mij is dit een waardevolle melding.
Probleem bij mij is. Dat ik juist geen groen balkje zie. Kan het zijn omdat mij regio Duitsland is? Want woont sinds paar jaar in Duitsland.
Idd mee eens.snah001 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 04:31:
[...]
Ik vind het een uitstekend idee om zo te kunnen zien wanneer er iets toegang tot je locatie heeft.
Als die groene stip er is en je gebruikt geen enkele app die locatie gebruikt en/of geen locatie deelt dan weet je dat er iets toegang heeft tot je locatie die dat niet behoort te hebben!!!
Dus voor mij is dit een waardevolle melding.
Het praktisch nut valt tegen.
Je moet juist apps kunnen uitsluiten van de groene punt.
Want Google Maps met location sharing Staat aan, dus 24/7 die punt. Daardoor is die punt nietszeggend geworden.
Misschien korte actie.gupfishy schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:30:
xiaomi 14tpro is nu nog maar 699??? das wel snel een drop van 200 euro zeg
Waar zie jij dat? Ik zie alleen dat de gratis tablet actie niet meer actief is.gupfishy schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:30:
xiaomi 14tpro is nu nog maar 699??? das wel snel een drop van 200 euro zeg
Edit: ah Belsimpel. Maar daar krijg je geen lader voor 1 euro bij en geen 150 euro korting en 100 inruil voordeel. Uiteindelijk 600 euro via Xiaomi zelf is nog steeds mogelijk voor de 512b versie (alleen gratis tablet is niet meer op voorraad)
[ Voor 31% gewijzigd door Deezers op 22-10-2024 16:26 ]
Gratis Tablet is er hoor net gekeken.Deezers schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:23:
[...]
Waar zie jij dat? Ik zie alleen dat de gratis tablet actie niet meer actief is.
Edit: ah Belsimpel. Maar daar krijg je geen lader voor 1 euro bij en geen 150 euro korting en 100 inruil voordeel. Uiteindelijk 600 euro via Xiaomi zelf is nog steeds mogelijk voor de 512b versie (alleen gratis tablet is niet meer op voorraad)
Verwachting is de 15 en 15 Pro en Pad 7.
https://xiaomitime.com/xi...-2-0-and-xiaomi-15-17420/
Ook zal dan HyperOS 2.0 gereleased worden.
https://xiaomitime.com/xi...es-and-innovations-17452/
De te verwachten specs van de 15
https://m.gsmarena.com/xi...sheets_leak-amp-63618.php
[ Voor 82% gewijzigd door Brotuck op 24-10-2024 06:41 ]
Just here for the fun
Gisteren ontdekte ik dat ze de screenshots standaard opslaan in de DCIM map waarmee ze dus ook standaard gesynchroniseerd worden met mijn Google Photos, dat wil ik helemaal niet, daar moeten echt alleen de foto's die ik met de telefoon maak in opgeslagen worden. Andere fabrikanten slaan de screenshots op in de Pictures/screenshots map.
Is je batterijduur nog steeds zo slecht?renem schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:21:
Dan geef ik ze nog tot het eind van de maand als Hyper OS 2 uitkomt, zijn de problemen die ik ervaar daarmee niet aangepast/opgelost dan doe ik het toestel in de verkoop.
Gisteren ontdekte ik dat ze de screenshots standaard opslaan in de DCIM map waarmee ze dus ook standaard gesynchroniseerd worden met mijn Google Photos, dat wil ik helemaal niet, daar moeten echt alleen de foto's die ik met de telefoon maak in opgeslagen worden. Andere fabrikanten slaan de screenshots op in de Pictures/screenshots map.
Je zou kunnen proberen apps als Instagram en reddit (mits je die gebruikt) op beperkt achtergrond gebruik te zetten. Dat scheelt bij hyperos een slok op een borrel.
Ik zit veel in de auto en dan hangt ie altijd aan de lader. Alleen ontdekte ik dat na een uur rijden de batterij maar 3% was opgeladen. Nu heb ik een andere autolader gepakt en die doet 10x zoveel) 30% per uur. Nu kom ik de dag wel weer door.
Waarschijnlijk trok ik de batterij op mijn andere telefoons ook gewoon zo snel leeg maar merkte ik het niet omdat ik in de auto weer voldoende bij laadde.
Even 10 seconden bij je pols voelen en dat dan keer zes. Dat moet ongeveer overeen komen dan.theduke1989 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:35:
KN iemand me vertellen hoe accuraat de Hartmeter is?
Heb op mijn 14T pro dit gedaan.
Is het 1% 3% 5% afwijking 10% of meer?
[Afbeelding]
Ga van de 12t over.
Ben eigenlijk altijd tevreden geweest met de 12t en hyperos..dus mooie stap voor komende jaren
Al met al.erg tevreden. Hyperos was al bekend met nu wat Ai maar dat gebruik ik niet echt. Overzetten fluitje van een cent
Update: speakers van de telefoon zijn echt goed. Wat een verschil zeg
[ Voor 13% gewijzigd door jaydenjarno op 25-10-2024 20:31 ]
Ik heb alles standaard..ik ben geen profi om eerlijk te zijn..dus qua instellingen heel moeilijk.Mother_lepard schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:36:
Ik had de 14T pro nog in mijn achterhoofd als optie voor volgend jaar, maar als ik de foto's zie... Ai. Heb je instellingen op uit staan dat de beelden zo onscherp zijn?
Just here for the fun