• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:10:
  • De eerste crimineel veroordeelde premier van Nederland die niet hoeft te zitten.
  • De eerste partij met een enkel lid die de grootste van Nederland is.
  • De partij die bierviltjes goed genoeg vindt als verkiezingsprogramma.
Het enige mooie is dat Wilders binnenkort overal bekend staat als de slechtste winnaar ooit. Hoe wij Trump en Boris Johnson zullen herinneren zo zullen we Wilders gaan herinneren. Hopelijk blijft die les geschiedenis wat langer hangen dan wat er in 1933 is gebeurd.

Hopelijk zal het volgende kabinet wel geld in het onderwijs stoppen.
Ho ho, we hadden ook bijna een veroordeelde VVDer met een strafblad in verband met overtreden eigen corona regels.

Maar dat is gelukkig op tijd terug gedraaid ;)

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:13

ViezeVis

Sample Text

Quad schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:11:
[...]

Je kan de NOS app/site in de gaten houden? Heb je geen TV voor nodig.

En lekker veel details erbij ook.
Potverdorie, inderdaad. Ik kan geen afstand nemen van NOS Live, maar dit gaat stukken sneller _/-\o_

(https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
sjaool schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:09:
[...]

Dat heb ik PVV stemmers eigenlijk nog nooit zien doen als ik eerlijk ben. *knip*
https://nos.nl/l/2441346
https://www.ad.nl/binnenl...-brand-gestoken~afd2f859/
https://www.gelderlander....moskee-maaslaan~af516750/

Het internet staat vol met dit soort dingen hoor. Polarisatie is er toch echt zowel vanuit links als vanuit rechts.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 14:41 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:04:
[...]
maar het zou fair noch relevant zijn om dan de hele achterban met dat perceel te beschrijven
Dat zeg ik toch ook niet?

Net zoals vele in dit (inmiddels) trieste topic leg je zelf woorden in andermands mond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:09:
[...]

Ik heb het idee dat vele mensen van linkse overtuiging dat beeld graag in stand houden, dat maakt het wat makkelijker om de uitslag te dulden volgens mij.

Woede voelt beter dan weten dat veel mensen het fundamenteel met je oneens zijn
Omdat iemand voor PVV;er wordt uitgemaakt (en daarmee pvv'ers over een kam worden geschoren) om vervolgens in een reactie daarna meteen linkse mensen over één kam scheren.... |:(

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:11:
[...]

Dat klopt natuurlijk maar ik denk dat de mensen in zijn partij dit ook wel weten want anders had er al veel eerder gedonder in de tent geweest. Wordt Wilders premier dan zal hij sowieso dingen uit handen moeten geven en vooral delegeren en waar nodig brandjes blussen zoals Rutte in de afgelopen jaren al heel veel heeft moeten doen.
Het weten is wat anders dan het ervaren. Maar we gaan 't wellicht zien en meemaken.

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
WhatsappHack schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:07:
[...]

Pas nou op met dat soort dooddoeners, de mannelijke Denk-stemmer die geïnterviewd werd bijvoorbeeld zit nog vers op m’n netvlies en die stemmers scheer je hopelijk ook niet over één kam op basis van een interview met één persoon. ;)
Inderdaad ik heb ik wel meer schrikbeelden gezien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchManticore
  • De eerste crimineel veroordeelde premier van Nederland die niet hoeft te zitten.
Het enige mooie is dat Wilders binnenkort overal bekend staat als de slechtste winnaar ooit. Hoe wij Trump en Boris Johnson zullen herinneren zo zullen we Wilders gaan herinneren. Hopelijk blijft die les geschiedenis wat langer hangen dan wat er in 1933 is gebeurd.

Oh de Godwin, die had ik nog niet op mijn bingokaart.

Ik vond overigens als niet-PVV stemmer, Wilders best gematigd, redelijk en rustig als winnaar. Waarin vond je hem een slechte winnaar dan?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
Bij 50Plus kijken we echt rechtstreeks de bejaardensoos in _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:14:
Ze zijn wel heel blij met hun zeteltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:09:
[...]

Dat heb ik PVV stemmers eigenlijk nog nooit zien doen als ik eerlijk ben. Hebben we het over links dan heb ik die wel behoorlijk extreme dingen zien doen in de afgelopen 20 jaar.
Het is *knip* volk wat nu even met de neus op de feiten wordt gedrukt. Doet even zeer, maar komen ze weer wel bovenop.
*knip* s.v.p. niet generaliseren.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
klaw schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:13:
[...]

Omdat iemand voor PVV;er wordt uitgemaakt (en daarmee pvv'ers over een kam worden geschoren) om vervolgens in een reactie daarna meteen linkse mensen over één kam scheren.... |:(
Nou ik zeg voorzichtig dat ik dat idee heb, gezien de reacties maar ik snap je punt. Dat had ik veel beter kunnen verwoorden zonder hypocriet te lijken of zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Laatst online: 17:13

ViezeVis

Sample Text

Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:14:
Enorme polarisatie dit _O-
And I like it.

[ Voor 3% gewijzigd door ViezeVis op 23-11-2023 00:16 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• Richh
Kalentum schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:15:
[...]

Ze zijn wel heel blij met hun zeteltje.
En wij zijn blij dat 'ie niet van Krol is, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:42

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:12:
[...]

Ho ho, we hadden ook bijna een veroordeelde VVDer met een strafblad in verband met overtreden eigen corona regels.
Allereerst dat was een overtreding, geen misdrijf.
En als we overtredingen niet toe laten waarom misdrijven wel?

Leuke poging tot whataboutisme.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Ik ben toch altijd wel benieuwd.

Mensen die links stemmen puur omdat ze vinden dat er meer immigratie moet komen of de huidige instroom voortgezet kan worden.

Zouden deze mensen nog steeds op deze partijen stemmen als dit zou betekenen dat ze zelf een immigrant in huis moeten nemen? (als daar plaats voor is, uiteraard.)

Ik heb zo'n gevoel dat de meeste zoiets hebben van
"Ik vind dat iedereen welkom is!!!! Maar niet bij mij thuis...."
Lieverd, waarom zou je aan linkse mensen wat vragen? Links doet al jaren niet meer mee, ze hebben niks te zeggen. Als ze al mee doen dan moeten ze zichzelf in de uitverkoop zetten en worden ze heel begrijpelijk ook afgestraft.

Mocht je hopen dat vriend Geert of VVD immigratieproblemen gaat oplossen dan wil ik je wel helpen: dat zijn ze nu juist niet van plan. Los de immigratieproblemen op en deze 2 partijen zitten zonder aansprekelijk program.

Enig idee waarom juist de VVD al die jaren actief zorgt dat AZC's volledig ontsporen? Het was de bedoeling dat er handig gebruik van zou worden gemaakt in deze campagne en het zag er tot een paar dagen terug nog goed uit. De techniek is de afgelopen 20 jaar verfijnd. De VVD is een marketing machine, ongeëvenaard maar zelfs die maakte toch een fout in de laatste minuut. Dilan moet nog iets strakker afgesteld worden, maar dat gaat vast helemaal goed komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
n0pe schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:57:
[...]

De grootste grap is dat de problematiek in ter Apel en Budel voor een deel opgelost kan worden door de spreidingswet waar rechts fel tegen is.
Gedeeltelijk oplossen in Ter Apel door het probleem ergens anders heen te verplaatsen. Dat is uiteindelijk ook geen oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Ik ben toch altijd wel benieuwd.

Mensen die links stemmen puur omdat ze vinden dat er meer immigratie moet komen of de huidige instroom voortgezet kan worden.

Zouden deze mensen nog steeds op deze partijen stemmen als dit zou betekenen dat ze zelf een immigrant in huis moeten nemen? (als daar plaats voor is, uiteraard.)

Ik heb zo'n gevoel dat de meeste zoiets hebben van
"Ik vind dat iedereen welkom is!!!! Maar niet bij mij thuis...."
Wat zijn dit voor valse insinuaties? De meeste mensen stemmen op linkse partijen vanwege het klimaat of zaken als armoedebestrijding. De meeste van die mensen vinden het niet oké dat asielzoekers als zondebok worden aangewezen maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er voor zijn dat iedereen maar moet worden toegelaten.

Dit giftige frame is er mede de oorzaak van dat het debat na Fortuyn maar blijft ontsporen. Terwijl er wel degelijk iets is veranderd in de politieke positionering in dat debat.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, ik had liever een links kabinet gehad om écht stappen te zetten, maar het zal dan wel Timmermans 1 worden met de VVD, NSC en D66 erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:16:
[...]

En wij zijn blij dat 'ie niet van Krol is, toch?
Zeker en ik waardeer het enorm dat we geen kiesdrempel hebben, iedereen vertegenwoordigd!

• DutchManticore
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:16:
[...]

Een strafblad is wel even wat anders dan door rood fietsen. Niet teveel bagatelliseren als "het was maar een overtreding".

En een vergelijking is geen whataboutisme.
Met een whataboutisme probeert het subject het ene te verantwoorden, door naar wat anders te wijzen. Dat doe ik niet?

[ Voor 5% gewijzigd door DutchManticore op 23-11-2023 00:18 ]

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
Tactisch stemmen moet je vaak niet doen word er gezegd. Maar het tactische stemmen op GroenLinks/PVDA lijkt me nu in eerste instantie wel effectief. Er zijn behoorlijk wat zetels van SP, PVDD, Volt afgesnoept die denk ik naar GroenLinks/PVDA zijn gegaan waardoor dat een groter blok is geworden. Wat denken jullie hierover?

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53
Brazos schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:16:
[...]

Gedeeltelijk oplossen in Ter Apel door het probleem ergens anders heen te verplaatsen. Dat is uiteindelijk ook geen oplossing.
Het probleem is de concentratie en de verhouding asielzoekers/inwoners in een kleine gemeenschap. Dus verplaatsen en spreiden is de oplossing in combinatie met een snellere asielprocedure.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

franssie

Save the albatross

DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:16:
[...]

Dat was eerst wel een misdrijf dacht ik, maar later hebben ze het boete bedrag aangepast zodat het een overtreding werd ivm strafblad?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zit de reacties in dit topic even terug te lezen en ik moet zeggen dat ik toch aardig schrik van de reacties, zeker die van rond de exit poll. We leven in een vrij land, dus iedereen mag vinden wat hij/zij wil, maar de reacties die hier geplaatst worden is dus de grote reden dat we zoveel stil zwijgende rechtsstemmers hebben in Nederland. Zodra je ergens aangeeft op Wilders te stemmen wordt je weggezet als racist en vallen mensen over je heen met een belerende toon, want je bent toch niet zó dom dat je op Wilders stemt?

Zie hier het resultaat van een samenleving die niet meer normaal een dialoog met elkaar kan aan gaan. En daarmee wil ik niet zeggen dat dit enkel de schuld van belerende linkse mensen, of belerende rechtse mensen is, maar dit is wel wat er gebeurt.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:43

Fiber

Beaches are for storming.

gambieter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:11:
[...]

Zodra PVVers ministers worden raakt Wilders die controle kwijt. Dan krijg je LPF scenarios met Bomhoff en die Free Record Shop gast, waar de partijleider geen controle op had.
Herman Heinsbroek? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DutchManticore
walletje-w schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:18:
Tactisch stemmen moet je vaak niet doen word er gezegd. Maar het tactische stemmen op GroenLinks/PVDA lijkt me nu in eerste instantie wel effectief. Er zijn behoorlijk wat zetels van SP, PVDD, Volt afgesnoept die denk ik naar GroenLinks/PVDA zijn gegaan waardoor dat een groter blok is geworden. Wat denken jullie hierover?
Dat dat tot effect heeft gehad dat dat op rechts op gebeurd is en dat velen die normaal nooit zouden overwegen om op PVV te stemmen dat nu toch gedaan hebben om een groot links blok te voorkomen.

Het hout snijdt aan twee kanten. Had zelf liever gezien dat iedereen gewoon op de partij zou stemmen die het meest dichtbij hun ideeën en idealen zou liggen.

Volgens mij zouden we daar een veel gezonder polder model van krijgen zoals het bedoeld is

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het valt te bezien, als je op Timmermans 1 met VVD, NSC en D66 uitkomen zullen de strategisch-PvsA/GL-stemmers tevreden zijn. Als het alsnog PVV/VVD/NSC wordt dan komen ze van een koude kermis thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

g1n0 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:15:
[...]

Het is *knip* volk wat nu even met de neus op de feiten wordt gedrukt. Doet even zeer, maar komen ze weer wel bovenop.
*knip*
Ik gok dat de neus op de feiten voor iedereen snel genoeg volgt. Wilders zal hoe dan ook heel snel aanlopen tegen de grenzen van wat mogelijk is, en als hij z'n ideeën niet kan verwezenlijken, dan zal de achterban ook ontevreden zijn.

Janken en blokkeren zal links niet zozeer een rol in spelen. De BBB moet Wilders meekrijgen in de Eerste kamer. En in de EU zal ie tegen wat meer weerstand oplopen.

We shall see. Doet ie het goed, dan iedereen blij (behalve natuurlijk de 1 miljoen medeburgers die structureel worden weggezet als criminelen), doet ie het slecht, dan is ie waarschijnlijk binnen een half jaar weer weg.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 14:45 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Richh
Er is al een decennia een groep die een beetje zit te schipperen tussen D66 en PVDA en GL, toch?
Is dat tactisch? Of vind deze groep eigenlijk gewoon geen goeie progressieve partij die mee kan regeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:14:
Ik vond overigens als niet-PVV stemmer, Wilders best gematigd, redelijk en rustig als winnaar.
Jij “vindt” hem gematigd. Maar hij “is” het niet.
Waarin vond je hem een slechte winnaar dan?
Ik heb het over de toekomst. Niet nu of morgen. En als je bedoelt waarom dan is het een extrapolatie op basis van andere extremistische figuren.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
Ach als de SP +1 had en GL/pvda (better name wanted) -1 heb je per saldo hetzelfde blok toch?

• D-e-n
  • Nu online
Mwah, met welk gevolg? De PVV heeft nog steeds 35 zetels en ook een middenkabinet gaat geen succes zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:14:
[...]

Oh de Godwin, die had ik nog niet op mijn bingokaart.

Ik vond overigens als niet-PVV stemmer, Wilders best gematigd, redelijk en rustig als winnaar. Waarin vond je hem een slechte winnaar dan?
De godwin is wel terecht. Geert Wilders schoffeert al jaren de moslims en niet-westerse allochtonen. Dat is spelen met vuur. Het is alles behalve genuanceerd en tolerant om een deel van onze samenleving tot zondebok te maken. Dat is heel gevaarlijk en die les moeten we hopelijk niet opnieuw leren.

We moeten hier niet lichtzinnig over doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2023 00:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:13
*knip* s.v.p. geen commentaar op andermans postgedrag.

[ Voor 78% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 14:46 ]

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:12:
[...]

https://nos.nl/l/2441346
https://www.ad.nl/binnenl...-brand-gestoken~afd2f859/
https://www.gelderlander....moskee-maaslaan~af516750/

Het internet staat vol met dit soort dingen hoor. Polarisatie is er toch echt zowel vanuit links als vanuit rechts.
Ik doel meer op geweld richting politici. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:21:
[...]

Jij “vindt” hem gematigd. Maar hij “is” het niet.
*knip*, op de man.

[ Voor 30% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat viel me allezins mee. Ze hebben met name D66 leeggezogen, en dat was geen linkse partij meer. Zie https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/ onder kiezersbewegingen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khgkC7ZrSScfsQaAJQmFcWPyrz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ajnSjqcU2BvZql2wHJP90pd4.png?f=fotoalbum_large

• D-e-n
  • Nu online
eamelink schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:20:
[...]

Het valt te bezien, als je op Timmermans 1 met VVD, NSC en D66 uitkomen zullen de strategisch-PvsA/GL-stemmers tevreden zijn.
Niet als er dan toch weer teveel wordt ingeleverd

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
miicker schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:19:
Ik zit de reacties in dit topic even terug te lezen en ik moet zeggen dat ik toch aardig schrik van de reacties, zeker die van rond de exit poll. We leven in een vrij land, dus iedereen mag vinden wat hij/zij wil, maar de reacties die hier geplaatst worden is dus de grote reden dat we zoveel stil zwijgende rechtsstemmers hebben in Nederland. Zodra je ergens aangeeft op Wilders te stemmen wordt je weggezet als racist en vallen mensen over je heen met een belerende toon, want je bent toch niet zó dom dat je op Wilders stemt?

Zie hier het resultaat van een samenleving die niet meer normaal een dialoog met elkaar kan aan gaan. En daarmee wil ik niet zeggen dat dit enkel de schuld van belerende linkse mensen, of belerende rechtse mensen is, maar dit is wel wat er gebeurt.
Welkom op het internet, waar anoniem gepost kan worden. Ik ken geen enkele online community die een doorsnee van de samenleving is. Dit topic (en vele anderen) zijn echt niet representatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Die ja. Ik herinner me zijn kapsel, en Bomhoff met zijn belletje. Heel amusant maar ietwat moeizaam als regering...

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 23-11-2023 00:25 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
n0pe schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:19:
[...]

Het probleem is de concentratie en de verhouding asielzoekers/inwoners in een kleine gemeenschap. Dus verplaatsen en spreiden is de oplossing in combinatie met een snellere asielprocedure.
Dat is een probleem maar niet het probleem. Er is geen (woon)ruimte voor ze, dat is een landelijk probleem en verdwijnt niet met spreiding. Daarnaast zit er een groep raddraaiers tussen, daar verandert spreiding ook weinig aan.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:57
Van alle fora waar ik zit leek Tweakers me toch de meest rechtse dus geen idee. Vindt op wat emotie reacties na nog wel meevallen allemaal

[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:21:
[...]

De godwin is wel terecht. Geert Wilders schoffeert al jaren de moslims en niet-westerse allochtonen. Dat is spelen met vuur. Het is alles behalve genuanceerd en tolerant om een deel van onze samenleving tot zondebok te maken. Dat is heel gevaarlijk en die les moeten we hopelijk niet opnieuw leren.

We moeten hier niet lichtzinnig over doen.
Ook de naamgever van de Godwin vindt overigens dat zo'n vergelijking niet altijd verkeerd is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:15
g1n0 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:15:
[...]

*knip*
De rechts-links verhouding is volgens mij niet zoveel veranderd in Nederland, voornamelijk de verhouding van zetels aan de rechterkant die nu gecentraliseerd zijn binnen de PVV.

En het is niet zo netjes om het hypocriet volk te noemen. Dat draagt niet bij aan een goede democratie en een goede discussie.

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

franssie schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:19:
[...]

Dat was eerst wel een misdrijf dacht ik, maar later hebben ze het boete bedrag aangepast zodat het een overtreding werd ivm strafblad?
Misdrijven staan in het wetboek van strafrecht. Verder staat deze overtreding wel in zijn dossier.

• DutchManticore
Norjee schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:22:
[...]

Dat viel me allezins mee. Ze hebben met name D66 leeggezogen, en dat was green linkse partij meer. Zie https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/ onder kiezersbewegingen [Afbeelding]
Interessant. Ondanks het gebrek aan actieve poging heeft het gevaar van een links blok organisch veel rechts neigende stemmers in de PVV weten te consolideren.

En toch weer een hoop mensen die zich niet gehoord voelden, en nu toch gaan stemmen waar ze dat eerst niet deden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZHRc0tXAMjsF-b2KuWovfkMfis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pNewqnLsy0dZlvjmMhWaoxw.jpg?f=fotoalbum_large

En toch wat SP stemmers die blijkbaar zeggen "en nu is het mooi"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
sjaool schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:22:
[...]

Ik doel meer op geweld richting politici. ;)
Los van Fortuyn, al enige tijd geleden, zou ik niet weten waar je het dan over hebt?

Een Oekraïner en een minderjarige vind ik niet echt tellen (Baudet).

Als het over politici gaat, misschien geen geweld, maar nog niet zo lang geleden stonden namen van verschillende 'linkse' politici nog op doodskisten achterop trekkers en stond men met hooivork en fakkel voor de gezinswoning van Kamerleden... En das dan geen einzelganger, maar georganiseerde honderden Rechtse mensen bij elkaar.

Dat vind ik toch wel extreem hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:25:
[...]

Interessant. Ondanks het gebrek aan actieve poging heeft het gevaar van een links blok organisch veel rechts neigende stemmers in de PVV weten te consolideren.

En toch weer een hoop mensen die zich niet gehoord voelden, en nu toch gaan stemmen waar ze dat eerst niet deden.

[Afbeelding]
Zelfs van D66, PVDA en GL :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
roffeltjes schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:48:
[...]

En die twee miljoen PvdA/GL stemmers wat wil je daar mee doen? Links heeft al aanzienlijk langer niet geregeerd dan rechts, dus je verhaal over uitsluiten is met oogkleppen van heb ik jou daar
Misschien kunnen GroenLinks-PvdA, VVD, NSC en D66 samen een coalitie smeden. Dan worden in elk geval de linkse kiezers niet uitgesloten.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50

Nee, het idee dat beide zijden wel okay zijn is niet okay. Dat is nu juist het grote probleem van de huidige tijd. We komen om in de informatie, toetsen van programma’s, fact checks en wat gebeurd er: we geloven graag in sprookjes en nietszeggende sound bytes.

Als je daadwerkelijk de uitdagingen van de huidige tijd en de toekomstige generaties tegen het licht houdt en afzet tegen de partijprogramma’s dan blijft er relatief weinig over. Met name de rechterkant van het spectrum belazerd de kluit door de uitdagingen te ontkennen en te bagatelliseren. De PVV, BBB en NSC hebben hun programma’s niet laten doorrekenen, hoe zou dat toch komen denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Laatst online: 11-09 14:16
er zijn meer SPers naar PVV gegaan dan GL/PvdA...wat een krankzinnige verkiezingen

https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

wildhagen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:36:
[...]

Goed om te horen dat Omtzigt al binnen een uur na sluiten van de stembussen 180 graden omdraait.

Weet je meteen dat hij dus gewoon volkomen onbetrouwbaar is.
Ex-CDA-er die pluche ruikt gedraagt zich hetzelfde als een CDA-er die pluche ruikt…
In het verleden te vaak gezien dat het CDA draaide als er maar mee gerereergd kon worden.

en nee, het CDA is niet de enige. Maar in mijn beleving/herinnering wel de partij die dat het vaakst flikte

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:07
XWB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:28:
[...]

Misschien kunnen GroenLinks-PvdA, VVD, NSC en D66 samen een coalitie smeden. Dan worden in elk geval de linkse kiezers niet uitgesloten.
VVD gaat na dit verlies echt geen links kabinet mogelijk maken. Geloof je dat echt?

• Richh
Rene44 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:29:
er zijn meer SPers naar PVV gegaan dan GL/PvdA...wat een krankzinnige verkiezingen

Wat is daar raar aan? PVV staat behoorlijk dicht bij de SP qua standpunten, als je het migratiehoofdstuk overslaat. Al jaren.

Dit zijn proteststemmers die ook al jaren tussen die partijen wisselen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online

Sorry, maar ik vind die verontwaardiging een ietwat hypocriet. Het is Wilders die al meer dan tien jaar polariseert, beledigt, schoffeert en tweedeling zaait.

En als je een beetje op X rondkijkt zie je ook dat het vaak de aanhangers van Wilders en Baudet zijn die de dialoog om zeep helpen met hun gescheld. Linkse mensen zijn deugkneuzen, allochtonenknuffelaars, klimaatdrammers enzovoort, om over de benaming van linkse politici of opiniemakers nog maar te zwijgen.

Dus gek he dat mensen zo denken over PVV-kiezers?

• DutchManticore
Cheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:30:
[...]

VVD gaat na dit verlies echt geen links kabinet mogelijk maken. Geloof je dat echt?
Dan kunnen ze zichzelf wel opdoeken
En direct de PVV 50 zetels geven.

VVD heeft het gros van de stemmers aangeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:25:

[Afbeelding]

En toch wat SP stemmers die blijkbaar zeggen "en nu is het mooi"
Je kunt dat soort conclusies helemaal niet trekken. Je weet namelijk niet wat mensen gestemd hebben, wie er gestemd heeft etc.

Dat grafiekje is echt de grootste onzin.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:22:
[...]

Oh excuus ik wist niet dat jij verheven arbiter der waarheid was. Misschien had ik het eerst even aan jou moeten vragen voordat ik iets begon te vinden
#doeslief, ik maak je alleen bewust maken dat jij uitgaat van een persoonlijk oordeel. Dat we iets vinden betekent nog niet dat het zo is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:31:
[...]

Wat is daar raar aan? PVV staat behoorlijk dicht bij de SP qua standpunten, als je het migratiehoofdstuk overslaat. Al jaren.

Dit zijn proteststemmers die ook al jaren tussen die partijen wisselen.
Ik vind het niet raar - PVV heeft zeker op zorg vrij linkse plannen, maar van zulk linkse stemmers verwacht je niet dat ze naar een vrij rechtse PVV gaan. Althans, ik had dat niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

D-e-n schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:22:
Niet als er dan toch weer teveel wordt ingeleverd
Ik vind dat moeilijk in te schatten. We zien allemaal dat Nederland verrechtst en verkild en de ambitie om de wereld wat beter te maken heeft verloren. Fortuyn en Wilders zijn de poster boys van de verschuiving van optimisme naar angst. Van kansen naar gevaar. Van bereiken naar behoud.

Het was al lang duidelijk dat er een flinke rechtse meerderheid aan zat te komen; waardoor een echt progressief kabinet dus kansloos was.

De strategische stem was dus niet om dat te bereiken, maar om PvdA/GL de grootste te laten zijn. Ook niet gelukt, maar als PvdA/GL straks samen met D66, VVD en NSC in een centrumkabinet zit, lijkt dat wel het onderste uit de kan te zijn :)

• Richh
Cheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:30:
[...]

Ze zullen moeten kiezen, of Wilders premier maken, of op die manier over het midden. Ik denk toch dat de VVD stiekem beter past bij het tweede.

Zeker omdat VVD + Wilders nog meer nodig heeft, en ook dat nog een uitdaging is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bulle bas
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

Je bent mss nog optimistisch. Boris had tenminste nog een gevestigde partij geërfd. Grootste probleem voor Wilders is dat hij wel mensen heeft, maar niet die hij achter een microfoon wil zetten. Agema als uitzondering. Ik heb er via contacten wat van meegekregen: Wilders heeft maar een paar getrouwen, de rest krijgt hem niet of nauwelijks te zien.

Hij heeft ook niet perse een hoge pet op van wat er op zijn lijst staat. Loyaliteit is het hoogst haalbare, bestuurlijke kwaliteit is voor de PVV niet haalbaar. Dus regeren is zelfmoord, of je moet een paar naïeve partijen weten te vinden die je de schuld in de schoenen kan schuiven.

Wilders zal m.i. vooral graag willen gedogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:31:
[...]

#doeslief, ik maak je alleen bewust maken dat jij uitgaat van een persoonlijk oordeel. Dat we iets vinden betekent nog niet dat het zo is.
In welke wereld moet dat expliciet vermeld worden? Ik zeg heel duidelijk "ik vond" en "kun je uitleggen wat" waarop jij terug komt met een stellige "hij is het niet"en dat is even goed en mening toch?

En het was niet niet-lief bedoeld. Maar ik spiegel wel even je stelligheid, ookal had je m tussen quotes.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchManticore op 23-11-2023 00:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:33:
[...]

Ze zullen moeten kiezen, of Wilders premier maken, of op die manier over het midden. Ik denk toch dat de VVD stiekem beter past bij het tweede.

Zeker omdat VVD + Wilders nog meer nodig heeft, en ook dat nog een uitdaging is.
VVD gaat echt geen sepuku plegen. Ze zijn alles, err, 50% kwijtgeraakt naar NSC en PVV maar een ruk naar links is de doodsteek.

• Cheezborger
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:33:
[...]

Dat Wilders geen premier maken was gewoon een spelletje en een noodgreep. Geloof niet dat het zo principieel is. Dus ik zie VVD geen links kabinet mogelijk maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Rene44 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:29:

Zo raar is dat niet. Los van hun rechts-extremistische standpunten over islam etc heeft PVV een behoorlijk links-georiënteerd programma waarin behoorlijk wat overeenkomsten zijn met het programma van de SP.

Virussen? Scan ze hier!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

bulle bas schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:33:
Wilders zal m.i. vooral graag willen gedogen.
Op zich wel, want dan is hij niet verantwoordelijk. Maar of de kiezers hem vergeven als hij de kans weer niet grijpt?
Wat je zegt over de kandidatenlijst geloof ik wel. De kans dat daar enige kwaliteit te vinden is, is niet groot, want Wilders wil ook weer geen concurrentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

franssie

Save the albatross

DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:25:
[...]

Misdrijven staan in het wetboek van strafrecht. Verder staat deze overtreding wel in zijn dossier.
De noodverordening en de noodwet zitten daar wat tussenin. Het zou wel degelijk een strafblad hebben opgeleverd bij het eerste ontwerp, en dat krijg je normaal alleen bij misdrijven dus ik snap de verwarring wel. En dat zit je meer in de richting van de misdrijven. Maar soit, dat is gelukkig allemaal voorbij.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

SomerenV schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:41:
[...]

Dit had je van mijlen ver aan kunnen zien komen. Ik heb niet op de PVV gestemd, maar als andere partijen de PVV actief uit gaat sluiten dan krijg je al helemaal een shitshow. Dan zeg je gewoon keihard dat honderdduizenden/miljoenen Nederlanders voor jan Doedel gestemd hebben. "Jullie partij mogen we niet dus jullie stem is bij deze niks meer waard."

Heel eerlijk, ik wil het de PVV en Wilders wel zien doen. Laat ze zich maar eens bewijzen na jaren roeptoeteren. Wil je het land besturen? Doe je ding. Laat zien dat je het kunt.
Nee, sorry. De PVV heeft eerder mee geregeerd, we weten allemaal wat een “succes” dat was (hoewel dat meer aan het CDA lag, uiteindelijk).

Maar “doe je ding”: we hebben in de VS gezien hoe geweldig het gaat als je een clown de macht geeft: met tRump kwam het circus en daar gaan nog jaren rechtszaken over gevoerd worden.
Daarnaast heb ik er bar weinig zin in om als ik in het buitenland ben uit te moeten leggen dat Nederland echt niet uit een stapeltje racistische klootzakken bestaat en we alleen maar even iets willen proberen… 8)7

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Foutje, 1x is genoeg.

[ Voor 97% gewijzigd door Pietervs op 23-11-2023 00:36 ]

• DutchManticore
wildhagen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:34:
[...]

Zo raar is dat niet. Los van hun rechts-extremistische standpunten over islam etc heeft PVV een behoorlijk links-georiënteerd programma waarin behoorlijk wat overeenkomsten zijn met het programma van de SP.
Zeker waar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Het wachten is nog even op de grote steden, maar de stad Groningen is binnen en uiteraard geen PVV daar. Hoe komt het dat het omliggende platteland wel PVV-blauw kleurt? Er is nauwelijks immigratie in pak'm'beet Uithuizen of Baflo, Borger, Tweede Exloërmond etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 23-11-2023 00:37 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

gambieter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:31:
[...]

Je kunt dat soort conclusies helemaal niet trekken. Je weet namelijk niet wat mensen gestemd hebben, wie er gestemd heeft etc.

Dat grafiekje is echt de grootste onzin.
Is toch prima uit te vragen met een exitpoll? Ook niks schokkends aan. Een deel van de oud-VVD’ers stemt liever op een witte man genaamd Wilders dan een niet-witte vrouw genaamd Yeşilgöz. FvD is geïmplodeerd en het is logisch dat de meeste kiezers richting PVV gaan.

• Richh
Cheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:34:
[...]

Dat Wilders geen premier maken was gewoon een spelletje en een noodgreep. Geloof niet dat het zo principieel is. Dus ik zie VVD geen links kabinet mogelijk maken.
Rene44 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:34:
[...]

VVD gaat echt geen sepuku plegen. Ze zijn alles, err, 50% kwijtgeraakt naar NSC en PVV maar een ruk naar links is de doodsteek.

Ze doen al jaren met links regeren en dat heeft ze, onder Rutte, geen windeieren gelegd. Waarom zou dat nu dan anders zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rene44 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:32:
Ik vind het niet raar - PVV heeft zeker op zorg vrij linkse plannen, maar van zulk linkse stemmers verwacht je niet dat ze naar een vrij rechtse PVV gaan. Althans, ik had dat niet verwacht.
De vraag is wel of dat echt is wat hij wil, of dat het bedoeld is om meer populistisch te kunnen zijn (geef ze ook wat zoet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik denk dat ik ga emigreren.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:35
Kalentum schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:36:
Het wachten is nog even op de grote steden, maar de stad Groningen is binnen en uiteraard geen PVV daar. Hoe komt het dat het omliggende platteland wel PVV-blauw kleurt? Er is nauwelijks immigratie in pak'm'beet Uithuizen of Baflo.
Groningen = studenten

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Het wachten is nog even op de grote steden, maar de stad Groningen is binnen en uiteraard geen PVV daar. Hoe komt het dat het omliggende platteland wel PVV-blauw kleurt? Er is nauwelijks immigratie in pak'm'beet Uithuizen of Baflo.
Heb nog niet gekeken maar waren ze vorige keer misschien VVD? ;)

• DutchManticore
Jij denkt dat alleen mensen met Ter Apel dagelijkse toestanden op de rem kunnen duwen met de dreiging van een partij wiens lijsttrekker bij de speech begint over deuren die onder zijn leiding nog verder open waren gegaan?

Ik vond zelf, als stemmer die al eens PvdA heeft gestemd, de plannen op gebied van belastingen en beleid dood eng..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 20:53
Richh schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:26:
[...]

Los van Fortuyn, al enige tijd geleden, zou ik niet weten waar je het dan over hebt?

Een Oekraïner en een minderjarige vind ik niet echt tellen (Baudet).
Wow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:08
Pietervs schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:35:
Daarnaast heb ik er bar weinig zin in om als ik in het buitenland ben uit te moeten leggen dat Nederland echt niet uit een stapeltje racistische klootzakken bestaat en we alleen maar even iets willen proberen… 8)7
Gewoon niet uitleggen wat niet waar is. Of zeg je nu dat die stapel racistische klootzakken uit 3 miljoen inwoners bestaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaw
YouTube: This Video Will Make You Angry

TLDW
Omdat men elkaar angst aanwakkert men heeft het over asielzoekers maar spreekt er nooit één, ze jutten elkaar op...

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Cheezborger schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:34:
[...]

Alles zonder PVV is niet per definitie links.

GL-PvdA is best bereid het een en ander te laten vallen om mee te mogen regeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:33:
[...]

In welke wereld moet dat expliciet vermeld worden? Ik zeg heel duidelijk "ik vond" en "kun je uitleggen wat" waarop jij terug komt met een stellige "hij is het niet"en dat is even goed en mening toch?
Zie Wikipedia: Geert Wilders daarin staan zijn extremiteiten beschreven. En zijn programma is nog steeds extreem.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

eamelink schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:36:
Is toch prima uit te vragen met een exitpoll? Ook niks schokkends aan. Een deel van de oud-VVD’ers stemt liever op een witte man genaamd Wilders dan een niet-witte vrouw genaamd Yeşilgöz. FvD is geïmplodeerd en het is logisch dat de meeste kiezers richting PVV gaan.
Die geloof ik ook wel. Maar er worden claims gemaakt over bijvoorbeeld D66 stemmers, en dat is veel minder geloofwaardig. Die zullen eerder niet gestemd hebben dan PVV.

Die exitpoll, tja. Ik geloof noch de claim wat ze deze keer gestemd hebben noch wat ze de vorige keer gestemd hebben ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Oke?

We hebben het over linkse agressie naar politici. Nu is Fortuyn natuurlijk overduidelijk daarin.

Maar Baudet die door een Oekraïner met een paraplu is geslagen, is geen linkse actie, dat is afkomstig van iemand die zijn land aangevallen ziet worden en een aanhanger van Putin wat aan wil doen.
Een minderjarige met een bierfles is niet goed te keuren, maar het is onduidelijk of daar een linkse politieke voorkeur aan te verbinden is. Zou kunnen.

Het deel dat je weg haalt in je citaat toont iig aan dat er vanuit de rechtervlank voldoende agressie bestaat. Vanwaar dan de 'wow'? Beetje loze opmerking zo toch?

[ Voor 69% gewijzigd door Richh op 23-11-2023 00:44 ]

• DutchManticore
DevWouter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:39:
[...]

Zie Wikipedia: Geert Wilders daarin staan zijn extremiteiten beschreven. En zijn programma is nog steeds extreem.
Ik ken hem, ik weet wie het is haha
Heb ook niet op hem gestemd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene44
gambieter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:37:
[...]

De vraag is wel of dat echt is wat hij wil, of dat het bedoeld is om meer populistisch te kunnen zijn (geef ze ook wat zoet).
Wilders wacht al jaren op deze kans. Kijk eens naar zijn haast wekelijkse veranderende X fotos. Hij gaat enorm veel water bij de wijn doen om Wilders 1 te vormen. Verder vind ik dat hij ook wel wat felicitaties mag krijgen voor een sterke presentatie. Hij is altijd een fenomenale redenaar geweest. Prima in staat om snel te reageren met pakkende one liners. Van de 4 grootste partijen is Wilders imo de meest staatsman-like gebleken.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

gambieter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:39:
Die geloof ik ook wel. Maar er worden claims gemaakt over bijvoorbeeld D66 stemmers, en dat is veel mjnder geloofwaardig. Die zullen eerder niet gestemd hebben dan PVV.
Vier jaar geleden was D66 een van de ‘protestpartijen’ met een hoop aanwaaikiezers, dus ook dat is goed verklaarbaar.

• DutchManticore
Denk gaat nog even rustig met Palestijnse vlaggen in beeld een speech houden. Denk dat die beeldvorming goed heeft meegeholpen met het creëren van de uitslag die we nu hebben gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
Pietervs schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:39:
[...]

Alles zonder PVV is niet per definitie links.

GL-PvdA is best bereid het een en ander te laten vallen om mee te mogen regeren.
Volgens mij gaat NSC een sleutelrol spelen in de mogelijke coalities.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:38:
[...]

Jij denkt dat alleen mensen met Ter Apel dagelijkse toestanden op de rem kunnen duwen met de dreiging van een partij wiens lijsttrekker bij de speech begint over deuren die onder zijn leiding nog verder open waren gegaan?

Ik vond zelf, als stemmer die al eens PvdA heeft gestemd, de plannen op gebied van belastingen en beleid dood eng..
Ik heb geen idee over welke lijsttrekker je het hebt. Ik constateer alleen dat in veel plattelandsgemeenschappen er nauwelijks buutenlaaanders zijn. En verbaas me over de opkomst van de PVV. Had het meer een (ietwat) grotere steden ding verwacht. Maar ik ben wat vroeg, we wachten nog even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
Pietervs schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:35:
[...]

Nee, sorry. De PVV heeft eerder mee geregeerd, we weten allemaal wat een “succes” dat was (hoewel dat meer aan het CDA lag, uiteindelijk).

Maar “doe je ding”: we hebben in de VS gezien hoe geweldig het gaat als je een clown de macht geeft: met tRump kwam het circus en daar gaan nog jaren rechtszaken over gevoerd worden.
Wilders begon wat gematigder doen nadat de deur door VVD werd opengezet... en mensen zijn daarom ernaartoe gegaan omdat het meer normaal was en niet zo xenofoob... beetje zelfde als Trump die tijdens 1,5 debat door iedereen wel "presidentieel" overkwam etc.... dus lang niet iedereen die nu PVV heeft gestemd zou dat gedaan hebben als hij gematigder over zo komen...
We gaan zien wat een act was en wat niet...

• DutchManticore
eamelink schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:36:
[...]

Wow hahaha.
Ja penissen, vaginas en melanine niveaus stonden vast en zeker centraal bij de vertrekkende VVDers. Wat een zwaktebod dit soort logica.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Maar ben jij bekend met zijn extremen standpunten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Rene44 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:40:
[...]

Wilders wacht al jaren op deze kans. Kijk eens naar zijn haast wekelijkse veranderende X fotos. Hij gaat enorm veel water bij de wijn doen om Wilders 1 te vormen. Verder vind ik dat hij ook wel wat felicitaties mag krijgen voor een sterke presentatie. Hij is altijd een fenomenale redenaar geweest. Prima in staat om snel te reageren met pakkende one liners. Van de 4 grootste partijen is Wilders imo de meest staatsman-like gebleken.
Hij is natuurlijk ook enorm geholpen door de FVD die hem rechts heeft gepasseerd en zichzelf vervolgens over de vangrail heeft geworpen. Dat maakt dat hij sowieso al een minder extreme indruk maakte met de vertolking van dezelfde standpunten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 04:45

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik pas qua inkomen totaal niet bij de PVV, mijn BV wordt beter behartigd door de VVD en heb ook nooit eerder PVV gestemd. Meerdere afgeronde universitaire bachelors, masters en een vriendin die migrant is, voor wie het wil weten. Meeste van mijn hechte vrienden zijn zelfs 1e generatie vluchteling. Dus wat dat betreft pas ik allemaal niet bij de PVV.

Toch stemde ik vandaag PVV. Ik, en gelukkig ook veel van mijn migranten vrienden en vriendinnen zien in dat niet klimaat maar migratie de grootste bedreiging van onze welvaart, toekomst en progressieve waarden is.

Bij D66 met hun voorliefde voor Islam wordt de progressieve toekomst van Nederland helaas verkwanselt. Links Progressief Nederland heeft haar ogen in de zak qua Islam en dat is echt een Nederlands probleem.

We gunnen iedere vluchteling een mooie toekomst, maar Nederland kan de lasten niet meer opbrengen. Tientallen miljarden per jaar zijn de netto kosten, dat is inclusief al die baten. En ja ik richt mij met name tegen lage lonen arbeidsmigratie en conservatieve Islam.

Ik werk zelf voor multinationals met meer expats dan Nederlanders in mijn teams dus weet echt wel het belang van hoog opgeleide kenniswerkers.

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 23-11-2023 00:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Rene44 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:40:
Eens met het eerste deel, heel erg oneens met het laatste deel. Er is wel wat meer nodig om een staatsman te worden ;) . Ik zie nog steeds een griezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Mijn stadje is binnen, PVV de winnaar. Bizar. Nou dat weten we dan ook weer.

[ Voor 25% gewijzigd door Kalentum op 23-11-2023 00:45 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.