Ik ben nu al benieuwd welke ministers gaan opstaan bij de PVV.
Een VOG voor die functie is niet mals.
Een VOG voor die functie is niet mals.
[ Voor 24% gewijzigd door PP_Sound op 24-11-2023 00:57 ]
[ Voor 24% gewijzigd door PP_Sound op 24-11-2023 00:57 ]
Ik zeg dat wanneer zwaardere straffen de criminaliteit nivea hetzelfde houd maar het beeld over justitie en politie verbeterd dat best acceptabel is.Hatsjoe schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:52:
[...]
Huh, zeg je hier nou serieus "meer criminaliteit is niet erg, zolang de bevolking maar blij is en dit niet in de gaten heeft"? Dat is toch echt wel van de zotte, zo werkt het nietWat je daar eigenlijk omschrijft is soort van propaganda en het volk laten denken dat alles goed is terwijl het tegengestelde waar is.
Met criminaliteit is het heel simpel: dit moet gewoon zo laag mogelijk zijn (idealiter 0) en een onderdeel daarvan is re-integratie en recidive voorkomen. Als uit onderzoek blijft dat langere straffen een averechts effect hebben, dan is dat juist hetgeen dat je niet moet doen, ongeacht de perceptie of wens van het volk.
[ Voor 3% gewijzigd door Palindrome op 24-11-2023 00:59 ]
Maar is dat van de hooligans een probleem door de zwaarte van de straf, of door de pakkans? Ik vermoed dat het probleem vooral bij het laatste ligt. Ik ken toevallig een paar "hooligans", en dat zijn (buiten het feit dat ik het absoluut niet eens ben met hun misdragingen) prima mensen. Hebben een gezin, een normale baan, en gaan af en toe rellen "voor de lol" en omdat het toch kan. Wanneer de pakkans dusdanig hoog zal zijn dat ze een reëel risico lopen veroordeeld te worden, dan weet ik 100% zeker dat deze hooligans zullen stoppen.Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:58:
[...]
Ik zeg dat wanneer zwaardere straffen de criminaliteit nivea hetzelfde houd maar het beeld over justitie en politie verbeterd dat best acceptabel is.
Overigens trek ik jou conclusie ook in twijfel. Ja reïntegratie is belangrijk maar er mag best harder worden opgetreden tegen bijvoorbeeld het hooliganisme bij elke voetbalwedstrijd in het weekend. Dat kan je wel jammeren ja maar zwaarder straffen werkt niet volgens X onderzoek. Maar dat is geen universele regel voor elke situatie en elke vorm van criminaliteit.
Definieer overhead…TheBorg schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:28:
[...]
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend. In een coalitie wordt alles gematigd. Straks verdwijnt er één zender. Volgens mij zei Eus bij Vandaag Inside dat de overhead kosten bij de NPO 300 miljoen bedragen. Dan is het echt tijd om te bezuinigen.
En zo gaat het met alle andere punten ook. Sommige mensen denken dat de wereld vergaat maar 5 jaar worden er nog steeds dijken verhoogd en staan er nog steeds moskeeën.
gaat richting 33% overhead. Of dat veel is of acceptabel geen idee.FreakNL schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 01:41:
[...]
Definieer overhead…
Leuke oneliner van Eus.
Overal is er overhead. Ik vind 300 miljoen niet schrikbarend veel, afhankelijk van de definitie.
[ Voor 24% gewijzigd door Palindrome op 24-11-2023 03:06 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ja, alle PVV stemmers verdienen een label, ik weet in het spectrum van extremist tot racist niet welke though. Mensen verschuilen zich graag achter de 'gematigde Wilders', maar als je Wilders hebt gestemd heb je:Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:34:
[...]
klopt maar waarom dan die angst voor gebakken lucht? Die zwevende rechter kiezer wolk is juist bij pvv neergedaald vanwege de gematigde toon en wilders zijn bereidheid om die extreme punten te laten varen. Dat besef is er ook onder de pvv en Wilders zelf.
Ga je nu alle pvv stemmers als extremisten labelen en doet alsof ze allemaal op de pvv gestemd hebben om zijn anti islam campagne of andere extreem punt dan komen we natuurlijk nergens.
[ Voor 18% gewijzigd door HollovVpo1nt op 24-11-2023 06:17 ]
Ik kijk er nooit naar, maar laten we respect houden voor de vrijheid van meningsuiting. En verder ben ik het volledig eens met de mening die jij aan Derksen toeschrijft: niet zeuren, dit is democratie.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 05:47:
Wat een ongelooflijk dom programma is dat VI geworden. Niet te doen. De heren denken overal iets over te kunnen zeggen en van te vinden. Unheimisch gevoel bij (jonge) moslims bestaat niet, want Derksen heeft er nog niets van vernomen. Genee/Hagens hadden geen rol in het dramatische SBS6 debat, want er zaten ook GL-PvdA kiezers in de zaal. Absurditeit van het verkiezingsprogramma is niet of nauwelijks aan bod gekomen en met deze uitslag mag niemand zeuren, want democratie. Terwijl Derksen zelf stemt op iemand die rechtsstatelijkheid als grootste goed ziet
Jouw opvatting is in mijn ogen anti-democratisch en net als de reactie voor jou onrespectvol naar een grote groep andere Nederlanders.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:10:
[...]
Ja, alle PVV stemmers verdienen een label, ik weet in het spectrum van extremist tot racist niet welke though. Mensen verschuilen zich graag achter de 'gematigde Wilders', maar als je Wilders hebt gestemd heb je:
1. Op hem gestemd omdat je ook in zijn extreme standpunten gelooft.
2. Op hem gestemd omdat je de gok wilt nemen dat zijn extreme standpunten naar een bepaalde bevolkingsgroep zal laten varen ten gunste van het behartigen van jouw belangen.
Ik vind 2 in dezelfde categorie als 1. Want daarmee zeg je: het risico dat hij zijn extreme standpunten niet laat varen is acceptabel genoeg om op hem te stemmen om jouw belangen te behartigen. Het vergokken van het lot van bijna een miljoen Nederlanders vind ik de facto extreem.
Dus conclusie: als PVV stemmer ben je in het ergste geval een racistische extremist, in minst erge geval bereid om extremisme door de vinger te zien, want je accepteert het risico dat hij zijn standpunten niet laten varen.
Dus een vraag aan alle PVV/Wilders stemmers hier die in het schuitje 'ja maar hij is gematigd en daarom stemde ik op hem, ik ben echt geen extremist hoor' zitten: wat als hij een coalitie had kunnen vormen met partijen via rechts waarmee hij z'n extreme standpunten niet los had hoeven te laten, hoe had je dan naar je stem gekeken? Zou je accepteren dat je een extremist aan de macht geholpen hebt en je daarmee medeplichtig bent aan schenden van grondrechten van mensen?
Het is zo ontzettend makkelijk om je als PVV stemmer te schuilen achter het 'gematigde Wilders' argument en in alle eerlijkheid, ik vind het ook een oliedom argument.
Dit kan je echt niet zo stellen..HollovVpo1nt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:10:
[...]
Ja, alle PVV stemmers verdienen een label, ik weet in het spectrum van extremist tot racist niet welke though. Mensen verschuilen zich graag achter de 'gematigde Wilders', maar als je Wilders hebt gestemd heb je:
2. Op hem gestemd omdat je de gok wilt nemen dat zijn extreme standpunten naar een bepaalde bevolkingsgroep zal laten varen ten gunste van het behartigen van jouw belangen.
Ik vind 2 in dezelfde categorie als 1. Want daarmee zeg je: het risico dat hij zijn extreme standpunten niet laat varen is acceptabel genoeg om op hem te stemmen om jouw belangen te behartigen. Het vergokken van het lot van bijna een miljoen Nederlanders vind ik de facto extreem.
Dus conclusie: als PVV stemmer ben je in het ergste geval een racistische extremist, in minst erge geval bereid om extremisme door de vinger te zien, want je accepteert het risico dat hij zijn standpunten niet laten varen.
Dus een vraag aan alle PVV/Wilders stemmers hier die in het schuitje 'ja maar hij is gematigd en daarom stemde ik op hem, ik ben echt geen extremist hoor' zitten: wat als hij een coalitie had kunnen vormen met partijen via rechts waarmee hij z'n extreme standpunten niet los had hoeven te laten, hoe had je dan naar je stem gekeken? Zou je accepteren dat je een extremist aan de macht geholpen hebt en je daarmee medeplichtig bent aan schenden van grondrechten van mensen?
Het is zo ontzettend makkelijk om je als PVV stemmer te schuilen achter het 'gematigde Wilders' argument en in alle eerlijkheid, ik vind het ook een oliedom argument.
Zero.
Ondemocratisch? Ik zeg toch niet dat je niet op ze mag stemmen? Ik zeg dat je vervolgens moet erkennen dat je je niet kunt schuilen als het Milders argument omdat je willens en wetens het risico van zijn extreme standpunten accepteert. En dat zijn ondemocratische, niet grondwettelijke standpunten. Dus noem me maar wat je wilt, maar dat is de waarheid: elke Wilders stemmer moet zijn/haar rol in dat risico erkennen en niet de handen wassen in onschuld.Playa del C. schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:54:
[...]
Ik kijk er nooit naar, maar laten we respect houden voor de vrijheid van meningsuiting. En verder ben ik het volledig eens met de mening die jij aan Derksen toeschrijft: niet zeuren, dit is democratie.
Ik merk de laatste paar dagen dat veel linkse mensen het maar slecht kunnen verteren dat een ander geluid het heeft gewonnen. En dat is on-democratisch. Je mag het jammer vinden, een andere mening hebben, maar feliciteer Wilders en laat ze formeren.
[...]
Jouw opvatting is in mijn ogen anti-democratisch en net als de reactie voor jou onrespectvol naar een grote groep andere Nederlanders.
Ik heb op Volt gestemd. Maar van wat ik hoor van de (nu vele) PVV stemmers die ik tegen kom, waren ze het zat met een vorige rechtse partij, de VVD, én vinden ze het land te vol en zien ze problemen met de botsingen tussen culturen. Wilders zit op het juiste moment op de juiste plek, hij is voor veel mensen de enige optie. Na het formeren en met de 1e kamer komt er een matiging van zijn partijpunten. Wilders wordt niet een dictator, hij gaat o.a. met Omtzigt om tafel.
Goed of slecht, dom of slim. Veel reacties van mensen hier zijn naar mijn mening generaliserend, polariserend en anti-democratisch. Terwijl ze denken aan 'de goede kant' te staan. Er is geen goede kant, er zijn veel valide perspectieven.
Ik snap verder de schok van de uitslag niet, iedereen wist dat PVV op koers lag de grootste te worden. Van de vier grootste partijen, PVV en NSC en VVD en GLPvdA, zal er altijd één winnen. En bij alle vier zou het bijzonder zijn als ze de grootste zouden zijn geworden als je er wat langer over nadenkt.
PVV moet het maar laten zien. Als het faalt, stemmen we volgend jaar weer. Als het slaagt, is het degelijke democratie.
Pardon? Hoe is dat het hetzelfde?Pelox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:12:
[...]
Dit kan je echt niet zo stellen..
Dat is in mijn ogen hetzelfde als zeggen dat alle migranten terroristen zijn of op zijn minst terrorisme goedkeuren.
Of te wel, je doet precies hetzelfde als waar wilders van beticht wordt, maar dan met 2.5 mil pvv stemmers. 1 kam en scheren.
Maar dat gebeurt toch ook? We hebben in Nederland gelukkig (nog) niemand die de verkiezingsuitslag betwist, of die het torentje bestormt. De leider van de grootste Linkse partij heeft gewoon zijn verlies genomen en wil in de oppositie gaan zitten.Playa del C. schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:54:
Ik merk de laatste paar dagen dat veel linkse mensen het maar slecht kunnen verteren dat een ander geluid het heeft gewonnen. En dat is on-democratisch. Je mag het jammer vinden, een andere mening hebben, maar feliciteer Wilders en laat ze formeren.
First of all, ik ben niet links. Ik ben economisch gezien progressief midden-rechts. Zoals ik al eerder heb geprobeerd toe te lichten in dit topic, het binaire spectrum links-rechts bestaat niet meer omdat er veel meer invalshoeken zijn dan twintig jaar geleden.Playa del C. schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:54:
Ik kijk er nooit naar, maar laten we respect houden voor de vrijheid van meningsuiting. En verder ben ik het volledig eens met de mening die jij aan Derksen toeschrijft: niet zeuren, dit is democratie.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Je kijkt alleen vanuit jouw perspectief. Wie bepaalt wie gelijk heeft of wie het het beste weet? Is de grondwet 100% perfect zoals die al heel lang nu is? Heb jij altijd gelijk?HollovVpo1nt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:18:
[...]
Ondemocratisch? Ik zeg toch niet dat je niet op ze mag stemmen? Ik zeg dat je vervolgens moet erkennen dat je je niet kunt schuilen als het Milders argument omdat je willens en wetens het risico van zijn extreme standpunten accepteert. En dat zijn ondemocratische, niet grondwettelijke standpunten. Dus noem me maar wat je wilt, maar dat is de waarheid: elke Wilders stemmer moet zijn/haar rol in dat risico erkennen en niet de handen wassen in onschuld.
Links moet gewoon accepteren dat veruit het meerendeel van Nederland "rechts" stemt. En een groot deel doet dat ook gewoon, maar ik hoor en lees dingen voorbij komen die gewoon echt niet kunnen.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:21:
[...]
Maar dat gebeurt toch ook? We hebben in Nederland gelukkig (nog) niemand die de verkiezingsuitslag betwist, of die het torentje bestormt. De leider van de grootste Linkse partij heeft gewoon zijn verlies genomen en wil in de oppositie gaan zitten.
Mokken en boos zijn over de uitslag hoort er ook bij. Maar laten we eerlijk zijn: dat doet rechts ook als ze verliezen.
Wat is het gedrag waarmee wij linkse mensen ons dan goede democraten kunnen tonen?
Zero.
Het niet beledigen van alle mensen die op PVV hebben gestemd.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:21:
[...]
Maar dat gebeurt toch ook? We hebben in Nederland gelukkig (nog) niemand die de verkiezingsuitslag betwist, of die het torentje bestormt. De leider van de grootste Linkse partij heeft gewoon zijn verlies genomen en wil in de oppositie gaan zitten.
Mokken en boos zijn over de uitslag hoort er ook bij. Maar laten we eerlijk zijn: dat doet rechts ook als ze verliezen.
Wat is het gedrag waarmee wij linkse mensen ons dan goede democraten kunnen tonen?
Een label op de lapel van elke PPV'r, Extreem links laat zich kennen.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:10:
[...]
Ja, alle PVV stemmers verdienen een label, ik weet in het spectrum van extremist tot racist niet welke though.
★ What does that mean? ★
Hoezo geworden? Het was altijd al van een bepaald niveau. Dat is echt niet beter of minder geworden de afgelopen tijd. (Je weet dat dit het programma is waarin Derksen vol trots vertelt dat ie een kaars in iemand heeft geduwd terwijl diegene niet bij bewustzijn was toch? Dat soort types zitten er dus aan tafel).Jedi_Pimp schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 05:47:
Wat een ongelooflijk dom programma is dat VI geworden. Niet te doen. De heren denken overal iets over te kunnen zeggen en van te vinden. Unheimisch gevoel bij (jonge) moslims bestaat niet, want Derksen heeft er nog niets van vernomen. Genee/Hagens hadden geen rol in het dramatische SBS6 debat, want er zaten ook GL-PvdA kiezers in de zaal. Absurditeit van het verkiezingsprogramma is niet of nauwelijks aan bod gekomen en met deze uitslag mag niemand zeuren, want democratie. Terwijl Derksen zelf stemt op iemand die rechtsstatelijkheid als grootste goed ziet
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Een deel van “links” is nu gewoon flink aan het polariseren. Demonstraties tegen de uitslag, PVV stemmers wegzetten als (halve) extremisten of idioten, sommigen doen alsof de treinen al gecharterd zijn om “buitenlanders “ te deporteren.MrMonkE schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:37:
[...]
Een label op de lapel van elke PPV'r, Extreem links laat zich kennen.
Is dat die geroemde linkse inclusiviteit en identiteit-politiek?
Het klinkt als fascisme.
Ik begrijp ze wel hoor. Ik ben zelf niet van de PvdA/GL maar die partijen hebben gelijkheidsbeginselen hoog in het vaandel staan. Iedereen gelijke kansen enzo. Dus het discriminiatoire element in de ideologie van Wilders (tegen de moslims!) staat diametraal tegenover de ideologie van GL/PvdA. Het zijn twee totaal verschillende werelden ook: Wilders is van het conflictmodel, PvdA/GL meer van de overeenkomsten zoeken.Pelox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:30:
[...]
Links moet gewoon accepteren dat veruit het meerendeel van Nederland "rechts" stemt. En een groot deel doet dat ook gewoon, maar ik hoor en lees dingen voorbij komen die gewoon echt niet kunnen.
Het is al een hele tijd geleden dat er een linkse partij de grootste was en ik zie die tijd ook niet zomaar meer terugkomen. Niet in de komende 30 jaar in ieder geval. De hoeveelheid haat en frustratie vanuit veel linkse kiezers is best schokkend moet ik zeggen. Dat mag ook, maar niet te lang.. we moeten door.
Dit is in feite het tegenovergestelde van intolerantie; overtolerantie. Alles mag, geen regels. Anarchisme. Beide levert fascisme op in de praktijk omdat het de mening van minderheden betreft, die beide geweld niet schuwen.MrMonkE schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:37:
[...]
Een label op de lapel van elke PPV'r, Extreem links laat zich kennen.
Is dat die geroemde linkse inclusiviteit en identiteit-politiek?
Het klinkt als fascisme.
The best is yet to come
In een democratie staat het je vrij om wel of niet aanstoot te nemen.Playa del C. schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:30:
Het niet beledigen van alle mensen die op PVV hebben gestemd.
Er zijn geen demonstraties tegen de uitslag, het gros van de PVV stemmers heeft zichzelf niet geholpen, er zullen best een aantal extremisten tussen zitten (open social media voor de grap eens), ik heb letterlijk niemand zien roepen dat er al treinen klaar staan (ironisch genoeg in dit topic al wel PVV stemmers die suggesties opperen over hoe we toch van dat volk af komen), en de Nederlandse samenleving is uberhaubt niet geholpen met een agent van het Kremlin als minister president (drie keer raden welk land die vluchtelingenstroom bewust op gang brengt).dr.lowtune schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:43:
[...]
Een deel van “links” is nu gewoon flink aan het polariseren. Demonstraties tegen de uitslag, PVV stemmers wegzetten als (halve) extremisten of idioten, sommigen doen alsof de treinen al gecharterd zijn om “buitenlanders “ te deporteren.
Als samenleving hebben we daar helemaal niks aan.
From Russia With Love pic.twitter.com/ZMbenXtDpm
— Geert Wilders (@geertwilderspvv) 1 maart 2018
En daar is-ie weer, de "look at what you made me do". Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen beslissingen. Zeker die hele makkelijke in het stemhokje.Dean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:00:
Links heeft maar zeer beperkt in de gaten dat exact de soort reactie op hun verlies dé oorzaak is van de grote overwinning van de PVV
Het onbespreekbaar (in het maatschappelijke debat) maken van de onrust die er binnen een grote groep leeft zal dit alleen nog maar versterken. Door overal direct te roepen; racisten, extreem-rechts heeft gewonnen en demonstraties te doen voelen de PVV stemmers zich gesteund in hun keuze.Dean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:00:
Links heeft maar zeer beperkt in de gaten dat exact de soort reactie op hun verlies dé oorzaak is van de grote overwinning van de PVV
Voor bijna alle kleine criminaliteits- en overtredingsissues ligt het probleem primair bij pakkans. Dat moet je eerst voor elkaar zien te krijgen. Tot dat moment is geneuzel over strafmaat het typische Nederlandse regeltjes verzinnen in plaats van het daadwerkelijk handhaven van bestaande regels. Alleen is dat lastig, duur, en raakt mensen waarschijnlijk opeens zelf in plaats van die anonieme 'ander'.Hatsjoe schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 01:02:
[...]
Maar is dat van de hooligans een probleem door de zwaarte van de straf, of door de pakkans? Ik vermoed dat het probleem vooral bij het laatste ligt.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Dan begrijp je het niet, het gaat erom dat er niet geluisterd wordt door links en dat de PVV stemmers nu als racisten worden weggezet of als dom worden beschouwd. Blijf je dat doen als maatschappij dan komen er alleen maar meer sympathisanten bij want de problemen worden niet besproken laat staan opgelost, easy as that.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:03:
[...]
En daar is-ie weer, de "look at what you made me do". Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen beslissingen. Zeker die hele makkelijke in het stemhokje.
[ Voor 15% gewijzigd door Linkser op 24-11-2023 08:10 ]
Het is simpel genoeg de waarheid, ook al is die ongemakkelijk. Nee, ik maak me geen zorgen dat Wilders in ons coalitiebestaan die scherpe kantjes waar kan maken. Maar hij staat er jarenlang bekend om dat gedachtengoed. Mensen die op hem stemmen, vinden dat inderdaad op zijn gunstigst geen probleem. En dat mag (en mijns inziens moet!) benoemd worden. Je weet wel, het benoemen waar die partij en stemmers zich ook graag op beroepen.Playa del C. schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:54:
Jouw opvatting is in mijn ogen anti-democratisch en net als de reactie voor jou onrespectvol naar een grote groep andere Nederlanders.
Dit semi-verongelijkte en semi-intelligente toontje is inderdaad precies dat. Bedankt voor de bevestiging.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:03:
[...]
En daar is-ie weer, de "look at what you made me do". Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen beslissingen. Zeker die hele makkelijke in het stemhokje.
The best is yet to come
Zelfs als ze winnen...CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:21:
[...]
Rechts stemmen, denk ik.Wat is het gedrag waarmee wij linkse mensen ons dan goede democraten kunnen tonen?
Heb t al eerder aangegeven hier; 1 ding is Links in Den Haag tótaal wereldvreemd ; zelfreflectieDean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:13:
[...]
Dit semi-verongelijkte en semi-intelligente toontje is inderdaad precies dat. Bedankt voor de bevestiging.
Gelukkig geeft links niet vooral de VVD of SBS de schuld maar zoeken ze het bij zichzelf!
Wat?Playa del C. schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:29:
[...]
Een partij als Wilders mag er wel zijn, maar alleen als ze klein blijven. Als ze dan eens winnen... is het niet best en zijn alle PVV-stemmers iets negatiefs.
Dat is on-democratisch.
"Look what you made me do!"Dean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:00:
Dat denk ik ook. Komen ze er niet aan uit en volgt er een nieuwe gang naar de stembus dan kan de PVV weleens nog groter worden.Linkser schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:04:
[...]
Mocht de VVD er voor kiezen niet te gaan regeren met de PVV (wat volgens vele hier “gewoon” democratisch is) dan komt landslide 2 (50+ zetels) in beeld.
Zero.
Als je links en rechts nou eens loslaat en uitlegt waarom je zou stemmen op het schoothondje van de man die al jaren gigantische vluchtelingenstromen op gang brengt als je juist tegen vluchtelingen bent. Niet heel gek dat daar onbegrip voor is toch?Dean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:00:
Het probleem is dat al die 'onbespreekbare' onderwerpen wel degelijk besproken worden. We hebben en hadden meerdere niet-marginale partijen rond dat thema. We hebben omroepen. Er is de wereld aan sociale media. We hebben het vrij letterlijk over weinig anders. Wat we wel hebben, is een probleem zonder makkelijke oplossing... en daar wringt hem de schoen.Linkser schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:04:
[...]
Het onbespreekbaar (in het maatschappelijke debat) maken van de onrust die er binnen een grote groep leeft zal dit alleen nog maar versterken. Door overal direct te roepen; racisten, extreem-rechts heeft gewonnen en demonstraties te doen voelen de PVV stemmers zich gesteund in hun keuze.
Mocht de VVD er voor kiezen niet te gaan regeren met de PVV (wat volgens vele hier “gewoon” democratisch is) dan komt landslide 2 (50+ zetels) in beeld.
Ben je al niet xenofoob of racist, is het wel je opleidingsniveau wat het probleem is blijkbaarOrangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:20:
Zag het gisteren een paar keer voorbij komen op verschillende media. Spreekt boekdelen, helaas.
[Afbeelding]
Veel mensen hebben het hierdoor weer over democratie en of dit wel de juiste vorm is. En natuurlijk, opleidingsniveau zegt an sich niets, maar gemiddeld gezien natuurlijk wel. En natuurlijk opvallend dat het merendeel van de hoger opgeleiden links van het midden stemt.
Blijkt dus dat de hoogopgeleide mensen niet te slim zijn. Stemmen op Volt en D66.... do I have to say more.Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:20:
Zag het gisteren een paar keer voorbij komen op verschillende media. Spreekt boekdelen, helaas.
[Afbeelding]
Veel mensen hebben het hierdoor weer over democratie en of dit wel de juiste vorm is. En natuurlijk, opleidingsniveau zegt an sich niets, maar gemiddeld gezien natuurlijk wel. En natuurlijk opvallend dat het merendeel van de hoger opgeleiden links van het midden stemt.
You only live once, so enjoy the ride.
Er ligt al jaren een (draconisch) wetsvoorstel van de PVV voor minimumstraffen bij de Tweede Kamer. Daar lijken ze in het verkiezingsprogramma ook op te doelen. Als ze dat erdoor zouden krijgen is huizen bouwen niet meer nodig. Dan hebben we alleen nog maar gevangenissen nodig: het naar iemand roepen “ik maak je kapot” of een droge klap zou al een minimale gevangenisstraf van vijf jaar opleveren.Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:03:
Een nogal onderbelicht PVV punt, (…) zwaardere straffen.
Be yourself, no matter what they say ...
Ik zou eens kijken naar de reactie op het verlies!
The best is yet to come
Nee, je bevestigt het beeld inderdaad.worldfastest schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:23:
[...]
Blijkt dus dat de hoogopgeleide mensen niet te slim zijn. Stemmen op Volt en D66.... do I have to say more.
.ja stel je voor dat die groep klaagt dat ze al decennia niet gehoord worden. Grappige opmerking niet, blijft dat dat grote argument twee zijden heeft. En dan zie je dat je het hebt over het tweede grote blok van Nederland. Alleen is dat nou net de groep waar jij heeeeel graag van wil dat daar niet naar wordt geluisterdPelox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:30:
[...]
Het is al een hele tijd geleden dat er een linkse partij de grootste was en ik zie die tijd ook niet zomaar meer terugkomen. Niet in de komende 30 jaar in ieder geval. De hoeveelheid haat en frustratie vanuit veel linkse kiezers is best schokkend moet ik zeggen. Dat mag ook, maar niet te lang.. we moeten door.
Natuurlijk heb je xenofobische trekjes als je op Wilders stemt. Dat is een feit wat niemand kan ontkennen. Maar het laat wel heel goed zien dat de minder slimme Nederlander op dit soort extreem rechtse partijen stemt. Dit krijg je dus van jarenlang vvd beleid waarop bezuinigd werd op het onderwijs. Het ligt allemaal weer aan de vvd!Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:22:
[...]
Ben je al niet xenofoob of racist, is het wel je opleidingsniveau wat het probleem is blijkbaar. Alle praktisch opgeleide mensen in de samenleving hebben net zoveel medezeggenschap over de koers van het land als hoger opgeleiden.
Als ik dit goed lees, zeg je eigenlijk dat PVV-stemmers op de PVV stemmen vanwege links. En niet vanwege de plannen en ideëen van deze partij. Klopt dat?Dean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:00:
Inderdaad.. ik ben hoogopgeleid en heb geen PVV gestemd (wel VVD..), merk wel dat ik echt moeite heb met dit verongelijkte en alwetende toontje van links-stemmers. De suggestie wordt ook gewekt dat links stemmen het enige moreel juiste is. Een heel groot deel van de samenleving is klaar met een bepaald aantal zaken/wil die anders zien in Nederland, en zij hebben op basis daarvan hun stem uitgebracht. Het wegzetten van die groep als laagopgeleid en dus eigenlijk te dom of te stemmen of als racistisch vind ik eigenlijk echt ondemocratisch en erg misplaatst.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:22:
[...]
Ben je al niet xenofoob of racist, is het wel je opleidingsniveau wat het probleem is blijkbaar. Alle praktisch opgeleide mensen in de samenleving hebben net zoveel medezeggenschap over de koers van het land als hoger opgeleiden.
Ik ben het niet eens met je oneens op het punt van zelfreflectie, want het punt is inderdaad dat links zich, grosso modo, nog niet heeft verlaagt tot het niveau van populistisch rechts. En als ze het proberen, is het bijzonder zwak (zeg maar het gepeste kind wat al 3 dagen loopt te repeteren wat 'ie tegen de pestkop gaat zeggen). In die zin mag je het links best aanrekefen, maar eigenlijk is dat het verlies van iedereen, want dat heeft fuck all te maken met enige inhoud. En dat is waarom links er inderdaad de pest over in heeft.Dean Martin schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:24:
[...]
Ik zou eens kijken naar de reactie op het verlies!
Het was de VVD! Het was SBS! Het was Sam Hagens! Het was Wilfred Genee!
Wij sluiten niemand uit -> joelen wanneer Wilders wordt gefeliciteerd.
Ik snap de zeer grote teleurstelling zeer goed.
Maar links blijkt een zeer slechte (grote) verliezer en helpt daarmee zichzelf nog meer de afgrond in.
[ Voor 20% gewijzigd door ijdod op 24-11-2023 08:38 ]
het elitaire sausje druipt letterlijk van mijn beeldscherm af.... (ook toen ik dat grafiekje zag met het bij behorende duiding van de analist op TV)Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:20:
[Afbeelding]
Ik denk dat je hier een verkeerd causaal verband insinueert.Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:20:
[Afbeelding]
Het is ook zo gemakkelijk om alle pvv stemmers over 1 kam te scheren en te labelen als racist extremist. Daarmee zet je vooral jezelf buitenspel.HollovVpo1nt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:10:
[...]
Denk dat we daar juist extreem veel aan hebben. Wilders' standpunten zijn vrij duidelijk. Dat hij ze dit jaar niet meer openbaar etaleert doet daar verder weinig aan af.dr.lowtune schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:43:
[...]
Een deel van “links” is nu gewoon flink aan het polariseren. Demonstraties tegen de uitslag, PVV stemmers wegzetten als (halve) extremisten of idioten, sommigen doen alsof de treinen al gecharterd zijn om “buitenlanders “ te deporteren.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Is dat omdat links een 'slimmere keuze' is, of is dat omdat hoog opgeleiden vaker hun schaapjes al op het droge hebben en het zich kunnen veroorloven om - als 'goedmakertje' voor hun consumptiegedrag - links te stemmen?Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:20:
En natuurlijk opvallend dat het merendeel van de hoger opgeleiden links van het midden stemt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hilarisch? Nou, ik vind het eerder triest. Inderdaad, polariseren is niet standaard “links” gedrag. Maar nu de uitkomst ze niet bevalt ligt het aan de domme blanke PVV stemmer, het ligt nooit aan het verhaal van de linkse partijen wat totaal niet resoneert bij een flink deel van de bevolking.Jeroenneman schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:34:
[...]
Denk dat we daar juist extreem veel aan hebben. Wilders' standpunten zijn vrij duidelijk. Dat hij ze dit jaar niet meer openbaar etaleert doet daar verder weinig aan af.
Misschien ontbreekt bij velen het bewustzijn over Wilders plannen in het verleden.
Links de schuld geven van de polarisatie maakt het helemaal hilarisch. We hebben er inderdaad niets aan, maar het is vrij duidelijk welke kant van het politieke spectrum normaliter polarisering in de hand werkt. Spoiler: niet links.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal.. ik ben zelf geen pvv stemmer wat ik al meermaals heb aangegeven. Ik ben een op en top liberaal en van mij mag iedereen vinden wat ze willen.roffeltjes schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:25:
[...]
.ja stel je voor dat die groep klaagt dat ze al decennia niet gehoord worden. Grappige opmerking niet, blijft dat dat grote argument twee zijden heeft. En dan zie je dat je het hebt over het tweede grote blok van Nederland. Alleen is dat nou net de groep waar jij heeeeel graag van wil dat daar niet naar wordt geluisterd
Over schokkend brallerij gesproken, wat je hier voorbij ziet komen doet mij de moed in de schoenen slaan. Nee, ik ga niet netjes in het gelid voor de volgende grote verlosser.
Dat jij dat eng vind kan mij echt geen mallemoer schelen, ik vertel je gewoon dat je even je eigen reacties niet nakijken en moet beseffen dat dit absoluut geen one-way street is. Er is hier een zeer duidelijk geluid dat Links zijn bek moet houden.
Vrijheid, Jaja.
Zero.
Ja, het is rechts zelf dat al 30 jaar over zich afroept gelijkgesteld te worden met de ergste misdaden tegen de mensheid. Dat is wat er aan de hand is. Links is zeker niet aan het polariseren. Ook nu niet.Jeroenneman schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:34:
[...]
Links de schuld geven van de polarisatie maakt het helemaal hilarisch. We hebben er inderdaad niets aan, maar het is vrij duidelijk welke kant van het politieke spectrum normaliter polarisering in de hand werkt. Spoiler: niet links.
★ What does that mean? ★
Dus je stelt eigenlijk dat recht stemmers, zwart wit gesteld, meer problemen hebben dan linkse stemmers en hiermee de hoger opgeleiden? Ik denk dat dat een verkeerde conclusie is. Juist onder hoger opgeleide mensen zijn veel problemen, met name mentale problemen.alexbl69 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:37:
[...]
Is dat omdat links een 'slimmere keuze' is, of is dat omdat hoog opgeleiden vaker hun schaapjes al op het droge hebben en het zich kunnen veroorloven om - als 'goedmakertje' voor hun consumptiegedrag - links te stemmen?
Krijg bij veel linkse stemmers in mijn kennissenkring een hoog 'do as i say, not as i do' gedachte. Veel reizen, uit eten, geen feestje missen, dure auto's, mooie huizen, maar als een soort aflaat en om het geweten te sussen wordt dan maar links gestemd.
In die zin zeggen deze cijfers niet zoveel.
en dit wordt bij een Rob Jetten of Frans Timmermans in z'n geheel niet ingezien.dr.lowtune schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:38:
[...]
het verhaal van de linkse partijen wat totaal niet resoneert bij een flink deel van de bevolking.
Klaarblijkelijk mag alleen de PVV (en zijn achterban) zich beroepen op Vrijheid van Meningsuiting en polariseren van een specifieke groep op basis van hun denkwijze en overtuiging…dr.lowtune schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:43:
[...]
Vanwege de gematigde toon tijdens de campagne en Wilder die bereid is die punten te laten varen. Dat heeft PVV tot een realistische optie gemaakt voor velen.Kalentum schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:27:
[...]
Als ik dit goed lees, zeg je eigenlijk dat PVV-stemmers op de PVV stemmen vanwege links. En niet vanwege de plannen en ideëen van deze partij. Klopt dat?
Waarom dan PVV en niet elke andere partij die zich als niet-links afficheert (VVD, JA21, BBB, NSC)? Ik snap dat PVV-stemmers een hekel hebben links. GL/PvdA is ook niet mijn partij. Maar hoe komt het dan dat die 2,X miljoen mensen dan niet kiezen voor een partij die wat minder haatzaaiend is?
Feiten benoemen is niet polariseren. Er zijn simpelweg parallellen tussen oude regimes en de vroegere lijn van de PVV of FvD. Dat ontkennen is je kop in het zand steken.MrMonkE schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:38:
[...]
Ja, het is rechts zelf dat al 30 jaar over zich afroept gelijkgesteld te worden met de ergste misdaden tegen de mensheid. Dat is wat er aan de hand is. Links is zeker niet aan het polariseren. Ook nu niet.
Het stomme is dan in deze waarom men op de PVV stemt terwijl ze aantoonbaar beter af waren door op de PvDA-GL of SP te stemmen. In plaats daarvan kiezen ze voor iemand die openlijk racist is en fascistische plannen wil uitrollen. Sterker nog, zijn plannen rondom toeslagen en armoedebestrijding zijn desastreus voor het gros van de stemmers.mitsumark schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:33:
[...]
Ik denk dat je hier een verkeerd causaal verband insinueert.
Hoog opgeleide mensen hebben minder financiële problemen en zullen dus (ook) naar andere punten kijken.
Lager opgeleiden stemmen niet PVV omdat ze dom zijn, maar omdat ze (andere) problemen ervaren die de PVV zegt aan te pakken.
Zorgen maken over linkse statements doe je dus pas al je geen zorgen meer hebt over je portemonnee.
Los je dat laatste probleem op, komt er vanzelf weer een verschuiving naar links.
Het succes van de PVV is daarmee gelijk z'n ondergang.
een dag voor de Verkiezingen op de voorpagina van een krant (middels een advertentie) loeigroot uithalen naar je tegenstander.Jeroenneman schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:42:
[...]
goed fatsoen. Bericht je links daarvan?
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 24-11-2023 08:49 ]
Ik heb het programma van de PVV niet gelezen, wat staat er precies in die fascistische plannen?Miki schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:43:
[...]
Het stomme is dan in deze waarom men op de PVV stemt terwijl ze aantoonbaar beter af waren door op de PvDA-GL of SP te stemmen. In plaats daarvan kiezen ze voor iemand die openlijk racist is en fascistische plannen wil uitrollen. Sterker nog, zijn plannen rondom toeslagen en armoedebestrijding zijn desastreus voor het gros van de stemmers.
De geschiedenis herhaald zich met het aanwijzen van een zondebok, hoe hard dit ook mag klinken.
Zero.
Wil je daar echt inhoudelijk over discussiërenPelox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:47:
[...]
Ik heb het programma van de PVV niet gelezen, wat staat er precies in die fascistische plannen?
Kunnen we een eenduidig standpunt innemen of links nu juist met een genuanceerd verhaal moet komen, of juist vuur met vuur moet bestrijden? Want zo komen we nergens. Links vindt met de nuance geen aansluiting, en als ze een keer het op de populistische manier proberen (die rechts al jaren naar links bezigt, het linkse gevaar, enzovoorts) dan is het ook niet goed._Bailey_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:44:
[...]
een dag voor de Verkiezingen op de voorpagina (middels een advertentie) loeigroot uithalen naar je tegenstander.
Tijdens de Verkiezingsavond bij je eindspeech je (Jetten) tijd vrijwel alleen gebruiken om voor de zoveelste keer je tegenstander nog eens goed zwart maken zonder hem te feliciteren met de royale overwinning.
Klopt, dat is alles behalve fatsoen.
Nee helemaal niet, maar jij geeft aan dat ze fascistische plannen hebben. Ik heb geen idee dus aangezien jij die plannen kent was ik er wel benieuwd naar.Miki schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:49:
[...]
Wil je daar echt inhoudelijk over discussiëren
Zero.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dat jij geen benul hebt over zijn plannen zegt heel veel, eigenlijk wel eng.Pelox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:50:
[...]
Nee helemaal niet, maar jij geeft aan dat ze fascistische plannen hebben. Ik heb geen idee dus aangezien jij die plannen kent was ik er wel benieuwd naar.
[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 24-11-2023 08:54 ]
Wat kortzichtig. Zo'n tekst kan je natuurlijk ook prima typen over moslims of immigrantenHollovVpo1nt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 06:10:
[...]
Vaak bu'j te bang!
Oei oei, wat een uithaal van links joh. Het is niet alsof Wilders verschillende partijen of zelfs individuen in de kamer zo'n beetje elke maand zwart maakt of wegzet als vijanden van de staat. Als je dit ziet als polarisering, en voor het gemak even Wilders in de afgelopen 20 jaar vergeet, dan heb je inderdaad helemaal gelijk._Bailey_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:44:
[...]
een dag voor de Verkiezingen op de voorpagina van een krant (middels een advertentie) loeigroot uithalen naar je tegenstander.
Tijdens de Verkiezingsavond bij je eindspeech je (Jetten) tijd vrijwel alleen gebruiken om voor de zoveelste keer je tegenstander nog eens goed zwart maken zonder hem te feliciteren met de royale overwinning.
Klopt, dat is alles behalve fatsoen.
De links stemmer is totaal vrij om zonnepanelen op het dak te gooien, een elektrische auto te kopen, geen vlees te eten, niet op vliegvakantie te gaan geen gas te gebruiken etc etc. Daar is geen regeren voor nodig om dat voor je te regelen.Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:41:
[...]
Dus je stelt eigenlijk dat recht stemmers, zwart wit gesteld, meer problemen hebben dan linkse stemmers en hiermee de hoger opgeleiden? Ik denk dat dat een verkeerde conclusie is. Juist onder hoger opgeleide mensen zijn veel problemen, met name mentale problemen.
Naar mijn idee en op basis van een aantal onderzoeken die ik heb gelezen stemmen veel mensen links voor het klimaat en het sociale karakter. Dat heeft niets te maken met uit eten gaan en mooie huizen kunnen veroorloven. Het feit dat rechts de klimaatproblemen niet als probleem zien, laat zien dat de stemmers op deze partij enorm kortzichtig zijn en de officiële wetenschap niet erkennen. Zij denken alleen aan hunzelf: 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke!'. (Ja, zwart wit gesteld uiteraard, maar voor een mooi politiek dialoog is dat wenselijk gezien de huidige politieke partijen zowel links en rechts)
Misschien dan eens beginnen met de plannen te lezen? Sowieso is dat veel slimmer anders krijg je alleen de one-liners die aansluiten bij wat de poster wil laten zien en mis je het geheel. (Al moet ik wel zeggen dat er weinig geheel zit in het programma van de PVV en het vooral om one-liners gaat)Pelox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:47:
[...]
Ik heb het programma van de PVV niet gelezen, wat staat er precies in die fascistische plannen?
[removed]
Dit klopt denk ik wel, maar de tragiek is dat juist rechts de lagere sociaal economische klassen keer op keer in de steek laat.mitsumark schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:33:
[...]
Hoog opgeleide mensen hebben minder financiële problemen en zullen dus (ook) naar andere punten kijken.
Lager opgeleiden stemmen niet PVV omdat ze dom zijn, maar omdat ze (andere) problemen ervaren die de PVV zegt aan te pakken.
Zorgen maken over linkse statements doe je dus pas al je geen zorgen meer hebt over je portemonnee.
Los je dat laatste probleem op, komt er vanzelf weer een verschuiving naar links.
Ik hou me bij mijn eigen partij, in dit geval de VVD. De programma's van de PVV, Bij1, DENK etc heb ik niet gelezen.. Daar staan vast hele vreemde dingen in, maar ik heb geen idee. Is dat eng? Nee, waarom zou dat eng zijn.Miki schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:52:
[...]
Dat jij geen benul hebt over zijn plannen zegt heel veel, eigenlijk wel eng.
Zero.
Standaardpatroon. Als conservatieven inhoudelijk met de rug tegen de muur staan, beginnen ze te drammen over de vormJeroenneman schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:52:
Oei oei, wat een uithaal van links joh.
Het aanhalen van een betoog van Emine zegt genoeg over het standpunt. Die vrouw leeft van polarisatie en slachtoffergedrag, zonde van je betoog.
Lekker makkelijk, alleen dat werkt natuurlijk niet als alles wordt tegengewerkt of er iig geen focus op is om te zorgen dat het milieu niet naar de klote gaat. Want uiteindelijk is het goedkoper om olie op te blijven pompen en te verstoken dan het is om naar elektrisch over te gaan. Probleem is alleen dat dat olie verstoken voor veel problemen en kosten in de toekomst gaat zorgen en sowieso niet houdbaar is voor volgende generaties.Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:53:
[...]
De links stemmer is totaal vrij om zonnepanelen op het dak te gooien, een elektrische auto te kopen, geen vlees te eten, niet op vliegvakantie te gaan geen gas te gebruiken etc etc. Daar is geen regeren voor nodig om dat voor je te regelen.
[removed]
Ik snap niet hoe je tot die conclusie komt op basis van mijn post. Natuurlijk mogen ze demonstreren, dat is gelukkig gewoon toegestaan in dit land (en ik hoop dat dat zo blijft). En of het nu hier in het topic de linkse elite is die PVV stemmers als racistische idioten wegzetten, of Geert Wilders die alle moslims wegzet als terroristen; het is in beide gevallen te triest voor woorden. (Want laten we eerlijk zijn, geen weldenkende moslim gaat op Geert stemmen nadat hij net voor terrorist is uitgemaakt).nwagenaar schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:41:
[...]
Klaarblijkelijk mag alleen de PVV (en zijn achterban) zich beroepen op Vrijheid van Meningsuiting en polariseren van een specifieke groep op basis van hun denkwijze en overtuiging…
Dat is het mooie aan Vrijheid van Meningsuiting, dat werkt beide kanten op ongeacht of je links of rechts bent en zolang het maar binnen de kaders van de wet is.
Saillant detail is dat het enige lid van de PVV die kaders heeft overschreden en daarvoor is beboet.
Ik heb juist het idee dat het andersom is. Sinds Fortuin heeft deze groep een monopolie op de onderwerpen waar verkiezingen over gaan. Het gaat altijd over "buitenlanders". De hele reden dat de PVV zo groot is geworden is dat de VVD de vorige regering liet vallen over "vluchtelingen" (wat juist op dat moment helemaal niet zo'n thema was) en daarmee gelijk de toon zette voor deze campagne.Pelox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:38:
Er is 1 groep in Nederland die al 17 jaar niet serieus genomen is en daar pluk je nu de vruchten van. Zelfs partijen met 1 of 3 zetels nemen we in dit land meer serieus dan de PVV de afgelopen jaren.. dat is heel kwalijk en tja zoals gezegd.. dit is het resultaat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat zegt vooral wat over de zelfingenomenheid van de groep links van het midden. Alle lagen van de bevolking behoren te worden vertegenwoordigd, en de elitaire elite bepaalt niet in welke vorm.Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:20:
[Afbeelding]
Het hele probleem is alleen dat PVV juist uitermate slecht is voor die lager opgeleide mensen. Wat dat betreft vind ik het enigszins wel dom, omdat je dat toch echt uit zijn programma kunt halen en als je enigszins bedenkt wat voor impact het zal hebben, is het overduidelijk dat je jezelf de goot in aan het stemmen bent.mitsumark schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:33:
[...]
[removed]
Je mengen in een discussie zonder te weten waar over het gaat is niet handigPelox schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:55:
[...]
Ik hou me bij mijn eigen partij, in dit geval de VVD. De programma's van de PVV, Bij1, DENK etc heb ik niet gelezen.. Daar staan vast hele vreemde dingen in, maar ik heb geen idee. Is dat eng? Nee, waarom zou dat eng zijn.
Tjah, ik merk hier in het topic dat er vooral voor eigen religie wordt gepredict en acceptatie van een andere mening lastig blijkt te zijn. Ik tag nu hierin jou, maar dat is meer toeval dan specifkek.roffeltjes schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:17:
[...]
Wat?
Je niet senang voelen bij een on-democratische partij is on-democratisch? Jij gaat straks strak in het gelid staan als een Salafistische partij wint?
Ik ben ook geen PVV stemmer, maar had kunnen voorspellen dat zoiets (zij het niet met overmacht) zou gebeuren en dat er vooral 'tegenstemmen' zijn gekomen tegen het jarenlange beleid van de VVD, met verschillende schandalen, vercheidene groot genoeg om de regering te doen klappen, maar toch bleef men zitten.Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:25:
[...]
Natuurlijk heb je xenofobische trekjes als je op Wilders stemt. Dat is een feit wat niemand kan ontkennen. Maar het laat wel heel goed zien dat de minder slimme Nederlander op dit soort extreem rechtse partijen stemt. Dit krijg je dus van jarenlang vvd beleid waarop bezuinigd werd op het onderwijs. Het ligt allemaal weer aan de vvd!
Amen.Mesque schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:27:
[...]
Inderdaad.. ik ben hoogopgeleid en heb geen PVV gestemd (wel VVD..), merk wel dat ik echt moeite heb met dit verongelijkte en alwetende toontje van links-stemmers. De suggestie wordt ook gewekt dat links stemmen het enige moreel juiste is. Een heel groot deel van de samenleving is klaar met een bepaald aantal zaken/wil die anders zien in Nederland, en zij hebben op basis daarvan hun stem uitgebracht. Het wegzetten van die groep als laagopgeleid en dus eigenlijk te dom of te stemmen of als racistisch vind ik eigenlijk echt ondemocratisch en erg misplaatst.
En het is vooral de PVV die al jaren dit soort berichten uit. En dan toch benoemen dat de groep links zelfingenomen isLinkser schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:58:
[...]
Dat zegt vooral wat over de zelfingenomenheid van de groep links van het midden. Alle lagen van de bevolking behoren te worden vertegenwoordigd, en de elitaire elite bepaalt niet in welke vorm.
Dit soort berichten is waarom de PVV gaat groeien.
[ Voor 16% gewijzigd door redwing op 24-11-2023 09:10 ]
[removed]
stop met verwijzen naar anderen.... D66 (zo'n beetje heel de campagne)DevWouter schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:51:
Ik zit met stijgende verbazing de laatste pagina’s te lezen: Blijft extreem rechts zelfs bij winst slachtoffer gedrag vertonen?
Neem eens verantwoordelijkheid. Stop met verwijzen naar anderen en leg uit waarom de plannen van Wilders zouden werken. Ik snap dat het lastig is gezien hij weinig heeft, maar concentreer je dan op die plannen die wel zouden kunnen werken.
Toon jezelf voor de verandering eens als een winnaar en blijf niet hangen in slechte verliezer, dat mocht bij de vorige verkiezingen, maar niet deze. Het merendeel van de kamer zal een kabinet van Wilders op de meeste punten bestrijden, maar niet alles. Dus pak je winst en doe er eens wat mee. De tijd van krokodillen tranen voor jullie zijn voorbij.
Het is goed mogelijk dat ik door mijn politieke keuzes heb bijgedragen aan jouw problemen. Maar jij blijft verantwoordelijk voor je eigen politieke keuzes. Blijkbaar is dat "links" en "elitair", ik vind het iets wat ieder kind van zes al begrijpt.Linkser schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:07:
Blijf je dat doen als maatschappij dan komen er alleen maar meer sympathisanten bij want de problemen worden niet besproken laat staan opgelost, easy as that.
Blijkbaar woon ik ineens in Den Haag._Bailey_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:16:
Heb t al eerder aangegeven hier; 1 ding is Links in Den Haag tótaal wereldvreemd ; zelfreflectie
Nou nee, dat is zoals de linkse stemmer er tegenaan kijkt. Wat degene zegt waarop je reageert is dat de 'aard van de problemen' van een hele grote groep rechtste stemmers vooral ondergesneeuwd is in alles rondom klimaat en noem het maar op.Orangelights23 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:41:
[...]
Dus je stelt eigenlijk dat recht stemmers, zwart wit gesteld, meer problemen hebben dan linkse stemmers en hiermee de hoger opgeleiden? Ik denk dat dat een verkeerde conclusie is. Juist onder hoger opgeleide mensen zijn veel problemen, met name mentale problemen.
Naar mijn idee en op basis van een aantal onderzoeken die ik heb gelezen stemmen veel mensen links voor het klimaat en het sociale karakter. Dat heeft niets te maken met uit eten gaan en mooie huizen kunnen veroorloven. Het feit dat rechts de klimaatproblemen niet als probleem zien, laat zien dat de stemmers op deze partij enorm kortzichtig zijn en de officiële wetenschap niet erkennen. Zij denken alleen aan hunzelf: 'ikke, ikke, ikke en de rest kan stikke!'. (Ja, zwart wit gesteld uiteraard, maar voor een mooi politiek dialoog is dat wenselijk gezien de huidige politieke partijen zowel links en rechts)
Dus de stem is gebaseerd op:Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:42:
[...]
Vanwege de gematigde toon tijdens de campagne en Wilder die bereid is die punten te laten varen. Dat heeft PVV tot een realistische optie gemaakt voor velen.
excuses, ik bedoelde de linkse partijen welke werkzaam zijn in een gebouw dat in Den Haag staat.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:03:
[...]
[...]
Blijkbaar woon ik ineens in Den Haag.
Kinda proofing my point dat rechts zich als een slechte verliezer opstelt._Bailey_ schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:03:
[...]
stop met verwijzen naar anderen.... D66 (zo'n beetje heel de campagne)
toon jezelf eens een waardige verliezer... D66
en blijf niet hangen in een slechte verliezer.... D66, Jetten, al hélemaal in zijn allerlaatste speech.
Wilders roeptoetert ook al jaren dingen die werkelijk geen hout snijden, dat wordt vaak genoeg aangehaald door mensen op rechts.
Maar kom op, als iemand zich als een totaal slechte verliezer heeft getoond is het Jetten wel deze Verkiezingen.
Timmermans had het keurige fatsoen de winnaar direcht te feliciteren.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dan ben je wel echt een kneus als je in die gematigde toon trapt. Wilders is een extremist met extremistische ideeën. Ik neem aan dat de kiezer dáárvoor heeft gekozen, en door dat ‘milde’ heen prikt.Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:42:
Vanwege de gematigde toon tijdens de campagne en Wilder die bereid is die punten te laten varen. Dat heeft PVV tot een realistische optie gemaakt voor velen.
Er wordt ook niet geluisterd, en Wilders gaat dat ook niet voor elkaar krijgen. Het probleem is nl. dat Wilders al in zijn partij-programma heeft staan dat ie de meeste problemen waar mensen over vallen niet op gaat lossen.Linkser schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:07:
[...]
Dan begrijp je het niet, het gaat erom dat er niet geluisterd wordt door links en dat de PVV stemmers nu als racisten worden weggezet of als dom worden beschouwd. Blijf je dat doen als maatschappij dan komen er alleen maar meer sympathisanten bij want de problemen worden niet besproken laat staan opgelost, easy as that.
Pro-Palestijns en pro-Hamas gelijk stellen geeft het nivo wel weer aan. Er zijn maar heel weinig mensen/partijen pro-Hamas, er zijn er wel genoeg die Pro-Palestijns zijn en aangeven dat het probleem voor een (groot) deel door Israel is ontstaan (wat ook overduidelijk het geval is, er is daar niet 1 schuldige)Toevoegend; de pro-Hamas beweging bij de linkse vrienden heeft ook veel mensen het PVV kamp ingejaagd, het zou verstandig zijn door snel wat reflectie op toe te passen want ook in Utrecht waren ze weer van de partij.
[removed]
Dat kan zo zijn, maar ze verwoordt het probleem hier uitstekend. Jammer van je geloofwaardigheid hierin.Linkser schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:55:
[...]
Het aanhalen van een betoog van Emine zegt genoeg over het standpunt. Die vrouw leeft van polarisatie en slachtoffergedrag, zonde van je betoog.
Wat ik een beetje beproef is dat er ontzettend veel op de PVV is gestemd enkel en alleen vanwege het migratiestandpunt.mitsumark schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:33:
[...]
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq