Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nst6ldr schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:37:
[...]

Dat is ook heel gevaarlijk, want emoties zijn erg beïnvloedbaar. Engagement algoritmes zijn er bijzonder goed in, daarom zijn die ook dit keer weer misbruikt.
Keer op keer weer.
Normaal laat ik er niets over los, maar deze keer heb ik niet op PVV gestemd. Ik had de verhoudingen graag iets anders gezien, maar ik kan en zal het hier mee doen. Soms moet er een stap terug gezet worden, om daarna weer vooruit te kunnen lopen in een andere richting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:46:
[...]

Ik vind het al luxe dat je überhaupt wat krijgt.
Je werkt gewoon voor je geld, moet ik ook.
Ik werk ook voor mijn geld, als arbeider met mijn lichaam. Maar mocht dat ooit niet meer kunnen doordat ik lichamelijk ziek wordt, dan is het fijn dat daar een vangnet voor is.

Laten we dus niet doen alsof de bijstand een walhalla is waar luxe en weelde voor het oprapen liggen.

Er zijn mensen van afhankelijk om te kunnen overleven, ongeacht of zij door geestelijke of lichamelijke klachten niet goed kunnen functioneren binnen een organisatie.

Ik vind je visie daarmee behoorlijk kortzichtig.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor de mensen die roepen dat Wilders een kans moet krijgen om te falen, kijk even wat er vorig jaar in het VK gebeurde toen leeghoofd Liz Truss en haar KamiKwasi minister van Financien 44 dagen regeerden.

Zo'n £75 miljard verdampt, inflatie schoot omhoog, banken trokken hypotheekboffertes in en de rente ging als een raket omhoog. Dat heeft veel mensen duizenden gekost en zal nog jaren doorklapperen.

Laat dat soort ideologische <censuur bleeps> maar in een gecontroleerde VR los ipv de werkelijkheid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Jedi_Pimp schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:53:
[...]

Een mooi symbool van de verkiezingsuitslag.

"De BTW op boodschappen moet naar 0%!"

- "Maar meneer Wilders, dat is voor de Belastingdienst een serieuze kluif en kan niet snel geregeld worden. Bovendien zou dat miljarden kosten."

"De Nederlander moet weer eten kunnen kopen, de BTW moet NU naar 0%!"

*publiek: begint met joelen*
Exact dit idd.

En dan een hele hoop politieke duiders die wijzen op de kloof tussen stad en platteland, ontevreden kiezers, etc. Ja, dat is óók een probleem, maar imho niet het probleem wat je nu terug ziet.

Het was Omtzigt die smeekte om diepgaande debatten en serieuze discussies, in plaats van uitgekiende oneliners. Blijkt toch dat een aanzienlijk deel van Nederland dan blijkbaar de aandachtsspanne van een vlo heeft. Want Omtzigt was 'vaag' en 'onduidelijk', en de meest simpele schreeuwende niet-onderbouwde one-liners leveren opnieuw de verkiezingswinst op.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:41
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:50:
[...]

Nee, ze roepen de BTW op boodschappen. Oftewel, de frikandellen gaan ook naar 0%.
Dat heeft ook een technische reden... Er zijn hele commissies in het leven geroepen om te bepalen wat er onder groent en fruit valt 8)7 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

boesOne schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:53:
[...]

Het getuigd van een bijzonder negatief mensbeeld om de mensen die in bijstand zitten af te schilderen als lui en onwillig om te werken. De bijstand is het laatste vangnet bij pech in het leven. Je zit daar niet voor je plezier en omdat het zo lekker makkeljik is.

Ja, je werkt in principe voor je geld, maar je gaat voorbij aan allerlei drama's die mensen kunnen overkomen qua gezondheid, psychische problematiek en andere omstandigheden. Om deze groep dan nog eens ''pijn'' te gaan doen getuigd imho van wantrouwen. En op wantrouwen baseer je geen goed beleid.
Eens. Maar er zal vast een procent of tien van de bijstandsontvangers daadwerkelijk liever lui dan moet zijn, en dit is de enige groep waar op gefocust wordt. Lekker fact-free roepen dat de uitkeringen te hoog zijn en dat bijstandsontvangers meer ‘pijn’ moeten voelen om ‘gemotiveerd’ te worden. Zonder überhaupt zelf kritisch na te denken hoeveel terechte bijstandsontvangers je in diepe ellende stort voor elke andere die je ‘motiveert’.

Intellectuele armoe en stuitend gebrek aan compassie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:19

Malarky

Wils voor wat ieder

PVV komt nog 684 stemmen tekort voor een 38e zetel, D66 zelfs maar 170 voor hun 10e: https://wiekrijgtderestzetel.nl/

Daardoor kan de PvdA-GL toch gelijk komen met VVD op 24 zetels.

Het is dus nog spannend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Sito schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:56:
We gaan het allemaal zien, maar in mijn ogen zijn de meeste (PVV) stemmers vooral korte-termijndenkers, terwijl we op dit moment juist lange-termijn oplossingen nodig hebben.

Voornamelijk op het gebied van klimaat, waarvan de PVV zegt: alle klimaatplannen gaan de shredder in. Als we niks doen aan het klimaat, en ja, dat geldt voor de hele wereld, dan hebben we over 100-150 jaar een hele nare wereld. Maar hè, dat geeft niet want dan leef ik toch niet meer, ik wil gewoon geen eigen risico betalen :+
De arbeider die nu geen eten kan kopen of zijn huur of zorg niet kan betalen interesseert het terecht helemaal niks hoe de wereld er over 150 jaar uit ziet. Die persoon heeft NU een probleem en wil NU een oplossing. Dat gaat er bij heel veel mensen hier gewoon niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:46:
[...]

Wie roept er al tijden dat de BTW van groente en fruit naar 0% moet? Juist de PVV 8)
Niet uitsluitend groente en fruit. Ook die doos frikandellen, want die is hetzelfde BTW tarief.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:09
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:46:
[...]

Ik vind het al luxe dat je überhaupt wat krijgt.
Je werkt gewoon voor je geld, moet ik ook.
Met zo’n instelling moet je je eerder druk maken dat een groot deel van je loon/inkomsten aan belastingen betaald. Maar dan ook niet piepen als je noodgedwongen zelf aan de kant komt te zitten door ziekte of wat dan ook. Of toevallig de “verkeerde” achternaam hebt en moeilijk aan een fatsoenlijke baan kunt komen. Dat jij bijstand een luxe vind is helaas precies de gedachte waaraan een sociaal land naar de k&@€!te kan gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Dat was inderdaad echt een UK only probleem.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:58:
[...]

Ik werk ook voor mijn geld, als arbeider met mijn lichaam. Maar mocht dat ooit niet meer kunnen doordat ik lichamelijk ziek wordt, dan is het fijn dat daar een vangnet voor is.

Laten we dus niet doen alsof de bijstand een walhalla is waar luxe en weelde voor het oprapen liggen.

Er zijn mensen van afhankelijk om te kunnen overleven, ongeacht of zij door geestelijke of lichamelijke klachten niet goed kunnen functioneren binnen een organisatie.

Ik vind je visie daarmee behoorlijk kortzichtig.
Ik verzeker mezelf daar tegen, dat is mijn vorm van bijstand, die gaat direct naar mij. Waarom doe jij dat niet? Zeker met jouw beroep? Waarom ga je er van uit dat een ander je helpt? Waarom doe je dat zelf niet?
vj_slof schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:59:
[...]

Met zo’n instelling moet je je eerder druk maken dat een groot deel van je loon/inkomsten aan belastingen betaald. Maar dan ook niet piepen als je noodgedwongen zelf aan de kant komt te zitten door ziekte of wat dan ook. Of toevallig de “verkeerde” achternaam hebt en moeilijk aan een fatsoenlijke baan kunt komen. Dat jij bijstand een luxe vind is helaas precies de gedachte waaraan een sociaal land naar de k&@€!te kan gaan.
Het mag ook allemaal wat minder sociaal wat mij betreft.

[ Voor 26% gewijzigd door 911GT2 op 23-11-2023 11:00 ]

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

MrAcid schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:53:
[...]

Ja, dat is prima.

[...]

Nee. Aandeelhouders, Ondernemingsraad, Medezeggenschapsraad, Raad van Toezicht, Raad van Bestuur, Raad van Commissarissen, Vakbonden, etc.

In- en externe tegenmacht doen er toe, zéker in de politiek.
Even iets beter verdiepen, al deze "groepen" kunnen van invloed zijn op het besluitvormingsproces. Niet luisteren kan heel onverstandig zijn, maar de CEO bepaalt - en bij de PVV dus Wilders.

... gecensureerd ...

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:59:
[...]

Niet uitsluitend groente en fruit. Ook die doos frikandellen, want die is hetzelfde BTW tarief.
Dan kies ik toch voor de Frikandel moet ik zeggen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:53:
[...]

Associatie met frikandellen en de PVV, prachtig voorbeeld van het elitaire dedain
Ah, het klassieke wegschuiven op de persoon als je het op argumenten niet kan winnen.

Nogmaals, het is gewoon een feit: de PVV wil de BTW op boodschappen naar 0% brengen. Dus niet alleen op groente en fruit, zoals jij beweerde. Dat is een links standpunt vanuit PVDAGL en SP.
De PVV wil ook de BTW op andere boodschappen, waaronder óók frikandellen, maar ook chardonnay en havermelk, naar 0%.
De SP heeft veel van de sociale punten van de PVV, maar nogmaals links weet al jaren niet te overtuigen dat het de arbeiders wat te bieden heeft.
De SP bestaat langer dan de PVV hè, en heeft dit soort standpunten ook al langer.

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hamsteg schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:56:
[...]

Is onderdeel van, functioneert binnen de democratische staat der Nederlanden. Een politieke partij hoeft niet automatisch democratisch te zijn. Het is democratisch dat je kunt kiezen.
Dat deed men in 1933 ook.
P.S. een ondernemingsraad gaat over de arbeidsomstandigheden/arbeidsvoorwaarden (primair en secundair) maar zeker niet ov r het beleid van het bedrijf.
Arbeidsvoorwaarden en omstandigheden zijn onderdeel van het complete beleid van het bedrijf.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
hamsteg schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:00:
[...]

Even iets beter verdiepen, al deze "groepen" kunnen van invloed zijn op het besluitvormingsproces. Niet luisteren kan heel onverstandig zijn, maar de CEO bepaalt - en bij de PVV dus Wilders.
Nee. Maar goed, ik zal met je meegaan in je redenatie omdat het er voor mijn bezwaar niet toe doet: Wilders hoeft intern dus nérgens verantwoording af te leggen en kan elk tegengeluid negeren en naast zich neerleggen. Dat vind ik gevaarlijk en onwenselijk.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:07
redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:47:
[...]

Nu ben je de boel om aan het draaien. De oorspronkelijke post ging er over dat ASML geen probleem zou zijn voor de omgeving. En ondanks dat ze best wat voor de omgeving doen is het netto-effect voor de bewoners er omheen toch echt negatief.

[...]

Nee dat is een stad dat net zo hard gegroeid is (mede/vooral door ASML) en daardoor nu tegen Eindhoven aan ligt :+
Nee hoor, ik draai niks om. De situatie is nou eenmaal zoals hij is.... ASML staat er al een tijdje, en het huidige woningtekort is ook niet in 3 maanden ontstaan. Dat ASML lokaal zijn steentje bijdraagt om de huizenmarkt op gang te krijgen kan ik alleen maar aanmoedigen. Ookal zijn het maar 500 woningen... het zijn er meer als 0.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Cheesy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:43:
[...]

Ik vind het wel opmerkelijk dat zoveel kiezers zo makkelijk heen en weer schipperen tussen de partijen.
Bijna exact 6 maanden geleden haalde de BBB dik 21% van de zetels in de eerste kamer. Nu nog geen 5% van de tweede kamer.
Je hebt gewoon 20-30% ontevreden inwoners. Die kiezen het liefst anti pluche / anti establishment partijen. En zeg nu zelf na de puinhopen van paars enter LPF. Na het fatsoen moet je doen van Balkenende enter PVV. Na twaalf jaar Rutte enter BBB/forum. Omgekeerde vlaggen, stikstof is geen issue voor de protestkiezer.

Men wil ook geen complotdenker. Maar gewoon een type Fortuyn, Janmaat, Wilders. Die zeggen waar het op staat, de oneliners zijn kort en krachtig. Cijfers en grafiekjes overtuigt een achterban van de PVV niet. Men wil iemand van buiten de Haagse stolp. Ironisch genoeg is Wilders het langstzittende Kamerlid en praktisch behoort hij tot het oude meubilair.

Ik ben ook klaar met 12 jaar Rutte en machtspolitiek. Daarom heb ik NSC gestemd als centrumlinkse kiezer. Plus het is hoog tijd voor een constitutioneel hof, dat is een manco die Frankrijk, België, Duitsland wel hebben. Immers de eerste kamer is geen chambre de reflection meer maar een tweede kamer v2. Kamerleden factchecken niet meer of wetsvoorstellen in lijn zijn met de grondrechten. En rechters mogen er niet aan toetsen aan de grondwet, enkel indirect als de grondrechten ook in hogere regelgeving staan. Verder is het inderdaad tijd om wat meer vertrouwen te herstellen bij het merendeel wantrouwend behandeld gedeelde kiezers. De toeslagen debacles zijn een feit en kun je niet wegwuiven ala Dilan: ik wil vooruit kijken.

Voor d66 blijft gelden regeren is halveren, GL/PvdA snapt niet dat Jan Modaal geen geld/tijd/zin heeft in verplichte verduurzaming en dat cbp berekeningen het beste landen voor Jan Modaal boeit hem niks. Die is klaar met het eigen risico, de idiote hoge doorbelasting op energie en de vastgelopen woningmarkt voor de eigen kinderen en kleinkinderen. Wie wil in woord het ER afschaffen, bouwen, bouwen, bouwen en lagere belastingen? Wilders voorop. Dat er meer partijen zo denken staat in de verkiezingsprogramma's. Maar niemand leest dat, net zoals je met CBP doorrekeningen geen stemmen wint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Iedere keer wordt die periode er bij gehaald door links... Kom eens met een inhoudelijk argument ipv dat fear mongering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:55:
[...]

Iedereen kan een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten. Dan kun je zelf bepalen wat je verzekerd tegen welke prijs. Waarom zouden we dat collectief moeten doen? Als we het niet collectief doen houden we allemaal meer geld over om het zelf te regelen.
Echt waar, ga een "Verplicht ZZP-chronisch zieke" maar eens verzekeren. Ze vinden vaak niet eens een reguliere vaste baan omdat werkgevers het risico te groot vinden....

:X |:(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
MrAcid schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:03:
[...]

Nee. Maar goed, ik zal met je meegaan in je redenatie omdat het er voor mijn bezwaar niet toe doet: Wilders hoeft intern dus nérgens verantwoording af te leggen en kan elk tegengeluid negeren en naast zich neerleggen. Dat vind ik gevaarlijk en onwenselijk.
Dat is natuurlijk prima af te dekken, als je zegt dat als de PVV maar één partijlid heeft, ze dus ook maar één stemgerechtigde zetel hebben in de Kamer (namelijk Wilders), en de rest zit er puur als zetelvulling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk ook dat Geert zo direct een coupe gaat plegen door President Hindenburg Willem Alexander de Ermächtigungsgesetz in werking laat treden zodat hij als alleenheerser Nederland kan besturen. Echt, ik snap dat je niets in de PVV ziet maar je kan ook écht overdrijven.

• dakka
  • Laatst online: 12-09 21:07
[...]

Iedereen kan een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten. Dan kun je zelf bepalen wat je verzekerd tegen welke prijs. Waarom zouden we dat collectief moeten doen? Als we het niet collectief doen houden we allemaal meer geld over om het zelf te regelen.
Het hele punt van verzekeren is dat je collectief geld in een pot stopt, jouw premie wordt uitgekeerd aan andere mensen, en als jij er nooit gebruik van maakt, heb je dan eigenlijk niet gewoon je geld in een put gegooid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:01:

De SP bestaat langer dan de PVV hè, en heeft dit soort standpunten ook al langer.
En belangrijker nog: stemt er ook naar.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K
Coach4All schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:04:
[...]

Echt waar, ga een "Verplicht ZZP-chronisch zieke" maar eens verzekeren. Ze vinden vaak niet eens een reguliere vaste baan omdat werkgevers het risico te groot vinden....

:X |:(
Ja, hallo, Interpolis? Ik wil graag een AOV afsluiten, want ik ben net ontslagen door mijn baas en moet verplicht ZZP worden. Ik ben wel voor 80% afgeke....

Hallo? Iemand? Hallo?

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:57:
[...]

Keer op keer weer.
Normaal laat ik er niets over los, maar deze keer heb ik niet op PVV gestemd. Ik had de verhoudingen graag iets anders gezien, maar ik kan en zal het hier mee doen. Soms moet er een stap terug gezet worden, om daarna weer vooruit te kunnen lopen in een andere richting.
Ik snap 'm niet zo goed. Keer op keer wat? En wie zegt dat we het hier niet mee moeten doen, keuze hebben we niet toch? Dat maakt de observatie niet minder waar.

Wat bedoel je met een stap terugzetten? Waarom zou je zoiets gecompliceerds willen vatten in een oneliner (èn dooddoener)?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

dakka schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:05:
[...]

Het hele punt van verzekeren is dat je collectief geld in een pot stopt, jouw premie wordt uitgekeerd aan andere mensen, en als jij er nooit gebruik van maakt, heb je dan eigenlijk niet gewoon je geld in een put gegooid?
Ja maar ik kan van maatschappij wisselen. Niet van overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:00:
[...]

Ik verzeker mezelf daar tegen, dat is mijn vorm van bijstand, die gaat direct naar mij. Waarom doe jij dat niet? Zeker met jouw beroep? Waarom ga je er van uit dat een ander je helpt? Waarom doe je dat zelf niet?
Wie zegt dat ik dat niet doe? ;)

Maar waarom zou dat moeten? We zijn toch een samenleving en geen individueelleving?

De kracht van een functionele samenleving is dat er draagvlak en hulp is voor zwakkeren.

Of vind je bijvoorbeeld ook dat kinderen zich zelf wel kunnen redden na de geboorte? Of ernstig gehandicapten zich zelfredzaam maken? 'Niet zo kwijlen en schokken nu, je kunt ook wel washandjes vouwen knul.'

Ook zelfredzaamheid heeft zijn grenzen.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:04:
[...]

Dat is natuurlijk prima af te dekken, als je zegt dat als de PVV maar één partijlid heeft, ze dus ook maar één stemgerechtigde zetel hebben in de Kamer (namelijk Wilders), en de rest zit er puur als zetelvulling.
Gelukkig (!) werkt het in Nederland niet zo en is elke volksvertegenwoordiger onafhankelijk benoemd/gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Laatst online: 14:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:58:
[...]

Dit kan je echt niet maken, PVV (en zijn 2,3 miljoen stemmers) associeren met de Nazi's, WALGELIJK!
Precies deze dedain gaat in de toekomst voor nog meer polarisatie en een grotere PVV leiden.
Rustig, het enige wat ik aangeef is dat er zeer duidelijke parallellen zijn met een historisch fenomeen. En dat is inderdaad walgelijk, maar het betekent nog niet dat het dezelfde uitkomst heeft.
Verder hebben we dit recentelijk ook in andere landen gezien. Trump, Johnson en nu Wilders.

Als jij sterke aanwijzingen heb dat die parallellen niet opgaan dan hoor ik ze graag.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:05:
[...]

Dat kun je wel, daarvoor heb je gisteren de kans gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:47
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:58:
[...]

Dit kan je echt niet maken, PVV (en zijn 2,3 miljoen stemmers) associeren met de Nazi's, WALGELIJK!
Precies deze dedain gaat in de toekomst voor nog meer polarisatie en een grotere PVV leiden.
Nou ik zie wel meer overeenkomsten met de opkomst van de Nazi's. De Nazi's gebruikte Joden als zondebok, PVV Moslims en immigranten, in 1933 waren de verschillen tussen arm en rijk in Duitsland ook enorm hoog samen met de ontevredenheid. Dus zo walgelijk vind ik het niet. Welliswaar houd het hierbij op maar paralellen zie ik weldegelijk.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:50:
[...]

Maar is het dan ook beschaving als je gewoon kan werken, maar het niet doet omdat je anders gekort wordt op de toeslag die je krijgt. Daarom maar niet gaat werken, en nog jarenlang lekker gratis geld ontvangt.

Daarom zijn de uitkeringen te hoog, of misschien beter gezegd: belasting op arbeid te hoog.
Denk niet dat de uitkeringen te hoog zijn, en de belasting speelt een rol maar verklaart niet alles.

Arbeid is gewoon zwaar onderbetaald in Nederland. Nederlandse handjes zijn zo goedkoop dat ze niet meer aan te slepen zijn.

• Stoney3K
MrAcid schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:06:
[...]

Gelukkig (!) werkt het in Nederland niet zo en is elke volksvertegenwoordiger onafhankelijk benoemd/gekozen.
Maar het partijbeleid wordt toch (democratisch!) bepaald door de leden?

Dat kan nu eenmaal niet als een partij maar 1 lid heeft. Hoe kan een partij met 1 lid dan 37 volksvertegenwoordigers hebben die in naam van die partij stemmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Leuk hoor dat literarische geneuzel. Ik zie voor ziekte (en arbeidsongeschiktheid) een prima rol voor de overheid voor een verplichte en collectieve verzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:01
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:57:
[...]

1 persoon (en dan negeer ik het mechanisme voorkeurstemmen even uit) in Nederland heeft nu 37 zetels die hij mag verdelen. Normaal is dat aan de partij, niet aan een persoon.

Het is dus zeer zeker een concentratie van macht. Laat die vergelijkingen
Dit soort opmerkingen helpen niet binnen een discussie.

Ja, ik ben zelf ook links. Ja, PVV is ook mijn partij niet. Nee, ik zie Wilders geen succesvol verlopend politiek klimaat in Nederland neerzetten. Ja, ik ben van opinie dat Wilders de afgelopen jaren niet langer te tellen haatdragende uitlatingen heeft gedaan.

Maar een dusdanige claim gaat natuurlijk erg ver. Dit soort opmerkingen werken uiteindelijk enkel verdergaande polarisatie in de hand.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-11-2023 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:39
[...]

Omdat jij het geluk hebt dat je kunt werken en daarbij slim genoeg bent om dingen goed te regelen. Daarmee zit je al in een enorm bevoorrechte positie. Daarbij houd je echt niet meer geld over als je het individueel regelt. Uiteindelijk moet de hele verzekering toch betaald worden door degenen die premie betalen. Gemiddeld zal het daardoor individueel niet goedkoper zijn. En misschien voor het individu wel, maar daar staat dan ook weer iemand tegenover die door b.v. zijn gezondheid juist veel meer kwijt is.
En dat is nu net het hele idee van dat sociale stelsel, dat je het betaalbaar maakt voor iedereen en niet alleen voor degene die zo bevoorrecht zijn dat ze gewoon kunnen werken en b.v. geen gezondheidsklachten hebben.

[removed]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 15:58
Na de aansporingen van gisteravond heb ik net het PVV verkiezingsprogramma maar eens doorgenomen. En de enige reactie de het bij mij opwekte is te vatten in de smiley :') .

Wat een verzameling populistische oneliners die weinig tot geen relatie hebben met de realiteit. Het is dan ook geen verrassing dat dit niet is doorgerekend door het CBP, want dat kan helemaal niet.

Omtzigt zou zichzelf onsterfelijk belachelijk maken al hij met de PVV in zee gaat omdat forse delen van hun programma indruisen tegen de rechtstaat en de verdragsorganisaties waar Nederland deel van uitmaakt.

Wat een volkomen kansloos verhaal.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Sito schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:56:
We gaan het allemaal zien, maar in mijn ogen zijn de meeste (PVV) stemmers vooral korte-termijndenkers, terwijl we op dit moment juist lange-termijn oplossingen nodig hebben.

Voornamelijk op het gebied van klimaat, waarvan de PVV zegt: alle klimaatplannen gaan de shredder in. Als we niks doen aan het klimaat, en ja, dat geldt voor de hele wereld, dan hebben we over 100-150 jaar een hele nare wereld. Maar hè, dat geeft niet want dan leef ik toch niet meer, ik wil gewoon geen eigen risico betalen :+
Ik vind het zo jammer dat elke keer bepaalde Nederlanders weggezet worden als dom volk: "Hurdur, doe het alleen voor mezelf.". Er zijn genoeg mensen in Nederland die duurzaam simpelweg niet kunnen betalen. Deze mensen zijn al heel blij als ze gewoon kunnen werken, een keer per jaar op vakantie kunnen en een paar keer per jaar naar een all-you-can-eat gaan. Het is dan nogal wat om ze een probleem door hun strot te duwen die ze niet eens kunnen waarnemen. Waarbij ook nog eens wordt gesteld dat de invloed van Nederland op het totaalplaatje minimaal is. Die mensen moet je meekrijgen, want op deze manier vervreemd je die groep mensen steeds meer.

• dakka
  • Laatst online: 12-09 21:07
[...]

Dus dan wissel je van maatschappij, die premie die jij betaald heb gaan ze echt niet terug geven, die lachen hun broek aan flarden, je geeft ze gewoon gratis geld dan.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

gambieter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:58:
Voor de mensen die roepen dat Wilders een kans moet krijgen om te falen, kijk even wat er vorig jaar in het VK gebeurde toen leeghoofd Liz Truss en haar KamiKwasi minister van Financien 44 dagen regeerden.

Zo'n £75 miljard verdampt, inflatie schoot omhoog, banken trokken hypotheekboffertes in en de rente ging als een raket omhoog. Dat heeft veel mensen duizenden gekost en zal nog jaren doorklapperen.

Laat dat soort ideologische <censuur bleeps> maar in een gecontroleerde VR los ipv de werkelijkheid.
Is er een alternatief waarbij mensen (hier: vooral PVV-stemmers) tot inzicht komen dat het programma voornamelijk gebakken lucht is, maar dan zonder de schade die een praktijkvoorbeeld zou aanrichten? Ik ben bang van niet. Althans, nu niet omdat links er helaas in heeft gefaald een deel van de lagere klasse tot zich te binden.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:47
dr.lowtune schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:59:
[...]

De arbeider die nu geen eten kan kopen of zijn huur of zorg niet kan betalen interesseert het terecht helemaal niks hoe de wereld er over 150 jaar uit ziet. Die persoon heeft NU een probleem en wil NU een oplossing. Dat gaat er bij heel veel mensen hier gewoon niet in.
Links is ook veel te elitair geworden.

Hebben geen enkel gevoel meer met de armen in de samenleving. Kijken neer op de frikandellen etende arbeider. Ik ken er genoeg die elke maand nauwelijks rondkomen, dan denk je heel anders over klimaat, warmtepompen en subsidie voor een elektrische auto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:49:
[...]

Wat in een aantal moskeeën wordt gepredikt, dat vind ik pas extreem rechts.

Helaas knijpt links graag een oogje dicht als het gaat om de islam. Die ideologie zou je ook gemakkelijk kunnen zien als staatsgevaarlijk, "een gevaar voor de democratie", tegen vrouwenrechten, laat staan lhgbti.
Precies dat en daar hoor je partijen zoals GroenLinks en D66 niet over, deels uit angst. Want je kritisch laten over de islam kan je nog wel eens duur komen te staan wat eigenlijk al genoeg zegt. Als je er al wat over zegt word je als rechts neergezet door de links elite ...

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Op welke punten? Dit wordt nogal vaak geroepen maar nooit ondersteund.

Enige beweging naar links zie je zou kunnen noemen is acceptatie van Trans mensen. Maar dit is meer een beweging in de samenleving aan zich dan dat dit gepushed wordt door linkse politieke partijen.

Taalgebruik omtrent klimaat wordt iets harder maar dat komt omdat er veel te wijnig aan gedaan wordt en de tijd dringt, dit is niet een verschuiving van positie.

[ Voor 7% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 15:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:41
[...]

www.ikvertrek.nl ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Malfunctions schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:08:
Na de aansporingen van gisteravond heb ik net het PVV verkiezingsprogramma maar eens doorgenomen. En de enige reactie de het bij mij opwekte is te vatten in de smiley :') .
Haha, ik had gisteravond idd éxact hetzelfde :P

Zelfs op de middelbare school kom je niet weg met zo'n niet-onderbouwde woordenbrei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:31
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:08:
[...]

Hebben geen enkel gevoel meer met de armen in de samenleving. Kijken neer op de frikandellen etende arbeider. Ik ken er genoeg die elke maand nauwelijks rondkomen, dan denk je heel anders over klimaat, warmtepompen en subsidie voor een elektrische auto.
En het ironische is dat ze daarom juist beter 'links' kunnen stemmen. Maar laat deze groep er maar achter komen dat een extreem rechts kabinet ze geen centimeter verder helpt. De bestaanszekerheid van deze groep gaat alleen maar achteruit in een (extreem)rechts kabinet.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:56:
[...]

Ik zie geen gedoogconstructie plaatsvinden, de VVD zal dat niet accepteren, die vragen aan Wilders volle verantwoording of anders gaan ze niet akkoord. De vorige keer is dat niet goed bevallen voor nu de VVD dan. VVD kan nog altijd over links gaan als het mer Wilders klapt.
Wellicht in eerste instantie. En ik zie het Omtzigt ook zo doen. Laat PVV maar eerst aanmodderen. Tot die moeten toegeven dat ze zelfs met VVD, CDA, Ja21, forum, sgp nog geen coalitie kunnen fixen. Maar de VVD had de vorige keer geen trek in GL en PvdA apart, laat staan nu als gecombineerde partij. Of Rutte nu kopstuk is of Dilan. Daarin is geen verschil. De VVD matcht niet met PvdA / GL.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Och, als de PVDA/GL gisteren 76 zetels had behaald dan had de response geweest "Dit is democratie". Tenslotte....democratie telt zolang de uitslag in je straatje past.

• redwing
stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:03:
[...]

Nee hoor, ik draai niks om. De situatie is nou eenmaal zoals hij is.... ASML staat er al een tijdje, en het huidige woningtekort is ook niet in 3 maanden ontstaan. Dat ASML lokaal zijn steentje bijdraagt om de huizenmarkt op gang te krijgen kan ik alleen maar aanmoedigen. Ookal zijn het maar 500 woningen... het zijn er meer als 0.
Dan moet je toch eens de post lezen waarmee dit begon. Ik zeg nl. nergens dat ASML zijn steentje niet bijdraagt. Wel zeg ik dat er ook heel wat negatieve invloed op zijn omgeving heeft. Het is en blijft een groot bedrijf dat in de stad staat. Bedenk hierbij dat er bij ASML nu zo ongeveer de helft van de mensen werken als er in heel Veldhoven wonen :+

[removed]

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:08:
[...]

Is er een alternatief waarbij mensen (hier: vooral PVV-stemmers) tot inzicht komen dat het programma voornamelijk gebakken lucht is, maar dan zonder de schade die een praktijkvoorbeeld zou aanrichten? Ik ben bang van niet. Althans, nu niet omdat links er helaas in heeft gefaald een deel van de lagere klasse tot zich te binden.
De laatste 6 jaar Rutte?

... gecensureerd ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spijkerhoofd

Wat een verzameling populistische oneliners die weinig tot geen relatie hebben met de realiteit. Het is dan ook geen verrassing dat dit niet is doorgerekend door het CBS, want dat kan helemaal niet.

Omtzigt zou zichzelf onsterfelijk belachelijk maken al hij met de PVV in zee gaat omdat forse delen van hun programma indruisen tegen de rechtstaat en de verdragsorganisaties waar Nederland deel van uitmaakt.

Ik zie de PVV stemmers eigenlijk de grote verliezer van de verkiezingen. Weinig tot niks uit het PVV programma gaat gerealiseerd worden, en de internationale verdragen over immigratie maar ook klimaat kunnen ze niet zomaar wegwuiven. Er zal geen paal de grond ingaan als er geen forse vermindering van het stiksof plaats gaat vinden. PVV is wat mijn oma altijd zei, En En bestaat niet, het is altijd OF OF.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:36
dakka schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:05:
[...]

Ja best een goed concept, werkt perfect voor auto’s en ziektekosten bijvoorbeeld.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
[...]

Dat is het grote probleem de meeste mensen stemmen niet meer op links in de volksbuurten ik ben de enige geloof ik? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:06:
[...]

Rustig, het enige wat ik aangeef is dat er zeer duidelijke parallellen zijn met een historisch fenomeen. En dat is inderdaad walgelijk, maar het betekent nog niet dat het dezelfde uitkomst heeft.
Verder hebben we dit recentelijk ook in andere landen gezien. Trump, Johnson en nu Wilders.

Als jij sterke aanwijzingen heb dat die parallellen niet opgaan dan hoor ik ze graag.
Nee nee, je weet hoe goed wat je doet! Verwerpelijk om deze associatie te maken, wat meer nederigheid en respect voor de kiezers zou je passen.

Wilders, Trump etc omdat het niet JOUW visie is betekent niet het einde van de beschaving, get a grip!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
psychodude schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:07:
[...]

Dit soort opmerkingen helpen niet binnen een discussie.
Toch zit er wel een kern van waarheid in. In 1933 heerste er (na de Eerste Wereldoorlog en de grote depressie) een vergelijkbaar crisisklimaat met nu.

Het grote verschil alleen is dat je in 1933 een 'perfect storm' had. Crisis, maar ook een gevaarlijke gek die naast gevaarlijk ook nog eens invloedrijk, charismatisch en slim was, en die dus heel veel mensen vrij snel achter zich kon krijgen.

We mogen eigenlijk van geluk spreken dat we nu met Wilders, Trump en Johnson opgezadeld hebben gezeten.

Iemand als Orban of Erdogan vind ik zelf veel zorgwekkender.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 23-11-2023 11:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:09

B64

[...]

Volgens mij ging het over bijstand, niet over arbeidsongeschiktheid.

Los daarvan: probeer als 'loonslaaf' eens bij een commerciele aanbieder een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten: dat is werkelijk niet te betalen. Je kunt helemaal niet 'bepalen wat je verzekert tegen welke prijs', het is simpelweg slikken of stikken. Precies de reden dat de gemiddelde ZZP'er zich zo'n verzekering helemaal niet kan veroorloven.

En daarnaast: er zijn zat mensen die door een al dan niet aangeboren afwijking helemaal nooit aan het werk raken. Die hebben ook gewoon recht op een menswaardig bestaan.

Het voordeel van collectieve sociale voorzieningen is juist dat we als samenleving voor elkaar kunnen zorgen. Er zijn hier volgens mij verdomd weinig mensen die in armoede leven omdat ze zo ontiegelijk veel sociale premies moeten betalen.

• psychodude

Wat een verzameling populistische oneliners die weinig tot geen relatie hebben met de realiteit. Het is dan ook geen verrassing dat dit niet is doorgerekend door het CBS, want dat kan helemaal niet.

Eens, als gisteren ook aangegeven.

Het sterkste wat Omtzigt kan doen, is aansturen op nieuwe verkiezingen.

Dit geeft hem de nodige tijd om zijn eigen plannen verder te concretiseren. Zorgt ervoor dat hij niet als wispelturig gezien wordt door eerst te stellen dat het programma van de PVV niet compatibel is met NSC, maar als puntje bij paaltje komt, toch met ze in zee gaat.

Ook andere mogelijke opties voor een coalitie met links zullen voor NSC en VVD betekenen flink wat water bij de wijn, als ook voor de andere kant. Waardoor het vermoedelijk weer tot een coalitie komt die het geen 4 jaar gaat volhouden. En ook dit voor NSC nadelig zal zijn. Want ze zijn dan deel geweest van het probleem.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:07:
[...]

Maar het partijbeleid wordt toch (democratisch!) bepaald door de leden?

Dat kan nu eenmaal niet als een partij maar 1 lid heeft. Hoe kan een partij met 1 lid dan 37 volksvertegenwoordigers hebben die in naam van die partij stemmen?
Leden kunnen stemmen zoals ze zelf willen. In alle partijen is het gebruikelijk dat ze als partij stemmen, maar dat is geenszins verplicht en gebeurt ook niet altijd.

Als een lid het niet eens is met de partij kan hij/zij ook gewoon opstappen, met behoud van zetel.

Dat partijprogramma is alleen maar een verkiezingsdingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing

Maar dat is toch altijd al bij Wilders geweest? Hij kan soms best goede dingen zeggen (en ook heel foute), maar uiteindelijk gaat het om de oplossingen, en die heeft hij gewoon geen.

[removed]

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:53
Brazos schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:07:
[...]

Denk niet dat de uitkeringen te hoog zijn, en de belasting speelt een rol maar verklaart niet alles.

Arbeid is gewoon zwaar onderbetaald in Nederland. Nederlandse handjes zijn zo goedkoop dat ze niet meer aan te slepen zijn.
Ik vrees dat mijn CEO en die van menig andere multinational daar toch echt anders over denken. Alles wat we naar Polen, Hongarije, maar ook Spanje en Portugal verplaatsen is een zeer significante besparing op personeelskosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:24
JeroenNietDoen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:10:
Och, als de PVDA/GL gisteren 76 zetels had behaald dan had de response geweest "Dit is democratie". Tenslotte....democratie telt zolang de uitslag in je straatje past.
Nee hoor. Dit is de puurste vorm van democratie: iedereen heeft dezelfde stem, ondanks dat sommigen niet geïnformeerd zijn, of juist beïnvloed zijn door de bekende fabelfuik. Feit is natuurlijk wel dat er nu voor een partij gekozen is dit polariseert, racistische uitspraken heeft gedaan en zaken wil bewerkstelligen die tegen Nederlandse en Europese verdragen zijn. Je zou er maar op stemmen...

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:11:
[...]

Wilders, Trump etc omdat het niet JOUW visie is betekent niet het einde van de beschaving, get a grip!
Of, natuurlijk, we noemen een man een man en een paard een paard. En 'het moet toch benoemd kunnen worden'? Of is wegkijken nu wel de bedoeling?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:11:
[...]

Nee nee, je weet hoe goed wat je doet! Verwerpelijk om deze associatie te maken, wat meer nederigheid en respect voor de kiezers zou je passen.

Als je de hystorische feiten niet kent zul je geen paralellen zien, ik zie ze wel, namelijk net als in 1933 is er een minderheid die als zondebok word aangemerkt. Einde van de beschaving zullen we niet zien, ergo, er zal niks veranderen voor de meeste onder Wilders 1. Zijn gehele partijprogramma valt niet uit te voeren dus de PVV stemmer zal vooral teleurgesteld worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:00
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:30:
[...]

Problemen oplossen is toch veel belangrijker, volgens mij is dat de grootste les van deze uitslag.
Kijk nou eens niet vanuit ideologie, maar los die problemen eens op voor de < middenklasse.
Maak nou eens niet de fout om die PVV-stemmers te bagatelliseren, dan komen ze op 50+ volgende keer.
Ik weet niet welke debatten je hebt gezien, maar die van de laatste dagen, daar werd door PvdA/GL, D66 én de SP consequent herhaald dat er grote problemen zijn op de woningmarkt en met het Nederlands immigratiebeleid.

Het enige verschil t.o.v. de PVV, Van Haga en FVD, is dat men er met nuance naar kijkt en vaststelt dat het niet alleen de asielzoekers uit moslimlanden zijn die het probleem vormen, maar dat zij juist de minste van de zorgen zijn, wat absolute aantallen betreft.

De PVV zaagt alleen maar door over statushouders met voorrang, volledig er aan voorbij gaande dat expatregelingen, goedkope krachten in de landbouw en vleesindustrie en de marktwerking in de woningbouw, een vele malen grotere factor zijn.

Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat de PVV oplossingsgericht ageert? Het enige wat gedaan wordt is een probleem platslaan voor eigen politiek gewin, zodat men er niet op kan worden aangevallen jarenlang de VVD zowel impliciet als expliciet gesteund te hebben, en dus deel te zijn van het probleem.

Dus voordat men klaag over eventuele bagatellisering, wordt het tijd dat men zich eens goed in de spiegel aankijkt of de beoogde effecten van het eigen stemgedrag gehaald zijn, of dat men wellicht toch echt de eigen glazen heeft ingegooid. Wat dat betreft gun ik Nederland nu wel even een coalitie met de PVV, misschien krijgen we dan eindelijk een wat verhelderde blik op de zaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
De coalitie geeft meer dan 20 miljard euro per jaar uit aan immigratie en asiel moet je kijken hoeveel geld er vrijkomt voor het eigen volk als je de migratie gaat indammen. Op zulke grote schaal vluchtelingen opvangen kan gewoon niet meer. Er moet nu wat gaan gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Wisselen wordt een heel stuk lastiger als je al onderliggende gezondheidsproblemen hebt.

Probeer dan nog maar eens ergens iets af te sluiten.
Je zit echt in je eigen bubbel, waarin hopelijk alles goed gaat en tegenslagen gewoon afgekocht kunnen worden.

Zelf verzekeren gaat echt no way goedkoper zijn dan een sociaal stelsel. De kracht zit juist in grote getallen, en schaalgrootte. Niet in ieder bij een eigen (winstgevende, en dus geld kostende) private partij voor een AOV.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

boesOne schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:53:
Ja, je werkt in principe voor je geld, maar je gaat voorbij aan allerlei drama's die mensen kunnen overkomen qua gezondheid, psychische problematiek en andere omstandigheden. Om deze groep dan nog eens ''pijn'' te gaan doen getuigd imho van wantrouwen. En op wantrouwen baseer je geen goed beleid.
Sowieso kost het meer geld om bijstandsfraude te bestrijden dan dat het oplevert, dus wantrouwen kost geld. Kan beter gewoon accepteren dat een klein deel van de bevolking *wel* misbruik maakt van de regeling dan dat je belachelijk veel extra geld uitgeeft om dat keihard aan te pakken uit een soort rechtvaardigheidsgevoel.

Je kent het wel, 50 miljoen uitgeven aan tientallen arbeidsconsultatiebureautjes & opsporingsambtenaren om 100 mensen aan het werk te zetten.

Dit dus.

• stylezzz
  • Laatst online: 19:07
redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:11:
[...]

Dan moet je toch eens de post lezen waarmee dit begon. Ik zeg nl. nergens dat ASML zijn steentje niet bijdraagt. Wel zeg ik dat er ook heel wat negatieve invloed op zijn omgeving heeft. Het is en blijft een groot bedrijf dat in de stad staat. Bedenk hierbij dat er bij ASML nu zo ongeveer de helft van de mensen werken als er in heel Veldhoven wonen :+
Maar wat stel je dan voor? Hadden we ASML 10 jaar terug een halt moeten toeroepen en ze vriendelijk verzocht in verweggistan hun bedrijf voort te zetten zodat regio eindhoven minder belast werd? Lijkt me ook niet wenselijk?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:57:
[...]

1 persoon (en dan negeer ik het mechanisme voorkeurstemmen even uit) in Nederland heeft nu 37 zetels die hij mag verdelen. Normaal is dat aan de partij, niet aan een persoon.

Het is dus zeer zeker een concentratie van macht. Laat die vergelijkingen
Wtf

En dan ben ik echt geen grote Wilders fan maar laten we dit alsjeblieft niet doen op Tweakers

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-11-2023 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Er is een gebrek aan goede links conservatieve partijen. Ik denk dat dat een betere bewoording is in deze.

De verschuiving naar rechts conservatief, gaat het voor die frikandellen etende arbeider onder de streep helemaal niet beter maken. Er worden wel veel mooie praatjes gemaakt vanuit deze hoek. Maar wanneer het er op aankomt, gaat het realiseerbare binnen de programma's overwegend ten goede zijn van de al meer vermogende mens in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
rutgergron schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:14:
De coalitie geeft meer dan 20 miljard euro per jaar uit aan immigratie en asiel moet je kijken hoeveel geld er vrijkomt voor het eigen volk als je de migratie gaat indammen. Op zulke grote schaal vluchtelingen opvangen kan gewoon niet meer. Er moet nu wat gaan gebeuren.
Wat stel je dan voor? Die mensen laten verrotten in hun eigen land waar ellende is? Wij zijn toch beter dan dat? Het hele idee van 'mijn land jouw land' is zo achterhaald, een gedachte die misschien goed werkte bij de neaderthaler, maar ik had gehoopt dat men wel wat socialer geworden zou zijn. Maar gelukkig krijgen de bejaarden het goed onder Wilders :*)

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

B64 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:12:
[...]

Volgens mij ging het over bijstand, niet over arbeidsongeschiktheid.

Los daarvan: probeer als 'loonslaaf' eens bij een commerciele aanbieder een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten: dat is werkelijk niet te betalen. Je kunt helemaal niet 'bepalen wat je verzekert tegen welke prijs', het is simpelweg slikken of stikken. Precies de reden dat de gemiddelde ZZP'er zich zo'n verzekering helemaal niet kan veroorloven.

En daarnaast: er zijn zat mensen die door een al dan niet aangeboren afwijking helemaal nooit aan het werk raken. Die hebben ook gewoon recht op een menswaardig bestaan.

Het voordeel van collectieve sociale voorzieningen is juist dat we als samenleving voor elkaar kunnen zorgen. Er zijn hier volgens mij verdomd weinig mensen die in armoede leven omdat ze zo ontiegelijk veel sociale premies moeten betalen.
Ja en daar ageer ik dus tegen. Ik wil helemaal niet voor andere betalen. Als je al mijn premies van mijn inkomen af zou halen zou ik prima alles zelf willen en kunnen regelen. Alleen heb ik die keuze niet. Dus ik stem voor een partij die dat zo veel mogelijk uitkleed. Ik wil helemaal niet voor anderen zorgen. Dat doen ze maar lekker zelf.

• Oilman
alex3305 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:08:
[...]

Ik vind het zo jammer dat elke keer bepaalde Nederlanders weggezet worden als dom volk: "Hurdur, doe het alleen voor mezelf.". Er zijn genoeg mensen in Nederland die duurzaam simpelweg niet kunnen betalen. Deze mensen zijn al heel blij als ze gewoon kunnen werken, een keer per jaar op vakantie kunnen en een paar keer per jaar naar een all-you-can-eat gaan. Het is dan nogal wat om ze een probleem door hun strot te duwen die ze niet eens kunnen waarnemen. Waarbij ook nog eens wordt gesteld dat de invloed van Nederland op het totaalplaatje minimaal is. Die mensen moet je meekrijgen, want op deze manier vervreemd je die groep mensen steeds meer.
En hoe wil je die mensen dan mee krijgen? 4x per jaar gratis naar de all-you-can-eat?

Als je zegt dat het allemaal anders moet, dan ben ik ook wel benieuwd naar de oplossingen.

• JEightyFive
spijkerhoofd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:11:
[...]

PVV is wat mijn oma altijd zei, En En bestaat niet, het is altijd OF OF.
Geen PVV stemmer maar dat heb ik altijd met die idealistische praatjes van links.
Je kan op dit beperkte stukje aardkloot niet de hele wereld opvangen en voldoende huizen bouwen en natuur behouden of zelfs meer natuur willen en zonne- en windmolenparken (op land) neerplempen en, en, en. Er zullen keuzes gemaakt moeten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:16:
[...]

Ja en daar ageer ik dus tegen. Ik wil helemaal niet voor andere betalen. Als je al mijn premies van mijn inkomen af zou halen zou ik prima alles zelf willen en kunnen regelen. Alleen heb ik die keuze niet.
Dan moet je naar de USA verhuizen.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:17:
[...]

Ja of Nederland veranderen. En daar zijn we nu mee bezig.

[ Voor 7% gewijzigd door 911GT2 op 23-11-2023 11:18 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Richh
[...]

En dan is het aan politici om uit te leggen:
  • Dat een goed geisoleerde woning, je elke maand bakken met geld scheelt.
  • Dat een warmtepomp zo'n 3 tot 5 keer minder energie verbruikt om tot hetzelfde warmteniveau te komen. Dat verlaagt je energierekening.
  • Dat het verwijderen van de gasleiding uit je woning, bakken aan vastrecht scheelt. Ook dat verlaagt de energierekening.
  • Dat een elektrische auto ervoor zorgt dat we geen olie uit het Midden-Oosten hoeven te importeren, waar een kartel de prijzen bepaald en dit ten alle tijden zal blijven verhogen als de economie het toelaat.
Dat zijn uiteindelijk dingen die structureel lasten verlagen voor iedereen.

Het programma van Wilders verlaagt de BTW op voedsel. Daarvoor moet de belastingdienst eerst 3 jaar de IT-systemen herschrijven, dus in die tijd gebeurd er al niks. Ondertussen kost het miljarden, dus het middeninkomen wordt nog harder belast. Vervolgens blijkt dat door inflatie de producten zelf gewoon duurder worden.

Kan je het 'neerkijken' noemen, maar dit is klaarblijkelijk gewoon te ingewikkeld vor 25% van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:17:
Of de USA hierheen halen; met een eigen Trump in de vorm van Wilders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:52

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:18:
[...]

• Dat een warmtepomp zo'n 3 tot 5 keer minder energie verbruikt om tot hetzelfde warmteniveau te komen. Dat verlaagt je energierekening.
  • Dat het verwijderen van de gasleiding uit je woning, bakken aan vastrecht scheelt. Ook dat verlaagt de energierekening.
  • Dat een elektrische auto ervoor zorgt dat we geen gas uit het Midden-Oosten hoeven te importeren, waar een kartel de prijzen bepaald en dit ten alle tijden zal blijven verhogen als de economie het toelaat.
Klopt, maar dat gaat niet met een huurwoning, zeker niet als ze dan ook niet de huur mogen verhogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

• Dat een elektrische auto ervoor zorgt dat we geen gas uit het Midden-Oosten hoeven te importeren, waar een kartel de prijzen bepaald en dit ten alle tijden zal blijven verhogen als de economie het toelaat.
Als je maandelijks na je vaste lasten 100-250 euro per maand overhoudt hoe ga je dit doen? Of als je huisbaas (gewoon een coöperatie hé) pas in 2040 je huis gaat renoveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oilman
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:18:
[...]

Ja of Nederland veranderen.
Inderdaad, zodat mensen hier ook maar eens gewoon 2 banen moeten nemen om rond te kunnen komen. Als je dan de verkeerde afslag eens neemt, kan je tenminste echt genieten hoe goed je het hebt als je al die paupers ziet lijden in een achterbuurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59

ST10©DE

Dus.............

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:18:
[...]

Ja of Nederland veranderen. En daar zijn we nu mee bezig.
Een heel land veranderen omdat 1 persoon het zo wil?

Overigens vind ik je standpunt omtrent gehandicapten behoorlijk extreem.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
[...]

Het programma van Wilders verlaagt de BTW op voedsel. Daarvoor moet de belastingdienst eerst 3 jaar de IT-systemen herschrijven, dus in die tijd gebeurd er al niks. Ondertussen kost het miljarden, dus het middeninkomen wordt nog harder belast. Vervolgens blijkt dat door inflatie de producten zelf gewoon duurder worden.

Kan je het 'neerkijken' noemen, maar dit is klaarblijkelijk gewoon te ingewikkeld vor 25% van Nederland.
Complexe problemen vragen om complexe oplossingen, maar complex is niet lekker en willen we niet, dus kiezen we voor iemand die zegt dat ik geen BTW meer hoef te betalen.

Hoe dan?

Dat is niet zijn zorg, de zetels zijn binnen. Schan-da-lig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
[...]
Dat zijn dingen die over 10 jaar lasten verlagen, maar nu investeringen kosten. En alleen te doen zijn als je een koophuis hebt met een eigen voordeur aan de straat, niet als je in een sociaal huurflatje woont met een benzine-occasion van 15 jaar oud.

Dan is het heel leuk en aardig dat we allemaal elektrisch moeten gaan rijden en warmtepompen moeten ophangen, maar voor die laatste groep is het al moeilijk genoeg om een volle tank te betalen zodat ze naar hun werk kunnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:12
[...]

Ja en daar ageer ik dus tegen. Ik wil helemaal niet voor andere betalen. Als je al mijn premies van mijn inkomen af zou halen zou ik prima alles zelf willen en kunnen regelen. Alleen heb ik die keuze niet. Dus ik stem voor een partij die dat zo veel mogelijk uitkleed. Ik wil helemaal niet voor anderen zorgen. Dat doen ze maar lekker zelf.
Fijne kijk op de wereld. Je komt over als een ongevoelige, compassieloze hork. Wat wil je met je posts bereiken? Je komt niet verder dan statements over "ikke, ikke en de rest kan stikken". Hopelijk ben je in het echte leven een prettigere persoon.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:47
Orangelights23 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:16:
[...]

Wat stel je dan voor? Die mensen laten verrotten in hun eigen land waar ellende is? Wij zijn toch beter dan dat? Het hele idee van 'mijn land jouw land' is zo achterhaald,
*knip*, hou het netjes.

[ Voor 23% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 13:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Waarom heb je dan een verzekering afgesloten? Je financiert zo via je verzekeringsmaatschappij de onkosten van anderen. Als je het echt zelf wil doen, moet je zelf geld opzij zetten. Is dat duurder? Oh, is het toch makkelijker en goedkoper om het samen te doen?

Je reacties hier zijn echt buitengewoon kortzichtig en ongeïnformeerd. Je lijkt zo veel aan jezelf te denken dat je niet eens door hebt dat anderen jouw levensstijl mogelijk maken. Ik hoop dat dat geen afspiegeling is van je normale persoonlijkheid. Ik denk dat je jezelf én anderen hier een plezier doet door wat minder te reageren.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 19:29
Goed bekomen van de schrik, gelukkig moet er geformeert worden. Populisten die daadwerkelijk beleid moeten maken.... Ben benieuwd naar de zorgplannen

Lees her en der interviews met PVV stemmers die dat nooit eerder hadden gedaan:

Mij valt op dat ik vaak hoor dat ze zich door 7 oktober en de reactie van Nederlanders met migratieachtergrond hierop hebben bedacht.

Nu ben ik ook best geschrokken van de hoeveelheid pro hamas/palestijnen lui en het enorme anti-semitisme (ook al vind ik de reactie van israel inmiddels ook gewoon misdadig) maar om daarvoor PVV te stemmen gaat mij te ver.

Maar ergens snap ik dat al die pro palestijnen protesten in ons land en omliggende landen, waar er zelfs met Talibanvlaggen gezwaaid werd veel mensen wel angstig maken en beinvloedbaar op daardoor op Anti Islam Wilders te gaan stemmen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

[...]

Ik wil helemaal niet voor andere betalen. Ik wil helemaal niet voor anderen zorgen. Dat doen ze maar lekker zelf.
Kijk. Op deze manier heb je geen maatschappij. Het is dan ieder voor zich. Dat is een keus, maar deze kijk is leuk als je jong en gezond bent, maar wordt al snel minder zodra er iets mis gaat in je leven. Dan ga jij als last gezien worden en stik je er maar in.

Ik denk dat het grosso modo prettiger is voor iedereen als we wel met zijn allen de zaken hier voor iedereen regelen. Je leeft niet op een eiland.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:20:
[...]

Klopt, maar dat gaat niet met een huurwoning, zeker niet als ze dan ook niet de huur mogen verhogen.
Dat kan prima, dáár is het klimaatfonds voor bedoeld. Er zijn miljarden beschikbaar om júíst de woningen van lage inkomens, energiezuinig te maken.

Helaas is het eerste deel van het klimaatfonds nu gereserveerd om voor slechts 1 jaar, de benzineprijs met enkele eurocenten te verlagen. Die euro's gaan letterlijk naar Qatar, in plaats van naar het eigen volk.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:00

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Joosie200 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:04:
(...)

GL/PvdA snapt niet dat Jan Modaal geen geld/tijd/zin heeft in verplichte verduurzaming en dat cbp berekeningen het beste landen voor Jan Modaal boeit hem niks. Die is klaar met het eigen risico, de idiote hoge doorbelasting op energie en de vastgelopen woningmarkt voor de eigen kinderen en kleinkinderen. Wie wil in woord het ER afschaffen, bouwen, bouwen, bouwen en lagere belastingen? Wilders voorop. Dat er meer partijen zo denken staat in de verkiezingsprogramma's. Maar niemand leest dat, net zoals je met CBP doorrekeningen geen stemmen wint.
Dan zou je eigenlijk geen stem moeten krijgen, als je het niet serieus neemt. We zijn aan het lenen van onze kinderen en schuiven onze problemen door terwijl we ze op hetzelfde moment steeds groter/erger maken. Ik begrijp heus wat je zegt en snap dat er mensen zijn die geen zin hebben om na te denken maar stem dan gewoon niet, alsjeblieft.

We hebben het er zelf naar gemaakt dat het zorgsysteem er nu zo uitziet, we hebben het er zelf naar gemaakt dat het klimaat nu extra ondersteuning nodig heeft. We hebben jarenlang lekker geprofiteerd van goedkope benzine, goedkope import vanuit china, vervangen in plaats van repareren, verduurzamen was allemaal linkse onzin, maar nu het water ons aan de nek staat is men 'klaar' met die linkse onzin? De rethoriek is steeds hetzelfde, klimaat is onzin, we worden overspoeld met migranten en europa brengt ons niks goed. Maar ondertussen willen we wel lekker die omzet beuren van handel met de andere EU landen, zijn we maar wat blij dat we 's nachts nog op de SEH terecht kunnen dankzij Mohammed de chirurg en vinden we die extra importbelasting vanuit China maar stom.

"You can't eat your cake and have it too".

Je kan zeiken over het eigen risico, maar het geld moet linksom of rechtsom toch binnenkomen, danwel via belasting danwel via wat anders. Als je de zorg te duur vind, had je het misschien niet moeten willen laten privatiseren zodat mensen het systeem gingen uitknijpen en er talloze bedrijven bij kwamen die ook allemaal winst willen maken. Zelfde met openbaar vervoer waarbij wat ooit een staatsbedrijf was nu geld moet gaan bieden om lijnen te mogen gebruiken die anders naar een buitenlandse partij gaan zodat het geld wegstroomt naar het buitenland. Als je de belasting op energie kut vind, had je misschien jaren eerder moeten beseffen, toen het nog betaalbaar was, dat je er ook toen zuiniger mee had moeten omspringen. Vastgelopen woningmarkt? Misschien hadden we eerder moeten beseffen dat huizen geen vermogensbelegging moeten mogen worden en dat je voor 2 villa's wel 5 of 6 normale woningen kunt bouwen.

We hebben het allemaal collectief aan onszelf te danken. We hebben het er te dik van genomen toen we allemaal dachten dat het niet op kon, en nu komen de magere jaren eraan waarbij profeet wilders ons belooft dat hij het tij wel even kan keren in de komende 4 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 23-11-2023 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 61% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 13:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
Extreem links? Nee joh. Het gaat erom dat we met z'n allen op de wereld leven en we best voor elkaar mogen zorgen - en dat vanuit beide kanten eisen en wensen gesteld worden. Heeft helemaal niets met links of rechts te maken.

En altijd grappig als je deze mening hebt, dan moet je gelijk je huis openstellen. Toevallig heb ik dat gedaan voor een paar vluchtelingen uit Oekraïne, die hebben in één van mijn appartementjes in Zweden gezeten voor een paar maanden. Paste prima inderdaad!

[ Voor 13% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 13:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
Ik ben heel benieuwd hoe jij zou reageren als jij over 5 jaar zelf in een rolstoel zou komen te zitten.

Oh, nu heb je een huis met een trap. Wat jammer nou... Maar euh, zelfredzaamheid toch?

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:21:
[...]

Waarom heb je dan een verzekering afgesloten? Je financiert zo via je verzekeringsmaatschappij de onkosten van anderen. Als je het echt zelf wil doen, moet je zelf geld opzij zetten. Is dat duurder? Oh, is het toch makkelijker en goedkoper om het samen te doen?
Dan moet ik er vermogensbelasting over betalen. Helaas. Als ik dat zou kunnen zou ik het doen.

• redwing
stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:14:
[...]

Maar wat stel je dan voor? Hadden we ASML 10 jaar terug een halt moeten toeroepen en ze vriendelijk verzocht in verweggistan hun bedrijf voort te zetten zodat regio eindhoven minder belast werd? Lijkt me ook niet wenselijk?
Daar gaat het toch helemaal niet om? Punt is en blijft dat ze toch echt overlast geven in de omgeving. Ik vind het prima dat ze hier zitten, uiteindelijk moeten ze ergens zitten en zal er altijd overlast zijn.

[removed]

• PolarBear
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 11:21:
[...]

Dat kan prima, dáár is het klimaatfonds voor bedoeld. Er zijn miljarden beschikbaar om júíst de woningen van lage inkomens, energiezuinig te maken.

Helaas is het eerste deel van het klimaatfonds nu gereserveerd om voor slechts 1 jaar, de benzineprijs met enkele eurocenten te verlagen. Die euro's gaan letterlijk naar Qatar, in plaats van naar het eigen volk.
Er is niets uit het klimaatfonds naar de benzineprijs gestuurd (dat was het innovatiefonds). En als jij in het oosten of noorden van het land woont (om maar iets te noemen) en van je auto afhankelijk bent om naar je werk te gaan is het weldegelijk naar het eigen volk.

• JEightyFive
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 46% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 13:35 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.