• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:21:
[...]

Veel te simpel gesteld. Niet alleen is D66 niet traditioneel links, er zitten ook genoeg linkse/nivellerende ideeën bij Wilders op het gebied van bestaanszekerheid, als in lagere belasting op dagelijkse behoeften en lagere huren. Toch wordt Wilders op rechts gezet vanwege de migratiestandpunten, terwijl hij vooral conservatief en bovenal populistisch is.

Sowieso is links/rechts een veel te generieke verdeling die daardoor heel weinig zegt. Maar voor de media is het wel makkelijk, net zoals de vreselijke focus op de poppetjes in plaats van de ideeën. Iets voor een ander topic.
Ja, je zou Wilders als een linkse partij kunnen zien als je echt graag wil inderdaad.

Ik deelde enkel een interesse opstelsom, om klein gevoel te krijgen bij wat de Nederlanders blijkbaar zoeken. Dat het versimpeld is, leek me wel duidelijk. Als D66 geen links beleid is, dan is de som nog kleiner.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

welvaartsbuik schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:23:
[...]

Voor bedrijven als ASML zie ik de overlast eigenlijk weinig. Hightech heeft vaak relatief weinig uitstoot, weinig ruimte nodig en trekt de mensen aan die je graag ziet, hoger opgeleid.
Veel goedbetaalde expats waardoor woningen in de buurt van ASML onbetaalbaar worden voor een "normaal" gezin......er is dus wel degelijk overlast.

Overigens wil ik ASML helemaal niet weg hebben hoor, maar overlast uit zich op meer vlakken dan luchtvervuiling of hangjongeren op straat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:52
Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:22:
[...]

Er zijn in ieder geval een stuk meer voetbal hooligans dan moslim extremisten in ons land...

Maar goed, logica en rationaliteit mogen bij het oud vuil als het over immigratie gaat he. Het is allemaal de schuld van de Jo... eh moslims! Wanneer hebben we zoiets eerder gehoord...
Precies, dus we moeten alle voetballers maar het land uit schoppen? Ik blijf het dus apart vinden dat we daarvan wel kunnen zeggen dat een kleine groep het voor het geheel verpest, maar als het dan over de Islam gaat is plotseling de hele groep het probleem :?

[removed]

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

.ScorpionSquad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:22:
[...]

Om het vervolgens te vervangen met geloof in neoliberalisme en de bijbehorende accelerationist narratives? Want als we eerlijk zijn heeft de constante factor in het beleid van de afgelopen 40 jaar een groot aandeel in de huidige resultaten.

De voedingsbodem is ongelijkheid. Geef sturing in die zwakheden in de menselijke psyche uitbuit en de rest volgt vanzelf.
Ja zo kun je alles wel geloof noemen hetzelfde zou dan gelden voor Communisme, Marxisme en andere linkse stromingen.

Je snapt best wat onder geloof valt, als je dat niet snapt ben je aan het redeneren voor het rederen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 19:47
redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:20:
[...]

En iemand die geloofd in kapitalisme e.d.? Uiteindelijk is dat goed te vergelijken met een geloof volgens welke iemand leeft.
Kapitalisme is een systeem, het Neoliberalisme & derde weg denken is te classificeren als geloof.

Overigens is dat het tot het absurde uitvergroten van marktwerking en kleine overheid.

Trickle down & zelfredzaamheid.

Werkt allemaal niet en is door de wetenschap al lang naar het rijk der fabelen verwezen.

In plaats van te kiezen voor oplossend vermogen opbouwen in de overheid en brede maatschappij kiezen wij ervoor om de schuld neer te leggen bij wat immigranten, vluchtelingen en een blok in onze samenleving hun recht op vrije godsdienst te ontnemen.

Want dat is makkelijk, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:22:
[...]

Er zijn in ieder geval een stuk meer voetbal hooligans dan moslim extremisten in ons land...

Maar goed, logica en rationaliteit mogen bij het oud vuil als het over immigratie gaat he. Het is allemaal de schuld van de Jo... eh moslims! Wanneer hebben we zoiets eerder gehoord...
Dat zeg ik helemaal niet. We hebben er qua progressieve waarden en toekomst niets aan als we massaal mensen binnenlaten die onze algemeen geaccepteerde normen en waarden afwijzen. En dat doen we dus wel. Dat moet maar eens afgelopen zijn.

Het aantal moskeeen groeit nog steeds hard. Wereldwijd. Ik zeg allemaal: prachtig, maar zullen we dan een paar landen seculier laten op lange termijn. Bijvoorbeeld het land waar ik woon. Als uitzondering wat mij betreft.

Bij ”progressief” Nederland moet ik dan vooral niet zijn. Turkije was ook altijd seculier qua overheid maar als je bevolking dat niet is zie je wat er kan gebeuren in een democratie.

Zullen we dus eens stoppen met de groei van de Islam bewust aanjagen als we zogenaamd zo progressief zijn?

Van mij part mag de Islam wereldwijd overal groeien. En juist daarom vind in het belangrijk dat Nederland dan een uitzondering is. En dat hebben we dus wel zelf in de hand.

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 23-11-2023 09:29 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
dr.lowtune schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:25:
[...]

Veel goedbetaalde expats waardoor woningen in de buurt van ASML onbetaalbaar worden voor een "normaal" gezin......er is dus wel degelijk overlast.

Overigens wil ik ASML helemaal niet weg hebben hoor, maar overlast uit zich op meer vlakken dan luchtvervuiling of hangjongeren op straat.
Dan had je links moeten stemmen, want die wilden juist de belastingvoordelen voor expats verlagen... Rechts juist niet.

@Malarky Verreweg de meeste moslims veroorzaken geen enkel probleem en hangen zeker geen radicale versie van de Islam aan in Nederland. De meeste probleemgevallen zitten in de tweede en derde generatie; de kinderen van de arbeidsmigranten die we vlak na de oorlog hierheen hebben gehaald voor de wederopbouw (want boomers hadden daar deels geen zin in).

Deze mensen werden steevast ofwel genegeerd of gediscrimineerd; mijn oom noemde alle Turken "Ali" omdat hij geen zin had om hun namen uit te spreken. Chinezen kregen altijd "sambal bij" naar hun hoofd of hoorde Hanky Panky Shanghai in de klas.

Dat was het niveau toen; je kan je voorstellen dat men daar op een gegeven moment beu van wordt, zeker als je hier geboren en getogen bent.

Nu wil ik daarmee niet ontkennen dat er ook andere culturele factoren spelen, maar alle problemen op moslim extremisme gooien is wel extreem simplistisch gedacht.

[ Voor 45% gewijzigd door Morrar op 23-11-2023 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:37

tuinïnen

Eventus stultorum magister

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:17:
[...]

Sterker nog, ik zou er voorstander van zijn om geloof in zijn geheel te verbieden. Christelijk, Moslim, Hindoe, Boeddhistisch, Scientology whatever noem maar op. Gewoon allemaal verbieden.
Veel extremer dan dat krijg je het niet. Laat mensen toch hun ding doen zolang ze er verder niemand mee lastig vallen.

Verder, je kan er lang over praten vanuit een bepaald gevoel van morele superioriteit maar de stemmen zijn overduidelijk. Wanneer je in een democratisch land woont werkt het nou eenmaal zo en dan rest niets anders dan de uitslag te respecteren, wachten op een coalitie en een nieuw kabinet.

Overigens vind ik de reactie gisteren vanuit de linkse kant ook wat extreem, daar werd meteen de angstkaart gespeeld alsof de NSB de volledige macht heeft gekregen. Het zijn 37 zetels in de Tweede Kamer gedekt door de Eerste Kamer / grondwet.

Zelf baal ik vooral dat we niet een progressievere kant op zijn gegaan. We staan op de drempel van het maken van belangrijke keuzes voor de toekomst en er moet wat veranderen.

Aan de andere kant is het asielbeleid natuurlijk een tranendal geweest. Voor de mensen die hier zijn opgevangen, voor de omwonenden, voor de woningzoekers, een bestuurlijke chaos en een VVD die er lang bij heeft staan kijken en te laat een statement maakt. Koren op de molen blijkbaar voor de PVV die hier garen bij spint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:27:
[...]

Bij links Nederland moet ik dan vooral niet zijn. Turkije was ook altijd seculier qua overheid maar als je bevolking dat niet is zie je wat er kan gebeuren in een democratie.

Zullen we dus eens stoppen met de groei van de Islam bewust aanjagen als we zogenaamd zo progressief zijn?
Dat is dan ook geen gevolg van de islam maar een gevolg van de democratie.

Als je dat niet wil dan moet je de democratie afschaffen. Op dezelfde manier als je niet kan zeggen "Wilders zoek het maar uit" nu de verkiezingsuitslag je achteraf niet bevalt. Dan hadden we geen verkiezingen moeten houden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:29:
[...]

Dat is dan ook geen gevolg van de islam maar een gevolg van de democratie.

Als je dat niet wil dan moet je de democratie afschaffen. Op dezelfde manier als je niet kan zeggen "Wilders zoek het maar uit" nu de verkiezingsuitslag je niet bevalt. Dan hadden we geen verkiezingen moeten houden.
Niet dus. Qua democratie kun je stemmen voor een partij die zegt: we gaan in ieder geval zorgen dat de Islam niet meer massaal groeit door externe instroom.

Dat is een uitstekende keus als je een progressieve toekomst voor je kinderen voorstaat. Als je een land een seculiere toekomstdroom wil geven.

Helaas is een seculiere toekomst geen vanzelfsprekendheid en zijn daar soms stevige maatregelen voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 23-11-2023 09:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:28:
[...]

Dan had je links moeten stemmen, want die wilden juist de belastingvoordelen voor expats verlagen... Rechts juist niet.
Als ik dat een belangrijk topic had gevonden had ik wellicht links moeten stemmen, maar ik vond belastingen voor expats niet belangrijk genoeg om de overige punten van het PVDAGL programma voor lief te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:57
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:36:
[...]

Waarom wordt rechts al snel geframed als "extreem" rechts en zie je dit bij links zelden?

Alsof rechts slecht is en links goed. 8)7

Vreemde ontwikkeling en toont voor mij aan dat de media overwegend (80%+) links georiënteerd zijn - vreemd in een land dat overwegend rechts stemt.
Omdat rechts rechts blijft en links steeds verder naar links opschuift. Dan is rechts opeens extreemrechts vanuit een links perspectief gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:27:
[...]

Van mij part mag de Islam wereldwijd overal groeien. En juist daarom vind in het belangrijk dat Nederland dan een uitzondering is. En dat hebben we dus wel zelf in de hand.
Sinds 2014 groeit de Islam ook niet in NL...doel bereikt.
https://longreads.cbs.nl/...elk-geloof-hangen-we-aan/

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
tuinïnen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:28:
[...]
Verder, je kan er lang over praten vanuit een bepaald gevoel van morele superioriteit maar de stemmen zijn overduidelijk.
Ik merk vooral een gebrek aan inlevingsvermogen van veel mensen.

De populariteit van de PVV en de reacties van mensen, die niet snappen dat er op de PVV gestemd wordt, geven toch wel aan dat er een disconnect zit tussen de problemen die de burgers ervaren en de reactie vanuit de traditionele politiek en de mensen op social media/forums.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

tuinïnen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:28:
[...]

Laat mensen toch hun ding doen zolang ze er verder niemand mee lastig vallen.
Daar zit precies de crux, ik ervaar dat als lastig vallen. Er zijn meer oorlogen gevoerd vanuit geloofsovertuiging dan uit alle andere oorzaken samen. Een geloof is niet vredelievend. Nooit, geen enkel geloof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
xzaz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:19:
[...]

Asiel raakt alles;
- kosten
- huisvesting
- cultuur
- straatbeeld
- criminaliteit

Als je politievlogs zoals Jan Willem ziet is het echt niet raar.
Asiel is zo’n groot probleem helemaal niet voor Nederland, het is ook jammer dat dit een primair onderwerp werd. Dat was heel eenvoudig voor de PVV; “ik roep dit al 20 jaar”.

De lage criminaliteit, dat is meer een probleem. Dat we niet massaal moeten gaan harken in data maar sterker blauw nodig hebben bijvoorbeeld. Maar dat soort dingen waren helaas geen discussie die publiek gevoerd werd.

• Stoney3K
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:30:
[...]

Niet dus. Qua democratie kun je stemmen voor een partij die zegt: we gaan in ieder geval zorgen dat de Islam niet meer massaal groeit door externe instroom.

Dat is een uitstekende keus als je een progressieve toekomst voor je kinderen voorstaat. Als je een land een seculiere toekomstdroom wil geven.
Wat ik bedoel te zeggen is, wanneer je in een democratisch moslim-land verkiezingen houdt, dan moet je ook niet miepen als die regering door democratische verkiezingen te houden ineens niet meer seculier is.

Anders is het een voorwaardelijke democratie.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

graceful schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:25:
[...]

Ja, je zou Wilders als een linkse partij kunnen zien als je echt graag wil inderdaad.

Ik deelde enkel een interesse opstelsom, om klein gevoel te krijgen bij wat de Nederlanders blijkbaar zoeken. Dat het versimpeld is, leek me wel duidelijk. Als D66 geen links beleid is, dan is de som nog kleiner.
Ik bedoel meer te zeggen dat er waarschijnlijk nog wel (sociaal) links georienteerde mensen op Wilders stemmen. Maar je hebt gelijk dat je dat niet ziet als "de kiezer wil over links". :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
CornermanNL schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:26:
[...]
Kapitalisme is een systeem, het Neoliberalisme & derde weg denken is te classificeren als geloof.
Als je er goed naar kijkt is kapitalisme veel meer een geloof en een manier waarop je leeft. We geven het graag een andere naam, maar als je naar de kern kijkt heeft het heel veel overeenkomsten met een geloof.
Daarbij gaat het er niet om dat ik het daadwerkelijk als geloof zie trouwens, maar de grens tussen wat we als geloof zien en wat niet is heel vaag, verbieden zal dus heel lastig zijn.
Overigens is dat het tot het absurde uitvergroten van marktwerking en kleine overheid.

Trickle down & zelfredzaamheid.

Werkt allemaal niet en is door de wetenschap al lang naar het rijk der fabelen verwezen.

In plaats van te kiezen voor oplossend vermogen opbouwen in de overheid en brede maatschappij kiezen wij ervoor om de schuld neer te leggen bij wat immigranten, vluchtelingen en een blok in onze samenleving hun recht op vrije godsdienst te ontnemen.

Want dat is makkelijk, toch?
Precies dit dus, de regering heeft jarenlang zijn kop in het zand gestoken en problemen voor zich uitgeschoven. Dan is het nu natuurlijk makkelijk om een bepaalde groep als 'dader' aan te wijzen, maar strikt genomen kun je beter de VVD het land uitzetten als je echt de probleem-veroorzaker wilt aanpakken. Wat dat betreft vind ik het heel apart dat die nu zeggen dat ze het probleem snappen en daarom verkozen willen worden zodat ze het op kunnen lossen. Daar hebben ze 20 jaar de tijd voor gehad, dus wat dat betreft vind ik het niet gek dat de PVV nu plotseling zo groot is. Ik kan nl. ook niet zeggen dat ik vertrouwen heb in de partijen die de laatste tijd hebben geregeerd.

[removed]

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:13
Miki schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:09:
[...]

Heb je je überhaupt wel in de programma’s verdiept of heb je alleen naar de personen gekeken? Het land moet namelijk geregeerd worden, het is geen HBO serie.

De plannen van Wilders zijn niet uitvoerbaar tenzij je echt snoeihard gaat tornen aan de sociale zekerheid. Ik ben benieuwd of Henk en Ingrid nog hun sjekkies kunnen roken als de hypotheekrente aftrek, bijstandsuitkering en toeslagen worden afgeschaft.
Voor die post heb ik alleen even plaatjes zitten kijken.

Ik moet zeggen dat ik er dit jaar heel weinig tijd voor heb gehad om alles door te spitten.
Normaal vind ik wel tijd om de programma's door te lezen.
Ik volg 2e kamer debatten vrij regelmatig, en ik luister de podcasts.
Van de partijen die in mijn cirkel vielen bij kieskompas en dergelijke heb ik wel hun standpunten/antwoorden vergeleken, en daarop mijn keuze gemaakt.

PVV zal moeten matigen, anders regeren ze niet mee.
Dat snapt wilders heel goed.
En ik weet vrij zeker dat alle stemmers (behalve de echte "aso's") daar ook op rekenen.

Even terugkomend op de2e kamer debatten die ik dan gezien heb de afgelopen jaren.
Wilders heeft vaak ook hele goede punten bij die debatten.
Ik denk alleen dat hij zijn manier van spreken en toon moet aanpassen als hij premier wilt zijn.

Wat betreft de hypotheekrenteaftrek, daar zit je bij de PVV juist goed.
Vrijwel alle partijen willen ervan af, en dat gaat mensen echt in hun portemonnee raken.
En dan vaak juist de gewone man, en niet de rijke stinkerd.

En ik geloof nooit dat de sociale zekerheid afgebouwd word in 4 jaar tijd.

• redwing
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:26:
[...]

Ja zo kun je alles wel geloof noemen hetzelfde zou dan gelden voor Communisme, Marxisme en andere linkse stromingen.

Je snapt best wat onder geloof valt, als je dat niet snapt ben je aan het redeneren voor het rederen.
Het probleem is dat de grens tussen geloof en geen geloof heel grijs is. Dat verbieden is dus geen mogelijkheid. Een Bitcoin bestaat ook alleen omdat mensen geloven dat het waarde heeft, terwijl het in de praktijk niets meer dan wat bitjes is. Maar juist omdat we in kapitalisme geloven en het systeem om een Bitcoin bestaat ie wel.

[removed]

• welvaartsbuik
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:29
MrMonkE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:15:
[...]

Dat kan niet eens binnen Europa vanwege Schengen.
Kan wel bij Finland om maar iets te noemen.
Finland is onderdeel van Schengen? Dus als Finland het kan, dan kan dat onderscheid dus ook hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
[...]

Waarom je dat allemaal wil hebben? ASML en andere grote multinationals leveren de schatkist gewoon heel veel op. Niet alleen monetair maar ook onze positie op het wereld toneel. Nederland is daarnaast een kennis en handels economie, zonder natuurlijke grondstoffen is wat we verhandelen vaak kennis of een systeem waardoor de handel goedkoper word voor de rest.

Het hebben van zulke bedrijven zorgt ervoor dat onze universiteiten dit kunnen blijven faciliteren door innovatie te waarborgen.

[...]

De reden dat wij dit dus doen is die handel, of het process. Nederlandse boeren en tuinbouwers zijn gewoon belachelijk efficient. Er is dus winst te maken op de hele keten die goedkoper is dan een tomaat ergens anders te kopen. Heeft dit nadelen ja, willen we dit aanpassen ja! vooral voor boeren, maar dat wil niet echt lukken *kuch* stikstof crisis *kuch*

Voor bedrijven als ASML zie ik de overlast eigenlijk weinig. Hightech heeft vaak relatief weinig uitstoot, weinig ruimte nodig en trekt de mensen aan die je graag ziet, hoger opgeleid.
Even een aanvulling ASML is een van de belangrijkste bedrijven in de wereld, en dat die dan in NL staat is mooi en geeft ons kleine landje een enorme (economische) knuppel

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• graceful
  • Niet online
Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:33:
[...]

Ik bedoel meer te zeggen dat er waarschijnlijk nog wel (sociaal) links georienteerde mensen op Wilders stemmen. Maar je hebt gelijk dat je dat niet ziet als "de kiezer wil over links". :)
Absoluut met je eens.

[ Voor 34% gewijzigd door graceful op 23-11-2023 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
[quote]tuinïnen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:28:
[...]

Veel extremer dan dat krijg je het niet. Laat mensen toch hun ding doen zolang ze er verder niemand mee lastig vallen.

Als dat zo zou zijn dan zou dat prima zijn maar moslims hebben nare trekjes dat men op een aggressive manier de ongelovige honden hun geloof wil opleggen ten koste van veel. Het is een geloof wat alleen maar neemt en niets geeft, ja veel ellende waar men de overhand krijgt. Ik reis veel in Azie en zie daar ook op veel plekken de Islam oprukken en dat gaat altijd gepaard met problemen. Men moet zich maar aan de Islam aanpassen en de moslim hoeft dit niet te doen aan het al vele jaren bestaande manier van leven waar de locale bevolking leeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
FRANQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:34:
[...]
Even terugkomend op de2e kamer debatten die ik dan gezien heb de afgelopen jaren.
Ik denk alleen dat hij zijn manier van spreken en toon moet aanpassen als hij premier wilt zijn.
Hij heeft net als Omtzicht goede punten, alleen geen haalbare oplossing. Een probleem benoemen is makkelijk, het oplossen niet.
Vrijwel alle partijen willen ervan af, en dat gaat mensen echt in hun portemonnee raken.
Nee, dat raakt juist niemand. HRA in de huidige vorm zorgt alleen voor hogere huizenprijzen en daarmee hogere hypotheken en dus kosten. HRA afschaffen zou dus een goed punt zijn omdat de enige die daarvan profiteren de banken zijn (en ja ik heb zelf een huis en gebruik HRA)
Ik ook niet, maar als je 4 jaar afbouwen vergelijkt met juist 4 jaar er aan werken krijg je toch een grote stap terug (waarbij ik wel moet zeggen dat de afgelopen jaren er net zo goed al is afgebouwd.)

[removed]

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Waarom je dat allemaal wil hebben? ASML en andere grote multinationals leveren de schatkist gewoon heel veel op. Niet alleen monetair maar ook onze positie op het wereld toneel. Nederland is daarnaast een kennis en handels economie, zonder natuurlijke grondstoffen is wat we verhandelen vaak kennis of een systeem waardoor de handel goedkoper word voor de rest.

Het hebben van zulke bedrijven zorgt ervoor dat onze universiteiten dit kunnen blijven faciliteren door innovatie te waarborgen.
Maar dat is dus niet zo. Nederland haalt grote bedrijven hierheen door ze geen belasting te laten betalen, en haalt werknemers hierheen door ze weinig belasting te laten betalen. Qua wereldpositie trekt het ons alleen maar in internationale strubbelingen.

Nederland heeft ook niet die kenniseconomie, we halen wat mensen uit Taiwan, India, China, Amerika etc. En zetten ze neer in Eindhoven. Het enige Nederlandse eraan is dat het toevallig in Eindhoven staat, maar dat kan net zo goed London of Berlijn zijn.

Voor de economie is het goed dat je doet waar je goed in bent. ASML is daar niet één van.

Glastuinbouw overigens ook niet. De enige reden dat dat nog bestaat is omdat de overheid gas subsidieert aan bedrijven. Maar dat is en heel slecht voor het klimaat, en ook niet goed voor de economie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
xelfer schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:31:
[...]

Ik merk vooral een gebrek aan inlevingsvermogen van veel mensen.

De populariteit van de PVV en de reacties van mensen, die niet snappen dat er op de PVV gestemd wordt, geven toch wel aan dat er een disconnect zit tussen de problemen die de burgers ervaren en de reactie vanuit de traditionele politiek en de mensen op social media/forums.
Aanvulling daarop, het idee dat alleen racistische witte/blanke ooms die je op kringverjaardagen tegen komt PVV stemmen. Er zijn een hoop 2/3/4e generatie migranten die PVV stemmen.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:35:
[...]

Het probleem is dat de grens tussen geloof en geen geloof heel grijs is. Dat verbieden is dus geen mogelijkheid. Een Bitcoin bestaat ook alleen omdat mensen geloven dat het waarde heeft, terwijl het in de praktijk niets meer dan wat bitjes is. Maar juist omdat we in kapitalisme geloven en het systeem om een Bitcoin bestaat ie wel.
Geloof

Er is gewoon een definitie van, daarin kun je prima toetsen.

Jij verward geloof met vertrouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door 911GT2 op 23-11-2023 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
ramrodwillem schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:39:
[quote]tuinïnen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:28:
[...]

Als dat zo zou zijn dan zou dat prima zijn maar moslims hebben nare trekjes dat men op een aggressive manier de ongelovige honden hun geloof wil opleggen ten koste van veel. Het is een geloof wat alleen maar neemt en niets geeft, ja veel ellende waar men de overhand krijgt. Ik reis veel in Azie en zie daar ook op veel plekken de Islam oprukken en dat gaat altijd gepaard met problemen. Men moet zich maar aan de Islam aanpassen en de moslim hoeft dit niet te doen aan het al vele jaren bestaande manier van leven waar de locale bevolking leeft.
je weet hoe het Christendom ooit verspreid is en hoe sommigen dat nog steeds willen doen? Je maakt hier de grote fout om het gedrag van een paar te koppelen aan de hele groep. De extremen moeten inderdaad weg, maar de meeste Islamieten hebben geen enkel probleem met andere godsdiensten. Precies ook wat je in Azie dus ziet, de extremen worden daar niet aangepakt en kunnen zich verspreiden. En dat is geen probleem van de Islam zelf, maar van die extremisten.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
Benieuwd of links Nederland al met weemoed terug verlangt naar Rutte :X.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:26:
[...]

Ik snap heel goed wat er onder geloof valt. Ik vraag me slechts af of jij die definitie wel net zo helder op je netvlies hebt.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:57
[...]
Dat klopt niet. Hypotheekrenteaftrek is vooral een manier om huiseigenaren meer te kunnen laten betalen voor hun hypotheek. Huizen worden daardoor duurder en je bent netto meer geld kwijt aan het afbetalen van je hypotheek.

De enige die iets hebben aan hypotheekrenteaftrek zijn banken en mensen die dat geld niet nodig hebben voor de aankoop van hun huis, maar het geld alternatief kunnen inzetten om bijvoorbeeld met aandelen meer geld te verdienen dan ze betalen aan hun hypotheek. Ik bedoel als je 5 ton hebt kan je een huis kopen en contant afrekenen of een hypotheek nemen en voor die 5 ton aandelen kopen die meer opleveren dan de rente op jouw hypotheek kost.
Wat niet wegneemt dat je het gecontroleerd moet afbouwen om niet te veel mensen direct in de problemen te brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door Spookelo op 23-11-2023 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
graceful schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:39:
[...]
Het is ook jammer dat Timmermans die stukken er niet uitvist en nu juist slim gaat schaken met Wilders. Hoe gek ook, maar Wilders wil enorm graag een keer in het kabinet. “Voor het echie”. En Timmermans wil enorm graag MP zijn.
Dat doet mij een beetje denken aan een bekende uitspraak over worstelen met een varken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:27
Het is tijd om de gaan werken, 's Morgens in de kroeg zitten. Tsssssssssssssss :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

Ik heb nooit op de PVV gestemd, maar nu ik dit zo allemaal zie heb ik wel zoiets van:

Laat maar uit de hand lopen dan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:45
dr.lowtune schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:25:
[...]

Klopt, maar ASML is ook wel bewust dat ze dat veroorzaken. Dus inmiddels roert het bedrijf zich ook in de vastgoedmarkt om de boel wat vlot te trekken.... Zo kan het dus ook.

https://www.omroepbrabant...-huizen-voor-niet-asmlers

• Stoney3K
Trichoglossus schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:43:
Het is tijd om de gaan werken, 's Morgens in de kroeg zitten. Tsssssssssssssss :+
Half tien 's morgens is het nieuwe 21:30.

De band gaat zometeen wel soundchecken. :+

• graceful
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:42:
[...]

Dat doet mij een beetje denken aan een bekende uitspraak over worstelen met een varken.
Nee ja weet je. Ik zoek ook gewoon een positieve wending in dit verhaal :+

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Trichoglossus schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:43:
Dat ga ik ook doen. Werkze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
anandus schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:49:
[...]
Een beetje zoals bepaalde ideologiëen in het christendom, dus? ;) Laten we niet doen alsof dat alleen in de islam voorkomt.
Extreme denkwijzen komen veel breder voor bij de islam. Alleen al doordat ze geloven dat de koran de letterlijke tekst is van de profeet zelf ( 8)7 ) is er geen verlichting mogelijk zoals die bij de christenen wel heeft plaatsgevonden.

Hell, zelfs de christelijke paus steunt lhgbti (en terecht). Dat moet ik in de islam nog meemaken.

https://www.newwaysminist...our-children-as-they-are/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:41:
[...]

Geloof

Lees die hele wiki maar eens door. Dan zie je dat het een leuke definitie is, maar wel eentje met vage grenzen. De genoemde Bitcoin voldoet b.v. dus aan alle genoemde 'eisen'.

[removed]

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
alexbl69 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:41:
Denk dat we wel eens kunnen zijn dat we dit resultaat aan Rutte te danken hebben links zit al geruime tijd niet in het Kabinet. (Ik ben nu niet echt links te noemen) maar ik heb meer het gevoel van:
Toe maar ga dan maar lekker rechts (PVV VVD & NSC) kijken of het daar beter van wordt...
Ondertussen ik verdien goed dus ik zie die belasting korting wel tegemoet...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:07
[...]

Voor die post heb ik alleen even plaatjes zitten kijken.

Ik moet zeggen dat ik er dit jaar heel weinig tijd voor heb gehad om alles door te spitten.
Normaal vind ik wel tijd om de programma's door te lezen.
Ik volg 2e kamer debatten vrij regelmatig, en ik luister de podcasts.
Van de partijen die in mijn cirkel vielen bij kieskompas en dergelijke heb ik wel hun standpunten/antwoorden vergeleken, en daarop mijn keuze gemaakt.

PVV zal moeten matigen, anders regeren ze niet mee.
Dat snapt wilders heel goed.
En ik weet vrij zeker dat alle stemmers (behalve de echte "aso's") daar ook op rekenen.

Ter herinnering:
Een paar jaar geleden diende de PVV nog een motie in voor het terugbrengen van de volledige hypotheekrenteaftrek. En de partij stemt steevast tegen moties die alleen hypotheken tot een half miljoen onder de hypotheekaftrek zouden laten vallen.

Het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende eerder dat ongeveer de helft van het belastingvoordeel van de hypotheekrenteaftrek naar de 20 procent Nederlanders met het hoogste inkomen gaat.
Bron: https://decorrespondent.n...0b-0535-2bc8-3d55d3e03328

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 23-11-2023 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:44:
[...]

Lees die hele wiki maar eens door. Dan zie je dat het een leuke definitie is, maar wel eentje met vage grenzen. De genoemde Bitcoin voldoet b.v. dus aan alle genoemde 'eisen'.
Bitcoin geen geloof noemen, dan moet je toch eens in de crypto topics kijken op tweakers.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
De (openlijke) PVV banden met (c.q. steun aan) het Kremlin zijn ontzettend abject en hadden veel prominenter behandeld moeten worden zoals dat wel met Forum is gebeurd een aantal jaar geleden.

Qua timing had de PVV-landslide niet op een slechter moment kunnen komen, gezien de oorlog op het Europees continent en de mogelijke verkiezing van Trump in 2024. Het is gisteren duidelijk geworden dat mensen momenteel zo sentimenteel in de wedstrijd zitten, dat zondebokpolitiek en standpunten als "handen af van onze tradities, zwarte piet moet terug" het winnen van gezond verstand.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:44:
[...]

Extreme denkwijzen komen veel breder voor bij de islam. Alleen al doordat ze geloven dat de koran de letterlijke tekst is van de profeet zelf ( 8)7 ) is er geen verlichting mogelijk zoals die bij de christenen wel heeft plaatsgevonden.
De islam is echt minder een éénheidsworst dan je hier voorstelt. Progressieve moslims bestaan zeker, alleen zijn de conservatieven véél vocaler als iemand zich als dusdanig uit. Dan ben je gelijk een 'afvallige'. Goh, hadden wij niet ook iets in het verleden over 'ketters' en een brandstapel?

Daar moet je je als progressief dus gewoon niets van aantrekken.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:21
GioStyle schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:30:
[...]

Omdat rechts rechts blijft en links steeds verder naar links opschuift. Dan is rechts opeens extreemrechts vanuit een links perspectief gezien.
Ik denk dat dit een verkeerde observatie is. Standpunten waar Hans Janmaat om verketterd werd, zijn nu geaccepteerde rechtse standpunten geworden. De opkomst van partijen rechts in het spectrum hebben een duidelijke uitwerking gehad: hefbomen. Het centrum bestaat bijna niet meer.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
stylezzz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:43:
[...]

Klopt, maar ASML is ook wel bewust dat ze dat veroorzaken. Dus inmiddels roert het bedrijf zich ook in de vastgoedmarkt om de boel wat vlot te trekken.... Zo kan het dus ook.

https://www.omroepbrabant...-huizen-voor-niet-asmlers
terwijl in de tussentijd Eindhoven een Engelse stad geworden is, Bijna alle huizen naar ASML'ers gaan, er duizenden mensen per jaar aangenomen worden uit andere landen en dan vind je 500 woningen de oplossing :?
Begrijp me goed, ik vind ASML goed voor Nederland, maar ga niet doen alsof ze niet zorgen voor een enorme overlast. Er zijn al jaren problemen met het verkeer, betaalbare huizen zijn niet te krijgen, er zijn parkeerproblemen geweest, de bouw van nieuwe gebouwen zorgt voor verkeersproblemen etc.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-09 20:01
klaw schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:44:
[...]

Denk dat we wel eens kunnen zijn dat we dit resultaat aan Rutte te danken hebben
Als ik in mijn omgeving kijk is Timmermans juist de reden. Hij bleef maar roepen dat je op hem moest stemmen omdat er anders een rechts kabinet zou ontstaan. Uit angst daarvoor stemden veel mensen in mijn omgeving daarom juist op PVV. :? Veel mensen zijn heel gevoelig voor wat er door politici wordt geroepen op TV in verkiezingstijd.

[ Voor 9% gewijzigd door snaggyheadshot op 23-11-2023 09:49 ]

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ze hadden het hele asiel instroom in mij ogen makkelijk kunnen oplossen de afgelopen jaren door mensen die uit veilige landen komen niet eens binnen te laten. Echte vluchtelingen die komen omdat er oorlog is zijn altijd welkom. Maar mensen die komen omdat ze in een ander land arm zijn of het niet eens zijn met het beleid van hun regering. Jammer maar gewoon blijven waar je bent. Die kan je toch ook direct op een vliegtuig zetten en terug sturen? Lijkt me niet zo lastig. Lijstje maken waar oorlog is en waar niet

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06:41
Brazos schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:39:
[...]

Maar dat is dus niet zo. Nederland haalt grote bedrijven hierheen door ze geen belasting te laten betalen, en haalt werknemers hierheen door ze weinig belasting te laten betalen. Qua wereldpositie trekt het ons alleen maar in internationale strubbelingen.
Dat is niet waar, deze bedrijven betalen weldegelijk belasting, alleen minder dan in andere landen. Doordat ze hier vestigen houd Nederland onder aan de steep meer over dan met hogere belastingen.

[quote}
Nederland heeft ook niet die kenniseconomie, we halen wat mensen uit Taiwan, India, China, Amerika etc. En zetten ze neer in Eindhoven. Het enige Nederlandse eraan is dat het toevallig in Eindhoven staat, maar dat kan net zo goed London of Berlijn zijn.

Voor de economie is het goed dat je doet waar je goed in bent. ASML is daar niet één van.

[/quote]

Wij zijn weldegelijk een kenniseconomie 60% van de 25 tot 35 jarigen hebben een HBO of WO papiertje en wij zijn gespecialiceerd in diensten en dan vooral de IT diensten, daar verdienen wij bijzonder veel geld aan. Vergeet niet dat zelfs met de expatkorting de expat veel meer belasting betaald dan iemand die 2500 bruto per maand krijgt.
Glastuinbouw overigens ook niet. De enige reden dat dat nog bestaat is omdat de overheid gas subsidieert aan bedrijven. Maar dat is en heel slecht voor het klimaat, en ook niet goed voor de economie.
Geheel mee eens en dit is ook nog eens arbeids intensief werk waar we dus mensen moeten halen uit het buitenland.

• redwing
Jedi_Pimp schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:45:
[...]

De (openlijke) PVV banden met (c.q. steun aan) het Kremlin zijn ontzettend abject en hadden veel prominenter behandeld moeten worden zoals dat wel met Forum is gebeurd een aantal jaar geleden.

Qua timing had de PVV-landslide niet op een slechter moment kunnen komen, gezien de oorlog op het Europees continent en de mogelijke verkiezing van Trump in 2024. Het is gisteren duidelijk geworden dat mensen momenteel zo sentimenteel in de wedstrijd zitten, dat zondebokpolitiek en standpunten als "handen af van onze tradities, zwarte piet moet terug" het winnen van gezond verstand.
Ik denk eerder dat de afgelopen kabinetten zoveel ballen hebben laten vallen dat er massaal overgestapt is naar een partij die zeker iets gaat veranderen. En dat dat waarschijnlijk niet de goede kant op is nemen velen er dan maar bij. En iig wordt de boel zo wel uit het slop getrokken.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:46:
[...]

De islam is echt minder een éénheidsworst dan je hier voorstelt. Progressieve moslims bestaan zeker, alleen zijn de conservatieven véél vocaler als iemand zich als dusdanig uit. Dan ben je gelijk een 'afvallige'. Goh, hadden wij niet ook iets in het verleden over 'ketters' en een brandstapel?

Daar moet je je als progressief dus gewoon niets van aantrekken.
Verleden, ooit, vroeger, etc.

Feit blijft dat in ons land (en wereldwijd) het christendom een stuk minder radicaal geworden is, iets wat de islam nog moet doormaken. De vraag is of je daar op wil wachten, of wil zorgen dat de (invloed van) conservatieve islam hier niet gaat groeien.

Dat wil overigens niet zeggen dat alles met het christendom koek en ei is, ook daar moeten we waken voor het conservatieve en de invloed daarvan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 15:49
Ik heb toch wel heerlijk geslapen en die 2 zetels extra vanochtend waren een mooie verassing.

Eindelijk de oogjes open in Nederland, wellicht ‘net’ optijd.

Ben heel benieuwd de komende 4 jaar en hoop dat de problemen voor een groot deel opgelost kunnen worden.

De verantwoordelijken die alles gesloopt hebben zijn natuurlijk allang gevlogen en krijgen elders mooie baantjes.

• eric.1
worldfastest schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:50:
Ze hadden het hele asiel instroom in mij ogen makkelijk kunnen oplossen de afgelopen jaren door mensen die uit veilige landen komen niet eens binnen te laten. Echte vluchtelingen die komen omdat er oorlog is zijn altijd welkom. Maar mensen die komen omdat ze in een ander land arm zijn of het niet eens zijn met het beleid van hun regering. Jammer maar gewoon blijven waar je bent. Die kan je toch ook direct op een vliegtuig zetten en terug sturen? Lijkt me niet zo lastig. Lijstje maken waar oorlog is en waar niet
Dat is dus het punt, zo makkelijk is dat niet. Zeker niet als je onderbemand bent..en dan, uitzetten is lastig gebleken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:48:
[...]

terwijl in de tussentijd Eindhoven een Engelse stad geworden is, Bijna alle huizen naar ASML'ers gaan, er duizenden mensen per jaar aangenomen worden uit andere landen en dan vind je 500 woningen de oplossing :?
Begrijp me goed, ik vind ASML goed voor Nederland, maar ga niet doen alsof ze niet zorgen voor een enorme overlast. Er zijn al jaren problemen met het verkeer, betaalbare huizen zijn niet te krijgen, er zijn parkeerproblemen geweest, de bouw van nieuwe gebouwen zorgt voor verkeersproblemen etc.
Even los nog van het ontwijken van belasting via een Belgische B.V. , het vrouwonvriendelijke klimaat. Ik ben er momenteel niet echt trots op..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• redwing
Die hele asielstroom was sowieso geen enkel probleem. De enige reden waarom we daarover hoorden is omdat de hele asiel-opvang+afhandeling is afgebouwd en daardoor een kleine groep asiel-zoekers alsnog regelmatig in het nieuws kwam. Bedenk daarbij dat de stroom Oekrainers vele malen groter was, maar je daar maar amper iets van hoort. Het asielprobleem is een zelf gemaakt probleem. Als het je echt om de instroom van migranten gaat moet je kijken naar de arbeidsmigranten en studenten, dat is een veel grotere groep die veel meer huizen 'wegkaapt' dan de echte asielzoekers.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:33:
[...]

Als je al het onuitvoerbaar beleid weg stript, dan blijft er bijna niet over behalve die social linkse standpunten. Zou wel de eerste keer zijn dat hij voor die punten vecht sinds de start van de PVV.

Ik zie dit eigen maar op 3 manier eindigen.
- volle 4 jaar en WIlders krijgt niets gedaan omtrent immigratie of klimaat omdat dit niet uitvoerbaar is, en PVV kiezers voelen zich boos en bedrogen.
- kabinet klapt omdat Wilder on uitvoerbare dingen wil door drukken
- Komt niet eens door formatie heen en we krijgen nieuwe verkiezingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Fly-guy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:51:
[...]

Verleden, ooit, vroeger, etc.

Feit blijft dat in ons land (en wereldwijd) het christendom een stuk minder radicaal geworden is, iets wat de islam nog moet doormaken. De vraag is of je daar op wil wachten, of wil zorgen dat de (invloed van) conservatieve islam hier niet gaat groeien.
Dan moet je je dus ook concentreren op de conservatieve islam waar inderdaad best wat sociale knelpunten zitten die keihard botsen met onze samenleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:41:
Linkse stemmer hier. Nee, niet echt, al is het even afwachten welk regeerakkoord er uiteindelijk uitkomt. Ik zie de PVV ook niet als een rechtse partij, maar wel als een conservatieve partij. De partij heeft een paar goede punten en een paar punten die mij erg tegenstaan, maar zal ook water bij de wijn moeten doen om tot een coalitie te komen. Tot nu toe ben ik vooral nieuwsgierig wat er uiteindelijk uit gaat komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 00:02
Ik zie deze monsterwinst van de PVV als een proteststem. Men stemt niet op het poppetje, Wilders in dit geval. Men stemt omdat men ontevreden is over de wijze waarop de maatschappij momenteel functioneert. Had Wilders in 1960 meegedaan aan de verkiezingen, dan had hij geen enkele zetel gewonnen. Daar ben ik heilig van overtuigd.

De oorzaak is de groeiende ongelijkheid in Nederland, en de rest van de westerse wereld. Dit voedt een sentiment van onvrede. De oorzaak daarvan ligt grotendeels buiten Nederland. Zoals de creatie van centrale banken en het fractioneel bankieren, en het loslaten van de goudstandaard door zo goed als alle (westerse) landen. Met als gevolg een enorme toename in fiatgeld. De verdeling van het dat geld dat uit het niets is gecreëerd, is waar het de afgelopen 100 jaar verkeerd is gegaan. Een proces dat de afgelopen 40 jaar in een stroomversnelling is geraakt. De creatie van geld en schulden neemt juist parabolisch toe. Er is een disproportioneel kleine groep die een enorm deel van deze taart heeft gepakt. En hoewel de gemiddelde lonen wel zijn gestegen, staat dit totaal niet meer in verhouding met de loonstijgingen van managment tot aan de top.

Dan krijg je dus een voedingsbodem voor figuren als Wilders. In plaats van te erkennen dat de ongelijkheid stijgt, wordt er geclaimd dat niemand het vuile werk meer wil doen. "Iemand moet de vuilniszakken ophalen, de groente van het veld halen, en in de kassen werken." Daarom moeten we wel mensen uit het buitenland halen om deze klusjes voor ons te doen. De laaggeschoolde arbeider ziet de laaggeschoolde asielzoekers hun baantjes krijgen. Als ze dit benoemen, worden opnieuw niet erkent, maar als racist weggezet.

We zien nu dat de ongelijkheid de afgelopen tien jaar zo ver is toegenomen, dat het kopen van een eigen huis in het gedrang komt. Opnieuw wordt niet onderkent dat dit een gevolg is van de groeiende ongelijkheid. Dan is het opnieuw voedingsbodem om dit politiek uit te buiten.

Mijns inziens verdwijnt de groei van populisten dan ook niet, voordat we als westerse samenleving in het geheel, erkennen dat de verdeling van geld momenteel totaal uit balans is. En die balans herstellen zal een heel pijnlijke aangelegenheid gaan worden. Want als het niet op een constructieve manier kan, komt er vanaf een punt dat het tegen wil en dank wordt afgedwongen.

• redwing
Wimo. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:54:
[...]

Even los nog van het ontwijken van belasting via een Belgische B.V. , het vrouwonvriendelijke klimaat. Ik ben er momenteel niet echt trots op..
Even offtopic, maar hiervan moet ik wel zeggen dat het vrouwonvriendelijk klimaat ook vooral vanuit een kleine groep dames wordt gemeld. Veelal is het meer een cultuur-verschil en ondergewaardeerd voelen dan dat het echt om vrouwonvriendelijk gaat (uit cijfers blijkt b.v. dat het verschil in beoordeling positief doorslaat richting de vrouwen is). Maar dat is niet echt iets voor dit topic :+

[removed]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:53
Die veilige landers zijn maar 5% van de asielaanvragen en daarvan wordt 98% afgewezen. Als we nu een IND hadden die niet kapotbezuinigd was dan was dat een veel kleiner probleem.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
snaggyheadshot schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:49:
[...]

Als ik in mijn omgeving kijk is Timmermans juist de reden. Hij bleef maar roepen dat je op hem moest stemmen omdat er anders een rechts kabinet zou ontstaan. Uit angst daarvoor stemden veel mensen in mijn omgeving daarom juist op PVV. :? Veel mensen zijn heel gevoelig voor wat er door politici wordt geroepen op TV in verkiezingstijd.
Volgens mij is de keuze voor Timmermans ook verkeerd gebleken.
Sowieso hebben de linkse partijen lijsttrekkers die niet verder weg kunnen staan van "Jan Modaal" dan ze nu doen.

Denk je dat een Timmermans, met z'n hautaine instelling, iemand gaat overtuigen om het schamele loon te investeren in het klimaat terwijl hij zelf weigert 3 ton per jaar wachtgeld op te geven?
Hetzelfde met Jetten en Klaver, ze zijn ongeveer het tegenbeeld van de "arbeider" die inmiddels moeite heeft de touwtjes aan elkaar te knopen.
Dan kunnen ze wel schermen met de doorberekening van het CBS, maar image telt vaak zwaarder.

Heb je centen, het goed voor elkaar, dan snap ik de keuze op links op zich wel, maar die zijn niet goed voor 37 zetels.

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

n0pe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:57:
[...]

Die veilige landers zijn maar 5% van de asielaanvragen en daarvan wordt 98% afgewezen. Als we nu een IND hadden die niet kapotbezuinigd was dan was dat een veel kleiner probleem.
Ze hadden wel echt harder met Marokko moeten onderhandelen: veilige landers terug op het vliegtuig en succes ermee daar.
Het is juist die kleine groep die met de overlast een heel negatief beeld veroorzaakt, niet representatief voor de echte vluchtelingen.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:57:
[...]

Even offtopic, maar hiervan moet ik wel zeggen dat het vrouwonvriendelijk klimaat ook vooral vanuit een kleine groep dames wordt gemeld. Veelal is het meer een cultuur-verschil en ondergewaardeerd voelen dan dat het echt om vrouwonvriendelijk gaat (uit cijfers blijkt b.v. dat het verschil in beoordeling positief doorslaat richting de vrouwen is). Maar dat is niet echt iets voor dit topic :+
Het is al snel een kleine groep met het aantal medewerkers. Dat maakt het niet minder onwenselijk waardoor een nare werksfeer ontstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
n0pe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:57:
[...]

Daarbij komt ook dat die aanvragen worden afgewezen, maar de afgewezen asielzoekers blijven fysiek in Nederland, ze gaan niet terug. En als ze maar lang genoeg blijven en bedelen worden ze "schrijnende gevallen" waardoor ze alsnog een verblijfsvergunning krijgen.

Intussen blijven de asielrechtadvocaten maar jarenlang door procederen, niet omdat ze dat rechtvaardig vinden maar omdat ze dan hun rekeningen kunnen blijven schrijven.

De asielproblematiek is 100% een implementatieprobleem, geen beleidsprobleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2023/11/23/1028716/1440x1080a.jpg

Interessante resultaten weer.
https://nos.nl/l/2498922

• stylezzz
[...]

Het is iets, maar de echte oplossing moet in de politiek gezocht worden. Maar goed, elk initiatief om in de goede richting te gaan is te min voor je? Persoonlijk ben ik vooral trots dat we een bedrijf van wereldformaat in eindhoven hebben staan.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:46
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:41:
[...]

Geloof

Jij verward geloof en religie met elkaar heb ik zomaar het idee.. Geloof verbieden is net zoiets als roepen dat je niet meer naar de wc mag. Het hoort gewoon bij de mens. Of je dat nu leuk vind of niet. Dat staat overigens los van zorgen dat de normen/waarden die je als maatschappij belangrijk vind verdedigd. Dat doe je echter door het stellen van regels en wetten en daar op de handhaven. Niet door iets dan maar te verbieden. Je bent bekend met schuilkerken en dergelijke?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 12:50
Mis ik iets?
De linkse parijen hebben een voorkeur voor een links kabinet.. de rechter partijen voor rechts?? Lijkt me nogal wiedes..

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fornoo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:56:
Ik zie deze monsterwinst van de PVV als een proteststem. Men stemt niet op het poppetje, Wilders in dit geval. Men stemt omdat men ontevreden is over de wijze waarop de maatschappij momenteel functioneert. Had Wilders in 1960 meegedaan aan de verkiezingen, dan had hij geen enkele zetel gewonnen. Daar ben ik heilig van overtuigd.

De oorzaak is de groeiende ongelijkheid in Nederland, en de rest van de westerse wereld. Dit voedt een sentiment van onvrede. De oorzaak daarvan ligt grotendeels buiten Nederland. Zoals de creatie van centrale banken en het fractioneel bankieren, en het loslaten van de goudstandaard door zo goed als alle (westerse) landen. Met als gevolg een enorme toename in fiatgeld. De verdeling van het dat geld dat uit het niets is gecreëerd, is waar het de afgelopen 100 jaar verkeerd is gegaan. Een proces dat de afgelopen 40 jaar in een stroomversnelling is geraakt. De creatie van geld en schulden neemt juist parabolisch toe. Er is een disproportioneel kleine groep die een enorm deel van deze taart heeft gepakt. En hoewel de gemiddelde lonen wel zijn gestegen, staat dit totaal niet meer in verhouding met de loonstijgingen van managment tot aan de top.

Dan krijg je dus een voedingsbodem voor figuren als Wilders. In plaats van te erkennen dat de ongelijkheid stijgt, wordt er geclaimd dat niemand het vuile werk meer wil doen. "Iemand moet de vuilniszakken ophalen, de groente van het veld halen, en in de kassen werken." Daarom moeten we wel mensen uit het buitenland halen om deze klusjes voor ons te doen. De laaggeschoolde arbeider ziet de laaggeschoolde asielzoekers hun baantjes krijgen. Als ze dit benoemen, worden opnieuw niet erkent, maar als racist weggezet.

We zien nu dat de ongelijkheid de afgelopen tien jaar zo ver is toegenomen, dat het kopen van een eigen huis in het gedrang komt. Opnieuw wordt niet onderkent dat dit een gevolg is van de groeiende ongelijkheid. Dan is het opnieuw voedingsbodem om dit politiek uit te buiten.

Mijns inziens verdwijnt de groei van populisten dan ook niet, voordat we als westerse samenleving in het geheel, erkennen dat de verdeling van geld momenteel totaal uit balans is. En die balans herstellen zal een heel pijnlijke aangelegenheid gaan worden. Want als het niet op een constructieve manier kan, komt er vanaf een punt dat het tegen wil en dank wordt afgedwongen.
Een proteststem wellicht. Of liever korte termijn quick fixes ten koste van langere termijn oplossingen.
Waarbij ik me ook afvraag of je dat laatste mag verwachten van de groep die het nu moeilijk heeft.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
[...]

ASML zit in Veldhoven niet Eindhoven... Eindhoven heeft ASML niet nodig om een Engelse stad te worden hoor, zitten zat bedrijven waar de voertaal Engels is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:03:
[...]

Mis ik iets?
De linkse parijen hebben een voorkeur voor een links kabinet.. de rechter partijen voor rechts?? Lijkt me nogal wiedes..
Oh mijn excuses meneer. Ik wist niet dat we tegenwoordig niet meer naar data kijken maar enkel nog naar onderbuik gevoel luisteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:36:
[...]

Waarom wordt rechts al snel geframed als "extreem" rechts en zie je dit bij links zelden?

Alsof rechts slecht is en links goed. 8)7

Vreemde ontwikkeling en toont voor mij aan dat de media overwegend (80%+) links georiënteerd zijn - vreemd in een land dat overwegend rechts stemt.
Omdat we niet echt een extreem linkse partij hebben in Nederland. Tenminste, ik ken geen partij die hardcore planeconomie of alle miljonairs hun huis uit wil zetten.

Andersom zijn er wel partijen die bepaalde godsdiensten willen verbieden, mensen het land uit willen zetten en uit Europese en wereldwijde verdragen willen stappen.

Dat is dus "extremer" dan de reguliere linkse partijen in Nederland. Ik zou ook niet weten waarom "de media" links georiënteerd zijn. Alhoewel "het midden" wel steeds verder verschuift omdat rechts steeds verder naar rechts opschuift.

Daarnaast is rechts ook gewoon vaker de populistische en makkelijker te verteren boodschap. Dat spreekt veel mensen aan. Daarin kan links nog wel wat leren. Meer oneliners, minder uitwerking, eerst de zieltjes winnen, daarna pas plannen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
Fornoo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:56:

En toch.. men is ontevereden .. daar kan ik in komen. Afgelopen jaren hebben we vooral een rechts kabinet gehad.
Dus wat doet men, als protest stem, stemmen op rechts. 8)7
En ja het is een andere partij, maar die zullen toch ook moeten samenwerken met andere partijen. En ik kan je nu al verklappen dat dit geen linke partijen gaan worden. Dus eigenlijk ga je dan protesteren en stemmen op een andere partij, prima, maar dan niet verder denken met wie die partij dan zal moeten samenwerken.
Precies, met dezelfde partij die nu al jaren de dienst uitmaakt en volgens deze 'protest-personen' geen goed werk hebben geleverd.
Het lijkt er dus op dat men niet verder doordenkt .. heel onhandig.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:45:
[...]

Dat zie jij zo, maar voor anderen is precies dat wat je nu noemt hun gestolen identiteit. Zwarte Piet is daar onderdeel van en ik vind het niet raar dat velen dit niet accepteren. Ik zelf ook niet, mijn keuze.

Het verschil is wel, dat ik een ander zijn eigen keuze gun. Dat terwijl genoeg mensen dat niet doen en met een belerend vingertje staan zwaaien, zoals ook in dit voorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2023 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Fly-guy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:59:
[...]
Volgens mij is de keuze voor Timmermans ook verkeerd gebleken.
Sowieso hebben de linkse partijen lijsttrekkers die niet verder weg kunnen staan van "Jan Modaal" dan ze nu doen.

Denk je dat een Timmermans, met z'n hautaine instelling, iemand gaat overtuigen om het schamele loon te investeren in het klimaat terwijl hij zelf weigert 3 ton per jaar wachtgeld op te geven?
Hetzelfde met Jetten en Klaver, ze zijn ongeveer het tegenbeeld van de "arbeider" die inmiddels moeite heeft de touwtjes aan elkaar te knopen.
Dan kunnen ze wel schermen met de doorberekening van het CBS, maar image telt vaak zwaarder.

Heb je centen, het goed voor elkaar, dan snap ik de keuze op links op zich wel, maar die zijn niet goed voor 37 zetels.
Ieder tweede kamerlid verdient meer dan 120.000 euro, dus ga vooral niet over het salaris van Timmermans beginnen want dat is echt onzin.

Wilders heeft zijn schaapjes ook allang op het droge met 33 jaar kamerlidmaatschap

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
GrooV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:04:
[...]

ASML zit in Veldhoven niet Eindhoven... Eindhoven heeft ASML niet nodig om een Engelse stad te worden hoor, zitten zat bedrijven waar de voertaal Engels is
Zelf woon ik in tilburg. Laatst werd ik ook al in het engels aangesproken in de horeca... Persoonlijk niet zo'n probleem mee hoor. Maar het lijkt me sterk dat dit 'de schuld' is van een multinational. Ik denk eerder de grote hoeveelheden internationale studenten die in de steden zitten en toch een baantje hebben. Niks mis mee :)

• redwing
Wimo. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:00:
[...]

Het is al snel een kleine groep met het aantal medewerkers. Dat maakt het niet minder onwenselijk waardoor een nare werksfeer ontstaat.
Ik zeg ook niet dat het geen probleem is, maar wel dat het artikel waar het hier over gaat een kleine groep heel erg uitvergroot en net doet of het een groot ASML-probleem binnen ASML is. Een beetje wat Wilders doet met de Islam :+

[removed]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DonJunior
graceful schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:05:
[...]

Oh mijn excuses meneer. Ik wist niet dat we tegenwoordig niet meer naar data kijken maar enkel nog naar onderbuik gevoel luisteren.
Wat is dit nou voor reactie? :X

Ik zie een grafiek waarbij de linkse partijen aangeven voor een links kabinet te zijn en rechts voor rechts.
Dan zeg jij "Interessant" terwijl, naar mijn mening, dit de minst interessante, meest voorspelbare en logische grafiek van allemaal is.
Dus ik vraag aan jou, 'mis ik iets', als in, waarom vind je dit zo interessant?

En dan reageer jij zo?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Asielzoekers maken ook maar een relatief klein deel van de immigratie uit. Bijvoorbeeld beperking van arbeidsmigratie en buitenlandse studenten levert qua kwantiteit veel meer op. En bijvoorbeeld de Oost-Europese asperge-steker kost ook meer dan hij oplevert. De 30%-regeling voor expats kan wat mij betreft ook meteen de deur uit.
Uitgeprocedeerde asielzoekers en veilige-landers moeten z.s.m. het land uit wat mij betreft. Ook kan de Europese verdeling en verspreiding van asielzoekers beter. En binnen Nederland kan de verdeling ook nog wel wat anders. Grote asielzoekerscentra in kleine dorpen vind ik persoonlijk not done.
En verder vind ik het vrij normaal dat je mensen die vluchten voor oorlogen opvangt. Nogmaals: met een goede verdeling over Europa en binnen Nederland.
Drie keer raden wat ik gestemd heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:06:
[...]

Omdat we niet echt een extreem linkse partij hebben in Nederland. Tenminste, ik ken geen partij die hardcore planeconomie of alle miljonairs hun huis uit wil zetten.
Erfenissen in de eerste graad zwaar belasten vind ik extreem links.

https://pointer.kro-ncrv....annen-gehate-erfbelasting

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:53
Ik heb eventjes gekeken voor welke stellingen er in de stemwijzer een meerderheid is volgens de huidige exitpolls. Wat we de komende vier jaar kunnen verwachten:

Veestapel niét halveren *
Lagere accijns benzine *
Afschaffing ER zorgverzekering *
Niét kiezen per regio *
Géén gratis OV 65+
Géén CO2-opslag onder de grond *
Visumvrij reizen Surinamers: 50/50
Wél wet 2% BBP naar defensie
Niét meer geld naar cultuurlessen *
Meer kerncentrales *
Géén vliegbelasting *
Wél recht sociale huurwoning kopen *
Kinderopvang moet zonder winstoogmerk *
Gezingshereniging wordt beperkt *
Vermogensbelasting omhoog *
Strengere controle op religieuze groepen *
Niét 2030 de helft minder stikstof *
Géén afschaffing kostendelersnorm *
Wél uitbreiding EU
Verbod op risicoprofilering op basis van nationaliteit
Wél subsidie elektrische auto's
Hoger minimumloon (€15 in 2026) *
Bouwen op landbouwgrond wordt makkelijker
Wél correctief referendum *
Géén vuurwerkverbod *
Wél subsidie van duurzame bedrijven
Voltooid leven hulp bij zelfdoding: 50/50, maar bij PVV en BBB vrij kwestie, dus waarschijnlijk meerderheid voor
Géén ontwikkelingshulp landen die asielzoekers niet terugnemen *
Wél drie jaar huren bevriezen *
Wél meer minimumstraffen *

(Met een * erbij zijn punten waarop de PVV z'n zin krijgt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:07:
[...]

Dat zie jij zo, maar voor anderen is precies dat wat je nu noemt hun gestolen identiteit. Zwarte Piet is daar onderdeel van en ik vind het niet raar dat velen dit niet accepteren. Ik zelf ook niet, mijn keuze.

Het verschil is wel, dat ik een ander zijn eigen keuze gun. Dat terwijl genoeg mensen dat niet doen en met een belerend vingertje staan zwaaien, zoals ook in dit voorbeeld.
Dan erken je dus eigenlijk dat gevoel, sentiment en/of emotie de boventoon voeren. Oprechte vraag: vind je daar dan vervolgens niks van?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Rubberen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:44:
Het volk heeft gesproken. Ik ben benieuwd of in Nederland wel rekening wordt gehouden met de grootste partij.

In België was Vlaams belang als grootste partij verkozen, maar andere partijen vonden het democratisch gezien correct om die partij niet in de regering te laten zetten..

Zelf heb ik nooit extreem gestemd maar als de grootste partij niet in de regering zetels stel ik de mij de vraag wat er nog democratisch is aan verkiezingen.

Als Belg ben ik dus zeer benieuwd hoe het bij de buren zal evolueren.
De grootste partij =/= behoort automatisch in de regering te belanden of de premier te leveren. Dat wat 2,5 miljoenen kiezers zich kunnen vinden in de PVV geeft die partij geen overwicht of voorrangspositie om de regering samen te stellen. In Nederland gaan we nog altijd uit van 76 of meer zetels is voldoende voor een kabinet/coalitie. Dan kan dus ook een partij met 37 zetels in de oppositiebanken belanden. PvdA was ooit eens de grootste en toch besloten VVD en CDA te formeren. Was geloof ik met Den Uyl in de jaren 70. Dat is geen kiezersbedrog want simpelweg de grootste zijn garandeert niks.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:09:
[...]

Ik zeg ook niet dat het een probleem is, maar wel dat het artikel waar het hier over gaat een kleine groep heel erg uitvergroot en net doet of het een groot ASML-probleem binnen ASML is. Een beetje wat Wilders doet met de Islam :+
"Ja, maar"

Het betreft een groep van zowel mannen als vrouwen. ASML ziet het ook als een groot probleem.

Wat meer achtergrondinformatie: https://studio040.nl/nieu...-en-onveilige-werkcultuur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:06:
[...]

Daarnaast is rechts ook gewoon vaker de populistische en makkelijker te verteren boodschap. Dat spreekt veel mensen aan. Daarin kan links nog wel wat leren. Meer oneliners, minder uitwerking, eerst de zieltjes winnen, daarna pas plannen.
Die oneliners heeft links toch?

Tax the rich

Bedrijven zwaarder belasten (alsof die dat niet doorberekenen aan de klant)

Alles is racisme

Alles is ongelijk

Venlo aan zee - De wereld gaat snel ten onder aan het klimaat (timmermans met zijn venlo aan zee waanzin)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
Mensen; je kunt asielzoekers niet uitzetten als het land van herkomst ze niet accepteert, hoe moeilijk is dat te begrijpen? En probeer eerst maar eens het land van herkomst te achterhalen / te bewijzen. Het paspoort is sowieso verdwenen tegen de tijd dat ze hier aangemeld worden. En iedereen zegt natuurlijk dat ze uit een oorlogsgebied komen.

Mensen smokkelaars prepareren de vluchtelingen met verhalen over zo'n oorlogsgebied, dus ze hebben prachtige verhalen over al het leed dat hen zogenaamd is aangedaan. De IND moet met allerlei detailvragen aankomen (bijvoorbeeld looproutes vanuit het dorp dat ze opgeven als geboortedorp) om er doorheen te prikken.

En dan heb je aangetoond dat ze liegen over het land van herkomst, maar kun je nog steeds niet bewijzen uit welk land ze dan wel komen. En zelfs als ze je dat vertellen uiteindelijk, dan zal dat land het hoogst waarschijnlijk ontkennen en ze weigeren.

En dan? Ga je ze dan ergens op een vliegveld achterlaten? Vroeger zetten we ze op de trein naar Belgie en Duitsland en omgekeerd deden Belgie en Duitsland hetzelfde. Nee dat was een veel beter idee!

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 23-11-2023 10:17 ]

• Fly-guy
  • Niet online
GrooV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:07:
[...]

Ieder tweede kamerlid verdient meer dan 120.000 euro, dus ga vooral niet over het salaris van Timmermans beginnen want dat is echt onzin.

Wilders heeft zijn schaapjes ook allang op het droge met 33 jaar kamerlidmaatschap
Als 1,2 ton genoeg is, waarom dan niet het wachtgeld opzeggen als je vrijwillig "ontslag" neemt? Ongeacht wat ik daar zelf van vind, is dat wel wat er leeft en wat voer is voor kritiek.

Zoals ik al zei, image telt. Een VVD lijsttrekker zal minder snel afgerekend worden op het salaris dan een linkse lijsttrekker. Is dat logisch? Misschien niet, maar dat is wel hoe het gaat.

Je kan er niet mee eens zijn, maar politiek is (steeds meer) een verhaal van plaatjes en het linkse plaatje is gewoon verkeerd en is dat de laatste jaren constant geweest.

Zolang links daar niet snapt of omarmt, zul je steeds dezelfde resultaten zien.

Image is alles (helaas).

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 15:01
Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:22:
[...]

Raakt het, natuurlijk, maar is het van zulke grote orde als Wilders zegt? Kunnen we door het blokkeren van asielzoekers (liefst zonder dat het wat kost uiteraard) ineens de BTW-laag op 0 zetten, het eigen risico afschaffen en meer van wat Wilders wil? De PVV is geen silver bullet. De afgelopen 20 jaar niet, en nu nog steeds niet.
Ja leuke vraag; maar dat was niet de vraag waarop mijn bericht een antwoord was.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

DonJunior schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:10:
[...]

Wat is dit nou voor reactie? :X

Ik zie een grafiek waarbij de linkse partijen aangeven voor een links kabinet te zijn en rechts voor rechts.
Dan zeg jij "Interessant" terwijl, naar mijn mening, dit de minst interessante, meest voorspelbare en logische grafiek van allemaal is.
Dus ik vraag aan jou, 'mis ik iets', als in, waarom vind je dit zo interessant?

En dan reageer jij zo?
Misschien dat @graceful dacht dat veel linkse stemmers denken: laat Wilders het maar zien nu dan, dan kunnen we binnenkort weer verkiezingen houden en zijn we van het gezeik af? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
DonJunior schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:03:
[...]

Mis ik iets?
Maar het grote electoraat van NSC, PVV en BBB zou voor de eigen portemonnee (en de toekomst van hun kinderen) toch veel beter af zijn bij een links beleid?

Nog helemaal los van wat het negeren van klimaatbeleid potentieel zou kunnen betekenen voor toekomstige migratie (we ain't see nothing yet)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:37
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:36:
[...]

Als je op de PVV stemt dan weten velen hier precies wat er mis met je is. En maar die vingers in de oren elke keer. Als progressief links echts progressief was had ze veel en veel meer aandacht voor de groeiende Islam gehad. Of voor die honderduizenden Nederlanders die al jaren op een eigen dak boven hun hoofd wachten. Die door menig huizeneigenaar worden weggezet als racist alleen omdat ze radicaal een eigen dak boven hun hoofd willen.

Links zal wel opnieuw massaal gaan uitsluiten. Nog meer elitaire Jetten: “we hebben juist meer migratie nodig”. Nog meer wegkijken dat migratie ons netto 400 miljard heeft gekost afgelopen jaren. Jahjah dat is inclusief alle fantastische baten.
1. Als je de wijken ingaat zal je vooral links vinden wat de handen uit de vrijwilligersmouwen steekt, wat de spreekuren bemant en wat probeert connectie te zoeken. Als er dus één stroming iets probeert te doen aan integratie en "boots-on-the-ground" bestrijding van Salafisme is het toch links (en kerken/moskeen, laat ik die vooral niet vergeten).

2. Onder het kopje, in welke dimensie heb ik gezeten waarbij ik heb gemist dat Links de toon heeft gezet over huisvesting? Sterker nog, waarom zag ik al die linkse stukken over betaalbaar wonen, was ik aan het trippen? Ik snap dat Links boven-natuurlijke krachten heeft en tijdens rechtse regeringen via de Soros steun aan alle touwtjes trok, maar ik vind het toch wel knap allemaal.

3. Hoe gaat strak tegen migratie zijn het woningprobleem oplossen? Laten we even heel eerlijk zijn, een migrant koopt uberhaupt geen huis en dat is voor de generaties daarna ook niet heel anders (vanwege het vermogensprobleem).

4. Waar haal jij die 400 miljard vandaan? Wilders zelf heeft het over 20 miljard per jaar (2016) , 25 miljard nu, maar dus even uitgaande van inflatie hebben we het nu over 25 jaar+ voordat we op die 400mld komen? En dan is dat rapport waar hij zich op baseert ook nogal lastig te controleren omdat die data niet zomaar openbaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door roffeltjes op 23-11-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:15:
Mensen smokkelaars prepareren de vluchtelingen met verhalen over zo'n land, dus ze hebben prachtige verhalen over al het leed dat hen is aangedaan. De IND moet met allerlei detailvragen aankomen (bijvoorbeeld looproutes vanuit het dorp dat ze opgeven als geboortedorp) om er doorheen te prikken.

En dan heb je aangetoond dat ze liegen over het land komen, maar kun je niet bewijzen uit welk land ze dan wel komen. En zelfs als ze je dat vertellen uiteindelijk, dan zal dat land ontkennen en ze weigeren.

En dan? Ga je ze dan ergens op een vliegveld achterlaten?
Wat is het alternatief dan precies? "Ja, sorry, we hebben uw aanvraag geweigerd, maar we kunnen U niet uitzetten, dus kom vooral alsnog maar binnen?"

Want dan kunnen we toch net zo goed de hele IND opdoeken?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:15:
Mensen; je kunt asielzoekers niet uitzetten als het land van herkomst ze niet accepteert, hoe moeilijk is dat te begrijpen? En probeer eerst maar eens het land van herkomst te achterhalen / te bewijzen. Het paspoort is sowieso verdwenen tegen de tijd dat ze hier aangemeld worden. En iedereen zegt natuurlijk dat ze uit een oorlogsgebied komen.

Mensen smokkelaars prepareren de vluchtelingen met verhalen over zo'n land, dus ze hebben prachtige verhalen over al het leed dat hen is aangedaan. De IND moet met allerlei detailvragen aankomen (bijvoorbeeld looproutes vanuit het dorp dat ze opgeven als geboortedorp) om er doorheen te prikken.

En dan heb je aangetoond dat ze liegen over het land komen, maar kun je niet bewijzen uit welk land ze dan wel komen. En zelfs als ze je dat vertellen uiteindelijk, dan zal dat land ontkennen en ze weigeren.

En dan? Ga je ze dan ergens op een vliegveld achterlaten?
Niet dat ik het er mee eens ben, maar een deel van het punt van Wilders is dat asielzoekers opgevangen moeten worden in het eerste EU land waar ze aankomen en dat is vrijwel nooit NL.

Daar zit wel iets schizofreens in, want diezelfde Wilders wil uit de EU stappen zodat je geen invloed meer hebt op die andere EU landen.

In het kort gaat het er dus om om te zorgen dat ze niet in NL komen..

Verder ben ik het wel met je eens hoor, want bovenstaande is een beetje advocaat van de duivel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:15:
[...]

Die oneliners heeft links toch?

Tax the rich

Bedrijven zwaarder belasten (alsof die dat niet doorberekenen aan de klant)

Alles is racisme

Alles is ongelijk

Venlo aan zee - De wereld gaat snel ten onder aan het klimaat (timmermans met zijn venlo aan zee waanzin)
De bovenste twee zijn toch gewoon voorzien van doorgerekende CBP plannen (waar al die voor de hand liggende effecten in mee zijn genomen)? Die onderste toch ook (even los van het feit of Venlo echt aan zee komt te liggen uiteraard)?

Alles is racisme en alles is ongelijk heb ik nog nooit iemand horen roepen. Zelfs Bij1 is genuanceerder dan dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:17:
[...]

Wat is het alternatief dan precies? "Ja, sorry, we hebben uw aanvraag geweigerd, maar we kunnen U niet uitzetten, dus kom vooral alsnog maar binnen?"

Want dan kunnen we toch net zo goed de hele IND opdoeken?
Daar komt het op neer ja; het beste wat je kunt doen is a) proberen te voorkomen dat mensen hier naartoe komen, b) verdragen sluiten met / betalen aan landen om wel asielzoekers terug te nemen en c) mensen zodanig te demotiveren dat ze vanzelf terug gaan.

Op alle 3 vlakken wordt nu al best wel e.e.a. gedaan kan ik je vertellen. Praat anders eens een keer met de mensen die in die keten werken.

@Hann1BaL Die asiel aanvragen in het eerste land is lulkoek; dan zadel je alle zuid europese landen met de overlast op; lekker makkelijk. Die betalen nu al grof de prijs voor de immigratieproblemen.

Daarbij; Griekenland (bijvoorbeeld) kan er ook voor kiezen iedereen op dag 1 een verblijfsvergunning te geven zonder vragen te stellen. Die mensen mogen daarna vrij door de EU reizen en vertrekken alsnog naar Nederland als ze dat willen.

Kortom; weer een domrechtse gedachte van mensen die de praktijk ontkennen...

[ Voor 26% gewijzigd door Morrar op 23-11-2023 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
ZieMaar! schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:16:
[...]

Maar het grote electoraat van NSC, PVV en BBB zou voor de eigen portemonnee (en de toekomst van hun kinderen) toch veel beter af zijn bij een links beleid?

Nog helemaal los van wat het negeren van klimaatbeleid potentieel zou kunnen betekenen voor toekomstige migratie (we ain't see nothing yet)?
Ik krijg niet het gevoel alsof er zover wordt nagedacht. "Hij zegt wat ik wil horen, dat wordt 'm", "Geen VVD meer, dus kies ik een partij die VVD-beleid voert met een migratie-sausje" of "ja, die Timmermans is niets, dus dan maar Wilders"
Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.