Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Erkel schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:19:
[...]

Dat ben ik met je oneens. We hebben hier veel last van een fatbike bende. Allemaal kinderen met leeftijden ergens rond de 13-16, die leeftijdsgenoten in elkaar slaan, beroven en dingen opblazen met zwaar vuurwerk. Daar mag best jeugddetentie tegenover staan. Laat staan als het kinderen zijn die, zoals in het voorbeeld wat je quote, mensen aanvallen met een mes.

Daar gaat een aai over de bol niet meer bij werken.
Met jeugddetentie gaan ze naar een leerschool hoe ze professioneel crimineel kunnen worden.

Ik zeg niet dat kinderen of ouders van niet gestraft moeten worden. Bijvoorbeeld je noemt 13 jaar. Bij een kind van 13 jaar is de ouder verantwoordelijk, basta. Daar zou je een financiële sanctie aan kunnen opleggen (boete). Ook kun je in het algemeen denken aan taakstraf. Dat is heel iets anders dan aai over de bol. Beide passen we trouwens ook toe in volwassenenstrafrecht om ongeveer reden: ook voor hen geld dat de gevangenis een leerschool en broedplaats is voor zware criminaliteit.

In bovenstaande rapport komen ze met voorbeeld dat een kind wekenlang in een isoltatiecel moet blijven. Dat is niet goed te praten. Afkomst speelt daarbij geen rol.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 18:30

Lordy79

Vastberaden

Jumpiefox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Ja er zijn onthoofdingen geweest, mensen bruut vermoord
Baby's. Baby's tussen de 0 en 2 jaar zijn er vermoord en een deel is er onthoofd.
Niet één, al zou ik dat al bizar vinden.

Maar veertig maal is er één baby vermoord en een deel ervan is onthoofd.

Dát is het nieuws, dat is de 'dagelijkse ontwikkeling'.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 12:24

dr.lowtune

Deugt niet

Verkeerde topic

[ Voor 93% gewijzigd door dr.lowtune op 10-10-2023 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:19
*knip*, victim blaming.

[ Voor 91% gewijzigd door NMH op 10-10-2023 21:56 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:50
Jumpiefox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:09:
[...]

Zelfde Egypte die zei dat ze 1000% zeker Netanyahu hadden gewaarschuwd voor de aanval maar dat hij het negeerde? Kan die man van veel veroordelen maar dat ie dit zou laten gebeuren met dit leed.. Zover zie ik hem niet gaan.
Jij bent echt niet te redden... Tip; ga even een paar dagen wat anders doen, ga wandelen, maak je hoofd leeg en kom dan een keer terug. Je zit momenteel tot aan je kruin in je eigen rabbit hole.

Edit: ik had de post foutief geïntepreteerd.

[ Voor 4% gewijzigd door alexbl69 op 10-10-2023 20:44 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

alexbl69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

Jij bent echt niet te redden... Tip; ga even een paar dagen wat anders doen, ga wandelen, maak je hoofd leeg en kom dan een keer terug. Je zit momenteel tot aan je kruin in je eigen rabbit hole.
Met alle respect maar als je me post met minder emotie leest dan lees je dat ik dus bedoel dat we wat Egypte zegt met een korrel zout moeten nemen. Omdat het dezelfde gasten zijn die zeiden dat ze Israël hebben gewaarschuwd waarvan Israël al zei is niet waar.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Jumpiefox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:41:
[...]

Met alle respect maar als je me post met minder emotie leest dan lees je dat ik dus bedoel dat we wat Egypte zegt met een korrel zout moeten nemen. Omdat het dezelfde gasten zijn die zeiden dat ze Israël hebben gewaarschuwd waarvan Israël al zei is niet waar.
Excuus, ik interpreteerde hem inderdaad als zijnde dat alle ellende Netanyahu schuld was omdat hij niet geluisterd had.

Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:En nu is het klaar met metadiscussies, op de man spelen of anderzins posts te plaatsen die niet aan de regels voldoen. Zie je een post die niet door de beugel kan, maak dan een topic report maar reageer niet in het topic. Als de discussie niet beter gaat verlopen komt het einde van het topic in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:26
XWB schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:20:
Echt waanzin wat daar in Kfar Azab gebeurd is:

[...]
In deze zou het fijn zijn voor de stabiliteit in de regio als de landen waar enkele Hamas kopstukken zich in zekere veiligheid bevinden ook gewoon zeggen genoeg is genoeg en dit soort lui in een oubliette flikkert, ondersteunt om Hamas zo spoedig mogelijk op de grond uit te schakelen en daarna zo spoedig mogelijk helpt toewerken naar een werkbaar 2-staten systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ChojinZ schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:34:
[...]

Wat ik heel lastig vind inschatten is hoeveel steun er nu daadwerkelijk vanuit de bevolking is.

Ik ben bang dat we hier hetzelfde gaan zien. Ik denk dat de steun vanuit de bevolking namelijk groter is dan men vermoed.
Het is denk ik ook nog wel de vraag hoe goed de palestijnse bevolking op de hoogte is van de gruweldaden van Hamas vs de propogande van Hamas zelf.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Toespraak van Biden zonet:

Hamas has set a goal of killing Jews

- I will make sure Israel has what it needs to defend itself

- U.S. surging additional military assistance including ammunition and interceptors to replenish iron dome

- We stand by Israel and support it

- Hamas uses citizens as human shields

- I told Netanyahu that Israel’s response must be decisive

- I assured Netanyahu of our solidarity with Israel

- We uphold the laws of war

- I will ask congress to take urgent action to help Israel

- We stand ready to approve additional assets as needed

- There are American citizens among the Hamas prisoners, and I directed my team to coordinate with Israel to release them

- I directed the aircraft carrier Gerald Ford to move to support our naval presence in the region

https://twitter.com/MarioNawfal/status/1711813504427020668

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

HaterFrame

Well... Poo came out!

souljah1h schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:48:
[...]
Hoeveel ruimte denk je dat ze daar hebben?
*knip*, dat kun je ook anders verwoorden.

[ Voor 22% gewijzigd door NMH op 10-10-2023 21:54 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Griekse marine sluit zich aan bij de US Navy.

Tis druk daar:

[ Voor 31% gewijzigd door London op 10-10-2023 20:56 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Jumpiefox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:23:
[...]

https://www.savethechildr...tment-israeli-run-prisons
1 van de vele rapporten die laten zien dat het niet altijd feest is. Er zijn ook artikelen van The guardian/BBC etc Te vinden.
Daarom is het ook zo'n ontzettend lastig probleem wat zich in Israël afspeelt. Wat ik alleen wel heel pijnlijk vindt is dat mensen in andere landen de straat op gaan om Hamas te supporten na deze gruweldaden en dat velen zich voorheen waarschijnlijk niet op een normale manier geroerd hebben. En ik kan me de frustratie van de Palestijnen wel voorstellen, maar deze bizarre aanval kan ik op geen enkele manier logisch verklaren. Alsof dit beestachtige geweld iets oplost. De reactie van Israël zal weer leiden tot nog meer onschuldige doden, maar ik vrees wel dat ze nu weinig anders kunnen dan Hamas uitroken, want de intenties vanuit Hamas zijn nu duidelijk.

Je zou willen dat de menselijkheid opstond. Verzamel de goedwillende mensen in Gaza in de noordelijk helft en geef die een menselijk bestaan zoals de Israelis dat ook hebben. Zij die het aanbod niet accepteren laten zich dan niet tussen de normale mensen zien.. Maar daar zal ik als agnost/atheïst wel weer aan een heleboel religieus besef voorbij gaan.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 14:24

Winkiller

De Mopperpot

Trump Blames Joe Biden For Israel Hamas Conflict.

https://youtu.be/Ho0gf0LDMWY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
De disclaimer die CNN in banner heeft gezet zegt denk ik wel genoeg :P "This video migth contain potenial allegations that migth contradict or are not confirmed by ccn news"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 15:43
Het Re'im muziek festival is 2 dagen voor de start verplaatst, de originele lokatie kon niet door gaan.

Voor de bouw van de muren waren jonge tieners een van de hoofdgroepen daders mbt steek incidenten. Steek iemand succesvol neer en Hamas betaald je familie een salaris voor de rest van hun leven.
Een perverse prikkel en treurige bestaanszekerheid voor je familie, misschien zelfs hun enige kans.

Het is immens moeilijk naar de situatie daar te kijken vanuit een West Europees perspectief met oplossingen en persoonlijke morele afwegingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
RagingPenguin schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:50:
[...]

Het is denk ik ook nog wel de vraag hoe goed de palestijnse bevolking op de hoogte is van de gruweldaden van Hamas vs de propogande van Hamas zelf.
Om het nog ingewikkelder te maken, Hamas heeft onder de bewoners van Gaza ook nog wel krediet. Niet omdat ze de meest vreselijke aanslagen plegen, maar omdat ze medische zorg en voedsel voor de bewoners van Gaza regel(d)en. Zie ook dit artikel van de NOS.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-05 19:51
psychodude schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:12:
[...]

Verder volledig eens dat op de lange termijn ook Israël gewoon serieuze concessies zal moeten doen om tot een lange termijn oplossing te komen in dit conflict. En ik denk niet dat dat een gebrek aan religieus besef is, maar eerder een vertroebeling van realiteit door religie aan de andere kant welk hierin de weg staat.
Ik vraag me wel af, wanneer zou er genoeg concessies gedaan zijn voor de Palestijnen om dat te accepteren. Onder minister president Olmert lag er een voorstel om een palestijnse staat te maken van 100% van de Gaza strook en iets van 95% van de Westoever, daarbij zou Jeruzalem neutraal gebied worden, beheerd door de VN. Daar wilden de Palestijnen toen niet aan (ook deels nadat Hamas ook toen de boel had ontspoord met allerlei aanslagen)

In 2000 lag er een vergelijkbaar voorstel, zelfde verhaal.

De huidige situatie zag ook een overeenkomst tussen de Saudi's en Israël dichtbij komen. En ook die bevatte grote toezeggingen voor de Palestijnen. En we zien nu wat Hamas weer uithaalt.

Met Hamas in beeld gaat vrede helaas nooit lukken, zelfs niet met allerlei concessies. Dat willen die lui niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
bernard038 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:16:
[...]

Om het nog ingewikkelder te maken, Hamas heeft onder de bewoners van Gaza ook nog wel krediet. Niet omdat ze de meest vreselijke aanslagen plegen, maar omdat ze medische zorg en voedsel voor de bewoners van Gaza regel(d)en. Zie ook dit artikel van de NOS.
Niet bedoeld als Godwin, maar de parallellen met het nazisme zijn overduidelijk.

Verkiezingen winnen omdat het volk teleurgesteld is in de bestaande machthebbers, vervolgens de democratische processen de nek omdraaien, de bevolking van je afhankelijk maken door de voedselvoorziening en de zorg volledig naar je toe te trekken en dat te framen als 'wij zorgen goed voor de bevolking'.

Je zult best relatief veilig onder het bewind van Hamas kunnen leven (tenzij ze raketten vanuit je straat af gaan vuren), maar zodra je er kritiek op hebt ben je je leven niet zeker.

De Palestijnse bevolking wordt gegijzeld door deze terroristische organisatie, gelijk het Duitse volk eind jaren '30.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-05 23:11
Jerie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:13:
[...]

Of ze nou Joods, Moslim, Christen, Oeigoer of Nederlander zijn kinderen horen niet in detentie te zitten.
Natuurlijk wel. Minderjarigen zijn ook tot de meest gruwelijke misdaden in staat. Ook in NL sluiten we die gelukkig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Il lees nu meerdere berichten op Twitter/X dat ze baby's hebben gevonden die onthoofd zijn door de Hamas. Is dat fake news of daadwerkelijk ook bewezen?

https://twitter.com/joods/status/1711760529092468783

Specs van pc

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

honey schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:32:
Il lees nu meerdere berichten op Twitter/X dat ze baby's hebben gevonden die onthoofd zijn door de Hamas. Is dat fake news of daadwerkelijk ook bewezen?

https://twitter.com/joods/status/1711760529092468783
https://www.hln.be/buiten...er-naar-de-dood~a37098e0/

Er zijn helaas al meerdere journalisten geweest van verschillende landen die bewijs hebben gezien.

Ik herhaal nog maar eens: veertig keer een kind tussen de 0 en 2 jaar vermoord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 23:44
Lordy79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:35:
[...]

https://www.hln.be/buiten...er-naar-de-dood~a37098e0/

Er zijn helaas al meerdere journalisten geweest van verschillende landen die bewijs hebben gezien.

Ik herhaal nog maar eens: veertig keer een kind tussen de 0 en 2 jaar vermoord.
Ook de NOS noemt nu bronnen; https://nos.nl/collectie/...UPDATE-container-72629174

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
bernard038 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:16:
[...]

Maar die relatie is na uitschakeling van Hamas er natuurlijk één welk ontzettend eenvoudig vervangbaar is. En er zijn natuurlijk diverse manieren om dit ook kenbaar te maken richting de mensen binnen Gaza.
Kist schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:25:
[...]

Ik vraag me wel af, wanneer zou er genoeg concessies gedaan zijn voor de Palestijnen om dat te accepteren. Onder minister president Olmert lag er een voorstel om een palestijnse staat te maken van 100% van de Gaza strook en iets van 95% van de Westoever, daarbij zou Jeruzalem neutraal gebied worden, beheerd door de VN. Daar wilden de Palestijnen toen niet aan (ook deels nadat Hamas ook toen de boel had ontspoord met allerlei aanslagen)

In 2000 lag er een vergelijkbaar voorstel, zelfde verhaal.

De huidige situatie zag ook een overeenkomst tussen de Saudi's en Israël dichtbij komen. En ook die bevatte grote toezeggingen voor de Palestijnen. En we zien nu wat Hamas weer uithaalt.

Met Hamas in beeld gaat vrede helaas nooit lukken, zelfs niet met allerlei concessies. Dat willen die lui niet.
Dat laatste is momenteel natuurlijk ook gewoon het probleem, deze partij moet weg.

Maar daarna, moet je als Israël gewoon serieus rondom de tafel gaan zitten en ergens accepteren dat het een deal in het voordeel van de Palestijnen gaat zijn. Zij hebben namelijk niks terug te bieden, Israël staat 10-0 voor op ieder front. Maar het niet komen tot een overeenstemming omdat je als Israël uit machtspositie wilt blijven spelen, houdt gewoonweg in dat zelfs indien je Hamas nu uitschakelt, over 20 jaar de cyclus nog altijd continueert met Hamas 2.0, PLO 3.0, en waar we qua telling verder inmiddels ook zitten.

Israël is hierin eigenlijk de enige speler die de kaarten in handen heeft om dit conflict echt te laten eindigen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Leden PvdA/GL eisen rectificatie van Timmermans en Klaver na Israël-verdediging

DEN HAAG - Leden van PvdA/GL eisen dat hun partijleider Frans Timmermans en GL-fractieleider Jesse Klaver hun uitspraken over de oorlog in Israël rectificeren. In een oproep aan de besturen van de linkse partijen noemen ze het ’misplaatst en misleidend’ dat hun voormannen spreken over ’zelfverdediging’ door Israël.

In de oproep, in handen van De Telegraaf, spreken de partijleden van ’de apartheidsstaat Israël’ en ’fascisme van de Israëlische staat’ dat ’moeilijk over het hoofd is te zien’. De brief is opgesteld door drie leden: Juliette Mattijssen (lid van beide partijen), Geke Hasperhoven (voormalig kandidaat-raadslid voor GL in Maastricht) en Martine Doppen (oud kandidaat-Kamerlid voor GL). Zij roepen leden van PvdA en GL op om hun brief mede te ondertekenen. etc..

[ Voor 65% gewijzigd door Help!!!! op 10-10-2023 21:44 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:38
Deze oorlog kent alleen maar verliezers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• honey
Ik kan niet snappen dat er Moslims in Nederland en veel andere landen feest vieren om dit alles. Het doet toch wat met me. Ik hoop dat er massademonstraties komen van Moslims die duidelijk tegen de Hamas gaan demonstreren.

Specs van pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Koenoe schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:06:

Absoluut niet. Dit maak jij er van.
:) daar was ik al bang voor. Misschien kun je je eens verdiepen in victim blaming adhv voorbeelden?

Wikipedia: Slachtofferbeschuldiging

Stel je dan eens voor dat jij niet degene was die jouw post schreef, maar dat iemand anders het schreef. Stel je voor dat jij een passant bent die deze discussie leest. En verplaats je dan in mij. Hoe is dit geen victim blaming? Het is een schoolvoorbeeld.

Ik zal je een ander voorbeeld geven van victim blaming. Mijn dochter is 5. Ooit wordt ze 16. Dan gaat ze uit in Amsterdam want daar wonen we vlakbij. Vervolgens gaat ze met een vriendin op straat lopen en wordt ze in de avond lastiggevallen, bijvoorbeeld aangerand. En dan zeg ik als ouder natuurlijk tegen haar: 'tja, dan had je daar niet moeten rondlopen 's avonds laat, ik had je gewaarschuwd om niet uit te gaan in Amsterdam, en al helemaal niet in zo'n kort rokje'. Dit is nou victim blaming 101. Wat denk jij dat dit met mijn dochter doet?!?
Leuk betoog, maar er je gaat compleet niet in waarom het onmogelijk is (lees om dit ergens anders te doen) om ver van de Gaza strook te gaan feesten.
Het is geen betoog maar een uitleg. Ik wil niet zeggen dat ik het altijd bij het rechte eind heb of zeker weet maar in dit geval weet ik er behoorlijk wat van af.

Het is ook 'helemaal niet onmogelijk' om ver van Gaza te feesten. Ook dat komt voor. Maar ga je hetzelfde zeggen tegen de inwoners die vlakbij Gaza woonden? Had je maar ergens anders moeten wonen? Dan was het volgende dorp de lul geweest heu? Welk deel van niemand zag dit aankomen begrijp jij niet?

Nog een addendum: vroeger (toen je nog geen Facebook had) gingen we naar Goabase om dit soort feestjes te organiseren. Tegenwoordig gaat het veel meer peer to peer en via sociale media. Gezien iedereen ook een mobiele telefoon heeft kun je ook de locatie pas laat doorgeven.

Hier staat de entry van dit feest (deze is later toegevoegd): https://www.goabase.net/n...-parallelo-7-oct-2023/916

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26
https://www.instagram.com...shid=MTc4MmM1YmI2Ng%3D%3D

- "We gaan om 9 uur raketten op jullie afvuren."
- "Wij gaan om 9 uur op ons balkon hatikva zingen."

Wat een rare, nauwelijks voor te stellen sfeer krijg je zo, zelfs op plekken waar het (nog) veilig lijkt.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet verrassend. Er is in de linkse stromingen flink wat eenzijdige pro-Palestina visies; in het VK heeft ex-Labour ex-leider Jeremy Corbyn het over de "vrienden van Hamas". Dat het vooral GL is had ik ook wel verwacht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:28
honey schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

Ik kan niet snappen dat er Moslims in Nederland en veel andere landen feest vieren om dit alles. Het doet toch wat met me. Ik hoop dat er massademonstraties komen van Moslims die duidelijk tegen de Hamas gaan demonstreren.
Hoezo zou ik als moslim gaan demonstreren? Wat heb ik er mee te maken, behalve dat ik moslim ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 15:43
[...]

Denk dat het dan eens tijd is voor je om meer met deze groepen om te gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-05 23:44
gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:53:
[...]

Niet verrassend. Er is in de linkse stromingen flink wat eenzijdige pro-Palestina visies; in het VK heeft ex-Labour ex-leider Jeremy Corbyn het over de "vrienden van Hamas". Dat het vooral GL is had ik ook wel verwacht.
Die royeer je toch ook op staande voet? Belachelijke brief getuigd echt van 0 inzicht.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Syrië is ook bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:53:
[...]

Oh ja, daarom stemde ik daar niet op...

Evenzo vind het trouwens wel storend om te zien uit welke hoek het uitspreken van steun voor Israël in rustiger tijd vaak vandaan komt. Daar zitten opvallend vaak wappies tussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De Duitse vrouw die op een pick-uptruck te zien was zou misschien nog in leven zijn:
Een gruwelijke video ging dit weekend de wereld over. Een bewusteloze vrouw die op een pick-uptruck van Hamas-strijders lag. Moeder Ricarda Louk denkt haar 22-jarige dochter aan de tattoos op haar been en haar dreadlocks te herkennen. Het meisje was samen met haar vriend op het Supernova-festival, toen Hamas aanviel.

Tot dinsdag wist ook haar moeder niet of ze nog leefde. Maar in een video zegt ze nu over nieuwe informatie te beschikken. Shani zou in ‘kritieke toestand’ in een ziekenhuis in Noord-Gaza liggen met een gevaarlijke hoofdwond. ,,Elke minuut telt nu”, stelt ze. Ook smeekt ze de Duitse regering om hulp. ,,We vragen, nee, we eisen dat Duitsland snel in actie komt. Er is geen tijd voor discussie over jurisdictie.”

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:02
Dit wordt weer net zo’n totaler krieg tussen Israël en omliggende landen. Net nog een interessante uitleg gezien over het tot dit gekomen is in 100jaar tijd.

Wat een ontzettende clusterfuck.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Het feit dat moslims op straat zijn geweest mag en kun je niet extrapoleren naar dat moslims in Nederland feest vieren omdat 40 baby's zijn overleden vermoord. Je kunt het zelfs niet extrapoleren als zijnde deze moslims steunen Hamas. Het nieuwsfeit over de baby's is pas vandaag naar buiten gekomen. Het feest vieren was op 7 Okt, 3 dagen eerder.

Je zet zo een significante minderheidsgroep neer als zijnde dat zij dit ondersteunen, terwijl dat niet zo is. Ik heb collega's als moslim; geen enkele steunt dit geweld, laat staat de moord op baby's.

Je moet er van uit gaan dat geen enkel gezond, weldenkend mens het moorden van baby's (en dan hebben we het over geboren baby's; niet die discussie over abortus) ondersteunt. Gewoon niet.

Degenen die dat wel doen zijn ver verzand in haat, maar ook een zeer kleine minderheid.

En ik zeg inderdaad: 'je moet'. Als je het niet doet, dan ga je een heel vertekend en misantropisch wereldbeeld er op na houden.

[ Voor 0% gewijzigd door Jerie op 10-10-2023 23:25 . Reden: mea culpa ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Tsja, ik denk dat je hierin ook gewoon realistisch moet zijn.

Mensen die zich aansluiten bij pro- of contra demonstraties/protesten/soortgelijke activiteiten, voor wat voor doel dan ook, zijn mijn inziens nu eigenlijk (vrijwel, als voordeel van de twijfel) nooit representatief voor de gemiddelde burger.

Desondanks, ga ik ook niet demonstreren tegen extinction rebellion, tegen een stel losgeslagen boeren op trekkers, toen het relevant was tegen een groep coronawappies. Ik zie persoonlijk weinig in waarom de gemiddelde Moslim zouden moeten gaan demonstreren tegen Hamas sympathisanten.

De gemiddelde Moslim die zelf geen sympathisant is, heeft tenslotte geen anderszins plicht dan jijzelf om hier tegen te gaan demonstreren. Een plicht welk mijn inziens nul is. Maar indien jij denkt dat er een morele plicht bestaat, is die in ieder geval niet anders dan voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

De_Bastaard schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:00:
Dit wordt weer net zo’n totaler krieg tussen Israël en omliggende landen. Net nog een interessante uitleg gezien over het tot dit gekomen is in 100jaar tijd.

Jep. En er is heel wat "freedom" vanuit Amerika in aantocht dus ik houd m'n hart vast voor alle potentiële ellende. Niet dat het nu gezellig is, uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 10-10-2023 22:03 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Jerie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:01:
[...]

Het feit dat moslims op straat zijn geweest mag en kun je niet extrapoleren naar dat moslims in Nederland feest vieren omdat 40 baby's zijn overleden afgeslacht.
FTFY.

verder globaal wel eens met je post overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Lordy79 op 10-10-2023 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bananenplant schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:59:
Oh ja, daarom stemde ik daar niet op...

Evenzo vind het trouwens wel storend om te zien uit welke hoek het uitspreken van steun voor Israël in rustiger tijd vaak vandaan komt. Daar zitten opvallend vaak wappies tussen.
offtopic:
Dat is wel meer ironisch. Populistisch rechts is pro-Israel als de keuze is tussen Israel vs de moslimwereld, maar zodra het uitkomt gaan ze vol antisemitisch tegen Soros etc

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Lordy79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:03:
[...]

FTFY.

verder globaal wel eens met je post overigens.
Sorry. Ik verwoorde het even later gelukkig wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerie op 10-10-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 21:23

boesOne

meuh

De_Bastaard schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:00:

Ik denk dat de aanwezigheid van de amerikanen voor de kust wel zorgt dat het nu niet heel veel verder escaleert. Israel mag zijn wraak nemen en dan zullen ze om de tafel moeten lijkt me.

Verder denk ik niet dat Timmermans en Klaver zich veel zullen aantrekken van die paar luidruchtige stemmen op de linkerflank. Het gros van de linkse stemmers denkt er net zo over als de rest van het land, vermoed ik. Ik wel.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:39
*knip* false equivalence en op de man

[ Voor 97% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 08:52 ]

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
c-nan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:55:
[...]

Hoezo zou ik als moslim gaan demonstreren? Wat heb ik er mee te maken, behalve dat ik moslim ben?
*knip* s.v.p. geen guilty by association en generalisatie, de rest is offtopic.

[ Voor 47% gewijzigd door defiant op 10-10-2023 23:35 ]

Specs van pc

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

psychodude schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:42:
[...]

Israël is hierin eigenlijk de enige speler die de kaarten in handen heeft om dit conflict echt te laten eindigen.
Wat kan Israel in godsnaam bieden waarmee 60+ jaar aan geïnstitutionaliseerde haat ten einde komt? Je blijft het initiatief bij Israel leggen, het liefst met een onterecht frame, maar over de inhoud blijf je oppervlakkig. Wát zou Israël moeten doen en waarom zou dat enige kans van slagen hebben? Ik ben echt super nieuwsgierig.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
*knip* quote en post verwijderd, graag geen metadiscussies

[ Voor 91% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
psychodude schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:42:
...
Ze zullen het toch echt samen moeten doen, de een kan niet zonder de ander. Dat vergt echter behoorlijk wat inzet van invloedrijke mensen, en het is ook niet zo dat men makkelijk kan bepalen wat men wil in zo'n over-en-weer generatieoverstijgend getraumatiseerde en traumatiserende wereld...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De Israëlische ambassadeur in Nederland sluit vrede met de Palestijnen niet uit, maar alleen wanneer Hamas uitgeschakeld is. Over de uitzichtloze situatie in de Gazastrook heeft hij ook wat te zeggen:
Verwacht van Ephraim geen mededogen als het gaat om de uitzichtloze situatie in de Gazastrook waar 2,2 miljoen mensen geen kant op kunnen. ,,Ik ben het niet eens met de kritiek, ook vanuit Nederland, dat de aanval onze eigen schuld is door de slechte situatie in Gaza. Dat was niet nodig geweest. Maar sinds Hamas in 2007 de macht overnam, is het bergafwaarts gegaan in dit gebied. Zij geven niks om hun mensen. Enige doel van deze terroristen is de vernietiging van Israël, niks anders. Onze overheid heeft in het verleden geld gegeven voor de economische ontwikkeling van Gaza, maar Hamas gebruikt deze steun voor de aanschaf van raketten. Monsters zijn het, je moet ze vergelijken met IS (Islamitische Staat, red.) Met deze club is geen dialoog meer mogelijk.’’ Op de vraag of Israël Gaza gaat bezetten, geeft hij geen antwoord.
Hij denkt dat dialoog mogelijk is met de Palestijnse Autoriteit:
Ephraim benadrukt dat de aanval van zaterdag ervoor zorgt dat Israël harder dan ooit terugslaat. ,,Deze situatie is echt anders. Alle militanten van Hamas moeten worden uitgeschakeld. Anders kunnen wij niet meer veilig leven. We betalen er een hoge prijs voor, maar het moet.’’ Toch zegt de ambassadeur dat er ondanks alles nog steeds ruimte is om met de Palestijnen te praten over vrede in de verscheurde regio. ,,Het zou goed zijn als we straks met de Palestijnse Autoriteit (bestuur van de Westelijke Jordaanoever, red.) de dialoog aangaan over de toekomst van de Palestijnse gebieden. Daarbij sluit ik een tweestatenoplossing niet uit.’’ In zo'n scenario bestaan Israël en een onafhankelijke, democratische Palestijnse staat naast elkaar. ,,Uiteindelijk zal er een oplossing moeten komen om samen in vrede verder te leven, maar it takes two to tango.’’
Hij heeft tevens kritiek op Iran:
De diplomaat heeft zware kritiek op de rol van het Iraanse regime. ,,Iran faciliteert, financiert en traint Hamasterroristen. Dit land is er niet bij gebaat dat onze regering stappen heeft gezet om de banden aan te halen met bijvoorbeeld Saoedi-Arabië en Egypte. Iran kan dat niet gebruiken, ze voeden de haat in Gaza. Ze creëren een doodsindustrie.’’

March of the Eagles

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen heeft de EU een ultimatum aan Twitter/X en Elon Musk gesteld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unPLfIyihrFevkcmnU_xCdxWOYE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XujiHymFR0NAbsmgUFNLZW6D.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

begintmeta schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

Ze zullen het toch echt samen moeten doen, de een kan niet zonder de ander. Dat vergt echter behoorlijk wat inzet van invloedrijke mensen, en het is ook niet zo dat men makkelijk kan bepalen wat men wil in zo'n over-en-weer generatieoverstijgend getraumatiseerde en traumatiserende wereld...
Ik ga het nog mooier maken: zolang Iran en hun huidige bewind bestaat gaat geen enkel geste vanuit Istaël werken en blijven die paar Palestijnen die niet joods bloed ruiken compleet verlamd.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:25:
[Afbeelding]
Interessant! Hoe kom je aan dit plaatje? Heb je een bron? Dit hoort m.i. ook op de frontpage, nieuwssubmit waardig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:41
Jerie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:30:
[...]

Interessant! Hoe kom je aan dit plaatje? Heb je een bron? Dit hoort m.i. ook op de frontpage, nieuwssubmit waardig.
https://x.com/ThierryBreton/status/1711808891757944866?s=20

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zou het niet zo formuleren. Syrië is een land in burgeroorlog waarbij niet alle delen van het land onder controle van de regering zijn. Het is dus maar de vraag of Assad er achter zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja sorry, dat had er bij gemoeten ;) . Ik zag het op BlueSky, maar de Twitter link is al gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28
[...]

Wordt toch niet zo goed ontvangen als ik de reacties daar lees.
Idem met de reactie van Musk zelf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Oh jeetje hij post het op Twitter. Je ziet de blauwe vinkjes al weer reageren in dat draadje. Elon wil het publiek erbij betrekken. Afschuwelijke wending. :N

Want de tegenstanders van het Twitterbeleid die zijn allang verdwenen. En die hebben ook geen blauw vinkje. Lekkere echo chamber heeft-ie gemaakt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• alexbl69
gambieter schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:25:
[Afbeelding]
Enige positieve van de overname van Twitter door Musk: de hoop dat hij het hele platform te gronde richt.

Twitter is verworden tot een ultieme katalysator van extremisme, polarisatie en algehele stupiditeit. De wereld zou een betere plaats zijn zonder dat riool.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:29:
[...]

Niet bedoeld als Godwin, maar de parallellen met het nazisme zijn overduidelijk.

Verkiezingen winnen omdat het volk teleurgesteld is in de bestaande machthebbers, vervolgens de democratische processen de nek omdraaien, de bevolking van je afhankelijk maken door de voedselvoorziening en de zorg volledig naar je toe te trekken en dat te framen als 'wij zorgen goed voor de bevolking'.

Je zult best relatief veilig onder het bewind van Hamas kunnen leven (tenzij ze raketten vanuit je straat af gaan vuren), maar zodra je er kritiek op hebt ben je je leven niet zeker.

De Palestijnse bevolking wordt gegijzeld door deze terroristische organisatie, gelijk het Duitse volk eind jaren '30.
Op zich noem je wat parallellen maar dit soort vergelijkingen lopen mank. Er is hier geen sprake van de efficiëntie van de Wehrmacht. Ook: het Joodse volk gaat niet gezuiverd worden door Hamas. Ook niet met eventuele externe hulp van buurlanden. Zelfs als IL het niet alleen kan (en dat kunnen ze wel): de VS zou zoiets nooit toestaan, en de EU ook niet.

Het doet mij recent denken aan de slachting in Bucha en het ontvoeren van honderdduizenden Oekraïense kinderen. Het zijn misdaden tegen de menselijkheid. Degenen die de daad hebben verricht zijn moreel failliet, ongeacht wie het doet, en het doel is puur haatzaaien. Je moet zorgen dat je reactie op terrorisme en genocide proportioneel is, en dat je het hoofd koel houdt (je kunt niet niet reageren). Dat is ontiegelijk moeilijk. Oorlog is emotioneel gezien loodzwaar.

Ik hoop niet dat dit alles er voor zorgt dat de aandacht voor het Oekraïense conflict verzwakt. Dat vrees ik wel.

*knip* reactie op offtopic post.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 10-10-2023 23:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:31
XWB schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:19:
De Israëlische ambassadeur in Nederland sluit vrede met de Palestijnen niet uit, maar alleen wanneer Hamas uitgeschakeld is. Over de uitzichtloze situatie in de Gazastrook heeft hij ook wat te zeggen.
Ik wil hier wel even graag opmerken dat ambassadeurs vooral de spreekbuis zijn van de overheid in het thuisland. De professionele code van de mensen in diplomatieke dienst schrijft dus ook voor dat persoonlijke opinie daar eigenlijk geen plaats in heeft. Een ambassadeur is een vertegenwoordiger en pleitbezorger van diens overheid, en diens uitspraken moeten ook in dat licht worden bezien.

Of deze beste man daadwerkelijk deze mening is aangedaan weten we dus niet, anders dan dat hij zelf kleur aan de bewoording heeft gegeven. Het feit, overigens, dat kritiek op de eigen politieke ontwikkeling sinds 2007 ontbreekt, spreekt daarmee voor zich.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
*knip* geen meta-discussie

[ Voor 92% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 08:55 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

alexbl69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:03:
[...]

Enige positieve van de overname van Twitter door Musk: de hoop dat hij het hele platform te gronde richt.

Twitter is verworden tot een ultieme katalysator van extremisme, polarisatie en algehele stupiditeit. De wereld zou een betere plaats zijn zonder dat riool.
Twitter is juist in crisistijden een geweldige bron zijn van (open source) informatie. Maar moet wel gemodereerd worden (net als GoT). Elon heeft er helaas alles aan gedaan om dat te voorkomen en polarisatie te bevorderen. Daarom is het goed dat wij de EU hebben om ze op de vingers te tikken met een mogelijke boete tot 6% van de omzet:

*knip* Musk heeft al geantwoord:
Musk responded to the letter in the post, indicating that he had no intention of taking the EU's letter seriously.
we spreken mensen aan met hun naam, niet met kleinerende labels

[ Voor 14% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 08:57 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Jerie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:33:
[...]

Mijn post gaat niet over Utrecht Overvecht.
Klopt maar ik denk persoonlijk dat het weinig zinvol is om proberen een oorzaak te vinden waarom Hamas gruweldaden heeft gepleegd en dat terug te brengen tot de geografische locatie waarin zij verkeren. Het bestuur van Hamas zit er namelijk vrij comfortabel bij en wonen in vila's in Qatar en zij geven vanuit daar de instructies aan hun strijders in Gaza.

Hoe penibel en ellendig de situatie in Gaza ook is, daarin gaan wij niet de oorzaak (en zeker niet de rechtvaardiging) vinden waarom tientallen honderden Hamasstrijders tot zulke gruweldaden in staat zijn.

Wij zullen ook nooit begrijpen waarom mensen in de middeleeuwen het zelfde deden.

[ Voor 6% gewijzigd door Aviv1 op 10-10-2023 23:46 ]

Let me share my screen...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Er zijn net wat offtopic discussies verwijderd.

Dit is het actualiteiten topic. Neem s.v.p. de moeite om voor achtergronden in dit topic te posten:
[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict: achtergronden

Let s.v.p. ook op het volgende wat we zijn tegengekomen in deze thread:
  • Geen commentaar op elkaars postgedrag. Laat het alleen (!) aan moderatie met een topic report.
  • Een godwin is in deze context veelal ongewenst, laat dit achterwege.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
fsfikke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:26:
[...]

Twitter is juist in crisistijden een geweldige bron zijn van (open source) informatie. Maar moet wel gemodereerd worden (net als GoT). Elon heeft er helaas alles aan gedaan om dat te voorkomen en polarisatie te bevorderen. Daarom is het goed dat wij de EU hebben om ze op de vingers te tikken met een mogelijke boete tot 6% van de omzet:

[Twitter]

*knip* Musk heeft al geantwoord:

[...]
In theorie wel, maar de praktijk bewijst dat wij 'gewone stervelingen' niet om kunnen gaan met teveel informatie over een oorlog.

Afgezien van de (afwezigheid van) moderatie is een groot probleem van Twitter (en aanverwanten) dat ze je enkel voeden met informatie gegevens die je wilt zien of horen. Deels door keuzes die je als gebruiker zelf maakt (wie volg ik?), deels door het algoritme dat leert waar je interesses liggen en de nieuwsfeed daarop aanpast.

Gevolg is dat je zeer eenzijdig geïnformeerd wordt met - in het geval van conflict - ook nog eens extreem heftige en polariserende 'nieuws' berichten. Dan is het niet vreemd dat de tegenstellingen tussen alle gebruikers ook op andere plekken dan waar het geschil plaatsvindt groteske vormen aanneemt.

Merk het ook aan mezelf (zit overigens niet op Twitter). De vele extreme beelden beïnvloeden ook mijn eigen beoordelingsvermogen en de manier waarop ik reageer.

Het is veel beter om de nieuwsvoorziening over te laten aan mensen die er letterlijk voor geleerd hebben: de journalisten. Maar dan wel het type journalist die niet hijgerig op zoek naar 'clicks' alles maar op z'n medium smijt, maar enigszins gekanaliseerd, geverifieerd en met enige context.

Zat zelf tot ook altijd in het kamp 'zoveel mogelijk rauwe info', maar we (mijzelf incluis) hebben bewezen dat we hier maar matig mee om kunnen gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 20:41
Een interessante analyse van de huidige situatie waar 3 scenario’s worden geschetst:

There are at least three possible outcomes to the war, and they all play in Iran’s favor.
First, Israel’s heavy-handed response may turn off Saudi Arabia and other Arab states to U.S.-backed Israeli normalization efforts. Second, if Israel deems it necessary to push further into Gaza to eradicate the threat, this could provoke another Palestinian uprising in East Jerusalem or the West Bank, leading to a more widespread Israeli response and greater instability.

Lastly, Israel could achieve its first two objectives with the minimal amount of force necessary, foregoing usual heavy-handed tactics and reducing chances of escalation. But this is unlikely. And even if this occurred, the underlying causes that led to this latest outbreak of violence, and the enabling role Iran plays in that process, have not been addressed.

And when the next round of Israeli-Palestinian violence occurs — and it will — I believe Iran’s leaders will again congratulate themselves for a job well done.
Bron: https://coloradonewsline....tter-who-loses-iran-wins/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3M1
De positie van Netanyahu staat ook onder druk
After the 1973 Yom Kippur War, when Israel was also taken by surprise and attacked by Egypt and neighboring Arab countries, but successfully fought back, there were thorough inquiries and political consequences. “I think that, like 1973, this war will end without a single figure, both politically and militarily, in the place they were on Oct. 6,”Mr. Segal said.
Bron: https://www.nytimes.com/2...yahu-israel-gaza-war.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:49
Dat is niks nieuws, en de mening van een columnist. Het hele jaar door zijn er al grote protesten tegen de juridische hervormingen. Een oorlog kan juist ook zorgen voor extra populariteit, zie Zelensky.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
XWB schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:19:
Hij denkt dat dialoog mogelijk is met de Palestijnse Autoriteit:
De PA, in de huidige vorm van Fatah heeft alleen wel serieuze legitimiteits issues om zulke onderhandelingen te doen.

- Ze zijn niet in militaire of politieke controle van Gaza
- Laatste verkiezing was 2006, waarin Fatah een nipte minderheid van de stemmen kreeg
- Leiderschap is downright bejaard, de gemiddelde leeftijd in Gaza is ~18

Daarnaast zou Israel Gaza geheel moeten weten schoonvegen en de PA zou een bezettingsmacht moeten leveren om een hervorming van Hamas tegen te gaan.
Dat zou denk ik teveel directe militaire samenwerking vergen tussen Israel en de PA. De PA verliest dan in de West Bank geloofwaardigheid als onafhankelijke actor.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1
TheBrut3 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:37:
[...]

Dat is niks nieuws, en de mening van een columnist. Het hele jaar door zijn er al grote protesten tegen de juridische hervormingen. Een oorlog kan juist ook zorgen voor extra populariteit, zie Zelensky.
Columnist of niet, de analyse wordt niet uit het niets gedaan -- deze aanval door Hamas is waarschijnlijk een van de grootste intelligence failures van Israel in haar geschiedenis; dit gaat gevolgen hebben voor de regering, hoe, wat en wanneer zal moeten blijken. Netanyahu stond al onderdruk vanwege de aanval op Jenin

"Neither Israel’s government nor its military is keen to discuss the intelligence failure that has left the country feeling blindsided by its deadliest attack. Visiting the site of a grizzly attack in the southern Israeli city of Ofakim on Sunday, Defense Minister Yoav Gallant met with residents and security forces that retook a neighborhood from fighters who went door to door and shot residents in the street. A question was shouted at Gallant, about whether the attack hours earlier was the result of an intelligence failure. He stopped, turned around, and walked in the opposite direction."

https://www.rollingstone....es-gaza-hamas-1234849064/

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Op dit moment zijn we niet zo bezig met de schuldvraag. Dat komt later wel.

Er komt voor zover ik weet een regering van nationale eenheid, wat ik erg toejuich, en daarna moeten er harde noten gekraakt worden en als de regering daarna valt zal de bevolking in Israël haar oordeel mogen vellen via vrije verkiezingen.

Er zijn grote fouten gemaakt met vreselijke gevolgen, maar nu zijn we verenigd en als Hamas slim geweest was, hadden ze niets gedaan en de verdeeldheid onder de bevolking juist moeten laten dooretteren.

Nee, ze hebben het domste gedaan wat ze konden doen: ons verenigen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 10:19:

Er komt voor zover ik weet een regering van nationale eenheid, wat ik erg toejuich, en daarna moeten er harde noten gekraakt worden en als de regering daarna valt zal de bevolking in Israël haar oordeel mogen vellen via vrije verkiezingen.

Er zijn grote fouten gemaakt met vreselijke gevolgen, maar nu zijn we verenigd en als Hamas slim geweest was, hadden ze niets gedaan en de verdeeldheid onder de bevolking juist moeten laten dooretteren.

...Maar... Ik ben bang dat Hamas juist rekent op een ongekend harde reactie vanuit Israël. Misschien hopen ze zelfs dat de publieke opinie in Israël 'radicaliseert' en ruim baan geeft aan de 'haviken'. Want, Israëlische oorlogsretoriek, gecombineerd met de beelden van onschuldige burgerslachtoffers in Gaza, hebben, mogelijk, in de verwachting van de leiding van Hamas, eenzelfde effect op de publieke opinie in de Arabische wereld en leidt dit tot een roep tot ingrijpen in de hoofdsteden van de landen die aan Israël grenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3M1

Ik hoop dat de regering van nationale eenheid zal inzien dat het beleid van repressie, onderdrukking en provocatie Israel niet veiliger hebben gemaakt -- de enige manier uit dit conflict is om de Palestijnen soevereiniteit te geven in hun eigen grondgebied (2-staten oplossing) -- dat is de enige manier om de voedingsbodem voor Hamas weg te nemen;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Ik heb wat schoonfamilie daar.

Ik heb verschillende posts voorbij zien komen over soldaten Israeli's die naar huis willen om te helpen vechten en bezig zijn met fundraising voor vliegtickets en over een rijke orthodoxe Jood die op JFK de tickets afrekende van iedereen die kon aantonen om die reden naar Israël te willen.
onderbouw deze zaken aub met gedegen bronnen die je claim ondersteunen

Het enthousiasme waarmee ze terug willen is echt onwerkelijk en op het eerste oog extreem om te zien. Maar blijkbaar laten ze je anders niet vechten. Wat eigenlijk heel logisch is, want wat heb je aan soldaten die eigenlijk niet willen?

Dingen waar je in je comfortabele West-Europese leventje nou nooit bij nadenkt :/ .

[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Linkje over JFK:

https://m.facebook.com/st...557138295&mibextid=2JQ9oc (even laten vertalen)

Helaas over dat verdere fundraisen geen publieke links gekregen. Wel een lastig puntje als je privé dingen hoort van mensen die je zelf kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Bananenplant schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:20:
Ik heb verschillende posts voorbij zien komen over soldaten Israeli's die naar huis willen om te helpen vechten
Ik heb gisteren ook een interview gezien met een jongen die in Nederland is geweest, eerder in het Israëlisch leger heeft gediend, momenteel reservist is en zit te popelen om een oproep te krijgen. Ik dacht dat het bij 1 Vandaag was, maar op hun site zie ik het item niet meer te staan.

Edit: Was niet 1V maar het nieuws.
https://nos.nl/collectie/...e-leger-en-wil-weer-terug

[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 11-10-2023 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
De Iraanse Revolutionaire Garde klaar voor een gezamenlijke oorlog met Hezbollah tegen Israel.

https://twitter.com/clashreport/status/1712047776219988079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:25

J8S

TheBrut3 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:20:
[...]

Ik heb gisteren ook een interview gezien met een jongen die in Nederland is geweest, eerder in het Israëlisch leger heeft gediend, momenteel reservist is en zit te popelen om een oproep te krijgen. Ik dacht dat het bij 1 Vandaag was, maar op hun site zie ik het item niet meer te staan.

Je bedoelt dit interview denk ik?

Edit: nvm, je hebt 'm zelf inmiddels ook al gevonden :)

[ Voor 3% gewijzigd door J8S op 11-10-2023 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
Wat hij beschrijft klinkt als Sar El. Dat is vrijwilligerswerk in het leger, maar niet vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:14
TheBrut3 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:20:
[...]

Op maandag hoorde ik op radio 1 een gesprek met een Nederlandse man die wacht op verdere instructies vanuit Israël. Ik weet niet of je het kan terugluisteren, was rond 15u denk ik op maandag. Zo zul je hier in NL ook een hoop reservisten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:31
Ik kwam deze vandaag nog tegen op de website van CNN. Het artikel is van gister, maar er zaten nog wel wat nieuwsfeitjes voor mij in.

Israel is at war with Hamas. Here’s what to know
It comes after the IDF said it planned to take control of the Gaza Strip. Its spokesperson, Lt. Col. Richard Hecht, said the aim is to “end the Gaza enclave” and “control the entire enclave.”

When asked whether it had stopped the “knock on the roof,” which is the Israeli military’s warning for civilians before it bombs a building. Hecht responded that Hamas did not “knock on the roof.”

“When they came in and threw grenades at our ambulances they did not knock on the roof. This is war. The scale is different,” Hecht said.
Dit is dus blijkbaar de woordvoerder van de IDF, die beweert dat het doel van de operatie (Operation Swords of Iron) het einde van de Gaza-enclave beoogd. You read it here first.

Natuurlijk kan dit hyperbolie zijn, en wordt gezegd omwille van de geheimhouding van de échte plannen en zo. Maar tegelijk lijkt me dit wel aanleiding voor de internationale gemeenschap om zich hier tegen uit te spreken.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Helixes schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:09:

Natuurlijk kan dit hyperbolie zijn,
Maak je geen zorgen. In oorlogen worden er inderdaad veel hyperbolen gebruikt en wordt er natuurlijk niet gezegd wat het werkelijke plan is. Maar als je je zorgen maakt, zou je het aanhangig kunnen maken bij de brede media of een mensenrechtenorganisatie informeren over deze vondst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 29-05 19:41

unclero

MB EQA ftw \o/

Daar wordt nog over gesproken, maar die regering van nationale eenheid is er nog niet. Niet in de laatste plaats omdat oppositieleiders graag garanties willen over de werkbaarheid ervan (niet dat er losse kanonnen als Ben-Gvir in zitten) en niet dat dit slechts de opmaat wordt voor een volgende confrontatie/escalatie waarbij zij onvermijdelijk de schuld in de schoenen geschoven gaat worden.
Zowel Gantz als Eisenkot zijn beiden gedecoreerde leden van de veiligheidsdiensten, en die doen nu exact wat van hen verwacht wordt: het hoofd koel houden, een stap terug doen en zorgen dat wat operationeel gewonnen gaat worden, niet tactisch verspeeld gaat worden.

Rallying around the flag, ja. Maar bij voorkeur niet een die wordt vastgehouden door Bibi & cronies.
Want Mr. Security blijkt dus toch geen security te kunnen leveren, en wie zich voordoet als sterke leider is allesbehalve dat. Gantz en Eisenkot hebben op dezelfde academie gezeten, dus die prikken daar dwars doorheen. En dat weet Bibi.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
De Britten melden dat er 3 Britten dood zijn en nog 14 vermist.
https://globenewsbulletin...fter-hamas-attack-report/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Bananenplant schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:40:
Wat hij beschrijft klinkt als Sar El. Dat is vrijwilligerswerk in het leger, maar niet vechten.
De 300k of 360k, weet niet precies wat het huidige nummer is, opgeroepen reserves zijn natuurlijk ook niet allemaal om te vechten. Daar zit heel veel ondersteuning bij. Van logistiek, IT en medisch tot catering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik zie op de livestreams een hele dikke donkere kolom van rook, heeft iemand een idee wat daar is geraakt? Doet mij denken aan de hoeveelheid rook wanneer er een brandstof/olie/munitieopslag wordt geraakt.
YouTube: Gaza Live: Real-time HD Camera Feeds from Gaza

De MRTT is bijna in Israël gearriveerd.
https://globe.adsbexchang...c44&filterDbFlag=military

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller
  • Laatst online: 14:24

Winkiller

De Mopperpot

alexbl69 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 23:03:
[...]
*knip* dit is niet de plek voor memes

[ Voor 42% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 14:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Energiecentrale in Gaza is er ook mee genokt, geen elektriciteit meer:

Bombardementen nu op de livestream:

[ Voor 27% gewijzigd door London op 11-10-2023 14:12 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 17:09

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Helixes schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:09:
Ik kwam deze vandaag nog tegen op de website van CNN. Het artikel is van gister, maar er zaten nog wel wat nieuwsfeitjes voor mij in.

Israel is at war with Hamas. Here’s what to know

[...]

Dit is dus blijkbaar de woordvoerder van de IDF, die beweert dat het doel van de operatie (Operation Swords of Iron) het einde van de Gaza-enclave beoogd. You read it here first.

Natuurlijk kan dit hyperbolie zijn, en wordt gezegd omwille van de geheimhouding van de échte plannen en zo. Maar tegelijk lijkt me dit wel aanleiding voor de internationale gemeenschap om zich hier tegen uit te spreken.
Het lijkt erop dat Israël is gevangen in condities geschapen door Iran en Hamas, deels ook mogelijk gemaakt door eigen interne omstandigheden.

Israël gaat nu vanzelfsprekend zo veel mogelijk schade toebrengen aan Hamas, maar de collateral damage in Gaza is niet te vermijden en van enorme omvang. Kijkend naar de interne condities binnen Israël moeten ze wel, want de bevolking accepteert door de gruwelijkheden die zich hebben afgespeeld niets minder. Israël zal dan ook doorgaan tot de internationale gemeenschap een grens trekt.

Wat men echter niet moet vergeten is de situatie aan de westelijke Jordaanoever. Het is daar zeer instabiel, vanuit een andere kant bekeken dus een enorm potentieel,en het is zeker mogelijk dat daar een reactie plaatsvindt, wellicht extern ondersteund, voordat de grenzen van de internationale gemeenschap zijn bereikt.

Deze situatie is niet los te zien van het beleid dat zich de afgelopen jaren heeft gemanifesteerd in Israël wat een toegenomen druk op de Palestijnse zaak tot gevolg had. Iemand heeft dat correct geïdentificeerd en besloten een katalysator in te zetten.

Men heeft dus aan de ene kant intern een toegenomen vraag naar hard optreden terwijl datzelfde dergelijke optreden de toch al precaire Palestijnse en internationale verhoudingen ernstig kan beschadigen.

Zie hier de gevolgen van tweezijdig sadopopulisme.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
*knip* gebruik hier een TR voor

[ Voor 94% gewijzigd door polthemol op 11-10-2023 14:39 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:14
London schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:02:
Energiecentrale in Gaza is er ook mee genokt, geen elektriciteit meer:
[Twitter]

[Twitter]

Bombardementen nu op de livestream:
[YouTube: Live: Watch the Gaza skyline after Hamas launched rockets into Israel]
Ik heb die livestream eventjes zitten kijken. Wat mij opviel is de onnauwkeurigheid. Althans, kan me niet voorstellen dat zo vaak de zee raken de bedoeling was. Lijkt wel artillerie/mortieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 14:25
Oppervlakte ter grootte van ongeveer 2x Texel, bijna 2 miljoen mensen, geen stromend water en nu dus ook geen stroom meer. En dan geen kant op kunnen. Het is echt verschrikkelijk en de normale onschuldige burgers moeten het weer ontgelden.

Ik snap de drang voor vergelding omdat Hamas verschrikkelijke dingen heeft gedaan maar als dit langer doorgaat is de ellende echt niet te overzien, vooral niet als andere landen verder in dit conflict worden getrokken. Er was al veel ellende met Oekraïne en dit komt er dan ook nog bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Laatst online: 16:23
Vlassie1980 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:33:
Oppervlakte ter grootte van ongeveer Texel, bijna 2 miljoen mensen, geen stromend water en nu dus ook geen stroom meer. En dan geen kant op kunnen. Het is echt verschrikkelijk en de normale onschuldige burgers moeten het weer ontgelden.
Texel is de helft kleiner, 160km2 vs 315km2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Vlassie1980 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:33:
Oppervlakte ter grootte van ongeveer Texel,
De landoppervlakte Gazastrook is ca negen keer zo groot als de landoppervlakte van Vlieland.

Verder geen commentaar en ontneemt geen kracht van je post, maar het is wel goed om bij de feiten te blijven.

edit: ah, je schreef eerst Vlieland dus mijn post kruiste je edit

[ Voor 8% gewijzigd door Lordy79 op 11-10-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 14:25
Aangepast, dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 08:46
.ScorpionSquad schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Het lijkt erop dat Israël is gevangen in condities geschapen door Iran en Hamas, deels ook mogelijk gemaakt door eigen interne omstandigheden.

Israël gaat nu vanzelfsprekend zo veel mogelijk schade toebrengen aan Hamas, maar de collateral damage in Gaza is niet te vermijden en van enorme omvang. Kijkend naar de interne condities binnen Israël moeten ze wel, want de bevolking accepteert door de gruwelijkheden die zich hebben afgespeeld niets minder. Israël zal dan ook doorgaan tot de internationale gemeenschap een grens trekt.

Wat men echter niet moet vergeten is de situatie aan de westelijke Jordaanoever. Het is daar zeer instabiel, vanuit een andere kant bekeken dus een enorm potentieel,en het is zeker mogelijk dat daar een reactie plaatsvindt, wellicht extern ondersteund, voordat de grenzen van de internationale gemeenschap zijn bereikt.

Deze situatie is niet los te zien van het beleid dat zich de afgelopen jaren heeft gemanifesteerd in Israël wat een toegenomen druk op de Palestijnse zaak tot gevolg had. Iemand heeft dat correct geïdentificeerd en besloten een katalysator in te zetten.

Men heeft dus aan de ene kant intern een toegenomen vraag naar hard optreden terwijl datzelfde dergelijke optreden de toch al precaire Palestijnse en internationale verhoudingen ernstig kan beschadigen.

Zie hier de gevolgen van tweezijdig sadopopulisme.
https://theintercept.com/...srael-palestine-conflict/
Hamas is groot geworden dankzij israel, ze zagen een bedreiging in een linkse vrijheid beweging waar tegen vechten optisch veel lastiger is. Het is makkelijker om een extreem rechtse religieuse vrijheids partij te hebben.

HAMAS is net als Al Qaida controlled opposition waar ze de controle over hebben verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-05 23:10
Hoe wilt Israël met fosfor bommen gericht hamas uitschakelen? Met zulke materiaal veroorzaak je toch juist meer burger slachtoffers?

https://twitter.com/Spotnewsth/status/1712077018311938066

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

ArgantosNL schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:41:
[...]

https://theintercept.com/...srael-palestine-conflict/
Hamas is groot geworden dankzij israel, ze zagen een bedreiging in een linkse vrijheid beweging waar tegen vechten optisch veel lastiger is. Het is makkelijker om een extreem rechtse religieuse vrijheids partij te hebben.

HAMAS is net als Al Qaida controlled opposition waar ze de controle over hebben verloren.
Die bron, the intercept, lijkt me niet heel erg objectief, gezien alle artikelen van de afgelopen 5 jaar waar Israël in voorkomt.
Verder riekt deze post naar victim blaming: Israel heeft het over zichzelf afgeroepen.

Pagina: 1 2 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Doel topic[/font]
Dit topic is voor dagelijkse ontwikkelingen. Voor achtergronden is er:
[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict : achtergronden
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Hoofdregels:
• Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
• Geen propaganda
• Geen blindelings partijdige posts
• Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten de Geneefse conventie.
• Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag

Overige topic regels:
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen schokkende beelden.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.
• Geen sealioning
• Geen linkdrops of videodrops.
• Geen rants
• Geen godwins
• Niet reageren op overduidelijk slechte reacties

[html]<script> // Dit script voegt een extra verstuur-knop toe op de plaats-reactie-pagina, om direct naar het achtergrondentopic te posten! // Auteur: .oisyn, getweaked door NMH achtergrondenTopicId = 2211418; // Pas deze aan als het achtergronden discussietopic wijzigt! window.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var form = document.getElementById("message_form"); if (!form) return; var el = document.querySelector("#message_form input~[type=submit]~[value=Verstuur]"); if (!el) return; var formAction = form.action.substr(0, form.action.lastIndexOf("/") + 1) + achtergrondenTopicId ; el.insertAdjacentHTML("afterEnd", '<input type="submit" class="ctaButton" value="Plaats in achtergrondentopic" formaction="' + formAction + '">'); }); </script>[/html]