Ik sta volkomen los van de PVV maar ik haat langdurige formaties. Laten we in godsnaam zo snel mogelijk een kabinet in elkaar rossen van VVD, PVV en NSC, evt met BBB erbij. Niet mijn combinatie maar goed, we moeten wel door. Geen politieke spelletjes, ik ben ervan overtuigd dat deze partijen elkaar wel kunnen vinden.wildhagen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:36:
[...]
Goed om te horen dat Omtzigt al binnen een uur na sluiten van de stembussen 180 graden omdraait.
Weet je meteen dat hij dus gewoon volkomen onbetrouwbaar is.
Waarom, ik zag dat idee prima zitten. Kun je uitleggen wat daar zo dom aan is?gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:39:
[...]
En met ongelooflijk domme ideeen komt zoals een districtenssysteem voor verkiezingen.
Ik voel er wel wat voor in de basis, want daarmee krijg je een veel meer evenredige volksvertegenwoordiging in concept.
Ik was een een beetje bang dat je zo gebieden gaat krijgen waar de politieke participatie gewoon erg laag is, waardoor je ook gewoon van die kansloze chosen by default figuren krijgt omdat er nu eenmaal iemand uit dat kiesdistrict nodig was
of dat men oneindig blijft conglomeren (zoals PvdA/GL nu doen) om uiteindelijk tot twee grote partijen over te blijven waardoor je ook hier die extreem gepolariseerde onzin krijgt zoals in de VS
Het ontwerp van NSC was echter naar Duits model met elementen als het evenredig verdelen van overgebleven kieszetels om onzin als gerrymandering tegen te gaan. En het verschil is, in de VS heb je per kiesdistrict een vertegenwoordiger. Het is of een democraat of een republikein die gaat.
Daarbij verliest altijd een partij.
Hier krijgt Gelderland bijvoorbeeld 12 kiesmannen en de uitslag bepaalt van welke samenstelling die kiesmannen zijn. Zouden dus ook gewoon 12 mensen van 12 partijen kunnen zijn.
Het enige verschil is dat de vertegenwoordiging in concept een stuk representatiever is
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Staat zelfs duidelijk op NOS. je hoeft de boel niet verder op te stoken dan nodig is.Pelox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:40:
[...]
Dan heb ik een andere speech gezien.. ik heb dat stukje totaal gemist.. my bad als hij het wel heeft gedaan.
Het is verre van mijn uitslag, en ik snap wat je bedoelt gezien de stelligheid waarmee een aantal ideeën van Wilders zijn uitgesloten.wildhagen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:36:
[...]
Goed om te horen dat Omtzigt al binnen een uur na sluiten van de stembussen 180 graden omdraait.
Weet je meteen dat hij dus gewoon volkomen onbetrouwbaar is.
Maar haast een kwart (!) van Nederland heeft op Wilders gestemd. Dat zomaar negeren, past ook weer niet helemaal toch?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Sorry /s ontbrak.Grunwold schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:44:
[...]
Nou nou wat een emotionele woorden. Die is niet eens meer lijsttrekker van D66,
Reageerde meer in de geest van dat Wilders zijn collega's altijd niets dan met respect heeft behandeld.
/s
Wow... mensen ik heb al direct na mijn post gezegd dat ik dat gemist had.. direct 8 reacties over timmermans die hem wel gefeliciteerd had.. sorry mensen voor de 2e keer.. man.. felle linkse donders hier.
En voor de duidelijkheid ik heb vvd gestemd, dan weten jullie dat ook gelijk.
Zero.
Met papier heb je na een actie in 1 stembureau een probleem veroorzaakt, met een impact van wellicht honderden stemmen verschil. Met digitaal is het minder onmogelijk om met 1 actie impact later in de keten te bewerkstelligen, waarbij het verschil veel groter kan worden. Dus alsnog al die controlestrips tellen want wat op de controlestrip staat is niet persé wat in de digitale keten wordt geteld.Hatsjoe schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:40:
[...]
Ja, en je denkt als je ergens 100 stemmen op de stapel van partij X legt, je niet elders 100 stemmen kunt wegnemen van partij Y?
Behalve dat er strenge controle is, kan iedere idioot frauderen met het huidige systeem. Geen enkele skillset voor nodig, enkel de gelegenheid.
Met stemcomputers maak je het aanzienlijk moeilijker. Je moet zowel het computersysteem kraken, en het fysieke systeem van controle strips die ook 100% geteld worden.
Stripjes tellen gaat sneller, maar de winst is dan behoorlijk beperkt. Dan liever papier zonder digitaal risico.
Dat heeft hij wel gedaan.Pelox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:40:
[...]
Dan heb ik een andere speech gezien.. ik heb dat stukje totaal gemist.. my bad als hij het wel heeft gedaan.
Zelfs het publiek teruggefloten dat stond te joelen.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Maar met de PVV krijg je juist weer die VVD terug die iedereen zo haat, wat ook zou gebeuren met een kabinet over het centrum... Iets met macht politiek.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:44:
[...]
Deze opmerking zegt helaas meer over jou dan over PVV.
Gewoon eventjes 2 miljoen mensen racistisch noemen, goed hoor.![]()
Mag ik dan ook mensen onnozel vinden die toch weer op de VVD stemmen na alle praktijken van de afgelopen 13 jaar?
Praktijken waar de normale burger allang voor achter de tralies had gezeten en never nooit meer een baan met verantwoordelijkheid zou kunnen krijgen?
Heel simpel... Als jij vind dat daar plek voor is dan laat je dat maar zien.
De emotie zit hoog hier haha. Welkom!Pelox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:45:
Wow... mensen ik heb al direct na mijn post gezegd dat ik dat gemist had.. direct 8 reacties over timmermans die hem wel gefeliciteerd had.. sorry mensen voor de 2e keer.. man.. felle linkse donders hier.
Verwijderd
Heb van de week voor mijn plezier zijn proefschrift gelezen. Hij is net als ik econometrist , alleen heeft hij de moeite genomen te promoveren. Ik zou hem zeker wel als intelligenter dan een groot deel van de kamer weg willen zetten.gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:43:
[...]
Klopt. Het ging me erom dat Omtzigt als zogenaamd intelligenter, speciaal etc wordt opgevoerd, maar dat is nergens op gebaseerd. Zonder die toeslagenaffaire zou hij nog steeds anoniem zijn.
Dat is een groot voordeel als je in een complex dossier wil vastbijten. Het maakt je alleen niet speciaal en is ook geen garantie dat hij een goede bestuurder zou zijn. Maar de vraag of hij premier zou worden is door de kiezer beantwoord en geen issue meer.
Het valt natuurlijk te missen, en hij heeft zijn 'excuses' aangeboden, geen zin om hem verder aan te vallen natuurlijkwalletje-w schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:44:
[...]
Staat zelfs duidelijk op NOS. je hoeft de boel niet verder op te stoken dan nodig is.
(Ik heb ook veel speeches gemist, en lang niet alles doorgelezen, er is zoveel nieuws vandaag)
Met de eerdere aanvallen op Baudet hoop ik dat Wilders geen (serieuze) aanslagen te verduren krijgt nu men niet meer om hem heen kan. Maar goed, zijn beveiliging was al gigantisch en zal nu wel opgevoerd gaan worden.
En driekwart dus ook nietRichh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:45:
[...]
Het is verre van mijn uitslag, en ik snap wat je bedoelt gezien de stelligheid waarmee een aantal ideeën van Wilders zijn uitgesloten.
Maar haast een kwart (!) van Nederland heeft op Wilders gestemd. Dat zomaar negeren, past ook weer niet helemaal toch?
Nvm.walletje-w schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:44:
[...]
Staat zelfs duidelijk op NOS. je hoeft de boel niet verder op te stoken dan nodig is.
[ Voor 21% gewijzigd door Pelox op 22-11-2023 23:47 ]
Zero.
Maar links buiten sluiten is ay-okay neem ik aan? Want uit jouw woorden moeten die stemmers hun mond houden en gedwee hun hoofd buigen voor de PVV.DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:13:
Mocht de PVV weer buitengesloten worden dan vrees ik de volgende keer 45 zetels voor de PVV.
Toch wel grappig hoe dat hier uitspeelt
Geen punt man, het is emotioneel voor je, begrijpen wePelox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:45:
Verwijderd
Volgens mij sluit Links zichzelf buiten op dit moment.roffeltjes schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:46:
[...]
Maar links buiten sluiten is ay-okay neem ik aan? Want uit jouw woorden moeten die stemmers hun mond houden en gedwee hun hoofd buigen voor de PVV.
Je post dan ook wel in 1 van de meest actieve topics die ik ooit gezien hebPelox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:45:
Verwarring komt omdat hij het niet in het begin deed. Meeste openen daar mee, maar bij hem zat het ergens in het midden pas.
Wat?! Ik heb werkelijk geen idee wat je probeert te zeggen. Hoeveel partijen geven van tevoren aan dat ze niet met de PVV willen regeren, zelfs wanneer ze politiek aligned zijn?!roffeltjes schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:46:
[...]
Maar links buiten sluiten is ay-okay neem ik aan? Want uit jouw woorden moeten die stemmers hun mond houden en gedwee hun hoofd buigen voor de PVV.
Wat een shit nos uitzending. Heet de uitslagenavond… komen er eindelijk uitslagen, laten ze maar 3/10 zien…
Gaan ze weer ouwehoeren aan tafel… pffff
En die twee miljoen PvdA/GL stemmers wat wil je daar mee doen? Links heeft al aanzienlijk langer niet geregeerd dan rechts, dus je verhaal over uitsluiten is met oogkleppen van heb ik jou daardglavimans schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:13:
[...]
Zelfs iemand die zo tegen Wilders is als ik heb van 2.5m mensen kan je niet uitsluiten. Want wat zou je dan doen als land?
Dat was bij Weekers toch ook gewoon terecht ?Morrar schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:44:
[...]
De beste man diende een motie van wantrouwen in tegen Weekers, die daarna met de botte bijl maatregelen ging invoeren tegen (Bulgaren) fraude.
En bij Menno Snel ook weer ?
En die maatregelen waren niet voldoende doordacht en onvoldoende van veiligheidskleppen voorzien en diegene die er wel waren hebben niet gefunctioneerd (rechtspraak). Daar heeft hij ook van aangegeven dat dat niet goed was, ook zijn eigen rol daarin niet.
Echter is de grote schade in de uitvoering en het niet onderkennen gekomen, dat kun je hem moeilijk aanrekenen want daar heeft hij alle moeite voor gedaan om dat boven tafel te krijgen om die schade te beperken. Wat ook gewoon gelukt was als het kabinet daar actief onderzoek naar had gedaan en met de kamer maatregelen had genomen.
Goed, 35 zetels voor een openlijk Poetin-lover en EU-hater. Ik heb wat uit te leggen op werk vandaag.
Had niet verwacht dat ik het zou zeggen, maar laat Mark nog maar even zitten. Deze formatie gaat lang duren en erg lastig worden.
20 jaar lang onafgebroken ageren tegen vluchtelingen, en hij had er slechts ééntje nodig om hem de grootste te maken. Schrődinger's refugee.
— Isa Yusibov 🇪🇺 🇳🇱 🇺🇦 (@Isa_Yusibov) 22 november 2023
Had niet verwacht dat ik het zou zeggen, maar laat Mark nog maar even zitten. Deze formatie gaat lang duren en erg lastig worden.
[ Voor 18% gewijzigd door Jedi_Pimp op 22-11-2023 23:54 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Het gaat heel rap.. ik ga snel naar bedwalletje-w schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:47:
[...]
Je post dan ook wel in 1 van de meest actieve topics die ik ooit gezien heb
Zero.
Omdat het een winner takes all effect heeft: je kunt zonder meerderheid je district winnen en de mensen die niet voor die persoon hebben gestemd, zijn hun stem kwijt. Voeg partijdiscipline toe en er is geen vertegenwoordiging meer. Zelfs als je gerrymandering tegengaat (wat niet gaat lukken), dan nog zullen de meeste mensen niet vertegenwoordigd zijn door iemand waarop ze gestemd hebben. Het is puur bedoeld om grote partijen te genereren/helpen.DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:44:
Waarom, ik zag dat idee prima zitten. Kun je uitleggen wat daar zo dom aan is?
Juist niet. De meeste mensen worden dan niet vertegenwoordigd.Het enige verschil is dat de vertegenwoordiging in concept een stuk representatiever is
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Weet niet waar jij werkt. Maar mijn kantoren staan in Denemarken, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Daar zijn we wel wat gewend op de rechterkantJedi_Pimp schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:49:
Goed, 35 zetels voor een openlijk Poetin-lover en EU-hater. Ik heb wat uit te leggen op werk vandaag.
Campagneleider VVD is schijnbaar met de staart tussen vetrokken vanavond, althans laat zich niet meer zien.
Rutte reageert bloed-chagrijnig op de vragen of dit een afrekening op zijn beleid is.
Rutte reageert bloed-chagrijnig op de vragen of dit een afrekening op zijn beleid is.
Verwijderd
Ik ben toch altijd wel benieuwd.
Mensen die links stemmen puur omdat ze vinden dat er meer immigratie moet komen of de huidige instroom voortgezet kan worden.
Zouden deze mensen nog steeds op deze partijen stemmen als dit zou betekenen dat ze zelf een immigrant in huis moeten nemen? (als daar plaats voor is, uiteraard.)
Ik heb zo'n gevoel dat de meeste zoiets hebben van
"Ik vind dat iedereen welkom is!!!! Maar niet bij mij thuis...."
Mensen die links stemmen puur omdat ze vinden dat er meer immigratie moet komen of de huidige instroom voortgezet kan worden.
Zouden deze mensen nog steeds op deze partijen stemmen als dit zou betekenen dat ze zelf een immigrant in huis moeten nemen? (als daar plaats voor is, uiteraard.)
Je weet dat de stemmen nu eigenlijk ook al gewoon digitaal geteld worden he? De stembureaus tellen de vellen, tikken de cijfers in de computer, alle cijfers van alle stembureaus worden per gemeente bij elkaar opgeteld, en worden dan weer doorgegeven naar een centraal punt. Dus er is al genoeg digitale stappen waar die problemen kunnen optreden die jij opnoemt.Bundin schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:45:
[...]
Met papier heb je na een actie in 1 stembureau een probleem veroorzaakt, met een impact van wellicht honderden stemmen verschil. Met digitaal is het minder onmogelijk om met 1 actie impact later in de keten te bewerkstelligen, waarbij het verschil veel groter kan worden. Dus alsnog al die controlestrips tellen want wat op de controlestrip staat is niet persé wat in de digitale keten wordt geteld.
Stripjes tellen gaat sneller, maar de winst is dan behoorlijk beperkt. Dan liever papier zonder digitaal risico.
Waar ik voor pleit zijn stemcomputers waarmee we op 21:05 meteen de uitslag weten. Parallel daaraan worden 100% van de controle strips geteld. Wanneer daar een afwijking inzit, dan zal er een volledige audit moeten plaatsvinden om uit te zoeken waar de afwijking vandaan komt. Resultaat is alsnog en net zo veilige verkiezing als nu, enkel dan met een snelle uitslag. Je kan dan ook meer tijd nemen om al die strips te tellen waardoor de kans op fouten nog kleiner is.
Stemcomputers vind ik persoonlijk ook geen goed idee, maar stemcomputers + analoog (controle strips) gecombineerd is een nagenoeg waterdicht systeem.
Verwijderd
Die heeft helaas geen actieve herinnering van wat er onder zijn beleid is gebeurd.renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Haha ja, ik heb via de whatsapp al een paar niet zo heel blanke niet-Nederlandse collega's moeten geruststellen.Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:49:
Impactje hoor, deze uitslag.
Serieus? Ik zit een paar minuten te kakken en mis precies dan hetgene waar ik de hele avond al op wacht?breew schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:48:
Wat een shit nos uitzending. Heet de uitslagenavond… komen er eindelijk uitslagen, laten ze maar 3/10 zien…
Het woord afrekening lijkt mij met 25 zetels niet op zijn plek. Tik op de vingers wellicht.renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Campagneleider VVD is schijnbaar met de staart tussen vetrokken vanavond, althans laat zich niet meer zien.
Jezus, ik krijg het gevoel dat iemand in een frame of 25 is getrapt...mijn hemel. Schaam je.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Waarom zo emotioneel en framend? De meeste mensen stemmen links voor klimaatbeleid en rechts voor migratie/woonbeleid.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
https://www.ioresearch.nl...elangrijk-voor-stemkeuze/
https://www.volkskrant.nl...er-co2-uitstoot~b0f372b3/
[ Voor 8% gewijzigd door Grunwold op 22-11-2023 23:54 ]
Gelukkig zijn er nog meer gemeentesRichh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:52:
[...]
Serieus? Ik zit een paar minuten te kakken en mis precies dan hetgene waar ik de hele avond al op wacht?
Net even het zogenaamd "gematigd" programma van de PVV gelezen gezien ik als Belg niet de details ken, als ik even het is allemaal de schuld van de buitenlanders negeer lees ik veel wat als muziek in de oren klinkt maar totaal niet wat daar tegenover staat.
0% BTW op boodschappen, zet je maar schrap op de invasie van Belgenland op jullie supermarkten. Het is echter een lang lijstje met lagere accijnzen, goedkopere zorg, lagere BTW op energie, saldering in stand houden en ga maar door.
Allemaal heel leuk maar voor zover ik weet heeft Nederland geen overschot op overheidsbudget, wat je uitdeelt langs de ene kant moet je langs de andere kant ophalen echter in heel dat programma staat er geen enkele maatregel die extra geld moet vrijmaken. Of anders gezegd, cadeau's uitdelen kan iedereen maar wie gaat ze betalen?
Dan heb je nog heel het anti-EU retoriek onder Nexit met dezelfde claims als Brexit, Brussel mag zich nergens meer moeien (niet mogeijk zonder daadwerkeijk een Nexit uit te voeren en indien het echt nergens is dan kom je automatisch weer uit op het uitstappen van de interne markt), de grote geldstromen naar de EU moeten stop gezet worden (zelfs met een Nexit is het onmogelijk om op lopende afspraken uit het verleden terug te komen). Enigste wat kan is veto uitspreken tegen toekomstige EU maatregelen of volledig uitstappen.
Als ik het zo wat lees heeft de doorsnee kiezer niet echt het programma gelezen maar stelde de partij zich wat matiger op en hebben veel mensen de partij een protest stem gegeven. De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend echter kijk ik met een bang hart wat mijn Noorderburen nu gaan doen.
0% BTW op boodschappen, zet je maar schrap op de invasie van Belgenland op jullie supermarkten. Het is echter een lang lijstje met lagere accijnzen, goedkopere zorg, lagere BTW op energie, saldering in stand houden en ga maar door.
Allemaal heel leuk maar voor zover ik weet heeft Nederland geen overschot op overheidsbudget, wat je uitdeelt langs de ene kant moet je langs de andere kant ophalen echter in heel dat programma staat er geen enkele maatregel die extra geld moet vrijmaken. Of anders gezegd, cadeau's uitdelen kan iedereen maar wie gaat ze betalen?
Dan heb je nog heel het anti-EU retoriek onder Nexit met dezelfde claims als Brexit, Brussel mag zich nergens meer moeien (niet mogeijk zonder daadwerkeijk een Nexit uit te voeren en indien het echt nergens is dan kom je automatisch weer uit op het uitstappen van de interne markt), de grote geldstromen naar de EU moeten stop gezet worden (zelfs met een Nexit is het onmogelijk om op lopende afspraken uit het verleden terug te komen). Enigste wat kan is veto uitspreken tegen toekomstige EU maatregelen of volledig uitstappen.
Als ik het zo wat lees heeft de doorsnee kiezer niet echt het programma gelezen maar stelde de partij zich wat matiger op en hebben veel mensen de partij een protest stem gegeven. De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend echter kijk ik met een bang hart wat mijn Noorderburen nu gaan doen.
Je hele perspectief is absurd.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Ik heb al wat bruine pakken terug de kast in moeten praten 😅Kalentum schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:52:
[...]
Haha ja, ik heb via de whatsapp al een paar niet zo heel blanke niet-Nederlandse collega's moeten geruststellen.
Impactje hoor, deze uitslag.
Wat een onzin. We zeggen toch ook niet dat iedereen die rechts heeft gestemd een uniform moet aantrekken en razzia's moet gaan houden. Je maakt hier een heel erg domme karikatuur en doet waar je zelf over klaagt.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Daarom vraag ik toch ook die puur vanwege het immigratie beleid op links stemmen?Grunwold schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:53:
[...]
Waarom zo emotioneel? De meeste mensen stemmen links voor klimaatbeleid en rechts voor migratie/woonbeleid.
https://www.ioresearch.nl...elangrijk-voor-stemkeuze/
Vraagje waar ben je mee bezig;Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Niemand bij links stemt voor alleen migratie
En als iemand niet zomaar vreemden in zijn eigen huis wil hebben is ie hypocriet...
ietsje minder rancuneus mag ook
Ja dan heb je dus niet het plan van NSC, of mijn uitleg gelezen. In ieder geval niet begrepen.gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:50:
[...]
Omdat het een winner takes all effect heeft: je kunt zonder meerderheid je district winnen en de mensen die niet voor die persoon hebben gestemd, zijn hun stem kwijt. Voeg partijdiscipline toe en er is geen vertegenwoordiging meer. Zelfs als je gerrymandering tegengaat (wat niet gaat lukken), dan nog zullen de meeste mensen niet vertegenwoordigd zijn door iemand waarop ze gestemd hebben. Het is puur bedoeld om grote partijen te genereren/helpen.
[...]
Juist niet. De meeste mensen worden dan niet vertegenwoordigd.
NSC pitchte dus expliciet GEEN winner takes it all model. Maar het Duitse model waarbij regio uitslagen in zijn geheel, maar gecorrigeerd voor gewicht doorkomen.
Dat heb je echt helemaal verkeerd begrepen.
Ja en nee.PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:53:
[...]
Het woord afrekening lijkt mij met 25 zetels niet op zijn plek. Tik op de vingers wellicht.
VVD is een door-en-door berekende partij, in de letterlijke zin van het woord. Toen ze voor de zomer het kabinet lieten klappen, waren de diverse scenario's al doorberekend. Alleen het scenario van de 3e partij zijn kwam er niet in voor...
Yup… alle experts die de uitslag niet aan zagen komen, hebben het de hele tijd over formaties waar ze niet aan meedoen en over oorzaken die ze het afgelopen uur hebben moeten verzinnen…Richh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:52:
[...]
Serieus? Ik zit een paar minuten te kakken en mis precies dan hetgene waar ik de hele avond al op wacht?
Daadwerkelijke uitslagen zijn bijzaak lijkt het…
Iets minder emotioneel en populistisch vanuitr de onderbuik reageren zou wel handig zijn om een fatsoenlijke discussie te krijgenVerwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Jouw claims slaan nergens op. Niemand wil meer immigratie.
Virussen? Scan ze hier!
Vooral dat eerste vind ik bizar. Zijn we de Russisch-Nederlandse vriendschapsspeld al weer vergeten na MH17? De stem tegen "Oekraïne erkennen als soeverein land" voor de invasie? Poetin lacht zich kapot. Het is weer gelukt.Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:49:
Goed, 35 zetels voor een openlijk Poetin-lover en EU-hater.
Verwijderd
Nee, je bent pas hypocriet wanneer je zegt "We hebben plek genoeg"klaw schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:54:
[...]
Vraagje waar ben je mee bezig;
Niemand bij links stemt voor alleen migratie
En als iemand niet zomaar vreemden in zijn eigen huis wil hebben is ie hypocriet...
ietsje minder rancuneus mag ook
Om vervolgens je eigen huis te sluiten.
Maar wederom, mijn vraag ging alleen om de mensen die links stemmen om immigratie.
Je loopt hier toch heel hard te roepen dat het schandalig is dat mensen van Links Wilders niet blieven. Terwijl me dat juist heel normaal lijktDutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:48:
[...]
Wat?! Ik heb werkelijk geen idee wat je probeert te zeggen. Hoeveel partijen geven van tevoren aan dat ze niet met de PVV willen regeren, zelfs wanneer ze politiek aligned zijn?!
Waarom wordt jij razend als miljoenen mensen het niet met jou eens zijn? Speigeltje speigeltje aan de wand...
(En over demoniseren van Wilders kunnen politici als Klaver een aardig woordje meepraten, dus ga nou niet dat soort drama verhalen ophangen).
Dan nog stem je niet nationaal en alleen lokaal. Het zijn nationale verkiezingen.DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:54:
Ja dan heb je dus niet het plan van NSC, of mijn uitleg gelezen. In ieder geval niet begrepen.
NSC pitchte dus expliciet GEEN winner takes it all model. Maar het Duitse model waarbij regio uitslagen in zijn geheel, maar gecorrigeerd voor gewicht doorkomen.
Dat heb je echt helemaal verkeerd begrepen.
Het blijft een dom idee.
Timmermans is bozig in dit interview
Nu dit de volgende keer doen in je campagne misschien wordt het dan wat man..
Nu dit de volgende keer doen in je campagne misschien wordt het dan wat man..
Deze redenatie slaat kant nog wal, je maakt er een soort van stropop van.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:55:
[...]
Nee, je bent pas hypocriet wanneer je zegt "We hebben plek genoeg"
Maar wederom, mijn vraag ging alleen om de mensen die links stemmen om immigratie.
En ik denk niet dat die er zijn...
PS
Dan vraag ik aan de PVV stemmers waarom ze mij haten... hyperbolen schiet je niets mee op...
[ Voor 14% gewijzigd door klaw op 22-11-2023 23:59 ]
Een duidelijke meerderheid van Nederland wil minder migranten.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Ook de SP is kritisch op migratie. En Wilders is economisch veel linkser dan heel veel mensen denken.
De GLPVDA stemmer is gewoon iemand met een middeninkomen die de CPB doorrekeningen heeft bekeken. Of een progressieve stemmer als het gaat om medisch ethische kwesties zoals abortus. Of degenen met een visie op gebied van de energietransitie en klimaat.
De GLPVDA stemmer is helemaal niet zo pro-migratie, die vind je eerder bij Bij1 of Denk...
Deze valse tegenstelling is denk ik een kernoorzaak van het succes van Wilders. Onterecht, dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 22-11-2023 23:58 ]
De realiteit is dat bezuinigingen op het COA en het woningtekort het probleem zijn. Asielzoekersaantallen zijn al decennia vrij stabiel.*Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Wat mij betreft mag de 30% regeling verdwijnen en komen er maatregelen om de instroom van buitenlandse studenten te verminderen. Er is nog nooit iemand gedwongen om asielzoekers in huis op te vangen dus ik zie niet in waarom dat ineens relevant is.
De grootste grap is dat de problematiek in ter Apel en Budel voor een deel opgelost kan worden door de spreidingswet waar rechts fel tegen is.
*bezuinigingen bij IND dragen overigens ook bij aan het langzame “uitzetten” van veilige landers.
Die snap ik ook niet helemaal. Sowieso een raar interview. Aanvallend, ontwijkend en de terechte vraag over naar NL komend raakte een gevoelige snaar. Laat zich heel erg kennen, maarja. Viel te verwachten.xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:55:
'Daar gaan we weer hé?' Wat bedoelt hij daarmee?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Je zit er volledig naast. Ik verwacht geen wederzijds applaus voor elkaars programmas. Nogal wiedes anders waren het wel dezelfde partijen geweest.roffeltjes schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:56:
[...]
Je loopt hier toch heel hard te roepen dat het schandalig is dat mensen van Links Wilders niet blieven. Terwijl me dat juist heel normaal lijkt
Waarom wordt jij razend als miljoenen mensen het niet met jou eens zijn? Speigeltje speigeltje aan de wand...
(En over demoniseren van Wilders kunnen politici als Klaver een aardig woordje meepraten, dus ga nou niet dat soort drama verhalen ophangen).
Ik zeg dat de PVV als enige partij veelvoudig is buitengesloten, al vooraf, zelfs bij partijen met gelijkwaardige programmas. Dat stuk negeer je volledig....
Lees mijn originele verhaal even terug..
Oekraïne is ver weg, dat speelt geen rol bij veel mensen, gok ik. En er wonen ook nog eens alleen buitenlanders, dus...user109731 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:55:
[...]
Vooral dat eerste vind ik bizar. Zijn we de Russisch-Nederlandse vriendschapsspeld al weer vergeten na MH17? De stem tegen "Oekraïne erkennen als soeverein land" voor de invasie? Poetin lacht zich kapot. Het is weer gelukt.
Jammer maar helaas. Inderdaad een feestje voor Poetin en de zijnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 22-11-2023 23:59 ]
Nog afgezien van het feit dat het PVV-partijprogramma op punten nogal discriminatoir is, is het in de eerste plaats populistisch. Simpele oplossingen voor ingewikkelde problemen. Dat is altijd verleidelijk maar de werkelijkheid is uiteraard veel complexer. Maar het gaat verder dan een proteststem. En het lijkt vooral immigratie-gedreven te zijn.sprankel schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:53:
Net even het zogenaamd "gematigd" programma van de PVV gelezen gezien ik als Belg niet de details ken, als ik even het is allemaal de schuld van de buitenlanders negeer lees ik veel wat als muziek in de oren klinkt maar totaal niet wat daar tegenover staat.
Volgens mij heb je meer zin om te roepen dat het een dom idee is dan inhoudelijk te begrijpen wat het idee is haha .. maargoed dat recht heb jegambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:56:
[...]
Dan nog stem je niet nationaal en alleen lokaal. Het zijn nationale verkiezingen.
Het blijft een dom idee.
In Azië. Eén van m'n beste vrienden hier is Oekraïens, die ik gister nog had uitgelegd dat Nederland geen Hongarije of Slowakije is. Beetje pijnlijk.PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:50:
[...]
Weet niet waar jij werkt. Maar mijn kantoren staan in Denemarken, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Daar zijn we wel wat gewend op de rechterkant
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ja deze formatie wordt helemaal niks natuurlijk. Ik ben niet blij met de uitslag, maar maak me ook weinig zorgen. Ik denk niet dat de PVV er uit gaat komen met VVD en NSC, kan mij ook niet voorstellen dat de partijleden zitten te wachten op samenwerking met de PVV.Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:49:
Verwijderd
Pff, kerel...Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:55:
[...]
Nee, je bent pas hypocriet wanneer je zegt "We hebben plek genoeg"
Dit is echt niveau "als je PVV heb gestemd, ben je dan bereid om zelfstandig de lokale moskee te gaan sluiten?" Zo nee, dan ben je hypocriet.
Wat een flauwekul.
Ik heb ervaring met districtsystemen en first past the post. Jij niet.DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:59:
Volgens mij heb je meer zin om te roepen dat het een dom idee is dan inhoudelijk te begrijpen wat het idee is haha .. maargoed dat recht heb je
Op zich Wilders (en FVD) hebben nog steeds geen 50% van de stemmen... is nog steeds geen Slowakije en Hongarije...Jedi_Pimp schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:59:
[...]
In Azië. Eén van m'n beste vrienden hier is Oekraïens, die ik gister nog had uitgelegd dat Nederland geen Hongarije of Slowakije is. Beetje pijnlijk.
lekker links forum hier, geen probleem mee. Maaruh people, blijkbaar heeft bijna 1 op de 4 mensen die heeft gestemd op Wilders gestemd (23.3%). Lijkt wel alsof de wereld vergaat op sommige fora zoals Tweakers, Reddit NL etc. Maar er is een heel groot gedeelte in Nederland die toch graag zijn bewegingen ziet. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Ik ben toch altijd wel benieuwd.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
Mensen die rechts stemmen denken die echt dat mensen die links stemmen ongelimiteerde instroom van immigranten willen?
Je laat hier in je reactie een angst gevoel zien wat naar mijn idee de voedingsbodem is voor de 35 zetels van de PVV. En daarnaast laat je ook zien dat rechts een irreële angst heeft dat als links aan de macht komt het land overspoeld gaat worden door immigranten. Ik baal ervan dat die perceptie en angst zo groot geworden is waardoor naar mijn idee belangrijkere zaken weer vooruitgeschoven gaan worden.
En ook het simpele voorbeeld:
Nu geen stappen maken met klimaat beleid betekend vele malen meer asielzoekers en immigranten in de toekomst door een onleefbaar klimaat op vele plekken van de wereld. Korte termijn ga lange termijn blijft een lastig iets.
Is dit een beetje de typische pvv stemmer?
Als je het coalitiebreed trekt, is het wel een afrekening. Iemand noemde hier al 36 zetels eraf voor de zittende coalitie. Dat is op een haar na de helft.PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:53:
[...]
Het woord afrekening lijkt mij met 25 zetels niet op zijn plek. Tik op de vingers wellicht.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Pas op, denk dat heel veel PVV stemmers dat heel graag zelf zouden doen.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:00:
[...]
Pff, kerel...
Dit is echt niveau "als je PVV heb gestemd, ben je dan bereid om zelfstandig de lokale moskee te gaan sluiten?" Zo nee, dan ben je hypocriet.
Wat een flauwekul.
Ben ik niet eens met je oneens, maar kun jij echt beweren dat een links programma zoals dat van de GroenLinks/ PvdA niet evengoed bolstaat van de mooi klinkende onhaalbare of zelfs intern tegenstrijdige plannen, veelal gebaseerd op emotie en ideaal in plaats van realisme?Kalentum schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:59:
[...]
Nog afgezien van het feit dat het PVV-partijprogramma op punten nogal discriminatoir is, is het in de eerste plaats populistisch. Simpele oplossingen voor ingewikkelde problemen. Dat is altijd verleidelijk maar de werkelijkheid is uiteraard veel complexer. Maar het gaat verder dan een proteststem. En het lijkt vooral immigratie-gedreven te zijn.
Dat is in de ogen van veel niet GL/PvdA stemmers wel zo namelijk
Ik ga hoogstens te horen te krijgen dat we net zo dom stemmen als de Britten zelfPWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:50:
Weet niet waar jij werkt. Maar mijn kantoren staan in Denemarken, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Daar zijn we wel wat gewend op de rechterkant
Inmiddels zit ook 50% van Nederland op een leeftijd dat het niet weet wat 'een Reddit' of 'Twiekers' is, dus dat is ook niet heel gekdfbt schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:00:
lekker links forum hier, geen probleem mee. Maaruh people, blijkbaar heeft bijna 1 op de 4 mensen die heeft gestemd op Wilders gestemd (23.3%). Lijkt wel alsof de wereld vergaat op sommige fora zoals Tweakers, Reddit NL etc. Maar er is een heel groot gedeelte in Nederland die toch graag zijn bewegingen ziet. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Wat voor rare ideeën heb jij?Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:51:
1. Ik ken niemand die PvdA/GL stemt om meer immigratie. Misschien bij1, maar ook die partij heeft migratie als achteraf puntje (zij zitten juist op emancipatie). GL/PvdA zit op duurzaam en nivelleren. En ja, we geloven niet in dichte grenzen, wat iets heel anders is dan een rode loper uitrollen.
2. Ik ken meerdere GL leden die Oekraïense vluchtelingen in huis hebben genomen, ik ken meerdere mensen die in AZC's werken, mijn moeder van 88 past op de Syrische kinderen van de overbuurman.
3. Die bovenstaande groep zie je trouwens ook bij voedselbanken, buurtcentra en ander vrijwilligerswerk, dus nee, de arme Nederlander wordt zeer zeker niet vergeten.
Waarom wil jij niet geloven dat een groot deel van de mensen idealistisch is en iets wil doen voor de medemens?
En als je echt benieuwd zou zijn zou je gewoon een keer langs gaan bij een voedselbank of een inzameling voor vluchtelingen. Dan weet je meteen wie die mensen zijn waar je zo bang voor lijkt te zijn.
Want als we het hebben over iets doen voor de Nederlander, in buurtcentra en initiatieven om elkaar te helpen is het of links of religieus. Rechts, ook de PVV kom je toch aanzienlijke minder tegen bij dat soort vrijwilligerswerk. Wat dat betreft kan ik gerust stellen, dat kleurenblinde linkse gedrag betekent ook dat ook Henk die niet rond komt, alleen is, raar doet en niet meer goed ter been is koffie en een luisterend oor kan krijgen (in het buurtcentrum, moskee of kerk).
[ Voor 17% gewijzigd door roffeltjes op 23-11-2023 00:17 ]
Zegt mogelijk meer over jou dan over de achterban van de PVV als geheel. Ze zullen er echt tussenlopen.g1n0 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:01:
[...]
Pas op, denk dat heel veel PVV stemmers dat heel graag zelf zouden doen.
Zo ook rasharde doodenge communisten linkse partijen maar het zou fair noch relevant zijn om dan de hele achterban met dat perceel te beschrijven
De nieuwe telmethode (enkel aantallen per partij) scheelt een flinke tijd. Kan ik mooi nu een half uurtje al de uitslagen volgen. Vvd die de pvv een springplank geeft en dan surprised pikachu face ze schieten omhoog in de peilingen en scoren de meeste zetels. No shit sherlock. Toch zie ik lpf perikelen nog wel gebeuren want nu kan Wilders niet meer om bestuursverantwoording heen. Schreeuwen aan de zijlijn is een, een beetje aan het roer kunnen staan heel wat anders.
22 tellingen binnen, maar weer 3 laten zien. Wat een shitshow. Ik ga slapen. Tabee!
En dan toch het Duitse model van het Amerikaanse niet kunnen onderscheiden en twee keer uitleg nodig hebben.gambieter schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:00:
[...]
Ik heb ervaring met districtsystemen en first past the post. Jij niet.
Zal wel aan mij liggen dan
En zo heeft Yesilgöz dan een strategische blunder gemaakt:
In 2010 haalde de PVV 24 zetels. Dat was toen een ongelooflijke uitslag. Daarom mocht hij de eerste regering-Rutte gedoogsteun geven, maar dat liep snel mis. Wilders liet Rutte vallen, waarop die besloot nooit meer zaken te doen met de PVV-leider. De facto kwam er zo een cordon sanitaire rond diens partij. Maar Yesilgöz zette bij het begin van de campagne de deur opnieuw op een kier. Ze sloot samenwerking niet meer op voorhand uit. Dat bleek een strategische blunder. Veel Nederlanders kregen het gevoel dat een stem op de PVV weer nuttig kon zijn.
Wilders speelde daar heel slim op in. Tijdens de campagne stelde hij zich veel gematigder op. Plots mochten in Nederland toch moskeeën blijven. ‘De islam zal nooit uit ons DNA gaan, maar de prioriteit ligt nu duidelijk bij andere zaken’, zei hij. Ook de uitstap uit de Europese Unie was niet meer zo nodig. Dat heeft zeker kiezers overtuigd om nog een keer op Wilders te stemmen. En natuurlijk speelde migratie een belangrijke rol. Rutte had daar de regering over laten vallen. Hij wilde dat de VVD een veel strenger beleid zou kunnen voeren. Maar het is Wilders die al jaren op die nagel heeft geklopt. Voor de Nederlanders die vinden dat Nederland te veel migranten heeft, bleef hij daarom de meest geloofwaardige politicus.
Men is niet blij de redenen zijn ook (bij veel) toegelicht maar nee de wereld vergaat niet en denk niet dat de meesten dat zo denken...dfbt schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:00:
Nu is het wel zo dat Wilders al heel wat jaren meeloopt en de LPF een rookie was om het maar zo te zeggen.Joosie200 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:04:
De nieuwe telmethode (enkel aantallen per partij) scheelt een flinke tijd. Kan ik mooi nu een half uurtje al de uitslagen volgen. Vvd die de pvv een springplank geeft en dan surprised pikachu face ze schieten omhoog in de peilingen en scoren de meeste zetels. No shit sherlock. Toch zie ik lpf perikelen nog wel gebeuren want nu kan Wilders niet meer om bestuursverantwoording heen. Schreeuwen aan de zijlijn is een, een beetje aan het roer kunnen staan heel wat anders.
"When you grow up your heart dies"
Ja.DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:05:
Zal wel aan mij liggen dan
Is Omtzicht dan na de zomer toch nog even in Duitsland gaan kijken (dat ging natuurlijk om iets anders, maar tocht)?DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:54:
... het Duitse model waarbij regio uitslagen in zijn geheel, maar gecorrigeerd voor gewicht doorkomen. ...
Ben benieuwd naar de komende periode...
Hier komen ze wel langs:ViezeVis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:04:
22 tellingen binnen, maar weer 3 laten zien. Wat een shitshow. Ik ga slapen. Tabee!
YouTube: Geenstijl TK23 Uitslagenavond LIVE
Verwijderd
Het is een redelijk nutteloze vraag. Het zijn niet de immigranten die in huis genomen moeten worden. Daar worden vakantieparken en leegstaande gebouwen voor geregeld.klaw schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:57:
[...]
Deze redenatie slaat kant nog wal, je maakt er een soort van stropop van.
En ik denk niet dat die er zijn...
PS
Dan vraag ik aan de PVV stemmers waarom ze mij haten... hyperbolen schiet je niets mee op...
Ja, diezelfde vakantie parken waar Nederlanders die geen huis kunnen vinden van verjaagd zijn, omdat het bestemmingsplan geen permanente bewoning toestond; waarom zou Wilders toch zo populair zijn geworden /s
Wat je in huis krijgt zijn je eigen kinderen tot ze grijze haren hebben, omdat de wachttijden voor een woning te lang zijn.
Maar ook daar is het heel makkelijk met de vinder wijzen. Maar feitelijk hebben we in Nederland al sinds de tweede wereldoorlog een tekort aan passende woningen en is er nog geen enkele partij geweest die daar al die decennia een oplossing voor heeft gevonden. ( https://anderetijden.nl/aflevering/204/Woningnood )
Pas nou op met dat soort dooddoeners, de mannelijke Denk-stemmer die geïnterviewd werd bijvoorbeeld zit nog vers op m’n netvlies en die stemmers scheer je hopelijk ook niet over één kam op basis van een interview met één persoon.HaNS1443 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:01:
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat is het risico bij het aanstellen van een rookie als partijleider. Ze gaat echt nog wel meer fouten maken.XWB schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:05:
En zo heeft Yesilgöz dan een strategische blunder gemaakt:
Yup, maar tot zover is de PVV een eenmanspartij waarbij een groot deel vooral moet luisteren. Daar zullen de 45 op de lijst vast op gescreend zijn, maar in een grotere fractie is het makkelijker subgroepen vormen. En dan kan 't mogelijk gaan schuren dat Wilders in z'n eentje alle formele invloed heeft geconcentreerd in zichzelf.sjaool schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:06:
[...]
Nu is het wel zo dat Wilders al heel wat jaren meeloopt en de LPF een rookie was om het maar zo te zeggen.
De NOS heeft wel z'n best gedaan op dat stemmers café inderdaadHaNS1443 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:01:
Dat heb ik PVV stemmers eigenlijk nog nooit zien doen als ik eerlijk ben. *knip* als je de stelling poneert, onderbouw die dan ook met betrouwbare bronnen, nu keer je de bewijslast om.g1n0 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:01:
[...]
Pas op, denk dat heel veel PVV stemmers dat heel graag zelf zouden doen.
[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 23-11-2023 14:40 ]
Ik heb het idee dat vele mensen van linkse overtuiging dat beeld graag in stand houden, dat maakt het wat makkelijker om de uitslag te dulden volgens mij.HaNS1443 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:01:
Woede voelt beter dan weten dat veel mensen het fundamenteel met je oneens zijn
Ik ben zelf ook een niet-GL/PvdA stemmer. Sterker nog, ik heb het programma niet gelezen. Ik heb daar dan ook geen mening over.DutchManticore schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:02:
[...]
Ben ik niet eens met je oneens, maar kun jij echt beweren dat een links programma zoals dat van de GroenLinks/ PvdA niet evengoed bolstaat van de mooi klinkende onhaalbare of zelfs intern tegenstrijdige plannen, veelal gebaseerd op emotie en ideaal in plaats van realisme?
Dat is in de ogen van veel niet GL/PvdA stemmers wel zo namelijk
- De eerste crimineel veroordeelde premier van Nederland die niet hoeft te zitten.
- De eerste partij met een enkel lid die de grootste van Nederland is.
- De partij die bierviltjes goed genoeg vindt als verkiezingsprogramma.
Hopelijk zal het volgende kabinet wel geld in het onderwijs stoppen.
[ Voor 4% gewijzigd door DevWouter op 23-11-2023 00:11 ]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Je kan de NOS app/site in de gaten houden? Heb je geen TV voor nodig.ViezeVis schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:04:
En lekker veel details erbij ook.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Gewoon de typische stemmer. Aandacht voor politiek is er niet meer, nieuwsgaring is ook verworden tot doorgeefluik ANP teksten, dus hier de ironische situatie dat hoewel er meer informatie en meer toegang tot informatie is dan ooit te voren, men steeds minder geïnformeerd is. En als er dan verkiezingen Komen, Dan redden deze mensen zich prima met de soundbytes die ze horen, en klinkt "jij krijgt het beter want wij stoppen met al dat onzin beleid zodat er meer geld is voor jou" al snel heel goed en logisch.HaNS1443 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:01:
Deze uitslag is wat mij betreft vooral het grootse deel op het conto van de media te schrijven, totaal niet kritisch doorgeefluik van meningen, met als hoogte punt SBS6 Vandaag Inside, dat ook vandaag weer openend met wijzen op dat linkse gevaar (en ondertussen kritisch op Wilders, wat will je nu links of rechts,of stiekem gewoon alleen VVD), terwijl hun kijkers just baat zouden hebben bij dat linkse belied.
[ Voor 23% gewijzigd door Norjee op 23-11-2023 00:16 ]
Zodra PVVers ministers worden raakt Wilders die controle kwijt. Dan krijg je LPF scenarios met Bomhoff en die Free Record Shop gast, waar de partijleider geen controle op had.Bundin schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:08:
Yup, maar tot zover is de PVV een eenmanspartij waarbij een groot deel vooral moet luisteren. Daar zullen de 45 op de lijst vast op gescreend zijn, maar in een grotere fractie is het makkelijker subgroepen vormen. En dan kan 't mogelijk gaan schuren dat Wilders in z'n eentje alle formele invloed heeft geconcentreerd in zichzelf.
Dat klopt natuurlijk maar ik denk dat de mensen in zijn partij dit ook wel weten want anders had er al veel eerder gedonder in de tent geweest. Wordt Wilders premier dan zal hij sowieso dingen uit handen moeten geven en vooral delegeren en waar nodig brandjes blussen zoals Rutte in de afgelopen jaren al heel veel heeft moeten doen.Bundin schreef op donderdag 23 november 2023 @ 00:08:
[...]
Yup, maar tot zover is de PVV een eenmanspartij waarbij een groot deel vooral moet luisteren. Daar zullen de 45 op de lijst vast op gescreend zijn, maar in een grotere fractie is het makkelijker subgroepen vormen. En dan kan 't mogelijk gaan schuren dat Wilders in z'n eentje alle formele invloed heeft geconcentreerd in zichzelf.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws
Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.
Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws
Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.
Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.