Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:56
ari3 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:39:
[...]
Laat ik dan een lans breken vóór de concentratie van overlastgevende mensen op één plek.
Zoiets heeft volgens mij een naam, ik geloof concentratie-{nog_iets}. :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Silvos schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:48:
[...]

Je hoeft het niet gelijk zo te chargeren. Het is wel degelijk een factor dat burgers gewend zijn aan bepaalde luxe en vrijheden en die niet willen inleveren.
Dat ontken ik ook niet. Feit is dat links er niet in slaagt om de burger een verhaal voor te schotelen waarvan die denkt dat die er beter van wordt. Hij hoort alleen maar "inleveren". Links is een beetje een radiozender die uitzendt op een andere frequentie dan die waar de luisteraars zitten en dan de schuld aan die luisteraars geeft dat de boodschap niet gehoord wordt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 02:37
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:55:
[...]

Dat ontken ik ook niet. Feit is dat links er niet in slaagt om de burger een verhaal voor te schotelen waarvan die denkt dat die er beter van wordt. Hij hoort alleen maar "inleveren". Links is een beetje een radiozender die uitzendt op een andere frequentie dan die waar de luisteraars zitten en dan de schuld aan die luisteraars geven dat de boodschap niet gehoord wordt.
Ik snap je punt en je hebt ook wel deels gelijk. Maar wat ik bedoelde is dat het een beetje makkelijk is om dit enkel in de schoenen van links te schuiven. Zowel de media als burgers hebben hier zelf ook een aandeel in. Als ik naar Timmermans luister hoor ik namelijk niet enkel inleveren, ik hoor bijvoorbeeld ook dat hij miljonairs wil belasten. Ik vond Timmermans niet supersterk of sympathiek deze campagne maar als je enkel hoort dat hij inleveren zegt ligt dat niet enkel aan links maar ook aan de oren van de burger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

Dat ontken ik ook niet. Feit is dat links er niet in slaagt om de burger een verhaal voor te schotelen waarvan die denkt dat die er beter van wordt. Hij hoort alleen maar "inleveren". Links is een beetje een radiozender die uitzendt op een andere frequentie dan die waar de luisteraars zitten en dan de schuld aan die luisteraars geven dat de boodschap niet gehoord wordt.
Het is voor een deel ook de rechtse marketingmachine. Als ik mensen over links hoor praten, herhalen ze vooral deze marketing. Dat is dus vaak niet waar of zwaar verdraaid. Die marketing doen ze wel goed op rechts (vooral vvd, pvv).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:18:

Er is geen cordon sanitaire de VVD wil gedogen. Nou ga een heidag met Omtzigt houden en timmer dat gewilde rechtse kabinet in elkaar.
De VVD wil graag gedogen om hetzelfde kunstje te flikken dat Wilders al eens eerder gedaan heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
roffeltjes schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:54:
[...]

Zoiets heeft volgens mij een naam, ik geloof concentratie-{nog_iets}. :X
Ik neem ook aan dat het sarcastisch was.
Maar het is gewoon het standaard NIMBY probleem. Iedereen is super begaan met Ter Apel, totdat er zelf bijgedragen moet worden als deel van de oplossing. Dan is de overlast ineens ondergeschikt en moet de status quo gehandhaafd worden, ook als een werkelijke oplossing (uittreding EU?) nog vele jaren op zich laat wachten.

Erg solidair allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Silvos schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:53:
[...]

De meest belastende zaken zijn denk ik mobiliteit (vliegen, eigen auto bezit), voedsel (vlees, vis, tropisch fruit, import groente), energie (kachel op 20, 15 minuten douchen). Daarbij is het niet zo dat linkse burgers het milieu niet vervuilen maar ik krijg toch wel het idee dat bij rechtse kiezers het idee meer leeft dat vlees en auto's worden 'afgepakt' voor een milieuprobleem waar we toch niks meer aan kunnen doen.
Ik ervaar dat gevoel niet moet ik zeggen.

Vliegen vind ik sowieso waanzin ik heb dat al eens aangegeven dat ik de lucht een stuk schoner heb ervaren toen die stinkdingen tijdens de corona aan de grond stonden.

Autobezit is wel redelijk noodzakelijk met ploegendiensten en consignatie diensten.
Sommige bedrijven draaien nu eenmaal 24/7 en openbaar vervoer is dan niet haalbaar.

Vlees ben ik gek op, maar een paar maal een goed stukje in plaats van elke dag een minder stukje kan ik prima mee leven.

Kachel op 20.. het is hier 22 maar wel met een wp en een overschot aan pv welke de dynamische contracten goedkoop kunnen inkopen.
Langer dan 15 minuten douchen lijkt me ook wat overdreven met 10 minuten red je het ook prima...

En ja ik stem rechts maar kan me in de meeste beschuldigingen niet echt vinden :?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
PP_Sound schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:59:
[...]

De VVD wil graag gedogen om hetzelfde kunstje te flikken wat Wilders al eens eerder gedaan heeft.
Als je met de VVD in de regering zit doen ze hetzelfde. Zou me er niet zo'n zorgen over maken als ik Wilders was maar gewoon met een echt onderhandeld, staatsrechtelijk correct rechts plan voor Nederland komen. Als je als PVV daartoe in staat bent dan kan de VVD bij de volgende verkiezingen inpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

@mvrhrln is een alien, daar heb ik wel bewijs voor maar heb ik geen zin in om te delen... 8)7
Dat is een beetje het nivo van je argument.. op de kleuterschool werd dat al niet meer geaccepteerd... |:(
Als je dat denkt heb je niet opgelet.. dit is al meerdere keren ter sprake gekomen in dit topic langs gekomen.. De demonstratie ging niet over het wel of niet accepteren van de uitslag, maar om het tonen van solidariteit.
Morrar in "De Tweede Kamerverkiezingen kroeg"
ToolkiT in "De Tweede Kamerverkiezingen kroeg"

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 24-11-2023 23:54 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 02:37
Ronald.42 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:01:
[...]

En ja ik stem rechts maar kan me in de meeste beschuldigingen niet echt vinden :?
Ik beschuldig jou niet ik zeg slechts dat ik het idee heb dat bij rechts meer leeft dat links verworven luxe wil 'afpakken'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Silvos schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:58:
[...]

Ik snap je punt en je hebt ook wel deels gelijk. Maar wat ik bedoelde is dat het een beetje makkelijk is om dit enkel in de schoenen van links te schuiven. Zowel de media als burgers hebben hier zelf ook een aandeel in. Als ik naar Timmermans luister hoor ik namelijk niet enkel inleveren, ik hoor bijvoorbeeld ook dat hij miljonairs wil belasten. Ik vond Timmermans niet supersterk of sympathiek deze campagne maar als je enkel hoort dat hij inleveren zegt ligt dat niet enkel aan links maar ook aan de oren van de burger.
Er zal een reden zijn dat rechts de NPO wil afschaffen, die zenden nog wel eens wat zinnigs uit :X
Timmermans is een goed voorbeeld. Die man wordt intens gehaat door diezelfde burger die je wilt binnenhalen, maakt echt niet uit wat hij zegt. Echt onbegrijpelijk dat die man als Messias op het verenigd links platform is opgehesen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:28:
[...]

Dit is precies het probleem van links dat ze zo ervaren worden omdat ze geen verhaal kunnen vertellen wat Jan met de pet aanspreekt.
klopt..
maar dit fenomeen speelt daar ook bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UxvnY6mg3Fp3yuGVGidpjrIEOk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Q7CAA0DMYRkhdRx5d96yqZWJ.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:02:
[...]

Als je met de VVD in de regering zit doen ze hetzelfde. Zou me er niet zo'n zorgen over maken als ik Wilders was maar gewoon met een echt onderhandeld, staatsrechtelijk correct rechts plan voor Nederland komen. Als je als PVV daartoe in staat bent dan kan de VVD bij de volgende verkiezingen inpakken.
Ik verwacht eerder een LPF herhaling en een PVV die dan weer op rond de 10 zetels zit na de vervroegde verkiezingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
[...]

Dat ontken ik ook niet. Feit is dat links er niet in slaagt om de burger een verhaal voor te schotelen waarvan die denkt dat die er beter van wordt. Hij hoort alleen maar "inleveren". Links is een beetje een radiozender die uitzendt op een andere frequentie dan die waar de luisteraars zitten en dan de schuld aan die luisteraars geeft dat de boodschap niet gehoord wordt.
Tja mensen zouden ook liever in Sinterklaas blijven geloven, maar op een gegeven moment moet je de realiteit toch onder ogen zien.

Klimaatverandering is nu ongeveer zo'n 50 jaar een bekend fenomeen. Hoeveel langer wil je de kop nog in het zand steken dan?

En als je dacht dat de energie transitie duur was, reken dan voor de gein eens uit wat het kost om Nederland voor te bereiden op 3 graden temperatuur stijging.

Kijk bijvoorbeeld even naar alle overstromingen die we de laatste tijd hebben gezien in Europa: ook niet bepaald gratis.

Warmtepomp is duur ja, maar hypotheek verstrekkers gaan binnenkort klimaatrisico's inprijzen. Dat gaat voor veel woningen ook een flinke smak geld schelen.

En zo kun je doorgaan. Dus misschien is het verhaal van links wat minder leuk, maar tenmiste wel geloofwaardig.

En daarbij liggen er ook zat kansen voor beter boeren, kweekvlees en allerlei groene technologie waar je prima een boterham mee zou kunnen verdienen. Maar men is plotseling helemaal fan van bio-industrie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PP_Sound schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:59:
[...]

De VVD wil graag gedogen om hetzelfde kunstje te flikken dat Wilders al eens eerder gedaan heeft.
ik geef ze geen ongelijk.. dat is strategisch voor ze ook de meest kansvolle strategie..
Gaan ze met PVV in een coalitie loopt dat alleen maar slechter voor ze af..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:18

SuBBaSS

-has Ryzen

.ScorpionSquad schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:25:
[...]

Stop eens met die desinformatie, dat is gisteren ook al eens weerlegd. Niemand ontkent de verkiezingsuitslag. Er zijn wel manifestaties voor solidariteit en protesten tegen het gedachtegoed van Wilders geweest. Dat is echt wat anders.
Ok, omdat jij (en dit topic) het zeggen. :z

Lekker meedoen met de semantische spelletjes... "Dit is een samenkomst, geen demonstratie".
Jaja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:08:
[...]

ik geef ze geen ongelijk.. dat is strategisch voor ze ook de meest kansvolle strategie..
Gaan ze met PVV in een coalitie loopt dat alleen maar slechter voor ze af..
Wilders heeft geen vrienden gemaakt in de politiek de afgelopen jaren en dat gaat nu flink tegen 'm werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]
Laat ik dan een lans breken vóór de concentratie van overlastgevende mensen op één plek. Dat klinkt vervelend voor de inwoners en ondernemers van Ter Apel, maar spreiding zou resulteren in ellende voor veel meer mensen dan alleen de mensen in Ter Apel. Als je overlastgevers op één locatie weet te houden, dan hoef je ook maar op één locatie (kosten)effectieve maatregelen nemen tegen de overlast. In Ter Apel kun je extra handhaving inzetten en lokale bewegingsbeperkingen voor asielzoekers instellen. Als je alle probleemgevallen spreid over het land dan is zoiets al niet meer mogelijk.
in Australia doen ze dat al.. daar gaan alle asielzoekers in een soort concentratie kamp dat hermetisch is afgesloten.. dat is ook niet een wenselijke situatie...
Wat veel beter is, om de procedure te versnellen (kost geld want meer personeel nodig) en (nadat er een veiligheids analyse is gemaakt) asielzoekers later werken... dat levert belastingen op, en houd ze bezig met een menselijk bestaan, dat voorkomt veel overlast..
Sprijd je de AZCs dan heeft dat overal een absorbeerbaar effect op de samenleving en niet een enorme inpact op een gemeenschap..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

PP_Sound schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:11:
[...]

Wilders heeft geen vrienden gemaakt in de politiek de afgelopen jaren en dat gaat nu flink tegen 'm werken.
absoluut.. de meeste partijen denken wel 3 keer na voordat ze met hem in een coalitie gaan.. het risico op falen is groter dan de winst die je kan halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Silvos schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:03:
[...]

Ik beschuldig jou niet ik zeg slechts dat ik het idee heb dat bij rechts meer leeft dat links verworven luxe wil 'afpakken'.
Je zult wel gelijk hebben, maar dan een bepaald deel van de pvv stemmers maar zeker niet in het algemeen.
Ik denk dat je nat gaat op welke categorie mensen nu maar eens wel op pvv gestemd hebben, dat zijn niet allemaal het slag dat voor jaren terug op PVV of zelfs FVD stemden.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

SuBBaSS schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:09:
[...]

Lekker meedoen met de semantische spelletjes... "Dit is een samenkomst, geen demonstratie".
Jaja.
het punt is niet of het een samenkomst of demonstratie is, dat is idd semantiek.. het punt is dat het niet als ontkenning of aanvechten van de uitslag is, maar een symbool van samenhang en tegen discriminatie en xenofobie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Morrar schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:07:
[...]

Tja mensen zouden ook liever in Sinterklaas blijven geloven, maar op een gegeven moment moet je de realiteit toch onder ogen zien.

Klimaatverandering is nu ongeveer zo'n 50 jaar een bekend fenomeen. Hoeveel langer wil je de kop nog in het zand steken dan?

En als je dacht dat de energie transitie duur was, reken dan voor de gein eens uit wat het kost om Nederland voor te bereiden op 3 graden temperatuur stijging.

Kijk bijvoorbeeld even naar alle overstromingen die we de laatste tijd hebben gezien in Europa: ook niet bepaald gratis.

Warmtepomp is duur ja, maar hypotheek verstrekkers gaan binnenkort klimaatrisico's inprijzen. Dat gaat voor veel woningen ook een flinke smak geld schelen.

En zo kun je doorgaan. Dus misschien is het verhaal van links wat minder leuk, maar tenmiste wel geloofwaardig.

En daarbij liggen er ook zat kansen voor beter boeren, kweekvlees en allerlei groene technologie waar je prima een boterham mee zou kunnen verdienen. Maar men is plotseling helemaal fan van bio-industrie...
Een schoolvoorbeeld van linkse communicatie. Haal er Sinterklaas bij om de burger als kind te behandelen, een heel verhaal hoe de wereld naar de klote gaat omdat burger de kop in het zand steekt en de burger moet lappen. En een klein zinnetje over kansen.
The beatings will continue until morale improves.
Hoe wil je daar stemmen mee binnen halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

alexbl69 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:25:
Het feit dat GL-PvdA de tweede partij is zet de hele boel op slot. Als bijvoorbeeld de VVD de grootste zou zijn geweest was het aanvaardbaarder geweest om een kabinet met daarin de GL-PvdA samen te stellen.
Kwestie van niet te spastisch doen over ‘de grootste levert de premier’. Ze kunnen ook gewoon kiezen voor pak hem beet Pechtold, Bos, Omtzigt, Halsema of Stef Blok. Blok heeft de vorige keer immers ook de woningmarkt gefixt; die doet dat zo opnieuw 😀
Het is echter volkomen bezopen om na zo'n ruk naar rechts een kabinet onder leiding van Timmermans te maken.
Dat is geen sterk argument. De stemmen van degenen die níet van partij zijn veranderd tellen toch net zo goed mee? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:17:
[...]

En schoolvoorbeeld van linkse communicatie. Haal er Sinterklaas bij om de burger als kind te behandelen, een heel verhaal hoe de wereld naar de klote gaat en de burger moet lappen. En een klein zinnetje over kansen.
The beatings will continue until morale improves.
Hoe wil je daar stemmen mee binnen halen?
wie moet het dan betalen in jouw ogen? sinterklaas? 8)7
Klimaat verandering heeft gevolgen.. als er niks aan gedaan word is nederland in ons leven weer voor 50% onder water.. dus er moet wat gedaan worden.. en dat kost geld en dat moet ergens vandaan komen..
dat is niet leuk, maar in de slachtoffer rol gaan zitten is geen oplossing..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

ToolkiT schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:20:
[...]

Klimaat verandering heeft gevolgen.. als er niks aan gedaan word is nederland in ons leven weer voor 50% onder water.. dus er moet wat gedaan worden.. en dat kost geld en dat moet ergens vandaan komen..
Allemaal leuk en aardig maar als je daar wat aan wilt doen heb je stemmen nodig en die krijg je niet als je vast blijft houden dat die burger het allemaal niet snapt.

Iets met stroop en azijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36
[...]

En bovenal, hoe langer we wachten hoe meer het gaat kosten.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
[...]

Mijn zoontje heeft ontdekt dat ik Sinterklaas ben dus dat komt dan wel goed denk ik...

Er was ergens zo'n berekening van wat de acties van Nederland zou opleveren wat betreft de opwarming.
En wat dat dan zou hebben gekost.

Een hoop mensen vragen zich denk ik af wie de rest van die temperatuur stijging gaat compenseren en of we die miljarden niet beter besteden aan een 6 meter hoge waterkering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:23:
[...]

Allemaal leuk en aardig maar als je daar wat aan wilt doen heb je stemmen nodig en die krijg je niet als je vast blijft houden dat die burger het allemaal niet snapt.

Iets met stroop en azijn.
Tja, maar als je nu zoals de PVV van alles belooft dat je niet waar kunt maken werkt het ook niet. En dat is de spagaat waarin we nu zitten, of je gaat populistisch doen en dingen roepen die je niet waar kunt maken, of je verteld de waarheid en mensen stemmen niet op je. En nu kun je natuurlijk van alles beloven dat je niet waar kunt maken voor de stemmen om dan te gaan doen wat je moet doen, maar dat gaat ook maar 1 verkiezing lukken.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Ronald.42 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:25:
[...]
Er was ergens zo'n berekening van wat de acties van Nederland zou opleveren wat betreft de opwarming.
En wat dat dan zou hebben gekost.

Een hoop mensen vragen zich denk ik af wie de rest van die temperatuur stijging gaat compenseren en of we die miljarden niet beter besteden aan een 6 meter hoge waterkering.
Helaas heb je dan nog heel wat meer miljarden nodig. Punt blijft uiteindelijk dat als niemand iets doet we zeker onder water komen te staan en je kunt alleen wat aan je eigen stuk doen. Europees gezien is het echter heel wat makkelijker trappen als je een land bent dat zich wel aan de afspraken heeft gehouden of op zijn minst er moeite in heeft gestoken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

mvrhrln schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:45:
Ben overigens (geen voorstander van beide) van mening dat PVDA &GL meer stemmen hadden gehad zonder de zogenaamde "fusie". Twee heel verschillende achterbannen, maar goed dat is hun probleem.

Denk dat Timmermans overigens snel weer terug zit in BRU.
Ik had PvdA gestemd als GL er niet bijgezeten had. En dat hoor ik vaker.

[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 24-11-2023 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
redwing schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:27:
[...]

Helaas heb je dan nog heel wat meer miljarden nodig. Punt blijft uiteindelijk dat als niemand iets doet we zeker onder water komen te staan en je kunt alleen wat aan je eigen stuk doen. Europees gezien is het echter heel wat makkelijker trappen als je een land bent dat zich wel aan de afspraken heeft gehouden of op zijn minst er moeite in heeft gestoken.
Dan kom je bij het klimaatakkoord en ik denk dat China, usa en India niet echt onder de indruk gaan zijn als we met ons vingertje gaan wijzen dat ze de doelstellingen niet hebben gehaald..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
mvrhrln schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:45:
Ben overigens (geen voorstander van beide) van mening dat PVDA &GL meer stemmen hadden gehad zonder de zogenaamde "fusie". Twee heel verschillende achterbannen, maar goed dat is hun probleem.

Denk dat Timmermans overigens snel weer terug zit in BRU.
Graag de volgende keer een TR.

[ Voor 10% gewijzigd door NMH op 24-11-2023 19:09 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
[...]
Laat ik dan een lans breken vóór de concentratie van overlastgevende mensen op één plek. Dat klinkt vervelend voor de inwoners en ondernemers van Ter Apel, maar spreiding zou resulteren in ellende voor veel meer mensen dan alleen de mensen in Ter Apel. Als je overlastgevers op één locatie weet te houden, dan hoef je ook maar op één locatie (kosten)effectieve maatregelen nemen tegen de overlast. In Ter Apel kun je extra handhaving inzetten en lokale bewegingsbeperkingen voor asielzoekers instellen. Als je alle probleemgevallen spreid over het land dan is zoiets al niet meer mogelijk.
Neem aan dat je zelf niet in Ter Apel woont?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
Ronald.42 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:34:
[...]

Dan kom je bij het klimaatakkoord en ik denk dat China, usa en India niet echt onder de indruk gaan zijn als we met ons vingertje gaan wijzen dat ze de doelstellingen niet hebben gehaald..
Wees er maar zeker van dat China het klimaatakkoord gaat halen. Het is simpele economie. Energie uit fossiele bronnen wordt schaarser en daardoor duurder. Energie uit zon, water en wind is een kwestie van schaalvergroting van fabrikage. Grotere schaal betekent goedkoper. China is bij uitstek een land waar men dat nu al helemaal doorheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ronald.42 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:25:
[...]

Ik denk dat de meeste Nederlanders liever betalen voor een waterkering (we zijn Nederland, waterkeringen bouwen is wat we doen :9 ) dan voor het voorkomen van 0,00 weinig graad opwarming van de aarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
DutchCommando schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:49:
Wees er maar zeker van dat China het klimaatakkoord gaat halen. Het is simpele economie. Energie uit fossiele bronnen wordt schaarser en daardoor duurder.
Daarom worden er mega gas- en oliepijpleidingen aangelegd tussen Rusland en China?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DutchCommando schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:49:
[...]

Wees er maar zeker van dat China het klimaatakkoord gaat halen. Het is simpele economie. Energie uit fossiele bronnen wordt schaarser en daardoor duurder. Energie uit zon, water en wind is een kwestie van schaalvergroting van fabrikage. Grotere schaal betekent goedkoper. China is bij uitstek een land waar men dat nu al helemaal doorheeft.
En wij laten ons voor de gek houden door mensen die terug naar vroeger willen.

Daar hebben ze wel door dat je én kunt verduurzamen, én daarmee lekker veel kunt verdienen. China is de accu/EV/zonnepaneel/omvormer fabrikant van de wereld.

En wat gebeurt er in Nederland? We verkiezen iemand die zegt "we gaan wel om met de gevolgen, als het nodig is". In plaats van vol in te zetten op een win-win situatie krijgen we dus (opnieuw) een reactief beleid.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:16
alexbl69 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:40:
[...]

Neem aan dat je zelf niet in Ter Apel woont?
Of in Budel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
[...]

*knip* s.v.p. geen rants/flamebait, dit voegt niets inhoudelijks toe.

[ Voor 52% gewijzigd door defiant op 24-11-2023 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
TheBrut3 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:52:
[...]

Daarom worden er mega gas- en oliepijpleidingen aangelegd tussen Rusland en China?
Zeker. Dat hoort allemaal bij het plan. Er is namelijk op dit moment een enorm groeiende energievraag en die gaat nog wel even door. In het jaar 2030 verwacht men de maximale CO2 uitstoot te bereiken. Vanaf dat moment gaat deze naar beneden. Schaalvergroting maakt dat mogelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:09
De verkenner schijnt i.i.g. een Rutte-geheugen te hebben. Prima begin *O*
Volgens 1Limburg heeft hij in 2015 gezegd dat hij de Eerste Kamer een nepparlement vindt. Kort daarvoor had PVV-leider Wilders de Tweede Kamer ook een nepparlement genoemd. Vanmiddag ontkende de verkenner tegenover journalisten dat hij die uitspraak gedaan heeft, hij kan het zich in elk geval niet voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
Jeroenneman schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:52:
[...]

En wij laten ons voor de gek houden door mensen die terug naar vroeger willen.

Daar hebben ze wel door dat je én kunt verduurzamen, én daarmee lekker veel kunt verdienen. China is de accu/EV/zonnepaneel/omvormer fabrikant van de wereld.

En wat gebeurt er in Nederland? We verkiezen iemand die zegt "we gaan wel om met de gevolgen, als het nodig is". In plaats van vol in te zetten op een win-win situatie krijgen we dus (opnieuw) een reactief beleid.
Het is gekmakend inderdaad. We verarmen waar we bij staan. Zien het van mijlenver aankomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
In de klas mag je doorgaans niet lopen, dan wordt je in de hoek gezet.
Maar voorop lopen we sowieso niet.

We hebben allemaal onze diepste overtuigingen en denken daarom het zonder kritisch onderzoek te kunnen doen. Wat ook veel tijd kost.

Daarom snap ik deze reactie. Maar wees sterk en durf je onderbuikgevoel langs de kritische weg van de rede te verslaan. Daar zijn wij als beschaving groot mee geworden.

[ Voor 35% gewijzigd door defiant op 24-11-2023 21:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:52:
[...]

Ik denk dat de meeste Nederlanders liever betalen voor een waterkering (we zijn Nederland, waterkeringen bouwen is wat we doen :9 ) dan voor het voorkomen van 0,00 weinig graad opwarming van de aarde.
Dat is dus precies de misvatting, dat het gaat om de opwarming van de aarde...

Uiteindelijk zorgt isoleren en zuiniger verwarmen gewoon voor besparing van geld. Daar kan niemand wat tegen hebben.

Belangrijker: Groningen is dicht! Dus we hebben geen eigen gas. Dat kopen we nu van Qatar en andere dubieuze regimes waar het verkiezingsprogramma van de PVV geen voorstander van is. Dat kartel kan de komende decennia gigantisch veel geld voor vragen.
We moeten ervoor zorgen dat we voor zoiets als energie niet afhankelijk zijn van andere landen.

Daar draait de energietransitie om. Niet om dat percentage.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
Richh schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:00:
[...]

Dat is dus precies de misvatting, dat het gaat om de opwarming van de aarde...

Uiteindelijk zorgt isoleren en zuiniger verwarmen gewoon voor besparing van geld. Daar kan niemand wat tegen hebben.

Belangrijker: Groningen is dicht! Dus we hebben geen eigen gas. Dat kopen we nu van Qatar en andere dubieuze regimes waar het verkiezingsprogramma van de PVV geen voorstander van is. Dat kartel kan de komende decennia gigantisch veel geld voor vragen.
We moeten ervoor zorgen dat we voor zoiets als energie niet afhankelijk zijn van andere landen.

Daar draait de energietransitie om. Niet om dat percentage.
Heb je nu door hoe anders jij het verhaal brengt dan PvdA/GL en/of D66 en/of PvdD dit doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
TheBrut3 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:03:
[...]

Heb je nu door hoe anders jij het verhaal brengt dan PvdA/GL en/of D66 en/of PvdD dit doen?
Eens dat we manier waarop het gebracht wordt beter kan bij die partijen.

Maar ook... Timmermans heeft letterlijk in minimaal één debat aangegeven dat we zo snel mogelijk huizen moeten isoleren omdat dit geld bespaard en vooral belangrijk is voor mensen met een kleine beurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
TheBrut3 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:03:
[...]

Ja, dat is het hele kernprobleem inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

China is als heel hard met EVs bezig (de meeste worden daar immers gemaakt) en Thailand is ook al een poos bezig:
https://electrek.co/2021/...lectric-motorcycle-trial/
https://www.marknteladvis...d-e-scooter-market-growth
https://www.economist.com...e-creating-a-buzz-in-asia

Maar buiten dat is het geen argument om niks te doen omdat een ander het niet doet.. je moeder zei vroeger vast ook wel: 'als jantje in de sloot springt doe jij het dan ook?' you get the point..

[ Voor 35% gewijzigd door defiant op 24-11-2023 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:52

Amphiebietje

In de blubber

Heb je recent naar het nieuws gekeken? Bij onze zuiderburen is een groot stuk van West Vlaanderen ondergelopen, waarbij dijken die al waren opgehoogd niet ver genoeg bleken te zijn opgehoogd. De kans bestaat dat zoiets ook hier gebeurt, en de schade zal in de miljarden lopen.

Maar ja, vooral niks doen. Hopelijk kan je zwemmen...

[ Voor 39% gewijzigd door defiant op 24-11-2023 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Amphiebietje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:09:
[...]

Heb je recent naar het nieuws gekeken? Bij onze zuiderburen is een groot stuk van West Vlaanderen ondergelopen, waarbij dijken die al waren opgehoogd niet ver genoeg bleken te zijn opgehoogd. De kans bestaat dat zoiets ook hier gebeurt, en de schade zal in de miljarden lopen.

Maar ja, vooral niks doen. Hopelijk kan je zwemmen...
Sowieso, alsof de stijgende zeespiegel puur en alleen een probleem zou ivm overstromingen. Stel dat je dat al tegengaat met dijken (wat inderdaad twijfelachtig is), dan nog is het een groot probleem.

Niets doen aan het klimaat gaat pas echt voor migratie problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Richh schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:00:
[...]

Belangrijker: Groningen is dicht!
Het communicatie probleem van links is wel wat ouder dan de sluiting van Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
China en India stoten per inwoner minder CO2 uit dan Nederland. Ten opzichte van India is het zelfs iets van 5 keer zoveel. China produceert daarnaast in haar eentje meer zonne-energie dan alle andere landen samen.

[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 24-11-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:15:
[...]

China en India stoten per inwoner minder CO2 uit dan Nederland. Ten opzichte van India is het zelfs iets van 5 keer zoveel. China produceert daarnaast in haar eentje meer zonne-energie dan alle andere landen samen.
Ah de oplossing is dus dat we meer inwoners moeten hebben..
Dan doen we het per hoofd beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:22
[...]

Als Nederland inleverd op welvaart, de meeste autos en luxe inlevert en in een hutje op een vuilnisbelt gaat wonen gaat dat gemiddelde per Nederland ook omlaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Ja, die zwerver op het station stoot ook minder CO2 uit dan jij, zou je daar niet eens een voorbeeld aan nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
We begrijpen wat je hiermee bedoelt. Maar toch even: smog is een lokaal milieuprobleem. CO2 is een mondiaal klimaatprobleem.

[ Voor 31% gewijzigd door defiant op 24-11-2023 21:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
Ronald.42 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:17:
[...]

Ah de oplossing is dus dat we meer inwoners moeten hebben..
Dan doen we het per hoofd beter..
Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:18:
[...]

Als Nederland inleverd op welvaart, de meeste autos en luxe inlevert en in een hutje op een vuilnisbelt gaat wonen gaat dat gemiddelde per Nederland ook omlaag.
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:19:
[...]

Ja, die zwerver op het station stoot ook minder CO2 uit dan jij, zou je daar niet eens een voorbeeld aan nemen.
Mijn vraag aan jullie is: waarom willen jullie steeds duurder wordende energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
DutchCommando schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:21:
[...]

[...]

[...]

Wie zegt dat ik dat wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
Excuus. Ik dacht in je reactie op @zacht te lezen dat je liever afziet van CO2-vrije energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
[...]

[...]

[...]

( offtopic)Ik moet telkens denk aan jappie commando als ik je naam lees _O-

Ik wek ruim meer energie op dan we gebruiken dus ik begrijp je vraag niet..

Ik zat nog even aan dat stukje China en ev bouwen te denken..
Is het niet zo dat bij het bouwen van zo'n ding veel meer uitstoot vrij komt dan bij het bouwen van een ice auto?
Dus de ev die hier rijd heeft zijn uitstoot in bijv. China of waar dat ding dan ook maar gebouwd is.
En pas na 9 jaar of zo verslaat hij de ice op uitstoot.

Dus eigenlijk zijn de ev rijders zo goed bezig omdat ze een ander land vervuilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
DutchCommando schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:27:
[...]

Excuus. Ik dacht in je reactie op @zacht te lezen dat je liever afziet van CO2-vrije energie.
Het zal mijn een worst wezen wat voor energie en hoe het wordt opgewekt, als het goedkoop is dan is dat alleen maar mooi. Als het kapitaal vereist wat ik niet heb. Een eigen huis wat ik ook niet heb of dat het ten koste gaat van andere investeringen zoals de zorg of educatie dan is het een ander verhaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 24-11-2023 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 17:41:
Ja, het ligt aan die kutburger die niet snapt waarom die van alles niet meer mag. Dat is de linkse mentaliteit, in plaats van die burger uit te leggen hoe die er beter van wordt.
Kernthema is burger versus burgers. Je moet uitleggen hoe de burgers er op termijn (!) beter van worden als de burger zijn verworvenheden nu (!) inperkt. Ja, dat is een kutboodschap. Het alternatief is fabels vertellen en dat is een stuk makkelijker dan het slechte nieuws proberen te slijten.

In zekere zin zou je dat inderdaad kunnen zien als een linkse mentaliteit, belangen van burgers versus belang van het individu. Het is de oude startrek slogan: the needs of the many outweigh the needs of the few (or the one).

offtopic:
Nu ik erover denk, startrek was eigenlijk een vreselijk foute linkse boel :P, diversiteit is goed, egoisme (ferengi) is fout, niet werken voor meer geld maar voor het groepsbelang, gelijke rechten man/vrouw, acceptatie van minderheden, enzovoorts.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:37
[...]

[...]

[...]

Hier ga je veels te kort door de bocht door alle vormen van energie op één hoop te gooien. Energie op basis van CO2 arme wind/zon/kern kan en moet goedko(o)p(er) terwijl energie uit fossiele brandstoffen steeds duurder moet worden.

Specifiek elektrische energie op basis van broeikasgas arme opwektechnieken moet goedkoper zijn dan elektrische energie op basis van technieken die veel broeikasgassen uitstoten. Elektriciteit kan heel veel vervuilende processen stukken schoner maken. Dus dit is één van dé vormen van energie die goedkoop moet zijn terwijl andere vormen veel duurder moeten worden.

Op die manier gebeurt komt het 'vanzelf' wel goed door gewoon de slechtste eigenschap van de mens, altijd maar zo goedkoop mogelijk te willen zijn, tegen zichzelf te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

mekkieboek schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:35:

offtopic:
Nu ik erover denk, startrek was eigenlijk een vreselijk foute linkse boel :P, diversiteit is goed, egoisme (ferengi) is fout, niet werken voor meer geld maar voor het groepsbelang, gelijke rechten man/vrouw, acceptatie van minderheden, enzovoorts.
Daarom is het ook science fiction ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ronald.42 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:30:
[...]
Ik zat nog even aan dat stukje China en ev bouwen te denken..
Is het niet zo dat bij het bouwen van zo'n ding veel meer uitstoot vrij komt dan bij het bouwen van een ice auto?
Dus de ev die hier rijd heeft zijn uitstoot in bijv. China of waar dat ding dan ook maar gebouwd is.
En pas na 9 jaar of zo verslaat hij de ice op uitstoot.

Dus eigenlijk zijn de ev rijders zo goed bezig omdat ze een ander land vervuilen..
Nee. De totale CO2 uitstoot inclusief fabrikage en energiegebruik gedurende de levensduur van een auto lag in 2022 al zo'n 60% lager dan van een ICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
DutchCommando schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:40:
[...]

Nee. De totale CO2 uitstoot inclusief fabrikage en energiegebruik gedurende de levensduur van een auto lag in 2022 al zo'n 60% lager dan van een ICE.
Als hij 18 jaar rijd ja, dus omslagpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:57
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:52:
[...]Ik denk dat de meeste Nederlanders liever betalen voor een waterkering (we zijn Nederland, waterkeringen bouwen is wat we doen :9 ) dan voor het voorkomen van 0,00 weinig graad opwarming van de aarde.
Het zou je sieren om je wat in te lezen omtrent de (on)mogelijkheid van waterkeringen alvorens menen te weten wat de meeste Nederlanders willen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Nathilion schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:37:
[...]

Hier ga je veels te kort door de bocht door alle vormen van energie op één hoop te gooien. Energie op basis van CO2 arme wind/zon/kern kan en moet goedko(o)p(er) terwijl energie uit fossiele brandstoffen steeds duurder moet worden.

Specifiek elektrische energie op basis van broeikasgas arme opwektechnieken moet goedkoper zijn dan elektrische energie op basis van technieken die veel broeikasgassen uitstoten. Elektriciteit kan heel veel vervuilende processen stukken schoner maken. Dus dit is één van dé vormen van energie die goedkoop moet zijn terwijl andere vormen veel duurder moeten worden.

Op die manier gebeurt komt het 'vanzelf' wel goed door gewoon de slechtste eigenschap van de mens, altijd maar zo goedkoop mogelijk te willen zijn, tegen zichzelf te gebruiken.
Ja, klopt. Dat gaat ook gebeuren. De vraag is vooral of we daar eerder of later van gaan/willen profiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:26
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:37:
Daarom is het ook science fiction ;)
offtopic:
Ach jij, 'vreselijke bijdehand' :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 20:57
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:13:
[...]

Het communicatie probleem van links is wel wat ouder dan de sluiting van Groningen.
Het probleem is vooral dat ze moeten opboksen tegen tegenstanders die veel minder scrupules hebben om dingen vuil en oneerlijk te spelen. Ga maar eens wat posts van @Virtuozzo daarover lezen.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ronald.42 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:41:
[...]

De getallen staan in het document. Dat kan je dus uitrekenen. De ANWB stelt dat op ongeveer 39.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:13:
[...]

Tja, maar is dit een links/rechts discussie of gaat het om de richting waar Nederland heen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Ronald.42 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:41:
[...]

Daar zijn extreem veel onderzoeken naar geweest en het is overduidelijk dat het na een paar jaar al schoner is dan een ICE. Zelfs op een grijze energiemix.

Wat maakt het uit of dat punt op 2 of 5 jaar ligt? Een auto gaat eigenlijk altijd wel ruim 15 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Bananenplant schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:43:
[...]

Het probleem is vooral dat ze moeten opboksen tegen tegenstanders die veel minder scrupules hebben om dingen vuil en oneerlijk te spelen. Ga maar eens wat posts van @Virtuozzo daarover lezen.
En wie moet dat probleem oplossen? De burger behandelen als iemand die opgevoed moet worden lijkt niet erg te werken gezien het politiek landschap van de laatste decennia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Richh schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:48:
[...]

Tja, maar is dit een links/rechts discussie of gaat het om de richting waar Nederland heen moet?
Als je vindt dat Nederland een bepaalde kant op moet zul je genoeg medestanders moeten vinden om dat te bewerkstelligen. En dan moet je met een goed verhaal komen. Mijn punt is dat links dat overduidelijk niet heeft. Dat is geen probleem van rechts, of van de kiezer, dat is een probleem van links.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bananenplant
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:51:
[...]

En wie moet dat probleem oplossen? De burger behandelen als iemand die opgevoed moet worden lijkt niet erg te werken gezien het politiek landschap van de laatste decennia.
Journalistiek die rechtse marketing ontzenuwt en laat zien welke belangen er in werkelijkheid gediend worden, bijvoorbeeld. Maar zolang mensen simpele oplossingen verwachten voor complexe problemen is dat ook dweilen met de kraan open.

We krijgen helaas wat we verdienen :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Bananenplant schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:00:
[...]

Journalistiek die rechtse marketing ontzenuwd en laat zien welke belangen er in werkelijkheid gediend worden, bijvoorbeeld. Maar zolang mensen simpele oplossingen verwachten voor complexe problemen is dat ook dweilen met de kraan open.

We krijgen helaas wat we verdienen :/ .
Dat is weer de oplossing van bij een ander zoeken. En dan wordt de burger een slachtofferrol verweten? Het ligt aan wat mensen verwachten, het ligt aan de verkeerde journalistiek. Wat kan links er zelf aan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:56:
[...]

Als je vindt dat Nederland een bepaalde kant op moet zul je genoeg medestanders moeten vinden om dat te bewerkstelligen. En dan moet je met een goed verhaal komen. Mijn punt is dat links dat overduidelijk niet heeft. Dat is geen probleem van rechts, of van de kiezer, dat is een probleem van links.
De inhoud van het bericht is helemaal niet belangrijk als je stemmen wilt verzamelen. Commercieël marketing had anders ook nooit gewerkt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Richh schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:51:
[...]

Daar zijn extreem veel onderzoeken naar geweest en het is overduidelijk dat het na een paar jaar al schoner is dan een ICE. Zelfs op een grijze energiemix.

Wat maakt het uit of dat punt op 2 of 5 jaar ligt? Een auto gaat eigenlijk altijd wel ruim 15 jaar mee.
Ik las net een onderzoek dat uit ging van 12000 km per jaar en een levensduur van 18 jaar.
En dan is de ev tot 60% schoner.

Als je verder kijkt vind je een hoop uiteenlopende onderzoeken/cijfers over hoeveel schoner en op welk tijdsbestek.

Het is maar net welk onderzoek je het beste uitkomt denk ik.

Gemiddelde leeftijd wagenpark is 11,4 jaar en Gemiddelde kilometers zijn 12k in Nederland.

Punt was dat we de uitstoot van de productie van dat ding ergens anders doen en dan kunnen vertellen hoe goed we het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:51:
[...]

Hoe ben jij te overtuigen om rigoureus andere keuze te maken in het stemhokje? Wat heb jij nodig?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

SuBBaSS schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 18:09:
[...]

Jaja.
Semantisch spelletje? Jij bent degene die het onderwerp en het doel van de demonstratie, het protest, de manifestatie, de samenkomst, hoe je het ook noemen wil, verdraait. Daar gaat het om.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Ronald.42 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:11:
[...]

Ik las net een onderzoek dat uit ging van 12000 km per jaar en een levensduur van 18 jaar.
Minimaal 60%. Bij een groene energiemix is het aanzienlijk meer.
60% is veel. Een auto pompt tonnen co2 de lucht in...
Gemiddelde leeftijd wagenpark is 11,4 jaar en Gemiddelde kilometers zijn 12k in Nederland.
Daar draait het helemaal niet om, dat zijn irrelevante getallen. Het gaat erom hoe lang een auto mee gaat, en hoeveel kilometers hij in z'n levensduur aflegt. Dat is waar het om gaat als we het hebben over welke nieuwe auto's er moeten komen.
Punt was dat we de uitstoot van de productie van dat ding ergens anders doen en dan kunnen vertellen hoe goed we het doen.
Dat is een fabel afkomstig uit de olie lobby, dat het allemaal daarom zou gaan. Co2 een mondiaal probleem, dus daar los je idd niet zoveel mee op. Maar tov een diesel, scheelt het wel in stikstofuitstoot, en dat is wel een lokaal probleem waarbij het daadwerkelijk helpt als dat niet neerslaat in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Joris748 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:13:
[...]

Hoe ben jij te overtuigen om rigoureus andere keuze te maken in het stemhokje? Wat heb jij nodig?
Een rigoureus voordeel van die andere keuze binnen zeer afzienbare tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:05:
[...]

Dat is weer de oplossing van bij een ander zoeken. En dan wordt de burger een slachtofferrol verweten? Het ligt aan wat mensen verwachten, het ligt aan de verkeerde journalistiek. Wat kan links er zelf aan doen?
Het is een beetje als een tabaksfabrikant die een roker verslaafd wil houden om zo peuken te kunnen blijven slijten versus een dokter die de roker probeert uit te leggen dat het ongezond is en de roker beter kan stoppen. De tabaksfabrikant houdt de roker voor dat roken lekker en sociaal is en dat het ongezellig is als je als enige in je vriendengroep niet rookt. En dat er filters op de peuken zitten waardoor het wel meevalt allemaal.

Vertel mij mij maar hoe die dokter het gaat winnen van die tabaksfabrikant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:57
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:05:
[...]Dat is weer de oplossing van bij een ander zoeken. En dan wordt de burger een slachtofferrol verweten? Het ligt aan wat mensen verwachten, het ligt aan de verkeerde journalistiek. Wat kan links er zelf aan doen?
De vraag is eerder: "Wat heb jij er zelf al aan gedaan en wat denk je er in de toekomst nog meer aan te gaan doen zodat onze kinderen ook nog iets hebben om voor te leven".
O ja, niks doen is geen optie.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
Ronald.42 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:11:
[...]

Als je verder kijkt vind je een hoop uiteenlopende onderzoeken/cijfers over hoeveel schoner en op welk tijdsbestek.

Het is maar net welk onderzoek je het beste uitkomt denk ik.

Ik snap je punt niet. Maar als je bang bent voor het niet meetellen van de uitstoot van de productie: daar hebben we het EU Emissions Trading System voor. Waarbij in de nabije toekomst er ook een importheffing voor CO2 uitstoot bij productie buiten de EU zal plaatsvinden.

Om mijzelf uit een ander topic te quoten:
DutchCommando schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:15:
[...]

De EU is een gigantische economie en daardoor een enorm machtsblok. Voorbeeld is het EU Emissions Trading System (ETS): een systeem dat in 2005 is begonnen en een prijs zet op CO2 emissies. De prijs wordt steeds hoger, waardoor dit forceert dat bedrijven innoveren om minder CO2 uit te stoten. Het ETS gaat binnenkort ook gelden voor import van goederen van buiten de EU naar binnen de EU. Dit om onze eigen industrie niet ten onder te laten gaan aan de eigen ETS regels. Het effect: landen zoals Canada en India gaan hun eigen ETS implementeren, omdat men de EU als afzetmarkt dusdanig belangrijk vindt dat men dezelfde innovatiestroom op gang wil brengen in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

nst6ldr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:10:
[...]

De inhoud van het bericht is helemaal niet belangrijk als je stemmen wilt verzamelen. Commercieël marketing had anders ook nooit gewerkt.
Misschien moet links eens wat vaker een cursus commerciële marketing volgen in plaats van een cursus intersectionaliteit als ze stemmen willen binnen halen. Maar dat is natuurlijk een rechtse hobby.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Yaksa schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:20:
[...]

De vraag is eerder: "Wat heb jij er zelf al aan gedaan en wat denk je er in de toekomst nog meer aan te gaan doen zodat onze kinderen ook nog iets hebben om voor te leven".
O ja, niks doen is geen optie.
Ik heb 'er een knoop in laten leggen'. Lijkt me één van de meest milieubewuste acties... 8)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris748
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:19:
[...]

Een rigoureus voordeel van die andere keuze binnen zeer afzienbare tijd.
Dan maakt het toch niet meer uit wat progressieve partijen zeggen/doen/beloven? Jij bent niet te overtuigen.

Het progressieve verhaal is er geen van veel voordeel op korte termijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 19:56:
[...]

Dat klopt. Het vereist echter wel dat mensen goed nadenken over wat iemand beweert.

Op dit moment heeft een kwart van Nederland gestemd op degene met de makkelijkste oneliners. Dan kan je wel zeggen dat 'links' het misschien beter moet uitleggen (en dat klopt ook), maar ik vrees ook dat heel veel Nederlanders er liever helemaal niet over willen nadenken. Daar is heel weinig aan te doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:23:
[...]

Misschien moet links eens wat vaker een cursus commerciële marketing volgen in plaats van een cursus intersectionaliteit als ze stemmen willen binnen halen. Maar dat is natuurlijk een rechtse hobby.
Eigenlijk wil je gewoon belazerd worden. Marketing is niets meer dan vertellen wat de consument/klant wil horen, het product is secundair.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 24-11-2023 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Joris748 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:26:
[...]

Eigenlijk wil je gewoon belazerd worden. Marketing is niets meer dan vertellen wat de consument/klant wil horen, het product is secundair.
Of je wil dat anderen belazerd worden zodat deze op “jouw” partij stemmen, en dus jouw doel dienen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
evilution schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:23:
[...]

Zodra je dat doet, word je gewoon als communist weggezet als links....

Iedereen weet eigenlijk wel dat alles wat we aan de vrije markt hebben overgelaten enkel duurder is geworden op de lange termijn met slechtere dienstverlening. Maar als je zegt "we moeten meer doen vanuit de overheid" volgt iedereen de rechtse ideologie. Want de vrije markt werkt!

Kwam deze toevallig tegen in mijn feed (wel grappig want ik kom zeker niet uit Amsterdam of enigzins die omgeving) maar een mooi voorbeeld over hoe "links" beleid heeft gezorgt voor betaalbare huurwoningen die voor 85% van de bevolking te bewonen zijn omdat je "maximale loon" vrij hoog is, en er daardoor geen issue is met sloppenwijken zoals in NL waar alle "sociale huurwoningen" enkel voor de laagste klasse beschikbaar zijn.

Toen ik jong was, was men nog druk bezig om ook de immigraten en lage inkomens zoveel mogelijk te verspreiden over de wijken en Nederland, ipv alles bij elkaar. Maar toen hadden we ook nog een veel linkser beleid met o.a. Kok volgens mij (ik was toen nog klein).

Vooral interessant om te zien hoe andere landen kijken naar ons huurbeleid.

Het laat zien wat er gebeurt als je niet alles aan de vrije markt over laat :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
Tk55 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:32:
[...]

Of je wil dat anderen belazerd worden zodat deze op “jouw” partij stemmen, en dus jouw doel dienen.
Dus maak je mensen wijs dat trickle down economics werkt enzo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 23:54
[...]

Eerlijk gezegd zou ik het prima vinden hoor als links ook gewoon de boel populistisch zou gaan bedonderen.

Zoals hier ook te lezen kun je niet echt verwachten dat men zelf de motivatie / intelligentie heeft om zaken eens uit te zoeken.

Nee het moet allemaal opgediend worden met een positief lintje eromheen in sexy soundbites liefst gepresenteerd door een lekker wijf ofzo.

Het is net als bij management waar ieder probleem moet worden verwoord als "uitdaging". En ieder kritiekpunt als "tip". Zelf kom ik uit een tijd / regio waarin je het beestje gewoon bij z'n naam noemde...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
Morrar schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 20:44:
[...]

Nee het moet allemaal opgediend worden met een positief lintje eromheen in sexy soundbites liefst gepresenteerd door een lekker wijf ofzo.
Als je op die manier het hip weet te krijgen dat je niet telkens de nieuwste spullen hoeft te hebben en dat je een rijker leven hebt door duurzame keuzes te maken en iets voor een ander te doen, dat zou een goed begin zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:17
We zijn blijkbaar een volgevreten xenofoob volkje wat anderen het licht in de ogen niet gunt en het daarbij prima vinden om grondrechten te verliezen die ook ons beschermen ter uitruil voor een grotendeels imaginaire vijand terwijl er grotere problemen te tackelen zijn.

Ik chargeer natuurlijk maar in essentie is het allemaal boosheid en onbegrip, wellicht zelfs pure haat.

Mensen met echte zorgen worden door de PVV echt niet geholpen. Zeker niet op de lange termijn.

Of gaan we alle ‘echte Nederlanders’ straks opvangen in Amersfoort aan zee?

We zijn nu eenmaal een klein land die het moet hebben van een sterke internationale reputatie, zonder onze sterke en stabiele belangen in omgeving met goed onderwijs, vrijheid van meningsuiting, pers en rechtsstaat zijn we een landje dat afzinkt in de Noordzee als we niet uitkijken.

Buiten de staatsrechtelijke ellende in het programma van de PVV is je afkeren en je kop in het zand steken het slechtste wat je kunt doen als, en laten we het puur economisch bekijken, Bv Nederland. En dat is wat de PVV wil alles dicht en hopen op een versie van de jaren 50 waarin wel iedereen gelukkig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:29
[...]

Gegeven deze feiten, wat is dan verstandig?

1. Uitstralen hoe dom en verschrikkelijk dat is, dat je daar zelf ver boven staat en nooit zo onnozel bent.
2. Begrip tonen, accepteren dat het zo werkt en jouw strategie erop aanpassen.

Misschien niet alles tegelijk over "de mensen" uit storten (en klimaat en he/she/it toestanden, meer EU etc.) Het volk is conservatief, begrijp dat dan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
CornermanNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:10:
We zijn blijkbaar een volgevreten xenofoob volkje wat anderen het licht in de ogen niet gunt en het daarbij prima vinden om grondrechten te verliezen die ook ons beschermen ter uitruil voor een grotendeels imaginaire vijand terwijl er grotere problemen te tackelen zijn.

Bla bla bla
Neem je verlies, nog nooit zo'n quatsch gehoord. Wacht nou eens af waar ze mee komen.
En anders neem je er toch een paar in huis als t je zo aan het hart gaat?

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
loewie1984 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:20:
[...]

Neem je verlies, nog nooit zo'n quatsch gehoord. Wacht nou eens af waar ze mee komen.
En anders neem je er toch een paar in huis als t je zo aan het hart gaat?
Leestip: https://www.goodreads.com...8255329-how-fascism-works

FvD zit er nog een stuk dichter tegenaan, maar het "wij vs zij" is bijvoorbeeld bij de PVV wel een prominent ding. Ik zou het weer eens moeten herlezen, denk ik, even opfrissen.

Pagina: 1 ... 37 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.