Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:14
Ik lees overal lovende recensies over de Vivo x100 Pro, vooral als het om de camera-prestaties gaat. Ik zie dat de telefoon vrijwel nergens te koop is, behalve via Ali.

Is dit omdat het een nieuw model is en zal deze op een later moment alsnog in NL te koop zijn? Of is de enige manier om deze phone te kopen via een exotische route?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:32
Hij ligt wel in Oostenrijk in de winkels, in Duitsland is hij online te krijgen. Ik ben het ook in de gaten aan het houden, maar ik vrees dat het niet minder ver weg dan dat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
vandeven66 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:45:
Hij ligt wel in Oostenrijk in de winkels, in Duitsland is hij online te krijgen. Ik ben het ook in de gaten aan het houden, maar ik vrees dat het niet minder ver weg dan dat wordt.
Ik ken het merk niet en weet of totaal niet wat te verwachten nu het zo'n succesvol toestel blijkt te zijn. Ik overweeg de aanschaf, maar met BTW bon en als het even kan een NL shop ivm garantie enzo. Zulke aankopen via Ali vind ik nogal wat :).

Maargoed. Afwachten dus en anders toch maar die s24 ultra....

Ik zoek vooral een nieuwe telefoon met geweldige camera. Kom van een OnePlus 9 Pro en daar vond ik de camera altijd belabberd. De 24 ultra heeft een goede camera met ditto prijs en van de Vivo wordt zelfs gezegd dat de camera's nog beter zijn....dat is het wachten voor mij waard....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
GustavSan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:40:
Ik lees overal lovende recensies over de Vivo x100 Pro, vooral als het om de camera-prestaties gaat. Ik zie dat de telefoon vrijwel nergens te koop is, behalve via Ali.

Is dit omdat het een nieuw model is en zal deze op een later moment alsnog in NL te koop zijn? Of is de enige manier om deze phone te kopen via een exotische route?
Vivo is samen met Oneplus, Realme en Oppo onderdeel van BBK Electronics. De andere submerken, zeker Oneplus en Oppo, zijn natuurlijk wat meer ingeburgerd hier. Vooral ook omdat deze toestellen in Nederland verkrijgbaar zijn. Er was een tijdje sprake van een Vivo uitrol in Nederland, maar die is gepauzeert voor onbepaalde tijd: nieuws: Vivo 'pauzeert' toetreding tot Nederlandse markt

Nu is de enige manier zelf importeren. Daar zitten wel wat haken en ogen aan:

1. Garantieafhandeling.
2. Vaak nog +21% BTW en inklaringskosten betalen (tenzij uit EU geleverd OF door douane geglipt).
3. Welke software versie staat erop? CN of EU/Global?
4. Ondersteunt de telefoon de gangbare EU 4G + 5G banden?
5. Heeft de meegeleverde 120w oplader een EU stekker?

Desondanks maakt Vivo best interessante telefoons. Alleen blijven ze qua software updates/upgrades steken op 'up to 3 years support'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze45
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-05 18:07
Ik had inderdaad dezelfde vraag.
Ik kan dit toestel ook nergens vinden in Nederland. Waar ik nog meer op zit te wachten is de plus versie. Deze schijnt nog beter te zijn met een snapdragon gen 3 chip en een 200mp lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
stin00 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Vivo is samen met Oneplus, Realme en Oppo onderdeel van BBK Electronics. De andere submerken, zeker Oneplus en Oppo, zijn natuurlijk wat meer ingeburgerd hier. Vooral ook omdat deze toestellen in Nederland verkrijgbaar zijn. Er was een tijdje sprake van een Vivo uitrol in Nederland, maar die is gepauzeert voor onbepaalde tijd: nieuws: Vivo 'pauzeert' toetreding tot Nederlandse markt

Nu is de enige manier zelf importeren. Daar zitten wel wat haken en ogen aan:

1. Garantieafhandeling.
2. Vaak nog +21% BTW en inklaringskosten betalen (tenzij uit EU geleverd OF door douane geglipt).
3. Welke software versie staat erop? CN of EU/Global?
4. Ondersteunt de telefoon de gangbare EU 4G + 5G banden?
5. Heeft de meegeleverde 120w oplader een EU stekker?

Desondanks maakt Vivo best interessante telefoons. Alleen blijven ze qua software updates/upgrades steken op 'up to 3 years support'.
Ja. Moet zeggen dat sommige nadelen niet zo belangrijk zijn, maar het stuk garantie en die 21% op zich wel. Die Global versie zou ook wel een vereiste zijn....dus tja...twijfel. Misschien dus nog even geduld hebben, maar ik stel mij zo voor dat de plus dan ook niet in NL verkrijgbaar zal zijn. De Oppo find x7 is hier trouwens ook niet (nooit) te koop. Al die Chinese toestellen kan je vergeten tenzij via omslachtige manieren met risico's.

Ik ga ook nog even wachten op recensies met vergelijking tussen de x100 Pro en de S24 Ultra.....en dan de camera in het bijzonder.

Stond op het punt die s24 Ultra te kopen toen ik meerdere reviews las met vergelijkingen tussen o.a. Oneplus 12 en ook de Iphone 15....ik was van alledrie de foto's niet echt zwaar onder de indruk en na het zien van de x100 pro foto's werd ik helemaal enthousiast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
GustavSan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:40:
[...]
Ik ga ook nog even wachten op recensies met vergelijking tussen de x100 Pro en de S24 Ultra.....en dan de camera in het bijzonder.
Professionele- of gebruikerservaringen? Als je een objectieve camera review interessant vindt:

https://www.dxomark.com/vivo-x100-pro-camera-test/
https://www.dxomark.com/s...xy-s24-ultra-camera-test/

Het schijnt dat de Huawei Mate 60 Pro+ nog steeds de fotokoning is: https://www.dxomark.com/huawei-mate-60-pro-plus-camera-test/

[ Voor 12% gewijzigd door stin00 op 05-03-2024 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06:32
Kaufland DE verzendt het toestel naar Nederland!
Dit is gewoon de Europese versie met garantie en alles. Dus dat is zeker een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
stin00 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 15:42:
[...]

Professionele- of gebruikerservaringen? Als je een objectieve camera review interessant vindt:

https://www.dxomark.com/vivo-x100-pro-camera-test/
https://www.dxomark.com/s...xy-s24-ultra-camera-test/

Het schijnt dat de Huawei Mate 60 Pro+ nog steeds de fotokoning is: https://www.dxomark.com/huawei-mate-60-pro-plus-camera-test/
Ugh. Ik had die phone maar links laten liggen vanwege al dat gedoe mbt Google/Microsoft en de gebruikerslicenties. Lijkt me niet zo tof om nooit meer te kunnen upgraden, hoewel dat bij die Vivo ook maar de vraag is....

Is die 60 Pro+ makkelijk te koop in NL? Of zelfde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
GustavSan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:00:
[...]

Ugh. Ik had die phone maar links laten liggen vanwege al dat gedoe mbt Google/Microsoft en de gebruikerslicenties. Lijkt me niet zo tof om nooit meer te kunnen upgraden, hoewel dat bij die Vivo ook maar de vraag is....

Is die 60 Pro+ makkelijk te koop in NL? Of zelfde verhaal?
Huawei is helaas ten onder gegaan aan de VS sancties en draait tegenwoordig op HarmonyOS, dus geen Google Play Store meer. Het zal er ongetwijfeld op te hacken zijn, maar dat zou ik afraden (zeker als je gaat bankieren etc op je telefoon). Lijkt wel hier te koop incl BTW via Huawei zelf: https://consumer.huawei.com/nl/phones/p60-pro/buy/

De Vivo's draaien ten minste 'normale' Android met Funtouch OS schil erover.

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 05-03-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
stin00 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 16:04:
[...]

Huawei is helaas ten onder gegaan aan de VS sancties en draait tegenwoordig op HarmonyOS, dus geen Google Play Store meer. Het zal er ongetwijfeld op te hacken zijn, maar dat zou ik afraden (zeker als je gaat bankieren etc op je telefoon).

De Vivo's draaien ten minste 'normale' Android met Funtouch OS schil erover.
Ja. Dat wordt niet wat dan mbt die Huawei. Vroeger was het een uitdaging om zaken draaiende te krijgen, maar nu wil ik gewoon out of de box meteen alles goed hebben, inclusief Google Car (Android Car) enzo. Dus helaas, want die camerareviews liegen er niet om.

Wel interessant dat ze de Pixel 8 Pro op de 5e plek hebben staan, nog boven die Vivo x100 Pro.....https://www.dxomark.com/vivo-x100-pro-camera-test/

Zou dit eventueel ook dan een betere keuze zijn vergeleken de S24 Ultra? Ik zie/lees in de gebruikersreviews een lichte bias richting Samsung en soms ook zelfs wat kritieken over de Pixel 8 Pro....

Nog even verder verdiept. Ik zie/lees dat de Honor Magic 6 pro en de Xiaomi 14 Ultra ook maar zo een zeer goede camera aan boord kunnen hebben. Die moeten nog gereviewed worden op dxo. Ik wacht deze twee nog even af. Lees in elk geval meer en meer dat de s24ultra ook best prima is, maar dat veel mensen vooral beter betaalbare alternatieven en keuze willen hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door GustavSan op 05-03-2024 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Je zou nog naar de Magic 6 Pro kunnen kijken van Honor.

De Magic 5 staat op Dxomark met een score van 152 en dat is het model van vorig jaar.

Toestel is trouwens sinds vandaag te koop bij Belsimpel...

Kwa accu, scherm, speakers doet deze het volgens mij zelfs beter dan de Vivo.

Toestel heb ik zelf ook (wel van Duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Knamix schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:16:
Je zou nog naar de Magic 6 Pro kunnen kijken van Honor.

De Magic 5 staat op Dxomark met een score van 152 en dat is het model van vorig jaar.

Toestel is trouwens sinds vandaag te koop bij Belsimpel...

Kwa accu, scherm, speakers doet deze het volgens mij zelfs beter dan de Vivo.

Toestel heb ik zelf ook (wel van Duitsland)
Ja. Die hield ik al in de gaten, hoewel ik meen te herinneren dat ik er bij een review (buitenlands) ook wat nadelen over las, maar ik ben vergeten wat....bomen en bos enzo.

Maar bij Belsimpel betekent in elk geval nette afhandeling, in elk geval beter dan met vage webshops enzo.

Ik hoop dat ze de Honor en de Xiaomi snel aan de tand voelen op dxomark....vind dat soort sites altijd best prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
GustavSan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:18:
[...]

Ja. Die hield ik al in de gaten, hoewel ik meen te herinneren dat ik er bij een review (buitenlands) ook wat nadelen over las, maar ik ben vergeten wat....bomen en bos enzo.

Maar bij Belsimpel betekent in elk geval nette afhandeling, in elk geval beter dan met vage webshops enzo.

Ik hoop dat ze de Honor en de Xiaomi snel aan de tand voelen op dxomark....vind dat soort sites altijd best prettig.
Ik hou DxoMark vaak in de gaten, maar het gaat er natuurlijk om welke jij mooier vindt :)

Ik zou als ik jou was wat vergelijkingsvideos bekijken op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maze45
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09-05 18:07
Hij is nu ook bij Bol.com te koop zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
maze45 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 22:33:
Hij is nu ook bij Bol.com te koop zie ik.
Ik zie hem alleen op Bol via een schimmige derde verkoper. Ver weg van blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1999der
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09-2024
GustavSan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:40:

Ik wacht op de ultra model x100 ultra 🔥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Utrecht
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-11-2024
waarschuwing: dit gaat over de x100 Ultra (en niet over de x100 Pro)
Kijk hier eens en doe er je voordeel mee:

https://www.android-hilfe...ultra-und-wo.1089228.html

Voor het geval Duits niet je favoriete taal is: denk eens aan Google Translate ;)

Ik heb de afgelopen weken tientallen reviews gelezen en bekeken (het Engelstalige web staat er vol mee), en de volgende 2 vond ik erboven uitsteken:

https://www.gsmarena.com/xiaomi_14_ultra-review-2683.php

en

https://www.gizmochina.co...very-moment-in-the-world/

De meeste YT recensies zijn er alleen om views aan te trekken, je leert zelden iets nuttigs. Veel van die reviewers weten nauwelijks waar ze over praten. De meesten 'recenseren' alles wat ze gratis aangeboden krijgen.

Heb je vragen of zoek je hulp. dan is IMHO de Vivo subreddit de beste plaats: https://www.reddit.com/r/Vivo/

En benchmarks interesseren me niet, het gaat mij om hoe gebruikers iets ervaren. Dat geldt ook voor die DXOMarks scores.

Tot slot: ik zou 'm nooit bij AliExpress kopen. Er zijn voldoende betere opties (zoals aangegeven in het artikel van m'n link helemaal bovenaan). Als ik zoveel geld uitgeef, is customer service het meest belangrijke voor mij.

[ Voor 74% gewijzigd door Peter_Utrecht op 28-06-2024 23:00 ]

Pagina: 1