Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
danslo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:24:
[...]

Niet per se zin om te reageren op de rest van jouw post. Maar deze gaat wel heel ver.

Een politicus wordt tweemaal toe fysiek aangevallen in verkiezingstijd en jouw antwoord is:
- "kwam hem goed uit" -> alu hoedje
- "beveiliging niet goed op orde" -> victim blaming
Ik heb ook geen zin om telkens te reageren op jouw selective gevis om mij in een bepaalde hoek te forceren. Dat gaat namelijk nog veel verder. We zitten hier voor discussies toch? Jij lijkt er nu meer op uit om iemand persoonlijk zwart te maken. Waarom? Kan je het op argumenten niet winnen?

- Nergens staat dat het hem goed uit kwam, dat stel ik überhaupt niet?
- Dat de beveiliging niet goed was heeft FvD gewoon zelf gezegd, dat verzin ik niet.

Fijne avond!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:16:
[...]

Timmermans stond zo eens te oreren over zonnepanelen etc, maar ja de meeste mensen kunnen niet eens een huis vinden voor die maatregelen.
Precies. Laten we nou gewoon een handvol moderne kerncentrales in Nederland neerzetten of meer indien nodig dan kunnen we daarna stoppen met al die achterlijke windmolens en stomme zonnepanelen... :7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:31:
[...]

Ik heb ook geen zin om telkens te reageren op jouw selective gevis om mij in een bepaalde hoek te forceren. Dat gaat namelijk nog veel verder. We zitten hier voor discussies toch? Jij lijkt er nu meer op uit om iemand persoonlijk zwart te maken. Waarom? Kan je het op argumenten niet winnen?

- Nergens staat dat het hem goed uit kwam, dat stel ik überhaupt niet?
- Dat de beveiliging niet goed was heeft FvD gewoon zelf gezegd, dat verzin ik niet.

Fijne avond!
Je kunt je wentelen in de vermoorde onschuld maar als je zegt "wel heel toevallig" suggereer je absoluut dat je daar iets nefairs achter bedoelt..

Dat is overigens ook meer gedaan in "linkse hoeken" de laatste dagen.

Van beide verwacht ik wel dat je je daarvan bewust bent

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
Kleine verschuivingen hier en daar, o.a. fvd naar de 4 zetels en 50plus naar 0.
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:30:
[...]

Over de zeik ja.

https://nos.nl/artikel/24...schuwt-voor-vol-stroomnet

[...]

We kunnen geen nieuwe woningen of bedrijven aansluiten. In een eerste wereld land dreigt stroom / energie een schaars goed te worden en zelfs niet betrouwbaar te leveren te zijn.

Mijn zus woont in een woonwijk waar een groot dieselaggregaat draait om de boel van energie te voorzien.

Jij wilt beweren dat alles prima in orde is? Dit noem ik volmondig over de zeik
jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:31:
[...]

Het gaat wel stuk, zelfs huizenbouw staat nu stil qua stroomaansluiting. Die bleven tot nog toe buiten schot.
https://www.rtlnieuws.nl/...e-woningen-blijven-bouwen
Dat ontken ik ook niet hé, het net zit vol als je wilt dat iedereen ten alle tijd vol vermogen tot zijn beschikking heeft. Daar moet idd wat voor gebeuren.

Maar dat ligt heus niet alleen maar aan de grote boze zonnepanelen, net zo goed aan dat er überhaupt te weinig is geïnvesteerd, ook als we minder all electric zouden doen. We groeien nou eenmaal en veel van wat we doen (denk aan it) kost sowieso meer energie. Dat vereist hoe dan ook investeringen die niet of nauwelijks gedaan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:36:
[...]

[...]

Dat ontken ik ook niet hé, het net zit vol als je wilt dat iedereen ten alle tijd vol vermogen tot zijn beschikking heeft. Daar moet idd wat voor gebeuren.

Maar dat ligt heus niet alleen maar aan de grote boze zonnepanelen, net zo goed aan dat er überhaupt te weinig is geïnvesteerd, ook als we minder all electric zouden doen. We groeien nou eenmaal en veel van wat we doen (denk aan it) kost sowieso meer energie. Dat vereist hoe dan ook investeringen die niet of nauwelijks gedaan zijn.
Ik heb ook niet gezegd dat het alleen al de zonnepanelen ligt. Dus dan zitten we weer op een lijn!

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

graceful schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:35:
Damn. Dan komt het *knip*, niet dat soort kwalificaties trio toch mogelijk weer terug.

[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 20:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:33:
[...]

Je kunt je wentelen in de vermoorde onschuld maar als je zegt "wel heel toevallig" suggereer je absoluut dat je daar iets nefairs achter bedoelt..

Dat is overigens ook meer gedaan in "linkse hoeken" de laatste dagen.

Van beide verwacht ik wel dat je je daarvan bewust bent
Nou, sorry daarvoor dan. Dat was oprecht niet met die woorden bedoeld.

En geloof het of niet, ik heb helemaal niet op een linkse partij gestemd.

Kunnen de 3 rechtse duimpjes dan nu verder op de inhoud ipv op de persoon? :)

• graceful
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:38:
[...]

Damn. Dan komt het *knip* trio toch mogelijk weer terug.
Hahah, ah ja. Niet bij stil gestaan. :X
Nog niet te beginnen over de ochtend-depressie die de dansende omatjes gaan krijgen. Ze waren zo blij met 1 zetel O+

[ Voor 23% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:58

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Patriot schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:29:
[...]

Dat maakt niet dat je zo'n aanval kunt wegcijferen als "doet er niet toe." Ik vind Baudet de grootste koekwaus die ik ooit in de kamer heb meegemaakt, maar als iemand hem een knal voor z'n harses geeft is dat nog steeds een aanval.
Het punt blijft wel dat hij zijn beveiliging niet op orde had. Verder is er een verschil tussen “wegcijferen” en “verklaren”. Het is ook opvallend dat zijn beveiliging zo slecht is op het moment dat het zo risicovolle periode is. Ik zou wel willen weten waarom Baudet voor amateurs koos na zijn tweede aanval.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Richh
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:37:
[...]

Ik heb ook niet gezegd dat het alleen al de zonnepanelen ligt. Dus dan zitten we weer op een lijn!
Nouja, je zei 'door de maatregelen'. Welke zijn dat dan wel eigenlijk?

Anders zijn we het inderdaad met elkaar eens d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

graceful schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:35:
Zelfs JA21 zit maar net op 1 zetelgrens.. En geen 1 volle zetel is niet meedoen voor de restzetels, dus gaat er echt nog om hangen voor Joost Eerdmans.

https://wiekrijgtderestzetel.nl/

• DutchManticore
Overigens, wie weet dit nog.
Er werd net gezegd dat Wilders nu de eerste strafrechtelijk veroordeelde PM is.

Mark Rutte heeft als staatssecretaris van Sociale Zaken gemeenten aangezet tot rassendiscriminatie. Dit oordeel heeft de rechtbank van Haarlem geveld over een oproep van Rutte.

Het is niet tot een strafzaak gekomen maar voor de mensen die nu denken dat we een grote racist aan het roer krijgen die de wet wil buigen om zijn plannen door te zetten.... *knip* laat het schelden achterwege
Mark Rutte vindt dat gemeenten gericht onderzoek naar fraude moeten kunnen doen onder bevolkingsgroepen. Rutte zei dat zaterdag in een reactie op een uitspraak van de rechtbank in Haarlem. "Blijkbaar is dat nu wettelijk gezien niet mogelijk. Het is hoog tijd om de wet te veranderen."
Misschien dat dat troost

[ Voor 49% gewijzigd door polthemol op 23-11-2023 06:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:08
Pietervs schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:45:
[...]

Goed verhaal. Maar nee. Als ik in het buitenland aangesproken wordt op het feit dat er een semi-fascistische partij in de Nederlandse regering zit, gaat het om die partij, en wat the f die in de Nederlandse regering doen: dat land dat bekend stond om zijn tolerantie. Dan vragen mensen zich toch af of die 3 miljoen mensen al die tijd verborgen hypocriete figuren geweest zijn die al die tijd stilletjes achter hun geraniums hun buurman haatten vanwege zijn kleurtje, religie of seksuele voorkeur.
Mooi verhaal. Ik heb hier Koerden en Turken in de straat (aantal arbeidsmigranten, aantal hier geboren), die hebben op PVV gestemd. En zo hoor ik het ook van turkse collega's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Zowel de VVD als NSC gaan met de armen over elkaar kijken hoeveel concessies de Wilders partij gaat maken en ook niet onbelangrijk welke kabinetsleden de PVV kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
PP_Sound schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:47:
Zowel de VVD als NSC gaan met de armen over elkaar kijken hoeveel concessies de Wilders partij gaat maken en ook niet onbelangrijk welke kabinetsleden de PVV kan leveren.
En ik denk nog steeds dat we een niet al te beste economische tijd tegemoet gaan waarvoor het kabinet uiteraard de imago klappen zal krijgen.

Dat komt dus op konto van Wilders

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
PP_Sound schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:47:
Heinsbrowk, Bomhof, Joost Eerdmana, Henk Krol, Johan Vlemmix schijnen allemaal beschikbaar te zijn voor een potentiële ministerspost, en zouden het wellicht goed kunnen doen?

Zonde hebben allemaal ook best wel wat politieke ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 23-11-2023 01:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

• PP_Sound
  • Niet online
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:49:
[...]

En ik denk nog steeds dat we een niet al te beste economische tijd tegemoet gaan waarvoor het kabinet uiteraard de imago klappen zal krijgen.

Ik moet nog maar zien of Wilders met zijn 1 mans partij een formatie rond gaat krijgen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:03
[...]

Voorsorteren. Verstandig.

• PP_Sound
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:51:
[...]

Heinsbrowk, Bomhof, Joost Eerdmana, Henk Krol, Johan Vlemmix schijnen allemaal beschikbaar te zijn voor een potentiële ministerspost, en zouden het wellicht goed kunnen doen?

Zonde hebben allemaal ook best wel wat politieke ervaring.
Tsja geschiedenis herhaalt zichzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

Ministerposten van PVV, goede ... en dan met name hoe Wilders om kan/moet gaan met vakinhoudelijke mensen.
Ik zie hier geen meerderheidskabinet komen. Maar staatsrechtelijk hoeft dat ook niet, maar is wel ongebruikelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DutchManticore
PP_Sound schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:51:
[...]

Ik moet nog maar zien of Wilders met zijn 1 mans partij een formatie rond gaat krijgen.
Ik hoop van wel anders kan bij de volgende verkiezingen nog wel eens meer volk richting de flanken duiken en de PVV ruim boven de 40 duwen....

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Update van GS met 234 gemeentes:
PVV 37
GL/PvdA 25
VVD 24
NSC 21

[ Voor 15% gewijzigd door jip_86 op 23-11-2023 01:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:54:
Ministerposten van PVV, goede ... en dan met name hoe Wilders om kan/moet gaan met vakinhoudelijke mensen.
Ik zie hier geen meerderheidskabinet komen. Maar staatsrechtelijk hoeft dat ook niet, maar is wel ongebruikelijk.
Die ministers zullen dan geen eigen inbreng mogen hebben maar puur moeten doen wat Wilders zegt.

De PVV heeft immers maar één lid, dat is dus ook de enige die onder de streep een beslissing mag nemen namens de partij, de rest kan alleen maa volgen, want zijn geen lid van de partij, dus geen inspraak.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 23-11-2023 01:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:54:
[...]

Ik hoop van wel anders kan bij de volgende verkiezingen nog wel eens meer volk richting de flanken duiken en de PVV ruim boven de 40 duwen....
PVV heeft enorm veel proteststemmen, als er weinig uitkomt denk ik eerder dat die 20? extra protestzetels weer terugvloeien naar een andere partij die in de coalitievorming een beter verhaal heeft.

Het worden onzekere tijden in politiek Nederland, ben niet veraast door de afstraffing van de vorige coalitie, wel door de PVV. Het worden interessante maanden voor ons politiek en democratisch betrokken tweakers.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Wilders zal heleboel partij standpunten moeten wegstrepen wil hij ooit zaken kunnen doen met een toch wel duidelijk Omtzigt
wildhagen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:57:
[...]

Die ministers zullen dan geen eigen inbreng mogen hebben maar puur moeten doen wat Wilders zegt.

De PVV heeft immers maar één lid, dat is dus ook de enige die onder de streep een beslissing mag nemen namens de partij, de rest kan alleen maa volgen, want zijn geen lid van de partij, dus geen inspraak.
Ik vraag me af of kiezers op die partij wel beseffen wat dat precies inhoudt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:57:
[...]

Dat gaat dus knellen want dat kan niet. Een minister kan niet puur directief werken maar heeft ook te maken met de wereld buiten de kamer (ambtenaren (derde macht), rechtelijke macht, etc etc).
Dat wordt knallen :+

• Fiber
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Zou de beurs en de AEX hier nog op reageren morgenochtend of zal dat wel loslopen? Ben totaal geen kenner wat dat betreft. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:59

SomerenV

It's something!

Pietervs schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:35:
[...]

Nee, sorry. De PVV heeft eerder mee geregeerd, we weten allemaal wat een “succes” dat was (hoewel dat meer aan het CDA lag, uiteindelijk).

Maar “doe je ding”: we hebben in de VS gezien hoe geweldig het gaat als je een clown de macht geeft: met tRump kwam het circus en daar gaan nog jaren rechtszaken over gevoerd worden.
Daarnaast heb ik er bar weinig zin in om als ik in het buitenland ben uit te moeten leggen dat Nederland echt niet uit een stapeltje racistische klootzakken bestaat en we alleen maar even iets willen proberen… 8)7
Racistische klootzakken... :Z Leg dat even uit aan m'n (gelovige!) Marokkaanse collega die vandaag op Wilders heeft gestemd :') Uiteindelijk leven we in een democratie. Dat een hele hoop mensen op Wilders hebben gestemd zegt denk ik meer over de afgelopen jaren dan nu. Blijkbaar zijn mensen zó klaar met wat 'normaal' is dat er massaal gestemd wordt op een extreem tegengeluid.

In het verleden is ook wel gebleken dat stemmen op nieuwe partijen niet altijd het gewenste effect heeft, en als je op de splinterpartijen stemt dan sla je ook geen deuk in een pakje boter. Dan maar massaal op de PVV want fuck de rest :+ Overigens zal Wilders het nog altijd samen moeten doen terwijl Trump een circus om zich heen had en zo van alles er doorheen kon (proberen te) drukken. Als Wilders met echt idiote plannen komt dan stranden die vanzelf. Met andere woorden: niet zo druk maken.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:08
SomerenV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 02:04:
Als Wilders met echt idiote plannen komt dan stranden die vanzelf. Met andere woorden: niet zo druk maken.
Precies en dat weet hij dondersgoed. It's all in the game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Uiteindelijk gaan alle programmas de prullenbak in morgen.

• PP_Sound
  • Niet online
mgizmo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 02:09:
[...]

Precies en dat weet hij dondersgoed. It's all in the game.
Wordt sowieso een lastige game want geen enkele grote partij staat vooraan om hun vingers te branden aan samenwerking met een 1 mans partij.

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:57:
Update van GS met 234 gemeentes:
PVV 37
GL/PvdA 25
VVD 24
NSC 21
Die NSC 21 lijkt mij onwaarschijnlijk, staan nu op 19+1 notabene: https://wiekrijgtderestzetel.nl/

Maurice berekent vanavond restzetels op basis van percentages, dat is wel heel erg grof en onjuist

[ Voor 15% gewijzigd door Malarky op 23-11-2023 02:17 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Realone
SomerenV schreef op donderdag 23 november 2023 @ 02:04:
[...]

Racistische klootzakken... :Z Leg dat even uit aan m'n (gelovige!) Marokkaanse collega die vandaag op Wilders heeft gestemd :') Uiteindelijk leven we in een democratie. Dat een hele hoop mensen op Wilders hebben gestemd zegt denk ik meer over de afgelopen jaren dan nu. Blijkbaar zijn mensen zó klaar met wat 'normaal' is dat er massaal gestemd wordt op een extreem tegengeluid.

In het verleden is ook wel gebleken dat stemmen op nieuwe partijen niet altijd het gewenste effect heeft, en als je op de splinterpartijen stemt dan sla je ook geen deuk in een pakje boter. Dan maar massaal op de PVV want fuck de rest :+ Overigens zal Wilders het nog altijd samen moeten doen terwijl Trump een circus om zich heen had en zo van alles er doorheen kon (proberen te) drukken. Als Wilders met echt idiote plannen komt dan stranden die vanzelf. Met andere woorden: niet zo druk maken.
In denk dat veel mensen een probleem hebben met dit soort proteststemmen. Het idee dat je het niet eens bent met hoe alles nu gaat en dus maar voor iets radicaal anders kiest en daarbij alle logica in de wind slaat en alle eventuele consequenties negeert.
En dat alles met de gedachte "alles wat de afgelopen kabinetten hebben gedaan was ruk en dus is alles wat mijn alternatief gaat doen is goed voor mij".

De vergelijking met Trump is niet onterecht, we zien precies wat voor ellende dat op kan leveren. Gelukkig heeft Nederland nog het vangnet van meerdere partijen.

En dat terwijl, onder aan de streep, het in Nederland eigenlijk best goed gaat.

• franssie

franssie

Save the albatross

Fiber schreef op donderdag 23 november 2023 @ 02:01:
[...]

Zou de beurs en de AEX hier nog op reageren morgenochtend of zal dat wel loslopen? Ben totaal geen kenner wat dat betreft. O-)
Normaal kijk je dan naar de Futures maar die worden voor de AEX niet verhandeld overnight volgens mij. Ik verwacht geen grote invloed, dat gaat pas gebeuren bij formatiegeruchten als die extreem zijn. Dingen als banken- en dividend-belasting (Hoi Mark) kunnen voor bepaalde fondsen wel meespelen. De linkse hoek wil de lasten voor bedrijven verhogen, maar dat zal helaas waarschijnlijk toch eerst het MKB treffen.
Wel leuke vraag overigens, morgen op tijd BNR aanzetten.

Wel respect voor die gasten van GS overigens - ik ga zo ook maar eens naar bed, maar ze blijven leuk babbelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

The Realone schreef op donderdag 23 november 2023 @ 02:31:
[...]

In denk dat veel mensen een probleem hebben met dit soort proteststemmen. Het idee dat je het niet eens bent met hoe alles nu gaat en dus maar voor iets radicaal anders kiest en daarbij alle logica in de wind slaat en alle eventuele consequenties negeert.
En dat alles met de gedachte "alles wat de afgelopen kabinetten hebben gedaan was ruk en dus is alles wat mijn alternatief gaat doen is goed voor mij".

De vergelijking met Trump is niet onterecht, we zien precies wat voor ellende dat op kan leveren. Gelukkig heeft Nederland nog het vangnet van meerdere partijen.

En dat terwijl, onder aan de streep, het in Nederland eigenlijk best goed gaat.
Alles inclusief Balkenende was dan ook ruk, Rutte 1234 stonk.
De gevestigde partijen hebben hun geloofwaardigheid verspeeld, dus ik vind het niet raar dat het volk een signaal wil afgeven dat het zo niet meer werkt.
toeslagen affaire - recent vele echtscheidingen en ander ongeluk
stikstof (sinds 1984 genegeerd) https://www.trouw.nl/opin...en-en-nathouden~bc0eda62/
Vervuilende industrie structureel de hand boven het hoofd houden (Ik kijk dan ook naar de provincie Noord-Holland inzake de Hoogovens, speelt sinds 1992 https://www.nu.nl/tataste...euafspraken-uit-1992.html

Ik kan nog wel even doorgaan. (woningnood sinds WO-II eigenlijk, Het gedraai en gelieg over luchtvaart, pechgeneratie studiefinanciering, kwaliteit (basis)onderwijs, etc etc)

Ik ben het met je eens dat het in NL (nog) best goed gaat, maar als ik naar de trend van de afgelopen 40 jaar kijk maak ik me zorgen, en blijkbaar ben ik niet de enige :P

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 23-11-2023 02:53 ]

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:26
Sowieso lijkt me dat Wilders het verkiezingsprogramma deels moet wijzigen.

Stel nou dat je een volledig verbod op dubbele nationaliteit invoert, dan moeten alle mensen met een dubbele nationaliteit hun niet-Nederlandse nationaliteit opzeggen, alleen voor sommige landen is dat niet toegestaan.

Daar loop je al tegen een probleem aan dat niet alle mensen aan die eis kunnen voldoen. Dan moet je eigen plan aanpassen of vragen of de overige landen dat willen doen.

Lijkt me lastig.

• sdk1985
  • Laatst online: 13-09 12:02
Salvatron schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:14:
[...]

andersom zal het ook zo zijn: als die milieuproblemen niet flink worden aangepakt verdwijnt de basis van ons bestaan. Uiteindelijk zal er van nederland niet veel meer overblijven, maar dat is een lange termijnkwestie terwijl immigratie een kortere termijnkwestie is.
Milieu is iets heel anders dan klimaat. Verder zijn wij wereldwijd kampioen in land opspuiten dus ik zou me niet al te druk maken. In ieder geval niet zolang Boskalis niet wordt weggepest uit Nederland.

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 23-11-2023 03:09 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gpG7pgqmkLrztDyexW9NhTrock=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C1LAPdq2BIK8A3lkwCRHu0Dd.png?f=fotoalbum_large

Ik ga plat, was een lange dag. Er is echt wel wat gebeurd vandaag. Morgen weer verder.

Enne, stel je beschikbaar als teller of stembureaulid, is echt best leuk - lekker productie draaien met leuke mensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 03:58
franssie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 02:47:
[...]

De gevestigde partijen hebben hun geloofwaardigheid verspeeld, dus ik vind het niet raar dat het volk een signaal wil afgeven dat het zo niet meer werkt.
Nee met de PVV gaat het natuurlijk wel werken. Even uit de EU stappen, dan de grenzen dichtgooien en het geld van de klimaathobby's doorstorten naar de voedselbanken? Een beetje gechargeerd maar ik snap echt niet dat mensen blijven kiezen voor rechtse populistische partijen die enkel bezig zijn met de zakken van de rijken vullen en het verkopen van gouden bergen.

• sdk1985
Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:04:
[...]

En benieuwd hoeveel mensen zich na een half jaar realiseren hoeveel migranten we nodig hebben om de "drek"banen op te pakken. Of gaan we dan migranten toch splitsen in arbeidsmigranten, expats, vluchtelingen en anderen? (Iets waar Wilders in de debatten absoluut niet aan wilde, het moest gewoon allemaal wegblijven).
Het huidige migratie saldo zal eerder grotere tekorten op de arbeidsmarkt veroorzaken. Wanneer je als land je beleid baseert dat je in 2020 15 miljoen inwoners hebt en dat zijn er bijna 3 miljoen meer dan ga je van alles meer nodig hebben. Meer huizen en dus meer bouwvakkers, meer politie agenten, meer tandartsen, meer huisartsen, meer onderwijzers, meer gemeente , meer medewerkers bij de belastingdienst, meer kappers, meer sportscholen, enz. Op die manier is het een cyclus zonder einde.

Zo beginnen er nu jaarlijks 261 tandartsen aan hun opleiding, maar er zijn er 375 nodig. Wil je het huidige saldo in stand houden dan zal dit nog verder naar boven moeten worden bijgesteld. Dit is maar één voorbeeld. Doe je niks dan ontstaan er grote tekorten op alle vlakken voor alle beschikbare bronnen. Vandaar dat er IMO een visie nodig is.

Er zijn grofweg twee paden
1) de migratie beperken/stoppen en vervolgens kiezen tussen de tekorten oplossen (1A) of pappen en nathouden (1B)
2) je behoudt het huidige migratie saldo en je gaat op alle vlakken flink investeren. Eind van de dag is die numerus fixus bijvoorbeeld vooral een geld kwestie. Dit zal op elk gebied een paar honderd miljard kosten.

Eigenlijk ging deze verkiezing vooral tussen optie1 vs optie2. Waarbij ik overigens niemand een concrete realisatie van optie2 heb zien voorstellen in hun programma.

• franssie

franssie

Save the albatross

Silvos schreef op donderdag 23 november 2023 @ 03:22:
[...]

Nee met de PVV gaat het natuurlijk wel werken. Even uit de EU stappen, dan de grenzen dichtgooien en het geld van de klimaathobby's doorstorten naar de voedselbanken? Een beetje gechargeerd maar ik snap echt niet dat mensen blijven kiezen voor rechtse populistische partijen die enkel bezig zijn met de zakken van de rijken vullen.
Ik heb nul vertrouwen dat het met de PVV gaat werken, ik denk echt dat we weer naar de stembus kunnen over een jaar. Maar de onvrede snap ik wel. Daar ging mijn post over

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:43:
Ik pas qua inkomen totaal niet bij de PVV, mijn BV wordt beter behartigd door de VVD en heb ook nooit eerder PVV gestemd. Meerdere afgeronde universitaire bachelors, masters en een vriendin die migrant is, voor wie het wil weten. Meeste van mijn hechte vrienden zijn zelfs 1e generatie vluchteling. Dus wat dat betreft pas ik allemaal niet bij de PVV.

Toch stemde ik vandaag PVV. Ik, en gelukkig ook veel van mijn migranten vrienden en vriendinnen zien in dat niet klimaat maar migratie de grootste bedreiging van onze welvaart, toekomst en progressieve waarden is.

Bij D66 met hun voorliefde voor Islam wordt de progressieve toekomst van Nederland helaas verkwanselt. Links Progressief Nederland heeft haar ogen in de zak qua Islam en dat is echt een Nederlands probleem.

We gunnen iedere vluchteling een mooie toekomst, maar Nederland kan de lasten niet meer opbrengen. Tientallen miljarden per jaar zijn de netto kosten, dat is inclusief al die baten. En ja ik richt mij met name tegen lage lonen arbeidsmigratie en conservatieve Islam.

Ik werk zelf voor multinationals met meer expats dan Nederlanders in mijn teams dus weet echt wel het belang van hoog opgeleide kenniswerkers.
Met alle respect, maar dit klinkt alsof je met open ogen in de populistische val bent gelopen. Ergens is er bij jou het sentiment aangewakkerd dat islamitische vluchtelingen een dusdanig groot - zo niet het grootste - probleem voor de Nederlandse maatschappij vormen, dat het gerechtvaardigd zou zijn om op de PVV te stemmen. Van alle partijen die een vermindering van de asielmigratie voorstaan, heb je gekozen voor de partij die er een desastreus Europa-beleid op nahoudt, Poetin een "sterk leider" noemt (4 jaar na MH17), steun aan Oekraïne wil stoppen. Chapeau.

Als je het dan toch over euro's wilt hebben, i.e. tientallen miljarden (verwijs je naar het FvD gesponsorde onderzoek van eerder dit jaar waar o.a. de UvA haar handen van af heeft getrokken?), waarom zou je dan op een partij stemmen die naast een zeer dubieus economisch beleid ook met ontzettend domme oneliners komt als "meer geld nu", "eigen risico nu afschaffen"? Je zou je toch kunnen realiseren, zeker voor iemand die werkt bij een multinational, dat Wilders als premier op alle mogelijke fronten afbreuk doet aan Nederland in de internationale context en grote financieel-economische risico's met zich meebrengt?

Er waren alternatieve partijen die naast immigratiekritische standpunten ook nog een greintje degelijkheid hebben. Dat is van deze partij, salonfähig gemaakt door notabene een vluchteling, gesterkt door de oorlog Israël/Hamas en in het zadel geholpen door domrechtse babbelprogramma's, niet te zeggen.

Ik wil overigens niets afdoen aan de eventuele gruwelijkheden die jouw vriendin heeft ondervonden als gevolg van islamextremisme. Het is echter een fenomeen dat ik hier in Azië in ieder geval ontzettend vaak zie, vooral bij mijn Indische vrienden: "wij weten wat het is als de moslimpopulatie van het land procentueel groeit, dus wij waarschuwen Europa/Nederland wat er komen gaat als dit zo doorgaat". Oftewel, het is een projectie van eigen ervaringen, hoe vervelend die ook mogen zijn, op een compleet ander continent met een compleet andere bevolkingssamenstelling, met haar eigen geschiedenis en resulterende normen en waarden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Realone
franssie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 02:47:
[...]

Alles inclusief Balkenende was dan ook ruk, Rutte 1234 stonk.
toeslagen affaire - recent vele echtscheidingen en ander ongeluk
stikstof (sinds 1984 genegeerd) https://www.trouw.nl/opin...en-en-nathouden~bc0eda62/
Vervuilende industrie structureel de hand boven het hoofd houden (Ik kijk dan ook naar de provincie Noord-Holland inzake de Hoogovens, speelt sinds 1992 https://www.nu.nl/tataste...euafspraken-uit-1992.html

Ik kan nog wel even doorgaan. (woningnood sinds WO-II eigenlijk, Het gedraai en gelieg over luchtvaart, pechgeneratie studiefinanciering, kwaliteit (basis)onderwijs, etc etc)

Ik ben het met je eens dat het in NL (nog) best goed gaat, maar als ik naar de trend van de afgelopen 40 jaar kijk maak ik me zorgen, en blijkbaar ben ik niet de enige :P
Mijn punt was dan ook dat het een illusie is dat een ander kabinet alles wel goed gedaan had. Of dat er op zijn minst niet zo'n "lange" lijst aan problemen tevoorschijn gehaald kan worden.

Bij een proteststem als op Wilders denk ik altijd dat een dialoog met een stemmer zo gaat:

"Waarom stem je PVV?"
Omdat ik vind dat alles kut is!

"Wat doet de PVV dan beter?"
Ze doen alles anders!

"En dus ben je beter af met de PVV?"
Geen idee, vast wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Silvos schreef op donderdag 23 november 2023 @ 03:22:
[...]

Nee met de PVV gaat het natuurlijk wel werken. Even uit de EU stappen, dan de grenzen dichtgooien en het geld van de klimaathobby's doorstorten naar de voedselbanken? Een beetje gechargeerd maar ik snap echt niet dat mensen blijven kiezen voor rechtse populistische partijen die enkel bezig zijn met de zakken van de rijken vullen en het verkopen van gouden bergen.
Het lijkt mij sterk dat je dit niet snapt. Het lijkt me logischer dat jij een andere mening hebt en die mening als moreel superieur ziet.

Mocht dat niet het geval zijn dan is hier de gevraagde verklaring; Momenteel zijn voor veel mensen de twee grootste problemen de massa migratie en de gestegen kosten voor levensonderhoud (boodschappen, energie). PVV belooft een einde aan de migratie en bied een relatief links economisch beleid (denk aan afschaffen eigen risico in de zorg). Daarmee beloven ze een oplossing voor de twee grootste klachten die veel Nederlanders nu ervaren. NSC doet eigenlijk hetzelfde en ook die scoren goed, zeker voor een nieuwe partij.

Veel van de linkse partijen profileren zich vooral op basis van klimaat en EU. Hetgeen momenteel voor het grootste deel van de Nederlander geen prioriteit heeft. Dat heeft eigenlijk alleen kans van slagen in economisch betere tijden wanneer relatief veel mensen het goed hebben.

Eind van de dag is het altijd beter wanneer je iets van beide kanten kunt bekijken.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 23-11-2023 04:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sdk1985
Jedi_Pimp schreef op donderdag 23 november 2023 @ 03:29:
[...]

dat het gerechtvaardigd zou zijn om op de PVV te stemmen.
Pardon? Mijn stemwijzer/kieskompas kwam niet in de buurt van PVV maar alsnog;

Iedereen het recht te stemmen om de partij van zijn of haar voorkeur. Voor uitspraken zoals jij die doet is IMO geen plek. Niet op tweakers, niet in Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
sdk1985 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 03:43:
[...]

Het lijkt mij sterk dat je dit niet snapt. Het lijkt me logischer dat jij een andere mening hebt en die mening als moreel superieur ziet.

Mocht dat niet het geval zijn dan is hier de gevraagde verklaring; Momenteel zijn voor veel mensen de twee grootste problemen de massa migratie en de gestegen kosten voor levensonderhoud (boodschappen, energie). PVV belooft een einde aan de migratie en bied een relatief links economisch beleid (denk aan afschaffen eigen risico in de zorg). Daarmee beloven ze een oplossing voor de twee grootste klachten die veel Nederlanders nu ervaren. NSC doet eigenlijk hetzelfde en ook die scoren goed, zeker voor een nieuwe partij.

Veel van de linkse partijen profileren zich vooral op basis van klimaat en EU. Hetgeen momenteel voor het grootste deel van de Nederlander geen prioreit heeft. Dat heeft eigenlijk alleen kans van slagen in economisch betere tijden wanneer relatief veel mensen het goed hebben.
Maar doen alsof de PVV een oplossing voor inflatie heeft is jezelf voor de gek houden.
Eigen risico voor de zorg afschaffen is ook zo'n mooie, want wie gaat dat betalen? Dat weten we sowieso niet, want o.a. de PVV heeft hun plannen nooit laten doorrekenen.

Dat klimaatplannen duur en soms moeilijk te verkopen zijn ben in met je eens. Maarja, als je dat decennialang negeert, ook in economisch goede tijden, dat komt er een moment dat het niet keer kan. Natuurlijk is het wel erg makkelijk om te zeggen "nee nu weer ff niet, nu geen geld voor, zien we over 10 jaar wel weer".

• graceful
  • Niet online
D66, GL-PvdA, Volt, PvdD, SP en BIJ1 hebben nu 59 zetels in de Tweede Kamer. Het blok lijkt nu op slechts 46 zetels af te stevenen.
Het is in ieder geval duidelijk dat de Nederlanders met 46/150 geen links wil. Lijkt erop dat D66 meer schade gedaan heeft afgelopen tijd dan goed was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
The Realone schreef op donderdag 23 november 2023 @ 04:02:
[...]

Maar doen alsof de PVV een oplossing voor inflatie heeft is jezelf voor de gek houden.
Eigen risico voor de zorg afschaffen is ook zo'n mooie, want wie gaat dat betalen? Dat weten we sowieso niet, want o.a. de PVV heeft hun plannen nooit laten doorrekenen.
Ik ben niet van de PVV, dus ik weet niet uit welk potje ze dat willen gaan betalen en of het uberhaupt geen sigaar uit eigen doos wordt (lees meer premie). Echter ik gok dat ze het willen financieren vanuit het klimaat budget. Volgens mij zat er nog 24 miljard in het klimaatfonds. Voor het afschaffen van eigen risico heb je een miljard of 6 nodig. Dus dan hebben ze nog 18 miljard over aan monopoly geld.

Overigens ben ik zelf geen voorstsander van 0 eigen risico. Dat neemt elke drempel weg waardoor de druk op de zorg nog groter wordt. In mijn ervaring loopt het de laatste jaren alles behalve soepel in de zorg.
Dat klimaatplannen duur en soms moeilijk te verkopen zijn ben in met je eens. Maarja, als je dat decennialang negeert, ook in economisch goede tijden, dat komt er een moment dat het niet keer kan. Natuurlijk is het wel erg makkelijk om te zeggen "nee nu weer ff niet, nu geen geld voor, zien we over 10 jaar wel weer".
Tja klopt. Het gaat weleens anders. Zo was het Balkenende die het dak wilde repareren toen de zon scheen (geen lasten verlichting maar aflossing staatsschuld). Vervolgens hadden de bedrijven geen vet op de botten en stortte de economie als een kaarthuis in bij de eerst volgende crisis. Eindstand een groter overheidstekort dan ooit tevoren. Dus dat werkte ook niet. In die zin is die timing nooit goed. Maar los van de optimale timing blijft het zo dat het verhaal van investeren in klimaat in betere tijden oneindig veel makkelijker te verkopen is dan nu. Daar slaan de linkse partijen IMO momenteel de plank mis, doordat ze dit niet realiseren.

Overigens kan ik je verklappen dat wanneer Nederland geen 24 miljard maar 400 miljard per jaar gaat uitgeven aan het klimaat (=al het geld) wij daarmee alsnog geen meetbare impact op het klimaat genereren. Dus in die zin is dat 'nu even niet' rationeel gezien geen rare gedachte. Daar wel aan willen vasthouden is puur een moreel/emotioneel iets. Investeren in milieu heb je in die zin veel sneller iets aan (pfas, industrie uitstoot, fijnstof, afschalen fosiel, enz). Dat verhoogt kwaliteit van leven, verlaagt zorgkosten en verlengt de levensduur. Wellicht moet groenlinks terug naar hun roots.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
sdk1985 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 03:59:
[...]

Pardon? Mijn stemwijzer/kieskompas kwam niet in de buurt van PVV maar alsnog;

Iedereen het recht te stemmen om de partij van zijn of haar voorkeur. Voor uitspraken zoals jij die doet is IMO geen plek. Niet op tweakers, niet in Nederland.
Waar ontken ik dit recht? Ik geef mijn mening over een stemgedrag en achterliggende motivatie & rationalisering.

Wat betreft je laatste opmerking, heb je enig idee hoe ironisch die is? :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:54
Ik woon midden in het NSC gebied en iedere NSC stemmer die ik ken twijfelde tussen PVV en NSC. Omtzigt snijd zichzelf enorm in de vingers als hij over links gaat. Ook omdat het algemeen beeld over Nederland toch laat zien dat mensen een rechts beleid willen.

Over het falen van links: Timmermans is niet de juiste persoon geweest. Hij speelt altijd op emotie en zijn standpunten zijn simpel maar niet heel overtuigend. Behoorlijk ontspoort soms. Bij kritiek van journalisten zag je zelfs lichte agressie bij hem, een slechte verliezer wat mij betreft. Vooral met betrekking tot de migratie problematiek negeert hij alle geluiden van de burger. Hij zoekt de verbinding met iedereen… behalve de rechtse kiezer.

[ Voor 46% gewijzigd door glnk op 23-11-2023 04:33 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
1 ding is voor mij wel duidelijk geworden deze Verkiezingen en met name de laatste speech van D66/Jetten;

wat haat D66 de democratie als de uitslag ze niet bevalt.

Jetten heeft werkelijk in elke TV optreden tijdens deze campagne zijn pure haat richting PVV geuit.
Met als klap op de vuurpijl de grote advertentie (1 dag voor de Verkiezingen) op de voorpagina van een Nederlandse krant waar D66 loeihard uithaalt naar Wilders.

Driekwart wat uit zijn mond kwam ging alleen over zijn tegenstander, Wilders. Zo ook in deze allerlaatste speech op de Verkiezingsavond.

Ik hoorde/zag 0,0 zelfreflectie binnen D66, nee puur en alleen haat richting PVV hoorde ik.

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 23-11-2023 04:48 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Realone
sdk1985 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 04:14:
[...]

Ik ben niet van de PVV, dus ik weet niet uit welk potje ze dat willen gaan betalen en of het uberhaupt geen sigaar uit eigen doos wordt (lees meer premie). Echter ik gok dat ze het willen financieren vanuit het klimaat budget. Volgens mij zat er nog 24 miljard in het klimaatfonds. Voor het afschaffen van eigen risico heb je een miljard of 6 nodig. Dus dan hebben ze nog 18 miljard over aan monopoly geld.

Overigens ben ik zelf geen voorstsander van 0 eigen risico. Dat neemt elke drempel weg waardoor de druk op de zorg nog groter wordt. In mijn ervaring loopt het de laatste jaren alles behalve soepel in de zorg.
En dat is nou het probleem met een partij als, onder andere, de PVV. Het grootste deel van hun achterban zijn mensen waarbij iets als afschaffing van het eigen risico het erg goed doet. Dat zie je op de korte termijn misschien wel terug op de bankrekening, maar op de lange termijn kost je dit vele malen meer, of beïnvloed het de kwaliteit van de zorg enorm.
Maargoed, dat is nou eigenlijk ook de definitie van populisme.
Tja klopt. Het gaat weleens anders. Zo was het Balkenende die het dak wilde repareren toen de zon scheen (geen lasten verlichting maar aflossing staatsschuld). Vervolgens hadden de bedrijven geen vet op de botten en stortte de economie als een kaarthuis in bij de eerst volgende crisis. Eindstand een groter overheidstekort dan ooit tevoren. Dus dat werkte ook niet. In die zin is die timing nooit goed. Maar los van de optimale timing blijft het zo dat het verhaal van investeren in klimaat in betere tijden oneindig veel makkelijker te verkopen is dan nu. Daar slaan de linkse partijen IMO momenteel de plank mis, doordat ze dit niet realiseren.

Overigens kan ik je verklappen dat wanneer Nederland geen 24 miljard maar 400 miljard per jaar gaat uitgeven aan het klimaat (=al het geld) wij daarmee alsnog geen meetbare impact op het klimaat genereren. Dus in die zin is dat 'nu even niet' rationeel gezien geen rare gedachte. Daar wel aan willen vasthouden is puur een moreel/emotioneel iets. Investeren in milieu heb je in die zin veel sneller iets aan (pfas, industrie uitstoot, fijnstof, afschalen fosiel, enz). Dat verhoogt kwaliteit van leven, verlaagt zorgkosten en verlengt de levensduur. Wellicht moet groenlinks terug naar hun roots.
Ik kan je ook verklappen dat wanneer Nederland niet/nauwelijks investeert in het klimaat, dit een grotere impact zal hebben dan je denkt. Want als een welvarend en milieubelastend land als Nederland zich al niet aan afspreken wil houden en wil investeren, waarom zouden andere landen dat dan wel doen?

Als de consensus is dat het nu of nooit is als het op het klimaat aankomt, dan zullen we toch echt door die zure appel heen moeten bijten.
Een partij als de PVV wil gewoon het probleem voor zich uit schuiven, zoals we al die tijd gedaan hebben. Dat is eenvoudig te verkopen, want zoals jij als zegt, daar kun je op de korte termijn iemand blij mee maken en gelukkig voor hun hebben we nog altijd geen werkende glazen bol.
Wel grappig trouwens dat je uitstoot van industrie en afschalen fossiel ook noemt, want dat zijn natuurlijk precies ook klimaatzaken die veel geld kosten.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:42
Op dit moment heeft het gewoon geen zin om te bashen op de PVV. VVD heeft z’n zin gekregen. Verkiezingen ging ook over migratie en dat was goed voor de PVV.
Nu is de PVV aan zet om een rechts kabinet te vormen. BBB en NSC hebben al aangegeven dat ze wel willen. Dilan vond migratie zo belangrijk, hup spring er maar in en laat het maar zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:14
_Bailey_ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 04:34:
Dat is in dit topic niet anders. Gisteravond hele kindercrèche in complete tantrum omdat de uitslag niet bevalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
glnk schreef op donderdag 23 november 2023 @ 04:24:
Ik woon midden in het NSC gebied en iedere NSC stemmer die ik ken twijfelde tussen PVV en NSC. Omtzigt snijd zichzelf enorm in de vingers als hij over links gaat. Ook omdat het algemeen beeld over Nederland toch laat zien dat mensen een rechts beleid willen.

Over het falen van links: Timmermans is niet de juiste persoon geweest. Hij speelt altijd op emotie en zijn standpunten zijn simpel maar niet heel overtuigend. Behoorlijk ontspoort soms. Bij kritiek van journalisten zag je zelfs lichte agressie bij hem, een slechte verliezer wat mij betreft. Vooral met betrekking tot de migratie problematiek negeert hij alle geluiden van de burger. Hij zoekt de verbinding met iedereen… behalve de rechtse kiezer.
Ik denk ook dat Timmermans de reden is waarom veel potentiële NSC stemmers toch op PVV hebben gestemd. Bang dat NSC met Timmermans in zee wilde gaan en als de PVDA/GL dan de grootste van de 2 zou worden Timmermans premier zou worden.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:50
Laatste nieuws na tellingen is dat PVV nog een zetel krijgt en nu op 37 zetels staat. D66 van 10 naar 9.

Even een andere vraag:

Volt haalt 2 zetels en is daarmee de op één na kleinste partij. Wat is volgens jullie de reden voor deze prestatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ik zie jullie volgend jaar weer in een stemlokaal :w

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

_Bailey_ schreef op donderdag 23 november 2023 @ 04:34:
1 ding is voor mij wel duidelijk geworden deze Verkiezingen en met name de laatste speech van D66/Jetten;

Jetten heeft werkelijk in elke TV optreden tijdens deze campagne zijn pure haat richting PVV geuit.
Met als klap op de vuurpijl de grote advertentie (1 dag voor de Verkiezingen) op de voorpagina van een Nederlandse krant waar D66 loeihard uithaalt naar Wilders.

Driekwart wat uit zijn mond kwam ging alleen over zijn tegenstander, Wilders. Zo ook in deze allerlaatste speech op de Verkiezingsavond.

Ik hoorde/zag 0,0 zelfreflectie binnen D66, nee puur en alleen haat richting PVV hoorde ik.
Maar dit kenmerkt de helft van de verkiezingen dit jaar, de andere helft was peilingen. Er was totaal geen inhoud, alleen onderbuik, gegoochel met cijfers en populisme.

En in Moskou gaat de kurk van de fles natuurlijk.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

graceful schreef op donderdag 23 november 2023 @ 04:05:
[...]

Het is in ieder geval duidelijk dat de Nederlanders met 46/150 geen links wil. Lijkt erop dat D66 meer schade gedaan heeft afgelopen tijd dan goed was.
Veel te simpel gesteld. Niet alleen is D66 niet traditioneel links, er zitten ook genoeg linkse/nivellerende ideeën bij Wilders op het gebied van bestaanszekerheid, als in lagere belasting op dagelijkse behoeften en lagere huren. Toch wordt Wilders op rechts gezet vanwege de migratiestandpunten, terwijl hij vooral conservatief en bovenal populistisch is.

Sowieso is links/rechts een veel te generieke verdeling die daardoor heel weinig zegt. Maar voor de media is het wel makkelijk, net zoals de vreselijke focus op de poppetjes in plaats van de ideeën. Iets voor een ander topic.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Playa del C. schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:07:
Laatste nieuws na tellingen is dat PVV nog een zetel krijgt en nu op 37 zetels staat. D66 van 10 naar 9.

Even een andere vraag:

Volt haalt 2 zetels en is daarmee de op één na kleinste partij. Wat is volgens jullie de reden voor deze prestatie?
Ik vermoed omdat mensen tactisch gestemd hebben op PVDA-GL ipv op Volt. Niet de eerste keus maar poging om dat rechtse blok tegen te houden wat gefaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik zie dat veel mensen PVV+VVD+NSC ook als logisch kabinet zien. Qua zetels is dat zeker waar, maar of de niet-doorgerekende ideeën van Wilders te verenigen zijn met VVD durf ik heel erg te betwijfelen. Wilders moet nu wel echt laten zien er voor "de gewone Nederlander" te zijn, wat niet zomaar verenigd is met neoliberaal beleid imo.

Wat dat betreft is NSC en PVV een betere match, omdat Wilders heeft aangegeven de grondwet te respecteren, maar hoe lang dat goed gaat is natuurlijk de vraag. Nieuwe bestuurscultuur en dan in zee gaan met de langstzittende politicus is ook een leuke.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:42
Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:27:
Ik zie dat veel mensen PVV+VVD+NSC ook als logisch kabinet zien. Qua zetels is dat zeker waar, maar of de niet-doorgerekende ideeën van Wilders te verenigen zijn met VVD durf ik heel erg te betwijfelen. Wilders moet nu wel echt laten zien er voor "de gewone Nederlander" te zijn, wat niet zomaar verenigd is met neoliberaal beleid imo.

Wat dat betreft is NSC en PVV een betere match, omdat Wilders heeft aangegeven de grondwet te respecteren, maar hoe lang dat goed gaat is natuurlijk de vraag. Nieuwe bestuurscultuur en dan in zee gaan met de langstzittende politicus is ook een leuke.
In plaats van te regeren in hun gewenste coalitie hebben ze ervoor gekozen om het geheel op te blazen omwille van het asielbeleid . Dan zou het een enorme zwaktebod zijn om niet met de nr1 anti asiel partij te regeren.
Dus Dilan, ga maar lekker regeren en probeer de mp post binnen te halen. Zou me niet verbazen dat Wilders haar dat gunt. Kan hij vanaf de zijkant kritiek blijven leveren.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:30
Russel88 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:32:
Dus Dilan, ga maar lekker regeren en probeer de mp post binnen te halen. Zou me niet verbazen dat Wilders haar dat gunt. Kan hij vanaf de zijkant kritiek blijven leveren.
Misschien is zoiets nog wel heel reëel idd. Alleen al vanwege de veiligheid van Wilders. Als MP ben je waarschijnlijk toch vaker op pad en publiek dan als kamerlid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
De kaart van de uitslagen laat voor mij ook weer zien hoe disconnected de (noordelijke) Randstad is van de rest van het land. Bijna overal PVV de grootste, behalve in regio Amsterdam, Utrecht/Amersfoort en wat andere grotere steden.
TrailBlazer schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:26:
[...]

Ik vermoed omdat mensen tactisch gestemd hebben op PVDA-GL ipv op Volt. Niet de eerste keus maar poging om dat rechtse blok tegen te houden wat gefaald is.
Je hoeft niet te gokken, kan je gewoon zien.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

LA-384 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:35:
[...]

Misschien is zoiets nog wel heel reëel idd. Alleen al vanwege de veiligheid van Wilders. Als MP ben je waarschijnlijk toch vaker op pad en publiek dan als kamerlid.
Wilders en de MP delen samen al het hoogste veiligheidsniveau, beide worden volledig beveiligd door de DKDB. Dat betekend dat ze overal (ook buitenland) alleen vooruit geplande bewegingen maken en hun agenda's al enige tijd vast staan omwille de organisatie eromheen (afstemmen politie, gemeentes, evt. establishments, etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

TheBrut3 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:36:
De kaart van de uitslagen laat voor mij ook weer zien hoe disconnected de (noordelijke) Randstad is van de rest van het land. Bijna overal PVV de grootste, behalve in regio Amsterdam, Utrecht/Amersfoort en wat andere grotere steden.

[...]

Hoe de fuck kan je van Volt naar PVV gaan van meest Europa gezinde naar meest Europa hatende (naja na FvD dan).

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

[...]

Disconnected? Die steden zijn net zo goed deel van het land hé. De grootste partij zegt ook niet heel veel. De winst van PVV in Rotterdam doet met haar inwoners veel meer dan de winst van PVV in een handvol andere gemeenten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Brent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:14:
Ik zie jullie volgend jaar weer in een stemlokaal :w
Zeker. Europees Parlement.

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

"Disconnected" als in ivoren toren, of bedoel je een kloof? Want dat laatste klopt wel. De aanleiding leg ik dan niet zozeer bij de inwoners van de randstad overigens (hoezeer ik ook niet tussen die lui pas).

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ook. No way dat hier een regering uit komt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
Wat mij nog het meeste verbaast heeft is hoe gemakkelijk een groot deel van het electoraat over de belangrijkste punten van Wilders heen stapt omdat hij op die punten zijn toon gematigd heeft.

Van oudsher is het anti moslim standpunt heel belangrijk voor hem. Zijn beweging, in beginsel al niet democratisch, zou het liefst voor een groot deel van onze samenleving de vrijheid van godsdienst afschaffen.

Iets waar wij als Nederland al heel lang geleden het belang van hebben ingezien om kerk en staat te scheiden en ieders geloof te respecteren.

Hij heeft zijn toon gematigd maar het is niet van de prioriteiten lijst afgegaan of afstand gedaan van dat standpunt.

Hoe goed de rest van zijn ideeën volgens velen dus ook zijn, dat alleen al zou een breekpunt moeten zijn.

Maar het lijkt geen enkel probleem te zijn om je buren, collega’s, vrienden enzovoort mogelijk buiten te sluiten en te gaan tornen aan de grondwet.

Hoe zijn we als samenleving op dit punt gekomen?

• JeroenNietDoen
CornermanNL schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:52:
Wat mij nog het meeste verbaast heeft is hoe gemakkelijk een groot deel van het electoraat over de belangrijkste punten van Wilders heen stapt omdat hij op die punten zijn toon gematigd heeft.
Ik denk dat dit voornamelijk meer een kwestie is van strategische stemmen. Stemmen die anders naar NSC waren gegaan maar omdat zoveel mensen Timmermans niet willen op PVV zijn gaan stemmen.
De afgelopen 4 kabinetten niet in Nederland gevolgd? Men is helemaal klaar met de afbraak en bestuurscultuur. Kost wat kost stemmen mensen weg van wat naar het oude kan teruggrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

https://www.politico.eu/a...ch-election-report-putin/

Je zou dit als een proefballonnetje kunnen zien, maar het had wel een strategische insteek. Deze verkiezingen hebben groter strategisch belang dan die in het linkje (ivm militaire steun Oekraïne), een belangrijk platform voor deze sturing wordt niet meer gemodereerd (X/Twitter), en het politieke klimaat was enorm kneedbaar na Rutte 4. Deze uitkomst was wat dat betreft best wel een inkopper, de vraag was eerder of FvD of PVV hiermee aan de haal zou gaan. FvD lijkt vooral op de jongere generatie te richten (+/- 2 verkiezingen later) en de PVV had de meeste leverage bij de huidige stemmers.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
Ben ook benieuwd of en hoe de beurs vandaag gaat reageren op de verkiezingen.
nst6ldr schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:47:
"Disconnected" als in ivoren toren, of bedoel je een kloof? Want dat laatste klopt wel.
Dat laatste inderdaad.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

TheBrut3 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:02:
Ben ook benieuwd of en hoe de beurs vandaag gaat reageren op de verkiezingen.

[...]

Dat laatste inderdaad.
Lijkt me minimale impact te hebben. PVV moet toch handelen vanuit een meerderheid; de scherpe kanten ,zoals uit de EU, zullen er dan wel af zijn.

Verwijderd

Brent schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:49:
[...]

Ook. No way dat hier een regering uit komt.
Dan gaan nieuwe verkiezingen ook niet helpen. Het volk / de baas heeft gesproken. Dan vraag je eigenlijk gewoon "kunt u dat herhalen?'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:57

Van oudsher is het anti moslim standpunt heel belangrijk voor hem. Zijn beweging, in beginsel al niet democratisch, zou het liefst voor een groot deel van onze samenleving de vrijheid van godsdienst afschaffen.

Iets waar wij als Nederland al heel lang geleden het belang van hebben ingezien om kerk en staat te scheiden en ieders geloof te respecteren.

Hij heeft zijn toon gematigd maar het is niet van de prioriteiten lijst afgegaan of afstand gedaan van dat standpunt.

Hoe goed de rest van zijn ideeën volgens velen dus ook zijn, dat alleen al zou een breekpunt moeten zijn.

Maar het lijkt geen enkel probleem te zijn om je buren, collega’s, vrienden enzovoort mogelijk buiten te sluiten en te gaan tornen aan de grondwet.

Door jarenlang stelselmatig één miljoen stemmers uit te sluiten. :w

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
JeroenNietDoen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:57:
[...]

Ik denk dat dit voornamelijk meer een kwestie is van strategische stemmen. Stemmen die anders naar NSC waren gegaan maar omdat zoveel mensen Timmermans niet willen op PVV zijn gaan stemmen.
Dat is toch gewoon te dom voor woorden? Als Omtzigt die zetels had gehad dan hadden ze hem als premier gehad en waarschijnlijk ook met een stabieler kabinet.
[...]

De afgelopen 4 kabinetten niet in Nederland gevolgd? Men is helemaal klaar met de afbraak en bestuurscultuur. Kost wat kost stemmen mensen weg van wat naar het oude kan teruggrijpen.
Het oude komt nooit maar dan ook nooit meer terug. Het grootste probleem is dat politici dat maar blijven beloven en dan krijg je dus dit.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:04:
[...]

Dan gaan nieuwe verkiezingen ook niet helpen. Het volk / de baas heeft gesproken. Dan vraag je eigenlijk gewoon "kunt u dat herhalen?'.
Of versterken als de andere partijen er weer een poppenkast van maken. Dat zullen ze ook niet willen gokken.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:43
sdk1985 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 04:14:
[...]

Ik ben niet van de PVV, dus ik weet niet uit welk potje ze dat willen gaan betalen en of het uberhaupt geen sigaar uit eigen doos wordt (lees meer premie). Echter ik gok dat ze het willen financieren vanuit het klimaat budget. Volgens mij zat er nog 24 miljard in het klimaatfonds.
Dat fonds is voor de lange termijn. Dat is niet geld van één jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:04:
[...]

Niet helemaal. Als blijkt dat Wilders in 6 maanden, of 12 maanden keihard tegen een muur oploopt, of de situatie van kwaad tot erger wordt, beseffen mensen misschien dat stemmen op populisme zonder uitvoerbaar plan niet de oplossing is.

Heel wat mensen (ook hier in de comments) laten al doorschemeren dat ze eigenlijk PVV stemmen, alleen maar om te laten merken "de grenzen moeten dicht" en misschien qua overige onderwerpen beter bij een andere partij passen. Als ze beseffen dat dat niet haalbaar is/niets tot weinig oplost/het migratiesaldo meer is dan alleen niet-Westerse vluchtelingen dan wint er hopelijk bij nieuwe verkiezingen een partij die meer biedt op inhoud dan "buitenlanders pikken mijn huis in".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
Ik gok dat het kabinet PVV, VVD, NSC en BBB gaat worden, BBB erbij i.v.m. hun zetels in de Eerste Kamer.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:48
Gynnad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:11:
Ik gok dat het kabinet PVV, VVD, NSC en BBB gaat worden, BBB erbij i.v.m. hun zetels in de Eerste Kamer.
Inderdaad, en carolien als minister van landbouw :-)

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:27:

Och, omtzigt is de 1-na-langst-zittende volgende mij

Wel een soort van ironisch dat de verkiezingen draaiden om verandering en de 2 winnende partijen allebei een lijsttrekker hebben die in de top-2 langstzittende kamerleden staan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

GioStyle schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:05:
[...]

Er zijn nooit stemmers uitgesloten. Vanwege Wilders is er meer en meer aandacht naar migratie gegaan, heeft de VVD het bekende "PVV corvee" gedaan. Bovendien hebben we in 2010 gewoon een gedoogkabinet met Wilders gehad. Die één miljoen stemmers hebben echt wel invloed gehad.

Dat er nog altijd wordt geloofd dat Wilders de oplossing heeft voor zo veel problemen is bijzonder, ik zou het zelf pijnlijk noemen. Ik ben heel benieuwd hoe veel hij waar kan maken en als dat niet lukt, hoe dat dan geframed wordt en ontvangen wordt door de PVV-stemmer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

En je oplossing is om één miljoen stemmers weg te zetten als "het probleem"?

We hebben allemaal in meerdere landen en meerdere tijdsperioden gezien/geleerd hoe snel het mis kan gaan als je één bevolkingsgroep verantwoordelijk houdt voor de problemen in een land. Jammer om te zien dat velen van mijn medestemmers dit jaar dat besef vergeten zijn in de zoektocht naar simpele oplossingen voor complexe problemen.

Bijna alle problemen waarmee Nederland momenteel kampt zijn beleidsissues. En het wegsturen van 10% van de 220.000 migranten per jaar (dat zijn de vluchtelingen) gaat daar echt heel weinig in betekenen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:09:
[...]

Niet helemaal. Als blijkt dat Wilders in 6 maanden, of 12 maanden keihard tegen een muur oploopt, of de situatie van kwaad tot erger wordt, beseffen mensen misschien dat stemmen op populisme zonder uitvoerbaar plan niet de oplossing is.

Heel wat mensen (ook hier in de comments) laten al doorschemeren dat ze eigenlijk PVV stemmen, alleen maar om te laten merken "de grenzen moeten dicht" en misschien qua overige onderwerpen beter bij een andere partij passen. Als ze beseffen dat dat niet haalbaar is/niets tot weinig oplost/het migratiesaldo meer is dan alleen niet-Westerse vluchtelingen dan wint er hopelijk bij nieuwe verkiezingen een partij die meer biedt op inhoud dan "buitenlanders pikken mijn huis in".
Bij Rutte duurde dat 13 jaar. 13 maanden lijkt mij ongeloofwaardig. En dan moet je je afvragen hoe goed het uitpakt als je als partij laat zien compleet lak te hebben aan verkiezingsuitslagen.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:12

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Zijn die miljoen stemmers niet jarenlang vertegenwoordigd geweest dan door PVV-kamerleden?
Je stemt niet voor of op een plekje in de regering of een plekje aan de onderhandelingstafel.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
Migrator schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:16:
[...]

Er zijn nooit stemmers uitgesloten. Vanwege Wilders is er meer en meer aandacht naar migratie gegaan, heeft de VVD het bekende "PVV corvee" gedaan. Bovendien hebben we in 2010 gewoon een gedoogkabinet met Wilders gehad. Die één miljoen stemmers hebben echt wel invloed gehad.

Dat er nog altijd wordt geloofd dat Wilders de oplossing heeft voor zo veel problemen is bijzonder, ik zou het zelf pijnlijk noemen. Ik ben heel benieuwd hoe veel hij waar kan maken en als dat niet lukt, hoe dat dan geframed wordt en ontvangen wordt door de PVV-stemmer.
Ssst, hou op met die feiten. Dat wil men toch niet horen .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:47
JeroenNietDoen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 06:57:
[...]

[...]

Strategisch stemmen op een partij waar de grondwet ter discussie staat? Lijkt mij hoe dan ook contraproductief. Zeker in het licht van 30 jaar neo liberalisme en derde weg denken en het afbreken van wetten en regelgeving ten faveure van het groot kapitaal.

Hoe gaat zo’n partij, beweging, eenmans ideeën tank daar dan verandering in brengen. Als hij de randvoorwaarden al met voeten wil treden?

Het is op zijn minst contraproductief en eigenlijk zeg je als kiezer dat je met de grondwet niet zoveel op hebt.

Ik denk dat mensen de basis niet meer begrijpen doordat er 30 jaar een loopje met de wet en regelgeving is genomen, en de pijn daarvan nu bij meer mensen terecht komt.

In plaats van dat te willen versterken stemmen we dan massaal op een partij die daar niet zoveel mee op heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:17:
[...]

En je oplossing is om één miljoen stemmers weg te zetten als "het probleem"?

We hebben allemaal in meerdere landen en meerdere tijdsperioden gezien/geleerd hoe snel het mis kan gaan als je één bevolkingsgroep verantwoordelijk houdt voor de problemen in een land. Jammer om te zien dat velen van mijn medestemmers dit jaar dat besef vergeten zijn in de zoektocht naar simpele oplossingen voor complexe problemen.

Bijna alle problemen waarmee Nederland momenteel kampt zijn beleidsissues. En het wegsturen van 10% van de 220.000 migranten per jaar (dat zijn de vluchtelingen) gaat daar echt heel weinig in betekenen.
*knip*, extreem ongewenste vergelijking en bagatellisering.

[ Voor 13% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Reflectie? Laten we wel wezen: als de gemiddelde stemmer daartoe in staat was had populisme uberhaubt niet gekund, de meeste hebben echt niet door dat ze zich door social media laten sturen.

Kijk naar Thierry, die zet nu vol in op jongeren door o.a. Minecraft en sportschool te streamen. Heeft geen moer met politiek te maken, maar jongeren zouden wel op hem stemmen. Volwassenen denken daar boven te staan, maar dat is echt niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daar hebben we als samenleving anders echt maar weinig vruchten van geplukt.

[ Voor 35% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 09:44 ]

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

nst6ldr schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:21:
[...]

Reflectie? Laten we wel wezen: als de gemiddelde stemmer daartoe in staat was had populisme uberhaubt niet gekund, de meeste hebben echt niet door dat ze zich door social media laten sturen.

Kijk naar Thierry, die zet nu vol in op jongeren door o.a. Minecraft en sportschool te streamen. Heeft geen moer met politiek te maken, maar jongeren zouden wel op hem stemmen. Volwassenen denken daar boven te staan, maar dat is echt niet zo.
Jongeren hebben veel meer last van peer pressure dan volwassenen. Daarom ligt de grens op 18 jaar. Omdat je daaronder nog veel te beïnvloedbaar bent.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:22

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:22:
[...]

Daar hebben we als samenleving anders echt maar weinig vruchten van geplukt.
Wilders is een stuk linkser dan VVD én Wilders geeft niet graag geld uit aan dingen die niet direct nodig zijn.

Ja, zijn partijprogramma is praktisch onuitvoerbaar, maar de richting is duidelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:27
Wat ben ik toch blij dat ik niet meer in Nederland woon. Afschuwelijk hoe rechts Nederland is geworden en gaat over haat en tegen de wetenschap ingaat. 8)7

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:10

WhySoSerious

Be the change.

graceful schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:39:
[...]

Hahah, ah ja. Niet bij stil gestaan. :X
Nog niet te beginnen over de ochtend-depressie die de dansende omatjes gaan krijgen. Ze waren zo blij met 1 zetel O+
Ach, grote voordeel is dat ze dat toch alweer vergeten zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

Nee man, dat is toch duidelijk de schuld van links? /s

Maar dat is wel hoe het gespind gaat worden. Wat ik wel moet zeggen, Wilders heeft het spelletje feilloos gespeeld, en we weten ook al jaren dat dit werkt voor een aanzienlijke groep mensen. Zeker links heeft er nog steeds moeite mee die extra stap te zetten.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:22

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Orangelights23 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 07:25:
Wat ben ik toch blij dat ik niet meer in Nederland woon. Afschuwelijk hoe rechts Nederland is geworden en gaat over haat en tegen de wetenschap ingaat. 8)7
Wilders is midden en persoonlijk nog best links ook.

Bijvoorbeeld het afschaffen van eigen risico, gaat veel geld kosten.
Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.