[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste
Acties:
  • 198.725 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55

Lordy79

Vastberaden

sanane schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:49:
Hoe wilt Israël met fosfor bommen gericht hamas uitschakelen? Met zulke materiaal veroorzaak je toch juist meer burger slachtoffers?

https://twitter.com/Spotnewsth/status/1712077018311938066
@DaniëlWW2 jij bent een expert op wapengebied. Is dit fosfor?
Ik heb er geen verstand van, maar ik zie geen militair nut om fosfor nu in te zetten.

edit:
dank voor je antwoord (hier: DaniëlWW2 in "[ZT] Conflict Israël-Hamas: dagelijkse ontwikkelingen" )

[ Voor 13% gewijzigd door Lordy79 op 11-10-2023 16:06 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03
Lordy79 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 21:35:
[...]

https://www.hln.be/buiten...er-naar-de-dood~a37098e0/

Er zijn helaas al meerdere journalisten geweest van verschillende landen die bewijs hebben gezien.

Ik herhaal nog maar eens: veertig keer een kind tussen de 0 en 2 jaar vermoord.
Omdat dit onderwerp hier meerdere malen terug komt, in de Volkskrant van vandaag (achter paywall) een goede analyse van deze claim, waar (gelukkig) (nog?) geen enkel bewijs voor is:

https://www.volkskrant.nl...verhaal-vandaan~b678ae9b/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:50:
[...]

Die bron, the intercept, lijkt me niet heel erg objectief, gezien alle artikelen van de afgelopen 5 jaar waar Israël in voorkomt.
Verder riekt deze post naar victim blaming: Israel heeft het over zichzelf afgeroepen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_Hamas

Zelfde informatie komt ook weer terug op wikipedia. Daarnaast is dit het bronartikel: https://www.wsj.com/articles/SB123275572295011847

Ik vind die reactie wegzetten als 'victim blaming' te makkelijk. Als je de bronartikelen leest, wordt juist duidelijk dat Israël weliswaar Hamas z'n gang liet gaan de eerste jaren als counter beweging tegen de linkse/progressieve pro-palestina bewegingen (aloude verdeel en heers), maar dat ze nooit verwacht hadden dat ze na 1984 zo erg zouden radicaliseren. Geen bewuste actie dus van Israëlische autoriteiten, maar meer niet tijdig ingrijpen/verliezen van controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:53:
[...]

Ik heb er geen verstand van, maar ik zie geen militair nut om fosfor nu in te zetten.
Het lijkt iig sterk op witte fosfor. En zolang je niet weet waar ze op schieten is het lastig om het nut te kunnen bepalen. Als er op die locatie militairen zitten is het militair nut makkelijk aan te tonen, zitten er alleen burgers is het een oorlogsmisdaad. Zonder de details te weten kun je hier weinig over zeggen.

Wat dat betreft heeft Hamas het voor zowel Israel als de Palestijnen nu heel lastig gemaakt. Israel is geen lievertje, maar wat Hamas nu gedaan heeft is pure terreur en kan niet onbeantwoord blijven. Alleen aangezien Hamas tussen de burgers zitten zal elke tegenreaktie die Palestijnse burgers raken. Pak daarbij dat Israel de Gaza-strook weg wil hebben en je krijgt nu een heel grijs gebied waarbij Israel met veel weg kan komen onder het mom van Hamas aanpakken. Uiteindelijk zijn vooral de burgers van beide kanten de dupe hiervan en heeft Hamas de Palestijnse kant met deze aanval zeker geen goed gedaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:22
[...]

Op deze beelden ook goed te zien, rechtsboven om en dan de klok om 15:10:19 houden.

Ziet er naar uit dat Israël er ook een potje van maakt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
FabianGTI schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:07:
[...]

Op deze beelden ook goed te zien, rechtsboven om en dan de klok om 15:10:19 houden.

[YouTube: Gaza Live: Real-time HD Camera Feeds from Gaza]

Ziet er naar uit dat Israël er ook een potje van maakt. :/
Wel bedenken dat zolang het om militaire doelen gaat het gewoon gebruikt mag worden. Veel kanalen maken er gelijk een oorlogsmisdaad van, maar dan zal eerst bewezen moeten worden dat het om gerichte aanvallen op burgerdoelen gaat.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

olafmol schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:03:
[...]

Omdat dit onderwerp hier meerdere malen terug komt, in de Volkskrant van vandaag (achter paywall) een goede analyse van deze claim, waar (gelukkig) (nog?) geen enkel bewijs voor is:

https://www.volkskrant.nl...verhaal-vandaan~b678ae9b/
In de post van mij die je linkt heb ik het over baby's die vermoord zijn. Niet onthoofd. Ik kan het artikel van de VK niet lezen maar gezien de TITEL lijkt het over het onthoofden gaan.

Verder vind ik het persoonlijk insignificant of ze 'gewoon' vermoord zijn of (een deel ervan) onthoofd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Trishul schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:05:
[...]

Ik vind die reactie wegzetten als 'victim blaming' te makkelijk.
Ik niet. Een uitspraak als
Hamas is groot geworden dankzij israel
laat niets aan de verbeelding over.

Er wordt immers niet gesteld:
- Hamas is mede groot geworden dankzij Israël

Het is een absolute 1 op 1 relatie zonder nuance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

Ik heb die livestream eventjes zitten kijken. Wat mij opviel is de onnauwkeurigheid. Althans, kan me niet voorstellen dat zo vaak de zee raken de bedoeling was. Lijkt wel artillerie/mortieren.
Ik heb het idee dat inslagen in de zee een gevolg zijn van wat er verder naar links in beeld gebeurd en dat het brokstukken van de raket/gebouwen zijn. De splashes zien er imo te klein uit om een direct hit te zijn van iets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tel Aviv ligt flink onder vuur.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F8KVjIxWkAAGXbB?format=jpg&name=small

Vliegverkeer lag ook even stil en verscheidene vliegtuigen moesten boven zee blijven cirkelen.
Lijkt mij als piloot ook niet erg fijn om nu op Tel Aviv te vliegen. 1 verdwaalde raket en je bent klaar..

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:44
redwing schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:21:
[...]

Wel bedenken dat zolang het om militaire doelen gaat het gewoon gebruikt mag worden. Veel kanalen maken er gelijk een oorlogsmisdaad van, maar dan zal eerst bewezen moeten worden dat het om gerichte aanvallen op burgerdoelen gaat.
Ja, het mag gebruikt worden zolang de militaire doelen niet in de buurt zijn van burgers. Anders is het gewoon een oorlogsmisdaad.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:22
[...]

Als je naar de beelden kijkt komen die dingen gewoon overal en nergens terecht, het ziet er niet uit dat er ook maar op enige manier gericht geschoten wordt, jah, richting Gaza. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:30
[...]

Ik vraag mij af waarom Israël fosfor bommen gebruikt? Kan het doel niet bereikt worden met "normale" bommen? zit er een psychologie achter bijv., angst zaaien of meer leed veroorzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

[...]

Die nuance zag ik wel in de verdere context van de volledige reactie van die user. Blijf erbij dat framen met classificaties zoals 'victim blaming' dan te makkelijk is. Krijg een beetje het gevoel dat je dan op die manier de discussie een beetje '(mond)dood' maakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:24:
Verder vind ik het persoonlijk insignificant of ze 'gewoon' vermoord zijn of (een deel ervan) onthoofd.
In brede zin wel relevant hoe of wat. De brutaliteit van diverse acties word gebruikt als excuus (ik schrijf dit niet aan een specifiek persoon/conversatie of platform toe) voor de tegen acties van Israel.
Onder andere claims van verkrachting en onthoofde babies zijn daar prominent in.

Als nu blijkt dat dit soort zaken misverstanden/fog of war/fake news/whatever zijn dan word het excuus een stuk dunner omdat je het dan "enkel" nog hebt over doden aan beide kanten, en die lopen inmiddels ongeveer gelijk op volgens mij.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
London schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:27:
Tel Aviv ligt flink onder vuur.

[Twitter]
[Afbeelding]

Vliegverkeer lag ook even stil en verscheidene vliegtuigen moesten boven zee blijven cirkelen.
Lijkt mij als piloot ook niet erg fijn om nu op Tel Aviv te vliegen. 1 verdwaalde raket en je bent klaar..
Blijf me verbazen over het bizarre aantal raketten waarover Hamas beschikt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Breaking news : Israeli PM Netanyahu and former defense minister Benny Gantz reach agreement to form emergency unity government

The agreement, which will be announced tonight, includes the swearing in of Gantz, Eisenkot and Saar as ministers, as well as Gantz and Eisenkot joining a smaller security cabinet including Netanyahu, Gallant and Ron Dermer.

bron: i24news.tv

eindelijk...

[ Voor 40% gewijzigd door Lordy79 op 11-10-2023 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Blijf me verbazen over het bizarre aantal raketten waarover Hamas beschikt.
Hier hetzelfde. Gok op een flinke voorraad aan hebben gelegd in de afgelopen jaren.
Zou me niets verbazen als dat richting de 8 a 10 jaar is gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
_Bailey_ schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:39:
[...]

Hier hetzelfde. Gok op een flinke voorraad aan hebben gelegd in de afgelopen jaren.
Zou me niets verbazen als dat richting de 8 a 10 jaar is gegaan
Worden zij niet flink gespekt door Iran en Pakistan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:29
Silent Thunder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:43:
[...]
Worden zij niet flink gespekt door Iran en Pakistan?
Waarschijnlijk. Maar alles dus via smokkel. Dat is niet iets van de laatste maanden lijkt me.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

[...]

Zonder onderdrukking van het palestijnse volk door israel had HAMAS nooit zo groot kunnen worden. Dat woordje mede is volledig overbodig. Als iemand zegt "X is groot geworden dankzij Y" gaat niemand er van uit dat er bedoeld wordt enkel de invloed van Y heeft gezorgt dat X groot wordt.

Ik snap dat dit gevoelig ligt allemaal, het conflict sterk verminderd isen er aan een definitive oplossing gezocht gaat worden moet men niet vergeten dat dit niet uit het niets komt en een simpel zwart/wit Hamas slecht israel goed situatie is.

We zitten nu al jaren met een lopend conflict waar de partij met de meeste macht niets doet aan descalatie.

en voor de duidelijkheid, Hamas en de israelische staat zijn schuldig hier in dit conflict. Het barbaars gedrag van Hamas overschaduwd het clinische oorlogs geweld dat men meer gewend is van de IDF dat voor evenveel al dan niet meer burger slachtoffers zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
sanane schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

Ik vraag mij af waarom Israël fosfor bommen gebruikt? Kan het doel niet bereikt worden met "normale" bommen? zit er een psychologie achter bijv., angst zaaien of meer leed veroorzaken?
Dat is een vraag die moeilijk te beantwoorden zonder te weten waar ze op schieten en welke alternatieven ze ervoor hebben. Anti-personal white phosphorus is vaak airburst, maar hier lijkt het een impact projectiel te zijn. Een legitiem doel waar white phosphorus bommen voor zijn gebruikt in het verleden is tegen tunnels, waar het alle zuurstof in de tunnel verbrand. Dat zou hier ook het geval kunnen zijn, Hamas maakt veel gebruik van tunnels en in de Gaza strook zien we denk ik liever ook geen "bunkerbusters" die naast de tunnels ook complete woonwijken platleggen.

Aan de andere kant, Israel heeft een geschiedenis van white phosphorus tegen palestijnen gebruiken met twijfelachtige justificatie.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Dat lijkt heel erg op 155mm fosfor projectielen met een tijdbuisontsteking (ontploft na een bepaalde tijd, in de lucht dus om het spul naar beneden te laten komen) ja...
De vraag omtrent oorlogsmisdaden hangt af van wat het doel is. Het is in oorlogsrecht toegestaan tegen vijandelijke troepen op een indirecte manier (denk rookgordijn, maar het is eigenlijk ook een beetje een loophole om achteraf te ontkennen dat het direct gericht was). Het is absoluut niet toegestaan tegen burgers. Gruwelijk spul want je krijgt het niet uit. :/

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-10-2023 16:21 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het zal naïef zijn maar ik ben ergens verbaasd dat die gruwelijke fosfor bommen volgens oorlogsrecht blijkbaar wel tegen militair personeel gebruikt mag worden.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Netanyahu wil dan toch een noodregering vormen met de oppositie:
De Israëlische premier Bibi Netanyahu vormt een noodregering met zowel leden van de coalitie als van de oppositie. Israëlische media berichten dat er een akkoord is. Ministers en oppositieleden riepen zaterdag al direct na de aanval van Hamas op tot een noodregering, maar het duurde een paar dagen voordat de politici, die normaal gesproken rivalen zijn, het eens konden worden over de voorwaarden.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Help!!!! schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:08:
Het zal naief zijn maar ik ben ergens verbaasd dat die gruwelijke fosfor bommen volgens oorlogsrecht blijkbaar wel tegen militair personeel gebruikt mag worden.
https://nos.nl/collectie/...ebied-in-het-oorlogsrecht

hier een NOS artikel over fosfor (inzake Oekraine vs Rusland)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sanane
Ik lees net dat elektriciteit/medicijnen toevoer naar Gazastrook volledig is gestopt. Ik vind dit persoonlijk te ver gaan...
Wat gaat er dan gebeuren met alle burgerslachtoffers, kinderen/baby's die momenteel wordt behandeld in ziekenhuizen? Met zo'n actie kan je indirect heel veel burger slachtoffers maken... Er moet toch wel ergens een grens zijn?

https://www.nu.nl/buitenl...humanitaire-situatie.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:34

Winkiller

De Mopperpot

US puts Delta Force and SEAL Team Six on standby to help Israeli forces locate American hostages as hundreds of brave IDF reservists arrive at JFK to answer call to fight.

https://www.dailymail.co....orce-israel-hostages.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

XWB schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:11:
Netanyahu wil dan toch een noodregering vormen met de oppositie:

[...]
Is inmiddels gevormd:

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
edie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:29:
[...]

Ja, het mag gebruikt worden zolang de militaire doelen niet in de buurt zijn van burgers. Anders is het gewoon een oorlogsmisdaad.
Nee, het doel moet militair zijn. Anders zou je bij elk militair doel een burger kunnen zetten zodat elke aanval een oorlogsmisdaad is. En zo werkt het dus niet. En in dit geval is het voor Israel makkelijk om van alles een militair doel te maken omdat Hamas juist tussen de burgers verschuilt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
redwing schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:32:
Nee, het doel moet militair zijn.
Dat geldt in de basis voor elke munitie, van 9mm uit een handpistool tot een 2000 pond JDAM of een vacuümbom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:44
redwing schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:32:
[...]

Nee, het doel moet militair zijn. Anders zou je bij elk militair doel een burger kunnen zetten zodat elke aanval een oorlogsmisdaad is. En zo werkt het dus niet. En in dit geval is het voor Israel makkelijk om van alles een militair doel te maken omdat Hamas juist tussen de burgers verschuilt.
Zo werkt het dus wel, volgens de Engelse wiki iig.
[...]

However, the use of phosphorus bombs near populated areas or civilians is still a war crime, as humanitarian law requires military attacks to be selective. The command is obliged to distinguish between civilians and soldiers, as well as civilian and military objects, which is impossible when using such projectiles in populated areas.
En het nieuwsbericht waar die pagina naar linked:
When used as a weapon, it can cause fire to rain down on targets, inflicting indiscriminate damage. It is illegal, therefore, for phosphorus to be used near civilians, because international law requires that combatants distinguish between civilian and military elements.
Men wordt niet verplicht of gedwongen om dat wapen te gebruiken he? Het is een keuze van Israel, en door ze daadwerkelijk te gebruiken in de buurt van burgers begaan ze een oorlogsmisdaad.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:03
edie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:42:
[...]

Zo werkt het dus wel, volgens de Engelse wiki iig.

[...]

En het nieuwsbericht waar die pagina naar linked:

[...]

Men wordt niet verplicht of gedwongen om dat wapen te gebruiken he? Het is een keuze van Israel, en door ze daadwerkelijk te gebruiken in de buurt van burgers begaan ze een oorlogsmisdaad.
Beetje apart natuurlijk. Een normale bom is net zo min 'selective' en treft ook iedereen in een bepaalde radius. Ik zie op specifiek dat vlak geen enkel verschil met fosfor munitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:54
Lijkt mij ook een oorlogsmisdaad, maar denk niet dat er nog mensen in Israel daar wakker van liggen na wat er is gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
https://www.nytimes.com/2...amas-us-intelligence.html
Iran zou verbaasd geweest zijn over de aanval van Hamas, zo zegt US intelligence. Artikel van NYT zit achter paywall maar de essentie is nog te lezen. Hoedan ook geeft het een indicatie dat Iran waarschijnlijk niet direct betrokken was (indirect is een ander verhaal).

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 11-10-2023 17:02 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Deze kibbutz heeft een Hamas aanval kunnen afslaan:
Kort voordat Hamasstrijders haar kibboets aanvielen, reageerde Inbal Lieberman (25) razendsnel. Ze bracht vrouwen en kinderen in veiligheid en deelde wapens uit aan haar team. Hamasstrijders kwamen in een regelrechte hinderlaag terecht. Dankzij Inbal is Nir Am een van de weinige kibboetsen in de buurt van de Gazastrook waar geen burgers zijn omgekomen. Ze wordt geprezen als de heldin van de natie.

Op 7 oktober, vroeg in de ochtend realiseerde Inbal zich al snel dat er iets loos was. “Terroristen probeerden blijkbaar in te breken in een grote kippenboerderij in de buurt van Nir Am, mogelijk omdat ze het hek ervan verwarden met dat van de kibboets”, legt Inbals oom, Ami Rabin, uit aan de ‘The Times of Israel’.

Maar de jonge vrouw was meteen alert en reageerde onmiddellijk. “Ze was een van de eersten in het hele land die begreep wat er aan de hand was. Ze rende als een bezetene van huis tot huis”, vertelt Rabin. Eerst bracht Inbal de vrouwen en kinderen van de gemeenschap in veiligheid. Daarna deelde ze wapens uit aan het responsteam en liet ze hen postvatten op strategische posities van de kibboets.
Hamasstrijders, die wat later arriveerden om burgers te doden, kregen uiteindelijk een kogelregen te verduren. Later werden 25 lichamen van terroristen geteld bij het hek. Dankzij Inbals snelle reactie kwamen de bewoners van de kibboets met de schrik vrij en is een bloedbad voorkomen.

Nadat de kleine gemeenschap erin geslaagd was om de terroristen af te weren, werden Inbal en haar familieleden geëvacueerd, net als vele andere bewoners van de kibboets. Ze verblijft momenteel in een hotel in Tel Aviv, waar burgemeester Ron Huldai haar feliciteerde met haar heldendaad.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

In de post van mij die je linkt heb ik het over baby's die vermoord zijn. Niet onthoofd. Ik kan het artikel van de VK niet lezen maar gezien de TITEL lijkt het over het onthoofden gaan.

Ook dat is niet bewezen. Korte quote uit het artikel:
De meeste verslaggevers daar aanwezig plaatsen zijn relaas in deze context. Ze benadrukken: wij hebben zelf geen burgerlichamen gezien, we weten dus niet wie er gedood zijn en hoe dat is gebeurd.

Van horen zeggen
De majoor spreekt overigens nergens over het onthoofden van baby’s. De koppeling met baby’s wordt gemaakt, omdat de verslaggever van i24News in haar reportage stelt dat in Kfar Aza veertig baby’s gestorven zouden zijn. De lichamen zouden op brancards zijn weggereden.

Dit heeft zij niet zelf gezien, dit heeft zij weer gehoord van ‘een commandant’.
Het hele artikel komt er op neer dat er 1 commandant en/of majoor is geweest die in gebrekkig Engels en vol met emotie heeft gecommuniceerd, en dat vervolgens door andere mensen is geïnterpreteerd maar door niemand formeel is bevestigd, zowel vanuit de Israelis als vanuit de pers.

Ik geef dit aan, niet vanuit een persoonlijke agenda, maar vanuit het feit dat ik het belangrijk vind dat er zo zuiver mogelijk naar feiten vs fictie moet worden gekeken, in welk conflict dan ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:18
Het toestel vol Nederlanders is zo te zien aan het taxiën.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

-

[ Voor 100% gewijzigd door London op 11-10-2023 18:42 . Reden: Fake news ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 11-09 21:48
Johan Bogle schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:58:
Lijkt mij ook een oorlogsmisdaad, maar denk niet dat er nog mensen in Israel daar wakker van liggen na wat er is gebeurt.
En ze hebben een paar dagen geleden al alle burgers gewaarschuwt te evacueren uit de Gazastrook, er zouden dus geen burgers in het gebied meer moeten zijn. Iedereen die er nu dus nog is is een Hamas strijder.

Dat de Palestijnse burgers nergens heen kunnen moet je voor het gemak even over het hoofd zien.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
London schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:31:
Grootschalige drone aanvallen vanuit Libanon gaande nu op Israël:
[Twitter]
[Afbeelding]
De Iron Dome wordt op de proef gesteld... Israël krijgt het nog druk als ze aan twee fronten moeten vechten.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:01:
Iran zou verbaasd geweest zijn over de aanval van Hamas, zo zegt US intelligence. Artikel van NYT zit achter paywall maar de essentie is nog te lezen. Hoedan ook geeft het een indicatie dat Iran waarschijnlijk niet direct betrokken was (indirect is een ander verhaal).
Er staan een aantal belangrijke nuances en details in dit artikel.

Niet alleen de VS komt tot deze conclusie, ook IL en 'regionale bondgenoten':
The United States, Israel and key regional allies have not found evidence that Iran directly helped plan the attack, according to the U.S. officials and another official in the Middle East.
Details over de kringen waar men bronnen heeft:
While they would not identify the Iranian officials who expressed surprise at the attack, the U.S. officials said they were people who typically would be aware of operations involving the Quds Force, the Iranian government's paramilitary arm that supports and works with proxy forces.
Ook zeggen ze dat het onderzoek hierover nog doorgaat en dat men open blijft staan voor signalen die iets anders lijken te beweren:
U.S. officials said the intelligence investigation was continuing and could turn up evidence that Iran or other states were directly involved in the Hamas operation. Senior officials said they were keeping an open mind, reviewing old intelligence reports and looking for new information.
Want het is vooral het gebrek aan bewijs dat deze stelling onderbouwt:
The United States and its allies regularly track and monitor meetings between Quds Force leaders and their proxies and allies, including Hamas. But officials say there is no evidence that those meetings were used to plan the attack in Israel. While officials concede that there could have been other secret meetings that Western intelligence did not track, for now they have found no evidence of such meetings.
Het geheel heeft opmerkelijk genoeg geen invloed op het standpunt dat Iran wel betrokken is:
“We have said since the beginning: Iran is complicit in this attack in a broad sense because they have provided the lion’s share of the funding for the military arm of Hamas,” he said. “They have provided training, they have provided capabilities.”
(He slaat hierbij op Jake Sullivan, national security adviser.)

De 6 miljard USD die vorige maand unfrozen waren kunnen nog steeds nav deze ontwikkelingen weer bevroren worden. Ze zijn nog niet aangeraakt:
Treasury Secretary Janet L. Yellen did not rule out the possibility of reversing a decision made last month to unfreeze the $6 billion in Iranian funds if it is determined that the country was involved in the attack by Hamas. Ms. Yellen said the funds had not yet been touched.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
XWB schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:33:
[...]

De Iron Dome wordt op de proef gesteld... Israël krijgt het nog druk als ze aan twee fronten moeten vechten.
Was er eerder niet gewaarschuwd dat als Hezbolla iets flikt Damascus in puin gaat :X ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

-

[ Voor 144% gewijzigd door London op 11-10-2023 18:42 . Reden: Fake news ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:07
London schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:37:
[Twitter]

[Twitter]

Dit gaat echt he-le-maal de verkeerde kant op zo.
Lijkt idd te gaan escaleren naar een veel groter conflict. Ook na eerdere statements van Israël hierover en de steun van de VS. Dit kan een heel grootschalig conflict gaan worden als het zo doorgaat met alleen maar verliezers uiteindelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
Dan zal strike group 12 ook wel in actie komen. Dat is serieuze firepower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Mania-92 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:41:
Is dat niet een beetje voorbarig?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een, soortvan, bevestiging van Israël

[ Voor 41% gewijzigd door RoD op 11-10-2023 17:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
sanane schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:14:
Ik lees net dat elektriciteit/medicijnen toevoer naar Gazastrook volledig is gestopt. Ik vind dit persoonlijk te ver gaan...
Wat gaat er dan gebeuren met alle burgerslachtoffers, kinderen/baby's die momenteel wordt behandeld in ziekenhuizen? Met zo'n actie kan je indirect heel veel burger slachtoffers maken... Er moet toch wel ergens een grens zijn?

*knip*, te veel victim blaming.

[ Voor 21% gewijzigd door NMH op 11-10-2023 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
Jedi_Pimp schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:44:
[...]

Is dat niet een beetje voorbarig?
https://www.cnn.com/2023/...warn-hezbollah/index.html
On top of the messaging from US officials to urge Hezbollah to stay out of the conflict, Secretary of Defense Lloyd Austin ordered the deployment of a carrier strike group to the eastern Mediterranean in large part as a message to Hezbollah and its Iranian backers to refrain from entering the war.

“Let me be clear, we did not move the carrier for Hamas,” national security adviser Jake Sullivan told reporters at the White House on Tuesday. “We moved the carrier to send a clear message of deterrence to other states or non-state actors that might seek to widen this war.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mania-92 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:41:
Er is nóg een strike group onderweg naar Israël, blijkbaar. Inzet gaat wel een stap verder natuurlijk, maar Amerika wil in ieder geval spierballen tonen.

[ Voor 12% gewijzigd door London op 11-10-2023 17:49 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RoD schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:01:
Hoezo verbaasd, wat denkt Iran dat Hamas zou doen met die jaarlijkse donatie van 100 miljoen dollar aan wapens en training?
Hamas kan zowel op zichtbare als onzichtbare financiële steun uit de moslimwereld rekenen. De grootste donor is wellicht Iran, dat de organisatie al jarenlang ondersteunt. De Islamitische Republiek geeft jaarlijks 100 miljoen dollar en levert wapens en training. Ondanks verschillende islamitische stromingen delen Iran en Hamas de wens om Israël te vernietigen. Ook Qatar en Turkije worden vaak genoemd als sponsors van Hamas. De sociale vleugel van Hamas kan dan weer rekenen op de steun van heel wat (islamitische) non-profitorganisaties en individuen wereldwijd.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
poeh, nieuwe fase in deze barbaarse oorlog nu Hezbollah tekeer gaat.

Zeer benieuwd naar een evt concrete reactie van de VS op zeer korte termijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mania-92
London schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

Er is nóg een strike group onderweg naar Israël, blijkbaar. Inzet gaat wel een stap verder natuurlijk, maar Amerika wil in ieder geval spierballen tonen.

[Twitter]
Dreigen met inzet is natuurlijk wel nutteloos als je vervolgens geen daad bij het woord voegt. Of ze het echt gaan doen is natuurlijk koffiedik kijken. Maar america slaat natuurlijk wel een flater als het dreigt met inzet als hezbollah participeert en vervolgens niets doet wanneer hezbollah participeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Yep, maar blijft dan de vraag of dit wordt gezien als een solistische actie van Hezbollah, waar (ik neem aan) Libanon != Hezbollah in de ogen van US.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
Jedi_Pimp schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:54:
[...]

Yep, maar blijft dan de vraag of dit wordt gezien als een solistische actie van Hezbollah, waar (ik neem aan) Libanon != Hezbollah in de ogen van US.
Volgens mij worden non-state actors (=hezbollah) ook specifiek benoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
London schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:37:
[Twitter]

Dit gaat echt he-le-maal de verkeerde kant op zo.
Even een compleet theorietje. Wat als Iran sinds het verlies van Soleimani de directe controle over Hamas/Hezbollah kwijt is?
De tijdsspanne tussen zijn dood en nu lijkt me de voorbereidingen wel in te passen?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Mania-92 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:55:
[...]

Volgens mij worden non-state actors (=hezbollah) ook specifiek benoemd.
Je hebt gelijk. Ik ben benieuwd, spannend en weer erg somber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vanuit het perspectief van Hezbollah is dit overigens niet per se goed: als ze tegelijk met de Hamas aanval hadden gehandeld was Israel écht overvallen en onvoorbereid. Ondertussen is Israël ook in het noorden flink opgeschaald en voorbereid.

Geeft iig sterk de indruk dat Hamas en Hezbollah (gekukkig) niet gecoördineerd zijn, maar dat Hezbollah nu de situatie er eenmaal is probeert mee te liften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Wellicht een domme vraag, maar kunnen medicijnen niet via de grens met Egypte binnen komen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
R3M1 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:09:
...de enige manier uit dit conflict is om de Palestijnen soevereiniteit te geven in hun eigen grondgebied (2-staten oplossing) -- dat is de enige manier om de voedingsbodem voor Hamas weg te nemen;
Dat kan slechts slagen als hamas vernietigd is en de Palestijnen deze oplossing accepteren.

Daar is mogelijk gemaakt door hamas. Ik ga er van uit dat Palestijnen nu toch wel door hebben dat hamas niets op heeft met de Palestijnen en hen alleen misbruiken.

Aan de andere kant, Mia Khalifa is weg bij Playboy vanwege haar sympathie voor hamas, terwijl moslimextremisten haar dood wensten en zij haar geld heeft verdiend met werk dat door hamas aanhangers wordt verguisd. Dus gezond verstand is niet iedereen gegeven. Al is voorgenoemde actrice wellicht ook niet het beste voorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 11-09 21:48
alexbl69 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:06:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar kunnen medicijnen niet via de grens met Egypte binnen komen?
Tuurlijk, als Egypte dat toe zou staan, maar die houden de grens ook dicht.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
London schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

[Twitter]
De USS Eisenhower zou eerst eigenlijk naar Europa gaan voor oefeningen, maar dat plan is dus gewijzigd.
https://news.yahoo.com/ei...4146403.html?guccounter=1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik krijg op mijn 'alert' app 40 minuten geleden een waanzinnig grote hoeveelheid (50 stuks) hostile aircraft intrusions vanuit het noorden. Gelukkig niet waar ik woon maar ik maak me grote zorgen.

Dat was dus een soort van vals alarm. Excuses

[ Voor 26% gewijzigd door Lordy79 op 11-10-2023 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 11-09 21:12

bloody

0.000 KB!!

Hier een overzichtje (plaatje) van de sterkte van Hezbollah. Bizar zeg , vele malen sterker dan Hamas. 130.000 raketten in alle denkbare soorten en maten.

[Twitter: https://x.com/ukraine_map/status/1712138875559154153?s=46]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

MewBie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:07:
[...]

Tuurlijk, als Egypte dat toe zou staan, maar die houden de grens ook dicht.
Dat is niet waar. Grens dicht houden is wat anders dan helemaal niet helpen. En dat mag atm niet van Israël. https://www.gbnews.com/ne...-heading-to-gaza-with-aid

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:14:
Ik krijg op mijn 'alert' app 40 minuten geleden een waanzinnig grote hoeveelheid (50 stuks) vijandelijke vliegtuigen die binnenvliegen in Israël vanuit het noorden. Gelukkig niet waar ik woon maar ik maak me grote zorgen.
Dat heb ik nog nergens gelezen. Wel berichten over Israëlische straaljagers die in dat gebied vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik krijg op mijn 'alert' app 40 minuten geleden een waanzinnig grote hoeveelheid (50 stuks) vijandelijke vliegtuigen die binnenvliegen in Israël vanuit het noorden. Gelukkig niet waar ik woon maar ik maak me grote zorgen.
Dan kunnen we als dit allemaal is geverifieerd concluderen dat de oproep aan Israel om te deëscaleren met Hamas niet meer nodig is en is een full-blown oorlog een feit. Helaas. Alweer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

RoD schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:16:
[...]

Dat heb ik nog nergens gelezen. Wel berichten over Israëlische straaljagers die in dat gebied vliegen.
Nou het is de app die zeg maar synchroon loopt met ons luchtalarm. Wel handig 's nachts om extra lawaai te horen naast je oor als je de schuilkelder op moet zoeken.

Ik ben bang dat het nu 'los' gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
RoD schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:16:
[...]

Er was eerder in het topic wel een melding over drones. Kan me voorstellen dat een alert app nog niet helemaal voorbereid is daarop.
bloody schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:15:
Hier een overzichtje (plaatje) van de sterkte van Hezbollah. Bizar zeg , vele malen sterker dan Hamas. 130.000 raketten in alle denkbare soorten en maten.

[Embed]
SCUD B/C kan ik me niet voorstellen dat het nog veel is. Dat is letterlijk 5de hands zooi uit de jaren 60/70.

[ Voor 39% gewijzigd door Shamalamadindon op 11-10-2023 18:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:18:
[...]

Nou het is de app die zeg maar synchroon loopt met ons luchtalarm. Wel handig 's nachts om extra lawaai te horen naast je oor als je de schuilkelder op moet zoeken.

Ik ben bang dat het nu 'los' gaat.
Sterkte daar. Kan mij vanuit het ''veilige'' Nederland niet voorstellen wat de mensen in Israël moeten doormaken.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Sorry ik zeg vliegtuig maar ik bedoel eigenlijk "hostile aircraft intrusion'. Dat is de juiste term en dat kan dus ook een drone zijn.
klopte dus niet. gelukkig.

[ Voor 11% gewijzigd door Lordy79 op 11-10-2023 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[Twitter: https://twitter.com/ianbremmer/status/1712139644366729369?t=CIA80AWMpHiRdAudx4edXA&s=19]

Bremmer doorgaans goed ingevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Het kan dus ook één drone zijn die heel veel 'regio's' binnenvliegt. Maar dat lijkt me niet logisch omdat de melding voor alle regio's op hetzelfde moment binnenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:19:
Sorry ik zeg vliegtuig maar ik bedoel eigenlijk "hostile aircraft intrusion'. Dat is de juiste term en dat kan dus ook een drone zijn.
Dan zullen het inderdaad drones zijn. Daar zijn namelijk wel concrete meldingen over.

Het ging net ook even over paragliders, maar dat wordt nu ook weersproken.

Alles nu nog onbevestigd natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
Hezbollah gaat zich niet mengen in de oorlog. Wat ze nu doen is slechts chaos en afleiding creëren en een beetje testen hoe Israel reageert.

Geloof mij, Hezbollah gaat hele zware klappen krijgen als ze hiermee doorgaan.

Trouwens niet huilen als Israel na afloop weer een stukje groter is geworden.

Let me share my screen...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Johan Bogle
Babymoorden nu bevestigd….:

https://edition.cnn.com/2...as-attack-intl/index.html

Kan het nog verschrikkelijker of is dit een nieuw menselijk dieptepunt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:50
Israel heeft in het verleden al voor hetere vuren gestaan dan dit.. Ja het is zeker erg wat de ontwikkelingen zijn, maar je kan er zeker van zijn dat ze die idioten met de grond gelijkmaken. Alleen hopelijk zonder zelf al teveel slachtoffers te maken.

Benieuwd wat de carrier group zal inbrengen in het verdedigen van israel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
@Lordy79, doe je tot nu toe nog wel je dagelijkse bezigheden? Iemand die ik daar ken gaat blijkbaar nog steeds naar zijn werk, doodeng :X .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Bananenplant schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:27:
@Lordy79, doe je tot nu toe nog wel je dagelijkse bezigheden? Iemand die ik daar ken gaat blijkbaar nog steeds naar zijn werk, doodeng :X .
Ik doe mijn werk, ik zorg voor mijn kinderen samen met mijn lieve echtgenote. Iedereen doet z'n werk.
Kinderen zijn wel thuis. Geen kinderdagverblijf want 3 leid(st)ers met 25 kinderen gaat niet als je naar de schuilkelder moet. Bezoek de synagoge.

Iedereen gaat naar z'n werk. Het land moet draaien, er moet eten zijn, vuilnis moet worden opgehaald. Maar iedereen is wel heel lief voor elkaar momenteel... Zoals ik al eerder schreef: het brengt ons als bevolking weer bij elkaar na alle politieke spanningen van de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Johan Bogle schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:26:

Eh, dat (een bevestiging) valt er nog steeds niet uit te halen naar mijn idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 11-09 21:12

bloody

0.000 KB!!

Er is op dit moment over de situatie bij Libanon een bizarre hoop onzin en fake nieuws in omloop op o.a. Twitter. Goed kijken naar bevestigende en betrouwbare bronnen dus.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wellicht niet juiste topic, maar bovenstaande triggered mij enorm. Hoe gaan je kinderen hiermee om? Hoe oud zijn ze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03

Extraordinary claims require extraordinary evidence

Ik vind de IDF eerlijk gezegd geen sterke bron. En ik lees eigenlijk niets wat we niet al wisten. Ik zou toch wat meer onafhankelijk bewijs willen zien voordat ik hier in mee ga.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

bloody schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:37:
Er is op dit moment over de situatie bij Libanon een bizarre hoop onzin en fake nieuws in omloop op o.a. Twitter. Goed kijken naar bevestigende en betrouwbare bronnen dus.
Fair point. Ik heb mijn posts aangepast en de inhoud verwijderd.
De bronnen waren wel betrouwbaar maar de inhoud was simpelweg voorbarig en - blijkt nu - fake.

[ Voor 8% gewijzigd door London op 11-10-2023 19:01 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanane
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 72% gewijzigd door NMH op 11-10-2023 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol

Nee, want er staat letterlijk in het artikel dat je quote: "The IDF told CNN the killings at Kfar Aza amounted to a “massacre,” but said it could not confirm the number of people killed there and would not go into details how they died. CNN could not independently verify the IDF’s accounts of children being killed in the attack."

Volgens mij is dit de uitspraak cq uitspraken waar het Volkskrant artikel over gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door olafmol op 11-10-2023 18:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

_Bailey_ schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:38:
[...]

wellicht niet juiste topic, maar bovenstaande triggered mij enorm. Hoe gaan je kinderen hiermee om? Hoe oud zijn ze?
tweeling van 2 en eentje van 5.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Johan Bogle
olafmol schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:51:
[...]

Nee, want er staat letterlijk in het artikel dat je quote: "The IDF told CNN the killings at Kfar Aza amounted to a “massacre,” but said it could not confirm the number of people killed there and would not go into details how they died. CNN could not independently verify the IDF’s accounts of children being killed in the attack."

Volgens mij is dit de uitspraak cq uitspraken waar het Volkskrant artikel over gaan.
“I saw hundreds of terrorists in full armor, full gear, with all the equipment and all the ability to make a massacre, go from apartment to apartment, from room to room and kill babies, mothers, fathers in their bedrooms,” Veruv said.

We weten alleen niet of het er 40 of 20 waren en of ze allemaal onthoofd zijn. Mocht je dat heel graag willen weten, omdat het anders niet erg genoeg is, wacht nog even op de twitter filmpjes die vast nog komen….

"They didn't behead babies; they just burned them alive. Take that, haters!"

[ Voor 3% gewijzigd door Johan Bogle op 11-10-2023 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 12:53
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 78% gewijzigd door NMH op 11-10-2023 19:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Lordy79 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:53:
[...]

tweeling van 2 en eentje van 5.
Sterkte ermee. Ik zag laatst een foto van een ongeveer 5-jarig meisje in een kapot geschoten flatje en dacht aan mijn eigen kinderen toen ze die leeftijd hadden. Het maakt niet uit waar je woont als je moet vrezen voor je leven en alles om je heen aan puin geschoten wordt. Ik ben dankbaar dat mijn kinderen en ikzelf zulke zorgen niet hebben. Ik hoop dat dit snel stopt. Zowel de mensen in Gaza als in Israel verdienen dit niet.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Blijkbaar (Deels?) vals alarm gelukkig. Klik op tweet en gebruik translate functie van twitter.

Further to the reports of intrusion from the Lebanese border into Israel's airspace, as of now fear of intrusion has been ruled out

Further to the reports about instructions to stay in protected areas throughout the country, this is a matter of human error, there is no such instruction.
You must continue to listen to the instructions of the Home Front Command that are being updated

[ Voor 119% gewijzigd door Help!!!! op 11-10-2023 19:21 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dit kwam ik vandaag ook tegen fwiw:

PC Specs

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Johan Bogle schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:57:
[...]

“I saw hundreds of terrorists in full armor, full gear, with all the equipment and all the ability to make a massacre, go from apartment to apartment, from room to room and kill babies, mothers, fathers in their bedrooms,” Veruv said.

We weten alleen niet of het er 40 of 20 waren en of ze allemaal onthoofd zijn. Mocht je dat heel graag willen weten, omdat het anders niet erg genoeg is, wacht nog even op de twitter filmpjes die vast nog komen….

"They didn't behead babies; they just burned them alive. Take that, haters!"
Onvoorstelbaar dat een aantal users hier de beestachtige gedragingen probeert te nuanceren of zich tracht te verschuilen achter “gebrek aan bewijs”. :F

Of nog erger; Israël is ook geen lieverdje, goed argument om baby’s af te slachten :r

Persoonlijk stond ik heel genuanceerd is deze kwestie. Maar de partij die tot zoiets in staat is is voor mij “af”.

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 11-10-2023 19:36 ]

XXXVI

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Even wat achtergrond over deze tweet die hierboven wordt genoemd:
Yossi Landau, the head of operations for the southern region of Zaka, Israel's volunteer civilian emergency response organization, told CBS News on Wednesday that he personally saw adults and children, including babies, who had been beheaded."[url]https://t.co/byOpiqLaMt/url]
https://zakaworld.org/about-zaka/

Deze organisatie komt ter plaatse na rampen, ongelukken en terreur aanslagen om de stoffelijke overschotten op een zo eervolle manier te verzamelen en begraven. Er is dus veel ervaring met dodelijke slachtoffers dus een 'head of operations' is geen soldaat met adrenaline in zijn lijf die in gebrekkig engels een verklaring aflegt.

Verder moet iedereen maar zijn conclusies trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
ephymerous schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Onvoorstelbaar dat een aantal users hier de beestachtige gedragingen probeert te nuanceren of zich tracht te verschuilen achter “gebrek aan bewijs”. :F

Of nog erger; Israël is ook geen lieverdje, goed argument om baby’s af te slachten :r
Er is door de onafhankelijke pers niet bevestigd dat er baby’s zijn vermoord (in welke vorm dan ook). Dat is ook voor jou niet zo moeilijk om te snappen lijkt me zo. Verder mag je natuurlijk geloven wat je wilt geloven, maar dat maakt het nog geen vaststaand feit waar je allerlei conclusies uit kunt trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een heel artikel gewijd aan de 'baby-kwestie':
https://www.demorgen.be/n...onnen-te-leiden~b678ae9b/

Tot nu toe geen bewijs, maar de andere bevestigde feiten zijn anders al erg genoeg...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37

de Peer

under peer review

ephymerous schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Persoonlijk stond ik heel genuanceerd is deze kwestie. Maar de partij die tot zoiets in staat is is voor mij “af”.
Gebrek aan bewijs is geen nuance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Het is een oorlog, hoeveel oorlogen hebben we hier gemiddeld gezien meegemaakt? Er is altijd een overeenkomst tussen al die oorlogen: waarheidsvinding is bijzonder lastig. Je ziet het met de kwestie die hierboven genoemd is, maar het geldt ook voor bijvoorbeeld het merendeel van de tweets op X. Als je alle tweets zou geloven, zou je denken dat Iran, Hezbollah en de VS niet kunnen wachten om de kannonen te lossen. Leest soms bijna als een Tom Clancy boek...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Johan Bogle
de Peer schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:52:
[...]

Gebrek aan bewijs is geen nuance
Er is geen enkele twijfel dat 1200 burgers zijn afgeslacht, waaronder 300+ kinderen. Waren er ‘maar’ 20 onder de 2 jaar oud misschien en de andere 2+? Maakt dat uit? Maakt dat het minder erg als het geen 40 was?

Ze gingen deur naar deur en vermoorden iedereen die ze aantroffen.
Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
[font size=18]Doel topic[/font]
Dit topic is voor dagelijkse ontwikkelingen. Voor achtergronden is er:
[ZT] Het Israëlische-Palestijnse conflict : achtergronden
[font size=18]Zero Tolerance beleid[/font]
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.

Hoofdregels:
• Hou de discussie professioneel en nieuwswaardig qua brongebruik en bij de hoofdzaken.
• Geen propaganda
• Geen blindelings partijdige posts
• Geen suggesties hoe geweld moet worden gebruikt op manieren buiten de Geneefse conventie.
• Geen meta-discussie of commentaar op elkaars postgedrag

Overige topic regels:
• Gebruik je een kwalificatie, onderbouw die dan altijd met betrouwbare bronnen.
• Geen generalisaties over bevolkingsgroepen of geografische regio's.
• Geen schokkende beelden.
• Geen oproepen tot geweld of suggesties tot moord op groepen.
• Geen whataboutisms
• Geen drogredenaties.
• Geen racisme.
• Geen sealioning
• Geen linkdrops of videodrops.
• Geen rants
• Geen godwins
• Niet reageren op overduidelijk slechte reacties

[html]<script> // Dit script voegt een extra verstuur-knop toe op de plaats-reactie-pagina, om direct naar het achtergrondentopic te posten! // Auteur: .oisyn, getweaked door NMH achtergrondenTopicId = 2211418; // Pas deze aan als het achtergronden discussietopic wijzigt! window.addEventListener("DOMContentLoaded", function() { var form = document.getElementById("message_form"); if (!form) return; var el = document.querySelector("#message_form input~[type=submit]~[value=Verstuur]"); if (!el) return; var formAction = form.action.substr(0, form.action.lastIndexOf("/") + 1) + achtergrondenTopicId ; el.insertAdjacentHTML("afterEnd", '<input type="submit" class="ctaButton" value="Plaats in achtergrondentopic" formaction="' + formAction + '">'); }); </script>[/html]