Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:28:
[...]

Er is toch een middenweg te bedenken tussen "Welkom welkom kom maar binnen iedereen!" en "Een groot hek om Nederland!"?

Je kan prima de sociale gevolgen van asielproblematiek en migratie aankaarten zonder direct iedereen er uit te willen trappen.
Dat moet toch ook mogelijk zijn? Iedereen is wat mij betreft welkom wanneer je aanpast aan de Nederlandse normen en waarden en kan en wil werken. Maar als je dat niet doet moet men die personen er ook gewoon uitdonderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:27
dakka schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:32:
Wat denken jullie wat een PVV kabinet gaat doen met die stijging naar 2,25 miljard voor de waterschappen om de dijken enzo in orde te maken, en als ze daar tegenin gaan, wat ze dan van plan zijn voor huiseigenaren waarvan hun vastgoed met hypotheek fiscaal onder water komt te staan, omdat ze in een risico gebied staan?

Niemand gaat natuurlijk investeren in vastgoed waarvan de fundering wegspoelt of 3 keer in het jaar de kelder moet leegpompen en waterschade lappen.
Ik vraag mij af of je bij de overheid of waterschap een schadeclaim kan neerleggen vanwege slecht beleid hierop? Of dat dit gedwongen kan worden via de rechter om de dijken te versterken.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:59
mvrhrln schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
[...]

"Bovendien bereiken moderne gascentrales dankzij geavanceerde technologie momenteel een zeer hoog rendement – ze zetten dus een zeer groot deel van de energie uit aardgas om in elektrische energie. Zo is een elektrisch rendement van 60% mogelijk, terwijl moderne kolencentrales een rendement van ongeveer 46 % hebben."

CV ketels halen toch iet hoger rendement, zeker geen 104+% zoals beloofd, maar zeker ruim boven de 60%

(ik stook ook via AC nu ipv CV, echter meer vanwege een financieel voordeel, n iet zozeer vanwege het milieu)
Als je die electriciteit vervolgens gebruikt voor een warmtepomp valt het totale plaatje toch in het voordeel uit van een warmtepomp.

500 m3 gas ---> CV-ketel --> ~3900 kWh warmte
500 m3 gas --> energiecentrale --> ~2300 kWh electriciteit --> warmtepomp --> ~9200 kWh warmte

Dan kun je met dezelfde hoeveelheid gas 2 tot 3 huizen verwarmen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:50
Millie-ano schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
[...]

zie je de ironie en tegenstrijdigheid in je post ?
Zie je de asociale intentie van je post?

Samenwerking geeft voorspoed. Voor sommigen evident, voor sommigen niet. Dat weerhoudt je er (moreel) niet van toch voor samenwerking te gaan.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:15
Monkeydancer schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:26:
Gesloten grenzen wordt nogal een uitdaging. Ik herinner weer de oude tijden waarbij er gigantische files waren bij grensovergang. Met name veel vrachtwagens en toen was het verkeer veel minder druk.

Ik vind dat de pvv met bepaalde plannen te weinig rekening heeft gehouden met uitvoerbaarheid, wetten, grondwet en eu regels en kosten.

hopelijk kan nsc hierin een sturende rol gaan spelen. Nsc heeft hier veel beter over nagedacht.
Goeie manier ook om mensen in de regio te narren. Eerst de goedkope arbeidskrachten buiten houden, om het ze vervolgens flink lastiger boodschappen te doen en te tanken in Duitsland.

Om het maar niet te hebben over de in rekening gestelde roamingkosten zodra je per ongeluk met het netwerk van een EU-land verbinding hebt gemaakt.

Zijn er eigenlijk überhaupt ideeën waar ze wél hebben gekeken naar proportionaliteit, haalbaarheid en relevantie voor het op te lossen probleem? Sowieso zullen deze plannen waarschijnlijk enkel in een minderheidskabinet want over rechts zal alles met gevolgen voor de economie worden afgeschoten. En op links zullen zijn stokpaardjes qua Islam er nooit doorheen komen, zelfs wanneer men zich op sociaal vlak zou kunnen weten te vinden.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
n3z schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:58:
[...]

De PVV had een aantal jaren terug letterlijk een A4 met paar punten als verkiezingsprogramma. Hij kent zijn kiezers goed, en weet dat zij het toch niet lezen en houdt zo simpel en populistisch mogelijk.

Dus nee, ik denk dat PVV stemmers absoluut niet goed geïnformeerd zijn. Daarnaast heeft Omtzigt een boek uitgebracht die vrij populair is geworden en heel veel is gelezen. Waaronder ik. Met heldere plannen voor Nederland.

Meeste plannen van Wilders zijn bij voorbaat al totaal kansloos.
Het gaat ook niet per se om een verkiezingsprogramma want daarin moeten altijd concessies worden gedaan.
Het gaat er vooral om waar iemand voor staat.
Bij Wilders weet je: Minder geld naar asiel, klimaat etc. en meer aandacht voor de gewone werkende Nederlanders. En hoe die plannen worden uitgewerkt dat komt later wel in een coalitie.
Als dat de intentie is van die man en hij doet daar zijn best voor dan vinden veel mensen het al goed.

Ik zou in partijprogramma's liever een lijstje zien met wat een partij belangrijk vindt dan daadwerkelijke oplossingen. Dat laatste wordt toch nooit gehaald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
Bouke-p schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:26:
Het blijft toch bijzonder dat met name links zelfs na deze uitslag nog niet door heeft dat men gewoon klaar is met immigratie.
nou kun je wel keihard roeptoeteren dat we niet zonder immigratie kunnen, we oorlogvluchtelingen moeten helpen en moslims niet mogen uitsluiten.
Het probleem hier is dat de problemen toe worden geschreven aan de asielzoekers terwijl de meeste migranten juist arbeidsmigranten zijn die vooral geld opleveren voor Nederland. Die stoppen gaat dus geld kosten ipv opleveren. Alleen dat wordt meestal door de tegenstanders van migratie even vergeten
En zoals altijd zal de waarheid in het midden liggen, maar echt hoe kun je nu nog wegkijken van alle problemen in oa Ter Apel en Budel? Of de figuren die pro palestina zijn en zelfs met taliban vlaggen staan te zwaaien? En waar blijft de zelf reflectie binnen de moslimsmaatschapij?
Als je minder geld stopt in ter Apel en de afhandeling van migratie krijg je inderdaad problemen. Maar ook daar ontstaan de problemen niet doordat er asielzoekers zijn, maar omdat de toenmalige regeringen besloten hebben om er te weinig in te investeren. Waarbij de kosten van de noodopvang uiteindelijk hoger waren dan de oorspronkelijke begroting die nodig was om de stroom op te vangen en af te handelen.
Oftewel dit is wederom een probleem dat door de regering zelf gemaakt is, waarna het gebruikt wordt om te stellen dat asielzoekers een probleem zijn. Terwijl als je naar de aantallen asielzoekers kijkt en die vergelijkt met studenten/arbeidsmigranten je wel ziet dat de problemen toch echt in de laatste groep zitten. Maar dat is nu net een groep die ze niet willen stoppen.
menig Nederlander zal geen moeite hebben met immigranten, wel met het soort immigranten dat overal overlast veroorzaakt.

Mijn vriendin is docent en het aantal ouders uit migrantengezinnen die hier al jaren wonen maar nog steeds geen Nederlands spreken is enorm. Uit zoiets blijkt ook gewoo, in mijn ogen, dat het ze ook gewoon niks intereseert.
net als het aantal kinderen dat gewoon ronduit zegt niet naar de vrouwlijke docent te luisteren want: vrouw.

Met dit soort dingen is menig Nederlander gewoon klaar. En terecht!
Dan moet je dat aanpakken en niet alles op 1 hoop gooien en de hele migratie willen stoppen. Bedenk ook hier dat er juist minder geld en moeite gestopt is om dit in goede banen te leiden en dan moet je ook niet raar opkijken dat de situatie er op achteruitgaat. En heel simpel gezegd, Wilders gaat hier totaal niets aan kunnen veranderen.

[removed]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:29:
[...]

Begin dan zelf ook niet misinformatie of op zijn minst maar halve informatie. Het idee is dat dat salderen al veel eerder hard omlaag gaat. Dus hij is niet in 2031 plotseling weg, je bent vanaf volgend jaar al 1/3e van je salderen kwijt oplopend tot volledig weg in 2031 (mits de wet door de 1e Kamer komt). Die 7 jaar profiteren valt dus al zwaar tegen. Daarbij is doie terugleververgoeding maar een fractie van wat je zelf voor energie betaald. Uiteindelijk komt het er op neer dat de enige grote winst in eigen gebruik van opgewekte energie zit en niet in die terugleververgoeding. Gezien hoe de energiemaatschappijen de laatste jaren met de huidige regeling omgaan is de kans groot dat die terugleverkosten hoger zullen zijn dan de terugleververgoeding. Maar ook dit is niet echt een onderwerp voor dit topic :)
Volgens mij verspreid ik inderdaad geen misinformatie, in tegenstelling wat er door een andere tweaker werd beweerd. En 7 jaar tegenvallen? Het alleen om wat je te veel produceert he. Tot aan 2027 krijg je nog 55% vergoed, tot de laatste trede 28% in 20230. Dan nog steeds ben ik van mening dat iemand die zonnepanelen legt er tot 2030 inclusief de investering netto goedkoper uit is.

En als deze persoon ook nog een hybride warmtepomp neemt en/of elektrisch rijdt wordt het voordeel alleen maar groter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04:30

En zoals altijd zal de waarheid in het midden liggen, maar echt hoe kun je nu nog wegkijken van alle problemen in oa Ter Apel en Budel? Of de figuren die pro palestina zijn en zelfs met taliban vlaggen staan te zwaaien? En waar blijft de zelf reflectie binnen de moslimsmaatschapij?
Door dit stuk ben je mij helemaal kwijt. Je zoomt in op een specifiek onderwerp en zet dat neer als algemene waarheid voor die groep. Jij denkt dat iedereen die pro Palestina is ook voor de taliban is? En je denkt niet dat mensen binnen de Arabische wereld niet enorm bang zijn voor wat er allemaal gaande is? Zonder al te lullig te klinken, maar kom eens uit je bubbel. Dit laat precies zien waar pvv zich op richt: mensen die één visie hebben en heel beperkt media consumeren, en dat als waarheid aannemen. Maar er gebeurt zo veel meer.

Waarom zoom je niet in op het feit dat heel veel personen, waaronder moslims, in het Midden-Oosten voor een tweestaten oplossing zijn? En dat dit de mening van het merendeel van de populatie is? Oprecht: weet je dit niet of neem je dit gewoon niet mee in je overwegingen? Ik begrijp heel goed dat men niet op de hoogte is van wat iedereen vindt en weet en doet, maar het klopt gewoon niet. En veel Nederlanders, die braaf naar het NOS journaal kijken om 8 uur en op Facebook wat berichtjes lezen over de 'vele' problemen met migranten (want elke migrant is natuurlijk hetzelfde...), die stemmen juist op pvv omdat zij 0 besef hebben van de wereld, maar alles klopt wel in hun kleine bubbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
Wat denken jullie wat een PVV kabinet gaat doen met die stijging naar 2,25 miljard per jaar voor de waterschappen om de dijken enzo in orde te maken, en als ze daar tegenin gaan, wat ze dan van plan zijn voor huiseigenaren waarvan hun vastgoed met hypotheek fiscaal onder water komt te staan, omdat ze in een risico gebied staan?

Niemand gaat natuurlijk investeren in vastgoed waarvan de fundering wegspoelt of 3 keer in het jaar de kelder moet leegpompen en waterschade lappen.
In hun partijprogramma (lezenswaardig hoor) staat dat ze dijken verhogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Het blijft toch bijzonder dat met name links zelfs na deze uitslag nog niet door heeft dat men gewoon klaar is met immigratie.
nou kun je wel keihard roeptoeteren dat we niet zonder immigratie kunnen, we oorlogvluchtelingen moeten helpen en moslims niet mogen uitsluiten.

menig Nederlander zal geen moeite hebben met immigranten, wel met het soort immigranten dat overal overlast veroorzaakt.

Mijn vriendin is docent en het aantal ouders uit migrantengezinnen die hier al jaren wonen maar nog steeds geen Nederlands spreken is enorm. Uit zoiets blijkt ook gewoo, in mijn ogen, dat het ze ook gewoon niks intereseert.
net als het aantal kinderen dat gewoon ronduit zegt niet naar de vrouwlijke docent te luisteren want: vrouw.

En met het waarschijnlijk aanstaande beleid gaat er iets iets aan dit anekdotische gevoel veranderen?

Ik kan ook met het verhaal komen van een oorlogsvluchteling die naar Nederland kwam, als schoonmaakster begon, in 3 maanden Nederlands leerde, en vervolgens als arts het leven van vele Nederlandse kinderen heeft gered.

Die vreest nu dat haar familiegeschiedenis, waarin meerdere mensen vermoord zijn slechts om wie ze waren, zich gaat herhalen en ik kan haar geen ongelijk geven. Mensen zien wat ze willen zien in iemand, de werkelijkheid maakt niet uit want de perceptie vormt sneller. Een accent is niet te verbergen. "In zo'n vaart zal het wel niet lopen?". Als we nog 15-20 jaar op deze manier doorgaan zie ik dat niet meer als onrealistisch toekomstbeeld.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:33:
[...]

Dat moet toch ook mogelijk zijn? Iedereen is wat mij betreft welkom wanneer je aanpast aan de Nederlandse normen en waarden en kan en wil werken. Maar als je dat niet doet moet men die personen er ook gewoon uitdonderen.
Wat ik dan zo vreemd vind is dat blijkbaar 'er uit gooien' niet kan, omdat een buitenland niet mee wil werken. Maar dat betekent dat je toch sowieso geen asielbeleid kan voeren? Je kan immers niemand afwijzen of er uit zetten, behalve op papier.

En wat zou een gesloten landsgrens daar precies aan veranderen? Gaan we dan alle uitgezette asielzoekers in Antwerpen of in Düsseldorf uit een busje gooien, laat de EU het maar uit zoeken, we gooien het hek van NL dicht?

Dat we echt aan een duidelijke uitzettingsprocedure moeten werken vind ik wat anders. Ook als een land als Marokko zijn mensen niet wil hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat denken jullie wat een PVV kabinet gaat doen met die stijging naar 2,25 miljard per jaar voor de waterschappen om de dijken enzo in orde te maken, en als ze daar tegenin gaan, wat ze dan van plan zijn voor huiseigenaren waarvan hun vastgoed met hypotheek fiscaal onder water komt te staan, omdat ze in een risico gebied staan?

Rechtszaken. Niet alleen hierover, maar over heel veel punten. Denk dat daaraan de komende maanden de meeste tijd verloren zal gaan. Milieuorganisaties, discriminatie-organisaties en particulieren zullen ongelofelijk veel zaken via de rechter gaan terugfluiten.

Schieten we verder niets mee op, maar je moet iets als reactie op idioot beleid. Ik wacht nog even op de Belastingdienst en een aantal topambtenaren wat Wilders gaat moeten vertellen "meneer, wat u wil kán gewoon technisch niet".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind

Links was daar ook klaar mee, getuige de laatste debatten en hun partijprogramma's. Het verschil met Wilders is dat men het niet probeert te pinnen op niet-verwijderbare moslims met Nederlands paspoort en het handjevol nareizigers naar Yesilgöziaans voorbeeld. Maar gewoon kijkt naar de absolute aantallen en waar de winst gehaald kan worden.

Dit debat is echt enorm vermoeiend. Want zelfs al is men het in grote lijnen eens dat er een immigratieprobleem is, moet er altijd eerst afstand genomen worden van de ongenuanceerde discriminatie van rechts, om het dan pas over reële oplossingen te hebben.

Voordat je zover bent is de gemiddelde kiezer klaarblijkelijk dus al afgehaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
mvrhrln schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:27:
[...]

Vertel mij dan eens op welke stroom die warmtepomp 's nachts draai midden in de winter op een windstille dag?
Je bewijst mijn punt.

Niet op bruinkool, want deze komt niet/nauwelijks voor in de Nederlandse energiemix.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:30
Ik zal de gene die nog steeds roeptoeteren dat links de grenzen wijd open willen zetten uitnodigen, om eens de verkiezingsprogramma's van de linkse partijen door te lezen. ja het is geen we moeten alle immigranten stoppen. Maar het is bij lange na ook niet kom maar iedereen. bijvoorbeeld uit het pvda-gl programma:
We blijven in Nederland ruimhartig bescherming bieden aan vluchtelingen die om humanitaire of politieke redenen hun land moesten verlaten. Daarvoor is wel degelijk draagvlak in ons land. Die solidariteit mag niet op de proef gesteld worden door migranten die uit puur economische motieven onze kant opgekomen zijn. Als we vluchtelingen eerlijker willen verdelen in Europa en de meest kwetsbare en gemarginaliseerde mensen willen hervestigen dan moeten asielprocedures effectiever en sneller verlopen.
de sp:
Mensen die gelijk werk doen krijgen gelijke rechten, ongeacht het land van herkomst. We pakken uitbuiting van arbeidsmigranten hard aan. Werkgevers worden bij een vergunningsaanvraag verplicht om aan te tonen dat zij beslist mensen uit andere landen nodig hebben en voldoende en goede huisvesting beschikbaar is. De migranten worden beschermd tegen werkgevers door niet langer toe te staan dat die ook hun huisbaas zijn.

ONZE STANDPUNTEN
Iedereen die in Nederland wil werken en geen ingezetene is, dient in het bezit te zijn van een werkvergunning. Afhankelijk van de situatie kan het maximum aantal werkvergunningen per jaar worden aangepast. Totdat dit op orde is stoppen we tijdelijk met economische migratie.
Wij verplichten de werkgever de arbeidsmigrant een, van het bedrijf onafhankelijke, cursus Nederlands aan te bieden voor rekening van de werkgever. Op deze wijze doorbreken we het sociaal isolement van veel arbeidsmigranten.
Arbeidsmigranten worden vaak uitgebuit en leven in kleine woningen, wat kan leiden tot overlast. Om dit te voorkomen stellen we de beschikbaarheid van goede huisvesting als voorwaarde voor het verlenen van vergunningen aan werkgevers om migranten te werk te stellen. Dit geldt zowel voor het laagbetaalde werk als voor de zogeheten ‘kennismigratie’.
Werkgevers zijn verplicht om arbeidsmigranten die hier werken een loon te betalen volgens de geldende cao-afspraken (gelijk loon voor gelijk werk).
De belastingkorting voor expats verdwijnt. Voor buitenlandse werknemers met een ‘specifieke deskundigheid’ en een hoog salaris is er een belastingkorting van 30%. Dit is oneerlijk en daarom willen wij hier vanaf.
We hebben een internationale verantwoordelijkheid om mensen die vluchten voor oorlog, vanwege hun geloof of politiek in ons land op te nemen. Waar dat mogelijk worden asielzoekers opgevangen in de regio waar ze vandaan komen. Vluchtelingen die niet veilig in de regio terecht kunnen, nemen we op in de EU. Alle lidstaten moeten hier een eerlijke bijdrage aan leveren. Vluchtelingen die hier mogen blijven moeten zo snel mogelijk inburgeren. Mensen die hier niet mogen blijven, moeten zo snel mogelijk terug. Vluchtelingen moeten eerlijk verdeeld worden over gemeenten, nu zijn het vooral de armere gemeenten in gewone volksbuurten die vluchtelingen opvangen. Dat moet andersom. Laten we vluchtelingen vooral opvangen in de buurten met hoge inkomens in rijke gemeenten.
de bron van teksten zoek je zelf maar. Zoek termen migratie pvda-gl of migratie sp. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:55
Gé Brander schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt op die punten maar voor het aantal woningen dat beschikbaar is, is het een drama.
Dat klopt, ik heb ook 3 jongvolwassenen thuis die weinig kans maken. Ben zelf aan het kijken naar een groter huis met de mogelijkheid om te splitsen op termijn. En ja dat kunnen we misschien betalen...Mijn huidige huis heb ik trouwens geisoleerd zonder subsidie aan te vragen, ik zie die subsidie liever naar mensen gaan die het wel nodig hebben. Maar goed ik wil mezelf niet te veel op de borst kloppen als weldenkende linkse stemmert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Cid Highwind schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:38:
[...]
Dit debat is echt enorm vermoeiend. Want zelfs al is men het in grote lijnen eens dat er een immigratieprobleem is, moet er altijd eerst afstand genomen worden van de ongenuanceerde discriminatie van rechts, om het dan pas over reële oplossingen te hebben.
In het laatste debat liet Jetten anders helemaal niet blijken een probleem te zien. Op de vraag van Marijnissen waar hij alle (arbeids)migranten wilde laten kwam enkel een antwoord: flex woningen.
Op de vraag welke dan kwam helemaal geen antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
sNielz123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:36:
[...]

Het gaat ook niet per se om een verkiezingsprogramma want daarin moeten altijd concessies worden gedaan.
Het gaat er vooral om waar iemand voor staat.
Bij Wilders weet je: Minder geld naar asiel, klimaat etc. en meer aandacht voor de gewone werkende Nederlanders. En hoe die plannen worden uitgewerkt dat komt later wel in een coalitie.
Als dat de intentie is van die man en hij doet daar zijn best voor dan vinden veel mensen het al goed.

Ik zou in partijprogramma's liever een lijstje zien met wat een partij belangrijk vindt dan daadwerkelijke oplossingen. Dat laatste wordt toch nooit gehaald.
Daadwerkelijke oplossingen moeten er juist wel bij, anders krijg je onmogelijk haalbare lijstjes. Wilders wil b.v. kleinere klassen, maar voor het lerarenprobleem heeft ie geen oplossing. Hij wil geld weghalen uit Brussel, maar vergeet daarbij dat het ons netto juist geld oplevert. Hij wil de grenzen dicht, maar als handelsland hebben we daar juist enorme voordelen bij. Had ie het door laten rekenen was ie enorm door de mand gevallen. Daarmee zijn die oplossingen juist superbelangrijk, want als je alleen problemen hoeft te benoemen wordt het wel heel makkelijk om mensen op je te laten stemmen (wat mij betreft zou een programma dan ook verplicht doorgerekend moeten worden, juist om de haalbaarheid aan te tonen)

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sNielz123
redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:36:
Terwijl als je naar de aantallen asielzoekers kijkt en die vergelijkt met studenten/arbeidsmigranten je wel ziet dat de problemen toch echt in de laatste groep zitten. Maar dat is nu net een groep die ze niet willen stoppen.

Dan moet je dat aanpakken en niet alles op 1 hoop gooien en de hele migratie willen stoppen. Bedenk ook hier dat er juist minder geld en moeite gestopt is om dit in goede banen te leiden en dan moet je ook niet raar opkijken dat de situatie er op achteruitgaat. En heel simpel gezegd, Wilders gaat hier totaal niets aan kunnen veranderen.
het eerste klopt niet helemaal. Woningbouw, extra zorg etc. wordt ook veroorzaakt door studenten en arbeidsmigranten. En je moet ze zeker niet op een hoop gooien.
MAAR de meeste overlast heb je toch echt van asielzoekers. Ik woon vlakbij Budel en geloof me: De arbeidsmigranten en studenten roven hier de supermarkt niet leeg, vallen geen vrouwen lastig en pikken niet alles wat los en vast zit.

Dat gemix van culturen moet stoppen want dat werkt niet. Help mensen in oorlogsgebieden in hun eigen regio waar ze tussen mensen zitten die hun cultuur snappen.

Let op: Ik zeg niet dat onze cultuur de juiste is of dat een andere cultuur slechter of beter is, maar het mixen van culturen werkt gewoon niet.

Verwijderd

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:37:
[...]

Wat ik dan zo vreemd vind is dat blijkbaar 'er uit gooien' niet kan, omdat een buitenland niet mee wil werken. Maar dat betekent dat je toch sowieso geen asielbeleid kan voeren? Je kan immers niemand afwijzen of er uit zetten, behalve op papier.

En wat zou een gesloten landsgrens daar precies aan veranderen? Gaan we dan alle uitgezette asielzoekers in Antwerpen of in Düsseldorf uit een busje gooien, laat de EU het maar uit zoeken, we gooien het hek van NL dicht?

Dat we echt aan een duidelijke uitzettingsprocedure moeten werken vind ik wat anders. Ook als een land als Marokko zijn mensen niet wil hebben.
Ik ben tegen landgrenzen, dat is voor NL niet mogelijk realistisch (en stom) heb ik ook geen PVV gestemd. Ik denk niet dat het alleen over asiel gaat, maar ook over de huidige migranten, of de kinderen daarvan die zich niet aanpassen aan de NL cultuur. Heel eerlijk gezegd zie ik daar ook veel issues die niet worden aangepakt en heel eerlijk gezegd ik ook weleens denk, weet je als je het hier bevalt ga dan gewoon weg.
Maar inderdaad een een duidelijk uitzettingsprocedure zou een win zijn.

Dat punt van de PVV behoud van de NL cultuur heeft wel een aantal goede punten waar ik het persoonlijk best mee wel eens ben. We geven alles maar weg aan een kleine groep van schreeuwers, gelukkig is er nu een van weg (BIJ1).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:27
HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:39:
[...]

Dat klopt, ik heb ook 3 jongvolwassenen thuis die weinig kans maken. Ben zelf aan het kijken naar een groter huis met de mogelijkheid om te splitsen op termijn. En ja dat kunnen we misschien betalen...Mijn huidige huis heb ik trouwens geisoleerd zonder subsidie aan te vragen, ik zie die subsidie liever naar mensen gaan die het wel nodig hebben. Maar goed ik wil mezelf niet te veel op de borst kloppen als weldenkende linkse stemmert
Ik ben van mening dat er geen krachtigere daad gegeven kan worden als jongeren massaal, al dan niet tijdelijk, het land verlaten voor een paar jaar studie of werk! Ga maar eens kijken hoe de politiek reageert als jongeren ineens de grens over trekken.

Ik ben zelfs van mening dat het voor jonge mensen goed is om tijdelijk in het buitenland te werken, dat is goed voor de ontwikkeling! Ik heb zelf in Denemarkten gestudeerd, goedkoop kunnen wonen, want de Denen zorgen wel voor hun toekomstige generatie, en een paar jaar daar gewerkt. Kan het iedereen aanraden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:46

"Men" kan wel klaar zijn met immigratie (welke immigratie trouwens?), maar dat betekent nog niet dat met simplistische one-liners immigratieproblematiek magischerwijs wordt opgelost. Primair ligt de emotie natuurlijk bij de asielproblematiek en de vermeende criminaliteit, druk op de woningvoorziening en ga zo maar door. Hoe ga je die stroom indammen? Dat kan over een aantal assen. Je kunt proberen om de instroom in te dammen door weer (tijdelijke) grenscontroles in te voeren zoals andere EU-landen als Duitsland, Denemarken, Frankrijk en Zweden ook gedaan hebben. wellicht helpt dat. Je kunt ook zaken als gezinshereniging proberen in te dammen, maar dat staat vaak wel op gespannen voet met verdragen waar Nederland gewoon aan deelneemt, dus dan moet je daar eerst uitstappen of een rechter fluit de plannen simpelweg terug.
Je kunt ook proberen asielprocedures strenger te maken, landen veilig te verklaren en ga zo maar door, maar dat begint allemaal bij de IND een stabiele basis aan personeel geven om dat allemaal aan te kunnen en daar wordt ironisch genoeg vaak ook op bezuinigd.

De grootste migratiestroom betreft natuurlijk arbeidsmigratie. Van Oost-Europeanen in de bouw en logistiek tot allerhande expats in de finance en IT. Wederom geldt dat je van het vrije verkeer van personen in de EU niet makkelijk afkomt omdat dat een van de essentiële zaken binnen de Unie is. Je kunt b.v. de expatregeling afschaffen om werken in Nederland minder aantrekkelijk te maken of veel actiever proberen te handhaven op alle misstanden omtrent uitbuiting van Oost-Europeanen, maar of dat dan echt het gewenste effect oplevert, ik betwijfel het. Bovendien is dit veelal ook tijdelijke migratie en vertrekt men gewoon weer.

Dan hebben we nog buitenlandse studenten. Die zou je kunnen ontmoedigen door Engelstalig onderwijs tegen te gaan en dergelijke, maar ook daar kun je je afvragen of dit nou het soort migratie is dat men koste wat het kost wil ontmoedigen.

Bovendien geldt voor arbeids- en studiemigratie ook deels dat het de Nederlandse samenleving gewoon keiharde knaken oplevert. Knaken die heel hard nodig zijn als je het gratis bier uit het PVV programma ook maar enigszins wil bekostigen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
.ScorpionSquad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:36:
[...]

En met het waarschijnlijk aanstaande beleid gaat er iets iets aan dit anekdotische gevoel veranderen?

Ik kan ook met het verhaal komen van een oorlogsvluchteling die naar Nederland kwam, als schoonmaakster begon, in 3 maanden Nederlands leerde, en vervolgens als arts het leven van vele Nederlandse kinderen heeft gered.

Die vreest nu dat haar familiegeschiedenis, waarin meerdere mensen vermoord zijn slechts om wie ze waren, zich gaat herhalen en ik kan haar geen ongelijk geven. Mensen zien wat ze willen zien in iemand, de werkelijkheid maakt niet uit want de perceptie vormt sneller. Een accent is niet te verbergen. "In zo'n vaart zal het wel niet lopen?". Als we nog 15-20 jaar op deze manier doorgaan zie ik dat niet meer als onrealistisch toekomstbeeld.
Weet je, die angst had ik ook voor onze Joodse medemensen in de afgelopen paar maanden. Het volk wat nu "From the river to the sea" schreeuwt op recente protesten precies datgene gaan herhalen wat in de jaren 40-45. En realiteit is dat mensen die Joods zijn moeten vrezen voor hun leven in onze steden. Realiteit is gewoon dat beide kanten op dit moment bijzonder extreme trekjes hebben aan het uiterste spectrum. Maar ik zie op dit moment nog geen Wilders fans mensen belagen waar ik de BIJ1 fans dat wel zie doen, want de Joodse gemeentes moeten wel beveiligd worden. Het is wat je tentoonsteld allemaal zulke morele armoede die zo simpelweg eenzijdig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
JEightyFive schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:40:
[...]

In het laatste debat liet Jetten anders helemaal niet blijken een probleem te zien. Op de vraag van Marijnissen waar hij alle (arbeids)migranten wilde laten kwam enkel een antwoord: flex woningen.
Op de vraag welke dan kwam helemaal geen antwoord.
Jetten is dan op z'n best ook een vertegenwoordiger van een centrumpartij. Links van Wilders en de VVD betekent niet dat het automatisch een linkse partij is.

En ja, dat antwoord was bedroevend. Een Polenhotel is ook een flexwoning. Het is ook de reden waarom D66 mijn partij al lang niet meer is. Ze weten zelden een concrete invulling te geven aan hun visie en doen structureel teveel water bij de wijn om met de VVD mee te mogen doen, waarna ze gewoon niet sterk genoeg als centrumpartij een balancerende factor kunnen vormen.

Misschien zijn mijn verwachtingen daar ook verkeerd. Kan je van een centrumpartij verwachten dat deze twee rechtse partijen dwingt centrumpolitiek te bedrijven? Zijn aanvallen op de VVD waren op het migratietopic niet meer dan terecht, maar op andere fronten past toch echt een zekere bescheidenheid. Maar het is lastig afzetten tegen Rutte IV wanneer je zelf vormgever hieraan was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Senaxx schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:36:
[...]

Volgens mij verspreid ik inderdaad geen misinformatie, in tegenstelling wat er door een andere tweaker werd beweerd. En 7 jaar tegenvallen? Het alleen om wat je te veel produceert he.
Nee dus, vanaf 2025 gaat het stuk dat je mag salderen omlaag. Wat je dan overdag produceert en 's avonds gebruikt en nu volledig wordt weggestreept mag je dan dus een steeds groter deel zelf gaan betalen. Waarbij je voor wat je daarna overhoudt nog een paar cent terugkrijgt.
Tot aan 2027 krijg je nog 55% vergoed, tot de laatste trede 28% in 20230. Dan nog steeds ben ik van mening dat iemand die zonnepanelen legt er tot 2030 inclusief de investering netto goedkoper uit is.

En als deze persoon ook nog een hybride warmtepomp neemt en/of elektrisch rijdt wordt het voordeel alleen maar groter.
Nee dus, een EV wordt meestal 's nachts geladen en moet je dus voor een steeds groter deel helemaal zelf betalen. En die hybride warmtepomp gebruik je vooral in de winter waar je al helemaal maar een klein gedeelte zelf op kunt wekken. Als je het rekensommetje maakt zie je dat het al heel snel een heel stuk duurder gaat worden dan nu en de terugverdientijd daarmee hard richting de levensduur van je systeem gaat.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 20:35
Wat een gezellig kroeg topic is dit.

De PVV is nu als eerste aan zet om te proberen te formeren.

maar je moet wel een gezonde coalitie vormen of een minderheidskabinet.

als ze er niet uitkomen, vergeet niet dat er niks ondemocratisch is als de pvv dan buitenspel word gezet, want 23% is geen meerderheid.

Het zal me benieuwen of het Geert gaat lukken, of dat hij nog zijn stem hard genoeg kan laten gelden en de fractie in lijn kan houden, als hij niet meer in de fractie zit maar in het torentje.

Ik hoop dat de BBBers in de waterschappen gaan investeren in dijkversterking de komende periode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 10:53
mvrhrln schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
[...]

"Bovendien bereiken moderne gascentrales dankzij geavanceerde technologie momenteel een zeer hoog rendement – ze zetten dus een zeer groot deel van de energie uit aardgas om in elektrische energie. Zo is een elektrisch rendement van 60% mogelijk, terwijl moderne kolencentrales een rendement van ongeveer 46 % hebben."

CV ketels halen toch iet hoger rendement, zeker geen 104+% zoals beloofd, maar zeker ruim boven de 60%

(ik stook ook via AC nu ipv CV, echter meer vanwege een financieel voordeel, n iet zozeer vanwege het milieu)
En neem dan nu de SCOP van een warmtepomp mee in het sommetje en het is zeer helder wat de meeste kWh aan warmte oplevert. Kortom lees je in voordat je claims de wereld in slingert die volledig onjuist zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
wowly schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:35:
[...]

Zie je de asociale intentie van je post?
Enigszins, maar ook niet helemaal.
Samenwerking geeft voorspoed. Voor sommigen evident, voor sommigen niet. Dat weerhoudt je er (moreel) niet van toch voor samenwerking te gaan.
Ik ben zeker voor samenwerking. Zal lastig worden. Lees mijn eerdere posts. Het is hullie tegen zullie en zolang hullie/zullie absoluut niet wil samenwerken met zullie/hullie kom je er niet. Want volgens mij is er al geopperd om over schaduwen heen te stappen. Dus ja .. wie wil er niet samenwerken.

eens: eerst zien dan geloven over welke schaduwen heen gestapt gaan worden of in hoeverre. Maar voor alsnog is die hand uitgereikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Millie-ano op 23-11-2023 14:51 ]

• Stoney3K
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:43:
[...]

Ik ben tegen landgrenzen, dat is voor NL niet mogelijk realistisch (en stom) heb ik ook geen PVV gestemd. Ik denk niet dat het alleen over asiel gaat, maar ook over de huidige migranten, of de kinderen daarvan die zich niet aanpassen aan de NL cultuur. Heel eerlijk gezegd zie ik daar ook veel issues die niet worden aangepakt en heel eerlijk gezegd ik ook weleens denk, weet je als je het hier bevalt ga dan gewoon weg.
Maar inderdaad een een duidelijk uitzettingsprocedure zou een win zijn.
Die uitzettingsprocedure zelf is er wel, alleen wordt de uitvoering ervan eigenlijk door alle herkomstlanden tegen gewerkt. Iemand die geen paspoort heeft, waar wil je die naartoe uitzetten? Of iemand die op het vliegveld van Casablanca direct door de Marokkaanse regering terug gestuurd wordt?

Dat moet je dus diplomatiek oplossen, want het is een internationale kwestie, geen kwestie van binnenlandse politiek. We moeten manieren hebben waarop landen gedwongen worden om hun uitgezette burgers weer terug aan te nemen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• wowly

Ik woon in Budel, nooit geen overlast ervaren. Bij ons in het dorp leven een paar gekkies in het dorp. Eentje is onlangs op tv geweest, Harm heet hij. Het schijnt aardig wat entertainment te zijn geweest. Deze kerel (eigenlijk meer werkeloze jongvolwassene die bij zijn ma woont) is volledig gekaapt door de politiek.
Ik wil overigens niet zeggen dat er geen problemen zijn. Er een een groep veiligelanders die het iedereen lastig maakt, zowel bij het treinstation, busstation en de winkel. Onze gemeente had ervoor gekozen geen winkel te openen op het terrein waardoor die mensen 4-5 km moeten lopen voordat ze bij de AH of Jumbo zijn. En dan moeten ze nog terug met volle boodschappen tas. Die veiligelanders zijn ronduit agressief en gevaarlijk, voornamelijk voor de andere asielzoekers.

Ik ken ook een boel leraressen in mijn kennissenkring. Nooit wat gehoord over mysogenie in de klas. Wel van asociale ouders met de iphone, slippers en mercedes die ronduit aggresief zijn tegen leraren en waarvan hun kinderen eender welke leraar niet serieus neemt.

Het hele narratief is zo cringe dat mijn vrouw en ik gewoon even wat afstand hebben genomen van "de ellende in "budel".....

Dus, nu heb je het gehoord van iemand die geboren en getogen is in Budel, kun je je weer achter een ander karretje laten spannen. We gaan het zien wat onze vriend Geert Wilders voor elkaar krijgt. Mijn glazen bol zegt: helemaal nix!!!!! Gelukkig werken er bij de verschillende ministeries genoeg verstandige mensen om het land draaiende te houden. Net zolang als Wilders nodig heeft om zijn kabinet te laten knallen.....

Ik besef me terdege dat niet iedereen dermate intensief bezig is met politiek, en de verhaaltjes voor zoete koek slikken. Maar gisteren hadden we toch wel een dieptepunt. Hilarisch is echter dat de VVD dacht nog het met de migratie een punt dacht te hebben om te scoren, en dat PVV ermee aan de haal gaat hahaha. Corporate nederland heeft wat verloren.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
sNielz123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:42:
[...]
het eerste klopt niet helemaal. Woningbouw, extra zorg etc. wordt ook veroorzaakt door studenten en arbeidsmigranten. En je moet ze zeker niet op een hoop gooien.
MAAR de meeste overlast heb je toch echt van asielzoekers. Ik woon vlakbij Budel en geloof me: De arbeidsmigranten en studenten roven hier de supermarkt niet leeg, vallen geen vrouwen lastig en pikken niet alles wat los en vast zit.
Nogmaals, dat komt omdat de opvang eneorm gekort is en er daardoor niet voldoende hulp meer is om dit in goede banen te leiden. Zou je dit goed regelen en beter spreiden/coordineren heb je dit probleem niet. En nogmaals bedenk dan ook dat we een heel grote groep Oekrainers binnen hebben gekregen met nog geen fractie van de genoemde problemen. En dat is vooral omdat die wel gelijk goed afgehandelt worden en niet opgesloten zitten in een asielcentra totdat er na jaren eens een uitspraak is gedaan. Uitzichtsloosheid werkt nu eenmaal niet zo goed voor de mens.
Dat gemix van culturen moet stoppen want dat werkt niet. Help mensen in oorlogsgebieden in hun eigen regio waar ze tussen mensen zitten die hun cultuur snappen.
Let op: Ik zeg niet dat onze cultuur de juiste is of dat een andere cultuur slechter of beter is, maar het mixen van culturen werkt gewoon niet.
Die mix van culturen komt net zo goed door arbeidsmigranten. Die zou je dus ook moeten stoppen om de genoemde 'problemen' te voorkomen.

[removed]

• HvdBent
spijkerhoofd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:43:
[...]

Ik ben van mening dat er geen krachtigere daad gegeven kan worden als jongeren massaal, al dan niet tijdelijk, het land verlaten voor een paar jaar studie of werk! Ga maar eens kijken hoe de politiek reageert als jongeren ineens de grens over trekken.

Ik ben zelfs van mening dat het voor jonge mensen goed is om tijdelijk in het buitenland te werken, dat is goed voor de ontwikkeling! Ik heb zelf in Denemarkten gestudeerd, goedkoop kunnen wonen, want de Denen zorgen wel voor hun toekomstige generatie, en een paar jaar daar gewerkt. Kan het iedereen aanraden!
Ik heb voor mijn studie in Beieren gezeten koste me veel geld, maar had het voor geen goud willen missen. Mijn oudste heeft een vriendin in Duitstalig België die zie ik ook nog wel vertrekken (veel goedkoper wonen daar) maar eerst maar eens zien dat hij een baan of een studie afrond...

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 13:55
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:48:
[...]
Dat moet je dus diplomatiek oplossen, want het is een internationale kwestie, geen kwestie van binnenlandse politiek. We moeten manieren hebben waarop landen gedwongen worden om hun uitgezette burgers weer terug aan te nemen.
Ik denk echt dat hier te moeilijk over nagedacht wordt.

Wilders heeft niks met internationale verdragen; hij wil de grenzen sluiten en iedereen die hier niet hoort zet hij met een busje gewoon over de grens van Belgie en Duitsland en zegt simpelweg 'jullie probleem'.

Het is allemaal niet realistisch maar ik denk dat hij er echt zo over nadenkt.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:00
Palindrome schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:04:
[...]Wat is er mis met een poffertjes bakker?
Niks, en ze zal ongetwijfeld goed zijn in het doorrekenen van een businessmodel waarin goedkope geïmporteerde slaolie, tarwebloem die bol staat van de buitenlandse pesticides en legbatterijeneieren de hoofdmoot uitmaken.
Maar of dat ook geldt voor het op een correcte manier doorrekenen (en verdedigen) van de gewenste maatregel om de pensioenleeftijden te verlagen valt nog maar te bezien.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:48
HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
[...]

open grenzen zijn noodzakelijk voor onze economie, wij profiteren enorm van vrije handel, en vrij verkeer van personen. En we hebben voor alle vacature's in de landbouw onder andere handjes nodig die voor weinig geld, en met inleveren van hun paspoort slavenarbeid willen verrichten....
En dat gaan de mensen die massaal aankomen in Ter Apel en Budel dus mede oplossen begrijp ik?

Uit cijfers van het CBS komt naar voren dat 55% van de statushouders na 8 jaar nog steeds geen baan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
xzaz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:50:
[...]

Ik denk echt dat hier te moeilijk over nagedacht wordt.

Wilders heeft niks met internationale verdragen; hij wil de grenzen sluiten en iedereen die hier niet hoort zet hij met een busje gewoon over de grens van Belgie en Duitsland en zegt simpelweg 'jullie probleem'.

Het is allemaal niet realistisch maar ik denk dat hij er echt zo over nadenkt.
Maar wees dan wel consequent, en dus iedereen met een dubbel paspoort.

Dus ook de koningin, Max Verstappen, en driekwart van de spelers van de voetbalclubs. En half Nederland wat een Belgische of een Duitse (groot)ouder heeft.

Succes moet dan dus geen criterium zijn, en ook niet of je familie uit een islamitisch land komt of niet. Want anders heeft het natuurlijk wel heel erg de schijn dat het selectief is, en het Wilders toch om iets anders gaat. ;)

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 13:55
Justevo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:52:
[...]

Uit cijfers van het CBS komt naar voren dat 55% van de statushouders na 8 jaar nog steeds geen baan heeft.
Waarom leven ze dan van?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:40
Yaksa schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:52:
[...]

Niks, en ze zal ongetwijfeld goed zijn in het doorrekenen van een businessmodel waarin goedkope geïmporteerde slaolie, tarwebloem die bol staat van de buitenlandse pesticides en legbatterijeneieren de hoofdmoot uitmaken.
Maar of dat ook geldt voor het op een correcte manier doorrekenen (en verdedigen) van de gewenste maatregel om de pensioenleeftijden te verlagen valt nog maar te bezien.
Gelukkig hebben we een basisschool leraar die het top doet in de politiek.

• sNielz123
redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:49:
[...]

Nogmaals, dat komt omdat de opvang eneorm gekort is en er daardoor niet voldoende hulp meer is om dit in goede banen te leiden. Zou je dit goed regelen en beter spreiden/coordineren heb je dit probleem niet. En nogmaals bedenk dan ook dat we een heel grote groep Oekrainers binnen hebben gekregen met nog geen fractie van de genoemde problemen. En dat is vooral omdat die wel gelijk goed afgehandelt worden en niet opgesloten zitten in een asielcentra totdat er na jaren eens een uitspraak is gedaan. Uitzichtsloosheid werkt nu eenmaal niet zo goed voor de mens.

[...]

Die mix van culturen komt net zo goed door arbeidsmigranten. Die zou je dus ook moeten stoppen om de genoemde 'problemen' te voorkomen.
Oekraïners vluchten echt voor oorlog. Van Asielzoekers is dat echt een klein percentage. De Oekraïense cultuur ligt ook dichter bij de onze dan de Afrikaanse cultuur.
Zelfde als die van arbeidsmigranten. Je ziet in de praktijk toch dat die veel minder problemen geven terwijl ze met een veel grotere groep zijn?

We kunnen de vluchtelingenstroom gewoonweg niet aan. Zorg eerst maar eens dat wat nu binnen is goed is verwerkt. Zorg voor je eigen mensen voordat je voor een ander kan zorgen. We kunnen als klein land niet de hele wereld redden. Dat geldt voor zowel asiel als klimaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
wowly schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:48:
[...]

Ik woon in Budel, nooit geen overlast ervaren.
...
Die veiligelanders zijn ronduit agressief en gevaarlijk, voornamelijk voor de andere asielzoekers.
...
Hoe gaat dat precies samen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:55:
[...]

Lees je het bericht wel? Ik begin te twijfelen aan je technische leesvaardigheid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HvdBent
Justevo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:52:
[...]

En dat gaan de mensen die massaal aankomen in Ter Apel en Budel dus mede oplossen begrijp ik?

Als je eerst 1,5 jaar moet wachten op een verblijfsstatus, en dan nog dik een jaar in een overvolle tijdelijke opvang, waar je niet kunt werken omdat je niet weet of je volgende week niet ergens anders zit, dan nog verplicht een taalcursus bij een slecht functionerend commercieel bedrijf, die je ook nog zelf moet betalen....
Ik heb samen gewerkt met een asielzoeker die als chirurg gevlucht was (Ruanda) en zo veel ellende had gezien dat jij (na het verwerken van zijn trauma) maar als hovenier aan de slag ging....Zelden zo'n bevlogen hardwerkende collega gezien die niet ophield als de tijd om was....
Er zijn redenen dat mensen niet werken. Ik heb er thuis een zitten die vastgelopen is in 3 opleidingen, elke sollicitatie afgewezen, en niet willen accepteren dat hij autist is....Kortom, je gaat veel te makkelijk door de bocht met je 55%

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
ph4ge schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:45:
[...]

Gewoon een hoge temperatuur warmtepomp, hoef je verder niks aan te passen als je dat niet wilt.

Isolatie en vloerverwarming hebben altijd zo hun voordelen, maar heb je niet nodig voor een warmtepomp als je het echt niet wilt.
Dan ben je van het gas af, maar niet per se goedkoper uit. De efficiency van die units is een stuk lager; en daarmee het stroomverbruik. Ze *kunnen* die hogere temperaturen halen, dus ja, je kan er een legacy verwarmingsinstallatie mee heetstoken, maar of ze daarmee het opslagpunt halen dat de stroomkosten uberhaupt lager uitvallen dan de gaskosten is de vraag.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Stoney3K
Kunnen we even kappen met dat gezaag over warmtepompen? Volgens mij hadden we daar een heel forum voor.

Edit: Twee zelfs.

[ Voor 41% gewijzigd door Stoney3K op 23-11-2023 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
sNielz123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:54:
[...]

Oekraïners vluchten echt voor oorlog. Van Asielzoekers is dat echt een klein percentage. De Oekraïense cultuur ligt ook dichter bij de onze dan de Afrikaanse cultuur.
Zelfde als die van arbeidsmigranten. Je ziet in de praktijk toch dat die veel minder problemen geven terwijl ze met een veel grotere groep zijn?

We kunnen de vluchtelingenstroom gewoonweg niet aan. Zorg eerst maar eens dat wat nu binnen is goed is verwerkt. Zorg voor je eigen mensen voordat je voor een ander kan zorgen. We kunnen als klein land niet de hele wereld redden. Dat geldt voor zowel asiel als klimaat.
Sterker nog, van het aantal asielzoekers is het percentage Oekraïners exact nul:
Wat is het verschil tussen vluchtelingen uit Oekraïne en asielzoekers?
Vluchtelingen uit Oekraïne vallen onder de Europese Richtlijn Tijdelijke Bescherming (RTB) en hebben daarom op een andere basis, en meer uitgebreide rechten op bescherming in Nederland dan asielzoekers. Vluchtelingen uit Oekraïne mogen zich vrij vestigen in Nederland en hebben recht op opvang, leefgeld, onderwijs en zorg. Ook mogen zij arbeid in loondienst verrichten in Nederland zonder werkvergunning. Vluchtelingen uit Oekraïne hoeven niet eerst naar Ter Apel om zich aan te melden.

Bij asielzoekers moet nog worden vastgesteld of zij recht hebben op asiel (bescherming) in Nederland. Dit gebeurt in Ter Apel. Totdat dit is vastgesteld hebben zij wel recht op onder andere opvang en medische zorg, maar mogen zij niet werken. Bekijk voor meer informatie de vragen en antwoorden over Asielbeleid.
bron

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HvdBent
sNielz123 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:54:
[...]

onze footprint is buitensporig groot, dus ja wij moeten voor anderen het klimaat redden, omdat we vet verkeerd bezig zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:39
Bijstand? Stelen?

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Oilman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:46:
[...]

En neem dan nu de SCOP van een warmtepomp mee in het sommetje en het is zeer helder wat de meeste kWh aan warmte oplevert. Kortom lees je in voordat je claims de wereld in slingert die volledig onjuist zijn.
""Kolencentrales stoten 800 gram CO2 uit per kWh. Bij bruinkool zit je rond de 1000 gram, en bij aardgas rond de 360 gram per kWh"

even vanuit milieu oogpunt gezien he, die gascentrales zijn dan weg uit nederland. want gas=vies.

• wowly
jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:55:
[...]

Niet. die AMA's zijn soms gewapend met messen en die drukken zeer zwaar op de gezinnen aldaar. Zo snel als ze uitgeprocedeerd zijn lopen ze bij ons de grens in Hamont over en gaan het hele ritueel van intake etc etc opnieuw doorlopen. As we speak is er geen oplossing voor gevonden. behalve door het PVV zeggen ze. We gaan het meemaken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
wowly schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:03:
[...]As we speak is er geen oplossing voor gevonden. behalve door het PVV zeggen ze. We gaan het meemaken....
Hoe wil de PVV dat gaan oplossen dan? Een metershoge muur met bewapende wachters bij de Achelse Kluis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
wowly schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:03:
[...]

Niet. die AMA's zijn soms gewapend met messen en die drukken zeer zwaar op de gezinnen aldaar. Zo snel als ze uitgeprocedeerd zijn lopen ze bij ons de grens in Hamont over en gaan het hele ritueel van intake etc etc opnieuw doorlopen. As we speak is er geen oplossing voor gevonden. behalve door het PVV zeggen ze. We gaan het meemaken.....
Dus jij hebt er geen last van maar ze zorgen wel voor overlast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

fsfikke schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:38:
[...]

En naar het volk moeten we nu luisteren!! Maar die 7 miljoen niet-stemmers mogen we dus wel negeren?
Als je pubers hebt die bij de vraag wat te eten telkens antwoorden "weet niet/doe maar wat/daar heb ik geen zin in" dan ga je ze toch ook niet elke dag verwennen met wat je misschien wel lekker vinden.... :o

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:05:
[...]

Hoe wil de PVV dat gaan oplossen dan? Een metershoge muur met bewapende wachters bij de Achelse Kluis?
Klassiekertje:

Geert #hoedan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-09 13:37
PVV 23% - dat is een hoop stemmen - maar nog steeds 3 op de 4 die niet voor de partij van Wilders koos. Is het dan aanvaardbaar/slim om een meerderheid zonder PVV te vormen? Niet echt. Het is alleen maar een voedingsbodem die de PVV nog groter gaat maken.

Vlaanderen is een prima voorbeeld daarvan. In Vlaanderen weigert men (tot nu toe) met extreemrechts te regeren, met als resultaat dat Vlaams Belang straks vlotjes over de 30% heen knalt. Ze groeien tot ze niet meer te negeren zijn. N-VA heeft als eerste het licht gezien en zet voorzichtige stapjes, waardoor een pro-onafhankelijkheidscoalitie niet langer uit te sluiten valt.

Ben benieuwd hoe dat in Nederland gaat lopen. Gaan ze genoeg partijen bereid vinden om mee te stappen in het (intussen gematigde) verhaal van Wilders? En met welk programma gaat dat dan zijn?

Interesting times.

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

Dat is het zieke aan normloze politiek die slechts het particuliere belang nastreeft: ze creëren crises zodat we niet in de gaten hebben dat diezelfde politiek de Nederlander benadeelt.

Het zou in dat opzicht het mooiste zijn als we allemaal wat meer zouden radicaliseren, zodat je ofwel voor ongeremde immigratie bent of compleet anti-allochtoon wordt. Het kost wat generaties maar over een zekere strekke van tijd zijn wij net zo dom als de amerikanen, geloven we alleen nog maar in extremen en zijn we "met z'n allen tegen ons eige".

Er wordt aan gewerkt, nog even geduld. Daarom is die leus "voor de Nederlander" zo cynisch.

Maar à propos, wat verwacht je van Wilders in deze?

• wowly
[...]

Ik weet het niet. Ik denk dat ze een (kleuter)oplossing hebben ofzo? 35% van de bevolking ziet het helemaal zitten met die man dus er is vast iets wat ik over het hoofd zie. Maar in Wildersdromen denk ik dat dat hek bij Achel inderdaad een viable solution zal worden geacht.

Persoonlijk denk ik dat we die AMA's een toekomst moeten geven in het gastland om van de overlast af te geraken. Die gasten hebben niet maar dan ook helemaal iets te verliezen. En voor de langere termijn proberen omliggende landen mee te nemen in de welvaart. Dat zal nog niet meevallen, als we kijken naar het sentiment in bv Tunesië tov POC.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:08

Thompson

Beeromaniac

[...]

Deal sluiten met willekeurig Afrikaans land, hier heb je 200 miljoen, bij een goede uitvoering krijg je nog eens 100 miljoen/jaar voor de moeite. Bouw voor ons even een simpele landingsbaan met een paar grote appartementencomplexen etc. ernaast. Onder politiebegeleiding op het vliegtuig en daar mag u uitstappen. Doe dat maar vaak genoeg en mensen bedenken zich wel om hierheen te komen zonder van te voren goedgekeurde reden.

Ik zeg niet dat ik die uitvoering een goed idee vind, maar je hoeft natuurlijk geen muur om Nederland te bouwen om (illegale/ongewenste) immigratie tegen te gaan.

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
Thompson schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:11:
[...]

Deal sluiten met willekeurig Afrikaans land, hier heb je 200 miljoen, bij een goede uitvoering krijg je nog eens 100 miljoen/jaar voor de moeite. Bouw voor ons even een simpele landingsbaan met een paar grote appartementencomplexen etc. ernaast. Onder politiebegeleiding op het vliegtuig en daar mag u uitstappen. Doe dat maar vaak genoeg en mensen bedenken zich wel om hierheen te komen zonder van te voren goedgekeurde reden.

Ik zeg niet dat ik die uitvoering een goed idee vind, maar je hoeft natuurlijk geen muur om Nederland te bouwen om (illegale/ongewenste) immigratie tegen te gaan.
dat hebben ze in de UK geprobeerd, en is gefaald....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Blijkbaar wil PVV de NPO afschaffen, mensen beginnen al te zweten:

Grote zorgen bij omroepen omdat PVV NPO wil afschaffen

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:06:
[...]

Dus jij hebt er geen last van maar ze zorgen wel voor overlast?
Precies. wat ik wil aangeven is dat de overlast voor de inwoners van de gemeente cranendonck laag is, zeker als je nagaat dat in de gemeente cranendonk rustige brave dorpjes zijn waar ze/we niet gewend zijn aan geweld en pressie.

We spreken wel eens over al dan niet ervaren overlast met vrienden, maar dan gaat het bijvoorbeeld over dat de AMA's met zijn allen achter je gaan staan bij de kassa. Of rond de pinautomaat rondhangen. Gebeurd nooit niets, maar het gevoel is wat unheimisch. Al jaren pinnen mensen daar grote sommen geld, nog nooit wat mee gebeurd. Al jaren zie ik dames in westerse kleding rondrennen en fietsen rond dat centrum, terwijl ze met een klein omweggetje er niet langs hoeven fietsen. Ik had verwacht dat dat wel eens voor gedoe zou zorgen, maar dus niet. Wel de ene AMA die de ander overhoopt steekt waar andere gezinnen getuigen van zijn.

Vroeger hadden ze aparte opvang voor deze groep, maar dta is allemaal wegbezuinigd (door wie? owja.....)

EDIT: typo's

[ Voor 4% gewijzigd door wowly op 23-11-2023 15:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

XWB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:14:

NSC wil ook een zender schrappen en de VVD wil ook gaan bezuinigen dus daar kunnen ze elkaar waarschijnlijk prima in het midden op vinden. Zoals met heel veel onderwerpen.

Tesla M3LR '21

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:12:
[...]

Ja. Gelukkig wel. Rechterlijke macht werkt daar nog wel. In Nederland is die gelukkig niet afgebroken door de politiek. Dus nu moet de trias politica haar waarde bewezen. Ik hoop echt dat dit voldoende is om ons te beschermen tegen de tirannie van de meerderheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wowly
Nou ja, als ik lees dat ze de NPO willen afschaffen, lijkt dit wel op een klassieke zet zoals we die ook zagen bij het PiS in Polen.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05

Niet alleen duizenden banen. Je kan van alles vinden over de NPO maar ze doen best heel erg veel om fake nieuws te beperken. De SBS6en laten zien dat we denk ik zuinig moeten zijn op de NPO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:12:
[...]

Ik geef een idee ook altijd op als ik zie dat een compleet ander persoon het 1x heeft geprobeerd en het is niet gelukt.

Ik heb zelf NSC gestemd omdat een van mijn grootste ergernissen, dat eindeloze handklap voor een coalitie/oppositie vorming, voor hen ook niet nodig was. Zij zijn voorstander van een minderheidskabinet. Ik vind dat ook een goed plan want zorg als kabinet dan maar dat je plannen, of het nou conservatief/progressief of links/rechts is maar dat ze dusdanig goed zijn dat je altijd een meerderheid kan vinden in de kamer.

Helaas lijkt het erop dat er toch wel een meerderheidskabinet gevormd kan/zal worden. Maar heel rouwig ben ik er niet om dat dat dan over rechts is met de PVV. Ik denk dat als VVD en NSC hun werk nu goed doen dat daar best een fatsoenlijk rechts kabinet uit kan komen waar ik me in veel standpunten in kan vinden (en sommige ook helemaal niet, maar die acht ik kleiner/minder belangrijk*)

* Dat is overigens iets wat ik echt graag zou zien bij een stemwijzer/partijprogramma. Wat zijn voor die partij nou de echte speerpunten / waar zullen ze niét (ok; zo min mogelijk) op toegeven. Want veel van de onderwerpen interesseren mij gewoon bijzonder weinig. Ik kan dan wel aangeven dat ik een bepaald standpunt heel belangrijk vind, maar dat zegt natuurlijk nog niet dat de partij die daar mee match dat standpunt ook heel belangrijk vindt.

Ik ben bijv. pro kernenergie en ook pro eigen levensbeschikking, iets wat bij veel partijen niet matcht. Maar van die twee vind ik kernenergie dan wel een stuk belangrijker.

Beeromaniac

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:06:
[...]

Dat is het dedain waardoor ze zijn afgestraft, Hugo was schoolmeester en Sylvana VJ.
Dat vergeten ze graag wanneer het voor hun belang wel werkt.
De Jonge was leraar, toen adjunct directeur, toen politiek assistent van een minister, toen politiek assistent van staatsecretaris, toen politiek assistent van een premier, ook nog jaren wethouder, naast allerlei andere politieke rollen.

Geen heel gek cv, voor een politicus. Ik heb verder niets met die man of zijn partij overigens.

Ik vind het niet gek dat we graag willen dat het land bestuurd wordt door slimme mensen, met ervaring op een wat hoger niveau. Inhoud is ook belangrijk, niet alleen retoriek. Wellicht dat deze poffertjesbakker anders is, maar de doorsnee poffertjesbakker heeft natuurlijk geen politieke ervaring of anderszins relevant cv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wowly schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:15:
[...]

Precies. wat ik wil aangeven is dat de overlast voor de inwoners van de gemeente cranendonck laag is, zeker als je nagaat dat in de gemeente cranendonk rustige brave dorpjes zijn waar ze/we niet gewend zijn aan geweld en pressie.
Misschien moet je even de burgemeester inlichten...
https://www.omroepbrabant...ief-naar-staatssecretaris
Afgelopen weken zijn meerdere incidenten geweest met bewoners van het azc. Zo richtte een van de bewoners zondag vernielingen aan bij de gedenkmuur van een begraafplaats in Maarheeze.
[...]
Ook bij de Jumbo in Maarheeze is de maat vol. De eigenaar van de supermarkt maakte deze week bekend dat de overlast van asielzoekers een van de redenen is dat hij zijn zaak overdraagt.
[...]
Incidenten zijn verdubbeld
Op het station van Maarheeze en in de trein tussen Eindhoven en Weert is het ook al een tijd onrustig. Buurtbewoners en conducteurs hebben last van bedreigingen, diefstal en zwartrijden door bewoners van het azc. Daarom zijn er nu dagelijks toezichthouders op het station en reizen agenten mee met de conducteur. De burgemeester heeft met de directie van de NS overleg gehad.
Met andere woorden, misschien heb JIJ er geen last van, wil niet zeggen dat er geen last ondervonden wordt.

• ijdod
n0pe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:28:
[...]

En een warmtepomp heeft een rendement van >250% waardoor het totale plaatje efficiënter is dan een CV ketel.
Die 250% is ook ongeveer het niveau waarop hij moet werken om te renderen tov een CV.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ijdod
HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:28:
[...]

Zo wat een hoop twitter wijsheid hier, mijn schoonzus geeft les aan een VMBO met 80% allochtonen, en ik heb haar nog nooit horen klagen.
Tsja. Heb op een zwarte school gezeten in Utrecht Overvecht. Ik heb tot vrij recent in een achterstandsbuurt gewoond. Ik had voornamelijk last van asociaal onaangepast kutvolk, en dat is beschikbaar in alle kleuren, maten en geloven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
London schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:15:
[...]

NSC wil ook een zender schrappen en de VVD wil ook gaan bezuinigen dus daar kunnen ze elkaar waarschijnlijk prima in het midden op vinden. Zoals met heel veel onderwerpen.
Ongehoord Nederland mag van mij ook wel van de buis af.

• Mugwump
ZieMaar! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:22:
[...]

De Jonge was leraar, toen adjunct directeur, toen politiek assistent van een minister, toen politiek assistent van staatsecretaris, toen politiek assistent van een premier, ook nog jaren wethouder, naast allerlei andere politieke rollen.

Geen heel gek cv, voor een politicus. Ik heb verder niets met die man of zijn partij overigens.

Ik vind het niet gek dat we graag willen dat het land bestuurd wordt door slimme mensen, met ervaring op een wat hoger niveau. Inhoud is ook belangrijk, niet alleen retoriek. Wellicht dat deze poffertjesbakker anders is, maar de doorsnee poffertjesbakker heeft natuurlijk geen politieke ervaring of anderszins relevant cv.
Dan zullen we het maar niet over het CV van Wilders hebben. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:23:
[...]

Ongehoord Nederland mag van mij ook wel van de buis af.
Dat programma zou hun naam eer aan moeten die en niet gehoord worden. Ze zijn meerdere keren op hun vingers getikt omdat ze bullshit aan het verkopen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

:D :D :D Inperken of afschaffen onafhankelijke journalistiek. Laat het maar aan het AD over om het échte probleem in de kop te zetten: ‘Dat kost duizenden banen’.

:'( Zijn we al gefuseerd met Hongarije, of hoe zit het?

Misschien ben ik naïef door te denken dat zo'n Slachter geen slechterik is, maar gewoon ontzettend domme middelmaat met people skills en een netwerk. Heeft zelf geen idee waar hij woont, snapt waarschijnlijk niets van hoe extremisme zich ontwikkelt en wat hij zelf aan het doen is. Hij zal zelf niet verder kunnen denken dan in "stukjes beleving, infotainment en gezelligheid" als achtergrond voor advertenties. Het vervelende is dat zo iemand in Nederland de standaard is van redelijkheid.

Ik had niet verwacht dat de oorlog zo snel zou uitbreken. Weesie is al bezig om transgenders af te schaffen om bij de leider van het land in het gevlei te komen. Wie biedt nog meer?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Thompson schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:21:
[...]

Ik geef een idee ook altijd op als ik zie dat een compleet ander persoon het 1x heeft geprobeerd en het is niet gelukt.

Ik heb zelf NSC gestemd omdat een van mijn grootste ergernissen, dat eindeloze handklap voor een coalitie/oppositie vorming, voor hen ook niet nodig was. Zij zijn voorstander van een minderheidskabinet. Ik vind dat ook een goed plan want zorg als kabinet dan maar dat je plannen, of het nou conservatief/progressief of links/rechts is maar dat ze dusdanig goed zijn dat je altijd een meerderheid kan vinden in de kamer.

Helaas lijkt het erop dat er toch wel een meerderheidskabinet gevormd kan/zal worden. Maar heel rouwig ben ik er niet om dat dat dan over rechts is met de PVV. Ik denk dat als VVD en NSC hun werk nu goed doen dat daar best een fatsoenlijk rechts kabinet uit kan komen waar ik me in veel standpunten in kan vinden (en sommige ook helemaal niet, maar die acht ik kleiner/minder belangrijk*)

* Dat is overigens iets wat ik echt graag zou zien bij een stemwijzer/partijprogramma. Wat zijn voor die partij nou de echte speerpunten / waar zullen ze niét (ok; zo min mogelijk) op toegeven. Want veel van de onderwerpen interesseren mij gewoon bijzonder weinig. Ik kan dan wel aangeven dat ik een bepaald standpunt heel belangrijk vind, maar dat zegt natuurlijk nog niet dat de partij die daar mee match dat standpunt ook heel belangrijk vindt.

Ik ben bijv. pro kernenergie en ook pro eigen levensbeschikking, iets wat bij veel partijen niet matcht. Maar van die twee vind ik kernenergie dan wel een stuk belangrijker.
Oprechte vraag (ik zeg t er maar even bij, dit topic is soms wat feitenvrij en flauw ;)): maar hoe kijk je als nsc stemmer naar het feit dat - nog voor de definitieve uitslag bekend was- er vanuit voorvechter van de rechtsstaat en een betere bestuurscultuur (niet cynisch bedoeld) een enorme handreiking gedaan wordt naar een partij die op zijn minst schuurt met allerlei rechtsstaat beginselen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
wowly schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:48:
[...]

Ik woon in Budel, nooit geen overlast ervaren. Bij ons in het dorp leven een paar gekkies in het dorp. Eentje is onlangs op tv geweest, Harm heet hij. Het schijnt aardig wat entertainment te zijn geweest. Deze kerel (eigenlijk meer werkeloze jongvolwassene die bij zijn ma woont) is volledig gekaapt door de politiek.
Ik wil overigens niet zeggen dat er geen problemen zijn. Er een een groep veiligelanders die het iedereen lastig maakt, zowel bij het treinstation, busstation en de winkel. Onze gemeente had ervoor gekozen geen winkel te openen op het terrein waardoor die mensen 4-5 km moeten lopen voordat ze bij de AH of Jumbo zijn. En dan moeten ze nog terug met volle boodschappen tas. Die veiligelanders zijn ronduit agressief en gevaarlijk, voornamelijk voor de andere asielzoekers.

Ik ken ook een boel leraressen in mijn kennissenkring. Nooit wat gehoord over mysogenie in de klas. Wel van asociale ouders met de iphone, slippers en mercedes die ronduit aggresief zijn tegen leraren en waarvan hun kinderen eender welke leraar niet serieus neemt.

Het hele narratief is zo cringe dat mijn vrouw en ik gewoon even wat afstand hebben genomen van "de ellende in "budel".....

Dus, nu heb je het gehoord van iemand die geboren en getogen is in Budel, kun je je weer achter een ander karretje laten spannen. We gaan het zien wat onze vriend Geert Wilders voor elkaar krijgt. Mijn glazen bol zegt: helemaal nix!!!!! Gelukkig werken er bij de verschillende ministeries genoeg verstandige mensen om het land draaiende te houden. Net zolang als Wilders nodig heeft om zijn kabinet te laten knallen.....

Ik besef me terdege dat niet iedereen dermate intensief bezig is met politiek, en de verhaaltjes voor zoete koek slikken. Maar gisteren hadden we toch wel een dieptepunt. Hilarisch is echter dat de VVD dacht nog het met de migratie een punt dacht te hebben om te scoren, en dat PVV ermee aan de haal gaat hahaha. Corporate nederland heeft wat verloren.
"Nooit geen" ik hoop dat je je realiseert wat je echt schrijft.

Ik kom uit budel-schoot. Ik ben sinds de azc's er zijn (let op er was er eerst ook eentje in budel-dorplein) voor het eerst besist door een grote groep mannen, er is gespuugd naar mijn hond en bij het azc in Budel heeft een keer een asielzoeker getracht mijn auto te stoppen door midden op straat te gaan staan, s' avonds.

Ik ben sinds een poos nu niet meer woonachtig in gemeente Cranendonck. Dit was helaas echt wel 1 van de redenen. Ik hoop dat ze het azc sluiten in juni, zoals ze in Weert ook gedaan hebben. Bij verhalen zoals die van jou vraag ik me altijd af of je wel echt in Cranendonck woont. Ik ben ook erg blij dat ik mijn studie achter de rug heb en niet meer via station Maarheeze hoef te reizen als vrouw alleen.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend. In een coalitie wordt alles gematigd. Straks verdwijnt er één zender. Volgens mij zei Eus bij Vandaag Inside dat de overhead kosten bij de NPO 300 miljoen bedragen. Dan is het echt tijd om te bezuinigen.

En zo gaat het met alle andere punten ook. Sommige mensen denken dat de wereld vergaat maar 5 jaar worden er nog steeds dijken verhoogd en staan er nog steeds moskeeën.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:22:
[...]

Prima CV voor een minister van onderwijs denk ik dan .. oh wacht.

Maar het is niet alleen de Jonge hoor. Zo zijn er nog meer waarvan ik denk goh die zit niet op de goede plek en die 'een leuk baantje' hebben. Daar zal ook de PVV niks aan veranderen hoor. De geschikte mensen zien zo'n functie denk ik ook niet zitten. Iets met salaris en gedoe en gezeik. Daardoor kom je denk ik al snel op minder geschikte uit.

• jip_86
wowly schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:15:
[...]

... [voorbeelden] ...
Ok duidelijk, al snap ik dan ook wel dat er mensen zijn die dat wel vervelend vinden.

Niet echt een verassing, dat is het stokpaardje van Bosma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mugwump schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:24:
[...]

Dan zullen we het maar niet over het CV van Wilders hebben. :P
Daar gaat het ook niet over? Het gaat erover dat mensen zorgen hebben over de kwaliteit van de mensen op de lijst van grootste partij van Nederland. Iemand gaf een voorbeeld van een andere politicus, die een beetje flauw schoolmeester werd genoemd, terwijl ie een relevant en goed cv heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
giantgiantus schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:18:
[...]

Niet alleen duizenden banen. Je kan van alles vinden over de NPO maar ze doen best heel erg veel om fake nieuws te beperken.
Dat opgevoerde toneelstukje onlangs met Baudet was anders tenenkrommend slecht.

• wowly
Fly-guy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:22:
[...]
Misschien moet je even de burgemeester inlichten...
https://www.omroepbrabant...ief-naar-staatssecretaris

[...]

Met andere woorden, misschien heb JIJ er geen last van, wil niet zeggen dat er geen last ondervonden wordt.
Wat er staat klopt exact. Het is die groep AMA's. die gaan dan naar Eindhoven of Utrecht met de trein om daar ongein uit te halen. Daar staat nu beveiliging om ze tegen te houden. De overlast bestaat voor de inwoners eruit dat ze getuigen zijn van schermutselingen tussen de AMA's en de beveiliging.....

Overlast in de winkel: grote groepen bij elkaar bij de kassa's, onderhandelen over de prijs bij de kassa en schermutselingen als er een kerel bij zijn kraag wordt gepakt.... VVD is een grote jongen bij ons ion de politiek en onze Carrie heeft wat landelijke ambities bij de VVD dus 1 en 1 is twee hahaha

Ik wil best even een lijstje van overlast neerzetten wat lokale jongeren bij ons in het dorp uithalen aan ongein. Zoek ondertussen op youtube even op "vuurwerkbom in Budel" (oid) voor enkele spectaculaire explosies van gemeentemeubilair. Laten daarvoor ook een brief sturen naar Den haag 8)7

• wowly
CrystalViriS schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:27:
[...]

"Nooit geen" ik hoop dat je je realiseert wat je echt schrijft.

Ik kom uit budel-schoot. Ik ben sinds de azc's er zijn (let op er was er eerst ook eentje in budel-dorplein) voor het eerst besist door een grote groep mannen, er is gespuugd naar mijn hond en bij het azc in Budel heeft een keer een asielzoeker getracht mijn auto te stoppen door midden op straat te gaan staan, s' avonds.

Ik ben sinds een poos nu niet meer woonachtig in gemeente Cranendonck. Dit was helaas echt wel 1 van de redenen. Ik hoop dat ze het azc sluiten in juni, zoals ze in Weert ook gedaan hebben. Bij verhalen zoals die van jou vraag ik me altijd af of je wel echt in Cranendonck woont. Ik ben ook erg blij dat ik mijn studie achter de rug heb en niet meer via station Maarheeze hoef te reizen als vrouw alleen.
Dus jij bent in Budeldorplein gaan lopen met je hond vanuit Budelschoot en daar ben je gesist? destijds? of onlangs. Want in Dorplein hebben nauwelijks jongere asielzsoekers gewoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
ZieMaar! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:29:
[...]

Daar gaat het ook niet over? Het gaat erover dat mensen zorgen hebben over de kwaliteit van de mensen op de lijst van grootste partij van Nederland. Iemand gaf een voorbeeld van een andere politicus, die een beetje flauw schoolmeester werd genoemd, terwijl ie een relevant en goed cv heeft.
Dat bedoel ik ook. Als je de Jonge weg wilt zetten als 'schoolmeester', wat zeg je dan over Wilders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HvdBent
[...]

tja, ik heb analysewerk gedaan in de energietransitie, en weet dat kernenergie geen zoden aan de dijk zal zetten, en dat veel uranium gekocht word in een land waar we geen gas meer van willen kopen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Millie-ano schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:28:
[...]

Prima CV voor een minister van onderwijs denk ik dan .. oh wacht.
Of je wel of niet erg inhoudelijk het vakgebied moet kennen is een aparte discussie. Ik denk dat soms helpt en soms totaal niet. Inhoudelijke kennis kan helpen bij gebrek aan relevante bestuurservaring en vice versa, denk ik.
Maar het is niet alleen de Jonge hoor. Zo zijn er nog meer waarvan ik denk goh die zit niet op de goede plek en die 'een leuk baantje' hebben. Daar zal ook de PVV niks aan veranderen hoor. De geschikte mensen zien zo'n functie denk ik ook niet zitten. Iets met salaris en gedoe en gezeik. Daardoor kom je denk ik al snel op minder geschikte uit.
Dat klopt soms inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 22:41
ijdod schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:23:
[...]

Tsja. Heb op een zwarte school gezeten in Utrecht Overvecht. Ik heb tot vrij recent in een achterstandsbuurt gewoond. Ik had voornamelijk last van asociaal opaangepast kutvolk, en dat is beschikbaar in alle kleuren, maten en geloven.
Precies. Woon in een stad onder de rook van Rotterdam, wat bekend staat als Geert z'n hometown. Althans, zo noemt ie het zelf (klopt ook wel, gezien de 40% die op de PVV heeft gestemd hier) en als ik ergens last van heb is het wel het wel de asociale autochtone kutjeugd met z'n opgevoerde Golfjes en petje achterstevoren die hier de plaatselijke rijbaan als racebaan denkt te moeten misbruiken.

Van mijn Afghaanse overbuurman(ex tolk voor het NL leger) heb ik in een jaar tijd nog geen seconde last gehad. Ik bedoel maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

ZieMaar! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:27:
[...]

Oprechte vraag (ik zeg t er maar even bij, dit topic is soms wat feitenvrij en flauw ;)): maar hoe kijk je als nsc stemmer naar het feit dat - nog voor de definitieve uitslag bekend was- er vanuit voorvechter van de rechtsstaat en een betere bestuurscultuur (niet cynisch bedoeld) een enorme handreiking gedaan wordt naar een partij die op zijn minst schuurt met allerlei rechtsstaat beginselen?
Niet zo'n moeite mee want zoals ik aangaf was er voor mij een andere reden om op NSC te stemmen, ik kan me gemiddeld wel vinden in hun punten en vind Pieter Omtzigt een goede politicus maar het pro-minderheidskabinet was voor mij doorslaggevend.

Ik vind het niet op voorhand uitsluiten en open staan voor discussie en dialoog veel beter.

Beeromaniac

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42

Wimo.

Shake and Bake!

TheBorg schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:28:
[...]

De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend. In een coalitie wordt alles gematigd. Straks verdwijnt er één zender. Volgens mij zei Eus bij Vandaag Inside dat de overhead kosten bij de NPO 300 miljoen bedragen. Dan is het echt tijd om te bezuinigen.

En zo gaat het met alle andere punten ook. Sommige mensen denken dat de wereld vergaat maar 5 jaar worden er nog steeds dijken verhoogd en staan er nog steeds moskeeën.
Goed nieuws! Niets mis mee om alles wat op scherp te zetten bij organisaties van dit formaat en inkomstenbron. Paar commerciële killers de hele organisatie laten doorlichten en je hebt zo miljoenen bespaard!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik zit dit topic al een tijdje te lezen en snap bij velen de verbazing niet dat PVV een monsterzege heeft behaald. Bijna al de verkiezingsprogrammapunten van de PVV (Ja, ik heb het programma helemaal gelezen) zijn de punten die veel mensen nu de politiek kwalijk nemen omdat daar niets of te weinig mee gebeurd. En dat is niet enkel het asielbeleid als je de moeite neemt om het eens te lezen.

Om het plat te slaan zijn mijn inziens dit de belangrijkste punten waarop de PVV stemmen heeft gepakt :

* We zitten in een recessie. De portemonee is op dat moment een zeer belangrijk punt. De PVV wil de belasting op boodschappen verlagen van 9% naar 0%. Salderingsregeling zonnepanelen willen ze behouden. Kerncentrales bijbouwen (ben ik een groot voorstander van). Belasting op brandstof gaat omlaag.

* Heel veel mensen kunnen geen huis krijgen, of de kinderen van mensen kunnen dat niet. 75% van alle sociale huurwoningen wordt aan migranten toegekend. Dit heeft de PVV veel zetels opgeleverd, want die willen dat compleet omgooien.

* Er moet daarnaast bijgebouwd worden, maar het komt niet van de grond vanwege de stikstofregels, terwijl de huidige coalitie dit wel steeds als een belangrijk punt bestempeld maar er geen snars aan doet. De PVV geeft aan dat ze het stikstofbeleid in de prullenbak willen gooien, omdat Nederland als land verantwoordelijk is voor 0,000036% van de CO2 uitstoot in de wereld. Dat kost ons 28 miljard(!) euro. Stop dat in het bouwen van kerncentrales en je verminderd ook de CO2 en krijg je de schoonste vorm van energie ervoor terug, terwijl je wel huizen kunt bouwen.

* De PVV wil de asielstroom stoppen. Hoe je het ook went of keert, dit wordt een steeds groter en duurder probleem in een klein land. (Of je het daar wel of niet eens mee bent, het zou wel een kostenbesparing zijn waarmee veel andere punten uit hun programma kunnen worden betaald.)

* Boodschappen en andere vaste lasten worden steeds duurder, maar de huidige regering doet alleen pleisters plakken en broekzak/vestzak oplossingen introduceren.

* Veel 40+ers zijn boos over de nieuwe pensioenwet. PVV wil die terugdraaien en de pensioenleeftijd weer naar 65 jaar zetten.

* De pensioenen worden aanzienlijk verhoogd. (Dat is een grote groep stemmers)

* Eigen risico van de zorgverzekering wordt geschrapt.

Gaat de PVV dit allemaal waarmaken? Nee, dat denk ik niet. Het blijven, net zoals bij de andere partijen, verkiezingsbeloftes. Maar wanneer mensen ontevreden zijn over de gang van zaken, dan kiezen ze (uiteindelijk) toch voor zichzelf. Voor veel mensen geldt: als ik een huis heb, dan gun ik een ander ook een huis. De PVV speelt in op dit gevoel. Als het met jou (financieel) niet goed gaat, terwijl een vreemde krijgt wat jij niet kan betalen, dan vind je daar wat van. Misgunnen vind ik een vervelend woord, maar hoe het nu gaat met het uitdelen van huizen, uitkeringen en toeslagen vind ik niet ok.

Ik ben het zeker niet met alle punten eens met de PVV. Maar voor 85% wel. Ik ben een nuchter persoon en wanneer er een loopje wordt genomen met de(wettelijke) regels, dan vind ik dat daar wel maatregelen tegenover moeten staan. Al die islamofobie vind ik onzin. Iedereen die hier leeft verdiend een kans en is vrij om zijn of haar geloof uit te oefenen. Het gaat er niet om welk geloof je uitoefent, maar hoe je je gedraagt in onze samenleving.

Waar ben ik het dan wel met de PVV over eens? Wanneer blijkt dat asielzoekers die een procedure in Nederland afwachten zich niet kunnen gedragen en dan criminele activiteiten uitvoeren. Die mogen ze van mij direct op een vliegtuig zetten en weer afgedroppen waar ze vandaan komen. Ook statushouders die hier asiel zoeken vanwege onveiligheid in hun land van herkomst, maar er wel gewoon (ieder jaar) naartoe op vakantie gaan mogen van mij daar dan ook weer blijven. Dat is gewoon in de maling nemen en misbruik maken van het hele stelsel.

Ik denk dat de PVV nu maximaal profiteert van de ontevredenheid van veel Nederlanders. Als we niet in een recessie zaten, de mensen meer te besteden hadden en de huizenmarkt beter was, dan had de PVV nooit zo groot geworden als nu. Ben heel benieuwd wat de komende jaren gaan brengen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

ZieMaar! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:27:
[...]

Voor mij, het moet dan maar onderzocht worden. Vertrouwen in D66, VVD, GLPvdA is er bij mij ook niet. NSC heeft een aantal uitgangspunten en bewezen aanpak (Omtzigt, ja het hangt erg aan één persoon) dus ik kijk met spanning vooruit. Ook bij NSC zijn er standpunten die ver van mij afstaan, maar als ik keek naar stemgedrag van de oude partijen dan waren die ook niets waard, met als hoogtepunt de dividendbelasting afschaffen wat in geen enkel partijprogramma stond, en 'nieuwe politiek' dat funtie elders betekende.
PVV en NSC (edit en BBB ook) zijn protestpartijen (NSC en BBB kan doorgroeien naar een echte partij, PVV niet omdat het geen leden heeft) dus ik kijk met frisse interesse naar de komende maanden.
PVV is te groot om uit te sluiten, daar krijg je ook allerlei gezeik mee ben ik bang, de onrust van post-corona is nog niet weg (al is FvD gelukkig gekrompen, daar heb ik werkelijk niets mee)

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 23-11-2023 15:40 . Reden: BBB genoemd ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:32:
[...]

tja, ik heb analysewerk gedaan in de energietransitie, en weet dat kernenergie geen zoden aan de dijk zal zetten, en dat veel uranium gekocht word in een land waar we geen gas meer van willen kopen....
Naja, voorheen wilden we geen gas van ze kopen. Met Moskou als MP gaat dat veranderen natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door nst6ldr op 24-11-2023 13:06 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:32:
[...]

Ok? Geen idee wat dat toevoegt of beantwoord. Ik was in ieder geval niet uit op een voor/tegen kernenergie discussie, was slechts een voorbeeld.

Oveirges zou kernenergie m.i. sowieso een zeer lange-termijn traject zijn (10~100+ jaar) Ik hoop dat Dhr Putin tegen de tijd dat we echt veel uranium nodig zouden hebben niet meer in leven is en we als westerse wereld duidelijk genoeg hebben gemaakt dat we van zijn opvolger andere/betere verwachtingen hebben. Maargoed, discussie over kernenergie en de voor/tegen zijn andere topics voor.

Beeromaniac

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HvdBent
Wimo. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:35:
[...]

Goed nieuws! Niets mis mee om alles wat op scherp te zetten bij organisaties van dit formaat en inkomstenbron. Paar commerciële killers de hele organisatie laten doorlichten en je hebt zo miljoenen bespaard!
En wat zijn de baten van de NPO? Hoe veel mensen zijn niet slimmer geworden van de socutera, of de fabeltjeskrant. Ik ben blij met ons bestel, en de manier waarop het is ingericht al moet ik eerlijk toegeven dat ik nog maar zelden voor de kijkbuis zit, maar Netflix is niet beter qua aanbod.... Juist het onafhankelijke, voor alle doelgroepen wat wils is uniek in de wereld. Wellicht dat het bureaucratische waterhoofd wat minder kan, maar verder.... (Nederlandse producties zijn trouwens ook veel goedkoper dan vergelijkbare producties elders....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Thompson schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:11:
[...]

Rutte in Tunesië of UK in Rwanda.
Welke van die gefaalde pogingen probeer je te pitchen? :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ijdod
[...]

Ik heb zelf NSC gestemd omdat een van mijn grootste ergernissen, dat eindeloze handklap voor een coalitie/oppositie vorming, voor hen ook niet nodig was. Zij zijn voorstander van een minderheidskabinet.
Hoe kom je er bij dat een minderheidskabinet geen (of minder) handjeklap zou kennen? Ik ben niet tegen het concept, maar ik verwacht dan eerder een toename van handjeklap in de achterkamertjes. Want dat is hoe dat soort zaken gaan. Dat is ook niet uniek voor de politiek of zo. Als je in het bedrijfsleven iets wil bereiken, heb je ook al je voorwerk gedaan voordat je het in het MT overleg dropt.

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:05
wowly schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:31:
[...]

Dus jij bent in Budeldorplein gaan lopen met je hond vanuit Budelschoot en daar ben je gesist? destijds? of onlangs. Want in Dorplein hebben nauwelijks jongere asielzsoekers gewoond.
Ja, vlakbij het stationsplein daar op de spoorweg overgang. Ook daar (voor de plus supermarkt) is mijn hond bespuugd. Vanuit Dorplein liepen ze dan in groepen naar de supermarkt.

Echt jong vond ik ze niet waren gewoon volwassen kerels. Ik had dat toen nog nooit meegemaakt en maak me er ook enorm kwaad om. Wat geeft hen het recht om mij zo te behandelen en intimideren. Er heeft ook ooit een ander soort asielzoekers (meer gezinnen) in Dorplein gezeten en behalve het continue zwartrijden richting Weert had je daar nooit last van. Ook toen nooit wat gehoord over diefstal. Later veranderde dat dus enorm. Precies die groepen die ook in de kazerne zitten en in ter Apel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jos_V
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-09 20:35
HellBeast schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:35:
Ik zit dit topic al een tijdje te lezen en snap bij velen de verbazing niet dat PVV een monsterzege heeft behaald.
Vorige week stonden ze op 17 zetels in de peilingen, achter vvd, nsc, pvda/gl.

Ik weet niet wat er in die debatten gebeurd is, dat zoveel mensen dachten fuck, Geert, dat is de man voor mij. Alles leek er in de aanloop op te wijzen dat het anti-etablisement segment, vooral naar NSC ging. en de vaste achterban van de PVV in stand bleef.

Blijkbaar hebben de debatten, vele mensen overtuigd dat in plaats van een Ja21, of een VVD, of een NSC of BBB, de PVV een betere keus was.

Die shift is in de laatste 4 dagen gebeurd. Zelfs de PVV was verbaasd over hun zege. Dus echt niet zo raar dat anderen dat ook zijn.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:41:
[...]

En wat zijn de baten van de NPO? Hoe veel mensen zijn niet slimmer geworden van de socutera, of de fabeltjeskrant. Ik ben blij met ons bestel, en de manier waarop het is ingericht al moet ik eerlijk toegeven dat ik nog maar zelden voor de kijkbuis zit, maar Netflix is niet beter qua aanbod.... Juist het onafhankelijke, voor alle doelgroepen wat wils is uniek in de wereld. Wellicht dat het bureaucratische waterhoofd wat minder kan, maar verder.... (Nederlandse producties zijn trouwens ook veel goedkoper dan vergelijkbare producties elders....)
Dat, plus dat de overhead veel lager is (factor 20). Het wordt wel een beetje feitenvrij allemaal zo :).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoney3K
HellBeast schreef op donderdag 23 november 2023 @ 15:35:
* Er moet daarnaast bijgebouwd worden, maar het komt niet van de grond vanwege de stikstofregels, terwijl de huidige coalitie dit wel steeds als een belangrijk punt bestempeld maar er geen snars aan doet. De PVV geeft aan dat ze het stikstofbeleid in de prullenbak willen gooien, omdat Nederland als land verantwoordelijk is voor 0,000036% van de CO2 uitstoot in de wereld. Dat kost ons 28 miljard(!) euro. Stop dat in het bouwen van kerncentrales en je verminderd ook de CO2 en krijg je de schoonste vorm van energie ervoor terug, terwijl je wel huizen kunt bouwen.
Heeft ome Geert wel opgelet bij 3HAVO scheikunde en zich gerealiseerd dat "stikstof" en "CO2" twee compleet ongerelateerde stoffen zijn? De totale CO2 uitstoot heeft dus ook niets met de stikstofproblematiek te maken, dat gaat alleen om het klimaatvraagstuk.

Dat is tekenend voor de manier waarop Wilders zijn desinformatie toepast. Klokken en klepels.

Pagina: 1 ... 27 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.