Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Orangelights23 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:25:
Wat ben ik toch blij dat ik niet meer in Nederland woon. Afschuwelijk hoe rechts Nederland is geworden en gaat over haat en tegen de wetenschap ingaat. 8)7
*knip*, op de man.

[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:41
sdk1985 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 04:14:
[...]

Ik ben niet van de PVV, dus ik weet niet uit welk potje ze dat willen gaan betalen en of het uberhaupt geen sigaar uit eigen doos wordt (lees meer premie). Echter ik gok dat ze het willen financieren vanuit het klimaat budget. Volgens mij zat er nog 24 miljard in het klimaatfonds. Voor het afschaffen van eigen risico heb je een miljard of 6 nodig. Dus dan hebben ze nog 18 miljard over aan monopoly geld.

Overigens ben ik zelf geen voorstsander van 0 eigen risico. Dat neemt elke drempel weg waardoor de druk op de zorg nog groter wordt. In mijn ervaring loopt het de laatste jaren alles behalve soepel in de zorg.

[...]
Bovendien zijn de kosten voor het afschaffen structureel 6 miljard, dus na een paar jaar is dat potje leeg en dan? Dat is de typische kortzichtigheid van een populist. Gratis bier nu, tot dat het op is en dan?

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:59
Wat ben ik toch blij dat ik niet meer in Nederland woon. Afschuwelijk hoe rechts Nederland is geworden en gaat over haat en tegen de wetenschap ingaat. 8)7
En welk land is dan beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Sorry, maar het is nooit anders geweest. Wetenschap wordt alleen omarmd door radicalen als het in hun voordeel spreekt anders negeren, bagatelliseren of of verketteren ze het. Ik zou ook gewoon moeten vertrekken eerlijk gezegd. Maar ik denk niet dat het ergens anders wezenlijk verschilt van hier.

★ What does that mean? ★

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:27:
[...]

Wilders is midden en persoonlijk nog best links ook.

Bijvoorbeeld het afschaffen van eigen risico, gaat veel geld kosten.
Wilders belooft vooral veel geld maar in zijn plannen is hij niet links. Als het om zaken als huurbescherming en verdeling kapitaal vs arbeid aankomt stemt hij nog steeds met de VVD mee.

Als hij die miljarden niet kan uitgeven is het gewoon grotendeels VVD beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:29
Wilders die voor zijn eigen land opkomt en vervolgens nadat duidelijk was dat Rusland de MH17 heeft neergeschoten doodleuk bij Russische ambassade verschijnt komt inderdaad op voor Nederland :')

https://www.rtlnieuws.nl/...sisch-vriendschapsspeldje

[ Voor 22% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 11:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:14
Ik zie hier heel veel posters die ik de afgelopen tijd niet in andere topics heb gezien over politiek. Dat lijken voornamelijk posters van rechts signatuur te zijn. Tekenend voor het gebrek aan dialoog wat je met deze groep kan hebben?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:27:
[...]

Wilders is midden en persoonlijk nog best links ook.

Bijvoorbeeld het afschaffen van eigen risico, gaat veel geld kosten.
Ik snap ook nooit zo goed waarom Wilders als (extreem?)rechts wordt gezien. Op veel vlakken is hij even links als Timmermans. Enige waar ze elkaar niet kunnen vinden is klimaat en immigratie.

Sowieso denk ik dat immigratie een dermate groot ding is voor veel Nederlanders dat links een enorme fout heeft gemaakt door daar niet 1 partij wat scherper in te gaan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
nst6ldr schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:01:
[...]

https://www.politico.eu/a...ch-election-report-putin/

Je zou dit als een proefballonnetje kunnen zien, maar het had wel een strategische insteek. Deze verkiezingen hebben groter strategisch belang dan die in het linkje (ivm militaire steun Oekraïne), een belangrijk platform voor deze sturing wordt niet meer gemodereerd (X/Twitter), en het politieke klimaat was enorm kneedbaar na Rutte 4. Deze uitkomst was wat dat betreft best wel een inkopper, de vraag was eerder of FvD of PVV hiermee aan de haal zou gaan. FvD lijkt vooral op de jongere generatie te richten (+/- 2 verkiezingen later) en de PVV had de meeste leverage bij de huidige stemmers.
Ik snap de mechanismen erachter, maar vanuit de basis geredeneerd als stemmer zou je daar niet aan toe moeten geven.

De uitslag is niet verrassend omdat de VVD de deur open heeft gezet om de verkiezingen puur over migratie te laten gaan. En ze met hun strategie team ervan overtuigd waren dat ze de kiezer bij de PVV konden weghalen.

Dat was zo doorzichtig dat het wel fout moest gaan.

Maar dan nog kunnen veel mensen dus niet meer vanuit de basis redeneren en zijn ze blijkbaar vooral bang gemaakt voor immigratie en ‘links’ (wat daar nog voor links van over is dan)

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Amdwarrior schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:31:
[...]

Wilders die voor zijn eigen land opkomt en vervolgens nadat duidelijk was dat Rusland de MH17 heeft neergeschoten doodleuk bij Russische ambassade verschijnt komt inderdaad op voor Nederland :')
Ach dat hele MH17 drama. Natuurlijk was dat niet oké. Maar het was echt geen bewuste aanslag van Rusland. Dat ze het ontkennen was fout. Rusland zelf is ook fout. Maar boycotten werkt momenteel niet veel beter wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
useruser schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:31:
[...]

Ik snap ook nooit zo goed waarom Wilders als (extreem?)rechts wordt gezien. Op veel vlakken is hij even links als Timmermans. Enige waar ze elkaar niet kunnen vinden is klimaat en immigratie.
Hij is rechts omdat hij ook sociaal-economisch heel vaak gewoon met de VVD meestemt. Eigen risico afschaffen stemde hij in de kamer ook gewoon tegen. Huren, verdeling arbeid vs kapitaal: rechtse ideeën. Gratis bier beloven maakt nog niet links.

En als je honderdduizenden Nederlanders wegzet dan ben je extreem, als je dictators vereerd ook.

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
Zal het voor Wilders überhaupt te doen te zijn om premier voor Nederland te zijn met alle bedreigingen die hij nu al heeft? En dat zullen er nu vast niet minder gaan worden schat ik zo in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:48
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:58:
[...]

Neen. Wilders is er duidelijk over volgens mij.
Moslims zijn wel welkom, maar islamisering van Nederland niet.
Eens, dat minder minder en al die jaren ageren is flauwekul. De echte Wilders is de laatste anderhalve maand opgestaan. Iemand die kijkt naar zijn woorden en daden van het grootste deel van zijn carrière is een domoor.
Die nuance kun je continu opzettelijk negeren, maar die maakt wel het verschil tussen enorm draagvlak of Godwiniaanse engnek.
Zeker. Die parrallelen met andere politici (Trump, maar ook de Oostenrijker) dat men stelde dat hij een gematigde man en is geworden en dat niet zo bleek te zijn mag je niet aanhalen. Dan ben je opeens bezig met feiten uit de historie halen en dat is gewoon flauw.

Nee, gewoon meteen aannemen dat hij altijd geeft gejokt en gewoon een nette middle of the road politicus is, dat is echt een teken van rust en analyse. Immers ook al gaat dat meestal niet zo, nu is dat duidelijk anders.
Die twee kun je niet zomaar voor het gemak even op een hoop gooien. Ofja het kan wel, en het gebeurt duidelijk ook, maar je bereikt er zo verdomde weinig inhoudelijk mee
Precies. Al dat gezeur over wat Wilders al die jaren heeft gedaan en gezegd en telt gewoon niet. Dat noemen is gewoon totaal irrelevant en zonder inhoud.

Juist inzoomen op de woorden van de nieuwe wereld en alle andere dingen weglachen getuigt van diepgang en een oog voor mogelijke problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Wilders is rechts op basis van hoe hij stemt. Dat is niet verbazingwekkend, gezien zijn roots bij de VVD. Wat hem extreem maakt is zijn standpunt over moslims. Zijn linkse punten zijn vooral de partijpunten op papier.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
sdk1985 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 04:14:
[...]

Ik ben niet van de PVV, dus ik weet niet uit welk potje ze dat willen gaan betalen en of het uberhaupt geen sigaar uit eigen doos wordt (lees meer premie). Echter ik gok dat ze het willen financieren vanuit het klimaat budget. Volgens mij zat er nog 24 miljard in het klimaatfonds. Voor het afschaffen van eigen risico heb je een miljard of 6 nodig. Dus dan hebben ze nog 18 miljard over aan monopoly geld.

Overigens ben ik zelf geen voorstsander van 0 eigen risico. Dat neemt elke drempel weg waardoor de druk op de zorg nog groter wordt. In mijn ervaring loopt het de laatste jaren alles behalve soepel in de zorg.

[...]

Tja klopt. Het gaat weleens anders. Zo was het Balkenende die het dak wilde repareren toen de zon scheen (geen lasten verlichting maar aflossing staatsschuld). Vervolgens hadden de bedrijven geen vet op de botten en stortte de economie als een kaarthuis in bij de eerst volgende crisis. Eindstand een groter overheidstekort dan ooit tevoren. Dus dat werkte ook niet. In die zin is die timing nooit goed. Maar los van de optimale timing blijft het zo dat het verhaal van investeren in klimaat in betere tijden oneindig veel makkelijker te verkopen is dan nu. Daar slaan de linkse partijen IMO momenteel de plank mis, doordat ze dit niet realiseren.

Overigens kan ik je verklappen dat wanneer Nederland geen 24 miljard maar 400 miljard per jaar gaat uitgeven aan het klimaat (=al het geld) wij daarmee alsnog geen meetbare impact op het klimaat genereren. Dus in die zin is dat 'nu even niet' rationeel gezien geen rare gedachte. Daar wel aan willen vasthouden is puur een moreel/emotioneel iets. Investeren in milieu heb je in die zin veel sneller iets aan (pfas, industrie uitstoot, fijnstof, afschalen fosiel, enz). Dat verhoogt kwaliteit van leven, verlaagt zorgkosten en verlengt de levensduur. Wellicht moet groenlinks terug naar hun roots.
Die 24 miljard is eenmalig, die 6 miljard jaarlijks, dus dat werkt niet

Zelfde geldt voor t stikstoffonds

En in beide gevallen komen we als NL mogelijk op ramkoers met de EU/ internationale verdragen; kunnen we uiteraard uitstappen, maar we zien aan t VK hoe succesvol dat is terwijl die nog steeds niet alle EU-voordelen/ verdragen afgeschaft hebben, dus die pijn wordt nog erger daar

Ik vrees ook veel teleurstelling bij de PVV stemmer straks, want veel van de beloftes zijn niet gecombineerd waar te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

pingkiller schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:31:
Ik zie hier heel veel posters die ik de afgelopen tijd niet in andere topics heb gezien over politiek. Dat lijken voornamelijk posters van rechts signatuur te zijn. Tekenend voor het gebrek aan dialoog wat je met deze groep kan hebben?
Als je op de PVV stemt dan weten velen hier precies wat er mis met je is. En maar die vingers in de oren elke keer. Als progressief links echts progressief was had ze veel en veel meer aandacht voor de groeiende Islam gehad. Of voor die honderduizenden Nederlanders die al jaren op een eigen dak boven hun hoofd wachten. Die door menig huizeneigenaar worden weggezet als racist alleen omdat ze radicaal een eigen dak boven hun hoofd willen.

Links zal wel opnieuw massaal gaan uitsluiten. Nog meer elitaire Jetten: “we hebben juist meer migratie nodig”. Nog meer wegkijken dat migratie ons netto 400 miljard heeft gekost afgelopen jaren. Jahjah dat is inclusief alle fantastische baten.

[ Voor 13% gewijzigd door Malarky op 23-11-2023 07:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:33:
[...]

Ach dat hele MH17 drama. Natuurlijk was dat niet oké. Maar het was echt geen bewuste aanslag van Rusland. Dat ze het ontkennen was fout. Rusland zelf is ook fout. Maar boycotten werkt momenteel niet veel beter wel?
Ik maakte me meer zorgen over hoe ze over Ukraine conflict denken en de wat aanleiding is. Sowieso vind ik zowel LPF als PVV te vaak Rusland het hand boven het hoofd houden. Ik vind dat merkwaardig en zal alleen om die reden nooit op ze stemmen.

★ What does that mean? ★

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:24
[...]

Kijk op https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php, klik PVV aan en zie met welke partijen Wilders het het meest eens is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 03:45
Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:17:
[...]

En je oplossing is om één miljoen stemmers weg te zetten als "het probleem"?

We hebben allemaal in meerdere landen en meerdere tijdsperioden gezien/geleerd hoe snel het mis kan gaan als je één bevolkingsgroep verantwoordelijk houdt voor de problemen in een land. Jammer om te zien dat velen van mijn medestemmers dit jaar dat besef vergeten zijn in de zoektocht naar simpele oplossingen voor complexe problemen.

Bijna alle problemen waarmee Nederland momenteel kampt zijn beleidsissues. En het wegsturen van 10% van de 220.000 migranten per jaar (dat zijn de vluchtelingen) gaat daar echt heel weinig in betekenen.
Ach, de bagatelliseringskaart. 'Die paar vluchtelingen'.... als dat 20.000 woningen scheelt, is dat bijna 1/3e van het aantal woningen wat we dit jaar hebben weten bij te bouwen...

Verwijderd

pingkiller schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:31:
Het ergens mee oneens zijn is iets anders dan "geen dialoog met mensen met andere ideeën kunnen hebben".

Natuurlijk is het wrang voor de oude garde, dat hun bubbel nu gebarsten is. De rollen zijn nu omgedraaid en we zullen gaan zien voor hoelang en wat daaruit komt. Dit zat er al jaren aan te komen. We naderden de streep en zijn er nu overheen gestapt.

• D-e-n
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:36:
[...]

Of voor die honderduizenden Nederlanders die al jaren op een eigen dak boven hun hoofd wachten. Die door menig huizeneigenaar worden weggezet als racist alleen omdat ze radicaal een eigen dak boven hun hoofd willen.
Daar hebben linkse partijen het al jaren over. Denk aan de SP maar ook de PvdA.

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:37:
[...]

Het ergens mee oneens zijn is iets anders dan "geen dialoog met mensen met andere ideeën kunnen hebben".

Natuurlijk is het wrang voor de oude garde, dat hun bubbel nu gebarsten is. De rollen zijn nu omgedraaid en we zullen gaan zien voor hoelang en wat daaruit komt. Dit zat er al jaren aan te komen. We naderden de streep en zijn er nu overheen gestapt.
De rollen zijn helemaal niet omgedraaid. We krijgen alleen nog meer rechts beleid.

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:13
[...]

Sowieso denk ik dat immigratie een dermate groot ding is voor veel Nederlanders dat links een enorme fout heeft gemaakt door daar niet 1 partij wat scherper in te gaan zitten.
Ik vraag me af hoe je minder migratie wil hebben als je ook glastuinbouw, slachthuizen en distributiecentra wil hebben. Minder van dit soort bedrijven betekent ook ontevreden ondernemers. Daarnaast heeft ASML en andere technische bedrijven technisch personeel nodig, van wie er niet genoeg is in Nederland. En de universiteiten worden op een perverse manier gefinancierd, waardoor er steeds meer internationale studenten komen. Asielproblematiek is verder puur een beleidsmatig en geopolitiek probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:38:
[...]

Daar hebben linkse partijen het al jaren over. Denk aan de SP maar ook de PvdA.
Ze hebben het erover maar blijven zich verschuilen achter getekende verdragen uit 1952. Net als de VVD. Zijn niet bereid voor hun eigen burgers op te komen. Verdragen die in de weg staan om je eigen mensen te helpen: daar stap je uit of die pas je aan en daar ga je direct werk van maken.

Niets van dat alles. Alleen maar “jah maar in 1952 hebben we ooit getekend voor..”. Totaal visieloos.

Natuurlijk stem ik niet op partijen die bij voorbaat al aangeven dat ze helaas niets kunnen betekenen voor mij en het land.

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 23-11-2023 07:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:48
GioStyle schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:05:
[...]

Door jarenlang stelselmatig één miljoen stemmers uit te sluiten. :w
Nou nu zijn het er 2 miljoen. Maar ik heb gewoon volledig geen idee wat deze mensen nou willen. Veel partijen willen de migratie indammen dus daar lijkt makkelijk overeenstemming te zijn (even los van de uitvoerbaarheid). Maar wat is punt 2, 3 en 4 van Wilders.

Strenger straffen (werkt niet, maar is wss wel een meerderheid voor te vinden)
Grenscontroles invoeren?
Vertrek uit de EU?
Eigen risico afschaffen en tienduizenden zorgmederwerkes aantrekken met forse salarisverhogingen? (Waar wordt dat van betaald?)
AOW leeftijd terug naar 65 (Gaan de belastingen dan fors omhoog?)
Ministerie van deislamisering?
Dagelijks de vlag hijsen op NL scholen?
Zwarte Piet herinvoeren?
Afschaffen publieke omroep?
Crisisreserve aanleggen voor toekomstige corona pandemieen?
Geen BTW op boodschappen (waar wordt dat van betaald?)
Gekozen burgemeester?
Bindend referendum?
Afschaffen eerste kamer?
Klimaatakkoord opzeggen?
Windmolenparken sluiten / aanleg stillegen?
Thorium centrales bouwen?
Energie belasting afschaffen?
Ritueel slachten verbieden?
Plezierjacht verbieden?
Bioindustrie afbouwen?
JSF stopzetten?
.....

Wat wil de PVV en waar willen ze het van betalen?

• HaNS1443
*knip* tc'ed

De mensen die gisteren over zijn overgestapt zullen echt niet degene zijn die hem 'eergisteren' hebben bedreigd.
Het gaat er meer om dat de mensen die al fel tegen waren nog feller gaan worden omdat hij in hun ogen nu gevaarlijker wordt.

Wat je met het laatste wil zeggen snap ik niet.

[ Voor 36% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 14:51 ]

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
handoff schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:39:
[...]

Ik vraag me af hoe je minder migratie wil hebben als je ook glastuinbouw, slachthuizen en distributiecentra wil hebben. Minder van dit soort bedrijven betekent ook ontevreden ondernemers. Daarnaast heeft ASML en andere technische bedrijven technisch personeel nodig, van wie er niet genoeg is in Nederland. En de universiteiten worden op een perverse manier gefinancierd, waardoor er steeds meer internationale studenten komen. Asielproblematiek is verder puur een beleidsmatig en geopolitiek probleem.
Ik zou met liefde in de glastuinbouw willen werken, ben gek op planten kweken enzo. Maar niet voor minimumloon ipv de 5k die ik nu verdien in de IT. En daar zit het grootste probleem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dus je stelt voor dat we een oorlogseconomie beginnen? Dat werkt inderdaad zeer goed voor de korte termijn. Enorm veel geld de economie inpompen als overheid, omdat je al weet dat je die schulden niet gaat afbetalen, want als het zover is heb jij die landen in je macht.

Ben je tijdens de geschiedenislessen na de eerste drie lessen afgehaakt, of kun je me ook nog vertellen hoe het met de economie van Duitsland was na 1945?

*knip*, niet uit hetzelfde vaatje tappen.

[ Voor 25% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 09:44 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• D-e-n
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:40:
[...]

Ze hebben het erover maar blijven zich verschuilen achter getekende verdragen uit 1952. Net als de VVD. Zijn niet bereid voor hun eigen burgers op te komen. Verdragen die in de weg staan om je eigen mensen te helpen: daar stap je uit of die pas je aan en daar ga je direct werk van maken.

Niets van dat alles. Alleen maar “jah maar in 1952 hebben we ooit getekend voor..”. Totaal visieloos.

Natuurlijk stem ik niet op partijen die bij voorbaat al aangeven dat ze helaas niets kunnen betekenen voor mij en het land.
Het asielprobleem draagt maar een heel klein deel bij aan het woningtekort. Dus je redenering klopt gewoon niet. Wilders gaat dat ook niet oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

HEY_DUDE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:40:
[...]

Veel partijen willen de migratie indammen dus daar lijkt makkelijk overeenstemming te zijn (even los van de uitvoerbaarheid). Maar wat is punt 2, 3 en 4 van Wilders.
Wat wil de PVV en waar willen ze het van betalen?
Ik zie het anders.
"Veel partijen hebben gezegd dat ze de migratie willen indammen""
zeggen!=doen

★ What does that mean? ★

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:39:
[...]

De rollen zijn helemaal niet omgedraaid. We krijgen alleen nog meer rechts beleid.
Slechts op een deel van de relevante thema's. Dat "extreem rechtse imago' komt natuurlijk vooral vanuit de politieke tegenstand.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:48
En verder? Ik heb een beetje door het programma gescrolld maar het is meer een wensenlijstje. Omtzigt wil ook krimp publiek omroep, dan strepen we die af.
MrMonkE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:44:
[...]

Ik zie het anders.
zeggen!=doen
MrMonkE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:44:
[...]

Ik zie het anders.
zeggen!=doen
Ben op dit moment meer geinteresseerd in de standpunten van de PVV buiten migratie. Het migratie standpunt is het enige dat ik ken. Plus een ongedekte check voor de zorg en de AOW.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 14:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:42:
[...]

Nou het afschaffen van de publieke omroep lijkt me prima. Die hebben wekenlang campagne gevoerd voor links en nog geen resultaat bereikt. Kan gewoon in een keer weg.
Een publieke omroep is van wezenlijk belang voor de pluriformiteit van de media. Zonder publieke omroep regeert de macht van het geld en de kijkcijfers. Zie het slechte debat bij SBS. De publieke omroep is wat dat betreft neutraler dan RTL

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:44:
[...]

Slechts op een deel van de relevante thema's. Dat "extreem rechtse imago' komt natuurlijk vooral vanuit de politieke tegenstand.
Nee. Op basis van inhoud is hij rechts en de punten over moslims zijn extreem

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:22

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

HEY_DUDE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:45:
Plus een ongedekte check voor de zorg en de AOW.
Klinkt links.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
rik86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:35:
[...]
En in beide gevallen komen we als NL mogelijk op ramkoers met de EU/ internationale verdragen; kunnen we uiteraard uitstappen, maar we zien aan t VK hoe succesvol dat is terwijl die nog steeds niet alle EU-voordelen/ verdragen afgeschaft hebben, dus die pijn wordt nog erger daar
Die EU en internationale verdragen zijn geen natuurwetten.

Er wordt heel vaak geroepen dat bepaalde voorstellen niet kunnen want verdrag X of verdrag Y. Maar als die voorstellen om die reden telkens niet eens meer besproken worden zal er aan verdrag X en Y ook nooit wat veranderd worden. Pas als duidelijk is dat er genoeg weerstand is zal het mogelijk zijn om deze verdragen te wijzigen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• HaNS1443
Maar hé NOS=fakenews hè

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:48:
[...]

Iets met landoppervlak, jarenlang herstelbeleid, en een ijzeren muur...

Laat maar. Iemand als jij roept toch maar in het rond. Veel plezier met je denkbeeldige Porsche in denkbeeldig "extreem links" Nederland, waar al tig jaar links beleid wordt uitgevoerd, en nu gelukkig eindelijk een rechts kabinet komt. Alle problemen zullen smelten voor de zon.

Laten informeren deed je toch al niet, als je toetert dat de NPO alleen maar links georiënteerd is. Blijkbaar is feitelijk rapporteren gelijk aan links.
*knip*, onvriendelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:47:
[...]

Moslimmaat heeft niks met links of rechts te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Dat is niet hoe het hoort te werken als je iets geeft om democratie. Zie de VVD: met geld koop je macht. Zie Foxnews: met geld koop je tv-tijd.

[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 14:56 ]

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:46:
[...]

Een publieke omroep is van wezenlijk belang voor de pluriformiteit van de media. Zonder publieke omroep regeert de macht van het geld en de kijkcijfers. Zie het slechte debat bij SBS. De publieke omroep is wat dat betreft neutraler dan RTL
Hoe kan dat nou als het publieke omroepbestel is gebaseerd op een verzameling organisaties met ideologische grondslag? Dat het gemiddelde van alle zenders mogelijk neutraliteit geeft zegt niets over de neutraliteit binnen die omroepen. Elke publieke omroep is per definitie subjectief.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Ik ben een geboren en getogen "kaaskop", en zeker geen GL-PVDA stemmer, maar ik wordt hier toch behoorlijk beduusd wakker in een land dat ik ineens niet meer herken... Ik begrijp de protest stem ook nog wel, maar waarom de PVV dan en niet NSC snap ik totaal niet...

Sorry, ik begrijp dat dit weinig toevoegd aan de discussie maar moet toch even luchten...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:36:
[...]

Als je op de PVV stemt dan weten velen hier precies wat er mis met je is.
Nee hoor. Dat gebeurt vaak pas op het moment dat ze zich in de discussie mengen en met makkelijk te ontkrachten argumenten komen. Wat vervolgens dan ook gebeurt. Zie het, anno 2023, links nog steeds te schuld geven.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• D-e-n
Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:49:
[...]

Moslimmaat heeft niks met links of rechts te maken.
Nee. Dat is extreem. Maar in zijn economische ideeën is hij rechts hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:52
*knip*, reactie op geknipte reactie

[ Voor 50% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 11:48 ]

Playstation 5

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:41

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heel eerlijk: dit is voor een belangrijk deel te wijten aan de partijen die zo lang aan de macht zijn geweest, die de kiezer voor achterlijk hebben beschouwd. Sinds de coronapandemie hebben zij zich totaal gediskwalificeerd. De opkomst van BBB bij de PS verkiezingen en nu PVV, het is een dikke middelvinger maar de gevestigde partijen. Zij zijn medeplichtig aan het schandaal van 37 PVV zetels. Ongelooflijk.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:47:
[...]

Sommige standpunten zijn links en de PVV wordt tegenwoordig ingedeeld als midden en (oer)conservatief. Maar het laat ook weer zien dat links/rechts slechte labels zijn en dat populisten populisme bedrijven.

Nog iets wat ik me afvraag: hoe groot is de groep PVV stemmers die dat heeft gestemd uit onvrede met de VVD? Houdt Wilders dat in zijn achterhoofd bij het aangaan met een verkenning? Kan me niet voorstellen dat het bij die groep goed ligt als de VVD nog altijd aan de macht blijft.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:46:
[...]

TV kijk ik bijna niet, maar ik luister wel veel radio. Maar radio 1 kan ik met de beste wil van de wereld niet neutraal noemen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• D-e-n
MrMonkE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:51:
[...]

Hoe kan dat nou als het publieke omroepbestel is gebaseerd op een verzameling organisaties met ideologische grondslag? Dat het gemiddelde van alle zenders mogelijk neutraliteit geeft zegt niets over de neutraliteit binnen die omroepen. Elke publieke omroep is per definitie subjectief.
Zonder publieke omroep heb je alleen een omroep waar geld bepaalt wat er wordt uitgezonden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:48:
[...]

Dat is letterlijk hoe media werkt. Je maakt wat verkoopt. Anders heeft het geen zin om te maken. Want geen hond is daar in geïnteresseerd.
Dan snap jij het nut van een publieke omroep niet. Niet erg, maar heb er dan geen starre mening over.

• Jeroenneman

Jeroenneman

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 41% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 11:47 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaNS1443
Wilders is gewoon heer en meester in het debat en publieke opinie. Eerst was Rutte nog wel een geduchte tegenstander, maar nu komt niemand meer in de buurt

• D-e-n
Dat is het niet. Bij linkse ideeën hoort namelijk ook een linkse dekking. Hoe organiseer je de maatschappij om dat geld te kunnen uitgeven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

[ Voor 44% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 11:47 ]

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:51:
[...]

Nee. Dat is extreem. Maar in zijn economische ideeën is hij rechts hoor
Zoals blanco cheque voor zorg/aow zoals hierboven genoemd door een andere user en afschaffen eigen risico?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:48:
[...]

Dat is letterlijk hoe media werkt. Je maakt wat verkoopt. Anders heeft het geen zin om te maken. Want geen hond is daar in geïnteresseerd.
Dag kunst en cultuur. Bizar dat mensen zo kunnen denken.

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:53:
[...]

Zonder publieke omroep heb je alleen een omroep waar geld bepaalt wat er wordt uitgezonden
Ik ben alleen niet mee eens dat publieke omroepen objectief en neutraal zijn.
Verder geen probleem mee. Kijk dat allebei niet.

★ What does that mean? ★

• D-e-n
MrMonkE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:55:
[...]

Het geheel is neutraler dan RTL of SBS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:52
Wow. Niet iedere PVV-stemmer is een fascist. En dit soort uitspraken zou ik eerder van een NVU-aanhanger verwachten. Ik weiger te geloven dat jij ook maar enigzins representatief bent voor de PVV-achterban.

[ Voor 25% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

tiswat schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:55:
[...]

Alsof die mensen ooit een voorstelling hebben bezocht. Dichts er tegenaan zit waarschijnlijk de vijftiende "uitvoering" van de Fast and the Furious.

Gaan ze dus zelf niet missen. Als je ook maar iets met kunst of cultuur had, dan zouden ze niet zulke radicale denkbeelden ontwikkelen.

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:13
D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:53:
[...]

En waar zit het geld, meestal bij rechts en het zal bijdragen aan een nog verdere verrechtsing van het electoraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:56:
[...]

Wow. Niet iedere PVV-stemmer is een fascist. En dit soort uitspraken zou ik eerder van een NVU-aanhanger verwachten. Ik weiger te geloven dat jij ook maar enigzins representatief bent voor de PVV-achterban.
*knip*, op de man.

[ Voor 17% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 16:52 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:56:
[...]

Het geheel is neutraler dan RTL of SBS.
De conclusie, als ik zo vrij mag zijn, is dat openbare omroepen niet objectief zijn maar meer objectief dan RTL of SBS.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

tiswat schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:55:
[...]

Wilders is juist voor behoud van Nederlandse cultuur ;)

Mja, kunst is een leuke hobby en dat overleeft zonder subsidies ook wel.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

CVTTPD2DQ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:56:
[...]

Ik ben ook geen PVV achterban.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

[ Voor 49% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:44:
[...]

Het asielprobleem draagt maar een heel klein deel bij aan het woningtekort. Dus je redenering klopt gewoon niet. Wilders gaat dat ook niet oplossen.
Het kost netto 400 miljard (grenzeloze verzorgingsstaat), daar hadden heel veel andere kosten (fatsoenlijke zorg voor eigen burgers in plaats van maandenlange wachtrijen) bijvoorbeeld van bekostigd kunnen worden.

Logisch als je Van der Valk structureel €250 per nacht per asielzoeker toeschuift en je 1 asielboot €100.000 per dag kost. Als je Indonesische schoonmakers invliegt en huisvest in Nederland omdat je vind dat asielzoekers niet zelf horen schoon te maken. Met zulke elitaire gedachtenkronkels gaat het snel miljarden kosten.

Daarnaast met een paar honderdduizend asielmigranten en nareizigers minder hadden een significant aantal Nederlanders wel fatsoenlijk een dak boven hun hoofd gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Malarky op 23-11-2023 08:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:54:
[...]

Dat is het niet. Bij linkse ideeën hoort namelijk ook een linkse dekking. Hoe organiseer je de maatschappij om dat geld te kunnen uitgeven
Ja, in ieder geval niet door alles in het milieu te stoppen.

En ook niet door buitenlanders hier te laten verblijven zonder ze voor hun AOW terug te sturen.

Het linkse idee dat de asielzoekers alles gaan betalen, geloof ik dan weer helemaal niets van

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:04:
[...]

Dan gaan nieuwe verkiezingen ook niet helpen. Het volk / de baas heeft gesproken. Dan vraag je eigenlijk gewoon "kunt u dat herhalen?'.
De LPF verdween toch ook? De PVV heeft ook al eerder flink geschommeld, en half meegedaan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:58:
[...]

Wil hij dat Turken op klompen gaan lopen?
[...]

Mja, kunst is een leuke hobby en dat overleeft zonder subsidies ook wel.
En het leuke is dat de slechte 'kunst' allemaal keihard afvalt.
* MrMonkE smeert wat poep op een doek ala Wim T SChippers en vele andere 'baanbrekende' kunstenaars.

★ What does that mean? ★

• Stylze
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:59:
[...]

Ik ben ook geen PVV achterban.
Wat ben je dan? Wel erg benieuwd naar.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:01:
[...]

Ja, in ieder geval niet door alles in het milieu te stoppen.

En ook niet door buitenlanders hier te laten verblijven zonder ze voor hun AOW terug te sturen.

Het linkse idee dat de asielzoekers alles gaan betalen, geloof ik dan weer helemaal niets van
Je kan Wilders wel natoeteren maar dat is nog geen deugdelijke dekking. Die heeft hij niet. En los van dat alles: met rechts sociaal-economisch beleid ga je het sowieso niet redden want dat proberen ze al decennia

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Klein lichtpuntje op deze ochtend is dat in de gemeente waarin ik woon (Hilversum) GLPVDA de grootste geworden. Geldt ook voor de omliggende gemeentes, al is soms de VVD de grootste.

In de gemeente waar ik geboren ben en waar een deel van mijn familie nog woont (Vijfheerenlanden) is de PVV veruit de grootste. Verbaast mij niet. Op de "gezellige" verjaardagen ben ik regelmatig geconfronteerd met ordinaire vreemdelingenhaat, klimaatverandering-ontkenning (wel allemaal aan de airco nu). Verder veel hoongelach omdat mijn vriendin en ik vegetarier zijn. Ergste was een heuse scheldpartij en veel verbaal geweld toen ik meende dat we het voor kinderen niet zoveel uit maakt of zwarte piet een ander kleurtje heeft.

Conclusie: ik ben blij dat ik hier woon. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Animal_X schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:51:
Ik ben een geboren en getogen "kaaskop", en zeker geen GL-PVDA stemmer, maar ik wordt hier toch behoorlijk beduusd wakker in een land dat ik ineens niet meer herken... Ik begrijp de protest stem ook nog wel, maar waarom de PVV dan en niet NSC snap ik totaal niet...

Sorry, ik begrijp dat dit weinig toevoegd aan de discussie maar moet toch even luchten...
Het is redelijk simpel. De campagne van PVV heeft wel wat weg van Trump. America First again/Nederlanders op 1.

En dan allerlei beloftes doen.

Een asielstop en van al het geld dat dan wordt bespaard kan onder andere dit worden doorgevoerd:

Btw op boodschappen weg
Meer politie
Meer defensie
Meer leraren
Pensioenleeftijd terug naar 65
Meer pensioen/Verhogen ouderenkorting
Benzine goedkoper
Alcohol goedkoper
Sigaretten goedkoper
Criminele langer in de gevangenis
Permanente grensbewaking (door het leger)
Vliegtaks weg
Belasting verlagen op energie
Meer huurtoeslag
Geen eigen risico zorg meer
Tandarts terug in basispakket

Pvv achterban zegt dan:
En dan wordt het leven voor alle Nederlanders een stuk goedkoper ipv dat de asielzoekers van ons geld eten en onderdak krijgen
.

Kreeg gisteren in een groepsapp zelfs een artikel doorgestuurd dat asielopvang Nederland wel 1,5 miljard euro kost op jaarbasis. Met andere woorden dat die 1,5 miljard de bovenstaande punten wel even zullen dekken.
Met 1,5 miljard kun je nog niet eens een fractie van 9->0% btw mee afdekken.

Maar goed, hoor dan van de pvv aanhang dat Geert zich altijd aan zijn woord houdt en nakomt wat hij beloofd itt andere politici.

Imho is het een totaal onrealistisch partijprogramma en als hij écht zijn best zou doen, dan kun je nog niet eens 1/10e realiseren. Maar snap wel dat mensen erop stemmen als je hem op zijn blauwe ogen geloofd en niet verder nadenkt.
Let's make America Holland great again -O- I guess

Was iig niet prettig wakker worden.

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Stylze schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:04:
[...]

Wat ben je dan? Wel erg benieuwd naar.
Ik stem VVD.
Ik vind Geertje ook wat extreem soms. Maar ik snap hem op veel punten wel. Maar financieel zie ik liever het beleid van VVD. (Iets met vermogensbelasting enzo)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

MrMonkE schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:55:
[...]

Voor dit topic gaat het veel te ver, maar je hebt hier wel een punt. Juist door constant zuigen van extreemrechts over hoe niet neutraal de boel is krijg je een verschuiving van de focus richting extreemrechts.

Tegenwoordig gebeurt het ook steeds vaker dat er een expert tegenover een niet expert wordt gezet, onder het mom van objectiviteit. Dat is niet objectief, dat is alleen een schijn ophouden.

Bij politiek kun je eigenlijk nooit neutraal zijn, en moet vooral objectief het doel zijn. Dat mislukt op het moment dat je vooral naar de poppetjes kijkt en mislukt ook snel afhankelijk van welke themas je belangrijk maakt.

Ik zit even te kijken of er in AWM hier een topic over is, maar dat lijkt niet het geval. Wellicht nog leuk.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
911GT2 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:05:
[...]

Ik stem VVD.
Ik vind Geertje ook wat extreem soms. Maar ik snap hem op veel punten wel. Maar financieel zie ik liever het beleid van VVD. (Iets met vermogensbelasting enzo)
Dan heb je geluk: de PVV gaat gewoon het sociaaleconomische beleid van de VVD steunen

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:38
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:00:
[...]

Het kost netto 400 miljard (grenzeloze verzorgingsstaat), daar hadden heel veel andere kosten (fatsoenlijke zorg voor eigen burgers in plaats van maandenlange wachtrijen) bijvoorbeeld van bekostigd kunnen worden.

Logisch als je Van der Valk structureel €250 per nacht per asielzoeker toeschuift en je 1 asielboot €100.000 per dag kost. Als je Indonesische schoonmakers invliegt en huisvest in Nederland omdat je vind dat asielzoekers niet zelf horen schoon te maken. Met zulke elitaire gedachtenkronkels gaat het snel miljarden kosten.

Daarnaast met een paar honderdduizend asielmigranten en nareizigers minder hadden een significant aantal Nederlanders wel fatsoenlijk een dak boven hun hoofd gehad.
400 miljard per wat? Dat is meer dan de volledige nederlandse begroting voor een jaar.

Je weet trouwens dat in 2022 in totaal maar iets van 110k mensen de vluchtelingenstatus hadden? Het is echt geen exponentieel groeiende groep ofzo.

De huizen zijn er niet door eene heel ander probleem..

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Valt mij wel op dat alle regio's die zich niet gehoord voelen door de overheid, daar was laatst een kaartje van op de NOS, die overwegend PVV hebben gestemd. Ik woon zelf in zo'n provincie, die door de overheid geschoffeerd werd, maar ik had niet het idee dat mensen hier PVV gingen stemmen. Maar dat komt waarschijnlijk door mijn VVD bubbel.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-09 16:07
handoff schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:57:
[...]

En waar zit het geld, meestal bij rechts en het zal bijdragen aan een nog verdere verrechtsing van het electoraat.
Over geld gesproken heb je het nieuwe biljet al gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZlKbnfLzxan7ofMv0Sc5P2ALJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SY1HispK9WTzXzlmigtT8fCi.jpg?f=fotoalbum_large

_O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

eric.1 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:07:
[...]

400 miljard per wat? Dat is meer dan de volledige nederlandse begroting voor een jaar.

Je weet trouwens dat in 2022 in totaal maar iets van 110k mensen de vluchtelingenstatus hadden? Het is echt geen exponentieel groeiende groep ofzo.

De huizen zijn er niet door eene heel ander probleem..
€400 miljard in 25 jaar maar sindsdien zijn de kosten exponentiaal gegroeid: https://www.wyniasweek.nl...teiten-kijken-liever-weg/

En nee, niemand heeft inhoudelijk dat rapport in al die jaren durven inhoudelijk aan te vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:05:
Klein lichtpuntje van deze ochtend is dat in de gemeente waarin ik woon (Hilversum) GLPVDA de grootste geworden. Geldt ook voor de omliggende gemeentes, al is soms de VVD de grootste.

In de gemeente waar ik geboren ben en waar een deel van mijn familie nog woont (Vijfheerenlanden) is de PVV veruit de grootste. Verbaast mij niet. Op de "gezellige" verjaardagen ben ik regelmatig geconfronteerd met ordinaire vreemdelingenhaat, klimaatverandering-ontkenning (wel allemaal aan de airco nu). Verder veel hoongelach omdat mijn vriendin en ik vegetarier zijn. Ergste was een heuse scheldpartij en veel verbaal geweld toen ik meende dat we het voor kinderen niet zoveel uit maakt of zwarte piet een ander kleurtje heeft.

Ocharme.. jongen toch.. gelukkig maar dat je in een gemeente woont met zoveel gelijkgestemden dan. Hier is het net andersom.. :/

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:11
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:43:
Ik pas qua inkomen totaal niet bij de PVV, mijn BV wordt beter behartigd door de VVD en heb ook nooit eerder PVV gestemd. Meerdere afgeronde universitaire bachelors, masters en een vriendin die migrant is, voor wie het wil weten. Meeste van mijn hechte vrienden zijn zelfs 1e generatie vluchteling. Dus wat dat betreft pas ik allemaal niet bij de PVV.

Toch stemde ik vandaag PVV. Ik, en gelukkig ook veel van mijn migranten vrienden en vriendinnen zien in dat niet klimaat maar migratie de grootste bedreiging van onze welvaart, toekomst en progressieve waarden is.

Bij D66 met hun voorliefde voor Islam wordt de progressieve toekomst van Nederland helaas verkwanselt. Links Progressief Nederland heeft haar ogen in de zak qua Islam en dat is echt een Nederlands probleem.

We gunnen iedere vluchteling een mooie toekomst, maar Nederland kan de lasten niet meer opbrengen. Tientallen miljarden per jaar zijn de netto kosten, dat is inclusief al die baten. En ja ik richt mij met name tegen lage lonen arbeidsmigratie en conservatieve Islam.

Ik werk zelf voor multinationals met meer expats dan Nederlanders in mijn teams dus weet echt wel het belang van hoog opgeleide kenniswerkers.
Ik respecteer dat je hier je redenatie deelt, maar je snapt zelf ook wel dat de hypocrise hiervan afdruipt. Puur op Wilders stemmen omdat wilders zegt dat migratie de oorzaak van alle problemen is vind ik onbegrijpelijk, zeker voor een hoog opgeleide. Maar afijn, dat is mijn mening en zicht op de zaken. We gaan het meemaken komende 4 jaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:07:
[...]

Dan heb je geluk: de PVV gaat gewoon het sociaaleconomische beleid van de VVD steunen
Nee, PVV is een stuk linkser dan VVD.

Dat hij tegen migratie en natuur is en z'n plan niet bijzonder onderbouwd is; maakt hem niet rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Pepper92 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:13:
. We gaan het meemaken komende 4 jaar
Optimist. :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
[...]

Het is al jaren zo dat immigratie de grote splijtzwam is in onze samenleving, alle onderwerpen vallen daarbij in het niet. Het onderwerp wordt door de partijen niet op scherp gezet omdat het een enorm problematisch thema is. Nu is er één partij die dat wel doet en dan gaat die aam de haal met alle stemmen. Ik geloof best dat een groot deel van de PVV stemmers ook liever op een andere partij had gestemd vanwege bijv. een verbetering van ons leefmilieu en klimaat. Maar omdat het thema migratie zo links is bij die partijen is dat niet gebeurt.

Een grote immigratie golf gaat gepaard met gevoel van onveiligheid, dan gaat men in de verdediging en gaan andere thema's voor de kiezer naar de achtergrond.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

400 miljard is groter dan de Nederlandse begroting. Toen je dat bedrag typte, ging er toen geen lampje branden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:14:
[...]

Dat hij tegen migratie en natuur is en z'n plan niet bijzonder onderbouwd is; maakt hem niet rechts.
Je kunt duizend keer een argument negeren maar dat maakt nog niet dat je gelijk hebt. Zijn sociaal-economische agenda is vooral rechts. Zijn stemgedrag ook. Kapitaal vs arbeid of huren: daar gaat hij niks betekenen voor de mensen aan de onderkant

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:37

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Weet je wat typische nederlandse cultuur is? Alles naar hier halen wat we leuk/handig vinden. Gerechten, leenwoorden, bedrijven, arbeiders en studenten. Onze 'cultuur' bestaat grotendeels uit dingen die we zelf hierheen gehaald hebben omdat we er baat bij hebben of hadden, en nu gaat iedereen klagen dat we zoveel cultuur kwijtraken. Wat een crap, echt. Cultuur handhaaf je door er actief wat mee/aan te doen, niet door iedereen te deur te wijzen die het anders doet. De grootste meute mensen die hier windmolens staat te gapen en met een paar klompen naar huis gaat zijn touristen, ondertussen staat bij ons zelf elke dag een exotisch gerecht op tafel in plaats van stamppot met spruitjes en rijden we rond in onze Chinese auto's naar IKEA of vliegen we met Air France naar London om even wat Italiaanse mode te kopen voor monsterlijke bedragen.

Ik ben dat hele populistische gezever zó zat, we krijgen van rechts te horen dat we een 'tsunami aan migranten' hebben - juist, laatste cijfers die ik zag zijn slechts 10% van wat er hier binnenkomt echt asielzoeker, een veel grotere hoeveelheid zijn mensen die we hier importeren omdat we er zelf te goed (laagopgeid werk) of te dom (hoopopgeleid werk) voor zijn. We hebben hier een druppel op een gloeiende plaat qua asielzoekers, we zijn 1 van de rijkste landen ter wereld en we halen onze neus op om wat extra belasting te betalen voor mensen die geen nagel meer hebben om aan hun kont te krauwen. Ga eens een jaartje in Turkije wonen zou ik zeggen, of in Italië. Kijken of je het echt wel zo slecht had in NL.

Als je echt voor behoud bent van Nederlandse cultuur, gedraag je er dan naar. Koop lokaal, bezoek eens een museum over onze historie, heb eens wat over voor je medemens en leer je kinderen dan stucadoors, vuilnisophalers en schoonmakers veel belangrijker zijn voor onze samenleving dan iemand die weet hoe hij een opstel uit ChatGPT kan trekken of weet hoe die google zoekresultaten moet manipuleren. En mocht je wel een intelligente spruit hebben voortgebracht, steek je geld eens in een opleiding tot arts voor hem/haar in plaats van je uitpuilende 'pensioen op je 50e' potje.

Sorry voor de rant aan allen die zich onterecht aangesproken voelen :*.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

bie100 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:10:
[...]

Over geld gesproken heb je het nieuwe biljet al gezien?

[Afbeelding]

_O- _O-
Van een 'snip' of 'meier' naar een 'greetje'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Accretion schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:14:
[...]

PVV heeft twee gezichten. Op het gebied van immigratie, klimaat etc. een rechts populistisch gezicht, op het gebied van sociaal economisch vlak een links gezicht. Het economische beleid van de PVV heeft meer raakvlakken met de SP dan met de VVD.

De wijzen komen uit het Oosten!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:05:
Klein lichtpuntje op deze ochtend is dat in de gemeente waarin ik woon (Hilversum) GLPVDA de grootste geworden. Geldt ook voor de omliggende gemeentes, al is soms de VVD de grootste.

Mijn gemeente blijft trots een VVD bolwerk. Dus ook ik ben daar blij mee.

• Stylze
Cobb schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:16:
[...]

Het is al jaren zo dat immigratie de grote splijtzwam is in onze samenleving, alle onderwerpen vallen daarbij in het niet. Het onderwerp wordt door de partijen niet op scherp gezet omdat het een enorm problematisch thema is. Nu is er één partij die dat wel doet en dan gaat die aam de haal met alle stemmen. Ik geloof best dat een groot deel van de PVV stemmers ook liever op een andere partij had gestemd vanwege bijv. een verbetering van ons leefmilieu en klimaat. Maar omdat het thema migratie zo links is bij die partijen is dat niet gebeurt.

Een grote immigratie golf gaat gepaard met gevoel van onveiligheid, dan gaat men in de verdediging en gaan andere thema's voor de kiezer naar de achtergrond.
Maar immigratie is weinig aan te doen als enkel land zijnde in de eu, of je moet uit de eu gaan stappen maar dat lijkt mij niet bepaald verstandig. Mensen denken misschien dat wilders wel even de migratie gaat beperken maar dat gaat dus niet gebeuren.

Playstation 5

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Het is al jaren zo dat immigratie de grote splijtzwam is in onze samenleving, alle onderwerpen vallen daarbij in het niet. Het onderwerp wordt door de partijen niet op scherp gezet omdat het een enorm problematisch thema is. Nu is er één partij die dat wel doet en dan gaat die aam de haal met alle stemmen.
Het werd door één partij op scherp gezet en een andere partij is met de stemmen aan de haal gegaan.

Ik denk dat de VVD niet had verwacht dat er zó massaal radicaal-rechts gestemd zou worden in Nederland.

Zelfs hier in Leiden heeft 14%(!) gestemd voor de PVV. Dat is echt enorm voor deze stad (ter vergelijk: GL/Pvda heeft ruim 31%, D66 11%, PvdD 5%, etc)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 23-11-2023 08:21 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
NoepZor schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:18:
[...]

PVV heeft twee gezichten. Op het gebied van immigratie, klimaat etc. een rechts populistisch gezicht, op het gebied van sociaal economisch vlak een links gezicht. Het economische beleid van de PVV heeft meer raakvlakken met de SP dan met de VVD.
Dat wordt altijd geroepen maar valt in de praktijk dus tegen. De PVV stemt meer met de VVD mee dan met de SP

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
[...]

Maar de meeste mensen hebben blijkbaar geen idee dat we zonder migratie een veel groter probleem zouden hebben. Dan zouden we bijvoorbeeld niet op internet kunnen klagen over immigratie bijvoorbeeld. Onze techbedrijven hebben immers mensen uit het buitenland nodig want zelf hebben we niet genoeg ingenieurs die de netwerken kunnen ontwerpen en bouwen. En dat is maar 1 voorbeeld. De zorg zou ook instorten door gebrek aan mensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Stylze schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:19:
[...]

Maar immigratie is weinig aan te doen als enkel land zijnde in de eu, of je moet uit de eu gaan stappen maar dat lijkt mij niet bepaald verstandig. Mensen denken misschien dat wilders wel even de migratie gaat beperken maar dat gaat dus niet gebeuren.
Dat valt reuze mee. Er is nu echt wel mandaat om dat getal van de EU aan te passen. Zo werkt politiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Pepper92 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:13:
[...]

Ik respecteer dat je hier je redenatie deelt, maar je snapt zelf ook wel dat de hypocrise hiervan afdruipt. Puur op Wilders stemmen omdat wilders zegt dat migratie de oorzaak van alle problemen is vind ik onbegrijpelijk, zeker voor een hoog opgeleide. Maar afijn, dat is mijn mening en zicht op de zaken. We gaan het meemaken komende 4 jaar
Juist niet hypocriet bedoel je? Ik behoor bij het Nederlandse electoraat dat tegen zijn eigen portomonee stemt. Mijn BV en inkomsten zijn bij de PVV niet perse het beste af en daar kies ik bewust voor.

Ik meen dat de afhandeling van migratie door de huidige partijen aan de macht de grootste bedreiging zijn van de welvaart voor de middenklasse. En voor die mensen stem ik. Zelfs als ik er zelf niet bijhoor.

Dat is de definitie van niet-hypocriet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:12:
[...]

Ocharme.. jongen toch.. gelukkig maar dat je in een gemeente woont met zoveel gelijkgestemden dan. Hier is het net andersom.. :/
Ik ben geen arme/zielige jongen, dus laat dat denigrerende toontje maar achterwege. Of heb je dat nodig om jezelf wat groter te maken? Kan mij prima verweren tegen die bullshit. Maar het leeft idd fijner als je daar niet dagelijks mee geconfronteerd wordt. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Tja, Rusland zet gewoon asielzoekers de grens over bij Finland en doet alles eraan om stromen asielzoekers op gang te brengen naar Europa (vanuit Syrië bijvoorbeeld). Wat Wilders betreft laten we Poetin lekker z'n gang gaan in Oost-Europa. Vast nog meer ellende en vluchtelingen. Als je echt anti-immigratie bent zou je niet bevriend met Poetin moeten zijn, maar dat zit er gek genoeg niet in.
Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.