• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Kalentum schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:01:
[...]

Als niet-pv bezitters lagere tarieven krijgen, dan zou dat in de online aanmelding zichtbaar moeten zijn

Ik vul nu bij Essent in, niet op mijn adres, 3500 kWh verbruik, geen teruglevering, geen gas, 1 jaar vast

Tarief normaal: 0,28105 euro
Vaste leveringskosten 0,34808 per dag
Korting: 50 euro op eindfactuur

Nu doe ik dat zelfde met zonnepanelen. 1500 verbruik, 1500 teruglevering
Tarief normaal: 0,28105
Korting: 300 euro op eindfactuur

Ik verwacht op basis van jou post dat ik als niet-pv klant een lager tarief krijg. Dat is echter niet zo
Dat is interessant, duidelijk dat er dan meer verdient kan worden op klanten met zonnepanelen dan die zonder zonnepanelen.

Begint dan nu de wal dan het ACM schip te keren?

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:47
Kalentum schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 17:01:
[...]

Als niet-pv bezitters lagere tarieven krijgen, dan zou dat in de online aanmelding zichtbaar moeten zijn

Ik vul nu bij Essent in, niet op mijn adres, 3500 kWh verbruik, geen teruglevering, geen gas, 1 jaar vast

Tarief normaal: 0,28105 euro
Korting: 50 euro op eindfactuur

Nu doe ik dat zelfde met zonnepanelen. 1500 verbruik, 1500 teruglevering
Tarief normaal: 0,28105
Korting: 300 euro op eindfactuur

Ik verwacht op basis van jou post dat ik als niet-pv klant een lager tarief krijg. Dat is echter niet zo
Heb je ook verschillende adressen geprobeerd (met en zonder PV) en per adres wel of geen PV invullen? Essent staat erom bekend dat ze via een andere bron achterhalen of je PV hebt liggen.
Pagina: 1 ... 174 175 Laatste

Let op:
Opmerkingen vooraf
* Het verdien- en kostenmodel van zonneparken en particuliere PV is niet vergelijkbaar. Een inhoudelijke discussie om ze te vergelijken is prima, maar een gratuite 'wij worden geplukt terwijl zij subsidie krijgen' wordt geknipt.
* Politiek speelt een belangrijke bijrol, maar houd het bij het onderwerp.
Topicwegwijzer
* Renewables vs fossiel vs kern: De energiemarktcrisis: ontwikkelingen en achtergronden
* Bespreken van een persoonlijke energiecontract: Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
* Ranten over zakkenvullers: doe gewoon niet.
* Het hoe, waarom, alternatieven voor afwijkende contracten voor PV-eigenaren: dit topic :)