• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:13

ViezeVis

Sample Text

gambieter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:43:
[...]

Eens met het eerste deel, heel erg oneens met het laatste deel. Er is wel wat meer nodig om een staatsman te worden ;) . Ik zie nog steeds een griezel.
Weinig inhoud, kill, keihard. Geen verbinder. Sterke oneliners waar mensen voor vallen. Vraagt absoluut meer ontwikkeling tot 'staatsman'.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Kalentum schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:41:
[...]

Ik heb geen idee over welke lijsttrekker je het hebt. Ik constateer alleen dat in veel plattelandsgemeenschappen er nauwelijks buutenlaaanders zijn. En verbaas me over de opkomst van de PVV. Had het meer een (ietwat) grotere steden ding verwacht. Maar ik ben wat vroeg, we wachten nog even af.
Over Timmermans..

Ik vraag me toch ernstig af over welke buutenlaander-vri-je plattelandschappen jij het hebt maar ik kom regelmatig in Aalten, Didam, Zevenaar, Groenlo, Borculo en Terborg en daar zijn (gelukkig) ook genoeg mensen met een migratie achtergrond te vinden hoor.

Zowel de problematisch oververtegenwoordigde soort, alsmede ook de alom geliefde variant.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:11
Kalentum schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:44:
Mijn stadje is binnen, PVV de winnaar. Bizar.
Hoezo vinden mensen t steeds bizar dat pvv een grote winaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Laatst online: 11-09 14:16
Patriot schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:43:
[...]

Hij is natuurlijk ook enorm geholpen door de FVD die hem rechts heeft gepasseerd en zichzelf vervolgens over de vangrail heeft geworpen. Dat maakt dat hij sowieso al een minder extreme indruk maakte met de vertolking van dezelfde standpunten.
Hij is vooral geholpen dat Rutte gestopt is. Die was zijn gelijke, beter zelfs. Yesilgoz deed het prima maar zij, Omtzigt (ik heb hem hoog zitten) en Timmermans waren imo geen match voor Wilders in de kunst van die 10 seconden reacties in de tv debatten. Ook denk ik dat juist omdat Yesilgoz de deur weer op slot leek te gooien, nog meer stemmen richting Wilders deed gaan. Ze had het gewoon open moeten houden, net als Omtzigt. Imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

mgizmo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:38:
[...]

Gewoon niet uitleggen wat niet waar is. Of zeg je nu dat die stapel racistische klootzakken uit 3 miljoen inwoners bestaat?
Goed verhaal. Maar nee. Als ik in het buitenland aangesproken wordt op het feit dat er een semi-fascistische partij in de Nederlandse regering zit, gaat het om die partij, en wat the f die in de Nederlandse regering doen: dat land dat bekend stond om zijn tolerantie. Dan vragen mensen zich toch af of die 3 miljoen mensen al die tijd verborgen hypocriete figuren geweest zijn die al die tijd stilletjes achter hun geraniums hun buurman haatten vanwege zijn kleurtje, religie of seksuele voorkeur.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kalentum schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:44:
Mijn stadje is binnen, PVV de winnaar. Bizar. Nou dat weten we dan ook weer.
Ik voel een nieuwe rijdende rechter episode aankomen :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Laatst online: 17:13

ViezeVis

Sample Text

Zozo, Rotterdam PVV? Dat had ik oprecht niet gedacht.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Fiber
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

XWB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:28:
[...]

Misschien kunnen GroenLinks-PvdA, VVD, NSC en D66 samen een coalitie smeden. Dan worden in elk geval de linkse kiezers niet uitgesloten.
Ik denk dat Geert Wilders dat niet eens zo vreselijk erg zou vinden. Dan gaat hij heel hard krokodillentranen huilen en dan wordt zijn partij de PVV de volgende keer nog veel groter. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Cheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:41:
[...]

Volgens mij gaat NSC een sleutelrol spelen in de mogelijke coalities.
Daar vrees ik ook voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Timmermans is teleurgesteld, maar reageert strijdvaardig:
Als Frans Timmermans het podium oploopt, zijn zijn ogen vochtig. Tegen de klappende partijleden: ,,Ik heb jullie vanavond een beetje nodig.” Hij zegt ‘teleurgesteld’ te zijn in de uitslag van zijn partij, die toch de tweede van Nederland belooft te worden. ,,Ik had op zoveel meer gehoopt.” Oud-GroenLinks-leider Jesse Klaver zei eerder al ‘geschrokken’ te zijn van ‘deze uitslag’. ,,Bedankt voor de moed om deze samenwerking aan te gaan. Die moed is de komende tijd meer nodig dan ooit.” Klaver feliciteert PVV-leider Geert Wilders niet met zijn verkiezingswinst. Timmermans doet dat wel. Als de zaal reageert met boe-geroep, roept Timmermans zijn partijgenoten tot de orde: ,,Wij zijn democraten.” De lijsttrekker van ‘verenigd links’ speecht vol vuur – zo zagen de kiezers hem in de campagne niet. ,,Wij laten in Nederland niemand los. Als je in de komende dagen in de buurt, op school of op het werk mensen tegenkomt die zich afvragen of ze hier nog wel horen, dan zeg je heel duidelijk: ja.” Timmermans herhaalt dat zijn partij ‘nooit in een coalitie stapt die Nederlanders uitsluit’.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eigenlijk is er niet eens zo gek veel gebeurd deze verkiezingen. D66 had een links verhaal met rechts beleid, en heeft een deel van zijn kiezers nu over links en rechts verdeeld. CDA kiezers waren (centrum) rechts, zijn dat gebleven, deel naar NSC, deel naar VVD. De echte protest stem stemmers blijven rustig van links naar rechts zweven (sp naar pvv). Het is met name de VVD die toch onverwacht meer geïmplodeerd is, deels richting PVV. Ik verwacht dat het campagne team van de VVD geen lekkere evaluatie gaat hebben. Wijzen op het linkse gevaar, de PVV aanwijzen als regeringswaardige partner, en je hebt een perfect storm die de toch wel ontevreden VVD proteststemmer nu richting PVV duwt, de kiezer verder op de rechterflank richting PVV duwt omdat daar nu ineens regeringsdeelname lonkt, en tenslotte ook nog wat niet-stemmers over de streep trekt.

• DutchManticore
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:43:
Ik pas qua inkomen totaal niet bij de PVV, mijn BV wordt beter behartigd door de VVD en heb ook nooit eerder PVV gestemd. Meerdere afgeronde universitaire bachelors, masters en een vriendin die migrant is, voor wie het wil weten. Meeste van mijn hechte vrienden zijn zelfs 1e generatie vluchteling. Dus wat dat betreft pas ik allemaal niet bij de PVV.

Toch stemde ik vandaag PVV. Ik, en gelukkig ook veel van mijn migranten vrienden en vriendinnen zien in dat niet klimaat maar migratie de grootste bedreiging van onze welvaart, toekomst en progressieve waarden is.

Bij D66 met hun voorliefde voor Islam wordt de progressieve toekomst van Nederland helaas verkwanselt. Links Progressief Nederland heeft haar ogen in de zak qua Islam en dat is echt een Nederlands probleem.

We gunnen iedere vluchteling een mooie toekomst, maar Nederland kan de lasten niet meer opbrengen. Tientallen miljarden per jaar zijn de netto kosten, dat is inclusief al die baten. En ja ik richt mij met name tegen lage lonen arbeidsmigratie en conservatieve Islam.
Ojee jij hebt geen idee wat je nu over je afroept volgens mij haha

Maar PVVstemmer, kun jij uitleggen waarom je niet op NSC hebt gestemd bijvoorbeeld? Of BVNL / JA21 die toch ook best beperkend beleid nastreven in het beleid dat je hier aankaart.

Kun je dat uitleggen?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

franssie

Save the albatross

dfbt schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:45:
[...]

Los van dat het de PVV is, zo een grote sprong omhoog ten opzichte van de peilingen is op zijn minst 'opmerkelijk en bijzonder'. Gewoon 10 zetels + extra.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
wildhagen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:34:
[...]

Zo raar is dat niet. Los van hun rechts-extremistische standpunten over islam etc heeft PVV een behoorlijk links-georiënteerd programma waarin behoorlijk wat overeenkomsten zijn met het programma van de SP.
Ze doen er in de praktijk alleen zelden wat mee. In een rechts kabinet gaat het ook als eerste over de schutting.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:24

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ik pas qua inkomen totaal niet bij de PVV, mijn BV wordt beter behartigd door de VVD en heb ook nooit eerder PVV gestemd. Meerdere afgeronde universitaire bachelors, masters en een vriendin die migrant is, voor wie het wil weten. Meeste van mijn hechte vrienden zijn zelfs 1e generatie vluchteling. Dus wat dat betreft pas ik allemaal niet bij de PVV.

Toch stemde ik vandaag PVV. Ik, en gelukkig ook veel van mijn migranten vrienden en vriendinnen zien in dat niet klimaat maar migratie de grootste bedreiging van onze welvaart, toekomst en progressieve waarden is.

Bij D66 met hun voorliefde voor Islam wordt de progressieve toekomst van Nederland helaas verkwanselt. Links Progressief Nederland heeft haar ogen in de zak qua Islam en dat is echt een Nederlands probleem.

We gunnen iedere vluchteling een mooie toekomst, maar Nederland kan de lasten niet meer opbrengen. Tientallen miljarden per jaar zijn de netto kosten, dat is inclusief al die baten.
Klimaat zal het probleem van vluchtelingen juist verergeren. En een hek/dam om Nederland werkt dan niet. Dat en hoe langer we wachten met klimaat hoe duurder het leven gaat worden.

Verder vind ik het vreemd dat een hoogopgeleide op de PVV stemt omdat het nu juist NIET hun electoraal doelgroep is en ze hun programma daar ook niet op afstellen. Uiteraard mag je daar op stemmen en ontken ik je achtergrond niet, maar het is wel afwijkend.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:53
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:40:
[...]

Oke?

We hebben het over linkse agressie naar politici. Nu is Fortuyn natuurlijk overduidelijk daarin.

Maar Baudet die door een Oekraïner met een paraplu is geslagen, is geen linkse actie, dat is afkomstig van iemand die zijn land aangevallen ziet worden en een aanhanger van Putin wat aan wil doen.
Een minderjarige met een bierfles is niet goed te keuren, maar het is onduidelijk of daar een linkse politieke voorkeur aan te verbinden is. Zou kunnen.

Het deel dat je weg haalt in je citaat toont iig aan dat er vanuit de rechtervlank voldoende agressie bestaat. Vanwaar dan de 'wow'? Beetje loze opmerking zo toch?
Je weet dondersgoed dat je reactie anders was geweest als de aanslag uit andere hoek was gekomen.

Dubbele fysieke aanval op Timmermans, had je het dan echt zo gebagatelliseerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
dfbt schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:45:
[...]

Oh een paar maanden terug hadden we hier de BBB op 21%, nu 4,5%.
PVV toen 4,nog wat, nu 20,9%

Ik vind dat bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:07
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:47:
[...]

Maar PVVstemmer, kun jij uitleggen waarom je niet op NSC hebt gestemd bijvoorbeeld? Of BVNL / JA21 die toch ook best beperkend beleid nastreven in het beleid dat je hier aankaart.

Kun je dat uitleggen?
NSC een nieuwe partij uit de grond gestampt. Hoge ambities, maar is dat te realiseren?
BVNL en JA21 te klein om een impact te kunnen maken.

Zoiets?

Zelf geen PVV stemmer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
franssie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:47:
[...]

Los van dat het de PVV is, zo een grote sprong omhoog ten opzichte van de peilingen is op zijn minst 'opmerkelijk en bijzonder'. Gewoon 10 zetels + extra.
Laat staan ten opzichte van de provinciale staten. Dat is 8 maanden geleden. De PVV is verviervoudigd in nog geen jaar tijd.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Rene44 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:40:
[...]

Wilders wacht al jaren op deze kans. Kijk eens naar zijn haast wekelijkse veranderende X fotos. Hij gaat enorm veel water bij de wijn doen om Wilders 1 te vormen. Verder vind ik dat hij ook wel wat felicitaties mag krijgen voor een sterke presentatie. Hij is altijd een fenomenale redenaar geweest. Prima in staat om snel te reageren met pakkende one liners. Van de 4 grootste partijen is Wilders imo de meest staatsman-like gebleken.
Iedereen gefeliciteerd, maar pakkende one-liners zijn geen basis voor een staatsman in mijn boek.
Ik zou niet zeggen dat hij wacht op deze kans, hij zit meer in ongeloof met zijn handen in het haar. Nu zaak om hier als slachtoffer uit te zien komen. Bij de VVD zullen ze vannacht overuren draaien, want schade moet nu heel rap gemanaged gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07

We gunnen iedere vluchteling een mooie toekomst, maar Nederland kan de lasten niet meer opbrengen. Tientallen miljarden per jaar zijn de netto kosten, dat is inclusief al die baten. En ja ik richt mij met name tegen lage lonen arbeidsmigratie en conservatieve Islam.
Dit is toch wel bizar wat ik hier lees. Migranten die migratie een probleem vinden, daar kun je eventueel nog wel een punt van maken, maar dat je dan PVV stemt kan er bij mij echt niet in. Jouw vriendin en al die "migranten vrienden" natuurlijk het land uit, niet? Die zijn ten slotte het probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
Pietervs schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:45:
[...]

Goed verhaal. Maar nee. Als ik in het buitenland aangesproken wordt op het feit dat er een semi-fascistische partij in de Nederlandse regering zit, gaat het om die partij, en wat the f die in de Nederlandse regering doen: dat land dat bekend stond om zijn tolerantie. Dan vragen mensen zich toch af of die 3 miljoen mensen al die tijd verborgen hypocriete figuren geweest zijn die al die tijd stilletjes achter hun geraniums hun buurman haatten vanwege zijn kleurtje, religie of seksuele voorkeur.
*knip*, niet constructief.

[ Voor 14% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:48:
[...]

Ze doen er in de praktijk alleen zelden wat mee. In een rechts kabinet gaat het ook als eerste over de schutting.
Wilders eerste reactie was ook dat hij nu een echt rechts kabinet wilde, niet meer centrum rechts wat het in zijn ogen was. Die linkse punten in het programma? Stemmen lokkertjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Rene44 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:45:
[...]

Hij is vooral geholpen dat Rutte gestopt is. Die was zijn gelijke, beter zelfs. Yesilgoz deed het prima maar zij, Omtzigt (ik heb hem hoog zitten) en Timmermans waren imo geen match voor Wilders in de kunst van die 10 seconden reacties in de tv debatten. Ook denk ik dat juist omdat Yesilgoz de deur weer op slot leek te gooien, nog meer stemmen richting Wilders deed gaan. Ze had het gewoon open moeten houden, net als Omtzigt. Imo.
Dat is ook zeker waar, ik wil ook niet de hele winst van PVV toeschrijven aan de FVD. Maar het is m.i. zeker zo dat over wat langere termijn de PVV veel meer genormaliseerd is omdat hij ineens zulke gekken aan zijn rechterzijde had.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:41:
Denk gaat nog even rustig met Palestijnse vlaggen in beeld een speech houden. Denk dat die beeldvorming goed heeft meegeholpen met het creëren van de uitslag die we nu hebben gezien
Ik vermoed dat zelfs wij het eens zullen zijn over DENK. Ook een van de meest lachwekkende partijnamen :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-09 12:13
ViezeVis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:46:
Zozo, Rotterdam PVV? Dat had ik oprecht niet gedacht.
Niet zo verrassend. Groot deel van de allochtone bevolking stemt niet. Mijn indruk is dat Denk-stemmers vaak jongeren zijn met de stempassen van hun familieleden. Daarnaast stemt laagopgeleid Surinaams-Hindoestaans ook PVV vanwege anti-islam.

[ Voor 10% gewijzigd door handoff op 23-11-2023 00:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:48:
[...]

Klimaat zal het probleem van vluchtelingen juist verergeren. En een hek/dam om Nederland werkt dan niet. Dat en hoe langer we wachten met klimaat hoe duurder het leven gaat worden.

Verder vind ik het vreemd dat een hoogopgeleide op de PVV stemt omdat het nu juist NIET hun electoraal doelgroep is en ze hun programma daar ook niet op afstellen. Uiteraard mag je daar op stemmen en ontken ik je achtergrond niet, maar het is wel afwijkend.
Ik ben het heel veel van de PVV niet eens. Ze komen ook niet hoog in mijn stemwijzer. Maar ik zie migratie als de grote bedreiging van onze tijd nog voor klimaat, dus daar is mijn stem op gebasseerd. Zodat de VVD het nu eens serieus gaat nemen! Hopelijk…
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:47:
[...]

Kun je dat uitleggen?
Ik heb heel lang getwijfeld tussen NSC en PVV maar vond deze verkiezingen nu echt een signaal moet worden afgegeven dat migratie moet worden geremd. Een zo sterk mogelijk, dat is de PVV.

Ik snap en hoop ook niet dat Wilders premier wordt. Maar het signaal is hopelijk nu een keer afgegeven. Doe wat aan migratie en dan nu echt! Dat is wat mij betreft de grote bedreiging van onze welvaart en progressieve waarden nog voor klimaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Malarky op 23-11-2023 00:53 ]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
The Realone schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:49:
[...]

Dit is toch wel bizar wat ik hier lees. Migranten die migratie een probleem vinden, daar kun je eventueel nog wel een punt van maken, maar dat je dan PVV stemt kan er bij mij echt niet in. Jouw vriendin en al die "migranten vrienden" natuurlijk het land uit, niet? Die zijn ten slotte het probleem.
Dat is helemaal niet zo gek hoor, herinner me dit (hele oude) filmpje nog wel:
YouTube: Marokkanen stemmen massaal op de PVV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
gambieter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:50:
[...]

Ik vermoed dat zelfs wij het eens zullen zijn over DENK. Ook een van de meest lachwekkende partijnamen :+
Top. Ik denk dat we het sowieso over veel zaken eens zijn. Ik ben een heel gemoedelijk mens hoor, zoek van nature eerder verbinding dan onderscheid.

<>Break

Roderick Veelo ergert zich overigens ook aan de houding van sommige mensen die doen alsof de deportaties morgen weer op het punt van beginnen staan

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:45:
[...]

Over Timmermans..

Ik vraag me toch ernstig af over welke buutenlaander-vri-je plattelandschappen jij het hebt maar ik kom regelmatig in Aalten, Didam, Zevenaar, Groenlo, Borculo en Terborg en daar zijn (gelukkig) ook genoeg mensen met een migratie achtergrond te vinden hoor.

Zowel de problematisch oververtegenwoordigde soort, alsmede ook de alom geliefde variant.
Drenthe voornamelijk. Afgezien van de 'grote' steden (Assen / Emmen ruim onder de 100 K inwoners) is het in die dorpen nogal eeh... wit. ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

*mbr*, niet constructief.

[ Voor 53% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 14:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

handoff schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:50:
[...]

Niet zo verrassend. Groot deel van de allochtone bevolking stemt niet. Mijn indruk is dat Denk-stemmers vaak jongeren zijn met de stempassen van hun familieleden.
En vergeet niet dat er een deel van de inwoners met een immigratieachtergrond tegen meer immigratie is omdat ze zien dat het tegen hun eigen acceptatie en inburgering werkt. Om het egoïstisch te formuleren, wij zijn binnen dus het hek kan dicht ....

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• DutchManticore
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:50:
[...]

Ik ben het heel veel van de PVV niet eens. Ze komen ook niet hoog in mijn stemwijzer. Maar ik zie migratie als de bedreiging van onze tijd nog voor klimaat, dus daar is mijn stem op gebasseerd. Zodat de VVD het nu eens serieus gaat nemen! Hopelijk…

[...]

Ik heb heel lang getwijfeld tussen NSC en PVV maar vond deze verkiezingen nu echt een signaal moet worden afgegeven dat migratie moet worden geremd. Een zo sterk mogelijk, dat is de PVV.

Ik snap en hoop ook niet dat Wilders premier wordt. Maar het signaal is hopelijk nu een keer afgegeven. Doe wat aan migratie en dan nu echt! Dat is wat mij betreft de grote bedreiging van onze welvaart en progressieve waarden nog voor klimaat.
Bedankt voor je inhoudelijke antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
XWB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:46:
Timmermans is teleurgesteld, maar reageert strijdvaardig:

[...]
Ben wel oprecht benieuwd naar dit stukje;
Op de vraag of hij terug naar Nederland is gekomen voor een rol in de oppositie, zegt hij: "Ik denk vanavond vooral aan de mensen die ongerust naar bed gaan. Ik denk helemaal niet aan mezelf."
Klinkt wat uitwijkend als u het mij zou vragen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:52:
[...]

De achterban bestaat, tot grote schok van mensen aan de linker kant van het spectrum, voor een verrassend deel uit mensen met een migratie achtergrond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
danslo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:48:
[...]

Je weet dondersgoed dat je reactie anders was geweest als de aanslag uit andere hoek was gekomen.
Daar wil ik heel duidelijk op reageren dat dit zeker niet het geval is. Dit reageer je uit je eigen onderbuik en daarmee leg je mij woorden in mijn mond waar ik niet achter sta.
Dubbele fysieke aanval op Timmermans, had je het dan echt zo gebagatelliseerd?
Dat ligt er simpelweg aan wie het doet. Die Oekraïner met z'n paraplu zal ongetwijfeld überhaupt niet weten welke linkse partijen er bestaan. Die verbinding leggen is dus totale onzin.

En ja, als een alleenstaande minderjarige baldadig doet met een bierflesje in een café, hoe ernstig de gevolgen ook zijn, dan is dat HEEL wat anders dan een georganiseerde groep van honderden volwassen mensen die namen scandeerd op doodskisten uit een politiek belang.
En dat is slechts 1 voorbeeld.

Oprecht, ik zie niet hoe je dit recht kan lullen.

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

graceful schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:54:
[...]

Ben wel oprecht benieuwd naar dit stukje;

[...]

Klinkt wat uitwijkend als u het mij zou vragen. O-)
Het kwam bij hem toch sowieso neer op Prime-Minister or bust?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
[...]

Het signaal dat je echter afgeeft is dat moslims hier niet gewenst zijn. En het resultaat is dat je of Wilders als MP krijgt en dan krijg je een kabinet dat van alles wil maar niks gedaan krijgt en vervolgens klapt. Of je krijgt een kabinet zonder de PVV met veel ruzie en dat klapt dan dus ook.

Dus leuk zo'n signaal maar daarmee verkwansel je dus je stem en schaad je het land

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezborger
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:48:
[...]
En ik vind het weer bijzonder dat je er zo'n groot punt van maakt dat een hoogopgeleid persoon stemt op de PVV. Ik was even vergeten dat alleen domme laagopgeleiden mensen stemmen op de PVV, excuses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Toch stemde ik vandaag PVV. Ik, en gelukkig ook veel van mijn migranten vrienden en vriendinnen zien in dat niet klimaat maar migratie de grootste bedreiging van onze welvaart, toekomst en progressieve waarden is...
Waarom geven je migrantenvrienden dan niet zelf het goede voorbeeld en gaan terug naar waar ze vandaan komen...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:55:
[...]

Het signaal dat je echter afgeeft is dat moslims hier niet gewenst zijn. En het resultaat is dat je of Wilders als MP krijgt en dan krijg je een kabinet dat van alles wil maar niks gedaan krijgt en vervolgens klapt. Of je krijgt een kabinet zonder de PVV met veel ruzie en dat klapt dan dus ook.

Dus leuk zo'n signaal maar daarmee verkwansel je dus je stem en schaad je het land
Neen. Wilders is er duidelijk over volgens mij.
Moslims zijn wel welkom, maar islamisering van Nederland niet.

Die nuance kun je continu opzettelijk negeren, maar die maakt wel het verschil tussen enorm draagvlak of Godwiniaanse engnek.

Die twee kun je niet zomaar voor het gemak even op een hoop gooien. Ofja het kan wel, en het gebeurt duidelijk ook, maar je bereikt er zo verdomde weinig inhoudelijk mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:52:
[...]

Goed punt, maar kom dan niet hier posten over hoe je zo'n weloverwogen, goed doordachte beslissing hebt gemaakt.
Cheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:55:
[...]

En ik vind het weer bijzonder dat je er zo'n groot punt van maakt dat een hoogopgeleid persoon stemt op de PVV. Ik was even vergeten dat alleen domme laagopgeleiden mensen stemmen op PVV, excuses.
Malarky is toch zelf degene die het blijkbaar als een belangrijk punt aanhaalt hoe hoog opgeleid zij wel niet zijn.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

En ik vind het weer bijzonder dat je er zo'n groot punt van maakt dat een hoogopgeleid persoon stemt op de PVV. Ik was even vergeten dat alleen domme laagopgeleiden mensen stemmen op de PVV, excuses.
Zeggen de cijfers iets anders dan?

Afbeeldingslocatie: https://nidi.nl/wp-content/uploads/2021/01/demos-37-01-fig12.jpg
https://nidi.nl/demos/demografie-in-het-stemhokje/

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:55:
[...]

Ach een stem op D66 is een stem op een onbesuisde groei van de conservatieve Islam. Alsof het allemaal niets uitmaakt hoe Nederland er over 50-100 jaar electoraal uitziet voor ons nageslacht.

Ik ben streng gelovig opgevoed (bevindelijk gereformeerd), mijn vriendin eveneens (islam, buiten Nederland) wij kennen de gevaren van een sterk groeiende conservatieve religie.

Stemmen voor een progressieve toekomst is helaas in Nederland dus vooral niet “progressief” links stemmen.

• bulle bas
  • Niet online

Ik ben zo onbescheiden om naar mijn eerdere berichten te verwijzen, maar zowel van de PVV als de VVD hoef je niks te verwachten op dit gebied. Vergelijk ook dit onderwerp pre- en post-brexit bij onze Engelse vrienden.

• graceful
  • Niet online
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:54:
[...]

De achterban bestaat, tot grote schok van mensen aan de linker kant van het spectrum, voor een verrassend deel uit mensen met een migratie achtergrond.
Is ook het geluid dat wij horen in de achterstandwijken.

[ Voor 24% gewijzigd door graceful op 23-11-2023 10:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Realone
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:58:
[...]

Neen. Wilders is er duidelijk over volgens mij.
Moslims zijn wel welkom, maar islamisering van Nederland niet.

Die nuance kun je continu opzettelijk negeren, maar die maakt wel het verschil tussen enorm draagvlak of Godwiniaanse engnek.

Die twee kun je niet zomaar voor het gemak even op een hoop gooien. Ofja het kan wel, en het gebeurt duidelijk ook, maar je bereikt er zo verdomde weinig inhoudelijk mee
Maar is er wel een nuance? Als je niet tegen de immigratie van Moslims bent, dan kun je ook niet voorkomen dat de Islam een grotere rol speelt in Nederland, gezien vrijheid van Godsdienst nogal een belangrijk goed is. Dat hele "Islamisatie van Nederland" is een populistische term met weinig waarde.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Ik snap en hoop ook niet dat Wilders premier wordt. Maar het signaal is hopelijk nu een keer afgegeven. Doe wat aan migratie en dan nu echt!
Maar zo’n beetje alle partijen behalve links maakte van migratie een hot topic. Ik snap je motivatie, maar omdat je niet op alles jezelf vond ben ik toch benieuwd waarom je vond dat anderen partijen onvoldoende deden.
Dat is wat mij betreft de grote bedreiging van onze welvaart en progressieve waarden nog voor klimaat.
“progressieve waarden” worden niet beschermd door PVV. Die zijn eerder van de conservatieve waarden. Waarschijnlijk bedoelde je dat ook maar ervaar jij ze als progressief. Mag verder ook, maar ik wil je hier mee alvast op wijzen dat het mogelijk tot verwarring leidt.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

[...]

Ik ben het heel veel van de PVV niet eens. Ze komen ook niet hoog in mijn stemwijzer. Maar ik zie migratie als de grote bedreiging van onze tijd nog voor klimaat, dus daar is mijn stem op gebasseerd. Zodat de VVD het nu eens serieus gaat nemen! Hopelijk…

[...]

Het is niet alleen het klimaat wat een milieuprobleem is, maar ook microplastics, massa-uitsterving (afname biodiversiteit, bijv. bijen), uitputting van grondstoffen, uitputting van de bodem, etc. Daarnaast wordt de voedselopbrengst en drinkwatervoorziening getroffen door de klimaat- en uitstervingsproblemen. Verder is het klimaat een lange termijnkwestie, over bijv. 30 jaar als we aan de 2 graden opwarming zitten zal de impact vele malen erger zijn dan de komende 10 jaar. Het immigratieding is meer een korte termijnkwestie.

Verder is het probleem met het klimaat niet-lineair wat dus betekent dat er ineens veel grote problemen kunnen onstaan zoals dit jaar wel bewezen is met overstromingen, hittegolven en bosbranden:

https://www.theclimatebri...limate-impacts-escalating

Die niet-lineariteit zal ook wel een reden zijn waarom het klimaatprobleem wordt onderschat.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• dfbt
Pvv op 38 zetels nu na 95 gemeentes te tellen met een lichte voorkeur om nog tegen 39 aan te slaan. Te zien op livestream geenstijl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchManticore
'Grote zorgen' bij VluchtelingenWerk Nederland na winst PVV

VluchtelingenWerk Nederland maakt zich "grote zorgen" na de verkiezingsoverwinning van de PVV. De organisatie zegt evenmin te kunnen negeren dat ook VVD en NSC veel stemmen hebben gekregen, partijen die de instroom van asielzoekers ook aanzienlijk willen beperken.
Eigen belang en werkvoorziening.

In ander nieuws;
McDonalds is ook bezorgd over de toenemende aandacht voor gezond eten en de hogere belastingen op fastfood.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:54:
[...]

Dat wordt dan nog pijnlijk voor ze. Of is het een soort van "ik zit hier nu al, nu mag de deur achter me snel dicht" type reactie?

Benieuwd hoeveel water bij de wijn Wilders gaat doen om te mogen regeren. Zowel VVD als NSC hebben eigenlijk al te kennen gegeven dat ze alleen met Wilders 2.0 willen regeren, en niet met de Wilders van 4 jaar terug.

En benieuwd hoeveel mensen zich na een half jaar realiseren hoeveel migranten we nodig hebben om de "drek"banen op te pakken. Of gaan we dan migranten toch splitsen in arbeidsmigranten, expats, vluchtelingen en anderen? (Iets waar Wilders in de debatten absoluut niet aan wilde, het moest gewoon allemaal wegblijven).

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• DutchManticore
The Realone schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:01:
[...]

Maar is er wel een nuance? Als je niet tegen de immigratie van Moslims bent, dan kun je ook niet voorkomen dat de Islam een grotere rol speelt in Nederland, gezien vrijheid van Godsdienst nogal een belangrijk goed is. Dat hele "Islamisatie van Nederland" is een populistische term met weinig waarde.
Er zijn mensen die hopen dat nieuwkomers hier dat doen omdat ze Nederland zon fijn land vinden, met normen waarden en een cultuur die ze bevalt.

En dat ze dus komen met het plan om te integreren met ruimte voor behoud van eigen identiteit, maar wel vooral om te integreren.

Ik ben er daar een van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Fiber schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:56:
[...]

Waarom geven je migrantenvrienden dan niet zelf het goede voorbeeld en gaan terug naar waar ze vandaan komen...? O-)
Je kan als je rationeel bent en over het nodige denkvermogen beschikt gewoon realiseren en toegeven dat jij als vluchteling bijzonder veel geluk hebt gehad in Nederland maar dat er een grens zit aan wat Nederland aankan. En dat die grens ruim overschreden is.

En er zijn genoeg vluchtelingen die dat inzien. Ik ken persoonlijk een aantal jonge Marrokanen uit de gym die gisteren aangaven PVV te gaan stemmen. En ze weten heel goed wat Wilders over Marrokanen heeft gezet.

Maar dit migratiebeleid met deze aantallen slaat zo nergens op dat mensen bereid zijn veel opzij te zetten voor hun stem.

• Fiber

Fiber

dfbt schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:01:
Pvv op 38 zetels nu na 95 gemeentes te tellen met een lichte voorkeur om nog tegen 39 aan te slaan. Te zien op livestream geenstijl
Ik kom niet (meer) op GeenStijl, maar daar zullen ze wel in juichstemming zijn en op een roze wolk zitten omdat hun jarenlange haat campagne eindelijk geslaagd lijkt...? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik vraag me af of Wilders nog Fleur Agema kan voordragen als premier, om toch Wilders I mogelijk te maken en VVD aan boord te krijgen. En dan ook meteen de eerste vrouwelijke Nederlandse MP leveren.

Is dat een mogelijkheid of een ver van je bed show?

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

PVV ondertussen op 35 zetels https://wiekrijgtderestzetel.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
Fiber schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:04:
[...]

Ik kom niet (meer) op GeenStijl, maar daar zullen ze wel in juichstemming zijn en op een roze wolk zitten omdat hun jarenlange haat campagne eindelijk geslaagd lijkt...? O-)
Geen idee, ik heb ook niks met GS, zag toevallig een livestream link voorbij komen hier en opende hem net even. Ziet er allemaal vrij normaal uit, Maurice de hond zit er ook bij. En word gewoon netjes gepraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Cheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:05:
Ik vraag me af of Wilders nog Fleur Agema kan voordragen als premier, om toch Wilders I mogelijk te maken en VVD aan boord te krijgen. En dan ook meteen de eerste vrouwelijke Nederlandse MP leveren.

Is dat een mogelijkheid of een ver van je bed show?
Dan is het dus geen Wilders-1, maar Agema-1.

Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchManticore
Fiber schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:04:
[...]

Je hebt er duidelijk niet genoeg gezeten en bent de inhoud van je signature wel drastisch vergeten.
Er wordt momenteel erg rustig gediscussieerd.

Roderick Veelo en Maurice de Hond onder andere aan tafel.

En "haat" campagne. Werkelijk waar, als ik iets geleerd heb is hoeveel polarisatie er in dit land al is.

Ik heb dagelijks contact met mensen van verschillende achtergronden (politiek of anderszins) en ik heb nog nooit zoveel dooddoeners of onwil om de motivatie te begrijpen gezien als hier. Zal wel te maken hebben met het anonymous online fenomeen.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchManticore op 23-11-2023 01:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Salvatron schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:01:
[...]

Het is niet alleen het klimaat wat een milieuprobleem is, maar ook microplastics, massa-uitsterving (afname biodiversiteit, bijv. bijen), uitputting van grondstoffen, uitputting van de bodem, etc. Daarnaast wordt de voedselopbrengst en drinkwatervoorziening getroffen door de klimaat- en uitstervingsproblemen. Verder is het klimaat een lange termijnkwestie, over bijv. 30 jaar als we aan de 2 graden opwarming zitten zal de impact vele malen erger zijn dan de komende 10 jaar. Het immigratieding is meer een korte termijnkwestie.

Verder is het probleem met het klimaat niet-lineair wat dus betekent dat er ineens veel grote problemen kunnen onstaan zoals dit jaar wel bewezen is met overstromingen, hittegolven en bosbranden:

https://www.theclimatebri...limate-impacts-escalating

Die niet-lineariteit zal ook wel een reden zijn waarom het klimaatprobleem wordt onderschat.
Je gaat een beetje voorbij aan zijn punt denk ik. Zijn punt is niet dat er geen milieuproblematiek speelt, maar meer dat migratie zo prangend is dat als je het niet aanpakt je aanpak van milieuproblematiek irrelevant is.

• The Realone
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:04:
[...]

Er zijn mensen die hopen dat nieuwkomers hier dat doen omdat ze Nederland zon fijn land vinden, met normen waarden en een cultuur die ze bevalt.

En dat ze dus komen met het plan om te integreren met ruimte voor behoud van eigen identiteit, maar wel vooral om te integreren.

Ik ben er daar een van.
Ik denk dat er heel wat mensen zijn die Nederland een fijn land vinden omdat je niet gestraft wordt omdat je een ander geloof volgt, denk je niet?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-09 09:41
Iedereen die de winst van Wilders normaliseert/bagataliseren: met alle problemen is 4 jaar achteruitgang (bagataliseert stilstaand in het beste geval) dramatisch. Een racistische partij die anti-EU is en potentieel zelfs beïnvloed wordt door Rusland. Denk daar eens goed over na.

Het volk heeft gesproken. Bedank met name de VVD maar voor het uithollen van de maatschappij en de ‘gewone’ burger waardoor mensen het vertrouwen kwijt zijn. En rechts voor het normaliseren voor extreem gedachtengoed. 7(8)7

• Richh
dfbt schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:01:
De grote steden moeten nog komen, vandaar dat Ipsos op 35 komt. Kan best een zeteltje verschillen, misschien wel 2, maar 39 is hoogst onrealistisch.

Hoe graag GS het ook wil :)

• DutchManticore
Maurice de Hond callt zojuist 37 zetels voor PVV.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

#doeslief, ik zie alleen een afwijking van wat ik (!) als de norm beschouw en ik ken ook behoorlijk wat hoogopgeleide mensen. En daar verafschuwt een groot gedeelte (maar niet iedereen) de PVV.
Dus ik zoek een verklaring waarom zijn N=1 zo sterk afwijkt van mijn N=1.

[ Voor 0% gewijzigd door DevWouter op 23-11-2023 01:14 . Reden: Eerste versie zij dat ik een verklaring zag, maar ik was juist zoekende. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danslo
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:55:
[...]

Daar wil ik heel duidelijk op reageren dat dit zeker niet het geval is. Dit reageer je uit je eigen onderbuik en daarmee leg je mij woorden in mijn mond waar ik niet achter sta.

[...]

Dat ligt er simpelweg aan wie het doet. Die Oekraïner met z'n paraplu zal ongetwijfeld überhaupt niet weten welke linkse partijen er bestaan. Die verbinding leggen is dus totale onzin.

En ja, als een minderjarige baldadig doet met een bierflesje in een café, dan is dat HEEL wat anders dan een georganiseerde groep van honderden volwassen mensen die namen scandeerd op doodskisten uit een politiek belang.
En dat is slechts 1 voorbeeld.

Oprecht, ik zie niet hoe je dit recht kan lullen.
Feit blijft dat een politicus tot tweemaal toe fysiek is aangevallen tijdens zijn politieke campagne.

De ander (inmiddels de grootste) wordt al 20 jaar zwaar beveiligd om zijn gedachtengoed.

Moeten we het nog over Fortuyn hebben?

Dan is het gewoon kwalijk dat die aanslagen worden gebagatelliseerd, om wat voor redenen dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Laatst online: 11-09 14:16
Den Haag is ook win voor PVV. Dat is 1 van de G4. Edit, hij heeft ook Rotterdam, dus 2 van de G4.

[ Voor 32% gewijzigd door Rene44 op 23-11-2023 01:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
The Realone schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:08:
[...]

Ik denk dat er heel wat mensen zijn die Nederland een fijn land vinden omdat je niet gestraft wordt omdat je een ander geloof volgt, denk je niet?
Stel je nu niet zo aan. Hoe worden mensen gestraft voor hun geloof dan?

We hebben het over het tegengaan van (verdere) islamisering en een migratiestop. Poepoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voorspellingen.

1. Er komt een "soort van" herhaling van Rutte 1: de PVV verleent gedoogsteun, maar trekt deze al snel in als blijkt dat ze geen compromissen kunnen sluiten omdat de standpunten te veel uit elkaar liggen. Het kabinet valt, nieuwe verkiezingen. Wilders-experiment gaat (voorgoed?) in de ijskast en de "proteststem" landt bij verschillende partijen.

2. Er komt een kabinet met de PVV (Wilders MP?) omdat Omtzigt meedoet. De coalitie houdt stand voor een bepaalde tijd, maar het is door de inbreng van NSC geen "onvervalst" PVV beleid, waardoor er weinig verandert. Vraag is of Wilders dit laat gebeuren (en dus transformeert tot een soort VVD) of al snel weer het vertrouwde hazenpad kiest en wegloopt voor verantwoordelijkheid.

3. Er komt een kabinet zonder de PVV. Wilders zal heel hard roepen dat zijn kiezers genegeerd worden en niet in de spiegel kijken dat zijn politiek niet werkbaar is voor andere grote partijen.

Benieuwd hoe het gaat lopen. Ik denk dat de links-progressieve kiezer de komende tijd de spreekwoordelijke popcorn er bij kan gaan pakken, want Wilders is nu aan zet en de kans op een shitshow is nu zeker aanwezig. Jammer alleen dat we het over onze landelijke politiek in tijden van grote crisissen hebben, anders zou het nog ergens vermakelijk kunnen zijn...

• Fiber

Fiber

*knip* generaliserende oneliner

[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 23-11-2023 06:54 ]

• The Realone
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:04:
[...]

Je kan als je rationeel bent en over het nodige denkvermogen beschikt gewoon realiseren en toegeven dat jij als vluchteling bijzonder veel geluk hebt gehad in Nederland maar dat er een grens zit aan wat Nederland aankan. En dat die grens ruim overschreden is.

En er zijn genoeg vluchtelingen die dat inzien. Ik ken persoonlijk een aantal jonge Marrokanen uit de gym die gisteren aangaven PVV te gaan stemmen. En ze weten heel goed wat Wilders over Marrokanen heeft gezet.

Maar dit migratiebeleid met deze aantallen slaat zo nergens op dat mensen bereid zijn veel opzij te zetten voor hun stem.
Ah, dus "ikke lekker wel en de rest kan stikken"?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jeroenneman schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:04:
Dat wordt dan nog pijnlijk voor ze. Of is het een soort van "ik zit hier nu al, nu mag de deur achter me snel dicht" type reactie?
Kijk naar het VK. De laatste twee Home Secretaries (Binnenlandse Zaken) waren Priti Patel en Suella Braverman, beiden dochters van ouders die naar het VK emigreerden, en twee van de meest rabiate xenophoben die je maar kon vinden. In het VK is de uitspraak dat je de ladder weghaalt nadat je zelf omhoog bent geklommen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
*knip* maak een TR aan in plaats van te reageren als iets niet in orde is

[ Voor 79% gewijzigd door polthemol op 23-11-2023 06:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:02:
[...]

Eigen belang en werkvoorziening.
Misschien even hun website doornemen? Welke problemen zij ervaren? Hoe ze zorgen dat de rest van Nederland niet overlopen wordt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:10:
Mijn voorspellingen.

1. Er komt een "soort van" herhaling van Rutte 1: de PVV verleent gedoogsteun, maar trekt deze al snel in als blijkt dat ze geen compromissen kunnen sluiten omdat de standpunten te veel uit elkaar liggen. Het kabinet valt, nieuwe verkiezingen. Wilders-experiment gaat (voorgoed?) in de ijskast en de "proteststem" landt bij verschillende partijen.

2. Er komt een kabinet met de PVV (Wilders MP?) omdat Omtzigt meedoet. De coalitie houdt stand voor een bepaalde tijd, maar het is door de inbreng van NSC geen "onvervalst" PVV beleid, waardoor er weinig verandert. Vraag is of Wilders dit laat gebeuren (en dus transfortmeert tot een soort VVD) of al snel weer het vertrouwde hazenpad kiest en wegloopt voor verantwoordelijkheid.

3. Er komt een kabinet zonder de PVV. Wilders zal heel hard roepen dat zijn kiezers genegeerd worden en niet in de spiegel kijken dat zijn politiek niet werkbaar is voor andere grote partijen.

Benieuwd hoe het gaat lopen. Ik denk dat de links-progressieve kiezer de komende tijd de spreekwoordelijke popcorn er bij kan gaan pakken, want Wilders is nu aan zet en de kans op een shitshow is nu zeker aanwezig. Jammer alleen dat we het over onze landelijke politiek in tijden van grote crisissen hebben, anders zou het nog ergens vermakelijk kunnen zijn...
De voorzitter van mijn stembureau zei tijdens het tellen van de stemmen, toen de exit polls bekend werden, alvast tot over een half jaar :+

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 23-11-2023 01:31 . Reden: wat een spelfauden - het wordt laat ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulle bas
  • Niet online
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:07:
[...]

Je hebt er duidelijk niet genoeg gezeten en bent de inhoud van je signature wel drastisch vergeten.
Er wordt momenteel erg rustig gediscussieerd.

Roderick Veelo en Maurice de Hond onder andere aan tafel.

En "haat" campagne. Werkelijk waar, als ik iets geleerd heb is hoeveel polarisatie er in dit land al is.

Ik heb dagelijks contact met mensen van verschillende achtergronden (politiek of anderszins) en ik heb nog nooit zoveel dooddoeners of onwil om de motivatie te begrijpen gezien als hier. Zal wel te maken hebben met het anonymous online fenomeen.
offtopic:
De commentsectie is de afgelopen jaren een al rechtse huilie-huilie geworden. De reaguurders van nu zijn dagelijks gekwetst door woke en links. Nul humor en zelfspot meer.

• DutchManticore
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:12:
[...]

Misschien even hun website doornemen? Welke problemen zij ervaren? Hoe ze zorgen dat de rest van Nederland niet overlopen wordt?
Ik heb zelf bij vluchtelingen werk gelopen in mijn studententijd en een goede vriendin van mijn partner werkt er nu.

Ik heb geen illusies

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Patriot schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:08:
[...]

Je gaat een beetje voorbij aan zijn punt denk ik. Zijn punt is niet dat er geen milieuproblematiek speelt, maar meer dat migratie zo prangend is dat als je het niet aanpakt je aanpak van milieuproblematiek irrelevant is.
andersom zal het ook zo zijn: als die milieuproblemen niet flink worden aangepakt verdwijnt de basis van ons bestaan. Uiteindelijk zal er van nederland niet veel meer overblijven, maar dat is een lange termijnkwestie terwijl immigratie een kortere termijnkwestie is.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
danslo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:10:
[...]

Feit blijft dat een politicus tot tweemaal toe fysiek is aangevallen tijdens zijn politieke campagne.

De ander (inmiddels de grootste) wordt al 20 jaar zwaar beveiligd om zijn gedachtengoed.

Moeten we het nog over Fortuyn hebben?

Dan is het gewoon kwalijk dat die aanslagen worden gebagatelliseerd, om wat voor redenen dan ook.
Ik ben niks aan het bagatelliseren? De oorspronkelijke vraag ging om de verhouding links VS rechts. Dus ik noem voorbeelden van beiden. Dat jij in ieder citaat alles wat rechts heeft misdaan eruit filtert om vervolgens er een ander verhaal van te breien, is nogal jammer.

Feit blijft dat Baudet blijkbaar zijn beveiliging niet op orde heeft, ook wel heel toevallig zo vlak voor de verkiezingen.

Ja, Wilders is een van de zwaarst beveiligde politici. Maar hij is verre van de enige hè. Onder andere Kaag is gestopt vanwege de dreigingen. Gigantisch veel politici worden doorlopend bedreigd, daar is Wilders (helaas!) niet uniek in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Salvatron schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:14:
[...]

andersom zal het ook zo zijn: als die milieuproblemen niet flink worden aangepakt verdwijnt de basis van ons bestaan. Uiteindelijk zal er van nederland niet veel meer overblijven, maar dat is een lange termijnkwestie terwijl immigratie een kortere termijnkwestie is.
Nu is wel het geval dat Nederland op de milieu kwestie zoals jij het noemt niet veel invloed heeft, en op het tweede probleem wel degelijk invloed kan uitoefenen

• DutchManticore
Ik vind de opkomst vrij hoog hoor!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jip_86
[...]

Timmermans stond zo eens te oreren over zonnepanelen etc, maar ja de meeste mensen kunnen niet eens een huis vinden voor die maatregelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:09:
[...]

Maurice de Hond callt zojuist 37 zetels voor PVV.
Maurice extrapoleert nog wat met niet getelde stemmen en ik weet niet of hij realtime de restzetels doorrekent (vorige keren niet), dus heb zelf maar even website opgezet om realtime restzetels door te rekenen. Morgen wel leuk: https://wiekrijgtderestzetel.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
jip_86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:16:
[...]

Timmermans stond zo eens te oreren over zonnepanelen etc, maar ja de meeste mensen kunnen niet eens een huis vinden voor die maatregelen.
En tegelijk is het energie netwerk compleet over de zeik geholpen door die maatregelen....

Zonnepanelen zijn aan de straatstenen niet meer te slijten op het moment.

Over realiteit uit het oog verliezen gesproken

• DutchManticore
Malarky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:17:
[...]

Maurice extrapoleert nog wat met niet getelde stemmen en ik weet niet of hij realtime de restzetels doorrekent (vorige keren niet), dus heb zelf maar even website opgezet om realtime restzetels door te rekenen. Morgen wel leuk: https://wiekrijgtderestzetel.nl/
Leuk initiatief!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:14:
[...]

Ik heb zelf bij vluchtelingen werk gelopen in mijn studententijd en een goede vriendin van mijn partner werkt er nu.

Ik heb geen illusies
Dan weet je ook dat het overgrote deel onbetaald is en dat ze voorkomen dat de overlast stijgen. Dat het een maatschappelijke doel heeft en een systeemfunctie uitvoert waarmee ze problemen voor Henk en Ingrid minimaal blijven.

• franssie

franssie

Save the albatross

De kaart op https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/ begint nu best wel lichtblauw te kleuren in de meer landelijke gebieden, doet denken aan BBB bij de provinciale verkiezingen. Alleen in de echte Biblebelt gemeentes blijft SGP de grootste, met PVV als vaste tweede.

• Fiber

Fiber

dfbt schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:06:
[...]

Geen idee, ik heb ook niks met GS, zag toevallig een livestream link voorbij komen hier en opende hem net even. Ziet er allemaal vrij normaal uit, Maurice de hond zit er ook bij. En word gewoon netjes gepraat
Ik bedoelde meer hun blog en hun reaguurders, maar ik ben er al jaren niet meer geweest, dus kan best dat ze hun leven daar gebeterd hebben hoor. Ik vond de 'Gedigten' van Kouwes altijd wel leuk, en hun verering van Lee (Leen) Towers... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
https://www.bnnvara.nl/jo...ne-weldenkende-minderheid

Dit artikel is zo veelzeggend.
In deze bubbel zitten zoveel mensen haha

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Ja, het is beiden existentieel maar de perceptie is dat de migratieproblematiek dringender is. Daarom heeft een reactie als jouw vorige geen zin: Je probeert iemand te overtuigen van iets wat ze in feite al denken.

Er zijn gewoon mensen die qua klimaatproblematiek op een groene partij willen stemmen, maar alle groene partijen zijn van oudsher ook voor een open migratiebeleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Fiber Dijkshoorn was in die persoonlijkheid inderdaad hilarisch. En ook andere dingen pakten ze vroeger goed op. Soms kijk ik er nog wel eens uit nostalgie maar het is een zure bende geworden helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• danslo
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:15:
[...]
Feit blijft dat Baudet blijkbaar zijn beveiliging niet op orde heeft, ook wel heel toevallig zo vlak voor de verkiezingen.
Niet per se zin om te reageren op de rest van jouw post. Maar deze gaat wel heel ver.

Een politicus wordt tweemaal toe fysiek aangevallen in verkiezingstijd en jouw antwoord is:
- "kwam hem goed uit" -> alu hoedje
- "beveiliging niet goed op orde" -> victim blaming

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchManticore
danslo schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:24:
[...]

Niet per se zin om te reageren op de rest van jouw post. Maar deze gaat wel heel ver.

Een politicus wordt tweemaal toe fysiek aangevallen in verkiezingstijd en jouw antwoord is:
Ik wilde er niet over beginnen maar inderdaad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richh
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:18:
[...]

En tegelijk is het energie netwerk compleet over de zeik geholpen door die maatregelen....

Zonnepanelen zijn aan de straatstenen niet meer te slijten op het moment.

Over realiteit uit het oog verliezen gesproken
Over de zeik? Heb je last van blackouts dan?

Het netwerk zit vol als je heel Nederland 3x25A geeft met de garantie dat iedereen dat ten alle tijden kan aan- en uitzetten op vol vermogen, evenals bedrijven. Dat is onrealistisch natuurlijk, maar goed, alles voor de leveringszekerheid natuurlijk.
In de realiteit gaat er in ieder geval niks stuk als iedereen met een 3fase aansluiting aan de warmtepomp en de EV gaat.

Zonnepanelen kosten nog steeds gewoon geld. Realiteit is natuurlijk wel dat iedereen die daar over twijfelde, ze inmiddels wel heeft geplaatst. Tegen woekerprijzen. Dus ja, het is relatief ten opzichte van een jaar terug een stuk minder, maar das natuurlijk wat anders dan dat je ze aan de straatstenen niet kwijt zou kunnen. Overigens helpt onduidelijkheid rondom energiebelasting en saldering daar ook niet aan mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Die is vrij objectief. Het lijken vrijwilligers te zijn en geen professioneel dienst. FvD heeft ook aangekondigd om de beveiliging te professionaliseren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]

Mensen fysiek aanvallen en mishandelen is gewoon totaal fout en moet zwaar bestraft worden. Ook het feit dat Wilders, Baudet, Rutte en anderen beveiliging nodig hebben is gewoon diep triest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:26:
[...]

Die is vrij objectief. Het lijken vrijwilligers te zijn en geen professioneel dienst. FvD heeft ook aangekondigd om de beveiliging te professionaliseren.
Dat maakt niet dat je zo'n aanval kunt wegcijferen als "doet er niet toe." Ik vind Baudet de grootste koekwaus die ik ooit in de kamer heb meegemaakt, maar als iemand hem een knal voor z'n harses geeft is dat nog steeds een aanval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:26:
[...]

Het netwerk zit vol als je heel Nederland 3x25A geeft met de garantie dat iedereen dat ten alle tijden kan aan- en uitzetten op vol vermogen, evenals bedrijven. Dat is onrealistisch natuurlijk, maar goed, alles voor de leveringszekerheid natuurlijk.
In de realiteit gaat er in ieder geval niks stuk als iedereen met een 3fase aansluiting aan de warmtepomp en de EV gaat.

Zonnepanelen kosten nog steeds gewoon geld. Realiteit is natuurlijk wel dat iedereen die daar over twijfelde, ze inmiddels wel heeft geplaatst. Tegen woekerprijzen. Dus ja, het is relatief ten opzichte van een jaar terug een stuk minder, maar das natuurlijk wat anders dan dat je ze aan de straatstenen niet kwijt zou kunnen. Overigens helpt onduidelijkheid rondom energiebelasting en saldering daar ook niet aan mee.
Over de zeik ja.

https://nos.nl/artikel/24...schuwt-voor-vol-stroomnet
Knipperende lampen of zelfs uitval: Alliander waarschuwt voor vol stroomnet
We kunnen geen nieuwe woningen of bedrijven aansluiten. In een eerste wereld land dreigt stroom / energie een schaars goed te worden en zelfs niet betrouwbaar te leveren te zijn.

Mijn zus woont in een woonwijk waar een groot dieselaggregaat draait om de boel van energie te voorzien.

Jij wilt beweren dat alles prima in orde is? Dit noem ik volmondig over de zeik

• jip_86
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 01:26:
[...]

...
Het gaat wel stuk, zelfs huizenbouw staat nu stil qua stroomaansluiting. Die bleven tot nog toe buiten schot.
https://www.rtlnieuws.nl/...e-woningen-blijven-bouwen
Pagina: 1 ... 16 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.