Dat is het dus juist niet. Dankzij onze beschaving die sociale vangnetten biedt, maar zou jij wel graag zien.
Wel even een verschil...
Verwijderd
Dat is het dus juist niet. Dankzij onze beschaving die sociale vangnetten biedt, maar zou jij wel graag zien.
Hier in de buurt is woningbouw dit dus massaal aan het doen bij huizen(isoleren, allemaal huizen van eind jaren 70)Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:20:
[...]
Klopt, maar dat gaat niet met een huurwoning, zeker niet als ze dan ook niet de huur mogen verhogen.
*knip* trollStoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:23:
[...]
Ik ben heel benieuwd hoe jij zou reageren als jij over 5 jaar zelf in een rolstoel zou komen te zitten.
Oh, nu heb je een huis met een trap. Wat jammer nou... Maar euh, zelfredzaamheid toch?
[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 15:19 ]
Verhuis dan lekker naar Texas.... En niet zeuren als jij dan door ongeluk op straat beland omdat de verzekering zich in alle bochten zal wringen om maar niet uit te keren.911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:16:
[...]
Ja en daar ageer ik dus tegen. Ik wil helemaal niet voor andere betalen. Als je al mijn premies van mijn inkomen af zou halen zou ik prima alles zelf willen en kunnen regelen. Alleen heb ik die keuze niet. Dus ik stem voor een partij die dat zo veel mogelijk uitkleed. Ik wil helemaal niet voor anderen zorgen. Dat doen ze maar lekker zelf.
Dáár is het klimaatfonds voor. De overheid kan dat betalen. Net als de overheid het gasnetwerk heeft gefinancierd, kunnen zij ook warmtepompen financieren.PolarBear schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:20:
[...]
Als je maandelijks na je vaste lasten 100-250 euro per maand overhoudt hoe ga je dit doen? Of als je huisbaas (gewoon een coöperatie hé) pas in 2040 je huis gaat renoveren?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Welke kristallen bol heb jij?
[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 15:20 ]
Dat weet je niet. Misschien kom je morgen onder buslijn 5 terecht en verlies je daardoor allebei je benen.911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:24:
[...]
Ik kom niet in een rolstoel. En anders trek ik mijn conclusies op basis van mijn eerder genoemde punten.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Tja, ik stel je voor je er eens echt in te verdiepen en te bedenken in wat voor situaties je zelf kunt komen ondanks je verzekeringen. En bovenal te bedenken dat je al in een situatie zit waarbij je deze keuze kunt maken omdat je een goede uitgangspositie hebt gehad. Er zijn er ook velen die al een slechte start hebben, en zonder sociaal stelsel sta je dan gelijk op straat (wat over het algemeen uiteindelijk ook nog eens meer kost dan diegene te helpen)911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:16:
[...]
Ja en daar ageer ik dus tegen. Ik wil helemaal niet voor andere betalen. Als je al mijn premies van mijn inkomen af zou halen zou ik prima alles zelf willen en kunnen regelen. Alleen heb ik die keuze niet. Dus ik stem voor een partij die dat zo veel mogelijk uitkleed. Ik wil helemaal niet voor anderen zorgen. Dat doen ze maar lekker zelf.
[removed]
De opmerking impliceert een zeker gevolg op basis van de persoon.Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:11:
Toch zit er wel een kern van waarheid in. In 1933 heerste er (na de Eerste Wereldoorlog en de grote depressie) een vergelijkbaar crisisklimaat met nu.
Denk dat we daar de ultieme oplossing te pakken hebben!boesOne schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:21:
[...]
Kijk. Op deze manier heb je geen maatschappij. Het is dan ieder voor zich. Dat is een keus, maar deze kijk is leuk als je jong en gezond bent, maar wordt al snel minder zodra er iets mis gaat in je leven. Dan ga jij als last gezien worden en stik je er maar in.
Ik denk dat het grosso modo prettiger is voor iedereen als we wel met zijn allen de zaken hier voor iedereen regelen. Je leeft niet op een eiland.
Stel het gebeurd wel, wat dan? Zonder goede collectieve verzekeringen, hulp in de huishouding en goede zorg die bereikbaar is en blijft voor de lange termijn?
[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 15:20 ]
Dat zijn dingen die per direct de lasten verlagen. Juist die sociale huurflats zullen enorm profiteren van betere isolatie en 1 centrale warmtepomp, juist dat maakt de renovatiekosten zelfs lager.Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:20:
[...]
Dat zijn dingen die over 10 jaar lasten verlagen, maar nu investeringen kosten. En alleen te doen zijn als je een koophuis hebt met een eigen voordeur aan de straat, niet als je in een sociaal huurflatje woont met een benzine-occasion van 15 jaar oud.
Dan is het heel leuk en aardig dat we allemaal elektrisch moeten gaan rijden en warmtepompen moeten ophangen, maar voor die laatste groep is het al moeilijk genoeg om een volle tank te betalen zodat ze naar hun werk kunnen.
Heb je het PVV programma gelezen? Aanrader: doe eens. De mate van én én in dat programma is absurd. Je hoeft geen gepromoveerd macroeconoom te zijn om in te zien dat een aantal van die punten opgeteld compleet onhaalbaar is (eigen risico afschaffen, BTW naar 0%, om er maar twee te noemen).JEightyFive schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:17:
[...]
Geen PVV stemmer maar dat heb ik altijd met die idealistische praatjes van links.
Je kan op dit beperkte stukje aardkloot niet de hele wereld opvangen en voldoende huizen bouwen en natuur behouden of zelfs meer natuur willen en zonne- en windmolenparken (op land) neerplempen en, en, en. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Not really. Populistisch stemmen heeft de afgelopen jaren nul komma nul verandert.911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:18:
[...]
Ja of Nederland veranderen. En daar zijn we nu mee bezig.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Hij verkoopt gewoon z'n 911 GT2. Daar heeft-ie dan toch niks meer aan.CornermanNL schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:27:
[...]
Stel het gebeurd wel, wat dan? Zonder goede collectieve verzekeringen, hulp in de huishouding en goede zorg die bereikbaar is en blijft voor de lange termijn?
Hoe ga jij dat risico in je eentje verzekeren?
Dan moet men er wel voor open staan. Zolang de gehele linkerflank wordt weggezet als "links, dus vóór buitenlanders, tegen Nederlanders", kan je discussiëren tot je een ons weegt, maar het gaat er gewoon niet in.Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:18:
[...]
En dan is het aan politici om uit te leggen:Dat zijn uiteindelijk dingen die structureel lasten verlagen voor iedereen.
- Dat een goed geisoleerde woning, je elke maand bakken met geld scheelt.
- Dat een warmtepomp zo'n 3 tot 5 keer minder energie verbruikt om tot hetzelfde warmteniveau te komen. Dat verlaagt je energierekening.
- Dat het verwijderen van de gasleiding uit je woning, bakken aan vastrecht scheelt. Ook dat verlaagt de energierekening.
- Dat een elektrische auto ervoor zorgt dat we geen gas uit het Midden-Oosten hoeven te importeren, waar een kartel de prijzen bepaald en dit ten alle tijden zal blijven verhogen als de economie het toelaat.
Het programma van Wilders verlaagt de BTW op voedsel. Daarvoor moet de belastingdienst eerst 3 jaar de IT-systemen herschrijven, dus in die tijd gebeurd er al niks. Ondertussen kost het miljarden, dus het middeninkomen wordt nog harder belast. Vervolgens blijkt dat door inflatie de producten zelf gewoon duurder worden.
Kan je het 'neerkijken' noemen, maar dit is klaarblijkelijk gewoon te ingewikkeld vor 25% van Nederland.
Hou toch op met je getroll. Waarom kom jij niet in een rolstoel? De Maartenskliniek in NIjmegen zit vol met mensen die dachten geen niet-aangeboren hersenletstel te krijgen, die dachten geen dwarslaesie te krijgen, die dachten nooit in een rolstoel terecht te komen.911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:24:
[...]
Ik kom niet in een rolstoel. En anders trek ik mijn conclusies op basis van mijn eerder genoemde punten.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Voor rechtse partijen zijn onrealistische plannen geen enkel bezwaar. Hun achterban gelooft immers toch wel dat compromissen met links dé reden zijn dat plannen niet uitgevoerd wordenJedi_Pimp schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:27:
Heb je het PVV programma gelezen? Aanrader: doe eens. De mate van én én in dat programma is absurd. Je hoeft geen gepromoveerd macroeconoom te zijn om in te zien dat een aantal van die punten opgeteld compleet onhaalbaar is (eigen risico afschaffen, BTW naar 0%, om er maar twee te noemen).
Dus gaan we straks nog rechtser stemmen waarschijnlijk, want ipv naar een ruk terug naar links omdat rechts blijkbaar toch niet zo goed voor Henk & Ingrid is krijgen de FvD en JA21 een opleving waarschijnlijkVeeGee schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:10:
[...]
En het ironische is dat ze daarom juist beter 'links' kunnen stemmen. Maar laat deze groep er maar achter komen dat een extreem rechts kabinet ze geen centimeter verder helpt. De bestaanszekerheid van deze groep gaat alleen maar achteruit in een (extreem)rechts kabinet.
Dit dus.
Dan parkeer je dat geld ergens anders? je wilt nu dat de overheid voor je oplost wat duizenden mensen al doen.911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:23:
[...]
Dan moet ik er vermogensbelasting over betalen. Helaas. Als ik dat zou kunnen zou ik het doen.
Maak jij dat de corporaties even duidelijk? Die dan 50 jaar oude flats moeten renoveren en dus moeten voldoen aan het meest recente bouwbesluit, wat eigenlijk betekent dat die flats moeten worden gesloopt en opnieuw gebouwd?Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:27:
[...]
Dat zijn dingen die per direct de lasten verlagen. Juist die sociale huurflats zullen enorm profiteren van betere isolatie en 1 centrale warmtepomp, juist dat maakt de renovatiekosten zelfs lager.
Ehm, nee dus. Initieel kost dit hoe dan ook meer. pas daarna begin je met terugverdienen wat meestal minstens een jaar of 10 kost voordat je je initiele kosten terug hebt.Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:27:
[...]
Dat zijn dingen die per direct de lasten verlagen. Juist die sociale huurflats zullen enorm profiteren van betere isolatie en 1 centrale warmtepomp, juist dat maakt de renovatiekosten zelfs lager.
Een EV levert momenteel zelfs amper iets op. Met de huidige energie en benzineprijzen is er maar een heel klein verschil tussen een zuinige auto (b.v. hybrid) en een EV.Een EV is een hoge investering die uiteindelijk onder de streep minder geld scheelt dan isolatie en een warmtepomp, zeker voor de lage inkomens die relatief minder kilometers maken (en daardoor relatief minder profiteren van een verlaging van benzineaccijns), dus ik snap wel dat dat op #2 komt.
[removed]
Zeg maar behoorlijk domST10©DE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:20:
[...]
Overigens vind ik je standpunt omtrent gehandicapten behoorlijk extreem.
Wat interessant wordt dus omdat de komende regering waarschijnlijk 0 linkse partijen gaat krijgen en er dus helemaal geen 'compromissen' gesloten hoeven te worden. Al zal NSC wel ineens als links beschouwd gaan worden.eamelink schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:29:
[...]
Voor rechtse partijen zijn onrealistische plannen geen enkel bezwaard. Hun achterban gelooft immers toch wel dat compromissen met links dé reden zijn dat plannen niet uitgevoerd worden
Dit dus.
Maar hoe kan ik dan terplekke bekijken welke de grappigste achternaam heeft?Cheesy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:29:
Misschien al voorbijgekomen, maar de roep om dit (soort) stembiljet wordt steeds groter.
Wat een onhandig groot ding was het ditmaal! En vooral als je op een middenpartij (op het vel) stemt is het voor iedereen achter je zichtbaar.
[Afbeelding]
Ik ben niet de meest brede persoon en het was vrij duidelijk dat ik aan de rechterkant van het biljet moest zijn. Idem zal het wel opgevallen zijn als mensen naar lijst 19(?) van NSC waren gegaan. Of dit de oplossing is weet ik niet, maar het biljet was inderdaad een drama.Cheesy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:29:
Misschien al voorbijgekomen, maar de roep om dit (soort) stembiljet wordt steeds groter.
Wat een onhandig groot ding was het ditmaal! En vooral als je op een middenpartij (op het vel) stemt is het voor iedereen achter je zichtbaar.
[Afbeelding]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Fair enough, I stand correctedPolarBear schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:23:
[...]
Er is niets uit het klimaatfonds naar de benzineprijs gestuurd (dat was het innovatiefonds).
Het gevolg is dat de oliekartels en de Shells van de wereld de prijzen verder kunnen verhogen. Op die manier ontstaat er helemaal geen korting voor de burger, maar gaat de belastingkorting uiteindelijk NIET naar de burger.En als jij in het oosten of noorden van het land woont (om maar iets te noemen) en van je auto afhankelijk bent om naar je werk te gaan is het weldegelijk naar het eigen volk.
Waarbij het partijprogramma van de FvD enkel en alleen echt ten gunste is van de elitaire, witte, rechts conservatieve man. Die 0.1% van de bevolkingFunkyTrip schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:29:
[...]
Dus gaan we straks nog rechtser stemmen waarschijnlijk, want ipv naar een ruk terug naar links omdat rechts blijkbaar toch niet zo goed voor Henk & Ingrid is krijgen de FvD en JA21 een opleving waarschijnlijk
Verwijderd
Je bent gemaakt door anderen.
[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 15:21 ]
De PVV grootste partij is wel wat anders nu natuurlijk.Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:28:
[...]
Not really. Populistisch stemmen heeft de afgelopen jaren nul komma nul verandert.
LPF, PVV, FVD, BBB, weer PVV. Same shit, different year.
Veel roepen, niets uitvoeren. Of kun jij nog een grote verandering herinneren die uitgevoerd is door een van de voormalig partijen die het "helemaal anders" gingen doen?
Wordt toch al gedaan? Kost alleen wel meer tijd dan de schreeuwers willen toegeven.Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:30:
[...]
Maak jij dat de corporaties even duidelijk? Die dan 50 jaar oude flats moeten renoveren en dus moeten voldoen aan het meest recente bouwbesluit, wat eigenlijk betekent dat die flats moeten worden gesloopt en opnieuw gebouwd?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Klopt, het grote probleem hiermee blijft echter dat het lastig te snappen is dat die zekerheid uiteindelijk goedkoper is dan dat 'minder' belasting betalen. Ik heb een tijdje in Amerika gewoond en je houdt inderdaad initieel meer over, maar moet ook veel meer betalen/opzij zetten voor als er iets tegen zit. Onder de streep hield je meer over als je geluk had en niet ziek werd, en een hele bak minder als je dat wel werd (ondanks alle mogelijke verzekeringen)Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:30:
Doe maar gewoon een slotje op dit topic, dit haalt echt helemaal niks uit zo.
Je hebt nu eenmaal mensen die minder belasting willen betalen en mensen die meer 'zekerheid' willen.
Daar ga je niet makkelijk uit komen, zeker niet gezien het allemaal zo breed uitgemeten wordt van beide kanten.
[removed]
Zelfs als er niet eens echt linkse partijen in het kabinet zitten.eamelink schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:29:
[...]
Voor rechtse partijen zijn onrealistische plannen geen enkel bezwaard. Hun achterban gelooft immers toch wel dat compromissen met links dé reden zijn dat plannen niet uitgevoerd worden
Zal wel iets lager kunnen, maar ja, of de premies verhogen, meer eigen bijdragen (zelfde systeem maar dan andersCheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:32:
Hoe wil men trouwens het afschaffen van het 385 euro eigen risico financieren?
Voor iedereen de premies met 20 euro per maand verhogen?
Ik vind het eigen risico een prima instrument. Goede zorg hoeft mij betreft niet 'gratis' te zijn. Doelgroepen die het niet kunnen ophoesten kunnen beter ondersteund worden. Maar voor iedereen het eigen risico opheffen.. Hmm.
[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 23-11-2023 11:36 ]
Wilders is geen Hitler. Maar @DevWouter heeft wel een punt dat in beide gevallen de leider alles bepaalt. Om het mild te zeggen: Wilders denkt niet dat hij de macht kan delen in de partij omdat:dglavimans schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:15:
[...]
Wtf
En dan ben ik echt geen grote Wilders fan maar laten we dit alsjeblieft niet doen op Tweakers
Dit gebeurd letterlijk aan de lopende band. Het gaat alleen veel te traag.Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:30:
[...]
Maak jij dat de corporaties even duidelijk? Die dan 50 jaar oude flats moeten renoveren en dus moeten voldoen aan het meest recente bouwbesluit, wat eigenlijk betekent dat die flats moeten worden gesloopt en opnieuw gebouwd?
Wel een leuk gedachtenexperiment: hoe zou je leven veranderen als je geen importproducten meer zou gebruiken?AndereKoekoek schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:33:
Heb nog eens na zitten denken over de ideeën van Wilders. De bedoeling is dat mensen meer geld hebben zonder ergens vandaan te halen.
Stel we worden over een paar maanden op dezelfde manier wakker als vandaag. Er is een referendum geweest en 'Nederland' heeft ervoor gekozen om uit de eu te stappen.
We gaan natuurllijk ook terug naar gulden zoals Geert het wel.
Als we de oude koers aanhouden is 1 euro ongeveer 2,54 gulden, dus wij Nederlanders ook echt meer geld op de bankrekening.
Vervolgens wil niemand die gulden nog hebben, dus kunnen de inwoners van Nederland die guldens wel allemaal voor zichzelf houden.
Win-win dan toch?
Ik ben eigenlijk wel voor. Ziek worden is voor de meesten geen keuze. Val je een keer met de fiets te hard op je giechel en moet je naar de eerste hulp dan kost je dat dik geld. Kwalijke situatie. Laat staan mensen die zorg gaan mijden omdat 'dat geld kost' en zo later een grote belasting op het zorgstelsel vormen met dito kosten.Cheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:32:
Ik vind het eigen risico een prima instrument. Goede zorg hoeft mij betreft niet 'gratis' te zijn. Doelgroepen die het niet kunnen ophoesten kunnen beter ondersteund worden. Maar voor iedereen het eigen risico opheffen.. Hmm.
Waar we ook voor uit moeten kijken is dat we geen feitelijke, kritische beschouwing die vergelijkingen trekt met 1933 of WO2 gelijk moeten afdoen als 'Godwin'. Want dat is het negeren van de waarschuwingstekens dat de geschiedenis zich kan herhalen, en dus wegkijken.bulle bas schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:35:
[...]
Wilders is geen Hitler. Maar @DevWouter heeft wel een punt dat in beide gevallen de leider alles bepaalt. Om het mild te zeggen: Wilders denkt niet dat hij de macht kan delen in de partij omdat:
a. Wilders de regie kwijt kan raken over zijn partij, en
b. Wilders denkt dat wat er op de lijst staat maar beter zijn mond kan houden.
Dat is ook wel een falen van de journalistiek. Ze laten niet zien waar je als kiezer eigenlijk op stemt.
Overigens, Hitler begon ook gematigd en "redelijk". Joden moesten eerst terug "naar hun eigen land". Dat denken evalueerde uiteindelijk meer richting "we lossen het zelf wel op".
Maar Paars was niet links. Zat de VVD gewoon in met D66.....Cid Highwind schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:28:
[...]
Dan moet men er wel voor open staan. Zolang de gehele linkerflank wordt weggezet als "links, dus vóór buitenlanders, tegen Nederlanders", kan je discussiëren tot je een ons weegt, maar het gaat er gewoon niet in.
Omdat men ooit ontevreden was met paars, mag er nooit meer een linkse regering komen. Ik vrees dat er eerst een generatie uit moet sterven, voordat we aan dat dogma voorbij komen. Het is echt pijnlijk te zien hoe onpragmatisch een té significant deel van de bevolking hun keuzes maakt. Veelal gevoed door halve waarheden of volledige leugens. Als men dan nog bij Wilders uit zou komen omdat hij een andere mening heeft hoe het klimaatprobleem aan is te gaan, zou ik nog kunnen respecteren. Maar allereerst wordt de put vergiftigd door ronduit te stellen dat er geen probleem is, om vervolgens te doen alsof iedere vorm van visie op dat vlak sowieso geldverspilling is.
Met uitleggen valt daar gewoon niet te winnen zolang de luisteraar te vooringenomen of te dom is feit van fictie te scheiden. Het feit dat je dat laatste niet mag zeggen, want óf men is beledigd, óf hamert er op dat je je niet aan je eigen principes houdt (die men zelf van geen enkele waarde ziet, maar dat is dán niet relevant), helpt ook niet in het debat. Verharding mag slechts van één kant komen, niet van links, want anders speelt links niet via z'n eigen principes.
Lang verhaal kort: Men wil gewoon niet.
Wilders met Hitler vergelijken is imo gewoon not done en wij als land zijn helemaal niet zo groot dat we zoiets teweeg kunnen brengen. Daarnaast vertrouw ik genoeg op politieke klimaat dat zo scenario nooit meer kan voorkomenbulle bas schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:35:
[...]
Wilders is geen Hitler. Maar @DevWouter heeft wel een punt dat in beide gevallen de leider alles bepaalt. Om het mild te zeggen: Wilders denkt niet dat hij de macht kan delen in de partij omdat:
a. Wilders de regie kwijt kan raken over zijn partij, en
b. Wilders denkt dat wat er op de lijst staat maar beter zijn mond kan houden.
Dat is ook wel een falen van de journalistiek. Ze laten niet zien waar je als kiezer eigenlijk op stemt.
Overigens, Hitler begon ook gematigd en "redelijk". Joden moesten eerst terug "naar hun eigen land". Dat denken evalueerde uiteindelijk meer richting "we lossen het zelf wel op".
Democratische en rechtsstatelijke beginselen zorgen ervoor dat op bepaalde stations waar we niet willen komen ook niet uit kunnen komen. De dynamiek van een leider die alles bepaalt, zelfs al is het maar binnen 1 partij, belooft weinig goeds. Binnen de Republikeinse Partij heb je als redelijk mens niets meer te zoeken, alles moet de lippen drukken op het woord van Trump. En die partij is intern dan dus democratischer georganiseerd dan de PVV.
Dat de PVV alleen nog maar dingen roept die tegen de rechtsstaat ingaan is minder belangrijk als je wat meer oog hebt voor de gekende dynamiek op langere termijn. Als je de verkeerde doos opent krijg je de dingen moeilijk erin terug, ook voor de deelnemers zelf.
[vul hier iets in over algemene ontwikkeling van wat nog actief is in journalistiek.]
Vermoed dat hem dit inderdaad flink wat zetels heeft opgeleverd.LZ86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:21:
Maar ergens snap ik dat al die pro palestijnen protesten in ons land en omliggende landen, waar er zelfs met Talibanvlaggen gezwaaid werd veel mensen wel angstig maken en beinvloedbaar op daardoor op Anti Islam Wilders te gaan stemmen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Heeft Wilders onbedoeld toch nog een gunstig effect op klimaat als Henk & Ingrid geen vrachtladingen Ali meer binnen laten komenMigrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:37:
[...]
Wel een leuk gedachtenexperiment: hoe zou je leven veranderen als je geen importproducten meer zou gebruiken?
Dan blijft er niet veel meer over...Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:37:
[...]
Wel een leuk gedachtenexperiment: hoe zou je leven veranderen als je geen importproducten meer zou gebruiken?
Ja wel, de boeren kunnen niet meer van het vlees af.Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:39:
[...]
`
Dan blijft er niet veel meer over...
Verwijderd
Goede zorg is nooit gratis geweest. Wij betalen hier in NL echt individueel de hoofdprijs voor "zorg". Sterker nog, ik ben eigenlijk nooit ziek en als ik eens een keer wat heb.... moet ik het allemaal zelf betalen. Ik ben de afgelopen 20 jaar ongeveer 2 keer bij mijn huisarts geweest. Moet je voor de gein maar eens kijken wat dat kost, niet naar de huisarts gaan.Cheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:32:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2023 11:43 ]
Weg PC, weg smartphone, weg TV.Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:37:
[...]
Op welke BBQ dan? Want er worden in Nederland nog maar weinig BBQ's gebouwd.Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:41:
[...]
Ja wel, de boeren kunnen niet meer van het vlees af.
Dus massaal BBQ'en voor spotprijzen.
Ja want wat er met Kaag gebeurd is door "die paar leuzen op kisten" is wél tolereerbaarsjaool schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:31:
[...]
Het is wel ontolereerbaar fysiek geweld. Een paar leuzen op kisten niet.
Winkelwagentje onderstebovenStoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:42:
[...]
Op welke BBQ dan? Want er worden in Nederland nog maar weinig BBQ's gebouwd.
On the bright side, we kunnen wel met zijn allen in Mini's rijden. Zonder motor, dat wel...
Volgens mij hangt dan het hele vel aan de achterwand van het stemhokje ofzoAccretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:31:
[...]
Maar hoe kan ik dan terplekke bekijken welke de grappigste achternaam heeft?
Je hebt de acute euthanasie al geregeld?911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:24:
[...]
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
psychodude schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:42:
[...]
Weg PC, weg smartphone, weg TV.
De avond doorbrengen met een krant bij kaarslicht, fijn. Zelfs boeken zullen lastig gaan, gezien de meeste boeken importproducten zijn
.
Met een glaasje Hero Cassis bij het brood met een plakje Gouda kaas.
Het leven is met één woord te omschrijven. Top!
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
*knip* als je de vergelijking maakt, dan verlangen we ook onderbouwing. En zo'n sneer voegt niets toe.Waah schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:43:
[...]
Ja want wat er met Kaag gebeurd is door "die paar leuzen op kisten" is wél tolereerbaar
[ Voor 31% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 16:24 ]
Trappers d'r in en het wordt nog veel groener dan een volledig elektrische auto!Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:42:
[...]
On the bright side, we kunnen wel met zijn allen in Mini's rijden. Zonder motor, dat wel...
[ Voor 11% gewijzigd door Morrar op 23-11-2023 11:45 ]
Wacht maar tot je ineens wel wat hebt en naar het ziekenhuis moet en de hele molen inkomt. Als je dat allemaal zelf moet betalen ben je een vermogen kwijt. Wees maar heel blij met hoe goed onze zorg is en hoe het geregeld is. Kan het beter? natuurlijk...Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:42:
[...]
Goede zorg is nooit gratis geweest. Wij betalen hier in NL echt individueel de hoofdprijs voor "zorg". Sterker nog, ik ben eigenlijk nooit ziek en als ik eens een keer wat heb.... moet ik het allemaal zelf betalen. Ik ben de afgelopen 20 jaar ongeveer 2 keer bij mijn huisarts geweest. Moet je voor de gein maar eens kijken wat dat kost, niet naar de huisarts gaan.Zelfde verhaal voor de apotheek. Kijk voor de gein maar eens wat "geen medicijnen gebruiken" in NL kost.
Je zou het kunnen stellen dat dit wellicht een welvaartsdingetje geworden is. Mijn oma heeft de jaren 40 meegemaakt en de volle welvaartsgroei in de 60er jaren, maar vooral de voor oorlogse en oorlogse mentaiteit had die generatie nogsteeds.JEightyFive schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:17:
[...]
Geen PVV stemmer maar dat heb ik altijd met die idealistische praatjes van links.
Je kan op dit beperkte stukje aardkloot niet de hele wereld opvangen en voldoende huizen bouwen en natuur behouden of zelfs meer natuur willen en zonne- en windmolenparken (op land) neerplempen en, en, en. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden.
Huisarts valt niet onder het eigen risico....Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:42:
[...]
Goede zorg is nooit gratis geweest. Wij betalen hier in NL echt individueel de hoofdprijs voor "zorg". Sterker nog, ik ben eigenlijk nooit ziek en als ik eens een keer wat heb.... moet ik het allemaal zelf betalen. Ik ben de afgelopen 20 jaar ongeveer 2 keer bij mijn huisarts geweest. Moet je voor de gein maar eens kijken wat dat kost, niet naar de huisarts gaan.Zelfde verhaal voor de apotheek. Kijk voor de gein maar eens wat "geen medicijnen gebruiken" in NL kost.
O, dat was bij ons niet zo, stemhokje zag er heel karig en grijs uit, niet eens een leeslampje.Cheesy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:44:
[...]
Volgens mij hangt dan het hele vel aan de achterwand van het stemhokje ofzo
Welke had nu de grappigste achternaam?
Maar de zalfjes en pilletjes die hij voorschrijft weer welLZ86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:46:
[...]
Huisarts valt niet onder het eigen risico....
Verwijderd
Dat zou wel erg sociaal zijn aangezien dat je dan afhankelijk bent van anderen.Coach4All schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:44:
[...]
Je hebt de acute euthanasie al geregeld?
Maar in jou specifieke geval betaal je dus ontzettend weinig, ook in vergelijking met de rest van de EU.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:42:
[...]
Fortuyn is vanuit Links vermoord, dat de partij daarna ineen is gestort is vrij logisch.Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:28:
[...]
Not really. Populistisch stemmen heeft de afgelopen jaren nul komma nul verandert.
LPF, PVV, FVD, BBB, weer PVV. Same shit, different year.
Veel roepen, niets uitvoeren. Of kun jij nog een grote verandering herinneren die uitgevoerd is door een van de voormalig partijen die het "helemaal anders" gingen doen?
Pssst niet zeggen; dat is niet het narratief (hier op Tweakers en op de NPO), de jeugd heeft ook niet gestemd op zebie100 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:46:
Ik denk dat de meeste vergeten dat er ook veel Marokkaanse en Turkse mensen op de PVV hebben gestemd klinkt gek maar wel waar
Ik zit nog even mijn kandidatenlijst te bekijken. Na Bontenbal vind ik dhr. Vroegindeweij de leukste naam hebben.Cheesy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:44:
[...]
Volgens mij hangt dan het hele vel aan de achterwand van het stemhokje ofzo
Welke had nu de grappigste achternaam?
Verwijderd
Ik weet er alles van. Dit jaar naar de kaakchirurg geweest om de restanten van een kies met een afgebroken kroon te laten verwijderen. Kosttte me circa 1200 euro per uur. Duurde een kwartier, kostte bijna 300 euro. Vergoed: 0 euro, want eigen risico. Oja, voor dat geld mag je ook nog eerst even 2 maanden wachten.aaaido schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:45:
[...]
Wacht maar tot je ineens wel wat hebt en naar het ziekenhuis moet en de hele molen inkomt. Als je dat allemaal zelf moet betalen ben je een vermogen kwijt. Wees maar heel blij met hoe goed onze zorg is en hoe het geregeld is. Kan het beter? natuurlijk...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2023 11:49 ]
Maar wat dan 1 euro in de winkel kost, word dan ook een rijksdaalder, dus dan gaan wij er niks op vooruit, en alles wat wij importeren wordt dan nog duurder omdat daar nog eens heffing overheen komt.AndereKoekoek schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:33:
Heb nog eens na zitten denken over de ideeën van Wilders. De bedoeling is dat mensen meer geld hebben zonder ergens vandaan te halen.
Stel we worden over een paar maanden op dezelfde manier wakker als vandaag. Er is een referendum geweest en 'Nederland' heeft ervoor gekozen om uit de eu te stappen.
We gaan natuurllijk ook terug naar gulden zoals Geert het wel.
Als we de oude koers aanhouden is 1 euro ongeveer 2,54 gulden, dus wij Nederlanders ook echt meer geld op de bankrekening.
Vervolgens wil niemand die gulden nog hebben, dus kunnen de inwoners van Nederland die guldens wel allemaal voor zichzelf houden.
Win-win dan toch?
Waaruit mak je op dat veel mensen dat vergeten? Het wordt hier keer op keer herhaald door mensen daarmee de moslimhaat uit het programma van de PVV willen goedpraten. Dat ze het zelf zo opmerkelijk vinden zecht al genoeg. Het is van eenzelfde niveau als mensen eraan herinneren dat ook een hoop joden op de NSDAP hebben gestemd.bie100 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:46:
Ik denk dat de meeste vergeten dat er ook veel Marokkaanse en Turkse mensen op de PVV hebben gestemd klinkt gek maar wel waar
[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 23-11-2023 11:51 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Volkert zou ik nooit 'links' hebben genoemd, eerder een anarchist.Justevo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:47:
[...]
Fortuyn is vanuit Links vermoord, dat de partij daarna ineen is gestort is vrij logisch.
Die kosten zijn echt niks vergeleken met een bezoek aan bijvoorbeeld de cardioloog en alle onderzoeken die wellicht volgen omdat je bijv wat aan je hart hebtVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:48:
[...]
Ik weet er alles van. Dit jaar naar de kaakchirurg geweest om de restanten van een kies met een afgebroken kroon te laten verwijderen. Kosttte me circa 1200 euro per uur. Duurde een kwartier, kostte bijna 300 euro. Vergoed: 0 euro, want eigen risico.
Antifa is extreem links, case closed.Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:49:
[...]
Volkert zou ik nooit 'links' hebben genoemd, eerder een anarchist.
Nou goed sorry danLinkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:47:
[...]
Pssst niet zeggen; dat is niet het narratief (hier op Tweakers en op de NPO), de jeugd heeft ook niet gestemd op ze
Antifa is juist een voorbeeld van anti-autoritaire anarchisten. Die hebben niks met 'links' te maken want ze zijn tegen alles wat maar overheid is.
[ Voor 15% gewijzigd door Stoney3K op 23-11-2023 11:50 ]
Helemaal mee eens. Vergeet alleen niet dat veel kiezers van de korte termijn zijn: na mij de zondvloed. Dus ik snap Timmermans zijn boodschap heus wel. Nu acteren voorkomt een heel hogere kostenpost later. Nu de boel op orde brengen = geen rekening doorschuiven naar de kleinkinderen.HTT-Thalan schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:22:
[...]
Dan zou je eigenlijk geen stem moeten krijgen, als je het niet serieus neemt.
"You can't eat your cake and have it too".
We hebben het allemaal collectief aan onszelf te danken. We hebben het er te dik van genomen toen we allemaal dachten dat het niet op kon, en nu komen de magere jaren eraan waarbij profeet wilders ons belooft dat hij het tij wel even kan keren in de komende 4 jaar.
Ik denk dat hij bedoeld de kosten voor zorgverzekering. Zo ben ik in mijn 18 jaar volwassen leven 0x bij de huisarts geweest, geen ziekenhuisbehandelingen ondergaan. Enkele tandartsbezoeken. Maar betaal wel maandelijks circa 160 euro aan premie. Nog exclusief de premie die je via inkomstenbelasting betaald.LZ86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:46:
[...]
Huisarts valt niet onder het eigen risico....
Dit wordt nergens officieel bijgehouden toch, dus blijft gissen hoe groot die aantallen dan daadwerkelijk zijn. Qua logica kan ik me er weinig bij voorstellen; waarom zou je als Marokkaan stemmen op iemand die je het land uit wil werken?bie100 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:46:
Klinkt niet gek zodra je ooit met deze mensen te maken hebt gehad. Onder te verdelen in twee groepen.bie100 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:46:
Geluk bij een ongeluk; de volgende keer dit jaar is het haast gratisVerwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:48:
[...]
Ik weet er alles van. Dit jaar naar de kaakchirurg geweest om de restanten van een kies met een afgebroken kroon te laten verwijderen. Kosttte me circa 1200 euro per uur. Duurde een kwartier, kostte bijna 300 euro. Vergoed: 0 euro, want eigen risico. Oja, voor dat geld mag je ook nog eerst even 2 maanden wachten.
Laten we niet doen alsof iedereen zo arm is in Nederland dat je geen zalfje of pilletje kan betalen. We zijn altijd zo goed in klagen in Nederland. Moet je eens kijken hoe de zorg in andere landen van de wereld is geregeld.stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:47:
[...]
Maar de zalfjes en pilletjes die hij voorschrijft weer wel
Je betaalt een verzekering, en zolang je die niet nodig hebt betaal je dus altijd "te veel".Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:42:
Niet alleen is die pijn er al, jij gaat ervan uit dat die mensen hoppa zo inzetbaar zijn. Als je kijkt naar structurele bijstandstrekkers:911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:37:
[...]
Ja meer dan prima... je moet eigenlijk pijn hebben in de bijstand zodat je gemotiveerd wordt o wel weer te gaan werken. Dus geen vetpot is prima.
Nou nee wil niks goed praten dat is wat ik hoor in mijn buurt van de mensen zelf danfsfikke schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:49:
[...]
Waaruit mak je op dat veel mensen dat vergeten? Het wordt hier keer op keer herhaald door mensen daarmee de moslimhaat uit het programma van de PVV willen goedpraten. Dat ze het zelf zo opmerkelijk vinden zecht al genoeg. Het is van eenzelfde niveau als mensen eraan herinneren dat ook een hoop joden op de NSDAP hebben gestemd.
Goede zorg kost een schijntje. Mijn vrouw is vorig jaar na een hartprobleem gereanimeerd en heeft niet-aangeboren hersenletsel opgelopen. Heb de kosten heel snel zien oplopen in de afgelopen 1,5 jaar. De teller staat al op 150.000 EUR. Zonder zorgverzekering waren we failliet geweest, zonder sociaal vangnet stonden we al op straat.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:42:
[...]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het is niet meer dan een overtreffende trap van niet goed nadenkende burgers die politici op andere gedachten trachten te brengen.
[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 16:24 ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Och erm.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:48:
[...]
Ik weet er alles van. Dit jaar naar de kaakchirurg geweest om de restanten van een kies met een afgebroken kroon te laten verwijderen. Kosttte me circa 1200 euro per uur. Duurde een kwartier, kostte bijna 300 euro. Vergoed: 0 euro, want eigen risico. Oja, voor dat geld mag je ook nog eerst even 2 maanden wachten.
Waarschijnlijk gewoon (opnieuw) de belastingen en premies verhogen voor werknemers en werkgevers.Cheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:32:
Zolang de uitkering maar wel overgemaakt wordtStoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:50:
[...]
Antifa is juist een voorbeeld van anti-autoritaire anarchisten. Die hebben niks met 'links' te maken want ze zijn tegen alles wat maar overheid is.
Ik snap ook niet waarom hier niet mee getest is. Makkelijker te tellen, makkelijker dicht te vouwen. Kost alleen wat tijd om te snappen wie nr 1/2/3/4/5/6/etc is per partij. Maar hang dan gewoon een oud stembiljet afdruk op in elk hokje met de namen uitgeschreven. Ik kreeg gisteren lamme armen van het uitvouwen van die ondingen.Cheesy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:29:
[Afbeelding]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dit is dus inderdaad precies waar een verzekering voor is (dus ook geen reactie tegen jou trouwensJoris748 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:52:
[...]
Goede zorg kost een schijntje. Mijn vrouw is vorig jaar na een hartprobleem gereanimeerd en heeft niet-aangeboren hersenletsel opgelopen. Heb de kosten heel snel zien oplopen in de afgelopen 1,5 jaar. De teller staat al op 150.000 EUR. Zonder zorgverzekering waren we failliet geweest, zonder sociaal vangnet stonden we al op straat.
En dan staan/stond we er financiëel nog goed voor.
*knip*drooger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:52:
[...]
Het is niet meer dan een overtreffende trap van niet goed nadenkende burgers die politici op andere gedachten trachten te brengen.
Politici thuis bezoeken en (online) bedreigen werkt niet, dus dan gaat men het fysiek proberen.
Niks slachtofferrol, gewoon kijken naar hoe de samenleving zich vanzelf verandert.
[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 23-11-2023 14:18 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq