Sorry, er miste idd wat context.
De repo heeft een shim (stukje C) wat gecompileerd dient te worden in een library, ter vervanging/extensie van de lib in de module. Hiervoor moet je eigenlijk een paar files (de originals) eerst van de stick af copy'en, lokaal die C lib compileren, en in een tgz gooien zodat hij die vervolgens weer als payload naar de stick kan sturen.
Wat ik heb gedaan is 'gewoon' de payload vanuit de releases sectie op github gepakt en in mijn lokale repo met changes gezet, dus heel dat compileren eigenlijk geskipt.
Dat zijn dus een aantal stappen meer versus gewoon de latest release downloaden en 2 commands uitvoeren (eerst install, daarna persist).
Overigens hebben we nu een leuke discussie in de pull requests, en rssor geeft net aan dat er mogelijk een veel makkelijkere manier is. Die ik overigens zelf ook al had gezien en had geprobeerd voordat ik mijn eigen module brickte, maar niks leek te doen. Maar mogelijk is dat een bugje in de CLI geweest en werkt het wel gewoon. Door luiheid (weer moeten switchen serial) heb ik die methode uiteindelijk niet geprobeerd op het netwerk.
Dat ga ik nu alsnog even doen. Als dat mogelijk is dan is de change echt veel simpeler en is er helemaal geen payload nodig.

Zou het bricken van mijn module wel nog triester zijn dan het al was.
Weet iemand trouwens welke SoC Zaram gebruikt in haar module? @
ernstoud misschien? Werd naar gevraagd door rssor in de pull request;
> Interesting, I'd be super interested to get my hands on one of those if there's an easy way to get one to the US. Both options we've found here are in the $200 ballpark, so I would love for there to be some cheaper competition.
Verder kreeg ik ook deze door als tip;
https://bfw-solutions.com/en/xgspon-ont-36 deze module zou standaard slot 1 gebruiken, en zou dus mogelijk ook een optie kunnen zijn.
[
Voor 14% gewijzigd door
_BLAST3R op 31-01-2024 22:39
]