Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:32:
Jammer dat we links nooit echt de kans geven om hun sociale beleid toe te passen. We blijven als land zwalken tussen rechtse smaakjes... En klagen dat hun populistische praatjes niet werken....
Ik denk dat dat komt omdat links last heeft van wat labeltjes,

'eerlijker verdelen' -> "Ha, maar dan ga ik er zelf op achter uit, mooi niet, ga het elders maar halen!"

'verbod x & y ivm milieu/klachten/overig' -> "Oi, blijf eens van de leuke activiteiten af" of "maar dan verlies ik mijn baan".

etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
PatrickC schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:33:
Ik hoor heel veel dat doordat PvdA/GL er zo’n punt van heeft gemaakt om strategisch te stemmen zodat de PVV niet de grootste zou worden, mensen juist op de PVV hebben gestemd. Iedereen probeert echter Yeşilgöz en de VVD daar de schuld van te geven, maar Timmermans is de grootste oorzaak van de overwinning van de PVV als je het mij vraagt.
Maar dan hadden ze toch ook gewoon VVD of NSC of desnoods BBB kunnen stemmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36
n3z schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:28:
[...]

Net zo onafhankelijk als Powned of ongehoord nederland?
Ach, welk programma is nog wel onafhankelijk? Denk niet veel.

Wat dat betreft mag de media de hand ook wel eens in eigen boezem steken. Als iemand meer dan 1 zin nodig heeft om te antwoorden wordt hij/zij al afgekapt, joelend publiek op de achtergrond...

Alleen met korte soundbites en vernedering van de politieke tegenstander scoor je nog. En ja, daar is Wilders beter in dan Timmermans of Omtzigt.

Laat nu eens politici één op één een uur met elkaar debateren. Met die opzet was dit niet de uitslag geweest, daar ben ik van overtuigd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

ephymerous schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:26:
[...]

Zo simpel is het. Al die mensen die maar idioten roepen. Met deze aantallen heb je het gewoon over je familie, vrienden en collega’s…
Er zitten zat idioten in mijn familie hoor :o :+

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08
D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:35:
[...]

Een beetje wel natuurlijk. Kijk hoe ook Rutte vaak smalend over de linkerkant praatte en Yesilgoz deed alsof ze het midden was tussen twee extremen.
"Links" is nog niet "communistisch" natuurlijk (en al helemaal niet Sovjet-communistisch waar het toen om ging) en communistisch hoeft niet slecht te zijn.

Het wordt alleen direct geframed alsof er rood geschilderde tanks met hamers en sikkels het Binnenhof op paraderen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 12:49
Het formeren is begonnen!

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dit is nou exact de reden waarom ik een hekel heb aan linkse yuppen... Hoe kortzichtig kun je zijn.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Dit klinkt gewoon als vvd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Kist schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:35:
[...]

Van de 150 zetels hebben ze er 35. Dat is veel maar nog steeds geen meerderheid. Als de vertegenwoordiging van de meerderheid niet met meneer wil onderhandelen omdat ze dat niet zien zitten, is het zelfs democratisch om de PVV te negeren. Puur het feit dat de PVV de grote winnaar is, maakt niet dat ze een constitutioneel recht hebben om te regeren. En hopelijk gaan ze dat ook niet doen.
Eer heeft in het verleden wel eens een partij met 50+ zetels in de oppositie gezeten, dus dat kan zeker.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Jeukt me om niet te reageren, maar er zitten genoeg punten in het partijprogramma van de PVV waar ook mensen die GL/PVDA stemmen blij van zouden worden.

Het is een spel van nuances.

Waarom stemmen mensen links? O.a. voor de minder bedeelden in de samenleving. Ik vraag me af hoeveel van die mensen begaan zijn met milieu of immigratie en dat dan het zwaarste laten wegen.

We moeten toch eerst ons land op orde krijgen voor we de deur open zetten? Of laat je thuis ook jan en allemaal logeren als je midden in een grondige verbouwing zit?

Er van uit gaande dat hun partij standpunten werkelijkheid worden:
PVV laat de koning 20% belasting betalen
PVV laat ambtenaren de WW in gaan i.p.v. wachtgeldregeling en een 'salarisverlaging' voor ambtenaren (hoeft voor mij niet persé en lijkt me ook niet uitvoerbaar)

Men stopt verder ontwikkelingshulp omwille van het geld wat verdwijnt in zakken van dictators, dat is toch moeilijk te betwisten

De belasting omlaag op boodschappen, energie, daar is kun je het toch ook onmogelijk mee oneens zijn?
De stroom geld die naar Brussel gaat inperken.
Het verlagen van sociale huur

Dit is toch geen rechts beleid???

Enfin, je kunt het hier zelf lezen https://www.pvv.nl/images...iezingsprogramma-2023.pdf en ik betwijfel dat er hier mensen zijn die de programma's hebben doorgespit

discogs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:28
Naast Wilders lijkt dus Rutte de enigste andere winnaar te zijn geworden. Rutte laat het klappen, wordt er niet op afgestraft en krijgt in zekere zin nog een belangrijkere baan als Secretaris-generaal van de NAVO. Want rest van NL kan je moeilijk winnaar noemen met hoe lastig deze formatie gaat worden en de afgelopen jaren hebben ook wel aangetoond dat kabinet met 4 partijen eigenlijk net te veel water bij de wijn is waardoor er half baksels uit de oven komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:21
Wilders dekt zich alvast in.

"het zal niet aan ons liggen als het niet lukt"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:35:
[...]

Maar even realistisch; denk je dat 4 jaar leiderschap van Timmerfrans dat voorkomen gaat? We hebben het hier over Nederland he _O-

Met alle respect, maar dat vind ik bijna nog naïever dan Greetje die alle Marrokanen in een aparte gemeente wil zetten om zo de wereldproblemen op te lossen.
Nee dat gaat Timmermans ook niet oplossen. De houding wij doen het niet want wij hebben geen impact is natuurlijk nog steeds te achterlijk voor woorden. Iemand moet de eerste zijn of in ieder geval aantonen dat het WEL kan

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja totdat je de standpunten op gebied van EU/Navo/Oekraïne Bekijkt.

En oh ja, het SP programma op sociaal economisch gebied.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Laat dat

[ Voor 89% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:38:
[...]

Ja totdat je de standpunten op gebied van EU/Navo/Oekraïne Bekijkt.

En oh ja, het SP programma op sociaal economisch gebied.
Die excessen worden er bij het formeren er weer uitgehaald

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

init6 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:35:
Heel eerlijk: Ik denk niet dat het slechter kan in Nederland.
_o-

Serieus, dat is echt de grootste onzin. Ben je uberhaupt wel in andere landen geweest? Portugal en Spanje met de corruptie en afsplitsingen, Italie met een neofascist, Oostenrijk met neonazi sympathieen, Duitsland met de AfD hondsdolheid, Tsjechie met een Russofiele president, Hongarije met een corrupte kleptomane russofiel, enzovoort.

En Groot-Brittanie waar al 24 kamerleden van aanranding en ander seksueel gedoe worden verdacht, en er niets meer werkt.

Nederland is heel stabiel, zeker in vergelijking met veel andere landen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

loewie1984 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:37:
Jeukt me om niet te reageren, maar er zitten genoeg punten in het partijprogramma van de PVV waar ook mensen die GL/PVDA stemmen blij van zouden worden.

Waarom stemmen mensen links? O.a. voor de minder bedeelden in de samenleving. Ik vraag me af hoeveel van die mensen begaan zijn met milieu of immigratie en dat dan het zwaarste laten wegen.

We moeten toch eerst ons land op orde krijgen voor we de deur open zetten? Of laat je thuis ook jan en allemaal logeren als je midden in een grondige verbouwing zit?

PVV laat ambtenaren de WW in gaan i.p.v. wachtgeldregeling en een 'salarisverlaging' voor ambtenaren (hoeft voor mij niet persé en lijkt me ook niet uitvoerbaar)

Men stopt verder ontwikkelingshulp omwille van het geld wat verdwijnt in zakken van dictators, dat is toch moeilijk te betwisten

De belasting omlaag op boodschappen, energie, daar is kun je het toch ook onmogelijk mee oneens zijn?

Enfin, je kunt het hier zelf lezen https://www.pvv.nl/images...iezingsprogramma-2023.pdf en ik betwijfel dat er hier mensen zijn die de programma's hebben doorgespit
En waarom wil Wilders dan zelf nooit met links regeren en altijd met de VVD? ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:22
[...]

Zo simpel is het. Al die mensen die maar idioten roepen. Met deze aantallen heb je het gewoon over je familie, vrienden en collega’s…
Mijn vrienden, familie of collega's die ervoor uit durven komen dat ze op de pvv hebben gestemd noem ik ook idioten waar ze bij zijn.

Nou vermoed ik wel dat ik nauwelijks collega's heb die dat gedaan zullen hebben gezien de sector waarin ik zit.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Wilders en nuance?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:15
PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:18:
Er hebben toch weer een hele hoop mensen hier zand in hun ...

We gaan er aan, het is verschrikkelijk, ik schaam mij voor mijn land, hoe is het mogelijk, etc etc.

A. We moeten ons zelf te raden gaan waarom dit gebeurt, zelf in de spiegel kijken
B. Nee, het land gaan niet naar de knoppen op basis van 1 uitslag

En nee, niet elke PVV stemmer haat moslims, dat is gewoon onzin. Maar die zijn bang, ongelukkig en hebben angst voor de toekomst, dus dan kom je weer op A aan.
Er zijn best veel redenen te bedenken waarom dit gebeurt. Echter doet dat niets af aan het feit dat ik de PVV die problemen niet zie oplossen. En dan is het echt niet gek om dat somber in te zien.
Dus te verklaren, zeker. Hoopgevend, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Voor NSC zijn de prognoses aardig goed.
Ziet er uit dat hij met VVD en GVDA samen een minderheidskabinet kan vormen met minder strakke regeerlijnen? 69 prognose zetels met zijn 3’en

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:53

ViezeVis

Sample Text

LZ86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:30:
[...]

Juist ja. Zit jij te wachten op minister Dion Graus die het allemaal gaat fixen?

PVV zijjn populisten, die hebben helemaal geen oplossingen die niet ontzettend veel schade aan gaan richten. Zijn best wel wat voorbeelden van inmiddels in het buitenland ook.

De PVV heeft amper capabele mensen. Over kleuters gesproken. Ik hoop van harte dat de PVV echt geen kabinet kan formeren, want dat gaat een ramp worden.
Ik hoop op een kabinet wat problemen oplost. Zou je ook eens moeten doen. Dat houd de bloeddruk laag ook! _/-\o_

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:39:
[...]

_o-

Serieus, dat is echt de grootste onzin. Ben je uberhaupt wel in andere landen geweest? Portugal en Spanje met de corruptie en afsplitsingen, Italie met een neofascist, Oostenrijk met neonazi sympathieen, Duitsland met de AfD hondsdolheid, Tsjechie met een Russofiele president, Hongarije met een corrupte kleptomane russofiel, enzovoort.

En Groot-Brittanie waar al 24 kamerleden van aanranding en ander seksueel gedoe worden verdacht, en er niets meer werkt.

Nederland is heel stabiel, zeker in vergelijking met veel andere landen.
Ik ooit in het verleden al eens gesteld dat Nederland eigenlijk weer is bezet zou moeten worden zoals in '40-'45. Zodat men ook eens echt beseft hoe goed we het eigenlijk wel niet hebben.

Niet dat ik pleit voor een bezetting....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:24

Amphiebietje

In de blubber

Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:29:
[...]

En wordt het dan een herhaling van zetten? Want ik weet niet of het tij ineens gaat keren, misschien dat er dan juist nóg meer mensen voor PVV gaan stemmen.

Je kan niet eindeloos verkiezingen blijven herhalen omdat de uitslag je niet bevalt.
De uiteenvalling van Nederland in Randstadland en Bovenland (water boven land, je weet wel de omgekeerde vlag).

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

LZ86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:38:
Wilders dekt zich alvast in.

"het zal niet aan ons liggen als het niet lukt"
Ik kan het niet aanhoren zonder onpasselijk te worden dus heb hem even uit gezet. Maar is er al iets als 'Willen we meer of willen we minder...' geroepen...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
YakuzA schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:40:
Voor NSC zijn de prognoses aardig goed.
Ziet er uit dat hij met VVD en GVDA samen een minderheidskabinet kan vormen met minder strakke regeerlijnen? 69 prognose zetels met zijn 3’en
Je zult de PVV nu wel aan het werk moeten zetten. Immers als je dat niet doet dan is het weer eeen dikke middelvinger naar de stemmer

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:35
Ik merk dat ik niet eens weet wat ik erger vind;
- PVV die de grootste wordt
- de vrees dat een partij als de VVD / NSC / ... mogelijk een flinke draai gaat maken

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:10
Waarom zou ik me moeten schamen omdat ik op de PVV stem, al die andere clubjes hebben de afgelopen jaren bewezen dat ze niet capabel genoeg zijn om problemen op te lossen. Vind het niet gek dat mensen nu eens wat anders willen.

Nee, ik schaam me wel voor sommige reacties hier die mensen van de PVV wegzetten als tokkie's, kansarme, dom volk etc... walgelijk gewoon.

Maar ik neem er in ieder geval één :9B

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
[...]

Dan zijn die vrienden dus idioten. Ik ben gewoon helemaal klaar dat de haat kennelijk dit land regeert en heb nul komma nul zin om daar nog iets van nuance in aan te brengen. Willen mensen haten? Fijn, maar ben ik klaar met ze.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:33
Het vreemde is dat iedereen vergeet dat je geen enkele invloed kan hebben als participerende burger. Je kan geen lid worden, je kan slechts in dienst komen van de grote geblondeerde leider.

Het is een partij die de grondwet voor een belangrijk deel het liefst afbreekt.

En toch stemmen wij er massaal op.

Is het dan het bewust verontachtzamen van democratische grondbeginselen of weet men het echt niet?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:55

Zewatanejo

Fine Thanks!

noslen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:35:
De Nederlander op 1. Ik ben trots op Geert
Wie is die Nederlander dan? En wie bepaald dat? Mijn familie woont hier al zolang Nederland bestaat, maar ik voel me bepaald niet op 1 staan met deze uitslag. Ik zie deze uitslag als zeer negatief Nederland en Nederlanders. Een gevoel van schaamte is er ook.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:41:
[...]

Hij wordt door veel mensen als extreem gezien, zie de reacties in dit topic o.a., en de polarisatie in de samenleving is extremer geworden, ook geweld en intimidatie van politici. Er hoeft maar 1 persoon dusdanig woedend zijn over deze uitslag en doordraaid...
Ik acht die kans heel erg klein. Dat mensen het niet met hem eens zijn , dat is duidelijk, maar iemand vermoorden is echt heel andere koek. Ik ben daar zelf niet bang voor. Wat ik wel zie gebeuren, helaas, is dat er iets minder grof geweld gaat worden gebruikt. En nee dat keur ik ook niet goed. Van mensen blijf je af.

[ Voor 14% gewijzigd door Webgnome op 22-11-2023 21:42 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:09
ZieMaar! schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:36:
[...]

Maar dan hadden ze toch ook gewoon VVD of NSC of desnoods BBB kunnen stemmen?
Klopt, maar de boodschap van Timmermans was dat de PVV niet de grootste mocht worden en dan jaag je mensen juist naar de PVV die nog zweefden.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

LZ86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:30:
[...]

Juist ja. Zit jij te wachten op minister Dion Graus die het allemaal gaat fixen?

PVV zijjn populisten, die hebben helemaal geen oplossingen die niet ontzettend veel schade aan gaan richten. Zijn best wel wat voorbeelden van inmiddels in het buitenland ook.

De PVV heeft amper capabele mensen. Over kleuters gesproken. Ik hoop van harte dat de PVV echt geen kabinet kan formeren, want dat gaat een ramp worden.
En daarom moet je ze laten regeren. Dan rotten ze vanzelf permanent op.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Malfunctions schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:39:
[...]

Mijn vrienden, familie of collega's die ervoor uit durven komen dat ze op de pvv hebben gestemd noem ik ook idioten waar ze bij zijn.

Nou vermoed ik wel dat ik nauwelijks collega's heb die dat gedaan zullen hebben gezien de sector waarin ik zit.
Lol. Oh jij bent er een van "ben het met mij eens of krijg de stempel moreel of intellectueel defectief".

Gevaarlijk hoor, zo gek op je eigen standpunten zijn.

Ik vind jou enger dan Wilders

Dat gesneer is hier niet welkom

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 22:24 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Webgnome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:41:
[...]
Je zult de PVV nu wel aan het werk moeten zetten. Immers als je dat niet doet dan is het weer eeen dikke middelvinger naar de stemmer
De PVV stem is de middelvinger van de stemmer, die is al onderkent.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:53

ViezeVis

Sample Text

PatrickC schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:42:
[...]

Klopt, maar de boodschap van Timmermans was dat de PVV niet de grootste mocht worden en dan jaag je mensen juist naar de PVV die nog zweefden.
Hier ben ik ook bang voor. En tel daar bij op dat NSC én VVD aangaven niet samen te willen werken met de PVV. VVD als PVV de grootste zou worden.

1+1 = 3. Hier is absoluut sprake geweest van veel tactische stemmen.

/Edit
Notabene nét voor de verkiezingen. Heel onhandig.

[ Voor 5% gewijzigd door ViezeVis op 22-11-2023 21:44 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
Amphiebietje schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:41:
[...]

De uiteenvalling van Nederland in Randstadland en Bovenland (water boven land, je weet wel de omgekeerde vlag).

Holland, en Noord-Vlaanderen. Onderdeel van de federale regering Vlaanderen natuurlijk.

Heineken mogen jullie hebben en de Walen wens ik veel succes als Franse provincie.

Maar dan wordt er wel weer Nederlands gesproken in Rijsel en Duinkerken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
Het budget van ontwikkelingssamenwerking wordt vrijwel geheel uitgegeven aan asielopvang in eigen land. Van wat er overblijft betalen we onze bijdragen aan de wereldbank en het IMF (en dat zijn ook een soort verzekeringen).

Die vijf miljard die nu wordt uitgegeven door het ministerie blijft voornamelijk in Europa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:42:
[...]

Dan zijn die vrienden dus idioten. Ik ben gewoon helemaal klaar dat de haat kennelijk dit land regeert en heb nul komma nul zin om daar nog iets van nuance in aan te brengen. Willen mensen haten? Fijn, maar ben ik klaar met ze.
Misschien moet je het verkiezingsprogramma van de PVV eens lezen, en de geregurgiteerde linkse "PVV haat moslims" onzin eens een beetje laten varen

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:41:
[...]

Hij wordt door veel mensen als extreem gezien, zie de reacties in dit topic o.a., en de polarisatie in de samenleving is extremer geworden, ook geweld en intimidatie naar politici. Er hoeft maar 1 persoon dusdanig woedend zijn over deze uitslag en doordraait
Waag het niet om die polarisatie bij twee kanten te leggen. Wilders is zelf in hele grote mate verantwoordelijk voor de polarisatie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04
Laten we ipv het beleid van de regering lekker de buitenlanders de schuld geven :D Altijd handig om een groep te hebben om naar te wijzen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Webgnome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:38:
[...]

Nee dat gaat Timmermans ook niet oplossen. De houding wij doen het niet want wij hebben geen impact is natuurlijk nog steeds te achterlijk voor woorden. Iemand moet de eerste zijn of in ieder geval aantonen dat het WEL kan
Pvda/GL had geen slechtere lijsttrekker kunnen kiezen dan Timmermans. Ik acht de man zeker (zeer) capabel, maar een Partij van de Arbeid met zo’n elitair ogende man, die ten koste van alles die green deal wilde (die vooral betaald zal worden door de middenklasse die al steeds minder financiële speelruimte heeft)…..tja, ik kan me wel voorstellen dat dat aversie opwekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
YakuzA schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:42:
[...]

Ja klopt. Maar dan kun je beter die middelvinger pakken, en zeggen. Hier los het op. Ik ben er zeker niet blij mee maar dat is wel wat ik zou doen als ik in deze positie zat. Los het maar op, doe je ding. En dan heb ik vertrouwen in de rechtelijke macht die er zich ook mee gaat bemoeien (middels mensen die er tegenin gaan). En vergeet niet, we hebben ook nog een kamer die inbreng heeft. Je kan wel een leuk PVV kabinet hebben maar wanneer je hele kamer NEE zegt ..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Amphiebietje schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:41:

He, waar moet Forumland dan komen? :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:43:
[...]

Misschien moet je het verkiezingsprogramma van de PVV eens lezen, en de geregurgiteerde linkse "PVV haat moslims" onzin eens een beetje laten varen
Ik heb er genoeg van meegekregen en die twintig procent aan haat die er in staat is wat mij betreft twintig procent teveel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Nou, nog zo'n ronde correcties en de VVD is 2e partij.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Morgen worden we wakker in de realiteit dat Wilders premier wordt :')

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:38:
[...]

Dat vind jij te achterlijk voor woorden, kleine nuance. ;)

Ik zal je uit de droom helpen; het Westen gaat de wereld niet redden.

De mens zal een extremer klimaat gaan ervaren, en dat zal gewoon een stresstest zijn voor ons bestaansrecht op de evolutionaire ladder.

Niets is oneindig en deze wereld is nog nooit harmonieus en eerlijk geweest in de 3 miljard jaar van leven op aarde.

Dus dat de mens dat wel even gaat fixen: bizar dat je hier in kunt geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Jammer dat we alleen weten wie wat gestemd heeft. En niet waarom iemand wat gestemd heeft. Is het een proteststem tegen de VVD? Tegen de dreiging van GL-PvdA? Is het een anti immigratie stem? Is het een pro Nexit stem? De gemiddelde PVV stemmer stemt tegen voor mijn gevoel.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:43
YakuzA schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:42:
[...]

Er zijn al eerder middelvingers van de stemmer geweest. Recent nog de BBB. Ik kan niet zeggen dat er daarna veel gedaan is om het vertrouwen te herstellen. Wel een val van een kabinet op basis van machtspolitiek bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het trouwens opvallend dat 50Plus een zetel haalt na al dat gedoe.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Wat wil je dan? Hij zal wel moeten, anders komt ie niet aan regeren toe.

En je zou ze niet het voordeel van de twijfel geven? Je kijkt ook niet verder van Geert alleen.

Bosma prima kamer voorzitter
Agema een bezielende minister voor de zorg
En Dion Graus moet je gewoon naar Hollywood sturen voor de volgende Batman The Pinguin film

discogs

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Buitenlanders zijn gewoon altijd een makkelijke zondebok.

Die overwinningspeech van Wilders net ook. "NEDERLANDERS EERST!!"

Krijg er de rillingen van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:39:
De beveiliging van Wilders zal wel dik opgeschroefd moeten worden. Het is niet ondenkbaar dat er een 2de Volkert opstaat.
Hier ben ik ook bang voor.
Hoe meer in het zicht, hoe meer risico.

Of je het nou eens met zijn boodschap bent of niet.
Of je er achter de PVV staat of niet.

2 miljoen mensen kunnen niet genegeerd worden.
Als dit toch zou gebeuren, dan is dit het failliet van de Nederlandse Democratie.

Zelf denk ik echt dat als Omzigt zichzelf niet in zijn voet had geschoten de afgelopen week met zijn uitspraken en twijfelachtige toekomst dat deze de grootste was geworden.
Ik hoor zoveel mensen die eerst NSC wilden stemmen maar zich hebben bedacht de afgelopen week door Omzigt zijn publieke optredens en PVV zijn gaan stemmen omdat ze niet wilden dat VVD & GL/PVDA de grootste zouden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:44:
[...]

Op Urk of zo... :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:57
CornermanNL schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:29:
De VVD heeft het op de spits gedreven op immigratie en dat is het parade paardje van de PVV. En dan is het voor de VVD toch moeilijker te verkopen aan de kiezer dat het echt een speerpunt is.

Veel kiezers zagen dat dus inderdaad als een stunt om verkiezingen te forceren.
Wat zouden ze inmiddels denken bij het VVD partijbestuur? Wat hebben we gedaan? Verdorie, hadden we nou toch Mark maar z'n gang laten gaan. Gezien de streek die ze hebben geleverd door het kabinet op te blazen heb ik nu toch wel een beetje schadenfreude met de voorspelde uitslag.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Webgnome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:44:
[...]
Ja klopt. Maar dan kun je beter die middelvinger pakken, en zeggen. Hier los het op. Ik ben er zeker niet blij mee maar dat is wel wat ik zou doen als ik in deze positie zat. Los het maar op, doe je ding. En dan heb ik vertrouwen in de rechtelijke macht die er zich ook mee gaat bemoeien (middels mensen die er tegenin gaan). En vergeet niet, we hebben ook nog een kamer die inbreng heeft. Je kan wel een leuk PVV kabinet hebben maar wanneer je hele kamer NEE zegt ..
Voor je het weet zitten we hier in een Poolse situatie waar onwelgevallige rechters voor de politieke tuchtkamer mogen verschijnen.

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Malfunctions schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:39:
[...]

Lekker tolerant. Iets om trots op te zijn ook :X

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:09

Misschien het stuk over klimaat eens lezen, dan zie je waar veel mensen zich zorgen over maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skimine
xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:22:
'Bestaanszekerheid' was toch HET thema? Blijkbaar vonden mensen immigratie nog belangrijker
Migranten en asielzoekers zijn een gemakkelijke boeman. En die zwartmaken is een stuk makkelijker dan daadwerkelijke problemen aankaarten, analyseren en oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Ik merk vooral dat mensen in mijn stad klaar zijn met het asielbeleid. Sommigen hier stemmen op Wilders omdat ze benieuwd zijn naar het nieuwe.

Ik heb op omtzigt gestemd btw. Ik ga Wilders niet verdedigen. Ik ben er wel verbaasd over. Ik had vvd / GroenLinks PvdA op 1 verwacht.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Nou, wat een ellende. PVV heeft geen enkele oplossing voor de problemen die we hebben en het gros van de (unieke) standpunten van ze is überhaupt niet uitvoerbaar.

Verder is het imho allemaal best goed nieuws. Een keer niet de VVD als grootste, GLPVDA als grootste serieuze partij (een serieuze partij heeft bijvoorbeeld... leden), NSC met een fatsoenlijk aantal zetels, Forum goed ingekrompen.

Ach ja, de VS heeft Trump ook overleefd.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er is genoeg cocaine daar :p

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:44:
[...]

Waag het niet om die polarisatie bij twee kanten te leggen. Wilders is zelf in hele grote mate verantwoordelijk voor de polarisatie
Of anders?

Den, je loopt hier de hele avond al geïrriteerd en passief-agressief te doen. Neem een borrel en ga slapen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

HaterFrame schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:46:
[...]

Lekker tolerant. Iets om trots op te zijn ook :X
Agh, zo werkt het toch?

Nederlanders eerst zeggen, dan ben je intolerant.
Zeggen dat deze mensen idioten zijn en etc mag wel weer...

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

911GT2

en blazen maar!

alexbl69 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:45:
Nou, nog zo'n ronde correcties en de VVD is 2e partij.
Dat lijkt mij prima nieuws :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psychodude
  • Nu online
Webgnome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:33:
[...]

Daar heb je geen president meer voor nodig. Dat doen mensen tegenwoordig zelf wel

[...]

Maar snappen die mensen die daar 'last'van hebben dan zelf niet dat men zelf ook gebruik maakt/kan maken van dat systeem? Wat denken die mensen dat als je maar op de PVV stemt dat het klimaat zichzelf wel fixed? Of dat de vergrijzing, met alle problemen, dan ineens poef weg is? Snappen mensen dan echt niet dat het de komende jaren gewoon geen feest is? Je kunt wel stampen met je voet dat je nog steeds hetzelfde wil leven etc maar dat kan gewoon niet altijd?
Tsja. Kijk nu een jaar of 3 geleden. Snapte mensen nu echt niet dat in grote getalen samen kerst vieren tijdens een pandemie maatschappelijk gezien een slechte keuze is met een dreiging van code zwart?

Het antwoord hebben we enkele jaren geleden al gezien. Voor veel mensen telt het maatschappelijk belang niet tot nauwelijks.

Klimaat? Wordt door veel nog altijd als zorg voor later beschouwd.

Vergrijzing? Men bekommert zich wel om de eigen familie, maar voor de rest? Nee, waarom? Dit werkt indien je als senior kinderen hebt die zich dit kunnen permitteren. Maar zodra dit niet het geval is, wegens zelf onvoldoende tijd en/of financiële middelen, houd het op.

Immigratie, ontwikkelingshulp? Waarom geld geven aan anderen terwijl mensen hier naar de voedselbank moeten?

En ergens invoelbaar. Maar het probleem is hierin natuurlijk dat dit alsmaar een vooruitschuiven van problemen is. Hetgeen we natuurlijk al zo'n 20 - 30 jaar zeker als land mee bezig zijn met enerzijds sociale voorzieningen, maar weinig progressieve formaties. Deze problemen gaan alleen maar groter worden.

Woningtekorten verkleinen niet zodra de tweede kamer zich vestigt in Utrecht aan Zee. Druk op gezondheidszorg en maatschappelijke kosten met betrekking tot ouderenzorg verdwijnen niet spontaan gezien de huidige demografie. Sterker nog, verlaag het aantal arbeid immigranten, en de verschuiving wordt waarschijnlijk enkel nog maar nadeliger.

In dat opzicht is een regeerperiode van PVV vermoedelijk dan ook het beste remedie tegen de PVV. Korte termijn effecten zullen uitblijven. Maar lange termijn gevolgen zullen helaas wel langer voelbaar blijven van dit soort scenarios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:01

Ik ben het daarmee oneens om een hele lange lijst redenen. Helaas zijn er een hoop mensen die niet verder verdiepen dan het woord 'goedkoper'.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:45:
Buitenlanders zijn gewoon altijd een makkelijke zondebok.

Die overwinningspeech van Wilders net ook. "NEDERLANDERS EERST!!"

Krijg er de rillingen van.
Ach schei toch uit paniekzaaier.

Net letterlijk: voor ELKE Nederlander ongeacht afkomst of geloof.

Woorden van Wilders ja.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
De huidige coalitie staat op -36 zetels… een volledige afstraffing… zouden ze al spijt hebben dat ze gevallen zijn op het punt gezinshereniging in het migratiebeleid?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:32

Killjoy

Klingon lawn products

gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:44:
[...]

Op Rottumeroog is nog plek ;)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:20:
[...]

Ik schaam mij als Nederlander voor deze uitslag. Heeft geen zak met zand te maken, dus houd gewoon je mond.
Goed verhaal, lekker kort. Zal wel goed schuren dus :+

Volgende keer is hij weer door de helft. Gewoon kijken waarom het gebeurt, niet dat gejank dat het gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Bosma die met regelmaat de Apartheid bagatelliseerde en mensen die daar in Nederland tegen hadden gestreden in de terrorisme hoek heeft gedrukt. Net zo'n hater als Wilders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:27
Nos vragenstelling is niet blij met Wilders terwijl als je hem iets niet kan verwijten is dat die vrij duidelijk is in ze debatten

Wrm dan weer over grenzen dicht enzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Vriend en vijand vond bij debatten dat migratie te hoog is. Zie bijv COA dat volledig vastloopt, maar ook torenhoge wachtlijsten voor huisvesting. De ideeën over de invulling verschillen maar zo raar is zo'n standpunt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:46:
Nou, wat een ellende. PVV heeft geen enkele oplossing voor de problemen die we hebben en het gros van de (unieke) standpunten van ze is überhaupt niet uitvoerbaar.

Verder is het imho allemaal best goed nieuws. Een keer niet de VVD als grootste, GLPVDA als grootste serieuze partij (een serieuze partij heeft bijvoorbeeld... leden), NSC met een fatsoenlijk aantal zetels, Forum goed ingekrompen.

Zo is het ook, misschien gaat Geert wel prachtige dingen doen voor Nederland als hij aan de macht komt. _O-

Goed voor de internationale verhoudingen met Turkije enzo _O-

Zou die Erdogan wel eens met Geert en zijn kat aan de Turkse thee willen zien zitten :+

[ Voor 1% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 21:55 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FvD op 3 zetels. Da's goed een klein zonnestraaltje: van het trio Gideon, Pepijn en Freek moet er dan minimaal eentje terug naar de mestvaalt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 17:17
mekkieboek schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:46:
[...]

Wat zouden ze inmiddels denken bij het VVD partijbestuur? Wat hebben we gedaan? Verdorie, hadden we nou toch Mark maar z'n gang laten gaan. Gezien de streek die ze hebben geleverd door het kabinet op te blazen heb ik nu toch wel een beetje schadenfreude met de voorspelde uitslag.
Idd. Kabinet laten klappen op asiel. Nu is PVV de grootste en sla je een flater als je niet mee wil regeren met een rechts kabinet.
Ik ben benieuwd wat voor kabinet gaat komen en hoe lang dit stand houdt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Richh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:46:

nou...... Ik denk dat het daar er alleen maar erger op is geworden en dan vooral de polarisatie.
Ik vrees voor de toekomst

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:43:
[...]

Holland, en Noord-Vlaanderen. Onderdeel van de federale regering Vlaanderen natuurlijk.

Heineken mogen jullie hebben en de Walen wens ik veel succes als Franse provincie.

Maar dan wordt er wel weer Nederlands gesproken in Rijsel en Duinkerken.
Zodra de Vlamingen er achter komen hoe ver ze hun onderwijs moeten afbreken om op het Nederlandse "niveau" te komen, en al hun dialecten de prullenbak in kunnen, om maar niet te spreken over de cultuursaanpassing..., rennen ze waarschijnlijk terug naar Wallonië...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:08
Blijft wel dubbel dat je enerzijds hebt dat PVV de grootste partij is die niet te negeren is, maar 3/4e van het land is wellicht tegen de PVV. Dat zou ik wel willen eigenlijk, hoeveel draagvlak er is voor een bepaalde formatie.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Wilders wil in een coalitie geen ongrondwettelijke keuzes maken, hij laat direct merken dat islam/koran niet belangrijke items zijn, zoals hij ook al in de debatten zei.

Ook een goed interview met de NOS hoor, helder, redelijk en wil regeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:11
Morrar schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:34:
[...]
Ik blijf wel hoor, rechtse politiek is prima voor mijn portomonnee. Beter dan voor menig PVV stemmer vermoed ik zo.r.
Jep. Economisch kan ik alleen maar meewarig kijken naar de PVV stemmers. Dat programma maakt mensen als mij financieel spekkoper.

Maar goed, er is hier een groep die juicht en zegt dat Geert water bij de wijn gaat doen. Het lijkt er toch op dat zij denken dat dit een standaard rechtse partij wordt.

Hoe matchen we dat met het idee daten Geert stemt omdat het anders moet? Ik ben toch reuze benieuwd hoe we dat voor ons zien.

- Nexit? Men zegt hier dat Geert dat niet wil.
- Islam aanpakken? Men zegt hier dat Geert dat wel zal afzwakken.

Dus er zijn hier mensen die denken dat Wilders twee van zijn drie kernwaardes wegwuift. Maar waarom zou hij dat in godsnaam doen? Voet bij stuk houden, dan worden uitgesloten worden en dan juichend 45 zetels pakken als er binnenkort nieuwe verkiezingen zijn.

Het zijn volgens mij de VVD en NSC die water bij de wijn moeten gaan doen... Anders hebben ze straks een groot probleem.

GL-PvdA heeft op zich minder te verliezen, zoveel kleiner zal het klimaat blok niet worden en geloof maar dat dit links gaat mobiliseren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:43
Alpina schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:48:
[...]

Ach schei toch uit paniekzaaier.

Net letterlijk: voor ELKE Nederlander ongeacht afkomst of geloof.

Woorden van Wilders ja.

We gaan het zien.
Wilders roept al meer dan 17 jaar iets anders. Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de 17 jaar hiervoor dan aan wat woorden tijdens de campagne en het begin van de formatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
dr.lowtune schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:26:
Ik ben vooral benieuwd of Den Haag de PVV nu weer dood gaat negeren, want dan veeg je als politiek toch wel echt je reet af met wat heel veel mensen kennelijk belangrijk vinden. Ik verwacht overigens dat precies dat gaat gebeuren en we een coalitie krijgen die op geen enkel groot dossier wat kan realiseren.
Zolang je met >50% het eens kan zijn dan is dat uiteindelijk ook wat er gebeurt. Of de grootste partij daar nou bij zit of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
Hertog_Martin schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:50:
Blijft wel dubbel dat je enerzijds hebt dat PVV de grootste partij is die niet te negeren is, maar 3/4e van het land is wellicht tegen de PVV. Dat zou ik wel willen eigenlijk, hoeveel draagvlak er is voor een bepaalde formatie.
Was je daar bij vorige verkiezingen ook benieuwd naar of ontstaat deze wens naar inzicht pas met deze uitslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dat gaan we de volgende verkiezingen heel duidelijk meemaken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:50:
[...]

nou...... Ik denk dat het daar er alleen maar erger op is geworden en dan vooral de polarisatie.
Ik vrees voor de toekomst
Ach, totale anarchie en apocalyptische aslanden zou ook niet de eerste keer zijn in de geschiedenis van de mens.

Komt uiteindelijk allemaal wel weer goed. ;)

Geen zorgen, en zoveel mogelijk genieten van de content op Dumpert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nergens voor nodig

[ Voor 88% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
roffeltjes schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:52:
[...]

Volgend jaar ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes

Deze hebben heel veel mensen niet of veel te laat zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

PatrickC schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:48:
De huidige coalitie staat op -36 zetels… een volledige afstraffing… zouden ze al spijt hebben dat ze gevallen zijn op het punt gezinshereniging in het migratiebeleid?
Dat was de grootste fuckup.

Zat best een aardige ministersclub. Hadden beter de rit uit kunnen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Benieuwd naar de reactie van Dilan. Die komt nu op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Elke optie zonder PVV betekent dat Frans Timmermans premier wordt….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Die Wilders stemmers gaan er nog bedrogen uitkomen. 75% gaat niet uitgevoerd worden, als ze überhaupt al in het kabinet terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:53:
Benieuwd naar de reactie van Dilan. Die komt nu op.
Vanaf een briefje :+

"Geert, ik sta aan jouw kant"?

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 22-11-2023 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:15
Zewatanejo schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:42:
[...]

Wie is die Nederlander dan? En wie bepaald dat? Mijn familie woont hier al zolang Nederland bestaat, maar ik voel me bepaald niet op 1 staan met deze uitslag. Ik zie deze uitslag als zeer negatief Nederland en Nederlanders. Een gevoel van schaamte is er ook.
Gewoon iedereen met een Nederlands paspoort.
Pagina: 1 ... 6 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.