Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wimo. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:35:
[...]

Goed nieuws! Niets mis mee om alles wat op scherp te zetten bij organisaties van dit formaat en inkomstenbron. Paar commerciële killers de hele organisatie laten doorlichten en je hebt zo miljoenen bespaard!
Het gaat niet om de miljoenen, dat interesseert ze geen reet. Het is in vergelijking nog geen afrondingsverschil van de crises die men uit de hand laat lopen. Die teller is al op hol geslagen en staat knap genoeg helemaal niet in de aandacht.

Voor VVD, BBB en PVV is de werkelijke winst die er te halen valt:

- publieke omroep in diskrediet brengen

- eigen extremisme normaliseren, waardoor gewone partijen er steeds gekker uitzien. Zie maar eens een Weesie die al meteen wat bevolkingsgroepen afschaft.

- invloed uitbreiden op inhoud programmering via netwerk en bevoordeling onkritische omroepen. WNL ziet het bijvorbeeld wel optimistisch tegemoet.

Een en ander moet in stapjes gebeuren, maar wie weet zien de partijstrategen minder reden voor voorzichtigheid.

[ Voor 3% gewijzigd door bulle bas op 23-11-2023 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
CrystalViriS schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:43:
[...]

Ja, vlakbij het stationsplein daar op de spoorweg overgang. Ook daar (voor de plus supermarkt) is mijn hond bespuugd. Vanuit Dorplein liepen ze dan in groepen naar de supermarkt.

Echt jong vond ik ze niet waren gewoon volwassen kerels. Ik had dat toen nog nooit meegemaakt en maak me er ook enorm kwaad om. Wat geeft hen het recht om mij zo te behandelen en intimideren. Er heeft ook ooit een ander soort asielzoekers (meer gezinnen) in Dorplein gezeten en behalve het continue zwartrijden richting Weert had je daar nooit last van. Ook toen nooit wat gehoord over diefstal. Later veranderde dat dus enorm. Precies die groepen die ook in de kazerne zitten en in ter Apel.
Tja, en dan denk ik dat we dat soort jongeren een leer werktraject aan moeten bieden dat loont, en aansluit op hun gevoel van waarde (een week werken voor een nieuwe I phone, hoe zeer ik die apparaten ook haat) in plaats van opsluiten en over de grens, want ze komen heus wel terug. Er moet een eerlijke verdeling van welvaart komen, en echt een land met gelijke kansen voor iedereen. Sommigen hebben een nudge in de goede richting nodig, of een ander sociaal milieu (spreiden, meer kleinschalige opvang) en daar waar het notoire overlastgevers zijn ook niet bang om hard aan te pakken, een soort 3 strikes.... Terugsturen naar bijvoorbeeld Noord Afrika gaat niet werken, want veel van de herkomstlanden willen ze ook niet terug...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Bouke-p schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:26:
Het blijft toch bijzonder dat met name links zelfs na deze uitslag nog niet door heeft dat men gewoon klaar is met immigratie.
Dan helpt het niet om het schoothondje van de persoon in de hand te spelen die migranten als strategisch middel ziet om verdeling te zaaien in Europa.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:17:
[...]

En je oplossing is om één miljoen stemmers weg te zetten als "het probleem"?

We hebben allemaal in meerdere landen en meerdere tijdsperioden gezien/geleerd hoe snel het mis kan gaan als je één bevolkingsgroep verantwoordelijk houdt voor de problemen in een land. Jammer om te zien dat velen van mijn medestemmers dit jaar dat besef vergeten zijn in de zoektocht naar simpele oplossingen voor complexe problemen.

Bijna alle problemen waarmee Nederland momenteel kampt zijn beleidsissues. En het wegsturen van 10% van de 220.000 migranten per jaar (dat zijn de vluchtelingen) gaat daar echt heel weinig in betekenen.
Heb je wel goed bekeken wat de partijen van plan zijn? PVV maakt toch juist geen onderscheid tussen soorten migranten? NSC noemt een harde cap van 50K per jaar in hun programma.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

NPO kan best een zender minder op TV en al die FM en DAB+ zenders kunnen ook wel herschikt worden. Radio 2 en 3 zitten compleet in elkaars vaarwater.

Hoe dan ook, het Jeugdjournaal is een van de beste journaals ter wereld (ook voor volwassenen) en klokhuis heeft alleen dit jaar al twee fantastische uitzedningen gemaakt over 'mijn lichaam is van mij' en over alleen zijn versus eenzaamheid. Lubach is vervelend kritisch maar die maakt soms ook gewoon lesmateriaal. Dat zijn dingen, naar het 8 uur journaal, die niet uit te besteden zijn aan de commerciële TV.

We zullen zien, NPO is echt wel een incrowd geld verdeel feestje (de reden dat PowNed is opgericht dacht ik - mee eten uit de subsidie ruif met een ander geluid)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Jos_V schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:44:
[...]

Vorige week stonden ze op 17 zetels in de peilingen, achter vvd, nsc, pvda/gl.

Ik weet niet wat er in die debatten gebeurd is, dat zoveel mensen dachten fuck, Geert, dat is de man voor mij. Alles leek er in de aanloop op te wijzen dat het anti-etablisement segment, vooral naar NSC ging. en de vaste achterban van de PVV in stand bleef.

Blijkbaar hebben de debatten, vele mensen overtuigd dat in plaats van een Ja21, of een VVD, of een NSC of BBB, de PVV een betere keus was.

Die shift is in de laatste 4 dagen gebeurd. Zelfs de PVV was verbaasd over hun zege. Dus echt niet zo raar dat anderen dat ook zijn.
Die peilingen kloppen niet voor wat betreft de PVV. Veel mensen komen er namelijk niet voor uit dat ze PVV gaan stemmen, omdat ze dan door sommigen als racist of vreemdelingenhater worden bestempeld. Dus die zeggen "VVD", maar stemmen in het hokje PVV.

Beauty is in the eye of the beerholder

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45
HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:48:
[...]

Tja, en dan denk ik dat we dat soort jongeren een leer werktraject aan moeten bieden dat loont, en aansluit op hun gevoel van waarde (een week werken voor een nieuwe I phone, hoe zeer ik die apparaten ook haat) in plaats van opsluiten en over de grens, want ze komen heus wel terug. Er moet een eerlijke verdeling van welvaart komen, en echt een land met gelijke kansen voor iedereen. Sommigen hebben een nudge in de goede richting nodig, of een ander sociaal milieu (spreiden, meer kleinschalige opvang) en daar waar het notoire overlastgevers zijn ook niet bang om hard aan te pakken, een soort 3 strikes.... Terugsturen naar bijvoorbeeld Noord Afrika gaat niet werken, want veel van de herkomstlanden willen ze ook niet terug...
Wouw.... Iphone 15 kost je 1000 euro ofzo. 1000 euro per week netto... Heb ik toch iets verkeerd gedaan vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:20
HellBeast schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:35:
* We zitten in een recessie. De portemonee is op dat moment een zeer belangrijk punt. De PVV wil de belasting op boodschappen verlagen van 9% naar 0%. Salderingsregeling zonnepanelen willen ze behouden. Kerncentrales bijbouwen (ben ik een groot voorstander van). Belasting op brandstof gaat omlaag.
1) Recessie valt nog wel mee en de arbeidsmarkt is nog booming; doe er je voordel mee.
2) Belasting op boodschappen weg helemaal leuk, maar hoe ga je het betalen?
3) Saldering behouden idem + de grote jongens profiteerden hier disproportioneel.
4) Kerncentrales kosten 10 mjd en duurt 11 jaar; too little too late.
5) Kernenergie kan op prijs niet concurreren met duurzaam (nu al niet, laat staan over 11 jaar).
6) De rijken profiteren het meest van minder belasting op brandstof.
* Heel veel mensen kunnen geen huis krijgen, of de kinderen van mensen kunnen dat niet. 75% van alle sociale huurwoningen wordt aan migranten toegekend. Dit heeft de PVV veel zetels opgeleverd, want die willen dat compleet omgooien.
Het is nog geen 10% van de huize in de sociale sector. In bepaalde steden concurreer je tegen expats, maar daar maakt Geert geen onderscheid tussen.
* Er moet daarnaast bijgebouwd worden, maar het komt niet van de grond vanwege de stikstofregels, terwijl de huidige coalitie dit wel steeds als een belangrijk punt bestempeld maar er geen snars aan doet. De PVV geeft aan dat ze het stikstofbeleid in de prullenbak willen gooien, omdat Nederland als land verantwoordelijk is voor 0,000036% van de CO2 uitstoot in de wereld. Dat kost ons 28 miljard(!) euro. Stop dat in het bouwen van kerncentrales en je verminderd ook de CO2 en krijg je de schoonste vorm van energie ervoor terug, terwijl je wel huizen kunt bouwen.
Stikstof en CO2 hebben vrijwel niets met elkaar te maken. Stikstof komt voornamelijk van de landbouw, uit het buitenland en de industrie (ongeveer die volgorde). Je kunt die regels negeren, maar ook hier heb je gewoon te maken met internationale afspraken. Overigens moeten we ook met onze water kwaliteit aan de slag, dus zoveel veehouderij als we nu hebben gaat 'm niet worden.

Zie boven; kernenergie is een fabeltje op dit moment. Daar had je veel eerder mee moeten beginnen. Verder gaat het niet alleen om het effect, maar ook om internationale afspraken.

Die 28 miljard is een schijntje ten opzichte van de fossiele subsidies / kortingen en is vooral een investering die zich ruim terug betaald.
* De PVV wil de asielstroom stoppen. Hoe je het ook went of keert, dit wordt een steeds groter en duurder probleem in een klein land. (Of je het daar wel of niet eens mee bent, het zou wel een kostenbesparing zijn waarmee veel andere punten uit hun programma kunnen worden betaald.)
De asielstroom is maar een heel klein deel van de immigratie en echt niet zo duur of onhoudbaar al voorgesteld.
* Boodschappen en andere vaste lasten worden steeds duurder, maar de huidige regering doet alleen pleisters plakken en broekzak/vestzak oplossingen introduceren.
En hoe gaat Geert het goedkoper maken behalve met mooie beloftes; waar komt het geld vandaan? Het is niet alsof ie dat heeft laten doorrekenen he...
* Veel 40+ers zijn boos over de nieuwe pensioenwet. PVV wil die terugdraaien en de pensioenleeftijd weer naar 65 jaar zetten.

* De pensioenen worden aanzienlijk verhoogd. (Dat is een grote groep stemmers)
Idem; Waar is het geld?
* Eigen risico van de zorgverzekering wordt geschrapt.
Prima, maar dan gaat je premie gewoon met 20% omhoog het jaar erop. Gefeliciteerd met je cigaar uit eigen doos!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

* Heel veel mensen kunnen geen huis krijgen, of de kinderen van mensen kunnen dat niet. 75% van alle sociale huurwoningen wordt aan migranten toegekend. Dit heeft de PVV veel zetels opgeleverd, want die willen dat compleet omgooien.
Kijk, dit soort feitelijke onwaarheden zijn dus gewoon dom (het is één keer Googlen) en/of kwaadaardig.
Ongeveer 5-10% van sociale huurwoningen gaat naar statushouders.

https://www.coa.nl/nl/lij...n-naar-statushouders-gaan

• HvdBent
  • Nu online
stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:50:
[...]

Wouw.... Iphone 15 kost je 1000 euro ofzo. 1000 euro per week netto... Heb ik toch iets verkeerd gedaan vrees ik.
Als de worst groot genoeg is.....

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Wat zijn "veiligelanders"? Is dat een nieuwe Woke term?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
Gé Brander schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:51:
[...]

wat is de definitie van woke? Ik hoor het vaak maar is vaak alleen een manier om alles wat niet rechts is te dissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 14-09 17:00
HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:52:
[...]

wat is de definitie van woke? Ik hoor het vaak maar is vaak alleen een manier om alles wat niet rechts is te dissen.
Een manier om alles wat niet rechts/conservatief is te dissen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

o.a. NAFérs.... :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
MrAcid schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:51:
[...]

Kijk, dit soort feitelijke onwaarheden zijn dus gewoon dom (het is één keer Googlen) en/of kwaadaardig.

maar PVV stemmer voelen als of dat zo is, en dat is meer dan voldoende. Waarheid smaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MrAcid schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:51:
[...]

Het gaat veel mensen niet om de feitelijke aantallen maar om het simpele gevoel dat er mensen voorgetrokken worden op deze manier.
Gevoel en feiten zijn twee aparte werelden die zo ver van elkaar liggen dat er niet met feiten tegenop gepraat kan worden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

[...]

Die term is al erg oud. Het gaat om gelukszoekers die eigenlijk al bij voorbaat weten dat ze geen kans maken omdat hun land niet als onveilig is geclassificeerd, lees Noord-Afrikaanse landen

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:45:
[...]

Heeft ome Geert wel opgelet bij 3HAVO scheikunde en zich gerealiseerd dat "stikstof" en "CO2" twee compleet ongerelateerde stoffen zijn? De totale CO2 uitstoot heeft dus ook niets met de stikstofproblematiek te maken, dat gaat alleen om het klimaatvraagstuk.

Dat is tekenend voor de manier waarop Wilders zijn desinformatie toepast. Klokken en klepels.
Dat is dan mijn schei(on)kunde geweest. ;) Los van het feit dat het twee verschillende stoffen zijn klopt het wel dat bij de opwekking van energie in kerncentrales zeer weinig CO2 wordt uitgestoten.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 20:35
HellBeast schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:49:
[...]

Die peilingen kloppen niet voor wat betreft de PVV. Veel mensen komen er namelijk niet voor uit dat ze PVV gaan stemmen, omdat ze dan door sommigen als racist of vreemdelingenhater worden bestempeld. Dus die zeggen "VVD", maar stemmen in het hokje PVV.
De peiling van maandag zei toch wat anders. Dus dit klopt gewoon niet helemaal.

Maar goed, het is mooi dat jij niet verbaasd was, maar de PVV zelf wel. Ze hebben duidelijk iets weten aan te spreken. Maar dat dit evident was - en niet een verrassende uitslag lijkt mij verre van de realiteit.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:01

St@m

@ Your Service

Nou, dit slaat toch wel alles..
https://twitter.com/AT5/status/1727662904881627543

"Vlag halfstok op Montelbaanstoren na verkiezingswinst PVV: "Hele trieste dag"

Nee, we zijn niet extreem hoor :D

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 23-11-2023 15:55 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
franssie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:53:
[...]

Die term is al erg oud. Het gaat om gelukszoekers die eigenlijk al bij voorbaat weten dat ze geen kans maken omdat hun land niet als onveilig is geclassificeerd, lees Noord-Afrikaanse landen
En daarnaast is Nederland vrij conservatief in het niet veilig noemen van een land....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 06:45
Gé Brander schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:53:
[...]

Het gaat veel mensen niet om de feitelijke aantallen maar om het simpele gevoel dat er mensen voorgetrokken worden op deze manier.
Gevoel en feiten zijn twee aparte werelden die zo ver van elkaar liggen dat er niet met feiten tegenop gepraat kan worden.
Als het nou een gevoel was.... Maar dit soort nieuwsberichten blijven zo gigantisch lang rondhangen.

https://nos.nl/artikel/24...orrang-naar-statushouders

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Dat is een manier van ertegen aan kijken. Woke vind ik meer de idioterie van ultralinks die niets zinnigs te melden heeft en alleen maar schreeuwt om dan te denken dat ze gelijk hebben.
franssie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:53:
[...]

Kijk, daar kan ik wat mee, thanks!

[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 23-11-2023 15:56 ]

• HvdBent
  • Nu online
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:54:

er zal wel iets anders aan de hand zijn denk ik....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
HellBeast schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:54:
[...]

Dat is dan mijn schei(on)kunde geweest. ;) Los van het feit dat het twee verschillende stoffen zijn klopt het wel dat bij de opwekking van energie in kerncentrales zeer weinig CO2 wordt uitgestoten.
Ja, alleen heeft dat dus totaal geen invloed op het bouwen van huizen en de stikstofregels: Daarvoor is met name de landbouw verantwoordelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

Grappig dat nu zelfs de term die graag door rechts gebezigd wordt als 'woke' wordt neergezet. Veiligelanders zijn asielzoekers waarvan de aanvraag is afgewezen omdat ze uit een veilig land komen (voor de context van de asielaanvraag).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• HvdBent
  • Nu online
Gé Brander schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:55:
[...]

Dat is een manier van ertegen aan kijken. Woke vind ik meer de idioterie van ultralinks die niets zinnigs te melden heeft en alleen maar schreeuwt om dan te denken dat ze gelijk hebben.
dan classificeer ik dus als ultralinks, hmmm

• St@m

St@m

@ Your Service

HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:55:
[...]

er zal wel iets anders aan de hand zijn denk ik....
Dat denk je dus verkeerd, hier het artikel:
https://www.at5.nl/artike...n-na-verkiezingswinst-pvv

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Fornoo
  • Laatst online: 22:22
bulle bas schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:14:
[...]

Verhaal.

Het was niet mijn bedoeling, maar ik moet nu opeens wel denken aan de jaren '30. Doe die oefening eens.
Goed verhaal. Met de kanttekening dat er in feite geen links of rechts in de samenleving bestaat. Dit zijn nu juist de beelden die 'the powers that be' in stand proberen te houden. Verdeel en heers. Als je maar vaak genoeg roept dat het ene standpunt rechts is, en het andere links, gaan mensen het geloven. En is het makkelijk om een zwart schaap aan te wijzen. Waarmee je de schuld bij een ander kan leggen. Een rookgordijn. Het is inderdaad heel knap hoe lang 'men' dit weet te rekken.

Dit is mijns inziens een kleine groep. Van goede komaf (oud geld) of heel slim (nieuw geld). Ze begrijpen hoe de hazen lopen. In plaats van deze kennis te gebruiken voor een rechtvaardige samenleving, misbruiken ze dat voor louter eigenbelang.

Het idee van een duurzame rechtvaardige samenleving heb ik al lang opgegeven. De mens is geprogrammeerd om achter een sterke leider aan te lopen. Kijk naar de natuur. De meeste geweldadige chimpansee is de leider van groep. De meeste geweldadige leeuw leidt de troep. De sterksten hebben een bevoorrechte positie. Er bestaat geen rechtvaardigheid in het dierenrijk. De mens is iets slimmer en in staat om verschillende systemen te bedenken om onze complexe samenlevingen te leiden. We gaan van het ene model naar het andere. Iedere overgang gevolgt door de implosie van de vorige. Met als gevolg oorlog, de grote verrekener. En die gaat er nu ook komen. De vraag is alleen wanneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
ArgantosNL schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:53:
[...]

maar PVV stemmer voelen als of dat zo is, en dat is meer dan voldoende. Waarheid smaarheid.
Tot in het diepste van hun vezels...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
Ach hij hangt gelukkig niet ondersteboven

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:54:
[...]

En daarnaast is Nederland vrij conservatief in het niet veilig noemen van een land....
Afhankelijk van wat je definitie van veilig is zou je Brazilië en Zuid-Afrika ook kunnen classificeren als onveilig. Ook maar opvangen?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:56:
[...]

dan classificeer ik dus als ultralinks, hmmm
No offence, ik vroeg mij af of het een Woke term was. Nuance graag.

• St@m

St@m

@ Your Service

HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:57:
[...]

Ach hij hangt gelukkig niet ondersteboven
Dus eigenlijk kun je het eerst niet geloven.. "er zal wel iets anders aan de hand zijn" en als je dan toch geen gelijk hebt is het "ach, hij hangt gelukkig niet ondersteboven".. Lekker blijven bagatelliseren :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 18:30
[...]

Woke is het wakker zijn voor bepaalde sociale mistanden in de samenleving. Bijvoorbeeld #MeToo. Landen waar instutioneel rascisme is, enzovoort.

Rechts douwt er eigenlijk alles onder wat ze links en eng vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
JEightyFive schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:57:
[...]

Afhankelijk van wat je definitie van veilig is zou je Brazilië en Zuid-Afrika ook kunnen classificeren als onveilig. Ook maar opvangen?
het gaat om vervolging wegens religie, geaardheid of politieke voorkeur. Onveiligheid in Brazilië heeft vooral met criminaliteit (onze coke en goedkoop gammahout) te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Lachwekkende figuren, net als dat dat volk wat vanavond gaat ''demonstreren''. Tot zover het respecteren van een democratische verkiezingsuitslag. Wat een kleine kinderen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:59:
[...]

Dus eigenlijk kun je het eerst niet geloven.. "er zal wel iets anders aan de hand zijn" en als je dan toch geen gelijk hebt is het "ach, hij hangt gelukkig niet ondersteboven".. Lekker blijven bagatelliseren :/
Het is gewoon RUK dat de PVV heeft gewonnen, en ja ik kom op voor een maatschappij waarin iedereen plek heeft, niet alleen de witte wappies

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:00:
[...]

Het is gewoon RUK dat de PVV heeft gewonnen, en ja ik kom op voor een maatschappij waarin iedereen plek heeft, niet alleen de witte wappies
En wie zijn volgens jou dan de witte wappies?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 18:30
London schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:59:
[...]

Lachwekkende figuren, net als dat dat volk wat vanavond gaat ''demonstreren''. Tot zover het respecteren van een democratische verkiezingsuitslag. Wat een kleine kinderen.
Hoi democratie , met vrijheid van meningsuiting. En anders dan racisme valt een vlag halfstok hangen en een demonstratie wel gewoon onder de grondwet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

London schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:59:
[...]

Met als grote nadeel natuurlijk dat ons fragiele democratische stelsel zo te manipuleren valt dat er een fascist aan de macht dreigt te komen.

Gelukkig wel een gezellige fascist met katten enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HvdBent
  • Nu online
dr.lowtune schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:01:
[...]

En wie zijn volgens jou dan de witte wappies?
mensen die niet snappen dat er een demonstratie komt tegen racisme, die denken dat het om huilie huilie gaat
Ik ga geen namen noemen ze zijn makkelijk te vinden de laatste paar posts.. En nu.... Weekend!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:02:
[...]

Met als grote nadeel natuurlijk dat ons fragiele democratische stelsel zo te manipuleren valt dat er een fascist aan de macht dreigt te komen.

Gelukkig wel een gezellige fascist met katten enzo.
Gelukkig hebben we ook een Eerste Kamer die voor bijna al zijn plannen een stokje kan steken.

"Aan de macht". Alsof de bordes-foto straks alleen Geert is met een paar geüniformeerde lijfwachten. :')

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Ik zit dit topic al een tijdje te lezen en snap bij velen de verbazing niet dat PVV een monsterzege heeft behaald. Bijna al de verkiezingsprogrammapunten van de PVV (Ja, ik heb het programma helemaal gelezen) zijn de punten die veel mensen nu de politiek kwalijk nemen omdat daar niets of te weinig mee gebeurd. En dat is niet enkel het asielbeleid als je de moeite neemt om het eens te lezen.
Ik heb het programma ook gelezen, gisteravond. En ik snap het ook opzich wel. Het probleem is: het staat vol met teksten geschreven vanuit de onderbuik. Een aanzienlijk deel is dan ook onuitvoerbaar. En sommige problemen los je helemaal niet op met hetgene wat Wilders voorstelt.

En dat is een beetje het probleem. De problemen in Nederland zijn te complex geworden om even in 2 zinnen uit te leggen. Dat is letterlijk wat bijvoorbeeld Omtzigt al heel erg lang probeert duidelijk te maken.
Wat Wilders heel slim heeft gedaan, is doen alsof dat wel kan.
* We zitten in een recessie. De portemonee is op dat moment een zeer belangrijk punt. De PVV wil de belasting op boodschappen verlagen van 9% naar 0%. Salderingsregeling zonnepanelen willen ze behouden. Kerncentrales bijbouwen (ben ik een groot voorstander van). Belasting op brandstof gaat omlaag.
- Belasting op boodschappen verlagen willen heel veel partijen. Helaas is dit letterlijk onmogelijk omdat de belastingdienst zoiets niet kan verwerken. Sowieso: wat is een 'boodschap'? Is dat eten? Of is een fles deodorant ook een boodschap? Dit is een complex verhaal waarbij de uitvoering jaren gaat duren.
Het is ook nog eens gigantisch duur, miljarden kost dit. Dat moet je ergens anders mee betalen.
Vervolgens zal blijken dat de belastingkorting die je geeft, niet per se de producten goedkoper maakt, want de fabrikanten krijgen dan ruimte om het product duurder te maken. De burger krijgt in de praktijk dus geen goedkopere boodschappen van dit nobele idee.
- De salderingsregeling, daar kan ik een hele tegel over volschrijven. Maar om de stabiliteit op het energienet te behouden, zal die weg moeten, zeg ik als PV-bezitter myself.
- Kerncentrales wil sowieso een meerderheid en is niet uniek.
- Belasting op brandstof, ook hiervoor geldt dat het eigenlijk niks oplost. Dit kost doorlopend miljarden. En komt vooral terecht bij de rijkeren, want die tanken meer. Wil je wat goeds doen voor het 'eigen volk' en de 'hardwerkende Nederlander', dan moet je belasting op inkomen verlagen, dat helpt. Dat geeft Wilders niet aan.
Dat klopt, een merendeel van Nederland vind dit.

Helaas is de realiteit dat dit het probleem niet oplost. Het is niet zo dat 75% naar migranten gaat. Asielmigranten zijn maar een zeer klein deel van de migranten die Nederland binnen komen. Verder zullen veel kinderen van mensen idealiter niet naar een sociale huurwoning kijken, maar naar de vrije sector. Hier hebben ze last van internationale studenten (die al dan niet blijven plakken), van huisjesmelkers die de vrije sector onbetaalbaar maken, en te weinig betaalbare nieuwbouw. Hier biedt de PVV geen oplossingen voor.
* Er moet daarnaast bijgebouwd worden, maar het komt niet van de grond vanwege de stikstofregels, terwijl de huidige coalitie dit wel steeds als een belangrijk punt bestempeld maar er geen snars aan doet. De PVV geeft aan dat ze het stikstofbeleid in de prullenbak willen gooien, omdat Nederland als land verantwoordelijk is voor 0,000036% van de CO2 uitstoot in de wereld. Dat kost ons 28 miljard(!) euro. Stop dat in het bouwen van kerncentrales en je verminderd ook de CO2 en krijg je de schoonste vorm van energie ervoor terug, terwijl je wel huizen kunt bouwen.
Het stikstofbeleid kan je niet de prullenbak in gooien. Ik wil het best volledig voor je uitschrijven, maar het punt is: de regering heeft er zelf voor gezorg dat men nu gewoon klem zit. Je kan daar op geen enkele manier meer onderuit. De BBB is daar al achter, en de PVV gaat daar ook achterkomen.
Ja, misschien moet je dan de EU verlaten. Maar dat gaat ook ten koste van de landbouwsubsidies, dus voor de boeren zelf is het aantrekkelijker om dan toch maar aan de stikstofdoelen te voldoen.

Stikstof is iets heel anders dan CO2. Stikstof is vooral een lokaal probleem.

De 28 miljard uit het klimaatfonds is bedoeld voor isolatie, zonnepanelen, warmtepompen. Dat zijn dingen die eenmalig geld kosten, waarna de lasten van burgers zullen dalen. Het is sowieso goed om ervoor te zorgen dat wij geen gas en olie uit het midden oosten moeten importeren, maar in control zijn over onze eigen energie. Dat geld is dus bewust een investering. Dat het minimale impact heeft op de wereldwijde CO2 uitstoot, maakt (imho) geen reet uit.
* De PVV wil de asielstroom stoppen. Hoe je het ook went of keert, dit wordt een steeds groter en duurder probleem in een klein land. (Of je het daar wel of niet eens mee bent, het zou wel een kostenbesparing zijn waarmee veel andere punten uit hun programma kunnen worden betaald.)
Nee, dat is dus niet zo. Migratie kost geld, maar valt écht in het niet bij de zeer linkse plannen die Wilders wil doorvoeren op gebied van ouderenzorg, terwijl Nederland tegelijkertijd vergrijst. Ook moeten verschillende extreem dure premies zoals zorgtoeslag en huurtoeslag verhoogd worden.
* Boodschappen en andere vaste lasten worden steeds duurder, maar de huidige regering doet alleen pleisters plakken en broekzak/vestzak oplossingen introduceren.
Zie hierboven.
* Veel 40+ers zijn boos over de nieuwe pensioenwet. PVV wil die terugdraaien en de pensioenleeftijd weer naar 65 jaar zetten.
Ja: de nieuwe pensioenwet zorgt ervoor dat mensen weer uit de gezamenlijke pensioenpot gaan trekken. Dat komt feitelijk neer op een doorschuifsysteem. Je hebt straks 2 werkenden per 1 oudere. Dat betekent dat iedere werkende niet alleen voor zichzelf en de kinderen moet zorgen, maar ook betaald voor een oudere, uit het bruto salaris. De werkende Nederlander gaat dit bákken met geld kosten. Niet alleen aan loonbelasting, maar ook aan pensioenafdracht. De 20er-30er, maar ook 40er van nu, zal erachter komen dat wanneer ze zelf met pensioen gaan, de pot zo goed als leeg is geroofd door de after-babyboom generatie.
De pensioenleeftijd verlagen maakt dit plan nog veel onbetaalbaarder. Je hoeft maar 1 blik op de bevolkingspiramide te gooien om dat te realiseren.

Overigens is het terugdraaien van de pensioenwet al praktisch onmogelijk, dus dat scheelt.
* De pensioenen worden aanzienlijk verhoogd. (Dat is een grote groep stemmers)
Dat is een grote groep stemmers inderdaad, maar zie de problemen hierboven.
* Eigen risico van de zorgverzekering wordt geschrapt.
Ja, dit kost ook zo'n 5 miljard euro, ieder jaar, en door de vergrijzing stijgt dit bedrag aanzienlijk ieder jaar verder. Dat kan best, maar niet met de financiële dekking die de PVV heeft gegeven.

Het is niet voor niks dat de PVV het programma niet heeft doen doorrekenen door het CPB.
Wanneer blijkt dat asielzoekers die een procedure in Nederland afwachten zich niet kunnen gedragen en dan criminele activiteiten uitvoeren. Die mogen ze van mij direct op een vliegtuig zetten en weer afgedroppen waar ze vandaan komen. Ook statushouders die hier asiel zoeken vanwege onveiligheid in hun land van herkomst, maar er wel gewoon (ieder jaar) naartoe op vakantie gaan mogen van mij daar dan ook weer blijven. Dat is gewoon in de maling nemen en misbruik maken van het hele stelsel.
Maar dat staat eigenlijk praktisch niet in het verkiezingsprogramma he. Men wil meer blauw op straat, en zwaarder straffen. De realiteit is dat aso's toch 2x gewaarschuwd worden en daarna komen ze er mee weg. De realiteit is dat het vergeten van je parkeerschijf 2x zo duur zal worden (wat soms nu al duurder is dan iets stelen uit een winkel).

Wat Wilders doet, is op iedere stelling het antwoord geven wat de meerderheid van de samenleving wil. Helaas werkt de politiek niet zo. Voor een bepaalde visie zal je een meerjarenplan moeten maken. En om bepaalde dingen te betalen, moet er toch iets anders voor opdraaien.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 13:21
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:54:

Nee, we zijn niet extreem hoor :D
Een particulier die niet blij is met dit beleid en de vlag halfstok hangt is volgens jou extreem.

Ik neem aan dat je vorig jaar gierend van de stress rondliep vanwege alle omgekeerde vlaggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
roffeltjes schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:04:
[...]

Een particulier die niet blij is met dit beleid en de vlag halfstok hangt is volgens jou extreem.

Ik neem aan dat je vorig jaar gierend van de stress rondliep vanwege alle omgekeerde vlaggen?
Heeft de PVV in zijn verkiezingsprogramma geen voorstel staan voor een vlaggenwet en een volkslied-wet?

Ik bedoel, Nederland moet toch weer voor de Nederlanders worden? :+

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
[...]

Dat ging volgens mij niet over verkiezingswinst maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:03
Om mijn voorspelling op papier te zetten mocht die uitkomen :) Heb niet teruggelezen of andere de voorspelling eerder hebben gedaan.

Ik voorspel dat Wilders Dilan premier laat worden om de VVD over te halen in een kabinet met Wilders te komen zitten. Ik denk niet dat Wilders zin heeft om zich op het internationale toneel te begeven, niet in de minste plaats (en jammer genoeg) gezien alle beveiligingsissues rond zijn persoon. Het ultieme cadeau voor de VVD is natuurlijk de eerste vrouwelijke premier leveren*

*al ging het Dilan daar natuurlijk niet over O-)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 13:21
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:59:
[...]

Ja man, een individu die dit een zwarte dag vind is een extremist, dus hoe gaan we een complete volksbeweging noemen die overal noodvlaggen ophing? Of vind jij schaal totaal niet interessant en loopt het bloed je alleen in de ogen vanwege deze persoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
ZieMaar! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:22:
[...]

Ik vind het niet gek dat we graag willen dat het land bestuurd wordt door slimme mensen, met ervaring op een wat hoger niveau. Inhoud is ook belangrijk, niet alleen retoriek. Wellicht dat deze poffertjesbakker anders is, maar de doorsnee poffertjesbakker heeft natuurlijk geen politieke ervaring of anderszins relevant cv.
Helemaal mee eens, maar die nivellering van geschikte kandidaten is niet te wijten aan de opkomst van de PVV. Dat komt bij alle partijen in meer (bijvoorbeeld D66/GL) of mindere (CDA) maten voor dus in deze context beetje irrelevant om dat te benoemen. Bij de PVV zitten er echt een paar die minister waardig zijn zoals Agema en Bosma.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
CurlyMo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:06:
Ik voorspel dat Wilders Dilan premier laat worden om de VVD over te halen in een kabinet met Wilders te komen zitten.
En dan de volgende dag alle kranten:

Nieuwe premier Yesilgö... Yes.... Gezielgus....

WAAR ZIT DAT RARE ACCENT OP MIJN TOETSENBORD?!

:Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:08

Thompson

Beeromaniac

YakuzA schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:42:
[...]

Rutte in Tunesië of UK in Rwanda.
Welke van die gefaalde pogingen probeer je te pitchen? :)
UK in Rwanda inderdaad, dat idee maar dan beter uitgevoerd. Koppel er gelijk een mooi ontwikkelingshulp project aan, paar honderd Nederlandse diverse deskundigen er naartoe voor ondersteuning.
ijdod schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:43:
[...]

Hoe kom je er bij dat een minderheidskabinet geen (of minder) handjeklap zou kennen? Ik ben niet tegen het concept, maar ik verwacht dan eerder een toename van handjeklap in de achterkamertjes. Want dat is hoe dat soort zaken gaan. Dat is ook niet uniek voor de politiek of zo. Als je in het bedrijfsleven iets wil bereiken, heb je ook al je voorwerk gedaan voordat je het in het MT overleg dropt.
Ok een minderheidskabinet zal inderdaad juist heel veel handjeklap hebben, maar ik hoop dat dat dan vooral in plain sight is; door debatten in de kamer. Niet achter gesloten deuren met slechts een paar partijen en de informateur. Dat is volgens mij ook wel iets wat Omtzigt graag ziet.

Beeromaniac

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Fornoo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:56:
[...]

Goed verhaal. Met de kanttekening dat er in feite geen links of rechts in de samenleving bestaat. Dit zijn nu juist de beelden die 'the powers that be' in stand proberen te houden. Verdeel en heers. Als je maar vaak genoeg roept dat het ene standpunt rechts is, en het andere links, gaan mensen het geloven. En is het makkelijk om een zwart schaap aan te wijzen. Waarmee je de schuld bij een ander kan leggen. Een rookgordijn. Het is inderdaad heel knap hoe lang 'men' dit weet te rekken.

Dit is mijns inziens een kleine groep. Van goede komaf (oud geld) of heel slim (nieuw geld). Ze begrijpen hoe de hazen lopen. In plaats van deze kennis te gebruiken voor een rechtvaardige samenleving, misbruiken ze dat voor louter eigenbelang.
Eens
Het idee van een duurzame rechtvaardige samenleving heb ik al lang opgegeven. De mens is geprogrammeerd om achter een sterke leider aan te lopen. Kijk naar de natuur. De meeste geweldadige chimpansee is de leider van groep. De meeste geweldadige leeuw leidt de troep. De sterksten hebben een bevoorrechte positie. Er bestaat geen rechtvaardigheid in het dierenrijk. De mens is iets slimmer en in staat om verschillende systemen te bedenken om onze complexe samenlevingen te leiden. We gaan van het ene model naar het andere. Iedere overgang gevolgt door de implosie van de vorige. Met als gevolg oorlog, de grote verrekener. En die gaat er nu ook komen. De vraag is alleen wanneer.
No Frodo, no!
Als je ziet waar we vandaan komen, dan hebben we in het Westen toch echt een groot goed om door te geven. Dat is het toch waard.

Het hoofd buigen voor nietsontziende oligarchen en hen deze hof van vrede en recht, met alle gebreken, te laten omploegen tot een cynisch Rusland is verraad aan de ander en je eigen overtuiging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 17:46
[...]

Waarom is alles 'woke' tegenwoordig? Veiligelanders is een term voor asielzoekers uit landen die nul kans maken op asiel omdat hun land van herkomst als veilig wordt bestempeld. Dat betreft b.v. Marokkanen die hierheen trekken en in heel Europa wat teren op het asielsysteem, relschoppen en ga zo maar door.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Waarom zou ik daar stress van hebben, heb hier ook geen stress van hoor. Maar ja, vlaggen halfstok hangen of ondersteboven hangen vind ik nogal extreem ja.
roffeltjes schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:06:
[...]

Ja man, een individu die dit een zwarte dag vind is een extremist, dus hoe gaan we een complete volksbeweging noemen die overal noodvlaggen ophing? Of vind jij schaal totaal niet interessant en loopt het bloed je alleen in de ogen vanwege deze persoon?
Nou, extremisten dus.

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 23-11-2023 16:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:11:
[...]

Waarom zou ik daar stress van hebben, heb hier ook geen stress van hoor. Maar ja, vlaggen halfstok hangen of ondersteboven hangen vind ik nogal extreem ja.
Nja, liever dit dan snelwegen blokkeren met tractoren, blokkades van puin of zittende mensen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
[...]

[...]

Nou, extremisten dus.
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/511/991/3a5.jpg

Als een vlag ophangen om je onvrede te uit extreem is, wil ik niet weten hoe jullie weekend/feestjes er uit zien _O-
zal een saaie bedoening zijn _O-

[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 23-11-2023 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Hatsjoe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:13:
[...]

Nja, liever dit dan snelwegen blokkeren met tractoren, blokkades van puin of zittende mensen...
Dat klopt. Dat is ook extreem, extremer zelfs. Maar goed, ik hecht nogal aan correct vlaggebruik, maar dat zal mijn dingetje wel zijn. Heb de littekens nog op mijn voeten toen ik op slippers brandende vlaggen aan het uittrappen was na de verloren WK finale in 2010 (dat was niet slim :P ).
Waah schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:13:
[...]

[Afbeelding]

Als een vlag ophangen om je onvrede te uit extreem is, wil ik niet weten hoe jullie weekend/feestjes er uit zien _O-
zal een saaie bedoening zijn _O-
Wie is jullie en wat heeft een feestje in het weekend te maken met een vlag halfstok hangen als je het ergens niet mee eens bent? Of probeer je me gewoon belachelijk te maken. Dat kan ook hoor. Succes. Hoop dat je de handen op elkaar krijgt d:)b

[ Voor 67% gewijzigd door St@m op 23-11-2023 16:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
[...]

[...]

Nou, extremisten dus.
Ik weet het nog extremer: Je kan die vlag ook op zijn kant hangen! Santé! ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Om mijn voorspelling op papier te zetten mocht die uitkomen :) Heb niet teruggelezen of andere de voorspelling eerder hebben gedaan.

Ik voorspel dat Wilders Dilan premier laat worden om de VVD over te halen in een kabinet met Wilders te komen zitten.
Ze zou stapelgek zijn als ze dat doet. Dan is zij de boksbal voor falend PVV beleid.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04:18
Yaksa schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:52:
[...]

Niks, en ze zal ongetwijfeld goed zijn in het doorrekenen van een businessmodel waarin goedkope geïmporteerde slaolie, tarwebloem die bol staat van de buitenlandse pesticides en legbatterijeneieren de hoofdmoot uitmaken.
Maar of dat ook geldt voor het op een correcte manier doorrekenen (en verdedigen) van de gewenste maatregel om de pensioenleeftijden te verlagen valt nog maar te bezien.
Wat een vooroordelen zeg.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:39
Het is een erg lastige situatie. Want als je nu kijkt naar de PVV er zijn zeer veel mensen die achter die partij staan wat democratisch gezien een grote reden is om er mee samen te werken. Maar tegelijkertijd merk je aan alle andere partijen dat de overeenkomsten met die partij gering zijn en ze er eigenlijk allemaal op verliezen als ze die samenwerking aan gaan.

En als er dan dus geen samenwerking aangegaan word met de PVV dan moet je heel goed communiceren naar die groep mensen dat ondanks het de grootste partij is, ze nog steeds een minderheid zijn in het land. De rest van de mensen zijn meer verdeeld over andere partijen.

• Mugwump
walletje-w schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:19:
Het is een erg lastige situatie. Want als je nu kijkt naar de PVV er zijn zeer veel mensen die achter die partij staan wat democratisch gezien een grote reden is om er mee samen te werken. Maar tegelijkertijd merk je aan alle andere partijen dat de overeenkomsten met die partij gering zijn en ze er eigenlijk allemaal op verliezen als ze die samenwerking aan gaan.

En als er dan dus geen samenwerking aangegaan word met de PVV dan moet je heel goed communiceren naar die groep mensen dat ondanks het de grootste partij is, ze nog steeds een minderheid zijn in het land. De rest van de mensen zijn meer verdeeld over andere partijen.
De PVV heeft in mijn ogen gewoon een soort van legoblokkenprogramma. Je kunt er van bouwen wat je wilt. Er staan best zaken in waar je een NSC en een VVD in mee kunt krijgen op het vlak van veiligheid, migratie en meer van dat soort zaken.

Wilders gaf effectief ook gewoon aan dat ie de afgelopen 10 jaar lekker heeft lopen roeptoeteren uit electorale overwegingen en nu er geregeerd kan worden er maar eens nagedacht moet worden wat er binnen de kaders mogelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Mugwump op 23-11-2023 16:23 ]

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• CurlyMo
evilution schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:15:
[...]

Ze zou stapelgek zijn als ze dat doet. Dan is zij de boksbal voor falend PVV beleid.
Of ze kan juist zorgen dat het regeerakkoord slaagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:03:
[...]

Gelukkig hebben we ook een Eerste Kamer die voor bijna al zijn plannen een stokje kan steken.

"Aan de macht". Alsof de bordes-foto straks alleen Geert is met een paar geüniformeerde lijfwachten. :')
Ik denk dat hij eerder zou poseren met zijn katten :+

Het gaat natuurlijk ook niet om de absolute macht, het gaat erom dat het Westerse blok langzaam beetje bij beetje afgebrokkeld wordt en steeds dieper verdeeld raakt.

En voor degenen die daar garen bij spinnen, verloopt dat uitstekend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:48
HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:57:
[...]

Als je eerst 1,5 jaar moet wachten op een verblijfsstatus, en dan nog dik een jaar in een overvolle tijdelijke opvang, waar je niet kunt werken omdat je niet weet of je volgende week niet ergens anders zit, dan nog verplicht een taalcursus bij een slecht functionerend commercieel bedrijf, die je ook nog zelf moet betalen....
Ik heb samen gewerkt met een asielzoeker die als chirurg gevlucht was (Ruanda) en zo veel ellende had gezien dat jij (na het verwerken van zijn trauma) maar als hovenier aan de slag ging....Zelden zo'n bevlogen hardwerkende collega gezien die niet ophield als de tijd om was....
Er zijn redenen dat mensen niet werken. Ik heb er thuis een zitten die vastgelopen is in 3 opleidingen, elke sollicitatie afgewezen, en niet willen accepteren dat hij autist is....Kortom, je gaat veel te makkelijk door de bocht met je 55%
Ja het zijn allemaal chirurgen en ingenieurs, dat fabeltje kennen we nu inmiddels wel en ze zijn allemaal heel zielig. Het is allemaal de schuld van iemand anders natuurlijk dat ze al 8 jaar niet werken. Mensen zoals jij die leven in een sprookje dat het grootste gedeelte wat hier naartoe komt allemaal hoogopgeleide zijn. Totaal geen goed beeld van de realiteit en die mensen zijn medeverantwoordelijk dat de PVV nu zo groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:14:
Wie is jullie en wat heeft een feestje in het weekend te maken met een vlag halfstok hangen als je het ergens niet mee eens bent? Of probeer je me gewoon belachelijk te maken. Dat kan ook hoor. Succes. Hoop dat je de handen op elkaar krijgt d:)b
Er wordt hier getracht om een vlag ophangen als een soort stil protest/uiting tot teleurstelling gelijk te trekken aan extremisme :+

Sorry maar als mensen dát gaan aanvoeren, dan kan ik net zo belachelijk doen natuurlijk O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fornoo
  • Laatst online: 22:22
bulle bas schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:10:
[...]

Eens

[...]

No Frodo, no!
Als je ziet waar we vandaan komen, dan hebben we in het Westen toch echt een groot goed om door te geven. Dat is het toch waard.

Het hoofd buigen voor nietsontziende oligarchen en hen deze hof van vrede en recht, met alle gebreken, te laten omploegen tot een cynisch Rusland is verraad aan de ander en je eigen overtuiging.
Er zit een fatale weeffout in het westerse systeem. De creatie van een oneindige hoeveelheid geld. Dit maakt oneindige groei noodzakelijk. Krimp is niet mogelijk, want dan stort de economie in. Alleen om die reden loopt het op den duur vast. De gevolgen van het oneindige printen zien we nu langzaam maar gestaag ontstaan. Ongelijkheid neemt alleen maar toe, en daarmee de onvrede. Aan de demagogen om daar de vruchten van te plukken. Verdien je ook een leuke boterham mee en status.

Dat wil niet zeggen dat het westerse model is verloren. We moeten ons alleen ontdoen van die geldpers die oneindig kan printen. Dat is namelijk het stukje gereedschap waarmee de wolven zichzelf verrijken. Mochten we ons daarvan ontdoen, hebben we nog steeds de uitdaging hoe we het beschikbare geld verdelen.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:15:
[...]

Ik weet het nog extremer: Je kan die vlag ook op zijn kant hangen! Santé! ;)
Ik denk niet dat Frankrijk zit te wachten op een extra departement met de problemen van NL. ;)

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:42
Het ultieme cadeau voor de VVD is natuurlijk de eerste vrouwelijke premier leveren*
Ondanks dat ik niets van de VVD moet hebben zou dit wel een opstekertje zijn ja.
Al is het denkbaar dat ze leiding zou gaan geven aan een regering die de problemen niet gaat oplossen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Waah schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:23:
[...]

Er wordt hier getracht om een vlag ophangen als een soort stil protest/uiting tot teleurstelling gelijk te trekken aan extremisme :+

Sorry maar als mensen dát gaan aanvoeren, dan kan ik net zo belachelijk doen natuurlijk O-)
Ja, prima. Speel het lekker op de man.
En ja, ik vind het nogal extreem als je een vlag halfstok gaat hangen omdat er mensen zijn die het niet eens zijn met je overtuiging. Dus ik verdien het dat jij me daarom belachelijk maakt. Chapeau.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Waah
Justevo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:23:
[...]
Ja het zijn allemaal chirurgen en ingenieurs, dat fabeltje kennen we nu inmiddels wel en ze zijn allemaal heel zielig. Het is allemaal de schuld van iemand anders natuurlijk dat ze al 8 jaar niet werken. Mensen zoals jij die leven in een sprookje dat het grootste gedeelte wat hier naartoe komt allemaal hoogopgeleide zijn. Totaal geen goed beeld van de realiteit en die mensen zijn medeverantwoordelijk dat de PVV nu zo groot is.
De realiteit is dat we na 12 jaar nog steeds geen goed immigratiebeleid hebben. En met goed immigratiebeleid bedoel ik genoeg mensen om te zorgen dat ze snel weten waar ze aan toe zijn, een gedegen integratie krijgen en zicht hebben op een (tijdelijke) toekomst hier.

In plaats daarvan moeten ze jaren wachten op enig vooruitzicht, mogen ze niet werken en gaan we met loesje "inburgeringsgoeroes" in zee om ze te integreren.

Vervolgens worden ze weggezet als mensen die niet willen werken (mogen ze niet) en klagen we dat ze niet integregen (hoe? zonder werk en dus ook zonder aansluiting op de maatschappij?). De schuld ligt bij falend politiek klimaat. Niet bij de asielzoekers.

Als men niet na elke vluchtelingenstroom meteen alle AZS's sluit en alle instanties afknijpt die over de verblijfsvergunningen beslissen was dit véél minder een issue. Maar dat doen we niet en zij krijgen de schuld.

Vervolgens stemmen de ontevreden burgers op een partij die beloftes maakt die niet waar te maken zijn gezien de internationale verdragen. Wat dus géén oplossing bied voor het daadwerkelijke probleem. De partijen die wél zoeken naar een daadwerkelijke oplossing worden weggezet als "ze zetten de grenzen wagenwijd open" en het slecht-geinformeerde volk loopt er zo achteraan.

Maar zet ze niet weg en luister vooral naar ze!
* Waah mompelt iets over lemmingen en een klif

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:28:
[...]

Ja, prima. Speel het lekker op de man.
En ja, ik vind het nogal extreem als je een vlag halfstok gaat hangen omdat er mensen zijn die het niet eens zijn met je overtuiging. Dus ik verdien het dat jij me daarom belachelijk maakt. Chapeau.
Je komt zelf met belachelijke statements. Extreem heeft niet de betekenis die je denkt dat het heeft volgens mij.

2ex·treem (het; o; meervoud: extremen)
1
uiterste

Een vlag halfstok hangen is ver van het uiterste wat iemand kan doen om zijn onvrede te uitten. Het is juist vrij mild. Je probeert het ophangen van een vlag te vergelijken met "extreem rechts". Dat is bij verre na niet te vergelijken.

Een immigratieprobleem oplossen door alle immigraten te weren is extreem... want het is het uiterste middel dat je kan toepassen.

Een vlag halfstok hangen is niet het uiterste wat je kan doen. Verre van zelfs.

Je kunt het zinloos vinden, belachelijk vinden... Maar extreem niet O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
Waah schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:30:
[...]

Vervolgens stemmen de ontevreden burgers op een partij die beloftes maakt die niet waar te maken zijn gezien de internationale verdragen. Wat dus géén oplossing bied voor het daadwerkelijke probleem. De partijen die wél zoeken naar een daadwerkelijke oplossing worden weggezet als "ze zetten de grenzen wagenwijd open" en het slecht-geinformeerde volk loopt er zo achteraan.

Maar zet ze niet weg en luister vooral naar ze!
* Waah mompelt iets over lemmingen en een klif
Voorlopig heeft die partij niets anders gedaan dan alleen erg hard schreeuwen. Dus ik zou juist Wilders een keer een kans geven om te bewijzen dat ie er niks van gaat bakken, dan is het daarna gelijk einde Wilders.

• bulle bas
  • Niet online
Mugwump schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:22:
[...]

De PVV heeft in mijn ogen gewoon een soort van legoblokkenprogramma. Je kunt er van bouwen wat je wilt. Er staan best zaken in waar je een NSC en een VVD in mee kunt krijgen op het vlak van veiligheid, migratie en meer van dat soort zaken.

Wilders gaf effectief ook gewoon aan dat ie de afgelopen 10 jaar lekker heeft lopen roeptoeteren uit electorale overwegingen en nu er geregeerd kan worden er maar eens nagedacht moet worden wat er binnen de kaders mogelijk is.
Er is geen programma in de zin van: dit willen we daadwerkelijk heel graag gaan uitvoeren. Inhoudelijk maakt het niet uit, alleen Geert beslist. Agema en Bosma mogen suggesties doen, maar Geert heeft de handen vrij.

Dat gaat misschien wel veranderen als uit de VVD een migratiestroom op gang komt richting PVV. Ik denk dan als eerste stap aan het netwerk van financiering, die zijn niet gebonden aan de VVD. Wat telt is rendement op hun donaties. Dat is ook het nadeel van niet-waardengedreven politiek.

De VVD zal met het oog op eigen bestaanszekerheid eerst de PVV weer voldoende moeten afbreken. In dat opzicht kan je de VVD vergelijken met een de eigenaar van een hond die iets te ver is doorgegroeid. Hoe sloop je je eigen hond zonder dat het medelijden oproept?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:15

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]
Ik heb vrijwilligerswerk gedaan met statushouders die een baan in Nederland zochten. Ik hielp ze daarbij, met opstellen van cv’s, maar meer nog algemene gebruiken rondom werk zoeken. Dat waren allemaal hoogopgeleide mensen, die prima Nederlands spraken, maar toch heb je geen idee hoe ingewikkeld het in Nederland is, zelfs voor die groep. Laat staan voor de minder hoogopgeleide of wat oudere statushouders.

Juist op dit punt is het pure beeldvorming en het uitvergroten van uitwassen wat de PVV in de kaarten speelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:34:
[...]

Voorlopig heeft die partij niets anders gedaan dan alleen erg hard schreeuwen. Dus ik zou juist Wilders een keer een kans geven om te bewijzen dat ie er niks van gaat bakken, dan is het daarna gelijk einde Wilders.
Ik zie enkel een herhaling van de vorige keer dat die mee mocht doen. En ik voorspel exact hetzelfde einde ook. En ja, dan is het weer (een tijd) einde Wilders. Probleem is dat er dan weer een volgende LPF/PVV/FvD/BBB is waar dezelfde groep op zal stemmen, waar dan iedereen van roept "Ja daar moeten we wel iets mee want XX% van de bevolking kan je niet negeren".

Dat kan (controversiele mening) heel prima. Als mensen de gevolgen van hun keuze niet begrijpen, en de politieke partijen zien een gevaar voor de rechtsstaat/Trias Politica dan is het hun goed recht om zo'n partij uit te sluiten.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
bulle bas schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:36:
[...]

Er is geen programma in de zin van: dit willen we daadwerkelijk heel graag gaan uitvoeren. Inhoudelijk maakt het niet uit, alleen Geert beslist. Agema en Bosma mogen suggesties doen, maar Geert heeft de handen vrij.

Dat gaat misschien wel veranderen als uit de VVD een migratiestroom op gang komt richting PVV. Ik denk dan als eerste stap aan het netwerk van financiering, die zijn niet gebonden aan de VVD. Wat telt is rendement op hun donaties. Dat is ook het nadeel van niet-waardengedreven politiek.

De VVD zal met het oog op eigen bestaanszekerheid eerst de PVV weer voldoende moeten afbreken. In dat opzicht kan je de VVD vergelijken met een de eigenaar van een hond die iets te ver is doorgegroeid. Hoe sloop je je eigen hond zonder dat het medelijden oproept?
De meest effectieve manier om dat te doen is door de PVV als hefboom te gebruiken. Dat er dan niets overblijft van je eigen waarden en normen is bijzaak. Zolang je maar aan de macht blijft.

Hoe verder de VVD opschuift, des te extremer de flanken moeten worden om daar nog overheen te gaan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
mekkieboek schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:28:
[...]
Al is het denkbaar dat ze leiding zou gaan geven aan een regering die de problemen niet gaat oplossen.
Oftewel, een perfect profiel voor een VVD premier

• Stoney3K
Waah schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:37:
[...]

Ik zie enkel een herhaling van de vorige keer dat die mee mocht doen. En ik voorspel exact hetzelfde einde ook. En ja, dan is het weer (een tijd) einde Wilders.
De PVV heeft nog nooit een ministerspost gehad, en heeft dus nooit de kans gehad om zijn (onhaalbare) beleid te implementeren.

Ik ben juist bang dat de PVV in de oppositie houden straks een nóg grotere verschuiving naar de PVV op gaat leveren. Tot de 75 zetel-grens dichtbij komt.

[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 23-11-2023 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:34:
[...]

En dat weten ze bij de PVV ook
https://www.ad.nl/politie...er-een-voor-ons~ac3dba56/
Nu is het zaak om de winst te verzilveren, zeggen ook andere PVV'ers. Regeren moet het doel zijn. ,,Als het op politiek leiderschap aankomt, begint het nu pas", zegt vertrekkend PVV-Kamerlid Harm Beertema bij Ongehoord Nieuws. Beertema liet zich onlangs kritisch uit over de partijkoers en vindt dat de PVV te lang aan de zijlijn is gebleven. ,,Nu moet Wilders zich gaan waarmaken, zichzelf aanvaardbaar maken om te regeren. Ik zie de nieuwe mildheid met veel plezier aan. Het moet wel concreet worden. En het moet nú gebeuren, als het nu niet gebeurt, is het over."

• Mugwump
bulle bas schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:36:
[...]

Nou ja, er is toch echt heel duidelijk een verkiezingsprogramma met de boodschap 'dit willen we'. Dat het gewoon een soort van boodschappenlijstje is zonder dat er ook maar op enige wijze gekeken is naar het het saldo op de bankrekening is een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 10:53
[...]
Grootste probleem is dat ze niet mogen werken zolang ze geen status hebben, als de IND na 3 maanden helderheid zou geven was er niets aan de hand geweest. Maar je verbiedt mensen nu om jarenlang te werken, als ze dan mogen blijven moeten ze ook nog een hele molen door.

Als je gemiddelde Nederlander een paar jaar niet laat werken, dan lukt het veel mensen ook niet meer aan het werk te komen. Waarom denk je dat er WGP trajecten en dergelijke zijn? In het geval van vluchtelingen hebben ze nog net even wat meer bagage, dus niet vreemd dat er een hoog percentage uitrolt.

En nee we kunnen niet iedereen hier heen halen. Maar misschien hadden we iets effectiever moeten ingrijpen toen extremistische moslims Assad om ver wilde werpen, maar goed dit was een aantrekkelijke manier om van Assad af te komen en dit scenario was nog nooit eerder fout gelopen. Kuch, Afghanistan. Of wat te denken van het Noord-Korea van Afrika, Eritrea? Dan mogen wij van geluk spreken dat we in Nederland zijn, een land wat volgens sommige in dit topic overigens totaal naar de klote is, maar soit. Maar ja vol is vol, zij ooit eens een politicus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• n0pe
  • Laatst online: 06:22
Waah schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:37:
[...]

Ik zie enkel een herhaling van de vorige keer dat die mee mocht doen. En ik voorspel exact hetzelfde einde ook. En ja, dan is het weer (een tijd) einde Wilders. Probleem is dat er dan weer een volgende LPF/PVV/FvD/BBB is waar dezelfde groep op zal stemmen, waar dan iedereen van roept "Ja daar moeten we wel iets mee want XX% van de bevolking kan je niet negeren".

Dat kan (controversiele mening) heel prima. Als mensen de gevolgen van hun keuze niet begrijpen, en de politieke partijen zien een gevaar voor de rechtsstaat/Trias Politica dan is het hun goed recht om zo'n partij uit te sluiten.
Met deze uitslag ben ik benieuwd naar de TK2024 verkiezingen. Wilders heeft een onuitvoerbaar verkiezingsprogramma, VVD wil liever niet de tweede partij zijn achter de PVV, NSC moet terugkomen op het statement dat ze niet gaan samenwerken met Wilders.

Links moet goed in de spiegel kijken en zich afvragen waarom de boodschap niet over komt aangezien links beleid uiteindelijk beter uitpakt voor de kern demografie van PVV/FvD/BBB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
n0pe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:42:
Links moet goed in de spiegel kijken en zich afvragen waarom de boodschap niet over komt aangezien links beleid uiteindelijk beter uitpakt voor de kern demografie van PVV/FvD/BBB.
Links gaat over saamhorigheid, en we leven in een tijdperk van individualisme.

En ik zou oprecht benieuwd zijn hoe een partij er uit zou zien die een links gedachtegoed er op na houd, maar het partijprogramma niet laat doorrekenen en allerlei onmogelijke beloftes maakt. Ik ben oprecht benieuwd hoe dat er uit zou zien.

Een Linkse Thierry Baudet ofzo _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Oilman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:42:
[...]

Grootste probleem is dat ze niet mogen werken zolang ze geen status hebben, als de IND na 3 maanden helderheid zou geven was er niets aan de hand geweest. Maar je verbiedt mensen nu om jarenlang te werken, als ze dan mogen blijven moeten ze ook nog een hele molen door.
Het is niet alleen de IND die die procedure lang rekt, maar ook de asielrechtadvocaten, die hebben er zelfs belang bij dat een procedure lang duurt want dat levert geld op. En als een procedure lang genoeg duurt, wordt het een 'schrijnend geval' waardoor iemand een verblijfsvergunning krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
[...]
Dit is natuurlijk het frame dat hierin veel te makkelijk geplaatst wordt.

In de realiteit weten genoeg mensen dat dit uiteraard niet zo is. Maar blijf gerust absolute onzin uitkramen. Werkt altijd lekker om een discussie aan te gaan met anderen.

Het probleem blijft gelijktijdig dat het immigratiebeleid zeer slecht werkt. Nee, niet allemaal zijn chirurg of ingenieur. De verdeling hierin is soortgelijk tot iets gunstiger dan de verdeling binnen onze eigen populatie. Er zit hierin waarschijnlijk een zekere rechtsverschuiving omdat kansrijke mensen uit probleemgebieden meer resources zullen hebben om probleemgebieden te ontvluchten dan de lokaal kansarmen.

Waar mensen in deze vervolgens tegenaanlopen is overduidelijk. Een torenhoge bureaucratische muur. Waarin het zelfs voor hoog opgeleiden een drama is om voet aan de grond te zetten.

Zo heb ik zelf een collega uit Oekraïne, na annexatie van de Krim naar Nederland gekomen in 2015. Was reeds meerdere jaren arts in Oekraïne. Circa 7 jaar geduurd alvorens de gehele papierwinkel, zijinstroom coschappen, etc. allemaal doorlopen was en deze persoon in Nederland als arts aan de slag is kunnen gaan.

En dan kom je zelfs nog uit Europa als een in een ander land gepromoveerd, in opleiding tot specialist arts met sterk CV tot 2016. Sure, geen EU. Maar niet bepaald een derde wereld land.

We moeten hierin ook gewoon als maatschappij weten te spiegelen en erkennen dat de manier waarop wij nu ons immigratie beleid inrichten, niet werkt. Het is veel te makkelijk om de schuld hierin te leggen bij de immigrant en maar te roeptoeteren dat het niets anders zijn dan gelukzoekers, gratis geld willen, wat dan ook.

• Stoney3K
Waah schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:45:
[...]

Links gaat over saamhorigheid, en we leven in een tijdperk van individualisme.

En ik zou oprecht benieuwd zijn hoe een partij er uit zou zien die een links gedachtegoed er op na houd, maar het partijprogramma niet laat doorrekenen en allerlei onmogelijke beloftes maakt. Ik ben oprecht benieuwd hoe dat er uit zou zien.

Een Linkse Thierry Baudet ofzo _O-
De Nieuw Communistische Partij? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:46:
[...]

Het is niet alleen de IND die die procedure lang rekt, maar ook de asielrechtadvocaten, die hebben er zelfs belang bij dat een procedure lang duurt want dat levert geld op. En als een procedure lang genoeg duurt, wordt het een 'schrijnend geval' waardoor iemand een verblijfsvergunning krijgt.
en dáár kan de politiek dus iets aan doen, maar Rutte (1 tot x) heeft dat nooit gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:46:
[...]

Eens, en dat krijg je de situatie dat asielzoekers (ook kansloze) per persoon meer aandacht en geld verbranden dan de toeslagenouders die onterecht wakker werden in een Kafkaiaanse wereld ...
Het kan wel wat beter in dit land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
Waah schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:47:
[...]

en dáár kan de politiek dus iets aan doen, maar Rutte (1 tot x) heeft dat nooit gedaan.
Joh, op welke partij denk je dat die advocaten structureel stemmen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:48:
[...]

Dwangbevel66? :+

• Joris748
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:48:
[...]

Is dat relevant? Leidt volgens mij alleen maar af van de discussie.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Joris748 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:38:
[...]

De meest effectieve manier om dat te doen is door de PVV als hefboom te gebruiken. Dat er dan niets overblijft van je eigen waarden en normen, dat is bijzaak. Zolang je maar aan de macht blijft.
Dat laatste was altijd al het doel, en in dit opzicht gaan belangenbehartiging van het eigen netwerk (dat is niet de vvd-stemmer btw) en aan de macht blijven hand in hand.
Hoe verder de VVD opschuift, des te extremer de flanken moeten worden om daar nog overheen te gaan.
Dat is een zelfversterkend effect, maar die kan de VVD juist niet winnen. Omdat de agendapunten van de kiezer door geen van beide partijen geadresseerd wordt en zal gaan worden, zal de meest extreme variant (PVV) minder "links" zijn dan de iets minder extreme variant (VVD). Dat is het spelletje "waarvan je wist dat die zou komen" als VVD, maar ja: korte termijn.

Nu alsnog een cordon sanitaire opwerpen maakt de VVD al helemaal "links". Wat rest is zorgen dat de PVV struikelt.

Nadeel voor de VVD is denk ik wel dat invloed kopen bij de PVV erg goedkoop is. Het zou me sws al niet verbazen dat op dit moment met een beetje onderzoek je al per ongeluk een paar roebel tegen komt.
De VVD zal haar tarieven ook moeten verlagen vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Joris748 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:50:
[...]

Is dat relevant? Leidt volgens mij alleen maar af van de discussie.
Ja, dat is relevant, want ik wil daarmee een bepaalde mate van belangenverstrengeling aankaarten.

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:27
HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:03:
[...]

mensen die niet snappen dat er een demonstratie komt tegen racisme, die denken dat het om huilie huilie gaat
Ik ga geen namen noemen ze zijn makkelijk te vinden de laatste paar posts.. En nu.... Weekend!
ga je dan niet meedoen aan die demonstratie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
Mugwump schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:41:
[...]

Nou ja, er is toch echt heel duidelijk een verkiezingsprogramma met de boodschap 'dit willen we'. Dat het gewoon een soort van boodschappenlijstje is zonder dat er ook maar op enige wijze gekeken is naar het het saldo op de bankrekening is een ander verhaal.
Nadruk op het woord boodschap.

> 'dit willen we'

Er is niet direct sprake van een we. Geert heeft volledige zeggenschap. Spreekt slechts een paar vertrouwelingen. Heb het toevallig gisteren hier nog gepost, de meeste PVV'ers krijgen Geert niet of nauwelijks te zien. Buigen of barsten.
Geert heeft enorme ruimte om te draaien en snapt heel goed dat de punten niet vergeven worden op het onderdeel inhoud.

• Joris748
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:51:
[...]

Ja, dat is relevant, want ik wil daarmee een bepaalde mate van belangenverstrengeling aankaarten.
Maar het leidt wel af van de discussie hoe je een effectieve en rechtvaardige asielprocedure inricht.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04:18
Een milde pvv door ze verantwoordelijkheid te geven zou links juist toe moeten juichen.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jos_V schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:44:
[...]
Vorige week stonden ze op 17 zetels in de peilingen, achter vvd, nsc, pvda/gl.

Ik weet niet wat er in die debatten gebeurd is, dat zoveel mensen dachten fuck, Geert, dat is de man voor mij. Alles leek er in de aanloop op te wijzen dat het anti-etablisement segment, vooral naar NSC ging. en de vaste achterban van de PVV in stand bleef.

Blijkbaar hebben de debatten, vele mensen overtuigd dat in plaats van een Ja21, of een VVD, of een NSC of BBB, de PVV een betere keus was.

Die shift is in de laatste 4 dagen gebeurd. Zelfs de PVV was verbaasd over hun zege. Dus echt niet zo raar dat anderen dat ook zijn.
Of de peilingen zaten er gewoon al een tijdje naast?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 28 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.