Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrow
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-08 09:47
Mother_lepard schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:36:
Ik had de 14T pro nog in mijn achterhoofd als optie voor volgend jaar, maar als ik de foto's zie... Ai. Heb je instellingen op uit staan dat de beelden zo onscherp zijn?
Of gewoon geen vaste hand.
Ik kan ook met de allerduurste spiegelreflex de allerberoerdste foto's maken. Dat is gewoon een gave :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Vandaag is zijn de nieuwe Xiaomi 15 en 15 Pro gereleased.
De 15 Pro heeft wel een fors grotere accu gekregen.
Helaas nog niet een boatloader unlockte versie te verkrijgen maar zal niet lang duren.
Zijn al gewoon leverbaar maar na 1 uur gelijk out of stock:

https://tradingshenzhen.com/en/xiaomi-redmi-smartphones

[ Voor 29% gewijzigd door snah001 op 29-10-2024 17:41 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:40
Ik zie dat de Chinese modellen dit jaar weer gewoon band 20 hebben. Dan is het helemaal feest. Na een tijdje zullen deze voor mooie prijzen aan te schaffen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Als Samsung of Apple hun nieuwe lijn aan nieuwe toestellen introduceren dan staat het al 1 uur van te voren hier op Tweakers met foto's en al.
Nu is het doodstil en voor mij een duidelijk teken hoe biased Tweakers is ten opzichte van andere merken zoals Xiaomi Oppo etc..
Overigens was de launch al om 13:00 uur dinsdag NL tijd dus tijd genoeg om al wat te plaatsen.
Je zou bijna denken dat ze door genoemde bedrijven in de eerste regel betaald worden voor de publicatie.
Maar zullen ze altijd hard ontkennen.

[ Voor 10% gewijzigd door snah001 op 30-10-2024 04:45 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:12

oCe

aka Dookie.

Verbaasde me ook over het gebrek aan Xiaomi 15 nieuws op de FP...

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 15:47
hollabizack12 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:19:
Ik zie dat de Chinese modellen dit jaar weer gewoon band 20 hebben. Dan is het helemaal feest. Na een tijdje zullen deze voor mooie prijzen aan te schaffen zijn.
Band 20 is overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 09:40
Ik had hiervoor een vivo x100s en daar miste ik hem toch op kpn. Er waren vaak momenten dat ik ff geen verbinding had in gebouwen of dat Spotify haperde in de auto. Voor mij geen telefoon meer zonder in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:16
Niet alleen dat, je mist in het buitenland ook vaak de nuttige band 20. In Duitsland bijvoorbeeld is het bereik buiten de steden wat minder. Met band 20 heb je eigenlijk overal wel bereik maar zonder zit je echt met grote gaten.
Zonder band 20 is nog te overwegen als je een andere provider hebt en toch alleen in Nederland blijft. Ga je naar het buitenland of heb je KPN? Dan zou ik niet zonder kiezen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-08 21:51
snah001 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 04:16:
Als Samsung of Apple hun nieuwe lijn aan nieuwe toestellen introduceren dan staat het al 1 uur van te voren hier op Tweakers met foto's en al.
Nu is het doodstil en voor mij een duidelijk teken hoe biased Tweakers is ten opzichte van andere merken zoals Xiaomi Oppo etc..
Overigens was de launch al om 13:00 uur dinsdag NL tijd dus tijd genoeg om al wat te plaatsen.
Je zou bijna denken dat ze door genoemde bedrijven in de eerste regel betaald worden voor de publicatie.
Maar zullen ze altijd hard ontkennen.
Wel apart dat Tweakers dan wel meerdere keren iets gepost heeft over de Oneplus 13 en dat Oppo de Find X8 series nu wereldwijd uitbrengt. Heel apart dat er nog niks gepost is over de Xiaomi 15 series

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snah001
Xiaomi staat op de 3de plek kwa verkopen wereldwijd maar de bias hier voor Samsung of Apple is zo groot dat ze het gewoon negeren.
Eigenlijk ongelooflijk van Tweakers.
Wat een flater van jewelste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
Vond ook de video over HyperOS 2.0 van Geekerwan erg interessant. Vooral dat Xiaomi het voor elkaar krijgt om een SoC nog zuiniger te laten zijn met zelfs meer performance. Ook dat Xiaomi een work around gevonden heeft om de Gaussian blur minder GPU intensive te maken. Dat apps ook sneller opgestart worden, is ook altijd mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-09 15:00
Bij Giztop kun je gewoon een 15 pro (of andere modellen) bestellen. De 1tb versie met google store erop kost $1099

[ Voor 10% gewijzigd door Brotuck op 30-10-2024 22:17 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Staat netjes online, jullie kunnen zelf ook submitten heh: nieuws: Xiaomi kondigt met 15-serie eerste smartphone met Snapdragon 8 Elite aan

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
De 14 Global EEA heeft de upgrade naar Android 15 ontvangen versie /OS1.1.4.0.VNCEUXM.

Full rom link:
https://bigota.d.miui.com...-user-15.0-30383d3fc3.zip

Full Ota link: nog niet beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

snah001 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:03:
De 14 Global EEA heeft de upgrade naar Android 15 ontvangen versie /OS1.1.4.0.VNCEUXM.

Full rom link:
https://bigota.d.miui.com...-user-15.0-30383d3fc3.zip

Full Ota link: nog niet beschikbaar
Vandaag als OTA ontvangen en zonder problemen kunnen installeren. Na installatie netjes een popup om de anti-theft functie te configureren. Verder zo op het oog weinig wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:05
Ben benieuwd wanneer die voor de 14t pro komt. Al kijk ik meer uit naar hyperos 2. Zal wel.pas januari of februari worden
Maar geen haast .de telefoon draait als een zonnetje zo snel en soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrow
gupfishy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:50:
Ben benieuwd wanneer die voor de 14t pro komt. Al kijk ik meer uit naar hyperos 2. Zal wel.pas januari of februari worden
Maar geen haast .de telefoon draait als een zonnetje zo snel en soepel
Inderdaad, die staat gepland voor Q1 2025 dus dat is nog even wachten!
Heb jij de AI-tolk al kunnen vinden trouwens?
Dat is de enige app/functie waarover ik veel filmpjes zie, hij staat ook beschreven in het instellingen-menu bij AI-functies, maar ik kan die app met geen mogelijkheid vinden.
Xiaomi support gevraagd en die geeft ook aan dat de app er moet zijn, maar ik heb ‘m niet. Het is niet erg hoor, maar ik was wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
vrow schreef op woensdag 6 november 2024 @ 01:46:
[...]

Inderdaad, die staat gepland voor Q1 2025 dus dat is nog even wachten!
Heb jij de AI-tolk al kunnen vinden trouwens?
Dat is de enige app/functie waarover ik veel filmpjes zie, hij staat ook beschreven in het instellingen-menu bij AI-functies, maar ik kan die app met geen mogelijkheid vinden.
Xiaomi support gevraagd en die geeft ook aan dat de app er moet zijn, maar ik heb ‘m niet. Het is niet erg hoor, maar ik was wel benieuwd.
En dan bedoel je de AI ondertiteling bij geluid uit jouw telefoon ?
Of bedoel je de live vertaling als je met iemand aan het praten bent ?

Die eerste is namelijk al een tijdje aanwezig, die andere zou direct beschikbaar moeten zijn met de T modellen. Mijn Ultra heeft hem nog niet iig.

Ik zou op dit moment zeker geen chinese 15/15 Pro overwegen. Het bootloader unlocken is ook een prijzige aangelegenheid tegenwoordig. En zelf kan je het niet (meer)

Overigens heb ik een dagje getest op mijn 14 Ultra met HyperOS 2 (china rom), maar zo onder de indruk ervan ben ik eigenlijk niet. Snel weer teruggezet naar de Europese versie, want er is dan ook maar beperkte google ondersteuning. Je kunt die wel aanzetten overigens, maar android auto is er niet dan. Ook syncen is puur met de Xiaomi cloud dienst en die ruimte die je als Europeaan krijgt is te weinig voor een full backup.

[ Voor 26% gewijzigd door Brotuck op 06-11-2024 09:20 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitter
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-01 01:04
Het lukt mij nog steeds niet om incoming calls te krijgen via facebook, instagram of andere apps. Iemand een oplossing? Het is mij alleen gelukt om het via whattsapp te laten werken. Voor alle andere apps krijg ik alleen bericht dat ik oproep gemist heb zonder dat telefoon is overgegaan. Ik heb een Xiami 14.

iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Spitter schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:48:
Het lukt mij nog steeds niet om incoming calls te krijgen via facebook, instagram of andere apps. Iemand een oplossing? Het is mij alleen gelukt om het via whattsapp te laten werken. Voor alle andere apps krijg ik alleen bericht dat ik oproep gemist heb zonder dat telefoon is overgegaan. Ik heb een Xiami 14.

iemand een oplossing?
Heb je zitten klooien met rechten? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Spitter schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:48:

iemand een oplossing?
Bekijk de energieinstellingen van de betreffende apps eens, evenals de algemene batterij-/prestatieinstellingen. Om te voorkomen dat je bv notificaties mist (en daarmee oproepen) zou je die apps kunnen uitsluiten van batterijbesparing/slaapstand etc. Zelf ook gedaan bij apps zoals WhatsApp, Discord, mail, etc en sindsdien geen enkele issue mbt iets gemist of niet-werkend oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

oCe schreef op woensdag 11 september 2024 @ 08:18:
Vanochtend stond een update voor mijn Xiaomi 14 klaar (1.0.22.0.UNCEUXM). Helaas is het toestel daarna in een bootloop beland: eerst het MI-logo na het booten, dan +/- 20 minuten het Xiaomi HyperOS bootscherm met daaronder drie bewegende bolletjes, repeat. Dat draait al een uur, ook handmatig een reboot geprobeerd... no luck so far. Iemand nog tips/suggesties? Hoop niet een factory reset te moeten doen (assuming dat dat helpt)...

---update, las dat een 3rd party launcher nog wel eens problemen geeft en je in safe mode kan booten. Uiteindelijk is het zo gelukt:

Boot in safemode lukte (hard power-off, +/- 4 seconden na MI-logo volume down ingedrukt houden: telefoon trilt even tijdens het HyperOS bootscherm en boot dan in safemode). Hier is 3rd party software, dus ook Nova Launcher, uitgeschakeld.

Vervolgens normale boot, ook goed. Daar Nova Launcer (meest recente v8.0 en v8.1 versies getest) weer ingeschakeld en het probleem is terug. Lijkt dus door Nova Launcher of de combinatie van deze update en Nova Launcher (of een custom launcher) te komen; niet zozeer de update zelf. Zodra eenmaal geboot werkt Nova Launcher overigens prima...
Dit probleem is met de Android 15 update van de 14 opgelost overigens, herstarten met Nova Launcher actief gast weer zonder problemen 😊

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23
Weet iemand de oplossing voor het volgende:
Als ik bluetooth aan zet, maakt de xiaomi 14 niet automatisch contact met de apparaten die in de buurt zijn (koptelefoon en smartwatch).
Online heb ik een aantal oplossingen gevonden, maar vooralsnog niets dat werkt.
Met andere telefoons heb ik hier nooit last van gehad.

• Brotuck
De huidige release van Android 15 is nog met HyperOS1 op dit moment, volgens de geruchten kan HyperOS2 einde jaar komen officieel.

Als je een HyperOS 2 test wil doen en je bent unlocked dan kun je de custom rom van xiaomi.eu proberen. Die is gebaseerd op de chinese versie, maar aangepast voor een global release.

Geen idee of ze AI ook hebben aangepakt, want dat was op de chinese rom namelijk engels en chinees.

Als je puur wil testen dan kun je ook de chinese rom flashen, maar dan heb je geen android auto en andere google spullen standaard beschikbaar. Het meeste kan je weer terugzetten door google limited support aan te zetten overigens. Verder is wel veel in het chinees (ook al staat de taal op engels) en kijkt hij puur naar de Xiaomi cloud. Verder werkt het prima. Zelfs op de 14 Ultra werkte verder alles, het is erg stabiel.

Ik heb mijn Pad 6s Pro alweer een weekje draaien op de chinese HyperOS 2 firmware en dat werkt verder prima eigenlijk.

Just here for the fun

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:03
Ik heb ook een vaag probleem.
Dat is me opgevallen nadat ik de ADBxiaomitool heb gebruikt om bepaalde dingen te verwijderen.

Op zich niet echt een probleem. Maar het is niet 100%>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IBzxgmMW3ugNjZRf_eUMfP97vQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCUuvZ7rcLfWrZHFzBpnmwKV.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik een factory reset doe, is het weer weg. Kan in dit ongedaan maken?

• oCe

oCe

aka Dookie.

theduke1989 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:44:
Dat is me opgevallen nadat ik de ADBxiaomitool heb gebruikt om bepaalde dingen te verwijderen.

[Afbeelding]

Wanneer/waarbij komt deze melding tevoorschijn? Of spontaan uit het niets?

• snah001
Is je bootloader unlocked?

• theduke1989
Bootloader is noch locked. Wou het wel. Maar nog niet gedaan. Duurde te lang.

• theduke1989
oCe schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:45:
[...]

Wanneer/waarbij komt deze melding tevoorschijn? Of spontaan uit het niets?
Komt wanneer ik een app wil openen met een andere app bijvoorbeeld. Als ik in chrome PayPal wil openen komt dit soort ongein

• Brotuck
theduke1989 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:44:

[Afbeelding]

Waarom zou je bestanden nog verwijderen ? Je merkt het niet in de performance van het toestel, die is gewoon goed. Dan heb je dit gedoe ook niet.

Just here for the fun

• theduke1989
Brotuck schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:54:
[...]

Waarom zou je bestanden nog verwijderen ? Je merkt het niet in de performance van het toestel, die is gewoon goed. Dan heb je dit gedoe ook niet.
Ging me meer om die Xiaomi dingen op de achtergrond draaien. En ook qua ads etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
Vraagje voor degenen met een 14T Pro; is bij jullie de vowifi verbinding altijd stabiel (dus altijd de melding in de notificatiebalk zodra je op wifi zit?

Bij mij is die constant aan het flippen, aan, uit, aan, uit, aan, uit, ongeacht welk Accesspoint ik gebruik of hoe sterk het wifi signaal is en bij beide simkaarten. Als je de notificatie balk in de gaten houdt wordt je helemaal gek zo vaak je het ziet verspringen.

Uiteraard is het daardoor bijna onmogelijk om te bellen. Bij mij thuis heb ik nauwelijks 4G/5G ontvangst dus ik ben min of meer afhankelijk van vowifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrow
renem schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:34:
Vraagje voor degenen met een 14T Pro; is bij jullie de vowifi verbinding altijd stabiel (dus altijd de melding in de notificatiebalk zodra je op wifi zit?

Bij mij is die constant aan het flippen, aan, uit, aan, uit, aan, uit, ongeacht welk Accesspoint ik gebruik of hoe sterk het wifi signaal is en bij beide simkaarten. Als je de notificatie balk in de gaten houdt wordt je helemaal gek zo vaak je het ziet verspringen.

Uiteraard is het daardoor bijna onmogelijk om te bellen. Bij mij thuis heb ik nauwelijks 4G/5G ontvangst dus ik ben min of meer afhankelijk van vowifi.
Geen enkel probleem mee.
Had je dit altijd al of sinds kort?
Ik had van de week een mail dat Ben/Odido/noem maar bezig is met netwerkonderhoud en dat dat tot problemen met vowifi kan leiden en ze je aanraden dat tijdelijk uit te zetten. Weet zo even niet uit het hoofd of dat onderhoud deze week was, maar het zou je probleem wellicht kunnen verklaren misschien.
Maar ik heb niet de problemen die jij omschrijft, mijn abonnement (in die telefoon) is bij Hollandsnieuwe.
Heb je het probleem ook als je 1 simkaart eruit haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
renem schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:34:

hier ook geen enkel probleem. Ziggo Vodafone combi hier en gewoon op de wifi van de Ziggo modem.
gaat als een trein hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Heb je misschien de "netwerkversnelling" aanstaan ? Te herkennen aan het plus teken bij je wifi. Zet dat maar eens uit.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
vrow schreef op woensdag 20 november 2024 @ 01:33:
[...]

Geen enkel probleem mee.
Had je dit altijd al of sinds kort?
Ik had van de week een mail dat Ben/Odido/noem maar bezig is met netwerkonderhoud en dat dat tot problemen met vowifi kan leiden en ze je aanraden dat tijdelijk uit te zetten. Weet zo even niet uit het hoofd of dat onderhoud deze week was, maar het zou je probleem wellicht kunnen verklaren misschien.
Maar ik heb niet de problemen die jij omschrijft, mijn abonnement (in die telefoon) is bij Hollandsnieuwe.
Heb je het probleem ook als je 1 simkaart eruit haalt?
Vanmorgen wilde ik het gaan testen met 1 sim toen bleek vowifi helemaal niet meer te werken. Ik heb 1 sim eruit gehaald, hielp niets. Toen de telefoon opnieuw opgestart, toen bleef vowifi minimaal 5 minuten aktief zonder problemen. Daarna de andere sim 5 minuten geprobeerd: ook zonder problemen. Beide sims erin gedaan, nog steeds geen enkel probleem. Ook heb ik geswitched van Ziggo wifi naar mijn Unifi APs, nog steeds draait het allemaal goed 🤔

Ik heb dit probleem zeker al vanaf het begin maar nooit echt aandacht aan besteed omdat ik bijna nooit bel, of ik ben onderweg als ik ga bellen. Maar vorige week wilde ik bellen en toen lukte dat vanwege dit probleem maar niet.

Mijn telefoon hangt nog steeds gemiddeld 1x per week (zoals al eerder gemeld in dit topic) en reboot dan automatisch, dat was van het weekend ook weer gebeurd. Vandaar dat ik dacht dat een reboot dit probleem niet zou oplossen. Misschien zit er een verschil in een reboot die je handmatig doet en 1 die veroorzaakt wordt door een hangend OS... Geen idee

Voor nu houd ik het even in de gaten of en wanneer het probleem weer gaat optreden.

@Brotuck die optie staat inderdaad aan (ook nu vowifi wel stabiel is), mocht het probleem weer optreden dan ga ik die optie eens uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Al eens een factoryreset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
snah001 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:28:
Al eens een factoryreset geprobeerd?
Nee dat nog niet, ik ben 3 volle dagen bezig om zo'n toestel helemaal weer naar wens in te richten. En daar was ik dus net mee klaar, want nieuw toestel.

Je snapt dat ik daar dan even geen zin in heb, zal het laatste zijn wat ik ga doen als het echt niet anders kan. Ik ben ook voor mijn werk afhankelijk van deze telefoon en de apps die erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
renem schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:05:
[...]

Nee dat nog niet, ik ben 3 volle dagen bezig om zo'n toestel helemaal weer naar wens in te richten. En daar was ik dus net mee klaar, want nieuw toestel.

Je snapt dat ik daar dan even geen zin in heb, zal het laatste zijn wat ik ga doen als het echt niet anders kan. Ik ben ook voor mijn werk afhankelijk van deze telefoon en de apps die erop staan.
Je kan toch second space gebruiken voor je werkomgeving?

Ik doe dat namelijk ook. Op second space heb ik company portal en alle bullshit wat er bij hoort gewoon daar. En prive ga ik terug naar mijn default space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
theduke1989 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:25:
[...]

Je kan toch second space gebruiken voor je werkomgeving?

Ik doe dat namelijk ook. Op second space heb ik company portal en alle bullshit wat er bij hoort gewoon daar. En prive ga ik terug naar mijn default space.
Uiteraard gebruik ik een werkprofiel, dat is wat mijn werkgever ook vereist. Maar als ik een factory reset doe dan ben ik dat ook kwijt, toch?

• vrow
renem schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:28:
[...]

Mijn telefoon hangt nog steeds gemiddeld 1x per week (zoals al eerder gemeld in dit topic) en reboot dan automatisch, dat was van het weekend ook weer gebeurd. Vandaar dat ik dacht dat een reboot dit probleem niet zou oplossen. Misschien zit er een verschil in een reboot die je handmatig doet en 1 die veroorzaakt wordt door een hangend OS... Geen idee
Dat had ik met mijn 12T Pro ook. Altijd hoop gehouden dat het gefixt zou worden, maar achteraf denk ik toch dat het hardware was. Had alleen geen zin in rma. 14T Pro crasht nooit, gelukkig.

• theduke1989
Bij mijn 14 Ultra en nu de 14T pro ook geen problemen met reboots gelukkig.

• theduke1989
Een vaag probleem. Al mijn inkomende belletjes voor nrkmaal bellen als WhatsApp etc gaan direkt naar de achtergrond. En moet dan alles minimaliseren en dan via de app openen.

Hebbe. Jullie dit ook?

• Jay47
theduke1989 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:30:
Een vaag probleem. Al mijn inkomende belletjes voor nrkmaal bellen als WhatsApp etc gaan direkt naar de achtergrond. En moet dan alles minimaliseren en dan via de app openen.

Hebbe. Jullie dit ook?
Nope, dit isecht een rechten issue.
Heb je aanpassingen gedaan?

• theduke1989
Jay47 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 18:19:
[...]

Nope, dit isecht een rechten issue.
Heb je aanpassingen gedaan?
Heb Alleen hier en daar met Xiaomiadbtool wat gedaan meer niet.

Permissions, als ik die bekijk zie ik niks dat het naar de achtergrond moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:50
Hoe bevalt de xiaomi 14 bij iedereen? (Zonder andere software erop te zetten, wil het bij stock software houden)

Ik twijfel namelijk tussen de xiaomi 14 en pixel 9 (pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
rolandmegens schreef op zondag 24 november 2024 @ 15:55:
Hoe bevalt de xiaomi 14 bij iedereen? (Zonder andere software erop te zetten, wil het bij stock software houden)

Heb zelf de 14 Ultra, ga denk ik bij de 16 weer terug naar de Pro.
Niet omdat het geen top toestel is maar meer omdat het bulky is haha.
Elke keer vragen mensen me Jezus wat jij in je handen 😂
Draait op EEA Rom dus de officiële Europese Rom, dus heb er niks aan veranderd.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay47 op 24-11-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989

Ik had de 14Ultra (alleen kapot scherm)
Nu de 14T pro op zich prima. Alleen vertoont die rare dingen.

Moet kijken hoe dit op re lossen
- alle belletjes gaan naar de achtergrond.
- als ik bij scherm ben van mijn open applicaties en in ik wil op eentje gaan, werkt het niet. Moet dan vanuit de hoofdpagina openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrow
theduke1989 schreef op zondag 24 november 2024 @ 17:25:
[...]

Ik had de 14Ultra (alleen kapot scherm)
Nu de 14T pro op zich prima. Alleen vertoont die rare dingen.

Moet kijken hoe dit op re lossen
- alle belletjes gaan naar de achtergrond.
- als ik bij scherm ben van mijn open applicaties en in ik wil op eentje gaan, werkt het niet. Moet dan vanuit de hoofdpagina openen.
Ja, maar je had dingen op de onofficiële manier aangepast, zei je :+
Ik herken deze problemen niet op mijn 14T Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Hier de 14 Ultra, heb de eerste paar maanden best wel moeten wennen aan de (on)balans vanwege het grote en redelijk zware camera eiland. In het begin wat opstartprobleempjes gehad, maar inmiddels wel gewend aan het toestel en ga hem steeds meer waarderen. Het enige wat echt beter zou kunnen is de optimalisatie voor de batterij. Ik haal net de hele dag.

Grote pluspunten zijn het 90 Watt laden en de super foto's

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Erg blij met mijn 14. Had hiervoor een 12T Pro, daarvoor diverse Samsung Galaxy S-toestellen en daarvoor vrijwel elke Google Nexus.

Gebruik al sinds jaar en dag Nova Launcher, dus hoewel de menuinstellingen net wat anders zijn bij de verschillende merken, is de interface altijd gelijk. Wat dat betreft vergelijk ik dus een beetje appels met appels.

Groot voordeel van de Xiaomi's is de snelle laadtijd. Accu, om welke reden dan ook, leeg of laag? Zo gefixt. Accuduur prima. Snelheid top. Scherm en camera uitstekend. Toestel is stevig en vind de 14 ideaal qua formaat.

De Google en Samsung toestellen hebben doorgaans wat vaker en/of sneller updates. Issues heb ik met allen wel eens gehad, maar doorgaans met een update van de telefoon of app opgelost.

De prijs was voorheen wat lager vergeleken met Google en/of Samsung, nu minder een argument. Maar kwaliteit doet zeker niet onder. Vrouwlief heeft inmiddels meerdere Pixels. Ook prima, maar trager in gebruik en significant trager laden.

De 14 is wat mij betreft van harte aanbevolen.

[ Voor 5% gewijzigd door oCe op 24-11-2024 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
Brotuck schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:46:
Heb je misschien de "netwerkversnelling" aanstaan ? Te herkennen aan het plus teken bij je wifi. Zet dat maar eens uit.
Nog even hierop terugkomen; dit was inderdaad de oplossing. Dank je wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-08 22:23

Ik heb ook tussen deze 2 getwijfeld en ben voor de xiaomi 14 gegaan. Voor mij waren helderheid in de zon, temperatuur tijdens gebruik buiten, batterijduur en foto's (als amateur op vakantie, geen insta ed) belangrijk. Alles nu naar volle tevredenheid. De batterij gaat lang mee, laden gaat snel, het scherm blijft fel in de zon en gaat niet zoals bij mijn vorige samsung na een aantal minuten alsnog op onleesbare helderheid vanwege de temp.
Ik weet niet hoe welke punten je belangrijk vindt. Ik weet wel dat de temp, helderheid en batterij bij de pixel minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:50
Too5 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:46:
[...]

Ik heb ook tussen deze 2 getwijfeld en ben voor de xiaomi 14 gegaan. Voor mij waren helderheid in de zon, temperatuur tijdens gebruik buiten, batterijduur en foto's (als amateur op vakantie, geen insta ed) belangrijk. Alles nu naar volle tevredenheid. De batterij gaat lang mee, laden gaat snel, het scherm blijft fel in de zon en gaat niet zoals bij mijn vorige samsung na een aantal minuten alsnog op onleesbare helderheid vanwege de temp.
Ik weet niet hoe welke punten je belangrijk vindt. Ik weet wel dat de temp, helderheid en batterij bij de pixel minder zijn.
Ik ben uiteindelijk voor de pixel 9 gegaan omdat ik een hele goeie aanbieding had gevonden (300 euro). Dat verschil was zo groot dat ik voor de pixel heb gekozen, en dan kijk ik wel even hoe goed die bevalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Voor de 14 en 14 Ultra is de Global ROM inmiddels al Android 15 en HyperOS2
De Europese versie krijgt nog een normale update.

Je kunt als je rooted bent overigens wel prima updaten naar de global versie met de rename methode of de hyperceiler fake update versie. Niet aan beginnen als je er geen ervaring mee hebt trouwens, is best wel tricky.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qoBXAVT3TI8VxqcKnBp6j-LloMw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXGMYN9u5BRPOFkqzwI7fDbz.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
Brotuck schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 09:20:
Voor de 14 en 14 Ultra is de Global ROM inmiddels al Android 15 en HyperOS2
De Europese versie krijgt nog een normale update.

Je kunt als je rooted bent overigens wel prima updaten naar de global versie met de rename methode of de hyperceiler fake update versie. Niet aan beginnen als je er geen ervaring mee hebt trouwens, is best wel tricky.

[Afbeelding]
Ook voor de 14T pro is die gewoon beschikbaar via de normale weg.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaNWyUfqUI8lLx-4W7q3crFiqB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7XXJullIANkitUZVEwUfdNi.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUxWYKPQTIAVGd7flohU42v5bwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNgLEI8MRACJbHhaX3HWeWBR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ywzd9obdA_FkAwE64CVYVJCS2Ac=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hko1LB64khTYLxULFePCIGYi.jpg?f=fotoalbum_large Ko

[ Voor 24% gewijzigd door theduke1989 op 29-11-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 19:22

Toshirou

Vinyl Surfer

Hier op de Xiaomi 14 is de update nog niet beschikbaar. Even nog afwachten.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Hier de 14t pro maar geen update hoor. Nu zal het vast snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
gupfishy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 17:28:
Hier de 14t pro maar geen update hoor. Nu zal het vast snel komen.
Hier ook nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Op welke regio staat die bij jullie? Bij mij UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
theduke1989 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:50:
Staat gewoon op Nederland hier. Maar naar uk of Finland zetten geeft ook niets..maar gaat wel komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
gupfishy schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 19:00:
[...]

Staat gewoon op Nederland hier. Maar naar uk of Finland zetten geeft ook niets..maar gaat wel komen.
Ik weet dat bepaalde regios het veel sneller krijgen. Vooral als je op India zet etc. Maar dat is niets voor mij. UK is prima gaat ook veel sneller dan Benelux of Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
theduke1989 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 18:50:
Ik heb hem ook op Nederland. Net even naar de UK gezet en ik krijg gelijk een systeem update van 473MB, lijkt me niet Android 15 te zijn.

Voordat ik ging downloaden heb ik de regio weer terug gezet en toen was de update ook weer weg.

Nu ben ik hem aan het downloaden met opnieuw UK als regio.

Update: nu kan ik inderdaad ook HyoerOS2 downloaden

[ Voor 5% gewijzigd door renem op 29-11-2024 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

renem schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 20:26:
[...]

Ik heb hem ook op Nederland. Net even naar de UK gezet en ik krijg gelijk een systeem update van 473MB, lijkt me niet Android 15 te zijn.

Voordat ik ging downloaden heb ik de regio weer terug gezet en toen was de update ook weer weg.

Nu ben ik hem aan het downloaden met opnieuw UK als regio.

Update: nu kan ik inderdaad ook HyoerOS2 downloaden
Geprobeerd met mijn 14, maar NL, UK, USA en diverse andere landen/regio's geen HyperOS 2 en/of andere update beschikbaar hier helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De updates vanuit Xiaomi zijn een beetje raar op dit moment.
De HyperOS 2 versie is beperkt beschikbaar voor sommige regio's.

Ten aanzien van de 14 is er een global firmware beschikbaar met HyperOS2 , maar de EEU versie is gewoon een maand patch versie op dit moment.

Datzelfde is ook het geval voor de Ultra. (OS2.0.5.0.VNAMIXM)

De 14T Pro heeft wel een EEA release gehad (OS2.0.11.0.VNNEUXM), maar de global enkel een patch.

Het is gewoon nog even geduld hebben voordat alle modellen een HyperOS 2 versie hebben. Overigens is lang niet alles qua ai beschikbaar op dit moment.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Nog geen update voor mijn 14t pro. Verschillende regios niet.
Denk dat ze gefaseerd uitrollen. Maar gelukkig geen haast mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrow
gupfishy schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:40:
Nog geen update voor mijn 14t pro. Verschillende regios niet.
Denk dat ze gefaseerd uitrollen. Maar gelukkig geen haast mee
Gek, ik zette mijn regio op UK en kreeg direct de update naar 2.0
Ik hoefde niet de taal te wijzigen of iets, puur de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Das gek. Ik heb een euxm rom. Dat lijkt me wel gewoon de juiste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 19:22

Toshirou

Vinyl Surfer

Het lijkt erop dat het vooral nu is uitgebracht voor de 14 Ultra en 14T series. De normale 14 hoor ik nog niemand over. Niet tot nu toe over de Global of de EU rom.

[ Voor 3% gewijzigd door Toshirou op 05-12-2024 10:38 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Hier de 14tpro maar geen update te vinden. Welke regio ik ook kies

UNNEUXM rom. 1.0.11 heb ik nu

Ligt het aan mijn telefoon of is het gewoon wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay47
gupfishy schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:04:
Hier de 14tpro maar geen update te vinden. Welke regio ik ook kies

UNNEUXM rom. 1.0.11 heb ik nu

Ligt het aan mijn telefoon of is het gewoon wachten?
14TPro zit al op 2.0.11.0.VNNEUXM en daarvoor had je 1.0.13.0.UNNEUXM. Je tel loopt 2 updates achter.
Ff afwachten of anders zelf handmatig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Hhmmm. Das wel vreemd. Heb dus geen update..ook regio wisselen niets. Kan het te maken hebben dat ik op Vodafone zit?
Anders maar eens handmatig uitzoeken hoe dat moet

Edit: iemand dan idee of ik.kan zien of mijn telefoon unlocked bootloader heeft? Of een manier om sowieso bootloader weer te locken?

[ Voor 28% gewijzigd door gupfishy op 08-12-2024 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junior1981
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03-04 11:46
Jeroenneman schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:56:
[...]

Uit een eerste review op Youtube kwam voor mij vooral naar voren dat de toestellen elkaar weinig ontlopen, behalve bij video-opname. Daarin levert de 14 echt fletse beelden af, terwijl de 14 Pro een veel groter bereik lijkt te hebben qua licht-donker.

YouTube: Xiaomi 14 Pro vs Xiaomi 14: You Don't Have to Go Pro!
Vanaf 5:30 ongeveer.
Ik zelf heb de Redmi note 12 Pro en 13 pro+. En ik merk daar juist dat de kwaliteit van foto's van mensen minder mooi is juist ook als er beweging is. Ook als de foto is gemaakt en je opent hem dan zie je dat de foto nog iets veranderd. Net of er een nabewerking word gedaan. Of een oog gaat nog iets verder dicht of een hand verplaatst nog iets. Of kleur is veel feller of gezicht te perfect van vorm. En dat allemaal vanuit de standaard fotomodus. En geprobeerd met hdr aan en uit, nachtstand aan/uit. Pixelcrop, ai. Maar allemaal geen verschil. Zelfs met flits niet veel verschil ook geen super scherp beeld na inzoomen. Maar maak ik nu in het pikkedonker een foto met flits dan is het juist een hele mooie scherpe foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
junior1981 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:41:
[...]

Ik zelf heb de Redmi note 12 Pro en 13 pro+. En ik merk daar juist dat de kwaliteit van foto's van mensen minder mooi is juist ook als er beweging is. Ook als de foto is gemaakt en je opent hem dan zie je dat de foto nog iets veranderd. Net of er een nabewerking word gedaan. Of een oog gaat nog iets verder dicht of een hand verplaatst nog iets. Of kleur is veel feller of gezicht te perfect van vorm. En dat allemaal vanuit de standaard fotomodus. En geprobeerd met hdr aan en uit, nachtstand aan/uit. Pixelcrop, ai. Maar allemaal geen verschil. Zelfs met flits niet veel verschil ook geen super scherp beeld na inzoomen. Maar maak ik nu in het pikkedonker een foto met flits dan is het juist een hele mooie scherpe foto
Je kunt de Gcam camera app proberen (gebruik een zoekmachine, staat niet in PlayStore).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 14:58

P13

Hier met de 14T Pro ook nog op 1.0.11 etc (EU-rom), geen update te vinden, ook niet via UK of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
P13 schreef op maandag 9 december 2024 @ 12:47:
Hier met de 14T Pro ook nog op 1.0.11 etc (EU-rom), geen update te vinden, ook niet via UK of zo..
Al een regio geprobeerd zoals Finland, Maleisië of Polen? Of die manier kreeg ik vaak een update met mijn Xiaomi 11T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Dank voor de reply, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Edit: helpt niets..

Al even met Xiaomi klantenservice gebeld, moest de rom van de huidige versie (1.0.11) downloaden, installeren en opnieuw zoeken naar updates, maar geen resultaat. Ga ze maar weer opnieuw bellen.. wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
P13 schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:25:

Al even met Xiaomi klantenservice gebeld, moest de rom van de huidige versie (1.0.11) downloaden, installeren en opnieuw zoeken naar updates, maar geen resultaat. Ga ze maar weer opnieuw bellen.. wordt vervolgd!
Je kan beter dan de rename truuk doen. Dan heb je zeker de laatste versie erop.

https://xmfirmwareupdater...table/OS2.0.11.0.VNNEUXM/

Hier staat de laatste versie

[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 09-12-2024 16:15 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
P13 schreef op maandag 9 december 2024 @ 15:25:

Dat is jammer om te horen :/. Helaas is dit vaker een probleem met Xiaomi smartphones. Wel één van de redenen dat ik geen Xiaomi meer heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Handmatig installeren lukt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhiKe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 31-08 22:28
Dag allemaal,

Even jullie mening nodig, wanneer volgend jaar de 15 dropt, zou het dan verstandig zijn de 14 te halen? Waarschijnlijk gaat de prijs verlagen dan.
Er zullen nog enkele jaren OS updates en security updates gebeuren.
Zal de SoC ook nog relevant zijn in die jaren?
Ook heb ik al verhalen gelezen over dat het toestel erg warm kan worden, wat is jullie ervaring hiermee?
Ik kom van een pixel 4 en zou graag een relatief kleinere smartphone halen volgend jaar (<6.4'').
De Xiaomi 14 is 1 van de opties, waarom zou ik hier nu wel of niet voor kiezen?

(Andere toestellen waar ik naar kijk: Pixel 9 pro, Samsung S23 (maar die zal dan al 2 jaar oud zijn) of S24(wel import met Snapdragon)

Alvast bedankt voor jullie meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

PhiKe schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:47:
Dag allemaal,

Even jullie mening nodig, wanneer volgend jaar de 15 dropt, zou het dan verstandig zijn de 14 te halen? Waarschijnlijk gaat de prijs verlagen dan.
Er zullen nog enkele jaren OS updates en security updates gebeuren.
Zal de SoC ook nog relevant zijn in die jaren?
Ook heb ik al verhalen gelezen over dat het toestel erg warm kan worden, wat is jullie ervaring hiermee?
Ik kom van een pixel 4 en zou graag een relatief kleinere smartphone halen volgend jaar (<6.4'').
De Xiaomi 14 is 1 van de opties, waarom zou ik hier nu wel of niet voor kiezen?

(Andere toestellen waar ik naar kijk: Pixel 9 pro, Samsung S23 (maar die zal dan al 2 jaar oud zijn) of S24(wel import met Snapdragon)

Alvast bedankt voor jullie meningen!
De soc is meer dan snel genoeg, zelfs voor games: veel midrage phones kunnen tegenwoordig prima meekomen, dus deze met highend soc zeker.

Heb zelf geen ervaring met dat het toestel warm wordt, behalve tijdens snelladen. Niet heet, wel handwarm. Maar dat snap ik wel en staat los van de temperatuur tijdens gebruik.

Kom zelf van een 12T Pro, deze is een stuk handzamer; bevalt mij erg goed. Daarvoor heb ik Samsung's en Google toestellen gehad, deze doet daar niks voor onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Hier ook geen update .maar lees net dat je handmatig kan installeren
Is dat makelijk om te doen?.zag de rom.maar is dat gewoon een bestand dat je aanklikt en dat die dan de rest doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
gupfishy schreef op maandag 9 december 2024 @ 19:07:
Hier ook geen update .maar lees net dat je handmatig kan installeren
Is dat makelijk om te doen?.zag de rom.maar is dat gewoon een bestand dat je aanklikt en dat die dan de rest doet?
Het is redelijk eenvoudig, je moet de juiste .zip file op je telefoon zetten. Daarna ga je in je update scherm naar de extended opties (paar keer tikken op de HyperOS) en je kan de zipfile selecteren.

De rename methode gaat nog een stapje verder want dan zet je ook je huidige firmware zipfile ernaast. Op het moment dat je de huidige selecteert en de telefoon gaat nadenken of hij goed is om te installeren hernoem je in de tussentijd de nieuwe file naar de naam van de oude. Met een laptop gaat dat sneller en makkelijker overigens. Er zijn zat youtube filmpjes te vinden hiervan trouwens.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Ben nu in de extra opties en kies voor download nieuwste en hij gaat nu wat downloaden. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
gupfishy schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:06:
Ben nu in de extra opties en kies voor download nieuwste en hij gaat nu wat downloaden. Ben benieuwd
Dan download hij de huidige versie die je erop hebt staan.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Ok. Dan ga ik die nieuwe even proberen denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
gupfishy schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:09:
Ok. Dan ga ik die nieuwe even proberen denk
YouTube: [English] Use Rename Trick 2.0 to install MIUI 14 now in any Xiaomi ...
Dan krijg je een goede indruk ervan, zou ik eerst ff bekijken. Ja irritant geluid / gesproken

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
Heel gedoe zo te zien
Dacht gewoon het bestand downloaden en dan die kiezen vanuit de installatie. Dus vaak Rikken op hyperos en dan via het menu het bestand kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrow
Tja, de rollout is gefaseerd. Geen idee waarom ik hem wel direct kreeg toen ik de regio op UK zette.
Maar los daarvan: ik heb totaal niets nieuws kunnen ontdekken - in elk geval niets noemenswaardigs.
Alles ziet er hetzelfde uit en ik merk helemaal niets van welke nieuwe feature dan ook.
En ook de AI-tolk-app is nog steeds afwezig.

Dus je mist niets en kunt rustig nog even afwachten als je niet wilt klooien met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

vrow schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 01:33:
Tja, de rollout is gefaseerd. Geen idee waarom ik hem wel direct kreeg toen ik de regio op UK zette.
Maar los daarvan: ik heb totaal niets nieuws kunnen ontdekken - in elk geval niets noemenswaardigs.
Alles ziet er hetzelfde uit en ik merk helemaal niets van welke nieuwe feature dan ook.
En ook de AI-tolk-app is nog steeds afwezig.

Dus je mist niets en kunt rustig nog even afwachten als je niet wilt klooien met je telefoon.
Ik dacht dat juist de AI-functies de stap van 1.x naar 2.x rechtvaardigden... Niks van dat alles dus? Of zitten misschien EU-regels weer eens in de weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
oCe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 08:16:
[...]

Ik dacht dat juist de AI-functies de stap van 1.x naar 2.x rechtvaardigden... Niks van dat alles dus? Of zitten misschien EU-regels weer eens in de weg?
Oh het is een beetje een zooitje op dit moment bij Xiaomi, updates worden beloofd en komen maar druppelend binnen. Niet ieder toestel krijgt dezelfde ai features. Mijn Pad 6s Pro 12.4 heeft bijvoorbeeld niet eens een ai stukje in de settings, terwijl mijn Ultra dit weer wel heeft.

Het zal vast in de komende maanden opgelost worden.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Brotuck schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:29:
[...]

Oh het is een beetje een zooitje op dit moment bij Xiaomi, updates worden beloofd en komen maar druppelend binnen. Niet ieder toestel krijgt dezelfde ai features. Mijn Pad 6s Pro 12.4 heeft bijvoorbeeld niet eens een ai stukje in de settings, terwijl mijn Ultra dit weer wel heeft.

Het zal vast in de komende maanden opgelost worden.
Hmmm... Is iets van deze lijst aan functies die je terug kan vinden op je toestel sinds HyperOS 2?
https://www.gsmarena.com/...nd_more_ai-news-65128.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
oCe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:01:
[...]

Hmmm... Is iets van deze lijst aan functies die je terug kan vinden op je toestel sinds HyperOS 2?
https://www.gsmarena.com/...nd_more_ai-news-65128.php
Dit is wat ik beschikbaar heb op het moment
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXgUizNR2mqqr7EUlblQYK6PCec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lgid98vM63fg9p0ixfC4kkCG.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Brotuck schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:08:
[...]

Dit is wat ik beschikbaar heb op het moment
[Afbeelding]
Zeker niet slecht en meer dan met HyperOS 1. Benieuwd, eens testen zodra hier ook beschikbaar (14 EU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrow
oCe schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 11:29:
[...]

Zeker niet slecht en meer dan met HyperOS 1. Benieuwd, eens testen zodra hier ook beschikbaar (14 EU).
Nee, al die functies heb je al in HyperOS1!

En die tolk app die ontbreekt dus nog steeds, al wordt hij wel genoemd.

Edit: ja, of heb jij de gewone 14? Ik heb het over de 14T Pro, misschien daar het misverstand :-) - sorry!

[ Voor 13% gewijzigd door vrow op 10-12-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

vrow schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:13:
[...]

Nee, al die functies heb je al in HyperOS1!

En die tolk app die ontbreekt dus nog steeds, al wordt hij wel genoemd.

Edit: ja, of heb jij de gewone 14? Ik heb het over de 14T Pro, misschien daar het misverstand :-) - sorry!
Yes, ik heb de gewone 14. Daar heb ik deze AI-functies nog niet in gezien. Of ik ben écht scheel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P13

P13

Brotuck schreef op maandag 9 december 2024 @ 20:12:
[...]

YouTube: [English] Use Rename Trick 2.0 to install MIUI 14 now in any Xiaomi ...
Dan krijg je een goede indruk ervan, zou ik eerst ff bekijken. Ja irritant geluid / gesproken
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de recovery -rom gedownload en geproduceerd te flashen, maar na "informatie ophalen" komt de melding dat de telefoon de update niet kan verifiëren.. Dus "gewoon" de gedownloade rom installeren lukt niet. Kan ik in dat geval dan de zgn. "Rename-trick" gebruiken? Ben al jaren niet meer in de weer geweest met roms downloaden (was niet meer nodig, alles werkte op mijn Xiaomi 11t Pro zonder problemen) dus ben met deze werkwijze niet bekend. Dus sorry als ik niet al te slimme vragen stel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
P13 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:34:
[...]

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de recovery -rom gedownload en geproduceerd te flashen, maar na "informatie ophalen" komt de melding dat de telefoon de update niet kan verifiëren.. Dus "gewoon" de gedownloade rom installeren lukt niet. Kan ik in dat geval dan de zgn. "Rename-trick" gebruiken? Ben al jaren niet meer in de weer geweest met roms downloaden (was niet meer nodig, alles werkte op mijn Xiaomi 11t Pro zonder problemen) dus ben met deze werkwijze niet bekend. Dus sorry als ik niet al te slimme vragen stel..
Tijdens verifiëren snel renamen naar de huidige versie, dan kan pakt ie het wel.
Het is overigens wel vaag de ene keer werkt handmatig updaten zonder renamen wel de ander keer niet, weet niet waar het aan ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay47 op 10-12-2024 21:20 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste