Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07:46
hollabizack12 schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:50:
[...]

In de community app, moet je optie kiezen.
Ik neem aan bij mijn profiel? Die optie heb ik niet

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:40
Dan moet je de regio op global zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
hollabizack12 schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:30:
Dan moet je de regio op global zetten
Ja dat stond hij ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7X2qxOgh5XY0Gj-bop1EVeh6mp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osumxdsUobhh9wUGWfhyOiMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
En 1 pagina terug? Bij "me" als het goed is staat daar iets met unlock bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
hollabizack12 schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:36:
En 1 pagina terug? Bij "me" als het goed is staat daar iets met unlock bootloader.
Nope

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGe4F8tK8GoijMoGDPcHeyj2J1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqYtDb4ESiibeOnQV5Cvx4QQ.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Dat is bijzonder! Dan heb ik geen idee man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:55
Proberen de app (handmatig) te updaten naar de nieuwste versie.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Headshot_NL schreef op zondag 14 april 2024 @ 17:49:
Proberen de app (handmatig) te updaten naar de nieuwste versie.
Dat was hem inderdaad ! Nu zie ik beta deelname en unlock :)

Echter loop ik nu tegen de volgende beperking aan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTrq9GbZhoSBJpNKSyDKaz6KVWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AB2qk8NbbSqfERf8IjEYrKWx.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht dat de unlock daarom ok niet werkt via developer options.

Ach dan maar deelname beta gedaan. Die vragen slaan nergens op, maar had toch 100%

[ Voor 9% gewijzigd door Brotuck op 14-04-2024 19:52 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Het is mij nu gelukt om de unlock aan te vragen.

Inloggen met je Xiaomi account in het toestel, niet een China account.
Gebruik de nieuwste Xiaomi community app en log daar ook in met je account. Zet de regio op global.
Ga naar het menu van de app, zoek bootloader unlock op (kan even duren voor hij alle onderdelen uit het menu begint te laden).
Doe de unlock. Mocht je de "application limit reached" melding krijgen, probeer het dan de volgende dag direct na 18:00. Dat is de Nederlandse tijd waarop er weer 2000 unlocks vrijkomen.
Start de Xiaomi unlock tool en doe de unlock aanvraag.

Tot zover ben ik gekomen. Over 72 uur kan ik de bootloader unlocken en de Xiaomi.eu rom installeren.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
En dat laatste zou ik niet doen.
Daar is teveel gedonder mee en levert je alleen maar een veel slechter batterij gebruik op.
Flash dan de Global EEA rom, dan werkt alles (zeker de camera's) zoals het hoort en als je de ongewenste apps eraf hebt gemikt dan heb je een mooie schone versie die het gewoon perfect doet.
Tijd van custom rom's is echt voorbij en ik kan en mag dat zeggen want ben vanaf 2006 zéér actief in de custom rom wereld geweest (Viper voor HTC toestellen) en weet dat dus erg goed te beoordelen.
De Global EEA rom is gewoon erg goed en levert de beste prestaties op.
Als je root met Magisk en de Play Integrety Fix module gebruikt dan werkt ook Google Wallet perfect (zowel met de ING als KNAB).
De xiaomi.eu rom is gewoon een leeggesloopte Chinese rom versie en dat kun je zelf ook bereiken door het flashen van de Global EEA versie en dan de-bloaten maar met wel het voordeel dat alles gewoon goed werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 14-04-2024 20:58 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
In mijn ervaring is xiaomi.eu juist een zeer betrouwbare en stabiele rom. Minder aggressief ram managment en juist een betere batterijduur dan de global rom. Iedereen zijn ervaring kan anders zijn natuurlijk! Ik ben er altijd wel blij mee. Ik kan vanaf morgenochtend unlocken en ga dat dan ook doen en Xiaomi.eu erop zetten. Hoop vooral op een betere batterijduur want tot nu toe is het echt bedroevend gesteld op dat vlak. Vannacht een standby drain van 10% op een nacht van 9 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:43
hollabizack12 schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:20:
In mijn ervaring is xiaomi.eu juist een zeer betrouwbare en stabiele rom. Minder aggressief ram managment en juist een betere batterijduur dan de global rom. Iedereen zijn ervaring kan anders zijn natuurlijk! Ik ben er altijd wel blij mee. Ik kan vanaf morgenochtend unlocken en ga dat dan ook doen en Xiaomi.eu erop zetten. Hoop vooral op een betere batterijduur want tot nu toe is het echt bedroevend gesteld op dat vlak. Vannacht een standby drain van 10% op een nacht van 9 uur.
Je bent niet de enige. Hier ook totaal niet tevreden.
Ik heb de 5300MaH variant. Maar lijkt er niet op.

Vindt het alleen jammer dat XDA devs geen focus leggen op de Mi14 Ultra.

Wat houdt dit in? Mijn account is 3753 dagen actief
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0O4ED5Yx8Ot9BmdYSd-HK9Q2NYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTxh8iZlWlzR4rKHD3zWWa3b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 14-04-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
snah001 schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:56:
Daar is teveel gedonder mee en levert je alleen maar een veel slechter batterij gebruik op.
Flash dan de Global EEA rom, dan werkt alles (zeker de camera's) zoals het hoort en als je de ongewenste apps eraf hebt gemikt dan heb je een mooie schone versie die het gewoon perfect doet.
Tijd van custom rom's is echt voorbij en ik kan en mag dat zeggen want ben vanaf 2006 zéér actief in de custom rom wereld geweest (Viper voor HTC toestellen) en weet dat dus erg goed te beoordelen.
Als je root met Magisk en de Play Integrety Fix module gebruikt dan werkt ook Google Wallet perfect (zowel met de ING als KNAB).
De xiaomi.eu rom is gewoon een leeggesloopte Chinese rom versie en dat kun je zelf ook bereiken door het flashen van de Global EEA versie en dan de-bloaten maar met wel het voordeel dat alles gewoon goed werkt.
Lukt het daarmee om de Xiaomi dialer te gebruiken in plaats van de Google dialer? Dat is mijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
snah001 schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:56:
Dan ben je niet echt actief geweest of in beperkt aantal telefoontjes.

Xiaomi.eu is wel degelijk een stuk beter als het gaat om performance and asop.

Daarnaast heb je genoeg andere rom developers die stabiele Roms maken wat beter werkt dan bijvoorbeeld default rom van Xiaomi.
- ArrowOS
- PixelExperience
- cDroid
- LineageOS

Hebben vaak hun eigen doel als rom etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Headshot_NL schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:30:
[...]

Lukt het daarmee om de Xiaomi dialer te gebruiken in plaats van de Google dialer? Dat is mijn doel.
Ja de Xiaomi.eu rom gebruikt de Xiaomi dialer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
dutchgio schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:42:
[...]

Ja de Xiaomi.eu rom gebruikt de Xiaomi dialer.
Ja klopt, draai nu ook de Xiaomi.eu rom op mijn Mi 11.
Heeft de global EEA rom dan ook de Xiaomi dialer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Headshot_NL schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:46:
[...]

Ja klopt, draai nu ook de Xiaomi.eu rom op mijn Mi 11.
Heeft de global EEA rom dan ook de Xiaomi dialer?
Nee die heeft die van Google.
De Xiaomi.eu roms zijn gebaseerd op de Chinese rom en hebben daarom die van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
theduke1989 schreef op zondag 14 april 2024 @ 21:59:
[...]

Je bent niet de enige. Hier ook totaal niet tevreden.
Ik heb de 5300MaH variant. Maar lijkt er niet op.

Vindt het alleen jammer dat XDA devs geen focus leggen op de Mi14 Ultra.

Wat houdt dit in? Mijn account is 3753 dagen actief
[Afbeelding]
Zelfde hier, ik ook 5300 mAh maar het lijkt op 3300 lol. Camera en gallery trekken veel te veel stroom. Van te voren mooie verhalen over hoe zuinig de nieuwe camera zou zijn, valt toch tegen. Vandaag kijken met Xiaomi.eu of het beter is. Zoniet stuur ik hem terug en pak ik mijn 24 ultra er weer bij.
Raar van dat unlocken! Lijkt erop dat je een jaar zou moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Wel vreemd, 14 pro was wel heel zuinig, zelfde scherm, processor. Alleen camera eiland anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Plugin schreef op maandag 15 april 2024 @ 09:53:
Wel vreemd, 14 pro was wel heel zuinig, zelfde scherm, processor. Alleen camera eiland anders natuurlijk.
Ja erg bijzonder, ik heb ook een normale Xiaomi 14 en die is gewoon prima. Helemaal hetzelfde ingericht qua apps en settings dus daar ligt het niet aan. Dit was met de 11 ultra ook al, camera gebruikte extreem veel batterij. Ik was zaterdag een dagje op pad en ik heb de telefoon weinig gebruikt, paar fotos en filmpjes gemaakt, maar om 16:00 uur was ie leeg. Das geen doen. Elke andere telefoon houdt het beter vol. Maar goed ik begin nu echt een zeurpiet te worden, vindt het gewoon jammer want ik wil deze telefoon houden, mooi ding verder. Nog een paar uurtjes en dan flash ik Xiaomi.eu erop en dan ff kijken of het beter gaat. Op hoop van zegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Ook apps als facebook trekken gewoon 35% uit de accu als je niet handmatig zaken aanpast bij de 14 Ultra.
Heb ik echt al jaren niet meer zo erg gehad.
Maar ook speedtest trekt in de nacht (in idle modus) gewoon 30%

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Bizar he, met Xiaomi is er helaas ook weinig hoop dat ze dit aanpakken in een update. Was het nou Samsung had ik me weinig zorgen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
hollabizack12 schreef op maandag 15 april 2024 @ 10:00:
[...]

Ja erg bijzonder, ik heb ook een normale Xiaomi 14 en die is gewoon prima. Helemaal hetzelfde ingericht qua apps en settings dus daar ligt het niet aan. Dit was met de 11 ultra ook al, camera gebruikte extreem veel batterij. Ik was zaterdag een dagje op pad en ik heb de telefoon weinig gebruikt, paar fotos en filmpjes gemaakt, maar om 16:00 uur was ie leeg. Das geen doen. Elke andere telefoon houdt het beter vol. Maar goed ik begin nu echt een zeurpiet te worden, vindt het gewoon jammer want ik wil deze telefoon houden, mooi ding verder. Nog een paar uurtjes en dan flash ik Xiaomi.eu erop en dan ff kijken of het beter gaat. Op hoop van zegen.
Draaide zelf de Chinese rom, daar geen problemen mee met de 14 pro. Heb nu de 13 Ultra ook met de Chinese rom, ook goed. Las hiervoor in dit topic dat contactloos betaling daarmee niet werkt. Maar geen problemen mee. Chinese rom bevalt mij verder goed. En ondanks dat ik bepaalde banden mis, beter ontvangst dan mijn mi 11 (gebruik 4g).
Hopelijk met de EU rom ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
theduke1989 schreef op zondag 14 april 2024 @ 22:39:
[...]

Dan ben je niet echt actief geweest of in beperkt aantal telefoontjes.

Xiaomi.eu is wel degelijk een stuk beter als het gaat om performance and asop.

Daarnaast heb je genoeg andere rom developers die stabiele Roms maken wat beter werkt dan bijvoorbeeld default rom van Xiaomi.
- ArrowOS
- PixelExperience
- cDroid
- LineageOS

Hebben vaak hun eigen doel als rom etc.
Dit is mijn 4de Xiaomi toestel en alle vorige getest met de xiaomi.eu custom rom en telkens vielen ze daarmee door de mand, zowel in prestaties als bugs, niet goed werkende camera's, verhoogd accugebruik.
Het is tenslotte niet meer dan een leeggesloopte Chinese rom en geen AOSP rom!!!
Met de Global of Global EEA versie verlies je na deugdelijk de-bloaten geen enkele functie, alles werkt en is net zo schoon maar geen camera problemen e.d.. De 12 Pro had bijvoorbeeld forse problemen met het snel leegtrekken van de accu en dat was ook te reproduceren over meerdere toestellen.
Nee, de tijd dat custom rom's beter waren is echt voorbij. Doe dit pas 18 jaar dus weet waarover ik praat.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
snah001 schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:02:
[...]

Dit is mijn 4de Xiaomi toestel en alle vorige getest met de xiaomi.eu custom rom en telkens vielen ze daarmee door de mand, zowel in prestaties als bugs, niet goed werkende camera's, verhoogd accugebruik.
Het is tenslotte niet meer dan een leeggesloopte Chinese rom en geen AOSP rom!!!
Met de Global of Global EEA versie verlies je na deugdelijk de-bloaten geen enkele functie, alles werkt en is net zo schoon maar geen camera problemen e.d.. De 12 Pro had bijvoorbeeld forse problemen met het snel leegtrekken van de accu en dat was ook te reproduceren over meerdere toestellen.
Nee, de tijd dat custom rom's beter waren is echt voorbij. Doe dit pas 18 jaar dus weet waarover ik praat.
goed 4 Xiaomi toestellen is natuurlijk niet echt veel.
Persoonlijk ben ik actief sinds de Mi3S en sindsdien heb ik al Custom roms, daar ondertussen ook gewoon nog andere Samsung, HTC custom roms via needrom of een ander website zoals XDA.

En tegenwoordig is alles echt stabiel. LineageOS, PixelExperience, ArrowOS, cDroid allemaal vaak direct dat het werkt zonder problemen en OTA ook.

Xiaomi. eu is er voorlopig voor alle toestellen als er werkelijk niks meer anders is.

Vaak is de vertaling ook een stuk beter op de xiaomi.eu ROM, en is het echt goed debloated, wat je moeilijk moet doen bij HyperOS in dit geval.

[ Voor 50% gewijzigd door theduke1989 op 15-04-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Er zijn er genoeg die nog nooit een 4de Xiaomi toestel hebben gehad!!
Zoals gezegd na vele jaren in het dev wereldje gezeten te hebben (sinds 3 jaar niet meer daar niemand meer geïnteresseerd was in custom roms) weet ik echt wel waarover ik spreek.

Overigens is weer een review uitgekomen voor de 14 Ultra.
Wat opvalt is dat alle 3 de reviews die ik hier gepost heb gemaakt zijn door V.S. (online) bladen en daar is Xiaomi niet te koop (officieel).
Dat zijn daarom redelijk goed betrouwbare reviews dit in tegenstelling tot vele NL websites die buiten het zicht om vaak een vergoeding krijgen en ook het toestel gratis ontvangen.

https://www.cnet.com/tech...mera-phone-ive-ever-used/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Probeer xiaomi.eu te flashen via fastboot hele proces gaat goed maar zodra die klaar is met flashen komt de telefoon terug in fastboot. Kan vanuit daar niet naar recovery. Las op het forum dat je eerst terug moet naar een oude CN rom om vanuit daar te updaten naar .eu
Man dit heb ik niet gemist lol. Nu miflash downloaden en cn flashen en daarna kijken of die eu wel pakt. Meerdere mensen hier last van gehad?

En gelukt! moest idd eerst naar cn, kon via fastboot dus zonder miflash en vervolgens met fastboot naar .eu ff kijken hoe dit bevalt komende week!

[ Voor 16% gewijzigd door hollabizack12 op 15-04-2024 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brotuck
Zo nu al toegelaten !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43sD-PCKEHCwwkKTAp1C1lrXNSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGpPXS1UQjcyToMtzvrTAjAQ.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Heb de 13 ultra nu een aantal dagen. Vergelijking met de 14 PRO. 13 Ultra, ligt beter in de hand, door camera eiland van de ultra over (bijna) de hele breedte. Was bang dat ie erg front heavy zou zijn, maar met 1 wijsvinger over het camera eiland prima in balans. Scherm, 14 pro qua kleuren (echtheid) wel iets beter en het geluid is beter dan de 13 Ultra. 14 PRO sneller, maar verschil ook niet erg groot. Hoesje van de 13 ultra, echt goed en enkel verhogingen aan de zijkanten. Snap echt niet dat de 14 pro niet zo'n hoesje heeft (standaard, is hetzelfde hoesje als de normale 14), die heeft verhogingen aan alle zijkanten terwijl het scherm curved is aan alle kanten. Vreemde keuze.
Had niet goed genoeg opgelet, dacht dat de onderkant van de 13 ultra ook curved zou zijn (jammer genoeg niet), maar niet zo'n probleem. Met de 14 pro door de beschermfolie voel je echt een randje (niet fijn met swipen & met het hoesje heb je helemaal niks aan een curved screen!). Bouwkwaliteit, beiden erg goed, wellicht de PRO iets beter maar de ULTRA voelt meer premium. Wel meer wow gevoel vooral met het hoesje.
Gewicht lijkt met de 13 ultra net wat lichter, wel heel klein verschil. Als de 14 pro niet zo'n raar camera eiland had en ook een goed hoesje (alleen verhogingen aan de zijkanten en de onderkant vrij, ook fijn met de 13 ultra uitbesparing met het het hoesje voor de knoppen. De knoppen van de 14 pro zijn trouwens subliem! echt een fijn gevoel met het indrukken. Camera's, beiden erg goed maar natuurlijk de 13 Ultra toch wel een stukje beter, meer opties ook en zoom camera's etc. Camera eiland van de 14 PRO is niet mooi qua design & zit meer in de weg en steekt zelfs meer uit dan de 13 Ultra.

Nu met meer + punten voor de 14 PRO ben ik toch meer tevreden met de 13 ultra. Xiaomi zou de 14 pro met enkele simpele verbeteringen het top toestel kunnen maken toch!

[ Voor 5% gewijzigd door Plugin op 15-04-2024 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollabizack12
Xiaomi.eu rom bevalt nu al beter dan global. Telefoon wordt niet meer warm bij normaal gebruik, standby drain vannacht was 4% en overdag is de batterij ook minder snel leeg. Battery moet nog worden ingeleerd dus dit komt wel goed. Ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
hollabizack12 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:53:
Xiaomi.eu rom bevalt nu al beter dan global. Telefoon wordt niet meer warm bij normaal gebruik, standby drain vannacht was 4% en overdag is de batterij ook minder snel leeg. Battery moet nog worden ingeleerd dus dit komt wel goed. Ben er blij mee.
goed om te horen, blijkt toch zoals gezegd meermaals dat het inderdaad beter dan GLOBAL rom.
alleen wat is de benaming voor Mi 14 Ultra, want xiaomi.eu kan ik geen mi14 ultra zien.

[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 16-04-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Jazeker, maar dat wisten we al jaren ;)
Je moet Aurora hebben en kijken bij hyperos stable.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
Mijn standby drain vannacht was 1% (14 Ultra, originele rom)

Tot nu toe geen gekke dingen gezien met de batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door alper_maestro op 16-04-2024 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Dat is ook wat de battery drain moet zijn gedurende niet gebruik.
Alles rond de 1% is prima en hoort ook zo.
De 13 Ultra hier doet 0,8% verliezen gedurende de nacht.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 16-04-2024 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Het batterij gebruik is wel beter geworden na een week, dus het valt wel mee nu. Ik haal nu makkelijk 24 uur.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
hollabizack12 schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:25:
Probeer xiaomi.eu te flashen via fastboot hele proces gaat goed maar zodra die klaar is met flashen komt de telefoon terug in fastboot. Kan vanuit daar niet naar recovery. Las op het forum dat je eerst terug moet naar een oude CN rom om vanuit daar te updaten naar .eu
Man dit heb ik niet gemist lol. Nu miflash downloaden en cn flashen en daarna kijken of die eu wel pakt. Meerdere mensen hier last van gehad?

En gelukt! moest idd eerst naar cn, kon via fastboot dus zonder miflash en vervolgens met fastboot naar .eu ff kijken hoe dit bevalt komende week!
Ik ga hem vanmiddag unlocken en flashen, de 72 uur is dan voorbij.
Welke CN Ron heb je gebruikt om te flashen? De Xiaomi.eu stable Ron heb ik al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Ik kan het zo gauw niet meer vinden maar het was versie 1.0.2 in ieder geval je moet een versie voor 1.0.3. hebben.
Ik zit later achter mijn laptop dan zal ik kijken of de link nog heb.

[ Voor 177% gewijzigd door hollabizack12 op 17-04-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
voor de Ultra kan ik niet zien in de stable topic dat je een bepaalde rom ervoor nodig hebt, betekend gewoon direct flashen met fastboot twrp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Met twrp zou kunnen hoor, ik had geen behoefte om die te flashen, ik wilde het liever met fastboot doen. Bij sommigen gingen het wel goed vanaf de nieuwste global naar eu en bij anderen, waaronder ik, weer niet. Ik zou het gewoon proberen, als je geluk hebt hoef je niet eerst naar China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
bootloader is nog niet unlocked, als ik de app mi community mag geloven pas 25.04 dus volgende week kan ik
dan inderdaad via fastboot dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Komt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Nou inmiddels zit ik in beide beta programma's.

- Ultra 14 Stable tester
- Ultra 14 AI tester

Erg benieuwd wanneer er een update gaat komen voor mijn 1.0.2.0 firmware.

Ik had met de regio Polen geprobeerd de 1.0.5.0 versie te flashen, maar dan krijg ik een "It's not allowed to upgrade to unofficial ROM package"

Dus die is nog steeds niet uit beta !

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 14 is er een update uit, een stabiele beta OS1.0.16.0.UNCEUXM.

Full Rom link:
https://bigota.d.miui.com...CEUXM_ffc0ba5581_14.0.zip

Ota link:
https://cdnorg.d.miui.com...CEUXM-4ed666f2ba-14.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:41
Weet iemand of het mogelijk is een Xiaomi 14 softwarematig tot maximaal 80% of 90% op te laten laden of dat hier apps voor zijn?

Ik had een dergelijke functie ingebouwd op mijn Sony Xperia en vond dit ideaal. Voor zover ik zie, beschikt de 14 niet over de functie.

Verder vraag ik me af of het goed voor de telefoon is om de 90w lader te gebruiken, of dat een reguliere lader de batterij minder doet laten slijten.

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
hollabizack12 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 08:19:
Ik kan het zo gauw niet meer vinden maar het was versie 1.0.2 in ieder geval je moet een versie voor 1.0.3. hebben.
Ik zit later achter mijn laptop dan zal ik kijken of de link nog heb.
Ik heb de Xiaomi rom erop gezet. En helaas bootloop. Maar ik kan helaas niet achterhalen welke ik nou eerst moet flashen.
Als ik de global 1.0.2.0 wil flashen krijg ik de melding "missmatching image and device" terwijl dit echt de juiste rom zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Je moet China 1.0.2 flashen via fastboot en daarna Xiaomi.eu via fastboot. Dat werkt 100%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alper_maestro
tweakerolivier schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:28:
Weet iemand of het mogelijk is een Xiaomi 14 softwarematig tot maximaal 80% of 90% op te laten laden of dat hier apps voor zijn?

Ik had een dergelijke functie ingebouwd op mijn Sony Xperia en vond dit ideaal. Voor zover ik zie, beschikt de 14 niet over de functie.

Verder vraag ik me af of het goed voor de telefoon is om de 90w lader te gebruiken, of dat een reguliere lader de batterij minder doet laten slijten.

Bedankt voor jullie reacties!
Originele 90W charger is echt niet slecht voor je telefoon hoor, gewoon gebruiken waarom koop je anders een dergelijke toestel als je het maximale niet wilt benutten? Zoiezo is het beste om altijd de originele charger te gebruiken dan van een andere merk.

Deze nieuwe batterijen zijn veel duurzamer dan batterijen van een paar jaar terug (lees: levenscyclus)

Betreft het laden tot 80% is er een optie in het menu. Ga naar Instellingen > Batterij >Batterijbescherming

[ Voor 9% gewijzigd door alper_maestro op 17-04-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
hollabizack12 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:39:
Je moet China 1.0.2 flashen via fastboot en daarna Xiaomi.eu via fastboot. Dat werkt 100%.
Inderdaad, uiteindelijk is dit gelukt. Op een of andere manier weigerde hij om deze rom te flashen door een mismatch. Maar het is gelukt met de miflash tool met andere instellingen.

Vraagje, ik had in de officiële rom bij de batterij instellingen een optie om maximaal tot 80% te laden. Dat is voor mij best een uitkomst omdat ik vaak kan laden, hij hoeft dus ook niet (nooit) boven de 80% te komen. Deze optie lijkt in deze rom te missen, of zit dat ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Headshot_NL schreef op donderdag 18 april 2024 @ 08:21:
[...]

Inderdaad, uiteindelijk is dit gelukt. Op een of andere manier weigerde hij om deze rom te flashen door een mismatch. Maar het is gelukt met de miflash tool met andere instellingen.

Vraagje, ik had in de officiële rom bij de batterij instellingen een optie om maximaal tot 80% te laden. Dat is voor mij best een uitkomst omdat ik vaak kan laden, hij hoeft dus ook niet (nooit) boven de 80% te komen. Deze optie lijkt in deze rom te missen, of zit dat ergens anders?
Gelukkig! Ben benieuwd hoe die jou bevalt over een paar dagen!
Die optie zit er nog in, bij batterij en dan batterij bescherming. Er zitten zelfs extra optie is zoals pass through bij navigatie.
Je kan bij batterijverbruik nu ook weer je gewoon schermtijd zien zoals vroegah.
Rom bevalt mij erg goed, het is nog steeds geen batterij monster maar wel een stuk beter dan stock rom. Eerste minpunt heb ik wel gevonden, dat is dat de camera niet automatisch overschakelt naar nachtmodus. Hopelijk pakken ze dat aan in de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
hollabizack12 schreef op donderdag 18 april 2024 @ 09:12:
[...]

Gelukkig! Ben benieuwd hoe die jou bevalt over een paar dagen!
Die optie zit er nog in, bij batterij en dan batterij bescherming. Er zitten zelfs extra optie is zoals pass through bij navigatie.
Je kan bij batterijverbruik nu ook weer je gewoon schermtijd zien zoals vroegah.
Rom bevalt mij erg goed, het is nog steeds geen batterij monster maar wel een stuk beter dan stock rom. Eerste minpunt heb ik wel gevonden, dat is dat de camera niet automatisch overschakelt naar nachtmodus. Hopelijk pakken ze dat aan in de volgende update.
Ah thanks, heb hem weer ingesteld. Hij ligt hier soms uren aan de lader (of in de auto met hotspot, muziek etc). Dan wil je hem wel aan de lader hebben maar hij hoeft geen uren op 100% te staan. 80% is meestal veel beter voor de accu.

Gisteravond buiten even een foto gemaakt, hij leek idd niet naar nachtmodus te gaan maar ik kreeg wel een soort timertje te zien toen ik een foto wilde maken. Uiteindelijk leek dat bijna precies op de nachtmodus op mijn Mi 11 die ik heb. De foto is ook prima geworden voor nachtbegrippen.
Het blijft bizar dat ik zoveel kan zien op die foto's terwijl ik in de nacht vrijwel blind ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:41
alper_maestro schreef op woensdag 17 april 2024 @ 21:49:
[...]

Originele 90W charger is echt niet slecht voor je telefoon hoor, gewoon gebruiken waarom koop je anders een dergelijke toestel als je het maximale niet wilt benutten? Zoiezo is het beste om altijd de originele charger te gebruiken dan van een andere merk.

Deze nieuwe batterijen zijn veel duurzamer dan batterijen van een paar jaar terug (lees: levenscyclus)

Betreft het laden tot 80% is er een optie in het menu. Ga naar Instellingen > Batterij >Batterijbescherming
Dank voor je reactie. De 80% optie lijkt bij mij te missen. Ik lees net dat dit misschien aan de ROM versie kan liggen. Hopelijk komt de functie met een update terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik kreeg toen ik in de settings van Bluetooth ging ineens een update ervoor. Is dat bijzonder ? Of gaat dat vaker zo ? Nog nooit gehad op andere merken.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ja dat is normaal, krijg ik ook af en toe op mijn andere Xiaomi telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
tweakerolivier schreef op donderdag 18 april 2024 @ 10:05:
[...]

Dank voor je reactie. De 80% optie lijkt bij mij te missen. Ik lees net dat dit misschien aan de ROM versie kan liggen. Hopelijk komt de functie met een update terug.
Hmm, nu je het zegt, ik zag over het hoofd dat je de reguliere Xiaomi 14 bedoelde. Ik heb zelf de Ultra en daar staat ie wel tussen. Wellicht dat ze deze optie niet bij de reguliere 14 hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
alper_maestro schreef op donderdag 18 april 2024 @ 15:00:
[...]

Hmm, nu je het zegt, ik zag over het hoofd dat je de reguliere Xiaomi 14 bedoelde. Ik heb zelf de Ultra en daar staat ie wel tussen. Wellicht dat ze deze optie niet bij de reguliere 14 hebben dan.
Zie zelf bij de 13 ultra staan; de 80% optie bij ''when using navigation features, charging will stop automatically at a specified perscentage. Daaronder kan je dus bv 80% selecteren. Maar dat lijkt mij niet te gelden met het normaal opladen van de telefoon?
Zal het eens testen maar lijkt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Bij de 14 ultra heb je wel de mogelijkheid om altijd tot 80% te laden. Misschien dat dit later ook op de 13 ultra komt. Vandaag is mijn 14 ultra 16 uur van de lader, heb ik 6,5 uur schermtijd en nog 15% over. Wel alles binnenshuis en op wifi maar dit is tenminste acceptabel. Hopelijk wordt het nog wat beter. Voor de rest top telefoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Gisteren om 15.00 van de lader gehaald met 80%, veel mee gedaan want nieuw speelgoed is altijd leuk. Nu nog 41% over. Afgelopen nacht van 22.00 tot 7.00 2% drain gehad.

Voor nu is het voor mij prima. Binnenkort als ik hem wat langer heb eens kijken hoe lang ik er mee kan doen vanaf 100%.

Mijn locatie deel ik trouwens wel altijd. Zowel Google timeline als de home assistant app tracken die continu.

Edit:
Er is nieuwe software beschikbaar op xaomi.eu: 1.0.9.0. Kan nog geen changelog vinden.
Al lees ik wel dat sommigen problemen hebben met connectiviteit na de update. Ik wacht even rustig af.

[ Voor 19% gewijzigd door Headshot_NL op 19-04-2024 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Headshot_NL schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 07:26:
Gisteren om 15.00 van de lader gehaald met 80%, veel mee gedaan want nieuw speelgoed is altijd leuk. Nu nog 41% over. Afgelopen nacht van 22.00 tot 7.00 2% drain gehad.

Voor nu is het voor mij prima. Binnenkort als ik hem wat langer heb eens kijken hoe lang ik er mee kan doen vanaf 100%.

Mijn locatie deel ik trouwens wel altijd. Zowel Google timeline als de home assistant app tracken die continu.

Edit:
Er is nieuwe software beschikbaar op xaomi.eu: 1.0.9.0. Kan nog geen changelog vinden.
Al lees ik wel dat sommigen problemen hebben met connectiviteit na de update. Ik wacht even rustig af.
Ik heb hem geïnstalleerd, werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
hollabizack12 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb hem geïnstalleerd, werkt perfect!
Gewoon fastboot flashen over de huidige 1.0.8 rom? Dan probeer ik het straks ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Headshot_NL schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:26:
[...]

Gewoon fastboot flashen over de huidige 1.0.8 rom? Dan probeer ik het straks ook even.
Jep, was zo gepiept.
Ik dacht trouwens dat het aan .eu lag dat ik geen automatische nachtmodus in de camera meer had. Maar ik had dynamische foto aanstaan, dan krijg je dat blijkbaar. Dus dat is ook geen issue meer.

[ Voor 29% gewijzigd door hollabizack12 op 19-04-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
hollabizack12 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:27:
[...]

Jep, was zo gepiept.
Ik dacht trouwens dat het aan .eu lag dat ik geen automatische nachtmodus in de camera meer had. Maar ik had dynamische foto aanstaan, dan krijg je dat blijkbaar. Dus dat is ook geen issue meer.
Ah dat is een goeie, ik heb de dynamische foto's nu ook aan staan, soms heb je dan toch net de foto die je anders had gemist.
Dan zal het kiezen worden tussen die 2.

Ik ga hem downloaden en installeren.

Edit: installatie is klaar. Alles lijkt in orde.

[ Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 19-04-2024 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Headshot_NL schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:52:
[...]

Ah dat is een goeie, ik heb de dynamische foto's nu ook aan staan, soms heb je dan toch net de foto die je anders had gemist.
Dan zal het kiezen worden tussen die 2.

Ik ga hem downloaden en installeren.

Edit: installatie is klaar. Alles lijkt in orde.
Top! Ik heb de changelog niet bekeken maar in ieder geval goed nieuws dat de updates snel doorkomen.
Ik zit alleen te vechten met Flitsmeister, ik krijg het maar niet voor elkaar dat ie automatisch opstart zodra ik bluetooth connectie heb in mijn auto. Alle instellingen staan goed, auto start, permanente locatie en toch start ie niet. In de global rom wel. Normaal gesproken was het altijd precies andersom. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
hollabizack12 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:16:
[...]

Top! Ik heb de changelog niet bekeken maar in ieder geval goed nieuws dat de updates snel doorkomen.
Ik zit alleen te vechten met Flitsmeister, ik krijg het maar niet voor elkaar dat ie automatisch opstart zodra ik bluetooth connectie heb in mijn auto. Alle instellingen staan goed, auto start, permanente locatie en toch start ie niet. In de global rom wel. Normaal gesproken was het altijd precies andersom. Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Hier werkt het wel. Energiebesparing op geen beperking, autostart aan en dan werkt hij hier.
Maar je kunt het ook doen met een geautomatiseerde taak via de beveiligings app. Deze gebruik ik om mijn hotspot automatisch aan te zetten zodra er bluetooth verbinding is, dan heeft mijn auto live verkeersinformatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Headshot_NL schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:38:
[...]

Hier werkt het wel. Energiebesparing op geen beperking, autostart aan en dan werkt hij hier.
Maar je kunt het ook doen met een geautomatiseerde taak via de beveiligings app. Deze gebruik ik om mijn hotspot automatisch aan te zetten zodra er bluetooth verbinding is, dan heeft mijn auto live verkeersinformatie etc.
Oke, ik zal de app een keer verwijderen en opnieuw installeren misschien helpt dat.
Thanks, goeie tip van de beveiliging app, dat wist ik helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Bij mij kreeg ik vandaag de melding nadat ik een goedkope opladers gebruikte dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXHc7i8ETxWzIuKC-aWAXG9E1Po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pzQCkVtK0gSov8CyAqsJ5NUP.jpg?f=fotoalbum_large

In de global versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Als de 1.0.5.0 ROM file hier als stable staat dan kan ik hem toch gewoon via de procedure daar flashen ?
https://new.c.mi.com/glob...oad/detail/device/1900594

Ik heb MiFlash (versie 2020.3.14.0) op de pc staan en de fastboot file gedownload en uitgepakt.
Als ik in MiFlash nu de optie "save user data" gebruik dan krijg ik toch geen factory reset ?

Ik volg dan de handleiding die hier staat:
https://new.c.mi.com/global/miuidownload/detail/guide/1 (method 2 fastboot update)

Dan hoef ik toch helemaal geen bootloader unlock te doen ? Staat tenminste nergens vermeld.

o never mind, het staat er letterlijk:
Devices marked with ★ are locked. If your device is locked, please click here to unlock it first. Devices marked with ☆ are unlocked. If your device is unlocked, please just follow the following tutorial to complete the ROM flashing.

[ Voor 19% gewijzigd door Brotuck op 22-04-2024 15:06 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Ah, al zelf uitgevogeld.
Je moet dan idd unlocked zijn maar met een schone fastboot flash (met save userdata) dan kun je er direct fris mee aan de slag.
Heb de 13 Ultra 1x met fastboot moeten flashen om naar Global EEA te wisselen maar hij was al unlocked en geleverd met de Global rom door Tradingshenzen.
Als je weer per ongeluk locked dan grote kans dat je toestel bricked is maar dat is ook weer op te lossen m.b.v. iemand met een Xiaomi Dev account op afstand.
Op de 29ste ga ik over van Vodafone naar Ben want die (=Odido) ondersteunen band 8 = 900Mhz en die vervangt prima de ontbrekende band 20 = 800 Mhz alhoewel ik in de laatste 4 maanden geen enkel ontvangstprobleem heb gehad met VF zowel in NL, DE en BE niet maar mijn abo is afgelopen bij VF dus na 8 jaar maar eens wisselen en ik kan dan iedere maand opzeggen.

[ Voor 27% gewijzigd door snah001 op 22-04-2024 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Is het veilig om apps als : App kluis (geen idee waar dit voor dient), Mi Browser en Mi Video te verwijderen via de Debloat tool?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theduke1989
alper_maestro schreef op woensdag 24 april 2024 @ 21:58:
Is het veilig om apps als : App kluis (geen idee waar dit voor dient), Mi Browser en Mi Video te verwijderen via de Debloat tool?
Ja er gebeurd niks. Heb die ook.
Heb eigenlijk alle apps wat in de lijst stond verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Vraagje, de global versies zijn allemaal de 512 versies, Als ik echt nu bij tradingshenzen een unlocked 1TB versie zou halen met xiaomu.eu erop, kan ik daar mocht ik dat willen ook gewoon die Global rom opzeten? of is dat niet mogelijk? (version mismatch oid)

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
Ik heb via https://www.phonemarket.nl/ een xiaomi 14 gekocht, zeer tevreden van de camera en snelheid maar er zijn wat problemen met outlook, teams en intune company portal. Outlook stopt gewoon met werken.

Heeft iemand anders hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
blinded schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:03:
Ik heb via https://www.phonemarket.nl/ een xiaomi 14 gekocht, zeer tevreden van de camera en snelheid maar er zijn wat problemen met outlook, teams en intune company portal. Outlook stopt gewoon met werken.

Geen HyperOS update? Even via google gekeken, maar lijkt opgelost te zijn met een update van HyperOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Plugin schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:57:
[...]

Geen HyperOS update? Even via google gekeken, maar lijkt opgelost te zijn met een update van HyperOS.
deze komt gewoon met hyperos toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
blinded schreef op maandag 29 april 2024 @ 14:59:
[...]

deze komt gewoon met hyperos toch?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
blinded schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:03:

Als het toestel unlocked is kun je er alle geschikte rom's op flashen.
Ik zou je dan aanraden met MiFlash de Global EEA versie erop te flashen want die kent eigenlijk geen bugs zoals custom roms nog steeds hebben.
Daarna dé-bloaten en je hebt een super schone install die gewoon alles doet en optimaal gebruik maakt van de dedicated camera app.
Op mij 13 Ultra op HyperOS geen enkele problemen met genoemde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
snah001 schreef op maandag 29 april 2024 @ 23:25:
[...]

Als het toestel unlocked is kun je er alle geschikte rom's op flashen.
Ik zou je dan aanraden met MiFlash de Global EEA versie erop te flashen want die kent eigenlijk geen bugs zoals custom roms nog steeds hebben.
Daarna dé-bloaten en je hebt een super schone install die gewoon alles doet en optimaal gebruik maakt van de dedicated camera app.
Op mij 13 Ultra op HyperOS geen enkele problemen met genoemde apps.
Aangezien deze uit een NL shop komt is dit WSS reeds één of andere globale rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Gebruikt iemand hier de Android Auto optie op de 14 Ultra? Ik heb daar toch veel problemen mee.

De wireless verbinding wordt vaak gereset op de telefoon. Dat is dus niet heel stabiel.

De bedrade versie via usb werkt veel beter, maar die laad het toestel niet op.

Ik zit (nog steeds) op firmware 1.0.2.0 overigens.
Uiteraard gaat de laatste stable rom erop zodra ik mag unlocken, maar ik moet nog een week wachten daarop.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Brotuck schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:06:
Gebruikt iemand hier de Android Auto optie op de 14 Ultra? Ik heb daar toch veel problemen mee.

De wireless verbinding wordt vaak gereset op de telefoon. Dat is dus niet heel stabiel.

De bedrade versie via usb werkt veel beter, maar die laad het toestel niet op.

Ik zit (nog steeds) op firmware 1.0.2.0 overigens.
Uiteraard gaat de laatste stable rom erop zodra ik mag unlocken, maar ik moet nog een week wachten daarop.
Welke Rom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De standaard rom die meegeleverd is toen ik het toestel kreeg. De EU versie dus.
aurora_eea_global-OS1.0.2.0.UNAEUXM

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Grote kans dat die problemen met een nieuwere rom verholpen zijn. Als je toch wilt unlocken en een nieuwe rom gaat installeren zou ik er daarna pas tijd in steken, mocht het nog niet verholpen zijn.

Hier werkt het prima op de xiaomi.eu rom; 1.0.9.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:29:
[...]

De standaard rom die meegeleverd is toen ik het toestel kreeg. De EU versie dus.
aurora_eea_global-OS1.0.2.0.UNAEUXM
De rom die op 4 april uitgekomen is: OS1.0.5.0.UNAEUXM | 14.0.

Hier de update links van de full rom en van de OTA:

Full rom:
https://bigota.d.miui.com...AEUXM_9fe146fc85_14.0.zip

OTA:
https://bigota.d.miui.com...AEUXM-43f6ecba06-14.0.zip

Daarmee moeten de problemen met AA opgelost zijn.
Er is ook een forse update uitgekomen van AA overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
snah001 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:40:
[...]

De rom die op 4 april uitgekomen is: OS1.0.5.0.UNAEUXM | 14.0.

Hier de update links van de full rom en van de OTA:

Full rom:
https://bigota.d.miui.com...AEUXM_9fe146fc85_14.0.zip

OTA:
https://bigota.d.miui.com...AEUXM-43f6ecba06-14.0.zip

Daarmee moeten de problemen met AA opgelost zijn.
Er is ook een forse update uitgekomen van AA overigens.
Dank, inmiddels staat alles al klaar om te flashen, echter moet ik nog 10 dagen minimaal wachten op een unlock.

Ik wil wel graag stock blijven, dus na unlocken en flashen ga ik de lock er weer opzetten. Mijn vraag is echter moet ik dan weer unlocken voor 1.0.6.0 ?

En daarmee dus weer een factory reset ?
Ik las dat de tweede unlock wel direct is.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:08:
[...]

Dank, inmiddels staat alles al klaar om te flashen, echter moet ik nog 10 dagen minimaal wachten op een unlock.

Ik wil wel graag stock blijven, dus na unlocken en flashen ga ik de lock er weer opzetten. Mijn vraag is echter moet ik dan weer unlocken voor 1.0.6.0 ?

En daarmee dus weer een factory reset ?
Ik las dat de tweede unlock wel direct is.
Unlocken hoef je maar 1x te doen. Bij het flashen via de miflash tool wel opletten dat je het vinkje uitzet, er zit ergens rechtsonder een vinkje om de bootloader opnieuw te locken. Dan kan je weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Headshot_NL schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:28:
[...]

Unlocken hoef je maar 1x te doen. Bij het flashen via de miflash tool wel opletten dat je het vinkje uitzet, er zit ergens rechtsonder een vinkje om de bootloader opnieuw te locken. Dan kan je weer opnieuw beginnen.
Maar als ik de bootloader niet lock werkt alles dan wel goed ? Zoals banking apps..

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Maar als ik de bootloader niet lock werkt alles dan wel goed ? Zoals banking apps..
Hier (met de xiaomi.eu rom) werkt alles. Google pay en Rabobank etc. gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Hier werkt ook alles, bankier met ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:30:
[...]

Met unlockte bootloader en Magisk heb je geen enkel probleem met je banking apps.
Het weer locken van je bootloader heeft vaak het resultaat dat je je toestel bricked en dan moet je van buitenaf hulp inroepen om die weer aan de gang te krijgen.
Dus gewoon unlocked laten en Magisk erop zetten, bootfile patchen en deze dan weer flashen en je banking apps in de Deny functie aanvinken en alles werkt gewoon.
Hier (met de module SafetynetFix) werkt zelfs Google wallet perfect.
Overigens hoef je niet unlocked te zijn om de ota te flashen, dat kan ook handmatig als je locked bent.
Als je niet automatisch de update krijgt zet het land dan eens op een ander EU land, grote kans dat ie dan wel de update ontvangt.

[ Voor 7% gewijzigd door snah001 op 01-05-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
snah001 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:21:
[...]

Met unlockte bootloader en Magisk heb je geen enkel probleem met je banking apps.
Het weer locken van je bootloader heeft vaak het resultaat dat je je toestel bricked en dan moet je van buitenaf hulp inroepen om die weer aan de gang te krijgen.
Dus gewoon unlocked laten en Magisk erop zetten, bootfile patchen en deze dan weer flashen en je banking apps in de Deny functie aanvinken en alles werkt gewoon.
Hier (met de module SafetynetFix) werkt zelfs Google wallet perfect.
Overigens hoef je niet unlocked te zijn om de ota te flashen, dat kan ook handmatig als je locked bent.
Als je niet automatisch de update krijgt zet het land dan eens op een ander EU land, grote kans dat ie dan wel de update ontvangt.
Ik wil geen magisk of twrp erop, gewoon omdat mijn aanpas tijden voorbij zijn(heb in het verleden ook roms aangepast en gereleased). Ik wil puur stock rom. Ik ga uiteraard eerst de bootloader niet locken en testen of het goed gaat allemaal. Dat is ook handiger om de volgende beta/stable erop te zetten, want van OTA moet je het niet hebben dus.

De OTA file die je had neergezet is voor 1.0.4.0 naar 1.0.5.0 en niet vanaf 1.0.2.0
Overigens had ik de OTA file 1.0.2.0 -> 1.0.4.0 al gevonden en gedownload.
Maar het toestel is koppig en wil gewoon niet flashen

[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 01-05-2024 18:32 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:31:
[...]

Ik wil geen magisk of twrp erop, gewoon omdat mijn aanpas tijden voorbij zijn(heb in het verleden ook roms aangepast en gereleased). Ik wil puur stock rom. Ik ga uiteraard eerst de bootloader niet locken en testen of het goed gaat allemaal. Dat is ook handiger om de volgende beta/stable erop te zetten, want van OTA moet je het niet hebben dus.

De OTA file die je had neergezet is voor 1.0.4.0 naar 1.0.5.0 en niet vanaf 1.0.2.0
Overigens had ik de OTA file 1.0.2.0 -> 1.0.4.0 al gevonden en gedownload.
Maar het toestel is koppig en wil gewoon niet flashen
Die OTA werkt gewoon hoor, ik ging ook van 1.0.2.0 naar 1.0.5.0.
Je kan op meerdere manieren updaten, OTA, handmatig via je tel met zipbestand, via flashtool op je laptop, via TWRP. Je hebt OTA, Fastboot en Recovery.
Dit alles werkt niet bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
In zijn geval zou ik, als je geen TWRP wilt gebruiken, de Xiaomi Miflash gebruiken en opletten dat je "Save User Data" aanvinkt (wel unlocked zijn).
Dan ben je geen data kwijt en instellingen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jay47 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 21:23:
[...]

Die OTA werkt gewoon hoor, ik ging ook van 1.0.2.0 naar 1.0.5.0.
Je kan op meerdere manieren updaten, OTA, handmatig via je tel met zipbestand, via flashtool op je laptop, via TWRP. Je hebt OTA, Fastboot en Recovery.
Dit alles werkt niet bij je?
De OTA functie geeft geen update beschikbaar.
Als ik "download het nieuwste pakket" kies krijg ik 1.0.2.0 binnen en gaat hij deze nogmaals installeren.

Nee de handmatig gedownloade OTA bestanden werken niet bij mij. Ik heb zelfs diverse land instellingen geprobeerd. Installatie via de handmatige optie geeft de melding "kan de update niet verifieren"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TBSDlgVrw_4uIPhlOpvEQRAYjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQAkLgMvoXuMXWiPBF8Ul98O.jpg?f=fotoalbum_large

Mi Assistant werkt totaal niet (ik heb de laatste versie met engelse vertaling)
Deze blijft simpelweg hangen en ik kan enkel switchen tussen flash en de algemene pagina. De backup en restore pagina's reageren niet eens. Maar de telefoon koppelen via de standaard recovery en "mi assistant" kiezen en vervolgens usb koppelen doet niets.

ADB werkt wel, want ik kan in de command prompt gewoon het commando adb devices doen en dan is hij gekoppeld.

Dus nee ik loop volledig vast met deze firmware op dit moment.
Dus even afwachten totdat ik eindelijk de 30 dagen voorbij ben (xiaomi account) en daarna kan ik unlock kiezen en vervolgens kan ik eindelijk flashen wat ik wil.

[ Voor 12% gewijzigd door Brotuck op 01-05-2024 23:19 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:10:
[...]

Als ik "download het nieuwste pakket" kies krijg ik 1.0.2.0 binnen en gaat hij deze nogmaals installeren.

Nee de handmatig gedownloade OTA bestanden werken niet bij mij. Ik heb zelfs diverse land instellingen geprobeerd. Installatie via de handmatige optie geeft de melding "kan de update niet verifieren"

[Afbeelding]

Deze blijft simpelweg hangen en ik kan enkel switchen tussen flash en de algemene pagina. De backup en restore pagina's reageren niet eens. Maar de telefoon koppelen via de standaard recovery en "mi assistant" kiezen en vervolgens usb koppelen doet niets.

ADB werkt wel, want ik kan in de command prompt gewoon het commando adb devices doen en dan is hij gekoppeld.

Dus even afwachten totdat ik eindelijk de 30 dagen voorbij ben (xiaomi account) en daarna kan ik unlock kiezen en vervolgens kan ik eindelijk flashen wat ik wil.
Wat vreemd joh, waar heb je je toestel vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Brotuck schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:10:
[...]

[Afbeelding]

Soms helpt het om even de regio op een ander land te zetten, Finland zie ik veel voorbij komen. Je kunt de file ook handmatig downloaden op je telefoon en via de updater (rechtsboven) kiezen voor om een eigen rom te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Headshot_NL schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:40:
[...]

Soms helpt het om even de regio op een ander land te zetten, Finland zie ik veel voorbij komen. Je kunt de file ook handmatig downloaden op je telefoon en via de updater (rechtsboven) kiezen voor om een eigen rom te flashen
Ik heb inmiddels al ieder Europees land gehad en ook een paar niet Europese....
Zelfs met een VPN en zonder geprobeerd.

De screenshot die je quote is letterlijk de optie die je hierboven beschrijft. Getest met OTA bestanden en volledige ROM bestanden.

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 02-05-2024 08:36 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jay47 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 03:25:
[...]

Wat vreemd joh, waar heb je je toestel vandaan?
Hier gekocht:
https://nl.nbb.com/nl/p/x...amera/a1042377?nbbct=4111

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Wel raar dat je helemaal niet kan updaten, neem aan dat je een Europese versie hebt gehad?
Wat is je accu capaciteit? Neem aan 16/512GB versie?

[ Voor 3% gewijzigd door Jay47 op 02-05-2024 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Jay47 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Wel raar dat je helemaal niet kan updaten, neem aan dat je een Europese versie hebt gehad?
Wat is je accu capaciteit? Neem aan 16/512GB versie?
Ja gewoon de Europa versie, verder niks bijzonders aan het toestel. De zwarte 16/512 gb versie idd.
Maar aangezien ik volgende week ergens ga unlocken, ga ik het even laten rusten tot volgende week.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Brotuck schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:05:
[...]

Ja gewoon de Europa versie, verder niks bijzonders aan het toestel. De zwarte 16/512 gb versie idd.
Maar aangezien ik volgende week ergens ga unlocken, ga ik het even laten rusten tot volgende week.
Welke Rom ga je erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Jay47 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:10:
[...]

Welke Rom ga je erop zetten?
er is tot op heden maar 1 rom voor de Mi 14 ultra, en dat is xiaomi.eu er is niks anders.
https://xdaforums.com/f/xiaomi-14-ultra.12836/?prefix_id=33 is nog helemaal leeg.

[ Voor 14% gewijzigd door theduke1989 op 02-05-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
theduke1989 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 15:55:
[...]

er is tot op heden maar 1 rom voor de Mi 14 ultra, en dat is xiaomi.eu er is niks anders.
https://xdaforums.com/f/xiaomi-14-ultra.12836/?prefix_id=33 is nog helemaal leeg.
Je hebt een filter aanstaan, daardoor zie je geen posts...

Ik ga de Stable ROM EEA installeren van:
https://new.c.mi.com/glob...oad/detail/device/1900594

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste