Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Toch gewoon een duidelijk signaal dat veel mensen het huidige beleid spuugzat zijn :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Dark Angel schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:21:
[...]

Dat is toch waar er nu voor word tegen gestemd
Misschien willen er wel een hoop mensen geen warmte pomp, zonnepanelen en electrisch rijden.
Maar gewoon eerst zorgen dat de armoe minder word en jan modaal meer over gaat houden om een huis te kopen.
Vooral ook gewoon een huis om die warmtepomp in te zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:16:
[...]

Ik neem aan dat VVD voet bij stuk houdt, of zou Dilan een beetje teflon geleend hebben van Mark ;) En zonder VVD kan PVV echt niks beginnen. Ik zie het dus niet gebeuren, gelukkig!
Het maakt niks uit wat de VVD doet. Het is relevanter wat PvdA/GL en NSC doen. Beiden hebben Wilders herhaaldelijk uitgesloten en geloven zijn "transformatie" niet. Dat is het dan ook meteen voor "Premier Wilders".

De enige coalities zijn:
PvdA/GL + NSC + VVD en D66 of BBB.
PvdA/GL + NSC + D66 en/of BBB in een minderheidscoalitie met een gedoogconstructie van de meeste andere partijen zoals Omtzigt wil. Voordeel hiervan is dat al die kleine partijen veel invloed kunnen uitoefenen op bepaalde onderwerpen en niet snel geneigd zullen zijn om dat kabinet te wippen met een motie van wantrouwen.

VVD heeft geen initiatief en kan geen meerderheid vormen zonder NSC en PvdA/GL. CU en D66 zullen daar ook helemaal geen zin in hebben na de afgelopen twee kabinetten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:46
In heel Europa wordt steeds rechtser gestemd, het geeft aan hoezeer men klaar is met de instroom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:53

ViezeVis

Sample Text

Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:14:
[...]

Je zou bijna heel ironisch gaan denken: "Nou, laat die Wilders maar eens doen wat ie al 10 jaar belooft!" en een kabinet Wilders 1 formeren, alleen om een weddenschap af te kunnen sluiten hoe snel dat kabinet omkiept.
Ik ga eens wat kratjes bier wedden :*)

Maar toch, of je Wilders nou een populist, mafkees, een held of een premierwaardige man vindt. Er liggen serieuze uitdagingen en de staatskas is leeg. Dat vraagt niet om kleuters die niet met elkaar willen spelen, maar om samenwerking. Ben wel een beetje zat van dat gezever.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 12:49
BBB start de formatie.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:12
Beetje slap om alle PVV stemmers als racisten of Islam haters te bestempelen. Dan snap je het ook niet, lekker je oogkleppen op houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Sissors schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:23:
Waarom zou je dan niet op de VVD stemmen als je geen PvdAGL als grootste wil?
Hah, is dat een serieuze vraag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Met dit soort uitslagen vraag ik mij serieus af hoe we zover zijn gekomen in dit land. Best wel geschrokken van de exitpoll, als rechtse stemmer. Maar dit had ik niet verwacht.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30
zacht schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:13:
[...]

Mwah. Één van de redenen dat ik tegen referenda ben is het aantal idioten in dit land. Sowieso vind ik het grootste probleem van een democratie dat een groot gedeelte van de bevolking te dom is om te stemmen. Het stemrecht voor iedereen is overigens wel heilig bij mij.
Zet mensen maar weg als idioten. Dan krijg je dus dit.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04
[...]

Misschien willen er wel een hoop mensen geen warmte pomp, zonnepanelen en electrisch rijden.
Maar gewoon eerst zorgen dat de armoe minder word en jan modaal meer over gaat houden om een huis te kopen.
Dat is allemaal leuk totdat elke zomer 35+ graden is en we om de paar jaar overstromingen hebben die je huis wegspoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:29

n3z

xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:22:
'Bestaanszekerheid' was toch HET thema? Blijkbaar vonden mensen immigratie nog belangrijker
Het is altijd Asiel en Immigratie met PVV. Altijd. Ik spreek al 20 jaar PVV stemmers, mede omdat ik in een volkswijk ben opgegroeid. Uiteindelijk draait het altijd om 'minder buitenlanders'. One issue partij ten top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:22:
[...]

Dan hadden ze toch ook NSC kunnen stemmen? Die stond tot vorige week nog op 25 plus. En je gaat op een haatprediker stemmen omdat Timmermans je niet bevalt? knip
NSC heeft, ondanks dat het is opgebouwd uit veel oudgedienden, toch nog dat 'nieuwe luchtje' . En vaak is er in de jonge jaren nog wel wat gedonder binnen zo'n partij. Dat zal ook wel wat afschrikken

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat de mensen die tegen Timmermans hebben gestemd zijn vergeten wat een indruk hij maakte na het neerschieten van de MH17.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:20:
[...]

Ik schaam mij als Nederlander voor deze uitslag. Heeft geen zak met zand te maken, dus houd gewoon je mond.
je bent een schande voor het land door dit zo te vertellen, je zegt hiermee dat je schijt hebt aan een heel groot deel van je medelanders, daarmee dus net zo erg (of nog erger) dan Dhr Wilders zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 21:41
D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:22:
[...]

Dan hadden ze toch ook NSC kunnen stemmen? Die stond tot vorige week nog op 25 plus. En je gaat op een haatprediker stemmen omdat Timmermans je niet bevalt? knip
Eerlijk gezegd mijn broer heeft pvv gestemt omdat die toch bovenaan in de peiling stond. Had PvdA gl geweest als die gisteren de grootste gepeilt hadden, want alles om de vvd er uit te halen.
Dus als dat voor meer mensen geldt hebben de slotpeilingen zeker invloed gehad op de uitslag.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 21:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:23:
Toch gewoon een duidelijk signaal dat veel mensen het huidige beleid spuugzat zijn :Y
Ok... En nu?
Wat krijgen we hier voor terug dan?

Penny wise, pound foolish noemen we dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

Quad

Doof

Lanfear89 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:20:
[...]

Hoe gaat dat werken dan, de een wil over links, de ander rechts. Dat wordt gewoon een kabinet wat niks gedaan gaat krijgen en 4 jaar 'aanwezig' is tot de volgende verkiezingen.
Geen idee, als als.
Omtzigt wil vooral beter Nederland, daar zitten wat dingen van links en rechts bij.

Caroline zegt het wel goed, er hebben 2,5 miljoen mensen gestemd op zijn partij, die kan en mag je niet negeren. En ze wil wel met hem het gesprek aan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat ze voor lagere AOW leeftijd zijn, tegen Oekraïne ondersteunen zijn, onze economie willen shift-deleten door uit de EU te stappen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• n3z

n3z

Cheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:23:
Beetje slap om alle PVV stemmers als racisten of Islam haters te bestempelen. Dan snap je het ook niet, lekker je oogkleppen op houden.
Niet alle, maar wel de meeste.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
Ik denk dat de mensen die tegen Timmermans hebben gestemd zijn vergeten wat een indruk hij maakte na het neerschieten van de MH17.
Dat verzonnen verhaal over die zuurstofmaskers bedoel je? :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lanfear89 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:17:
Kan je ook zien als een uitdaging, eerst de hele makkelijk roepen vanuit de oppositie, bewijs 't nu maar. En anders zien we elkaar over een paar maanden terug bij de stembus
Dat ga je ook zien als je Wilders premier laat worden. Hebben mensen nu nog niet geleerd van de PFL en de eerdere poging met Wilders als steun voor dat Balkenende gebeuren?

Vergeet niet dat de PVV verder geen kundige kamerleden heeft. Zolang Martin Bosma de PVV-intellectueel is, weet je hoe veel minder de rest moet zijn...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:47
Goede reactie van de BBB. Wilders moet zijn punten afzwakken anders staat hij alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
[...]

Hah en laat van het gas afgaan nu net zorgen voor een lastenverlichting. Het probleem is vooral dat de burger zelfredzaam moet zijn na 12 jaar VVD. Deze uitslag gaat die mensen echt nul komma nul helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:44
Zal aan mij liggen, maar PVV is wel eens eerder zo hoog ingeschat toch? Ik moet het nog zien. Denk dat verschillen uiteindelijk een stuk kleiner zullen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
mvrhrln schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
[...]

je bent een schande voor het land door dit zo te vertellen, je zegt hiermee dat je schijt hebt aan een heel groot deel van je medelanders, daarmee dus net zo erg (of nog erger) dan Dhr Wilders zelf.
Nee, hij zegt dat hij zich ervoor schaamt. Waar haal je ervandaan dat hij schijt aan die mensen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
mvrhrln schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:19:
[...]

nou, die Khalid&Sophie hebben toch een week lang hun best gedaan om Wilders zoveel mogelijk te treiteren, naar dat programma mag wel eens goed gekeken worden over de "onafhankelijke" verslaggeving/interviews.
Ach, daar kijken toch enkel nog maar links-georiënteerde burgers naar. Betwijfel of dat nog veel invloed heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Sissors schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
[...]

Dat ze voor lagere AOW leeftijd zijn, tegen Oekraïne ondersteunen zijn, onze economie willen shift-deleten door uit de EU te stappen?
Gelukkig hebben we een coalitiesysteem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 15:30
Quad schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
[...]

Caroline zegt het wel goed, er hebben 2,5 miljoen mensen gestemd op zijn partij, die kan en mag je niet negeren. En ze wil wel met hem het gesprek aan.
Zo simpel is het. Al die mensen die maar idioten roepen. Met deze aantallen heb je het gewoon over je familie, vrienden en collega’s…

XXXVI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:21
Sissors schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:13:
[...]

Nee, maar er is een verschil tussen wat ernaast, en zoveel. En volgens mij was het meestal dat de populistische partijen te hoog werden gepolled, nu te laag.

En ben benieuwd wat dit keer PVV dropt. Want we kunnen het hebben van over rechts, maar aantal van de PVV standpunten zijn natuurlijk behoorlijk links.
Wat dan? De PVV stemt de afgelopen decennia ontzettend rechts in de kamer. Gewoon een populistische VVD 2.0 zonder doorgerekende plannen doordrenkt met buitenlander haat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik ben vooral benieuwd of Den Haag de PVV nu weer dood gaat negeren, want dan veeg je als politiek toch wel echt je reet af met wat heel veel mensen kennelijk belangrijk vinden. Ik verwacht overigens dat precies dat gaat gebeuren en we een coalitie krijgen die op geen enkel groot dossier wat kan realiseren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
Blijft wel bizar dat als verkiezingen 7 maanden eerder waren de BBB mss de grootste was geweest. Als we zo labiel zijn als land mag je vraagtekens gaan zetten bij de werking van ons politiek stelsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
[...]

Onzin, dit is het Timmermans effect, althans de mensen die ik ken die op PVV hebben gestemd is strategisch geweest om maar Timmermans en GL/PVDA niet de grootste te laten worden.
Yep, dat herken ik ook uit m'n omgeving.

Voor de goede orde: heb er zelf niet op gestemd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het beleid van de PVV is gewoon de VVD copy/paste met een racistisch sausje erover.
Als mensen het huidige beleid spuugzat zijn zouden ze niet op de PVV moeten stemmen ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:25:
[...]

Gelukkig hebben we een coalitiesysteem.
Maar dat is natuurlijk een leuke, en hoorde het ook van andere hoor: Alles waar je het mee eens bent. "Zie je wel, hij zegt waar het op staat". Alles waar je het mee oneens bent: "Ja toch coalititiesysteem, dus dat maakt niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvrhrln schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
[...]

Dat mag je vinden. Maar dat ben ik uiteraard niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
Hertog_Martin schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:26:
Blijft wel bizar dat als verkiezingen 7 maanden eerder waren de BBB mss de grootste was geweest. Als we zo labiel zijn als land mag je vraagtekens gaan zetten bij de werking van ons politiek stelsel.
Dit.

Kan alleen maar hopen dat de VDD & NSC de rug recht gaan houden in de komende maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:09
mvrhrln schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:19:
[...]

nou, die Khalid&Sophie hebben toch een week lang hun best gedaan om Wilders zoveel mogelijk te treiteren, naar dat programma mag wel eens goed gekeken worden over de "onafhankelijke" verslaggeving/interviews.
Tsja, en sbs6 heeft hetzelfde tegen timmermans en pro wilders gedaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
[...]

Ok... En nu?
Wat krijgen we hier voor terug dan?

Penny wise, pound foolish noemen we dat.
Ja geen idee _O-

Ik heb niet voor Greetje gestemd overigens, maar veel mensen blijkbaar wel en dat is toch een signaal dat er bij veel mensen onvrede over de huidige gang van zaken heerst?

Dat was alles wat ik constateerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:26:
[...]

Wat dan? De PVV stemt de afgelopen decennia ontzettend rechts in de kamer. Gewoon een populistische VVD 2.0 zonder doorgerekende plannen doordrenkt met buitenlander haat.
Zij het met wat linkse inslag op economisch vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:27:
[...]

Het beleid van de PVV is gewoon de VVD copy/paste met een racistisch sausje erover.
Als mensen het huidige beleid spuugzat zijn zouden ze niet op de PVV moeten stemmen ;)
Het programma absoluut niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Laatst online: 13:53

ViezeVis

Sample Text

Dat is een beetje het Nederlandse huiliehuilie gedrag. Klimaatgekkies of racisten. Nothing to see here, keep on moving. Elk jaar weer hetzelfde liedje 8)7

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit mag je prima negeren, als je met andere partijen 3 miljoen stemmen vertegenwoordigt en er samen uit komt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
steveman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:16:
Binnenkort overal minimaal 130 km/h...

... of weer verkiezingen :+
Nee, we krijgen eindelijk dat hek, en we laten de Belgen ervoor betalen! :Y)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Hertog_Martin schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:26:
Ons politiek stelsel is juist goed. Een van de minst slechtste keuzes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n3z

n3z

alexbl69 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:25:
[...]

Ach, daar kijken toch enkel nog maar links-georiënteerde burgers naar. Betwijfel of dat nog veel invloed heeft.
Net zo onafhankelijk als Powned of ongehoord nederland?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:19
2024 volgende verkiezingen lijkt mij niet onaannemelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
delpit schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:28:
December 2023*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sissors schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:27:
[...]

Het programma absoluut niet.
Qua stemgedrag in de kamer wel. :)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 22-11-2023 21:30 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De vorige verkiezingen heb ik er hard om gelachen, maar nu heb ik ronduit medelijden met het CDA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
En wordt het dan een herhaling van zetten? Want ik weet niet of het tij ineens gaat keren, misschien dat er dan juist nóg meer mensen voor PVV gaan stemmen.

Je kan niet eindeloos verkiezingen blijven herhalen omdat de uitslag je niet bevalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoney3K op 22-11-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 15:44
Rutte met 15 jaar lang de langst zittende premier ooit 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 14:19
Waarom is het eigenlijk erger om een Wilders uit te sluiten dan de PvdA/GL + SP + PvdD? Dat sluit je nog meer kiezers uit toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:27:
Ik heb niet voor Greetje gestemd overigens, maar veel mensen blijkbaar wel en dat is toch een signaal dat er bij veel mensen onvrede over de huidige gang van zaken heerst?
Maar dat is niet meer dan de boze puber zijn die het overal mee oneens is. Er zit in zo'n proteststem helemaal niets constructiefs. Wat een combinatie, proteststemmers (we willen wat anders) en xenofoben (we willen geen buitenlanders), maar geen enkel doordacht plan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
zacht schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:28:
De vorige verkiezingen heb ik er hard om gelachen, maar nu heb ik ronduit medelijden met het CDA.
Ja niet verdiend ze hadden een prima programma.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:55

Zewatanejo

Fine Thanks!

Vrietje schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
[...]

Eerlijk gezegd mijn broer heeft pvv gestemt omdat die toch bovenaan in de peiling stond. Had PvdA gl geweest als die gisteren de grootste gepeilt hadden, want alles om de vvd er uit te halen.
Dus als dat voor meer mensen geldt hebben de slotpeilingen zeker invloed gehad op de uitslag.
Je kunt toch niet ontkennen dat een partijleider die ronduit zegt "eigen volk eerst" extreem rechtse kenmerken heeft?

Ik snap ook niet dat je als stemmer zo kortzichtig kunt zijn. Volgens mij is er dan echt was mis met je wereldbeeld.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:46
Fiber schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:22:
[...]

Dilan Yesilgöz is zelf van Turkse/Koerdische afkomst. Kan me haast niet voorstellen dat ze iets met Geert Wilders en de PVV te maken wil hebben... O-)
Ze is zelf via gezinshereniging hierheen gekomen, vervolgens laat de VVD op onder andere dit punt het kabinet laten klappen. Dus ik heb niet zoveel vertrouwen in de morele en ethische kant van Dilan.

De VVD heeft het op de spits gedreven op immigratie en dat is het parade paardje van de PVV. En dan is het voor de VVD toch moeilijker te verkopen aan de kiezer dat het echt een speerpunt is.

Veel kiezers zagen dat dus inderdaad als een stunt om verkiezingen te forceren.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38
Ik ben klaar met het slappe gedoe richting de PVV. Al die stomme excuses om maar op iemand te stemmen die vrouwen met een hoofddoek uitscheldt met kopvodden, die nog van alles in zijn programma heeft staan dat honderdduizenden Nederlanders discrimineert.

Er was deze verkiezingen een uitgelezen kans om een andere club op rechts de grootste te maken, iemand die het hart wel op de goede plaats heeft zitten. Maar nee, we stemmen we? Op iemand die moslims uitkaffert? Dan ben je toch echt...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:31
[...]

Onzin, dit is het Timmermans effect, althans de mensen die ik ken die op PVV hebben gestemd is strategisch geweest om maar Timmermans en GL/PVDA niet de grootste te laten worden.
Wat is dat toch met mensen die bang zijn dat links een keer de grootste wordt na 20 jaar rechtse kabinetten?

Welke angstwaanbeelden hebben die mensen dan wel niet?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:29:
[...]

Maar dat is niet meer dan de boze puber zijn die het overal mee oneens is. Er zit in zo'n proteststem helemaal niets constructiefs. Wat een combinatie, proteststemmers (we willen wat anders) en xenofoben (we willen geen buitenlanders), maar geen enkel doordacht plan.
Maar wat verwacht je dan?

Het meeste volk in NL is te dom om te schijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Mogen we hopen, maar er komt echt wel een coalitie uit de bus. Plus, waarom zou de uitkomst anders zijn over een paar maanden?

Het (onderbuik) sentiment in Nederland is helder en het is niet alsof men zich in die paar maanden wel gaat verdiepen in de inhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Laatst online: 09:28
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:23:
In heel Europa wordt steeds rechtser gestemd, het geeft aan hoezeer men klaar is met de instroom.
Maar dat ga je hiermee ook niet oplossen, kijk maar naar het VK en alle bootjes in Calais. Wanhopige mensen blijven hoe dan ook wel komen en er zijn nu al moeilijkheden met Veilige Landers terug te sturen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:21
ViezeVis schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:23:
[...]

Ik ga eens wat kratjes bier wedden :*)

Maar toch, of je Wilders nou een populist, mafkees, een held of een premierwaardige man vindt. Er liggen serieuze uitdagingen en de staatskas is leeg. Dat vraagt niet om kleuters die niet met elkaar willen spelen, maar om samenwerking. Ben wel een beetje zat van dat gezever.
Juist ja. Zit jij te wachten op minister Dion Graus die het allemaal gaat fixen?

PVV zijjn populisten, die hebben helemaal geen oplossingen die niet ontzettend veel schade aan gaan richten. Zijn best wel wat voorbeelden van inmiddels in het buitenland ook.

De PVV heeft amper capabele mensen. Over kleuters gesproken. Ik hoop van harte dat de PVV echt geen kabinet kan formeren, want dat gaat een ramp worden.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Wat een hoop zure reacties hier zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Basekid schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
[...]

Dat is allemaal leuk totdat elke zomer 35+ graden is en we om de paar jaar overstromingen hebben die je huis wegspoelt.
Dat is allemaal leuk, als je weg spoelt met je tentje omdat je de lasten niet meer kon dragen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
Zal de VS nu een filmpje maken met United states second?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
TrailBlazer schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
Doel je op dat toneelstukje met dat mondmasker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:29:
Ja niet verdiend ze hadden een prima programma.
Maar niet de poppetjes, en een afgebrande reputatie door eigen fouten. En de meeste stemmers kijken naar poppetjes, niet naar programma's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:55
Pompi schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:30:
[...]

Maar dat ga je hiermee ook niet oplossen, kijk maar naar het VK en alle bootjes in Calais. Wanhopige mensen blijven hoe dan ook wel komen en er zijn nu al moeilijkheden met Veilige Landers terug te sturen.
Exact dit. Asiel / immigratie en alles wat daarmee samenhangt is echt niet een dingetje dat je met een toverstaf even oplost. Hoe graag mensen dat ook zouden willen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Vrietje schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
[...]

*knip*, te stevig.

[ Voor 13% gewijzigd door NMH op 22-11-2023 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:21

gws24

Thinking is hard!

tiswat schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:25:
Zal aan mij liggen, maar PVV is wel eens eerder zo hoog ingeschat toch? Ik moet het nog zien. Denk dat verschillen uiteindelijk een stuk kleiner zullen zijn.
Exit polls zijn preciezer dan peilingen dus het kan 1 of 2 zetels schelen maar dat de PVV verreweg de grootste gaat worden staat wel vast.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Dacuuu schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:30:
Genieten geblazen. Hopen dat ze allemaal woord houden en emigreren, dat scheelt alweer wat mensen en komen er ook mooi wat huizen vrij.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Malfunctions schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:30:
[...]

Wat is dat toch met mensen die bang zijn dat links een keer de grootste wordt na 20 jaar rechtse kabinetten?
Hmm ik denk dat dit niet zozeer om links gaat, maar meer om de persoon Timmermans. Veel mensen zien hem als een Eurofiel deluxe en willen juist iets minder Brussel.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• n3z

n3z

LZ86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:30:
[...]

Juist ja. Zit jij te wachten op minister Dion Graus die het allemaal gaat fixen?

PVV zijjn populisten, die hebben helemaal geen oplossingen die niet ontzettend veel schade aan gaan richten. Zijn best wel wat voorbeelden van inmiddels in het buitenland ook.

De PVV heeft amper capabele mensen. Over kleuters gesproken. Ik hoop van harte dat de PVV echt geen kabinet kan formeren, want dat gaat een ramp worden.
Tel daarbij op dat Wilders alles beslist als alleenheerser van zijn partij. Oftewel, het is Wilders die 35 zetels heeft, niet alle andere PVV'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:25:
[...]

Dat ga je ook zien als je Wilders premier laat worden. Hebben mensen nu nog niet geleerd van de PFL en de eerdere poging met Wilders als steun voor dat Balkenende gebeuren?

Vergeet niet dat de PVV verder geen kundige kamerleden heeft. Zolang Martin Bosma de PVV-intellectueel is, weet je hoe veel minder de rest moet zijn...
Probleem natuurlijk aks pvv 35 zetels heeft schieten er 115 over, trek alles onder de 3 zetels eraf en je hebt nog 100 zetels over om 76 te vinden. CDa, sp & d66 verliezen zwaar

De 3 overige grootste hebben geen meerderheid, heb je dus al 4 nodig:

GL/pvda , vvd, nsc & d66

zie ik echt niet gebeuren, wie dan wel?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04
Jammer dat we links nooit echt de kans geven om hun sociale beleid toe te passen. We blijven als land zwalken tussen rechtse smaakjes... En klagen dat hun populistische praatjes niet werken....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
Ik zie vooral mensen die hier nooit wat te melden hebben en nu het hoogste woord....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:55
Ik gun het Wilders best maar als je uit Europa wil stappen ben je voor mij echt af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
[...]

Dat vraag ik me ook af. Het is toch geen 1952 meer waar McCarthy alles en iedereen waar ook maar een beetje een rood kleurtje aan zat gelijk beschuldigde van "communisme".

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Laatst online: 14:40
In het Kremlin word de champagne ontpopt.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik hoor heel veel dat doordat PvdA/GL er zo’n punt van heeft gemaakt om strategisch te stemmen zodat de PVV niet de grootste zou worden, mensen juist op de PVV hebben gestemd. Iedereen probeert echter Yeşilgöz en de VVD daar de schuld van te geven, maar Timmermans is de grootste oorzaak van de overwinning van de PVV als je het mij vraagt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Nu online
AMARONE schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:32:
Ik gun het Wilders best maar als je uit Europa wil stappen ben je voor mij echt af.
Als hij zijn programma maar voor een beetje wil realiseren is dat wel de consequentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:31:
[...]

Exact dit. Asiel / immigratie en alles wat daarmee samenhangt is echt niet een dingetje dat je met een toverstaf even oplost. Hoe graag mensen dat ook zouden willen
De andere kant was voor mij wel dat alles links van het midden zo ongeveer veilige routes wilde opzetten zodat ze makkelijk hier asiel kunnen aanvragen. Ik ben het eens dat we het echt niet zomaar gaan oplossen, maar dat was wel het omgekeerde geweest van oplossen. Zeg maar wat Rusland nu doet met Finland, maar dan hadden we het zelf gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
AMARONE schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:32:
Gaat niet gebeuren, dat weet Geert zelf ook wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 21:44
Ik denk dat dit in de keuze voor rechts te kort door de bocht is. Ik denk waar veel mensen klaar mee zijn in bredere zin het sociale stelsel is. En dat is in zekere zin begrijpelijk. Want het creëert een systeem waarin de lasten voor velen gedragen worden door een steeds verder slinkende club. Hetgeen ergens invoelbaar is. Want dit gaat gepaard met een merkbaar verlies in kwaliteit van eigen leven.

Deels is dat zorg voor immigranten, maar anderzijds ook kosten met betrekking tot milieu en klimaat, kosten met betrekking tot gezondheidszorg en ouderenzorg, kosten met betrekking tot sociale voorzieningen anderszins. De club die deze kosten mag dragen, wordt kleiner. Financieel wordt het steeds lastiger. Een hele generatie komt tot stand die bijvoorbeeld nooit een woning zal komen te bezitten.

Een partij als de PVV roept in suggestieve oplossingen voor veel van dit soort zaken. Maar een doorberekening of impact analyse ontbreekt. Daarin zal onder de streep een partij als PVV zichzelf uiteindelijk ook buitenspel zetten zodra het ze wel lukt om binnen een geslaagde formatie te komen. De kansen dat hetgeen zij beloven, tot een realiteit te brengen, is uiterst, uiterst klein. Het is een soort belofte van omgekeerde werkelijkheid wanneer je gaat kijken naar de gemiddelde PVV achterban voor wat betreft bijgaand socio-economische status. Slechts een deel van de PVV stemmers zal daadwerkelijk profiteren van de PVV binnen formatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 15:55
Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:33:
[...]

Dat vraag ik me ook af. Het is toch geen 1952 meer waar McCarthy alles en iedereen waar ook maar een beetje een rood kleurtje aan zat gelijk beschuldigde van "communisme".
Daar heb je geen president meer voor nodig. Dat doen mensen tegenwoordig zelf wel
psychodude schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:33:
[...]

Ik denk dat dit in de keuze voor rechts te kort door de bocht is. Ik denk waar veel mensen klaar mee zijn in bredere zin het sociale stelsel is. En dat is in zekere zin begrijpelijk. Want het creëert een systeem waarin de lasten voor velen gedragen worden door een steeds verder slinkende club. Hetgeen ergens invoelbaar is. Want dit gaat gepaard met een merkbaar verlies in kwaliteit van eigen leven.

Deels is dat zorg voor immigranten, maar anderzijds ook kosten met betrekking tot milieu en klimaat, kosten met betrekking tot gezondheidszorg en ouderenzorg, kosten met betrekking tot sociale voorzieningen anderszins. De club die deze kosten mag dragen, wordt kleiner. Financieel wordt het steeds lastiger. Een hele generatie komt tot stand die bijvoorbeeld nooit een woning zal komen te bezitten.

Een partij als de PVV roept in suggestieve oplossingen voor veel van dit soort zaken. Maar een doorberekening of impact analyse ontbreekt. Daarin zal onder de streep een partij als PVV zichzelf uiteindelijk ook buitenspel zetten zodra het ze wel lukt om binnen een geslaagde formatie te komen. De kansen dat hetgeen zij beloven, tot een realiteit te brengen, is uiterst, uiterst klein. Het is een soort belofte van omgekeerde werkelijkheid wanneer je gaat kijken naar de gemiddelde PVV achterban voor wat betreft bijgaand socio-economische status. Slechts een deel van de PVV stemmers zal daadwerkelijk profiteren van de PVV binnen formatie.
Maar snappen die mensen die daar 'last'van hebben dan zelf niet dat men zelf ook gebruik maakt/kan maken van dat systeem? Wat denken die mensen dat als je maar op de PVV stemt dat het klimaat zichzelf wel fixed? Of dat de vergrijzing, met alle problemen, dan ineens poef weg is? Snappen mensen dan echt niet dat het de komende jaren gewoon geen feest is? Je kunt wel stampen met je voet dat je nog steeds hetzelfde wil leven etc maar dat kan gewoon niet altijd?

[ Voor 72% gewijzigd door Webgnome op 22-11-2023 21:36 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
[...]

Dat al het geld naar klimaat en goudzoekers gaat en ''de gewone man/vrouw/(x)'' wordt overgeslagen?
Dat is niet wat ik denk, maar ik vermoed dat veel mensen dit in hun achterhoofd houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
London schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:32:
[...]

Genieten geblazen. Hopen dat ze allemaal woord houden en emigreren, dat scheelt alweer wat mensen en komen er ook mooi wat huizen vrij.
Ik blijf wel hoor, rechtse politiek is prima voor mijn portomonnee. Beter dan voor menig PVV stemmer vermoed ik zo.

Immigratie en religie interesseren mij verder heel weinig.

Ik vind het vooral jammer voor milieu en klimaat, maar daarop is Nederland toch maar een kleine speler.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• k995
lijkt me redelijk normaal met zo'n uitlslag, extremisten die winnen versnipperde kleine partijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:27

OmeJoyo

This is me

D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:32:
[...]

Ik zie vooral mensen die hier nooit wat te melden hebben en nu het hoogste woord....
Opzich ook niet gek dat deze uitslag emotie en ongeloof oproept toch?
Ik begrijp het wel.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Zewatanejo schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:29:
[...]

Je kunt toch niet ontkennen dat een partijleider die ronduit zegt "eigen volk eerst" extreem rechtse kenmerken heeft?

Ik snap ook niet dat je als stemmer zo kortzichtig kunt zijn. Volgens mij is er dan echt was mis met je wereldbeeld.
Wat is er mis met eigen volk eerst? De Nederlandse volksvertegenwoordigers zitten er toch voor (alle) Nederlanders? Of heb je liever dat ze beleid maken wat voor (gekscherend) de Fransen goed is en voor ons slecht? :+

Ik snap echter wel wat je bedoeld, want de term wordt helaas gebruikt om onderscheid tussen Nederlanders te maken….

Maar ook hier geldt wel weer de boodschap: er heerst echt grote onvrede onder een grote groep mensen en die laten zich nu horen. Alle partijen die de afgelopen decennia geregeerd hebben moeten eens flink bij zichzelf te rade gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:33:
[...]

Een beetje wel natuurlijk. Kijk hoe ook Rutte vaak smalend over de linkerkant praatte en Yesilgoz deed alsof ze het midden was tussen twee extremen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:16
De Nederlander op 1. Ik ben trots op Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Nee hoor, wisselt steeds, soms links soms recht soms centrum.

Weinig lijn in te trekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:29:
[...]

Ik ben klaar met het slappe gedoe richting de PVV. Al die stomme excuses om maar op iemand te stemmen die vrouwen met een hoofddoek uitscheldt met kopvodden, die nog van alles in zijn programma heeft staan dat honderdduizenden Nederlanders discrimineert.

Er was deze verkiezingen een uitgelezen kans om een andere club op rechts de grootste te maken, iemand die het hart wel op de goede plaats heeft zitten. Maar nee, we stemmen we? Op iemand die moslims uitkaffert? Dan ben je toch echt...
Ach, je weet niet waar je het over hebt. :D Je kijkt naar 1 extreem punt van deze partij, maar kijkt vervolgens niet verder wat de rest doet. Als er 1 groep fasistisch beleid heeft gesteund zijn het de coalitie partijen.

In de afgelopen 12 jaar zijn toeslagen ouders op afkomst weggezet, de tering in geholpen en onder D66 nieuw leiderschap geen meter verder geholpen.

In de aanloop naar de verkiezingen heb ik de volgende dingen gehoord:

- Mensen zijn bang voor de overheid, mensen durven geen belastingtoeslag aan te vragen.
- Mensen komen niet meer rond, ondanks dat ze een fulltime baan hebben. Er zijn werkenden met fulltime baan die naar de voedselbank moeten
- Zorg is steeds minder betaalbaar. We gaan naar een reken systeem toe waarin we gaan beslissen of bepaalde zorg genoeg levensjaren opleveren.
- Er zijn 900.000 mensen die niet uit huis kunnen omdat er geen woningen zijn.
- Er zijn mensen die zorgtoeslag en hun gasrekening niet kunnen betalen.

Daar moet iedere weldenkende Nederlander zich voor schamen.

Heel eerlijk: Ik denk niet dat het slechter kan in Nederland. En we hebben gelukkig in Nederland niet een systeem waarbij 1 partij alles zomaar kan maken. Als ik Agema volg in de 2e kamer denk ik dat qua zorg PVV misschien wel het beste is wat ons kan overkomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:24:
[...]

Maar even realistisch; denk je dat 4 jaar leiderschap van Timmerfrans dat voorkomen gaat? We hebben het hier over Nederland he _O-

Met alle respect, maar dat vind ik bijna nog naïever dan Greetje die alle Marrokanen in een aparte gemeente wil zetten om zo de wereldproblemen op te lossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

k995 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:32:
Probleem natuurlijk aks pvv 35 zetels heeft schieten er 115 over, trek alles onder de 3 zetels eraf en je hebt nog 100 zetels over om 76 te vinden. CDa, sp & d66 verliezen zwaar

De 3 overige grootste hebben geen meerderheid, heb je dus al 4 nodig:

GL/pvda , vvd, nsc & d66

zie ik echt niet gebeuren, wie dan wel?
Ja, dat krijg je met zo'n intelligent electoraat :+

Je krijgt gewoon geen stabiliteit als mensen gaan stemmen voor de waan van de dag en al die afsplitsinkjes en egotripperijen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Edit: vanuit emotie, excuus

Maak me echt zorgen om dit land..

[ Voor 67% gewijzigd door Deruxian op 22-11-2023 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:15
Laten we hopen van niet... Dan gaat de PVV naar nog meer zetels.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:43
[...]

Geen idee, als als.
Omtzigt wil vooral beter Nederland, daar zitten wat dingen van links en rechts bij.

Van de 150 zetels hebben ze er 35. Dat is veel maar nog steeds geen meerderheid. Als de vertegenwoordiging van de meerderheid niet met meneer wil onderhandelen omdat ze dat niet zien zitten, is het zelfs democratisch om de PVV te negeren. Puur het feit dat de PVV de grote winnaar is, maakt niet dat ze een constitutioneel recht hebben om te regeren. En hopelijk gaan ze dat ook niet doen.
Pagina: 1 ... 5 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.