If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik zie Wilders met geen mogelijkheid een kabinet vormen omdat alle partijen al geweigerd hebben om met hem samen te werken.JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:09:
Ugh dus Wilders of Timmermans als premierIk weet niet welke ik beter vind.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dat is veel te kort door de bocht, wat denk ik vooral aanspreekt is de portemonnee van Henk en Ingrid en het falen van de afgelopen twaalf jaar om het vertrouwen in de politiek hoog te houden.D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:03:
Ruim eenvijfde van de Nederlanders heeft dus een teringhekel aan moslims?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Nou mensen waren bang dat Timmermans aan de macht zou komen en massaal PVV gestemt, ik geef ze geen ongelijk.DennusB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:05:
[...]
Omdat mensen de VVD spuug zat zijn, stemmen op kleine partijen had na de eerste polls weinig zin
Nou dat zit er dus weer aan te komen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
[ Voor 86% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 21:13 ]
Om uiteindelijk Timmermans als MP te zien, dat zou wel ironisch zijn.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:10:
[...]
Nou mensen waren bang dat Timmermans aan de macht zou komen en massaal PVV gestemt, ik geef ze geen ongelijk.
Vvd, nsc en bbb gaan echt water bij de wijn doen.eric.1 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:07:
[...]
Welke partij laat Wilders MP worden? Gaat niet gebeuren, maar met 35 zetels laat Wilders dit ook niet afpakken. Succes daarmee.
Trouwens...gewoon weer dezelfde fout aan het maken als in Maart; protest-stem uitbrengen op een ...-partij.
Daarnaast, als ze nu niet met de pvv aan de slag gaan hebben ze weer vier jaar om verongelijkt te doen. Zitten we volgende keer met 45 zetels voor de pvv.
Maar hoe gaat Wilders het precies anders doen? Dat vraag ik mij heel erg af.Headshot_NL schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:09:
De toon is wel duidelijk hier.
Eerlijk is eerlijk, ik ben blij met de uitslag. Laten we het eens anders gaan doen dan we de afgelopen jaren hebben gedaan.
Hebben peilingen ooit wel gelijk gehad?Sissors schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:11:
Damn, de peilingen zaten er echt ver naast, en helaas niet aan de kant waarop ik had gehoopt.
[ Voor 26% gewijzigd door Webgnome op 22-11-2023 21:12 ]
Iets anders; goed idee. Maar dit? Zorgelijk. Dit gaat Nederland niet verder helpen…Headshot_NL schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:09:
Eerlijk is eerlijk, ik ben blij met de uitslag. Laten we het eens anders gaan doen dan wende afgelopen jaren hebben gedaan.
Nog wel maar u woont niet in de grote stad waarschijnlijk? En nee ik heb niet op de PVV gestemd.n3z schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:07:
[...]
Terwijl Wilders al 20 jaar roept over de islamisering van Nederland en het is nog steeds niet gebeurt. Het is nog steeds een verdomd fijn land om in te wonen.
Nee, maar dat zeg ik ook niet. Ik vind beide vreselijk.
Klopt, dus als PVV het niet lukt om te formeren, dan is het aan PVDA/GL met Timmermans.Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:10:
[...]
Ik zie Wilders met geen mogelijkheid een kabinet vormen omdat alle partijen al geweigerd hebben om met hem samen te werken.
haha, wat een uitspraak ......D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:03:
Ruim eenvijfde van de Nederlanders heeft dus een teringhekel aan moslims?

Omtzigt en Timmermans willen niet met Wilders. Er is geen rechtse meerderheid.Malfunctions schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:09:
[...]
Dat vind ik nog een optimistische schatting. Met deze uitslag is een volledig rechts kabinet een reëele optie. En dat vind ik een ontzettend angstaanjagend idee.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Elect a clown, expect a circus.
Ik zie op geen manier een meerderheid, dus dat worden binnenkort weer verkiezingen.
VVD zei niet samen met premier Wilders te gaan. NSC sluit m al de hele campagne kwijt.
Nu heb ik de VVD niet hoog, maar NSC zal dat echt niet doen.
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 22-11-2023 21:13 ]
Die gaan emigreren en andere loze beloften
[ Voor 20% gewijzigd door DutchManticore op 22-11-2023 21:15 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Mag ik dat een walgelijke opmerking vinden? Je kunt van alles vinden van Timmermans maar niet dat hij haat verspreidt richting een bevolkingsgroepJeroenNietDoen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:09:
Ugh dus Wilders of Timmermans als premierIk weet niet welke ik beter vind.
Ik vind dat een rare verwoording, 'experiment'. Alsof het iets is dat van te voren zo bedacht is (spoiler: dat dachten CDA en VVD niet toen ze ermee begonnen) en ten tweede impliceert het dat je het "experiment' zou kunnen stoppen.Palindrome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:05:
Het experiment van een multicultureel samenleving en integratie is mislukt lijkt de consensus onder de stemmers
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Met wie dan? Niemand gaat met de PVV samen en VVD, NSC en BBB moeten ver weg moeten blijven van de GL-PVDA.eric.1 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:11:
[...]
Om uiteindelijk Timmermans als MP te zien, dat zou wel ironisch zijn.
"Nieuw bestuur"DaniëlWW2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:12:
[...]
Omtzigt en Timmermans willen niet met Wilders. Er is geen rechtse meerderheid.
Clowns. Wat de uitslag dan ook mag zijn. Maximaal links of rechts, partijen uitsluiten is zóóó 2021.
Binnenkort we gaan gewoon het formatierecord van Belgie verbrekenSilversin schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:12:
Dit laat alleen maar zien hoe erg de middenpartijen falen.
Ik zie op geen manier een meerderheid, dus dat worden binnenkort weer verkiezingen.
Mwah. Één van de redenen dat ik tegen referenda ben is het aantal idioten in dit land. Sowieso vind ik het grootste probleem van een democratie dat een groot gedeelte van de bevolking te dom is om te stemmen. Het stemrecht voor iedereen is overigens wel heilig bij mij.ephymerous schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:09:
[...]
Dat is precies het probleem. Kiezers wegzetten als idioten. Nu ben ik geen PVV fan maar om dan maar 1/5e van Nederland zo weg te zetten daar pas ik voor.
Succes met het vormen van een coalitie.
Als NSC dat doet, dan kunnen we alvast een nieuwe centrum-rechtse partij oprichten ter vervanging van ze. Dat gaat pijnlijk uitpakken. Iets met CDA 2.0?MikeyMan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:11:
[...]
Vvd, nsc en bbb gaan echt water bij de wijn doen.
Daarnaast, als ze nu niet met de pvv aan de slag gaan hebben ze weer vier jaar om verongelijkt te doen. Zitten we volgende keer met 45 zetels voor de pvv.
Dat vind ik dan weer walgelijk eerlijk gezegd.D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:12:
[...]
Mag ik dat een walgelijke opmerking vinden? Je kunt van alles vinden van Timmermans maar niet dat hij haat verspreidt richting een bevolkingsgroep
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Nee, maar er is een verschil tussen wat ernaast, en zoveel. En volgens mij was het meestal dat de populistische partijen te hoog werden gepolled, nu te laag.Webgnome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:11:
[...]
Maar hoe gaat Wilders het precies anders doen? Dat vraag ik mij heel erg af.
[...]
Hebben peilingen ooit wel gelijk gehad?
En ben benieuwd wat dit keer PVV dropt. Want we kunnen het hebben van over rechts, maar aantal van de PVV standpunten zijn natuurlijk behoorlijk links.
En zelfs PVV kan water bij de wijn doen. Wilders heeft zelf aangegeven in de debatten dat, als hij mag meepraten, concessies voor veel onderwerpen bespreekbaar zijn.MikeyMan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:11:
[...]
Vvd, nsc en bbb gaan echt water bij de wijn doen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ik woon in een middelgrote stad met een heel grote Turks/Marokaanse minderheid. En ik moet eerlijk bekennen dat ik daar echt 0,0 problemen mee heb. Maar misschien is het anders in steden als Rotterdam geen idee.ramrodwillem schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:12:
[...]
Nog wel maar u woont niet in de grote stad waarschijnlijk? En nee ik heb niet op de PVV gestemd.
Verwijderd
Bizar hè…. En de vvd heeft het de hele tijd over verbinden gehad.LZ86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:12:
[...]
VVD zei niet samen met premier Wilders te gaan. NSC sluit m al de hele campagne kwijt.
Verwijderd
Dan gaan ze de volgende verkiezingen naar de 10 zetels...
Je zou bijna heel ironisch gaan denken: "Nou, laat die Wilders maar eens doen wat ie al 10 jaar belooft!" en een kabinet Wilders 1 formeren, alleen om een weddenschap af te kunnen sluiten hoe snel dat kabinet omkiept.ViezeVis schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:13:
[...]
"Nieuw bestuur"
Clowns. Wat de uitslag dan ook mag zijn. Maximaal links of rechts, partijen uitsluiten is zóóó 2021.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Die vergelijking maak ik ook niet, ik vind beide gewoon niks om verschillende redenenD-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:12:
[...]
Mag ik dat een walgelijke opmerking vinden? Je kunt van alles vinden van Timmermans maar niet dat hij haat verspreidt richting een bevolkingsgroep

Ik vind het ook een walgelijke opmerking om 1/5de van Nederland af te schilderen als racist.
Nu laat het volk zich horen door massaal voor hem te stemmen zodat je niet meer om dat geluid heen kunt
[ Voor 41% gewijzigd door DutchManticore op 22-11-2023 21:16 ]
Met de PVV in zee gaan betekent Wilders als premier. Nederland gaat al genoeg af met de verkiezingsuitslag, om nu ook nog eens een keer de haatclown premier te maken...ViezeVis schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:13:
"Nieuw bestuur"
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat is het ja , helaas.Webgnome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:13:
[...]
Ik woon in een middelgrote stad met een heel grote Turks/Marokaanse minderheid. En ik moet eerlijk bekennen dat ik daar echt 0,0 problemen mee heb. Maar misschien is het anders in steden als Rotterdam geen idee.
Anders? Laat me niet lachen. Het wordt alleen maar chaotischer en slechter.Headshot_NL schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:09:
Eerlijk is eerlijk, ik ben blij met de uitslag. Laten we het eens anders gaan doen dan we de afgelopen jaren hebben gedaan.
Ik denk als ze moeten kiezen tussen een PVV met 35 zetels of Timmermans, dat opeens Timmermans zo eng niet meer is.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:13:
[...]
Met wie dan? Niemand gaat met de PVV samen en VVD, NSC en BBB moeten ver weg moeten blijven van de GL-PVDA.
Veel chaotischer kan het niet denk ikD-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:14:
[...]
Anders? Laat me niet lachen. Het wordt alleen maar chaotischer en slechter.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
De SP is ook stelsematig uitgesloten (als in, niet in de regering gekomen), waarom zijn die niet de grootste?DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:14:
En het stelselmatig uitsluiten van Wilders heeft hem nu de grootste gemaakt
Geloof mij nou, die zijn er heel snel uit...eric.1 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:13:
[...]
Als NSC dat doet, dan kunnen we alvast een nieuwe centrum-rechtse partij oprichten ter vervanging van ze. Dat gaat pijnlijk uitpakken. Iets met CDA 2.0?

Dat kan ook niet. Niet meer op dit moment. Maar probeer dat de gemiddelde anti moslim stemmer maar eens uit te leggen. Ik ken serieus mensen die vinden dat je mensen die hier geboren zijn, onderwijs hebben genoten maar in de bak komen naar 'hun eigen land' moeten zodat wij er geen last meer van hebben..anandus schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:12:
[...]
Ik vind dat een rare verwoording, 'experiment'. Alsof het iets is dat van te voren zo bedacht is (spoiler: dat dachten CDA en VVD niet toen ze ermee begonnen) en ten tweede impliceert het dat je het "experiment' zou kunnen stoppen.
Heel veel anders vermoed ik niet dat het zal gaan lopen. Het is kansloos.Headshot_NL schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:09:
PVV-VVD-NSC? Kansloos.
GL-PVDA-VVD-D66? Kansloos
Heel veel andere smaken zijn er nauwelijks.
Formatie gaat een drama worden. Er gaat veel water bij de wijn gedaan moeten worden. Partijen die hier nu kiezen om naar voren te stappen binnen de formatie, zullen ontzettend veel gezichtsverlies tonen in toekomstige verkiezingen.
Het zou mij helemaal niets verbazen als het op niets uitloopt, en er over niet al te lange tijd weer hernieuwde verkiezingen zijn.
Enfin, ook dit is democratie, wat je er verder ook van vindt
Nederlanders hebben echt nog niets meegemaakt.DennusB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:15:
Veel chaotischer kan het niet denk ik
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Ik heb geen PVV gestemd, maar alles liever dan Timmermans aan de macht.eric.1 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:15:
[...]
Ik denk als ze moeten kiezen tussen een PVV met 35 zetels of Timmermans, dat opeens Timmermans zo eng niet meer is.
... of weer verkiezingen
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Timmermans is denk ik een prima staatsman. In ieder geval meer dan Wilders.eric.1 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:15:
[...]
Ik denk als ze moeten kiezen tussen een PVV met 35 zetels of Timmermans, dat opeens Timmermans zo eng niet meer is.
Ik neem aan dat VVD voet bij stuk houdt, of zou Dilan een beetje teflon geleend hebben van Markgambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:14:
[...]
Met de PVV in zee gaan betekent Wilders als premier. Nederland gaat al genoeg af met de verkiezingsuitslag, om nu ook nog eens een keer de haatclown premier te maken...
Gerant is nergens voor nodig.DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:14:
En het stelselmatig uitsluiten van Wilders heeft hem nu de grootste gemaakt
[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 21:49 ]
Hier hetzelfde. Heb zelf NSC gestemdVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:16:
[...]
Ik heb geen PVV gestemd, maar alles liever dan Timmermans aan de macht.

Flickr PSN ID= cheironnl
Maar hoe is dat dan heel anders dan? Ik probeer dat te begrijpen. Is dat het geweld etc of iets anders? Of zou het een beetje onderbuik zijn? En was het nu niet juist Rotterdam waar een kneiterrechts gemeente bestuur de touwtjes in handen had? Dan zou je toch zeggen dat dat probleem niet meer zou moeten bestaan?
Kan je ook zien als een uitdaging, eerst de hele makkelijk roepen vanuit de oppositie, bewijs 't nu maar. En anders zien we elkaar over een paar maanden terug bij de stembusgambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:14:
[...]
Met de PVV in zee gaan betekent Wilders als premier. Nederland gaat al genoeg af met de verkiezingsuitslag, om nu ook nog eens een keer de haatclown premier te maken...
Onder druk wordt alles vloeibaar, hèLZ86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:12:
[...]
Vooralsnog lijkt een PVV-VVD-NSC-kabinet het meest logische vervolg. Ze zullen elkaar op heel veel vlakken kunnen vinden, ze hebben al de facto eerder een kabinet gevormd (het gedoogdkabinet, waarbij Omzigt geen dissident was vziw) en het is een (makkelijker) driepartijenkabinet.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Zo ver liggen ze niet uit elkaar. Ik vrees eerlijk gezegd een korte formatie.LZ86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:12:
[...]

Alsof de premier macht heeft in dit land.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:16:
[...]
Exploitatie ≠ integratierik86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:06:
[...]
Tja, we zijn dat al 400 jaar, en heeft ons gemaakt tot een van de rijkste/ welvarendste landen ter wereld
Benieuwd wat t kabinet wordt…
En wat een dramatische uitslag voor het klimaat ervan uitgaand dat GL/PVDA niet met Wilders in een kabinet gaat
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
We gaan er aan, het is verschrikkelijk, ik schaam mij voor mijn land, hoe is het mogelijk, etc etc.
A. We moeten ons zelf te raden gaan waarom dit gebeurt, zelf in de spiegel kijken
B. Nee, het land gaan niet naar de knoppen op basis van 1 uitslag
En nee, niet elke PVV stemmer haat moslims, dat is gewoon onzin. Maar die zijn bang, ongelukkig en hebben angst voor de toekomst, dus dan kom je weer op A aan.
Maar nog steeds veel succes met de formatie. Timmermans is niet de meest logische coalitie.
Ik woon zeker wel in een grote stad. Daarnaast heb ik voorheen ook altijd in volkswijken gewoond. Laten we nou niet doen alsof Nederland aan Islamiseren is. 6% van Nederland noemt zich Moslim. Als ik zo mijn Turkse vrienden zie, dan zijn het ook nog eens niet praktiserende moslims.ramrodwillem schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:12:
[...]
Nog wel maar u woont niet in de grote stad waarschijnlijk? En nee ik heb niet op de PVV gestemd.
Zijn er problemen in achterstandwijken? Ja. Heeft dit te maken met de Islam? Nee.
Waarom? Met 26 zetels zal GLPvdA toch flink moeten schipperen, daar komt echt geen super-green-deal-2.0 uit voort.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:16:
[...]
Ja hoor, is vaker gebeurd dat de grootste niet in t kabinet zatCheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:18:
Mag ik vragen. Is er een kabinet mogelijk zonder PVV? In de theorie kan dit uiteraard. Maar is dit ook gebruikelijk? VVD + NSC + D66 + BBB om de PVV te negeren. Ik verwacht namelijk dat men niet graag met PVV een kabinet wil vormen.
Eigenlijk wel, Dilan zei vandaag nog wij gaan niet in een kabinet Wilders, en Omzigt gooit het op PVV sluit zichzelf uit. Klinkt toch echt als uitsluitingen in mijn oren. Maar van de vvd verwacht ik overigens niet. Die hebben geen principes als het op mee regeren aankomt(net als cda en vvd, en d66)ZieMaar! schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:10:
[...]
Die gaan 100% samen werken…het enige wat ze principieel niet deden was echt de PVV uitsluiten…
Verwijderd
Ik schaam mij als Nederlander voor deze uitslag. Heeft geen zak met zand te maken, laat datPWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:18:
Er hebben toch weer een hele hoop mensen hier zand in hun ...
We gaan er aan, het is verschrikkelijk, ik schaam mij voor mijn land, hoe is het mogelijk, etc etc.
A. We moeten ons zelf te raden gaan waarom dit gebeurt, zelf in de spiegel kijken
En nee, niet elke PVV stemmer haat moslims, dat is gewoon onzin. Maar die zijn bang, ongelukkig en hebben angst voor de toekomst, dus dan kom je weer op A aan.
[ Voor 2% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 21:48 ]
Maar het volk bepaalt en heeft gesproken vandaag.. Nadat de stemmen zijn geteld zou ik het niet veroordelen meer
Verwijderd
Onzin, dit is het Timmermans effect, althans de mensen die ik ken die op PVV hebben gestemd is strategisch geweest om maar Timmermans en GL/PVDA niet de grootste te laten worden.D-e-n schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:16:
[...]
Bullshit. Het de deur openzetten door Yesilgoz heeft dat gedaan. Het misselijke stompzinnige gelul over een zogenaamde milde Wilders heeft dat gedaan. Oh oh wat smulden ze er allemaal van. Nou bedankt media.
Omtzigt in zee met de partij die de grootste bijdrage heeft geleverd aan de toeslagen fraude en met een partij die het staatsrecht niet zo belangrijk vind. Dan verdwijnt zo'n beetje de hele reden van zijn bestaan.anandus schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:17:
[...]
Onder druk wordt alles vloeibaar, hè
Vooralsnog lijkt een PVV-VVD-NSC-kabinet het meest logische vervolg. Ze zullen elkaar op heel veel vlakken kunnen vinden, ze hebben al de facto eerder een kabinet gevormd (het gedoogdkabinet, waarbij Omzigt geen dissident was vziw) en het is een (makkelijker) driepartijenkabinet.
Hoe gaat dat werken dan, de een wil over links, de ander rechts. Dat wordt gewoon een kabinet wat niks gedaan gaat krijgen en 4 jaar 'aanwezig' is tot de volgende verkiezingen.Quad schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:18:
Qua formatie met het oog op de 1e kamer is een formatie GL/PVDA, VVD, NSC en BBB. Als je hiermee kan regeren krijg je ook alles langs de senatoren omdat de meerderheid op die manier daar ook aanwezig is.
grootste hoeft ook niet persé de premier te leveren.rik86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:19:
[...]
Ja hoor, is vaker gebeurd dat de grootste niet in t kabinet zat
Grote vraag alleen is welke stip aan welke horizon men heeft gebruikt voor deze 'strategie`. Want het kon wel eens een pyrrusoverwinning gaan zijn voor de PVV.KlaasjeNL schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:09:
Lijkt erop dat er flink strategisch gestemd is.
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Dat is toch waar er nu voor word tegen gestemdBasekid schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:17:
Laat aub het klimaat/milieu niet nog langer worden opgeofferd bij de onderhandelingen
Misschien willen er wel een hoop mensen geen warmte pomp, zonnepanelen en electrisch rijden.
Maar gewoon eerst zorgen dat de armoe minder word en jan modaal meer over gaat houden om een huis te kopen.
|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl
En hoe zie je dat dan voor je? Dat ze het hoofdstuk fascisme maar snel doorgebladerd hebben? Echt… we hebben echt niets geleerd van onze recente geschiedenis.DeBaroN schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:06:
[...]
Wil niet zeggen dat die mensen een hekel hebben aan Moslims.
De wens van het volk en zo...
Eens dat niet elke PVV stemmer moslims haat. Tuurlijk niet dat is te makkelijk. Neemt niet weg dat die partij er wel een speerpuntje van in hun programma heeft gemaakt. De vraag is nu eigenlijk waarom hebben mensen op deze partij gestemd. Wat verwachten ze van deze partij dat de vorige partijen / andere partijen niet is gelukt? Dat is wat ik mij afvraag. Welke superkrachten verwachten ze van hem?PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:18:
Er hebben toch weer een hele hoop mensen hier zand in hun ...
[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 21:48 ]
Dit was vrij voorspelbaar dat dit een enorme we schieten onszelf in de voet actie was.HEY_DUDE schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:17:
De VVD heeft accuut spijt van het laten klappen van het kabinet voor eigen gewin.
Dronken van de eigen machtspolitiek.
De PVV is al jaren groot en breekt nu door. Ze zijn nu niet meer buiten de deur te houden.
We zijn nu definitief een extreem rechts land.
Altijd lekker handig al die uitsluitingenStoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:10:
[...]
Ik zie Wilders met geen mogelijkheid een kabinet vormen omdat alle partijen al geweigerd hebben om met hem samen te werken.
Werd begin van de uitzending al gemeld dat sommige politici vanavond misschien al terug moeten komen op bepaalde uitsluitingen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dilan Yesilgöz is zelf van Turkse/Koerdische afkomst. Kan me haast niet voorstellen dat ze iets met Geert Wilders en de PVV te maken wil hebben...JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:16:
[...]
Ik neem aan dat VVD voet bij stuk houdt, of zou Dilan een beetje teflon geleend hebben van MarkEn zonder VVD kan PVV echt niks beginnen. Ik zie het dus niet gebeuren, gelukkig!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Met deze uitslag? Heh.Basekid schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:17:
Laat aub het klimaat/milieu niet nog langer worden opgeofferd bij de onderhandelingen
Ach man, wat is jouw alternatief dan precies? Niet iedere partij gaat altijd maar lekker in de oppositie.Morrar schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:19:
VVD zal zeker wel bijdraaien, die plakken aan het pluche als kauwgom. BBB erbij en klaar.
En je kan het nazoeken, ik had gehoopt op VVD + NSC + PvdAGL + bijvoorbeeld een D66. Maar met deze uitslag kan dat gewoon niet. Dan heeft de volgende verkiezingen hij 45 zetels.
Dan hadden ze toch ook NSC kunnen stemmen? Die stond tot vorige week nog op 25 plus. En je gaat op een haatprediker stemmen omdat Timmermans je niet bevalt? laat dat nouVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:20:
[...]
Onzin, dit is het Timmermans effect, althans de mensen die ik ken die op PVV hebben gestemd is strategisch geweest om maar Timmermans en GL/PVDA niet de grootste te laten worden.
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-11-2023 21:56 ]
Dat heb ik inderdaad ook van verschillende kanten gehoord maar ik had niet verwacht dat die groep groot zou zijnVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:20:
[...]
Onzin, dit is het Timmermans effect, althans de mensen die ik ken die op PVV hebben gestemd is strategisch geweest om maar Timmermans en GL/PVDA niet de grootste te laten worden.
Geen idee. Maar diezelfde vraag kan je stellen over Omzigt of Timmermans. Mensen stemmen op een persoon, niet op de lijst erachter. En ja, ik durf wel te beweren dat degene bij de PVV op plek 30-35, niet degene zijn die we eigenlijk in de kamer willenWebgnome schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:21:
[...]
Welke superkrachten verwachten ze van hem?
Dit topic is gesloten.
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws
Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.
Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.