Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:43:
Ik pas qua inkomen totaal niet bij de PVV, mijn BV wordt beter behartigd door de VVD en heb ook nooit eerder PVV gestemd. Meerdere afgeronde universitaire bachelors, masters en een vriendin die migrant is, voor wie het wil weten. Meeste van mijn hechte vrienden zijn zelfs 1e generatie vluchteling. Dus wat dat betreft pas ik allemaal niet bij de PVV.
Toch stemde ik vandaag PVV. Ik, en gelukkig ook veel van mijn migranten vrienden en vriendinnen zien in dat niet klimaat maar migratie de grootste bedreiging van onze welvaart, toekomst en progressieve waarden is.
Bij D66 met hun voorliefde voor Islam wordt de progressieve toekomst van Nederland helaas verkwanselt. Links Progressief Nederland heeft haar ogen in de zak qua Islam en dat is echt een Nederlands probleem.
We gunnen iedere vluchteling een mooie toekomst, maar Nederland kan de lasten niet meer opbrengen. Tientallen miljarden per jaar zijn de netto kosten, dat is inclusief al die baten. En ja ik richt mij met name tegen lage lonen arbeidsmigratie en conservatieve Islam.
Ik werk zelf voor multinationals met meer expats dan Nederlanders in mijn teams dus weet echt wel het belang van hoog opgeleide kenniswerkers.
Met alle respect, maar dit klinkt alsof je met open ogen in de populistische val bent gelopen. Ergens is er bij jou het sentiment aangewakkerd dat islamitische vluchtelingen een dusdanig groot - zo niet het grootste - probleem voor de Nederlandse maatschappij vormen, dat het gerechtvaardigd zou zijn om op de PVV te stemmen. Van alle partijen die een vermindering van de asielmigratie voorstaan, heb je gekozen voor de partij die er een desastreus Europa-beleid op nahoudt, Poetin een "sterk leider" noemt (4 jaar na MH17), steun aan Oekraïne wil stoppen. Chapeau.
Als je het dan toch over euro's wilt hebben, i.e. tientallen miljarden (verwijs je naar het FvD gesponsorde onderzoek van eerder dit jaar waar o.a. de UvA haar handen van af heeft getrokken?), waarom zou je dan op een partij stemmen die naast een zeer dubieus economisch beleid ook met ontzettend domme oneliners komt als "meer geld nu", "eigen risico nu afschaffen"? Je zou je toch kunnen realiseren, zeker voor iemand die werkt bij een multinational, dat Wilders als premier op alle mogelijke fronten afbreuk doet aan Nederland in de internationale context en grote financieel-economische risico's met zich meebrengt?
Er waren alternatieve partijen die naast immigratiekritische standpunten ook nog een greintje degelijkheid hebben. Dat is van deze partij, salonfähig gemaakt door notabene een vluchteling, gesterkt door de oorlog Israël/Hamas en in het zadel geholpen door domrechtse babbelprogramma's, niet te zeggen.
Ik wil overigens niets afdoen aan de eventuele gruwelijkheden die jouw vriendin heeft ondervonden als gevolg van islamextremisme. Het is echter een fenomeen dat ik hier in Azië in ieder geval ontzettend vaak zie, vooral bij mijn Indische vrienden: "
wij weten wat het is als de moslimpopulatie van het land procentueel groeit, dus
wij waarschuwen Europa/Nederland wat er komen gaat als dit zo doorgaat". Oftewel, het is een projectie van eigen ervaringen, hoe vervelend die ook mogen zijn, op een compleet ander continent met een compleet andere bevolkingssamenstelling, met haar eigen geschiedenis en resulterende normen en waarden.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990