• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:51
ZieMaar! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:16:
[...]

Maar het grote electoraat van NSC, PVV en BBB zou voor de eigen portemonnee (en de toekomst van hun kinderen) toch veel beter af zijn bij een links beleid?
Links zeker met (über-proleet) Timmermans, slaagt er al jaren niet in om die boodschap over te brengen.
De problemen stapelen zich ondertussen hard op rondom de midden en onder-klassen.

Iedereen die niet in de NPO bubbel leeft zag dit al van verre aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46

911GT2

en blazen maar!

GrooV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:04:
[...]

ASML zit in Veldhoven niet Eindhoven... Eindhoven heeft ASML niet nodig om een Engelse stad te worden hoor, zitten zat bedrijven waar de voertaal Engels is
Heb je wel eens gekeken waar veldhoven ligt TOV Eindhoven en met name waar ASML zit TOV bijvoorbeeld High tech campus Eindhoven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Fornoo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:56:
Dan krijg je dus een voedingsbodem voor figuren als Wilders. In plaats van te erkennen dat de ongelijkheid stijgt, wordt er geclaimd dat niemand het vuile werk meer wil doen.
Deze analyze geloof ik niet en is bewezen onjuist. Nederland staat bovenaan in de nivelleringslijst van de Europese landen. Waarom is er dan armoede? Het probleem is het systeem van belastingen en toeslagen. Als je de weg niet kent of gebruikt, val je terug. Het is idioot dat je overal moet schrapen om een minimaal inkomen te hebben. Die toeslagen houden een enorme groep aan ambtenaren in het leven want men is bang voor een tweede Bulgarenfraude (nou ja, die bleek uiteindelijk ook heel klein: 4 milj. op 8 miljard. aan toeslagen). De angst om geld iets verkeerd terecht te laten komen, dit is al Wokisme, zorgt ervoor het systeem enorm complex en onbegrijpelijk is.

Er zijn tientalle oorzaken te noemen.
  • Timmermans die schreeuwt dat je op links moet stemmen anders wint rechts - dit is gewoon uitlokken van een tegenreactie
  • De peilingen die gewoon de verkiezingen hebben beïnvloed, en de media die links naar boven aan het praten waren. - waarom krijgt Marijnesen zoveel zendtijd met 6 zetels? CDA en PvdD heb ik minder gehoord.
  • VVD die laatste 6 jaar niets meer met Rutte verder had moeten gaan en de grote topics echt had moeten aanpakken - hierdoor is NSC ontstaan
  • D66 die zich in het stikstofdebat heeft overschreeuwd met 50% reductie - de BBB kreeg hierdoor voet aan de grond en effectief gebeurt er de komende jaren niets
  • Update: deze is persoonlijk: Een Timmermans die met zijn postuur moet opkomen voor mensen die eind van de maand geen eten hebben komt bij mij niet geloofwaardig over ...
De polarisering zorgt ervoor dat we steeds meer dit soort actie - reactie stemmers krijgen, we noemen het strategisch. PVV moet twee partijen minimaal aan boord krijgen dus de extreme standpunten die Moslims zullen beschadigen, komen er niet. Dan komt er ook geen grote stap naar rechts want sociale standpunten van de PVV hebben ook overeenkomsten met GL-PVDA en zelfs de SP. De soep wordt nooit ...

[ Voor 5% gewijzigd door hamsteg op 23-11-2023 10:24 . Reden: Update: postuur Timmermans ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Fly-guy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:15:
[...]

Als 1,2 ton genoeg is, waarom dan niet het wachtgeld opzeggen als je vrijwillig "ontslag" neemt? Ongeacht wat ik daar zelf van vind, is dat wel wat er leeft en wat voer is voor kritiek.

Zoals ik al zei, image telt. Een VVD lijsttrekker zal minder snel afgerekend worden op het salaris dan een linkse lijsttrekker. Is dat logisch? Misschien niet, maar dat is wel hoe het gaat.

Je kan er niet mee eens zijn, maar politiek is (steeds meer) een verhaal van plaatjes en het linkse plaatje is gewoon verkeerd en is dat de laatste jaren constant geweest.

Zolang links daar niet snapt of omarmt, zul je steeds dezelfde resultaten zien.

Image is alles (helaas).
Waarom zou hij het gratis moeten doen? 8)7 Alle andere lijsttrekkers kregen ook gewoon hun salaris en iedereen die nu de kamer moet verlaten krijgt ook gewoon wachtgeld. Net zoals PVV'ers dat de afgelopen jaren kregen.

En wat hij met z'n geld doet moet hij zelf weten
hamsteg schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:20:
[...]

Deze analyze geloof ik niet en is bewezen onjuist. Nederland staat bovenaan in de nivelleringslijst van de Europese landen. Waarom is er dan armoede? Het probleem is het systeem van belastingen en toeslagen. Als je de weg niet kent of gebruikt, val je terug. Het is idioot dat je overal moet schrapen om een minimaal inkomen te hebben. Die toeslagen houden een enorme groep aan ambtenaren in het leven want men is bang voor een tweede Bulgarenfraude (nou ja, die bleek uiteindelijk ook heel klein: 4 milj. op 8 miljard. aan toeslagen). De angst om geld iets verkeerd terecht te laten komen, dit is al Wokisme, zorgt ervoor het systeem enorm complex en onbegrijpelijk is.

Er zijn tientalle oorzaken te noemen.
  • Timmermans die schreeuwt dat je op links moet stemmen anders wint rechts - dit is gewoon uitlokken van een tegenreactie
  • De peilingen die gewoon de verkiezingen hebben beïnvloed, en de media die links naar boven aan het praten waren. - waarom krijgt MArijnesen zoveel zendtijd met 6
  • VVD die laatste 6 jaar niets meer met Rutte verder had moeten gaan en de grote topics echt had moeten aanpakken - hierdoor is NSC ontstaan
  • D66 die zich in het stikstofdebat heeft overschreeuwd met 50% reductie - de BBB kreeg hierdoor voet aan de grond en effectief gebeurt er de komende jaren niets
De polarisering zorgt ervoor dat we steeds meer dit soort actie - reactie stemmers krijgen, we noemen het strategisch. PVV moet twee partijen minimaal aan boord krijgen dus de extreme standpunten die Moslims zullen beschadigen, komen er niet. Dan komt er ook geen grote stap naar rechts want sociale standpunten van de PVV hebben ook overeenkomsten met GL-PVDA en zelfs de SP. De soep wordt nooit ...
Wokisme? Is dat Aziaten binnen laten die hier de horeca overnemen met wok restaurants?

[ Voor 48% gewijzigd door GrooV op 23-11-2023 10:22 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Joosie200 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:14:
[...]

De grootste partij =/= behoort automatisch in de regering te belanden of de premier te leveren. Dat wat 2,5 miljoenen kiezers zich kunnen vinden in de PVV geeft die partij geen overwicht of voorrangspositie om de regering samen te stellen. In Nederland gaan we nog altijd uit van 76 of meer zetels is voldoende voor een kabinet/coalitie. Dan kan dus ook een partij met 37 zetels in de oppositiebanken belanden. PvdA was ooit eens de grootste en toch besloten VVD en CDA te formeren. Was geloof ik met Den Uyl in de jaren 70. Dat is geen kiezersbedrog want simpelweg de grootste zijn garandeert niks.
Mee eens, maar het blijft wel ongebruikelijk. Het lijkt mij goed dat we eerst eens kijken hoe je met de PVV een coalitie vormt (en het zou mij niet verbazen als dat kabinet heel snel op zn bek zou gaan.)
Maar dat sluit een coalitie zonder PVV niet uit als formaties stuk lopen.

De grote vraag blijft waar Wilders sloten water bij de wijn gaat doen om partners te zoeken voor een coalitie.
Andere partijen is altijd kiezersbedrog verweten, omdat ze concessies deden. Dat zal nu niet anders gaan.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:19:
[...]

Ik krijg niet het gevoel alsof er zover wordt nagedacht. "Hij zegt wat ik wil horen, dat wordt 'm", "Geen VVD meer, dus kies ik een partij die VVD-beleid voert met een migratie-sausje" of "ja, die Timmermans is niets, dus dan maar Wilders"
Maar dit is ook de waarheid, alleen wil links het niet geloven/horen.

Ze denken echt dat data, berekeningen, prognoses mensen gaan overhalen om voor ze te stemmen.
En dat lukt ook wel in bepaalde mate, maar niet genoeg.
Ze onderschatten de reden waarom veel mensen stemmen op wie ze stemmen en de keuze in lijsttrekkers laat elke keer zien dat ze dat blijven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:32:
[...]

We redden het echt wel zonder migranten hoor. Dat is het angstbeeld wat links er graag inpepert.
Wat is dit nou weer voor complete onzin? We redden het nu al niet, ondanks al die Oekrainers erbij, die wel meteen mogen werken. Er zijn zoveel tekorten.

Dat is zo overduidelijk en het dan gaan ontkennen?

Het staat als een paal boven water dat als wij geen migranten binnen krijgen (van expat tot vluchteling) dat we gewoon krimpen als autochtone bevolking. Dat lees je ook gewoon op rechtse media uitingen.

Een als maar krimpende bevolking werkt voor heel veel dingen slecht. Op sociaal / gezondheidszorg vlak, maar ook puur economisch gaat het niet werken. Het houdt keihard de verdere groei van de economie tegen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 00:02
DonJunior schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:06:
[...]

En toch.. men is ontevereden .. daar kan ik in komen. Afgelopen jaren hebben we vooral een rechts kabinet gehad.
Dus wat doet men, als protest stem, stemmen op rechts. 8)7
En ja het is een andere partij, maar die zullen toch ook moeten samenwerken met andere partijen. En ik kan je nu al verklappen dat dit geen linke partijen gaan worden. Dus eigenlijk ga je dan protesteren en stemmen op een andere partij, prima, maar dan niet verder denken met wie die partij dan zal moeten samenwerken.
Precies, met dezelfde partij die nu al jaren de dienst uitmaakt en volgens deze 'protest-personen' geen goed werk hebben geleverd.
Het lijkt er dus op dat men niet verder doordenkt .. heel onhandig.
Linkse partijen hebben in de jaren 90’ hun ideologische veren afgeschud is het adagium. Maar dat proces is al veel eerder ingezet. De groei van de ongelijkheid is al veel eerder ingezet, maar niet tijdig als zodanig onderkent.

Daarnaar heeft links onder het mom van tolerantie altijd het asielbeleid verdedigd en verruimd, terwijl dit beleid feitelijk lijnrecht tegenover de belangen van hun oorspronkelijke achterban stond en staat. De mensen die deze goedkope arbeiders aannamen zijn de de afgelopen 40 jaar de winnaars geweest. Nu komt men er achter dat er politiek toch een verrekenning komt.

Niemand heeft er problemen mee om daadwerkelijke vluchtelingen op te nemen, maar dat is zoals bekend slechts een kleine groep van immigranten. Het gros komt en kwam hier om te werken.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:41
Wimo. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:14:
[...]

"Ja, maar"

Het betreft een groep van zowel mannen als vrouwen. ASML ziet het ook als een groot probleem.

Wat meer achtergrondinformatie: https://studio040.nl/nieu...-en-onveilige-werkcultuur
Ttuurlijk zien ze het als een groot probleem, dit is iets dat je niet wil binnen een bedrijf. Het punt blijft alleen dat het om een kleine groep gaat, terwijl elkj artikel dat ik erover gevonden heb net doet of het een grootschalig probleem is.

En nogmaals daarmee blijft het een groot probleem waar iets aan gedaan moet worden, maar het is dus niet zo dat dit binnen ASML een veel groter probleem zou zijn dan binnen andere bedrijven.

[removed]

• welvaartsbuik
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:29
dr.lowtune schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:25:
[...]

Veel goedbetaalde expats waardoor woningen in de buurt van ASML onbetaalbaar worden voor een "normaal" gezin......er is dus wel degelijk overlast.

Overigens wil ik ASML helemaal niet weg hebben hoor, maar overlast uit zich op meer vlakken dan luchtvervuiling of hangjongeren op straat.
ASML ziet dit zelf ook in en bouwt wijken voor mensen die daar komen te werken(het geld trouwens voor alle ASML werknemers, niet alleen de expats). Dat er daarnaast weinig word geïnvesteerd in huizen voor niet ASML medewerkers(of mensen uit hun supply chain) heeft vooral te maken met de door de relatief rechts regering manier van woningbouw. Als projectontwikkelaar zou ik ook gaan voor de maximale winst en marge.

Er is vanuit de overheid gewoon te weinig gestuurd op starters/bejaarde woningen.(dit staat los van migratie). Als ik naar de nieuwbouw in mijn gemeente kijk( in Drenthe) begint een huis vanaf 125m^2, een appartement vanaf 85m^2. De prijzen beginnen ook vanaf 3.25 ton. Er is niks wat vaak als starters woning word gezien, flatjes van 50m^2, woningen van 80m^2. Daar zit het grootste probleem

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Het is trouwens wel frappant dat ondanks alle klimaatprotesten de partijen die voor klimaat zijn bij elkaar opgeteld (winst minus verlies) 8 zetels hebben verloren. Zowel D66 als Volt hebben de relatief kleine winst van GL/pvdA teniet gedaan. Dus blijkbaar is de animo voor klimaat in Nederland minder dan gedacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Fly-guy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:22:
[...]

Ze denken echt dat data, berekeningen, prognoses mensen gaan overhalen om voor ze te stemmen.
Ze onderschatten de reden waarom veel mensen stemmen op wie ze stemmen en de keuze in lijsttrekkers laat elke keer zien dat ze dat blijven doen.
Maar wat is dan precies die reden? Toch de (vaak) onhaalbare beloftes, flauwe oneliners en campagne via SBS/VI Inside? Dit is niet flauw bedoeld, ik heb echt wat behoefte aan snappen waarom mensen die echt baat hebben bij links beleid rechts stemmen...

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:13:
[...]

Dan erken je dus eigenlijk dat gevoel, sentiment en/of emotie de boventoon voeren. Oprechte vraag: vind je daar dan vervolgens niks van?
Ja, dat de politiek geen zak met Zwarte Piet te maken heeft en ik ze dus ook niet toesta om mij daarin iets op te leggen. :)

Wilders pakt het handig aan. Waar VVD al jaren hun prioriteiten laat zien, hoeft hij alleen maar te roepen dat hij Henk en Ingrid weer vooraan wil hebben.

Maar ik vind vooral, dat het enorm kortzichtig is geweest, dat niemand dit zo zag aankomen. De vraag was niet OF, maar WANNEER. VVD heeft gegokt op nog een rondje, maar verloren. Ze zijn er niet in geslaagd om de emotie van het volk te lezen en op waarde te schatten. Ze zochten de grens op, en stapten er over heen zonder dat door te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2023 10:28 ]

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

[...]

een uitgebreid post-mortem voor de progressieve politiek in Nederland is essentieel, zeker. Iets met focus op narratief in plaats van moralisme.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:19:
[...]

Daar komt het op neer ja; het beste wat je kunt doen is a) proberen te voorkomen dat mensen hier naartoe komen, b) verdragen sluiten met / betalen aan landen om wel asielzoekers terug te nemen en c) mensen zodanig te demotiveren dat ze vanzelf terug gaan.

Op alle 3 vlakken wordt nu al best wel e.e.a. gedaan kan ik je vertellen. Praat anders eens een keer met de mensen die in die keten werken.

@Hann1BaL Die asiel aanvragen in het eerste land is lulkoek; dan zadel je alle zuid europese landen met de overlast op; lekker makkelijk. Die betalen nu al grof de prijs voor de immigratieproblemen.

Daarbij; Griekenland (bijvoorbeeld) kan er ook voor kiezen iedereen op dag 1 een verblijfsvergunning te geven zonder vragen te stellen. Die mensen mogen daarna vrij door de EU reizen en vertrekken alsnog naar Nederland als ze dat willen.

Kortom; weer een domrechtse gedachte van mensen die de praktijk ontkennen...
Nee, nu ga jij te kort door de bocht. Ik bedenk dit ook niet, maar die afspraak ligt er. Dat bekent niet dat asielzoekers altijd in die landen moeten blijven, maar de asielaanvraag moet wel in die landen gebeuren. Dus het uiteindelijke land waar ze terecht komen vs waar de asielaanvraagprocedure wordt gedaan, staat los van elkaar. En financieel kun je en zul je dat als EU moeten oplossen.
Ook zijn er afspraken over de procedure, dus de verblijfsvergunning komt er ook niet binnen een dag.

…OF je moet de huidige afspraken veranderen. Want het is nu eenmaal wel een gemaakte afspraak.
Dat de huidige situatie lastig houdbaar is, ben ik met je eens (qua opvang door de grenslanden, maar Polen heeft dat ook “opgelost” voor zichzelf (op een manier waar ik het uitermate mee oneens ben.))

Dus nu brul je wat populistisch over “domrechts” maar ben je zelf niet onderbouwd bezig.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

welvaartsbuik schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:38:
[...]

Finland is onderdeel van Schengen? Dus als Finland het kan, dan kan dat onderscheid dus ook hier!
Ik doelde uiteraard op landsgrenzen van EU landen met niet EU landen.
Zoald Finland-Rusland. Ik noemde specifiek Finland omdat daar nu problemen zijn.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Omzicht die binnen een dag al 180 graden draait en toch wel samen wil werken met PVV... Wat een lachertje, durft ie nu nog met droge ogen te praten over nieuwe bestuurscultuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:29
[...]

Dat is wel de achilleshiel van de democratie, in mijn opzicht. Iedereen moet zeker stemmen wat bij hun past, maar de redenaties erachter is op dit moment dat dus niet. We, een heel aantal, stemmen niet eens meer op wat bij ons past, maar op basis van wie we absoluut niet willen...we geloven liever een politicus die x roept, die een grapje maakt of wat dan ook, dan dat we ons even verdiepen in de cijfers.

Hoe is het mogelijk dat na bijna een half jaar mensen nog steeds niet weten hoe de migratie-cijfers in elkaar steken terwijl dit echt 1000x is uitgelegd en voorgeschoteld? Hoe is dat mogelijk? En dan wel een gigantische mening erover hebben...

Er werd hier op GoT wel eens gewaarschuwd voor VK/VS praktijken hier, ik vond het altijd een beetje overdreven..maar dat punt is gewoon bereikt; 0 inhoud, 100 show en onderbuikje.

• redwing
stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:00:
[...]

Het is iets, maar de echte oplossing moet in de politiek gezocht worden. Maar goed, elk initiatief om in de goede richting te gaan is te min voor je? Persoonlijk ben ik vooral trots dat we een bedrijf van wereldformaat in eindhoven hebben staan.
Waarom zou het te min voor mij zijn? Ik vind elke stap de goede kant op een goede. Ik wil alleen wel aangeven dat ASML voor de omgeving toch een grote impact heeft en er zeker negatieve kanten aan zitten. En die negatieve kanten worden niet gecompenseerd door wat woningen die ze helpen te bouwen (en ASML staat in Veldhoven trouwens ;) )

Ik werk trouwens bij ASML en woon er op een paar km. van af. Wat ik daarbij zie is dat mijn huidige woning binnen 5 jaar drie keer zoveel waard is geworden. En al klinkt dat leuk als huiseigenaar, is het voor de omgeving natuurlijk niet goed. En 500 extra woningen gaat dat gewoon niet compenseren.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

-tom-562

Oliesjeik

martwoutnl schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:25:
Het is trouwens wel frappant dat ondanks alle klimaatprotesten de partijen die voor klimaat zijn bij elkaar opgeteld (winst minus verlies) 8 zetels hebben verloren. Zowel D66 als Volt hebben de relatief kleine winst van GL/pvdA teniet gedaan. Dus blijkbaar is de animo voor klimaat in Nederland minder dan gedacht.
Wellicht omdat mensen zich niet volledig in die partijen kunnen vinden, en ze prioriteit geven aan andere problemen.
Ik bedoel, er is niet echt iets van een groen-rechts partij :P Daar zou ik best wel voor zijn. "Willen jullie meer of minder groene energie? Meer meer meer!" :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linkser
toolkist schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:28:
Omzicht die binnen een dag al 180 graden draait en toch wel samen wil werken met PVV... Wat een lachertje, durft ie nu nog met droge ogen te praten over nieuwe bestuurscultuur?
Problemen oplossen is toch veel belangrijker, volgens mij is dat de grootste les van deze uitslag.
Kijk nou eens niet vanuit ideologie, maar los die problemen eens op voor de < middenklasse.
Maak nou eens niet de fout om die PVV-stemmers te bagatelliseren, dan komen ze op 50+ volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
GrooV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:21:
[...]

Waarom zou hij het gratis moeten doen? 8)7 Alle andere lijsttrekkers kregen ook gewoon hun salaris en iedereen die nu de kamer moet verlaten krijgt ook gewoon wachtgeld. Net zoals PVV'ers dat de afgelopen jaren kregen.

En wat hij met z'n geld doet moet hij zelf weten
Nogmaals, wat ik er van vind is irrelevant, voor mij telt het niet voor mijn stemgedrag. Maar kun je werkelijk niet inzien dat het tegen hem werkt?

Als je als partij de grootste wil worden, moet je rekening houden met waarom iemand stemt op wie ze stemmen en als armoede, onzekerheid over de (kosten van) de energietransitie, onvrede over toenemende invloed van de EU een groot deel van de bevolking bezig houdt, is het misschien niet het beste idee om iemand die weigert zijn 3 ton op te zeggen, verregaande klimaatplannen heeft en in de EU een prominente positie had, als lijsttrekker te nemen.
Naast het feit dat Timmermans niet het meest toegankelijke imago heeft.

Daarmee gaat iedereen die nog dacht dat de PVDA voor de "arbeider" stond, meteen naar rechts.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:34
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:17:
[...]

Wat is het alternatief dan precies? "Ja, sorry, we hebben uw aanvraag geweigerd, maar we kunnen U niet uitzetten, dus kom vooral alsnog maar binnen?"

Want dan kunnen we toch net zo goed de hele IND opdoeken?
Ze krijgen een boete omdat ze er nog zijn iedere keer dat ze worden betrapt. Die betalen ze natuurlijk niet, maar hey

Verwijderd

!null schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:23:
[...]

Wat is dit nou weer voor complete onzin? We redden het nu al niet, ondanks al die Oekrainers erbij, die wel meteen mogen werken. Er zijn zoveel tekorten.

Dat is zo overduidelijk en het dan gaan ontkennen?

Het staat als een paal boven water dat als wij geen migranten binnen krijgen (van expat tot vluchteling) dat we gewoon krimpen als autochtone bevolking. Dat lees je ook gewoon op rechtse media uitingen.

Een als maar krimpende bevolking werkt voor heel veel dingen slecht. Op sociaal / gezondheidszorg vlak, maar ook puur economisch gaat het niet werken. Het houdt keihard de verdere groei van de economie tegen.
Tekorten omdat uitkeringen veel en veel te hoog zijn. Waarom werken als je evenveel (of meer) gratis kan krijgen

• toolkist
  • Niet online
Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:15:
Mensen; je kunt asielzoekers niet uitzetten als het land van herkomst ze niet accepteert, hoe moeilijk is dat te begrijpen? En probeer eerst maar eens het land van herkomst te achterhalen / te bewijzen. Het paspoort is sowieso verdwenen tegen de tijd dat ze hier aangemeld worden. En iedereen zegt natuurlijk dat ze uit een oorlogsgebied komen.

Mensen smokkelaars prepareren de vluchtelingen met verhalen over zo'n oorlogsgebied, dus ze hebben prachtige verhalen over al het leed dat hen zogenaamd is aangedaan. De IND moet met allerlei detailvragen aankomen (bijvoorbeeld looproutes vanuit het dorp dat ze opgeven als geboortedorp) om er doorheen te prikken.

En dan heb je aangetoond dat ze liegen over het land van herkomst, maar kun je nog steeds niet bewijzen uit welk land ze dan wel komen. En zelfs als ze je dat vertellen uiteindelijk, dan zal dat land het hoogst waarschijnlijk ontkennen en ze weigeren.

En dan? Ga je ze dan ergens op een vliegveld achterlaten? Vroeger zetten we ze op de trein naar Belgie en Duitsland en omgekeerd deden Belgie en Duitsland hetzelfde. Nee dat was een veel beter idee!
Dan gaan we net als het VK proberen om ze naar een random land in Afrika te verschepen? :N

• redwing
GrooV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:04:
[...]

ASML zit in Veldhoven niet Eindhoven... Eindhoven heeft ASML niet nodig om een Engelse stad te worden hoor, zitten zat bedrijven waar de voertaal Engels is
Ik werk bij ASML en woon in Veldhoven, dus dat weet ik :) Veel expats kiezen er echter voor om te gaan wonen in Eindhoven. Daarbij is een heel groot deel van de groei aan Engelstaligen in Eindhoven toch echt gelieerd aan ASML. En dan dus niet alleen omdat ze rechtstreeks bij ASML werken, maar ook bij bedrijven die gegroeid zijn omdat ze ontwikkelen/bouwen/leveren aan ASML.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:26:
[...]

Ja, dat de politiek geen zak met Zwarte Piet te maken heeft en ik ze dus ook niet toesta om mij daarin iets op te leggen. :)

Wilders pakt het handig aan. Waar VVD al jaren hun prioriteiten laat zien, hoeft hij alleen maar te roepen dat hij Henk en Ingrid weer vooraan wil hebben.

Maar ik vind vooral, dat het enorm kortzichtig is geweest, dat niemand dit zo zag aankomen. De vraag was niet OF, maar WANNEER. VVD heeft gegokt op nog een rondje, maar verloren. Ze zijn er niet in geslaagd om de emotie van het volk te lezen en op waarde te schatten.
Dat is in ieder geval eerlijk van je. Ik hoop dat je wel snapt dat ik daar op mijn beurt kritisch op ben. Het te veel je laten leiden door emoties in dit soort fundamentele zaken vind ik gewoon gevaarlijk.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:12:
[...]

Erfenissen in de eerste graad zwaar belasten vind ik extreem links.

https://pointer.kro-ncrv....annen-gehate-erfbelasting
Mag je vinden, maar maakt het niet direct extreem links. Het in belasten van inkomen voor de ontvangende partijen. En het wordt nog steeds aanzienlijk minder belast dan inkomen uit loon in dezelfde hoeveelheden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
Hann1BaL schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:27:
[...]

Nee, nu ga jij te kort door de bocht. Ik bedenk dit ook niet, maar die afspraak ligt er. Dat bekent niet dat asielzoekers altijd in die landen moeten blijven, maar de asielaanvraag moet wel in die landen gebeuren. Dus het uiteindelijke land waar ze terecht komen vs waar de asielaanvraagprocedure wordt gedaan, staat los van elkaar. En financieel kun je en zul je dat als EU moeten oplossen.
Ook zijn er afspraken over de procedure, dus de verblijfsvergunning komt er ook niet binnen een dag.

…OF je moet de huidige afspraken veranderen. Want het is nu eenmaal wel een gemaakte afspraak.
Dat de huidige situatie lastig houdbaar is, ben ik met je eens (qua opvang door de grenslanden, maar Polen heeft dat ook “opgelost” voor zichzelf (op een manier waar ik het uitermate mee oneens ben.))

Dus nu brul je wat populistisch over “domrechts” maar ben je zelf niet onderbouwd bezig.
Je verschuilen achter afspraken is leuk, maar je snapt toch zelf ook dat dit in de praktijk onhoudbaar is? Dan wikkel je de hele migratieproblematiek op zuid / oost europa en blijven nota bene de rijkste, noordelijk landen buiten schot. Hoe houdbaar denk je dat die constructie op lange termijn is?

Of je krijgt inderdaad constructies met hekken, het terugduwen van bootjes, het in elkaar slaan van vluchtelingen en alle lelijkheid waar we als noordelijke landen dan wel weer een mening over willen ventileren.

Punt blijft; die migratie is veel complexer dan de PVV je doet geloven en los je als Nederland echt niet alleen even op. Bij de UK heeft de Brexit ook niks opgelost - sterker nog - zij zijn alleen de positieve kanten van migratie kwijtgeraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:31:
[...]

Tekorten omdat uitkeringen veel en veel te hoog zijn. Waarom werken als je evenveel (of meer) gratis kan krijgen
Bijstand? Ken je de bedragen? Dat is echt geen vetpot + inspanningsverplichting.

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 23-11-2023 10:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:28:
De PVV zat niet in de oude bestuurscultuur, dus wat dat betreft houdt ie zich aan zijn woord ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

150k mensen met WW, 336k mensen met bijstand, samen nog geen 500k. tegen 800k arbeidsmigranten. waar ga je die 300k mensen vandaan halen (in de niet reële situatie dat echt iedereen überhaupt kan werken) dan?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hann1BaL schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:22:
[...]

Mee eens, maar het blijft wel ongebruikelijk. Het lijkt mij goed dat we eerst eens kijken hoe je met de PVV een coalitie vormt (en het zou mij niet verbazen als dat kabinet heel snel op zn bek zou gaan.)
Maar dat sluit een coalitie zonder PVV niet uit als formaties stuk lopen.
Zeker, het is vast gebruik / gewoonte dat het eerste initiatief ligt bij de grootste partij. Dus mag Wilders proberen om een samenstelling te vinden waarin Wilders I als kabinet eruit komt rollen. Meest waarschijnlijke is een Rutte 1 move: een gedoogconstructie. Want ga je voor een volledige coalitie en dichtgetimmerd akkoord krijg je LPF issues. De pvv = Wilders, de partij heeft maar 1 lid. Maar hij mag wel 36 man aansturen, terwijl dat voorheen er wat 16 tot 20 waren. Wie zegt niet dat er bij de influx van nr 20 tot 37/38 op de lijst een aantal succes zoekers zitten? Een paar die er voor eigen gewin zitten, afsplitsen zodra het kan. Zeg maar wat met forum gebeurde met Van Haga.

Dus ik vraag me af hoe lang leven zo'n combi nu heeft. Neemt niet weg dat ik heel goed snap waarom de PVV de grootste is. Het schrikbeeld Timmermans aan het stuur is groter voor de rechtse kiezer en de PVV achterban dan het een schrikbeeld is voor PvdA/GL/SP om Wilders aan het roer te zien. Tel daarbij op: de proteststem, na 12 jaar Rutte is de VVD geen optie, CDA is gedecimeerd, Ja21/Forum is geen alternatief. Dus waar kom je bij uit? Stem tegen, stem SP? Die hadden ook kunnen profiteren van de groeiende onvrede bij veel kiezers. Maar dan heb je Wilders die een duidelijke boodschap heeft (of het uitvoerbaar is moet maar blijken) die meteen te begrijpen is voor iedereen en hop kiezers gaan over. Eerst naar forum, toen BBB en nu PVV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Jedi_Pimp schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:34:
[...]

Dat is in ieder geval eerlijk van je. Ik hoop dat je wel snapt dat ik daar op mijn beurt kritisch op ben. Het te veel je laten leiden door emoties in dit soort fundamentele zaken vind ik gewoon gevaarlijk.
Dat is ook heel gevaarlijk, want emoties zijn erg beïnvloedbaar. Engagement algoritmes zijn er bijzonder goed in, daarom zijn die ook dit keer weer misbruikt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ze moeten de voorspellingen tijdens de aanloop van de verkiezingen gaan verbieden. Mensen gaan strategisch stemmen nav wat de polls laten zien.

Mensen moeten stemmen op een partij waar ze achterstaan en niet strategisch stemmen. Door wordt niemand uiteindelijk blij van. Ook niet de stemmer die strategisch stemt.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ZieMaar! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:25:
[...]

Maar wat is dan precies die reden? Toch de (vaak) onhaalbare beloftes, flauwe oneliners en campagne via SBS/VI Inside? Dit is niet flauw bedoeld, ik heb echt wat behoefte aan snappen waarom mensen die echt baat hebben bij links beleid rechts stemmen...
Verreweg de meeste mensen stemmen ook niet met hun hoofd, maar met hun onderbuik, perceptie, etc.

Kijk nu eens naar alle excessen die de afgelopen eeuwen aan de macht gekomen zijn, of het nu rechts of links is.
Allemaal omdat ze het volk een imago voorschotelen wat aanslaat, wat past bij de heersende problemen.
Dat het mogelijk valse oplossingen zijn, boeit niet, het geeft het grootste deel van de bevolking het idee dat ze begrepen worden, dat er een "gelijke" staat.

Men kan baat hebben bij een links beleid, maar als links dat niet kan uitleggen op een manier waarop men het snapt, wordt het rechts, want die heeft dat wel door.

Oneliners, flauwe grappen en holle kreten werken, cijfers en berekeningen niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eric.1
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:37:
[...]

Ja meer dan prima... je moet eigenlijk pijn hebben in de bijstand zodat je gemotiveerd wordt o wel weer te gaan werken. Dus geen vetpot is prima.
Heb je überhaupt een idee hoe de bijstand werkt?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:46
worldfastest schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:37:
Ze moeten de voorspellingen tijdens de aanloop van de verkiezingen gaan verbieden. Mensen gaan strategisch stemmen nav wat de polls laten zien.

Mensen moeten stemmen op een partij waar ze achterstaan en niet strategisch stemmen. Door wordt niemand uiteindelijk blij van. Ook niet de stemmer die strategisch stemt.
Daar ben ik het helemaal mee eens. De voorspellingen en prognoses leiden alleen maar af van de inhoud.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• toolkist
  • Niet online
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:30:
[...]

Problemen oplossen is toch veel belangrijker, volgens mij is dat de grootste les van deze uitslag.
Kijk nou eens niet vanuit ideologie, maar los die problemen eens op voor de < middenklasse.
Maak nou eens niet de fout om die PVV-stemmers te bagatelliseren, dan komen ze op 50+ volgende keer.
Dan moet ie dat tijdens de campagne zeggen, ipv achteraf? Hij doet die uitspraken, niet ik...
Hij is nu echt geen haar beter dan waar ie zich tegen afzette.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:47
Dit filmpje is goud waard. Die TV studio waar geen PVV stemmer te vinden is, nee, ze praten alleen elkaar na daar. *knip*, beledigend

[ Voor 24% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 12:21 ]

• stylezzz
  • Laatst online: 14:36
redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:29:
[...]

Waarom zou het te min voor mij zijn? Ik vind elke stap de goede kant op een goede. Ik wil alleen wel aangeven dat ASML voor de omgeving toch een grote impact heeft en er zeker negatieve kanten aan zitten. En die negatieve kanten worden niet gecompenseerd door wat woningen die ze helpen te bouwen (en ASML staat in Veldhoven trouwens ;) )

Ik werk trouwens bij ASML en woon er op een paar km. van af. Wat ik daarbij zie is dat mijn huidige woning binnen 5 jaar drie keer zoveel waard is geworden. En al klinkt dat leuk als huiseigenaar, is het voor de omgeving natuurlijk niet goed. En 500 extra woningen gaat dat gewoon niet compenseren.
Tsjah... maar is het dan de schuld van ASML dat er 'maar' 500 woningen komen? Of aan de compleet stilgevallen nieuwbouw aan sich.... ASML had ook niks kunnen doen, en waren die 500 woningen nog een decennium vooruit geschoven omdat het niet van de grond was gekomen. We kunnen wel 5000 woningen willen... maar als dat hele project niet levensvatbaar is door stikstof, geld, of **** dan hebben we er exact 0.

Veldhoven? Is dat niet dat dorp wat aangegroeid is aan eindhoven? ;)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:34:
[...]
Punt blijft; die migratie is veel complexer dan de PVV je doet geloven en los je als Nederland echt niet alleen even op. Bij de UK heeft de Brexit ook niks opgelost - sterker nog - zij zijn alleen de positieve kanten van migratie kwijtgeraakt.
Tja, aan de andere kant staan de linkse partijen net zo goed migratie te versimpelen (asiel is maar een klein deel van de migratie stroom dus geen probleem!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:41
Justevo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:32:
[...]

Democratie goed weergegeven in een afbeelding.
grotendeels ook stereotype: de 'linkse kerk' vooral in Randstad: Utrecht, Amsterdam en de studentensteden. enkele bible-belt plaatsjes, Pieter de grootste rond zijn geboortestreek en de rest van Nederland 'tegen de randstad'(nu dus PVV, vorige keer BBB, eerder VVD, etc)
Een deel van de onderliggende problematiek hierin is naar mijn idee, dat wat GL/PvdA/'randstad' belangrijk vind, in de 'periferie' totaal niet zo beleefd wordt en omgekeerd. (denk aan stikstof, LHBTQI, zwarte piet, immigratie)

[ Voor 4% gewijzigd door brothermaynard op 23-11-2023 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Update: deze is persoonlijk: Een Timmermans die met zijn postuur moet opkomen voor mensen die eind van de maand geen eten hebben komt bij mij niet geloofwaardig over ...
Er is niet een bestuurder, ever, die niet vanuit een positie van rijkdom over 'de armen' heeft beslist. Dit argument is gewoon puur bashen op Timmermans/Links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Zucht, ik ben het met je eens en ik wou dat het zou helpen.
Maar we kunnen ook erkennen dat er drie kampen zijn die zich verenigd hebben: Rechts (PVV), midden (NSC/VVD) en links (GLPVDA).

Het vervelende is nu echter dat extreem rechts nu genormaliseerd is en dus veel "normaler" geworden is voor veel Nederlanders.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:32
[...]

Ja meer dan prima... je moet eigenlijk pijn hebben in de bijstand zodat je gemotiveerd wordt o wel weer te gaan werken. Dus geen vetpot is prima.
Ik lees uw bijdragen al eventjes, maar u had niet verder van mijn standpunten kunnen afstaan. Ik hoop voor je dat je nooit in de bijstand moet zitten. Helaas ben ik bang dat veel mensen die in de bijstand zitten op pvv hebben gestemd. En dan krijg je reacties zoals die van u.

Ik moet nog zitten hoor onze Hollandse Trump zich in een land als Nederland staande houd. Ben überhaupt benieuwd wie met hem wil samen werken behalve ja21 en VVD.... Dit wordt weer maanden formeren

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
toolkist schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:39:
[...]

Dan moet ie dat tijdens de campagne zeggen, ipv achteraf? Hij doet die uitspraken, niet ik...
Hij is nu echt geen haar beter dan waar ie zich tegen afzette.
Kortzichtige blik op de werkelijkheid, wat hij nu gaat doen (kan prima met de PVV) is belangrijk.
Hij wil problemen echt oplossen dat maakt hem al anders.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53
[...]

Als je aan de grond zit met bijstand dan is de stap naar criminaliteit en zwart werken veel makkelijker en lucratiever dan dat je een fulltime baan gaat zoeken.

Wanneer de overheid je dan gaat 'pesten' om te werken omdat je anders geen bijstand meer krijgt wordt dat effect alleen maar erger.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Als je in de bijstand zit heb je echt al genoeg pijn hoor. Het beeld dat je lekker kan leven in de bijstand(wao/uitkering) is al tientallen jaren achterhaald. Je komt niet zomaar in de bijstand. Wat mij betreft mag de bijstand zelfs omhoog en maken we het makkelijk voor mensen om rond te komen (ipv van het woud aan regelingen van toeslag tot gemeentelijke regelingen). Dat geeft mensen de rust en ruimte om juist uit de bijstand te komen. En dat zeg ik als VVD stemmer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:23

Amphiebietje

In de blubber

Update: deze is persoonlijk: Een Timmermans die met zijn postuur moet opkomen voor mensen die eind van de maand geen eten hebben komt bij mij niet geloofwaardig over ...
Omdat Geert zo afgetrimd is? _O-

Overigens komt overgewicht vaker voor bij armere mensen omdat ze o.a. meer junk food eten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de uitslag je nu niet aanstaat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-09 13:53
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:39:
Dit filmpje is goud waard. Die TV studio waar geen PVV stemmer te vinden is, nee, ze praten alleen elkaar na daar. *knip*

[YouTube: PVV grootste partij, dit was de uitslagenavond]
*knip*, reactie op geknipt deel.

Ontopic: zelf Groenlinks/PvdA gestemd en ik hoop op een (extreem) rechts kabinet met PVV, NSC, BBB en VVD. Laten we maar eens zien hoe goed PVV kan regeren. Praatjes maar eens in daden gaan omzetten PVV’ers ;)
Wordt smullen.

[ Voor 22% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 12:21 ]

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

eric.1 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:29:
[...]

Er werd hier op GoT wel eens gewaarschuwd voor VK/VS praktijken hier, ik vond het altijd een beetje overdreven..maar dat punt is gewoon bereikt; 0 inhoud, 100 show en onderbuikje.
Is ook overdreven. Ze hebben daar effectief een 2 en een 3 partijen stelsel. Hier is het heel anders en je ziet ook dat een niewe partij uit het niets komt en scoort. Daar kunnen nieuwe partijen in de UK en VS alleen maar van dromen.

★ What does that mean? ★

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Joosie200 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:36:
[...] [...] [...] [...] [...] [...] [...] [...] [...] [...]

toen BBB en nu PVV.
Ik vind het wel opmerkelijk dat zoveel kiezers zo makkelijk heen en weer schipperen tussen de partijen.
Bijna exact 6 maanden geleden haalde de BBB dik 21% van de zetels in de eerste kamer. Nu nog geen 5% van de tweede kamer.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:12:
[...]

Erfenissen in de eerste graad zwaar belasten vind ik extreem links.

https://pointer.kro-ncrv....annen-gehate-erfbelasting
Je mag natuurlijk vinden wat jij wil. Maar het is nog ver weg van "iedereen krijgt een huis toegewezen, we bepalen waar je werkt, wat we produceren als land, en er is geen inkomensverschil meer". Dát zou extreemlinks zijn.
Niet "we verhogen de erfbelasting omdat uit meerdere rapporten blijkt dat het verschillen in vermogen oplevert die nadelig zijn voor de gehele bevolking".

Ook uit jouw eigen link:
Erfgenamen die meer dan 200.000 euro erven zullen in de GL-PvdA-plannen dus 45 procent gaan betalen voor het bedrag boven de 2 ton. Deze groep is klein. In 2021 ontvingen 11.000 mensen een erfenis van netto 200.000 euro of meer. Dat is 4,7% van alle mensen die dat jaar een erfenis ontvingen.

Zitten die 11.000 mensen die hier blijkbaar enorm bang voor zijn allemaal op Tweakers? Je zult over een bedrag van meer dan 2 ton toch maar iets meer belasting moeten betalen.

Ondertussen natuurlijk nog iets roepen over een huizencrisis, jongeren die er niet meer tussen komen en mensen die vastzitten in een huis. Maar owee als een partij voorstelt om dan bij de kleine groep (4,7%!) die een enorm voordeel heeft op de huizenmarkt zwaarder te belasten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
[...]

Daar ben ik het mee eens. Het midden en links probeert het spel nog steeds relatief netjes te spelen. Het is X-factor de lijsttrekkers, dus daar moet je een verbale straatvechter naar toe sturen die op een populaire manier de anderen afbreekt.

(En dan nog is de vraag of dat gaat werken, als ik zie en hoor hoe er door sommigen gereageerd wordt op de zwakke pogingen die af en toe gedaan worden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
Amphiebietje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:42:
[...]

Omdat Geert zo afgetrimd is? _O-

Overigens komt overgewicht vaker voor bij armere mensen omdat ze o.a. meer junk food eten...
Sorry hoor maar overgewicht is echt gewoon slecht eten x te weinig bewegen...
über-proleet Timmermans overtuigd op geen enkel vlak, hij heeft niet eens discipline!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
ijdod schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:44:
[...]

Het midden en links probeert het spel nog steeds relatief netjes te spelen.
Ach, als ik de reactie lees op de uitslag komt het op mij over alsof het einde van de wereld is aangebroken nu de PVV de grootste is. Alsof vandaag Geert de grote dictator is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:45:
[...]

Sorry hoor maar overgewicht is echt gewoon slecht eten x te weinig bewegen...
En laat het nu toevallig zo zijn dat slecht eten een heel stuk goedkoper is dan gezond eten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

brothermaynard schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:40:
[...]

grotendeels ook stereotype: de 'linkse kerk' vooral in Randstad: Utrecht, Amsterdam en de studentensteden. enkele bible-belt plaatsjes, Pieter de grootste rond zijn geboortestreek en de rest van Nederland 'tegen de randstad'(nu dus PVV, vorige keer BBB, eerder VVD, etc)
Een deel van de onderliggende problematiek hierin is naar mijn idee, dat wat GL/PvdA/'randstad' belangrijk vind, in de 'periferie' totaal niet zo beleefd wordt en omgekeerd. (denk aan stikstof, LHBTQI, zwarte piet, immigratie)
GL/PvdA vindt LHBTQI en zwarte piet ook helemaal niet zo belangrijk, maar worden geforceerd continue te reageren op rechtse negativiteit daarover om te voorkomen dat het normaliseert. Ik vind transgenders een non-issue omdat het een belachelijk klein deel van de bevolking raakt, maar als mijn buurman continue roept dat ze allemaal in een kamp moeten worden gezet, dan ben ik toch gedwongen om er mee bezig te zijn. Wat zonde van mijn tijd is, want er zijn belangrijkere zaken in de wereld. En vervolgens roept de buurman "ja, jij bent de hele tijd bezig met transgenders! Woke!" :{

Dit dus.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

PolarBear schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:42:
[...]

Als je in de bijstand zit heb je echt al genoeg pijn hoor. Het beeld dat je lekker kan leven in de bijstand(wao/uitkering) is al tientallen jaren achterhaald. Je komt niet zomaar in de bijstand. Wat mij betreft mag de bijstand zelfs omhoog en maken we het makkelijk voor mensen om rond te komen (ipv van het woud aan regelingen van toeslag tot gemeentelijke regelingen). Dat geeft mensen de rust en ruimte om juist uit de bijstand te komen. En dat zeg ik als VVD stemmer.
Ik vind het al luxe dat je überhaupt wat krijgt.
Je werkt gewoon voor je geld, moet ik ook.

• Linkser
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:45:
[...]

En laat het nu toevallig zo zijn dat slecht eten een heel stuk goedkoper is dan gezond eten.
Wie roept er al tijden dat de BTW van groente en fruit naar 0% moet? Juist de PVV 8)

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Cheesy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:43:
[...]

Ik vind het wel opmerkelijk dat zoveel kiezers zo makkelijk heen en weer schipperen tussen de partijen.
Bijna exact 6 maanden geleden haalde de BBB dik 21% van de zetels in de eerste kamer. Nu nog geen 5% van de tweede kamer.
Dat was voor de nieuwe partij van Omtzigt bestond gok ik.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:45:
[...]

über-proleet Timmermans overtuigd op geen enkel vlak
Ik zie een andere punt, net als bij Kaag een 'grote' naam die terugkomt uit de internationale politiek om wel even het land te leiden. In beide gevallen toch net te veel out-of-touch.

• redwing
stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:40:
[...]
Tsjah... maar is het dan de schuld van ASML dat er 'maar' 500 woningen komen? Of aan de compleet stilgevallen nieuwbouw aan sich.... ASML had ook niks kunnen doen, en waren die 500 woningen nog een decennium vooruit geschoven omdat het niet van de grond was gekomen. We kunnen wel 5000 woningen willen... maar als dat hele project niet levensvatbaar is door stikstof, geld, of **** dan hebben we er exact 0.
Nu ben je de boel om aan het draaien. De oorspronkelijke post ging er over dat ASML geen probleem zou zijn voor de omgeving. En ondanks dat ze best wat voor de omgeving doen is het netto-effect voor de bewoners er omheen toch echt negatief.
Veldhoven? Is dat niet dat dorp wat aangegroeid is aan eindhoven? ;)
Nee dat is een stad dat net zo hard gegroeid is (mede/vooral door ASML) en daardoor nu tegen Eindhoven aan ligt :+

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:46
[...]

De uitkeringen lijken hoog maar dat is alleen maar omdat arbeid zo slecht loont. De bijstand is echt geen vetpot. Minimumloon is eerder onder-het-minimum. De bedrijven hebben zichzelf echt in de voeten geschoten met hun tientallen jaren van lobbyen voor loonmatiging. Je ziet nu na al die jaren van matiging dat er mensen plots door hun benen zakken. Dat kan dus ook alleen maar gefixed worden door rap die matiging ongedaan te maken zodat er weer wat vet op de financiële botten komt. En nee, dat heeft niet in één keer. Maar het moet wel binnen een paar jaar gebeuren.

En zo gaat het met veel meer zaken in dit land. Stikstof? Doe maar 30+ jaar te weinig. Dan doen we daarna wel even 30 jaar goed maken in 5.
Te veel CO2 uitstoot? Ach, doe maar 50 jaar geen kerncentrales bouwen. Oh shit, toch nog te veel uitstoot. Nou dan leggen we nu wel even de Noordzee en alle daken vol met molens in panelen in 5 jaar.
Huizentekort? Ach we bouwen al 60 jaar lang te weinig en alles gaat toch nog goed? Oh nee. Nou moeten er even in 5 jaar tijd een miljoen huizen bij.
Toeslagenaffaire? Ach laten we even allerlei controles uitvoeren om zeker te weten dat er geen euro te veel wordt uitgekeerd aan reparatiegeld. Want dat is echt goedkoper dan iedereen gewoon even €30k geven.
Geestelijke gezondheid? Pff, de kosten van verwarde mensen zijn lager dan die van de GGZ.
Vergrijzing? Ach, laten we gewoon de verzorgingstehuizen weghalen en vervangen voor mantelzorg en verzorgenden die honderden kilometers per dag moeten afleggen. Want dat is echt efficiënter en goedkoper.
En zo voort, en zo voort, en zo voort.

Men zegt dat besturen vooruit kijken is. Nou, misschien wordt het dan wel eens tijd voor een brilletje voor de heren en dames politici.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ijdod
Fornoo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:24:
Daarnaar heeft links onder het mom van tolerantie altijd het asielbeleid verdedigd en verruimd,
Je weet wie Cohen was? Zoek eens op hoe zijn asielbeleid er uit zag.
terwijl dit beleid feitelijk lijnrecht tegenover de belangen van hun oorspronkelijke achterban stond en staat. De mensen die deze goedkope arbeiders aannamen zijn de de afgelopen 40 jaar de winnaars geweest. Nu komt men er achter dat er politiek toch een verrekenning komt.
Links was tegen de gastarbeiders, om precies die reden. Toen ze eenmaal binnen waren, vielen ze onder de arbeiders en dus onder de doelgroep. Het binnenhalen van goedkope arbeid was, en is, meer iets waar VVD-rechts voor staat.
Niemand heeft er problemen mee om daadwerkelijke vluchtelingen op te nemen, maar dat is zoals bekend slechts een kleine groep van immigranten. Het gros komt en kwam hier om te werken.
En toch heb je het over asielbeleid, wat daar dus niets mee te maken heeft.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

wowly schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:42:
[...]

Ik lees uw bijdragen al eventjes, maar u had niet verder van mijn standpunten kunnen afstaan. Ik hoop voor je dat je nooit in de bijstand moet zitten.
Nee daar zorg ik zelf voor. Bovendien heb ik dat gewoon verzekerd dat kunnen anderen ook.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:46:
[...]

Laten we hopen dat je nooit buiten jouw schuld om door ziekte, ongevallen of wat dan ook arbeidsongeschikt wordt. Enige vorm van compassie is je totaal vreemd lijkt me.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Dat heet een stukje beschaving dat je mensen een vangnet biedt. In 9 van de 10 gevallen hoef je die mensen echt niet verder te straffen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PolarBear schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:45:
[...]

Ach, als ik de reactie lees op de uitslag komt het op mij over alsof het einde van de wereld is aangebroken nu de PVV de grootste is. Alsof vandaag Geert de grote dictator is geworden.
PVV bestaat uit 1 lid: Geert Wilders.
In dat opzicht is het ook de meest ondemocratische partij van Nederland. Zelfs de FvD heeft meer democratischer kenmerken.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 09:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Rubberen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:44:
Het volk heeft gesproken. Ik ben benieuwd of in Nederland wel rekening wordt gehouden met de grootste partij.
Ben ook wel benieuwd. In het verleden werd links in NL ook buitengesloten. PvdA had indertijd een keer 53 zetels maar viste mooi achter het net dankzij een rechts blok. GL werd deze eeuw nog weggepest tijdens de onderhandelingen. Maar blijkbaar is nu alles anders, want nu is de PVV de grootste en dan moet er wel geluisterd worden.

Dit dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:56

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

ijdod schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:41:
[...]

Er is niet een bestuurder, ever, die niet vanuit een positie van rijkdom over 'de armen' heeft beslist. Dit argument is gewoon puur bashen op Timmermans/Links.
Toch kun je onmogelijk stellen dat de elitaire Timmermans de werkende klasse aan de onderkant van de samenleving zal aanspreken. De "man van het volk" is Wilders en niet Timmermans. De kans dat Timmermans opkomt voor de bewoners uit de armste buurten die geteisterd worden door hangjongeren en mislukte integratie acht ik kleiner dan dat Wilders hiervoor opkomt. Daarbij heeft Timmerfrans voor mij finaal afgedaan na z'n jankspeech over MH17. "did they hold hands, did they tell for the last time they loved eachother" blablabla. Dat was echt walgelijk. En z'n actie in Kiev destijds was ook van bedenkelijk niveau.

Of Wilders het kan oplossen is een tweede maar mensen willen gehoord worden en een idee (of illusie) hebben dat er naar hen geluisterd wordt.

Zelfde zie je het met doordrukken van grootschalige opvang van vluchtelingen in dorpen. Daar zit niemand op te wachten. Zeker omdat de lokale politieke elite in 99% van de gevallen de omwonenden negeert en pas als het kalf verdronken is, nog eens gaat communiceren en krokodillentranen huilt dat het zo niet gemoeten had. Daarna 250 kansarmen die de hele dag niets te doen hebben behalve wachten op werk/vergunning en ondertussen voor (potentiële) overlast zorgen. Tel daarbij op de onrust en problemen met statushouders en overlast met de zogenaamde veiligelanders in Ter Apel en omstreken en je hebt de voedingsbodem waardoor PVV kon winnen.

Ik heb er niet op gestemd maar wens Wilders alle goeds de komende formatie :)

-toevoeging: de reacties van D66/ Klaver/ Timmermans spreken boekdelen. Allemaal maar haat richting iedereen die niet op hun gestemd heeft. Over polarisatie gesproken.... Wie de schoen past, trekke hem aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow_Agent op 23-11-2023 10:50 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:46:
[...]

Wie roept er al tijden dat de BTW van groente en fruit naar 0% moet? Juist de PVV 8)
Nee, ze roepen de BTW op boodschappen. Oftewel, de frikandellen gaan ook naar 0%.

Verder is dit een mooi voorbeeld, al decennia roepen partijen dit. PVDA/GL en de SP willen dit ook, al veel langer. Zelfs in het kabinet zijn er voorstanders.

Hoe nobel het concept ook is: het blijkt echter onuitvoerbaar door een overgelopen belastingdienst, het kost miljarden, en wat moet je met de grensgevallen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• PolarBear
  • Niet online
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:48:
[...]

In dat opzicht is het ook de meest ondemocratische partij van Nederland. Zelfs de FvD heeft meer democratischer kenmerken.
Totaal irrelevant, ze hebben geen absolute meerderheid, zelfs niet bijna dus zullen ze als ze gaan regeren echt heel veel compromissen moeten sluiten. Dat is waar het om gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:48:
[...]

Dat heet een stukje beschaving dat je mensen een vangnet biedt. In 9 van de 10 gevallen hoef je die mensen echt niet verder te straffen.
Maar is het dan ook beschaving als je gewoon kan werken, maar het niet doet omdat je anders gekort wordt op de toeslag die je krijgt. Daarom maar niet gaat werken, en nog jarenlang lekker gratis geld ontvangt.

Daarom zijn de uitkeringen te hoog, of misschien beter gezegd: belasting op arbeid te hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Tja, dat is nu net sociaal zijn. De andere kant is wat Amerika doet, waar het gros van de daklozen het lef heeft gehad om ziek te worden..... Daarbij laat elk onderzoek zien dat een land als geheel het beste draait met een goed sociaal stelsel. Veel mensen die in de mallemolen terecht komen en daardoor hun leven weer op orde krijgen, leveren uiteindelijk weer geld op. En degene die niet uit de mallemolen geraken gaan iig niet zo snel het criminele circuit in.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:48:
[...]

Je punt? De meeste MKB's worden ook "geregeerd" door één persoon, namelijk de eigenaar. Zelfs bij de hele grote bedrijven bepaalt uiteindelijk de CEO de richting.

... gecensureerd ...

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:47:
[...]

Nee daar zorg ik zelf voor. Bovendien heb ik dat gewoon verzekerd dat kunnen anderen ook.
Dat is een ander soort "bijstand" ;)
Je kan je tegen deze "bijstand" niet verzekeren, dat is te makkelijk frauderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:03

Saven

Administrator

FunkyTrip schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:46:
[...]

GL/PvdA vindt LHBTQI en zwarte piet ook helemaal niet zo belangrijk, maar worden geforceerd continue te reageren op rechtse negativiteit daarover om te voorkomen dat het normaliseert. Ik vind transgenders een non-issue omdat het een belachelijk klein deel van de bevolking raakt, maar als mijn buurman continue roept dat ze allemaal in een kamp moeten worden gezet, dan ben ik toch gedwongen om er mee bezig te zijn. Wat zonde van mijn tijd is, want er zijn belangrijkere zaken in de wereld. En vervolgens roept de buurman "ja, jij bent de hele tijd bezig met transgenders! Woke!" :{
Meh, het is een soort cirkel en wisselwerking. Durf ik ook te stellen voor het zogenaamde racisme en klimaatfetisjisme. Mensen gaan zich aan elkaar ergeren en dat wordt een sneeuwbal.

Ik durf te stellen dat niemand zich interesseert of je je verbouwt of niet. Maar wel als je irritant en opdringerig gaat doen. En dat hoeft maar klein te beginnen, en vervolgens is het een nationaal issue :+ Idem voor zwarte pieten, klimaat, en bijna al die woke onzin van tegenwoordig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:43:
[...]

Je mag natuurlijk vinden wat jij wil. Maar het is nog ver weg van "iedereen krijgt een huis toegewezen, we bepalen waar je werkt, wat we produceren als land, en er is geen inkomensverschil meer". Dát zou extreemlinks zijn.
Niet "we verhogen de erfbelasting omdat uit meerdere rapporten blijkt dat het verschillen in vermogen oplevert die nadelig zijn voor de gehele bevolking".

Ook uit jouw eigen link:
Erfgenamen die meer dan 200.000 euro erven zullen in de GL-PvdA-plannen dus 45 procent gaan betalen voor het bedrag boven de 2 ton. Deze groep is klein. In 2021 ontvingen 11.000 mensen een erfenis van netto 200.000 euro of meer. Dat is 4,7% van alle mensen die dat jaar een erfenis ontvingen.

Zitten die 11.000 mensen die hier blijkbaar enorm bang voor zijn allemaal op Tweakers? Je zult over een bedrag van meer dan 2 ton toch maar iets meer belasting moeten betalen.

Ondertussen natuurlijk nog iets roepen over een huizencrisis, jongeren die er niet meer tussen komen en mensen die vastzitten in een huis. Maar owee als een partij voorstelt om dan bij de kleine groep (4,7%!) die een enorm voordeel heeft op de huizenmarkt zwaarder te belasten.
En een onderbelicht aspect uit het PvdA/GL plan is om de vrijstelling voor nalaten aan kleinkinderenen en anderen verhoogd wordt van ca 2.418 EUR naar 27.000 EUR. Die plannen pakken echt voor heel veel mensen gunstig uit, niet alleen voor de mensen onder de mediaan. Als de nalatenschap van mijn ouders verdeeld wordt over mijn broer, mijzelf en de kleinkinderen, dan gaat er geen cent naar de schatkist.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

hamsteg schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:51:
[...]

Je punt? De meeste MKB's worden ook "geregeerd" door één persoon, namelijk de eigenaar. Zelfs bij de hele grote bedrijven bepaalt uiteindelijk de CEO de richting.
MKB is geen democratisch partij.
En als een bedrijf boven de 50 werknemers groeit dan zijn ze verplicht tot een ondernemingsraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:50:
[...]

Maar is het dan ook beschaving als je gewoon kan werken, maar het niet doet omdat je anders gekort wordt op de toeslag die je krijgt. Daarom maar niet gaat werken, en nog jarenlang lekker gratis geld ontvangt.

Daarom zijn de uitkeringen te hoog, of misschien beter gezegd: belasting op arbeid te hoog.
De uitkeringen zitten zo slecht in elkaar dat je beter een uitkering kunt hebben dan voor minimumloon werken. En dat is natuurlijk een groot probleem, maar heeft weinig te maken met de hoogte van de uitkeringen of et loon, maar het feit dat uitkeringen volledig bij een bepaalde grens wegvallen. En dan ga je er dus netto op achtruit als je over die grens gaat.

[removed]

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:48:
[...]

Laten we hopen dat je nooit buiten jouw schuld om door ziekte, ongevallen of wat dan ook arbeidsongeschikt wordt. Enige vorm van compassie is je totaal vreemd lijkt me.
Nogmaals, dat is gewoon te verzekeren. Dat heb ik dus ook gedaan. Maar dan betaal ik voor mezelf, niet voor een ander.

[ Voor 6% gewijzigd door 911GT2 op 23-11-2023 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 29-06 08:29
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:50:
[...]

Nee, ze roepen de BTW op boodschappen. Oftewel, de frikandellen gaan ook naar 0%.

Verder is dit een mooi voorbeeld, al decennia roepen partijen dit. PVDA/GL en de SP willen dit ook, al veel langer. Zelfs in het kabinet zijn er voorstanders.

Hoe nobel het concept ook is: het blijkt echter onuitvoerbaar door een overgelopen belastingdienst, het kost miljarden, en wat moet je met de grensgevallen?
Een mooi symbool van de verkiezingsuitslag.

"De BTW op boodschappen moet naar 0%!"

- "Maar meneer Wilders, dat is voor de Belastingdienst een serieuze kluif en kan niet snel geregeld worden. Bovendien zou dat miljarden kosten."

"De Nederlander moet weer eten kunnen kopen, de BTW moet NU naar 0%!"

*publiek: begint met joelen*

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• MrAcid
  • Niet online
hamsteg schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:51:
[...]

Je punt? De meeste MKB's worden ook "geregeerd" door één persoon, namelijk de eigenaar.
Ja, dat is prima.
Zelfs bij de hele grote bedrijven bepaalt uiteindelijk de CEO de richting.
Nee. Aandeelhouders, Ondernemingsraad, Medezeggenschapsraad, Raad van Toezicht, Raad van Bestuur, Raad van Commissarissen, Vakbonden, etc.

In- en externe tegenmacht doen er toe, zéker in de politiek.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 23-11-2023 10:54 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

[...]

Het getuigd van een bijzonder negatief mensbeeld om de mensen die in bijstand zitten af te schilderen als lui en onwillig om te werken. De bijstand is het laatste vangnet bij pech in het leven. Je zit daar niet voor je plezier en omdat het zo lekker makkeljik is.

Ja, je werkt in principe voor je geld, maar je gaat voorbij aan allerlei drama's die mensen kunnen overkomen qua gezondheid, psychische problematiek en andere omstandigheden. Om deze groep dan nog eens ''pijn'' te gaan doen getuigd imho van wantrouwen. En op wantrouwen baseer je geen goed beleid.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linkser
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:50:
[...]

Associatie met frikandellen en de PVV, prachtig voorbeeld van het elitaire dedain (waar Kaag en co voor gestraft zijn). Nee de media en het politieke midden van NL hebben deze overwinning van de PVV echt aan zichzelf te danken.

De SP heeft veel van de sociale punten van de PVV, maar nogmaals links weet al jaren niet te overtuigen dat het de arbeiders wat te bieden heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
Linkser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:46:
[...]

PVV wil de BTW op alle boodschappen verlagen naar 0%. Daar zit geen enkele differentiatie in naar gezonde voeding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:47
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:42:
[...]

Zucht, ik ben het met je eens en ik wou dat het zou helpen.
Maar we kunnen ook erkennen dat er drie kampen zijn die zich verenigd hebben: Rechts (PVV), midden (NSC/VVD) en links (GLPVDA).

Het vervelende is nu echter dat extreem rechts nu genormaliseerd is en dus veel "normaler" geworden is voor veel Nederlanders.
*knip* onderbouw dit soort claims s.v.p. met betrouwbare bronnen.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 15:12 ]

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

boesOne schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:53:
[...]

Het getuigd van een bijzonder negatief mensbeeld om de mensen die in bijstand zitten af te schilderen als lui en onwillig om te werken. De bijstand is het laatste vangnet bij pech in het leven. Je zit daar niet voor je plezier en omdat het zo lekker makkeljik is.

Ja, je werkt in principe voor je geld, maar je gaat voorbij aan allerlei drama's die mensen kunnen overkomen qua gezondheid, psychische problematiek en andere omstandigheden. Om deze groep dan nog eens ''pijn'' te gaan doen getuigd imho van wantrouwen. En op wantrouwen baseer je geen goed beleid.
Iedereen kan een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten. Dan kun je zelf bepalen wat je verzekerd tegen welke prijs. Waarom zouden we dat collectief moeten doen? Als we het niet collectief doen houden we allemaal meer geld over om het zelf te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkser
*knip* s.v.p. niet andermans standpunt invullen en zodoende woorden in mond leggen.

[ Voor 51% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
Overton window in actie.

[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 15:14 ]

• PolarBear
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:53:
[...]

Nee. Aandeelhouders, Raad van Toezicht, Raad van Bestuur, Raad van Commissarissen, etc.

In- en externe tegenmacht doen er toe, zéker in de politiek.
Daarom is het ook relevant dat de partij misschien maar een lid heeft maar de partij in de Tweede én Eerste kamer geen absolute meerderheid heeft (en ook niet iets wat in de buurt komt). De PVV moet dus samenwerken. En daarnaast kunnen de PVV kamerleden ook op elk moment uit de partij stappen (of voor zichzelf in de kamer gaan zitten). Dus je kan wel heel erg hameren op dat Geert de alleenheerser is van de partij maar voor het regeren van het land zijn echt andere partijen nodig (+ alle kamerleden van de lijst).

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:52:
[...]

MKB is geen democratisch partij.
En als een bedrijf boven de 50 werknemers groeit dan zijn ze verplicht tot een ondernemingsraad.
Is onderdeel van, functioneert binnen de democratische staat der Nederlanden. Een politieke partij hoeft niet automatisch democratisch te zijn. Het is democratisch dat je kunt kiezen.

P.S. een ondernemingsraad gaat over de arbeidsomstandigheden/arbeidsvoorwaarden (primair en secundair) maar zeker niet ov r het beleid de richting van het bedrijf.

[ Voor 1% gewijzigd door hamsteg op 23-11-2023 11:03 . Reden: DevWouter reactie op woordkeuze ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 16:38
We gaan het allemaal zien, maar in mijn ogen zijn de meeste (PVV) stemmers vooral korte-termijndenkers, terwijl we op dit moment juist lange-termijn oplossingen nodig hebben.

Voornamelijk op het gebied van klimaat, waarvan de PVV zegt: alle klimaatplannen gaan de shredder in. Als we niks doen aan het klimaat, en ja, dat geldt voor de hele wereld, dan hebben we over 100-150 jaar een hele nare wereld. Maar hè, dat geeft niet want dan leef ik toch niet meer, ik wil gewoon geen eigen risico betalen :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja inderdaad, Links predikt het communisme en Rechts is helemaal niet gaan normaliseren rond racisme, vreemdelingenhaat en radicaal-nationalisme.

Scherpe observatie. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 15:14 ]

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:46
Joosie200 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:36:
[...]

Zeker, het is vast gebruik / gewoonte dat het eerste initiatief ligt bij de grootste partij. Dus mag Wilders proberen om een samenstelling te vinden waarin Wilders I als kabinet eruit komt rollen. Meest waarschijnlijke is een Rutte 1 move: een gedoogconstructie. Want ga je voor een volledige coalitie en dichtgetimmerd akkoord krijg je LPF issues. De pvv = Wilders, de partij heeft maar 1 lid. Maar hij mag wel 36 man aansturen, terwijl dat voorheen er wat 16 tot 20 waren. Wie zegt niet dat er bij de influx van nr 20 tot 37/38 op de lijst een aantal succes zoekers zitten? Een paar die er voor eigen gewin zitten, afsplitsen zodra het kan. Zeg maar wat met forum gebeurde met Van Haga.

Dus ik vraag me af hoe lang leven zo'n combi nu heeft. Neemt niet weg dat ik heel goed snap waarom de PVV de grootste is. Het schrikbeeld Timmermans aan het stuur is groter voor de rechtse kiezer en de PVV achterban dan het een schrikbeeld is voor PvdA/GL/SP om Wilders aan het roer te zien. Tel daarbij op: de proteststem, na 12 jaar Rutte is de VVD geen optie, CDA is gedecimeerd, Ja21/Forum is geen alternatief. Dus waar kom je bij uit? Stem tegen, stem SP? Die hadden ook kunnen profiteren van de groeiende onvrede bij veel kiezers. Maar dan heb je Wilders die een duidelijke boodschap heeft (of het uitvoerbaar is moet maar blijken) die meteen te begrijpen is voor iedereen en hop kiezers gaan over. Eerst naar forum, toen BBB en nu PVV.
Ik zie geen gedoogconstructie plaatsvinden, de VVD zal dat niet accepteren, die vragen aan Wilders volle verantwoording of anders gaan ze niet akkoord. De vorige keer is dat niet goed bevallen voor nu de VVD dan. VVD kan nog altijd over links gaan als het mer Wilders klapt.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

PolarBear schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:50:
[...]

Totaal irrelevant, ze hebben geen absolute meerderheid, zelfs niet bijna dus zullen ze als ze gaan regeren echt heel veel compromissen moeten sluiten. Dat is waar het om gaat.
1 persoon (en dan negeer ik het mechanisme voorkeurstemmen even uit) in Nederland heeft nu 37 zetels die hij mag verdelen. Normaal is dat aan de partij, niet aan een persoon.

Het is dus zeer zeker een concentratie van macht. Laat die vergelijkingen

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-11-2023 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Sorry, maar dan leef je echt een parallelle werkelijkheid. Ik stel voor dat je je gaat inlezen op het onderwerp politiek hefbomen. Daarna praten we verder.

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 15:14 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.