Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
eamelink schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:07:
[...]

Dan ben je wel echt een kneus als je in die gematigde toon trapt. Wilders is een extremist met extremistische ideeën. Ik neem aan dat de kiezer dáárvoor heeft gekozen, en door dat ‘milde’ heen prikt.
Nee, de groei komt door die gematigde toon, domme opmerkingen van de VVD en het ongenoegen met wat er de afgelopen jaren door de politiek is gedaan. Pak daarbij het framen van asielzoekers als de oorzaak van alle problemen en je komt uit waar we nu staan.

[removed]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:45
redwing schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:02:
[...]

En het is vooral de PVV die al jaren dit soort berichten uit. En dan toch benoemen dat de groep links zelfingenomen is :? Het is juist de PVV die niet alle lagen van de bevolking wil vertegenwoordigen en groepen uit wil sluiten. Dus ook hiervan snap ik de keuze gewoon niet, het is luisteren naar de one-liners van de PVV zonder verder na te denken wat er daadwerkelijk wordt gezegd.

Waarbij ik wel moet benadrukken dat je vooral moet stemmen wat je wil. Ik merk alleen dat ik nog maar weinig PVV-stemmers ben tegengekomen die met een goede reden op de PVV hebben gestemd. Meestal komt het er vooral op neer dat ze tegen de afgelopen partijen zijn en daarom maar voor PVV stemmen.
Ja dat laatste kom ik ook achter. Mijn bubbel zit vooral vol met niet-PVV stemmers en die kiezen vaak voor een partij omdat ze het... drumroll... met die partij eens zijn. Of het meeste vertrouwen hebben in de lijsttrekker ofzo. In elk geval is het een keuze voor een partij.

Hier in dit topic lijkt het wel alsof de PVV-stemmer vooral tegen links is. En dan maar gewoon met de media-manipulatie du jour meewaaien? BBB, PVV, YOLO maakt niet uit, als het maar anti-links is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:11
[...]

En het is vooral de PVV die al jaren dit soort berichten uit. En dan toch benoemen dat de groep links zelfingenomen is :? Het is juist de PVV die niet alle lagen van de bevolking wil vertegenwoordigen en groepen uit wil sluiten. Dus ook hiervan snap ik de keuze gewoon niet, het is luisteren naar de one-liners van de PVV zonder verder na te denken wat er daadwerkelijk wordt gezegd.

Waarbij ik wel moet benadrukken dat je vooral moet stemmen wat je wil. Ik merk alleen dat ik nog maar weinig PVV-stemmers ben tegengekomen die met een goede reden op de PVV hebben gestemd. Meestal komt het er vooral op neer dat ze tegen de afgelopen partijen zijn en daarom maar voor PVV stemmen.
Dat klopt, maar dat doet links ook (stelselmatig, alleen uiten ze dat minder sterk). Links is heel erg gefocust op de werkenden, en toch vaak de hoger opgeleiden. Die hebben heel andere problematiek dan de groep mensen waar de PVV bij in de vijver vist.
Waar links vooral focust op het klimaat (waar iedereen aan moet bijdragen, al is dat voor een grote groep rechtsere stemmers een bijdrage die ze eigenlijk niet echt kunnen missen) wat voor de hoger opgeleiden/ grotere verdieners op zich prima is én kan, is dat ook voor een grote groep niet zo alleen is daar vanuit de linkse partijen maar nauwelijks aandacht voor, in elk geval niet zo duidelijk als bij de PVV.
Ben zelf géén voorstander van de PVV, neig zelf ook meer naar links, maar het is niet zo zwart wit als velen hier weg proberen te zetten. Wat er nu gebeurt is echt een gevolg van het (langdurige) praktisch negeren van hele groepen uit de bevolking.

Simpel voorbeeld is de zorgverzekering: Deze wordt duurder én de zorgtoeslag gaat omlaag. Daar hoor je links echt nauwelijks over, maar voor een hele grote groep Nederlanders staat het water al aan de lippen. Tel daarbij op dat als je denkt 'slim te zijn' en 500 Euro (maximum eigen bijdrage) extra aan eigen bijdrage te kiezen, omdat je dan minder premie betaalt, nou die verlaging van de premie is minder dan deze ooit is geweest.

Punt dat ik wil maken is, en daar gaat het om, dat het niet een gevolg is van de (gemiddeld) lagere opleidingen, maar een gevolg van de anders-soortige problematiek die een grote groep ervaart waar 'op links' gewoon minder focus op ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02:24
Kalentum schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:05:
[...]

Dus de stem is gebaseerd op:
- een afkeer van links
- een hoop dat Wilders zijn overtuiging en de kern van zijn partij even aan de kant schuift.
Er is een grote wolk zwevende rechts kiezers, eerst zaten die bij BBB nu bij PVV. Omdat VVD het verprutst heeft en NSC te wollig deed de laatste dagen. PVV speelt er slim op in door de toon te matigen, ook na de overwinning. Dat is wat er is gebeurd. Ook de focus op bestaanszekerheid en zorg spreekt mensen aan.

Het demoniseren van deze kiezers door te stellen dat ze voor wilde kiezer vanwege zijn anti islam stânpunt of nexit terwijl die themas helemaal niet langs zijn gekomen is dan ook enorm de oogkleppen opzetten voor wat er daadwerkelijk is gebeurd.

Ik heb niet eens PVV gestemd maar zie wel in wat er gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 24-11-2023 09:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:24
Kalentum schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:12:
[...]

Hier in dit topic lijkt het wel alsof de PVV-stemmer vooral tegen links is. En dan maar gewoon met de media-manipulatie du jour meewaaien?
Volgens mij is het andersom, links is tegen PVV. En de media ook, nogal logisch want die schoten gister meteen in de stress aangezien Wilders de NPO weg wil hebben (en dat gaat heus niet gebeuren, politiek is altijd water bij de wijn doen) en Omtzigt vind dat het wel een kanaaltje minder kan. Maar ze laten zich wel meteen kennen daar in Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Kalentum schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:27:
[...]

Als ik dit goed lees, zeg je eigenlijk dat PVV-stemmers op de PVV stemmen vanwege links. En niet vanwege de plannen en ideëen van deze partij. Klopt dat?

Waarom dan PVV en niet elke andere partij die zich als niet-links afficheert (VVD, JA21, BBB, NSC)? Ik snap dat PVV-stemmers een hekel hebben links. GL/PvdA is ook niet mijn partij. Maar hoe komt het dan dat die 2,X miljoen mensen dan niet kiezen voor een partij die wat minder haatzaaiend is?
Ik denk dat een grote groep niet persé op de PVV had gestemd wanneer de laatste peilingen niet de race vooral tussen PvdA/GL en PVV lieten zien.

Daarnaast denk ik dat het zeker heeft meegeholpen dat een stem op de PVV niet bij voorbaat een verloren stem zou zijn.

Dit sentiment leeft al veel langer.

En ja, hoe harder (of dat nou links of rechts of zwart of wit is) de tegenpartij iets roept, hoe feller daar op gereageerd wordt.

The best is yet to come

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 18:28
jbdeiman schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:15:
[...]

Dat klopt, maar dat doet links ook (stelselmatig, alleen uiten ze dat minder sterk). Links is heel erg gefocust op de werkenden, en toch vaak de hoger opgeleiden. Die hebben heel andere problematiek dan de groep mensen waar de PVV bij in de vijver vist.
Waar links vooral focust op het klimaat (waar iedereen aan moet bijdragen, al is dat voor een grote groep rechtsere stemmers een bijdrage die ze eigenlijk niet echt kunnen missen) wat voor de hoger opgeleiden/ grotere verdieners op zich prima is én kan, is dat ook voor een grote groep niet zo alleen is daar vanuit de linkse partijen maar nauwelijks aandacht voor, in elk geval niet zo duidelijk als bij de PVV.
Ben zelf géén voorstander van de PVV, neig zelf ook meer naar links, maar het is niet zo zwart wit als velen hier weg proberen te zetten. Wat er nu gebeurt is echt een gevolg van het (langdurige) praktisch negeren van hele groepen uit de bevolking.

Simpel voorbeeld is de zorgverzekering: Deze wordt duurder én de zorgtoeslag gaat omlaag. Daar hoor je links echt nauwelijks over, maar voor een hele grote groep Nederlanders staat het water al aan de lippen. Tel daarbij op dat als je denkt 'slim te zijn' en 500 Euro (maximum eigen bijdrage) extra aan eigen bijdrage te kiezen, omdat je dan minder premie betaalt, nou die verlaging van de premie is minder dan deze ooit is geweest.

Punt dat ik wil maken is, en daar gaat het om, dat het niet een gevolg is van de (gemiddeld) lagere opleidingen, maar een gevolg van de anders-soortige problematiek die een grote groep ervaart waar 'op links' gewoon minder focus op ligt.
Blijf het wel heel bijzonder vinden dat op een of andere manier mensen in hun hoofd gekregen hebben dat links voor grootverdieners is en rechts voor de minima. Maar op die manier zorg je iig wel dat de problemen nooit opgelost gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
ijdod schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:08:
[...]

Dat kan zo zijn, maar ze verwoordt het probleem hier uitstekend. Jammer van je geloofwaardigheid hierin.
Alleen verwoordt ze dat juist niet. Want er is geen kwart van de bevolking die wil wat zij zegt. Wilders staat daar inderdaad wel voor, maar dat wil niet zeggen dat de stemmers het er ook allemaal mee eens zijn. Je kunt ook niet 1 standpunt van een andere willekeurige partij pakken en stellen dat alle stemmers het daarmee eens zijn, zo werkt het gewoon niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
eamelink schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:07:
[...]

Dan ben je wel echt een kneus als je in die gematigde toon trapt. Wilders is een extremist met extremistische ideeën. Ik neem aan dat de kiezer dáárvoor heeft gekozen, en door dat ‘milde’ heen prikt.
Ik denk dat jij je daarin enorm vergist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Kalentum schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:12:
[...]

Ja dat laatste kom ik ook achter. Mijn bubbel zit vooral vol met niet-PVV stemmers en die kiezen vaak voor een partij omdat ze het... drumroll... met die partij eens zijn. Of het meeste vertrouwen hebben in de lijsttrekker ofzo. In elk geval is het een keuze voor een partij.

Hier in dit topic lijkt het wel alsof de PVV-stemmer vooral tegen links is. En dan maar gewoon met de media-manipulatie du jour meewaaien? BBB, PVV, YOLO maakt niet uit, als het maar anti-links is.
In mijn bubbel zitten dus wel verschillende PVV-stemmers, maar er is er uiteindelijk maar eentje die gewoon echt alle grenzen dicht wil met onderbouwde redenen (niet dat ik het er mee eens ben, maar er volgt wel een onderbouwing van wat hij daadwerkelijk wil). De rest is puur tegen de politiek van de laatste jaren en wil een verandering, maar kent veelal de standpunten van de PVV niet eens.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Morty schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:17:
[...]

Blijf het wel heel bijzonder vinden dat op een of andere manier mensen in hun hoofd gekregen hebben dat links voor grootverdieners is en rechts voor de minima.
en ligt dat aan de zender (de partijen) of de ontvanger (de Nederlandse stemmer) ?

Lijkt me een interessante case om nou eens écht te gaan onderzoeken waarom je verhaal niet aanslaat bij een groot deel van de bevolking.
Enige zelfreflectie is dan wel nodig, en dat is voor veel partijen lastig, I know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
redwing schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:09:
[...]

Nee, de groei komt door die gematigde toon, domme opmerkingen van de VVD en het ongenoegen met wat er de afgelopen jaren door de politiek is gedaan. Pak daarbij het framen van asielzoekers als de oorzaak van alle problemen en je komt uit waar we nu staan.
Precies en als de NSC er niet was geweest was de overwinning van PVV waarschijnlijk nog groter geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Blijf het wel heel bijzonder vinden dat op een of andere manier mensen in hun hoofd gekregen hebben dat links voor grootverdieners is en rechts voor de minima. Maar op die manier zorg je iig wel dat de problemen nooit opgelost gaan worden.
Nouja, een Timmermans en Jetten hebben nu niet echt de uitstraling van vakbondsleiders he. Daarbij zie je ze allebei opleven en stralen als ze over klimaat mogen praten, maar lopen ze nog net niet te stotteren bij een inhoudelijke discussie over bestaanszekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:15:
[...]

Er is een grote wolk zwevende rechts kiezers, eerst zaten die bij BBB nu bij PVV. Omdat VVD het verprutst heeft en NSC te wollig deed de laatste dagen. PVV speelt er slim op in door de toon te matigen, ook na de overwinning. Dat is wat er is gebeurd. Ook de focus op bestaanszekerheid en zorg spreekt mensen aan.

Het demoniseren van deze kiezers door te stellen dat ze voor wilde kiezer vanwege zijn anti islam stânpunt of nexit terwijl die themas helemaal niet langs zijn gekomen is dan ook enorm de oogkleppen opzetten voor wat er daadwerkelijk is gebeurd.
Ik ga er ook niet vanuit dat die kiezers allemaal moslims-hatende mensen zijn maar ze stemmen wel degelijk op een partij die dat 17 jaar al wel uitdraagt. Natuurlijk, er zijn wonderen, mensen, ook Wilders, kunnen opeens een ander standpunt hebben.

Maar ik persoonlijk geloof het niet zo. De PVV-kiezer gelooft blijkbaar wel dat Wilders zo'n draai kan maken. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

nst6ldr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:21:
[...]

Als je links en rechts nou eens loslaat en uitlegt waarom je zou stemmen op het schoothondje van de man die al jaren gigantische vluchtelingenstromen op gang brengt als je juist tegen vluchtelingen bent. Niet heel gek dat daar onbegrip voor is toch?
Hallo? @Dean Martin ?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:35
[...]

Inderdaad. Momenteel lijkt het vooral:
rechts > korte termijn denken. Ik wil nu geld / zorg, geen aandacht voor klimaat, gezonde voeding, lange termijn economie. Oftewel 4-jaren politiek
Links > lange termijn denken. Geld en welvaart in brede zin eerlijk verdelen en ervoor zorgen dat men (NL/EU/wereld) gezond kan leven over vele jaren, inclusief leefbaar klimaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Alle vormen van extreem is in mijn inziens verkeerd, Extreem rechts maar ook zeker extreem links waar ik ook verschillende personen hier van zie. Maar die worden niet zo hard aangevallen als de extreem rechtse mensen. Toch vreemd. Blijkbaar kunnen extreem rechtse mensen zich beter inleven in de extreem linkse mensen dan andersom.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:21:
[...]

een Timmermans en Jetten hebben nu niet echt de uitstraling van vakbondsleiders he.
wat mij betreft zijn deze 2 heren (!) zelf (!) het absolute tegenbeeld van de 'gewone arbeider'. Samen overigens met Klaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:19:
[...]

Ik denk dat jij je daarin enorm vergist.
ZIjn verkiezingsprogramma is behoorlijk extremistisch. Daar valt weinig aan te vergissen.Alleen al het feit dat hij alle criminaliteit aan buitenlanders koppelt is gewoon fascistisch (de klassieke zondebok uit het handboek voor fascisten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
nst6ldr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:21:
[...]

Als je links en rechts nou eens loslaat en uitlegt waarom je zou stemmen op het schoothondje van de man die al jaren gigantische vluchtelingenstromen op gang brengt als je juist tegen vluchtelingen bent. Niet heel gek dat daar onbegrip voor is toch?
Als de sentimenten die in de samenleving leven niet worden opgevangen, maar wanneer er wordt gefocust op punten die de meerderheid niet zo relevant vindt, dan krijg je dat je naast de pot pist.

Niet heel gek toch?

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:20:
Zag het gisteren een paar keer voorbij komen op verschillende media. Spreekt boekdelen, helaas.

[Afbeelding]

Veel mensen hebben het hierdoor weer over democratie en of dit wel de juiste vorm is. En natuurlijk, opleidingsniveau zegt an sich niets, maar gemiddeld gezien natuurlijk wel. En natuurlijk opvallend dat het merendeel van de hoger opgeleiden links van het midden stemt.
Zeker opvallend, maar hiermee zeg je ook; 'de hoger opgeleiden' weten het wel beter en lossen het wel op. Hoeveel van de hoger opgeleiden zaten er bij die 3,5 stemhebbende zonder stem. Als de hoger opgeleiden dan als zo slim zijn, hadden die ook een stem moeten uitbrengen.

De hoger opgeleiden met een 2 kapper in een rustig wijkje of net iets groter rijtjeshuis dan gemiddeld in de buitenwijk. Waar ze weinig zien van de 'problemen' die de lager opgeleiden ervaren. In de volksbuurtjes of afgeragde jaren 50/60 tochthokken, dat wanneer er 1 vrij komt, niet naar hun zoon/dochter/neef/nicht gaat, maar naar een niet werkend/niet de intentie tot Nederlands sprekende medemens gaat.

Maar zodra er in die mooie buurt met goede voorzieningen een flatje met kleinere woningen gemaakt wordt voor statushouders. Oehh. Dan zou zomaar de huizenprijs van die 2kapper is kunnen dalen.

'problemen' tussen aanhalingstekens, want daarover kan je discussiëren.

Hoger opgeleiden weten het allemaal beter, maar is vaak wel 'not in my backyard' mentaliteit. Problemen zijn erg, maar gelukkig zie ik er weinig van denkgoed. Ik stuur wel een giro555 deugneus. En dan zullen er genoeg zijn die nu zeggen; Ja maar ik niet ...

En dat is het gedachtengoed van een lager opgeleide. En ook daar heb je die zeggen; Ja maar ik niet ...

Beide kanten zijn niet goed of constructief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
worldfastest schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:22:
Alle vormen van extreem is in mijn inziens verkeerd, Extreem rechts maar ook zeker extreem links waar ik ook verschillende personen hier van zie. Maar die worden niet zo hard aangevallen als de extreem rechtse mensen. Toch vreemd. Blijkbaar kunnen extreem rechtse mensen zich beter inleven in de extreem linkse mensen dan andersom.
Het grote verschil is dat extreem-links zo goed als niet voorstelt in Nederland, maar extreem-rechts heel erg groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Blijkbaar kunnen extreem rechtse mensen zich beter inleven in de extreem linkse mensen dan andersom.
Je kan niet zo'n conclusie trekken op basis van 1 community. Kijk voor de grap eens op Twitter/X?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:20:
Veel mensen hebben het hierdoor weer over democratie en of dit wel de juiste vorm is. En natuurlijk, opleidingsniveau zegt an sich niets, maar gemiddeld gezien natuurlijk wel. En natuurlijk opvallend dat het merendeel van de hoger opgeleiden links van het midden stemt.
Gemiddeld zullen hoger opgeleiden ook meer te besteden hebben. Die merken dus (veel) minder van inflatie en zullen minder moeite hebben met verduurzamen. Ook wonen hoger opgeleiden, again gemiddeld, in betere buurten en hebben dus minder overlast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:24:
[...]

Als de sentimenten die in de samenleving leven niet worden opgevangen, maar wanneer er wordt gefocust op punten die de meerderheid niet zo relevant vindt, dan krijg je dat je naast de pot pist.

Niet heel gek toch?
Kan hier geen kaas van maken. Het sentiment is "weg met asielzoekers", maar vervolgens stemmen mensen in het belang van een van de grootste aanstichters van het fenomeen 'asielzoeker'. Hoe rijm je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Miki schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:00:
[...]

Je mengen in een discussie zonder te weten waar over het gaat is niet handig ;)
Je probeert nu al voor de zoveelste keer de bal terug te gooien, maar kom nu eens met de concrete teksten waar je om gevraagd is.

Heb het programma van de PVV zelf ook niet gelezen, maar ben nu wel heel benieuwd welke fascistische plannen daar in staan.

Jij zegt dat deze er in staan, dus jij hebt het blijkbaar wel gelezen. Dan kun je ook aangeven wat er in staat.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
*knip* s.v.p. niet het topic anoniem aanspreken, dit is niet constructief.

[ Voor 94% gewijzigd door defiant op 24-11-2023 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
jbdeiman schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:15:
[...]

Even voor de duidelijkheid, VVD is niet links. En dat is de partij die juist vooral naar de hoger opgeleiden en werkenden kijkt. Een SP/D66/GL-PvDA kijken juist veel meer naar de lager opgeleiden. En een PVV is er juist al helemaal voor die hoger opgeleiden en werkenden. De PVV wil vooral dat iedereen alles zelf regelt en dan kom je bij de elite uit die er beter van wordt en de rest die er hard op achteruit gaan.
En daar gaat het dus fout in de denkwijze, links wil er juist voor zorgen dat die bijdrage wel door iedereen beraald kan worden (vandaar de subsidies). Het probleem is alleen dat ze het niet voor elkaar krijgen om dat op de goede manier te brengen, waardoor het uiteindelijk alsnog een rijke-subsidie wordt.
Nope, het is niet het negeren van hele groepen, het is de totale afwezigheid van enig beleid dan ook. Kijk maar naar de toeslagenaffaire wat na heel wat jaren nog steeds speelt, Groningen waar de compensatie nog steeds niet loopt, maar ook de salderingsregeling die nog steeds niet geregeld is. En bovenal het totale missen van een langetermijnsplanning. Want waar willen we over 10 jaar staan? De huidige partijen (inclusief PVV) weten nog niet eens waar ze volgend jaar willen staan.
Tja, maar hoe wil je iets dat duurder wordt dan bekostigen? We willen meer en betere zorg maar er tegelijk minder voor betalen. Dat gaat natuurlijk niet werken.
Sorry, maar dit slaat echt nergens op. De ander-soortige problematiek klopt, maar het is juist links die daar voor staat en niet rechts (en al helemaal niet de PVV, die zou het liefst het hele sociale-zorgstelsel uitkleden)

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frame164
Kalentum schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:21:
[...]

Ik ga er ook niet vanuit dat die kiezers allemaal moslims-hatende mensen zijn maar ze stemmen wel degelijk op een partij die dat 17 jaar al wel uitdraagt. Natuurlijk, er zijn wonderen, mensen, ook Wilders, kunnen opeens een ander standpunt hebben.

Maar ik persoonlijk geloof het niet zo. De PVV-kiezer gelooft blijkbaar wel dat Wilders zo'n draai kan maken. We gaan het zien.
Dan had hij dat moeten doen voordat hij het verkiezingsprogramma ging schrijven. Dan was het een stuk geloofwaardiger geweest. Nu is het een superdoorzichtige populistische move. Het is wel opvallend dat nu de generatie die de ellende jaren terug heeft meegemaakt er bijna niet meer, en dus niet uit eigen ervaring kan vertellen, extreem-rechts weer de kop opsteekt. Nie wieder wordt snel vergeten. Ik zag vanochten al een tweet van een Haagse PVV-er langskomen die de stad wil de-islamiseren, huis-voor-huis, straat-voor-straat, wijk-voor-wijk. Dat klinkt bekend voor iedereen die opgelet heeft bij geschiedenis op school. Wilders zou daar op z'n minst heel duidelijk afstand van moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PWM schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:26:
[...]

Ook wonen hoger opgeleiden, again gemiddeld, in betere buurten en hebben dus minder overlast.
Valt te betwisten: het gros van de hoger opgeleiden woont in de randstad, overlast is daar over het algemeen veel hoger dan de platteland gebieden. Opleidingsniveau en inkomen gaan niet heel vaak hand in hand naar mijn idee, ook is niet iedere opleiding even makkelijk (STEM vs de rest) en zal daardoor niet hoger opgeleide even... doortastend zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Kalentum schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:21:
[...]

Tot een dag voor de verkiezing hadden we nog heel veel zwevende kiezers. Er zijn nu eenmaal veel kiezers die naar de waan van de dag kijken. Er is een goede kans dat als we de verkiezingen een week eerder of later hadden gehouden dat NSC/VVD of GL-PvDA de grootste waren geworden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
nst6ldr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:26:
[...]

Kan hier geen kaas van maken. Het sentiment is "weg met asielzoekers", maar vervolgens stemmen mensen in het belang van een van de grootste aanstichters van het fenomeen 'asielzoeker'. Hoe rijm je dat?
Ik denk niet dat PVV stemmers de PVV zien als de grootste aanstichter daarvan.
Ik ga er vanuit dat je dat zelf ook wel snapt.

Als een bepaalde hoek in de perceptie(!) van de meerderheid dramt op punten waar die groep het niet mee eens is, ga je de wedstrijd niet winnen. Idem voor het niet erkennen van bepaalde problemen (migratie) waar die groep juist wel een erkenning van wilt zien.

Aan beide kanten zitten groepen mensen die je de oplossingen op welk verkiezingspunt dan ook niet kunnen uitleggen.

The best is yet to come

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kalentum
Dean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:17:
[...]

Ik denk dat een grote groep niet persé op de PVV had gestemd wanneer de laatste peilingen niet de race vooral tussen PvdA/GL en PVV lieten zien.

Daarnaast denk ik dat het zeker heeft meegeholpen dat een stem op de PVV niet bij voorbaat een verloren stem zou zijn.

Dit sentiment leeft al veel langer.

En ja, hoe harder (of dat nou links of rechts of zwart of wit is) de tegenpartij iets roept, hoe feller daar op gereageerd wordt.
Ja, die peilingen zijn blijkbaar erg belangrijk, bandwagon-effect enzo. Ik vind het wel jammer dat mensen niet wat meer inhoudelijk kijken, ik denk oprecht dat veel PVV-stemmers baat zouden hebben bij de SP bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Kalentum schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:34:
[...]

Ja, die peilingen zijn blijkbaar erg belangrijk, bandwagon-effect enzo. Ik vind het wel jammer dat mensen niet wat meer inhoudelijk kijken, ik denk oprecht dat veel PVV-stemmers baat zouden hebben bij de SP bijvoorbeeld.
Dat effect is er wel aan beide kanten natuurlijk.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

ik denk oprecht dat veel PVV-stemmers baat zouden hebben bij de SP bijvoorbeeld.
werk aan de winkel voor Marijnissen dus.
Want ergens denk ik, dat kans, nadat het nieuw kabinet geinstalleerd zal zijn we binnen een jaar weer nieuwe verkiezingen gaan krijgen, groot zal zijn ;)
Hier kan de SP dan nog eens flink van gaan profiteren.

Maar ik laat me graag verrassen door Premier Wilders! :9

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 24-11-2023 09:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06:44
[...]

Ik merk alleen dat ik nog maar weinig PVV-stemmers ben tegengekomen die met een goede reden op de PVV hebben gestemd.
Dit is dus de reden waarom mensen zo ageren tegen het linkse spectrum van de NL'se politiek, wat je schrijft is de definitie van elitair.

Hoe sneller mensen dit gaan inzien hoe minder de polarisatie gaat worden en kunnen we weer terug naar het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

SP is altijd af vanwege nepotisme.
PVV vanwege ondemocratisch 1 lid.
Ik kan naar eer en geweten op beide niet terecht.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rutgergron
Een democratische samenleving met een grote moslim gemeenschap werkt gewoon niet, punt. De normen en waarden liggen tever uit elkaar. Dat heeft niks met racisme te maken of tegen een groep zijn maar een realistische kijk op hoe het afgelopen tijd is gegaan en is gebleken.

Je kan niet alle culturen en geloofsovertuigingen bij elkaar zetten en verwachten dat het goed gaat. Een multiculturele werkt helaas niet en het is een utopie om dat te denken. Er zijn niet niks voor niks zoveel landen en culturen over de wereld en ik ben van mening dat je dat zo moet laten. Dat werk ten eerste voor de mensen zelf beter en voor de landen zelf.

Je doet vluchtelingen zelf er ook geen plezier mee om in een land te komen waar alles 180 graden anders is, homoseksualiteit, vrouwen die er anders bij lopen. Waarom gaan vluchtelingen niet naar landen die vertegenwoordigd zijn met moslims, zoals Saudi-Arabië ... Oh ja, is ook zo die nemen geen vluchtelingen op terwijl het wel 'broeders' van elkaar zijn.

Nogmaals dit is niet racistisch of extreem rechts maar een realistische kijk op hoe het nu de afgelopen decennia eraan toe gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:31:
[...]

Ik denk niet dat PVV stemmers de PVV zien als de grootste aanstichter daarvan.
Ik ga er vanuit dat je dat zelf ook wel snapt.
Dan ga ik er vanuit dat je ook begrijpt waarom PVV stemmers niet al te hoog worden ingeschat. Dat mag gewoon benoemd worden, "Links" is niet de reden dat er PVV is gestemd, sentiment sturing op sociale media en het feit dat onze maatschappij zich daar niet tegen kan verweren is die reden.
[...]

Als een bepaalde hoek in de perceptie(!) van de meerderheid dramt op punten waar die groep het niet mee eens is, ga je de wedstrijd niet winnen. Idem voor het niet erkennen van bepaalde problemen (migratie) waar die groep juist wel een erkenning van wilt zien.
Juist, en hoe maak je die perceptie? Hint.
[...]

Aan beide kanten zitten groepen mensen die je de oplossingen op welk verkiezingspunt dan ook niet kunnen uitleggen.
Moet dit een verzachtende omstandigheid zijn? Snap de relevantie niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tha_T
  • Laatst online: 15-09 14:17
rutgergron schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:38:
Nogmaals dit is niet racistisch of extreem rechts maar een realistische kijk op hoe het nu de afgelopen decennia eraan toe gaat.
Nee, dat is voor jezelf goed praten dat een beetje racisme wel oké is maar als dat voor jou werkt werkt het voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

@rutgergron

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ben momenteel in Singapore en dat is 1 grote melting pot, ook qua religies. Ze hebben hun uitdagingen maar over het algemeen hebben ze het goed voor elkaar.

Maar de staatsinrichting is compleet anders en zal voor een Europeaan onacceptabel zijn.

Maar hier werkt die melting pot dus wel. Dus het kan wel maar je moet het compleet anders inrichten. En dat gezegd hebbende; de moslims hier hebben een hele andere beleving en cultuur dan “onze” moslims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

nst6ldr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:30:
[...]

Valt te betwisten: het gros van de hoger opgeleiden woont in de randstad, overlast is daar over het algemeen veel hoger dan de platteland gebieden.
Mwah, het is allemaal erg lokaal in de Randstad. Ik heb vrienden en familie wonen in Utrecht en Amsterdam, in de betere buurten. Daar is echt bijzonder weinig overlast. Amsterdam West is een ander verhaal en daar zie je dat ook terug in stemgedrag bij lokale verkiezingen.

Maar mijn zus in Amsterdam Zuid heeft echt geen hangjongeren voor haar deur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

MrMonkE schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:37:
[...]

Een label op de lapel van elke PPV'r, Extreem links laat zich kennen.
Is dat die geroemde linkse inclusiviteit en identiteit-politiek?
Het klinkt als fascisme.
Geen idee, moet je vragen aan iemand die de linkse politiek vertegenwoordigt.
Playa del C. schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:29:
[...]

Je kijkt alleen vanuit jouw perspectief. Wie bepaalt wie gelijk heeft of wie het het beste weet? Is de grondwet 100% perfect zoals die al heel lang nu is? Heb jij altijd gelijk?

Jij stemt ergens anders op, prima. Ik ook. Maar een kwart van ons stemt anders. Je gaat maar door, wederom mag geen van die stemmers van jou de handen wassen in onschuld. Alsof al die mensen straks volledig verantwoordelijk zijn voor alles wat er mogelijk fout (of goed) gaat. Het is een stem, men moet iets stemmen. Vrijwel niemand is het 100% eens met een partij of een leider. Maar men moet iets stemmen.

Een partij als Wilders mag er wel zijn, maar alleen als ze klein blijven. Als ze dan eens winnen... is het niet best en zijn alle PVV-stemmers iets negatiefs.
Dat is on-democratisch.
Ik zeg niet dat mensen volledig verantwoordelijk zijn, ik zeg dat mensen moeten erkennen dat ze medeverantwoordelijk zijn. Dat is heel wat anders.

Daarnaast, buiten oneliners zoals ondemocratisch en respectloos, heb ik geen substantieel tegenargument gezien op mijn stelling. Als je PVV hebt gestemd, stem je in met hun extremistische ideologie óf je bent het eens met al hun andere punten op de rechts extremistische punten na, waarbij je de niet extremistische punten dusdanig belangrijk vindt dat het risico op de uitvoering van de extremistische punten accepteert.

Daar gaat het mij om. Al die PVV stemmers die stellen dat ze het niet eens zijn met hun extremisme maar de gematigde toon van PVV ze over de streep heeft getrokken. die mensen accepteren de facto de extremistische standpunten.

Dus in plaats van met oneliners te strooier, onderbouw mijn ongelijk maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
nst6ldr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:39:
[...]

Dan ga ik er vanuit dat je ook begrijpt waarom PVV stemmers niet al te hoog worden ingeschat. Dat mag gewoon benoemd worden, "Links" is niet de reden dat er PVV is gestemd, sentiment sturing op sociale media en het feit dat onze maatschappij zich daar niet tegen kan verweren is die reden.

[...]

Juist, en hoe maak je die perceptie? Hint.

[...]

Moet dit een verzachtende omstandigheid zijn? Snap de relevantie niet.
Met precies je eerste zin, laat je exact zien wat ik een aantal posts geleden heb aangegeven.
' Wij sluiten niemand uit, maar PVV stemmers zijn wel dom'. Het is toch een vrij logische reactie dat dat een reactie uitlokt, zoals de uitslag van de verkiezingen nu laat blijken.

Vorige verkiezingen was het vooral D66 die er heel goed in was geslaagd om via de media de mensen te bereiken. Nu blijkt dat het vooral de PVV is geweest waarbij dat goed gelukt is.

The best is yet to come

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Afbeeldingslocatie: https://static.themoscowtimes.com/image/article_1360/f1/DXCoEsgXcAEhLo-.jpg
Russian State TV Hails Dutch Far-Right Hardliner’s Election Victory
Bron: the Moscow Times

(...)

“Just to understand why this is important to Russia, for example, yesterday, during the 17th Ramstein-format meeting, the current prime minister of The Netherlands [Mark] Rutte promised fighter jets to [Ukrainian President Volodymyr] Zelensky,” Russian state television presenter Olga Skabeyeva said Thursday.

“But Wilders, who in his pre-election program said that he would stop helping Ukraine in the war, is coming to power. Wilders has also already said that he’s in favor of immediate negotiations and all Ukrainian refugees leaving Holland,” she continued.

(...)

An October investigation by Dutch outlet Follow the Money said that PVV members had participated in propaganda events and visits to Russia paid for and organized by ultranationalist State Duma lawmaker Leonid Slutsky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
nst6ldr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:24:
[...]

Je kan niet zo'n conclusie trekken op basis van 1 community. Kijk voor de grap eens op Twitter/X?
Kijk naar bv extinction rebellion (extreem links). Ze bezetten de a12 en er gebeurt weinig (politie grijpt weinig in, mensen hebben begrip). Als er een groep extreem rechtse mensen hadden geprotesteerd dan hadden ze dit hard veroordeelt en hard ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
_Bailey_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:06:
[...]

excuses, ik bedoelde de linkse partijen welke werkzaam zijn in een gebouw dat in Den Haag staat.
GL -> Utrecht
PvdA -> Amsterdam
PvdD -> Amsterdam
SP -> Amersfoort

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:18

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Tip: Lees de recente versies van terrorisme rapportage van de AIVD. Dan begrijp je dat extreem rechts georganiseerd is terwijl extreem links marginaal is of zelfs eenmansacties zijn.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

worldfastest schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:48:
[...]

Kijk naar bv extinction rebellion (extreem links). Ze bezetten de a12 en er gebeurt weinig (politie grijpt weinig in, mensen hebben begrip). Als er een groep extreem rechtse mensen hadden geprotesteerd dan hadden ze dit hard veroordeelt en hard ingegrepen.
Boerenprotest vergeten? Blokeerfriezen vergeten? Aanval op mensenrecht organisatie?

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Cherrypicking gaat je ook niet tot die conclusie brengen: gedurende de pandemie heeft extreem rechts ook veelal zonder probleem winkels afgebroken, vuurwerk maar politie gegooid en mensen geïntimideerd. Alleen de uitschieters in de grote steden waar honderden mensen bij betrokken waren kreeg echt aandacht van de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Als een groep extreem rechtse mensen demonstreren zonder geweld dan zou daar waarschijnlijk ook geen escalatie plaatsvinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Dean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:46:
[...]

Met precies je eerste zin, laat je exact zien wat ik een aantal posts geleden heb aangegeven.
' Wij sluiten niemand uit, maar PVV stemmers zijn wel dom'. Het is toch een vrij logische reactie dat dat een reactie uitlokt, zoals de uitslag van de verkiezingen nu laat blijken.

Vorige verkiezingen was het vooral D66 die er heel goed in was geslaagd om via de media de mensen te bereiken. Nu blijkt dat het vooral de PVV is geweest waarbij dat goed gelukt is.
Ook dat is onzin, op exact diezelfde wijze worden "linkse" stemmers weggezet als pedofielen, deugmensen, het "groene terreur", etc. Je betoog om hier een "kijk eens wat jullie ons laten doen" is weinig overtuigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
nst6ldr schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:52:
[...]

Ook dat is onzin, op exact diezelfde wijze worden "linkse" stemmers weggezet als pedofielen, deugmensen, het "groene terreur", etc. Je betoog om hier een "kijk eens wat jullie ons laten doen" is weinig overtuigend.
Maak het eens niet persoonlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-11-2023 10:57 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Napo schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:51:
[...]

Als een groep extreem rechtse mensen demonstreren zonder geweld dan zou daar waarschijnlijk ook geen escalatie plaatsvinden.
Ook met geweld gaat dat prima hoor, hier in de noordkop zijn er ramen gesneuveld en winkels dicht gegaan omdat ze het lef hadden om zich aan de pandemie richtlijnen te houden. Daar was geen politie te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
DevWouter schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:49:
[...]

Boerenprotest vergeten? Blokeerfriezen vergeten? Aanval op mensenrecht organisatie?
Boerenprotest werd niet ingegrepen. De tractoren reden gewoon over de snelweg naar Den Haag. Ik denk dat jij een selectief geheugen hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
worldfastest schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:55:
[...]

Boerenprotest werd niet ingegrepen. De tractoren reden gewoon over de snelweg naar Den Haag. Ik denk dat jij een selectief geheugen hebt,
Computer says no; https://www.ad.nl/binnenl...n-met-tractoren~ae76f5d7/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54
[...]

Dat er niet werd ingegrepen is toch precies het punt van @DevWouter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:33
[...]

Makkelijkste voorbeeld van de boeren is toch gewoon het blokkeren van snelwegen? Boeren blokkeren elke snelweg in Nederland, politie vindt het allemaal prima. Klimaatactivisten blokkeren 1 snelweg en worden met een waterkanon van het wegdek afgeschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
Nu we moeten formeren zien we weer de foto van voorzitter Bergkamp vaker voorbij komen. Nu kon een voorzitter als Arib prima blijven zitten na de verkiezingen omdat zij boven de partijen stond en kundig was.

Maar gezien Bergkamp het laatste (verleng)stukje is van het vorige Rutte kabinet, niet uitblinkt in kunde en vooral het resultaat was van een handje klap van VVD en D66 (de derde en vijfde partij van NL, allebei zwaar op verlies), Ben ik wel een beetje benieuwd wat er met haar gaat gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:55
Die hele Rusland obsessie is ook een beetje vergezocht; in het verkiezingsprogramma staat:
De bevolking van Afrika groeit deze eeuw tot ruim 4 miljard inwoners en is door
corrupte heersende klassen gedoemd tot armoede en oorlogsellende.
De nu al aanwezige tsunami van gelukszoekers naar Europa zal daardoor alleen
nog maar verder aanzwellen. Aan de oostzijde van Europa woedt een grote
oorlog tussen Rusland en Oekraïne, nadat de Russische agressor onrechtmatig
Oekraïne is binnengevallen.
Je kan ook dit posten:

Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/m1mxg99a5uhv_wd854/rutte.jpg

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Kist schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:57:
[...]

Makkelijkste voorbeeld van de boeren is toch gewoon het blokkeren van snelwegen? Boeren blokkeren elke snelweg in Nederland, politie vindt het allemaal prima. Klimaatactivisten blokkeren 1 snelweg en worden met een waterkanon van het wegdek afgeschoten.
Succes om met een waterkanon een tractor vooruit te duwen. Maar ik zie je punt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xzaz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:57:
[...]

Die hele Rusland obsessie is ook een beetje vergezocht; in het verkiezingsprogramma staat:
En je kan ook het interview met Wilders in nieuwsuur vlak voor de verkiezingen kijken waar hij steevast de freudian slip maakte om Oekraiene de schuld van alles te geven. Dat zit er toch wel ingebakken bij Wilders.
Mesque schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:27:
[...]

Inderdaad.. ik ben hoogopgeleid en heb geen PVV gestemd (wel VVD..), merk wel dat ik echt moeite heb met dit verongelijkte en alwetende toontje van links-stemmers.
Klagen over het wegzetten van PVV stemmers maar iedereen die geen fan van de PVV is als linkse rakker wegzetten matcht niet helemaal ;)

[ Voor 38% gewijzigd door fsfikke op 24-11-2023 10:05 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Moet zeggen dat mijn Twitter feed minder in paniek is dan de witte Nederlander hier :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hS8llXZ3PwpkTKupsBRsUQeA-2Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VIFQwpOIUcnS1zpg2jXHjYwt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fQxDb7devJ89uwtKRfWMB0eeZuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6W5Uzl0iftmcNMtZLxFXvm1l.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NlhtL10NEh27hBIa5WVxtf4clQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1mWCPeOt7dPeflW3yntDNcpR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

xzaz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:57:
[...]

[...]

Je kan ook dit posten:

[Afbeelding]
Het verschil tussen mijn foto en die van jou is dat ik er context bij heb en jij niet. Op Twitter zou je reactie het wel goed doen overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]

Correctie, klimaatactivisten demonstreerde niet op een snelweg maar op een "normale" gemeentelijke weg met een snelheidslimiet van 70km/u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Millie-ano schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:58:
[...]

Succes om met een waterkanon een tractor vooruit te duwen. Maar ik zie je punt ;)
Ik denk dat er bij ook veel mensen enigszins begrip was voor de boer. Van zowel links als rechts. Echter pakten die boeren het op geen gegeven moment wat rigoureuzer aan en daarmee stopte het begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
fsfikke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:59:
[...]

En je kan ook het interview met Wilders in nieuwsuur vlak voor de verkiezingen kijken waar hij steevast de freudian slip maakte om Oekraiene de schuld van alles te geven. Dat zit er toch wel ingebakken bij Wilders.
Ik ga hem even terugkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

PWM schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:59:
Moet zeggen dat mijn Twitter feed minder in paniek is dan de witte Nederlander hier :p
Zegt misschien meer iets over jouw bubble :) Maar dat een paar selectieve tweets of posts op GoT geen representatieve afspiegeling van de samenleving zijn snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Frame164 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:23:
[...]

ZIjn verkiezingsprogramma is behoorlijk extremistisch. Daar valt weinig aan te vergissen.Alleen al het feit dat hij alle criminaliteit aan buitenlanders koppelt is gewoon fascistisch (de klassieke zondebok uit het handboek voor fascisten).
Dat programma is op dat vlak altijd hetzelfde gebleven en verklaart niet ineens te toename van pvv stemmers

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:36
Mesque schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:27:
[...]

Inderdaad.. ik ben hoogopgeleid en heb geen PVV gestemd (wel VVD..), merk wel dat ik echt moeite heb met dit verongelijkte en alwetende toontje van links-stemmers. De suggestie wordt ook gewekt dat links stemmen het enige moreel juiste is. Een heel groot deel van de samenleving is klaar met een bepaald aantal zaken/wil die anders zien in Nederland, en zij hebben op basis daarvan hun stem uitgebracht. Het wegzetten van die groep als laagopgeleid en dus eigenlijk te dom of te stemmen of als racistisch vind ik eigenlijk echt ondemocratisch en erg misplaatst.
Maar als je zoekt naar een verklaring, dan dien je verschillende factoren mee te nemen om te kijken waar de oplossing ligt. Ik zou wel graag meer factoren willen zien, zaken als geslacht of leeftijd zouden ook best een even grote factor van invloed kunnen zijn namelijk.

Waar ik niet bij kan, is dat PVV het alleenrecht claimt te hebben op het "klaar zijn met de huidige politiek". Alsof de Volt / PvdAGL / SP / PvdD maar ook NSC stemmer dat niet is?

En serieus: "Je toon bevalt me niet, je klinkt elitair" als serieus en bovendien enig antwoord wanneer iemand wordt gewezen op het feit dat men een nuancevrije racist heeft gestemd met een gebroken plaat als partijprogramma? Daarmee word je niet in een verdomhoekje gezet, je loopt er zelf vrijwillig heen, door met een grote boog om een inhoudelijke discussie heen te draaien en mensen die zowaar hetzelfde doel voor Nederland hebben, enkel ad honinem aan te vallen.

Nogmaals, simpel gezegd: Links Nederland heeft meer recht "er klaar mee te zijn" dan iedere individuele Wilders stemmer.

Er wordt al 20 jaar een handrijking gedaan naar de verongelijkte burger die het moeilijk heeft en men stemt structureel voor een partij die als hefboom werkt de door hun gehate politiek in stand te houden, terwijl men zich in de luren laat leggen met praatjes over het grote linkse gevaar. En dan nu boos worden wanneer men de straat op gaat voor solidariteit?

Mag ik het sowieso de hoogste vorm van ironie vinden wanneer een PPV-stemmer zich beklaagt over het niet gehoord en over één kam geschoren te worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:35
fsfikke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:01:
[...]

Zegt misschien meer iets over jouw bubble :) Maar dat een paar selectieve tweets of posts op GoT geen representatieve afspiegeling van de samenleving zijn snap je?
Het zal je nog verbazen hoeveel niet-autochtone Nederlanders op Wilders hebben gestemd. Dan heb ik het niet alleen over Moslims. Ook onder bijvoorbeeld de Antiliaanse en Surinaamse gemeenschappen.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 24-11-2023 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:30
Robkazoe schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:57:
Nu we moeten formeren zien we weer de foto van voorzitter Bergkamp vaker voorbij komen. Nu kon een voorzitter als Arib prima blijven zitten na de verkiezingen omdat zij boven de partijen stond en kundig was.

Maar gezien Bergkamp het laatste (verleng)stukje is van het vorige Rutte kabinet, niet uitblinkt in kunde en vooral het resultaat was van een handje klap van VVD en D66 (de derde en vijfde partij van NL, allebei zwaar op verlies), Ben ik wel een beetje benieuwd wat er met haar gaat gebeuren.
Die is over 2 weken weg, want niet herkozen in de 2e kamer (ze was ook niet verkiesbaar)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Cid Highwind schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:02:
[...]

Nogmaals, simpel gezegd: Links Nederland heeft meer recht "er klaar mee te zijn" dan iedere individuele Wilders stemmer.
Wat is elitair gedrag; Een hautaine en hoogmoedige houding. De ander kleineren of je minachtend uitlaten over anderen.

Dat hebben ze dus niet, ik val in herhaling maar dit soort uitspraken zorgt voor nog meer polarisatie en groei op rechts.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:07
alexbl69 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:27:
[...]

Je probeert nu al voor de zoveelste keer de bal terug te gooien, maar kom nu eens met de concrete teksten waar je om gevraagd is.

Heb het programma van de PVV zelf ook niet gelezen, maar ben nu wel heel benieuwd welke fascistische plannen daar in staan.

Jij zegt dat deze er in staan, dus jij hebt het blijkbaar wel gelezen. Dan kun je ook aangeven wat er in staat.
Goed bij deze:
  • Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en moskeeën
  • Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheids- gebouwen inclusief de Staten-Generaal
  • Zero tolerance voor straattuig, waar nodig inzetten leger tegen straat- terroristen
  • Jihad-sympathisanten preventief opsluiten via administratieve detentie
  • We leggen grondwettelijk vast dat onze Joods-christelijke en humanis- tische wortels de dominante en leidende cultuur vormen in Nederland
  • Afschaffen Eerste Kamer
  • De financiering van de NPO wordt geheel beëindigd
  • Politieke neutraliteit van de leraren
  • Verbod op islamitisch onderwijs, omdat dat onze vrijheid en onze waarden bedreigt
  • Bij de verdediging van ons land hoort ook de verdediging van de Nederlandse grens. Defensie wordt ingezet voor grensbewaking om de asielstormloop op ons land te stoppen
  • Geen EU-vlag op overheidsgebouwen en in de Staten-Generaal; we zijn in Nederland, alleen de nationale vlag wappert hier
Bijzondere pararellen met onze recente geschiedenis.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 15:58
Verbod op al het religieus onderwijs, yes please

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

fsfikke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:01:
[...]

Zeker. De NOS ging gisteren naar een markt in west om reacties te peilen, waar ook bleek dat er genoeg steun voor de PVV was.

Als ik nu de Volkskrant opensla of NPO kijk, onstaat het beeld dat heel islamitisch Nederland in blinde paniek is. En volgens mij, valt dat nog wel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DutchOwnage schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:04:
[...]

Het zal je nog verbazen hoeveel niet-autochtone Nederlanders op Wilders hebben gestemd. Dan heb ik het niet alleen over Moslims. Ook onder bijvoorbeeld de Antiliaanse en Surinaamse gemeenschappen.
Ik snap die logica echt niet. Als mensen op een partij stemmen die hun belangen niet behartigd, maakt dat de standpunten van die partij toch nog niet valide? Of dat nou allochtonen zijn of de blanke Hollander. Ze hebben allebei op Wilders gestemd omdat ze in een sprookjes trappen. Zoals ik eerder al schreef, alsof het feit dat er ook Joden op de NSDAP gestemd hebben Hitler een Jodenvriend maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
fsfikke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:59:
[...]

Hoe sneller de Russen in de pan worden gehakt hoe beter
Rusland is de agressor
We kunnen niet alle landen die in oorlog zijn in de wereld zelf niet helpen
Oekraine krijgt veel steun
Het is een oorlog van Oekraine tegen Rusland
We moeten in staat zijn onze eigen grondgebied te kunnen verdedigen
Ze steunen geen sancties omdat het geen Rusland raakt. Het is niet effectief.

Met andere woorden; hij geeft Oekraine nergens de schuld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54
Linkser schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:05:
[...]

Wat is elitair gedrag; Een hautaine en hoogmoedige houding. De ander kleineren of je minachtend uitlaten over anderen.

Dat hebben ze dus niet, ik val in herhaling maar dit soort uitspraken zorgt voor nog meer polarisatie en groei op rechts.
Je hebt het punt gemist dat @Cid Highwind maakt. Hij stelt dat een kiezer die kiest voor het in stand houden van de huidige situatie niet en kan stemmen voor die instandhouding en zeggen dat hij er klaar mee is. Een kiezer die stemt voor verandering van deze situatie kan echter wel stellen dat hij er klaar mee is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PWM schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Laat Twitter nu net iets zijn dat je altijd in een bubbel stopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:36
[...]

Dat wat voor polarisatie zorgt, is iedere vorm van inhoudelijke kritiek uit de weg te gaan, door de ander uit te maken voor elitair, hoogmoedig of hautain.

Daarmee geef je zelfs de meest discussie- en compromisbereidzame persoon een middelvinger tot het punt dat deze denkt "stik er dan maar in".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
redwing schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:18:
[...]

Alleen verwoordt ze dat juist niet. Want er is geen kwart van de bevolking die wil wat zij zegt.Wilders staat daar inderdaad wel voor, maar dat wil niet zeggen dat de stemmers het er ook allemaal mee eens zijn. Je kunt ook niet 1 standpunt van een andere willekeurige partij pakken en stellen dat alle stemmers het daarmee eens zijn, zo werkt het gewoon niet.
Sorry, maar we hebben het hier over of we belasting op A of B moeten verhogen of verlagen. Dit is nogal een basisbeginsel. Dat af doen met 'op dat punt ben ik het niet met hem eens' maar wel op hem stemmen is nog steeds accepteren dat hij daar voor staat. Je vind het dus geen breekpunt, en met een dergelijk onderwerp, tsja, dan mag je conclusies trekken. Sorry dat dit kennelijk ongemakkelijk is.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
[...]

Dat zeker. De SP heeft zeker raakvlakken met PVV op sociale voorzieningen en bestaanszekerheid. Ze weten echter niet te overtuigen. Mischien tijd voor een nieuwe lijsttrekker daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
DutchCommando schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:10:
[...]

Je hebt het punt gemist dat @Cid Highwind maakt. Hij stelt dat een kiezer die kiest voor het in stand houden van de huidige situatie niet en kan stemmen voor die instandhouding en zeggen dat hij er klaar mee is. Een kiezer die stemt voor verandering van deze situatie kan echter wel stellen dat hij er klaar mee is.
Maar de huidig situatie is voor iedereen anders + de prioriteit op verschillende punten liggen voor iedereen anders. De realiteit van ons allemaal wordt door iedereen anders ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
Cid Highwind schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:12:
[...]

Dat wat voor polarisatie zorgt, is iedere vorm van inhoudelijke kritiek uit de weg te gaan, door de ander uit te maken voor elitair, hoogmoedig of hautain.

Daarmee geef je zelfs de meest discussie- en compromisbereidzame persoon een middelvinger tot het punt dat deze denkt "stik er dan maar in".
Door de benadering die nu gekozen wordt, protesteren uitmaken voor extreem rechts, racist bereik je de PVV stemmer of zijn zorgen niet. De houding die vaak gekozen wordt daarbij is ook gewoon elitair en hoogmoedig, want links is moreel juist en wat jullie hebben gedaan gaat tot 1933 situaties leiden. Wat denk je dat het effect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
fsfikke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:09:
[...]

Ik snap die logica echt niet. Als mensen op een partij stemmen die hun belangen niet behartigd, maakt dat de standpunten van die partij toch nog niet valide? Of dat nou allochtonen zijn of de blanke Hollander. Ze hebben allebei op Wilders gestemd omdat ze in een sprookjes trappen. Zoals ik eerder al schreef, alsof het feit dat er ook Joden op de NSDAP gestemd hebben Hitler een Jodenvriend maakt.
Maar waar maak je je nou druk om joh? 3e en 4e generatie allochtonen hebben net zo goed last van het woningtekort, de hoge prijzen en de druk op de zorg om maar wat "standpunten" te noemen. Dat zijn de thema"s die overal leven, autochtoon of allochtoon.

Erg flauw trouwens om Hitler er bij te halen |:(

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 24-11-2023 10:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Jouw eerste alinea is ook van toepassing op hoe jij je tweede alinea de ander kleineert en minacht. Het mes snijdt aan twee kanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
O jeej; VVD gaat niet in het kabinet. Dit kan wel eens heel lang gaan duren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:05
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:09:
Verbod op al het religieus onderwijs, yes please
Wilders is alleen tegen islamitisch onderwijs, de rest mag wat hem betreft prima blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]

Zijn de overdrijvingen nodig om je punt te maken?

Ze blokkeerden niet elke snelweg en de klimaatactivisten werden zeker niet meteen "van het wegdek geschoten".

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
DevWouter schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:15:
[...]

Jouw eerste alinea is ook van toepassing op hoe jij je tweede alinea de ander kleineert en minacht. Het mes snijdt aan twee kanten.
Nee dat mis je het punt dat ik wil maken, ga eens echt het gesprek aan (zonder waardeoordeel) en luister nou eens naar de zorgen van de mensen maar dat lijkt onmogelijk vanuit de linkse hoek.
Kom dan met een echt werkbaar alternatief, die volgens jullie ook realistisch en ga de mensen overtuigen, oftewel bedrijfs een echte (volks-)politiek! Helaas is de PvdA overgeleverd aan de randstand/grachtengordel kliek van GL.

[ Voor 25% gewijzigd door Linkser op 24-11-2023 10:18 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Linkser schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:38:
[...]
Dit is dus de reden waarom mensen zo ageren tegen het linkse spectrum van de NL'se politiek, wat je schrijft is de definitie van elitair.
Nee dt is het niet. Als jij een onderbouwde reden hebt (ongeacht of anderen het daar mee eens zijn) is dat prima. Stem je op iemand aleen omdat je tegen andere partijen bent is dat echter een heel ander verhaal.
Als je de rest van de post leest leg ik dat ook uit. Punt is uiteindelijk dat ik regelmatig met mensen een discussie heb waarbij er gestemd is om een bepaalde reden, waarna ik hem laat zien dat de PVV juist tegen is. Je kunt zeggen wat je wil, maar als je stemt omdat je voor iets bent en dan stemt voor iemand die juist tegen is, heb je toch met een heel slechte reden gestemd.

Daarbij snap ik dat links/rechts niet zo, we hebben al jaren een rechts kabinet en dat zijn de kabinetten waar de mensen nu tegen stemmen. Ze stemmen dus niet tegen links, ze stemmen tegen rechts.
Hoe sneller mensen dit gaan inzien hoe minder de polarisatie gaat worden en kunnen we weer terug naar het midden.
De enige die dagelijks aan het polariseren is, is de PVV.

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• xzaz
Miki schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:06:
[...]
Dit is misschien nog wel de engste in combinatie met het niet zijn van een ledenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

GL/PVDA, VVD, D66 en NSC hebben gewoon een meerderheid. Lijkt me nogal logisch dat dat hem straks gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

xzaz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:10:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Met andere woorden; hij geeft Oekraine nergens de schuld.
Het is een oorlog van Oekraine tegen Rusland
(23:00)

Over MH17 waar hij naar de Duma reisde::
Ik heb daar mijn contacten gebruikt om te zorgen dat die Oekrainers ook meewerkten aan het MH17 process.
(27:30)

Over of hij nog een keer zou gaan nu:
Met de oorlog van de Oekraine zou ik morgen weer gaan?
(27:12)

Het omdraaien van dader en slachtoffer slipt er telkens doorheen.

https://nos.nl/nieuwsuur/...ijsttrekker-geert-wilders

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 24-11-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Miki schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:06:
[...]

Goed bij deze:
  • Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en moskeeën
  • Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheids- gebouwen inclusief de Staten-Generaal
  • Zero tolerance voor straattuig, waar nodig inzetten leger tegen straat- terroristen
  • Jihad-sympathisanten preventief opsluiten via administratieve detentie
  • We leggen grondwettelijk vast dat onze Joods-christelijke en humanis- tische wortels de dominante en leidende cultuur vormen in Nederland
  • De financiering van de NPO wordt geheel beëindigd
  • Politieke neutraliteit van de leraren
  • Verbod op islamitisch onderwijs, omdat dat onze vrijheid en onze waarden bedreigt
  • Bij de verdediging van ons land hoort ook de verdediging van de Nederlandse grens. Defensie wordt ingezet voor grensbewaking om de asielstormloop op ons land te stoppen
  • Geen EU-vlag op overheidsgebouwen en in de Staten-Generaal; we zijn in Nederland, alleen de nationale vlag wappert hier
Bijzondere pararellen met onze recente geschiedenis.
Heeft veel punten is toch niks mis mee?

Jihad-sympathisanten aanpakken hoe kan je daar op tegen zijn. Defensie wordt ingezet voor grensbewaking om de asielstormloop op ons land te stoppen dat is toch fantastisch als dit daadwerkelijk gaat gebeuren, het zou tijd worden. Ik ben het niet met alle punten eens maar dat hoeft en kan ook niet. Islamitische scholen ben ik ook geen voorstander van zorgt alleen nog maar voor meer verdeeldheid.

Komt nog bij dat het controleren van wat er precies gebeurd bijna niet te handhaven is. Reken maar dat er genoeg over wat gebracht wat haaks staat op onze democratie. Dat is al gebleken dat er grote zorgen zijn wat binnen de muren allemaal over word gebracht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 19:18
Slechtste nieuws bedoel je? Krijg je weer hetzelfde geneuzel als vorige 2 kabinetten. Ze negeren 2.5miljoen kiezers plus hun eigen achterban. Is eigenlijk gewoon een aanval op de democratie.

[ Voor 6% gewijzigd door hotymoty op 24-11-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
redwing schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:16:
[...]

De enige die dagelijks aan het polariseren is, is de PVV.
Vooral aan vasthouden dat het aan de PVV(ers) ligt, dan komen we tot oplossingen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:10:
En dat is dus onzin. De sancties op gas hebben Gazprom wel degelijk hard geraakt.

Bovendien was dat ook nodig omdat Poetin Nordstream als chantage-middel tegen de EU inzette (de gasprijzen stegen al lang voor de oorlog). Wij moesten daarvan af en ook daar hebben de sancties bij geholpen. Wilders had de controle over onze gas import lekker bij Poetin gelaten en ik ben blij dat dit is veranderd.

Qua militaire steun is het praatje van Wilders dat de VS dat maar lekker moet doen. Stel je voor dat ieder land dat zegt? Ook wij kunnen prima vrachtwagens sturen of munitie inkopen.

Een stem voor Wilders is een stem voor "foei Rusland, maar Oekraïne mag het zelf uitzoeken, niet ons probleem".
Pagina: 1 ... 32 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.