Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 17:36

n3z

Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:58:
[...]

Wilders is juist voor behoud van Nederlandse cultuur ;)

Mja, kunst is een leuke hobby en dat overleeft zonder subsidies ook wel.
Hoe kan je voor de Nederlandse cultuur zijn en geen geld meer willen stoppen in cultuur? Geen Nederlandse films, series, omroepen, musea, poppodium, etc.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
AndereKoekoek schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:05:
[...]

Het is redelijk simpel. De campagne van PVV heeft wel wat weg van Trump. America First again/Nederlanders op 1.

En dan allerlei beloftes doen.

Een asielstop en van al het geld dat dan wordt bespaard kan onder andere dit worden doorgevoerd:

Btw op boodschappen weg
Meer politie
Meer defensie
Meer leraren
Pensioenleeftijd terug naar 65
Meer pensioen/Verhogen ouderenkorting
Benzine goedkoper
Alcohol goedkoper
Sigaretten goedkoper
Criminele langer in de gevangenis
Permanente grensbewaking (door het leger)
Vliegtaks weg
Belasting verlagen op energie
Meer huurtoeslag
Geen eigen risico zorg meer
Tandarts terug in basispakket

En dan wordt het leven voor alle Nederlanders een stuk goedkoper ipv dat de asielzoekers van ons geld eten en onderdak krijgen.

Kreeg gisteren in een groepsapp zelfs een artikel doorgestuurd dat asielopvang Nederland wel 1,5 miljard euro kost op jaarbasis. Met andere woorden dat die 1,5 miljard de bovenstaande punten wel even zullen dekken.
Met 1,5 miljard kun je nog niet eens een fractie van 9->0% btw mee afdekken.

Maar goed, hoor dan dat Geert zich altijd aan zijn woord houdt en nakomt wat hij beloofd itt andere politici.

Imho is het een totaal onrealistisch partijprogramma en als hij écht zijn best zou doen, dan kun je nog niet eens 1/10e realiseren. Maar snap wel dat mensen erop stemmen als je hem op zijn blauwe ogen geloofd en niet verder nadenkt.
Let's make America Holland great again -O-
Daarbij komt nog dat het grootste deel van de asiel kosten uit de begroting voor ontwikkelingssamenwerking wordt betaald. Meer asielkosten betekent domweg minder ontwikkelingshulp. Dus zoveel extra kost het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:13
Animal_X schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:51:
Ik ben een geboren en getogen "kaaskop", en zeker geen GL-PVDA stemmer, maar ik wordt hier toch behoorlijk beduusd wakker in een land dat ik ineens niet meer herken... Ik begrijp de protest stem ook nog wel, maar waarom de PVV dan en niet NSC snap ik totaal niet...

Sorry, ik begrijp dat dit weinig toevoegd aan de discussie maar moet toch even luchten...
Sorry, ik herken me hierin niet.

Ik ben ook geboren en getogen kaaskop.
Maar ik kan nou niet zeggen dat ik vanmorgen een wezenlijk verschil voelde/merkte toen ik opstond.

Dit soort reacties vind ik nogal veel mensen in een hoek zetten.
PVV is al jaren geen proteststem meer.
PVV werd alleen stelselmatig uitgesloten, maar de mensen die erop stemmen doen dat zeer bewust, en balen er elke keer weer van dat er niet mee geregeerd mag worden.
Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat PVV stemmers zich meer verdiepen in de politiek dan alle NSC stemmers nu.

Ik heb afgelopen tijd enorm veel gehoord en gelezen, "mijn stem gaat naar de NSC, vanwege pieter omtzigt".
Ze stemmen op pieter omtzigt vanwege dat hij goede vragen stelde bij de toeslagen affaire. en niet vanwege zijn programma. Zijn programma strookt ook niet helemaal met waarvoor hij zegt te staan.
Zo zijn zijn ideeën over het kiezen nog ingewikkelder dan hoe het nu gaat. terwijl hij staat voor transparantie.

Mensen stemmen puur op die man vanwege de toeslagen affaire, en dus niet omdat zijn programma bij hun past.

Voor wat het waard is, Ik ben geen PVV stemmer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:47

drooger

Falen is ook een kunst.

Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:14:
[...]

Nee, PVV is een stuk linkser dan VVD.

Dat hij tegen migratie en natuur is en z'n plan niet bijzonder onderbouwd is; maakt hem niet rechts.
Zie hier een aantal voorbeelden uit het verleden van waarom PVV juist wel als rechts(er dan de VVD) gezien kan worden:
Een paar jaar geleden diende de PVV nog een motie in voor het terugbrengen van de volledige hypotheekrenteaftrek. En de partij stemt steevast tegen moties die alleen hypotheken tot een half miljoen onder de hypotheekaftrek zouden laten vallen.
Iedereen in de bedrijfstak moet zich aan de gemaakte afspraken houden, zodat niemand oneerlijk kan concurreren door slechtere voorwaarden te bieden. De cao’s bieden dan ook een gigantische zekerheid aan miljoenen Nederlanders.

De PVV wil daar een einde aan maken. Vorig jaar diende PVV-Kamerlid Machiel de Graaf een motie in om cao’s niet langer verbindend te verklaren. ‘Geef de werkgevers en de werknemers de vrijheid om zelf te onderhandelen,’ aldus De Graaf.
De bijstand is in Nederland het laatste redmiddel. Als je geen recht hebt op AOW, WW of een andere uitkering, dan is er altijd nog dit (minimale) vangnet.

De PVV wil ook hier ingrijpen. Tal van groepen zouden geen bijstand meer mogen ontvangen:

• Jongeren die geen minimale vorm van onderwijs (Dat is een diploma mbo-2, havo of vwo) hebben genoten,
• Nederlanders die medewerkers van de sociale dienst uitschelden of aanvallen,
• Nederlanders die de Nederlandse taal onvoldoende beheersen,
• vrouwen die hun boerka niet af willen doen en
• mensen die nog geen tien jaar in Nederland wonen.
De werkelijkheid is anders. De PVV is van alle partijen het minst coulant voor mensen met schulden. ‘Wij willen de schuldhulpverlening beperken tot één streng en leerzaam traject,’ verklaarde PVV-Kamerlid Leon de Jong tijdens een debat in 2011.
Het Kamerdebat over schuldhulpverlening waarin De Jong deze opmerkingen maakte vind je hier.‘Er mag maximaal één keer gebruik worden gemaakt van schuldhulpsanering. Dat is het.’
De partij stemde zelfs tegen een motie om iets te doen aan het illegale incassobeleid van de overheid. Dat zit zo: zelfs als je tot je nek in de schulden zit heb je - in theorie - recht op een minimuminkomen dat niet in beslag genomen mag worden. Maar in de praktijk blijkt dat met name de overheid zich niet aan de wet houdt en mensen tot onder het bestaansminimum laat komen. De PVV wil hier niets aan doen.
In de Participatiewet kun je maximaal drie maanden gekort worden op je bijstandsuitkering. De PVV vond dit eigenlijk nog veel te zachtaardig. De partij diende een motie in om mensen die ‘niet gemotiveerd zijn om te werken’ permanent een uitkering te ontzeggen. Bovendien stelde de PVV voor om gemeenten die mensen niet willen dwingen, te korten op hun budget.
‘De PVV wil fraude keihard aanpakken ter bescherming van de sociale zekerheid voor hen die deze echt nodig hebben,’ aldus PVV-Kamerlid Leon de Jong.
Dat zei hij in dit Kamerdebat over de Fraudewet.‘Tegen iemand die een keer fraude heeft gepleegd, zeggen wij gewoon dat die nooit meer, van zijn hele leven lang niet, een uitkering krijgt.’ Hij zette zijn woorden kracht bij met een motie waar alleen de PVV voor stemde.

Toen de eerste signalen binnenkwamen dat de wet duizenden mensen bestrafte die niets te verwijten was, bleef de PVV volharden. De partij stemde tegen een motie die vroeg om uitwerking van het begrip ‘verwijtbaarheid.’ Zelfs toen de Ombudsman de wet had gekraakt vond de PVV
Die opmerking maakte de PVV in dit Kamerdebat over het falen van de Fraudewet.dat ‘het kind niet met het badwater weggegooid diende te worden.’ Ze stemde tegen een motie om de wet aan te passen. Toen minister Lodewijk Asscher in januari 2016 eindelijk de fraudewet wijzigde - zodat mensen die niet verwijtbaar handelen ook geen boete krijgen - stemde de PVV nog steeds tegen.
Bron: https://decorrespondent.n...0b-0535-2bc8-3d55d3e03328

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:44

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@Frame164 dat klopt maar aan de andere kant heb je Ter Apel en de illegalen die crimineel en associaal gedrag vertonen. Pappen en nathouden en na jaren zijn de bewoners het beu.

Hopelijk komt er op dat gebied meer actie (al is het maar meer handhaving/toezicht) maar men is daar ook weer voor de EU van afhankelijk...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

user109731 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:22:
[...]

Tja, Rusland zet gewoon asielzoekers de grens over bij Finland en doet alles eraan om stromen asielzoekers op gang te brengen naar Europa (vanuit Syrië bijvoorbeeld). Wat Wilders betreft laten we Poetin lekker z'n gang gaan in Oost-Europa. Vast nog meer ellende en vluchtelingen. Als je echt anti-immigratie bent zou je niet bevriend met Poetin moeten zijn, maar dat zit er gek genoeg niet in.
Wilders zeker op bepaalde momenten veel afwijzender tegen Poetin mogen staan van mij. Hij heeft sowieso veel associale dingen gezegd die ik afwijs. Helaas zag ik deze stem toch als enige reeele optie om een signaal af te geven. Hopelijk gaan andere “fatsoenlijke” partijen nu echt aan de slag voor de eigen burger.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Ik vind dat we echt moeten stoppen met de PVV radicaal, extreem of zelfs fascistisch rechts te noemen. Dat is het in mijn ogen niet. Zoals hierboven al gesteld werd en ik ook al bepleite het partijprogramma mits volledig gerealiseerd bevat heel veel punten waar ‘links’ blij van zou worden.

O.a. Belastingverlagingen, sociale huur die omlaag moet.

Klimaat en migratie zijn punten waar je over kan discussiëren. Maar als je het programma leest zie je dat er op bepaalde vlakken een andere invulling aan wordt gegeven.

Kernenergie is een directe lange termijn oplossing voor ons energie vraagstuk. En als je je er in verdiept zie je dat het een hele veilige en veel schonere manier is dan de hele Noordzee volplempen met wind turbines of zonnepanelen die niet recyclebaar zijn.

Het enige wat niet meewerkt is dat je 5 tot 10 jaar aan een centrale bouwt. Daar heb je langetermijnvisie en afspraken voor nodig.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Ik denk persoonlijk dat PVV vooral zo groot is geworden omdat de politiek de burger jarenlang stelselmatig als 2e rangs heeft behandeld. In plaats van te luisteren en ze het gevoel te geven dat ze worden gehoord, zijn ze gewoon opzij geschoven en overladen met maatregelen met of je slikt het of je stikt erin. De politiek moet echt eens in de spiegel gaan kijken. Yesilgoz gaf dat nog goed aan dat we een les moeten gaan leren maar een Jetten was alleen maar aan het afgeven op Wilders.

Hoe dan ook zal Wilders echt moeten gaan inbinden en realistische plannen moeten accepteren. Anders zit hij met 37 zetels zo in de oppositie en gaan VVD/NSC zo met GL/PvdA en D66 praten. Meer smaken zijn er niet zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:22

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:17:
[...]

Je kunt duizend keer een argument negeren maar dat maakt nog niet dat je gelijk hebt. Zijn sociaal-economische agenda is vooral rechts. Zijn stemgedrag ook. Kapitaal vs arbeid of huren: daar gaat hij niks betekenen voor de mensen aan de onderkant
Jouw 'argument' is enkel een "Ja maar hoe gaat hij het betalen" heb ik allang weerlegd.
Mijn tegenargument, als de groene-linkse hetzelfde kunnen doen en daar bovenop nog de natuur kunnen betalen, kan Wilders het ook, doe je ook niks mee.

Lees z'n verkiezingsprogramma maar even door.

PVV staat vol met:
› Verlaging BTW op boodschappen van 9% naar 0
› Verlagen energierekening (lagere belasting en btw)
› Verlagen sociale huren
› Verhogen wettelijk minimumloon
› Verhogen van de huurtoeslag
› Afschaffen van het eigen risico in de zorg
› Verlaging van de brandstofaccijnzen
› Verhoging ouderenkorting

Dat is gewoon een stuk linkser dan een rechtse partij.

[ Voor 18% gewijzigd door Accretion op 23-11-2023 08:32 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Die 10-14 zetels die de PVV standaard haalt zijn geen protest-stemmen nee. Deze +20 verschuiving wel. Ik gok dat er best wat overeenkomsten zijn in deze groep met de vorige ronde protesteerders.

Nouja, we gaan het zien. Nu zal de PVV wel met ---oplossingen--- moeten komen ipv herhalen dat iemand het land kapot heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
loewie1984 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:26:
Ik vind dat we echt moeten stoppen met de PVV radicaal, extreem of zelfs fascistisch rechts te noemen. Dat is het in mijn ogen niet. Zoals hierboven al gesteld werd en ik ook al bepleite het partijprogramma mits volledig gerealiseerd bevat heel veel punten waar ‘links’ blij van zou worden.

O.a. Belastingverlagingen, sociale huur die omlaag moet.

Klimaat en migratie zijn punten waar je over kan discussiëren. Maar als je het programma leest zie je dat er op bepaalde vlakken een andere invulling aan wordt gegeven.

Kernenergie is een directe lange termijn oplossing voor ons energie vraagstuk. En als je je er in verdiept zie je dat het een hele veilige en veel schonere manier is dan de hele Noordzee volplempen met wind turbines of zonnepanelen die niet recyclebaar zijn.

Het enige wat niet meewerkt is dat je 5 tot 10 jaar aan een centrale bouwt. Daar heb je langetermijnvisie en afspraken voor nodig.
mits gerealiseerd. PVV is zo'n beetje altijd oppositie geweest en kon dus stemmen hoe het wilde. En toch stemden ze gewoon rechts en met VVD mee.

De plannen zijn lokkertjes van lastenverlagingen... niets meer dan dat. Klaar om opgeofferd te worden in een rechts kabinet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de uitslag visueel per gemeente.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuQP0185H7UCnURENBXNb4YT7OI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS0l2rhyZCC0W6LTIapjh95Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:26:
[...]

Los van Fortuyn, al enige tijd geleden, zou ik niet weten waar je het dan over hebt?

Een Oekraïner en een minderjarige vind ik niet echt tellen (Baudet).
Het is wel ontolereerbaar fysiek geweld. Een paar leuzen op kisten niet.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@Accretion Of je leest even wat er gezegd wordt. Het PVV programma staat al jaren vol met vrij linkse punten, ze *doen* daar echter in de praktijk in de kamer weinig aan. En dat is nu precies het punt waarom er zo cynisch wordt gereageerd op de vermeende linksheid van de PVV. Wilders talks the talk, but he doesn't walk the walk. Er is geen reden om aan te nemen dat dit nu opeens anders zou zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 23-11-2023 08:33 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
Frame164 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:22:
[...]

Daarbij komt nog dat het grootste deel van de asiel kosten uit de begroting voor ontwikkelingssamenwerking wordt betaald. Meer asielkosten betekent domweg minder ontwikkelingshulp. Dus zoveel extra kost het niet.
Dat potje dat er straks niet meer is als het aan de PVV ligt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:23:
[...]

Jongeren hebben veel meer last van peer pressure dan volwassenen. Daarom ligt de grens op 18 jaar. Omdat je daaronder nog veel te beïnvloedbaar bent.
Wat je als antidemocratisch politicus wilt is juist vroeg beginnen met het kneden van hun wereldbeeld zodat ze later nog lang op je gaan stemmen. In de commerciële sector is dit al een eeuwenoude bewezen strategie, kijk bijvoorbeeld naar videogames en hoe we vroeger over DLC dachten: nóg een keer geld uitgeven aan een spel die je al gekocht hebt? Kan écht niet! Kwestie van jong beginnen met normaliseren zodat op oudere leeftijd een loyaal consument gewonnen hebt die zelfs microtransacties voor lief neemt.

Aangezien je gewoon in het openbaar deze strategie door de FvD toegepast ziet worden, is het een inkopper dat ze over een aantal verkiezingen (2? 3?) ook ineens mee regeren.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:08
FRANQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:23:
Ik ben ook geboren en getogen kaaskop.
Maar ik kan nou niet zeggen dat ik vanmorgen een wezenlijk verschil voelde/merkte toen ik opstond.
Hmm. Dit zijn de momenten waarop ik zoek naar internationale en historische parallellen. Partijen als die van Wilders zijn bepaald niet uniek. Mijn conclusie is onmiddelijk dat het er met zo'n premier bepaald niet beter op wordt.

Ik snap de houding van dat-zien-we-dan-wel wel maar ik hou werkelijk mijn hart vast. Populistisch-rechtse partijen kunnen ontzettend snel ontzettend veel kapot maken.

Gelukkig deelt iedereen hier ongeveer die mening. En ik zal dit niet zomaar over mijn rug laten gaan. Laat de uitslag de uitslag zijn, maar ik zie jullie op het Malieveld.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Waah schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:30:
[...]

mits gerealiseerd. PVV is zo'n beetje altijd oppositie geweest en kon dus stemmen hoe het wilde. En toch stemden ze gewoon rechts en met VVD mee.

De plannen zijn lokkertjes van lastenverlagingen... niets meer dan dat. Klaar om opgeofferd te worden in een rechts kabinet.
We gaan het zien, maar ik weiger het te geloven dat ze hun eigen standpunten zo snel zouden opofferen. Met 37 zetels ben je bijna 2 keer zo groot als NSC en 1,5 keer zo groot als de VVD. Dan heb je echt wel wat in de melk te brokkelen.

discogs

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:18
Democratie goed weergegeven in een afbeelding.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

sjaool schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:31:
[...]

Het is wel ontolereerbaar fysiek geweld. Een paar leuzen op kisten niet.
"Ja , maar"

Stel je voor dat Kaag toentertijd door een minderjarige rechtse extremist een tik had gekregen. We zouden er nog 10 jaar over praten. Nu, ach, hij verdiende het.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ijdod schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:31:
@Accretion Of je leest even wat er gezegd wordt. Het PVV programma staat al jaren vol met vrij linkse punten, ze *doen* daar echter in de praktijk in de kamer weinig aan. En dat is nu precies het punt waarom er zo cynisch wordt gereageerd op de vermeende linksheid van de PVV. Wilders talks the talk, but he doesn't walk the walk.
Dus eigenlijk zeg je dat het nog makkelijker wordt voor Wilders om het te betalen?
Waarom is dat (toegegeven, door een andere user) dan toch zogenaamd zo'n sterk argument?

Maar gelukkig, afschaffen eigen risico en verhoging minimumloon is niemand mee geholpen.
Dat gaat gewoon kei veel kosten en niks opbrengen behalve extra inflatie.

[ Voor 19% gewijzigd door Accretion op 23-11-2023 08:35 ]

• ijdod
Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:34:
[...]

Dus eigenlijk zeg je dat het nog makkelijker wordt voor Wilders om het te betalen?
:?

Geen idee hoe je daar op komt. Ik stel dat je stelling dat Wilders links zou zijn niet klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:44:
[...]

Slechts op een deel van de relevante thema's. Dat "extreem rechtse imago' komt natuurlijk vooral vanuit de politieke tegenstand.
Waarom wordt rechts al snel geframed als "extreem" rechts en zie je dit bij links zelden?

Alsof rechts slecht is en links goed. 8)7

Vreemde ontwikkeling en toont voor mij aan dat de media overwegend (80%+) links georiënteerd zijn - vreemd in een land dat overwegend rechts stemt.

[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 23-11-2023 08:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
loewie1984 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:32:
[...]

We gaan het zien, maar ik weiger het te geloven dat ze hun eigen standpunten zo snel zouden opofferen. Met 37 zetels ben je bijna 2 keer zo groot als NSC en 1,5 keer zo groot als de VVD. Dan heb je echt wel wat in de melk te brokkelen.
Maar ze hebben de andere 2 partijen wel nodig voor een coalitie. Zowel VVD als NSC gaan nooit akkoord met een asielstop, Nexit en andere PVV-ideeën. Wilders zal echt moeten gaan inbinden.

Maar de uitslag geeft wederom aan dat de peilingen weer zwaar ernaast zitten. Stop daarmee zou ik zeggen. Kan de politiek zich eens bezig houden met echte debatten i.p.v. score van de dag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:26:
[...]

Wilders zeker op bepaalde momenten veel afwijzender tegen Poetin mogen staan van mij. Hij heeft sowieso veel associale dingen gezegd die ik afwijs. Helaas zag ik deze stem toch als enige reeele optie om een signaal af te geven. Hopelijk gaan andere “fatsoenlijke” partijen nu echt aan de slag voor de eigen burger.
Afwijzender? Wat dacht je zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• welvaartsbuik
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:29
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:21:
[...]

Juist niet hypocriet bedoel je? Ik behoor bij het Nederlandse electoraat dat tegen zijn eigen portomonee stemt. Mijn BV en inkomsten zijn bij de PVV niet perse het beste af en daar kies ik bewust voor.

Ik meen dat de afhandeling van migratie door de huidige partijen aan de macht de grootste bedreiging zijn van de welvaart voor de middenklasse. En voor die mensen stem ik. Zelfs als ik er zelf niet bijhoor.

Dat is de definitie van niet-hypocriet.
De afhandeling van migratie is iets wat best veel tact vergt, iets wat Wilders tot nu toe op dit onderwerp weinig laat zien. De afhandeling die Wilders wil is belachelijk slecht voor de welvaart en middenklasse. In 2035/2036 hebben we per 2 werknemers 1 aow'r met de zorgkosten, zorg uren en uitkeringen die daar bij horen. En dat is in de huidige prognose, spelen we de migratie kaart niet goed word dat getal dus anders.

Ook is de klimaat retoriek van Wilders funest voor de long term Nederlandse begroting. Nederland heeft wat dat betreft een mooie kennis economie waar we oplossingen mee kunnen verzinnen die het klimaat misschien niet geheel laten instorten. Gebeurt dat dan hebben we naast de kosten van vernieuwde dijken, deltawerken, bouw tegen extreem weer en verzakking door verdroging ook nog een hele meute klimaat vluchtelinge.

Al met al is de middenklasse misschien nu maginaal beter uit, aan het eind van de regeer periode slaat dat heel snel de andere kant op en is er nog minder koek om rond te gaan.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:36:
[...]

Waarom wordt rechts al snel geframed als "extreem" rechts en zie je dit bij links zelden?

Vreemde ontwikkeling en toont voor mij aan dat de media overwegend (80%+) links georiënteerd zijn - vreemd in een land dat overwegend rechts stemt.
Je bedoeld de publiek gefinancierde media.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

20 jaar pvv in de kamer en dan zijn er nog mensen die geloven dat de pvv niet radicaal is en economisch links. Dat hebben zij nog nooit laten zien. Wel een “vriend van Rusland” speldje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:29:
[...]

Jouw 'argument' is enkel een "Ja maar hoe gaat hij het betalen" heb ik allang weerlegd.
Eeeh, nee?
Mijn tegenargument, als de groene-linkse hetzelfde kunnen doen en daar bovenop nog de natuur kunnen betalen, kan Wilders het ook, doe je ook niks mee.
PvdA-GL onderbouwt het. Er staat in het program waar het van betaald wordt. De kreet "minder buitenlanders" of "minder klimaat" is geen onderbouwing. Neem alleen al dat fonds waar iedere keer mee geschermd wordt. Dat is een fonds wat gaat over tientallen jaren. Dat kun je niet in één jaar boeken en dan uitgeven

En partijen moet je vooral beoordelen op de daden. In de praktijk stemt Wilders mee met de VVD. Sla de staatjes er maar op na. Een Wilders die links beleid belooft is dus net zo geloofwaardig als de VVD die ander beleid belooft.

• JAHRASTAFARI
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:38:
[...]

Idd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 02:47

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Heb je ook iets waar je op baseert dat dit het geval is? Of is het meer een gevoel of een 'het is toch overduidelijk'?

Uit 2022:
Afbeeldingslocatie: https://img.trouw.nl/182ebdeebdc43bcc2cfed7dc837fb74007e0b0ab/de-npo-te-links-het-zijn-juist-vooral-rechtse-politici-die-aanschuiven-bij-op1.webp

Bron: https://www.trouw.nl/cult...chuiven-bij-op1~b3a09ffb/

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
[...]

Of, natuurlijk, je doet wat aan zelfreflectie en vraagt je af dit zo is, of omdat dit komt omdat je zelf er niet neutraal naar kijkt. Of, mocht het beeld kloppen, waarom dat zo is. Veel succes.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 15:16
D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:38:
[...]

Eeeh, nee?

[...]

PvdA-GL onderbouwt het. Er staat in het program waar het van betaald wordt. De kreet "minder buitenlanders" of "minder klimaat" is geen onderbouwing. Neem alleen al dat fonds waar iedere keer mee geschermd wordt. Dat is een fonds wat gaat over tientallen jaren. Dat kun je niet in één jaar boeken en dan uitgeven

En partijen moet je vooral beoordelen op de daden. In de praktijk stemt Wilders mee met de VVD. Sla de staatjes er maar op na. Een Wilders die links beleid belooft is dus net zo geloofwaardig als de VVD die ander beleid belooft.
Wilders staat mij al bij van Rutte 1. Toen ook had de pvv een redelijk sociale economische links achtige agenda. Maar zetten zonder moeite zijn kruisje voor gedoogsteun aan zeer rechts beleid op die vlakken, omdat hij zijn strengere migratie zou krijgen .
Maar er is een groot verschil tussen je programma en wat je stemt. En onthoud dat de pvv een vvd afsplitsing is.

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verder in dat artikel ook een link naar de uitslag van een motie destijds waar de PVV tegenstemde.

"Motie van het lid Klaver c.s. over onderzoeken of politieke partijen, politici en belangenorganisaties in Nederland zijn gefinancierd met geld uit de Russische Federatie of met geld van Russische (rechts)personen"

https://www.tweedekamer.n...2022Z03888&did=2022D07962

Ik hoop oprecht dat we geen toenadering gaan zoeken met Rusland...

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubberen
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:49
Het volk heeft gesproken. Ik ben benieuwd of in Nederland wel rekening wordt gehouden met de grootste partij.

In België was Vlaams belang als grootste partij verkozen, maar andere partijen vonden het democratisch gezien correct om die partij niet in de regering te laten zetten..

Zelf heb ik nooit extreem gestemd maar als de grootste partij niet in de regering zetels stel ik de mij de vraag wat er nog democratisch is aan verkiezingen.

Als Belg ben ik dus zeer benieuwd hoe het bij de buren zal evolueren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Omdat er wél rechtse extreme stromingen in de kamer zitten en geen linkse. En dat heeft geen reet met hun rechtse economische beleid te maken of zelfs hun asielstandpunt.

Vind jij het dan niet extreem om moskeeën te willen verbieden of te spreken over "kopvoddentaks" (waar zijn die excuses overigens?) ? Vind jij het niet extreem dat er lijsttrekkers zijn die op schoot zitten bij dictators die de vrije pers aan banden leggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Rubberen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:44:
Zelf heb ik nooit extreem gestemd maar als de grootste partij niet in de regering zetels stel ik de mij de vraag wat er nog democratisch is aan verkiezingen.
Als de meerderheid niet met die partij wil is dat democratisch. In de jaren 70 is zo de PvdA gepasseerd. Niemand die daar over klaagt volgens mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:16

St@m

@ Your Service

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:44:
[...]

Omdat er wél rechtse extreme stromingen in de kamer zitten en geen linkse. En dat heeft geen reet met hun rechtse economische beleid te maken of zelfs hun asielstandpunt.
SP, Denk, Bij1, Pvdd.. mwah..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 17:35
[...]

Vind jij het dan niet extreem om moskeeën te willen verbieden of te spreken over "kopvoddentaks" (waar zijn die excuses overigens?) ? Vind jij het niet extreem dat er lijsttrekkers zijn die op schoot zitten bij dictators die de vrije pers aan banden leggen?
De andere kant zit ook in de kamer (from te river to the sea types) maar daar word door de media altijd net wat anders naar gekeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
[...]

Wat in een aantal moskeeën wordt gepredikt, dat vind ik pas extreem rechts.

Helaas knijpt links graag een oogje dicht als het gaat om de islam. Die ideologie zou je ook gemakkelijk kunnen zien als staatsgevaarlijk, "een gevaar voor de democratie", tegen vrouwenrechten, laat staan lhgbti.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het volk heeft gesproken. Ik ben benieuwd of in Nederland wel rekening wordt gehouden met de grootste partij.

In België was Vlaams belang als grootste partij verkozen, maar andere partijen vonden het democratisch gezien correct om die partij niet in de regering te laten zetten..

Nouja, het is natuurlijk altijd "democratisch correct" als er een meerderheid in de regering komt, dat hoeft niet perse de grootste partij te zijn, zeker niet als de grootste partij "maar" 25% van de stemmen heeft (ook al is dat in het huidige landschap enorm veel).

Het is wél democratisch correct, of nouja, wel zo netjes, om de grootste partij de eerste poging tot de vorming te laten doen.
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:49:
[...]

Wat in een aantal moskeeën wordt gepredikt, dat vind ik pas extreem rechts.

Helaas knijpt links graag een oogje dicht als het gaat om de islam. Die ideologie zou je ook gemakkelijk kunnen zien als staatsgevaarlijk, "een gevaar voor de democratie", tegen vrouwenrechten, laat staan lhgbti.
Een beetje zoals bepaalde ideologiëen in het christendom, dus? ;) Laten we niet doen alsof dat alleen in de islam voorkomt.

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 23-11-2023 08:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Het volk heeft gesproken. Er heeft geen enkele partij de absolute meerderheid gehaald. Er zal dus gezocht moeten worden naar een coalitie die dat gezamenlijk wel heeft. Daarmee is het democratisch klaar. Niet meer, niet minder.

Daarvoor zullen partijen water bij de wijn moeten doen. Het is daarbij gebruikelijk dat de grootste partij daar als eerste voor benaderd wordt. Dat zal dus de PVV zijn. Of die er met de anderen uit gaan komen is de vraag. Het is geen garantie dat de grootste partij automatisch meeregeert; ook in NL hebben we dat eerder gezien (o.a. PvdA eind jaren 70, met 53 zetels. Het CDA (of beter, de partijen die later het CDA zouden vormen) had er 49. Dat werd uiteindelijk Van Agt I, met CDA/VVD).

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 23-11-2023 08:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/Zfel0A5zMsffy/giphy.webp?cid=6c09b9520afoxdz8qw78a2glvdk4gyxhyuhla0yo7703mb7o&ep=v1_internal_gif_by_id&rid=giphy.webp&ct=g

Dit is de enige passende reactie op deze uitslag imo.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Helixes schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:32:
[...]

Hmm. Dit zijn de momenten waarop ik zoek naar internationale en historische parallellen. Partijen als die van Wilders zijn bepaald niet uniek. Mijn conclusie is onmiddelijk dat het er met zo'n premier bepaald niet beter op wordt.

Ik snap de houding van dat-zien-we-dan-wel wel maar ik hou werkelijk mijn hart vast. Populistisch-rechtse partijen kunnen ontzettend snel ontzettend veel kapot maken.

Gelukkig deelt iedereen hier ongeveer die mening. En ik zal dit niet zomaar over mijn rug laten gaan. Laat de uitslag de uitslag zijn, maar ik zie jullie op het Malieveld.
Ik ben het ermee eens dat we beter een andere premier hadden kunnen hebben.
Vooral internationaal gezien.

Maar heel veel goede keuzes waren er dan ook niet.

Timmermans vind ik persoonlijk echt heel erg eng. (dan kan ik wilders nog beter pruimen)
Ik zie het denkbeeldige kwijl uit zijn mond rondslingeren als hij zo manisch aan het lachen is in de debatten.

Dilan, vind ik niet zo heel sterk overkomen.
In de VVD reclame filmpjes vond ik haar heel zwak overkomen.
Klein piep stemmetje.

Pieter, zou kunnen, maar ziet er niet echt uit als een premier.
Vraag me ook af of die sterk genoeg in zijn schoenen staar.

Joost Eerdmans komt puur als ik de foto zie mij het meest geschikt over.

Maargoed, Wilders mag het proberen.
Hij zal toch moeten onderhandelen met VVD en NSC en misschien ook wel BBB, en dan zal hij toch echt de extreme punten opzij moeten zetten.
Anders zal PVDA/GL met VVD D66 en een 4e partij zonder de PVV verder gaan. Dus hij moet zich wel van zijn beste kant laten zien wil hij deze keer mee mogen doen.

Ik hoop oprecht dat dit goed uitpakt, en niet op een fiasco uitdraait.
Voor het vertrouwen in de politiek zou het in ieder geval wel goed zijn als PVV mee regeert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:48
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 57% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
alexbl69 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:49:
[...]

Die EU en internationale verdragen zijn geen natuurwetten.

Er wordt heel vaak geroepen dat bepaalde voorstellen niet kunnen want verdrag X of verdrag Y. Maar als die voorstellen om die reden telkens niet eens meer besproken worden zal er aan verdrag X en Y ook nooit wat veranderd worden. Pas als duidelijk is dat er genoeg weerstand is zal het mogelijk zijn om deze verdragen te wijzigen.
Ik geef toch ook aan dat we eruit kunnen stappen? Dat heeft uiteraard z'n voor- en nadelen. En ik ben er wel vrij sterk van overtuigd dat voor NL de voordelen echt veel groter zijn dan de nadelen. En uiteraard kunnen we proberen verdragen gewijzigd te krijgen, maar dat zal enorm traag gaan, dus dat is echt geen realistische oplossing voor de, minstens, komende 10 jaar.

En wat dat betreft is de PVV net de VVD, ze zijn goed in 't wijzen naar externe factoren die de schuld hebben van problematiek "maar Europa, maar de asielzoekers etc" maar laten én na de voordelen te benoemen en zullen ze ook niet op gaan op lossen.

Hopelijk is 't een wake-up-call voor de partijen om gewoon het eerlijke verhaal te gaan vertellen in plaats van telkens naar externe factoren te wijzen waarom iets wel/niet kan en die externe factor als alleen maar negatief neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Stylze schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:19:
[...]

Maar immigratie is weinig aan te doen als enkel land zijnde in de eu, of je moet uit de eu gaan stappen maar dat lijkt mij niet bepaald verstandig. Mensen denken misschien dat wilders wel even de migratie gaat beperken maar dat gaat dus niet gebeuren.
Zelfs als je uit de EU stapt is er niets aan te doen. GB aan de andere kant van de Noordzee hebben dat ook geprobeerd, maar de hoeveelheid niet westerse asielzoekers die op hun EILAND binnenkomen is enkel gegroeid sinds brexit. Zolang ons bestaansminimum, de echte bodem van ons bestaan, 1000% beter is dan een modaal leven in midden Afrika, zullen mensen altijd blijven komen. Of je nu een hek bouwt of niet.

Vervolgens gooien ze hun paspoort weg, zeggen ze dat ze uit een conflictregio komen en, conform rechten van de mens, moet het gastland dan 'even' uitpluizen waar ze echt vandaan zijn gekomen. Lekker, zonder medewerking van welk land van herkomst dan ook. Want die landen hebben andere problemen aan hun hoofd.

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 22:48
Ik had niet zo'n grote zege voor de PVV verwacht, maar het maakt me wel blij. Ik kan niet wachten tot Wilders met goede oplossingen komt, ik neem aan dat hij daar genoeg van heeft na jarenlang roepen wat er allemaal anders moet. Wordt spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
handoff schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:39:
[...]

Ik vraag me af hoe je minder migratie wil hebben als je ook glastuinbouw, slachthuizen en distributiecentra wil hebben. Minder van dit soort bedrijven betekent ook ontevreden ondernemers. Daarnaast heeft ASML en andere technische bedrijven technisch personeel nodig, van wie er niet genoeg is in Nederland. En de universiteiten worden op een perverse manier gefinancierd, waardoor er steeds meer internationale studenten komen. Asielproblematiek is verder puur een beleidsmatig en geopolitiek probleem.
Maar waarom moet je dat allemaal willen hebben? Dat moet je volgens mij helemaal niet willen. En als ASML of andere bedrijven anders hun personeel niet kunnen krijgen dan moeten ze weggaan. Een land als Duitsland, Engeland of Frankrijk is daar wat geschikter voor, en Amerika nog veel meer.

Ik vind het sowieso vreemd dat je gas koopt uit Noorwegen om een kas te verwarmen en een Afrikaan uit Swahilië importeert om een tomaat te plukken.

Koop die tomaat dan meteen uit een ander land. Zelfde geldt ook voor ASML, koop dat ergens anders weg. De maatschappij heeft er toch niets aan. Het geeft alleen maar overlast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
mister_S schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:53:
Ik had niet zo'n grote zege voor de PVV verwacht, maar het maakt me wel blij. Ik kan niet wachten tot Wilders met goede oplossingen komt, ik neem aan dat hij daar genoeg van heeft na jarenlang roepen wat er allemaal anders moet. Wordt spannend.
Dan kan je lang wachten.

1.) Ook de PVV moet met anderen samenwerken
2.) De PVV zal tegen dezelfde lamp aanlopen als de VVD; je werkt binnen bepaalde kaders en de rechter zal je vroeg of laat terugfluiten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:49:
[...]

SP, Denk, Bij1, Pvdd.. mwah..
Dit soort framing is dus ook een probleem.

BIJ1 zit niet meer in de kamer. De SP en PvdD hebben andere ideeën over de maatschappij maar gaan niet tegen de grondwet in of zetten niet een miljoen Nederlanders weg als minderwaardig. Ze schelden ook niet in debatten of op twitter. Die zijn dus niet extreem als we even de negatieve betekenis hanteren.

DENK vind ik extreem maar zie ik niet zozeer als links. Dat is puur een vertegenwoordiging van een orthodoxe groep moslims. Wat dat betreft is dat een soort tegenpool van de PVV. Het is maar een splinter dus staat ook totaal niet in verhouding. Als DENK 20+ zetels had was dat ook een groot probleem inderdaad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:38:
[...]

Even kijken: Publiek gefinancierde media... wie zijn dat in jouw visie?
Wil je hier echt beweren dat alle nieuwsvoorziening alleen maar van de NPO afkomt? Ga je nu gewoon voorbij aan het feit dat de publieke omroepen (nog steeds) een verzuilde achtergrond hebben, waardoor de ene omroep meer naar Timmermans kijkt, en een ander liever Baudet in het zonnetje zet?
En dan hebben we het niet over de kranten, of de commerciële omroepen. Of allerlei websites (zoals bijvoorbeeld) een Tweakers).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ben zelf geen PVV aanhanger maar denk dat dit ook duidelijk teken is dat men echt eerst wil dat we intern de zaken op orde gaan krijgen (lees koopkracht/huisvesting) en daarna kijken naar andere zaken zoals milieu.

Het hele klimaat verhaal is iets wat we met de hele wereld moeten oplossen en niet als Nederland miljarden uitgeven voor een minimaal resultaat. Dit geld moet eerst worden uitgegeven om de koopkracht te verbeteren.

Ik hoop dan ook dat Wilders zijn extreme standpunten parkeert en in een regering met VVD en NSC komt waarbij de inwoners van NL (iedereen in NL!) als eerste wordt gezet.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

whyz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:42:
[...]

Ik hoop oprecht dat we geen toenadering gaan zoeken met Rusland...
Dat hoeft ook niet, dit soort beïnvloeding gaat gestaag. Zodra er een PM zit die Moskou-gezind is kan er via social media nu gestuurd worden op beleid, daar is geen toenadering voor nodig. Cultureel gezien is dat namelijk lastig, kan alleen met landen die met historische banden zoals Hongarije, Oekraïne, Polen, etc.

Als de PVV echt kan regeren (gaat afhangen van de coalitie) gaat sentimentsturing op sociale media zich op specifieke onderwerpen richten waar de PM vervolgens iets over kan roepen ten faveure van Rusland.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
FRANQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:51:
[...]
Timmermans vind ik persoonlijk echt heel erg eng. (dan kan ik wilders nog beter pruimen)
Ik zie het denkbeeldige kwijl uit zijn mond rondslingeren als hij zo manisch aan het lachen is in de debatten.

Klein piep stemmetje.

Allemaal onderbuik en persoonlijke oordelen. Heb je ook nagedacht over expertise, ervaring en dossierkennis bijvoorbeeld?

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 23-11-2023 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Frame164 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:20:
[...]

Maar de meeste mensen hebben blijkbaar geen idee dat we zonder migratie een veel groter probleem zouden hebben. Dan zouden we bijvoorbeeld niet op internet kunnen klagen over immigratie bijvoorbeeld. Onze techbedrijven hebben immers mensen uit het buitenland nodig want zelf hebben we niet genoeg ingenieurs die de netwerken kunnen ontwerpen en bouwen. En dat is maar 1 voorbeeld. De zorg zou ook instorten door gebrek aan mensen.
Bij 'gevaar' gaat rationaliteit het raam uit.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:58:
[...]

Dit soort framing is dus ook een probleem.

BIJ1 zit niet meer in de kamer. De SP en PvdD hebben andere ideeën over de maatschappij maar gaan niet tegen de grondwet in of zetten niet een miljoen Nederlanders weg als minderwaardig. Ze schelden ook niet in debatten of op twitter. Die zijn dus niet extreem als we even de negatieve betekenis hanteren.

DENK vind ik extreem maar zie ik niet zozeer als links. Dat is puur een vertegenwoordiging van een orthodoxe groep moslims. Wat dat betreft is dat een soort tegenpool van de PVV. Het is maar een splinter dus staat ook totaal niet in verhouding. Als DENK 20+ zetels had was dat ook een groot probleem inderdaad
Haha, omdat jij het vindt is het zo :? En we passen de betekenis maar even aan omdat dat jou beter uitkomt? Bij1 zit gewoon in de kamer hoor (of ik heb wat gemist en zijn ze eruit gestapt?) Je eigen frame dat er alleen maar extreem rechts in de kamer zit klopt gewoon niet. Je kan ook gewoon je excuses aanbieden voor het verspreiden van desinformatie.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06
Ik zie een regering met PVV-beleid sowieso niet goed komen. Heel dom voorbeeld, maar het verbod van de PVV op een dubbel paspoort zou je dan wel consequent toe moeten passen, dus geen uitzondering voor mensen die succesvol zijn.

Rappers en voetballers moeten dan net zo hard vertrekken, waardoor je een Ajax over houdt met spelers die allemaal Van der Sar of De Boer heten. En dat gaat zelfs zo ver dat onze kampioen Formule 1 moet vertrekken, tot en met de koningin aan toe.

Natuurlijk een absurd standpunt, en in de praktijk niet uit te voeren.

En een kabinet formeren met één partij die een Constitutioneel Hof wil opstarten, en een andere partij die ongrondwettelijke standpunten heeft? Veel succes. :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 23-11-2023 09:03 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:38:
PvdA-GL onderbouwt het. Er staat in het program waar het van betaald wordt.
'De grote bedrijven', tuurlijk.
Als ze dat uitrollen vertrekken ze allemaal naar een ander land en heb je ook niets meer.

"Koning betaalt belasting."
En de belastingbetaler betaalt de koning.
Daarnaast is dat toch alleen gerommel in de marge, symboolpolitiek op z'n meeste.

"Werken moet lonen" en een paar alineas verder "Als je meer verdient, kun je relatief ook meer
bijdragen aan voorzieningen die belangrijk zijn voor ons allemaal. Lagere inkomens gaan minder
bijdragen."

Je kunt niet iedereen en de natuur gratis geld geven en dat laten betalen door 'de bedrijven'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:53

Als Belg ben ik dus zeer benieuwd hoe het bij de buren zal evolueren.
Als een coalitie de meerderheid heeft dan zie ik het probleem niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:48
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:00:
[...]

Haha, omdat jij het vindt is het zo :? En we passen de betekenis maar even aan omdat dat jou beter uitkomt? Bij1 zit gewoon in de kamer hoor (of ik heb wat gemist en zijn ze eruit gestapt?) Je eigen frame dat er alleen maar extreem rechts in de kamer zit klopt gewoon niet. Je kan ook gewoon je excuses aanbieden voor het verspreiden van desinformatie.
Och, je bent wel heel erg emotioneel hierover, rustig maar :> . Bij1 en BVNL hebben niet genoeg stemmen gehaald en zitten niet meer in de tweede kamer

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 23:22

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Wat we hier zien is dat na 15-20 jaar herhaling en inprinten, na enkele jaren met een extra fringe actor, er gedachtegoed salonfähig begint te worden wat voorheen ondenkbaar was in de publieke ruimte. Het publieke debat word constant in een richting getrokken waardoor het went. Het is ook duidelijk zichtbaar in dit topic.

De laatste keer dat dit opkwam kostte dit drie familieleden hun leven. De vierde was levenslang getraumatiseerd.

De timing is op zich bijzonder, bijna exact 100 jaar geleden zagen we hetzelfde.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus

• eric.1
n0pe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:04:
[...]

Als een coalitie de meerderheid heeft dan zie ik het probleem niet.
Ook zonder een absolute meerderheid kan het in theorie werken, als je per onderwerp maar een meerderheid weet te vinden.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

D66 komt nog 40 stemmen tekort om laatste restzetel af te snoepen van PvdA-GL https://wiekrijgtderestzetel.nl/

• St@m

St@m

@ Your Service

Grunwold schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:04:
[...]

Och, je bent wel heel erg emotioneel hierover, rustig maar :> . Bij1 en BVNL hebben niet genoeg stemmen gehaald en zitten niet meer in de tweede kamer
Volgens mij is de nieuwe kamer nog niet geïnstalleerd, derhalve zit Bij1 gewoon in de kamer. Laten we het gewoon feitelijk houden en stoppen met het verspreiden van desinformatie. Maar ik snap dat het vervelend is als er feiten op tafel komen die de framing van tafel gooien.

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 23-11-2023 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

bszz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:51:
[...]

Jij vergeet voor het gemak de ongeveer 6 miljoen holocaust doden die dit regime op z'n geweten heeft en bagatelliseert dat door te wijzen naar de geweldig draaiende economie? Walgelijk!
Niks anders dan wat China nu doet en daar doen we ook niets tegen. Sterker nog we blijven vrolijk dingen van ze kopen.

Ik praat de holocaust zeker niet goed verre van. Dat was walgelijk. Maar ik probeer wel te zeggen dat er ook andere kanten een dat regime zaten. Dus dat je niet altijd maar een perspectief kan belichten. Dat is wat er nu bij de PVV ook gebeurd. Ze hebben nog geen kans gehad en iedereen hier heeft al een mening.

Nogmaals distantieer me van de holocaust op de sterkst mogelijke manier. Maar we moeten niet doen alsof radicale geloofsovertuigingen niet gevaarlijk zijn. En boven gemiddeld vaak komt dat wel uit een bepaalde groep. Dus daar tegen ageren zie ik niet direct als slecht.
Overigens ben ik tegen alle vormen van geloofsovertuiging maar dat terzijde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:34
Ik vind het ook zo absurd dat asiel zo'n thema is. Tenzij je een vigilante in Ter Apel bent ofzo.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:03:
[...]

'De grote bedrijven', tuurlijk.
Als ze dat uitrollen vertrekken ze allemaal naar een ander land en heb je ook niets meer.

"Koning betaalt belasting."
En de belastingbetaler betaalt de koning.
Daarnaast is dat toch alleen gerommel in de marge, symboolpolitiek op z'n meeste.

"Werken moet lonen" en een paar alineas verder "Als je meer verdient, kun je relatief ook meer
bijdragen aan voorzieningen die belangrijk zijn voor ons allemaal. Lagere inkomens gaan minder
bijdragen."

Je kunt niet iedereen en de natuur gratis geld geven en dat laten betalen door 'de bedrijven'.
Bedrtijven betalen nu praktrisch gezien veel minder. Er zijn bedrijven die hier zitten zodat ze eigenlijk géén belasting betalen. Waarom wil je die hier een (postbus)adres geven? Voor een paar mensen werkgelegenheid?

Europa probeert al veel langer de duimschroeven aan te draaien of grote bedrijven wat betreft belasting.... En waarom lukt dat slecht? Omdat Nederland steeds dwars ligt.

Even een bedrijf verplaatsen kost gewoon klauwen met geld, evenals dat je personeel niet zomaar mee krijgt en de kennis ook niet. Je hoeft ze niet de hemd van het lijf te belasten, maar er zit nog een HEEL groot gat tussen wat ze nu betalen (praktisch niets) en evenveel belasting laten betalen als jan modaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:00:
[...]

En we passen de betekenis maar even aan omdat dat jou beter uitkomt?
Nee, de betekenis van extreem is toch vrij algemeen ingeburgerd en gaat wat verder dan een simpel voorstel om bijvoorbeeld de economie te veranderen
Bij1 zit gewoon in de kamer hoor (of ik heb wat gemist en zijn ze eruit gestapt?)
Ze hebben die zetel toch verloren? Dus nu zitten ze niet in de kamer. En dan nog was een het een splintergroepering, totaal geen vergelijking met de grootte van Wilders en wat dat betreft totaal niet van betekenis in de Nederlandse politiek.
Je eigen frame dat er alleen maar extreem rechts in de kamer zit klopt gewoon niet. Je kan ook gewoon je excuses aanbieden voor het verspreiden van desinformatie.
Als je er heel erg blij van wordt en wilt gaan mierenneuken wil ik het aanpassen naar "extreem-links is praktisch niet vertegenwoordigd in de Nederlandse politiek" . Want dat zeteltje her en der is leuk om rechtse mensen een uitlaatklep te geven maar feit is dat we een grote extreme fractie hebben ter rechterzijde. Dan kunnen rechtse mensen proberen "links" erbij te framen maar dat maakt het probleem van de extreme fractie niet kleiner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Morrar schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:59:
[...]

Allemaal onderbuik en persoonlijke oordelen. Heb je ook nagedacht over expertise, ervaring en dossierkennis bijvoorbeeld?
Dan zullen ze vast allemaal beter geschikt zijn dan ik :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
Bananenplant schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:07:
Ik vind het ook zo absurd dat asiel zo'n thema is. Tenzij je een vigilante in Ter Apel bent ofzo.
Omdat er andere problemen (zoals huisvesting en overlast van radicale moslims die niet willen integreren) het daadwerkelijke probleem zijn, maar het heel makkelijk is om dat op 'asiel' te gooien omdat het verkoopt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:07
FRANQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:51:
[...]

Ik ben het ermee eens dat we beter een andere premier hadden kunnen hebben.
Vooral internationaal gezien.

Maar heel veel goede keuzes waren er dan ook niet.

Klein piep stemmetje.

Hij zal toch moeten onderhandelen met VVD en NSC en misschien ook wel BBB, en dan zal hij toch echt de extreme punten opzij moeten zetten.
Anders zal PVDA/GL met VVD D66 en een 4e partij zonder de PVV verder gaan. Dus hij moet zich wel van zijn beste kant laten zien wil hij deze keer mee mogen doen.

Ik hoop oprecht dat dit goed uitpakt, en niet op een fiasco uitdraait.
Voor het vertrouwen in de politiek zou het in ieder geval wel goed zijn als PVV mee regeert.
Heb je je überhaupt wel in de programma’s verdiept of heb je alleen naar de personen gekeken? Het land moet namelijk geregeerd worden, het is geen HBO serie.

De plannen van Wilders zijn niet uitvoerbaar tenzij je echt snoeihard gaat tornen aan de sociale zekerheid. Ik ben benieuwd of Henk en Ingrid nog hun sjekkies kunnen roken als de hypotheekrente aftrek, bijstandsuitkering en toeslagen worden afgeschaft.
Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:09:
[...]

Omdat er andere problemen (zoals huisvesting en overlast van radicale moslims die niet willen integreren) het daadwerkelijke probleem zijn, maar het heel makkelijk is om dat op 'asiel' te gooien omdat het verkoopt.
In Mallorca kotsen ze op de radicale, onbeschofte Nederlanders die niet normaal op vakantie willen gaan. Dat is het daadwerkelijke probleem…

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 23-11-2023 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:38

Amphiebietje

In de blubber

HTT-Thalan schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:18:
[...]

Weet je wat typische nederlandse cultuur is? Alles naar hier halen wat we leuk/handig vinden. Gerechten, leenwoorden, bedrijven, arbeiders en studenten. Onze 'cultuur' bestaat grotendeels uit dingen die we zelf hierheen gehaald hebben omdat we er baat bij hebben of hadden, en nu gaat iedereen klagen dat we zoveel cultuur kwijtraken. Wat een crap, echt. Cultuur handhaaf je door er actief wat mee/aan te doen, niet door iedereen te deur te wijzen die het anders doet. De grootste meute mensen die hier windmolens staat te gapen en met een paar klompen naar huis gaat zijn touristen, ondertussen staat bij ons zelf elke dag een exotisch gerecht op tafel in plaats van stamppot met spruitjes en rijden we rond in onze Chinese auto's naar IKEA of vliegen we met Air France naar London om even wat Italiaanse mode te kopen voor monsterlijke bedragen.

Ik ben dat hele populistische gezever zó zat, we krijgen van rechts te horen dat we een 'tsunami aan migranten' hebben - juist, laatste cijfers die ik zag zijn slechts 10% van wat er hier binnenkomt echt asielzoeker, een veel grotere hoeveelheid zijn mensen die we hier importeren omdat we er zelf te goed (laagopgeid werk) of te dom (hoopopgeleid werk) voor zijn. We hebben hier een druppel op een gloeiende plaat qua asielzoekers, we zijn 1 van de rijkste landen ter wereld en we halen onze neus op om wat extra belasting te betalen voor mensen die geen nagel meer hebben om aan hun kont te krauwen. Ga eens een jaartje in Turkije wonen zou ik zeggen, of in Italië. Kijken of je het echt wel zo slecht had in NL.

Als je echt voor behoud bent van Nederlandse cultuur, gedraag je er dan naar. Koop lokaal, bezoek eens een museum over onze historie, heb eens wat over voor je medemens en leer je kinderen dan stucadoors, vuilnisophalers en schoonmakers veel belangrijker zijn voor onze samenleving dan iemand die weet hoe hij een opstel uit ChatGPT kan trekken of weet hoe die google zoekresultaten moet manipuleren. En mocht je wel een intelligente spruit hebben voortgebracht, steek je geld eens in een opleiding tot arts voor hem/haar in plaats van je uitpuilende 'pensioen op je 50e' potje.

Sorry voor de rant aan allen die zich onterecht aangesproken voelen :*.
Wellicht dat hij de "cultuur" bedoelt die bestaat uit zuipen, drugs gebruiken, en feesten, en natuurlijk vooral anderen tot last zijn via ultra-asociaal gedrag want "FREEDUMB!". :N

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

mister_S schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:53:
Ja, hij zal wel van de VVD geleerd hebben hoe het achteraf altijd alsnog weer de schuld is van "links" ;)

Ik denk serieus dat een hoop PVV-stemmers het programma niet gelezen hebben en puur op Vandaag Inside one liners op PVV hebben gestemd.
Sprak gister iemand die helemaal enthousiast was: "nu de grenzen dicht!!". En toen ik zei: dat geldt dan dus ook voor de Polen die onze woningbouw mogelijk maken en de vele arbeidsmigranten in de zorg.
Toen was het even stil. O ok, nee idd, niet voor hen..
Ging hem alleen om de relschoppende allochtonen die ie "zat" was, maar toch zelf niet persoonlijk last van, maar meer het beeld in de media. "In Zweden gaat het ook helemaal los nu".

Nog maar even snel naar Duitsland om inkopen te doen, voordat de grenzen sluiten en we weer guldens voor dure euro's moeten wisselen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-11-2023 09:11 ]

• bszz
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:07:
[...]

Niks anders dan wat China nu doet en daar doen we ook niets tegen. Sterker nog we blijven vrolijk dingen van ze kopen.

Ik praat de holocaust zeker niet goed verre van. Dat was walgelijk. Maar ik probeer wel te zeggen dat er ook andere kanten een dat regime zaten. Dus dat je niet altijd maar een perspectief kan belichten. Dat is wat er nu bij de PVV ook gebeurd. Ze hebben nog geen kans gehad en iedereen hier heeft al een mening.

Nogmaals distantieer me van de holocaust op de sterkst mogelijke manier. Maar we moeten niet doen alsof radicale geloofsovertuigingen niet gevaarlijk zijn. En boven gemiddeld vaak komt dat wel uit een bepaalde groep. Dus daar tegen ageren zie ik niet direct als slecht.
Helaas, een regime moet je beoordelen op de essentie van zijn daden. Je kunt niet alleen kijken naar geld verdienen en voor het gemak de onmenselijke kanten vergeten. Daarmee creëer je een voedingsbodem voor zeer verwerpelijke ideeën ......

• jip_86
Ja want er is verder echt nergens een noodopvang van het COA of noodopvang met statushouders gerealiseerd waar bijvoorbeeld met een vingerknip ineens wel huisvesting geregeld kan worden.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

bszz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:10:
[...]

Helaas, een regime moet je beoordelen op de essentie van zijn daden. Je kunt niet alleen kijken naar geld verdienen en voor het gemak de onmenselijke kanten vergeten. Daarmee creëer je een voedingsbodem voor zeer verwerpelijke ideeën ......
Niet mee eens. Ja kan altijd goede ideeën vinden in slechte regimes. Als je alleen op slechte dingen blijft focussen kom je nooit vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:08:
[...]

Nee, de betekenis van extreem is toch vrij algemeen ingeburgerd en gaat wat verder dan een simpel voorstel om bijvoorbeeld de economie te veranderen
Kom maar op met je definitie dan
Ze hebben die zetel toch verloren? Dus nu zitten ze niet in de kamer. En dan nog was een het een splintergroepering, totaal geen vergelijking met de grootte van Wilders en wat dat betreft totaal niet van betekenis in de Nederlandse politiek.
Nieuwe kamer is nog helemaal niet bekend, maar vooruit, ik ga met je mee en je bedoelde iets anders dan je zei. Dan ben je nog steeds desinformatie aan het verspreiden. Leuk, een stelling deponeren (die onwaar is) en vervolgens de doelpalen net zo lang verschuiven tot het in je straatje past. Goede tactiek wel.
Als je er heel erg blij van wordt en wilt gaan mierenneuken wil ik het aanpassen naar "extreem-links is praktisch niet vertegenwoordigd in de Nederlandse politiek" . Want dat zeteltje her en der is leuk om rechtse mensen een uitlaatklep te geven maar feit is dat we een grote extreme fractie hebben ter rechterzijde. Dan kunnen rechtse mensen proberen "links" erbij te framen maar dat maakt het probleem van de extreme fractie niet kleiner
Pas maar aan, en let vervolgens wat beter op met het verspreiden van nepnieuws, of wees zorgvuldiger in het formuleren van je mening.

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:09:
[...]

Met wegkijken gaan we het niet redden hoor. Migratie is voor mij de bedreiging van de welvaart van de middenklasse op termijn (absurde kosten van tientallen miljarden netto per jaar) en progressieve waarden (groei conservatieve Islam).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:12:
[...]

Niet mee eens. Ja kan altijd goede dingen vinden in slechte dingen. Als je alleen op slechte dingen blijft focussen kom je nooit vooruit.
Je komt alleen vooruit als je leert van het verleden......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:12:
[...]

Met wegkijken gaan we het niet redden hoor. Migratie is voor mij de bedreiging van de welvaart van de middenklasse op termijn (absurde kosten van tientallen miljarden netto per jaar) en progressieve waarden (groei conservatieve Islam).
"Migratie" en "asiel" zijn ook 2 vraagstukken die je niet op één hoop moet gooien.

En ook niet moet aanpakken met populistische maatregelen zoals een groot hek om je land willen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:20
[...]

Nou, als je de PVV zo vergelijkt kan er weinig goeds van komen. Het land slopen , maar omdat er iets wel goed draait kan het er toch mee door? Ik mag toch hopen dat het niet zo ver gaat komen.
Het probleem is hier de extremen. En die moeten aangepakt worden, maar is echt niet godsdienst-specifiek. Het probleem met Wilders is echter dat hij het wel linkt aan de godsdienst zelf en die daarom weg wil hebben. Alleen zo werkt het dus niet, je kunt ook voorbeelden vinden van extreme Christelijken, moeten we daarom het Christendom maar verbieden/afschaffen/het land uit sturen?

En dat is net het grote probleem, ipv de extremen aan te pakken wordt een hele groep als extreem weg gezet, en dat past niet in een sociale samenleving. Het grote probleem hierbij is echter dat voorgaande kabinetten die extremen niet fatsoenlijk hebben aangepakt en daardoor de voedingsbodem hebben gelegd voor dit gedachtegoed.

[removed]

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Stoney3K schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:13:
[...]

"Migratie" en "asiel" zijn ook 2 vraagstukken die je niet op één hoop moet gooien.

En ook niet moet aanpakken met populistische maatregelen zoals een groot hek om je land willen zetten.
Dat kan niet eens binnen Europa vanwege Schengen.
Kan wel bij Finland om maar iets te noemen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47
[...]

Auw, je maakt je zorgen om het verdwijnen van progressieve waarden en je stemt oer-conservatief. Schiet mij maar lek.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

[...]

Als je niet in staat bent om het een met het ander te verbinden is het wellicht beter om te stoppen met het normaliseren van het nazi-regime. Het is extreem grievend voor overlevenden en nazaten.

Overigens heeft de PVV al een kans gehad en hebben ze heeft hij toen zelf besloten dat te laten klappen. Niet dat dat tot enige verbetering heeft geleid op welk vlak dan ook.

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:48
St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:06:
[...]

Volgens mij is de nieuwe kamer nog niet geïnstalleerd, derhalve zit Bij1 gewoon in de kamer. Laten we het gewoon feitelijk houden en stoppen met het verspreiden van desinformatie. Maar ik snap dat het vervelend is als er feiten op tafel komen die de framing van tafel gooien.
Maar straks zitten we wel met de nieuwe kamer, niet met de oude en daar doelde die reactie ook op waarop je zo heftig en emotioneel op reageerde :P.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:15:
[...]

Nou, als je de PVV zo vergelijkt kan er weinig goeds van komen. Het land slopen , maar omdat er iets wel goed draait kan het er toch mee door? Ik mag toch hopen dat het niet zo ver gaat komen.

[...]

Het probleem is hier de extremen. En die moeten aangepakt worden, maar is echt niet godsdienst-specifiek. Het probleem met Wilders is echter dat hij het wel linkt aan de godsdienst zelf en die daarom weg wil hebben. Alleen zo werkt het dus niet, je kunt ook voorbeelden vinden van extreme Christelijken, moeten we daarom het Christendom maar verbieden/afschaffen/het land uit sturen?

En dat is net het grote probleem, ipv de extremen aan te pakken wordt een hele groep als extreem weg gezet, en dat past niet in een sociale samenleving. Het grote probleem hierbij is echter dat voorgaande kabinetten die extremen niet fatsoenlijk hebben aangepakt en daardoor de voedingsbodem hebben gelegd voor dit gedachtegoed.
Sterker nog, ik zou er voorstander van zijn om geloof in zijn geheel te verbieden. Christelijk, Moslim, Hindoe, Boeddhistisch, Scientology whatever noem maar op. Gewoon allemaal verbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:48
Denk dat we Omtzigt veel zullen horen bij een formatie met de PVV. Hij kan haarfijn uitleggen waarom het PVV programma grotendeels niet uitvoerbaar is of juridisch niet haalbaar is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Joris748 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:15:
[...]

Auw, je maakt je zorgen om het verdwijnen van progressieve waarden en je stemt oer-conservatief. Schiet mij maar lek.
Jup. Het kan gek lopen. Bij progressief Nederland zit je goed als je je druk maakt over de kleuren van de regenboog vlag, de nieuwste LHBQTI afkorting of over de nieuwste gender pronouns.

Maar oog hebben voor de gevaren van de conservatieve Islam: ho maar!

D66 liep ooit (en nu nog) voorop tegen het orthodoxe Christendom. Nu weten ze alleen de voordelen te benoemen van de culturele Islamitische verrijking.

Blijkbaar moet ik daar rechts conservatief voor stemmen. We grossieren in partijen die opkomen voor de belangen van woke topics die alleen een paar mensen op de grachtengordel aangaan. Electoraal niet slim blijkt maar weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 23-11-2023 09:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 13-09 15:01
Asiel raakt alles;
- kosten
- huisvesting
- cultuur
- straatbeeld
- criminaliteit

Als je politievlogs zoals Jan Willem ziet is het echt niet raar.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• jip_86
.ScorpionSquad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:16:
[...]

Overigens heeft de PVV al een kans gehad en hebben ze heeft hij toen zelf besloten dat te laten klappen. Niet dat dat tot enige verbetering heeft geleid op welk vlak dan ook.
Ja VVD ook, 13 jaar lang. Nu kan er op elke Op PVV zetel een crisis plaats nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
[...]

De grootste groep migranten zijn de arbeidsmigranten die hier worden heen gehaald omdat ze bedrijven geld opleveren (en dus onze economie). Daarnaast heb je nog een grote groep studenten die om dezelfde reden hierheen worden gehaald. De migranten die de meesten als een probleem zien zouden, de geldzoekers, zijn in de minderheid en zouden als groep alleen maar amper impact op Nederland hebben.
Hetzelfde geldt voor die progressieve waarden, als je je verdiept in de Islam zie je dat de meesten helemaal niet extreem zijn en net als de vele Christenen prima in onze samenleving kunnen integreren. Je hebt wel een groep extremen, maar dat heb je op veel meer plekken en we zien die groepen toch ook niet als een grote bedreiging? Ja ze moeten worden aangepakt, maar als je het gedrag van een kleine groep gaat doortrekken naar de hele groep moet je iedereen in Nederland buiten de deur gaan zetten.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:17:
[...]
Sterker nog, ik zou er voorstander van zijn om geloof in zijn geheel te verbieden. Christelijk, Moslim, Hindoe, Boeddhistisch, Scientology whatever noem maar op. Gewoon allemaal verbieden.
En iemand die geloofd in kapitalisme e.d.? Uiteindelijk is dat goed te vergelijken met een geloof volgens welke iemand leeft.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:19:
[...]

De grootste groep migranten zijn de arbeidsmigranten die hier worden heen gehaald omdat ze bedrijven geld opleveren (en dus onze economie). Daarnaast heb je nog een grote groep studenten die om dezelfde reden hierheen worden gehaald. De migranten die de meesten als een probleem zien zouden, de geldzoekers, zijn in de minderheid en zouden als groep alleen maar amper impact op Nederland hebben.
Hetzelfde geldt voor die progressieve waarden, als je je verdiept in de Islam zie je dat de meesten helemaal niet extreem zijn en net als de vele Christenen prima in onze samenleving kunnen integreren. Je hebt wel ee ngroep extremen, maar dat heb je op veel meer plekken en we zien die groepen toch ook niet als een grote bedreiging? Ja ze moeten worden aangepakt, maar als je het gedrag van een kleine groep gaat doortrekken naar de hele groep moet je iedereen in Nederland buiten de deur gaan zetten.
Er zijn in ieder geval een stuk meer voetbal hooligans dan moslim extremisten in ons land...

Maar goed, logica en rationaliteit mogen bij het oud vuil als het over immigratie gaat he. Het is allemaal de schuld van de Jo... eh moslims! Wanneer hebben we zoiets eerder gehoord...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• .ScorpionSquad

.ScorpionSquad

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:17:
[...]

Om het vervolgens te vervangen met geloof in neoliberalisme en de bijbehorende accelerationist narratives? Want als we eerlijk zijn heeft de constante factor in het beleid van de afgelopen 40 jaar een groot aandeel in de huidige resultaten.

De voedingsbodem is ongelijkheid. Geef sturing in die zwakheden in de menselijke psyche uitbuit en de rest volgt vanzelf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:19:
[...]

Maar oog hebben voor de gevaren van de conservatieve Islam: ho maar!

(...)

Blijkbaar moet ik daar rechts conservatief voor stemmen. We grossieren in partijen die opkomen voor de belangen van woke topics die alleen een paar mensen op de grachtengordel aangaan. Electoraal niet slim blijkt maar weer.
Je kan je prima zorgen maken over islamisering (wat ik best een legitiem vraagstuk vind) zonder gelijk "HURR EIGEN VOLK EERST!" te krijsen en gewoon te kijken naar het vraagstuk op zich.

En aan de andere 'progressieve' kant moet je dan iemand ook niet gelijk voor islamofoob en racist uitmaken als je je serieus zorgen maakt over dat islamiseringsvraagstuk.

Die polarisering komt van twee kanten (en jij doet er maar al te vrolijk aan mee met je 'woke').

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

xzaz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:19:
[...]

Asiel raakt alles;
- kosten
- huisvesting
- cultuur
- straatbeeld
- criminaliteit

Raakt het, natuurlijk, maar is het van zulke grote orde als Wilders zegt? Kunnen we door het blokkeren van asielzoekers (liefst zonder dat het wat kost uiteraard) ineens de BTW-laag op 0 zetten, het eigen risico afschaffen en meer van wat Wilders wil? De PVV is geen silver bullet. De afgelopen 20 jaar niet, en nu nog steeds niet.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• welvaartsbuik
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:29
Brazos schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:55:
[...]

Maar waarom moet je dat allemaal willen hebben? Dat moet je volgens mij helemaal niet willen. En als ASML of andere bedrijven anders hun personeel niet kunnen krijgen dan moeten ze weggaan. Een land als Duitsland, Engeland of Frankrijk is daar wat geschikter voor, en Amerika nog veel meer.
Waarom je dat allemaal wil hebben? ASML en andere grote multinationals leveren de schatkist gewoon heel veel op. Niet alleen monetair maar ook onze positie op het wereld toneel. Nederland is daarnaast een kennis en handels economie, zonder natuurlijke grondstoffen is wat we verhandelen vaak kennis of een systeem waardoor de handel goedkoper word voor de rest.

Het hebben van zulke bedrijven zorgt ervoor dat onze universiteiten dit kunnen blijven faciliteren door innovatie te waarborgen.
Brazos schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:55:
[...]
Ik vind het sowieso vreemd dat je gas koopt uit Noorwegen om een kas te verwarmen en een Afrikaan uit Swahilië importeert om een tomaat te plukken.

Koop die tomaat dan meteen uit een ander land. Zelfde geldt ook voor ASML, koop dat ergens anders weg. De maatschappij heeft er toch niets aan. Het geeft alleen maar overlast.
De reden dat wij dit dus doen is die handel, of het process. Nederlandse boeren en tuinbouwers zijn gewoon belachelijk efficient. Er is dus winst te maken op de hele keten die goedkoper is dan een tomaat ergens anders te kopen. Heeft dit nadelen ja, willen we dit aanpassen ja! vooral voor boeren, maar dat wil niet echt lukken *kuch* stikstof crisis *kuch*

Voor bedrijven als ASML zie ik de overlast eigenlijk weinig. Hightech heeft vaak relatief weinig uitstoot, weinig ruimte nodig en trekt de mensen aan die je graag ziet, hoger opgeleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
redwing schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:20:
[...]

En iemand die geloofd in kapitalisme e.d.? Uiteindelijk is dat goed te vergelijken met een geloof volgens welke iemand leeft.
Kapitalisme is alleen geen kerk. Maar dan heb je het over 'kerken' als organisatie verbieden, dat is iets anders dan geloof verbieden.

Want anders zou je ook alle pagans en pastafari's daarmee pakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:38

Amphiebietje

In de blubber

xzaz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:19:
[...]

Asiel raakt alles;
- kosten
- huisvesting
- cultuur
- straatbeeld
- criminaliteit

...behalve dat "asiel" niet de hoofdoorzaak is van dat al die zaken shit zijn geworden. De hoofdoorzaak is dat door de VVD geleide regeringen alles hebben gesloopt met bezuinigingen. En dat "asiel" een probleem is geworden is ook hun schuld, alweer door bezuinigingen.

Vervolgens stemmen mensen massaal op de PVV, wat gewoon een VVD-lite is en ook volledig een politiek product van de VVD...
Pagina: 1 ... 19 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.