Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

Deruxian schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:09:
Een vraag voor de PVV stemmers:

-hoe denken jullie het klimaatprobleem op te lossen ?
PVV stemmers zien het probleem waarschijnlijk niet. Welk probleem zei u...? :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:01
Trishul schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:36:
Is Wilders eigenlijk al gefeliciteerd door buitenlandse presidenten?
Ben op de hoogte van de felicitaties door extreemrechtse leiders in Europa, maar hoe zit het met buitenlandse presidenten?
Volgens mij doen ze dat pas wanneer iemand president wordt. Dus na de installatie.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:06
Kist schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:30:
[...]

Ik vind het persoonlijk pijnlijk dat mensen er zo over denken. Geloof/religie is absoluut niet 1 van de grote problemen in onze samenleving. Maar de onderliggende houding bij die mening is dat wel.
Zelf geen PVV stemmer en misschien spreek ik voor een ander, maar hier sla je de plank denk ik toch voor een groot deel mis.

1. Ik denk dat een hele hoop mensen de oververtegenwoordiging van bepaalde groepen mensen in de criminaliteitscijfers niet leuk vinden.
2. Mensen zijn de overlast van asielzoekers uit veilige landen helemaal zat.
3. Er zijn zat moslims die netjes geïntegreerd zijn. Maar er zit ook een groep bij die de traditionele waarden van de Islam hoger in het vaandel hebben dan de waarden die wij in Nederland hanteren. En dat botst.

Het is niet perse het geloof waar ze tegen zijn. Het is de overkoepelende paraplu waar deze problemen onder vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Louwke schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:44:
[...]

Volgens mij doen ze dat pas wanneer iemand president wordt. Dus na de installatie.
Precies. Anders kunnen ze Omtzigt, Timmermans en Vd Plas ook gaan feliciteren met hun zetelwinsten.

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
Deruxian schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:33:
[...]

Ergens moet je beginnen. Sommige zaken zijn wat mij betreft aantoonbaar schadelijk:
-huidige vleesconsumptie
-plastic wegwerpmaatschappij
-auto-gebruik

En nee, ik wil niet iedereen vega wordt of zijn auto inlevert of nooit meer iets koopt. Maar zo gaat het niet goed. En het ontkennen -terwijl je donders goed weet hoe het zit- en dit aan de “GeWONe MAn” te verkopen onder het mom van “ze pakken het je allemaal af” zou strafbaar moeten zijn.
Tja. Ik lees dit soort zaken altijd en vraag ik me altijd af hoe mensen zo erg navelstaren.

Ongeacht wat wij hier doen qua mindering gaat de bevolkingsgroei en welvaartsgroei in delen van Azië en Afrika bepalen wat er qua mensenlijke invloed op de klimaat verandering gaat plaats vinden.
Het enige realistische wat wij kunnen doen is nieuwe technologiën ontwikkelen die dat mogelijk gaat maken zonder extreme vervuiling.
Dit is zowel ecologisch als economisch de enige zinnige weg om te bewandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:18
Robkazoe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:45:
[...]

Zelf geen PVV stemmer en misschien spreek ik voor een ander, maar hier sla je de plank denk ik toch voor een groot deel mis.

1. Ik denk dat een hele hoop mensen de oververtegenwoordiging van bepaalde groepen mensen in de criminaliteitscijfers niet leuk vinden.
2. Mensen zijn de overlast van asielzoekers uit veilige landen helemaal zat.
3. Er zijn zat moslims die netjes geïntegreerd zijn. Maar er zit ook een groep bij die de traditionele waarden van de Islam hoger in het vaandel hebben dan de waarden die wij in Nederland hanteren. En dat botst.

Het is niet perse het geloof waar ze tegen zijn. Het is de overkoepelende paraplu waar deze problemen onder vallen.
Toch wel frappant dat jij inzoomt op de Islam terwijl het voorstel is ook Christendom en Jodendom te verbieden.

*knip*, te onvriendelijk

En uiteraard is een ander dingetje dat verbieden van een geloof alleen maar gaat leiden tot meer extremisme, maar goed, we proberen duidelijk geen probleem op te lossen, maar om een bevolkingsgroep te treiteren.

[ Voor 12% gewijzigd door NMH op 24-11-2023 14:51 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:06
roffeltjes schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:52:
[...]

Toch wel frappant dat jij inzoomt op de Islam terwijl het voorstel is ook Christendom en Jodendom te verbieden.

*knip*
Geert heeft volgens mij niets met het Christendom en Jodendom en richt zijn pijlen op de Islam. En de stemmers van PVV hebben denk ik net zo'n min een mening over christenen of joden.

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 24-11-2023 14:51 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Robkazoe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:53:
[...]

Geert heeft volgens mij niets met het Christendom en Jodendom en richt zijn pijlen op de Islam. En de stemmers van PVV hebben denk ik net zo'n min een mening over christenen of joden.
Hij heeft toch een dingetje met Israël? Of is dat puur omdat ze beiden moslims minder aardig vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09
Trishul schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:36:
Is Wilders eigenlijk al gefeliciteerd door buitenlandse presidenten?
Ben op de hoogte van de felicitaties door extreemrechtse leiders in Europa, maar hoe zit het met buitenlandse presidenten?
In ieder geval door Orban.....

• roffeltjes
[...]

Okay, je hebt dus de vraag/aanleiding niet begrepen en ging daarom vanuit de reflex reageren. Het gaat hier om mensen die een totaal geloofsverbod voorstaan.

Jij bent meer voor het treiteren van een specifieke bevolkingsgroep dan een algeheel geloofsverbod, want geen van jouw drie punten worden hierdoor beïnvloed.

[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 23-11-2023 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ashilh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:48:
[...]

Tja. Ik lees dit soort zaken altijd en vraag ik me altijd af hoe mensen zo erg navelstaren.

Ongeacht wat wij hier doen qua mindering gaat de bevolkingsgroei en welvaartsgroei in delen van Azië en Afrika bepalen wat er qua mensenlijke invloed op de klimaat verandering gaat plaats vinden.
Het enige realistische wat wij kunnen doen is nieuwe technologiën ontwikkelen die dat mogelijk gaat maken zonder extreme vervuiling.
Dit is zowel ecologisch als economisch de enige zinnige weg om te bewandelen.
Als ik dit lees vraag ik me altijd af hoe mensen vervuiling voor zich zien, slaat het nooit neer? Blijft het niet in en rondom steden hangen? Hoe werkt deze logistiek?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:55:
[...]

Hij heeft toch een dingetje met Israël?
Dat is zijn sponsor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:52
[...]Geert heeft volgens mij niets met het Christendom en Jodendom en richt zijn pijlen op de Islam. En de stemmers van PVV hebben denk ik net zo'n min een mening over christenen of joden.
Uit het verkiezingsprogramma van de PVV:
De PVV wil voor u:
• We leggen grondwettelijk vast dat onze Joods-christelijke en humanistische wortels de dominante en leidende cultuur vormen in Nederland

Lijkt mij dat ie er toch wel iets mee heeft.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
*knip*, graag de volgende keer een TR.

[ Voor 31% gewijzigd door NMH op 24-11-2023 14:51 ]

Zero.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Met een bochtje via een omweg via de US bij het begin van zijn partij. Hoe de financiering nu precies loopt heb ik niet helemaal duidelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:25
Louwke schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:44:
[...]

Nou volgens mij wordt de lijsttrekker van de grootste partij altijd gefeliciteerd door Europese, Amerikaanse en Aziatische presidenten. Nog niks van gezien, of ja, Orban van Hongarije, maar goed ze houden beiden van nationaal-rechts en Hongaarse vrouwen. Waar zijn de felicitaties van de presidenten van bv. Duitsland, België, Frankrijk, VK, VS, enz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashilh
nst6ldr schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:59:
[...]

Als ik dit lees vraag ik me altijd af hoe mensen vervuiling voor zich zien, slaat het nooit neer? Blijft het niet in en rondom steden hangen? Hoe werkt deze logistiek?
Het werkt door realistische doelen na te streven en het onderwerp niet als nihilistische propaganda te gebruiken, of goedkoop deugen, beide de grote hordels voor acceptatie van het probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:42
wowly schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:11:
[...]

Dat is erg vervelend voor je. Ik ken buiten jou niemand die dat heeft meegemaakt, maar wil graag van je aannemen dat dit is gebeurd! In die tijd werkte ik in budelschoot in de praktijk en heb ook veel asielzoekers behandeld (veelal met martelwonden zoals mensen die gedwongen werden een jaar in een ruimte van 1 bij 1 meter te verblijven, of met vleeshaken aan hun achillespezen zijn opgehangen) en had hier altijd zeer goede samenwerkingen mee. Ook had je toen nog enkele gelukszoekers wat in die tijd nog kon en werd toegelaten. Mijn pa werkte als vrijwilliger in dat centrum voor vele jaren. Er gebeurde daar regelmatig wat in termen van scheldpartijen tussen mensen onderling, maar zoals nu met de AMA’s was toen nog niet. Budel dorplein heeft destijds na zeer grote scepsis dat centrum omarmd en is een voorbeeld geweest voor anderen. Later kwamen daar vooral asielzoekers die reeds asiel hadden gekregen en wachtten op een woon en verblijfplaats.

Net op de radio waren er mensen te horen uit Budel over wat ze van de uitslag vonden. Zo was er een heer die blij was met de winst, we konden niet meer savonds pinnen in Budel. Nu weet jij dat in Budel al jaren savonds niet meer kan worden gepind……. Om maar aan te geven hoe Budel in dit debat wordt misbruikt….

En even voor de duidelijkheid, sissen vind ik een van de meeste denigrerende en vrouwonvriendelijke dingen die er zijn. Op de een of andere manier vind ik de achterbaksheid ervan nog wel het meest stuitend. Ze zullen het nooit doen als er een kerel in de buurt loopt….
Wat jij beschrijft zijn mensen met echt een reden om te vluchten. Mensen die anders niet meer in leven zouden zijn, waarschijnlijk. Dat zijn anderen dan de velen die nu in het azc in Budel zitten dat zul jij zelf ook wel weten. En daarom is hun motivatie/gedrag ook anders. In Dorplein zaten ook lang echte vluchtelingen. Maar Budel is zoals Ter Apel geen standaard azc, maar een berucht azc. Ik ken toevallig via via iemand die parttime op de kazerne werkt en moet bepalen wie er kans heeft op een verblijfsvergunning en wie niet (wat enorm slopend is door hoe dat allemaal gaat, meer dan parttime trekt ze echt niet). Velen hebben er geen kans op en weten dat ook, ze hebben helemaal niets te verliezen. En waarschijnlijk een hekel aan Nederland door de afwijzing ook nog. En dat is ook wat ze in Maarheeze zien met de explosieve winkel diefstallen. Niet zomaar dat de uitbaters van de Jumbo daar stopten. Ik ging daar zelf vaker naar de Jumbo want dat lag op de route en ik kwam daar zo vaak de politie tegen.

Ik ben geen pvv stemmer, nooit gedaan ook nu niet want ik vind Wilders redelijk waardeloos. Maargoed hier moet iets mee gebeuren want dit gaat op een verkeerde manier escaleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Trishul schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:04:
[...]

Nog niks van gezien, of ja, Orban van Hongarije, maar goed ze houden beiden van nationaal-rechts en Hongaarse vrouwen.
Fcking lol 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:21
Trishul schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:04:
[...]

Nou volgens mij wordt de lijsttrekker van de grootste partij altijd gefeliciteerd door Europese, Amerikaanse en Aziatische presidenten. Nog niks van gezien, of ja, Orban van Hongarije, maar goed ze houden beiden van nationaal-rechts en Hongaarse vrouwen. Waar zijn de felicitaties van de presidenten van bv. Duitsland, België, Frankrijk, VK, VS, enz?
Weet ik niet hoor, kan me iig niet herinneren met Rutte. Wat je nu ziet zijn gewoon gelieerde partijen uit Europese landen. Biden zal het echt een worst wezen zo lang hij niet weet wie hij mee moet praten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:05
ZieMaar! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:36:
[...]

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan met statushouders die een baan in Nederland zochten. Ik hielp ze daarbij, met opstellen van cv’s, maar meer nog algemene gebruiken rondom werk zoeken. Dat waren allemaal hoogopgeleide mensen, die prima Nederlands spraken, maar toch heb je geen idee hoe ingewikkeld het in Nederland is, zelfs voor die groep. Laat staan voor de minder hoogopgeleide of wat oudere statushouders.

Juist op dit punt is het pure beeldvorming en het uitvergroten van uitwassen wat de PVV in de kaarten speelt.
Iedereen heeft allemaal ontzettend veel ervaring met statushouders met de meest geweldige opleidingen. We kennen het nu allemaal wel, de interviews in de kranten met die ene chirurg uit Syrië of Iran en nog meer tranentrekkers. Niemand beweert ook dat die mensen er niet tussen zitten, daar heeft elk weldenkend mensen ook niets op tegen.

Jij hebt jouw ervaringen, net als ik en ik woon vlak naast twee tijdelijke AZC's die ons zijn opgedrongen. Opgeteld zo'n 500 mensen die hier nu door de wijken struinen waarvan je vrij makkelijk kunt stellen dat het merendeel nog nooit de binnenkant van een school heeft gezien.

Dit is wat het grootste gedeelte van Nederland dus gewoon niet meer wilt. Dit gaat niet om die hartchirurg uit Syrië. En het heeft geen zin om te doen alsof deze mensen niet doorreizen naar Nederland. Dat is namelijk gewoon een feit, ik zie ze hier elke dag lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:46
Justevo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:09:
[...]
Iedereen heeft allemaal ontzettend veel ervaring met statushouders met de meest geweldige opleidingen. We kennen het nu allemaal wel, de interviews in de kranten met die ene chirurg uit Syrië of Iran en nog meer tranentrekkers. Niemand beweert ook dat die mensen er niet tussen zitten, daar heeft elk weldenkend mensen ook niets op tegen.

Jij hebt jouw ervaringen, net als ik en ik woon vlak naast twee tijdelijke AZC's die ons zijn opgedrongen. Opgeteld zo'n 500 mensen die hier nu door de wijken struinen waarvan je vrij makkelijk kunt stellen dat het merendeel nog nooit de binnenkant van een school heeft gezien.

[YouTube: Dramatic Video of Migrants Trying to Enter Spain]
Dit is wat het grootste gedeelte van Nederland dus gewoon niet meer wilt. Dit gaat niet om die hartchirurg uit Syrië. En het heeft geen zin om te doen alsof deze mensen niet doorreizen naar Nederland. Dat is namelijk gewoon een feit, ik zie ze hier elke dag lopen.
Deze mensen krijgen nu ook al geen verblijfsvergunning. Welke magische truc gaat Wilders toepassen dat ze of niet meer komen of terug gaan?

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:55:
[...]

Hij heeft toch een dingetje met Israël? Of is dat puur omdat ze beiden moslims minder aardig vinden?
Hij heeft in zijn jongere jaren een tijd in Israël gewerkt op zo'n kiboetsj geval. Hij heeft zeker wel een dingetje met Israël inderdaad.

• Pelox
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:11:
[...]

Deze mensen krijgen nu ook al geen verblijfsvergunning. Welke magische truc gaat Wilders toepassen dat ze of niet meer komen of terug gaan?
Prioriteiten verleggen? Het is nu geen prioriteit, straks misschien wel.

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walletje-w
  • Laatst online: 14-09 22:39
Pelox schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:16:
[...]

Prioriteiten verleggen? Het is nu geen prioriteit, straks misschien wel.
Het was afgelopen jaren ook prioriteit. Waarom vloog Mark Rutte anders naar Tunesië om een deal te bewerkstelligen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ashilh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:05:
[...]

Het werkt door realistische doelen na te streven en het onderwerp niet als nihilistische propaganda te gebruiken, of goedkoop deugen, beide de grote hordels voor acceptatie van het probleem.
Wat zie jij als doel als het niet de bedoeling is om schade te beperken?

Als je een vlam in de pan hebt in de keuken, is het dan geen realistisch doel om te voorkomen dat het huis afbrand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
walletje-w schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:18:
[...]

Het was afgelopen jaren ook prioriteit. Waarom vloog Mark Rutte anders naar Tunesië om een deal te bewerkstelligen?
Om voor de gek gehouden te worden, die pakken enkel het geld aan en doen verder helemaal niks.

Ik heb het over nationale prioriteiten. Dus meer controle en meer opsporen en uitzetten. Wat nu niet het geval is. Nu gedogen we alles, dat zal misschien anders worden. Dus prioriteiten van verschillende instanties aanpassen.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Pelox schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:28:
[...]

Om voor de gek gehouden te worden, die pakken enkel het geld aan en doen verder helemaal niks.
Nieuws niet gevolgd?
In stunning move, Tunisia snubs Brussels and refunds €60 million in EU aid

Wilders zal zeker meer success hebben, niets te bieden hebben (want geen ontwikkelingshulp) maar wel iets van ze willen werkt altijd goed d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2023 20:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Pelox schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:28:
[...]

Ik heb het over nationale prioriteiten. Dus meer controle en meer opsporen en uitzetten. Wat nu niet het geval is. Nu gedogen we alles, dat zal misschien anders worden. Dus prioriteiten van verschillende instanties aanpassen.
Uitzetten waar naar toe? Het is verrek lastig om onwelwillende asielzoekers uit te zetten. Ze flikkeren hun paspoort weg en geen land wil ze hebben. Over de grens bij Belgie dumpen? Het wordt nu met een uitzetbonus geprobeerd, klein zakje geld meegeven in ruil voor medewerking. Dat werkt een beetje en is ook niet optimaal.

Volgens mij staat in het PVV programma dat illegalen opgesloten moeten worden. Wellicht helpt dat, maar lijkt me een dure vorm van bed bad en brood.

• Brazos
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:17:
[...]

.

Bijna alle problemen waarmee Nederland momenteel kampt zijn beleidsissues. En het wegsturen van 10% van de 220.000 migranten per jaar (dat zijn de vluchtelingen) gaat daar echt heel weinig in betekenen.
Die getallen zijn wel een beetje misleidend, omdat in die 220.000 mensen ook een deel studenten en arbeidsmigranten zitten die hier een seizoen werken of jaar(tjes) studeren terwijl de asielzoekers bijna allemaal permanent blijven in Nederland.

En van alle migranten die zich vestigen in Nederland is ongeveer 25% asielzoeker. Dus dat is best een deel. Daarnaast heeft die groep ook een andere uitwerking dan de andere groep. Ze gaan namelijk niet alleen verspreid in de randstad wonen, maar op grote hopen in kleine dorpen. Ze gaan niet in particuliere huur- of koopwoningen zitten maar in sociale huurwoningen (ten koste van mensen die daar al jaren voor op de wachtlijst staan).

Denk dat het effect dus wel iets meer dan 'heel weinig' is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 23:50
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:11:
[...]

Veiligelanders en dublinclaimanten geen opvang of zeer sobere opvang bieden. Andere Europese landen lukt dat ook, daar loopt dan gelijk de aanmeldingen van deze groep terug.
En andere aanzuigende werking waar ik regelmatig mee geconfronteerd wordt in mijn werk zijn de Dublinclaimanten die vanuit bijv. Duitsland doorreizen naar Nederland omdat hier de leeftijd voor gezinshereniging van kinderen het hoogst is van heel Europa. 18+ kun je laten komen nadat je zelf een vergunning hebt, in andere landen kan dat niet. Dat is de reden dat NL nummer 1 met gezinsherenigingen van de EU.
Ook is Nederland één van de weinige landen waar je na 5 jaar al een permanente vergunning kunt krijgen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Pelox
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:39:
[...]

Volgens mij staat in het PVV programma dat illegalen opgesloten moeten worden. Wellicht helpt dat, maar lijkt me een dure vorm van bed bad en brood.
In een "normale" Nederlandse penitentiaire inrichting wel. Dus dat moet dan anders.

Zero.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Brazos schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:44:
[...]

Die getallen zijn wel een beetje misleidend, omdat in die 220.000 mensen ook een deel studenten en arbeidsmigranten zitten die hier een seizoen werken of jaar(tjes) studeren terwijl de asielzoekers bijna allemaal permanent blijven in Nederland.

En van alle migranten die zich vestigen in Nederland is ongeveer 25% asielzoeker. Dus dat is best een deel. Daarnaast heeft die groep ook een andere uitwerking dan de andere groep. Ze gaan namelijk niet alleen verspreid in de randstad wonen, maar op grote hopen in kleine dorpen. Ze gaan niet in particuliere huur- of koopwoningen zitten maar in sociale huurwoningen (ten koste van mensen die daar al jaren voor op de wachtlijst staan).

Denk dat het effect dus wel iets meer dan 'heel weinig' is.
De sociale woningvoorraad afbouwen is een rechtse VVD keuze geweest. Verkopen aan de inwoners, want dat is beter voor ze. Plus extra belasting op de woningcoorporaties om de begrotingsgaten voor rechtse hobbies af te dichten en de sociale markt is tot stilstand gekomen. En nu het begint te knellen wordt er niet naar de oorzaken gekeken maar wijzen we gewoon naar asielzoekers. Die daar die zijn de schuld dat er een lange wachtlijst is.

Helaas is het gewoon jarenlang beleid van de VVD geweest en dat los je niet op door te steggelen over immigratie maar door meer woningen te bouwen.

• HEY_DUDE
Pelox schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:49:
[...]

In een "normale" Nederlandse penitentiaire inrichting wel. Dus dat moet dan anders.
Wat stel je voor of wat wil de PVV?

• Ashilh
nst6ldr schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:27:
[...]

Wat zie jij als doel als het niet de bedoeling is om schade te beperken?

Als je een vlam in de pan hebt in de keuken, is het dan geen realistisch doel om te voorkomen dat het huis afbrand?
Welke beperking van schade? Er wordt op dit moment met de huidige oplossingen enkel schade verplaatst en die verplaatsing wordt gebruikt voor goedkope emotie om stemmen te winnen.

De geopolitieke realiteit is dat de enige oplossing die globaal werkbaar gaat zijn volledig in het eigenbelang van diverse moeilijke spelers zal moeten staan.
Ergo de verkoop/gift van kant en klare oplossingen die dezelfde economische waarde / gemak van implementatie gaan hebben als de huidige fossiele technologie.

Het huis staat niet in de brand. We staan te kijken naar een bom die over 40/55 jaar afgaat en we zijn bezig met geneuzel in de marge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:52:
[...]

Wat stel je voor of wat wil de PVV?
Zo sober en minimaal mogelijk zou ik zeggen. Ze zijn tenslotte illegaal in Nederland. Je moet het zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Geen idee wat de PVV wil.

Zero.

• HEY_DUDE
Cobb schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:49:
[...]

Veiligelanders en dublinclaimanten geen opvang of zeer sobere opvang bieden. Andere Europese landen lukt dat ook, daar loopt dan gelijk de aanmeldingen van deze groep terug.
En andere aanzuigende werking waar ik regelmatig mee geconfronteerd wordt in mijn werk zijn de Dublinclaimanten die vanuit bijv. Duitsland doorreizen naar Nederland omdat hier de leeftijd voor gezinshereniging van kinderen het hoogst is van heel Europa. 18+ kun je laten komen nadat je zelf een vergunning hebt, in andere landen kan dat niet. Dat is de reden dat NL nummer 1 met gezinsherenigingen van de EU.
Ook is Nederland één van de weinige landen waar je na 5 jaar al een permanente vergunning kunt krijgen.
Welke landen zijn dat en hoe ziet zo'n sobere opvang eruit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:08

ZieMaar!

Moderator General Chat
Justevo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:09:
[...]

[YouTube: Dramatic Video of Migrants Trying to Enter Spain]
Je mist mijn punt volledig. Het ging erover dat er weinig statushouders een baan hebben. Ik geef aan dat het voor de slimme, hoogopgeleide en goed nederlands sprekende statushouders al verrekte moeilijk is, laat staan voor de rest.

Ik woon ook vlak bij een AZC en heb gelukkig 0,0 last. Vind het ook lastig om hun opleidingsniveau in te schatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ashilh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:53:
[...]

Welke beperking van schade? Er wordt op dit moment met de huidige oplossingen enkel schade verplaatst en die verplaatsing wordt gebruikt voor goedkope emotie om stemmen te winnen.

De geopolitieke realiteit is dat de enige oplossing die globaal werkbaar gaat zijn volledig in het eigenbelang van diverse moeilijke spelers zal moeten staan.
Ergo de verkoop/gift van kant en klare oplossingen die dezelfde economische waarde / gemak van implementatie gaan hebben als de huidige fossiele technologie.

Het huis staat niet in de brand. We staan te kijken naar een bom die over 40/55 jaar afgaat en we zijn bezig met geneuzel in de marge.
Gewoon nieuwsgierig: waar heb je die wijsheid vandaan?

• Cobb
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:54:
[...]

Welke landen zijn dat en hoe ziet zo'n sobere opvang eruit?
Belgie
https://eenvandaag.avrotr...arschijnlijk-wel-mee-weg/

Italie
https://www.ad.nl/binnenl...ren-naar-italie~af0d20d3/

Griekenland
https://verblijfblog.nl/n...lzoekers-aan-griekenland/

Frankrijk noodgedwongen
https://www.wyniasweek.nl...k-asielzoekers-op-straat/

Je zou in Nederland de opvang kunnen versoberen door deze groep dagelijks zich te moeten laten melden, na 21.00 tot 07.00 niet meer buiten de hekken te laten.
De RVA (zakgeld , medische zorg e.d) te verminderen ten opzichte van de echte asielzoeker.
Alleen plaatsen op AZC locaties achteraf en niet in de buurt van een stad of dorpskern.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Brazos
  • Niet online
[...]

De sociale woningvoorraad afbouwen is een rechtse VVD keuze geweest. Verkopen aan de inwoners, want dat is beter voor ze. Plus extra belasting op de woningcoorporaties om de begrotingsgaten voor rechtse hobbies af te dichten en de sociale markt is tot stilstand gekomen. En nu het begint te knellen wordt er niet naar de oorzaken gekeken maar wijzen we gewoon naar asielzoekers. Die daar die zijn de schuld dat er een lange wachtlijst is.

Helaas is het gewoon jarenlang beleid van de VVD geweest en dat los je niet op door te steggelen over immigratie maar door meer woningen te bouwen.
Dat klopt helemaal. Maar tegelijkertijd is dat niet het enige probleem. Je kunt ook niet eeuwig door blijven bouwen, en met de huidige migratieomvang valt er ook niet tegenop te bouwen.

Je zou elk jaar ~50.000 woningen moeten bouwen alleen om het huidige tekort instand te houden. Dat betekent dat je in 8 jaar een stad als Amsterdam hebt bijgebouwd en nog steeds met een enorm tekort zit.

Eigenlijk moeten we de komende 8 jaar nog 2 steden zo groot als Amsterdam bijbouwen om ook het tekort op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:59

Amphiebietje

In de blubber

Brazos schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:17:
[...]

Dat klopt helemaal. Maar tegelijkertijd is dat niet het enige probleem. Je kunt ook niet eeuwig door blijven bouwen, en met de huidige migratieomvang valt er ook niet tegenop te bouwen.

Je zou elk jaar ~50.000 woningen moeten bouwen alleen om het huidige tekort instand te houden. Dat betekent dat je in 8 jaar een stad als Amsterdam hebt bijgebouwd en nog steeds met een enorm tekort zit.

Eigenlijk moeten we de komende 8 jaar nog 2 steden zo groot als Amsterdam bijbouwen om ook het tekort op te lossen.
En hoeveel (kantoor)panden staan er leeg in NL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Fornoo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:39:
[...]...De arbeiders hebben de gevolgen hiervan als eerste ervaren. Die zagen hun lonen niet meer met dezelfde tred meestijgen als de rest van Nederland. En bedankte om voor een habbekrats hun handen vuil te maken. In plaats van de lonen destijds te verhogen, is er besloten om goedkope arbeiders uit het buitenland te halen. Waarmee de onderhandelingspositie van deze arbeiders werd ondermijnt. "Wil jij niet werken voor dit loon, dan halen we wel iemand uit het buitenland die dat wel wil." Links had hier vanaf het begin hard tegen moeten ageren. In plaats daarvan koos links ervoor om de Nederlandse arbeider als racist weg te zetten. Tolerantie was immers het adagium. Waarmee tegelijk de positie van de daadwerkelijke vluchtelingen werd ondermijnt...
Ik kan mij nog een discussie tussen een politicus en een vakbondsleider herinneren in een politiek praatprogramma, ik meen 'Het Capitool'. Het was ten tijde van de grote ontslagrondes die tijd in met name de scheepsbouw. De man vertelde een anekdote over Ali en Arie. Twee lassers, die op dezelfde baan solliciteerden, maar Arie viste achter het net en Ali kreeg de baan, want goedkoop en geen gezeik. Sterker nog, 'positieve' discriminatie werd steeds meer bon ton en het dreef Arie rechtstreeks in handen van partijen die een eind wilden maken aan het importeren van goedkope arbeidskrachten. Alleen Arie was destijds nog niet met velen. En de enige politieke keuze die hij op dat moment had was Hans Janmaat. Een politicus die opzien baarde voor zijn, in die tijd, schokkende opmerkingen over buitenlanders. Het leverde ook een aanslag tegen hem op.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:05
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:23:
[...]

https://twitter.com/paroo...5lKnu9vFWKmDjG2r09KQ&s=19
"Donderdagavond demonstratie op de Dam tegen verkiezingsuitslag"
Nee, niet dezelfde demonstratie, I know.
Nou, de harde kern van Utrecht is ook aanwezig, denk dat ze een paar rechtse aan de linkse gaan geven :)

System | Racing is in my Blood

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:21
[...]

We hoeven ook zeker niet eindeloos te bouwen hoor. Even de vergrijzing door en er zal weer genoeg beschikbaar zijn :X Vergeet niet dat zonder migratie we een negatieve bevolkingsgroei hebben. Dat is ook niet helemaal jofel op de lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:35:
[...]

We hoeven ook zeker niet eindeloos te bouwen hoor. Even de vergrijzing door en er zal weer genoeg beschikbaar zijn :X Vergeet niet dat zonder migratie we een negatieve bevolkingsgroei hebben. Dat is ook niet helemaal jofel op de lange termijn.
Dat zou eigenlijk niet zo erg zijn, met wat minder mensen wordt dit land wel wat leefbaarder en prettiger.

Maar dat is niet echt aan de orde, de bevolking van Nederland groeit enorm. De natuurlijk krimp is maar klein en het migratiesaldo is veel groter. We wonen nu met 18 miljoen mensen in Nederland. Tegen 2030 zitten we op 19 miljoen met de huidige koers.

• Fiber

Fiber

[...]

Er is volgens mij woonruimte zat in Nederland. Alleen de verdeling is wat scheef en de woningen staan niet allemaal op de meest handige plek. Vooral veel ouderen wonen alleen of met z'n tweeën in een groot huis wat ze maar voor een deel gebruiken. Is hun goed recht natuurlijk, maar niet heel efficiënt.

Als we de verdeling van de woonruimte ook maar een klein beetje beter zouden maken zou al heel veel schelen. Geen idee nog precies hoe, maar mensen belonen als ze kleiner gaan wonen zou best een uitgeprobeerd mogen worden. Verhuisvergoeding, hulp bij verhuizen, wellicht een leuke premie, etc. Geen idee of het werkt maar proberen lijkt mij prima.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Amphiebietje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:23:
[...]

10 procent, en dit zijn vaak best redelijk grote panden waar je wel wat appartementen in kunt maken. Zal overigens met de recessie wel op gaan lopen weer.

Beetje fatsoenlijke bejaardenhuizen met aanleunwoningen zou ook enorm verschil kunnen maken. Maar ja, dat moest allemaal weg voor de marktwerking en alles zelf regelen...

[ Voor 20% gewijzigd door Morrar op 23-11-2023 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:39:
[...]

Er is volgens mij woonruimte zat in Nederland.
Denk dat dat toch wel een subjectief dingetje is. Volgens mij is er geen woonruimte meer in Nederland. Maar goed ik zie liever een paar bomen dan een betonnen jungle.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:25
Roenie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:25:
[...]
Ik kan mij nog een discussie tussen een politicus en een vakbondsleider herinneren in een politiek praatprogramma, ik meen 'Het Capitool'. Het was ten tijde van de grote ontslagrondes die tijd in met name de scheepsbouw. De man vertelde een anekdote over Ali en Arie. Twee lassers, die op dezelfde baan solliciteerden, maar Arie viste achter het net en Ali kreeg de baan, want goedkoop en geen gezeik. Sterker nog, 'positieve' discriminatie werd steeds meer bon ton en het dreef Arie rechtstreeks in handen van partijen die een eind wilden maken aan het importeren van goedkope arbeidskrachten. Alleen Arie was destijds nog niet met velen. En de enige politieke keuze die hij op dat moment had was Hans Janmaat. Een politicus die opzien baarde voor zijn, in die tijd, schokkende opmerkingen over buitenlanders. Het leverde ook een aanslag tegen hem op.
En hoeveel werkloze blanke Nederlanders hebben we op dit moment precies omdat buitenlanders hun banen inpikken?

Laten we wel wezen "they took our jobs (c) south park" is nou niet bepaald de migratie problematiek waar we volgens de publieke opinie mee te maken hebben.

Van dat verheerlijken en rehabiliteren van Janmaat word ik eerlijk gezegd ook wel een beetje moe. Er zit nog een wereld van verschil tussen de de negatieve kanten van migratie erkennen en het soort onfrisse sentimenten dat de CD jarenlang verspreidde.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
Cobb schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:17:
[...]

Belgie
https://eenvandaag.avrotr...arschijnlijk-wel-mee-weg/

Italie
https://www.ad.nl/binnenl...ren-naar-italie~af0d20d3/

Griekenland
https://verblijfblog.nl/n...lzoekers-aan-griekenland/

Frankrijk noodgedwongen
https://www.wyniasweek.nl...k-asielzoekers-op-straat/

Je zou in Nederland de opvang kunnen versoberen door deze groep dagelijks zich te moeten laten melden, na 21.00 tot 07.00 niet meer buiten de hekken te laten.
De RVA (zakgeld , medische zorg e.d) te verminderen ten opzichte van de echte asielzoeker.
Alleen plaatsen op AZC locaties achteraf en niet in de buurt van een stad of dorpskern.
Link 1: Verwacht U minder asiel aanvragen van alleenstaande mannen? Antwoord Nee absoluut niet.

Link 2+3: Rechterlijke uitspraken daar heeft Wilders zich ook aan te houden. Alle D66 rechters vervangen gaat jaren duren. Omtzigt houd ook niet zo van rechterlijke uitspraken negeren. Dus wat kan Wilders hiermee?

Link 4: Dat is mijn schrikbeeld, dat we langzaam naar een Amerikaanse of Canadese hoeveelheid (al dan niet illegale) daklozen op straat dumpen in tentjes. Komt de leefbaarheid en criminaliteitscijfers volstrekt niet ten goede. Vang ze beter op met bed bad en brood.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:28
[...]

Errr die huizen worden niet in eens gesloopt of zo. Er is een woning te kort wat de prijs op drijft. Verder staat sociale huur los van woningcoorporaties, particuliere huur kan ook sociale huur zijn als je maar onder de grens blijft. Hier in de gemeente wordt geeist dat x% van appartementen bijv. sociale huur moet zijn bij het bouwen van een nieuw complex. Dit wordt niet door woningcoorporaties gedaan maar door een private opdrachtgever

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 15:47
*knip* voor commentaar op moderatie kan je contact opnemen met de moderator in een DM.

[ Voor 80% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
HEY_DUDE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:43:
[...]

Link 1: Verwacht U minder asiel aanvragen van alleenstaande mannen? Antwoord Nee absoluut niet.

Link 2+3: Rechterlijke uitspraken daar heeft Wilders zich ook aan te houden. Alle D66 rechters vervangen gaat jaren duren. Omtzigt houd ook niet zo van rechterlijke uitspraken negeren. Dus wat kan Wilders hiermee?

Link 4: Dat is mijn schrikbeeld, dat we langzaam naar een Amerikaanse of Canadese hoeveelheid (al dan niet illegale) daklozen op straat dumpen in tentjes. Komt de leefbaarheid en criminaliteitscijfers volstrekt niet ten goede. Vang ze beter op met bed bad en brood.
1. Later in datzelfde stuk, gaan er meer doortrekken naar Nederland of andere EU landen : ja. Die man spreekt zichzelf tegen en uut ervaring weet ik dat onze riante opvang en zorg (en slappe sterke arm) enorm trekt.

2,3 tuurlijk, maar je kunt wel de randjes opzoeken voor deze raddraaiers en het net dichter zetten dat doen wij nu echt niet. Zelfs niet op de HTL (hufter) locaties die inmiddels gesloten zijn. Een voorbeel wat ik gaf is dagelijkse meldplicht en het hek dicht na x uur.

4 eens, we hebben het hier al eens gehad met de tentenkampen dat was onze keuze. In Brussel hebben ook maanden asielzoekers op straat geleefd.
Maar hier vergeten we even dat het om bijv. Marokkaanse gelukszoekers gaat (veilige landers noemen we ze nu) . Als we die geen opvang meer geven, dus eventjes op straat laten slapen dan komen die echt niet meer. Dat duurt een maand of twee maar daarna gaat die stroom naar een land die wel opvang bied.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Mugwump schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:41:
[...]
En hoeveel werkloze blanke Nederlanders hebben we op dit moment precies omdat buitenlanders hun banen inpikken?

Laten we wel wezen "they took our jobs (c) south park" is nou niet bepaald de migratie problematiek waar we volgens de publieke opinie mee te maken hebben.

Van dat verheerlijken en rehabiliteren van Janmaat word ik eerlijk gezegd ook wel een beetje moe. Er zit nog een wereld van verschil tussen de de negatieve kanten van migratie erkennen en het soort onfrisse sentimenten dat de CD jarenlang verspreidde.
Als je daar moe van wordt dan sla je dat soort postings gewoon over. Aangezien je reageert ga ik er van uit dat je nog fit genoeg bent ;) Maar goed, je leest dingen die er niet zijn. Ik verheerlijk Janmaat niet. En als ik dat wel zou doen dan mag dat uiteraard ook gewoon.

Het gaat erom dat er vele tientallen jaren geleden een concurrentiestrijd is ontstaan in de onderste regionen van de beroepsbevolking door het binnenhalen van goedkope en gewillige arbeidskrachten ten faveure van het grootkapitaal. Dat heeft mensen naar de politiek van Janmaat, Fortuyn en Wilders gedreven. Doe daar nog de culturele verschillen bij en het 'feest' is compleet. De publieke opinie kan deze mensen dan als racist bestempelen en emotioneel roepen dat het einde van de democratie in zicht is, maar het was constructiever geweest om destijds deze problematiek beter te bekijken. Helaas kunnen we niet terug, dus wat nu rest is om de onderliggende problemen wegnemen. Dan verdwijnt de voedingsbodem die Wilders simpelweg benut.

Maar goed, uiteindelijk krijgt ieder volk de leider die hij verdient. En als de soep echt zo heet gegeten wordt als die wordt opgediend, dan is dat simpelweg wat het is. PVV stemmers hebben evenveel recht op hun keuzes dan die van andere partijen. En de grootste groep krijgt haar zin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53

Wimo.

Shake and Bake!

Amphiebietje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:23:
[...]

Op prettige woonlocaties, weinig. Het meeste is jaren geleden al aangepast naar functie wonen. Was een heel item over op bnr.. de reserves zijn lang niet zo groot als je denkt. Niemand wil wonen op een kaal industrieterrein zonder faciliteiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Wimo. op 23-11-2023 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:05
Wimo. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:03:
[...]

Op prettige woonlocaties, weinig. Het meeste is jaren geleden al aangepast naar functie wonen. Was een heel item over op bnr.. de reserves zijn lang niet zo groot als je denkt. Niemand wil wonen op een kaal industrieterrein zonder faciliteiten.
Nederland is nog lang niet vol (gebouwd). Niet dat we Nederland vol moeten bouwen, maar er kunnen nog best wel wat andere keuzes gemaakt worden. Er kan nog wel wat landbouwgrond verminderd worden bijvoorbeeld. Ongeveer 67% van het landoppervlak in Nederland is landbouwgrond.

[ Voor 4% gewijzigd door Spookelo op 23-11-2023 22:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:16
Pelox schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:54:
[...]

Zo sober en minimaal mogelijk zou ik zeggen. Ze zijn tenslotte illegaal in Nederland. Je moet het zo onaantrekkelijk mogelijk maken. Geen idee wat de PVV wil.
Als huisarts heb ik zowel in reguliere PI’s als detentie centra gewerkt. Dat is al redelijk sober hoor. Verdere versobering zal niet per se goedkoper worden (want meer personeel nodig om de rust te bewaren )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 21:09
Spookelo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:12:
[...]

Nederland is nog lang niet vol (gebouwd). Niet dat we Nederland vol moeten bouwen, maar er kunnen nog best wel wat andere keuzes gemaakt worden. Er kan nog wel wat landbouwgrond verminderd worden bijvoorbeeld. Ongeveer 67% van het landoppervlak in Nederland is landbouwgrond.
Nederland is al een van de dichtstbevolkte landen in Europa (plek 2). Is het dan nog gewenst om het nog verder vol te bouwen?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:01
[...]

Als je kijkt hoe druk het hier is (subjectief), files, ov en de voorzieningen onder druk staan (zorg, onderwijs en politie) dan zijn extra woningen op landbouwgrond maar een deel van de oplossing. Wel een belangrijk deel trouwens.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:01:
[...]
Het gaat erom dat er vele tientallen jaren geleden een concurrentiestrijd is ontstaan in de onderste regionen van de beroepsbevolking door het binnenhalen van goedkope en gewillige arbeidskrachten ten faveure van het grootkapitaal. Dat heeft mensen naar de politiek van Janmaat, Fortuyn en Wilders gedreven. Doe daar nog de culturele verschillen bij en het 'feest' is compleet. De publieke opinie kan deze mensen dan als racist bestempelen en emotioneel roepen dat het einde van de democratie in zicht is, maar het was constructiever geweest om destijds deze problematiek beter te bekijken. Helaas kunnen we niet terug, dus wat nu rest is om de onderliggende problemen wegnemen. Dan verdwijnt de voedingsbodem die Wilders simpelweg benut.
Het is een broodje aap dat op een blauwe maandag een trits Hollandse jongens thuis met tranen in de ogen achter het raam moet toekijken hoe een stel werklustige Marokkanen fluitend met hun broodtrommeltje onder de arm naar de bouwplaats marcheren, hun banen inpikkend.
Jan Onderkant is er in materiële zin zelfs op vooruit gegaan en is niet langer meer de onderkant, maar heeft er een klasse onder gekregen. Gastarbeiders pikten geen gewilde banen in. Met een beetje logisch nadenken kan dat ook niet de brede teneur zijn geweest; iemand zonder taalbarrière heeft normaal gesproken een pre.

Het binnenhalen van gastarbeiders is een rechts project en stuitte overigens op weerstand van links. Noch de VVD, noch de PVV als dochteronderneming van de VVD, noch BBB gaan dat verdienmodel om zeep helpen. Doen ze dat wel, dan ben ik benieuwd hoe de volgende partij gaat heten van de bedrijfslobby.

Lees de commentaarsecties eens op youtube: links heeft het gedaan. Links heeft hier al jaren niets meer te zeggen.
De marketing is knap, maar ook extreem cynisch. Mensen tegen hun eigen ideeën in laten stemmen -> teleurstelling -> nog extremer -> repeat.
Maar goed, uiteindelijk krijgt ieder volk de leider die hij verdient. En als de soep echt zo heet gegeten wordt als die wordt opgediend, dan is dat simpelweg wat het is. PVV stemmers hebben evenveel recht op hun keuzes dan die van andere partijen. En de grootste groep krijgt haar zin.
Oei, zo werkt een beschaving niet.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:05:
[...]

Hoe wil de PVV dat gaan oplossen dan? Een metershoge muur met bewapende wachters bij de Achelse Kluis?
Thompson schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:11:
[...]

Ik zeg niet dat ik die uitvoering een goed idee vind, maar je hoeft natuurlijk geen muur om Nederland te bouwen om (illegale/ongewenste) immigratie tegen te gaan.
Zover komt het natuurlijk nooit, er is geen enkele andere partij die zijn handtekening onder een coalitieakkoord gaat zetten waarin geschreven staat dat de grenzen dichtgaan. Idem voor alles wat tegen de grondwet ingaat.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:42

Jumpiefox

Hoi ?

Roenie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:01:
[...]
Als je daar moe van wordt dan sla je dat soort postings gewoon over. Aangezien je reageert ga ik er van uit dat je nog fit genoeg bent ;-) Maar goed, je leest dingen die er niet zijn. Ik verheerlijk Janmaat niet. En als ik dat wel zou doen dan mag dat uiteraard ook gewoon.

Geef eens wat voorbeelden dan van de "onderste regionen" die kapot zijn gemaakt. We kampen al jaren met een tekort aan werknemers in de "onderste regionen". Bouw/Elkektra/alles wat met handen te maken heeft/zorg/leraren etc.
Deze "goedkope" krachten hebben alleen de lege plekken vooral gevuld, werkte idd tegen een laag tarief waardoor de uitzendbureau's en slimme "arbeid-melkertjes" heel rijk van geworden. Maar ik ken maar weinig mensen die daardoor hun baan zijn verloren of minder zijn gaan verdienen. Vandaag de dag al helemaal niet. De prijzen voor een Stukadoor/timmerman etc overstijgen die van een zzp software engineer 8)7

Als ik zo naar het programma van wilders kijk is het niet zo vreemd waarom men op hem stemt. Het zal deels wel de Immigratie "drama" zijn maar dat is maar een klein deel van het verhaal. Als je ziet wat hij allemaal belooft te willen gaan doen dan zou ik bijna voor hem gaan stemmen :+ ware het niet dat ik nog nooit een zinnig oplossing uit zijn mond heb horen komen.
-belasting omlaag kwa rijden/energie, Huren omlaag, Eigen risico in de zorg weg, werken beter belonen, geld weghalen bij de "gelukszoekertjes" etc etc.

Uitendelijk gaat het gewoon om geld. Het leven is duur geworden en een groot deel van de maatschappij kan moeilijk rond komen en Geert schreeuwt het hardst dat hij het voor iedereen weer betaalbaar gaat maken. Ben benieuwd hehe.

The first casualty in war is always the truth...

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:05
Monkeydancer schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:31:
[...]

Nederland is al een van de dichtstbevolkte landen in Europa (plek 2). Is het dan nog gewenst om het nog verder vol te bouwen?
Vol bouwen zeker niet, maar dat er niets meer bij kan is niet waar. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden.
DeKever schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:31:
[...]

Als je kijkt hoe druk het hier is (subjectief), files, ov en de voorzieningen onder druk staan (zorg, onderwijs en politie) dan zijn extra woningen op landbouwgrond maar een deel van de oplossing. Wel een belangrijk deel trouwens.
Voorzieningen moeten inderdaad meegroeien. En niet steevast op bezuinigen zoals de laatste kabinetten gebruikelijk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Deruxian schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:09:
Een vraag voor de PVV stemmers:

-hoe denken jullie het klimaatprobleem op te lossen ?
Volgens de PVV is er geen klimaatprobleem en moet dat geld elders heen. De standpunten uit het PVV programma luiden als volgt:
- Kolen- en gascentrales blijven open
- Nieuwe kerncentrales bijbouwen
- Geen Gronings gas, maar meer en snellere gas- en oliewinning op de Noordzee, géén export van Nederlands gas
- Langetermijncontracten voor de import van (vloeibaar) gas afsluiten
- Stoppen met de miljarden verslindende reductie van CO2
- Terugtrekken uit het VN-Klimaatakkoord; Klimaatwet intrekken
- Klimaatfonds schrappen, wel extra geld voor dijkverhoging en Ruimte voor de Rivier
- SDE++ en andere klimaatsubsidies schrappen
- Geen windturbines, geen zonneparken
- Geen biomassa
- Verlagen van de energiebelasting
- Verlagen van de btw op energie
- Geen vliegtaks, geen vleestaks
- Snellere schadeafhandeling en versterking van huizen in Groningen
- Salderingsregeling zonnepanelen in stand houden

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

DeKever schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:31:
[...]

Ongeveer 25 procent van Nederland bestaat uit stom gras voor domme koeien. Daar kan prima de helft vanaf voor huizen, parken en andere fijne dingen vind ik. :Y)

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Ik ben het (deels) met je eens. Maar voor wat betreft je stelling/aanname dat NL niet is volgebouwd is vanuit een landelijke omgeving met 2500 inwoners iets makkelijker gezegd natuurlijk. Flauw, ik weet het. Maar in de randstad is het gewoon vol.

Tuurlijk kan er landbouw grond worden opgekocht/opgeofferd maar ik ben niet voor het gedwongen uitkopen. Hoe riant de vergoeding ook. Uiteindelijk is dat aan de boer. En er zullen er genoeg zijn die willen. Maar dat is aan de omliggende gemeenten of ze van Boer Jan zoveel hectare mogen kopen.

Vergeet niet dat er 122 miljard aan export van landbouwproducten komt. Daar zal ook het nodige naar de boer gaan, maar ook het nodige naar de schatkist (45 miljard)

Dus er is ook landbouw grond nodig. Die balans zal gevonden moeten worden. En dan zorgen dat er betaalbare woningen voor terugkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Een deel van die landbouwgrond zal vrijgehouden moeten worden om de kustgebieden te verhuizen wanneer de zeespiegel 18 meter stijgt tegen het jaar 2300.

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• roffeltjes
XWB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:07:
[...]

Een deel van die landbouwgrond zal vrijgehouden moeten worden om de kustgebieden te verhuizen wanneer de zeespiegel 18 meter stijgt tegen het jaar 2300.
Beetje flauw om met klimaatwetenschap te komen terwijl als we dat negeren en de migranten stroom op nul zetten we allemaal op onze 65e met pensioen kunnen gaan, er voldoende leraren zijn voor kleinere klassen, meer en goedkopere zorg, goedkopere energie, geen belasting op boodschappen, meerdere kerncentrales worden gebouwd, meer woningen worden gebouwd (vergeet ik nog iets?).

Wie kan hier tegen zijn? Dit is toch het sterkste programma wat ik ooit heb gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door roffeltjes op 23-11-2023 23:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
roffeltjes schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:11:
[...]

Beetje flauw om met klimaatwetenschap te komen terwijl als we dat negeren en de migranten stroom op nul zetten we allemaal op onze 65e met pensioen kunnen gaan, er voldoende leraren zijn voor kleinere klassen, meer en goedkopere zorg, goedkopere energie, geen belasting op boodschappen, meerdere kerncentrales worden gebouwd, meer woningen worden gebouwd (vergeet ik nog iets?).

Wie kan hier tegen zijn? Dit is toch het sterkste programma wat ik ooit heb gezien.
Je vergeet gratis bier voor altijd en onbeperkt ritjes op eenhoorns voor de kinderen!

• roffeltjes
Ik gok dat ik ergens het afschaffen van parkeermeters en het goedkoper maken van het OV heb gemist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:17:
[...]

Je vergeet gratis bier voor altijd en onbeperkt ritjes op eenhoorns voor de kinderen!
Gratis bier voor altijd?

Shut up and take my vote! :9B

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:51
XWB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:07:
[...]

Goede reden om dus Oosterdam en Zuiderdam te bouwen. Eerst als buffer en wanneer de boomers langzaam in het moeras wegzakken als toevlucht.

En Wageningen mag nieuwe gewassen ontwikkelen. Nederrijst wellicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fornoo
  • Laatst online: 14-09 22:22
Jumpiefox schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:52:
[...]

Geef eens wat voorbeelden dan van de "onderste regionen" die kapot zijn gemaakt. We kampen al jaren met een tekort aan werknemers in de "onderste regionen". Bouw/Elkektra/alles wat met handen te maken heeft/zorg/leraren etc.
Deze "goedkope" krachten hebben alleen de lege plekken vooral gevuld, werkte idd tegen een laag tarief waardoor de uitzendbureau's en slimme "arbeid-melkertjes" heel rijk van geworden. Maar ik ken maar weinig mensen die daardoor hun baan zijn verloren of minder zijn gaan verdienen. Vandaag de dag al helemaal niet. De prijzen voor een Stukadoor/timmerman etc overstijgen die van een zzp software engineer 8)7

Als ik zo naar het programma van wilders kijk is het niet zo vreemd waarom men op hem stemt. Het zal deels wel de Immigratie "drama" zijn maar dat is maar een klein deel van het verhaal. Als je ziet wat hij allemaal belooft te willen gaan doen dan zou ik bijna voor hem gaan stemmen :+ ware het niet dat ik nog nooit een zinnig oplossing uit zijn mond heb horen komen.
-belasting omlaag kwa rijden/energie, Huren omlaag, Eigen risico in de zorg weg, werken beter belonen, geld weghalen bij de "gelukszoekertjes" etc etc.

Uitendelijk gaat het gewoon om geld. Het leven is duur geworden en een groot deel van de maatschappij kan moeilijk rond komen en Geert schreeuwt het hardst dat hij het voor iedereen weer betaalbaar gaat maken. Ben benieuwd hehe.
Ik vond dit stukje uit, ik vermoed de jaren 70’. De vraag luidt of er mensen bereid zijn om vuilnisman te worden.

https://ugp.rug.nl/sogi/article/download/20808/18280/24782

Conclusie, ja als er voldoende arbeidszekerheid kan worden geboden, goede secundaire arbeidsvoorwaarden en een meer dan gemiddeld loon. Dit om de lage status van het beroep te compenseren. Wat de inzet van gastarbeiders overbodig zal maken.

Raad eens wat er gebeurd is… Je hoeft dan als werkgever slechts 1 gastarbeider aan te nemen. Waarmee je de onderhandelingspositie van de Nederlandse arbeider teniet doet. Hoefde je niet eens een sloot gastarbeiders aan te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fornoo op 23-11-2023 23:35 ]

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:00

Thompson

Beeromaniac

XWB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:51:
[...]

[...]

Zover komt het natuurlijk nooit, er is geen enkele andere partij die zijn handtekening onder een coalitieakkoord gaat zetten waarin geschreven staat dat de grenzen dichtgaan. Idem voor alles wat tegen de grondwet ingaat.
Ik hoop toch, in bepaalde mate, dat dat daadwerkelijk wel gaat gebeuren. Grenzen die niet dichtgaan betekent dus open grenzen; oftewel geen harde rem op immigratie?

100% dat we immigranten nodig hebben in de (nabije) toekomst.
100% dat een overgroot merendeel van de immigranten van de laatste tig generaties prima meedraaien in Nederland.
100% dat we in Nederland een aantal grote problemen hebben waar immigratie een onderdeel van is*

*M.i. zijn dat vooral;
- De verharding van de maatschappij door (terechte) frustratie over een kleine groep die veel overlast veroorzaakt; "veilige landers" waar schijnbaar we niet vanaf komen.
- Het overduidelijke huizentekort wat we hebben, elke behoefte aan een woning minder is voor nu mooi meegenomen.
- Immigranten dragen vaak nog economische nadelen met zich mee "ze kosten meer geld dan ze opbrengen"**

**Ik had hier ooit een rapport over gevonden, was wel door de PVV gesponsord maar het zat wel goed in mekaar volgens mij. Kan het alleen zo gauw niet terugvinden. Al geef ik ook meteen toe dat analyseren van dergelijke data niet mijn sterke kant is. Als ik een rapport zie van 50+ pagina's met tientallen verwijzen naar andere rapporten en onderzoeken denk ik al gauw "daar is over nagedacht". Vind het ook bijna onmenselijk/onmogelijk om daar dan echt heel diep in te gaan.

Beeromaniac

• Fornoo
  • Laatst online: 14-09 22:22
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Fornoo op 23-11-2023 23:33 ]

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:00

Thompson

Beeromaniac

Fiber schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:59:
[...]

Ongeveer 25 procent van Nederland bestaat uit stom gras voor domme koeien. Daar kan prima de helft vanaf voor huizen, parken en andere fijne dingen vind ik. :Y)

[YouTube: The Netherlands in 100 Seconds]
Ik kan me prima vinden in de boodschap van dit filmpje, veel van het land in Nederland kan veel beter benut worden*. Het lastige vind ik alleen de onderliggende argumentatie, wat simpel gezegd vaak volgens mij neerkomt op "minder intensieve veeteelt is beter voor het klimaat".

Maar als wij hier per direct 1 mil koeien minder houden voor vlees/zuivel omdat we een groot deel exporteren. Dan vermindert dat toch niet de vraag ineens drastisch? Dan wordt het gewoon ergens anders geproduceerd onder mogelijk nog veel slechtere omstandigheden / leefcondities voor de dieren?

*In heuvel/bergachtige grasland gebieden heb je juist gigantische vlaktes (savannes/steppes heet dat dan ofzo?) waar het verbouwen van groente e.d. vrijwel onmogelijk is maar je kunt er wel kuddes dieren houden dus dat is de enige manier om op dit land enigszins efficient iets van voedsel te produceren.

Ik me heb me hier nooit heel erg in verdiept want met alle elkaar tegensprekende geluiden is het erg lastig wat te geloven en snel frustrerend, maar ik heb er dus ook nog nooit een echt duidelijk/simpel antwoord op gevonden.

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:47
Een nogal onderbelicht PVV punt, meer politie op straat, beter betaald en zwaardere straffen.

[ Voor 8% gewijzigd door Palindrome op 24-11-2023 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
bulle bas schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:45:
[...]

Het is een broodje aap dat op een blauwe maandag een trits Hollandse jongens thuis met tranen in de ogen achter het raam moet toekijken hoe een stel werklustige Marokkanen fluitend met hun broodtrommeltje onder de arm naar de bouwplaats marcheren, hun banen inpikkend.
Jan Onderkant is er in materiële zin zelfs op vooruit gegaan en is niet langer meer de onderkant, maar heeft er een klasse onder gekregen. Gastarbeiders pikten geen gewilde banen in. Met een beetje logisch nadenken kan dat ook niet de brede teneur zijn geweest; iemand zonder taalbarrière heeft normaal gesproken een pre.

Het binnenhalen van gastarbeiders is een rechts project en stuitte overigens op weerstand van links. Noch de VVD, noch de PVV als dochteronderneming van de VVD, noch BBB gaan dat verdienmodel om zeep helpen. Doen ze dat wel, dan ben ik benieuwd hoe de volgende partij gaat heten van de bedrijfslobby.

Lees de commentaarsecties eens op youtube: links heeft het gedaan. Links heeft hier al jaren niets meer te zeggen.
De marketing is knap, maar ook extreem cynisch. Mensen tegen hun eigen ideeën in laten stemmen -> teleurstelling -> nog extremer -> repeat....
Waar haal je de Hollandse jongens vandaan op een blauwe maandag? Het is een ontwikkeling die eind jaren 60 in gang is gezet. En de reden: geld verdienen voor het grootkapitaal. Lijkt mij nogal logisch dat ondernemerspartijen dat niet om zeep gaan helpen. Alleen de krokodillentranen van de PVDA (lees Timmermans) zijn mosterd na de maaltijd. Een ontwikkeling die al zo lang gaande maakt dat onvrede meer diepgeworteld is dan ooit. Waar was zijn partij tientallen jaren geleden? Daarnaast demoniseert hij een kwart van de Nederlandse bevolking en is hij selectief in wie hij uit sluit en wie niet...en ook nog eens wie anderen mag uitsluiten en wie niet. "In Nederland is iedereen gelijk." Behalve de PVV stemmer? All 'animals...'?

Naast dit aspect uit het verleden speelt daar ook nog de culturele verschillen tussen groepen een grote rol. En de mensen waarover ik het heb wonen door hun inkomen ook nog eens in wijken waarbij deze verschillen de boel verder op scherp zetten.

Er is werk aan de winkel op deze twee gebieden, maar Timmermans is wat mij betreft wel de laatste die daar iets over te zeggen zou moeten hebben. Overigens mag hij Wilders wel dankbaar zijn, want zonder de 'dreiging' van de PVV om het proletarisch electoraat voor zich te winnen, waren een aantal van Timmermans zetels waarschijnlijk bij de kleinere linkse partijen beland.
Oei, zo werkt een beschaving niet.
Een democratie wel. Als bijvoorbeeld twee derde wil dat de sharia ingevoerd wordt dan moet dat mogelijk zijn (vrij naar Donner). En zo is het hier ook mee. Wat is jouw alternatief? Dat de minderheid de koers van een land bepaalt? Er is geen examen dat je af moet leggen om te kunnen stemmen of je 'beschaafd' bent of niet. Als al duidelijk is wat 'beschaafd' betekent, want dat is voor iedereen anders. Wie bepaalt of iets salonfähig is? Dat is iets van de samenleving als totaal. Of wil je die macht geven aan specifieke personen? Dat is wel erg regentesk. In Nederland is toch iedereen gelijk?

Daarnaast, beschaving bestaat slechts uit een dun laagje. En dat laagje kan zomaar verdwijnen. De mens is een dier met simpelweg meer middelen dan andere dieren. Dat kan voor goede zaken en voor slechte zaken worden gebruikt. En wat de één goed vindt dat vindt de ander slecht en vice versa. Ieder heeft daarin zijn-haar eigen moreel kompas. En zolang dat binnen de kaders van de wet blijft kun je dat verwerpelijk vinden, maar dat moet de desbetreffende persoon dan toch echt zelf weten. Wat jij doet vindt een ander misschien weer moreel verwerpelijk. En dat alles is ook nog afhankelijk van het tijdsgewricht. Zie het voorbeeld over Janmaat.
Jumpiefox schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:52:
[...]

Loodgieters en dergelijke is toch niet de onderste regionen? Dat zijn de mensen in de schoonmaak, productiewerk, et cetera. En naast concurrentie in banen hebben deze mensen ook te maken met concurrentie op de huizenmarkt, in educatie, et cetera. En als die ontwikkeling doorzet dan komen steeds meer groepen in hetzelfde parket te zitten. En de aanstichters van dit alles zijn pas als laatste aan de beurt, als het al zo ver komt. De vraag is wat de oorzaken zijn dat zaken duur (en onbereikbaar) zijn geworden. Voor een deel ligt dat in wat ik hierboven hierboven beschrijf. Alles bij elkaar is het een complexe situatie waarin Nederland zich bevindt. Het zou mooi zijn als partijen elkaar niet als tegenstander en verwerpelijk zien, maar eens gaan kijken wat er aan gebeuren kan. En daarbij wordt de soep niet zo heet opgediend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:03:
Een nogal onderbelicht PVV punt, meer politie op straat, beter betaald en zwaardere straffen.
Inderdaad, de categorie ‘gratis bier’-standpunten is lang. Hoe goed was het plan ook alweer nagerekend? Om nog maar te zwijgen over het feit dat de politieacademie uit z’n voegen barst. Maar gelukkig komt de PVV nu eindelijk eens met het idee van meer blauw.

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 24-11-2023 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:16

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Thompson schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:32:
[...]

Ik hoop toch, in bepaalde mate, dat dat daadwerkelijk wel gaat gebeuren. Grenzen die niet dichtgaan betekent dus open grenzen; oftewel geen harde rem op immigratie?
Grenzen sluiten kan alleen als we stoppen met internationale verdragen, maar dat betekent boetes of nexit.
Gesloten grenzen werkt twee kanten op. Nederlanders kunnen dan ook niet makkelijk migreren voor werk of liefde. Tijdelijk of permanent. De volgende vakantie wordt dus ingewikkelder.

Daarbij zal Nederland ook niet meer de haven van Europa zijn (dat wordt dan Antwerpen) en zal het vestigingsklimaat slecht worden.

Grenzen sluiten kan, maar het kost veel geld en het lost het gebrek aan woningen niet op.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:44
Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:03:
Zwaardere straffen hebben een verwaarloosbaar effect op het verlagen van criminaliteit en verhogen juist recidive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Cid Highwind schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:29:

En Wageningen mag nieuwe gewassen ontwikkelen. Nederrijst wellicht?
Polderrijst (WUR) is de gangbare term en het wordt ontwikkeld omdat het waarschijnlijk noodzakelijk zal worden voor Nederland.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
DevWouter schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:07:
[...]

Grenzen sluiten kan alleen als we stoppen met internationale verdragen, maar dat betekent boetes of nexit.
Gesloten grenzen werkt twee kanten op. Nederlanders kunnen dan ook niet makkelijk migreren voor werk of liefde. Tijdelijk of permanent. De volgende vakantie wordt dus ingewikkelder.

Daarbij zal Nederland ook niet meer de haven van Europa zijn (dat wordt dan Antwerpen) en zal het vestigingsklimaat slecht worden.

Grenzen sluiten kan, maar het kost veel geld en het lost het gebrek aan woningen niet op.
Het is geen alles of niets verhaal. En dat geldt voor veel thema's. Waarom zo zwart-wit?
Thompson schreef op donderdag 23 november 2023 @ 23:32:...100% dat we immigranten nodig hebben in de (nabije) toekomst....
De vraag is hoeveel? Want waarom mensen hier heen halen voor nuttig werk, terwijl er in Nederland mensen zijn met bullshitbanen? Laten we telemarketeers omscholen tot verpleegkundige* ;) Even serieus, hoeveel mensen hebben we nodig voor iets dat welzijn toevoegt? En hoeveel mensen doen werk waar we best zonder kunnen? Met beperkte resources zul je selectief moeten zijn in waar je dat in zet.

*Even een smiley bij gezet voordat iemand fel ageert dat een gemiddelde telemarketeer niet de eigenschappen bezit om een goede verpleegkundige te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
fsfikke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:06:
[...]

Inderdaad, de categorie ‘gratis bier’-standpunten is lang. Hoe goed was het plan ook alweer nagerekend? Om nog maar te zwijgen over het feit dat de politieacademie uit z’n voegen barst. Maar gelukkig komt de PVV nu eindelijk eens met het idee van meer blauw.
Dat de Politieacademie uit zijn voegen barst kan geen reden zijn om weinig blauw op straat te bewerkstelligen. Tevens is he door laten rekenen van je complete plan leuk in theorie maar geen partij gaat zijn plan volledig kunnen invoeren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Roenie schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:05:
[...]
Daarnaast demoniseert hij een kwart van de Nederlandse bevolking en is hij selectief in wie hij uit sluit en wie niet...en ook nog eens wie anderen mag uitsluiten en wie niet. "In Nederland is iedereen gelijk." Behalve de PVV stemmer? All 'animals'?
Altijd interessant hoe snel ‘minder, minder’-scanderende PVV’ers krokodillentranen huilen zodra iemand hun extremisme afkeurt. Tolerantie werkt niet twee kanten op.
Wikipedia: Paradox of tolerance

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:18:
[...]

Dat de Politieacademie uit zijn voegen barst kan geen reden zijn om weinig blauw op straat te bewerkstelligen. Tevens is he door laten rekenen van je complete plan leuk in theorie maar geen partij gaat zijn plan volledig kunnen invoeren.
Het gaat om je visie, als een partij van begin af aan al toegeeft luchtkastelen te beloven kan je zien hoe serieus ze hun kiezers nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
dakka schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:07:
[...]

Zwaardere straffen hebben een verwaarloosbaar effect op het verlagen van criminaliteit en verhogen juist recidive.
Wellicht wel op het beeld over justitie en politie en dus weer tevredenheid in de samenleving.

Een tevreden bevolking kan een bepaalde mate van criminaliteit tolereren en dragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Roenie schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:14:
[...]
Het is geen alles of niets verhaal. En dat geldt voor veel thema's. Waarom zo zwart-wit?
Het is niet een "niets" verhaal. Maar keuzes hebben gevolgen. Uiteraard zullen we wel wat verdragen er uit kunnen slepen, maar die zijn in geen gevallen te vergelijken met de voorspoed die de oude verdragen leveren. Daar weten de inwoners van VK en USA meer van ondanks dat hun overheid vaak verdragen presenteert die uiteindelijk niet de verloren waarde herstellen.

De kracht van de EU (en dus open grenzen) zit er in dat wij samen sterk zijn. Nederland alleen is een zwakkere partij. Nederland die "speciaal" wilt zijn zal kwetsbaar zijn brengt ze in een zwakkere onderhandelingspositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
fsfikke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:19:
[...]

Het gaat om je visie, als een partij van begin af aan al toegeeft luchtkastelen te beloven kan je zien hoe serieus ze hun kiezers nemen.
Missie, visie, strategie.

Een missie en visie kunnen prima luchtkastelen zijn en niet 100% haalbaar. Iedereen weet ook dat er in de Nederlandse democratie water bij de wijn wordt gedaan, dat is eerder regel dan uitzondering.

In die zin houd iedere partij luchtkastelen voor tijdens de campagne of denken ze echt dat ze meer dan 70 zetels kunnen halen in een enkele partij...

[ Voor 13% gewijzigd door Palindrome op 24-11-2023 00:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

fsfikke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:19:
[...]

Probleem met luchtkastelen is dat wanneer je er een binnen loopt je vaak door de grond zakt. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:25:
[...]

Missie, visie, strategie.

Een missie en visie kunnen prima luchtkastelen zijn en niet 100% haalbaar. Iedereen weet ook dat er in de Nederlandse democratie water bij de wijn wordt gedaan, dat is eerder regel dan uitzondering.

In die zin houd iedere partij luchtkastelen voor tijdens de campagne of denken ze echt dat ze meer dan 70 zetels kunnen halen in een enkele partij...
Het probleem is niet de water die bij de wijn gedaan moet worden, maar dat sommige partijen alleen water verkopen.
Veel van de ideeën van Wilders zijn om verschillende praktische redenen gewoon niet haalbaar zelf al zou hij alle zetels hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
DevWouter schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:30:
[...]

Het probleem is niet de water die bij de wijn gedaan moet worden, maar dat sommige partijen alleen water verkopen.
Veel van de ideeën van Wilders zijn om verschillende praktische redenen gewoon niet haalbaar zelf al zou hij alle zetels hebben.
klopt maar waarom dan die angst voor gebakken lucht? Die zwevende rechter kiezer wolk is juist bij pvv neergedaald vanwege de gematigde toon en wilders zijn bereidheid om die extreme punten te laten varen. Dat besef is er ook onder de pvv en Wilders zelf.

Ga je nu alle pvv stemmers als extremisten labelen en doet alsof ze allemaal op de pvv gestemd hebben om zijn anti islam campagne of andere extreem punt dan komen we natuurlijk nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:18:
[...]

Altijd interessant hoe snel ‘minder, minder’-scanderende PVV’ers krokodillentranen huilen zodra iemand hun extremisme afkeurt. Tolerantie werkt niet twee kanten op.
Wikipedia: Paradox of tolerance
Je voelt je aangesproken? Ik overigens niet ;)

Jij mag dan vinden dat tolerantie niet twee kanten op werkt, maar ik zie dat anders. En dat mag ook gewoon ;) En de wet ziet dat ook anders. Want iedere stem telt even zwaar. Timmermans mag vinden dat PVV stemmers minderwaardig zijn en PVV stemmers mogen vinden dat Timmermans minderwaardig is. Of welke groep dan ook. En zolang je daarmee niet tegen de wet in gaat is er niets aan de hand. Maar het siert Timmermans niet om het vingertje te wijzen naar anderen terwijl hij zelf hetzelfde doet. Of te zeggen op te komen voor de belangen van de arbeider, maar zelf in een wel heel fortuinlijke positie zitten. Maar goed, dat is dan ook weer zijn goed recht, want immers niet verboden :)

Al heb ik het idee dat hij de strijd met de PVV niet eens aan kan. Misschien zelfs niet aandurft. En niet omdat hij geen goede argumenten zou hebben, maar omdat hij, voor velen waaronder mij althans, totaal niet geloofwaardig is. Iets dat al jaren speelt. Wat dat betreft snap ik de keuze voor hem niet als lijsttrekker. Ik vraag mij ook af of hij de partij wel trouw blijft als er niet geregeerd zou worden. De tijd zal het leren.
DevWouter schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:23:
[...]

Het is niet een "niets" verhaal. Maar keuzes hebben gevolgen. Uiteraard zullen we wel wat verdragen er uit kunnen slepen, maar die zijn in geen gevallen te vergelijken met de voorspoed die de oude verdragen leveren. Daar weten de inwoners van VK en USA meer van ondanks dat hun overheid vaak verdragen presenteert die uiteindelijk niet de verloren waarde herstellen.

De kracht van de EU (en dus open grenzen) zit er in dat wij samen sterk zijn. Nederland alleen is een zwakkere partij. Nederland die "speciaal" wilt zijn zal kwetsbaar zijn brengt ze in een zwakkere onderhandelingspositie.
In dit kader deel ik graag twee verhalen, weliswaar n=1 anekdotes, van een IND medewerker vele jaren geleden. Het eerste ging over het verhaal dat asielzoekers bij de dienst vertellen. Dit waren keer op keer dezelfde verhalen met dezelfde details. 'Vluchtelingen' werden getraind om een bepaald verhaal te vertellen. Op het moment dat de dienst een specifiek verhaal afwees als zijnde onwaar, kwamen deze verhalen niet meer aan de orde, maar wijzigde dit. Het tweede ging over bepaalde wetgeving in die aangescherpt was ten opzichte van andere landen. Binnen korte tijd veranderde hierdoor een deel van de instroom naar andere landen. De details weet ik helaas niet meer. Maar goed, mijn punt is dat je niet uit de EU hoeft om bepaalde zaken anders in te richten waardoor de immigratie van kansloze types wordt ingedamd. Wat dat betreft is het als je huis beveiligen: het huis van de buren wordt simpelweg aantrekkelijker. Nog beter is zorgen dat die inbreker niet hoeft te stelen, maar dat vereist langetermijnvisie en dat hebben politici die voor vier jaar worden gekozen over het algemeen niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Silvos
  • Laatst online: 02:37
Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:34:
[...]

Ga je nu alle pvv stemmers als extremisten labelen omdat ze allemaal op de pvv gestemd hebben om zijn anti islam campagne punt dan komen we natuurlijk nergens.
Het lijkt me niet constructief om elke PVV stemmer weg te zetten als racist maar het is wel kwalijk dat men de leugens van Wilders zo makkelijk geloofd. Ik geloof niet dat Wilders veel problemen in dit land serieus wil oplossen.

Ergens is het ironisch, het gaat al meer dan een jaar over een nieuwe bestuurscultuur, bijna de gehele bestaande politiek is vertrokken en waar stemt men op, de langst zittende politicus en ongeveer de enige die nog is overgebleven die vastgeroest zit aan de oude bestuurscultuur. Als je niet beter zou weten zou je denken dat een flink deel van de Nederlanders gewoon niet wil dat de problemen worden opgelost en het gewoon leuk vinden om dagelijks de krant open te slaan om te zeuren over immigranten op een grasveld in Ter Apel en hun afnemende koopkracht.

[ Voor 5% gewijzigd door Silvos op 24-11-2023 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Silvos schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:39:
[...]...Als je niet beter zou weten zou je denken dat een flink deel van de Nederlanders gewoon niet wil dat de problemen worden opgelost en het gewoon leuk vinden om dagelijks de krant open te slaan om te zeuren over immigranten op een grasveld in Ter Apel en hun afnemende koopkracht.
Dat is toch ook het lekkerste wat er is? Lekker zeiken "met een mening over alles, die je
in het ochtendkrantje leest."

Daarnaast biedt het werk aan vele beroepsgroepen: van politici tot welzijnswerkers, politie en ambtenaren. De asielindustrie wordt nog een serieuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Wie leest er nog een ochtendkrant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Silvos schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:39:
[...]

Het lijkt me niet constructief om elke PVV stemmer weg te zetten als racist maar het is wel kwalijk dat men de leugens van Wilders zo makkelijk geloofd. Ik geloof niet dat Wilders veel problemen in dit land serieus wil oplossen.

Ergens is het ironisch, het gaat al meer dan een jaar over een nieuwe bestuurscultuur, bijna de gehele bestaande politiek is vertrokken en waar stemt men op, de langst zittende politicus en ongeveer de enige die nog is overgebleven die vastgeroest zit aan de oude bestuurscultuur. Als je niet beter zou weten zou je denken dat een flink deel van de Nederlanders gewoon niet wil dat de problemen worden opgelost en het gewoon leuk vinden om dagelijks de krant open te slaan om te zeuren over immigranten op een grasveld in Ter Apel en hun afnemende koopkracht.
Pvv is niet de enige partij met winst. De mogelijke coalitie kan toch zeker wel een andere wind doen waaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:19:
[...]

Wellicht wel op het beeld over justitie en politie en dus weer tevredenheid in de samenleving.

Een tevreden bevolking kan een bepaalde mate van criminaliteit tolereren en dragen.
Huh, zeg je hier nou serieus "meer criminaliteit is niet erg, zolang de bevolking maar blij is en dit niet in de gaten heeft"? Dat is toch echt wel van de zotte, zo werkt het niet 8)7 Wat je daar eigenlijk omschrijft is soort van propaganda en het volk laten denken dat alles goed is terwijl het tegengestelde waar is.

Met criminaliteit is het heel simpel: dit moet gewoon zo laag mogelijk zijn (idealiter 0) en een onderdeel daarvan is re-integratie en recidive voorkomen. Als uit onderzoek blijft dat langere straffen een averechts effect hebben, dan is dat juist hetgeen dat je niet moet doen, ongeacht de perceptie of wens van het volk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Laatst online: 02:37
Palindrome schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:50:
[...]

Pvv is niet de enige partij met winst. De mogelijke coalitie kan toch zeker wel een andere wind doen waaien.
Ik vraag me dat af, VVD staat niet bekend om hun geweldige bestuurscultuur. De BBB is erg populistisch en neemt het af en toe niet zo nauw met wetenschappelijke feiten. Omtzigt verdient het voordeel van de twijfel maar mij lijkt niet dat hij in staat is om de bestuurscultuur van 3 populistische samenwerkingspartners serieus aan te passen.

Zelfs als een nieuwe coalitie bestaande wetgeving en de functie van de tweede kamer wat serieuzer neemt blijft staan dat conservatieve en liberale ideeën veel problemen in dit land niet goed kunnen oplossen. Voor veel problemen is juist meer overheidsbemoeienis en visie nodig en dat mis ik wel bij veel rechtse partijen. Natuurlijk kun je voor de beeldvorming wel de asielopvang nog wat verder uitkleden en dat zal vast wel een procentpuntje schelen maar is dat nu wat Nederland beter gaat maken?
Pagina: 1 ... 30 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.