Het is onzin in de zin dat het niet te betalen is. Bij debatten noemden experts 10-15k. Dat gaat niet betaalbaar worden, ook niet met subsidies.fsfikke schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:44:
[...]
Haal ik nergens vandaan, zeg ik ook nergens en doet er ook niet toe![]()
Het gaat om het pvv-sprookje dat warmtepompen allemaal onzin zijn en we gewoon lekker door moeten gaan op gas. Probeer niet alles op je eigen wereldje te begrenzen.
Doet er niets aan af dat het een democratisch grondrecht is, net zoals de uitslag, die heb je te respecteren als je meedoet aan een democratie.Palindrome schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:44:
[...]
Het is alsof je gaat demonstreren tegen de uitslag van een voetbalwedstrijd die eerlijk verlopen is. Nogal onsportief.
gewoon 9-14k subsidie per warmtepomp voor midden en lage inkomens, dan is het al een stuk betaalbaarder.jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:46:
[...]
Het is onzin in de zin dat het niet te betalen is. Bij debatten noemden experts 10-15k. Dat gaat niet betaalbaar worden, ook niet met subsidies.
Daarom zeg ik ook onsportief.dakka schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:46:
[...]
Doet er niets aan af dat het een democratisch grondrecht is, net zoals de uitslag, die heb je te respecteren als je meedoet aan een democratie.
Maar van mij mogen ze, komen ze alleen wel zuur over.
[ Voor 8% gewijzigd door Palindrome op 23-11-2023 13:49 ]
Ik vind een dergelijke tweet van PVDA/Grlinks wel aardig opruiend. Ik hoop maar dat een en ander 'normaal' verloopt straks..ScorpionSquad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:45:
[...]
[...]
Nee. Er wordt daar niet geprotesteerd tegen de uitslag, maar tegen de ideeën van Wilders. Dat is niet antidemocratisch, maar dat wordt, met reden, wel zo geframed.
Gezien de huizen, maar ook het energienet dat we hier in Nederland hebben is het ook helemaal niet logisch om ons te haasten met die overstap. Zo extreem afschieten als Wilders het wil is inderdaad niet slim, maar zo extreem pushen als de vorige kabinetten is ook niet slim. Punt wat ik dan ook wil maken is dat je heel veel energiezuiniger kan maken zonder te focussen op die warmtepomp. Voor veel oudere woningen is dat helemaal niet de beste optie en zeker niet de optie die je grootschalig en snel uit kunt voeren.fsfikke schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:44:
[...]
Haal ik nergens vandaan, zeg ik ook nergens en doet er ook niet toe![]()
Het gaat om het pvv-sprookje dat warmtepompen allemaal onzin zijn en we gewoon lekker door moeten gaan op gas. Probeer niet alles op je eigen wereldje te begrenzen.
[removed]
PVV zelfs naar 38 zetels lees ik op X (Haagse Insider account). Ten kosten van GL/PVDA.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Oh en bij de VVD is zoveel sprake van zelfreflectie natuurlijk; Yesilgöz roept de hele tijd natuurlijk "laten we analyseren waarbij het bij Rutte mis is gegaan"!Fly-guy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:44:
[...]
Het is wel wat we elke keer zien als links weer eens "verloren" heeft, wijzen naar de ander, maar weinig zelfreflectie.
Je zou toch na zoveel jaar rechts meer inzicht en kennis verwachten bij links.
Of wil je zeggen dat Omtzigt die binnen een dag 180 graden draait over samenwerking met de PVV een ultieme vorm van zelfreflectie is?
Of Wilders die al jaren dezelfde oude plaat van stal haalt, ondanks dat hij er al 1000 keer op gewezen is dat wat hij voorstelt niet kan...
Interessant voorbeeld, want we hebben natuurlijk recent nog in het betaald voetbal gezien wat supporters gaan doen als hun club wekelijks ondermaats presteert; die gaan verhaal halen. Waar doen ze dat? Juist, bij eigen club.Palindrome schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:44:
[...]
Het is alsof je gaat demonstreren tegen de uitslag van een voetbalwedstrijd die eerlijk verlopen is. Nogal onsportief.
Laatst stonden de Ajacieden toch echt bij hun clubleiding om verhaal te halen waarom het zo mis gegaan was, ze stonden niet te demonstreren tegen de andere clubs van wie ze verloren hadden omdat die het spel beter op orde hadden.
We moeten van het gas af . Warmtepompen hebben een aantal voorwaarden:jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:46:
[...]
Het is onzin in de zin dat het niet te betalen is. Bij debatten noemden experts 10-15k. Dat gaat niet betaalbaar worden, ook niet met subsidies.
Het huis moet goed geisoleerd zijn, er moet ruimte zijn voor de installatie (al is die kleiner dan een normale ketel) maar je hebt ook een buitenunit (bij de nu gangbare modellen) Maar als je ketel nog even meekan, heb geduld. Waar ik woon komen warmtenetten waar je tzt gewoon op aan moet sluiten, omdat dat voor alle moelijke situaties de beste oplossing is. Nog even de vraag of we een lage temperatuur net krijgen (met lokaal een warmtepomp om bij te verwarmen) of een hoge temperatuur net. Met de nieuwe energiewet moet je gewoon aansluiten, tenzij je kan aantonen dat jouw warmtepomp een hoger rendement heeft (en nog nieuw, ze gaan je niet dwingen na 2 jaar het apparaat al weg te doen)
Een oproep tegen discriminatie en uitsluiting, in de vorm van een actie waarbij mensen elkaars handen vasthouden?stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:49:
[...]
Ik vind een dergelijke tweet van PVDA/Grlinks wel aardig opruiend. Ik hoop maar dat een en ander 'normaal' verloopt straks.
Ik heb wel eens meer opruiiing gezien in een tweet of actie.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Het is lastig om tegen mooie onuitvoerbaar beloften te vechten als de journalistiek niets doet. Het gemiddelde persoon denkt dat het uitvoerbaar is omdat het constant herhaald wordt en de journalistiek deze partijen niet constant confronteerd hiermee worden dan kunnen ze lekker door gaan met hun leuke praatjes.Fly-guy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:44:
[...]
Ze hebben zeker het recht, ze doen maar. Maar is het helpt, dat betwijfel ik. Het is wel wat we elke keer zien als links weer eens "verloren" heeft, wijzen naar de ander, maar weinig zelfreflectie.
Je zou toch na zoveel jaar rechts meer inzicht en kennis verwachten bij links.
En als Linkse partij zeggen dat is niet uitvoerbaar, zeggen ze aan de andere kant woord niet waar en de media doet het is 50/50
Dat 'kan niet' argument is natuurlijk ook onzin; tuurlijk kan het wel als je maar wilt en je kan leven met de consequenties.Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:50:
[...]
Of Wilders die al jaren dezelfde oude plaat van stal haalt, ondanks dat hij er al 1000 keer op gewezen is dat wat hij voorstelt niet kan...
Schiet tussen de palen en je scoort!
Nee dat is er ook niet, en daarom verliezen ze ook flink. Dat is toch wat ik zeg?Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:50:
[...]
Oh en bij de VVD is zoveel sprake van zelfreflectie natuurlijk; Dilan roept de hele tijd natuurlijk "laten we analyseren waarbij het bij Rutte mis is gegaan"!
Of wil je zeggen dat Omtzigt die binnen een dag 180 graden draait over samenwerking met de PVV een ultieme vorm van zelfreflectie is?
Als je je boodschap voor kunt overdragen, kan deze nog zo mooi zijn, maar win je het niet.
Verschil is dat VVD niet gewend is te verliezen, anders dan links. Het is te hopen voor de VVD dat ze inderdaad gaan inzien wat er fout ging, anders gebeurt bij hun hetzelfde inderdaad.
Als dat al zo is, waar ik niet helemaal overtuigd van ben, gezien de artikelen van de linkse kranten, dan nog is het je taak om iets te verzinnen waardoor het wel gaat lukken.ArgantosNL schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:52:
[...]
Het is lastig om tegen mooie onuitvoerbaar beloften te vechten als de journalistiek niets doet. Het gemiddelde persoon denkt dat het uitvoerbaar is omdat het constant herhaald wordt en de journalistiek deze partijen niet constant confronteerd hiermee worden dan kunnen ze lekker door gaan met hun leuke praatjes.
En als Linkse partij zeggen dat is niet uitvoerbaar, zeggen ze aan de andere kant woord niet waar en de media doet het is 50/50
Je zal wel moeten, tenzij het blijven wijzen naar anderen inmiddels gewoon geworden is.
Ik zeg ik niet dat het makkelijk is, maar zoals ze het afgelopen decennia hebben aangepakt, werkt overduidelijk niet.
Uiteraard heb ik ook niet de oplossing voor dat probleem, maar ik denk wel dat ze betere keuzes komen maken op het vlak van lijsttrekker.
[ Voor 37% gewijzigd door Fly-guy op 23-11-2023 13:56 ]
Dat komt met name door onderstaande (in mijn ogen) verheven uitsprakenCheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:18:
[...]
Die zitten er ook. Maar je zag ook eerder op TV en andere fragmenten dat PVV stemmers liever anoniem blijven.
De stemmers op PVV worden weggezet als extremist/racist etc. Net als in de coronatijd van wel/niet vaccineren. Het is hullie tegen zullie tegenwoordig. Ik vind ook dat zogenaamde 'ons gevoel' bij die partijen lachwekkend. Ga je als debiel staan janken bij een toespraak van Timmermans of juist als een gek juichen bij de toespraak van Wilders. Het slaat bij alle partijen helemaal nergens op.redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:19:
[...]
Over het algemeen zijn Tweakers toch wat beter geïnformeerd en kijken ze daarmee wat verder dan de one-liners in het PVV programma. En als je naar de one-liners kijkt is de PVV een logische keuze, kijk je echter wat verder vallen ze keihard door de mand en zie je wat voor partij het echt is. Ik acht het aandeel PVV-aanhang op Tweakers dan ook een stuk lager dan in Nederland.
Ik snap ook niet dat iemand elke keer weer op 1 partij kan stemmen. Ik persoonlijk heb met 36 jaar al meerdere verkiezingen meegemaakt en ik heb nog geen 1x hetzelfde gestemd. Waarom? Omdat de uiteindelijke hoofdpunten niet pasten bij mijn levensfase op dat moment of de toekomst. De ene keer moet er op de korte termijn iets veranderen, de andere keer op de lange termijn.
Ik ben niet zo bang voor PVV. Er zal genoeg water bij de wijn worden gedaan anders komt er toch niks door. En de komende 4 jaar overleef ik ook wel. En mocht het na 1-2 jaar al omvallen weten ze/we dat ook weer dat dit blijkbaar ook niet heeft gewerkt.
Sinds wanneer mogen kinderen onder de 18 ook stemmen? Daarnaast kan ook een rechter beslissen dat iemand die een bepaalde misdaad hebben begaan en een straf van meer dan een jaar hebben gehad ook het stemrecht te mogen innemen.LZ86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:35:
[...]
1 op de 4? Sinds wanneer hebben we maar 10 miljoen inwoners?
Maar voor de berekening:
Bijna alle stemmen zijn geteld en dit zijn er 10.3 miljoen. Met een opkomst van 77,8%. Dit maakt ongeveer 13.2 miljoen stemgerechtigden.
Van die 10.3 miljoen stemmers hebben er 2.4 miljoen op wilders gestemd, 23,5%
VVD en GL/PVDA ook gelijk.spartacusNLD schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:49:
PVV zelfs naar 38 zetels lees ik op X (Haagse Insider account). Ten kosten van GL/PVDA.
Alleen verstook ik al amper wat voor verwarming en is zo'n warmtepomp daarmee helemaal niet rendabel.ph4ge schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:45:
[...]
Gewoon een hoge temperatuur warmtepomp, hoef je verder niks aan te passen als je dat niet wilt.
Isolatie en vloerverwarming hebben altijd zo hun voordelen, maar heb je niet nodig voor een warmtepomp als je het echt niet wilt.
Ook niet vergeten dat zonder isolatie/vloerverwarming zo'n warmtepomp een stuk minder rendabel kan draaien en daarmee ook langer duurt om terug te verdienen. En zeker met de huidige energiemix is het zelfs milieutechnisch gezien dan maar amper voordelig. Maarre dit is niet echt ontopic hier
[removed]
Senaxx schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:42:
[...]
https://twitter.com/pvdautrecht/status/1727595858072408522
fake? Wordt notabene door PVDA utrecht zelf gepost.
Excuus, I stand corrected.
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 23-11-2023 13:55 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Zelfs Baudet beet nog net de kop van Jensen er niet af toen die een week geleden met Baudet in de studio durfde te insinueren dat het sowieso doorgestoken kaart is.dr.lowtune schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:31:
[...]
Gisteren was er in de uitzending ook nog een politicoloog die verklaarde dat de Nederlandse verkiezingen tot de eerlijkste ter wereld behoren. Dat we standaard ook waarnemers toestaan en dat alles zeer goed georganiseerd is.
Ik denk dat ze vooral in de spiegel moeten kijken in plaats van zich als drammende kleuters te gedragen die hun zin niet hebben gekregen.
Wanneer zelfs één van de grootste feitenvrije mafklappers van de 2e kamer zijn spreekbuis op een dusdanig harde manier corrigeert, denk ik dat we ons over de correctheid van de telling geen zorgen hoeven te maken.
Het drammende kleuters frame is dan wel weer erg kinderachtig. Het zijn nog altijd mede Nederlanders die zich inzetten voor een Nederland waar iedereen met een Nederlands paspoort welkom is en deel mag zijn van de samenleving. De invulling kan je over discussieren, maar aanvallen op de integriteit zijn wel echt beneden peil. Daarvoor de straat opgaan, omdat een significante groep het daar niet mee eens is, valt volledig binnen de grondbeginselen van onze rechtsstaat.
Dat in de spiegel kijken doet men in de partijtop sowieso wel denk ik. De vraag is, zullen degenen die vanochtend juichend wakker werden, dit uiterlijk binnen nu en 4 jaar ook doen, wanneer blijkt dat ze van de regen in de druk zijn geland?
[ Voor 3% gewijzigd door Cid Highwind op 23-11-2023 13:56 ]
De PvdA/GL was wel het programma wat economisch het beste was voor de gewone man. Wilders laat het niet voor niets niet eens narekenen. We hebben in Rutte 1 gezien hoe goed hij is voor de gewone man.dr.lowtune schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:26:
[...]
Absoluut, de VVD heeft dit enorm verkloot, maar als je kijkt naar de "linkerflank", dan is er ook geen enkele partij die een aansprekend verhaal kan maken waar de "gemiddelde" Nederlander wat mee kan, dan is het ook niet gek dat weinig mensen daar op stemmen. Zoals ik eerder al wel eens zei: de partij van Timmermans was er vroeger eentje voor de normale man/vrouw, inmiddels is het dat al lang niet meer, dan moet je als PVDAGL ook niet gaan huilen als de doorsnee havenarbeider niet meer op je stemt.
[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 23-11-2023 13:55 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Onze full electric neemt anders (veel) meer ruimte in beslag binnen dan de CV ketel deed. Buffervat, boiler, pomp, al het leidingwerk.HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:51:
[...]
er moet ruimte zijn voor de installatie (al is die kleiner dan een normale ketel)
Tenzij je het over een hybride variant hebt maar dan hang je in principe nog steeds aan het gas.
Ik heb links/progressief gestemd, omdat ik ook geen vertrouwen heb in de "oude gevestigde orde". Die grofweg 110 zetels is veel diverser dan je suggereert.franssie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:45:
[...]
Dit lijkt mij ook inderdaad, Wilders +20 zetels en NSC ook 20 - dat zijn 40 zetels proteststemmen van mensen die geen vertrouwen hebben in de 'oude gevestigde orde'. Dan heb je grofweg nog 110 zetels van stemmers die nog wel enig vertrouwen hebben.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Maar ook dat het 10 tot 15 K kost excl. zonnepanelen, iets wat veel woningeigenaren niet hebben, maar de rijke worden worden wel zo gesubsideerd want iemand die dat geld heeft bespaard zomaar ineens 2500 per jaar(eigen situatie), dus over 4 tot 6 jaar is alles eruit en dan draait de boel nog 20 jaar. Ik vraag mij dan wel, hoe zou dat anders kunnen? Wellicht subsidieren tot de prijs van een CV ketel? Ik heb geen idee.HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:51:
[...]
We moeten van het gas af . Warmtepompen hebben een aantal voorwaarden:
Het huis moet goed geisoleerd zijn, er moet ruimte zijn voor de installatie (al is die kleiner dan een normale ketel) maar je hebt ook een buitenunit (bij de nu gangbare modellen) Maar als je ketel nog even meekan, heb geduld. Waar ik woon komen warmtenetten waar je tzt gewoon op aan moet sluiten, omdat dat voor alle moelijke situaties de beste oplossing is. Nog even de vraag of we een lage temperatuur net krijgen (met lokaal een warmtepomp om bij te verwarmen) of een hoge temperatuur net. Met de nieuwe energiewet moet je gewoon aansluiten, tenzij je kan aantonen dat jouw warmtepomp een hoger rendement heeft (en nog nieuw, ze gaan je niet dwingen na 2 jaar het apparaat al weg te doen)
Sterker nog. Ik heb vorige week een cv monteur over de vloer gehad voor standaard onderhoud aan mijn oude dijkwoningtje en daarbij kwam de hybride cv/pomp ook ten sprake. Hij is van mening dat het voor een groot deel van Nederland niet haalbaar is. Hij kwam bij mij met wat natte vinger werk uit op een bedrag van de 20 a 25.000 EUR voor als ik aan een hybride setup wil en deze niet direct naast mijn keuken/slaapkamer wilt hebben.jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:46:
[...]
Waar zie je dat staan dan? Ik zie wel staan dat Wilders extremistisch/racistisch is. En dat heeft ie met zijn vele uitspraken ook wel aangetoond, dus daarover kun je weinig discussie hebben. naar mijn idee zegt dat echter weinig over de kiezers. Ik snap eerlijk gezegd een tegenstem best, maar ook als je voor de one-liners bent gevallen of denkt dat er echt een asielprobleem is dat Wilders op gaat lossen.Millie-ano schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:52:
[...]
Dat komt met name door onderstaande (in mijn ogen) verheven uitspraken
[...]
De stemmers op PVV worden weggezet als extremist/racist etc. Net als in de coronatijd van wel/niet vaccineren. Het is hullie tegen zullie tegenwoordig. Ik vind ook dat zogenaamde 'ons gevoel' bij die partijen lachwekkend. Ga je als debiel staan janken bij een toespraak van Timmermans of juist als een gek juichen bij de toespraak van Wilders. Het slaat bij alle partijen helemaal nergens op.
Klopt, de partijprogramma's verschuiven, je eigen situatie wijzigt dus je moet iedere keer weer kijken waat je daadwerkelijk het beste door vertegenwoordigd kunt worden.Ik snap ook niet dat iemand elke keer weer op 1 partij kan stemmen. Ik persoonlijk heb met 36 jaar al meerdere verkiezingen meegemaakt en ik heb nog geen 1x hetzelfde gestemd. Waarom? Omdat de uiteindelijke hoofdpunten niet pasten bij mijn levensfase op dat moment of de toekomst. De ene keer moet er op de korte termijn iets veranderen, de andere keer op de lange termijn.
Ik ben er ook niet zo bang voor, ik ben er vooral bang voor dat we wat jaren stil gaan staan terwijl we serieuze problemen hebben die eens aangepakt zouden moeten worden.Ik ben niet zo bang voor PVV. Er zal genoeg water bij de wijn worden gedaan anders komt er toch niks door. En de komende 4 jaar overleef ik ook wel. En mocht het na 1-2 jaar al omvallen weten ze/we dat ook weer dat dit blijkbaar ook niet heeft gewerkt.
[removed]
Als dat begin met de benodigheid uit de EU stappen dan kan het effectief niet zonder nederland totaal te slopen.xzaz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:52:
[...]
Dat 'kan niet' argument is natuurlijk ook onzin; tuurlijk kan het wel als je maar wilt en je kan leven met de consequenties.
Hetzelfde geldt voor de gasprijzen in de toekomst die maar een kant op gaan. Moet de staat maar een oneindig prijsplafond gaan subsidiëren? Wie gaat dat betalen?jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:46:
[...]
Uiteindelijk is de vraag wat lange termijn efficiënter is, niet wat kortzichtig het goedkoopste is.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Met onze huidige energiemix en de efficientie van een warmtepomp is het veel beter voor het millieu. En nogmaals, vroeg of laat moet je je CV vervangen, pak dan een warmtepomp en het kost je amper meer dus heb je het ook zo terugverdiend..redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:53:
[...]
Alleen verstook ik al amper wat voor verwarming en is zo'n warmtepomp daarmee helemaal niet rendabel.
Ook niet vergeten dat zonder isolatie/vloerverwarming zo'n warmtepomp een stuk minder rendabel kan draaien en daarmee ook langer duurt om terug te verdienen. En zeker met de huidige energiemix is het zelfs milieutechnisch gezien dan maar amper voordelig. Maarre dit is niet echt ontopic hier
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
In mijn ogen spreek je je zelf tegen. Je geeft aan dat er wel gezaagd is maar dat door gebrek aan beleid er niets gebeurd is..ScorpionSquad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:42:
[...]
Met alle respect, de afgelopen 10 jaar is er weldegelijk aan de regels en kaders gezaagd in Nederland. Daarvoor hoeft men 1. niet in de regering te zitten en 2. het hoeft niet expliciet duidelijk te zijn naar buiten toe.
De toeslagenaffaire is ook een voorbeeld hiervan.
Het is duidelijk dat eindeloos laissez-faire, machtspolitiek, gebrek aan beleid en visie (want daar kan je fouten in maken, ergo dat doe je niet als machtspoliticus, je blijft bij het verhaal/narratief en je selectoraat) en afwentelen van de schadelast op de publieke sector niet houdbaar is.
De ironie is dat daar nu niets aan gaat veranderen, want aan dat systeem ontleent Wilders dit resultaat.
Met het tweede deel van je betoog ben ik het volmondig eens, gebrek aan visie zorgt voor wispelturig korte termijn gedrag en niet doordenken van gevolgen en wetgevingen. De door jouw aangehaalde toeslagen affaire is daar een schitterend voorbeeld van; deze is namelijk door de politiek zelf veroorzaakt na ondoordacht ageren en creëren van wetgeving n.a.v. de Bulgaren fraude.
... gecensureerd ...
Maar met z'n tweeën nog steeds meer zetels dan de PVV.MikeyMan schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:53:
[...]VVD en GL/PVDA ook gelijk.
De PVV mag dan wel lyrisch zijn over het behaalde resultaat, maar vooralsnog zal het enorm lastig worden om een absolute meerderheid in de TK te onderhandelen.
En als dat al lukt dan vraag ik me af of ze wel genoeg capabele mensen hebben om die kamerzetels te vullen. Als je al een poffertjesbakker op de 3e plek van de kieslijst zet dan vraag ik me ten zeerste af wat dan wel de uitzonderlijke kwaliteiten van de personen zijn die nog lager op de kandidatenlijst staan.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Over warmtepompen: voor 3000,- na subsidie heb je een lage temperatuur hybride warmtepomp. Ik heb in mijn matig geïsoleerde jaren 30 woning met convector put en type11 radiatoren deze maand nog maar 13 kuub gas verbruikt en de kachel staat inmiddels altijd op 19,5c.

De PVV had een aantal jaren terug letterlijk een A4 met paar punten als verkiezingsprogramma. Hij kent zijn kiezers goed, en weet dat zij het toch niet lezen en houdt zo simpel en populistisch mogelijk.FRANQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:23:
[...]
Sorry, ik herken me hierin niet.
Ik ben ook geboren en getogen kaaskop.
Maar ik kan nou niet zeggen dat ik vanmorgen een wezenlijk verschil voelde/merkte toen ik opstond.
Dit soort reacties vind ik nogal veel mensen in een hoek zetten.
PVV is al jaren geen proteststem meer.
PVV werd alleen stelselmatig uitgesloten, maar de mensen die erop stemmen doen dat zeer bewust, en balen er elke keer weer van dat er niet mee geregeerd mag worden.
Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat PVV stemmers zich meer verdiepen in de politiek dan alle NSC stemmers nu.
Ik heb afgelopen tijd enorm veel gehoord en gelezen, "mijn stem gaat naar de NSC, vanwege pieter omtzigt".
Ze stemmen op pieter omtzigt vanwege dat hij goede vragen stelde bij de toeslagen affaire. en niet vanwege zijn programma. Zijn programma strookt ook niet helemaal met waarvoor hij zegt te staan.
Zo zijn zijn ideeën over het kiezen nog ingewikkelder dan hoe het nu gaat. terwijl hij staat voor transparantie.
Mensen stemmen puur op die man vanwege de toeslagen affaire, en dus niet omdat zijn programma bij hun past.
Voor wat het waard is, Ik ben geen PVV stemmer.
Dus nee, ik denk dat PVV stemmers absoluut niet goed geïnformeerd zijn. Daarnaast heeft Omtzigt een boek uitgebracht die vrij populair is geworden en heel veel is gelezen. Waaronder ik. Met heldere plannen voor Nederland.
Meeste plannen van Wilders zijn bij voorbaat al totaal kansloos.
Tja, maar lang ook niet iedereen hoeft aan de full electric. Zelf hebben wij wel een full electric wel gedaan i.v.m. dat de cv-ketel op zijn einde was en de oppervlakte van het huis en omdat vloerverwarming grotendeels overal al aanwezig was.JEightyFive schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:55:
[...]
Onze full electric neemt anders (veel) meer ruimte in beslag binnen dan de CV ketel deed. Buffervat, boiler, pomp, al het leidingwerk.
Tenzij je het over een hybride variant hebt maar dan hang je in principe nog steeds aan het gas.
De vele vormen van hybride pompen die een stuk minder ruimte innemen zou ook al een enorme besparing opleveren. Maar mensen kijken vaak alleen naar de kosten en niet wat het op de lange termijn zal opleveren.
Eens met de pragmatische kant, al is de tendens natuurlijk zorgelijk. Extremer rechts staat natuurlijk ook te likkebaarden om lijken te pikken, mocht het vroegtijdig klappen.Millie-ano schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:52:
[...]
Dat komt met name door onderstaande (in mijn ogen) verheven uitspraken
[...]
De stemmers op PVV worden weggezet als extremist/racist etc. Net als in de coronatijd van wel/niet vaccineren. Het is hullie tegen zullie tegenwoordig. Ik vind ook dat zogenaamde 'ons gevoel' bij die partijen lachwekkend. Ga je als debiel staan janken bij een toespraak van Timmermans of juist als een gek juichen bij de toespraak van Wilders. Het slaat bij alle partijen helemaal nergens op.
Ik snap ook niet dat iemand elke keer weer op 1 partij kan stemmen. Ik persoonlijk heb met 36 jaar al meerdere verkiezingen meegemaakt en ik heb nog geen 1x hetzelfde gestemd. Waarom? Omdat de uiteindelijke hoofdpunten niet pasten bij mijn levensfase op dat moment of de toekomst. De ene keer moet er op de korte termijn iets veranderen, de andere keer op de lange termijn.
Ik ben niet zo bang voor PVV. Er zal genoeg water bij de wijn worden gedaan anders komt er toch niks door. En de komende 4 jaar overleef ik ook wel. En mocht het na 1-2 jaar al omvallen weten ze/we dat ook weer dat dit blijkbaar ook niet heeft gewerkt.
Daarnaast liggen er natuurlijk hoofdpijndossiers en is het niet een kwestie van nog even 4 jaar overleven, iets waarvoor sommige mensen sowieso de luxe niet hebben, maar zijn het dus nog eens verdere 4 jaren bovenop de jaren Rutte. Of, in het geval van milieu en klimaat, de afgelopen decennia.
Dat maakt me dus wel oprecht zorgen. Het is een overwinning voor het individu van hier en nu, maar een verlies voor het collectief van morgen.
Dat voor (of na het is maar hoe je het bekijkt) -rekenen kan je ook met een korreltje zout nemen natuurlijk, in een coalitie gaat 99% van de tijd alles anders, en kan de hele berekening weer opnieuw gedaan worden met vaak volledig andere resultaten.ph4ge schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:54:
[...]
De PvdA/GL was wel het programma wat economisch het beste was voor de gewone man. Wilders laat het niet voor niets niet eens narekenen. We hebben in Rutte 1 gezien hoe goed hij is voor de gewone man.
Het blijft altijd koffie dik kijken. Echter ben ik het wel met je eens dat Een doorgerekend programma, geeft meestal, een wat betrouwbaarder gevoel.
Ik ook, twitter is niet voor niks het afvoerputje van het internet. Meer het feit dat een politieke partij oproept tot een demonstratie.... Laten we hopen dat het inderdaad bij handjes vasthouden blijft..ScorpionSquad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:52:
[...]
Een oproep tegen discriminatie en uitsluiting, in de vorm van een actie waarbij mensen elkaars handen vasthouden?
Ik heb wel eens meer opruiiing gezien in een tweet of actie.
Veel mensen zijn al blij als ze het einde van de maand weer halen.Spykie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:58:
Over warmtepompen: voor 3000,- na subsidie heb je een lage temperatuur hybride warmtepomp. Ik heb in mijn matig geïsoleerde jaren 30 woning met convector put en type11 radiatoren deze maand nog maar 13 kuub gas verbruikt en de kachel staat inmiddels altijd op 19,5c.
Ik zit lokaal in de klankbordgroep warmte transitie, er wordt aan verschillende scenario's gedacht, maar op den duur gaan ook de warmtepompen er grotendeels uit verwacht ik (met de huidige inzichten)spijkerhoofd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:56:
[...]
Maar ook dat het 10 tot 15 K kost excl. zonnepanelen, iets wat veel woningeigenaren niet hebben, maar de rijke worden worden wel zo gesubsideerd want iemand die dat geld heeft bespaard zomaar ineens 2500 per jaar(eigen situatie), dus over 4 tot 6 jaar is alles eruit en dan draait de boel nog 20 jaar. Ik vraag mij dan wel, hoe zou dat anders kunnen? Wellicht subsidieren tot de prijs van een CV ketel? Ik heb geen idee.
Met aardwarmte kunnen we een wijkcentrale opzetten die alle huizen verwarmt, het verschil dat dan overblijft is dat je met een groot slecht geisoleerd huis wel meer betaalt. Onze grote tussenwoning uit begin jaren 70 zit nu op het gasgebruik van een appartementje, en dat met 3 douchende pubers.... Onze ketel is nog te nieuw, en ik hoop het uit te houden tot het warmtenet er is....
Probleem is wel dat er steeds een ander verhaal verteld wordt.Senaxx schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:59:
[...]
Tja, maar lang ook niet iedereen hoeft aan de full electric. Zelf hebben wij wel een full electric wel gedaan i.v.m. dat de cv-ketel op zijn einde was en de oppervlakte van het huis en omdat vloerverwarming grotendeels overal al aanwezig was.
De vele vormen van hybride pompen die een stuk minder ruimte innemen zou ook al een enorme besparing opleveren. Maar mensen kijken vaak alleen naar de kosten en niet wat het op de lange termijn zal opleveren.
Moeten we nu van het gas af of niet?
Ik ga niet investeren in een hybride om alsnog torenhoge gasprijzen te moeten gaan betalen en na 5-10 jaar weer een nieuw apparaat te moeten kopen.
Bovenstaande is niet mijn gedachte, ik verwarm al jaren niet meer op gas, maar wel iets wat ik vaak hoor.
Onzekerheid wil geen enkele kiezer, zeker niet op financieel vlak.
20 tot 25K? voor hybride?itsleon schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:56:
[...]
Sterker nog. Ik heb vorige week een cv monteur over de vloer gehad voor standaard onderhoud aan mijn oude dijkwoningtje en daarbij kwam de hybride cv/pomp ook ten sprake. Hij is van mening dat het voor een groot deel van Nederland niet haalbaar is. Hij kwam bij mij met wat natte vinger werk uit op een bedrag van de 20 a 25.000 EUR voor als ik aan een hybride setup wil en deze niet direct naast mijn keuken/slaapkamer wilt hebben.

En dan reken ik mijzelf tot een buitengeval met een 14kW vanwege de vloeroppervlakte wat hier verwarmd moet worden. Dus dat jij een quote van 20 tot 25 voor een Hybriede krijgt vindt ik echt van de zotte.
Dat is dus irrelevant; en de opmerking 'dat kan niet' slaat dus ook nergens op.ArgantosNL schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:57:
[...]
Als dat begin met de benodigheid uit de EU stappen dan kan het effectief niet zonder nederland totaal te slopen.
Alsof je bij de Toyota dealer gaat vragen of het verstandig is om een volledig elektrische auto te kopen. Vrij logisch dat je z'n reactie krijgt. Onze warmtepomp is trouwens stiller dan de CV ketel, maar ons grootste bezwaar is dat er geen vakmannen te vinden zijn en daardoor service contracten ook lastig.itsleon schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:56:
[...]
Sterker nog. Ik heb vorige week een cv monteur over de vloer gehad voor standaard onderhoud aan mijn oude dijkwoningtje en daarbij kwam de hybride cv/pomp ook ten sprake. Hij is van mening dat het voor een groot deel van Nederland niet haalbaar is. Hij kwam bij mij met wat natte vinger werk uit op een bedrag van de 20 a 25.000 EUR voor als ik aan een hybride setup wil en deze niet direct naast mijn keuken/slaapkamer wilt hebben.
Verder ben ik zeker een voorstander om te investeren in de energietransitie maar zie geen bezwaar om dat even een paar jaar op laag pitje te houden. Zonnepanelen hebben geen subsidie nodig en ook windmolens worden voorlopig wel bijgeplaatst. De eerst volgende stap is batterijen (thuis / grid) en die kunnen wel wat ontwikkeling gebruiken voordat we gaan opschalen.
[ Voor 17% gewijzigd door Deveon op 23-11-2023 14:06 ]
Wat is er mis met een poffertjes bakker?Yaksa schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:58:
[...]
Maar met z'n tweeën nog steeds meer zetels dan de PVV.
De PVV mag dan wel lyrisch zijn over het behaalde resultaat, maar vooralsnog zal het enorm lastig worden om een absolute meerderheid in de TK te onderhandelen.
En als dat al lukt dan vraag ik me af of ze wel genoeg capabele mensen hebben om die kamerzetels te vullen. Als je al een poffertjesbakker op de 3e plek van de kieslijst zet dan vraag ik me ten zeerste af wat dan wel de uitzonderlijke kwaliteiten van de personen zijn die nog lager op de kandidatenlijst staan.
En die warmtepomp stook je op de elektriciteit van de bruinkoolcentrales van onze buren.Spykie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:58:
mooi man, dat milieu.
Komt bij, dat is nu, hoe is het straks? Zie zonnepanelen. Saldering gaat eraf en je mag nu al betalen om terug te leveren. Mensen kijken na de recente ontwikkeling juist erg argwanend naar dergelijke oplossingen die de overheid graag wil dat je neemt met allerlei voordeeltjes die voorgehouden worden.spijkerhoofd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:56:
[...]
Maar ook dat het 10 tot 15 K kost excl. zonnepanelen, iets wat veel woningeigenaren niet hebben, maar de rijke worden worden wel zo gesubsideerd want iemand die dat geld heeft bespaard zomaar ineens 2500 per jaar(eigen situatie), dus over 4 tot 6 jaar is alles eruit en dan draait de boel nog 20 jaar. Ik vraag mij dan wel, hoe zou dat anders kunnen? Wellicht subsidieren tot de prijs van een CV ketel? Ik heb geen idee.
Inderdaad Iphone, sigaretten en bier moet ook gewoon betaald worden.jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:02:
[...]
Veel mensen zijn al blij als ze het einde van de maand weer halen.
Dit oogt in mijn ogen al redelijk verheven. Wellicht had ik het beter moeten verwoorden. Jij hebt geen extremist/racist benoemd in je post. Maar Wilders wordt inderdaad weggezet als racist/extremist (hier en op de rest van internet. Ik vond de toespraak van Jette ook vrij extremistisch. Iedereen voelt zich zoveel beter dan de andere. Net als het stukje van Beau gisteren. Het helpt van beide kanten niet.redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:57:
[...]
Waar zie je dat staan dan?
Quote uit je eerdere bericht;
Over het algemeen zijn Tweakers toch wat beter geïnformeerd en kijken ze daarmee wat verder dan de one-liners in het PVV programma.
Maar niet elke PVV stemmer maakt zich daardoor racistisch of extremistisch. Dat is helaas wel het narratief wat je veelal leest en ziet.
Dat is het dedain waardoor ze zijn afgestraft, Hugo was schoolmeester en Sylvana VJ.Palindrome schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:04:
[...]
Wat is er mis met een poffertjes bakker?
Dat vergeten ze graag wanneer het voor hun belang wel werkt.
Ik zie beleid niet noodzakelijkerwijs als de enige manier om aan de regels en kaders te zagen. Het is ook niet zo dat er de afgelopen 10 jaar niets is geprobeerd, maar de uitgevoerde acties dienen vaak een ander doel dan het publieke belang. Kijk bijvoorbeeld naar de dividendbelasting.hamsteg schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:58:
[...]
In mijn ogen spreek je je zelf tegen. Je geeft aan dat er wel gezaagd is maar dat door gebrek aan beleid er niets gebeurd is.
Met het tweede deel van je betoog ben ik het volmondig eens, gebrek aan visie zorgt voor wispelturig korte termijn gedrag en niet doordenken van gevolgen en wetgevingen. De door jouw aangehaalde toeslagen affaire is daar een schitterend voorbeeld van; deze is namelijk door de politiek zelf veroorzaakt na ondoordacht ageren en creëren van wetgeving n.a.v. de Bulgaren fraude.
Natuurlijk zijn er wetten doorgevoerd, maar deze kunnen bekende bij-effecten hebben wat vaak het daadwerkelijk beoogde doel is in machtspolitiek. Daarnaast is het sturen en beschadigen van het publieke debat weldegelijk een manier om de kaders (daar vallen ook normen en waarden onder) te doen verschuiven.
Blijft staan dat op grote ordeningsvraagstukken, er de afgelopen jaren echt heel weinig is gedaan, terwijl de onhoudbaarheid van een aantal systemen in de samenleving zich steeds duidelijker beginnen af te tekenen. Zie de zorg of de landbouw. Dan probeert men ruimte te scheppen door aan de regels en kaders te gaan zagen, indien het gewenst is dat er daadkracht in de beeldvorming is, of er wordt niets gedaan (laissez-fair) en de verantwoordelijkheid wordt afgewenteld.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Dat het salderen tijdelijk was toch al jaren bekend. Snap niet dat agressieve verkopers van zonnepanelen ervoor zorgen dat de politiek hun standpunt moet wijzigen. Salderen zorgt voor enorme investeringen in het energienet en is niet houdbaar.JeroenNietDoen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:05:
[...]
Komt bij, dat is nu, hoe is het straks? Zie zonnepanelen. Saldering gaat eraf en je mag nu al betalen om terug te leveren. Mensen kijken na de recente ontwikkeling juist erg argwanend naar dergelijke oplossingen die de overheid graag wil dat je neemt met allerlei voordeeltjes die voorgehouden worden.
Engie mag een nieuwe gasgestookte centrale bouwen op het terrein aan de Hollandiaweg in Nijmegen.Fly-guy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:03:
[...]
Probleem is wel dat er steeds een ander verhaal verteld wordt.
Moeten we nu van het gas af of niet?
Ik denk dat we voorlopig nog niet van het gas af zijn.
Sowieso is gas nodig voor een groot deel van de warmtenetten.
Als je eerst een exteem ding als uit de EU stappen een vereist is iets wat niet eenvoudig is kun je niet wegpoesten als irrelevant want zonder dat kan je het niet doen.xzaz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:03:
[...]
Dat is dus irrelevant; en de opmerking 'dat kan niet' slaat dus ook nergens op.
Het is kiesers bedrog om dit soort verkiezings progamma's te hebben die totaal niet reeel zijn.
Potver, ik had jouw monteur moeten hebbenSenaxx schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:03:
[...]
20 tot 25K? voor hybride?Ik heb een 14kW full-electric warmtepomp met 300L warm water vat, ontluchters en alles erbij. Vloerverdeler aanpassingen en was na subsidie nog geen 12k kwijt.
En dan reken ik mijzelf tot een buitengeval met een 14kW vanwege de vloeroppervlakte wat hier verwarmd moet worden. Dus dat jij een quote van 20 tot 25 voor een Hybriede krijgt vindt ik echt van de zotte.
Na subsidie hier 14k voor 9kW full electric met boiler, buffervat, de hele rambam.
20-25k voor hybride is helemaal geschift. Lijkt me meer een CV monteur die z'n klanten niet kwijt wil raken.
Alsnog maken dit soort bedragen wel duidelijk dat niet iedereen dat eventjes ophoest. Dit is nog ex isolatie, zonnepanelen e.d.
Voor een hoop mensen die net (een paar) honderd kunnen sparen elke maand begrijp ik best dat het lastig is. Helemaal als je bent overgeleverd aan een woningcorporatie.
Ondertussen heb je wel een Jetten die maar blijft drammen. Ik kan me voorstellen dat dat bij veel mensen averechts werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door JEightyFive op 23-11-2023 14:11 ]
Dat is wel zo, maar het betalen voor terugleveren wat er bovenop komt was niet geanticipeerd.Deveon schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:07:
[...]
Dat het salderen tijdelijk was toch al jaren bekend.
Niet dat er iets mis is met poffertjes, maar ik maak me sowieso (bij alle partijen) wel zorgen over de kwalificaties van personen op de kieslijst. Een oude kameraad van me zit straks ook in de kamer, bij in het voetbalteam gezeten.. tja.. (ik ga me verder niet uitlaten over zijn beroep/partij), die is echt niet beter onderlegd dan ik hoor.Palindrome schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:04:
[...]
Wat is er mis met een poffertjes bakker?
Die heeft echt geen verstand van belastinghervormingen, warmtepompen, asielzoekers enzo.. maar die moet wel zometeen stemmen voor wetten die voor iedereen gaan gelden (dit is natuurlijk niet anders dan anders, maar het komt wel dichtbij als je iemand gewoon echt kent).
[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 23-11-2023 14:14 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Omdat die warmtepomp ook gewoon op windenergie werkt, dat zie ik een CV ketel nog niet doen. Het gas dat in een CV ketel verdwijnt kan je ook gebruiken om elektriciteit op te wekken en vervolgens een warmtepomp mee te voeden, dat is veel efficienter.mvrhrln schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:05:
[...]
En die warmtepomp stook je op de elektriciteit van de bruinkoolcentrales van onze buren.
mooi man, dat milieu.
Jij suggereert dat er tegen de uitslag wordt geprotesteerd. De uitslag wordt niet in twijfel getrokken. Er wordt geprotesteert tegen het gedachtengoed van de PVV. Dat is een heel belangrijk verschil, waar te gemakkelijk overheen gelezen wordt.Senaxx schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:42:
[...]
https://twitter.com/pvdautrecht/status/1727595858072408522 fake? Wordt notabene door PVDA utrecht zelf gepost.
Er wordt letterlijk geschreven:
Deze verkiezingsuitslag is een klap. Nooit zullen wij accepteren dat mensen als minder worden gezien, worden uitgesloten en gediscrimineerd.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Offtopic: geniale combinatie comment en nicknameOilman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:12:
[...]
Omdat die warmtepomp ook gewoon op windenergie werkt, dat zie ik een CV ketel nog niet doen. Het gas dat in een CV ketel verdwijnt kan je ook gebruiken om elektriciteit op te wekken en vervolgens een warmtepomp mee te voeden, dat is veel efficienter.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Het wonderlijke is dat de VVD en de dochteronderneming (PVV) geen punt maakt van geldcreatie. Als je het hebt over concentratie van geld gaat dat over het vraagstuk van inkomens- en vermogensverdeling. Laat dat voor de grap nu precies het punt van links zijn contra rechts. Iemand zou hier mss het idee hebben dat Wilders links is, maar in de praktijk is VVD, Ja21 en PVV redelijk unisono en stemt men mee.Fornoo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:39:
[...]
Nogmaals als je niet kijkt naar de oorzaak, zul je het gevolg nooit oplossen.
Wilders is niet het fundament. Dat is de ongelofelijke hoeveelheid geld die uit het niets is gecreëerd in de afgelopen 100 jaar. Geld dat niet meer eerlijk wordt verdeeld. Het belandt steeds meer en meer in de zakken van een kleiner en kleiner wordend groepje.
De moeilijke opgave die rechts in dat opzicht heeft (gehad) is te zorgen dat de kiezer dit niet in de gaten heeft.
Enter migratie.
En doe er nog wat andere crises bij, laat dat uit de hand lopen en kom pas in actie als het van "Europa" moet, of omdat coalitiepartner zo'n drammer is. Dan heb jij niet de schuld.
Ik vind je niet dom; ik kan me heel goed voorstellen hoe je denkt. Tegelijkertijd zie ik hoe slim de marketing dus in elkaar steekt.
Dat de geldpersen aanstaan heeft juist alles met neo-liberaal beleid en politiek te maken. De financiële economie is extreem gegroeid, daaruit weinig belastinginkomsten. De reële economie hield inderdaad geen gelijke tred.
Door het gebruik van machtspolitiek en marketing zijn overheden regelmatig in een deadlock gekomen, waar de centrale banken in het gat moeten springen omdat bij de federale overheid (EU/VS) niemand meer opneemt. Neo-liberale politiek breekt aan de ene kant af en gebruikt vervolgens die afbraak aan de andere kant om stemmen te winnen.
In deze dynamiek is het voor constructieve politiek (of dat nou links-midden-rechts is) alleen maar mogelijk om te verliezen of de schade te beperken.
Enter het topic: het onbestaan van het middeninkomen.
Ik wil nogmaals benadrukken hoe indrukwekkend de marketing van de neoliberalen in dezen is. Juist linkse partijen waren aanvankelijk gekant tegen het importeren van arbeiders. Links heeft alleen nooit deportatie of moskeesluiting in hun programma's opgenomen.De arbeiders hebben de gevolgen hiervan als eerste ervaren. Die zagen hun lonen niet meer met dezelfde tred meestijgen als de rest van Nederland. En bedankte om voor een habbekrats hun handen vuil te maken. In plaats van de lonen destijds te verhogen, is er besloten om goedkope arbeiders uit het buitenland te halen. Waarmee de onderhandelingspositie van deze arbeiders werd ondermijnt. "Wil jij niet werken voor dit loon, dan halen we wel iemand uit het buitenland die dat wel wil." Links had hier vanaf het begin hard tegen moeten ageren. In plaats daarvan koos links ervoor om de Nederlandse arbeider als racist weg te zetten. Tolerantie was immers het adagium. Waarmee tegelijk de positie van de daadwerkelijke vluchtelingen werd ondermijnt.
U moet er overigens niet op rekenen dat een BBB of VVD van dit verdienmodel afscheid gaan nemen.
Voor Wilders zal het geen punt zijn om migratie door te laten lopen. Het enige wat hoeft te gebeuren is het aanpassen van marketingmateriaal zodat successen gemeld kunnen worden. Onderzoeksjournalistiek bestaat bijna niet meer (geen verdienmodel van te maken) en is bovendien ook helemaal niet mediageniek.
Als ze slim zijn laten ze het nog een beetje uit de hand lopen bij een AZC. Waarschijnlijk zal een Jetten of Klaver zijn medewerking verlenen bij het creëren van een paar mediamomentjes voor rechtse marketing.
De pers zal dit gewoon overnemen, zij zien hun rol als doorgeefluik van kwootjes zolang deze niet ouder zijn dan 24u.
Die crises zijn een logisch gevolg van rechts beleid. Men doet er geen oog minder door toe, prima marketingmateriaal.Inmiddels neemt de ongelijkheid toe en begint de middenstand de gevolgen te ervaren. Woningen zijn niet meer betaalbaar. Huurwoningen zijn niet meer betaalbaar. Boodschappen drukken enorm op de lasten. Hoewel de schuld nu wordt neergelegd bij het niet voldoende kunnen bouwen van woningen, stikstof en migranten die woningen innemen; verklaart dat niet waarom een koopwoning zo ongelofelijk duur is. Iemand kan het schijnbaar nog betalen. Dat is toch echt het grootkapitaal wat de afgelopen is gaan investeren en speculeren met de koop en verhuur van woningen. En dat geld komt voort uit het niets. Centrale banken en fractioneel bankieren. Waardoor schulden oplopen en geld wordt bijgedrukt alsof het geen enkel gevolg heeft in de maatschappij.
Het is zaak om te zorgen dat links of asielzoekers hier de schuld van krijgt.
Het was niet mijn bedoeling, maar ik moet nu opeens wel denken aan de jaren '30. Doe die oefening eens.De middenstand wordt mijns inziens nu ook vatbaar voor retoriek zoals die van Wilders. Wilders uitgummen lost niets op. De reden dat er steeds extremere politici opstaan, is omdat de oorzaak nog steeds groeiende is. De creatie van geld uit het niets, schulden laten oplopen; kortom geldontwaarding. Ik kan je nu beloven dat wanneer de lagere middenstand naar de voedselbank gaat, en de hogere middenklasse geen woning meer kan kopen, deze groep alleen maar groter en groter wordt. Totdat de bom ploft en alle lopende rekeningen in een kort tijdsbestek worden vereffend.
Je denkt...Justevo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:35:
[...]
Als de moordenaar van Els Borst rechts was dan zal dat zo zijn. Ik ga daar niet krampachtig over in de verdediging schieten. Kan er niet wakker van liggen als hij rechts was. Echter denk ik dat het lijstje met politieke moorden vanuit links toch net wat langer is, maar goed. Kleine kanttekening is dat die gozer wel redelijk schizofreen was. Maar wat is precies je punt met deze whataboutism?
Zou je het willen onderbouwen? Ik denk dat de bal internationaal namelijk wel anders ligt
Je hebt een glazen bol zie ik.HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:41:
[...]
Het probleem komt niet vanuit rechts, rechts veroorzaakt het. We zullen zien dat grenzen dicht niet gaat werken, en we over een aantal jaren een enorm gebrek aan handjes hebben in onze economie. Dat het milieu echt naar de galemiezen is en dat de maatregelen om het water buiten te houden toch veel meer kosten dan de besparingen op de onnodige milieuhype waar Wilders het over heeft..... Mensen kijken niet verder dan hun eigen portemonee helaas, en daar zullen we voor boeten....
Dit open grenzen beleid is niet het idee van de PVV geweest, daarom stemmen mensen nu dus op de PVV. Ik snap niet wat daar nou zo moeilijk aan is.
Wat heeft internationaal hiermee te maken? Het gaat hier over de Tweede Kamerverkiezingen en dus Nederland.LZ86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:15:
[...]
Je denkt...
Zou je het willen onderbouwen? Ik denk dat de bal internationaal namelijk wel anders ligt
Is dat inmiddels marktconform of is het één leverancier die dat hanteert? Volgens mij kan je eenvoudig elders een contract afsluiten. VandeBron is waarschijnlijk na de overname niet meer dan een experiment van Essent om z'n proefballon op te laten. Mogelijk is het ook een partij die enorm veel zonnepanelen eigenaren (want: duurzaam) wilt "weg pesten" voor hun eigen continuïteit.JeroenNietDoen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:11:
[...]
Dat is wel zo, maar het betalen voor terugleveren wat er bovenop komt was niet geanticipeerd.
Desondanks, beetje idioot om daar de politiek op aan te spreken.
[ Voor 8% gewijzigd door Deveon op 23-11-2023 14:18 ]
Ook hier lees ik weer zoveel misinformatie. Vanaf 2031 (zijn we misschien wel 2 kabinetten verder) mag je inderdaad niet meer salderen. Maar je krijgt nog steeds een terugleververgoeding, veel mensen denken dat je niets meer terugkrijgt maar dat is gewoon niet waar. bronJeroenNietDoen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:05:
[...]
Komt bij, dat is nu, hoe is het straks? Zie zonnepanelen. Saldering gaat eraf en je mag nu al betalen om terug te leveren. Mensen kijken na de recente ontwikkeling juist erg argwanend naar dergelijke oplossingen die de overheid graag wil dat je neemt met allerlei voordeeltjes die voorgehouden worden.
En jij wilt nu niet 7 jaar profiteren van zonnepanelen omdat je in 2031 wat minder geld voor je (teveel geproduceerde) kWh betaald? Daarnaast betalen om terug te leveren is alleen dat er "terugleverkosten" worden gerekend. Je hebt nog steeds financiële winst als je nu zonnepanelen hebt.
Ik ben het met je eens dat het niet reeel is. Maar niet reeel is nog wat anders dan 'het kan niet'.ArgantosNL schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:11:
[...]
Als je eerst een exteem ding als uit de EU stappen een vereist is iets wat niet eenvoudig is kun je niet wegpoesten als irrelevant want zonder dat kan je het niet doen.
Het is kiesers bedrog om dit soort verkiezings progamma's te hebben die totaal niet reeel zijn.
Nee hoor, er zijn gewoon cijfers over de populatie van Tweakers. Zo zijn er ook andere fora waar je juist vooral de lager opgeleiden tegen zult komen. Je hebt nu eenmaal een doelgroep waar op gericht wordt.Millie-ano schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:06:
[...]
Dit oogt in mijn ogen al redelijk verheven.
Tja, dat komt natuurlijk ook mede omdat de PVV zelf ook op zo'n manier redeneert. De Islam is b.v. slecht omdat er wat extremisten zijn en alle migranten zijn slecht want ze zorgen voor problemen etc. Uiteindelijk is de PVV een van de aanjagers van dit polariseren (waarbij ik het er trouwens ook niet mee eens ben)Wellicht had ik het beter moeten verwoorden. Jij hebt geen extremist/racist benoemd in je post. Maar Wilders wordt inderdaad weggezet als racist/extremist (hier en op de rest van internet. Ik vond de toespraak van Jette ook vrij extremistisch. Iedereen voelt zich zoveel beter dan de andere. Net als het stukje van Beau gisteren. Het helpt van beide kanten niet.
Maar niet elke PVV stemmer maakt zich daardoor racistisch of extremistisch. Dat is helaas wel het narratief wat je veelal leest en ziet.
[removed]
Het grootste probleem met het door de confirmation bais te breeken bij PVV stemmer, het enige wat links zou kunnen doen is mee doen met het roeptoeteren en dan iets zinnigs toen als de media niet kritischer gaat zijn. Maar dit zou kiezers bedrog zijn en wat zijn verkiezingsplannen dan nog waard.Fly-guy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:52:
[...]
Nee dat is er ook niet, en daarom verliezen ze ook flink. Dat is toch wat ik zeg?
Als je je boodschap voor kunt overdragen, kan deze nog zo mooi zijn, maar win je het niet.
Verschil is dat VVD niet gewend is te verliezen, anders dan links. Het is te hopen voor de VVD dat ze inderdaad gaan inzien wat er fout ging, anders gebeurt bij hun hetzelfde inderdaad.
[...]
Als dat al zo is, waar ik niet helemaal overtuigd van ben, gezien de artikelen van de linkse kranten, dan nog is het je taak om iets te verzinnen waardoor het wel gaat lukken.
Je zal wel moeten, tenzij het blijven wijzen naar anderen inmiddels gewoon geworden is.
Ik zeg ik niet dat het makkelijk is, maar zoals ze het afgelopen decennia hebben aangepakt, werkt overduidelijk niet.
Uiteraard heb ik ook niet de oplossing voor dat probleem, maar ik denk wel dat ze betere keuzes komen maken op het vlak van lijsttrekker.
Ik persoonlijk ben wel van mening dat links hardere en duidelijke taak mag gebruiken. En zeker ander partijen harder aanpakken, het lief zijn voor andere partijen help al jaren niet.
Bij andere partijen krijg je als nieuwe klant geen welkomstkorting als je zonnepanelen hebt dus die verrekenen het weer op een andere manier. Het is alleen iets minder zichtbaar dan een maandelijkse zonnepaneelheffing.Deveon schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:17:
[...]
Is dat inmiddels marktconform of is het één leverancier die dat hanteert? Volgens mij kan je eenvoudig elders een contract afsluiten.
Ach ja, aan de andere kant stelt Timmermans voor hele sectoren dan maar gewoon te sluiten die veel arbeidsmigratie veroorzaken.HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:41:
[...]
Het probleem komt niet vanuit rechts, rechts veroorzaakt het. We zullen zien dat grenzen dicht niet gaat werken, en we over een aantal jaren een enorm gebrek aan handjes hebben in onze economie. Dat het milieu echt naar de galemiezen is en dat de maatregelen om het water buiten te houden toch veel meer kosten dan de besparingen op de onnodige milieuhype waar Wilders het over heeft..... Mensen kijken niet verder dan hun eigen portemonee helaas, en daar zullen we voor boeten....
De corporatiewoningen tegenover ons zijn afgelopen jaar na geisoleerd met 20cm!!! pir En allemaal voorzien van zonnepanelen. Veel corporaties gaan best snel met verduurzamen. Moet wel zeggen dat dit geen flatjes uit de jaren 50 zijn, maar rijtjeswoningen uit de jaren 70JEightyFive schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:11:
[...]
Potver, ik had jouw monteur moeten hebbenDie vinden was al een uitdaging op zich.
Na subsidie hier 14k voor 9kW full electric met boiler, buffervat, de hele rambam.
20-25k voor hybride is helemaal geschift. Lijkt me meer een CV monteur die z'n klanten niet kwijt wil raken.
Alsnog maken dit soort bedragen wel duidelijk dat niet iedereen dat eventjes ophoest. Dit is nog ex isolatie, zonnepanelen e.d.
Voor een hoop mensen die net (een paar) honderd kunnen sparen elke maand begrijp ik best dat het lastig is. Helemaal als je bent overgeleverd aan een woningcorporatie.
Ondertussen heb je wel een Jetten die maar blijft drammen. Ik kan me voorstellen dat dat bij veel mensen averechts werkt.
En dat is super vervelend.jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:02:
[...]
Veel mensen zijn al blij als ze het einde van de maand weer halen.
Daarom moeten we zoveel mogelijk mensen - ook die mensen - helpen om de energierekening te verlagen door te helpen isoleren en warmtepompen voor iedereen bereikbaar te maken. 3000,- is al netjes maar dat moet eigenlijk nog wel wat lager (nog iets meer subsidie dus).
De eerste zin roept bij veel mensen hiertoe op. 'Deze verkiezingsuitslag is een klap'.... Denk je dan niet dat mensen dit lezen als een oproep tot protest hiertegen?Joris748 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:12:
[...]
Jij suggereert dat er tegen de uitslag wordt geprotesteerd. De uitslag wordt niet in twijfel getrokken. Er wordt geprotesteert tegen het gedachtengoed van de PVV. Dat is een heel belangrijk verschil, waar te gemakkelijk overheen gelezen wordt.
[...]
nee een klap in het gezicht van de linkse weldenkende mensen, die een duurzame eerlijke maatschappij willen waar iedereen gelijk is.stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:22:
[...]
De eerste zin roept bij veel mensen hiertoe op. 'Deze verkiezingsuitslag is een klap'.... Denk je dan niet dat mensen dit lezen als een oproep tot protest hiertegen?
https://twitter.com/paroo...5lKnu9vFWKmDjG2r09KQ&s=19Joris748 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:12:
[...]
Jij suggereert dat er tegen de uitslag wordt geprotesteerd. De uitslag wordt niet in twijfel getrokken. Er wordt geprotesteert tegen het gedachtengoed van de PVV. Dat is een heel belangrijk verschil, waar te gemakkelijk overheen gelezen wordt.
[...]
"Donderdagavond demonstratie op de Dam tegen verkiezingsuitslag"
Nee, niet dezelfde demonstratie, I know.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
als iets niet reeel is moet je met een heel mooi plan komen en dat is er niet.xzaz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:17:
[...]
Ik ben het met je eens dat het niet reeel is. Maar niet reeel is nog wat anders dan 'het kan niet'.
Er zijn one-liners die niet compatible zijn met de EU.
Let wel zelf uit de EU stappen is waarschijnlijk niet voldoende veel handel met de EU gaat dan ook niet meer door. Want aan die handels deals zitten dingen aan gekoppeld.
Dat zegt de EU lekker tegen nederland, als je vlees wil exporteren doe iets aan je uitstoot en dan hebben dat lekker maar te slikken wat we kunnen niet eens mee stemmen.
hoewel 'het kan niet' technische gezien niet klopt maar in de practijk kan het echt niet en is het verspilde moete om dat idee te enterainen
En dit is nu precies de kern van het hele probleem. Je kunt met een genuanceerd verhaal komen, maar het wordt direct onderuit gehaald met een ongefundeerde stelling/vraag. En dan kun je weer opnieuw uit gaan leggen, met bronnen komen. Maar dan wordt er wel weer een andere drogreden bedacht.mvrhrln schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:05:
[...]
En die warmtepomp stook je op de elektriciteit van de bruinkoolcentrales van onze buren.
mooi man, dat milieu.
Dat is precies de reden waarom populistische partijen het zo goed doen. Mensen horen wat ze willen horen. Het verhaal van progressieve partijen is daardoor veel moeilijker over te brengen.
zie je de ironie en tegenstrijdigheid in je post ?HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:23:
[...]
nee een klap in het gezicht van de linkse weldenkende mensen, die een duurzame eerlijke maatschappij willen waar iedereen gelijk is.
"Bovendien bereiken moderne gascentrales dankzij geavanceerde technologie momenteel een zeer hoog rendement – ze zetten dus een zeer groot deel van de energie uit aardgas om in elektrische energie. Zo is een elektrisch rendement van 60% mogelijk, terwijl moderne kolencentrales een rendement van ongeveer 46 % hebben."Oilman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:12:
[...]
in een CV ketel verdwijnt kan je ook gebruiken om elektriciteit op te wekken en vervolgens een warmtepomp mee te voeden, dat is veel efficiënter.
CV ketels halen toch iet hoger rendement, zeker geen 104+% zoals beloofd, maar zeker ruim boven de 60%
(ik stook ook via AC nu ipv CV, echter meer vanwege een financieel voordeel, n iet zozeer vanwege het milieu)
open grenzen zijn noodzakelijk voor onze economie, wij profiteren enorm van vrije handel, en vrij verkeer van personen. En we hebben voor alle vacature's in de landbouw onder andere handjes nodig die voor weinig geld, en met inleveren van hun paspoort slavenarbeid willen verrichten....Justevo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:15:
[...]
Je hebt een glazen bol zie ik.
Dit open grenzen beleid is niet het idee van de PVV geweest, daarom stemmen mensen nu dus op de PVV. Ik snap niet wat daar nou zo moeilijk aan is.
ik kwam ook even niet meer bij toen ik dat lasMillie-ano schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
[...]
zie je de ironie en tegenstrijdigheid in je post ?
Gesloten grenzen wordt nogal een uitdaging. Ik herinner weer de oude tijden waarbij er gigantische files waren bij grensovergang. Met name veel vrachtwagens en toen was het verkeer veel minder druk.
Ik vind dat de pvv met bepaalde plannen te weinig rekening heeft gehouden met uitvoerbaarheid, wetten, grondwet en eu regels en kosten.
hopelijk kan nsc hierin een sturende rol gaan spelen. Nsc heeft hier veel beter over nagedacht.
Ik vind dat de pvv met bepaalde plannen te weinig rekening heeft gehouden met uitvoerbaarheid, wetten, grondwet en eu regels en kosten.
hopelijk kan nsc hierin een sturende rol gaan spelen. Nsc heeft hier veel beter over nagedacht.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Het blijft toch bijzonder dat met name links zelfs na deze uitslag nog niet door heeft dat men gewoon klaar is met immigratie.
nou kun je wel keihard roeptoeteren dat we niet zonder immigratie kunnen, we oorlogvluchtelingen moeten helpen en moslims niet mogen uitsluiten.
En zoals altijd zal de waarheid in het midden liggen, maar echt hoe kun je nu nog wegkijken van alle problemen in oa Ter Apel en Budel? Of de figuren die pro palestina zijn en zelfs met taliban vlaggen staan te zwaaien? En waar blijft de zelf reflectie binnen de moslimsmaatschapij?
menig Nederlander zal geen moeite hebben met immigranten, wel met het soort immigranten dat overal overlast veroorzaakt.
Mijn vriendin is docent en het aantal ouders uit migrantengezinnen die hier al jaren wonen maar nog steeds geen Nederlands spreken is enorm. Uit zoiets blijkt ook gewoo, in mijn ogen, dat het ze ook gewoon niks intereseert.
net als het aantal kinderen dat gewoon ronduit zegt niet naar de vrouwlijke docent te luisteren want: vrouw.
Met dit soort dingen is menig Nederlander gewoon klaar. En terecht!
nou kun je wel keihard roeptoeteren dat we niet zonder immigratie kunnen, we oorlogvluchtelingen moeten helpen en moslims niet mogen uitsluiten.
En zoals altijd zal de waarheid in het midden liggen, maar echt hoe kun je nu nog wegkijken van alle problemen in oa Ter Apel en Budel? Of de figuren die pro palestina zijn en zelfs met taliban vlaggen staan te zwaaien? En waar blijft de zelf reflectie binnen de moslimsmaatschapij?
menig Nederlander zal geen moeite hebben met immigranten, wel met het soort immigranten dat overal overlast veroorzaakt.
Mijn vriendin is docent en het aantal ouders uit migrantengezinnen die hier al jaren wonen maar nog steeds geen Nederlands spreken is enorm. Uit zoiets blijkt ook gewoo, in mijn ogen, dat het ze ook gewoon niks intereseert.
net als het aantal kinderen dat gewoon ronduit zegt niet naar de vrouwlijke docent te luisteren want: vrouw.
YouTube: Pieter Derks over Verkiezingsdag 2023Millie-ano schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
[...]
zie je de ironie en tegenstrijdigheid in je post ?
Ik denk dat je gelijk hebt op die punten maar voor het aantal woningen dat beschikbaar is, is het een drama.HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
[...]
open grenzen zijn noodzakelijk voor onze economie, wij profiteren enorm van vrije handel, en vrij verkeer van personen. En we hebben voor alle vacature's in de landbouw onder andere handjes nodig die voor weinig geld, en met inleveren van hun paspoort slavenarbeid willen verrichten....
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Vertel mij dan eens op welke stroom die warmtepomp 's nachts draai midden in de winter op een windstille dag?Joris748 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:24:
[...]
En dit is nu precies de kern van het hele probleem. Je kunt met een genuanceerd verhaal komen, maar het wordt direct onderuit gehaald met een ongefundeerde stelling/vraag. En dan kun je weer opnieuw uit gaan leggen, met bronnen komen. Maar dan wordt er wel weer een andere drogreden bedacht.
Dat is precies de reden waarom populistische partijen het zo goed doen. Mensen horen wat ze willen horen. Het verhaal van progressieve partijen is daardoor veel moeilijker over te brengen.
Voor mij was het ook een klap. Maar ik twijfel geen seconde aan het verkiezingsproces zelf.stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:22:
[...]
De eerste zin roept bij veel mensen hiertoe op. 'Deze verkiezingsuitslag is een klap'.... Denk je dan niet dat mensen dit lezen als een oproep tot protest hiertegen?
En een warmtepomp heeft een rendement van >250% waardoor het totale plaatje efficiënter is dan een CV ketel.mvrhrln schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
[...]
"Bovendien bereiken moderne gascentrales dankzij geavanceerde technologie momenteel een zeer hoog rendement – ze zetten dus een zeer groot deel van de energie uit aardgas om in elektrische energie. Zo is een elektrisch rendement van 60% mogelijk, terwijl moderne kolencentrales een rendement van ongeveer 46 % hebben."
CV ketels halen toch iet hoger rendement, zeker geen 104+% zoals beloofd, maar zeker ruim boven de 60%
(ik stook ook via AC nu ipv CV, echter meer vanwege een financieel voordeel, n iet zozeer vanwege het milieu)
Er is toch een middenweg te bedenken tussen "Welkom welkom kom maar binnen iedereen!" en "Een groot hek om Nederland!"?Bouke-p schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:26:
Het blijft toch bijzonder dat met name links zelfs na deze uitslag nog niet door heeft dat men gewoon klaar is met immigratie.
Je kan prima de sociale gevolgen van asielproblematiek en migratie aankaarten zonder direct iedereen er uit te willen trappen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Bij ons in de 4 gemeentes(Bergen, Uitgeest, Castricum, Heiloo) is dat plan afgeschoten vanwege de hoge kosten, zij wilde een warmtenet aanleggen en via de gasleidingen naar de woningen lijden.HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:02:
[...]
Ik zit lokaal in de klankbordgroep warmte transitie, er wordt aan verschillende scenario's gedacht, maar op den duur gaan ook de warmtepompen er grotendeels uit verwacht ik (met de huidige inzichten)
Met aardwarmte kunnen we een wijkcentrale opzetten die alle huizen verwarmt, het verschil dat dan overblijft is dat je met een groot slecht geisoleerd huis wel meer betaalt. Onze grote tussenwoning uit begin jaren 70 zit nu op het gasgebruik van een appartementje, en dat met 3 douchende pubers.... Onze ketel is nog te nieuw, en ik hoop het uit te houden tot het warmtenet er is....
Zo wat een hoop twitter wijsheid hier, mijn schoonzus geeft les aan een VMBO met 80% allochtonen, en ik heb haar nog nooit horen klagen.Bouke-p schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:26:
Dan moeten we toch echt meer investeren in begrijpend lezen op de middelbare school.stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:22:
[...]
Lees wat er staat, vul niet in.
Begin dan zelf ook niet misinformatie of op zijn minst maar halve informatie. Het idee is dat dat salderen al veel eerder hard omlaag gaat. Dus hij is niet in 2031 plotseling weg, je bent vanaf volgend jaar al 1/3e van je salderen kwijt oplopend tot volledig weg in 2031 (mits de wet door de 1e Kamer komt). Die 7 jaar profiteren valt dus al zwaar tegen. Daarbij is doie terugleververgoeding maar een fractie van wat je zelf voor energie betaald. Uiteindelijk komt het er op neer dat de enige grote winst in eigen gebruik van opgewekte energie zit en niet in die terugleververgoeding. Gezien hoe de energiemaatschappijen de laatste jaren met de huidige regeling omgaan is de kans groot dat die terugleverkosten hoger zullen zijn dan de terugleververgoeding. Maar ook dit is niet echt een onderwerp voor dit topicSenaxx schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:17:
[...]
Ook hier lees ik weer zoveel misinformatie. Vanaf 2031 (zijn we misschien wel 2 kabinetten verder) mag je inderdaad niet meer salderen. Maar je krijgt nog steeds een terugleververgoeding, veel mensen denken dat je niets meer terugkrijgt maar dat is gewoon niet waar. bron
En jij wilt nu niet 7 jaar profiteren van zonnepanelen omdat je in 2031 wat minder geld voor je (teveel geproduceerde) kWh betaald? Daarnaast betalen om terug te leveren is alleen dat er "terugleverkosten" worden gerekend. Je hebt nog steeds financiële winst als je nu zonnepanelen hebt.
[removed]
En gelijk hebben ze! Het laatste wat je wilt is met een dure aankoop dat de spelregels ineens veranderen. Een forse investering moet altijd terugverdiend worden, anders haken mensen af. Ik weet wel leukere dingen met 15KJeroenNietDoen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:05:
[...]
Hadden we dan niet met zijn allen D66 moeten stemmen?Joris748 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:29:
[...]
Dan moeten we toch echt meer investeren in begrijpend lezen op de middelbare school.
Lees wat er staat, vul niet in.
de gasleidingen zullen wat te dun zijn denk ik, maar als je lage temperatuur netten aanlegt kan je de transportleidingen voor gas wellicht wel gebruiken (omdat er weinig warmte verloren gaat in de bodem) Voor hoge temperatuur gaat dat niet werken.spijkerhoofd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:28:
[...]
Bij ons in de 4 gemeentes(Bergen, Uitgeest, Castricum, Heiloo) is dat plan afgeschoten vanwege de hoge kosten, zij wilde een warmtenet aanleggen en via de gasleidingen naar de woningen lijden.
Wat denken jullie wat een PVV kabinet gaat doen met die stijging naar 2,25 miljard per jaar voor de waterschappen om de dijken enzo in orde te maken, en als ze daar tegenin gaan, wat ze dan van plan zijn voor huiseigenaren waarvan hun vastgoed met hypotheek fiscaal onder water komt te staan, omdat ze in een risico gebied staan?
Niemand gaat natuurlijk investeren in vastgoed waarvan de fundering wegspoelt of 3 keer in het jaar de kelder moet leegpompen en waterschade lappen.
Niemand gaat natuurlijk investeren in vastgoed waarvan de fundering wegspoelt of 3 keer in het jaar de kelder moet leegpompen en waterschade lappen.
Wellicht mede daardoor is het afgeschoten!HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:31:
[...]
de gasleidingen zullen wat te dun zijn denk ik, maar als je lage temperatuur netten aanlegt kan je de transportleidingen voor gas wellicht wel gebruiken (omdat er weinig warmte verloren gaat in de bodem) Voor hoge temperatuur gaat dat niet werken.
Welke vlaggen bedoel je met taliban vlaggen, ik voornamelijk palestijnse vlaggen bij die protesten.Bouke-p schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:26:
Daarnaast waarom is een pro-palestijns protest een slecht ding?
Dat is het beeld wat de velen hebben maar volgens mij hebben we inmiddels voor vrijwel alle vacatures handjes (en hoofden) nodig, soms voor weinig geld en soms ook voor veel geld. En gezien de gaussklok van de NL (of EU for that matter) bevolking gaat dat alleen maar toenemen.HvdBent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
open grenzen zijn noodzakelijk voor onze economie, wij profiteren enorm van vrije handel, en vrij verkeer van personen. En we hebben voor alle vacature's in de landbouw onder andere handjes nodig die voor weinig geld, en met inleveren van hun paspoort slavenarbeid willen verrichten....
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws
Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.
Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws
Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.
Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.