I am the great Cornholio!
Wellicht verklaart dat deels waarom het zo extreem beestachtig moest?
[ Voor 19% gewijzigd door Bananenplant op 20-10-2023 12:44 ]
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
*knip*, generaliserend en stemmingmakend.Bananenplant schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:43:
Dus. Blijkbaar zaten de terroristen onder de pillen. Captagon, die kende ik nog niet.
[ Voor 20% gewijzigd door NMH op 20-10-2023 21:20 ]
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Klinkt alsof dat enige remmingen wel wegneemt.This stimulant drug, also known as the "cocaine for the poor," allowed the terrorists to commit heinous acts with a sense of calmness and indifference.
[ Voor 18% gewijzigd door NMH op 20-10-2023 21:20 ]
Dat zou me niks verbazen. Vaak snuiven ze lijntjes of nemen ze pillen voordat ze op jacht gaan. Bijna nooit zijn terroristen 100% nuchter tijdens het uitvoeren van aanslagen.Bananenplant schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:43:
Dus. Blijkbaar zaten de terroristen onder de pillen. Captagon, die kende ik nog niet.
Voor ons als nuchtere mens zijn die daden natuurlijk niet voor te stellen, maar die terroristen zijn zeker niet nuchter.
Bron met een foto van het A4tje en de rest van het artikel. Het gaat ook rond op social media, verder kon ik er niet veel over vinden ook niet bij de mainstreammedia. Geen idee of mensen opvolging hebben gegeven aan de oproep....Het conflict tussen Hamas en Israël wordt met de dag heftiger. De raketaanval op het ziekenhuis van Gaza sloeg letterlijk in als een bom. Palestijnse actiegroepen voeren hun verzet tegen het geweld van Israëlische zijde steeds verder op, en roepen nu in heel Europa op tot een algemene staking. Ook in Stad is deze oproep opgedoken.
Op meerdere plekken in Stad hangt een A4’tje waarmee wordt opgeroepen om op 20 oktober overal het werk neer te leggen als blijk van protest tegen het geweld in de Gazastrook. „Dit is een oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid”, staat er. „Toon je solidariteit met Palestina door je bij deze staking aan te sluiten.”
...
Everything is better with Bluetooth
Het klinkt voorral rijkelijk laat nadat al die mensen die wel gehoor hadden/konden geven aan een ontruiming van Noord Gaza weer terug zijn.unclero schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:58:
Twee weken na de initiele aanval klinkt rijkelijk laat
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Daar kom je nu mee. Mijn werkdag zit er bijna op...jeanj schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:36:
De originele post van Bananenplant die dit melde en de reactie daarop (inclusief die van mij) zijn verwijderd ivm met moderatie regels, echter ik vind het gemelde feit toch belangrijk genoeg om nog eens te melden (in overleg met de mods), namelijk dat er is opgeroepen tot een staking door een pro pralestijnse groep (?) voor vandaag. Niet alleen in NL volgens het artikel.
[...]
Waarmee het zwartepieten (weer) is begonnen....HaterFrame schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Precies dit. Het werkt 2 kanten op hé....
Echter, als ik als Palestijn zou moeten kiezen tussen een soldaat van IDF en een hamas terrorist, dan kies ik duidelijk de eerste. Wat je er ook van vindt, Niet alle mensen zijn gelijk. Dat hangt af van hoe zij zich gedragen. Voor hamas is dat duidelijk. Voor Palestijnen die hamas de hand boven het hoofd houden heb ik ook geen respect. Ik snap dan ook niet dat er niet meer verzetsstrijders onder de Palestijnse bevolking zitten die informatie over hamas naar Israël doorspelen om zo van hamas af te komen. of zien zij Israël als een grotere bedreiging? In dat geval hoop ik dat hamas hen goedgezind is.
Dit zou je niet zo simpel zeggen als jij in de Gaza strook woont.Roenie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:02:
[...]
Waarmee het zwartepieten (weer) is begonnen....
Echter, als ik als Palestijn zou moeten kiezen tussen een soldaat van IDF en een hamas terrorist, dan kies ik duidelijk de eerste. Wat je er ook van vindt, Niet alle mensen zijn gelijk. Dat hangt af van hoe zij zich gedragen. Voor hamas is dat duidelijk. Voor Palestijnen die hamas de hand boven het hoofd houden heb ik ook geen respect. Ik snap dan ook niet dat er niet meer verzetsstrijders onder de Palestijnse bevolking zitten die informatie over hamas naar Israël doorspelen om zo van hamas af te komen. of zien zij Israël als een grotere bedreiging? In dat geval hoop ik dat hamas hen goedgezind is.
Dit is waarschijn een geval Hamas is een bekent kwaad en de IDF een onbekent kwaad. Zeker als het onbekent kwaad zonder voor jou duidelijke reden bommen op daken gooit waarom zou je in vredes naam naar hun toe gaan voor veiligheid.
Dit vind ik nogal negatief naar de Palestijnen toe. Alsof zij niet slim genoeg zijn om te begrijpen waarom Israël dat doet. En ook net alsof zij het verschil niet zien tussen een moslimterrorist van hamas die Joden wil uitroeien en een land dat zichzelf probeert te beschermen tegen precies dat terrorisme.ArgantosNL schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:11:
[...]
Dit zou je niet zo simpel zeggen als jij in de Gaza strook woont.
Dit is waarschijn een geval Hamas is een bekent kwaad en de IDF een onbekent kwaad. Zeker als het onbekent kwaad zonder voor jou duidelijke reden bommen op daken gooit waarom zou je in vredes naam naar hun toe gaan voor veiligheid.
Al kan dit het gevolg zijn van jarenlange indoctrinatie door hamas en haar gedachtegoed, zodat rationeel denken onmogelijk is geworden. En hoewel die Palestijnen intrinsiek niet 'fout' zijn, zijn zij daardoor wel een gevaar voor Israël. Zij houden dan immers hamas onbedoeld de hand boven het hoofd. Wellicht een soort van 'useful idiots' gezien, gecreëerd door hamas.
[ Voor 16% gewijzigd door Roenie op 20-10-2023 15:20 ]
De Duitse troepen deden hetzelfde aan het oostfront destijds. Ze werden er ook ongevoelig van. Het moreel besef werd/wordt gedempt door zulke pillen...
[ Voor 22% gewijzigd door NMH op 20-10-2023 21:20 ]
Dit snap ik ook niet en dit heb ik ook ergens op reddit gezet met als gevolg dat ik voor Zionist, Facist en gevoeloos persoon werd neergezet want Israël is gewoon fout etc etc Ik denk dat je de denkwijze alleen kan snappen als je opgroeit in deze regio want elk gezond verstand is weg soms in deze situatie.Roenie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:02:
[...]
Ik snap dan ook niet dat er niet meer verzetsstrijders onder de Palestijnse bevolking zitten die informatie over hamas naar Israël doorspelen om zo van hamas af te komen. of zien zij Israël als een grotere bedreiging? In dat geval hoop ik dat hamas hen goedgezind is.
Ik weet dat het meer het andere topic wordt, maar laten we hier ook niet net doen alsof Israel alleen maar doet wat ze doen uit zelfverdediging.Roenie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:19:
[...]
Dit vind ik nogal negatief naar de Palestijnen toe. Alsof zij niet slim genoeg zijn om te begrijpen waarom Israël dat doet.
Hoewel zoals recent dus gebleken ze ook bang moeten zijn voor Hamas / Islamtische Jihad raketten, vallen er defacto nog een hoop meer Israelische bommen op hun hoofd dan Hamas bommen.Roenie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:02:
[...]
Ik snap dan ook niet dat er niet meer verzetsstrijders onder de Palestijnse bevolking zitten die informatie over hamas naar Israël doorspelen om zo van hamas af te komen. of zien zij Israël als een grotere bedreiging? In dat geval hoop ik dat hamas hen goedgezind is.
De manier dat je dit omschrijft is nogal vreemd, je zet de IDF neer als vrijheid strijders voor palestijnen dat is vreemd. De IDF dood meer palestijnen dan dat Hamas dat doet. En dat Hamas de reden is voor de IDF om ergens een bom neer te gooien en slachtoffers maakt maakt ze nog geen good guy.Roenie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:19:
[...]
Dit vind ik nogal negatief naar de Palestijnen toe. Alsof zij niet slim genoeg zijn om te begrijpen waarom Israël dat doet. En ook net alsof zij het verschil niet zien tussen een moslimterrorist van hamas die Joden wil uitroeien en een land dat zichzelf probeert te beschermen tegen precies dat terrorisme.
Al kan dit het gevolg zijn van jarenlange indoctrinatie door hamas en haar gedachtegoed, zodat rationeel denken onmogelijk is geworden. En hoewel die Palestijnen intrinsiek niet 'fout' zijn, zijn zij daardoor wel een gevaar voor Israël. Zij houden dan immers hamas onbedoeld de hand boven het hoofd. Wellicht een soort van 'useful idiots' gezien, gecreëerd door hamas.
Zie jij de IDF/Israel als de good guys en Hamas als enige bad guy in de situatie? Je hebt de situatie zo versimpeld dat je mijlen van de werkelijkheid zitten.
Tsjah, dat is natuurlijk niet heel veel anders dan het blijven stichten van Israëlische nederzettingen in gaza en West Bank. Same old shit, different day.Shamalamadindon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:55:
https://www.timesofisrael...as-territory-will-shrink/
[...]
Geen bemoedigende uitspraak..
Zelfs als het "enkel" een grote bufferzone is, het betekent bulldozen van huizen en het bouwen van meer muren en hekwerk.
Duid in ieder geval niet op dat Israel een toekomst ziet waarin de status van Gaza anders is.
Een van de businessmodellen van Hamas. Dit hoeft niemand te verbazen. Deze pillen vonden we aan alle zijden ook al in de Syrië-oorlog en momenteel verdienen ze er ook goudgeld mee met bulkverkoop aan de Russen.Bananenplant schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:43:
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Ja, het is erg wat er gebeurt met onschuldige burgers maar ontvoerde mensen is even erg en onnodig.
Het grootste punt zal zijn dat Hamas ook liefdadigheidswerk doet in Gaza, zorgen voor scholen, medische centra, geloofshuizen, etc. Daarnaast krijgen families waarvan hun huis verwoest wordt door het IDF een symbolische compensatie. Die volgens de geruchten hoger is als je voor Hamas bent, sta je niet achter Hamas dan krijg je nog steeds een symbolische vergoeding maar die is wel lager. Niet dat je daarmee een nieuw huis neer kan zetten, maar je hebt wel wat extra geld om de periode rond te komen.Roenie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:02:
Voor Palestijnen die hamas de hand boven het hoofd houden heb ik ook geen respect. Ik snap dan ook niet dat er niet meer verzetsstrijders onder de Palestijnse bevolking zitten ……
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
*knip*, dat verdient onderbouwingmartwoutnl schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:48:
Ik zie net een filmpje langskomen van een vrouw die posters van ontvoerde mensen van een muur trekt zie https://twitter.com/MrAndyNgo/status/1715081086257025213 Een Joodse vrouw reageert en krijgt een middelvinger. Ik zie al eronder dat de politie van Londen onderzoek doet en getuigen oproept.
Ja, het is erg wat er gebeurt met onschuldige burgers maar ontvoerde mensen is even erg en onnodig.
[ Voor 10% gewijzigd door NMH op 20-10-2023 21:16 ]
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:15:
[...]
Het is toch volstrekt evident hoe Hamas tegen Israël en de Joden aan kijkt? De diverse vertegenwoordigers van Hamas hebben zich meermaals uitgelaten over hun intenties voor Israëlspoiler:en hebben verdacht vaak geen onderscheid gemaakt tussen IDF en onschuldige burgers.totale uitroeiing
Vaak bu'j te bang!
Clou is dat we niet weten hoeveel het er zijnRoenie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:02:
[...]Ik snap dan ook niet dat er niet meer verzetsstrijders onder de Palestijnse bevolking zitten die informatie over hamas naar Israël doorspelen om zo van hamas af te komen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja, toch wel eigenlijk.ArgantosNL schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:23:
[...]
Zie jij de IDF/Israel als de good guys en Hamas als enige bad guy in de situatie?
In de regel is het Hamas die initieert, waarop de IDF vervolgens reageert. Over de proportionaliteit van die reactie kun je debateren, maar dit is wel het de realiteit.
Als het weken of maanden rustig is gaat Israël niet zomaar uit het niets Gaza bombarderen. Hamas doet dat andersom wel.
En Hamas is dus degene die Israel dwingt tot het maken van meer nederzettingen?alexbl69 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:11:
[...]
Ja, toch wel eigenlijk.
In de regel is het Hamas die initieert, waarop de IDF vervolgens reageert. Over de proportionaliteit van die reactie kun je debateren, maar dit is wel het de realiteit.
Als het weken of maanden rustig is gaat Israël niet zomaar uit het niets Gaza bombarderen. Hamas doet dat andersom wel.
Tja, Hamas controleert alles daar, dus ook alle gelden gaan via Hamas en alle projecten worden beheerd door Hamas. Een beetje zoals de Sociaaldemocratische Partij dat doet in Noord Korea. Dat kun je liefdadigheid noemen, maar een ander woord is dictatuur.Qwerty-273 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:54:
[...]
Het grootste punt zal zijn dat Hamas ook liefdadigheidswerk doet in Gaza, zorgen voor scholen, medische centra, geloofshuizen, etc. Daarnaast krijgen families waarvan hun huis verwoest wordt door het IDF een symbolische compensatie. Die volgens de geruchten hoger is als je voor Hamas bent, sta je niet achter Hamas dan krijg je nog steeds een symbolische vergoeding maar die is wel lager. Niet dat je daarmee een nieuw huis neer kan zetten, maar je hebt wel wat extra geld om de periode rond te komen.
Deze discussie ging over het huidige conflict. Mijn mening over de nederzettingen is een hele andere.Sissors schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:12:
[...]
En Hamas is dus degene die Israel dwingt tot het maken van meer nederzettingen?
Maar die zijn wel een onderdeel van het huidige conflict. Dit is niet iets wat uit het niets komt. En ja, meer andere topic, maar als de stelling is dat Israel puur de good guy hier is, dan kan je niet zulke dingen erbuiten laten.alexbl69 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:16:
[...]
Deze discussie ging over het huidige conflict. Mijn mening over de nederzettingen is een hele andere.
Alles wat je schrijft tot en met de spoiler.
Er spelen tal van belangen. Maar naar aanleiding van de terroristische aanval van hamas is het Israel haar taak om het land te beschermen.Sissors schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:14:
[...]
Ik weet dat het meer het andere topic wordt, maar laten we hier ook niet net doen alsof Israel alleen maar doet wat ze doen uit zelfverdediging.
Dat klinkt als een logisch en mooi punt, maar het is het paard achter de wagen spannen. Het is immers het gevolg van het feit dat hamas de Palestijnen als menselijk schild gebruikt. Eigenlijk is het als een kind opvoeden en dan tegen je oudste zeggen: "Ik weet dat je broertje het bloed onder de nagels vandaan haalt, maar wees jij nu de wijze." Leuk in theorie, maar weerbarstig in de praktijk.Sissors schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:16:
[...]
Hoewel zoals recent dus gebleken ze ook bang moeten zijn voor Hamas / Islamtische Jihad raketten, vallen er defacto nog een hoop meer Israelische bommen op hun hoofd dan Hamas bommen.
Dan heb je dat niet goed begrepen of ik heb het niet goed uitgelegd. Het IDF heeft als haar taak om Israël te beschermen tegen die groepen en mensen die het land aanvallen. Het lastige is dat haar vijand zich verschuilt tussen burgers die niet direct schuldig zijn aan het conflict. Wel indirect in mijn ogen, zoals je hebt kunnen lezen.ArgantosNL schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:23:
[...]De manier dat je dit omschrijft is nogal vreemd, je zet de IDF neer als vrijheid strijders voor palestijnen dat is vreemd. De IDF dood meer palestijnen dan dat Hamas dat doet. En dat Hamas de reden is voor de IDF om ergens een bom neer te gooien en slachtoffers maakt maakt ze nog geen good guy.
Zie jij de IDF/Israel als de good guys en Hamas als enige bad guy in de situatie? Je hebt de situatie zo versimpeld dat je mijlen van de werkelijkheid zitten.
En om je vraag te beantwoorden, ik zie Israël als een 'much better guy' dan hamas. Er is genoeg kritiek te geven, maar hamas zie ik als lager dan laag. Ik kan niets goeds in die organisatie zien.
Maar even een wedervraag, zie jij hamas dan als 'good guy' en Israël als de 'bad guy'?
Dat is geen liefdadigheidswerk, maar slechts voor eigen gewin. En dan niet als aflaat of om het ego op te krikken zoals wanneer je geld naar 555 of zo overmaakt, maar simpelweg zieltjes kopen. Het laat zien hoe doortrapt hamas is.Qwerty-273 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:54:
[...]Het grootste punt zal zijn dat Hamas ook liefdadigheidswerk doet in Gaza, zorgen voor scholen, medische centra, geloofshuizen, etc. Daarnaast krijgen families waarvan hun huis verwoest wordt door het IDF een symbolische compensatie. Die volgens de geruchten hoger is als je voor Hamas bent, sta je niet achter Hamas dan krijg je nog steeds een symbolische vergoeding maar die is wel lager. Niet dat je daarmee een nieuw huis neer kan zetten, maar je hebt wel wat extra geld om de periode rond te komen.
Verwijderd
Waarom framen als good guy vs bad guy?Sissors schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:24:
[...]
Maar die zijn wel een onderdeel van het huidige conflict. Dit is niet iets wat uit het niets komt. En ja, meer andere topic, maar als de stelling is dat Israel puur de good guy hier is, dan kan je niet zulke dingen erbuiten laten.
Het enige punt van belang:
Israel staat volledig in haar recht om achter Hamas aan te gaan na wat die organisatie gedaan heeft.
Dat staat wel volledig los van wat er eerde is gebeurt, want er is niets wat eerder is gebeurt wat het op beestachtige wijze vermoorden van burgers en afvuren van raketten op steden rechtvaardigt.
Als je weet dat dat een heilige dag/periode is voor die mensen, moet je ze niet provoceren. Ik zou dus de IDF/Israëlische politie zeker niet als de 'good guys' framen. En Hamas uiteraard ook niet.
JIJ bepaalt hier wel even voor de Palestijnen dat het "wel volledig los staat van wat er eerder is gebeurt".Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
Waarom framen als good guy vs bad guy?
Israel staat volledig in haar recht om achter Hamas aan te gaan na wat die organisatie gedaan heeft.
Dat staat wel volledig los van wat er eerde is gebeurt, want er is niets wat eerder is gebeurt wat het op beestachtige wijze vermoorden van burgers en afvuren van raketten op steden rechtvaardigt.
Man o man.....
Verwijderd
*knip* s.v.p. geen stroman aanvallen.SuBBaSS schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:46:
[...]
JIJ bepaalt hier wel even voor de Palestijnen dat het "wel volledig los staat van wat er eerder is gebeurt".![]()
Man o man.....
[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 21-10-2023 12:22 ]
Niets rechtvaardigt wat er is gebeurd. We kunnen dit echter moeilijk los koppelen van wat er in de afgelopen jaren en decennia is gebeurd en hoe dit eeuwig lopende conflict is aangepakt door alle betrokken partijen. Daar is dit hele zaakje veel te complex voor.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
Ik lees in jouw eigen linkTrishul schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:35:
IDF/Israëlische politie is er niet vies van om te provoceren tijdens Islamitische feestdagen. Hier een voorbeeld van een halfjaar terug tijdens de Ramadan: https://www.haaretz.com/i...f7-dde0-afb7-7ff7092c0000
Als je weet dat dat een heilige dag/periode is voor die mensen, moet je ze niet provoceren. Ik zou dus de IDF/Israëlische politie zeker niet als de 'good guys' framen. En Hamas uiteraard ook niet.
Israeli police said in a statement that it was forced to enter the compound after masked agitators locked themselves inside the mosque with fireworks, sticks and stones.
"When the police entered, stones were thrown at them and fireworks were fired from inside the mosque by a large group of agitators," the statement said, adding that a police officer was wounded in the leg.
Dus wederom (in vergelijking tot hamas) verschuilen achter onschuldige burgers en politie bekogelen. Onschuldige moslims werden vredig uit de moskee gehaald of verzocht te gaan....After roughly an hour, police began to clear out the worshippers peacefully. However, a dozen or so masked worshippers remained inside the mosque, with reports of riot police using stun grenades to clear out the area. The Palestinian Red Crescent said 19 worshipers were injured in the clashes, three of whom were taken to hospital
Is zeker niet goed, maar kan een veiligheids overweging zijnIt added that Israeli forces were preventing its medics from reaching the mosque
Of alles waar is weet ik niet, ik quote alleen uit jouw link en vraag me af hoe dit een provocatie is, zo te zien is de politie geprovoceerd en en wordt gehinderd bij uitvoering van hun taak van handhaving. Verder zijn er 19 gewonden waarvan 3 naar het ziekenhuis, maar wie deze verwonding heeft veroorzaakt blijft in het midden. Ook als het door de stun granaten komt (en dat wil ik best wel aannemen) is het de vraag waarom die mensen er nog waren (niet slachtoffer blaming) want ze hebben als het goed is de kans gehad om weg te gaan. De tekst lijkt te suggereren dat het om gelovigen gaat, die hun gezicht hebben bedekt, was dat om de "agitators" te helpen ontkomen aan de politie, of had het een andere reden. Of het gooien van de stun granaten is te rechtvaardigen, dat is een vraag die ik stel maar niet kan beantwoorden. In Nederland zal dit niet zo snel gebeuren (hoop ik) maar daar is de situatie ook anders.
Everything is better with Bluetooth

Want Israel heeft nooit op beestachtige wijze burgers vermoord? kinderen zelfs?Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:32:
[...]
En hoezo is dat niet framen als 'Israel is de good guy en hamas is de bad guy'?
Klopt, maar zeker in deze tijd is het belangrijk om bepaalde uitgangspunten onder de aandacht te brengen.eric.1 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:50:
[...]
Niets rechtvaardigt wat er is gebeurd. We kunnen dit echter moeilijk los koppelen van wat er in de afgelopen jaren en decennia is gebeurd en hoe dit eeuwig lopende conflict is aangepakt door alle betrokken partijen. Daar is dit hele zaakje veel te complex voor.
Eén van die punten is dat het niet in Israëls belang is om de spanning in de regio op te laten lopen, waar dat bij Hamas wel het geval is.
Dat blijkt ook in de praktijk, want waar zoals gezegd Israël veelal reageert is het Hamas die veelal initieert. Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd, zoals de hierboven genoemde bouw van nederzettingen en invallen in een Moskee. Echter, de schaal van deze acties zijn van een totaal andere magnitude dan wat Hamas doet. In de eerste plaats reageert ze volstrekt disproportioneel op deze acties van Israël door raketten op woonwijken af te vuren.
Om maar niet te spreken over wat er op 7 oktober is gebeurd. Ware slachtpartijen waarbij kinderen voor de ogen van hun ouders verkracht, gemarteld en vermoord zijn. En vice versa. Als Israël ooit zoiets zou doen zou het land subiet alle steun verliezen en van alle kanten aangevallen worden, en daadwerkelijk binnen een week de zee ingedreven worden.
Maar nu het andersom gebeurt komt direct de grote 'ja, maar' om de hoek kijken. Alsof wat er op 7 oktober is gebeurd ook maar op enigerlei wijze gerechtvaardigd zou zijn. Eenieder die dat vindt dient nodig zijn morele kompas te laten herijken.
En niet snel daarna wordt de focus verlegd naar het onder een vergrootglas leggen van de reactie van Israël, waarbij blinde sensatiezucht het al snel wint van ratio en journalistieke principes. Zoals we de deze week hebben kunnen zien.
Het is inderdaad een ongelijk gevecht, een gevecht dat Israël in de publieke opinie nooit kan winnen. Helaas heeft ze niet de luxe om zich daarom te bekommeren, want ze vecht bijkans continu voor haar voortbestaan. De armchair experts in de rest van de wereld die in de luxe van hun universiteiten en nieuwsredacties de morele meetlat voor Israël op een oneindig hoger niveau houden dan die voor Hamas hoeven deze overweging niet te maken. Die kunnen zich wentelen in deugen en zelfgenoegzaamheid als ze weer een kritisch stuk over dat verschrikkelijke land hebben kunnen publiceren. Of het nu waar is of niet, want dat doet al lang niet meer ter zake.
In plaats daarvan zou het beter zijn om Israël de helpende hand te bieden in plaats van het te verketteren. Biedt hulp aan in plaats van ze de kastanjes in hun eentje uit het vuur te laten halen en ze daarbij voortdurend te beschimpen.
Maar zo eenvoudig is het blijkbaar niet. De EU is weer eens tot op het bot verdeeld, daar hoeven ze niets van te verwachten. Hetzelfde geldt voor de andere (deels zelfbenoemde) grootmachten China en Rusland. Enkel de Amerikanen steunen ze, maar die hebben hun krediet in de regio de afgelopen 2 decennia al dusdanig verspeeld dat ze geen partij kunnen zijn die vrede brengt.
De VN dan? Zou kunnen, ware het niet dat daar zoveel Israël vijandige partijen een stem hebben dat de uitgebrachte resoluties de afgelopen jaren grotendeels anti-Israël resoluties zijn. Totaal niet constructief, en enkel voor de PR.
Heb het de afgelopen weken al vaker gevraagd, en heb er (of ik lees erover heen) nog geen werkbaar antwoord op gekregen: hoe moet Israël het volgens de criticasters dan doen? En dan niet beginnen met 'ze hadden dit, ze hadden dat', maar uitgaande van de huidige situatie. Een situatie waarin ze op moeten boksen tegen een enorme terroristische organisatie die maar een doel heeft: hun vernietiging.
Two unnamed American hostages, a mother and daughter, are being released by Hamas and are on their way out of Gaza, sources say. https://t.co/A9aZBM4pLw
— CNN Breaking News (@cnnbrk) 20 oktober 2023
The two have been handed over to the Red Cross and are “on their way out,” the source familiar with negotiations said. They are being released on “humanitarian grounds” because the mother is in poor health, the same source said.
[ Voor 53% gewijzigd door user109731 op 20-10-2023 19:41 ]
Misschien een VN troepenmacht bestaande uit een combinatie van Saudi-Arabië, Japan en India. Dan heb je een mix van Arabische, neutrale en pro-Israël VN troepenmacht. Aan de andere kant, geen idee natuurlijk of deze landen daar zin in hebben. Met name die eerste.alexbl69 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:20:
[...]
Klopt, maar zeker in deze tijd is het belangrijk om bepaalde uitgangspunten onder de aandacht te brengen.
Eén van die punten is dat het niet in Israëls belang is om de spanning in de regio op te laten lopen, waar dat bij Hamas wel het geval is.
Dat blijkt ook in de praktijk, want waar zoals gezegd Israël veelal reageert is het Hamas die veelal initieert. Uitzonderingen zijn er uiteraard altijd, zoals de hierboven genoemde bouw van nederzettingen en invallen in een Moskee. Echter, de schaal van deze acties zijn van een totaal andere magnitude dan wat Hamas doet. In de eerste plaats reageert ze volstrekt disproportioneel op deze acties van Israël door raketten op woonwijken af te vuren.
Om maar niet te spreken over wat er op 7 oktober is gebeurd. Ware slachtpartijen waarbij kinderen voor de ogen van hun ouders verkracht, gemarteld en vermoord zijn. En vice versa. Als Israël ooit zoiets zou doen zou het land subiet alle steun verliezen en van alle kanten aangevallen worden, en daadwerkelijk binnen een week de zee ingedreven worden.
Maar nu het andersom gebeurt komt direct de grote 'ja, maar' om de hoek kijken. Alsof wat er op 7 oktober is gebeurd ook maar op enigerlei wijze gerechtvaardigd zou zijn. Eenieder die dat vindt dient nodig zijn morele kompas te laten herijken.
En niet snel daarna wordt de focus verlegd naar het onder een vergrootglas leggen van de reactie van Israël, waarbij blinde sensatiezucht het al snel wint van ratio en journalistieke principes. Zoals we de deze week hebben kunnen zien.
Het is inderdaad een ongelijk gevecht, een gevecht dat Israël in de publieke opinie nooit kan winnen. Helaas heeft ze niet de luxe om zich daarom te bekommeren, want ze vecht bijkans continu voor haar voortbestaan. De armchair experts in de rest van de wereld die in de luxe van hun universiteiten en nieuwsredacties de morele meetlat voor Israël op een oneindig hoger niveau houden dan die voor Hamas hoeven deze overweging niet te maken. Die kunnen zich wentelen in deugen en zelfgenoegzaamheid als ze weer een kritisch stuk over dat verschrikkelijke land hebben kunnen publiceren. Of het nu waar is of niet, want dat doet al lang niet meer ter zake.
In plaats daarvan zou het beter zijn om Israël de helpende hand te bieden in plaats van het te verketteren. Biedt hulp aan in plaats van ze de kastanjes in hun eentje uit het vuur te laten halen en ze daarbij voortdurend te beschimpen.
Maar zo eenvoudig is het blijkbaar niet. De EU is weer eens tot op het bot verdeeld, daar hoeven ze niets van te verwachten. Hetzelfde geldt voor de andere (deels zelfbenoemde) grootmachten China en Rusland. Enkel de Amerikanen steunen ze, maar die hebben hun krediet in de regio de afgelopen 2 decennia al dusdanig verspeeld dat ze geen partij kunnen zijn die vrede brengt.
De VN dan? Zou kunnen, ware het niet dat daar zoveel Israël vijandige partijen een stem hebben dat de uitgebrachte resoluties de afgelopen jaren grotendeels anti-Israël resoluties zijn. Totaal niet constructief, en enkel voor de PR.
Heb het de afgelopen weken al vaker gevraagd, en heb er (of ik lees erover heen) nog geen werkbaar antwoord op gekregen: hoe moet Israël het volgens de criticasters dan doen? En dan niet beginnen met 'ze hadden dit, ze hadden dat', maar uitgaande van de huidige situatie. Een situatie waarin ze op moeten boksen tegen een enorme terroristische organisatie die maar een doel heeft: hun vernietiging.
Humanitarian jaja.. bang dat een team ze komt halen misschien.user109731 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:38:
Hamas heeft twee Amerikanen laten gaan:
[Twitter]
[...]
Waarom zou iedereen die kritiek heeft het beter moeten weten?alexbl69 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:20:
[...]
...
Je kunt alleen kritiek hebben als je vind dat iets anders had moeten worden gedaan. Vraag me af wat dat 'anders' is.eric.1 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:01:
[...]
Waarom zou iedereen die kritiek heeft het beter moeten weten?
Ik dacht al dat dat bedoeld werd, maar wilde die bevestiging. Mooi om te zien dat jullie de acties van Hamas, een terreurorganisatie, jegens Israëliers gelijk stellen aan de daden van Israël jegens Palestijnen. Vroeg of laat zouden wij inderdaad moeten erkennen dat IDF terroristen zijn
Dat is gewoon een oversimplificatie welke niet inherent strookt met de waarheid. We (wie dan ook) kunnen prima gefundeerd kritiek hebben zonder dat we direct een betere oplossing voor handen hebben. Gefundeerde kritiek houdt een samenleving, inclusief parlement en sturende machten, scherp en kan indien nodig voor bijsturing of reflectie zorgen. Dat betekent niet dat degene die de kritiek brengt ook voor de oplossing moet zorgen.alexbl69 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:10:
[...]
Je kunt alleen kritiek hebben als je vind dat iets anders had moeten worden gedaan. Vraag me af wat dat 'anders' is.
Aldus de nos.nl liveblogHamas heeft het Palestijnse dodental in Gaza vandaag bijgesteld naar 4137, het aantal doden in Israël stond gisteren op meer dan 1400.
Hello. Is it me you're looking for?
The US and European governments are putting pressure on Israel to delay the ground invasion of the Gaza Strip. In particular, to buy time for the secret negotiations being conducted through Qatar to secure the release of the hostages held by Hamas.https://t.co/g217lRlzxL
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 20 oktober 2023
Dit zou goed nieuws zijn, wanneer bevestigd.
⚡️Israeli officials say Hamas will release two American hostages, — The Guardian.
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 20 oktober 2023
"According to an Israeli official, this was a unilateral move by Hamas and not part of the deal," — writes a BBC journalist.
According to the representative of Hamas, we are talking about a mother… pic.twitter.com/ZcMXULVZVv
[Twitter: https://twitter.com/Faytuks/status/1715425376942317706]
IDF spokesman: "A report was received about a number of anti-tank missiles fired at IDF forces operating in the Lebanese border area. IDF forces respond by firing into Lebanese territory." https://t.co/GHx1dgmNB7
— Steve Lookner (@lookner) 20 oktober 2023
https://www.haaretz.com/i...mId=1190389860#1190389860
Ik ben wel benieuwd hoe dat niet langer verantwoordelijk zijn eruit gaat zien.Israeli Defense Minister Yoav Gallant said at a meeting of the Foreign Affairs and Defense Committee that after Israel eliminates Hamas, it will relinquish responsibility for Gaza and establish a new security regime.
[ Voor 9% gewijzigd door Bananenplant op 20-10-2023 21:03 ]
Ben bang dat als - zoals de vlag er nu bij staat - Israël "klaar" is met Gaza zij zeker niet meer in de positie zijn om er verantwoordelijkheid over te nemen.Bananenplant schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:00:
Ik heb dit nog niet in het topic gezien:
https://www.haaretz.com/i...mId=1190389860#1190389860
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe dat niet langer verantwoordelijk zijn eruit gaat zien.
Er zal vermoedelijk een soort 'IJzeren Gordijn' tussen Israël en Gaza worden gebouwd, zonder of met maar heel weinig grensovergangen. Gaza zal dan vanuit elders (lees: Egypte en/of over zee) bevoorraad moeten worden en voorzien moeten worden van gas, water en elektra.
Israël gaat het volledig afsluiten.
Al in de media genoemd, maar nu dus ook bevestigd. Na bemiddeling door Qatar. Waarschijnlijk was dit een van de dingen die het grondoffensief vertragen.
Behalve terugvuren bij agressie dan.graceful schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:19:
In dat geval, zou ik zeggen, bouw die muur. Hoef je niet verder voor te blijven bombarderen. Dat je ze afsluit en zegt "zoek het uit", helemaal goed.
En de gijzelaars zullen nog terug moeten.graceful schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:19:
In dat geval, zou ik zeggen, bouw die muur. Hoef je niet verder voor te blijven bombarderen. Dat je ze afsluit en zegt "zoek het uit", helemaal goed.
Nog even terugkomend op dit onderwerp. Inmiddels heeft de NOS een aanvullend artikel gepubliceerd. Er blijkt inderdaad een uitzonderingsgrond te zijn die niet duidelijk is vermeld op de website van de rijksoverheid en de IND. Het blijkt echter ook dat de procedure hiervoor niet juist is gevolgd omdat geen advies is gevraagd aan de raad van state wat wel nodig is.Caelorum schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:34:
@Silvos nergens staat dat de regels zijn omgebogen. Er staat alleen dat de opa een Nederlander was en er staat dat de aanvraag al langer liep en nu versneld is afgerond. Versneld afronden is niet regels ombuigen.
Het is overigens best mogelijk dat de regels zijn omgebogen, maar daar is vooralsnog geen bewijs voor. Ik verwacht het persoonlijk dus ook niet, zie mijn post boven die van jou waarom.
Daarbij wil ik nogmaals benadrukken dat ik op zich niet tegen dit besluit ben. Maar wat mij een klein beetje stoort is dat er in ieder geval de schijn is dat er met 2 maten wordt gemeten. Bij de evacuaties in Afghanistan is deze spoedprocedure bijvoorbeeld niet toegepast terwijl dat blijkbaar wel had gekund.
https://nos.nl/artikel/24...gel-is-zeer-uitzonderlijk
Rocket impact in Sderot in the latest barrage form Gaza. No injuries. pic.twitter.com/00n27oh4pJ
— Emanuel (Mannie) Fabian (@manniefabian) 20 oktober 2023
[Twitter: https://x.com/KasperGoethals/status/1715462418078347413?s=20] Dit werd ook uiteengezet zonet door een Bellingcat onderzoeker bij Op1.
Het is dus nog niet helemaal helder, dus we blijven het volgen.
Aanvullende analyse hier.Preliminary analysis by FA, @alhaq_org & @earshot_ngo into the #AlAhli hospital blast in Gaza casts significant doubt on IOF claims that the source of the deadly explosion was a Palestinian-fired rocket travelling west to east. pic.twitter.com/PtYtP9l81j
— Forensic Architecture (@ForensicArchi) 20 oktober 2023
[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 20-10-2023 23:52 ]
Het artikel geeft niet aan of er wel of niet gebruik is gemaakt van de uitzonderingsregel. Ze geven alleen aan dat als er gebruik is gemaakt van die ene regel het niet juist is gedaan. ALS.Silvos schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:38:
[...]
Nog even terugkomend op dit onderwerp. Inmiddels heeft de NOS een aanvullend artikel gepubliceerd. Er blijkt inderdaad een uitzonderingsgrond te zijn die niet duidelijk is vermeld op de website van de rijksoverheid en de IND. Het blijkt echter ook dat de procedure hiervoor niet juist is gevolgd omdat geen advies is gevraagd aan de raad van state wat wel nodig is.
Daarbij wil ik nogmaals benadrukken dat ik op zich niet tegen dit besluit ben. Maar wat mij een klein beetje stoort is dat er in ieder geval de schijn is dat er met 2 maten wordt gemeten. Bij de evacuaties in Afghanistan is deze spoedprocedure bijvoorbeeld niet toegepast terwijl dat blijkbaar wel had gekund.
https://nos.nl/artikel/24...gel-is-zeer-uitzonderlijk
Ik wil overigens niet zeggen dat het niet is gebeurd, maar we weten het niet. En degenen die het wel weten gaan er de komende tijd echt niets over loslaten. Dit gaan we pas weten wanneer hij vrij is of bewezen overleden.
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 21-10-2023 01:44 ]
Kom op zeg, de regels voor naturalisatie zijn echt heel duidelijk omschreven op de website van de IND en daar wordt niet aan voldaan. Er blijkt 1 uitzondering te zijn en daar is ook aantoonbaar niet aan voldaan alsdus de NOS. Zelfs als er toch voldaan is aan de wet wat uitermate onwaarschijnlijk is op basis van de beschikbare informatie blijft het punt staan dat er de schijn is van ongelijke behandeling.Caelorum schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 01:42:
[...]
Het artikel geeft niet aan of er wel of niet gebruik is gemaakt van de uitzonderingsregel. Ze geven alleen aan dat als er gebruik is gemaakt van die ene regel het niet juist is gedaan. ALS.
Ik wil overigens niet zeggen dat het niet is gebeurd, maar we weten het niet. En degenen die het wel weten gaan er de komende tijd echt niets over loslaten. Dit gaan we pas weten wanneer hij vrij is of bewezen overleden.
''The Rafah crossing closed soon after 20 trucks went through, according to a CNN stringer on the Egyptian side of the border.''
https://edition.cnn.com/m...-news-10-21-23/index.html
*knip* s.v.p, geen meta discussie over andermans postgedrag, maak alleen een TR aan.
Let s.v.p. tevens op ons beleid voor brongebruik, dat is wat we wel verlangen:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#bronvermelding
[ Voor 84% gewijzigd door defiant op 21-10-2023 12:40 ]
Op de Westbank is nu versnelde landjepik aan de gang door de kolonisten. En ze worden niet tegengehouden door de Israëlische autoriteiten. In dat proces hebben ze ook al 62 Palestijnen vermoord.
Waar moeten die ontheemde mensen dan naar toe?
De situatie in de Westbank ik het meest tastbare bewijs dat het argument “zelfverdediging van Israel als gevolg van terreur” onzin is.Trishul schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:15:
Mooi artikel over wat er helaas versneld is gebeurd de afgelopen 10 dagen: https://www.theguardian.c...MP=Share_AndroidApp_Other
Op de Westbank is nu versnelde landjepik aan de gang door de kolonisten. En ze worden niet tegengehouden door de Israëlische autoriteiten. In dat proces hebben ze ook al 62 Palestijnen vermoord.
Waar moeten die ontheemde mensen dan naar toe?
Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door defiant op 21-10-2023 13:29 ]
[Twitter: https://twitter.com/BobHGL/status/1715658481091396052]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Niet dezelfde vlag. https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_Hamas.svgTheBrut3 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:20:
Je zou denken dat zo'n vlag redelijk opvalt.
[Twitter]
Welke vlag het wel is, geen idee...
Er staat iets in de trant van: ‘Oh Hussayn’LongBowNL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:00:
[...]
Niet dezelfde vlag. https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_Hamas.svg
Welke vlag het wel is, geen idee...
Een sjiitische vlag.
Edit: Ik vind het altijd zo onnodig dat er dan dit soort desinformatie wordt verspreid waardoor men opeens slecht of slechter gaat denken over andere groeperingen. Compleet onnodig.
[ Voor 22% gewijzigd door RazorMaron op 21-10-2023 14:15 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Ik snap je punt, echter kan ik mij niet voorstellen dat de desbetreffende persoon zich niet bewust is van het feit dat zijn vlag sprekend lijkt op de vlag van hamas.RazorMaron schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:12:
[...]
Er staat iets in de trant van: ‘Oh Hussayn’
Een sjiitische vlag.
Edit: Ik vind het altijd zo onnodig dat er dan dit soort desinformatie wordt verspreid waardoor men opeens slecht of slechter gaat denken over andere groeperingen. Compleet onnodig.
Om heel eerlijk te zijn wist ik zelf ook niet wat de vlag van Hamas is.tweakkuiken schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:31:
[...]
Ik snap je punt, echter kan ik mij niet voorstellen dat de desbetreffende persoon zich niet bewust is van het feit dat zijn vlag sprekend lijkt op de vlag van hamas.
Los daarvan, ik bedoelde het meer in bredere context. Een poging tot dialoog, of in ieder geval een manier vinden om dit op te lossen, wordt gelijk met de grond gelijk gemaakt door desinformatie.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Iemand zou hetzelfde argument kunnen maken over de Nederlandse, Luxemburgse en Russische vlag.tweakkuiken schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:31:
Ik snap je punt, echter kan ik mij niet voorstellen dat de desbetreffende persoon zich niet bewust is van het feit dat zijn vlag sprekend lijkt op de vlag van hamas.
Denk dat hier een stukje cultural ignorance spreekt. Een Arabier/iemand uit de regio zal Saudi-Arabie, die vlag in de video, Ya Mahdi, de Koerdische tak van Hezbollah, de Iraakse Promised Day Brigade, en Hamas perfect uit elkaar kunnen houden maar voor ons lijkt het allemaal dezelfde groene vlag met arabische tekens.
Edit: gevonden in zwart/rood?
https://www.etsy.com/list...as-madhloom-wall-tapestry
Als je googeld opp "ya hussain flag" kom je het alleen weer niet echt tegen. Mogelijk een meer traditionele variant dan wat er tegenwoordig gebruikt word?
[ Voor 21% gewijzigd door Shamalamadindon op 21-10-2023 15:57 ]
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Het uit elkaar houden van kleuren is wel iets anders dan voor westerlingen ondefinieerbaar gekriebel op een vlag.Shamalamadindon schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:43:
[...]
Iemand zou hetzelfde argument kunnen maken over de Nederlandse, Luxemburgse en Russische vlag.
Denk dat hier een stukje cultural ignorance spreekt. Een Arabier/iemand uit de regio zal Saudi-Arabie, die vlag in de video, Ya Mahdi, de Koerdische tak van Hezbollah, de Iraakse Promised Day Brigade, en Hamas perfect uit elkaar kunnen houden maar voor ons lijkt het allemaal dezelfde groene vlag met arabische tekens.
Andere culturen, andere gewoonten.
Voor de gemiddelde westerling. ja. Een journalist kan 10 seconden googelen en even vergelijken. (tweet is een ANP fotograaf)murphydrz schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:59:
[...]
Het uit elkaar houden van kleuren is wel iets anders dan voor westerlingen ondefinieerbaar gekriebel op een vlag.
Andere culturen, andere gewoonten.
tweakkuiken schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:31:
[...]
Is al wat ouder, maar nog altijd relevant:Shamalamadindon schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:08:
[...]
Voor de gemiddelde westerling. ja. Een journalist kan 10 seconden googelen en even vergelijken. (tweet is een ANP fotograaf)
Stop Mixing Up Islamic Flags: A Guide for Lazy Journalists
Als bij een rechtse manifestatie iemand met een nazivlag zwaait waarvan het hakenkruis gespiegeld is dan weet die persoon ook dondersgoed waar die mee bezig is.Shamalamadindon schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:43:
[...]
Iemand zou hetzelfde argument kunnen maken over de Nederlandse, Luxemburgse en Russische vlag.
Edit: gevonden in zwart/rood?
https://www.etsy.com/list...as-madhloom-wall-tapestry
Als je googeld opp "ya hussain flag" kom je het alleen weer niet echt tegen. Mogelijk een meer traditionele variant dan wat er tegenwoordig gebruikt word?
Een vlag die van een afstandje niet te onderscheiden is van de hamas vlag (ook niet door arabieren zonder leesbril) is zeker wel een provocatie. Iedereen weet hoe gevoelig hamas ligt, en daar is de vlagzwaaier zich ongetwijfeld ook bewust van.
Ben benieuwd of dat nog uit gaat maken voor het grondoffensief."Our stance with regards to Israeli army captives is clear: it's related to a (possible) exchange of prisoners, and we will not discuss it until Israel ends its aggression on Gaza and Palestinians," Hamas official Osama Hamdan, speaking from Lebanon, told a televised presser.
Alleen in Londen al meer dan 100k mensen op de been.
Realiseer je wel dat groene vlaggen heeeeel veel voorkomen in de Islamitische wereld.tweakkuiken schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:42:
[...]
Als bij een rechtse manifestatie iemand met een nazivlag zwaait waarvan het hakenkruis gespiegeld is dan weet die persoon ook dondersgoed waar die mee bezig is.
Een vlag die van een afstandje niet te onderscheiden is van de hamas vlag (ook niet door arabieren zonder leesbril) is zeker wel een provocatie. Iedereen weet hoe gevoelig hamas ligt, en daar is de vlagzwaaier zich ongetwijfeld ook bewust van.
...en er zit waarschijnlijk geen enkele Palestijn tussen.Trishul schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:49:
Hele grote protestmarsen gaande in het VK: https://www.bbc.com/news/uk-67182116
Alleen in Londen al meer dan 100k mensen op de been.
Groen met arabische letters. Ook de vlag van bijvoorbeeld Saudi Arabië voldoet aan deze criteria.tweakkuiken schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:42:
[...]
Als bij een rechtse manifestatie iemand met een nazivlag zwaait waarvan het hakenkruis gespiegeld is dan weet die persoon ook dondersgoed waar die mee bezig is.
Groen is een veel gebruikte kleur binnen één van de islam stromingen.
Het is makkelijk om uit te gaan van het slechtste. Maar zonder verhaal van de persoon in kwestie die de vlag omhoog houdt, is dit natuurlijk weinig anders dan pure speculatie. Jij gaat er vanuit dat dit provocatie is, maar dit is gewoonweg niet verifieerbaar.
Trishul schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:50:
[...]
Realiseer je wel dat groene vlaggen heeeeel veel voorkomen in de Islamitische wereld.
Als er ergens een vredesdemonstratie zou zijn na een extreemrechtse aanslag zou ik daar niet met swastika's gaan rondlopen, ook al is de swastika zeker niet enkel een nazi symbool maar een veel ouder Indisch symbool.psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:52:
[...]
Groen met arabische letters. Ook de vlag van bijvoorbeeld Saudi Arabië voldoet aan deze criteria.
Groen is een veel gebruikte kleur binnen één van de islam stromingen.
Het is makkelijk om uit te gaan van het slechtste. Maar zonder verhaal van de persoon in kwestie die de vlag omhoog houdt, is dit natuurlijk weinig anders dan pure speculatie. Jij gaat er vanuit dat dit provocatie is, maar dit is gewoonweg niet verifieerbaar.
Daar dan toch op zo'n moment mee rondlopen zou ik ook als provocatie beschouwen.
Dat lijkt me geen goede vergelijking, er zijn betere symbolen die je bij een dergelijke demonstratie zou kunnen laten zien.tweakkuiken schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:07:
[...]
[...]
Als er ergens een vredesdemonstratie zou zijn na een extreemrechtse aanslag zou ik daar niet met swastika's gaan rondlopen, ook al is de swastika zeker niet enkel een nazi symbool maar een veel ouder Indisch symbool.
Daar dan toch op zo'n moment mee rondlopen zou ik ook als provocatie beschouwen.
In de Islamitische wereld komen groene vlaggen met witte tekst veelvuldig voor, met allerlei opschriften. Groen is sowieso een veel voorkomende kleur in de Islamitische wereld.
Geen provocatie, onwetendheid bij het 'witte publiek'. Net zoals dat je de Swastika een oud 'Indisch symbool' noemt.
Los van het gevoel van provocatie of niet; het is goed dat dit soort fake news wordt uitgelicht. Hoe vaak wordt wel niet in dit topic weer een tweet van X gepost met daarin zgn. foto's van Hamas vlaggen bij demonstraties.
Het is dermate onhandig om in het westen met een, op het eerste gezicht, niet van de hamas vlag te onderscheiden vlag te zwaaien dat ik de onschuld zeer betwijfel.Trishul schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:22:
[...]
Dat lijkt me geen goede vergelijking, er zijn betere symbolen die je bij een dergelijke demonstratie zou kunnen laten zien.
In de Islamitische wereld komen groene vlaggen met witte tekst veelvuldig voor, met allerlei opschriften. Groen is sowieso een veel voorkomende kleur in de Islamitische wereld.
Geen provocatie, onwetendheid bij het 'witte publiek'. Net zoals dat je de Swastika een oud 'Indisch symbool' noemt.
Los van het gevoel van provocatie of niet; het is goed dat dit soort fake news wordt uitgelicht. Hoe vaak wordt wel niet in dit topic weer een tweet van X gepost met daarin zgn. foto's van Hamas vlaggen bij demonstraties.
Of de man die in Amerika de vlag van Amsterdam had opgehangen en werd aangepakt omdat die leek op Swastika's. Zegt dat iets over het gebruik van de vlag of over de onwetendheid van sommige mensen?tweakkuiken schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:36:
[...]
Het is dermate onhandig om in het westen met een, op het eerste gezicht, niet van de hamas vlag te onderscheiden vlag te zwaaien dat ik de onschuld zeer betwijfel.
De Indiase variant is flink anders. Die staat niet onder een hoek van 45 graden en er staan 4 punt in.tweakkuiken schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:07:
[...]
[...]
Als er ergens een vredesdemonstratie zou zijn na een extreemrechtse aanslag zou ik daar niet met swastika's gaan rondlopen, ook al is de swastika zeker niet enkel een nazi symbool maar een veel ouder Indisch symbool.
Heel fijn, maar dat ondergraaft de kern van mijn boodschap niet.Frame164 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:46:
[...]
De Indiase variant is flink anders. Die staat niet onder een hoek van 45 graden en er staan 4 punt in.
Zoals ik eerder aangaf, zelfs een arabier ziet van een afstandje het verschil niet tussen een hamas vlag en de desbetreffende vlag. Dat gaat niet op voor de vlag van amsterdam en de nazi vlag.jan390 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:44:
[...]
Of de man die in Amerika de vlag van Amsterdam had opgehangen en werd aangepakt omdat die leek op Swastika's. Zegt dat iets over het gebruik van de vlag of over de onwetendheid van sommige mensen?
Dan kan er nog zoveel hippe terminologie tegenaan gesmeten worden als witte onwetendheid, ignorance etc. Feit blijft dat iedereen met een gezond verstand zou moeten begrijpen dat in deze gevoelige tijden het verre van verstandig is om met een vlag te zwaaien die zeer doet denken aan de hamas vlag.
IDF says troops have arrested 670 wanted Palestinians across the West Bank, including more than 450 affiliated with Hamas, since the war began on Oct. 7. Overnight, 68 Hamas members were detained. Also overnight, IDF troops also demolished the home of Hamas terrorist Maher… pic.twitter.com/SkRS5PvN2V
— Emanuel (Mannie) Fabian (@manniefabian) 21 oktober 2023
Yeşilgöz na kritiek ambtenaren op steun Israël: 'Politiek bepaalt de lijn, niet andersom'https://t.co/KJm1uO9RdC pic.twitter.com/zFeHoxYLIB
— RTL Nieuws (@RTLnieuws) 21 oktober 2023
Als we ons aan moeten passen aan de onwetendheid van een willekeurig persoon, dan moeten we allemaal wel erg stil blijven. Dat gaat niet. Onwetendheid lost je ook niet op door het te ontwijken, de onwetende zal zich erin moeten verdiepen. Herken je vlaggen niet? Die geweldige telefoon die iedereen (nouja...) in hun broekzak heeft zitten kan je een hoop vertellen binnen een paar seconden. Maar als het ons uitkomt bestaat dat niet meer?Caelorum schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:41:
Tja ik ga ook niet met een aantal hedendaagse Duitse symbolen rondlopen die nog steeds in het Duitse leger gebruikt worden. Mensen zien het verschil niet. En als je weet dat mensen dat niet zien dan is het gewoon provocatie. Het moment van onderwijzen is niet tijdens zo'n demonstratie.
Ook dat laatste, een demonstratie kan bij uitstek wel educatief zijn en werken. Menig demonstratie heeft mij wel ertoe aangezet om even wat achtergrond tot me te nemen om zo het onderwerp beter te begrijpen. Een vlag kan hier prima onder vallen.
Laten we vooral niet te snel een label plakken en zeker niet op basis van onze eigen onwetendheid.
Een opmerkelijke uitspraak van Yeşilgöz.
Tja verkiezingen hè. De VVD moet dan aan een bepaalde imago voldoen.psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:22:
[...]
Meer een open deur me dunkt?psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:22:
[...]
Stuk voor stuk niet bepaald frisse clubs. Die vlag is een variant op een thema. Ik krijg er een vergelijkbaar gevoel bij als dat ik iemand zie met een prinsenvlag.psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:25:
[...]
[...]
Is al wat ouder, maar nog altijd relevant:
Stop Mixing Up Islamic Flags: A Guide for Lazy Journalists
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Rare redenatie dit, refereren naar de reacties... Laten we ons vooral niet conformeren aan een paar mensen die het vertikken om zich in te lezen.Caelorum schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:21:
@eric.1 er is een moment om die onwetendheid aan te pakken en een moment om het niet te doen. Dit was objectief gezien (zie de reacties erop) een heel slecht moment.
Ik refereer naar de commotie die is ontstaan. Als die te heftig is dan is dat inderdaad een goede reden het op dat moment niet te doen of het anders aan te vliegen. Deze vlag had bijv ook met Nederlandse vertaling erbij kunnen worden gezet (wie weet bekeer je dan ook nog iemand), of bijv. niet worden gevlogen of tientallen andere manieren om het te doen. En gezien de reacties was het niet een paar. Dat is ook wel logisch want hooguit een miljoen mensen kunnen die taal überhaupt lezen in Nederland.eric.1 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:49:
[...]
Rare redenatie dit, refereren naar de reacties... Laten we ons vooral niet conformeren aan een paar mensen die het vertikken om zich in te lezen.
Daar is niks opmerkelijks aan, dat is gewoon de realiteit. Ik denk ook niet dat er een ambtenaar bestaat die het met al het beleid van Nederland eens is.psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:22:
[...]
Timmermans zei trouwens iets van gelijke strekking bij Op1 gisteren.
Dit topic is gesloten.
[font size=18]Doel topic[/font]
Dit topic is voor dagelijkse ontwikkelingen. Voor achtergronden is er:[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict : achtergronden
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Hoofdregels:
• Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
• Geen propaganda
• Geen blindelings partijdige posts
• Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten de Geneefse conventie.
• Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag
Overige topic regels:
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen schokkende beelden.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.
• Geen sealioning
• Geen linkdrops of videodrops.
• Geen rants
• Geen godwins
• Niet reageren op overduidelijk slechte reacties
[html]<script> // Dit script voegt een extra verstuur-knop toe op de plaats-reactie-pagina, om direct naar het achtergrondentopic te posten! // Auteur: .oisyn, getweaked door NMH achtergrondenTopicId = 2211418; // Pas deze aan als het achtergronden discussietopic wijzigt! window.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var form = document.getElementById("message_form"); if (!form) return; var el = document.querySelector("#message_form input~[type=submit]~[value=Verstuur]"); if (!el) return; var formAction = form.action.substr(0, form.action.lastIndexOf("/") + 1) + achtergrondenTopicId ; el.insertAdjacentHTML("afterEnd", '<input type="submit" class="ctaButton" value="Plaats in achtergrondentopic" formaction="' + formAction + '">'); }); </script>[/html]