Ha allen, corrigeer me als ik dit in het verkeerde topic post, maar kan me voorstellen dat het hier wel past

.
Ik heb even een klein geval bomen/bos:
Ons energiecontract loopt begin augustus af, nu nog greenchoice.
Wonen nu in een appartement met 2, verbruik 2000kwh en 600-700 M3 gas.
Wij gaan over 3 weken verhuizen naar een jaren 30 koophuis, energielabel B. isolatie glas, dak en muren. Vloer zou nog kunnen. HR ketel en normale radiatoren. We verwachten ook nog gezinsuitbreiding, dus verbruik in het nieuwe huis is wat lastig te schatten.
Gezien stukje duurzaamheidshypotheek overwegen we in ieder geval zonnepanelen (maar die zijn er dus nu nog niet). Opzich niet negatief tov warmtepomp, maar budget is beperkt en gemeente wil de wijk zsm van t gas af, dus dat kunnen we ook nog even afwachten.
oke, dus in dit perspectief: wat te doen met energiecontract. Wellicht voordeel dat we nu nog geen panelen hebben en dan dus langer af kunnen sluiten. Is het nog zinnig een energieleverancier zonder terugleverboete zoals anwb op dit moment te kiezen of is het allemaal een beetje same same in the end? Gewoon verlengen bij greenchoice tegen 0,23/kwh en 1,27/m2?
De installeerprijs voor pv is nu vrij competitief, dus toch vol leggen en een warmtepomp en/of boiler nemen en je warm water voorverwarmen tijdens eigen stroom opwekken?