[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste
Acties:
  • 197.515 views

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:30

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen

Doel topic
Bespreek hier de dagelijkse ontwikkelingen bij het conflict tusen Israël en Hamas.
Gevoeligheid van dit conflict
We begrijpen dat een situatie als dit de nodige emoties oproept. Maar willen we willen de discussie hier graag inhoudelijk en constructief houden.

Reageer dus graag beheerst en terughoudend.

Dit topic is niet bedoelt als emotionele uitlaatklep, neem a.u.b. even pauze of ga iets anders doen als je geraakt wordt door dit conflict.
Wat is ontopic
Alle actuele gebeurtenissen.
Wat is offtopic
Alles qua achtergronden bij het conflict, daarvoor hebben we [ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict: achtergronden.

Topic regels

Voor dit topic gelden de volgende topic regels:
Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
Probeer de discussie professioneel en nieuwswaardig te houden op de hoofdzaken. Gebruik bronnen die een betrouwbare relatie hebben met het conflict.

Randzaken zoals wat er op sociale media speelt, wat influencers of BN'ers zeggen of bij diverse talksshows wordt besproken is niet nieuwswaardig.
Geen propaganda
Al sinds de uitvinding van communicatiemedia wordt er bij oorlog propaganda gemaakt. We verlangen van deelnemers om topic (zover mogelijk) schoon van te houden. Dubbelcheck je bronnen.
Geen blindelings partijdige posts
Dit is een Nederlands forum en we zijn niet direct betrokken bij het conflict.
Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten het internationaal humanitair recht.
Bij het conflict is het mogelijk dat het internationaal humanitair recht wordt overtreden, zelf zulke suggesties maken is ongewenst. Oa. de Geneevse conventie valt binnen dit recht
https://nl.wikipedia.org/...ationaal_humanitair_recht
Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag
We zijn een gemodereerd forum, ga geen meta-discussie met elkaar aan of commentaar geven op elkaars postgedrag. Dit is extreem storend en leid af van de discussie. Maak alleen een topic report aan en laat het verder aan moderatie.
Overige regels
  • Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
  • Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
  • Geen schokkende beelden.
  • Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
  • Geen whataboutisms.
  • Geen drogredenaties.
  • Geen racisme.
  • Geen sealioning.
  • Geen linkdrops of videodrops.
  • Geen rants.
  • Niet reageren op overduidelijk slechte reacties; maak in plaats daarvan een TR.
Zero-Tolerance Beleid
Bij beleid horen helaas ook sancties als sturing niet helpt, in een zero-tolerance topic als dit grijpen we als moderatie sneller in en volgen ook sneller bans. Ook verwijderen we sneller complete discussies als die als te verstorend en tegen de beleidsregels worden beschouwd.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 10-10-2023 23:56 ]

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:36
*knip* offtopic

[ Voor 86% gewijzigd door polthemol op 10-10-2023 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Fwiw, zag ik gisteren op Al Jazeera, vrij vertaald, een analyst die denkt dat Israel er ook op mikt dat een humanitaire crisis in Gaza er toe leidt dat de landen die 'de Palestijnen steunen' (o.a. Egypte, EU) zich uiteindelijk gedwongen voelen om m.n. via de Egyptische grens de Palestijnen uit de Gaza strook op te nemen.

Dat sluit ook aan bij deze oproep:

en

Verder, alhoewel de meest geziene analyse is dat de IDF acties tot meer Hamasleden leiden, valt het ook niet uit te sluiten dat Hamas onder druk komt te staan van dat deel van de Palesteinse bevolking dat klaar is met het geweld en in vrede een positief gerichte samenleving wil opbouwen. Hopelijk is dat een groot deel van de bevolking.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-04 13:54

Phntm

Tlingelingeling

Help!!!! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:08:
Fwiw, zag ik gisteren op Al Jazeera, vrij vertaald, een analyst die denkt dat Israel er ook op mikt dat een humanitaire crisis in Gaza er toe leidt dat de landen die 'de Palestijnen steunen' (o.a. Egypte, EU) zich uiteindelijk gedwongen voelen om m.n. via de Egyptische grens de Palestijnen uit de Gaza strook op te nemen.

Dat sluit ook aan bij deze oproep:

[Twitter]

en
[Twitter]

Verder, alhoewel de meest geziene analyse is dat de IDF acties tot meer Hamasleden leiden, valt het ook niet uit te sluiten dat Hamas onder druk komt te staan van dat deel van de Palesteinse bevolking dat klaar is met het geweld en in vrede een positief gerichte samenleving wil opbouwen. Hopelijk is dat een groot deel van de bevolking.
Waar zouden de Palestijnen dan naartoe moeten? Eruit trappen kan nu makkelijk. Volgt dan hierna de overige scherven in de West Bank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Egypte, SA, EU etc.

Westbank lijkt me niet. Tenzij de Westbank de Hamas way gaat overnemen.

[ Voor 66% gewijzigd door Help!!!! op 10-10-2023 11:12 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Trishul schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

Klinkt eigenlijk als een plausibele theorie. Wat ik me nog wel afvraag, in Gaza wonen 2 miljoen mensen, dat is bijna 20x zoveel als in Nagorno-Karabakh. Daarnaast is de grens met Egypte wel krap om snel 2 miljoen mensen te laten passeren. Even ervan uitgaande dat de overige grenzen dicht blijven in de komende periode.
Laat staan supportende logistiek en eeeeh...
Egypte moet het ook nog willen natuurlijk. Naast de gevolgen van opeens 2 miljoen man extra op je grondgebied is het ook 2 miljoen man waarvan een deel overwegend Hamas support en dus ook moslim broederschap. Dat is de partij die door de huidige generalisimo uit de regering gewipt is.

En dan hebben we het nog niet eens over de reactie vanuit Hezbollah/Fatah/Iran en eventueel andere partijen.
Ik kan me zo voorstellen dat er ook in Jordanie/SA/etc interne druk zal komen om er wat van te vinden.

Vanuit oogpunt Israel lost het de zaak misschien op, maar ik vermoed dat de regio er op lange termijn niet op voorruit zal gaan.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:44
Shamalamadindon schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Laat staan supportende logistiek en eeeeh...
Egypte moet het ook nog willen natuurlijk. Naast de gevolgen van opeens 2 miljoen man extra op je grondgebied is het ook 2 miljoen man waarvan een deel overwegend Hamas support en dus ook moslim broederschap. Dat is de partij die door de huidige generalisimo uit de regering gewipt is.

En dan hebben we het nog niet eens over de reactie vanuit Hezbollah/Fatah/Iran en eventueel andere partijen.
Ik kan me zo voorstellen dat er ook in Jordanie/SA/etc interne druk zal komen om er wat van te vinden.

Vanuit oogpunt Israel lost het de zaak misschien op, maar ik vermoed dat de regio er op lange termijn niet op voorruit zal gaan.
Eens, je creëert daarmee gewoon weer een extra broedplek voor extremisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-04 21:16
Trishul schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:37:
[...]

Klinkt eigenlijk als een plausibele theorie. Wat ik me nog wel afvraag, in Gaza wonen 2 miljoen mensen, dat is bijna 20x zoveel als in Nagorno-Karabakh. Daarnaast is de grens met Egypte wel krap om snel 2 miljoen mensen te laten passeren. Even ervan uitgaande dat de overige grenzen dicht blijven in de komende periode.
Egypte heeft al ca. 400.000 vluchtelingen, die gaan er niet 2 miljoen Palestijnen bovenop gooien -- Dit is een Israëlisch probleem -- zelf gecreëerd door het beleid wat ze de afgelopen tientallen jaren hebben gevoerd; de vraag is of Europa/VS stilletjes toe zullen blijven kijken terwijl Israel war-crimes begaat -- ik denk van wel, de vraag is of het houdbaar is op lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
*knip* offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 10-10-2023 12:23 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zie ook niet gebeuren dat Egypte een significant aantal Palestijnen toelaat. Die starten nog liever een oorlog om dat te voorkomen.

De ervaringen in de regio met het toelaten van grote groepen Palestijnen zijn niet goed. Elke plek waar ze neerstrijken wordt uitvalsbasis voor nieuwe aanvallen op Israel. Plus dat er voorbeelden zijn waar Palestijnen zich tegen de regering van het gastland keerden.

Wikipedia: Zwarte September (conflict)

[ Voor 12% gewijzigd door downtime op 10-10-2023 12:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 15:42
Phoe wat een figuren. Doorgeschoten gedachten..

Member of Netanyahu's party calls for nuclear strike on Gaza
Tally Gotliv, part of Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu's Likud party, has claimed Israel should use a "doomsday weapon" on the Gaza Strip.

Bron: https://www.euronews.com/...s-gaza-battered-overnight

[ Voor 3% gewijzigd door sanane op 10-10-2023 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:53

Israël is bezig om mensen vanuit het buitenland naar huis te halen om mee te helpen.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

sanane schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:08:

Tally Gotliv, part of Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu's Likud party, has claimed Israel should use a "doomsday weapon" on the Gaza Strip.

Tally Gotliv is sowieso gek en wordt ook in haar eigen partij als loose cannon gezien. Heeft ook nog wel spreekverboden opgelegd gekregen door de partij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:38

Standeman

Prutser 1e klasse

sanane schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 13:08:

Zij is volgens mij de Medvedev van Israël. Dus een korreltje zout is wel nodig.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 10:08

Lordy79

Verdrietig

Hamas geeft aan dat ze om 17.00 u lokale tijd (dus 16.00 NL tijd) een raketaanval gaan doen op de stad Ashkelon en maant iedereen om voor die tijd vertrokken te zijn.

https://twitter.com/WarMonitors/status/1711715725012766728?

edit:
as we speak zijn er ook raketaanvallen op "buitenwijken" van Tel Aviv zoals Bnei Brak & Ramat Gan.

[ Voor 19% gewijzigd door Lordy79 op 10-10-2023 14:28 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Wellicht wat onderbelicht, er zijn ook wat ongeregeldheden gaande in de West Bank.

https://israelpalestine.liveuamap.com/

Voornamelijk schieten op checkpoints zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Lordy79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:26:
Hamas geeft aan dat ze om 17.00 u lokale tijd (dus 16.00 NL tijd) een raketaanval gaan doen op de stad Ashkelon en maant iedereen om voor die tijd vertrokken te zijn.

edit:
as we speak zijn er ook raketaanvallen op "buitenwijken" van Tel Aviv zoals Bnei Brak & Ramat Gan.
En raket aanvallen op TLV airport.

https://twitter.com/Mayad...tatus/1711720737008980139

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

Zojuist weer de schuilkelder opgezocht (woon iets ten noorden van Tel Aviv).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Lordy79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 15:13:
[...]

Zojuist weer de schuilkelder opgezocht (woon iets ten noorden van Tel Aviv).
Pfff sterkte! Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Lijkt er op dat onze regering ook wakker is geworden. Er is vanuit BuZa een verzoek ingediend naar KLM voor repatriëring.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-04 18:32
Ik vind het zo indrukwekkend en bizar om allemaal te volgen en lezen. De rillingen krijg je er van, als je leest en ziet (en ik skip zo veel mogelijk de echt heftige beelden) hoe baby's gewoon onthoofd zijn, hoe meiden verkracht zijn naast hun neergeschoten vrienden op het feest, hoe ouderen, gezinnen, kinderen, ontvoerd werden tijdens deze bizarre en totaal onmenselijke daden. Dat volwassen mannen, opgegroeid in haat, zo ver kunnen gaan, om zonder medelijden je tot de meest onschuldigen te richten. Als totale teams, dit gepland uitvoeren. Ik kan er met mijn hoofd op geen enkele manier bij en ik krijg gewoon geen werk uit mijn handen als ik al deze pijn lees.
En dan nu alles wat nog mogelijk gaat volgen, beide kanten op. Het is één verschrikking en ik wil dit gewoon even van me afschrijven om nog iets van sanity te bewaren.

Knuffel je gezin, je geliefde of familie lid nog maar even extra in deze barre tijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En verder een gezamenlijk statement van de grote westerse landen
Volledig statement hier: https://pbs.twimg.com/med..._nT?format=jpg&name=large
Staat verder weinig concreets in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Er gaat ook weer veel misinformatie rond (dankzij Musk's geniale promotie van blauwe vinkjes 🤡). Elliot Higgins van Bellingcat heeft het filmpje onderzocht van een kerk in Gaza die zou zijn aangevallen. Dit filmpje is nep.

https://nitter.net/EliotHiggins/status/1711613868634505382

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:22
Lordy79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:26:

edit:
Op de GAZA livestream zie je inderdaad dat ze 10tallen raketten afvuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

technoaddict schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:02:
[...]

Op de GAZA livestream zie je inderdaad dat ze 10tallen raketten afvuren.
(net weer 2x de kelder in)

Op dit moment is er (volgens Hamas) een enorme aanval op Ashdod begonnen.

Ashdod heeft ca 225.000 inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-04 20:50

Winkiller

De Mopperpot

Demissionair premier Rutte vertrouwt erop dat burgemeesters zullen ingrijpen bij pro-Hamas-demonstraties. Dat laat hij dinsdag weten aan de Tweede Kamer. Rutte stelt dat Palestijnen het recht hebben om te demonstreren in Nederland, maar dat antisemitische leuzen en pro-Hamas-uitingen ’onacceptabel’ zijn.

https://www.telegraaf.nl/...j-pro-hamas-demonstraties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:31
Aangezien de Israëlische steden aangevallen worden, vraag ik me af waar Israël dan op wacht? Waarom trekken ze Gaza nog niet in om te zuiveren van Hamas/Qassam brigades?

Of is de troepenmacht van 300k nog niet compleet? Ik kan me wel voorstellen dat ze ook weer niet staan te springen om huis aan huis met mankrachten te gaan vechten. Enerzijds is het risico hoog, maar anderzijds zal het moreel nu wel hoog liggen bij de Israëlische strijdkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Trishul schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:15:
Aangezien de Israëlische steden aangevallen worden, vraag ik me af waar Israël dan op wacht? Waarom trekken ze Gaza nog niet in om te zuiveren van Hamas/Qassam brigades?
Gaza intrekken betekent 1000-en slachtoffers, als je mazzel hebt. Aan beide kanten. Je geweldige dure uitrusting maakt niet meer zoveel uit als je van deur tot deur moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:31
PWM schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:22:
[...]

Gaza intrekken betekent 1000-en slachtoffers, als je mazzel heb. Aan beide kanten. Je geweldige dure uitrusting maakt niet meer zoveel uit als je van deur tot deur moet gaan.
Dat snap ik en is zeker zo. Aan de andere kant, er is hier een tweaker die steeds zijn schuilkelder in moet. En de Iron dome houdt niet alle raketten tegen.
Hamas kan niet eindeloos zo blijven doorgaan met beschietingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Trishul schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:29:
[...]

Dat snap ik en is zeker zo. Aan de andere kant, er is hier een tweaker die steeds zijn schuilkelder in moet. En de Iron dome houdt niet alle raketten tegen.
Was net op de livestream wel vrij goed zichtbaar dat vlak nadat Hamas raketten afvuurde die locatie bestookt werd door Israël. Israël heeft natuurlijk continu vliegtuigen in de lucht om z.s.m. locaties onder vuur te nemen.

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De raketten zullen toch ook wel een keer op zijn zou je zeggen. Niet vandaag, maar later in de week wel.

De laatste keer dat ik in Israel was, 10 jaar geleden, moesten ze nog lachen om die rakketten. Dan zeiden ze dat je alleen moest uitkijken dat je hem niet recht op je kop kreeg. Maar wat ze nu afschieten is toch wel het echte werk en er zijn landen die er zelf geen duizenden op voorraad hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:22
London schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Was net op de livestream wel vrij goed zichtbaar dat vlak nadat Hamas raketten afvuurde die locatie bestookt werd door Israël. Israël heeft natuurlijk continu vliegtuigen in de lucht om z.s.m. locaties onder vuur te nemen.
Klopt ja. Ze sturen inderdaad vliegtuigen erop af.
Ik zit nu CNN te kijken met oa 2 journalisten doe live verslag doen. De ene is dicht bij de grens met Gaza en de ander is in Ashkelon. Als Hamas iets afvuurt zegt die ene bij de grens “yo truus er komen weer wat raketten op je af”. Zij ziet dan idd die raketten vlak boven haar door de iron dome gepakt worden. Af en toe lijkt er wel iets doorheen te komen want er rookt wel wat op de achtergrond. Maar meeste wordt uit de lucht geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 10:12
Trishul schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:29:
[...]

En misschien wíl Hamas ook wel Israëlische grondtroepen de Gaza-strook 'inlokken'. Straat- en huis-aan-huis gevechten in een dichtbevolkt gebied, zal betekenen dat er enorm veel burgerslachtoffers zullen vallen. De afschuwelijke beelden zoals wij nu zien uit het zuiden van Israël, zullen dan uit Gaza komen. Mogelijk hoopt de leiding van Hamas dat dát soort beelden de woede opwekt van de bevolking van (Arabische) landen in de regio, waardoor de regimes van deze omringende landen, onder druk van deze 'volkswoede' moeten gaan 'handelen', waardoor het conflict zal escaleren.

Maar goed, ik ben geen expert.

[ Voor 3% gewijzigd door bernard038 op 10-10-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40

flessuh

Set sail for fail!

bernard038 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:41:
[...]

En misschien wíl Hamas ook wel Israëlische grondtroepen de Gaza-strook 'inlokken'. Straat- en huis-aan-huis gevechten in een dichtbevolkt gebied, zal betekenen dat er enorm veel burgerslachtoffers zullen vallen. De afschuwelijke beelden zoals wij nu zien uit het zuiden van Israël, zullen dan uit Gaza komen. Mogelijk hoopt de leiding van Hamas dat dát soort beelden de woede opwekt van de bevolking van (Arabische) landen in de regio, waardoor de regimes van deze omringende landen, onder druk van deze 'volkswoede' moeten gaan 'handelen', waardoor het conflict zal escaleren.

Maar goed, ik ben geen expert.
Dat soort manipulatie zijn ze daar wel goed in aangezien de term "Pallywood" daar vandaan komt.
Veelal dezelfde "slachtoffers" te zien op beelden.. soms zelfs als overledene.

Dus ja, als er inderdaad grondtroepen binnen trekken en nog meer burgerslachtoffers maken dan de bombardementen nu zal daar zeker gebruik van gemaakt worden voor publieke opinie.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Brandende auto's te zien op de beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:32
Saturation of air defense werkt dus kennelijk ook tegen zoiets geavanceerd als een Iron Dome defense system?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:12:
Saturation of air defense werkt dus kennelijk ook tegen zoiets geavanceerd als een Iron Dome defense system?
Maar natuurlijk.

Bovendien het moet ook nog ergens neerstorten (werkt niet zoals met ruimtevaart middels dampkring, wat ook niet waterdicht is). Als je brokstukken op je hersenpan krijgt, heb je een probleem.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 18:13
Hoe groot zou de kans zijn dat Hezbollah mee zou gaan helpen met het verzet? Nu is het vooral een hele oneerlijke strijd. Hezbollah beschikt over veel modernere wapens dan het verzet zelf heeft. Voorlopig houden ze zich nog op de vlakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-04 18:58
Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:12:
Die tactiek werkt in principe altijd, je kunt maar zoveel doelen tegelijk raken. Tracking lijkt met het issue niet maar de hoeveelheid munitie en verwerkingssnelheid van een systeem als Iron Dome zal wel tot het uiterste worden gepushed.

Iron Dome is natuurlijk niet bedoeld om alles neer te halen (al heeft het geloof ik een 90% succesrate) maar lanceert alleen tegen de projectielen die "gevaarlijk" zijn. Alles wat op een veldje buiten bewoond gebied neer komt spendeert het systeem in principe geen munitie aan.

Maar ja, met zoveel doelen moet je 1 zoveel verwerken en berekenen en 2 moeten de launchers gevuld blijven. Zal een combi van beide zijn in mijn ogen. Daarom willen ze, naast kosten, z.s.m. door ontwikkelen naar een laser variant van het systeem. (kun je overigens ook kleinere doelen meer raken) Maar hier zit weer het nadeel in dat je beperkt wordt in het aantal doelen dat je tegelijk kunt onderscheppen.

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 10-10-2023 17:25 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
fisherman schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:23:
Hoe groot zou de kans zijn dat Hezbollah mee zou gaan helpen met het verzet? Nu is het vooral een hele oneerlijke strijd. Hezbollah beschikt over veel modernere wapens dan het verzet zelf heeft. Voorlopig houden ze zich nog op de vlakte.
Met "het verzet" bedoel je "de terroristen"? Het doden en onthoofden van babies heeft namelijk niets met verzet te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

Jerie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:23:
[...]

Maar natuurlijk.

Bovendien het moet ook nog ergens neerstorten (werkt niet zoals met ruimtevaart middels dampkring, wat ook niet waterdicht is). Als je brokstukken op je hersenpan krijgt, heb je een probleem.
Dat is precies waarom we nadat het luchtalarm gestopt is ook (minimaal) nog tien minuten in de schuilkelder zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 23-04 09:35

Jumpiefox

Hoi ?

user109731 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:27:
[...]

Met "het verzet" bedoel je "de terroristen"? Het doden en onthoofden van babies heeft namelijk niets met verzet te maken.
*knip*, whataboutisme.

[ Voor 47% gewijzigd door NMH op 10-10-2023 21:41 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
*knip*, dit is hier niet gewenst.

[ Voor 194% gewijzigd door NMH op 10-10-2023 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
.

[ Voor 99% gewijzigd door R3M1 op 10-10-2023 17:57 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:36
Moet deze discussie niet in het andere topic? Het begint zo weer opnieuw.

Ik zie graag alleen de ontwikkelingen van deze oorlog hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
.

[ Voor 99% gewijzigd door R3M1 op 10-10-2023 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
.

[ Voor 99% gewijzigd door R3M1 op 10-10-2023 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Het is wachten tot het hier ook los gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

user109731 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:58:
[Twitter]
Het is wachten tot het hier ook los gaat.
Hebben die niet altijd al van die mini skirmishes heen en weer daar op die grens?
Denk dat hezbollah niet meer dan beetje wilt laten zien o we zijn er ook en doen een beetje mee! Om laten te kunne zeggen ja wij hielpen ook?
Hezbollah is zeker geen Hamas maar hun gevaar ligt denk ik meer in guerilla warfare toch. Niet echt invading capaciteit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Echt waanzin wat daar in Kfar Azab gebeurd is:
“Het is moeilijk onder woorden te brengen”, getuigt Nicole Zedek van de Israëlische nieuwszender ‘i24NEWS’. “Soldaten zeggen dat ze onthoofde baby’s zagen en hele gezinnen die doodgeschoten waren in hun bed. Een commandant getuigde dat ze de lichamen van 40 baby’s wegvoerden op brancards. Het ruikt hier naar de dood.”

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:41
XWB schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:20:

[...]
Beesten zijn het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

[...]
Met dit soort lui kan je geen dialoog meer voeren. Hoe ver ben je dan heen zeg 8)7 .

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hier filmpje van een reporter op locatie die het daar over heeft

Een simpele google search levert ook genoeg op want het is vrij uitgebreid in het nieuws geweest. Foto's heb ik gelukkig niet gezien. Geen idee of deze publiek zijn.

En tja er zijn inmiddels ook foto's van blijkbaar verbrandde babies..... Onduidelijk of ze al vermoord waren en daarna in brand gestoken of als gevolg van in brand gestoken huis oid of daadwerkelijk levend verbrand.

Het is iig allemaal waanzin ten top.

[ Voor 72% gewijzigd door NMH op 10-10-2023 21:42 ]

PC Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-04 18:58

[...]
Je moet ook de toon eens horen van de verslaggevers ter plaatse, je hoort uit de toon en manier waarop ze praten dat ze dingen hebben gezien die ze niet voor mogelijk hadden gehouden in dit conflict.

Zaken die je eigenlijk alleen aan een IS achtige partij zou toeschrijven, niet aan een HAMAS die zo begaan zegt te zijn met de Palestijnse zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1

[...]
*knip* s.v.p. niet de bron diskwalificeren zonder deze zelf te checken.

Het zal wel ergere vormen aannemen als het doorspekt wordt met AI

[ Voor 54% gewijzigd door defiant op 10-10-2023 23:14 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De pers is ter plekke en heeft verslag gedaan, dit heeft verder niets met X te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 10-10-2023 23:14 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Overigens schijnt IDF nu ook, op zijn minst vlakbij, de Egyptische grensovergang te bombarderen.

IDF had al aangekondigd evt. transporten vanuit Egypte te bombarderen.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 22:36
Help!!!! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:29:
[...]

Een simpele google search levert ook genoeg op want het is vrij uitgebreid in het nieuws geweest. Foto's heb ik gelukkig niet gezien. Geen idee of deze publiek zijn.
Ik scrollde vanmiddag toevallig langs foto's die ik wel liever niet had gezien, was op een pagina van iemand die al het nieuws verzamelde dus had het niet zien aankomen. Waren gelukkig geen lichamen op te zien, maar waren auto kinderzitjes met vlekken op hoofd hoogte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Pompi schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

Ik scrollde vanmiddag toevallig langs foto's die ik wel liever niet had gezien, was op een pagina van iemand die al het nieuws verzamelde dus had het niet zien aankomen. Waren gelukkig geen lichamen op te zien, maar waren auto kinderzitjes met vlekken op hoofd hoogte...
Klopt helaas. Probeer zo min mogelijk van wat ik tegenkom echt te (be)kijken. Het is gewoon te gruwelijk en te bizar.

PC Specs

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
R3M1 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:31:
[...]

*knip*
Wat jij met jouw post doet is misinformatie verspreiden middels bagatelliseren.

Iemand brengt iets naar voren dat afschuwelijk is, en komt met een bron.

Dan kom jij met een reactie over dat er veel misinformatie in deze oorlog aan de gang is. Dat statement is op zich waar (al is 'veel' nietszeggend; ik laat ook veel scheten, tja *shrug*), en ik heb daar eerder al over gepost. Jij post nu precies hetzelfde maar dan een andere bron. Het zou je sieren om dan de vorige bron te quoten, en dan te zeggen: 'ik heb hier nog een bron'.

De Volkskrant heeft hier trouwens ook een artikel over: https://www.volkskrant.nl...bieuze-accounts~b00256c5/

Echter nu quote je iets geheel anders (en daarnaast heel lugubers) waar [voor zover we weten] helemaal geen sprake is van misinformatie. En voor zover we weten is: we hebben daar geen bewijs voor. De bron die je aanhaalt sluit helemaal niet aan bij dit specifieke voorval. Bovendien kun je zoals iemand anders al heeft gezegd meerdere bronnen van gangbare media vinden die het ook rapporteren.

*knip* s.v.p. de ander niet aanspreken op postgedrag, maak alleen een topic report aan.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 10-10-2023 23:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Overigens nu ook CNN die op camera bevestigd.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 10-10-2023 19:07 ]

PC Specs

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 22:29
[...]

*knip*
*knip* maak in het vervolgt alleen een topic report aan en laat dit verder aan moderatie.

[ Voor 51% gewijzigd door defiant op 10-10-2023 23:20 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Help!!!! schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:06:
Overigens nu ook CNN die op camera bevestigd.

[Twitter]
[Twitter: https://x.com/MattGertz/status/1711784332543627549?s=20]

Neem aan dat @Jumpiefox daar weinig tegen in te brengen heeft :/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Defense Minister Yoav Gallant to troops on the Gaza border: "I have released all the restraints, we have [regained] control of the area, and we are moving to a full offense.
Hamas wanted a change in Gaza, it will change 180 degrees from what it thought. They will regret this moment, Gaza will never return to what it was."

https://twitter.com/manniefabian/status/1711781713225888233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

fsfikke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:13:
[...]

[Twitter]

Neem aan dat @Jumpiefox daar weinig tegen in te brengen heeft :/
Hoezo moet ik daar iets tegen in brengen? Ik vroeg alleen om een bron. Net zoals we doen omtrent alle nieuws. Ik was het nog niet tegen gekomen.
Geen idee waarom je zo emotioneel moet reageren
Dat Hamas beestachtige acties hebben acties gevoerd ontkent toch niemand en praat niemand goed? Voor mij was het al duidelijk hoor niet dat ze nu opeens o zo fout bezig zijn nu ik dit geverifieerd heb gezien.. Dat waren ze al voor mij.

Echter praat niet goed dat imo IDF net zo verdorven is. Ik merk wel hoe zeg maar de barbaarse praktijken die door Hamas zijn uitgevoerd zwaar emotioneel hier worden belicht. Maar de andere kant, gedoodde babies, kids etc wordt weg gedaan als jammer.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:06
[...]

*knip*

Je vindt het echt onmogelijk om gewoon toe te geven dat Hamas echt als nog een lager soort wezens dan IS tekeer is gegaan. Echt bizar dat je alles zo makkelijk af doet.

Helemaal prima dat jij je betrokken voelt bij de mensen in Gaza moet je helemaal zelf weten maar je kan toch gewoon afstand nemen van Hamas en als mens erkennen wat ze doen? Babies onthoofden en in de fik steken is super messed up. Dat kan je niet wegbagatalliseren. Als mens hoort dat wat met je te doen.

[ Voor 33% gewijzigd door defiant op 10-10-2023 23:21 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Johan Bogle
Sommige mensen zijn zo ver van de realiteit dat ze dit alsnog gewoon ontkennen en met whataboutisms terugkomen.

Hier is geen excuus voor, geen verzachtende omstandigheden, geen verklaring.

Dit is pure terreur in de meest zuivere en extreme vorm.

De enige mogelijke reactie is iedereen opsporen en vernietigen die hier verantwoordelijk voor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:20

dr.lowtune

Deugt niet

Ondertussen lijkt het Israelische leger duidelijk te hebben wie er ontvoerd zijn:

https://www.theguardian.c...-by-hamas-reports-suggest

Qatar probeert te bemiddelen om ontvoerde Israelische vrouwen en kinderen te ruilen tegen Palenstijnse vrouwen en kinderen die in Israelische gevangenissen zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:35
dr.lowtune schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:26:
Ondertussen lijkt het Israelische leger duidelijk te hebben wie er ontvoerd zijn:

https://www.theguardian.c...-by-hamas-reports-suggest

Qatar probeert te bemiddelen om ontvoerde Israelische vrouwen en kinderen te ruilen tegen Palenstijnse vrouwen en kinderen die in Israelische gevangenissen zitten.
Waarom zitten die kinderen in Israëlische gevangenissen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
olafmol schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:34:
[...]

*knip* bij dit soort beweringen zien we graag een bronvermelding.

[ Voor 55% gewijzigd door defiant op 10-10-2023 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
olafmol schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:34:
[...]

B'Tselem, een Israëlische mensenrechten organisatie heeft dat hier keurig in kaart gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Maar ook gewoon onschuldige Kids, die al jaren op een trial wachten. Of Kids die hun familie probeerde te helpen terwijl het IDF hun huis wou ontruimen voor "settlers"

Is het zo moeilijk om allebei de kanten te belichten? Waarom moet je het zo laten over komen dat die Kids dus allemaal moordzuchtige machines zijn

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 10-10-2023 23:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Jumpiefox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:42:
[...]

Maar ook gewoon onschuldige Kids, die al jaren op een trial wachten. Of Kids die hun familie probeerde te helpen terwijl het IDF hun huis wou ontruimen voor "settlers"

Is het zo moeilijk om allebei de kanten te belichten? Waarom moet je het zo laten over komen dat die Kids dus allemaal moordzuchtige machines zijn
Je hebt gelijk. Heb de post wat aangepast.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jumpiefox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:42:
Is het zo moeilijk om allebei de kanten te belichten?
Dat "Both Sides" doe je elke keer, een " ja maar IDF/Israel" pavlov. Vreselijk vermoeiend en storend.

Veroordeel moordlustige misdaden nu gewoon zonder er excuses voor te zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 10-10-2023 19:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:46:
[...]

Dat "Both Sides" doe je elke keer, een " ja maar IDF/Israel" pavlov. Vreselijk vermoeiend en storend.
Vermoeiend omdat het de andere kant belicht?

Iemand vraagt waarom er Kids vast zitten. Ik belicht de andere kant, dat is de volledige waarheid.
Het is dezelfde reden waarom we ook bronnen willen
Er zijn genoeg mensen die co pleegt onwetend zijn. Die dit soort lezen en hun mening dan vormen. Tjah, dan is het niet fijn als er iemand alleen leest dat die Kids moordmachines zijn. De waarheid is genuanceerder.

Ik zeg nergens ja maar Israël. Ik zeg En Israël. Als je alleen maarcan 1 kant de duistere kant belicht, dan kan de andere partij wel heel heilig overkomen
Is dat wat je wilt?

Waarheid is vaak vermoeiend heb ik gehoord.

Ik veroordeel ook de misdaden. Zoek nergens een excuus voor. Echter kan ik dat voor beide kanten doen, want blijkbaar kunnen velen dat jammer genoeg niet en is het if you are not with us you are against us. En dat is pas vermoeiend

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpiefox op 10-10-2023 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Dubbel.

[ Voor 98% gewijzigd door Jumpiefox op 10-10-2023 19:53 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jumpiefox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:50:
Vermoeiend omdat het de andere kant belicht?
Die kan je apart belichten, niet als een terugkerende excuustruus voor beestachtig gedrag.

Met "waarheid" of nuance hebben je posts niet te maken, je houdt jezelf voor de gek.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:54:
[...]

Die kan je apart belichten, niet als een terugkerende excuustruus voor beestachtig gedrag.

Met "waarheid" of nuance hebben je posts niet te maken, je houdt jezelf voor de gek.
Nah, ik heb nergens een excuus gezocht. Veel mensen raken jammer genoeg gewoon getriggerd als je niet pro Israël bent en het ok vindt dat er as we speak tientallen mensne om het leven komen door bommen. We leven IN Nederland, dit is geen pro Israël forum of topic. Als je het niet fijn vindt dat allebei de duistere kanten worden belicht kom dan gewoon niet hier? Je zult geen enkele post van mij vinden dat IK hamas steun of welke andere terreur organisatie dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

- hier stond een offtopic post - excuses

[ Voor 85% gewijzigd door Lordy79 op 10-10-2023 20:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jumpiefox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:58:
Nah, ik heb nergens een excuus gezocht. Veel mensen raken jammer genoeg gewoon getriggerd als je niet pro Israël bent en het ok vindt dat er as we speak tientallen mensne om het leven komen door bommen. We leven IN Nederland, dit is geen pro Israël forum of topic. Als je het niet fijn vindt dat allebei de duistere kanten worden belicht kom dan gewoon niet hier? Je zult geen enkele post van mij vinden dat IK hamas steun of welke andere terreur organisatie dan ook.
*knip*, op de man.

[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 10-10-2023 21:36 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bernard038
Egyptische bron aan Times of Israel: Israël bereidt een maandenlang grondoffensief in Gaza voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

*knip*, op de man

[ Voor 58% gewijzigd door NMH op 10-10-2023 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

bernard038 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:03:
Egyptische bron aan Times of Israel: Israël bereidt een maandenlang grondoffensief in Gaza voor.

[Twitter]
Zelfde Egypte die zei dat ze 1000% zeker Netanyahu hadden gewaarschuwd voor de aanval maar dat hij het negeerde? Kan die man van veel veroordelen maar dat ie dit zou laten gebeuren met dit leed.. Zover zie ik hem niet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Johan Bogle schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:38:
[...]
Bijvoorbeeld omdat ze zichzelf probeerden op te blazen bij een checkpoint of omdat ze met een mes iemand aan hebben gevallen of stenen hebben gegooid.

Een aantal ook nog altijd zonder trial, waarbij onduidelijk is waar ze voor vastzitten.
Of ze nou Joods, Moslim, Christen, Oeigoer of Nederlander zijn kinderen horen niet in detentie te zitten.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 14:13
Jumpiefox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:58:
[...]

Veel mensen raken jammer genoeg gewoon getriggerd als je niet pro Israël bent en het ok vindt dat er as we speak tientallen mensne om het leven komen door bommen. We leven IN Nederland, dit is geen pro Israël forum of topic. Als je het niet fijn vindt dat allebei de duistere kanten worden belicht kom dan gewoon niet hier? Je zult geen enkele post van mij vinden dat IK hamas steun of welke andere terreur organisatie dan ook.
Onzin. De meeste weten echt wel dat de IDF ook geen lieverdjes zijn en regelmatig mensenrechten schenden. En voorheen hadden de Palestijnen ook wel mijn symphatie (overigens wil ik daarmee niet zeggen dat ik anti-Israel was).

Maar het bewust, op gruwelijke wijze vermoorden van onschuldige mensen, is gewoon niet goed te praten en zorgt ervoor dat alle symphatie verdwijnt.
En als dat nieuws voorbij komt is het heel irritant als iemand dat probeert te bagatelliseren met whataboutisms. Helemaal als die zogenaamde whataboutisms qua gruwelijkheid geeneens in de buurt komen bij wat Hamas heeft gedaan.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Verdrietig

- hier stond een offtopic post - excuses

[ Voor 92% gewijzigd door Lordy79 op 10-10-2023 20:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Jerie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Of ze nou Joods, Moslim, Christen, Oeigoer of Nederlander zijn kinderen horen niet in detentie te zitten.
Toch wel en vooral als de kinderrechter een straf of maatregel oplegt. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-04 22:29
Jerie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Dat ben ik met je oneens. We hebben hier veel last van een fatbike bende. Allemaal kinderen met leeftijden ergens rond de 13-16, die leeftijdsgenoten in elkaar slaan, beroven en dingen opblazen met zwaar vuurwerk. Daar mag best jeugddetentie tegenover staan. Laat staan als het kinderen zijn die, zoals in het voorbeeld wat je quote, mensen aanvallen met een mes.

Daar gaat een aai over de bol niet meer bij werken.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:37

HaterFrame

Well... Poo came out!

ChojinZ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:16:
[...]

Onzin. De meeste weten echt wel dat de IDF ook geen lieverdjes zijn en regelmatig mensenrechten schenden. En voorheen hadden de Palestijnen ook wel mijn symphatie (overigens wil ik daarmee niet zeggen dat ik anti-Israel was).

Maar het bewust, op gruwelijke wijze vermoorden van onschuldige mensen, is gewoon niet goed te praten en zorgt ervoor dat alle symphatie verdwijnt.
En als dat nieuws voorbij komt is het heel irritant als iemand dat probeert te bagatelliseren met whataboutisms. Helemaal als die zogenaamde whataboutisms qua gruwelijkheid geeneens in de buurt komen bij wat de IDF heeft gedaan.
Ik heb sympathie voor de onschuldige Palestijnen die hun leven willen leven. Maar ook die moeten zich beseffen dat verandering juist bij hen begint. Die moeten onder het juk van Hamas vandaan, hoe? Geen idee... Maar van Hamas hoeven we niets te verwachten, die willen niet dat t veranderd daar en gaan dus doodleuk verder.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bernard038
Lordy79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:00:
De 'kinderen' zijn trouwens volgens de btselem (niet geheel onbetwiste bron) jongeren van 14 tot en met 17 jaar en het zijn er volgens de bron 160.

Dat is m.i. een flink aantal en naar ik hoop (en ook wel aanneem) worden ze relatief goed behandeld.
Eeehmm.... mensen die jonger zijn dan 18 zijn, juridisch gezien, kinderen, geen 'kinderen'. Volgens Save the Children, imho een onbetwiste bron, worden deze kinderen niet goed behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Lordy79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:16:
[...]

Het is niet ideaal, maar soms noodzakelijk. Heel snel googlen (dus correct me if I am wrong) zitten er in Nederland 1900 jongeren in jeugddetentie.

Maar elke jongere is er één en zeker bij mensen van jonge leeftijd kun je nog trachten de oorlog / criminaliteit te halen.
Jeugddetentie is iets anders dan detentie en het is verre van ideaal. Er zijn in Nederland veel verhalen over te vinden. Zeer schrijnend, broedplaats voor criminaliteit en bovendien vaak onveilig. Terwijl de jongeren uit gebroken gezinssituaties komen.

In Nederland heb je nog het probleem dat jongeren worden geronseld voor criminaliteit omdat ze niet volgens jeugdrecht worden berecht. Zie het fenomeen drillrap.

Kinderen horen op school. Eventueel speciaal onderwijs. Lijkt duur, is het ook, maar is een investering voor later. Zo ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

Lordy79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:00:
De 'kinderen' zijn trouwens volgens de btselem (niet geheel onbetwiste bron) jongeren van 14 tot en met 17 jaar en het zijn er volgens de bron 160.

Dat is m.i. een flink aantal en naar ik hoop (en ook wel aanneem) worden ze relatief goed behandeld.
https://www.savethechildr...tment-israeli-run-prisons
1 van de vele rapporten die laten zien dat het niet altijd feest is. Er zijn ook artikelen van The guardian/BBC etc Te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

*knip* false equivalence

[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 08:38 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

HaterFrame schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:20:
[...]

Ik heb sympathie voor de onschuldige Palastijnen die hun leven willen leven. Maar ook die moeten zich beseffen dat verandering juist bij hen begint. Die moeten onder het juk van Hamas vandaan, hoe?
We moeten inderdaad een onderscheid maken tussen gewone Palestijnen en Hamas. De gewone Palestijnen moeten misschien in opstand komen tegen Hamas of zich tenminste stevig laten horen.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

*knip* gebruik hiervoor een TR

[ Voor 104% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox

Jumpiefox

Hoi ?

*knip* deze offtopic, onderlinge discussie is klaar

[ Voor 90% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 08:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:30
[...]
Er is een behoorlijke information war aan de gang — veel berichten hebben maar een bron en zijn niet verifieerbaar
Sorry, maar je komt zelf met alleen maar gekleurde bronnen voor je groteske claims, maar als er iets naar buiten komt dat niet in je straatje past begin je over een 'information war'.

@Jumpiefox
En ja, het bewust doden van baby's door ze te onthoofden of (al dan niet) levend te verbranden is van een andere orde van grootte dan als ze omkomen als nevenschade bij een bombardement. Hoe triest ook.

Er is dus inderdaad een 'maar'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 14:13
HaterFrame schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:20:
[...]

Ik heb sympathie voor de onschuldige Palastijnen die hun leven willen leven. Maar ook die moeten zich beseffen dat verandering juist bij hen begint. Die moeten onder het juk van Hamas vandaan, hoe? Geen idee... Maar van Hamas hoeven we niets te verwachten, die willen niet dat t veranderd daar en gaan dus doodleuk verder.
Wat ik heel lastig vind inschatten is hoeveel steun er nu daadwerkelijk vanuit de bevolking is.

In het begin van de oorlog in Oekraine had ik ook nog enig sympatie voor Russische mobiks. Maar dat verdween vrij snel toen bleek dat een groot gedeelte van de Russen achter de oorlog stond en de mobiks zich als beesten gedroegen.

Ik ben bang dat we hier hetzelfde gaan zien. Ik denk dat de steun vanuit de bevolking namelijk groter is dan men vermoed.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Doel topic[/font]
Dit topic is voor dagelijkse ontwikkelingen. Voor achtergronden is er:
[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict : achtergronden
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Hoofdregels:
• Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
• Geen propaganda
• Geen blindelings partijdige posts
• Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten de Geneefse conventie.
• Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag

Overige topic regels:
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen schokkende beelden.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.
• Geen sealioning
• Geen linkdrops of videodrops.
• Geen rants
• Geen godwins
• Niet reageren op overduidelijk slechte reacties

[html]<script> // Dit script voegt een extra verstuur-knop toe op de plaats-reactie-pagina, om direct naar het achtergrondentopic te posten! // Auteur: .oisyn, getweaked door NMH achtergrondenTopicId = 2211418; // Pas deze aan als het achtergronden discussietopic wijzigt! window.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var form = document.getElementById("message_form"); if (!form) return; var el = document.querySelector("#message_form input~[type=submit]~[value=Verstuur]"); if (!el) return; var formAction = form.action.substr(0, form.action.lastIndexOf("/") + 1) + achtergrondenTopicId ; el.insertAdjacentHTML("afterEnd", '<input type="submit" class="ctaButton" value="Plaats in achtergrondentopic" formaction="' + formAction + '">'); }); </script>[/html]