Jeukt me om niet te reageren, maar er zitten genoeg punten in het partijprogramma van de PVV waar ook mensen die GL/PVDA stemmen blij van zouden worden.
Het is een spel van nuances.
Waarom stemmen mensen links? O.a. voor de minder bedeelden in de samenleving. Ik vraag me af hoeveel van die mensen begaan zijn met milieu of immigratie en dat dan het zwaarste laten wegen.
We moeten toch eerst ons land op orde krijgen voor we de deur open zetten? Of laat je thuis ook jan en allemaal logeren als je midden in een grondige verbouwing zit?
Er van uit gaande dat hun partij standpunten werkelijkheid worden:
PVV laat de koning 20% belasting betalen
PVV laat ambtenaren de WW in gaan i.p.v. wachtgeldregeling en een 'salarisverlaging' voor ambtenaren (hoeft voor mij niet persé en lijkt me ook niet uitvoerbaar)
Men stopt verder ontwikkelingshulp omwille van het geld wat verdwijnt in zakken van dictators, dat is toch moeilijk te betwisten
De belasting omlaag op boodschappen, energie, daar is kun je het toch ook onmogelijk mee oneens zijn?
De stroom geld die naar Brussel gaat inperken.
Het verlagen van sociale huur
Dit is toch geen rechts beleid???
Enfin, je kunt het hier zelf lezen
https://www.pvv.nl/images...iezingsprogramma-2023.pdf en ik betwijfel dat er hier mensen zijn die de programma's hebben doorgespit