[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste
Acties:
  • 198.781 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

Lordy79

Vastberaden

graceful schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:19:
In dat geval, zou ik zeggen, bouw die muur. Hoef je niet verder voor te blijven bombarderen. Dat je ze afsluit en zegt "zoek het uit", helemaal goed.
eerst de gijzelaars vrij. Allemaal

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:46
Het blijft me verbazen hoeveel aandacht er dagelijks is voor de gebeurtenissen in de Gaza-strook, terwijl de gruwelijkheden die verricht werden door Hamas veel minder onder de aandacht zijn gebracht (vs bijv de vermeende Israël aanval op een zkh met >500 doden). Bovendien worden er steevast quotes gebruikt in de headlines (dus dat wat doorgaans het sentiment bepaalt) waarvan blijkt dat, als je doorklikt, ze zwaar gekleurd zijn. Ik dacht dat er nog wat groter NL journalistiek actief was dat enigszins onafhankelijk kan rapporteren, maar in dit conflict wordt mijns inziens het tegendeel bewezen.

[ Voor 6% gewijzigd door floriz87 op 21-10-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Lordy79 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:40:
eerst de gijzelaars vrij. Allemaal
Zeg het tegen je relevante verkozen vertegenwoordiger zou ik zeggen. Ik mis nog steeds enig teken dat de Israelische overheid ene moer om de gijzelaars geeft.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Tja, aan de ene kant hoor je dood en verderf in Gaza en dan denk je dit moet stoppen. En dan zie je onderstaande en dan is het ineens weer duidelijk waarom het nog wel even gaat duren:

'Hun handen waren op de rug gebonden' - https://nos.nl/l/2494830 en nee die titel dekt de lading niet.. kinderen laten toekijken hoe hun ouders worden gemarteld, of andersom, of beiden... en dan maar hopen dan ze er van tevoren hebben gegeten en niet achteraf tussen de lichaamsdelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
floriz87 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:42:
Het blijft me verbazen hoeveel aandacht er dagelijks is voor de gebeurtenissen in de Gaza-strook, terwijl de gruwelijkheden die verricht werden door Hamas veel minder onder de aandacht zijn gebracht (vs bijv de vermeende Israël aanval op een zkh met >500 doden). Bovendien worden er steevast quotes gebruikt in de headlines (dus dat wat doorgaans het sentiment bepaalt) waarvan blijkt dat, als je doorklikt, ze zwaar gekleurd blijken te zijn. Ik dacht dat er nog wat groter NL journalistiek actief was dat enigszins onafhankelijk kan rapporteren, maar in dit conflict wordt mijns inziens het tegendeel bewezen.
Zoals de oma en haar kleindochter die door Hamas in brand waren gestoken als vergelding voor de bombardementen door Israel?
Ik zet geen link neer, maar jullie mogen zelf gaan zoeken.

...geen woord hierover in de media, behalve een pagina 10 berichtje van een paar regels van de twee verbrande lichamen die waren gevonden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
murphydrz schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:08:
[...]

Zoals de oma en haar kleindochter die door Hamas in brand waren gestoken als vergelding voor de bombardementen door Israel?
Ik zet geen link neer, maar jullie mogen zelf gaan zoeken.

...geen woord hierover in de media, behalve een pagina 10 berichtje van een paar regels van de twee verbrande lichamen die waren gevonden.
Dat valt me ook op. Voetballende Joden in Amsterdam die bescherming van de politie nodig hebben (met verwijzing naar een paar jaar geleden dat ze lastig gevallen werden). Andersom, klagende moslims, omdat ze geen bescherming krijgen? Ik weet niet of zij werkelijk last hebben van bedreiging. Dan kan beveiliging nodig zijn. Maar het is al jaren zo dat lopen met een keppeltje op in NL in sommige steden niet goed is voor je gezondheid. Linkje: https://nos.nl/collectie/...-wereldwijd-demonstraties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 12:46
Of berichten over de gevolgen van de oorlog voor de inwoners van Gaza. Ik lees weinig over de gevolgen van de oorlog voor de inwoners van Israël. Zijn daar dan geen gezinnen uit elkaar gerukt, kinderen overleden, vermisten en gegijzelden? Ook daar is ellende, verdriet, psychiatrische klachten, etc. Misschien mis ik iets.

Het zal ook samenhangen met de discussie in hoeverre de inwoners van Gaza los kunnen worden gezien van de activiteiten van de Hamas. Want dat bepaalt of ze een bepaalde verantwoordelijkheid hebben of dat ze volledig slachtoffer zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door floriz87 op 21-10-2023 20:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Laten we niet te diep in gaan op de verschillen tussen Islamitische vlaggen. Het begint offtopic te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

nieuwsbericht:

https://twitter.com/visegrad24/status/1715801583869390987

Een synagoge in Frankrijk is beklad met in het Arabisch: Overwinning aan onze broeders in Gaza.

Pure Jodenhaat. Op de manier wordt het conflict geëxporteerd naar de rest van de wereld. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:22:
[...]

Een opmerkelijke uitspraak van Yeşilgöz.
In welke zin? Dat het nodig is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
floriz87 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:42:
Het blijft me verbazen hoeveel aandacht er dagelijks is voor de gebeurtenissen in de Gaza-strook, terwijl de gruwelijkheden die verricht werden door Hamas veel minder onder de aandacht zijn gebracht (vs bijv de vermeende Israël aanval op een zkh met >500 doden). Bovendien worden er steevast quotes gebruikt in de headlines (dus dat wat doorgaans het sentiment bepaalt) waarvan blijkt dat, als je doorklikt, ze zwaar gekleurd zijn. Ik dacht dat er nog wat groter NL journalistiek actief was dat enigszins onafhankelijk kan rapporteren, maar in dit conflict wordt mijns inziens het tegendeel bewezen.
De gruweldaden van Hamas werden uitvoerig behandeld in de pers. Vergeet niet dat dit gebeurde op 1 dag en daarna had je nog wat na-effecten.
De bombardementen op de Palestijnse bevolking is nog steeds aan de gang. Dan is het toch logisch dat het nieuws zich meer richt op de meest recente gebeurtenissen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Russel88 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

De gruweldaden van Hamas werden uitvoerig behandeld in de pers. Vergeet niet dat dit gebeurde op 1 dag en daarna had je nog wat na-effecten.
De bombardementen op de Palestijnse bevolking is nog steeds aan de gang. Dan is het toch logisch dat het nieuws zich meer richt op de meest recente gebeurtenissen.
Heb je de afgelopen dagen ergens iets gelezen over het volume raketten waarmee Hamas nog steeds Israel bestookt? Of, nu het zeer sterk lijkt dat het een afzwaaier was op dat ziekenhuis, iets daar over? Ik ben er weinig over tegengekomen. Daarentegen ben ik meer dan genoeg tegengekomen over wat de Palestijnen doormaken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Aanvulling:

Of de honderdduizenden israelis die hun huis hebben moeten verlaten door de terreur van Hezbollah?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57
Lordy79 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:51:
Aanvulling:

Of de honderdduizenden israelis die hun huis hebben moeten verlaten door de terreur van Hezbollah?
Mijn contacten zijn alweer een tijdje effectief dakloos doordat ze in de nu ontruimde zone aan de grens wonen. Schijnen ze wel een vergoeding van de overheid voor te krijgen, maar toch.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 13:00
MikeyMan schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:19:
[...]

In welke zin? Dat het nodig is?
Meer in de zin dat binnen onze democratie onze parlementsleden geuite zorgen vanuit rijksambtenaren doodleuk wegwuiven op deze manier.

Ongeacht het onderwerp, vind ik de manier waarop hier gereageerd wordt weinig chic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:41
Lordy79 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:12:
nieuwsbericht:

https://twitter.com/visegrad24/status/1715801583869390987

Een synagoge in Frankrijk is beklad met in het Arabisch: Overwinning aan onze broeders in Gaza.

Pure Jodenhaat. Op de manier wordt het conflict geëxporteerd naar de rest van de wereld. :/
Dat is ook exact de bedoeling van wat Iran wilt. Er is ook ergens een vrouw dood geschoten die een synagoge beheert las ik vanochtend.

Als het zo doorgaat is iedereen in het westen weer de "vijand"

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
*knip* dit is geen gedegen bron en vooral geen bewijs voor de gebeurtenis bij het ziekenhuis

[ Voor 76% gewijzigd door polthemol op 22-10-2023 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:59
Lordy79 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:51:
Aanvulling:

Risico van het vak in illegale nederzettingen wonen.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:58
*knip* originele post is verwijderd

[ Voor 113% gewijzigd door polthemol op 22-10-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 15:09

bloody

0.000 KB!!

edit; nvm, bovenstaande posts zijn verwijderd.

[ Voor 92% gewijzigd door bloody op 22-10-2023 09:11 ]

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 22:58
bloody schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:08:
[...]

Ik stopte eerlijk gezegd al bij de termen 'narrative' en 'truth'.
Serieus, denkt zo'n instagrammer nou een betere analyse te kunnen maken dan de experts gedaan hebben de afgelopen week?
Bizar.
Ik wou eigenlijk al niet klikken toen ik Instagram zag, maar toch een kleine poging gedaan.

Toch mega vervelend als je niet tussen stukken heen en weer kunt skippen of als je iets tever scrolled het filmpje weer opnieuw begint.

Merk je toch vaker (ook bij niet oorlog items) beetje influencer krijgt veel geloofwaardigheid van de volgers door met bepaalde termen te strooien of iets als feiten te presenteren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• psychodude
Ook Canada concludeert: Israël niet achter explosie bij ziekenhuis Gaza
De explosie bij het Al-Ahli ziekenhuis in Gaza-Stad op 17 oktober was geen aanval van Israël. Dat zegt het Canadese ministerie van Defensie na een onafhankelijk uitgevoerde analyse.

Het Canadese ministerie stelt op basis van open source-onderzoek en vertrouwelijke documenten dat de inslag waarschijnlijk is veroorzaakt door een verdwaalde raket die vanuit Gaza werd afgevuurd. Canada trok deze conclusie onder meer door te kijken naar de schade aan het ziekenhuis en de gebouwen en het gebied eromheen.

Ook Frankrijk, het Amerikaanse persbureau AP en de Verenigde Staten kwamen tot de conclusie dat de explosie niet door Israël is veroorzaakt. Israël zelf wees nog dezelfde avond naar de Islamitische Jihad, een van de militante bewegingen in de Gazastrook. Zowel Hamas als Islamitische Jihad ontkent verantwoordelijkheid voor de explosie.
https://nos.nl/collectie/...extra-luchtafweersystemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:52
Bschnitz schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:34:
[...]

Dat is ook exact de bedoeling van wat Iran wilt. Er is ook ergens een vrouw dood geschoten die een synagoge beheert las ik vanochtend.
Dat was in de VS.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

c-nan schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:50:
[...]

Risico van het vak in illegale nederzettingen wonen.
De mensen die voor Hezbollah vluchten wonen in het noorden van Israel. De illegale nederzettingen vind je op de Westoever. Dat zijn dus niet dezelfde mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
downtime schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

De mensen die voor Hezbollah vluchten wonen in het noorden van Israel. De illegale nederzettingen vind je op de Westoever. Dat zijn dus niet dezelfde mensen.
Toch ook wat gevluchte mensen vanuit de Golanhoogvlakte? Dat is geannexeerd en dus illegale nederzettingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
psychodude schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:32:
[...]

Meer in de zin dat binnen onze democratie onze parlementsleden geuite zorgen vanuit rijksambtenaren doodleuk wegwuiven op deze manier.
Rijksambtenaren hebben meer dan voldoende kanalen om dat professioneel te doen. Dit was buiten die kanelen om, simpelweg activisme, en dus is de uitspraak van Yesilgoz volkomen terecht. *knip*, graag niet proberen om andermans mening in te vullen

[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 23-10-2023 19:20 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
downtime schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Hoewel je daar ook discussies kan hebben wie van wat is, is het wel een hele creatieve insteek om in dit conflict te claimen dat er niet genoeg aandacht is voor de Israeliers die tijdelijk hun huis hebben moeten verlaten.

En maar als aanvulling voor ik weer door iemand als pro-Hamas word neergezet, omdat enige vorm van kritiek op Israel daaronder valt hier: Natuurlijk is deze golf van geweld door Hamas begonnen. En dwing je me echt te kiezen tussen Palestina en Israel, dan kies ik die tweede. Maar de enorme bias in dit topic waarin consistent Israel wordt neergezet als het onschuldige slachtoffer die alleen in vrede wil samenleven, is ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Verkeerde topic.

[ Voor 93% gewijzigd door Bananenplant op 22-10-2023 12:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ijdod
@Sissors Ik zie voornamelijk dat men hier de nuancering probeert te zoeken, itt veel andere plekken op internet. Het valt daardoor wellicht op. Ik zie geen enorme bias either way, wel zijn er frequente posters die een bias hebben, maar dat is niet vreemd of bijzonder.

[ Voor 32% gewijzigd door ijdod op 22-10-2023 12:09 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ijdod schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:07:
@Sissors Ik zie voornamelijk dat men hier de nuancering probeert te zoeken, itt veel andere plekken op internet. Het valt daardoor wellicht op. Ik zie geen enorme bias either way, wel zijn er frequente posters die een bias hebben, maar dat is niet vreemd of bijzonder.
Nuancering waarbij alles de schuld is van de Palestijnen en Israel niks doet behalve zelfverdediging? Laten we het erop houden dat ik een enorme bias zie (kijk ook naar het aantal +'jes die worden uitgedeeld aan alles wat pro-Israel is, en dus zoals ik al schreef, de beschuldigingen die je hier krijgt dat er toch niet met je te praten is omdat je pro-Hamas bent als je enige kritiek hebt op Israel).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:27
Sissors schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:04:
[...]

Hoewel je daar ook discussies kan hebben wie van wat is, is het wel een hele creatieve insteek om in dit conflict te claimen dat er niet genoeg aandacht is voor de Israeliers die tijdelijk hun huis hebben moeten verlaten.

En maar als aanvulling voor ik weer door iemand als pro-Hamas word neergezet, omdat enige vorm van kritiek op Israel daaronder valt hier: Natuurlijk is deze golf van geweld door Hamas begonnen. En dwing je me echt te kiezen tussen Palestina en Israel, dan kies ik die tweede. Maar de enorme bias in dit topic waarin consistent Israel wordt neergezet als het onschuldige slachtoffer die alleen in vrede wil samenleven, is ook interessant.
Zorgelijk zelfs, hoe dat ‘ja maar hun zijn begonnen’ hier verder blijft gaan.

Ondertussen worden de bombardementen opgeschroefd. Weer veel dode onschuldige Palestijnen met name kinderen erbij dus.

Ik kies altijd de kant van de mensen die onrecht aangedaan wordt. 2 weken terug waren dat de slachtoffers door Hamas. Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is wie dat op dit moment zijn. Triest.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Alpina schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Zorgelijk zelfs, hoe dat ‘ja maar hun zijn begonnen’ hier verder blijft gaan.

Ondertussen worden de bombardementen opgeschroefd. Weer veel dode onschuldige Palestijnen met name kinderen erbij dus.

Ik kies altijd de kant van de mensen die onrecht aangedaan wordt. 2 weken terug waren dat de slachtoffers door Hamas. Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is wie dat op dit moment zijn. Triest.
Dan zijn we het eens. Ik koos 2 weken geleden voor de slachtoffers van Hamas. En ik kies vandaag ook voor de slachtoffers van Hamas. Heel triest inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
Alpina schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Aan de andere kant, wat voor leverage houd je over om die gijzelaars vrij te krijgen als je geen druk zet?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ijdod
Sissors schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:11:
[...]

Nuancering waarbij alles de schuld is van de Palestijnen en Israel niks doet behalve zelfverdediging?
Nee, nuancering dat alles de schuld is van Isreal toen ze in 1947 grote delen van Palestine innamen. Of zo.

Ik zie ze beiden voorbij komen, dus ik snap oprecht de bias claim niet.

Wel zie je de bekende 'ja maar hullie/zullie...', maar dat gaat in dit conflict eindeloos rond.

[ Voor 11% gewijzigd door ijdod op 22-10-2023 12:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:36
[...]

Ongeacht het onderwerp, vind ik de manier waarop hier gereageerd wordt weinig chic.
Vermoed dat het onderwerp er wel degelijk mee te maken heeft :).

Ambtenaren zijn uitvoerders, geen beleidsbepalers. Als het beleid ze niet bevalt kunnen ze dat net als de rest van Nederland in het stemhokje laten merken. Als ze niet bereid zijn het gevoerde beleid uit te voeren hebben ze het verkeerde beroep uitgekozen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
alexbl69 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:31:
[...]

Vermoed dat het onderwerp er wel degelijk mee te maken heeft :).
Niet echt, had net zo goed een topic met betrekking tot klimaat of wat dan ook kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
psychodude schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:35:
[...]

Niet echt, had net zo goed een topic met betrekking tot klimaat of wat dan ook kunnen zijn.
Juist wel. Het zijn onderwerpen waarover gepolariseerde meningen zijn, waarbij ambtenaren een mening kunnen (en zullen) hebben die af kan wijken van het gevolgde beleid. Ook op die anderwerpen hebben we al activistische ambtenaren gezien. Het onderwerp doet er om die reden wel degelijk toe; het is geen vakinhoudelijk punt wat gemaakt wordt.

In feite is het een poging tot 'beroep op autoriteit'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
psychodude schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:35:
[...]

Maakt ook niet uit. De redenatie blijft hetzelfde.

In feite is het 'nog erger'. Ambtenaren zitten - in tegenstelling tot gewone burgers - al veel dichter bij het vuur. Ze hebben direct contact en relaties met beleidsbepalers en kunnen het beleid al in zekere mate 'sturen'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:27
Lordy79 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:15:
[...]

Dan zijn we het eens. Ik koos 2 weken geleden voor de slachtoffers van Hamas. En ik kies vandaag ook voor de slachtoffers van Hamas. Heel triest inderdaad.
Ja, dit bedoelen wij dus ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Lordy79 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:15:
[...]

Het is echt de reinste onzin om burgerslachtoffers van Israëls bombardementen enkel in rekening van Hamas te brengen. Dit is precies de situatie die IDF ongecontroleerd en ongestraft haar oorlogsmisdaden laat verrichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
Nederlandse vrouw omgekomen in Gaza: https://www.nu.nl/buitenl...ekomen-in-gazastrook.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Algemeen Dagblad meldt dat ze was getrouwd met een Palestijnse journalist.

Update: NOS meldde om 12.00 uur dat ze voor de oorlog met haar gezin was afgereisd.

[ Voor 11% gewijzigd door martwoutnl op 22-10-2023 14:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trishul
martwoutnl schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Over journalisten gesproken, al 22 journalisten omgekomen door airstrikes en artillerie: https://cpj.org/2023/10/j...the-israel-gaza-conflict/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:52
martwoutnl schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Update: NOS meldde om 12.00 uur dat ze voor de oorlog met haar gezin was afgereisd.
Blijkt om de moeder te gaan van de 16 jarige Nederlandse jongen die in meerdere NOS stories verhaal deed over hoe ze vastzaten in Gaza.
https://nos.nl/collectie/...ven-gekomen-in-gazastrook

Blijft echt hartverscheurend om zoiets op deze manier van 'dichtbij' mee te maken, deze mensen worden gewoon vastgehouden in een gebied en links en rechts gebombardeerd, hun leven niet zeker ondanks dat ze alles proberen om op de 'veiligste' plekken te blijven zoals hen wordt verteld.

Als dit ook echt door Israel is gedaan mag wat mij betreft de Nederlandse staat dit als aanleiding zien om de banden met dit land te heroverwegen...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

Het is echt de reinste onzin om burgerslachtoffers van Israëls bombardementen enkel in rekening van Hamas te brengen. Dit is precies de situatie die IDF ongecontroleerd en ongestraft haar oorlogsmisdaden laat verrichten.
De enige reden dat er geen (correctie, minder, overigens) burgerslachtoffers vallen in Israël is omdat de iron dome daar 24/7 raketten uit de lucht schiet. En als de iron dome het niet doet, dan het vliegdekschip van Amerika wel.

Israël reageert op die raketten.
Vervolgens is Israël de schuldige.

Dat er amper gereport wordt op raketten uit Hamas, omdat ze praktisch allemaal uit de lucht geschoten worden. Dat is beetje het probleem waardoor je weinig eerlijk beeld krijgt van wat er lokaal gebeurd.

Verder ben ik het helemaal eens met feit dat ze beter die muur kunnen bouwen. Maar het is wel lastig als je steeds LEGO/IKEA raketten naar je hoofd krijgt terwijl je aan het bouwen bent.

[ Voor 9% gewijzigd door graceful op 22-10-2023 14:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Trishul
graceful schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

De enige reden dat er geen (correctie, minder, overigens) burgerslachtoffers vallen in Israël is omdat de iron dome daar 24/7 raketten uit de lucht schiet. En als de iron dome het niet doet, dan het vliegdekschip van Amerika wel.

Israël reageert op die raketten.
Vervolgens is Israël de schuldige.

Dat er amper gereport wordt op raketten uit Hamas, omdat ze praktisch allemaal uit de lucht geschoten worden. Dat is beetje het probleem waardoor je weinig eerlijk beeld krijgt van wat er lokaal gebeurd.

Verder ben ik het helemaal eens met feit dat ze beter die muur kunnen bouwen. Maar het is wel lastig als je steeds LEGO/IKEA raketten naar je hoofd krijgt terwijl je aan het bouwen bent.
Dit is dus echt zo'n mythe he. Zo vaak al ontkracht maar blijft maar weer terugkomen hier.
Heb je wel eens gekeken naar wat Israël heeft gedaan in de volgende gebieden:
- Rafah Gaza zijde
- Khan Younis (zuidelijke stad in Gaza waar mensen naar toe moesten vluchten van IDF)
- Westbank met versnelde landjepik en 62 Palestijnen vermoord door kolonisten
- De Orthodox christelijke Kerken en Moskeeën bombarderen

Yeah sure, puur en alleen actie-reactie...

Kijk Israël heeft natuurlijk het recht om zichzelf te verdedigen tegen terroristen. Ik denk dat iedereen het daarmee ook wel eens is. Maar zoveel burgerdoden, elektra, brandstof etc afsluiten, grenzen afsluiten, etc. Dat helpt niet om medelijden op te wekken bij het grote publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Trishul schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Kijk Israël heeft natuurlijk het recht om zichzelf te verdedigen tegen terroristen. Ik denk dat iedereen het daarmee ook wel eens is.
Als iedereen daarmee eens was, dan hadden we stuk minder verdeeldheid gehad. Helaas vinden veel mensen dergelijke daden normaal onder het mom meer vrijheid “enzo”.

Zodra er dan raketten terug komen, dan is het opeens geen vrijheid.

Afsluiten van water, het zou niet mijn methode zijn. Heb geen idee waarom ze in al die jaren geen eigen faciliteiten gebouwd hebben, maar dat zal vast in achtergrond topic besproken zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

graceful schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Ik ook. Maar eerst de gijzelaars vrij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Trishul schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:00:
[...]

Maar zoveel burgerdoden, elektra, brandstof etc afsluiten, grenzen afsluiten, etc. Dat helpt niet om medelijden op te wekken bij het grote publiek.
Dan moet Hamas de kinderen en andere gijzelaars vrijlaten. En wij hoeven geen medelijden. Heb medelijden met de Gazanen die onder Hamas moeten leven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• c-nan
Lordy79 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:41:
[...]

Dan moet Hamas de kinderen en andere gijzelaars vrijlaten. En wij hoeven geen medelijden. Heb medelijden met de Gazanen die onder Hamas moeten leven.
Maar wel bij iedere scheet de antisemitisme kaart trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Er lijken opnieuw Hamas terroristen in Israël binnengekomen te zijn ..

Following the Anti-Tank Guide Missile Attack, Hamas Terrorists are reported to have crossed the Border with the Gaza Strip into Southern Israel a little while ago near the Town of Kissufim with a Firefight then occurring between them and IDF Troops.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

c-nan schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Maar wel bij iedere scheet de antisemitisme kaart trekken.
Als reactie daarop wil ik je graag verwijzen naar

https://gathering.tweaker...message/76915670#76915670

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verschillende accounts melden dit nu:

Nu ook van IDF zelf:

[ Voor 28% gewijzigd door user109731 op 22-10-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Oproep van IS en Al-Qaida om aanslagen te plegen op Israëlische, Amerikaanse en Joodse targets: https://www.theguardian.c...MP=Share_AndroidApp_Other

Dat beloofd wat de komende periode, ook hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Trishul schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:02:
Oproep van IS en Al-Qaida om aanslagen te plegen op Israëlische, Amerikaanse en Joodse targets: https://www.theguardian.c...MP=Share_AndroidApp_Other

Dat beloofd wat de komende periode, ook hier in NL.
Ik weet dat je linked naar een artikel waarin dat wordt beweerd, maar in het artikel kan ik er vrij weinig over terug vinden. Weet jij waar de oproep nog meer wordt beschreven, wellicht met iets meer context? Het is niet omdat ik het niet geloof, maar ik ben meer benieuwd of ze militaire targets in Israël bedoelen of gewoon wereldwijd random targets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

c-nan schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:03:
[...]

Ik weet dat je linked naar een artikel waarin dat wordt beweerd, maar in het artikel kan ik er vrij weinig over terug vinden. Weet jij waar de oproep nog meer wordt beschreven, wellicht met iets meer context? Het is niet omdat ik het niet geloof, maar ik ben meer benieuwd of ze militaire targets in Israël bedoelen of gewoon wereldwijd random targets.
Als ze US doelen, Israëlische doelen en Joodse doelen bedoelen, dan lijkt het me wel duidelijk he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Is inderdaad slecht herleidbaar. Het artikel in de Guardian beschrijft in zowel de kop als in de openingsparagraaf: "Al-Qaida and Islamic State (IS) have called on their followers to strike Israeli, US and Jewish targets, raising the prospect of new terrorist violence in the Middle East or the west.".

En refereert vervolgens:
"According to the Long War Journal, a news website specialising in Islamist violence, al-Qaida’s branches in north and west Africa praised the Hamas attacks on Israel and called for further violence against Jews."

Dan kom je dus uit op:
https://www.longwarjourna...ed-invasion-of-israel.php

Maar US wordt daar eigenlijk niet benoemd. Ook het westen wordt hier niet benoemd.

Dit artikel refereert naar:
https://www.longwarjourna.../2023/10/JNIMAQIMGaza.pdf

Dit is voor mij onleesbaar. Mogelijk dat het hier dus in beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
https://www.ynetnews.com/article/hyt1ncmzt
Yemen PM: Israeli ships in Red Sea will be targeted if Gaza offensive continues

Opmerkelijke statement. Deze PM zit niet overtuigd in het Houthi of SA kamp bij mijn weten.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Lordy79 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:31:
[...]

Als ze US doelen, Israëlische doelen en Joodse doelen bedoelen, dan lijkt het me wel duidelijk he?
Voor mij niet, daarom vraag ik er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:54

Qwerty-273

Meukposter

De oproep voor aanslagen buiten Israël is volgens op basis van het Guardian artikel toe te dichten aan een IS boodschap en de bijbehorende reacties van de Westerse inlichtingendiensten.
The calls to violence will further raise concerns among western officials of a new wave of extremist violence. Last week the heads of MI5 and the FBI said Jewish communities and other groups may face danger from lone actors, Iran or militants. Even before the war in Gaza, European authorities had been warning of a rise in Islamist terrorism on the continent.
...
In a statement, IS offered advice on “practical steps to fight the Jews” but criticised Hamas for its links to Iran and narrow focus on Israel. The group called for attacks against Jews everywhere, but specifically in North America and in Europe.
Welke oproep van IS of waar deze na te lezen is, dat blijf ik je schuldig. Dat wordt niet duidelijk gemaakt in het Guardian artikel.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Qwerty-273 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:12:
[...]

De oproep voor aanslagen buiten Israël is volgens op basis van het Guardian artikel toe te dichten aan een IS boodschap en de bijbehorende reacties van de Westerse inlichtingendiensten.

[...]

Welke oproep van IS of waar deze na te lezen is, dat blijf ik je schuldig. Dat wordt niet duidelijk gemaakt in het Guardian artikel.
Kan aan mij liggen maar het voelt een beetje als een PR move om relevant te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Shamalamadindon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:50:
https://www.ynetnews.com/article/hyt1ncmzt
Yemen PM: Israeli ships in Red Sea will be targeted if Gaza offensive continues

Opmerkelijke statement. Deze PM zit niet overtuigd in het Houthi of SA kamp bij mijn weten.
Yemen is onderdeel van de Arabische liga. Ik vermoed dat je de relatie gewoon in deze moet zoeken. De meeste lidstaten van de Arabische liga:

1. Erkennen Israël niet.
2. Zijn van mening dat het westen Israël te veel zijn gang laat gaan binnen dit conflict.

Om eerlijk te zijn, zal het mij dan ook niet verbazen dat meer landen binnen de Arabische liga zich in deze meer openlijk tegen Israël gaan keren naarmate dit conflict voortduurt. De bevolking binnen de Arabische liga heeft tenslotte gewoon een totaal andere kijk op de situatie als men hier in het westen.

Je hoeft maar een blik te werpen op de voorpagina van Al Jazeera of een willekeurig Engelstalige krant zoals Arab News er op na te slaan om een sfeerimpressie te krijgen van hoe er binnen de Arabische wereld tegen dit conflict gekeken wordt.

Verdeeldheid binnen de Europese politiek is vermoedelijk één van de zaken welk helpt om dit effect nog enigszins te doen beperken. Zolang de EU verdeeld is, is er tenslotte een kans op toenemende roep op de-escalatie vanuit het westen. Vervalt dit, dan zal een harder optreden vanuit de Arabische liga mij niet doen verbazen. Waarin ik niet vermoed dat zij in zullen zetten op openlijke oorlogsvoering met Israël, aangezien dit zinloos is. Maar je het eerder moet zoeken in handelsbeperkingen door bijvoorbeeld ontzeggen van aanwezigheid binnen de Rode Zee, beperken olie import door een deel van de huidige import routes te dwarsbomen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
https://www.haaretz.com/i...c3-d02b-a3db-ffdf22400000

Israel Uses Warplane to Strike in West Bank for First Time Since 2000s

The Israeli military says the airstrike in the Jenin refugee camp targeted a terror cell planning to duplicate border community massacres.
Het escaleert lekker daar zo :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

https://twitter.com/IsraelWarRoom/status/1716353556561772904
The German counter-terrorism and special operations unit GSG 9 landed in Cyprus.
They are now in Cyprus along with American, Italian, Dutch and British special forces.
Wat zou er van ons ingevlogen zijn voor hostage rescue? KCT?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trishul
https://www.defensie.nl/a...l-en-palestijnse-gebieden

Naast de crew van de C-130, ondersteunend personeel en een detachment mariniers. Die laatste waarschijnlijk voor bescherming van personeel. In totaal 200 man.

[ Voor 14% gewijzigd door Trishul op 23-10-2023 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dit was wel te verwachten, want ook op de Westelijke Jordaanoever wonen Hamasleden en hun huizen worden nu met de grond gelijk gemaakt.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sh4d0wman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:42:

Wat zou er van ons ingevlogen zijn voor hostage rescue? KCT?
Ik betwijfel of KCT daar ingezet wordt. Er is welgeteld 1 Nederlandse gijzelaar en dat is iemand die vorige week nog snel even de Nederlandse nationaliteit kreeg omdat de kans op vrijlating dan misschien wat groter is. Enige reden voor Nederland om daar actief te zijn is ter ondersteuning van bondgenoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Trishul schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:48:
[...]

https://www.defensie.nl/a...l-en-palestijnse-gebieden

Naast de crew van de C-130, ondersteunend personeel en een detachment mariniers. Die laatste waarschijnlijk voor bescherming van personeel. In totaal 200 man.
Dus zo te lezen meer om de consulaten te beschermen en eventueel evacuatie van Nederlanders/consulaat, dan voor inzet om onze tot Nederlander gemaakte gijzelaar te redden. Lijkt me dat die GSG9 wel voor bevrijding gijzelaars is of doen deze ook bescherm/evacuatie?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
downtime schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:16:
[...]

Ik betwijfel of KCT daar ingezet wordt. Er is welgeteld 1 Nederlandse gijzelaar en dat is iemand die vorige week nog snel even de Nederlandse nationaliteit kreeg omdat de kans op vrijlating dan misschien wat groter is. Enige reden voor Nederland om daar actief te zijn is ter ondersteuning van bondgenoten.
Er zijn meerdere Nederlanders gegijzeld in Gaza, zij kunnen geen kant op. Tellen zij niet mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
jeanj schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Dus zo te lezen meer om de consulaten te beschermen en eventueel evacuatie van Nederlanders/consulaat, dan voor inzet om onze tot Nederlander gemaakte gijzelaar te redden. Lijkt me dat die GSG9 wel voor bevrijding gijzelaars is of doen deze ook bescherm/evacuatie?
KCT zet je meestal ook niet in om bij consulaat te gaan staan :P

Ik gok dat ze voor SR / MA ingezet worden, DA is meer voor Israël zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
c-nan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:26:
[...]

Er zijn meerdere Nederlanders gegijzeld in Gaza, zij kunnen geen kant op. Tellen zij niet mee?
Ter verduidelijking, ik vermoed dat c-nan hier doelt op mensen van Palesteinse afkomst met een Nederlandse nationaliteit en/of NGO werkers die door het afsluiten van de grens opgesloten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
jeanj schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Op dit moment speculatie, maar ik denk dat ze standby staan om gegijzelden te escorteren vanuit oorlogsgebied. Wat ook zou kunnen is ondersteuning bieden aan Israëlische/Amerikaanse special ops bij een bevrijdingsoperatie.

Interessante background info over GSG-9: https://en.wikipedia.org/wiki/GSG_9 Ze hebben blijkbaar enige ervaring met operaties tegen terroristen en piraten in het buitenland.

[ Voor 6% gewijzigd door Trishul op 23-10-2023 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:54

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Trishul nlmarsof kan in principe hetzelfde als GSG 9. Wie weet of er een detachment is meegekomen "voor het geval dat".

Bron:
Wikipedia: Netherlands Maritime Special Operations Forces

edit:
@Caelorum dat klopt maar omdat GSG-9 het nieuws haalde was er natuurlijk de kans dat er over NL ook ergens wat gepubliceerd was.

Ze hebben nu Rutte op de koffie. Morgen Frankrijk nog uit mijn hoofd.

[ Voor 16% gewijzigd door sh4d0wman op 23-10-2023 13:04 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je gaat vooraf toch niet vernemen of ze worden ingezet of niet. Zelfs achteraf kan het soms jaren tot nooit duren voordat je te horen krijgt waar ze zijn ingezet. Speculeren heeft dus geen zin.

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 23-10-2023 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Shamalamadindon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Ter verduidelijking, ik vermoed dat c-nan hier doelt op mensen van Palesteinse afkomst met een Nederlandse nationaliteit en/of NGO werkers die door het afsluiten van de grens opgesloten zitten.
Het evacueren van mensen die niet door Hamas gegijzeld zijn maar daar gewoon vast zitten omdat de grenzen gesloten zijn kan op meerdere manieren. De makkelijkste manier is gewoon afspraken met Israel en Hamas maken om die mensen de grens met Israel of Egypte te laten passeren en ze daar op te halen. En alternatief zou zijn om ze ergens van het strand van Gaza op te pikken. Ik schat de kans ontzettend klein in dat Nederland militairen inzet om landgenoten met geweld uit Gaza te halen. Zover ik me kan herinneren hebben we nog nooit burgers op zo'n manier uit een oorlogsgebied gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Volgens I24 heeft Israel de Iron Sting voor het eerst ingezet zie https://www.i24news.tv/en...s-deploying-against-hamas CNN had dit ook zag ik met de lunch. De verslaggever van CNN ontdekte dit doordat het geluid anders was en daardoor zochten ze dekking.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Kritiek leveren is het issue ook niet. Maar als je als ambtenaar niet achter het beleid staat, wordt het toch tijd voor een functie elders.

Beleid wordt bepaald door de politiek, niet door de ambtenaren.

Misschien dat de toon wat socialer had gekund, maar het is een vrij feitelijke beschrijving van de situatie zoals deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

unclero

MB EQA ftw \o/

downtime schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:11:
Het evacueren van mensen die niet door Hamas gegijzeld zijn maar daar gewoon vast zitten omdat de grenzen gesloten zijn kan op meerdere manieren. De makkelijkste manier is gewoon afspraken met Israel en Hamas maken om die mensen de grens met Israel of Egypte te laten passeren en ze daar op te halen. En alternatief zou zijn om ze ergens van het strand van Gaza op te pikken. Ik schat de kans ontzettend klein in dat Nederland militairen inzet om landgenoten met geweld uit Gaza te halen. Zover ik me kan herinneren hebben we nog nooit burgers op zo'n manier uit een oorlogsgebied gehaald.
Dit is gewoon onderdeel van de 'haastige evacuatie'-draaiboeken. Mochten dingen niet helemaal lopen in deze Mexicaanse stand-off zoals we willen, moeten we er klaar voor zijn om een heleboel landgenoten / tweedepaspoorthouders uit de regio (en dat gaat om meer dan enkel Israel en Gaza) weg te kunnen halen.
Daarbij worden inderdaad afspraken gemaakt met de huidige machthebbers, maar sinds Kabul weten we ook wel dat we ook rekening moeten houden met een situatie waarbij de huidige machthebbers er niet meer zijn, danwel niet meer bij machte zijn om afspraken na te komen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

unclero schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:17:
[...]

Dit is gewoon onderdeel van de 'haastige evacuatie'-draaiboeken. Mochten dingen niet helemaal lopen in deze Mexicaanse stand-off zoals we willen, moeten we er klaar voor zijn om een heleboel landgenoten / tweedepaspoorthouders uit de regio (en dat gaat om meer dan enkel Israel en Gaza) weg te kunnen halen.
Daarbij worden inderdaad afspraken gemaakt met de huidige machthebbers, maar sinds Kabul weten we ook wel dat we ook rekening moeten houden met een situatie waarbij de huidige machthebbers er niet meer zijn, danwel niet meer bij machte zijn om afspraken na te komen.
Sure. Maar er is een verschil tussen schietend je een weg naar binnen banen of militairen sturen omdat de situatie onzeker is en je geweld niet helemaal uit kunt sluiten. Dat eerste zie ik Nederland niet doen. Het tweede wel.

Denk ook aan het incident in Libië waar we Nederlanders gewoon van het strand opgepikt hebben. En zelfs dat ging niet helemaal goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shamalamadindon
MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:16:

Beleid wordt bepaald door de politiek, niet door de ambtenaren.

Misschien dat de toon wat socialer had gekund, maar het is een vrij feitelijke beschrijving van de situatie zoals deze is.
"Kop houden en blind orders volgen" pakt meestal niet goed uit. Zie recent ook toeslagenschandaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shamalamadindon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:30:
[...]

"Kop houden en blind orders volgen" pakt meestal niet goed uit. Zie recent ook toeslagenschandaal.
Kan zijn, daarom zeg ik ook niet kop houden. Maar zou wat zijn als de ambtenarij zelf beleid gaat bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@MikeyMan dat doen ze echter indirect wel door rapporten wel of niet meteen door te laten gaan naar de top en wel of niet bepaalde teksten op tenmene of bewoordingen te gebruiken. Het is subtiel en kan je ook niet 100% tegen gaan. Wat hier wat bot gebeurt kan dan echter weer totaal niet IMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 16-09 16:40
Israël gaat nieuwe beelde vrijgeven:

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:58:
[...]

Kan zijn, daarom zeg ik ook niet kop houden. Maar zou wat zijn als de ambtenarij zelf beleid gaat bepalen.
Als je kijkt naar de inhoud van de brief staat dat niets anders in dat men zich zorgen maakt over het precedent dat gezet wordt met steun voor het dispropotioneel geweld van de israelische kant. En een oproep om zich in te zetten voor deescalatie van het conflict.

En haar antwoord is ik bepaald wat jullie doen en niet andersom. Let dat deze brief was geschreven namen de ondertekenaars als ambtenaar en burger.

Dat ze een andere visie heeft op het conflict had ook minder authoritair geuit kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:22:
[...]

Een opmerkelijke uitspraak van Yeşilgöz.
Eerder van de ambtenaren. Het is nogal een statement om te beweren dat er geen enkele terughoudendheid wordt getoond. Gezien de technologische mogelijkheden, gelukkig, feitelijk onjuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
sdk1985 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:45:
We are witnessing a Holocaust denial-like phenomenon unfolding in real time.
Wie (buiten wat gebruikelijke gekken) ontkent het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:17
sdk1985 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:00:
[...]

Eerder van de ambtenaren. Het is nogal een statement om te beweren dat er geen enkele terughoudendheid wordt getoond. Gezien de technologische mogelijkheden, gelukkig, feitelijk onjuist.
Ja, kom op zeg. Zolang er geen kernkop op Gaza gedumpt wordt, is er terughoudendheid getoond?
Het ministerie van Gezondheid in Gaza, dat onder controle staat van Hamas, heeft gezegd dat er sinds de oorlog op 7 oktober begon 5087 Palestijnen zijn omgekomen bij Israëlische luchtaanvallen, onder wie meer dan 2000 kinderen. Meer dan 15.000 mensen zouden gewond zijn geraakt. De cijfers kunnen niet onafhankelijk worden geverifieerd.

nos.nl

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
iamerwin schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:12:
[...]

Ja, kom op zeg. Zolang er geen kernkop op Gaza gedumpt wordt, is er terughoudendheid getoond?

[...]
Als dit terughoudheid tonen is, wil ze niet zien los gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
ArgantosNL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:48:
[...]

Als je kijkt naar de inhoud van de brief staat dat niets anders in dat men zich zorgen maakt over het precedent dat gezet wordt met steun voor het dispropotioneel geweld van de israelische kant. En een oproep om zich in te zetten voor deescalatie van het conflict.

En haar antwoord is ik bepaald wat jullie doen en niet andersom. Let dat deze brief was geschreven namen de ondertekenaars als ambtenaar en burger.
Als ze zich vanuit hun rol als ambtenaar zorgen maken, hebben ze meerdere paden om te bewandelen om die zorgen te uiten. Zodra ze op deze manier de openbaarheid zoeken, expliciet als ambtenaar, is de reactie meer dan terecht. Ze betrekken hun rol hierbij, dan is het terecht dat ze op die rol gewezen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
iamerwin schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:12:
[...]

[...]
Zo ver hoef je niet eens te gaan toch? Wellicht even een blik werpen naar de situatie in Oekraïne om een beeld te krijgen wat non-nucleair wapentuig kan aanrichten. Hele steden liggen daar in puin. Israël heeft in de basis de middelen om structureel elk gebouw te laten instorten. Laten we hopen dat het in de Gaza strook niet zo ver komt (alhoewel het gezien de beelden wel die kant op gaat).

Maar nu jij de deur opent; durf jij hamas van een kernwapen te voorzien? Volgens mij zit in het antwoord op die vraag de kern van het begrip terughoudendheid. Daar zit IMO een aanzienlijk verschil in terughoudendheid. Waarmee ik burgerslachtoffers natuurlijk zeker niet wil goed praten.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 23-10-2023 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
ijdod schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

Als ze zich vanuit hun rol als ambtenaar zorgen maken, hebben ze meerdere paden om te bewandelen om die zorgen te uiten. Zodra ze op deze manier de openbaarheid zoeken, expliciet als ambtenaar, is de reactie meer dan terecht. Ze betrekken hun rol hierbij, dan is het terecht dat ze op die rol gewezen wordt.
Iedereen kan een open brief insturen, mogen ambtenaren zich mede als burger niet uitspreken over het conflict. Daarnaast is deze brief niet gestuurt expliciet als ambtenaar maar als ambtenaar en Burger.

Hier komt bij dat de VVD regelmatig op de vingers getikt wordt door ambtenaren over diverse zaken. Bijna alle grote probleem dossiers komen door het negeren van ambtenaren en hun waarschuwingen.

*knip*, mensen geen woorden in de mond leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 24-10-2023 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
sdk1985 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:27:
[...]

Zo ver hoef je niet eens te gaan toch? Wellicht even een blik werpen naar de situatie in Oekraïne om een beeld te krijgen wat non-nucleair wapentuig kan aanrichten. Hele steden liggen daar in puin. Israël heeft in de basis de middelen om structureel elk gebouw te laten instorten. Laten we hopen dat het in de Gaza strook niet zo ver komt (alhoewel het gezien de beelden wel die kant op gaat).

Maar nu jij de deur opent; durf jij hamas van een kernwapen te voorzien? Volgens mij zit in het antwoord op die vraag de kern van het begrip terughoudendheid. Daar zit IMO een aanzienlijk verschil in terughoudendheid. Waarmee ik burgerslachtoffers natuurlijk zeker niet wil goed praten.
Met de gigantische inbalanse in macht wordt hier met terughoudenheid gehandeld? Of zijn ze gewoon constant de grens aan het opzoeken waar ze mee weg kunnen komen geopolitiek gezein? Waarom denk je dat ze de beelden naar buiten gaan brengen van Hamas terroristen. Wat voor zinnig iets is er uit te halen behalve haat richting Hamas en palestijnen aan wakkeren zodat nog extreemer geweld toegestaan wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:54

Qwerty-273

Meukposter

sdk1985 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:45:
Israël gaat nieuwe beelde vrijgeven:
[Twitter]
Dit is wel goed voor onafhankelijke bevestiging (al zou ik daar eerder goede onderzoeksjournalisten willen zien dan de sensatie schrijvers). Er is door veel partijen erg veel geroepen, van ontkenners die alleen willen erkennen dat alle slachtoffers Israëlische soldaten waren tot overdrijvende groepen die vele overdrijvende beschuldigingen hebben geuit waar tot nu toe geen bewijs van is gepubliceerd in het openbaar.

Ik denk dat het goed is voor de geschiedenis dat het duidelijk is wat er allemaal heeft plaatsgevonden tijdens deze moordpartijen / aanslag. Hoe gruwelijk de beelden en fysieke bewijzen ook mogen zijn, een onafhankelijke bevestiging is veel waard. En daarbij is het zaak om de feiten zonder emotie op te kunnen schrijven. En ja, aan het daadwerkelijke rapport zal nog lang gewerkt worden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
Qwerty-273 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:38:
[...]

Dit is wel goed voor onafhankelijke bevestiging (al zou ik daar eerder goede onderzoeksjournalisten willen zien dan de sensatie schrijvers). Er is door veel partijen erg veel geroepen, van ontkenners die alleen willen erkennen dat alle slachtoffers Israëlische soldaten waren tot overdrijvende groepen die vele overdrijvende beschuldigingen hebben geuit waar tot nu toe geen bewijs van is gepubliceerd in het openbaar.

Ik denk dat het goed is voor de geschiedenis dat het duidelijk is wat er allemaal heeft plaatsgevonden tijdens deze moordpartijen / aanslag. Hoe gruwelijk de beelden en fysieke bewijzen ook mogen zijn, een onafhankelijke bevestiging is veel waard. En daarbij is het zaak om de feiten zonder emotie op te kunnen schrijven. En ja, aan het daadwerkelijke rapport zal nog lang gewerkt worden.
Dit soort beelden vrijgeven, midden in conflict doe je voor accurate slachtoffer tellen. Dat doe je voor andere redenen. Er zijn nouwelijks mensen die maar iets of wat te zeggen hebben die de aantallen van de slachtoffers ontkennen.

Als je het wil archiveren voor de geschiedenis dan ga je deze schit niet zomaar publiceren met algemene toegang voor iedereen. Op twitter waren er al wat bodycam beelden langskomen(verder niet bekeken) ik heb dus geen flouw idee of dit de zelfde beelden betreft of dit van andere Hamas terroristen zijn.

Dit klinkt mij heel erg in de oren als "Kijk hoe gruwelijk Hamas is, wat wij doen is terecht" het plan is van de release van deze beelden. Er is verder geen goede reden zeker niet als je doel deescalatie is om die beelden om zo'n manier te gebruiken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
ArgantosNL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:48:
[...]

Dat ze een andere visie heeft op het conflict had ook minder authoritair geuit kunnen worden.
Als ambtenaar én burger?

Als burger kunnen ze inderdaad schrijven wat ze willen, als ambtenaar hebben ze uit te voeren wat ze opgedragen wordt.

Yeşilgöz heeft groot gelijk, kort houden die gasten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
ArgantosNL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Dit soort beelden vrijgeven, midden in conflict doe je voor accurate slachtoffer tellen. Dat doe je voor andere redenen. Er zijn nouwelijks mensen die maar iets of wat te zeggen hebben die de aantallen van de slachtoffers ontkennen.

Als je het wil archiveren voor de geschiedenis dan ga je deze schit niet zomaar publiceren met algemene toegang voor iedereen. Op twitter waren er al wat bodycam beelden langskomen(verder niet bekeken) ik heb dus geen flouw idee of dit de zelfde beelden betreft of dit van andere Hamas terroristen zijn.

Dit klinkt mij heel erg in de oren als "Kijk hoe gruwelijk Hamas is, wat wij doen is terecht" het plan is van de release van deze beelden. Er is verder geen goede reden zeker niet als je doel deescalatie is om die beelden om zo'n manier te gebruiken.
Denk dat het juist wel goed is, vooral om te begrijpen wat dit met Israël heeft gedaan.

Als jouw gezinsleden, sommigen nog baby's, voor je ogen worden verkracht, gemarteld en vermoord heb je niet zoveel behoefte aan een diepzinnige analyse met allerlei kritiekpunten op je handelen van een armchair specialist uit Europa.

Let wel: dat betekent niet dat ik vind dat alles maar los moet gaan, maar het beeld dat nu de boventoon voert (anti-Israël demonstraties in de Europese straten en modieus kritische BN'ers op de TV) hebben na de verschrikkingen die de Israëlieten hebben meegemaakt waarschijnlijk niet het dempende effect op hun gemoed waartoe wel opgeroepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
alexbl69 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:07:
Let wel: dat betekent niet dat ik vind dat alles maar los moet gaan, maar het beeld dat nu de boventoon voert (anti-Israël demonstraties in de Europese straten en modieus kritische BN'ers op de TV) hebben na de verschrikkingen die de Israëlieten hebben meegemaakt waarschijnlijk niet het dempende effect op hun gemoed waartoe wel opgeroepen wordt.
Gaza binnen vallen zal dat ook niet hebben. Hamas vernietigen is onmogelijk, de volgende generatie staat al klaar dankzij het geweld van de afgelopen weken. Het zal alleen maar dode IDF soldaten opleveren en een mogelijke escalatie in de West Bank en met Hezbollah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
Shamalamadindon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:18:
[...]

Gaza binnen vallen zal dat ook niet hebben. Hamas vernietigen is onmogelijk, de volgende generatie staat al klaar dankzij het geweld van de afgelopen weken. Het zal alleen maar dode IDF soldaten opleveren en een mogelijke escalatie in de West Bank en met Hezbollah.
Maar niets doen levert ook alleen dode mensen (in Israel) op want Hamas zal ook niet stoppen met geweld zolang ze support krijgen voor hun terreur. Ik vind het echt verschrikkelijk hoor al die doden maar het is toch onterecht dat Israel niets mag doen terwijl ook nog steeds dagelijks raketten op Israel afgevuurd worden.

Diplomatiek zijn landen als Iran en Saudie Arabie aan de beurt maar die doen niets en vinden het wel prima. Die kunnen het vrij simpel alllemaal stoppen maar die hebben nu ook bloed op hun hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
Shamalamadindon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:18:
[...]

Hamas vernietigen is onmogelijk, .........
Waarom denk je dat? Het is niets meer dan een clubje gehersenspoelde extremisten en van dat soort groeperingen zijn er al velen vernietigd.
Gevalletje 'wishful thinking'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Shamalamadindon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Ik bedoel gewoon Nederlanders, die vanwege het sluiten en bombarderen van grenzen het land niet uit kunnen.

Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Doel topic[/font]
Dit topic is voor dagelijkse ontwikkelingen. Voor achtergronden is er:
[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict : achtergronden
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Hoofdregels:
• Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
• Geen propaganda
• Geen blindelings partijdige posts
• Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten de Geneefse conventie.
• Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag

Overige topic regels:
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen schokkende beelden.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.
• Geen sealioning
• Geen linkdrops of videodrops.
• Geen rants
• Geen godwins
• Niet reageren op overduidelijk slechte reacties

[html]<script> // Dit script voegt een extra verstuur-knop toe op de plaats-reactie-pagina, om direct naar het achtergrondentopic te posten! // Auteur: .oisyn, getweaked door NMH achtergrondenTopicId = 2211418; // Pas deze aan als het achtergronden discussietopic wijzigt! window.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var form = document.getElementById("message_form"); if (!form) return; var el = document.querySelector("#message_form input~[type=submit]~[value=Verstuur]"); if (!el) return; var formAction = form.action.substr(0, form.action.lastIndexOf("/") + 1) + achtergrondenTopicId ; el.insertAdjacentHTML("afterEnd", '<input type="submit" class="ctaButton" value="Plaats in achtergrondentopic" formaction="' + formAction + '">'); }); </script>[/html]