Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Knamix schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:22:
Dan heb ik toch een andere voorkeur dan jullie :p

Foto 1 = Pixel
Foto 2 = Xiaomi

De reden dat ik een voorkeur geef aan de foto van Xiaomi is de "sharpening".

Als je naar het kenteken kijk van de rode Fiat Panda links onderin, dan zie je dat de Pixel totaal niet scherp is...

Wel moet ik zeggen dat de Xiaomi op "Authentic" stand stond.
Kijk dan ook eens naar het gebouw en bomen rechts van het midden, daar is de Pixel duidelijk scherper. Als je niet inzoomt op de Panda zie je toch dat de P8P beter met de omstandigheden omgaat.

[ Voor 7% gewijzigd door RepareerDroid op 08-03-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Knamix schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 19:22:
Dan heb ik toch een andere voorkeur dan jullie :p

Foto 1 = Pixel
Foto 2 = Xiaomi

De reden dat ik een voorkeur geef aan de foto van Xiaomi is de "sharpening".

Als je naar het kenteken kijk van de rode Fiat Panda links onderin, dan zie je dat de Pixel totaal niet scherp is...

Wel moet ik zeggen dat de Xiaomi op "Authentic" stand stond.
Ja ben zelf best wel een noob met het beoordelen van foto's en ''scherper'' (bijv de bomen (foto 1) met een snelle blik) lijkt beter maar nu je het zegt verliest het ook dan veel detail met een 2e look.
Is een beetje als met het beoordelen van geluid (geluidskaart/koptelefoon), luider klinkt al snel beter maar dat is het niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Plugin op 09-03-2024 06:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:53
Plugin schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 06:11:
[...]

Ja ben zelf best wel een noob met het beoordelen van foto's en ''scherper'' (bijv de bomen (foto 1) met een snelle blik) lijkt beter maar nu je het zegt verliest het ook dan veel detail met een 2e look.
Is een beetje als met het beoordelen van geluid (geluidskaart/koptelefoon), luider klinkt al snel beter maar dat is het niet.
Een noob? :')

Volgens mij had ik als voorbeeld toch echt de rode auto en niet de bomen.

Ook slaat je vergelijking nergens op want geluid is persoonlijk.

Evenals wat ik wel of niet scherp vind ogen.

De Pixel gebruikt gewoon ontzettend veel sharpening en ik weet al zeker dat ik dezelfde resultaat krijg als ik de foto van de Xiaomi ga verscherpen.

Ik heb ook 2 jaar lang met een systeemcamera gewerkt dus een "noob"? Nee.. niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 20:14
BM2 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:21:
Volgende week zondag de Europese aankondiging van oa de 14 Ultra. Zijn er mensen die hier wellicht voor gaan kiezen?
Redelijk grote kans, maar niet direct want ik wil eerst even aankijken of er geen gekke dingen (gaan) spelen. Iets wat ik vaker lees en waar ik niet zo op zit te wachten. Ook zou ik nog even willen aankijken of er nog een mooie deal komt van Xiaomi zelf, want €1500 is wel erg premium...

Ik heb het toestel zo goed als mogelijk vergeleken met de 24s Ultra, de Vivo x100 Pro (niet makkelijk verkrijgbaar + software etc), Honor Magic6 Pro en de Oppo Find 6x (ook niet verkrijgbaar hier).....en ik zou met de 24s Ultra op safe spelen, maar de reviews zijn soms vrij duidelijk dat de camera niet het allersterkste punt is van de telefoon (de rest op zich wel).

Ik heb vooral veel van die nep-reviews van de 14 Ultra bekeken, waar ik de indruk heb dat het vooral om de affiliate inkomsten lijkt te gaan. Ik wacht ook nog even de dxomark test van de camera af, want voorlopig heb ik alleen 1 echt goede review van de 14 Ultra gezien en dat is Uncle Lo (Chinese review): YouTube: 小米14Ultra影像系统真的Ultra吗?

Ik twijfel nog. Heb op zich geen haast, wil uiterlijk voor komende zomerperiode een nieuwe phone hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:28
GustavSan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 09:55:
[...]

Redelijk grote kans, maar niet direct want ik wil eerst even aankijken of er geen gekke dingen (gaan) spelen. Iets wat ik vaker lees en waar ik niet zo op zit te wachten. Ook zou ik nog even willen aankijken of er nog een mooie deal komt van Xiaomi zelf, want €1500 is wel erg premium...

Ik heb het toestel zo goed als mogelijk vergeleken met de 24s Ultra, de Vivo x100 Pro (niet makkelijk verkrijgbaar + software etc), Honor Magic6 Pro en de Oppo Find 6x (ook niet verkrijgbaar hier).....en ik zou met de 24s Ultra op safe spelen, maar de reviews zijn soms vrij duidelijk dat de camera niet het allersterkste punt is van de telefoon (de rest op zich wel).

Ik heb vooral veel van die nep-reviews van de 14 Ultra bekeken, waar ik de indruk heb dat het vooral om de affiliate inkomsten lijkt te gaan. Ik wacht ook nog even de dxomark test van de camera af, want voorlopig heb ik alleen 1 echt goede review van de 14 Ultra gezien en dat is Uncle Lo (Chinese review): YouTube: 小米14Ultra影像系统真的Ultra吗?

Ik twijfel nog. Heb op zich geen haast, wil uiterlijk voor komende zomerperiode een nieuwe phone hebben :).
Persoonlijk ben ik ook voor de Xiaomi M14 Ultra gegaan. Wilde eigenlijk geen gebogen scherm, maar zoals @alper_maestro aangaf is het niet echt meer zo extreem. Ben sinds mi2s of mi3 een Xiaomi gebruiker, heb ondertussen echt veel van hun in mijn bezit gehad, waardoor ik die toch we wil.

En als ik geen support meer krijg, dan unlock ik de bootloader en ga aan de slag met custom ROMs.
tot nu toe erg tevreden met ArrowOS op mijn PocoF3, en blijf nog updates ontvangen.

tot op heden> https://xdaforums.com/f/xiaomi-14-ultra.12836/?prefix_id=33 nog geen ROMS of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
theduke1989 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:25:
[...]

Persoonlijk ben ik ook voor de Xiaomi M14 Ultra gegaan. Wilde eigenlijk geen gebogen scherm, maar zoals @alper_maestro aangaf is het niet echt meer zo extreem. Ben sinds mi2s of mi3 een Xiaomi gebruiker, heb ondertussen echt veel van hun in mijn bezit gehad, waardoor ik die toch we wil.

En als ik geen support meer krijg, dan unlock ik de bootloader en ga aan de slag met custom ROMs.
tot nu toe erg tevreden met ArrowOS op mijn PocoF3, en blijf nog updates ontvangen.

tot op heden> https://xdaforums.com/f/xiaomi-14-ultra.12836/?prefix_id=33 nog geen ROMS of dergelijke.
Gebogen scherm boeit mij niet zo. Ja, het ziet er prachtig strak uit bij de 24s Ultra, maar ook bij de Xiaomi ziet het eruit als een mooi scherm. Geen dealbreaker, het gaat mij vooral om de camera...ik hou van low light fotografie als ik op reis ben, maar het is niet altijd praktisch om met mijn complete camera setup te lopen....

Ik neem aan dat er wel een paar jaar minimaal gegarandeerd support zal zijn bij de 14 Ultra? Ik doe normaal gesproken aardig lang met een telefoon, maar vind het op zich ook geen probleem om binnen een aantal jaar een nieuwe te nemen. Met de 24s Ultra is het nu 7 jaar gegarandeerd support/updates...dat ga ik wrs toch niet redden....

Ik heb veel Xiaomi's gehad en moet zeggen dat dit altijd Chinese versies waren waar ik het updaten en de issues soms wel vervelend vond. Bij een backup phone van een paar honderd euro all in the game maar dat zou ik niet zo zien met een telefoon van €1500.

Heb nu al jaren een OnePlus 9 Pro, die tot nu toe altijd nog perfect gedraaid heeft. Weinig issues en als er wat was dan vaak binnen een paar dagen een update die het op heeft gelost.

Iemand enig idee of de factuur direct bij Xiaomi ook gewoon 21% BTW bevat?

[ Voor 9% gewijzigd door GustavSan op 11-03-2024 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckyluc100
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08 16:10
GustavSan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:10:
[...]

Ja, heb de factuur al binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
GustavSan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:10:
[...]

Gebogen scherm boeit mij niet zo. Ja, het ziet er prachtig strak uit bij de 24s Ultra, maar ook bij de Xiaomi ziet het eruit als een mooi scherm. Geen dealbreaker, het gaat mij vooral om de camera...ik hou van low light fotografie als ik op reis ben, maar het is niet altijd praktisch om met mijn complete camera setup te lopen....

Ik neem aan dat er wel een paar jaar minimaal gegarandeerd support zal zijn bij de 14 Ultra? Ik doe normaal gesproken aardig lang met een telefoon, maar vind het op zich ook geen probleem om binnen een aantal jaar een nieuwe te nemen. Met de 24s Ultra is het nu 7 jaar gegarandeerd support/updates...dat ga ik wrs toch niet redden....

Ik heb veel Xiaomi's gehad en moet zeggen dat dit altijd Chinese versies waren waar ik het updaten en de issues soms wel vervelend vond. Bij een backup phone van een paar honderd euro all in the game maar dat zou ik niet zo zien met een telefoon van €1500.

Heb nu al jaren een OnePlus 9 Pro, die tot nu toe altijd nog perfect gedraaid heeft. Weinig issues en als er wat was dan vaak binnen een paar dagen een update die het op heeft gelost.

S24 Ultra is ook een goede keuze.
Voor mij waren het eingelijk de S24 ultra, de Pixel 8 Pro en de Mi 14 Ultra op het moment.
Maar toch van alle de Mi 14 Ultra gekozen, moet je wel eerlijk zeggen de fotos zijn natuurlijk niet die zols de andere genoemde smartphones ondanks de 1mm lens. Maar goed ik denk met tijd dat het wel allemaal beter wordr.

Sowieso ga ik de bootloader direct unlocken, want vaak moet je complete reset maken. En dan verlies je alle fotos, en dat wilje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
theduke1989 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 14:57:
[...]

S24 Ultra is ook een goede keuze.
Voor mij waren het eingelijk de S24 ultra, de Pixel 8 Pro en de Mi 14 Ultra op het moment.
Maar toch van alle de Mi 14 Ultra gekozen, moet je wel eerlijk zeggen de fotos zijn natuurlijk niet die zols de andere genoemde smartphones ondanks de 1mm lens. Maar goed ik denk met tijd dat het wel allemaal beter wordr.

Sowieso ga ik de bootloader direct unlocken, want vaak moet je complete reset maken. En dan verlies je alle fotos, en dat wilje niet.
Ow. Ik dacht dat de Leica op de 14 Ultra ground breaking zou zijn (moet de echte reviews nog even afwachten natuurlijk).....bedoel je 'met de tijd' dat ze de performance van de camera met upgrades/updates nog gaan verbeteren?

Wat bedoel je precies met het unlocken van de bootloader? Heeft de global version nog beperkingen waardoor dit nodig is dan? Of doel je op het moment na de standaard OS upgrades om zelf nog te kunnen upgraden?

[ Voor 9% gewijzigd door GustavSan op 11-03-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
GustavSan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 15:41:
[...]

Ow. Ik dacht dat de Leica op de 14 Ultra ground breaking zou zijn (moet de echte reviews nog even afwachten natuurlijk).....bedoel je 'met de tijd' dat ze de performance van de camera met upgrades/updates nog gaan verbeteren?

Wat bedoel je precies met het unlocken van de bootloader? Heeft de global version nog beperkingen waardoor dit nodig is dan? Of doel je op het moment na de standaard OS upgrades om zelf nog te kunnen upgraden?
1. Ik denk niet dat het een ground breaking camera telefoon is. Leica is Leica. De fotos die nu worden getoond zijn ook helaas niet altijd de beste. DXOmark is ook erg streng de Ultra 13 is ook ver onder in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Misschien een domme vraag, hoe kan ik dit veranderen? Naar een andere taal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NX7Ky4BHwGHd2D5tb8ZpRhrNyWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hF7F1wmbgC9MF38cJ03gzaCo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
nog een korte vraag. Het unlocken van de globale versie gaat via de normale wegen neem ik aan?
Niet via een dienst etc?

ik verwacht mijn Mi 14 Ultra 19de te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:10
theduke1989 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:21:
nog een korte vraag. Het unlocken van de globale versie gaat via de normale wegen neem ik aan?
Niet via een dienst etc?

ik verwacht mijn Mi 14 Ultra 19de te krijgen.
Mijn Xiaomi 14 heb ik gewoon zelf unlocked, dat is geen enkel probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
theduke1989 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:16:
[...]

1. Ik denk niet dat het een ground breaking camera telefoon is. Leica is Leica. De fotos die nu worden getoond zijn ook helaas niet altijd de beste. DXOmark is ook erg streng de Ultra 13 is ook ver onder in de lijst.
De sensor is toch die 1 inch van Sony. Leica is leica qua kleuren toch? Als ik in .raw schiet kan ik achteraf verder alles naar eigen wens aanpassen, doe ik immers nu ook hoewel de output van mijn Oneplus 9 Pro matig is.

Dit is wel een leuke (recente) review vd camera: YouTube: Xiaomi 14 Ultra (Global) Camera Test & Hands-On

Ik denk dat je op zich wel een punt hebt, maar de enige twee telefoons die momenteel stukken beter zijn zijn de Huwaii Mate 60 pro en de Oppo Find X7 Pro....beiden niet te koop in NL en ik zie het flashen enzo niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
vandaag mijn Xiaomi mi 14 ultra mogen ophalen.

nu wil ik unlocken via ncunlock.com vraagt nu 85$ kan ik dan direct xiaomi.eu ROM erop installeren_ of moet ik weer 1 week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:07
Als die hem voor jou unlocken dan kun je direct daarna iedere Rom erop flashen die voor de 14 Ultra geschikt is.
Waarom zou je überhaupt van de EEA versie naar de xiaomi.eu willen wisselen?
Camera's werken dan niet goed want heeft dan niet de samen met Leica ontwikkelde software daarvoor en nog wel andere bugs.
Gewoon op de EEA versie blijven, dé-bloaten en klaar.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
snah001 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:03:
Als die hem voor jou unlocken dan kun je direct daarna iedere Rom erop flashen die voor de 14 Ultra geschikt is.
Waarom zou je überhaupt van de EEA versie naar de xiaomi.eu willen wisselen?
Camera's werken dan niet goed want heeft dan niet de samen met Leica ontwikkelde software daarvoor en nog wel andere bugs.
Gewoon op de EEA versie blijven, dé-bloaten en klaar.
bedankt, dan maar niet en blijf ik op deze.
vraagje, hoe debloat je stuff?

https://github.com/kirtha...ficial?tab=readme-ov-file

ik volg die link, heb de platform-tools in c:
dan heb ik developer mode aangezet, usb debugging, install via usb etc.
en dan moet je die debloat tool starten, maar van alle iconen welke is de debloart ool
kan die jar file niet vinde, maar adb devices werkt, device name komt tevoorschijn.

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 21-03-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 20:59
Je kan toch tegenwoordig gewoon de apps verwijderen uit de telefoon zelf via de apps-lijst? Waarom zo moeilijk doen of mis ik iets? Want ik heb veel Youtubers gezien met de 14 Ultra en ze zeggen allemaal dat je makkelijk kan verwijderen wat je wilt, het is niet zoals Samsung Galaxy toestellen die bepaalde apps niet laten verwijderen van je toestel.

[ Voor 45% gewijzigd door alper_maestro op 21-03-2024 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
alper_maestro schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:33:
Je kan toch tegenwoordig gewoon de apps verwijderen uit de telefoon zelf via de apps-lijst? Waarom zo moeilijk doen of mis ik iets? Want ik heb veel Youtubers gezien met de 14 Ultra en ze zeggen allemaal dat je makkelijk kan verwijderen wat je wilt, het is niet zoals Samsung Galaxy toestellen die bepaalde apps niet laten verwijderen van je toestel.
ik had jdk niet geinstalleerd. Had er overheen gelezen. Maar nu de meeste apps in de lijst verwijderd, alle google ook, die installeer ik opnieuw welke ik nodig heb,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groene henk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 01:52
Voor alle ge-interesseerden: ik heb nu naast mijn 14 Pro uit China (unlockt met Xiaomi.eu erop - loopt perfect inclusief ING NFC betalen) een 14 Ultra global gekocht (met gratis charger/foto pakket - kon de aanbieding hier in Thailand niet laten liggen).

Ik ga de 14 Pro (Wit/unlockt/16GB/1TB) dus verkopen (richtprijs 800 euro). De camera van de 14 pro is al super (blaast een iPhone 15 helemaal weg). Tevens zit er AI op dat alle fotos automatisch verbeterd. Ook de functie dat je mensen/onderwerpen die bij een foto in de weg staan, later makkelijk kunt weghalen is super. Ook de veel geprezen Samsung AI-zoekfunctie vande hondelamp zit erop (is gewoon Google Lens).
De 14 Ultra gaat daar qua camera overeen, maar het verschil is niet zo groot. De camera grip is trouwens super!
Het scherm van de Pro is trouwens 100% hetzelfde als de Ultra.

Wie een vraag heeft over het verschil tussenbeide versies, hoor ik graag. Wel snel zijn met je vraag, want ik binnen in 1 week verwacht ik de Pro te verkopen.

PS. 1 raar ding met de 14 Ultra: als je hem schudt hoor je een beweging in de camera (net alsof er iets los zit). Misschien de variabele diafragma ringen, maar die zit ook op mijn 14 Pro die het geluidje niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 20:33
[b]groene henk in "[Xiaomi 14-serie] Ervaringen & Discussie"

PS. 1 raar ding met de 14 Ultra: als je hem schudt hoor je een beweging in de camera (net alsof er iets los zit). Misschien de variabele diafragma ringen, maar die zit ook op mijn 14 Pro die het geluidje niet heeft.
Voor zover ik het gelezen / gezien heb in de verschillende reviews, is dit gelinkt aan het OIS.
Als de camera niet in gebruik is, dan is het OIS niet actief waardoor de lens / sensor (?) vrij kan bewegen.
Dit zou het tikken zijn blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
groene henk schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 10:44:

Dat is heel normaal en komt af van de (grote) OIS van de grote camera sensor.

Zie ook deze video waarin vergelijking met andere toestellen zijn gemaakt:

(2:33 - 3:26)

YouTube: 小米14 Ultra 详细测评体验 【科技美学】对比 iPhone15ProMax mi 14Ultra review xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Heb de 14 pro ontvangen via tradingH. Met redelijke schrik en opluchting tegelijk lag hij in de hal van het app. complex (dus niet aangetekend en het doosje was echt formaat smartphone).
Dus kan me voorstellen dat het toch een keer fout kan gaan, maar gelukkig goed aangekomen.

Erg snel, chinese apps makkelijk te verwijderen. Later wellicht keer upgraden naar global of EU versie. Had gelezen ergens dat ze met een fix/hack komen zodat je bv na het unlocken en installeren, je niet meer aan een tijdslimiet zit en zelfs weer kan locken (maar goed we zullen zien).

Standbye time echt heel erg goed, misschien 1%/nacht en de accutijd ook erg goed, kan makkelijk de hele dag maar weet niet 100% zeker of ik 'm hou dus neem mijn oude telefoon nog mee naar het werk. Camera ook tevreden mee, goede foto's en erg snel ook net focus/scherpte en je kan heel erg snel foto's maken. Bouwkwaliteit heel erg goed. Scherm, vooral de kleurafstelling erg fraai. Snelladen (120w) ook erg fijn, maakt het ook makkelijker om bv niet meer dan tot 80% max op te laden (al zou het fijn zijn als je daar een setting voor hebt).

Nadelen, gewicht, toch net iets te zwaar (230 gram), camerabump zit ook een beetje in de weg. Verder, heb je niet veel aan curved in dit geval omdat ze het hoesje niet hebben mee ontworpen met de gecurvde weerzijden. Ook de screenprotector loopt niet helemaal mee. Dus zelfs zonder hoesje niet heel fijn. Dit is wel met mijn mi11 goed voor elkaar. Hoesje met mijn mi11 loopt af en alleen in de hoeken heb je een verhoging en ook de screenprotector loopt helemaal mee met de curve. Nu is dit wel op te lossen denk ik met een andere (glass)screenprotector en met een ander hoesje, al wel een beetje lastig te vinden. Maar volgens mij deze 2 die wel aflopen zo te zien bv:

https://lux-case.nl/bofin...o-kaarthoesje-oranje.html

https://www.vopmart.com/a...for-xiaomi-14-series.html

Dan dan bestellen en kijken of mijn ''grootste'' ergernis is opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Plugin op 27-03-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:22
Plugin schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 00:12:
Heb de 14 pro ontvangen via tradingH. Met redelijke schrik en opluchteling tegelijk lag hij in de hal in het app. complex (dus niet aangetekend en het doosje was echt formaat smartphone).
Dus kan me voorstellen dat het toch een keer fout kan gaan, maar gelukkig goed aangekomen.

Erg snel, chinese apps makkelijk te verwijderen. Later wellicht keer upgraden naar global of EU versie. Had gelezen ergens dat ze met een fix/hack komen zodat je bv na het unlocken en installeren, je niet meer aan een tijdslimiet zit en zelfs weer kan locken (maar goed we zullen zien).

Standbye time echt heel erg goed, misschien 1%/nacht en de accutijd ook erg goed, kan makkelijk de hele dag maar weet niet 100% zeker of ik 'm hou dus neem mijn oude telefoon nog mee naar het werk. Camera ook tevreden mee, goede foto's en erg snel ook net focus/scherpte en je kan heel erg snel foto's maken. Bouwkwaliteit heel erg goed. Scherm, vooral de kleurafstelling erg fraai. Snelladen (120w) ook erg fijn, maakt het ook makkelijker om bv niet meer dan tot 80% max op te laden (al zou het fijn zijn als je daar een setting voor hebt).

Nadelen, gewicht, toch net iets te zwaar (230 gram), camerabump zit ook een beetje in de weg. Verder, heb je niet veel aan curved in dit geval omdat ze het hoesje niet hebben mee ontworpen met de gecurvde weerzijden. Ook de screenprotector loopt niet helemaal mee. Dus zelfs zonder hoesje niet heel fijn. Dit is wel met mijn mi11 goed voor elkaar. Hoesje met mijn mi11 loopt af en alleen in de hoeken heb je een verhoging en ook de screenprotector loopt helemaal mee met de curve. Nu is dit wel op te lossen denk ik met een andere (glass)screenprotector en met een ander hoesje, al wel een beetje lastig te vinden. Maar volgens mij deze 2 die wel aflopen zo te zien bv:

https://lux-case.nl/bofin...o-kaarthoesje-oranje.html

https://www.vopmart.com/a...for-xiaomi-14-series.html

Dan dan bestellen en kijken of mijn ''grootste'' ergernis is opgelost.
Goed om te horen, ik twijfel hier ook aan, kom ook van een Mi11 af. Dus zit nog te twijfelen tussen de pro of toch de ultra qua scherm.
Welke shop is TradingH? Tradingshenzhen?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Headshot_NL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:45:
[...]

Goed om te horen, ik twijfel hier ook aan, kom ook van een Mi11 af. Dus zit nog te twijfelen tussen de pro of toch de ultra qua scherm.
Welke shop is TradingH? Tradingshenzhen?
14 Pro en Ultra hebben hetzelfde scherm. Tradingshenzhen ja.

[ Voor 6% gewijzigd door Plugin op 27-03-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 10:07
Heb de Xiaomi 14 nu paar dagen en bevalt boven verwachting! Enige minpuntje die ik zie: bij video opnames toch vrij vaak een stutter/frame drop - met name bij panning.(ook bij 4k 60fps)

Nog tips om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
  • Laatst online: 12-02 08:50
Interessante telefoon, goede specs en niet te groot (de Xiaomi 14). Verkoopt Belsimpel de versie met EU-rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groene henk
theduke1989 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:50:
vandaag mijn Xiaomi mi 14 ultra mogen ophalen.

nu wil ik unlocken via ncunlock.com vraagt nu 85$ kan ik dan direct xiaomi.eu ROM erop installeren_ of moet ik weer 1 week wachten.
Je kunt dan meteen de eu rom erop installeren of globalrom. Prijs is duurder omdat Xiaomi bij de 14 Ultra meer vraagt. Voor $5 meer zet hij meteen de global rom erop. Maar je hebt dan wel een unlockte versie.
Ik heb dat niet nodig gehad, want mijn Thaise versie kwam gewoon al standaard met de global Rom (en internationale garantie - waaronder in NL).

[ Voor 3% gewijzigd door groene henk op 28-03-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
groene henk schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:20:
[...]

Je kunt dan meteen de eu rom erop installeren of globalrom. Prijs is duurder omdat Xiaomi bij de 14 Ultra meer vraagt. Voor $5 meer zet hij meteen de global rom erop. Maar je hebt dan wel een unlockte versie.
Ik heb dat niet nodig gehad, want mijn Thaise versie kwam gewoon al standaard met de global Rom (en internationale garantie - waaronder in NL).
Hoe kwam je aan deze versie?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groene henk
Thaise versie van bol.com met pre-order aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alper_maestro
rinuspw schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:48:
Interessante telefoon, goede specs en niet te groot (de Xiaomi 14). Verkoopt Belsimpel de versie met EU-rom?
Je kan bij Belsimpel geen versies kopen met China rom ofzo, het is de officiële Nederlandse distributeur dus als je daar een Chinese merk telefoon ziet zoals Xiaomi of Oppo is het altijd de Global rom.

[ Voor 4% gewijzigd door alper_maestro op 29-03-2024 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nu sinds 19 maart de Ultra in handen. En moet wel toegeven wat een toestel.

Heb wel alle bloatware eruit gegooid met de debloat tool werkt prima.

En heb tot op heden nog Nova Launcher. Prima opzich.

Alles werkt vlekkeloos. Kan noch niet alles gebruiken moet wachten tot april zodat mijn nummer overgeschakeld wordt naar nieuwe aanbieder. Dan kan ik Viber, whatsapp en alles gebruiken.

Ben ook sinds ik deze telefoon in handen heb veel meer op Xiaomi community. (Voor vragen, maar ook om me score omhoog te schroeven l) Zodat ik makkelijker kan unlocken.

Banking apps werken allemaal tot op heden dus dat is goed.

Ga binnenkort even kijken of apps als McDonalds etc erop werken. Want op mijn PocoF3 met ArrowOS was het niet mogelijk om McDonalds app te draaien omdat het een unlocked bootloader had.

90w met turbo Boost wauw wat een verschil. Heerlijk snel opgeladen.
-- vraagje als je dit in de avond/nacht oplaad kan het kwaad? Of beter dat vermijden voor de batterij?

[ Voor 43% gewijzigd door theduke1989 op 29-03-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:22:
Nu sinds 19 maart de Ultra in handen. En moet wel toegeven wat een toestel.

Heb wel alle bloatware eruit gegooid met de debloat tool werkt prima.

En heb tot op heden nog Nova Launcher. Prima opzich.

Alles werkt vlekkeloos. Kan noch niet alles gebruiken moet wachten tot april zodat mijn nummer overgeschakeld wordt naar nieuwe aanbieder. Dan kan ik Viber, whatsapp en alles gebruiken.

Ben ook sinds ik deze telefoon in handen heb veel meer op Xiaomi community. (Voor vragen, maar ook om me score omhoog te schroeven l) Zodat ik makkelijker kan unlocken.

Banking apps werken allemaal tot op heden dus dat is goed.

Ga binnenkort even kijken of apps als McDonalds etc erop werken. Want op mijn PocoF3 met ArrowOS was het niet mogelijk om McDonalds app te draaien omdat het een unlocked bootloader had.

90w met turbo Boost wauw wat een verschil. Heerlijk snel opgeladen.
-- vraagje als je dit in de avond/nacht oplaad kan het kwaad? Of beter dat vermijden voor de batterij?
Laad 'm zelf, tenminste dat probeer ik tot 80-90% max, maar gaat zo snel, dat lukt dus niet altijd.. Zit nog wel ergens een setting van je batterij voor snachts laden: ''night time battery protection''. Maar voordat je de deur uit gaat heel even aan de oplader en je kan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:24
Ik heb de Ultra versie besteld inclusief de foto addon, ben erg benieuwd. Overigens is de prijs flink gezakt. Op pricewatch kwam ik bij NBB uit voor de Ultra. Ik koop hem zakelijk dus uiteindelijk komt de prijs rond de 1000 euro uit dan. Dat is nog te doen vond ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Brotuck schreef op zondag 31 maart 2024 @ 22:21:
Ik heb de Ultra versie besteld inclusief de foto addon, ben erg benieuwd. Overigens is de prijs flink gezakt. Op pricewatch kwam ik bij NBB uit voor de Ultra. Ik koop hem zakelijk dus uiteindelijk komt de prijs rond de 1000 euro uit dan. Dat is nog te doen vond ik.
De prijs is niet gezakt hoor, kan ook niet aangezien deze nog steeds hier moeilijk verkrijgbaar is. Dat ie op Belsimpel en NBB voor 1299 euro staat komt omdat je niks erbij krijgt (zoals camera kit), in sommige andere landen krijg je die wel namelijk. Bij alle andere winkels kost ie rond de 1500 euro.

Wel goed dat je zakelijk deze een stuk goedkoper heb kunnen kopen.

Laat even je bevindingen weten zodra je het toestel binnen hebt :)

[ Voor 12% gewijzigd door alper_maestro op 01-04-2024 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Hier een review van de 14 Ultra met Camera add-on:

https://www.digitaltrends...d-i-dont-want-to-go-back/

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ja ik ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk zal werken. Het concept van een addon is niet nieuw, andere fabrikanten hebben het ook al geprobeerd. Maar als je daadwerkelijk kan gaan spelen met diverse filters dan lijkt het me een goede aanvulling.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Heb mijne aangevraagd. Moest via Xiaomi aanvragen. Mijn beide imei nummer opsturen en eerste factuur.

Ik was volgens hun positie 5503. Duurt dus nog wel even.

Dit is de website: https://promotion.teqcycle.com/Xiaomi14Ultra_presales

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 01-04-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 14 Ultra is de Global EEA versie nu beschikbaar.
Heb je hem bijv. in China aangeschaft dan dien je hem eerst te unlocken (mits dat nog niet gebeurd is) en met Xiaomi Flash kun je dan eenvoudig de Global EEA versie er op flashen maar let op, dat kan alleen maar met een fastboot rom maar dat is nog de OS1.0.4.0 maar daarna kun je gewoon de rom update uitvoeren op het toestel zelf.

Link naar fastboot rom OS1.0.4.0.UNAEUXM:
https://cdnorg.d.miui.com...0_14.0_eea_56db1dd841.tgz

Full Rom Zip OS1.0.5.0.UNAEUXM:
https://cdnorg.d.miui.com...AEUXM_9fe146fc85_14.0.zip

[ Voor 36% gewijzigd door snah001 op 03-04-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Gewoon even uit nieuwsgierigheid. Krijg je iedere maand een update op een Xiaomi ? Of is het eerder net als bij Motorola eens per 2/3 maanden ?

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Om de 3 maand zo ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Kan je nog aanspraak maken op de camera kit als je hem nu koopt?
Ik verwacht de ultra ergens volgende week of de week erna binnen. Zou mooi zijn als ik deze nog kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Brotuck schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:40:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid. Krijg je iedere maand een update op een Xiaomi ? Of is het eerder net als bij Motorola eens per 2/3 maanden ?
Ligt eraan, bij de flag ship modellen wel regelmatig om de 1/2 maanden. Andere modellen minder vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Headshot_NL schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:25:
Kan je nog aanspraak maken op de camera kit als je hem nu koopt?
Ik verwacht de ultra ergens volgende week of de week erna binnen. Zou mooi zijn als ik deze nog kan aanvragen.
Als je het via Xiaomi zelf tijdens de pre-sale hebt gekocht wel. Was tot 19 maart. Anders niet meer en moet je het zelf los aanschaffen.

[ Voor 9% gewijzigd door alper_maestro op 03-04-2024 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerolivier
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:41
Ik overweeg een Xiaomi 14 aan te schaffen begin juli als vervanger van mijn huidige Xperia 5 II.
Overweging is het feit dat ik graag een high-end 'compact' toestel wil met ruimte voor een geheugenkaart of minimaal 512 GB interne opslag. Een Sony zou ik graag weer aanschaffen, maar ik vind ze relatief te duur blijven en het updatebeleid is ondermaats.

Huiverig ben ik voor de Xiaomi schil over Android, dat wordt wennen. Ook hoor ik wisselende verhalen over privacy die ik moeilijk kan beoordelen.
Weet iemand hoe het updatebeleid er van Xiaomi uitziet (lengte ondersteuning en hoeveel Android updates)?

Hopelijk dalen de prijzen wat richting de zomer en kan ik profiteren van een leuke verlengactie bij mijn huidige provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:56
tweakerolivier schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:36:
Ik overweeg een Xiaomi 14 aan te schaffen begin juli als vervanger van mijn huidige Xperia 5 II.
Overweging is het feit dat ik graag een high-end 'compact' toestel wil met ruimte voor een geheugenkaart of minimaal 512 GB interne opslag. Een Sony zou ik graag weer aanschaffen, maar ik vind ze relatief te duur blijven en het updatebeleid is ondermaats.

Huiverig ben ik voor de Xiaomi schil over Android, dat wordt wennen. Ook hoor ik wisselende verhalen over privacy die ik moeilijk kan beoordelen.
Weet iemand hoe het updatebeleid er van Xiaomi uitziet (lengte ondersteuning en hoeveel Android updates)?

Hopelijk dalen de prijzen wat richting de zomer en kan ik profiteren van een leuke verlengactie bij mijn huidige provider.
ik heb nu de 12t met Hyperos. moet zeggen dat ik de schil juist wel prettig vind. is heel snel nog en kom geen rare dingen tegen. de functionaliteit is ook echt aanvullen. Meldingen scherm is verdeeld in 2 stukken. voor meldingen en voor instellingen etc. en het kan allemaal terug naar de standaard.

enige vind ik de updates. deze komen verschillend binnen wat ik beter zou willen zien.
maar over het algemeen een hele positieve ervaring over de schil (Hyperos) van Xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinuspw
alper_maestro schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:19:
[...]

Je kan bij Belsimpel geen versies kopen met China rom ofzo, het is de officiële Nederlandse distributeur dus als je daar een Chinese merk telefoon ziet zoals Xiaomi of Oppo is het altijd de Global rom.
Bedankt voor je antwoord. Klopt het dat Google Pay dan niet werkt op dit toestel? Ik heb namelijk gelezen dat die niet werkt bij de Global rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alper_maestro
rinuspw schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:48:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Klopt het dat Google Pay dan niet werkt op dit toestel? Ik heb namelijk gelezen dat die niet werkt bij de Global rom.
Ik denk dat je bepaalde dingen door elkaar haalt. Alles wat je hier in Nederland kan bestellen bij officiele winkels zoals Belsimpel/Mediamarkt etc. is juist voor de wereldwijde markt bestemde toestellen die door de EU zijn goedgekeurd (global release) dus dan heb je vanzelfsprekend ook Playstore en de overige apps die erop horen te staan zoals Google Pay etc.. Anders zouden die toestellen namelijk hier niet verkrijgbaar zijn vanwege de EU-wetgeving.

Tegenwoordig heb je bij de Chinese Rom (wanneer je het importeert vanuit China) ook gewoon Play Store enz erop. Enige waar je wel op moet letten zijn de netwerk frequenties want als het een China versie is, dan heb je niet alle frequenties. Google Pay weet ik zo even niet of het dan wel probleemloos werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
Xiaomi toestellen worden uitgeleverd met een Rom die specifiek voor een markt is ontworpen.
Er zijn Global versies (werkt wereldwijd), Global EEA (voldoen aan de EU privacy wetten), Indonesische, Russische etc. en dus ook Chinese versies.
Op Chinese versies draait inderdaad Google maar beperkt en heb je geen Google Pay.
Een Chinees toestel heeft o.a. band 20 (800Mhz band) niet maar daar heb je in NL eigenlijk nauwelijks of geen last van.
Zit je bij Odido dan bieden die band 8 (900Mhz) aan en compenseren zo het niet voorhanden zijn van band 20 en heb je helemaal geen last van ontbrekende frequentiebanden.

Een Chinees toestel kun je, na unlocken, omzetten (flashen) naar een versie naar eigen goeddunken dus ook naar de Global EEA versie die hier in NL op NL toestellen uitgeleverd moet worden.

De Global en Global EEA versies kunnen standaard geen gesprekken opnemen, de Indonesische weer wel.
Beste is dus om te zorgen dat je op de Global EEA versie zit (Chinees toestel dan dus van andere software (flashen) voorzien).
Dan heb je geen reclame (kun je bij eerste opstart uitzetten) en alles werkt gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinuspw
alper_maestro schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:56:
[...]

Ik denk dat je bepaalde dingen door elkaar haalt. Alles wat je hier in Nederland kan bestellen bij officiele winkels zoals Belsimpel/Mediamarkt etc. is juist voor de wereldwijde markt bestemde toestellen die door de EU zijn goedgekeurd (global release) dus dan heb je vanzelfsprekend ook Playstore en de overige apps die erop horen te staan zoals Google Pay etc.. Anders zouden die toestellen namelijk hier niet verkrijgbaar zijn vanwege de EU-wetgeving.

Tegenwoordig heb je bij de Chinese Rom (wanneer je het importeert vanuit China) ook gewoon Play Store enz erop. Enige waar je wel op moet letten zijn de netwerk frequenties want als het een China versie is, dan heb je niet alle frequenties. Google Pay weet ik zo even niet of het dan wel probleemloos werkt.
Dan haal ik inderdaad dingen door elkaar, gevalletje klok en klepel. Hartelijk dank voor je snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Toch wel een beetje jammer dit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rR7FS_xUE2iDJrW-oEVCGYIsPak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMpDv8COccwE00TP8X6zxOvA.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:53
Bijzonder. Ik had eSIM gewoon geactiveerd op mijn geroote Xiaomi 14. Werkt dit bij de EU versie niet? Lijkt me vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
De 14 moet eSim hebben volgens Xiaomi zelf:

https://www.mi.com/global...lang=en-001&tag=xiaomi-14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De 14 en de 14 pro wel. De ultra dus niet...

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik heb de 14 Ultra een dag binnen. Eerste indrukken zijn goed. Echter is de HyperOS omgeving nogal wennen. Ik denk dat iedere gebruiker in het begin wel aan het zoeken is waar alles zit.

Tegenvaller is dus de niet bestaande e-sim ondersteuning. Geen groot issue, ik bestel wel een echte sim.

Het toestel is wel erg fijn qua scherm en ook de snellaad functie werkt goed. Soms voel je hem wel iets warmer worden, maar tot nu toe geen issues mee gehad.

Android auto is nog niet heel erg stabiel te noemen. Die crashed nogal eens.

Ook heb ik net de photography set binnen. Later zal ik nog wel een uitgebreide review maken.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plugin
  • Niet online
Brotuck schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 14:44:
Ik heb de 14 Ultra een dag binnen. Eerste indrukken zijn goed. Echter is de HyperOS omgeving nogal wennen. Ik denk dat iedere gebruiker in het begin wel aan het zoeken is waar alles zit.

Tegenvaller is dus de niet bestaande e-sim ondersteuning. Geen groot issue, ik bestel wel een echte sim.

Het toestel is wel erg fijn qua scherm en ook de snellaad functie werkt goed. Soms voel je hem wel iets warmer worden, maar tot nu toe geen issues mee gehad.

Android auto is nog niet heel erg stabiel te noemen. Die crashed nogal eens.

Ook heb ik net de photography set binnen. Later zal ik nog wel een uitgebreide review maken.
Jij hebt de Global versie?

Is inderdaad waar je aan gewend bent qua OS/schil. Zelf vind ik het erg fijn werken. Grootste reden voor mij dat ik toch steeds weer voor Xiaomi ga. En 1 van de weinige telefoons die curves heeft aan alle zijden wat erg fijn is met swipen vind ik. Tenminste als ze er ook een hoesje (standaard) bij leveren met uitsparingen aan de zijkanten en onderkant.
Vreemd genoeg bij de 14 PRO versie leveren ze een case met raised edges aan alle kanten. BIj de Ultra dan weer niet ondanks dat ze precies hetzelfde scherm hebben.
Daarom mijn 14 pro weer verkocht.. en omdat het scherm net wat minder breed is waardoor ik iets mis qua schermoppervlakte ofzo.. zie vergeleken met mijn MI 11 net wat minder, letters zijn wat kleiner ondanks dezelfde resolutie.
Daarom nu maar de 13 Ultra besteld die precies dezelfde breedte heeft als mijn Mi 11 (wel iets minder in de hoogte (maar dat is juist beter vind ik) en is nu best goedkoop €670. Hopelijk is dat wel een volwaardige vervanger voor mijn Mi 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor de 14 Ultra Global EEA is eindelijk de full recovery rom en de fastboot rom beschikbaar. Laatste heb je nodig om een Chinese versie om te zetten naar de Global EEA versie.

Link full recovery rom:
https://cdnorg.d.miui.com...AEUXM_9fe146fc85_14.0.zip

Link fastboot rom:
https://cdnorg.d.miui.com...0_14.0_eea_9e0ca40ed4.tgz

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 05-04-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik merk toch wel dat de batterij niet echt lang meegaat, betekend dat omdat ik op helderste settings heb staan. een dag ermee gaat niet echt lukken, moet alsnog opladen. Nu met de 90wat oplader is het echt een genot gaat zo snel, maar gaat wel erg snel met de batterij.

zit op 1.0.5.0.UNAEUXM momenteel.

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 05-04-2024 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Als je jouw scherm altijd op volle helderheid hebt staan en niet op auto brightness dan helpt dat niet echt mee.
Normaal moet je er gemakkelijk met de nodige reserve 1 dag mee vooruit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Bij de meeste reviews (ook die hier in Nederland) gaan ze langer mee dan een hele dag geven ze aan.

Geen idee hoeveel je je toestel gebruikt en wat je ermee doet? Als ie op volle helderheid staat de hele tijd, dan is dat niet goed voor de batterij nee. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door alper_maestro op 05-04-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
theduke1989 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 15:57:
ik merk toch wel dat de batterij niet echt lang meegaat, betekend dat omdat ik op helderste settings heb staan. een dag ermee gaat niet echt lukken, moet alsnog opladen. Nu met de 90wat oplader is het echt een genot gaat zo snel, maar gaat wel erg snel met de batterij.

zit op 1.0.5.0.UNAEUXM momenteel.
Standaard heb ik nu 1.0.2.0.UNAEUXM met februari patch. Hoe kom je aan die hogere versie ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Controleren op een update wellicht?
Als je weet hoe kun je ook de eerder geposte link gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
snah001 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:15:
Controleren op een update wellicht?
Als je weet hoe kun je ook de eerder geposte link gebruiken.
Ja het gekke is dat mijn toestel zegt up to date te zijn. Dus geen OTA nog. Ik zal bovenstaande full rom bekijken, flashen in fastboot is geen probleem, maar ik heb geen zin in een wipe , dus ik zoek ff de juiste handleiding erbij.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Je hoeft niet in fastboot te flashen.
Ga naar "Instellingen" -> "over deze telefoon" -> tik op "Xiaomi HyperOS" -> daarna weer paar keer op "Xiaomi HyperOS" totdat de tekst "extra update functies staan aan" verschijnt.
Zorg dat je de Rom zip in bijvoorbeeld de download folder hebt staan en tik daarna op de 3 verticale puntjes rechts boven in scherm en kies "Update pakket kiezen" waarna je naar het bestand gaat en gaan met die banaan.
Wil ie dan niet de update uitvoeren (gebeurt wel eens en geeft dan een foutmelding) dan moet je met TWRP flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Hier nog een review van de 14 Ultra, eentje die iets verder kijkt dan alleen maar plaatjes schieten en die vergelijken met die van de 24 Ultra.
Hij heeft al wat kunnen testen met de AI mogelijkheden die in beta zijn en wellicht deze maand al naar de 14 en 13 Ultra komen:

https://www.cgmagonline.c...aomi-14-ultra-smartphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
snah001 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:56:
Je hoeft niet in fastboot te flashen.
Ga naar "Instellingen" -> "over deze telefoon" -> tik op "Xiaomi HyperOS" -> daarna weer paar keer op "Xiaomi HyperOS" totdat de tekst "extra update functies staan aan" verschijnt.
Zorg dat je de Rom zip in bijvoorbeeld de download folder hebt staan en tik daarna op de 3 verticale puntjes rechts boven in scherm en kies "Update pakket kiezen" waarna je naar het bestand gaat en gaan met die banaan.
Wil ie dan niet de update uitvoeren (gebeurt wel eens en geeft dan een foutmelding) dan moet je met TWRP flashen.
Dat dus....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_xHDF0aSDLautvIk14IsBU3Bsk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y39JWbOCeLY9xMGfwHM10pFd.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Yep, komt wel vaker voor en dan kun je alleen flashen met TWRP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Al geprobeerd het land of bijvoorbeeld Finland te zetten en dan zien of ie de update wel krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
snah001 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:06:
Yep, komt wel vaker voor en dan kun je alleen flashen met TWRP
Nou die ga ik er ff niet opgooien. Ik laat hem even met deze firmware. De OTA zal vast snel komen.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Ik zag op het topic op XDA dat firmware 1.0.5.0 van de 14 Ultra officieel nog in beta fase zit.
https://xdaforums.com/t/firmware-hyperos-list.4661559/

De laatste firmware die officieel beschikbaar is -> 1.0.4.0

Overigens kan ik die ook niet installeren over mijn 1.0.2.0 versie, die geeft ook de melding kan niet verifieren.
Zelfs de OTA bestanden van 1.0.2.0 naar 1.0.4.0 werken niet

Erg jammer dat ik de bootloader moet unlocken om hogere versies te installeren, ik hou niet zo van een factory reset als ik net 2 dagen bezig geweest ben om hem naar mijn smaak in te richten.

Overigens ben ik voorlopig even naar de Nova launcher gegaan, ik kan niet wennen aan de standaard launcher, het voelt echt als een stap terug. Ook die vierkante icoontjes, wie verzint dat ?

Natuurlijk kan ik thema's erop gooien, maar ben ik nou de enige die dit meer geschikt vind voor een wat jonger publiek ? Echt 99% spreekt me totaal niet aan.

Batterij gaat inderdaad erg hard en vereist nog wel wat finetuning.
Android auto (wireless) crashed voornamelijk doordat de wifi verbinding constant wegvalt.

Hoop toch echt dat die twee punten wat meer aandacht krijgen in de toekomst.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Voor diegenen die er interesse in hebben een vergelijk met de 14 Ultra en de Samsung S24 Ultra:

https://www.androidauthor...-camera-shootout-3430195/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-09 11:09
Het valt toch wel een beetje tegen wat mij betreft. Het is vaak ook wel persoonlijke voorkeur. Ik zelf vind de vivo x100 pro wel erg nice. Software is dan weer minder en gebogen scherm ben ik ook wel klaar mee. Ziet erg erg 2018 uit. Als Samsung nou eens foto's kon maken van bewegende dieren en kinderen zou het top zijn, maarja dat kan dus niet niet. Pixel ook mooi, batterijduur weer superslecht. Xiaomi zit overal een beetje tussenin maar is reteduur. Het is wel lastig kiezen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alper_maestro
Battery Drain Test tussen Xiaomi 14 Ultra vs S24 Ultra vs iPhone 15 Pro Max ;

YouTube: Xiaomi 14 Ultra vs S24 Ultra vs iPhone 15 Pro Max EXTREME Battery Dr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Vandaag de 14 ultra ontvangen. Stap 1 is voor mij altijd de unlock aanvragen (en vervolgens wachten). Echter krijg ik bij het aanvragen van de unlock via de ontwikkelaarsopties / Mi ontgrendelstatus een fout te zien: "couldn't add, please go to mi community to apply for authorisation"

Het is de global versie en mijn Xiaomi account heb ik jaren geleden ook gebruikt om de Mi 11 te unlocken. Iemand die dit al aan de praat heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Headshot_NL schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:58:
Vandaag de 14 ultra ontvangen. Stap 1 is voor mij altijd de unlock aanvragen (en vervolgens wachten). Echter krijg ik bij het aanvragen van de unlock via de ontwikkelaarsopties / Mi ontgrendelstatus een fout te zien: "couldn't add, please go to mi community to apply for authorisation"

Het is de global versie en mijn Xiaomi account heb ik jaren geleden ook gebruikt om de Mi 11 te unlocken. Iemand die dit al aan de praat heeft gekregen?
Ergens in die mi community app kan je de unlock aanvinken. Voor de rest werkt het zoals vroegah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Headshot_NL schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:58:

Ik wilde ook unlocken, heb toch maar niet gedaan. Via xiaomi debloating tool alle bullshit eruit gegooid wat ik niet nodig heb.

https://github.com/kirthandev/MIUI-Debloater-official

daarnaast op xda is het nog erg rustig, dus ik wacht nog even af. Ik kan altijd een weekje wachten mocht het alsnog via die manier gaan.

en tegenwoordig moet je iemand kennen die het voor je doet volgens mij.
ik heb in de TS daar nog een adres toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Voor de global versie kan je het gewoon zelf doen. De Chinese versie niet. Ik zelf wacht ook nog, heb hem zelf gedebloat en ik ga komende week kijken wat de batterijduur doet en of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Hmm vreemd.
Typenummer is 24030PN60G (G voor Global).

In de mi community app moet je in de instellingen ergens een optie hebben om de unlock aan te zetten maar deze kan ik niet vinden.
Heb als test ook even een nieuw account gemaakt maar ik krijg dezelfde fout.

1 van de dingen die ik perse wil hebben is gespreksopname. In de Xiaomi.eu rom krijg je de miui dialer in plaats van die van Google. Daarin zit de opnamefunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Headshot_NL schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:19:
Hmm vreemd.
Typenummer is 24030PN60G (G voor Global).

In de mi community app moet je in de instellingen ergens een optie hebben om de unlock aan te zetten maar deze kan ik niet vinden.
Heb als test ook even een nieuw account gemaakt maar ik krijg dezelfde fout.

1 van de dingen die ik perse wil hebben is gespreksopname. In de Xiaomi.eu rom krijg je de miui dialer in plaats van die van Google. Daarin zit de opnamefunctie.
is niet vreemd, je bent nog niet lang actief in Xiaomi community app. Als ik het goed begrijp krijg je de optie als je actief mee doet.

daarom dat er mensen zijn die het voor je doen, omdat die actief mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Als ik de app op global region zet en vervolgens naar "ME" (onderin) ga, zie ik de optie bootloader. Heb jij dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
theduke1989 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:25:
[...]

is niet vreemd, je bent nog niet lang actief in Xiaomi community app. Als ik het goed begrijp krijg je de optie als je actief mee doet.

daarom dat er mensen zijn die het voor je doen, omdat die actief mee doen..
In eerste instantie gebruikte ik mijn huidige account, deze bestaat al sinds de release van de Mi 9. Lijkt me oud genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Je hoeft niet actief te zijn met global..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ah, verander in Community app de regio naar global en login.
dan zie wel Unlock bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
hollabizack12 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:29:
Als ik de app op global region zet en vervolgens naar "ME" (onderin) ga, zie ik de optie bootloader. Heb jij dat niet?
Dit was de oplossing. Hij stond al op Nederlands dus ging ik er vanuit dat dit Global was, omdat Nederland in de global regio valt.
Maar nu het volgende: Application quota limit reached, please try again after 04/13 (mm/dd) 00:00 (GMT+8)

Oke, 1 dag wachten prima. Zien we morgen weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Nice! Ik had wel dat ik in de unlock tool alsnog 72 uur moest wachten maar goed, nog altijd sneller dan voorheen waar je een week moest wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
hollabizack12 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:36:
Nice! Ik had wel dat ik in de unlock tool alsnog 72 uur moest wachten maar goed, nog altijd sneller dan voorheen waar je een week moest wachten!
Maar je moet alsnog via Mi flash neem ik aan unlocken? dan moet je dus vaak nog een week wachten totdat je kan unlocken, of is deze applicatie voor direct unlocken?

vindt het alleen jammer dat XDA nog niet actief is voor mi14 ultra.

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 12-04-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
theduke1989 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:38:
[...]

Maar je moet alsnog via Mi flash neem ik aan unlocken? dan moet je dus vaak nog een week wachten totdat je kan unlocken, of is deze applicatie voor direct unlocken?
Ja met die mi unlock tool idd, ben de naam ff kwijt. Sommige mensen kunnen direct aan de gang en anderen zoals ik moeten 72 uur wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
hollabizack12 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:39:
[...]

Ja met die mi unlock tool idd, ben de naam ff kwijt. Sommige mensen kunnen direct aan de gang en anderen zoals ik moeten 72 uur wachten.
je bent niet de enige hoor, vele van ons.

ik zal kijken of ik weer terug naar xiaomi.eu zal gaan.
En dan de stable versie.

de weekly is nog niet voor ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Weeklies niet idd, maar daar ben ik zelf ook wel klaar mee. De ene week is alles perfect en de volgende week heb je opeens geen wifi meer lol. Ik sla ff over! Ik ga ook voor stable als ik ga flashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
hollabizack12 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:41:
Weeklies niet idd, maar daar ben ik zelf ook wel klaar mee. De ene week is alles perfect en de volgende week heb je opeens geen wifi meer lol. Ik sla ff over! Ik ga ook voor stable als ik ga flashen.
Precies, ik wil ook naar de stable toe gaan. Heb altijd de weekly gehad maar dat gaf nog wel eens wat problemen. Meestal duurde dat maar een week maar ik heb wel meerdere keren meegemaakt dat ik een week lang met connectieproblemen rondliep. Niet ideaal als ook je werksimkaart in je telefoon zit en je niet bereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
bij mij is ook de batterij niet echt goed, een dag haal ik niet helemaal, moet rustig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Heb zojuist de gallery app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, ff kijken of het wat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Brotuck schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:02:
[...]

Nou die ga ik er ff niet opgooien. Ik laat hem even met deze firmware. De OTA zal vast snel komen.
Heb hier de OTA voor jou van versie 1.0.5.0.UNAEUXM.

Link:
https://bigota.d.miui.com...AEUXM-43f6ecba06-14.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
snah001 schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:56:
[...]

Heb hier de OTA voor jou van versie 1.0.5.0.UNAEUXM.

Link:
https://bigota.d.miui.com...AEUXM-43f6ecba06-14.0.zip
Bedankt maar deze OTA is voor 1.0.4.0 -} 1.0.5.0
Ik heb 1.0.2.0.

Overigens heb ik de OTA van 1.0.2.0 -} 1.0.4.0 ook al gedownload en hij werkt niet :(

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Blijft vreemd dat sommigen dit niet handmatig kunnen flashen en anderen dus weer wel.
Zoals gezegd flashen (unlocked) met TWRP werkt dan perfect mocht je dat persé willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
snah001 schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:37:
Blijft vreemd dat sommigen dit niet handmatig kunnen flashen en anderen dus weer wel.
Zoals gezegd flashen (unlocked) met TWRP werkt dan perfect mocht je dat persé willen.
Ja uiteindelijk gaat het unlocken wel gebeuren, maar ik lees dat unlocken (aanvragen) best wel eens een dag of 5 kan duren. Mijn grootste punt is dat een unlock ook een wipe is van de userdata. En iedere backup tool (inclusief die vertaalde van xiaomi zelf) niet alles veilig zet en dus kan restoren.

Ik heb meerdere banking apps en vrij veel apps waarvoor je moet inloggen, dus dat vind ik wel een opstakel eerlijk gezegd.

Ik kan de unlock wel aanvragen vandaag wellicht en dan nog een week op de OTA wachten, ik zie veel updates voorbij komen op het telegram kanaal. Kwestie van tijd.

TWRP is geen officiele restore functie van het toestel, is hij dan nog wel certified ? Ik ga niet rooten o.i.d.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dat is de hoofdreden dat ik bij een nieuw toestel eerst deze unlock en dan pas overstap naar dat toestel toe.
Had je al langere tijd een Xiaomi account en voorheen een Xiaomi toestel kan het goed zijn dat je maar 3 dagen hoeft te wachten.
Wil je sneller dan zijn er diverse mogelijkheden met personen met een Xiaomi Dev account die op afstand je toestel direct kunnen unlocken maar reken dan met c.a. Eur. 80 aan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Wat een gedoe, in de developer settings kan ik unlocken bootloeder wel kiezen, maar de optie unlock aanvragen krijg ik ""couldn't add. please go to mi community to apply for authorization..."

Uh en nu ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollabizack12
Brotuck schreef op zondag 14 april 2024 @ 14:42:
Wat een gedoe, in de developer settings kan ik unlocken bootloeder wel kiezen, maar de optie unlock aanvragen krijg ik ""couldn't add. please go to mi community to apply for authorization..."

Uh en nu ?
In de community app, moet je optie kiezen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste