Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Aggressor schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:08:
[...]

Startdatum van energiedirect is ook 1 november 2024.
En bij energiedirect staat echt Einddatum 1 november 2025.
Ja, dat is vrij standaard, maar als die einddatum tot en met betekent dan zou je nieuwe contract ieder jaar een dag opschuiven, volgende is dan 2 november 2025 tot en met 2 november 2026, daarna weer 3 november 2026 tot en met 3 november 2027, enz. Dat lijkt me niet logisch.

Ik zou toch echt denken dat het tot is ook al zegt de help pagina van niet. Je kan bellen met EnergieDirect maar dan moet je wel een medewerker hebben die het ook goed weet.

Als het nieuwe contract een dag later in laat gaan maakt dat niet zo heel veel uit, dan zit je hooguit nog een dag extra bij de oude leverancier met een variabel tarief. Als je het een dag eerder in laat gaan weet ik niet hoe coulant ze zijn met een eventuele loyaliteitsbonus in je oude contract.

[ Voor 7% gewijzigd door Novax op 26-06-2025 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:12
Novax schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:25:
[...]

Ja, dat is vrij standaard, maar als die einddatum tot en met betekent dan zou je nieuwe contract ieder jaar een dag opschuiven, volgende is dan 2 november 2025 tot en met 2 november 2026, daarna weer 3 november 2026 tot en met 3 november 2027, enz. Dat lijkt me niet logisch.

Ik zou toch echt denken dat het tot is ook al zegt de help pagina van niet. Je kan bellen met EnergieDirect maar dan moet je wel een medewerker hebben die het ook goed weet.

Als het nieuwe contract een dag later in laat gaan maakt dat niet zo heel veel uit, dan zit je hooguit nog een dag extra bij de oude leverancier met een variabel tarief. Als je het een dag eerder in laat gaan weet ik niet hoe coulant ze zijn met een eventuele loyaliteitsbonus.
De bonus wordt in augustus uitbetaald...staat in de app.
Ik bel morgen wel even met budgetenergie of ze de datum een dag later kunnen doen.

Ik heb wel een mail gekregen van budgetenergie met contractinfo.
Daar kan je ook de datum wijzigen. Alleen tm 31 november. en weekends kan ik ook niet selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-07 23:02
Aggressor schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 19:33:
[...]

De bonus wordt in augustus uitbetaald...staat in de app.
Ik bel morgen wel even met budgetenergie of ze de datum een dag later kunnen doen.

Ik heb wel een mail gekregen van budgetenergie met contractinfo.
Daar kan je ook de datum wijzigen. Alleen tm 31 november. en weekends kan ik ook niet selecteren?
31 November is erg lastig lijkt me...
's Weekends niet is wel een beetje apart.

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:12
Peet-je schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 01:39:
[...]

31 November is erg lastig lijkt me...
's Weekends niet is wel een beetje apart.
Ik bedoelde 31 oktober.
En alle weekend dagen kan ik niet selecteren.
Zal straks bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-07 17:43

Boost9898

www.brambenik.nl

Wat zijn jullie ervaringen met de collectieve energiecontracten via Vereniging Eigen Huis?

Ik heb momenteel een dynamisch contract, maar via VEH kan je nu voor ±21 cent/kwh (incl. leveringskosten/belastingen) een 1 of 2 jarig contract afsluiten. Wat denken jullie hiervan?

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Boost9898 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 08:38:
Wat zijn jullie ervaringen met de collectieve energiecontracten via Vereniging Eigen Huis?

Ik heb momenteel een dynamisch contract, maar via VEH kan je nu voor ±21 cent/kwh (incl. leveringskosten/belastingen) een 1 of 2 jarig contract afsluiten. Wat denken jullie hiervan?
Als je zoekt op VEH in dit topic en in het Energieleveranciers aanbiedingentopic zul je zien dat er veel je al zijn voorgegaan of het overwogen hebben.

Conclusie is volgens mij dat het een goede aanbieding is al hangt het wel van je eigen specifieke situatie af of het ook voordeliger is dan andere opties. (En dit keer ging er iets fout met de korting maar dat is hersteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 13:57

PoweRoy

funky!

Zo we zijn weer klaar voor dit jaar.
Gas loopt af in juli --> naar VEH 1 jaar gascontract
Stroom loopt af in augustus (was een 3 jarig contract zonder terugleverboetes) --> naar modelcontract van Energiek.

Stroom was nog het lastige, ik krijg nu elk jaar 200 euro terug (-1300kwh) per jaar. Maar het nieuwe aangeboden contract was 40 euro per maand betalen 8)7

Energiek wordt 6 euro terug per maand. We gaan het zien.

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 21:43
Novax schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 09:06:
[...]

Als je zoekt op VEH in dit topic en in het Energieleveranciers aanbiedingentopic zul je zien dat er veel je al zijn voorgegaan of het overwogen hebben.

Conclusie is volgens mij dat het een goede aanbieding is al hangt het wel van je eigen specifieke situatie af of het ook voordeliger is dan andere opties. (En dit keer ging er iets fout met de korting maar dat is hersteld)
Ik snap niet zo goed dat iedereen voor het VEH aanbod gaat. Cashback op Gaslicht is nu 405 euro en is in mijn situatie ruim 75 euro goedkoper dan het VEH aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 28-07 17:58
Ik zou iedereen hier toch graag opmerkzaam maken op het volgende. Energiek.nl doet weliswaar niet letterlijk aan bonussen, zij hebben een Jaarbeloning. Of zoals zij dat zeggen:
Deze belofte maken we hard met onze Anti-graai garantie. Deze garandeert dat we niet meer dan 3% winst maken op de totale omzet, wat neerkomt op ongeveer 20 euro per contract. We laten dit jaarlijks toetsen door een onafhankelijk accountantsbureau. Een uitgebreide toelichting hiervan kan je vinden in onze jaarrekening.
Zij kregen pas goedkeuring in het 4e kwartaal vorig jaar als energieleverancier. Toch was de Jaarbeloning over 2024 € 26,62.

Het is niet moeilijk om te voorspellen dat als Energiek.nl met 0 klanten in het 4e kwartaal vorig jaar begon en toch een jaarbeloning van € 26,62 realiseerde, dit in 2025 ruim boven de € 200 zal zijn, om van de daaropvolgende jaren als er fors meer klanten zijn maar te zwijgen.

Het is weliswaar niet letterlijk een aanbieding, maar ik vat dat toch op als een figuurlijke aanbieding. Dit terwijl het één van de goedkoopste (goedkoopste zonder aanbiedingen) is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
MrIV schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:10:
[...]

Ik snap niet zo goed dat iedereen voor het VEH aanbod gaat. Cashback op Gaslicht is nu 405 euro en is in mijn situatie ruim 75 euro goedkoper dan het VEH aanbod.
Vandaag zijn er weer veel bonussen omhoog gegaan dus naast dat het af hangt van je eigen specifieke situatie hangt het dus ook af van het moment dat je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VindiGoosh
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 03:34
MrIV schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:10:
[...]

Ik snap niet zo goed dat iedereen voor het VEH aanbod gaat.
Volgens mij valt dat wel mee en maken vooral mensen waarbij het in hun specifieke situatie het voordeligst is er gebruik van.

Twee-onder-één-kap bj. 1937, 11x Radiator, Quatt hybrid Duo, houtkachel, Remeha Tzerra 39c, Fabrieksarbeider, Beunhaas, Platbodem It Houten Hynder, Amateur astronoom, Sky-Watcher 350P GoTo, Spectroscopie, Chasing Naked Singularities RS{4} < (2GM)/c2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:00
Aggressor schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 18:46:
[...]

Bij mijn ouders staat Einddatum: 1 november 2025. (in de app van Energiedirect)

Bij Verenging eigen Huis, staat : "Mijn contract loopt af op"" hier heb ik dus 1 november ingevuld.
Vervolgens staat er in het contract van budgetenergie.. je energie start op 1 november ....

Misschien kan ik beter contact opnemen en vragen of het 2 november kan starten?
Had hetzelfde, heb gebeld om het een dag later in te laten gaan. Wil niet m'n bonus van oude contract mislopen doordat de nieuwe net een dag te vroeg ingaat..

VEH aanbod was voor 2 jaar goedkoopste optie bij mij, voor 1 jaar paar cent verschil met goedkoopste andere optie. Vond het goed genoeg.

Nog een ándere vraag: mijn 14 dagen bedenktijd is nu ingegaan, en 31 juli loopt mijn oude contract af (met 30dagen opzegtijd). Moet ik nu BudgetEnergie vragen die bedenktijd te skippen, zodat ze metéén het opzegprocess beginnen? Anders haal ik de ingangsdatum van 1 augustus niet meer. Hoe zit dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Cyclonist schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:52:
Nog een ándere vraag: mijn 14 dagen bedenktijd is nu ingegaan, en 31 juli loopt mijn oude contract af (met 30dagen opzegtijd). Moet ik nu BudgetEnergie vragen die bedenktijd te skippen, zodat ze metéén het opzegprocess beginnen? Anders haal ik de ingangsdatum van 1 augustus niet meer. Hoe zit dat?
Die opzegtermijn bij een vast contract is alleen wanneer je opzegt tijdens de looptijd van je contract, niet als je vaste contract afloopt op de einddatum, je hoeft dus niets te doen. (Er vanuit gaande dat je oude contract inderdaad een vast contract is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-07 14:06
Ik twijfel ook heel erg nu ik een aanbieding van VEH (Budgetenergie) gezien heb.
Dit aanbod van klinkt mij eigenlijk gewoon te mooi om waard te zijn.
Waar zit het addertje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DXBg83NHgXd0aOJujV7Q5iN0xo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jM6IeKr1PFhvNBKlWMMLJPgr.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu exact een half jaar Tibber (met dus zowel een aantal winter als zomermaanden) en ik lijk duurder uit met dat dynamische contract in vergelijking met het aanbod van budgetenergie bij VEH.

De situatie:
- 20.000 kWh per jaar, waarvan het meeste in daluren (zwembadpomp en airco bij zonne-energie overdag en nachtelijk of tijdens zonuren laden van 2x EV). 26 panelen met ongeveer 7500kWh/jaar aan opbrengst, waarvan 4000kWh gesaldeerd.

Tibber o.b.v. afglopen half jaar (1jan t/m 30juni):
- Verbruikt half jaar: 9793 kWH = 2448 euro (inc belasting) (jaargemiddelde 25ct/kWh inc belasting in Tibber app). Gesaldeerd 2044 kWh = -387 euro. Grid rewards = -33 euro. Dus 2448-387-33= 2028 euro voor 9793 kWh. Op jaarbasis is dat omgerekend 4141,73 euro voor 20.000kWh. Vermindering energiebelasting eraf = 4141,73 - 635,19 = 3506.54 euro jaarbasis. Maar daar komt dan de netbeheerkosten 387.96 euro bij en vaste leveringskosten 59.40.
Maakt totaal 3506.54 + 387.96 + 59.40 = 3953.33 euro voor 20.000 kWh verbruik (en 4000 kWh salderen) bij Tibber.

Daar vraagt Energiedirect (via VEH) dus (inclusief terugleverboete) 3424.63 euro voor.
Daat scheelt dus 500 euro én dan heb je wel één energietarief en dan kan je de auto dus aan de lader hangen wanneer je maar wil. (En dat doet hier ook vrij veel op de wife-acceptance-factor).

Doe ik het nou zo slecht op het dynamisch contract? (ik scoor op de Tibber app vaak zelfs iets beter dan het gemiddelde...)
Of zie ik iets over het hoofd?

Primum non nocere

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 22:38
Met een vergelijkbare, maar kleinere situatie ben ik vanmiddag gegaan voor dat VEH-aanbod. Appartement hier, wel 3600 kWh verbruik door een simpele elektrische boiler. Die boiler stuur ik braaf naar de goedkope uren, vaatwasser etc. natuurlijk ook, maar bij Tibber lukt het mij ook echt niet om onder de aangeboden 20 ct/kWh te komen. Qua vaste kosten zie ik onder de streep ook weinig verschillen, dus ik ben overgestapt.
Dynamisch was superleuk toen ik in januari 2023 overstapte, maar het lijkt nu niet meer de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrVroom
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-07 11:05
Ik zit sinds een maand bij Eneco dynamisch ivm zonnepanelen. Geen boete.
Maar de prijzen in de avonduren zijn belachelijk. En ik kijk toch tv enzo
Ik voel me nu alweer de klos en denk ook na over vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Laatst online: 03:57
Stephan2388 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 16:43:
Ik twijfel ook heel erg nu ik een aanbieding van VEH (Budgetenergie) gezien heb.
Dit aanbod van klinkt mij eigenlijk gewoon te mooi om waard te zijn.
Waar zit het addertje?

[Afbeelding]

Ik heb nu exact een half jaar Tibber (met dus zowel een aantal winter als zomermaanden) en ik lijk duurder uit met dat dynamische contract in vergelijking met het aanbod van budgetenergie bij VEH.

De situatie:
- 20.000 kWh per jaar, waarvan het meeste in daluren (zwembadpomp en airco bij zonne-energie overdag en nachtelijk of tijdens zonuren laden van 2x EV). 26 panelen met ongeveer 7500kWh/jaar aan opbrengst, waarvan 4000kWh gesaldeerd.

Tibber o.b.v. afglopen half jaar (1jan t/m 30juni):
- Verbruikt half jaar: 9793 kWH = 2448 euro (inc belasting) (jaargemiddelde 25ct/kWh inc belasting in Tibber app). Gesaldeerd 2044 kWh = -387 euro. Grid rewards = -33 euro. Dus 2448-387-33= 2028 euro voor 9793 kWh. Op jaarbasis is dat omgerekend 4141,73 euro voor 20.000kWh. Vermindering energiebelasting eraf = 4141,73 - 635,19 = 3506.54 euro jaarbasis. Maar daar komt dan de netbeheerkosten 387.96 euro bij en vaste leveringskosten 59.40.
Maakt totaal 3506.54 + 387.96 + 59.40 = 3953.33 euro voor 20.000 kWh verbruik (en 4000 kWh salderen) bij Tibber.

Daar vraagt Energiedirect (via VEH) dus (inclusief terugleverboete) 3424.63 euro voor.
Daat scheelt dus 500 euro én dan heb je wel één energietarief en dan kan je de auto dus aan de lader hangen wanneer je maar wil. (En dat doet hier ook vrij veel op de wife-acceptance-factor).

Doe ik het nou zo slecht op het dynamisch contract? (ik scoor op de Tibber app vaak zelfs iets beter dan het gemiddelde...)
Of zie ik iets over het hoofd?
Ja zeker. Heb je de terugleverkosten gezien. Die betaal je niet bij dynamisch. Die 20 cent is misschien met dynamisch niet door iedereen te halen, maar de TLK maken heel veel goed.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephan2388
Gerardus1956 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 21:19:
[...]

Ja zeker. Heb je de terugleverkosten gezien. Die betaal je niet bij dynamisch. Die 20 cent is misschien met dynamisch niet door iedereen te halen, maar de TLK maken heel veel goed.
Nou, nee niet dus. Want die zitten wel in de berekening!

Aan die gesaldeerde 2044 kWh van afgelopen half jaar betaalde ik inderdaad geen terugleverkosten bij Tibber, maar ik verdiende er ook slechts 387 euro aan. Dus onderaan de streep zit die terugleververgoeding (- 387 euro per half jaar bij Tibber) danwel terugleverkosten (576 + 108.77 euro per jaar bij Budgetenergie) er dus wel al in.

Ik ben het eens met je bewering dat die 20ct/kWh niet voor iedereen te halen is.
Maar ondanks dat ik echt heel goed gestuurd heb (2x EV gekoppeld in Tibber, en die hebben echt netjes geladen op dalmomenten, en alles aanzetten op de piekmomenten (wasmachines, pompen, drogers, etc), ik kom echt niet in de buurt van 20ct/kWh.
Ik denk dat de Quatt warmtepomp het meeste roet in het eten gooit. Die kan immers geen rekening houden met de dynamische prijs en verbruikt veel stroom in de winter.

Ik denk dat het toch voor veel consumenten niet (meer) aantrekkelijk genoeg is om dynamisch te gaan.
En dat is jammer, want de netcongestie zou ons die kant wel op moeten sturen...

[ Voor 7% gewijzigd door Stephan2388 op 01-07-2025 22:42 ]

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 23:18
Ik heb vanmiddag ook die aanbieding gehad via vereniging eigen huis.

Maar heb meteen een raar probleem of althans ik zie nu het contract binnenkomen van budget energie waarbij ik meteen mijn vraagtekens zet

Mijn situatie.
Gas: nog vast contract tot 1 oktober bij United Consumers (ook aangegeven tijdens het invullen van de aanbiedingsformulier van VEH. Volgens mij was het alleen een probleem als je nog een lopend contract had wat na 1jan 2026 liep)

Stroom: Dynamisch contract bij next energy. In principe dus maandelijk opzegbaar.
Odanks dat ik wel tevreden ben met het dynamische gedeelte wil ik toch voor de winter wat meer zekerheid dus voor een overstap van beide gekozen richting budget energie
1 jaar gas 1,158 en stroom 0,20 prima tarieven.

Maar nu komt het:
Mijn verwachting is dus dat zij de overstap regelen en ik per 1 oktober voor gas wissel van United Consumers naar Budget Energie, maar nee in de leveringsovereenkomst bij punt 3 staat dit: 3. Ingangsmoment en looptijd

Deze overeenkomst geldt vanaf vandaag. We hebben met u een vaste prijs afgesproken: gedurende
één jaar blijven de leveringstarieven (exclusief overheidsheffingen) gelijk. De vaste prijsperiode gaat in
op 19-07-2025 en eindigt op 19-07-2026. U kunt de startdatum alleen wijzigen binnen de wettelijke
bedenktijd

Dat is toch vreemd? Ik kan pas overstappen per 1 oktober, maar mijn tarief gaat al over 2 weken in? He? Hoe dan? Dus mijn contract sluit ik af van 1 oktober 2025 tot 1 oktober 2026 maar de afgesproken prijzen gelden maar tot 19 juli 2026 en daarna mag ik de hoofdprijs betalen? Dit is toch krom?

Ik neem aan dat ik dus de startdatum gewoon moet aanpassen? Maar in de aanvraag heb ik toch vermeld dat mijn huidige contract tot 1 okt 2025 loopt?

[ Voor 6% gewijzigd door Tmaster op 01-07-2025 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
Tmaster schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:44:
Ik heb vanmiddag ook die aanbieding gehad via vereniging eigen huis.

Maar heb meteen een raar probleem of althans ik zie nu het contract binnenkomen van budget energie waarbij ik meteen mijn vraagtekens zet

Mijn situatie.
Gas: nog vast contract tot 1 oktober bij United Consumers (ook aangegeven tijdens het invullen van de aanbiedingsformulier van VEH. Volgens mij was het alleen een probleem als je nog een lopend contract had wat na 1jan 2026 liep)

Stroom: Dynamisch contract bij next energy. In principe dus maandelijk opzegbaar.
Odanks dat ik wel tevreden ben met het dynamische gedeelte wil ik toch voor de winter wat meer zekerheid dus voor een overstap van beide gekozen richting budget energie
1 jaar gas 1,158 en stroom 0,20 prima tarieven.

Maar nu komt het:
Mijn verwachting is dus dat zij de overstap regelen en ik per 1 oktober voor gas wissel van United Consumers naar Budget Energie, maar nee in de leveringsovereenkomst bij punt 3 staat dit: 3. Ingangsmoment en looptijd

Deze overeenkomst geldt vanaf vandaag. We hebben met u een vaste prijs afgesproken: gedurende
één jaar blijven de leveringstarieven (exclusief overheidsheffingen) gelijk. De vaste prijsperiode gaat in
op 19-07-2025 en eindigt op 19-07-2026. U kunt de startdatum alleen wijzigen binnen de wettelijke
bedenktijd

Dat is toch vreemd? Ik kan pas overstappen per 1 oktober, maar mijn tarief gaat al over 2 weken in? He? Hoe dan? Dus mijn contract sluit ik af van 1 oktober 2025 tot 1 oktober 2026 maar de afgesproken prijzen gelden maar tot 19 juli 2026 en daarna mag ik de hoofdprijs betalen? Dit is toch krom?
Ik gok dat het eenvoudiger is.
Je neemt een energiecontract af voor gas én electra, dat is onderdeel van de aanbieding.
Men gaat er dus van uit dat je bereid bent de (100euro uit mn hoofd) opzegboete te betalen bij UC.

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Dat lijkt mij niet, Er wordt nergens gesproken over een opzeg boete.
je moet toch je einddatum van je huidige contract invullen?

Overigens valt die startdatum dus niet aan te passen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_z9cSI54xYhGoFLjOKIPd3FYUKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FQzvnnRBDIYiMTINVG6iDt1Q.png?f=fotoalbum_large
Ik kan andere maand kiezen.

En overigens kon ik ook gewoon kiezen voor allen gas. Ik was niet verkplicht om ook stroom af te nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Tmaster op 01-07-2025 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
Tmaster schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:51:
Dat lijkt mij niet, Er wordt nergens gesproken over een opzeg boete.
je moet toch je einddatum van je huidige contract invullen?

Overigens valt die startdatum dus niet aan te passen:[Afbeelding]
Ik kan andere maand kiezen.

En overigens kon ik ook gewoon kiezen voor allen gas. Ik was niet verkplicht om ook stroom af te nemen.
Ja, maar het is BudgetEnergie he. Die hebben gewoon een winstoogmerk.
Het maakt hun echt geen bal uit waar jij zit en zij innen de boete immers niet. Dat gaat UC bij je doen.
Ik denk oprecht dat dit zo gaat werken.
Jij wil overstappen, dus jij betaalt de boete. Er is geen enkele voordeel (voor hun) om jou daar over in te lichten aan de voordeur >:)

Edit: ja ok, maar kan je nog steeds gebruik maken van de VEH actie als je los kiest voor stroom of gas? Want dat denk ik dus niet. Want waar je nu ook kijkt is niet de website van VEH, maar van Budget zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Stephan2388 op 01-07-2025 23:01 ]

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardus1956
  • Laatst online: 03:57
Stephan2388 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:41:
[...]

Nou, nee niet dus. Want die zitten wel in de berekening!

Aan die gesaldeerde 2044 kWh van afgelopen half jaar betaalde ik inderdaad geen terugleverkosten bij Tibber, maar ik verdiende er ook slechts 387 euro aan. Dus onderaan de streep zit die terugleververgoeding (- 387 euro per half jaar bij Tibber) danwel terugleverkosten (576 + 108.77 euro per jaar bij Budgetenergie) er dus wel al in.
Ik kan je berekening niet volgen. Wat ik wel kan berekenen dat je bijna 19 cent terugleververgoeding hebt gekregen voor je terug geleverde stroom. Dat is een prima getal.

EV:VW ID3 - PV:15 x 295Wp - Laadpaal: EVhub 22 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
Stephan2388 schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:59:
[...]

Ja, maar het is BudgetEnergie he. Die hebben gewoon een winstoogmerk.
Het maakt hun echt geen bal uit waar jij zit en zij innen de boete immers niet. Dat gaat UC bij je doen.
Ik denk oprecht dat dit zo gaat werken.
Jij wil overstappen, dus jij betaalt de boete. Er is geen enkele voordeel (voor hun) om jou daar over in te lichten aan de voordeur >:)

Edit: ja ok, maar kan je nog steeds gebruik maken van de VEH actie als je los kiest voor stroom of gas? Want dat denk ik dus niet. Want waar je nu ook kijkt is niet de website van VEH, maar van Budget zelf.
Als er sprake is van een opzegboete moet dat erbij vermeld worden bij zo'n collectieve actie. Er gelden hier special regels en voorwaarden. Ik heb alle voorwaarden gelezen maar er staat nergens dat er sprake is van en opzegboet, ALLEEN als je contract hebt wat nog doorloopt tot na 2026 dat staat er specifiek bij dat er sprake kan zijn van een opzegboete!

En ik kon bij het aanbod gewoon kiezen voor alleen gas of gas & stroom.
Ik heb namelijk beide vergeleken of er nog prijsverschil tussen zat maar dat was niet het geval. De gasprijs voor alleen gas afname was 1,158 en als je stroom erbij nam was dat ook 1,158

Ik denk inmiddels al te weten waar hjet mis gaat. Budget energie is zo geautomiseerd dat ze standaard denken dat je gas en stroom altijd op dezelfde datum ingaan. IN mijn geval heb ik een dynamisch stroom contract wat dus dagelijks opzegbaar is. Dust hebben dat ze ook meteen het gas contract (gas&stroom=1contract) op dezelfde datum laten ingaan.

Ik ga morgen wel met die gasten bellen en vragen of het gas contract niet gewoon per 1 okt in kan laten gaan. Anders maak ik gewoon gebruik van 14 dagen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-07 17:43

Boost9898

www.brambenik.nl

Momenteel heb ik een dynamisch energie (stroom/gas) contract bij ANWB Energie. Nu heb ik een collectief aanbod via Vereniging Eigen huis voor ongeveer 21ct/kwh.

Als ik de totaalsom van 748 euro deel door de 4000 kwh die ik heb aangevraagd kom ik op ruim 18ct/kwh uit.

Lijkt dit jullie een goede deal om 2 jaar voor te tekenen of zit hier een addertje onder het gras?
(Ik ben me ervan bewust dat er een lidmaatschap van VEH a 35 euro/jaar bij komt).

___

Edit: Eigenlijk kom ik netto uit op €748,33 per jaar / 4000 kWh = €0,1870825.
Vervolgens trek je daar nog de energiebelasting van €0,12 per kWh vanaf trekt kom je dus op €0,0671 per kWh uit. Dat is echt zeer laag, deze tarieven zie je niet vaak meer bij dynamische energiecontracten voorbij komen.

Als ik zo mag rekenen tenminste.

___

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qi4smnA2b0YmHk2r54ylqFxqM6E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GKTUI5Ac0MOYRFs41nWIuKDd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Boost9898 op 02-07-2025 08:40 ]

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Boost9898 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:09:
Momenteel heb ik een dynamisch energie (stroom/gas) contract bij ANWB Energie. Nu heb ik een collectief aanbod via Vereniging Eigen huis voor ongeveer 21ct/kwh.

Als ik de totaalsom van 748 euro deel door de 4000 kwh die ik heb aangevraagd kom ik op ruim 18ct/kwh uit.

Lijkt dit jullie een goede deal om 2 jaar voor te tekenen of zit hier een addertje onder het gras?
Het is een goede deal die al veel is besproken in dit topic en het aanbiedingen topic. Voor 1 jaar is iets goedkoper maar voor twee jaar is ook niet verkeerd. Zonder EV/PV is het lastig om het veel beter te doen met een dynamisch contract, vooral in de winter.
(Ik ben me ervan bewust dat er een lidmaatschap van VEH a 35 euro/jaar bij komt).
Eerste jaar is gratis en je kunt het direct stopzetten dus daar betaal je niet extra voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
@Rzaan Na mijn post Novax in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic" over hoe je kan kijken wat de kosten zouden zijn als je dynamisch gaat heeft jeroen.nl een nieuwe tool geïntroduceerd, zie https://jeroen.nl/blog/be...-dynamisch-stroomcontract

Misschien heb je er wat aan. Het komt er wel nog steeds op neer dat je de kwartier data moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:32
Novax schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:20:
@Rzaan Na mijn post Novax in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic" over hoe je kan kijken wat de kosten zouden zijn als je dynamisch gaat heeft jeroen.nl een nieuwe tool geïntroduceerd, zie https://jeroen.nl/blog/be...-dynamisch-stroomcontract

Misschien heb je er wat aan. Het komt er wel nog steeds op neer dat je de kwartier data moet hebben.
In ieder geval heb ik het ook in de TS gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 12:39
Van de week kreeg ik een bericht van Gaslicht dat ik weer kon overstappen dus ik heb gisteren even gekeken en United Consumers lijkt goed uit de bus te komen, overstappen kon vanaf vandaag. Dus ik heb zojuist weer gekeken en is die datum opeens versprongen naar 02-08-2025. Is dit normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
bRuud83 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:28:
Van de week kreeg ik een bericht van Gaslicht dat ik weer kon overstappen dus ik heb gisteren even gekeken en United Consumers lijkt goed uit de bus te komen, overstappen kon vanaf vandaag. Dus ik heb zojuist weer gekeken en is die datum opeens versprongen naar 02-08-2025. Is dit normaal?
Lijkt er op dat je nu in een contract van onbepaalde tijd zit en dat de 30 dagen opzegtermijn van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 12:39
Novax schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:51:
[...]

Lijkt er op dat je nu in een contract van onbepaalde tijd zit en dat de 30 dagen opzegtermijn van toepassing is.
Ik zat niet op te letten. Ik had een verkeerde einddatum van mijn huidige contract ingevuld. Een maandje teveel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:00
user109731 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:23:
[...]
Eerste jaar is gratis en je kunt het direct stopzetten dus daar betaal je niet extra voor.
Ook als je een 2-jarig contract hebt afgesloten? D.w.z. hoeft dit alleen actief te zijn bij aanmelding van het nieuwe contract? :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Cyclonist schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:35:
Ook als je een 2-jarig contract hebt afgesloten? D.w.z. hoeft dit alleen actief te zijn bij aanmelding van het nieuwe contract? :9
Ja klopt. Ik heb 2 jaar afgesloten voor alleen stroom en mijn (jaar gratis) VEH lidmaatschap opgezegd en die stopt volgend jaar juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Ik heb op dit moment een contract bij OXXIO dat op 2 oktober afloopt. Vorig jaar meen ik afgesloten via Gaslicht, en ik krijg nu van Gaslicht een herinnering om over te stappen.

Ik zie een paar aardige aanbiedingen met lagere tarieven dan dat ik nu heb. Maar: het is me niet duidelijk of ik dat nu al kan afsluiten met ingangsdatum 3 oktober. En zo ja, wat de gevolgen voor mijn welkomstkorting bij OXXIO dan zijn. Het lukt me zo snel niet om dit te vinden. Ik lees alleen dat de welkomstkorting a) wordt verrekend met de jaarafrekening (logisch) en b) de korting niet wordt uitgekeerd bij vroegtijdig overstappen.

Maar wordt het gezien als vroegtijdig overstappen als je het contract van een nieuwe partij een dag later laat ingaan dan wanneer het contract met de huidige partij afloopt?

Ik ben vast niet de enige die in deze situatie heeft gezeten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:33

ManiacsHouse

Scheisse!

sOid schreef op zondag 6 juli 2025 @ 09:24:
Ik heb op dit moment een contract bij OXXIO dat op 2 oktober afloopt. Vorig jaar meen ik afgesloten via Gaslicht, en ik krijg nu van Gaslicht een herinnering om over te stappen.

Ik zie een paar aardige aanbiedingen met lagere tarieven dan dat ik nu heb. Maar: het is me niet duidelijk of ik dat nu al kan afsluiten met ingangsdatum 3 oktober. En zo ja, wat de gevolgen voor mijn welkomstkorting bij OXXIO dan zijn. Het lukt me zo snel niet om dit te vinden. Ik lees alleen dat de welkomstkorting a) wordt verrekend met de jaarafrekening (logisch) en b) de korting niet wordt uitgekeerd bij vroegtijdig overstappen.

Maar wordt het gezien als vroegtijdig overstappen als je het contract van een nieuwe partij een dag later laat ingaan dan wanneer het contract met de huidige partij afloopt?

Ik ben vast niet de enige die in deze situatie heeft gezeten!
Lijkt mij geen probleem. Je zit het contract toch uit tot einddatum? Wat je daarna doet hebben ze niks over te vinden lijkt mij. Ook niet als je al eerder de overstap regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bRuud83 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 09:28:
Ja 14 dagen bedenktijd+ nog even om alles aan twee kanten administratief te regelen.
Bij een doorlopend contract nog maand opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op 7-11-2025 loopt mijn gascontract af en op 11-1-2026 mijn energiecontract.

Ik wil alvast gaan oriënteren, de energieprijzen zijn nu gunstiger dan in het najaar. Ik lees dat je bij sommige aanbieders 3 en bij andere aanbieders 6 maanden van te voren kunt overstappen. Hoe kom ik daar achter en heeft het zin om Greenchoice al eens te bellen voor een aanbod?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
THE_BASE schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:37:

Ik wil alvast gaan oriënteren, de energieprijzen zijn nu gunstiger dan in het najaar. Ik lees dat je bij sommige aanbieders 3 en bij andere aanbieders 6 maanden van te voren kunt overstappen. Hoe kom ik daar achter en heeft het zin om Greenchoice al eens te bellen voor een aanbod?
Hoezo zijn de prijzen nu gunstiger dan in het najaar, terwijl die laatste nog niet eens bekend zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GeEkIe schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:40:
[...]

Hoezo zijn de prijzen nu gunstiger dan in het najaar, terwijl die laatste nog niet eens bekend zijn?
Ik weet dat van eerder en zomers zijn die voor zover ik weet altijd gunstiger dan wanneer het weer kouder wordt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
Dat is anekdotisch bewijs en kan heel goed verklaard worden door de omstandigheden toen.
en zomers zijn die voor zover ik weet altijd gunstiger dan wanneer het weer kouder wordt.
Kan je aangeven waarom dat zou zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GeEkIe schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:05:
[...]

Dat is anekdotisch bewijs en kan heel goed verklaard worden door de omstandigheden toen.

[...]

Kan je aangeven waarom dat zou zijn?
Nee, het was anekdotisch bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
THE_BASE schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:12:
[...]

Nee, het was anekdotisch bewijs.
Maar als je een vast contract van 1, 2, of 3 jaar aangaat dan zitten toch alle seizoenen gelijk in die contracten? En worden de maandbedragen berekend naar inschatting van het gebruik van al die seizoenen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online

https://www.overstappen.n...er_per_energieleverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mijn huidige gascontract loopt af op 7-11-2025 en wil ik via VEH naar Budget Energie overzetten. Dat is geen probleem, want valt binnen het tijdsvenster tot 1-1-2026.

Maar stroom loopt bij Greenchoice af op 11-1-2026, dat valt binnen de 6 maanden die Budget Energie hanteert als overstapperiode. Maar VEH zegt dat het tot 1-1-2026 loopt (waarschijnlijk omdat het aanbod van 1-7-2025 is).

Ze adviseren me twee losse contracten aan te vragen. In dat geval krijg ik van VEH de optie voor gas:
  • 1 jaar 1,16 per kuub met 100 euro bonus
  • 2 jaar 1,19 per kuub met 100 euro bonus
Wat zouden jullie hiermee doen? Kiezen voor zekerheid (we betalen nu 1,27 per kuub, dus het is sowieso aantrekkelijker) of toch gewoon weer 1 jaar en volgend jaar weer een bonus pakken?

[ Voor 70% gewijzigd door THE_BASE op 09-07-2025 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbies
  • Laatst online: 10-07 16:29

Ik wil me ook nu al orienteren. Mijn contract loopt op 31-12-2025 af bij Budget energie. Maar mijn vraag is: kan ik ook nu al een nieuw contract bij dezelfde maatschappij afsluiten via VEH? Of moet dat altijd bij een andere zijn. Het voorstel dat ik krijg in de app van Budget energie is veel ongunstiger als dat van VEH.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
robbies schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 12:32:
[...]

Ik wil me ook nu al orienteren. Mijn contract loopt op 31-12-2025 af bij Budget energie. Maar mijn vraag is: kan ik ook nu al een nieuw contract bij dezelfde maatschappij afsluiten via VEH? Of moet dat altijd bij een andere zijn. Het voorstel dat ik krijg in de app van Budget energie is veel ongunstiger als dat van VEH.
Ik denk dat het aanbod alleen geldt voor nieuwe klanten.

In eerste berichten in dit topic wordt gezegd dat een belletje met Budget Energie en aangeven dat je het VEH-aanbod wilt voldoende is. Je kunt het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 11:59
THE_BASE schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:31:
Mijn huidige gascontract loopt af op 7-11-2025 en wil ik via VEH naar Budget Energie overzetten. Dat is geen probleem, want valt binnen het tijdsvenster tot 1-1-2026.

Maar stroom loopt bij Greenchoice af op 11-1-2026, dat valt binnen de 6 maanden die Budget Energie hanteert als overstapperiode. Maar VEH zegt dat het tot 1-1-2026 loopt (waarschijnlijk omdat het aanbod van 1-7-2025 is).

Ze adviseren me twee losse contracten aan te vragen. In dat geval krijg ik van VEH de optie voor gas:
  • 1 jaar 1,16 per kuub met 100 euro bonus
  • 2 jaar 1,19 per kuub met 100 euro bonus
Wat zouden jullie hiermee doen? Kiezen voor zekerheid (we betalen nu 1,27 per kuub, dus het is sowieso aantrekkelijker) of toch gewoon weer 1 jaar en volgend jaar weer een bonus pakken?
Persoonlijk heb ik voor 1 jaar gekozen. Strak tarief en dan kijken we volgend jaar wel weer. Lees overal dat de prijzen waarschijnlijk volgend jaar weer dalen en idd er zal dan vast ook wel weer ergens iets zijn met een leuke bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
earthknake schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 16:32:
[...]

Persoonlijk heb ik voor 1 jaar gekozen. Strak tarief en dan kijken we volgend jaar wel weer. Lees overal dat de prijzen waarschijnlijk volgend jaar weer dalen en idd er zal dan vast ook wel weer ergens iets zijn met een leuke bonus.
Uiteindelijk ook voor 1 jaar gekozen en gelijk voor mijn ouders geregeld. Het zal misschien voordeliger kunnen, maar dit lijkt me een prima aanbod. Die paar tientjes meer of minder maken niet veel uit.

Voor mijzelf fijn dat het alvast geregeld is voor de tarieven weer gaan stijgen richting najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeEkIe
THE_BASE schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:04:
[...]
Voor mijzelf fijn dat het alvast geregeld is voor de tarieven weer gaan stijgen richting najaar.
Hoe kom je er bij dat de tarieven gaan stijgen richting najaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GeEkIe schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 10:47:
[...]

Hoe kom je er bij dat de tarieven gaan stijgen richting najaar?
Ik blijf dat niet herhalen, vraag het Gemini, ChatGPT, Google of lees dit bericht:

https://www.hezelaer.nl/2...ip-op-jouw-energiekosten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
THE_BASE schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:05:
[...]

Ik blijf dat niet herhalen, vraag het Gemini, ChatGPT, Google of lees dit bericht:

https://www.hezelaer.nl/2...ip-op-jouw-energiekosten/
Waar heb je het eerder uitgelegd?

Dat artikel verteld overigens dat de zomerprijzen gemiddeld lager liggen dan de winter prijzen. Je lijkt niet te begrijpen dat dit los staat van een jaar contract, waar per definitie alle seizoenen, dus ook zomer en winter, inbegrepen zijn, en dat dat jaarcontract dus op het gewogen gemiddelden van al die seizoenen is gebaseerd. Hetzelfde geldt voor 2 en 3 jaars contracten.

Ik heb dit eerder aan je uitgelegd maar blijf dit wél herhalen ;)

Misschien helpt dit je.

Overigens: als blijkt dat het in het verleden vaak, of zelfs altijd, zo was dat energie jaarcontracten goedkoper waren in de zomer dan in de winter, dan zegt dat nog steeds niks. Immers, je weet niet de reden daarvan. Is het misschien zo dat dit toevallig was, of door marktomstandigheden?
Zolang je de oorzaak niet weet, is het geen oorzakelijk bewijs, slechts een statistisch gegeven.

[ Voor 26% gewijzigd door GeEkIe op 11-07-2025 13:20 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
GeEkIe schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:14:
[...]

Waar heb je het eerder uitgelegd?

Dat artikel verteld overigens dat de zomerprijzen gemiddeld lager liggen dan de winter prijzen. Je lijkt niet te begrijpen dat dit los staat van een jaar contract, waar per definitie alle seizoenen, dus ook zomer en winter, inbegrepen zijn, en dat dat jaarcontract dus op het gewogen gemiddelde van al die seizoenen is gebaseerd. Hetzelfde geldt voor 2 en 3 jaars contracten.

Ik heb dit eerder aan je uitgelegd maar blijf dit wél herhalen ;)
Misschien praten we langs elkaar heen, wat ik bedoel: mijn contract eindigt sinds onze verhuizing steeds midden in de winter. Op dat moment zijn de tarieven (naar mijn weten en ervaring uit het verleden) hoger dan in deze periode.

Ik heb dus nu 1,15 cent per m3 en 0,20 cent per kwh vastgelegd wat start in januari. Als ik in december een contract ga regelen zit ik zeker niet op die tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Novax schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:30:
[...]

Met de parameter cid=awin3 krijg je als het goed is de hogere korting, dus https://www.unitedconsumers.com/energie/aanmelden?cid=awin3

Ik heb zelf niet getest of je dan via cashbackxl de cookie behoud die de hogere korting geeft.

Als je een los gas contract zoekt en je hebt een laag gasverbuik kan je de bovenstaande link gebruiken voor een gascontract met €230 korting, tarief is € 1,2313 en € 10,35 per maand vaste kosten. Wel alles goed controleren als je het contract binnen krijgt.
Sinds gisteren is het tarief van bovenstaande € 1,2567 en de bonus € 260! Vaste kosten nog steeds € 10,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-07 09:25
Ik twijfel een beetje over Energiek. Zijn echt het goedkoopste voor mij, maar wel een nieuwe speler op de markt.

Een paar jaar terug zat ik bij Shell Energie die ermee stopt halverwege mijn contract. Met salderen is dat ontzettend ongunstig omdat ik mijn gespaarde saldering (die ik normaal in de winter weg streep) opeens einde zomer uitbetaald kreeg tegen een zeer ongunstig tarief. Ik wil dat niet nog een keertje meemaken want dat kost serieus geld.

edit: Nevermind, UC met de parameter scheelt de helft en kan ik 3 jaar vast zetten (dat heb ik echt lang niet meer gezien). Gelijk maar gedaan ook, voor 11 euro per maand voor 3 jaar (nou ja, tot salderen klaar is in ieder geval) is een no-brainer!

[ Voor 21% gewijzigd door Soepstengel op 14-07-2025 09:29 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch nog even een vraag, tot dinsdag is VEH te annuleren bij Budget Energie en alhoewel ik er in principe tevreden mee was, lijkt het aanbod op stroom niet geweldig voor mij omdat ik enorm teruglever.

Mijn verbruik is ongeveer 1.600 kwh, we wekken dus 3.400 kwh op en leveren daardoor 1.800 kwh terug aan het net. Ik betaal daardoor een terugleverboete van 160 euro via de VEH-deal. Kom op zo'n 8 euro per maand.

Dynamisch vind ik nog te spannend, maar die komt er wel veel voordeliger uit, met nog altijd een minbedrag op jaarbasis. Wat is verstandig als je echt veel terug levert aan het net?

Bij Innova krijg ik 270 euro bonus onder de 900 m3 gas en daarboven 420 euro. Dus ik moet meer gas gaan verbruiken, wat geld kost, om ongeveer 70 euro extra te krijgen. Ik vind dat wel een beetje bizarre verspilling.

[ Voor 14% gewijzigd door THE_BASE op 19-07-2025 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeEkIe
THE_BASE schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 10:41:
Toch nog even een vraag, tot dinsdag is VEH te annuleren bij Budget Energie en alhoewel ik er in principe tevreden mee was, lijkt het aanbod op stroom niet geweldig voor mij omdat ik enorm teruglever.

Mijn verbruik is ongeveer 1.600 kwh, we wekken dus 3.400 kwh op en leveren daardoor 1.800 kwh terug aan het net. Ik betaal daardoor een terugleverboete van 160 euro via de VEH-deal. Kom op zo'n 8 euro per maand.

Dynamisch vind ik nog te spannend, maar die komt er wel veel voordeliger uit, met nog altijd een minbedrag op jaarbasis. Wat is verstandig als je echt veel terug levert aan het net?

Bij Innova krijg ik 270 euro bonus onder de 900 m3 gas en daarboven 420 euro. Dus ik moet meer gas gaan verbruiken, wat geld kost, om ongeveer 70 euro extra te krijgen. Ik vind dat wel een beetje bizarre verspilling.
Het klinkt raar, maar als je op dynamisch over gaat is het voor de meesten juist minder stress, simpelweg omdat de formule eenvoudig is: je betaalt wat het kost en krijgt wat het oplevert, zonder boetes (bij de goede dynamische energieleveranciers) en is inderdaad vaak het voordeligst.

Als ik het hier een beetje in de gaten houd dan zie ik de meesten mét zonnepanelen op Zonneplan en voor degenen zonder zonnepanelen is op dit moment Energiek het gunstigst.

Ik weet niet of je weet dat er ook Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
GeEkIe schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 15:00:
[...]

Het klinkt raar, maar als je op dynamisch over gaat is het voor de meesten juist minder stress, simpelweg omdat de formule eenvoudig is: je betaalt wat het kost en krijgt wat het oplevert, zonder boetes (bij de goede dynamische energieleveranciers) en is inderdaad vaak het voordeligst.

Als ik het hier een beetje in de gaten houd dan zie ik de meesten mét zonnepanelen op Zonneplan en voor degenen zonder zonnepanelen is op dit moment Energiek het gunstigst.

Ik weet niet of je weet dat er ook Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic is.
Ik lees toch juist andere dingen.

Degene die de keuze voor dynamisch maken, doen dit bewust en hebben vooraf al minder stress en maken zich niet druk over de mogelijkheid dat de totale kosten ook tegen kan vallen.
Ook al een aantal die van een koude kermis zijn thuisgekomen en terug naar een vast contract zijn gegaan en aangeven dat dynamisch met zonnepanelen pas weer in beeld komt zodra salderen stopt.

'Gemiddeld' schijnt voor mensen zonder zonnepanelen de VEH/BE deal de betere te zijn.

En voor mensen met zonnepanelen juist Energiek, liefst nog het modelcontract.

@THE_BASE In jouw geval even kijken of een modelcontract iets is wat je zou willen, anders lekker het VEH/BE contract ingaan.
(Voor stroom, gas sowieso de VEH/BE deal.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:52
@Truus01 dank voor het benoemen.

In mijn geval 2800 stroom, 2900 terug, 204m3 gas. kom ik momenteel uit op het bedrag per maand:
  1. United consumers: 33.23
  2. Energiek: 44.08
  3. Zonneplan: 47.33
  4. Budget (veh): 52.06
  5. Innova (cb): 71.8
US wint momenteel door 500 euro korting, maar de kortingvoorwaarde vind ik wat sketchie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Truus01 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:10:
[...]

Ik lees toch juist andere dingen.

Degene die de keuze voor dynamisch maken, doen dit bewust en hebben vooraf al minder stress en maken zich niet druk over de mogelijkheid dat de totale kosten ook tegen kan vallen.
Ook al een aantal die van een koude kermis zijn thuisgekomen en terug naar een vast contract zijn gegaan en aangeven dat dynamisch met zonnepanelen pas weer in beeld komt zodra salderen stopt.

'Gemiddeld' schijnt voor mensen zonder zonnepanelen de VEH/BE deal de betere te zijn.

En voor mensen met zonnepanelen juist Energiek, liefst nog het modelcontract.

@THE_BASE In jouw geval even kijken of een modelcontract iets is wat je zou willen, anders lekker het VEH/BE contract ingaan.
(Voor stroom, gas sowieso de VEH/BE deal.)
Thanks. Ik zou dynamisch best eens willen proberen. Maar zie dan nu een -22 bedrag als voorbeeld. Maar dat is volgens mij gebaseerd op deze maand en niet op een gemiddelde over het jaar? Ik ken mijzelf en houd graag controle, en zonder stress is een gunstig energiecontract beter.

Wat dat betreft kunnen we komende jaar beter een van de twee omvormers gaan uitschakelen.

Ik houd voor gas zeker VEH/BE, voor stroom checken ik morgen nog even je advies voor Energiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:41:
Ik houd voor gas zeker VEH/BE, voor stroom checken ik morgen nog even je advies voor Energiek.
Je stroom contract loopt af per 11-1-2026 dan heeft het nu niet veel zin om naar een modelcontract (van Energiek) te kijken omdat de tarieven per 1 januari weer kunnen veranderen en er eventueel terugleverkosten in komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
THE_BASE schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 22:41:
Wat dat betreft kunnen we komende jaar beter een van de twee omvormers gaan uitschakelen.
Dit lijkt me niet te kloppen. Bij bijna alle leveranciers is het nog altijd zo dat je nog altijd iets krijgt over je overschot. Niet veel, 0,02 cent of zo, maar dat is nog altijd meer dan niks. Dus waarom zou je ze uitzetten?
Enige reden dat ik zie is als je door je teruglevering net over een drempelwaarde gaat, en daardoor hogere terugleverkosten hebt.

Vwb een modelcontract, let inderdaad goed op of het wel gunstig voor je is, met de data van overgang en mogelijke wijzigingen. En dan ook nog met mocht het nu wel gunstig zijn en stap je dan na een half jaar over, hoe je zit met salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:28
Heb momenteel een dynamisch contract voor stroom bij ANWB, maar ik begin te twijfelen of dat nog wel zo slim is. Heb geen EV, batterij of zonnepanelen. Kan alleen wat sturen met E-boiler en de was doen.
Mei en juni zat ik gemiddeld op €0,20/kWu all-in, maar juli is tot nu toe niet hoopvol.
Voor heel 2024 had ik gemiddeld een tarief waar je nu ook een vast contract voor kan afsluiten.

Ik zie voor mijn situatie geen toekomst meer in dynamisch met al die (thuis)batterijen en andere middelen om de dalen en pieken te beïnvloeden. Ook commercieel zal er steeds meer handel komen die gebruik maken van de schommelingen, waardoor de uurprijs afvlakt.

Achteraf gezien had ik het collectieve aanbod van de VEH moeten aanvaarden, maar ik had koudwatervrees voor BudgetEnergie. Staan niet bekend als de meest betrouwbare leverancier.
Op Independer vind ik ook aanbiedingen waarmee ik nog steeds goedkoper uit denk te kunnen zijn dan met dynamisch. Maar het gaat dan om tientjeswerk per maand.
Althans voor een jaar en dan weer opnieuw overstappen om weer een bonus binnen te slepen. Maar dat gedoe heb ik eigenlijk ook niet zo veel zin in.
Aan de andere kant vind ik dat spelletje met die veranderde uurprijzen ook wel leuk, heb er de nodige automatisering in HomeAssistant voor gemaakt.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Infomynz
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:04
Inmiddels heb ik de meeste contractvormen weer onder elkaar gezet in de rekentool (zie www.infomynz.com).

Opvallende wijzigingen in juli 2025:
  • Enkele dynamische contracten worden duurder buiten salderen.
  • Bij vaste contracten zie ik het verbruikstarief iets lager worden maar van een aantal worden de terugleverkosten hoger.
  • Bij modelcontracten is het vaste tarief is vaak verhoogd, maar een paar aanbieders blijven voordelig wanneer verbruik en teruglevering in balans zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEPrpHxxWWlOR8AmpPZl-vFkckA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6tGCmyajMTUF43tzMpLDWAGV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
@Infomynz Bedankt voor de tabel. Het bevestigt mijn vermoeden dat ANWB dynamisch niet meer de beste keuze is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DD123
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-07 19:37
Hi allemaal! Vraagje: ik probeer te ontdekken of het goedkoper is om van een vast contract voor zowel stroom als gas te switchen naar een dynamisch contract voor stroom en een vast contract voor gas elders. Nu lijkt Innova voor enkel gas voor één jaar een stuk goedkoper (mis ik iets? zijn er addertjes?), maar ik kan nergens echt een goede prijsvergelijkingstool vinden. De meeste zijn alleen voor gas én stroom of enkel stroom, maar voor enkel gas lijken ze er niet te zijn. Is er iemand die toch zo’n tool voor alleen gas kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:02

LankHoar

Langharig tuig

Vanaf komende vrijdag heb ik 12 zonnepanelen op mijn dak liggen (8 west, 4 oost, omdat ik later in de dag meer zal verbruiken dan 's ochtends). Momenteel heb ik een variabel contract bij vrijopnaam, en zij rekenen € 0,152 per kWh terugleverkosten. Nu dacht ik via Independer makkelijk te kunnen vergelijken en kijken of dit nog steeds een goede optie is voor mij, maar ik vind weinig info gerelateerd aan terugleverkosten. Ik zag hier nog een los draadje met een tabel in de OP, en daar wordt het me nog niet heel veel duidelijker op.

De komende maanden zal ik meer terugleveren dan ik zelf verbruik, simpelweg omdat ik nog druk aan het verbouwen ben en er niet woon. Hoe kom ik er achter wat een goed energie contract is voor mij op dit moment? Gezien al mijn aandacht en energie naar de verbouwing gaat, heb ik ook niet de tijd om hier een paar uur voor te gaan zitten ofzo, dus dacht ik vraag het even hier :) Alvast bedankt voor de adviezen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
DD123 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:45:
Hi allemaal! Vraagje: ik probeer te ontdekken of het goedkoper is om van een vast contract voor zowel stroom als gas te switchen naar een dynamisch contract voor stroom en een vast contract voor gas elders. Nu lijkt Innova voor enkel gas voor één jaar een stuk goedkoper (mis ik iets? zijn er addertjes?), maar ik kan nergens echt een goede prijsvergelijkingstool vinden. De meeste zijn alleen voor gas én stroom of enkel stroom, maar voor enkel gas lijken ze er niet te zijn. Is er iemand die toch zo’n tool voor alleen gas kent?
Wat bedoel je met "tool"? Een app of zo?
Op de website independer.nl kan je ook alleen voor gas vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
DD123 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:45:
Als er geen expliciete gas keuze is kan je bij vergelijkers ook 0 kWh voor stoom invullen om alleen gas te vergelijken. Echter, de gas aanbieding van Innova staat niet bij de vergelijkers. Het "addertje" bij Innova is dat je niet onder je opgegeven verbruik mag komen anders kan je gekort worden op je bonus.

Het hangt van je verbruik af of dat het voordeligste is of die van United Consumers (zie Novax in "Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic") inclusief extra cashbacks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
LankHoar schreef op zondag 20 juli 2025 @ 17:07:
Vanaf komende vrijdag heb ik 12 zonnepanelen op mijn dak liggen (8 west, 4 oost, omdat ik later in de dag meer zal verbruiken dan 's ochtends). Momenteel heb ik een variabel contract bij vrijopnaam, en zij rekenen € 0,152 per kWh terugleverkosten. Nu dacht ik via Independer makkelijk te kunnen vergelijken en kijken of dit nog steeds een goede optie is voor mij, maar ik vind weinig info gerelateerd aan terugleverkosten. Ik zag hier nog een los draadje met een tabel in de OP, en daar wordt het me nog niet heel veel duidelijker op.

De komende maanden zal ik meer terugleveren dan ik zelf verbruik, simpelweg omdat ik nog druk aan het verbouwen ben en er niet woon. Hoe kom ik er achter wat een goed energie contract is voor mij op dit moment? Gezien al mijn aandacht en energie naar de verbouwing gaat, heb ik ook niet de tijd om hier een paar uur voor te gaan zitten ofzo, dus dacht ik vraag het even hier :) Alvast bedankt voor de adviezen.
Als je denkt dat je het komende half jaar een overschot hebt met salderen zou je tot 1 januari een modelcontract voor stroom kunnen nemen bij een leverancier die nog redelijke lage vaste kosten heeft, bijvoorbeeld Energiek (zie Modelcontracten, van 1 januari tot 1 juli 2025). Bij een modelcontract zitten nog geen terugleverkosten. (Dat kan vanaf 1 januari 2026 veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Novax schreef op zondag 20 juli 2025 @ 17:45:
[...]

Als je denkt dat je het komende half jaar een overschot hebt met salderen zou je tot 1 januari een modelcontract voor stroom kunnen nemen bij een leverancier die nog redelijke lage vaste kosten heeft, bijvoorbeeld Energiek (zie Modelcontracten, van 1 januari tot 1 juli 2025). Bij een modelcontract zitten nog geen terugleverkosten. (Dat kan vanaf 1 januari 2026 veranderen).
Dat is een goede. Zie dat ze alsnog wel 8-12 cent per kW rekenen, maar dat is alsnog lager dan Vrijopnaam, en ook de overige kosten zijn momenteel gunstiger :)

Opzegtermijn bij vrijopnaam is me niet duidelijk, heb variabel contract dus zou zeggen 1 maand. Morgen maar even verifëren met ze, en dan stap ik over, thanks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
LankHoar schreef op zondag 20 juli 2025 @ 17:57:
Dat is een goede. Zie dat ze alsnog wel 8-12 cent per kW rekenen, maar dat is alsnog lager dan Vrijopnaam, en ook de overige kosten zijn momenteel gunstiger :)
Dan heb je niet het modelcontract, bij een modelcontract mogen geen terugleverkosten zitten. Modelcontract van Energiek is hier https://www.energiek.nl/modelcontract.

Ik heb zelf verder geen ervaring met Energiek, het is een vrij nieuwe leverancier, maar tweakers hier zijn er vooralsnog tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Novax schreef op zondag 20 juli 2025 @ 18:24:
[...]

Dan heb je niet het modelcontract, bij een modelcontract mogen geen terugleverkosten zitten. Modelcontract van Energiek is hier https://www.energiek.nl/modelcontract.

Ik heb zelf verder geen ervaring met Energiek, het is een vrij nieuwe leverancier, maar tweakers hier zijn er vooralsnog tevreden mee.
Goed punt. Die kwam eerst niet naar boven tijdens gegevens invullen. Nu wel, gek. Maar goed gespot, thanks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
LankHoar schreef op zondag 20 juli 2025 @ 18:35:
[...]

Goed punt. Die kwam eerst niet naar boven tijdens gegevens invullen. Nu wel, gek. Maar goed gespot, thanks :)
Energie Leveranciers zijn verplicht een modelcontract aan te bieden maar daar lopen ze niet mee te koop, meestal vindt je het ergens helemaal onderaan de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Novax schreef op zondag 20 juli 2025 @ 18:43:
[...]

Energie Leveranciers zijn verplicht een modelcontract aan te bieden maar daar lopen ze niet mee te koop, meestal vindt je het ergens helemaal onderaan de website.
De prijzen liegen er niet om. Net ff gecheckt bij vrijopnaam, en in hun modelcontract is stroom ruim 1/3 duurder. Tsjaah, dan loont het niet om die te nemen i.v.m. een variabel contract bij ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
LankHoar schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:03:
[...]

De prijzen liegen er niet om. Net ff gecheckt bij vrijopnaam, en in hun modelcontract is stroom ruim 1/3 duurder. Tsjaah, dan loont het niet om die te nemen i.v.m. een variabel contract bij ze.
Ja, dat is ook een manier om te ontmoedigen om een modelcontract te nemen, belachelijk hoge tarieven. Maar het punt is dat als je alles saldeert dan maakt het stroomtarief niet uit, omdat je overschot hebt en alles wegstreept. Het gaat dan alleen om het vastrecht en de terugleververgoeding. Het vastrecht is bij veel modelcontracten ook belachelijk hoog maar gelukkig zijn er nog een aantal leverancier waar het nog wel redelijk is, in ieder geval minder dan wanneer je terugleverkosten moet betalen.

Het is daarom ook belangrijk dat je het komende halfjaar in totaal meer stroom denkt terug te leveren dan te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Novax schreef op zondag 20 juli 2025 @ 19:12:
[...]

Ja, dat is ook een manier om te ontmoedigen om een modelcontract te nemen, belachelijk hoge tarieven. Maar het punt is dat als je alles saldeert dan maakt het stroomtarief niet uit, omdat je overschot hebt en alles wegstreept. Het gaat dan alleen om het vastrecht en de terugleververgoeding. Het vastrecht is bij veel modelcontracten ook belachelijk hoog maar gelukkig zijn er nog een aantal leverancier waar het nog wel redelijk is, in ieder geval minder dan wanneer je terugleverkosten moet betalen.

Het is daarom ook belangrijk dat je het komende halfjaar in totaal meer stroom denkt terug te leveren dan te verbruiken.
Ja dat denk ik wel. Ik krijg vrijdag panelen, en denk er pas oktober of later te wonen. Dus dan zit ik hier goed mee lijkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog even een andere vraag: op Overstappen.nl wordt geen afnameprijs vermeld, maar alleen de terugleververgoeding. Komt dat omdat ik meer terug lever dan afneem, met andere woorden: is het tarief dan niet relevant?

Zie echt nergens het afname tarief als ik daar zoek wat de beste aanbieding is voor een vast jaarcontract.

Edit: excuses, net wakker. Zie dat @Novax hierboven eigenlijk al het antwoord geeft. :)

[ Voor 12% gewijzigd door THE_BASE op 21-07-2025 08:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
LankHoar schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:16:
[...]

Ja dat denk ik wel. Ik krijg vrijdag panelen, en denk er pas oktober of later te wonen. Dus dan zit ik hier goed mee lijkt het :)
Je zou ook nog altijd in oktober kunnen kijken om over te stappen, dan heb je alle voordelen van het modelcontract optimaal benut en kunt dan kijken voor een jaar contract, waarbij je dus je winterverbruik in de volgende zomer saldeert.
Al bedenk ik me nu, nog slimmer is om eerst alvast een deel van je komende winterverbruik te salderen, tot je op nul zit, en dan over te stappen.

Maar dat is allemaal meer voor in/na oktober, of je moet nu alvast een goed contract zien wat je voor dan af wilt sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Truus01 schreef op maandag 21 juli 2025 @ 10:36:
[...]

Je zou ook nog altijd in oktober kunnen kijken om over te stappen, dan heb je alle voordelen van het modelcontract optimaal benut en kunt dan kijken voor een jaar contract, waarbij je dus je winterverbruik in de volgende zomer saldeert.
Al bedenk ik me nu, nog slimmer is om eerst alvast een deel van je komende winterverbruik te salderen, tot je op nul zit, en dan over te stappen.

Maar dat is allemaal meer voor in/na oktober, of je moet nu alvast een goed contract zien wat je voor dan af wilt sluiten.
Dat is goed advies. Ik zal hier kort voor of na de verhuizing nog eens induiken en een goede vergelijking maken. Voor nu heb ik zojuist het model contract afgesloten bij Energiek, en vrijopnaam heb ik zojuist schriftelijk laten weten dat ik opzeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch nog even terug naar mijn gascontract, we verbruiken zo'n 850 m3 in ons nieuwe huis, naar verwachting (heb even doorgerekend voor de laatste 3 maanden van ons contract tot november).

Bij VEH/BE zit ik met 100 euro bonus op 1197 euro per jaar. Als ik naar Innova ga zit ik op 1158 euro per jaar (bonus van 270 euro), dat is al iets voordeliger. Maar als het een strengere winter wordt of we gaan meer in bad kom ik met 900 m3 per jaar op 1069 euro per jaar (bonus van 420 euro). Het verschil wordt zelfs groter omdat je bij BE natuurlijk ook 50 m3 meer moet betalen x 1,16 per m3.

Innova zegt me niets, ik lees hier en daar wat gedoe met uitbetaling bonus op jaarnota. Maar wat zijn verder de ervaringen? Of toch beter bij BE blijven, ook gezien de lagere prijs per m3? Heb nog één dag om BE te annuleren, vandaar deze studiedag. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:01:
Toch nog even terug naar mijn gascontract, we verbruiken zo'n 850 m3 in ons nieuwe huis, naar verwachting (heb even doorgerekend voor de laatste 3 maanden van ons contract tot november).

Bij VEH/BE zit ik met 100 euro bonus op 1197 euro per jaar. Als ik naar Innova ga zit ik op 1158 euro per jaar (bonus van 270 euro), dat is al iets voordeliger. Maar als het een strengere winter wordt of we gaan meer in bad kom ik met 900 m3 per jaar op 1069 euro per jaar (bonus van 420 euro). Het verschil wordt zelfs groter omdat je bij BE natuurlijk ook 50 m3 meer moet betalen x 1,16 per m3.

Innova zegt me niets, ik lees hier en daar wat gedoe met uitbetaling bonus op jaarnota. Maar wat zijn verder de ervaringen? Of toch beter bij BE blijven, ook gezien de lagere prijs per m3? Heb nog één dag om BE te annuleren, vandaar deze studiedag. :)
Bij Innova wordt je bonus (evenredig) gekort als je uiteindelijk onder je opgegeven verbruik zit. Echter heb ik nog geen ervaringen gezien waar dit ook gebeurd is. Optie zou ook nog zijn om sowieso 900m3 te verbruiken, slechte winter of niet :+

Bij Innova kan je overigens via CashbackXL ook nog €40 extra korting krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Novax schreef op maandag 21 juli 2025 @ 11:26:
[...]

Bij Innova wordt je bonus (evenredig) gekort als je uiteindelijk onder je opgegeven verbruik zit. Echter heb ik nog geen ervaringen gezien waar dit ook gebeurd is. Optie zou ook nog zijn om sowieso 900m3 te verbruiken, slechte winter of niet :+

Bij Innova kan je overigens via CashbackXL ook nog €40 extra korting krijgen.
Ja, ik heb via CashbackXL aangevraagd, dus sowieso 40 euro extra cashback. Ik heb het inderdaad aangevraagd op 900 m3, dus ze rekenen met 420 euro. Het voelt altijd wat tegenstrijdig: hoger tarief per m3, maar meer bonus. En nu vaker in bad gaan zitten om net boven die 900 m3 uit te komen...

Heb een hele simpele rekensom gemaakt en daarbij is Innova steeds de voordeligste, zelfs met hogere tarieven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A7GmFta784ORotkEfjGxqk9hfN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jCxyyVweOiFTMG8ZniRzwnot.png?f=fotoalbum_large

Edit: rare club dat Innova, had het hier al eens gelezen: maar de bonus is nu van 420 naar 315 euro gegaan. Morgen zeker weer hoger? Twijfel nog steeds of ik het een fijne partij vind gezien de reviews en dit soort praktijken + de bonus die nog onduidelijk is gezien het jaarverbruik.

[ Voor 40% gewijzigd door THE_BASE op 21-07-2025 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23-07 10:19
Wellicht een gekke vraag: momenteel aan het kijken naar een nieuw vast contract voor 1jr. Via alle vergelijkingssites kom op UC uit. Nu kan ik alleen geen goede reviews van de app terugvinden. Zelf kijk ik altijd naar mijn P1 meter, maar mijn partner vindt het fijn om via de app een inschatting te krijgen wanneer er veel zonne-energie wordt geschat. Onze huidige leverancier, budget energie, geeft dit leuk weer in een grafiekje. Heeft UC iets vergelijkbaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lientim
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-07 10:40
Hoi allen,

We wonen vanaf december officieel in ons nieuwbouwhuis (sleutel al sinds oktober). Toen meteen de energie via Coolblue geregeld. Achteraf gezien misschien niet de beste deal, maar met al het regelwerk rondom het huis waren we vooral blij dat dit geregeld was. :?

Ik had me wel ingeschreven voor de collectieve inkoop via VEE en heb die deal van nu budget energie aan Coolblue voorgelegd. Zij hebben op basis daarvan onderstaand aanbod gedaan. Daar gaat nog €300 loyaliteitskorting vanaf, waardoor het zou uitkomen op zo’n €41,50 per maand (geschat op verbruik).

Wat me wel opvalt: de kWh-prijs bij Coolblue ligt behoorlijk hoger dan bij Budget energie. Het lijkt erop dat ze dat dus compenseren met de korting. Ik zie door de bomen het bos even niet meer… dus hopelijk kunnen jullie helpen. Is het aanbod van CB een goed aanbod?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXMfSXBklKFx5o7Kltdz09GdhdE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t8pReXPkXpzjPPrKPDM2NI7n.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkK_yFWFoCSS41jtBfDjYANyKQ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3O3Wh3fZOfmoxi1RiDG7c6XS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Lientim schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 23:35:
Hoi allen,

We wonen vanaf december officieel in ons nieuwbouwhuis (sleutel al sinds oktober). Toen meteen de energie via Coolblue geregeld. Achteraf gezien misschien niet de beste deal, maar met al het regelwerk rondom het huis waren we vooral blij dat dit geregeld was. :?

Ik had me wel ingeschreven voor de collectieve inkoop via VEE en heb die deal van nu budget energie aan Coolblue voorgelegd. Zij hebben op basis daarvan onderstaand aanbod gedaan. Daar gaat nog €300 loyaliteitskorting vanaf, waardoor het zou uitkomen op zo’n €41,50 per maand (geschat op verbruik).

Wat me wel opvalt: de kWh-prijs bij Coolblue ligt behoorlijk hoger dan bij Budget energie. Het lijkt erop dat ze dat dus compenseren met de korting. Ik zie door de bomen het bos even niet meer… dus hopelijk kunnen jullie helpen. Is het aanbod van CB een goed aanbod?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je verbruik in dal (1981 kWh) is meer dan twee keer zo hoog als normaal (921 kWh), klopt dat? moet dat niet andersom zijn? En dan staat daarboven nog Stroom (3403 kWh).

Lijkt me eerst handig om duidelijk te hebben wat je verbruiks cijfers zijn:

Normaal Verbruik:
Normaal Teruglevering:
Dal Verbruik:
Dal Teruglevering:

En dat dan in de vullen in de vergelijkers (gaslicht.com bijvoorbeeld). Dan kan je vergelijken en zien of CB een goed aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lientim
Als ik de Coolblue-app mag geloven, verbruiken we inderdaad meer stroom tijdens de daluren. We letten daar zelf eigenlijk niet bewust op, dus dat verbaast me wel. We hebben drie zonnepanelen, dus ik vermoed dat een deel van de stroom die niet onder normaal- of daltarief valt, daarvan afkomstig is. Ik denk daarom dat de cijfers wel kloppen? Het blijft natuurlijk nog wat gissen, omdat we nog geen volledig jaar aan verbruiksgegevens hebben.
Novax schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:20:
[...]

Je verbruik in dal (1981 kWh) is meer dan twee keer zo hoog als normaal (921 kWh), klopt dat? moet dat niet andersom zijn? En dan staat daarboven nog Stroom (3403 kWh).

Lijkt me eerst handig om duidelijk te hebben wat je verbruiks cijfers zijn:

Normaal Verbruik:
Normaal Teruglevering:
Dal Verbruik:
Dal Teruglevering:

En dat dan in de vullen in de vergelijkers (gaslicht.com bijvoorbeeld). Dan kan je vergelijken en zien of CB een goed aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Lientim schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:27:
Als ik de Coolblue-app mag geloven, verbruiken we inderdaad meer stroom tijdens de daluren. We letten daar zelf eigenlijk niet bewust op, dus dat verbaast me wel. We hebben drie zonnepanelen, dus ik vermoed dat een deel van de stroom die niet onder normaal- of daltarief valt, daarvan afkomstig is. Ik denk daarom dat de cijfers wel kloppen? Het blijft natuurlijk nog wat gissen, omdat we nog geen volledig jaar aan verbruiksgegevens hebben.

[...]
Als het een nieuwbouwhuis is heb je neem ik aan ook een slimme meter die op 0 is begonnen. Ik zou daar dan op kijken wat de 4 cijfers zijn tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lientim
Bedankt voor je reactie en hulp! Ik heb even gekeken en kom hierop uit:

Totale geïmporteerde energie (laaf tarief): 2043 kWh
Totale geëxporteerde energie (laag tarief) 166.55 kWh
Totale geïmporteerde energie (hoog tarief) 1251 kWh
Totale geëxporteerde energie (Hoog tarief) 307.45 kWh

Totale geïmporteerde energie: 3295.3 kWh
Totale geëxporteerde energie: 474 kWh

Maar deze cijfers zijn dus vanaf oktober, tot december geen accurate cijfers ook omdat wij toen in de verbouwing zaten en er dus ook nog niet woonden. Verbruik volgens CB in die maanden:

Oktober:
Daluren: 221 kWh
Normaal: 145 kWh
Teruglevering dal: -2 kWh
Teruglevering normaal: -2 kWh

November: 248 kWh
Daluren: 147 kWh
Normaal: 120 kWh
Teruglevering dal: -5 kWh
Teruglevering normaal: -14 kWh

Valt mij dus al op dat het verbruik tot nu toe al over de 3000 is terwijl wij er nog niet eens een jaar in wonen en het aanbod van CB gebaseerd is op 3403.... 8)7
Novax schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:39:
[...]

Als het een nieuwbouwhuis is heb je neem ik aan ook een slimme meter die op 0 is begonnen. Ik zou daar dan op kijken wat de 4 cijfers zijn tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Ik ga volgende week van ANWB dynamisch naar Greenchoice 1 jaar vast. Had daar al gas met korting van FNV.
Via de Consumentenbond het contract voor stroom afgesloten met een bonus van €175. Daar zit vnl. de winst in.
Ga nog wel in Home Assistant de kosten bijhouden wat het zou zijn voor dynamisch. Moet dan wel het verbruikspatroon aanhouden zoals afgelopen tijd, anders is de vergelijking een beetje mank.
E-boiler is geautomatiseerd dus dat is i.i.g. geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Lientim schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 13:05:
Valt mij dus al op dat het verbruik tot nu toe al over de 3000 is terwijl wij er nog niet eens een jaar in wonen en het aanbod van CB gebaseerd is op 3403.... 8)7
Wat je kan doen voor een betere schatting van een jaar is het verbruik en teruglevering van 1 januari tot 1 juli nemen (deze laatste week ook nog even schatten) en dat keer 2 doen. De twee half jaren zijn meestal wel gelijk (significante veranderingen buiten beschouwing gelaten).

Hebben jullie een elektrische auto die doordeweeks na 19:00 wordt opgeladen, dat zou de verhouding dal/normaal kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lientim
Heb ik gedaan en met behulp van ChatGpt een schatting gemaakt van jaargebruik. (Wat moeten we zonder…)

Geïmporteerde energie (verbruik)
Soort tarief
Jaarinschatting
Dalverbruik (kWh)
2.831 kWh
Normaal verbruik (kWh)
1.671 kWh
Totaal verbruik
4.502 kWh
Geëxporteerde energie (teruglevering)
Soort tarief
Jaarinschatting
Teruglevering dal (kWh)
114 kWh
Teruglevering normaal (kWh)
275 kWh
Totale teruglevering
389 kWh

Wij hebben geen elektrische auto. Ik heb even navraag gedaan bij vrienden die in een vergelijkbare situatie zitten (nieuwbouwwoning met zonnepanelen en warmtepomp, geen elektrische auto, doordeweeks werken en in het weekend thuis). Zij zien hetzelfde patroon: meer verbruik in het daltarief. Zij wonen er al wat langer en hebben een gemiddeld jaarverbruik van ongeveer 4500 kWh. Dat komt overeen met de schatting die ChatGPT voor ons maakte, zonder dat Chatgpt hun gegevens kenden. Ik denk dus wel dat dit een realistische inschatting is.

Budget Energie is op dit moment een stuk voordeliger, omdat de kWh-prijs lager is. Ik heb dit doorgegeven aan CB, ben benieuwd of zij hier nog iets in kunnen betekenen. Anders wordt het wellicht tijd om over te stappen. Ook via Gaslicht.nl kom ik hoger uit dan bij collectieve actie Budget Energie.
Novax schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 14:20:
[...]

Wat je kan doen voor een betere schatting van een jaar is het verbruik en teruglevering van 1 januari tot 1 juli nemen (deze laatste week ook nog even schatten) en dat keer 2 doen. De twee half jaren zijn meestal wel gelijk (significante veranderingen buiten beschouwing gelaten).

Hebben jullie een elektrische auto die doordeweeks na 19:00 wordt opgeladen, dat zou de verhouding dal/normaal kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Lientim schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 15:09:
Heb ik gedaan en met behulp van ChatGpt een schatting gemaakt van jaargebruik. (Wat moeten we zonder…)

Geïmporteerde energie (verbruik)
Soort tarief
Jaarinschatting
Dalverbruik (kWh)
2.831 kWh
Normaal verbruik (kWh)
1.671 kWh
Totaal verbruik
4.502 kWh
Geëxporteerde energie (teruglevering)
Soort tarief
Jaarinschatting
Teruglevering dal (kWh)
114 kWh
Teruglevering normaal (kWh)
275 kWh
Totale teruglevering
389 kWh

Wij hebben geen elektrische auto. Ik heb even navraag gedaan bij vrienden die in een vergelijkbare situatie zitten (nieuwbouwwoning met zonnepanelen en warmtepomp, geen elektrische auto, doordeweeks werken en in het weekend thuis). Zij zien hetzelfde patroon: meer verbruik in het daltarief. Zij wonen er al wat langer en hebben een gemiddeld jaarverbruik van ongeveer 4500 kWh. Dat komt overeen met de schatting die ChatGPT voor ons maakte, zonder dat Chatgpt hun gegevens kenden. Ik denk dus wel dat dit een realistische inschatting is.

Budget Energie is op dit moment een stuk voordeliger, omdat de kWh-prijs lager is. Ik heb dit doorgegeven aan CB, ben benieuwd of zij hier nog iets in kunnen betekenen. Anders wordt het wellicht tijd om over te stappen. Ook via Gaslicht.nl kom ik hoger uit dan bij collectieve actie Budget Energie.

[...]
Check ook even Overstappen.nl, die hadden van de week de deal van VEH maar dan 140 euro bonus in plaats van 100 euro. Wel even tarieven naast elkaar leggen, in het geval van ons met veel teruglevering was het gunstiger dan VEH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vilnius
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 28-07 19:43
Ik krijg graag wat input over de keuze waar ik voor sta. Vorig jaar september verhuist. Geschatte verbruik hoog tarief 3200 kWh laag tarief 2600kWh en (helaas) zo’n 2000m3 gas. Sinds een maand 14 zonnepanelen à 440Wp.

Aangezien we er niet lang wonen zijn dit schattingen. Als ik hier van uitga zou ik ongeveer op jaarbasis op kunnen wekken wat ik verbruik aan elektriciteit. Het is mij niet duidelijk of dat een argument voor vast contract of dynamisch is. Dynamisch lijkt goedkoper? Maar ik denk dat de grootste factor gas is. We zullen komende winter zeker ons best doen de vloerverwarming minder te verwennen.

Nou goed, op welke factoren kan ik me het beste op richten bij het kiezen voor een nieuw energiecontract?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Vilnius schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 21:14:
Ik krijg graag wat input over de keuze waar ik voor sta. Vorig jaar september verhuist. Geschatte verbruik hoog tarief 3200 kWh laag tarief 2600kWh en (helaas) zo’n 2000m3 gas. Sinds een maand 14 zonnepanelen à 440Wp.

Aangezien we er niet lang wonen zijn dit schattingen. Als ik hier van uitga zou ik ongeveer op jaarbasis op kunnen wekken wat ik verbruik aan elektriciteit. Het is mij niet duidelijk of dat een argument voor vast contract of dynamisch is. Dynamisch lijkt goedkoper? Maar ik denk dat de grootste factor gas is. We zullen komende winter zeker ons best doen de vloerverwarming minder te verwennen.

Nou goed, op welke factoren kan ik me het beste op richten bij het kiezen voor een nieuw energiecontract?
Volgend jaar is er nog saldering dus zou voor stroom eerst nog een vast contract nemen maar in het komende jaar alvast wel gaan monitoren en het verbruik zoveel mogelijk aanpassen alsof je dynamisch hebt.

Gas contract zou je apart kunnen doen, eventueel ook vast om eerst te kijken wat je het komende jaar echt verbruikt.

Let bij vaste contracten wel op de bonus, als je een te hoog geschat verbruik opgeeft, kan je bij sommige leveranciers gekort worden op de bonus als je uiteindelijk minder verbruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Novax op 24-07-2025 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenIdee84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-07 18:21
Pfff, ik ben al 15 jaar een jaarlijkse overstapper en kwam er altijd redelijk goed uit met het vergelijken met de verschillende vergelijkingssites maar inmiddels ben ik lost…

Ons 1-jaar contract (nog zonder terugleverkosten) bij GC loopt op 1-9 af, heb een verlengaanbod gekregen wat niet echt competitief lijkt. Ik neigde naar een dynamisch contract vanwege de terugleverkosten, maar lees dat die steeds vaker ook bij dynamisch worden toegepast. Bovendien is ons huishouden nog niet echt toe aan super slim tijdstechnisch het energieverbruik inrichten denk ik 🫣

Onze situatie: Jaren 60 woning op full electric Warmtepomp, 24 zonnepanelen en een elektrische auto, dus geen gas meer maar behoorlijk hoog stroomverbruik in de winter, en veel zonnepanelen opbrengst in de zomer.

Iemand een tip wat interessant kan zijn? Zien onder de verbruiksinschattingen die ik van GC heb gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-haH_81aFBVZQdYapdFlvqh2MB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbpQDhlV540qVyvSitWvpipR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
GeenIdee84 schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 11:13:
Pfff, ik ben al 15 jaar een jaarlijkse overstapper en kwam er altijd redelijk goed uit met het vergelijken met de verschillende vergelijkingssites maar inmiddels ben ik lost…

Ons 1-jaar contract (nog zonder terugleverkosten) bij GC loopt op 1-9 af, heb een verlengaanbod gekregen wat niet echt competitief lijkt. Ik neigde naar een dynamisch contract vanwege de terugleverkosten, maar lees dat die steeds vaker ook bij dynamisch worden toegepast. Bovendien is ons huishouden nog niet echt toe aan super slim tijdstechnisch het energieverbruik inrichten denk ik 🫣

Onze situatie: Jaren 60 woning op full electric Warmtepomp, 24 zonnepanelen en een elektrische auto, dus geen gas meer maar behoorlijk hoog stroomverbruik in de winter, en veel zonnepanelen opbrengst in de zomer.
Zo lang salderen er nog is, zou ik je een vast contract aanraden. En dan een waarbij de korting/bonus/cashback de terugleverkosten (grotendeels) goed maken.
Waar komt je uit op de vergelijkingssites? De VEH deal voor BudgetEnergie was (is?) ook een goede. En bij sommige deals was (is?) stapelkorting mogelijk via CashbackXL. Een en ander is te vinden in dit topic, en/of in Energieleveranciers aanbiedingentopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Laatst online: 28-07 19:33
Ik mag alweer verlengen en ik ga waarschijnlijk terug naar Vattenfall met een cashback van €410 waardoor ik uiteindelijk €159 betaal volgens Pricewise opgave aan stroom en gas op basis van tweepersoonshuishouden. Bij BudgetEnergie via Pricewise krijg ik een cashback van €370. Wel vreemd dat het nu al kan verlengen, tot eind september ben ik bij United Consumers met een cashback van €350 totaal. Maar leuke aanbiedingen vooral met Vattenfall

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Laatst online: 28-07 19:33
Ik heb besloten om toch weer na 2 jaar terug te keren bij BudgetEnergie. De reden na het lezen op Pricewise dat je meer dan 1 jaar weg moet zijn om in aanmerking te komen voor een cashback. Ik was nog tot vorige jaar bij Vattenfall met toen een cashback van €105. Ik dacht van ik kom nu mogelijk niet aanmerking voor de cashback van €410. Vandaar keuze gevallen op BudgetEnergie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdIDDX7NoMALHm3PeSVOaMefIHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTaTp0PvcH31fsmckfXc8ayV.jpg?f=fotoalbum_large

Bovendien krijg ik vanaf juni tot september gratis stroom in het weekend tussen 12:00 en 17:00. Vanaf begin Oktober 2025 gaat het in.

Bij United Consumers krijg ik dit jaar €350 cashback

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Van der Berg schreef op zondag 27 juli 2025 @ 19:43:
Ik heb besloten om toch weer na 2 jaar terug te keren bij BudgetEnergie. De reden na het lezen op Pricewise dat je meer dan 1 jaar weg moet zijn om in aanmerking te komen voor een cashback. Ik was nog tot vorige jaar bij Vattenfall met toen een cashback van €105. Ik dacht van ik kom nu mogelijk niet aanmerking voor de cashback van €410.
Ik weet niet waar je dat precies bij Pricewise gelezen hebt maar in de actievoorwaarden van Vattenfall staat:
2.2. Deze Actie is alléén voor consumenten die nog geen energieklant zijn bij Vattenfall.
Daar staat geen periode bij. Bovendien zou je het gewoon kunnen aanvragen en kijken of de aanvraag met bonus wordt goedgekeurd.

Echter, Vattenfall kan je op dit moment niet aanvragen voor begin oktober, daarvoor moet je nog een weekje wachten. Dat valt wel binnen de 14 dagen bedenktijd van je huidige aanvraag bij Budget dus ik zou over een weekje nog even kijken of die aanbieding van Vattenfall er nog is.
Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Wij weten ook niet wat de energieprijzen in de toekomst gaan doen.
Zorg dat je voor reageren de topicstart gelezen hebt.