Dank voor je snelle reactie! Ik ga het vanavond proberen.Jay47 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 21:18:
[...]
Tijdens verifiëren snel renamen naar de huidige versie, dan kan pakt ie het wel.
Het is overigens wel vaag de ene keer werkt handmatig updaten zonder renamen wel de ander keer niet, weet niet waar het aan ligt.
Ik heb net via de updater de huidige versie gedownload, en meteen daarna mijn telefoon herstart (hij installeert hem anders direct), via de link de nieuwste versie gedownload, hierna de huidige hernoemd naar a.zip, deze geselecteerd, na het verifiëren meteen hernoemd en de update die ik wil installeren hernoemd naar a.zip, nu loopt de updater door.
Update, na een herstart nog steeds versie 1.0.11.0.
zucht
Update, na een herstart nog steeds versie 1.0.11.0.
zucht
[ Voor 7% gewijzigd door peer op 10-12-2024 21:49 ]
het is geen probleem, het is een uitdaging
De rename truuk werkt trouwens totaal niet meer zodra je op HyperOS 2 zit, de updater hebben ze anders gemaakt. Er zijn wel berichten naar buiten gebracht dat Xiaomi nu wil comitten dat vanaf januari ieder toestel elke maand een update krijgt
Just here for the fun
Nou ja, in ieder geval lukt het mij niet. Ook niet via re-namen. Wat ik mij nu afvraag: we hebben het hier over alternatieve methoden om de nieuwste rom te downloaden. Maar zijn er ook mensen die de nieuwste rom al gewoon via een OTA-update binnen hebben gekregen? Want als dat niet het geval is, is er met mijn telefoon niets bijzonders aan de hand en wacht ik beter gewoon nog wat langer tot het via de OTA-weg binnen komt.
Ja dat heb ik op mijn 14T pro. Moest alleen wel de regio op UK zetten.P13 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:55:
Nou ja, in ieder geval lukt het mij niet. Ook niet via re-namen. Wat ik mij nu afvraag: we hebben het hier over alternatieve methoden om de nieuwste rom te downloaden. Maar zijn er ook mensen die de nieuwste rom al gewoon via een OTA-update binnen hebben gekregen? Want als dat niet het geval is, is er met mijn telefoon niets bijzonders aan de hand en wacht ik beter gewoon nog wat langer tot het via de OTA-weg binnen komt.
Ah Renem, dank voor de terugkoppeling. Voor zover ik het nu interpreteer in NL nog niet aan de beurt en wacht ik het nu gewoon af (probeerde het met UK maar dat brengt mij nu niets)
Ik lees dat Frankrijk als regio ook werkt, kan je eens proberen. Anders inderdaad wachten.P13 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 15:23:
Ah Renem, dank voor de terugkoppeling. Voor zover ik het nu interpreteer in NL nog niet aan de beurt en wacht ik het nu gewoon af (probeerde het met UK maar dat brengt mij nu niets)
Just here for the fun
Al eens geprobeerd via een VPN tunnel verbinding met een ander land te leggen en die dan als regio kiezen?
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Nee werkt ook niet voor mij 14 Ultra official EU
Zowel UK, Frankrijk en Finland geprobeerd. Regio + VPN
De Ultra firmware met HyperOS 2 is nog niet gereleased voor europaXperiafan schreef op donderdag 12 december 2024 @ 20:14:
Nee werkt ook niet voor mij 14 Ultra official EU
Just here for the fun
Hoe kom je in het pilot programma?Brotuck schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:37:
Inmiddels in het Pilot programma vandaag uitgekomen.
[Afbeelding]
het is geen probleem, het is een uitdaging
Je kan jezelf opgeven voor het beta programma in de community app onder "me"
Overigens is een Pilot release vaak maar 1 of 2 weken voorloper, daarna komt de algemene release, of ze trekken de update terug.
[ Voor 21% gewijzigd door Brotuck op 18-12-2024 08:55 ]
Just here for the fun
:strip_exif()/f/image/zpwB6mbhQrT19F57KlkIx7T6.jpg?f=fotoalbum_large)
Nederlandse regio 14tpro gewoon via ota nu hier
Update: heerlijke update. Geen speciale.extra features of zo. Maar alles lijkt nog soepeler te zijn dan dat het al was
[ Voor 12% gewijzigd door gupfishy op 20-12-2024 14:39 ]
Ik heb de chinese versie van de Xiaomi 14, lukt mij nog steeds niet om naar global of EU over te gaan. Weet iemand waar ik dit kan doen en zo niet hoe ik ESIM kan activeren?
Is je toestel unlocked? Je kan niet zomaar een andere versie installeren.Spitter schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:04:
Ik heb de chinese versie van de Xiaomi 14, lukt mij nog steeds niet om naar global of EU over te gaan. Weet iemand waar ik dit kan doen en zo niet hoe ik ESIM kan activeren?
Om dat te kunnen doen moet je toestel Unlocked zijn (bootloader unlock).Spitter schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:04:
Die moet je via de Xiaomi unlock applicatie aanvragen maar je moet dan wel én een xiaomi account én een simcard in het toestel hebben.
Na de aanvraag krijg je te zien of je mag unlocken en hoeveel uur dat gaat duren.
Pas als je unlocked bent kun je met Xiaomi Mi-flash de fastboot Global EEA versie flashen.
Let op: als je unlocked wordt ALLES op je toestel gewist!!
Ook belangrijk om te weten is dat je daarna NOOIT meer het toestel moet locken want dan "brick" je deze
Is je dat te moeilijk of heb je er geen verstand van dan op XDA kijken want daar wordt 1 user ondersteund die dit voor jou on-line kan doen voor c.a. €65,-.
[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 26-12-2024 12:55 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
eSIM is iets hardware matig, net zoals de banden die ondersteunt worden door een Chinese telefoon. Naar mijn weten heeft geen enkele Chinese telefoon eSIM, omdat dit nog niet goedgekeurd is door de Chinese overheidSpitter schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:04:
De 14 heeft gewoon esim ondersteuning.
Zie de NL Xiaomi website:
https://www.mi.com/nl/product/xiaomi-14/specs/?skupanel=1
Gek genoeg heeft de Ultra dan weer geen e-sim ondersteuning.
MAar ik vind een e-sim in NL erg onhandig, want je kunt hem bij veel providers niet even omzetten. Daar zitten hele procedures aan vast. Een sim wisselen gaat veel sneller.
MAar ik vind een e-sim in NL erg onhandig, want je kunt hem bij veel providers niet even omzetten. Daar zitten hele procedures aan vast. Een sim wisselen gaat veel sneller.
Just here for the fun
De globale versie van de Xiaomi 14 heeft inderdaad eSIM ondersteuning. Alleen de Chinese versie heeft dat niet. Net zoals dat die niet alle netwerk banden ondersteunt die hier gebruikt worden.snah001 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 20:56:
De 14 heeft gewoon esim ondersteuning.
Ik heb een 13 Ultra die ook geen esim ondersteunt.
Daarom heb ik een simkaart van esim.me waarmee je via je 2de slot wel esim functionaliteit hebt.
Daarom heb ik een simkaart van esim.me waarmee je via je 2de slot wel esim functionaliteit hebt.
Jij hebt de Chinese versie van de Xiaomi 13 Ultra met de Europese ROM? Ik wist dat dat mogelijk was met een simkaart van eSIM.mesnah001 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:20:
Ik heb een 13 Ultra die ook geen esim ondersteunt.
Xiaomi Community zit er toch al een tijdje in, dit is niet nieuw.theduke1989 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:45:
Wat houdt dit in?
[Afbeelding]
En dan Xiaomi community? Is dit al geïnstalleerd of kan ik dit nog installeren? Want normaal hoort deze pagina toch leeg te zijn?
Dat klopt, met de eSim.me sim kan je via hun website data tegoed kopen voor zo goed als alle landen in de wereld.Jotyjo schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:39:
[...]
Jij hebt de Chinese versie van de Xiaomi 13 Ultra met de Europese ROM? Ik wist dat dat mogelijk was met een simkaart van eSIM.me
Die tip ga onthouden voor mijn iQOO 12, want die heeft ook geen eSIMsnah001 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:54:
[...]
Dat klopt, met de eSim.me sim kan je via hun website data tegoed kopen voor zo goed als alle landen in de wereld.
Maar dan zit je dus vast aan 1 verkoopkanaal die dus de prijzen kan bepalen ?
Zelf gebruik ik op vakantie een sim van 5ber. Daarop kan je vele e-sims installeren en het maakt niet uit waar die vandaan komen. Zeker in landen in Azie kan dit heel veel kosten schelen.
Zelf gebruik ik op vakantie een sim van 5ber. Daarop kan je vele e-sims installeren en het maakt niet uit waar die vandaan komen. Zeker in landen in Azie kan dit heel veel kosten schelen.
Just here for the fun
Hoe werkt dat met eSIM? Ik heb een 14t pro en die ondersteund ook eSIM.
Moet ik eerst een eSIM ding aanschaffen of iets dergelijks?
Moet ik eerst een eSIM ding aanschaffen of iets dergelijks?
Helaas de 14T pro wordt bij hun niet ondersteundBrotuck schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:13:
Nee hoeft niet, je kan ook andere aanbieders gebruiken maar heb al prijzen vergeleken en scheelt niks.Brotuck schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:13:
De 14 Ultra staat ook (nog) niet op hun lijstje en die werkt prima.theduke1989 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:39:
[...]
Helaas de 14T pro wordt bij hun niet ondersteund
Just here for the fun
Ook de Xiaomi 14 heeft hier inmiddels de update door een reisje naar Duitsland te maken ontvangen. So far, so good! Alles werkt net wat soepeler en sneller. Verder is niks eraan verandert als het gaat om nieuwe mogelijkheden toegevoegd. Dus geen tot weinig baanbrekende AI dingen tot zover, het is vooral technisch onder de motorkap waar veel is verbeterd.
Maar met Nova Launcher (en in de toekomst Lawnchair als die wat volwassener wordt qua stabiliteit en mogelijkheden) heb ik de nieuwe opties in de standaard MIUI/HyperOS launcher niet nodig. Al kan je er veel meer mee dan een gemiddelde launcher, nog steeds bieden Nova en consorten nog meer om net alles strakker naar eigen hand te zetten.
Maar met Nova Launcher (en in de toekomst Lawnchair als die wat volwassener wordt qua stabiliteit en mogelijkheden) heb ik de nieuwe opties in de standaard MIUI/HyperOS launcher niet nodig. Al kan je er veel meer mee dan een gemiddelde launcher, nog steeds bieden Nova en consorten nog meer om net alles strakker naar eigen hand te zetten.
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Goeie! Een check update gaf bij mij nog geen HyperOS 2 update voor mijn 14, maar door bij instellingen region op Duitsland te zetten gaf dezelfde handmatige check wel de update. Nu aan het installerenToshirou schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:19:
Ook de Xiaomi 14 heeft hier inmiddels de update door een reisje naar Duitsland te maken ontvangen. So far, so good! Alles werkt net wat soepeler en sneller. Verder is niks eraan verandert als het gaat om nieuwe mogelijkheden toegevoegd. Dus geen tot weinig baanbrekende AI dingen tot zover, het is vooral technisch onder de motorkap waar veel is verbeterd.
-I am Jack's wasted life.
Hoe is de kwaliteit van foto's van mensen op dit moment met deze telefoon?
Ik had eerst de Note12pro en die was perfect. Toen kreeg ik de note13pro en
die deed voor mijn gevoel heel veel nabewerking als ik de foto opende, oogde ook
zeker niet natuurlijk helaas. Toen de note12pro+ geprobeerd om te kijken of die het
ook deed, helaas had die hetzelfde euvel. Nu heb ik een pixel 8 pro en qua foto's
super tevreden alleen ik vind hem wat traag bijv met scrollen in apps zoals bijv facebook
en laatst mediamarkt app dan blijft die in een soort van laden hangen. Dus eigenlijk zoek
ik een telefoon met de foto kwaliteit zowel eindresultaat van de pixel 8 pro maar dan met de hardware
etc van een hig end toestel
Ik heb een Google Pixel 8 pro. Super camera alleen de rest is wat minder. Heb wel wat andere telefoons getest alleen daar word zoveel nabewerking gedaan bij een foto. Iemand een goede tip voor een telefoon die en snel is en gewoon mooie fotos. Het zijn bij mij wel voornamelijk foto's van mensen drm is automatische nabewerking niet altijd fijn
Ik had eerst de Note12pro en die was perfect. Toen kreeg ik de note13pro en
die deed voor mijn gevoel heel veel nabewerking als ik de foto opende, oogde ook
zeker niet natuurlijk helaas. Toen de note12pro+ geprobeerd om te kijken of die het
ook deed, helaas had die hetzelfde euvel. Nu heb ik een pixel 8 pro en qua foto's
super tevreden alleen ik vind hem wat traag bijv met scrollen in apps zoals bijv facebook
en laatst mediamarkt app dan blijft die in een soort van laden hangen. Dus eigenlijk zoek
ik een telefoon met de foto kwaliteit zowel eindresultaat van de pixel 8 pro maar dan met de hardware
Ik heb een Google Pixel 8 pro. Super camera alleen de rest is wat minder. Heb wel wat andere telefoons getest alleen daar word zoveel nabewerking gedaan bij een foto. Iemand een goede tip voor een telefoon die en snel is en gewoon mooie fotos. Het zijn bij mij wel voornamelijk foto's van mensen drm is automatische nabewerking niet altijd fijn
Waarom niet de Pixel 9 (pro)?junior1981 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 08:37:
.... Dus eigenlijk zoek
Ik ben heel tevreden met de X14, maar weet ook dat het niet volledig aan de telefoon ligt, maar tevens aan de bediener van de telefoon.
Ik heb iets heel weirds. Het terugpijltje onder in mijn scherm draait steeds een beetje? Eerst stond ie op gewoon links gericht, maar nu verandert het steeds als ik een andere Blz open of naar een andere app ga. Geen update of iets dergelijks gehad zover ik weet. 😁
Ik heb deze navigatie knoppen uit staan maar hetzelfde zie je ook boven in beeld bij je tijd/batterij icoontje. Is tegen het inbranden.Too5 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:12:
Ik heb iets heel weirds. Het terugpijltje onder in mijn scherm draait steeds een beetje? Eerst stond ie op gewoon links gericht, maar nu verandert het steeds als ik een andere Blz open of naar een andere app ga. Geen update of iets dergelijks gehad zover ik weet. 😁
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Ik heb altijd Do Not Disturb aanstaan. Ik wil namelijk geen enkele geluidsnoticatie horen, behalve als ik gebeld word en... als er iemand op mijn deurbel drukt. Nu kon ik dit altijd als uitzondering instellen op mijn vorige telefoons maar ik kan dat hier niet vinden.
Biedt deze telefoon (14T pro) überhaupt die optie?
[ Voor 4% gewijzigd door renem op 11-01-2025 13:54 ]
Ah, dank je! Was me eerder nooit opgevallen.Headshot_NL schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:43:
[...]
Ik heb deze navigatie knoppen uit staan maar hetzelfde zie je ook boven in beeld bij je tijd/batterij icoontje. Is tegen het inbranden.
Misschien helpt dit je?renem schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:54:
Ik heb altijd Do Not Disturb aanstaan. Ik wil namelijk geen enkele geluidsnoticatie horen, behalve als ik gebeld word en... als er iemand op mijn deurbel drukt. Nu kon ik dit altijd als uitzondering instellen op mijn vorige telefoons maar ik kan dat hier niet vinden.
https://c.mi.com/bd/post/...efore%20turning%20it%20on.
Dank je wel voor de link, helaas staat daar ook niets in over DND uitzonderingen. De uitzondering wanneer er gebeld wordt heb ik wel gevonden maar niet voor een specifieke app zoals de deurbel.theduke1989 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:39:
[...]
Misschien helpt dit je?
https://c.mi.com/bd/post/...efore%20turning%20it%20on.
Dan download die volgens mij dezelfde versie als je nu al hebt.theduke1989 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 09:48:
Korte vraag,
Iemand enig idee wat voor update dit is?
[Afbeelding]
In het begin toonde het me alleen een knop: Xiaomi community. Dan ben ik rechts boven op de 3 puntjes gegaan. En daar stond dan download latest package. Is dit een andere pakket dan de normale?
Ik vind het ook vreemd dat er geen update knop meer staat.
Bij mij staat nog steeds hetzelfdeJay47 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:03:
Update staat er gewoon tussen hoor.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/yM5sq7VrIXR6BJOPcYSVjnbN.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is vreemd, welk versie draai je?theduke1989 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 22:10:
[...]
Bij mij staat nog steeds hetzelfde
[Afbeelding]
Dit is wat er staat:
:strip_exif()/f/image/WtoxHVgTF9DUds7qEGLEpXcm.jpg?f=fotoalbum_large)
Mag hopen dat het correct is.
wat me ook opgevallen is de security patches zijn nog van november 2024. of is dat normaal
[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 17-01-2025 10:52 ]
Nav de vorige berichten heb ik ook op de 'download het nieuwste pakket' gedrukt.
Er wordt nu een 1.0.24.0 unceuxm gedownload, heel traag...
Mijn telefoon staat ook nog op 1nov als laatste beveiligingsupdate.
Edit: Als ik klik op 'wat is nieuw' staat de beveiligingspatch van oktober er. Is het een downgrade?
Edit2: jep, nu naar de patch van oktober
Er wordt nu een 1.0.24.0 unceuxm gedownload, heel traag...
Mijn telefoon staat ook nog op 1nov als laatste beveiligingsupdate.
Edit: Als ik klik op 'wat is nieuw' staat de beveiligingspatch van oktober er. Is het een downgrade?
Edit2: jep, nu naar de patch van oktober

[ Voor 29% gewijzigd door Too5 op 17-01-2025 21:50 ]
Maar waar staat dan Update?Jay47 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 21:03:
Update staat er gewoon tussen hoor.
[Afbeelding]
Bij mij staat er nu ineens wel een Update knop en ik kan updaten naar 2.0.14 0
:strip_exif()/f/image/NupdLWwKDlJKuXzAbcToB4fO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door renem op 20-01-2025 20:47 ]
Edit *spuit 11, ik loop zo te zien gigantisch achter op jullie updates....*
[ Voor 76% gewijzigd door Too5 op 20-01-2025 22:43 ]
Bij mij hetzelfde..renem schreef op maandag 20 januari 2025 @ 20:44:
[...]
Maar waar staat dan Update?
Bij mij staat er nu ineens wel een Update knop en ik kan updaten naar 2.0.14 0
[Afbeelding]
Update voor Xiaomi 14 - OS2.0.3.0.VNCEUXM
Regio op Germany zetten werkt.
Werkte hier de vorige keer wel, nu niet: volgens mijn 14 is 2.0.1.0 nog steeds de laatste versie. Bijzonder haha.izroc schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:45:
Update voor Xiaomi 14 - OS2.0.3.0.VNCEUXM
Merk/zie je verschil? Android security update nieuwer dan 1 november 2024 I assume?
Merk geen verschil. Android security update van 2024-12-01.
Hmmm, heb een Xiaomi 14, security update zit nog op 5-9-2024, Hyper op 1.1.4.0.VNCEUXM.
Regio wisselen heeft geen effect.
Kan dit veroorzaakt worden door het vrij schakelen van de developer functies?
Edit: Typo @Jay47
Edit: Typo @Jay47
[ Voor 5% gewijzigd door Spiff op 23-01-2025 18:45 ]
https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff
Heb je een typo gemaakt? VNCEYXM is nergens te vinden. Waar heb je je tel vandaan?Spiff schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:27:
Hmmm, heb een Xiaomi 14, security update zit nog op 5-9-2024, Hyper op 1.1.4.0.VNCEYXM.
De Xiaomi 14 zit al op 2.0.3.0.VNCEUXM als je een Europese hebt.
Edit: @Spiff Zet je tel bijv op regio Finland en check of je een update hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Jay47 op 23-01-2025 19:06 ]
Jeuh, Finland zorgt nu voor een update!Jay47 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 18:38:
[...]
Heb je een typo gemaakt? VNCEYXM is nergens te vinden. Waar heb je je tel vandaan?
De Xiaomi 14 zit al op 2.0.3.0.VNCEUXM als je een Europese hebt.
Edit: @Spiff Zet je tel bijv op regio Finland en check of je een update hebt.
Bij m'n 14 Ultra pakt ie altijd Finland, andere landen doen het niet 🙂Spiff schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:16:
[...]
Jeuh, Finland zorgt nu voor een update!Gek dat Duitsland of Engeland eerder dit niet activeerden...
[ Voor 6% gewijzigd door Jay47 op 23-01-2025 19:20 ]
Ik heb nu wel 2.0.1.0.VNCEUXM in plaats van 2.0.3.0.VNCEUXM?
Die 2.0.1.0 is ook de meest recente voor mijn 14. Nederland, Duitsland, Finland, Groot Brittannië en andere landen geprobeerd: geen 2.0.3.0 hier. Wellicht op basis van bv IMEI oid toch een geleidelijke uitrol?Spiff schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 19:49:
Ik heb nu wel 2.0.1.0.VNCEUXM in plaats van 2.0.3.0.VNCEUXM?
Check dagelijks https://xmfirmwareupdater.com/firmware/
Dan zie je vanzelf wanneer er nieuwe firmware is.
Daar zie ik dat per 22 januari:izroc schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:28:
Check dagelijks https://xmfirmwareupdater.com/firmware/
Xiaomi 14 // houji// stable// OS2.0.3.0.VNCEUXM// 15.0// Europe// 2025-01-22
Dit is een tussen update, die krijg je meestal niet.Spiff schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:24:
[...]
Daar zie ik dat per 22 januari:
Xiaomi 14 // houji// stable// OS2.0.3.0.VNCEUXM// 15.0// Europe// 2025-01-22
Volgende zal wel S2.0.5/6.0 zijn denk ik. Dan krijg je die wel binnen.
Er zijn wat geruchten dat Xiaomi vanaf 2025 iedere maand een update gaat verzorgen. Maar voorlopig is het Chinese Nieuwjaar en liggen de updates een week plat.
HyperOS 2 is inmiddels al behoorlijk verspreid onder alle modellen. Nu hebben we HyperOS 2.0.x.x gehad, maar de HyperOS updates gaat vanaf ongeveer nu richting de honderd. Dus HyperOS 2.0.10x.x
In feite dus HyperOS 2.1, ik heb van sommige modellen zelfs al 2.2 gezien overigens.
Ook AI krijgt een steeds verdere integratie.
Dit is bijvoorbeeld een screenshot van mijn Pad 6s Pro met Chinese firmware.
HyperOS 2 is inmiddels al behoorlijk verspreid onder alle modellen. Nu hebben we HyperOS 2.0.x.x gehad, maar de HyperOS updates gaat vanaf ongeveer nu richting de honderd. Dus HyperOS 2.0.10x.x
In feite dus HyperOS 2.1, ik heb van sommige modellen zelfs al 2.2 gezien overigens.
Ook AI krijgt een steeds verdere integratie.
Dit is bijvoorbeeld een screenshot van mijn Pad 6s Pro met Chinese firmware.
:strip_exif()/f/image/Bb9S7aewJ8lxJVYxNVgoIRCW.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door Brotuck op 25-01-2025 10:24 ]
Just here for the fun
Een goed streven, die maandelijkse releases. Net als Google en Samsung. Al is het alleen maar een update met een nieuwere Android security update en/of bugfixes!
Sinds eergisteren een nieuwe 14 Ultra in bezit als opvolger van de 13 Ultra.
Voorlopig moet ik het doen met een locked bootloader omdat ze het erg moeilijk gemaakt hebben om die te unlocken . Moet je via Xiaomi community doen maar krijg daar wel de optie om unlock aan te vragen te zien maar werkt nu niet.
De enige betrouwbare weg die de user in xda als enige mag aanbieden is ook niet benaderbaar op dit moment.
Dus voorlopig maar met locked bootloader verder.
Manueel updaten met de update zip pikt ie niet, ook weer zoiets waar je met een unlocked bootloader geen last van hebt.
Voorlopig moet ik het doen met een locked bootloader omdat ze het erg moeilijk gemaakt hebben om die te unlocken . Moet je via Xiaomi community doen maar krijg daar wel de optie om unlock aan te vragen te zien maar werkt nu niet.
De enige betrouwbare weg die de user in xda als enige mag aanbieden is ook niet benaderbaar op dit moment.
Manueel updaten met de update zip pikt ie niet, ook weer zoiets waar je met een unlocked bootloader geen last van hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door snah001 op 02-02-2025 01:03 ]
Het kostte me enorm veel pogingen om de unlock machtiging the krijgen vorig jaar al. Ik hoor inderdaad niet anders dan dat het nu helemaal niet lukt om er eentje krijgen.snah001 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 23:07:
Sinds eergisteren een nieuwe 14 Ultra in bezit als opvolger van de 13 Ultra.
Ik heb er nog wel steeds plezier van, want mijn Poco X7 Kon ik direct unlocken. Het blijkt dat je tot 7 verschillende devices kan unlocken ermee. Wel zit je vast aan de 72 uur aanmelden en unlocken periode.
Mijn 14 Ultra gaat er straks uit inclusief de Photo kit, ik ga de 15 ultra kopen.
Just here for the fun
Ik heb de 14 Ultra juist nu aangeschaft omdat met een beetje zoeken een nieuwe EEA versie kunt kopen voor rond de €850.
Daarnaast wilde ik safe gaan omdat die nog te unlocken is (nu dus ff niet) en dat is bij de nieuwe 15 Ultra nog wel even afwachten of dat überhaupt straks nog kan.
Zou dan het bij mij eerste toestel zijn sinds smartphones bestaan met Android dat het niet zou lukken.
Probeer straks via een truc de OS2 versie te flashen, ben benieuwd of dat lukt.
Via ADB eerst nog ff de-bloaten.
Edit: OS2 EEA is via geen enkele regio meer te downloaden dus kan niet updaten omdat manueel updaten via de gedownloade file de bekende foutmelding "can't verify" krijg. Bestaande versie downloadt en installeert ie wel.
Daarnaast wilde ik safe gaan omdat die nog te unlocken is (nu dus ff niet) en dat is bij de nieuwe 15 Ultra nog wel even afwachten of dat überhaupt straks nog kan.
Zou dan het bij mij eerste toestel zijn sinds smartphones bestaan met Android dat het niet zou lukken.
Probeer straks via een truc de OS2 versie te flashen, ben benieuwd of dat lukt.
Via ADB eerst nog ff de-bloaten.
Edit: OS2 EEA is via geen enkele regio meer te downloaden dus kan niet updaten omdat manueel updaten via de gedownloade file de bekende foutmelding "can't verify" krijg. Bestaande versie downloadt en installeert ie wel.
[ Voor 31% gewijzigd door snah001 op 02-02-2025 12:06 ]
Heeft nog iemand hier dat deze automatisch apps installeert?CR1992 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:20:
[Afbeelding]
Alles na de kahoot app komt automatisch op mijn Xiaomi .als ik dit verwijder komt er na een tijdje andere apps automatisch.hoe komt dit ?en dit is enkel in deze map. kan ik dit uitzetten? Ik heb al gezocht op Google maar nog niet de juiste oplossing gevonden
Je hebt vast geen Europese Rom, in sommige regio's en roms worden apps automatisch geïnstalleerd al pleur je ze weg.CR1992 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:39:
[...]
Heeft nog iemand hier dat deze automatisch apps installeert?
Niet op mijn 12T Pro en niet op mijn 14 meegemaakt. Weet je zeker dat het niet een andere app oid is?CR1992 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 20:39:
[...]
Heeft nog iemand hier dat deze automatisch apps installeert?
Ik heb hem in een grote Belgische winkel gekocht .en volgens mij had ik dit na een week .
Wat bedoel je van een andere app ?
Dan moest ik dit toch ook op mijn oude gsm hebben ? Want deze heeft alle oude apps overgezet.
Ik heb al enkele dingen op Google gezicht .alleen een grote reset nog .maar dan moet ik weer alles installeren en inloggen .
Ik dacht misschien weten jullie hoe dit komt en kan ik het gewoon aanpassen
Wat bedoel je van een andere app ?
Dan moest ik dit toch ook op mijn oude gsm hebben ? Want deze heeft alle oude apps overgezet.
Ik heb al enkele dingen op Google gezicht .alleen een grote reset nog .maar dan moet ik weer alles installeren en inloggen .
Ik dacht misschien weten jullie hoe dit komt en kan ik het gewoon aanpassen
Op mijn 5 dagen oude 14 Ultra ook geen last van.
Via ADB ge-debloat wat niet met alle apps kan maar wel het overgrote deel.
Via ADB ge-debloat wat niet met alle apps kan maar wel het overgrote deel.
Ik heb wel dat ik na elke update opeens een app meer heb. Niet iets wat ik zelf heb gedownload en is wel te verwijderen.
Over de temu app zijn al veel nieuwsberichten geplaatst met hoe diep die je telefoon in gaat en welke toegang.
Misschien temu eens verwijderen en daarna die andere en checken of dat werkt?
Over de temu app zijn al veel nieuwsberichten geplaatst met hoe diep die je telefoon in gaat en welke toegang.
[ Voor 3% gewijzigd door Too5 op 04-02-2025 13:33 ]
Ik heb nooit temu gedownload .dat is 1 van die automatische apps die deze telkens opnieuw download.Too5 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:32:
Ik heb wel dat ik na elke update opeens een app meer heb. Niet iets wat ik zelf heb gedownload en is wel te verwijderen.
Ik heb maar enkele chinese apps gelijk AliExpress en smartlife .
Van temu wist ik dit .
Het is relatief simpel om dit uit te zetten: https://youtu.be/VWESiv6ci60?feature=sharedCR1992 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:20:
[Afbeelding]
Alles na de kahoot app komt automatisch op mijn Xiaomi .als ik dit verwijder komt er na een tijdje andere apps automatisch.hoe komt dit ?en dit is enkel in deze map. kan ik dit uitzetten? Ik heb al gezocht op Google maar nog niet de juiste oplossing gevonden
Dan heb je een Chinese RomCR1992 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:52:
[...]
Ik heb nooit temu gedownload .dat is 1 van die automatische apps die deze telkens opnieuw download.
Ik heb maar enkele chinese apps gelijk AliExpress en smartlife .
Van temu wist ik dit .
Nee die 2 heb ik zelf gedownload.
Staan gewoon in de play store
Dankjewel.soskes schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 06:51:
[...]
Het is relatief simpel om dit uit te zetten: https://youtu.be/VWESiv6ci60?feature=shared
Dit was het . Probleem opgelost
Had al veel dingen gezien maar dit niet gevonden.ik had al bijna een grote reset gedaan maar dit ging niet helpen .
Op mijn nu 3 weken oude (nieuwe) 14 Ultra nog steeds niet de OS2 update ontvangen.
Ook nog steeds niet de bootloader kunnen unlocken.
In de Mi Community app kun je unlock aanvragen en die geeft telkens aan de volgende dag om GMT+8 00:00 uur het opnieuw te proberen.
Op de seconde precies al meer dan 1 week lang iedere dag gedaan maar kom er niet door en dan geven ze aan het 24 uur later weer te proberen.
Unlock service die via XDA werd aangeboden is niet bereikbaar c.q. antwoord niet op PB's.
Dit is voor mij een reden dat dit het laatste Xiaomi toestel is.
Over 2 jaar maar kijken welk merk het dan nog toestaat zonder fratsen hoeven uit te halen.
In de Mi Community app kun je unlock aanvragen en die geeft telkens aan de volgende dag om GMT+8 00:00 uur het opnieuw te proberen.
Op de seconde precies al meer dan 1 week lang iedere dag gedaan maar kom er niet door en dan geven ze aan het 24 uur later weer te proberen.
Unlock service die via XDA werd aangeboden is niet bereikbaar c.q. antwoord niet op PB's.
Over 2 jaar maar kijken welk merk het dan nog toestaat zonder fratsen hoeven uit te halen.
Moet eerlijk zijn dat zijn eigenlijk geen redenen om geen Xiaomi meer aan te schaffen.snah001 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:16:
Op mijn nu 3 weken oude (nieuwe) 14 Ultra nog steeds niet de OS2 update ontvangen.
Telefoon is gewoon top notch.
Alleen wat ik zou doen is gewoon even 2-3 dagen met de regio instellingen spelen. Want als je Nederland als regio hebt staan is het vaak erg lang wachten. Gewoon Duitsland of India etc instellen en kijken.
Bootloader unlocken voor welke dingen? Wat mis je? Want bij je nieuwe telefoon over 2 jaar zal het ook niet makkelijk om te unlocken.
Unlocked bootloader geeft je o.a. de mogelijkheid d.m.v. Swift backup van ALLE apps een backup te maken van de app zelf en de data en die kun je ook in de cloud opslaan.
Daarnaast kan ik dan Call Recorder gebruiken om, wanneer nodig, gesprekken op te nemen en ben ik de baas over het toestel.
Wil je een keer terug naar fabrieksinstellingen heb je binnen no-time alle apps met hun data er weer op staan en ga je naar een nieuw toestel waar je eerst de bootloader van unlocked hebt dan ben je ook zo weer met alle apps en data weer running up.
Ook kan ik dan zelf gemakkelijk updates flashen met een custom recovery.
Met het toestel zelf is niks mis maar Xiaomi (ik denk mijn 6de toestel van hun) had altijd het voordeel dat je gemakkelijk de bootloader kon unlocken maar dat is nu wel afgelopen.
Zijn nog andere merken met een vergelijkbaar toestel die dat wel nog steeds redelijk gemakkelijk toestaan.
Daarnaast kan ik dan Call Recorder gebruiken om, wanneer nodig, gesprekken op te nemen en ben ik de baas over het toestel.
Wil je een keer terug naar fabrieksinstellingen heb je binnen no-time alle apps met hun data er weer op staan en ga je naar een nieuw toestel waar je eerst de bootloader van unlocked hebt dan ben je ook zo weer met alle apps en data weer running up.
Ook kan ik dan zelf gemakkelijk updates flashen met een custom recovery.
Met het toestel zelf is niks mis maar Xiaomi (ik denk mijn 6de toestel van hun) had altijd het voordeel dat je gemakkelijk de bootloader kon unlocken maar dat is nu wel afgelopen.
Zijn nog andere merken met een vergelijkbaar toestel die dat wel nog steeds redelijk gemakkelijk toestaan.
Ja het unlocken is erg lastig gemaakt, er zijn ook veel nieuwe regels bij gekomen om aan te voldoen, zoals maar 1 toestel per account en het account moet 180 dagen oud zijn en nog nooit een warning hebben gehad.
Ik ga mijn 14 ultra binnenkort verkopen inclusief unlock eventueel, ik ga de 15 ultra kopen.
Ik ga mijn 14 ultra binnenkort verkopen inclusief unlock eventueel, ik ga de 15 ultra kopen.
Just here for the fun
Ah top, ik had die 4x6 optie nog niet gezien, mooi dat hij terug is. Ik zit met de ultra ondertussen op 2.0.103.0 maar dat is de xiaomi.eu versie. Werkt allemaal prima.Brotuck schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:58:
Vanmorgen de Pilot versie binnen gehad van de 14 Ultra, die komt met de Januari 2025 patch en HyperOS 2.1
[Afbeelding]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Die had ik al gezien en ondanks dat ik beta tester ben, krijg ik hem niet aangeboden.Brotuck schreef op maandag 17 februari 2025 @ 08:58:
Vanmorgen de Pilot versie binnen gehad van de 14 Ultra, die komt met de Januari 2025 patch en HyperOS 2.1
[Afbeelding]
Kan hem ook niet als zip file flashen want dan krijg ik bekende foutmelding "can't verify package".
Wellicht kan je het je nog herinneren, maar ik had exact dezelfde issues vorig jaar toen ik hem net had. Ik kreeg hem niet geupdate op geen enkele manier. Ik heb de update er vanmorgen dankzij de bootloader unlock zo opgezet.snah001 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:37:
[...]
Die had ik al gezien en ondanks dat ik beta tester ben, krijg ik hem niet aangeboden.
Kan hem ook niet als zip file flashen want dan krijg ik bekende foutmelding "can't verify package".
Just here for the fun
Yep, weet ik nog en daarom is het (althans voor mij) mede zo belangrijk om de bootloader unlocked te hebben.
Pff, ik wordt gek van de powermanagement in deze telefoon...
Voorheen met tasker/autonotification. Wat ik ook probeerde, iedere keer werd de autonotification service uitgezet/beperkt waardoor deze niet goed werkte. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven.
Nu hetzelfde probleem met mijn Tesla App. Als ik in de buurt van de auto sta zou deze open moeten gaan en bij de telefoon van mijn vriendin (pixel) werkt dit prima. Bij mijn telefoon werkt het echter vaak niet, moet ik hem unlocken en de Tesla app openen om verbinding te krijgen/mijn auto te openen.
Zelfde met de flitsmeister auto start...
Uiteraard heb ik alle beperkingen voor de apps uitgezet, maar dat lijkt weinig te helpen.
Iemand nog een idee ? Custom firmware ? Apps van derden die dit fixen ? Die complete powermanagement-software uninstallen?
Voorheen met tasker/autonotification. Wat ik ook probeerde, iedere keer werd de autonotification service uitgezet/beperkt waardoor deze niet goed werkte. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven.
Nu hetzelfde probleem met mijn Tesla App. Als ik in de buurt van de auto sta zou deze open moeten gaan en bij de telefoon van mijn vriendin (pixel) werkt dit prima. Bij mijn telefoon werkt het echter vaak niet, moet ik hem unlocken en de Tesla app openen om verbinding te krijgen/mijn auto te openen.
Uiteraard heb ik alle beperkingen voor de apps uitgezet, maar dat lijkt weinig te helpen.
Iemand nog een idee ? Custom firmware ? Apps van derden die dit fixen ? Die complete powermanagement-software uninstallen?
Over welke telefoon heb je het?
14, 14 Pro of de 14 Ultra?
Weet je zeker dat de app automatisch opstart (in instellingen "Automatisch starten op de achtergrond")?
14, 14 Pro of de 14 Ultra?
Weet je zeker dat de app automatisch opstart (in instellingen "Automatisch starten op de achtergrond")?
Ligt aan je instellingen, nieuwe Android versies zijn agressiever qua instellingen.DaneV schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:20:
Pff, ik wordt gek van de powermanagement in deze telefoon...
2.0.6.0.VNCEUXM update kwam net automatisch binnen voor mijn 14, zonder land/regio te wijzigen. Volgens de changelog alleen update naar januari 2025 security update.
Het is dat groene bolletje rechts bovenin.
theduke1989 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:52:
[...]
Waar zie je de Groene icoontje? Want bij mij zie ik het niet.
[Afbeelding]
Alleen de pijl zie ik.
Hoe kan je dit zien
Xiaomi 13T Pro