MWink schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:52:
[...]
Zouden die temperaturen van de bodemplaat verwarming (en andere parameters) niet een configuratie binnen de firmware van de warmtepomp kunnen zijn die de CiC via de Modbus interface kan instellen ? Er zal vast een default waarde zijn die als basis geldt als je het niet configureert. Vaak heb je op dat soort interfaces nog een password byte waar je eerst heen moet schrijven om configuratie te kunnen wijzigen. maar als de CiC dat nooit schrijft zie je die ook niet op de modbus
In theorie kun je de modbus ook gebruiken om de firmware van de Quatt te updaten.
Ik kijk expliciet of ik ooit afwijkende berichten vind, maar dat is in de afgelopen maanden nog niet gebeurd.
Niet voor het updaten van firmware, en ook niet om andere parameters te zetten.
Het is natuurlijk ook heel lastig om hier een vinger achter te krijgen.
We (denken te) weten dat er twee versies van de Quatt firmware zijn, zichtbaar aan de bodemplaatverwarming.
Er is geen aansturing op laag niveau vanuit de CiC.
De oudere versie doet iets met 4 graden en 7 graden. Dat heb ik uit jouw posts @
MWink .
De nieuwere versie hebben
TeslaNerd, jj85 en ikzelf en daarvan gaat de bodemverwarming aan vóór een defrost, EN als de buitentemperatuur onder de 0 graden komt.
Dat heeft een schakelpatroon op de seconde. Dus soms stuitert de BPV om de twee seconden om...
Het is ook wel goed dat de Quatt veel van dit soort dingen helemaal autonoom doet.
Je hebt dan geen last van uit de hand lopende situaties als de modbus of de CiC moeilijk gaan doen.
edit: Wat WEL heel slecht is, is dat gestuiter indien dit op een mechanisch relais wordt gedaan...
Quatt en CiC doen dit op diverse punten slecht, en daar is al over gecommuniceerd, maar dit is er nog 1 meer...
[
Voor 5% gewijzigd door
m10tech op 06-01-2025 17:13
]