Animal_X schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:51:
Ik ben een geboren en getogen "kaaskop", en zeker geen GL-PVDA stemmer, maar ik wordt hier toch behoorlijk beduusd wakker in een land dat ik ineens niet meer herken... Ik begrijp de protest stem ook nog wel, maar waarom de PVV dan en niet NSC snap ik totaal niet...
Sorry, ik begrijp dat dit weinig toevoegd aan de discussie maar moet toch even luchten...
Het is redelijk simpel. De campagne van PVV heeft wel wat weg van Trump. America First again/Nederlanders op 1.
En dan allerlei beloftes doen.
Een asielstop en van al het geld dat dan wordt bespaard kan onder andere dit worden doorgevoerd:
Btw op boodschappen weg
Meer politie
Meer defensie
Meer leraren
Pensioenleeftijd terug naar 65
Meer pensioen/Verhogen ouderenkorting
Benzine goedkoper
Alcohol goedkoper
Sigaretten goedkoper
Criminele langer in de gevangenis
Permanente grensbewaking (door het leger)
Vliegtaks weg
Belasting verlagen op energie
Meer huurtoeslag
Geen eigen risico zorg meer
Tandarts terug in basispakket
Pvv achterban zegt dan:
En dan wordt het leven voor alle Nederlanders een stuk goedkoper ipv dat de asielzoekers van ons geld eten en onderdak krijgen
.
Kreeg gisteren in een groepsapp zelfs een artikel doorgestuurd dat asielopvang Nederland wel 1,5 miljard euro kost op jaarbasis. Met andere woorden dat die 1,5 miljard de bovenstaande punten wel even zullen dekken.
Met 1,5 miljard kun je nog niet eens een fractie van 9->0% btw mee afdekken.
Maar goed, hoor dan van de pvv aanhang dat Geert zich altijd aan zijn woord houdt en nakomt wat hij beloofd itt andere politici.
Imho is het een totaal onrealistisch partijprogramma en als hij écht zijn best zou doen, dan kun je nog niet eens 1/10e realiseren. Maar snap wel dat mensen erop stemmen als je hem op zijn blauwe ogen geloofd en niet verder nadenkt.
Let's make
America Holland great again

I guess
Was iig niet prettig wakker worden.