Het is dus toch zoals je zou verwachten, daarom geen bevestiging dus.
https://www.unitedconsumers.com/energie/info/zonnepanelen
Terugleverkosten bij zonnepanelen
Je betaalt terugleverkosten voor het terugleveren van stroom aan het net. Hoe hoog de terugleverkosten zijn, hangt af van hoeveel kWh stroom je per jaar teruglevert. Dit wordt bepaald op basis van de teruglevergegevens van de netbeheerder.
Goed om te weten: de terugleverkosten bij zonnepanelen staan vast tijdens de looptijd van je contract. Zo weet je precies waar je aan toe bent.
Hoe hoog zijn mijn terugleverkosten?
De hoogte van de terugleverkosten zijn afhankelijk van de hoeveelheid stroom die je op jaarbasis aan het net teruglevert. Hierbij wordt gekeken naar de periode tussen de begindatum en de einddatum op je jaarrekening of eindrekening. Hieronder vind je per schaal de terugleverkosten.
hieronder 2 citaten uit een chatbericht vanmorgen
10:22
Bericht van medewerker:Goedemorgen, de vaste terugleverkosten worden na afloop van het contract niet herzien op basis van daadwerkelijke teruglevering. Het betreft dus echt een vaste kostenpost waar niet van afgeweken wordt bij andere waardes. Groetjes, P*******aUC EnergieUC Energie
10:32
Bericht van medewerker:Wij hanteren hiervoor de wet- en regelgeving omtrent het toepassing van de vaste terugleverkosten en zijn transparant in de manier hoe wij dit toepassen. Elke leverancier kan/mag hier op een andere manier mee omgaan. Het zal worden vastgelegd op je contract, ik kan je hiervoor helaas geen bevestiging per mail sturenUC EnergieUC Energie
Het is dus pertinent niet waar, en transparant? dus niet.
U bent gewaarschuwd.
groet!
ga nog 1 keer bellen.
update..
Leuk gesprek gehad, het contract is geldig, de kosten voor terug leveren staan vast, ongeacht hoeveel ik terug lever. De info op de site klopte niet.
Heb het advies gegeven de site of het contract aan te passen, maar of ze dit doen?
Het zou bevestigd worden via de mail dat de terug lever kosten ongeacht hoeveel ik terug lever hetzelfde blijven.
Eerlijk gezegd denk ik dat de info niet klopt en dat ik geen mail ga krijgen.
Het contract is in strijd met hetgeen op hun eigen site staat en wekt verwarring.
[
Voor 13% gewijzigd door
Wilmaas op 17-10-2025 15:24
]
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117