Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Miki schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:21:
[...]

Yup:
• Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en moskeeën
• We willen minder islam in Nederland en dat bereiken d.m.v. minder niet-westerse immigratie en de introductie van een algehele asielstop
• Verbod dubbele nationaliteit
• Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheids- gebouwen inclusief de Staten-Generaal

Letterlijk gekopieerd uit het programma van de PVV.

Je houdt vooral jezelf voor de gek, door het te ontkennen.
Precies dit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 15:30
DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:17:
[...]

Oplossen niet nee, daar zul je meer voor moeten doen.

Maar als je op een verjaardag stoelen en hapjes tekort komt helpt het niet om nog 20 gasten binnen te laten.... Zo moeilijk is dat niet te volgen.

Want hoe goedbedoeld ook, je maakt het probleem er alleen maar groter mee en de oplossing komt nog verder weg te staan.
Om het verhaal even in perspectief te plaatsen: Die 20 gasten komen dan op een feestje waar al 6.000 man zijn...
Als je die er dan niet bij kunt hebben, is er iets anders mis.

www.steamloco.info

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:01
PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:22:
De volgende keer stem ik voor een partij die de stemcomputer weer introduceert. Wat een armoe dit tellen.
Als er iets een slecht idee is is het een stemcomputers. En dat zeg ik als it'er

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Dat tellen in Leeuwarden hè, dat werkt toch niet lekker zo donker?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:23:
[...]

Als er iets een slecht idee is is het een stemcomputers. En dat zeg ik als it'er
Een computer die ook direct een controle strip uitprint, die de kiezer dan deponeert in een box zoals zijn formulier nu, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Cheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:09:
Velen doen alsof we nu 20 jaar aan Wilders vast zitten en iedereen gedeporteerd gaat worden. :+ Het is maximaal 4 jaar (als de boel al niet eerder klapt). Veranderingen kosten veel tijd, voor je het weet heb je al weer nieuwe (her) verkiezingen. En je merkt nu al een constructieve gematigde toon bij iedereen. Denk dat het allemaal wel gaat meevallen. Maar snap dat de schok groot is.
Geert kan wel een hoop schade doen... alle klimaatmaatregelen de kast in. Subsidies stopzetten, gaskraan aan, stikstofmaatregelen stoppen etc. Oekraine dwarsbomen. Er zijn immers best een aantal lijntjes naar Rusland via de PVV.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Mektheb schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:21:
[...]

Kan er ook maar 1/2 noemen die succesvol zijn en er een beetje uitzien en behoorlijk km halen.

Dus nee niet zo’n fan nee
Dat hoeft ook niet, maarja, als je alle EV's gaat kapotbelasten krijg je nog meer uitstoot en daardoor zal je nog meer boeren moeten uitkopen en/of de snelheid op de snelweg verder moeten verlagen.

Maar klaarblijkelijk is dat inderdaad wat Nederland liever heeft...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
fsfikke schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:21:
[...]

Dat gaat inderdaad heel lastig worden met die dichte grenzen _O-
Oh nu ga je doen alsof ik hermetisch dichte grenzen bedoel in een totaal niet-autarkisch land als Nederland.

Terwijl uit de context duidelijk blijkt dat ik het heb over instroom voor tijdelijke of permanente vestiging.

*knip*, maak het niet persoonlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:50 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:53
Goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:24:
[...]

Een computer die ook direct een controle strip uitprint, die de kiezer dan deponeert in een box zoals zijn formulier nu, probleem opgelost.
Een controle strip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Liever gedeeltelijk. Opheffen voor de bouwsector, handhaven voor de boeren.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:02
Bij RTL trappen ze ook steeds maar weer in de "milde Wilders". En dan die graphics die zeggen dat Wilders zijn kiezers ook op bestaanszekerheid hebben gestemd. Ja, dat klopt maar ze gaan dus wel mee in het frame van Wilders dat het de schuld is van de buitenlanders. Anders stemmen ze wel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:25:
[...]

Oh nu ga je doen alsof ik hermetisch dichte grenzen bedoel in een totaal niet-autarkisch land als Nederland.

Terwijl uit de context duidelijk blijkt dat ik het heb over instroom voor tijdelijke of permanente vestiging.

*knip*
*knip*, daar hebben we TRs voor.

[ Voor 43% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchManticore
Spoetnik385 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:22:
[...]

Om het verhaal even in perspectief te plaatsen: Die 20 gasten komen dan op een feestje waar al 750.000 man zijn...
Als je die er dan niet bij kunt hebben, is er iets anders mis.
JUIST!

Al jaren! Decennia!
En telkens als wordt gezegd "is dit wel goed" worden mensen kleingemaakt, weggeschreeuwd en beledigd door linkse mensen vanuit een goedbedoelde ideaal.

Tot nu de klomp een keer barst en we met Wilders als premier zitten.

Je denkt een grapje te maken maar je slaat per ongeluk de spijker op zn kop....

[ Voor 4% gewijzigd door DutchManticore op 22-11-2023 23:30 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:23:
Toch mag er wel wat veranderen/verbeteren. Ik heb deze keer niet kunnen stemmen vanuit het buitenland omdat het postdeel nooit aangekomen is, en de adreswijzigingsprocedure is heel erg omslachtig. Ik kon ook niet bij de ambassade gaan stemmen want dat kan niet zomaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:18
(jarig!)
Ik stem lijst 1, nummer 20
Stemcomputer print dat uit en ik gooi t in de stembus;

Om 21:05 laat de stemcomputer de uitslag zien en die kunnen we checken door alle strookjes op te tellen die in de bak zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Gewoon de uitgebrachte stem op papier.

Dan heb je de uitslag om 21.00 gewoon duidelijk en een controlemiddel indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:07
renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:20:
[...]

Tenzij Nanninga meer stemmen heeft gekregen...
Ga deze posters langs de weg wel missen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/doRILfpMkDEAUvwkkGaT89KPtIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sbzEHeS4Di8snNSvmkaizU7N.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:52
Patriot schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:22:
[...]

Dit is misschien lichtelijk offtopic, maar dit is een kroegtopic dus vind ik dat dat mag :P

"De mensen zijn niet te krijgen" bestaat gewoon niet, zeker niet voor een (vrijwel) ongeschoolde functie. Als jullie ineens € 10.000 euro per maand meer gaan betalen moet je eens zien hoeveel Nederlandse sollicitanten je ineens voor je deur hebt staan. Tegen mindere arbeidsvoorwaarden zijn die Oost-Europeanen blijkbaar (nog steeds) bereid om dat werk te doen waarbij "de Nederlander" dat niet is. Dat is precies wat het betekent als iemand zegt dat Oost-Europeanen goedkopere krachten zijn.

Op een nationale markt zou een "verbod op Oost-Europese arbeid" voor de concurrentiepositie niet zoveel uit moeten maken. Het kan wel de markt verkleinen omdat de prijzen stijgen (want die - fictieve - € 10.000 moet ergens vandaan komen), dus het kan nog steeds betekenen dat bepaalde bedrijven op de fles gaan. Als je bedrijf internationaal opereert dan ben je waarschijnlijk de sjaak, want dan verslechtert je concurrentiepositie zodanig dat je je deuren vrijwel direct kunt sluiten.

Maar ja, "als ik Nederlandse krachten moet inhuren dan is mijn bedrijfsvoering niet toereikend" is natuurlijk minder treffend dan "die Nederlanders willen niet werken." Bijkomend voordeel: Het lijkt ook niet meer alsof het (deels) aan het bedrijf ligt.
Prima, gaan de appelplukker 150 Eur per uur bruto betalen. En 2.50 eur per appel betalen in de supermarkt :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:50:
[...]

Dit dus. Mijn familie heeft elke zomer zo'n 250 plukkers uit het oosten op het land lopen.

"Ja maar die zijn goedkoper...." NEE DUS. Er zijn hier geen mensen te krijgen. That's it.
Ik heb letterlijk in mijn begin jaren in Nederland dagelijks vele kratten spruitjes zitten pellen en heb ook tomaten geplukt. Er zijn geen mensen is een onzinnig argument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
psychodude schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:27:
[...]

Prima, gaan de appelplukker 150 Eur per uur bruto betalen. En 2.50 eur per appel betalen in de supermarkt :+.
Nog even en Appels worden zo duur als Apple's? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
*knip*, reactie op geknipte post. als ik ergens naast zit ben ik mans genoeg om me daarvoor te verontschuldigen, en welgemeende excuses aan te bieden.

Laat onverlet de kritiek die ik op de post heb die ik adresseer.

[ Voor 25% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:27

Orban, Le Pen, DeWinter.. gezellig lijstje wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:28:
[...]

Ik heb letterlijk in mijn begin jaren in Nederland dagelijks vele kratten spruitjes zitten pellen en heb ook tomaten geplukt. Er zijn geen mensen is een onzinnig argument.
Wanneer waren die begin jaren?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is misschien lichtelijk offtopic, maar dit is een kroegtopic dus vind ik dat dat mag :P

"De mensen zijn niet te krijgen" bestaat gewoon niet, zeker niet voor een (vrijwel) ongeschoolde functie. Als jullie ineens € 10.000 euro per maand meer gaan betalen moet je eens zien hoeveel Nederlandse sollicitanten je ineens voor je deur hebt staan. Tegen mindere arbeidsvoorwaarden zijn die Oost-Europeanen blijkbaar (nog steeds) bereid om dat werk te doen waarbij "de Nederlander" dat niet is. Dat is precies wat het betekent als iemand zegt dat Oost-Europeanen goedkopere krachten zijn.

Op een nationale markt zou een "verbod op Oost-Europese arbeid" voor de concurrentiepositie niet zoveel uit moeten maken. Het kan wel de markt verkleinen omdat de prijzen stijgen (want die - fictieve - € 10.000 moet ergens vandaan komen), dus het kan nog steeds betekenen dat bepaalde bedrijven op de fles gaan. Als je bedrijf internationaal opereert dan ben je waarschijnlijk de sjaak, want dan verslechtert je concurrentiepositie zodanig dat je je deuren vrijwel direct kunt sluiten.

Maar ja, "als ik Nederlandse krachten moet inhuren dan is mijn bedrijfsvoering niet toereikend" is natuurlijk minder treffend dan "die Nederlanders willen niet werken." Bijkomend voordeel: Het lijkt ook niet meer alsof het (deels) aan het bedrijf ligt.
Een beetje het verhaal van een werkloze Engelse kennis van me.

Die had voor Brexit gestemd, omdat de Polen alle banen voor zijn neus weg kaapten in de lokale fabriek. Dat was veruit de grootste werkgever in het dorp.

Na Brexit vroeg ik hem of hij al bij de fabriek werkte. Dat deed hij niet want het was een minimum loon baan met zwaar werk en rotte werktijden. "Hij was geen Pool die dat voor minimum loon ging doen" ze moesten dus eerst de lonen maar eens verhogen.

De laatste keer dat we het er over hadden was de grootste giller: de fabriek had nooit de lonen verhoogd, maar was wel failliet. Door wegvallen van de EU markt was er onvoldoende vraag naar hun product om het hoofd boven water te houden.

Het is niet altijd mogelijk om zomaar je lonen te verhogen, er zullen simpelweg altijd minimumloon banen blijven. Zelfs bij een tekort op de arbeidsmarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:27:
[...]

Gewoon de uitgebrachte stem op papier.

Dan heb je de uitslag om 21.00 gewoon duidelijk en een controlemiddel indien nodig.
Dat kan niet dan weet een computer waar je op gestemd heb en kan afgeluisterd worden. Ik zal geen enkele software vertrouwen met mijn stem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:28:
Ze hebben dit in het VK uitgeprobeerd. Geen Polen meer voor het fruitplukken, moest allemaal Brits zijn. En toen lag het fruit te rotten, want ze konden inderdaad niemand krijgen. Het is zwaar werk en vereist toch echt wel iets, en de paar Britten die verschenen hielden het geen dag uit.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:54
renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:29:
[Embed]
Ik wacht nog op Poetin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[Embed]
Toch niet zo vreemd? Het zijn allemaal leiders van partijen met zo'n beetje hetzelfde gedachtengoed en dezelfde standpunten en programma's.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:11
Justevo schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
[...]

Zijn speeches en optredens zijn één grote theatershow met z'n geveinsde emoties. Zo verschrikkelijk doorzichtig. Gelijk hele verhalen over dat mensen hier niet welkom zouden zijn terwijl Wilders meerdere malen duidelijk zegt er voor iedereen in Nederland te zijn. Hij heeft verloren en het eerste wat hij doet is een act opvoeren.

En dan nog afsluiten dat ze nooit met PVV in een coalitie stappen. Alsof ze kans maken :+ Timmermans mag lekker in de oppositie gaan schreeuwen en wegkwijnen met z'n klimaattranen.
3 weken “milde” Wilders overtuigd niet iedereen na 17 jaar verbaal kotsen op “buitenlanders”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:42
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:07:
[...]. Voor nog meer PVDA/GL troep.
.
In welke dimensie zit ik? Ik geloof dat ik gemist heb dat GL ooit heeft meegeregeerd. PvdA is meer dan een decennium geleden.

Ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

NSC en VVD zitten er goed bij. Ze zijn haast niet te ontlopen en moeten samen kiezen of ze over links/centrumprogressief gaan (PvdA/GL en D66) of over racistisch (PVV).

BBB is het bokje, die is voor praktisch geen enkele coalitie nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:20:
[...]

Ellenlange formatie, plofkabinet en nieuwe verkiezingen. Weer jaren stilstand.

Alsjeblieft.
Hier zijn ze zo aan uit. Formatie PVV, NSC, BBB en VVD is volgende maand in kannen en kruiken.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
Heb inmiddels op de radio al "minister Agema" en "Minister Hermans" voorbij horen komen.
Kan het nog niet echt rijmen met iets wat ik lang goed zie gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoetnik385
DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:27:
[...]

JUIST!

Al jaren! Decennia!
En telkens als wordt gezegd "is dit wel goed" worden mensen kleingemaakt, weggeschreeuwd en beledigd.

Tot nu de klomp een keer barst en we met Wilders als premier zitten.

Je denkt een grapje te maken maar je slaat per ongeluk de spijker op zn kop....
Ik maakte zeker geen grap.
We hebben serieus issues in dit land.
Maar one-liners als "0 immigratie" lossen die niet op.

(En nee, ik kan helaas zo niet een partij aanwijzen die ik wel echt oplossingen zie aandragen)

www.steamloco.info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
[...]

Heel veel dingen die wij vanzelfsprekend vinden worden dan vooral gigantisch duur. Dan moeten mensen keuzes maken. En wie net iets minder verdient, die moet kiezen tussen 2 eerste levensbehoeften die beide essentieel zijn.

Nederland vergrijst. Een krimpende beroepsbevolking past niet in een moderne economie, dat zorgt voor enorme inflatie en verdampend spaargeld.

Dit was een perfect moment door dit op te lossen juist door die belasting op arbeid aanzienlijke te verlagen en de financiering op een andere boeg te doen: de vervuiler en de miljonairs.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xzaz
gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:30:
[...]

Ze hebben dit in het VK uitgeprobeerd. Geen Polen meer voor het fruitplukken, moest allemaal Brits zijn. En toen lag het fruit te rotten, wantze konden inderdaad niemand kringen. Het is zwaar werk en vereist toch echt wel iets, en de paar Britten die verschenen hielden het geen dag uit.
Omdat die paar Britten hele andere kosten hebben en dus ook meer moeten verdienen. 10 Polen in een huisje douwen is gewoon moderne slavernij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Embed]
Ja, Poetin zal ook tevreden zijn.
Darwin-award waardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

Cheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:27:
[...]

Ga deze posters langs de weg wel missen.
[Afbeelding]
Had ik eindelijk een partij waar ik me thuis voelde.. voelde de rest van Nederland dat niet :(
Ik hoop dat ze met zn 2en in de kamer komen. Zeteltje erbij nog, moet lukken.
Nouja, blijheid dat GL-PvdA in ieder geval niet de grootste is overheerst bij de teleurstelling dat JA21 uitgespeeld lijkt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:53
De paniek die heerst bij links, ik kan er wel van genieten :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:30:
[...]

Dat kan niet dan weet een computer waar je op gestemd heb en kan afgeluisterd worden. Ik zal geen enkele software vertrouwen met mijn stem.
De computer weet toch niet dat jij er staat? Er was nooit enige koppeling tussen stembiljet en kiezer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

*knip*, op de man.

[ Voor 98% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:48 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:32
eamelink schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:31:
NSC en VVD zitten er goed bij. Ze zijn haast niet te ontlopen en moeten samen kiezen of ze over links/centrumprogressief gaan (PvdA/GL en D66) of over racistisch (PVV).

bbb heeft wel een enorm blok in de eerste kamer hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Nu online

maar toch.... Was heel het idee van de NSC juist dat het een anti-vvd partij was?
Het idee dat NSC en VVD dan zo snel in hetzelfde bed willen liggen voelt dan toch hypocriet van Pieter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Spoetnik385

BBB heeft de troefkaart "1e kamer".

www.steamloco.info

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Vanavond eerst ff een film gekeken.
Nu ingeschakeld op de uitslagen.

Wat een shitshow. -O-
Een ruk naar rechts was duidelijk en voorspelbaar. Maar dat een van de semi-fascistische partijen van Nederland de grootste is geworden? Beschamend. Te triest voor woorden.

Ik mag hopen dat andere partijen hun verantwoordelijkheid nemen en er voor zorgen dat de PVV in ieder geval niet gaat regeren.

En ja, het wordt zeer hoog tijd dat er een kiesdrempel komt (ondanks het feit dat de partij waarop ik gestemd heb dan ook uit de kamer verdwijnt).

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pelox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:31:
[...]

Hier zijn ze zo aan uit. Formatie PVV, NSC, BBB en VVD is volgende maand in kannen en kruiken.
Omtzit heeft vrij duidelijk laten weten dat hij het niet ziet zitten om met Wilders in een regering te gaan zitten omdat Wilders nogal tegenstander is van de rechtsstaat.

NSC en PVV zie ik dan ook niet snel gebeuren. Althans, niet als Omtzigt enigszins geloofwaardig wil blijven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48

Vlak de eerste kamer niet uit. Dat is tegenwoodig eigenlijk kamer 2a.

@wildhagen NSC heeft letterlijk al gezegd in te stappen, Dilan volgt morgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 22-11-2023 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11

Wel voor de 1e kamer dus als ze slim zijn neem je die wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Mektheb schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:33:
[...]

Wel voor de 1e kamer dus als ze slim zijn neem je die wel mee
Dat lijkt me wel praktisch ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:32:
[...]

De computer weet toch niet dat jij er staat? Er was nooit enige koppeling tussen stembiljet en kiezer.
Laat maar zien dat er geen camera in zit. Stemgeheim is een groot goed en daar heb ik het wel voor over om een nachtje te moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 13:35
xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:33:
[...]

Laat maar zien dat er geen camera in zit. Stemgeheim is een groot goed en daar heb ik het wel voor over om een nachtje te moeten wachten.
Want in een stemhokje of plafond kan natuurlijk geen camera zitten 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
wildhagen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:33:
[...]

Omtzit heeft vrij duidelijk laten weten dat hij het niet ziet zitten om met Wilders in een regering te gaan zitten omdat Wilders nogal tegenstander is van de rechtsstaat.

NSC en PVV zie ik dan ook niet snel gebeuren. Althans, niet als Omtzigt enigszins geloofwaardig wil blijven.
Nou in zijn speech van zojuist klonk het heel anders. Morgen zitten ze al aan tafel met zijn 4e.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:33:
[...]

Een camera kan toch ook boven het hokje hangen waar je nu stemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:30:
[...]

Ze hebben dit in het VK uitgeprobeerd. Geen Polen meer voor het fruitplukken, moest allemaal Brits zijn. En toen lag het fruit te rotten, want ze konden inderdaad niemand krijgen. Het is zwaar werk en vereist toch echt wel iets, en de paar Britten die verschenen hielden het geen dag uit.
Het is wel even wennen buiten-werken.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
Hatsjoe schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:34:
[...]

Want in een stemhokje of plafond kan natuurlijk geen camera zitten 8)7
Jazeker geen enkel systeem is waterdicht maar een computer in een stemhokje zetten verhoogt de kans aanzienlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

wildhagen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:33:
[...]

Zijn we nou aan het cross-posten... Foei! :N :z

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pelox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:34:
[...]

Nou in zijn speech van zojuist klonk het heel anders. Morgen zitten ze al aan tafel met zijn 4e.
Goed om te horen dat Omtzigt al binnen een uur na sluiten van de stembussen 180 graden omdraait.

Weet je meteen dat hij dus gewoon volkomen onbetrouwbaar is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore

Toch had ik graag gezien dat Nederland ontvankelijker was voor Omtzigt. Iemand die een behoorlijk rechts geluid liet horen op belangrijke punten, een zeer goed imago en scherpe reputatie heeft.

Ik vermoed echt nog steeds vele "strategische" stemmers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:35:
[...]

Jazeker geen enkel systeem is waterdicht maar een computer in een stemhokje zetten verhoogt de kans aanzienlijk
Of het maakt het juist nog veiliger omdat je nu meerdere lagen moet doorbreken om te frauderen. Nu is het in principe enkel ergens extra stembiljetten deponeren. Met stemcomputers + controle strip heb je 2 lagen die je moet doorbreken, je moet extra stemmen in die computer zien te krijgen + je moet extra controle stripjes deponeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Dus tegenwoordig geen debat meer op de avond van de verkiezingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
wErudite schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:32:
De paniek die heerst bij links, ik kan er wel van genieten :P
Ach, ik ken ook genoeg boeren hier in de omgeving die in paniek zullen zijn. Gaven afgelopen zomer al aan dat de natuur door de stikstofuitstoot "stuk" is, extreem weinig bijen en andere bestuivers, armzalige oogsten. Maar je mag onwetenschappelijk stemmen hoor, geen probleem. Alleen moeten we dan over een paar jaar alles machinaal gaan bestuiven of van elders halen. Tenzij we uit de EU stappen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Grunwold schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:32:
[...]
maar toch.... Was heel het idee van de NSC juist dat het een anti-vvd partij was?
Het idee dat NSC en VVD dan zo snel in hetzelfde bed willen liggen voelt dan toch hypocriet van Pieter.
Is ook een risico voor NSC, denken dat je de VVD wel aan kunt en in toom / op het goede spoor kunt zetten en houden. Idem dito met Wilders.

En Omtzigt zal streng moeten zijn tegen een kabinet, z'n controle taak niet verloochenen en dat zal bij kabinetsdeelname nog moeilijk genoeg zijn. Zeker gezien andere partijen daar vermoedelijk wel op zullen gaan stoken. Met de media en de hedendaagse mens die van elk ophefje smullen zal dat ook vrij gemakkelijk gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

n0pe schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:31:
[...]

3 weken “milde” Wilders overtuigd niet iedereen na 17 jaar verbaal kotsen op “buitenlanders”.
Grappig he, dat VVD/Yesilgöz aangepakt wordt voor dat haar campagne toondoof naar de afgelopen 12 jaar is, maar bij een ogenschijnlijk gematigde Wilders wist iedereen de afgolopen 17 jaar uit hun geheugen. Schandalig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:31:
[...]

Omdat die paar Britten hele andere kosten hebben en dus ook meer moeten verdienen. 10 Polen in een huisje douwen is gewoon moderne slavernij.
Die Polen kregen gewoon het Engelse minimum loon. Het is niet alsof die zich - legaal - goedkoper konden aanbieden en de Engelsen onderbieden.

Zolang ze dan in Engeland op de Torries blijven stemmen, vanwege Brexit zelfs massaal in districten waar dit speelde is het toch echt een self inflicted wound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-09 23:39
wildhagen schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:36:
[...]

Goed om te horen dat Omtzigt al binnen een uur na sluiten van de stembussen 180 graden omdraait.

of gewoon realist...

Leuk hoor campagne voeren maar uiteindelijk moet er samen werk verricht worden. Water bij de wijn doen, woorden inslikken komt daar bij kijken wil je regeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
[...]

Eh de beste man stond zelf aan de wieg van de toeslagenaffaire. Was dit nieuws?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
Het niet feliciteren van de winnaars door Timmermans, Klaver en nu net die *knip* van Denk is een schande en super triest. *knip*

*Update, inmiddels heb ik begrepen dat timmermans wilders wel heeft gefeliciteerd. Dank voor de 12 reacties op mijn post.

Dat soort termen hoeven niet.

[ Voor 45% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:27 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Richh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:31:
[...]

Heel veel dingen die wij vanzelfsprekend vinden worden dan vooral gigantisch duur. Dan moeten mensen keuzes maken. En wie net iets minder verdient, die moet kiezen tussen 2 eerste levensbehoeften die beide essentieel zijn.
Ja, dat is ook mijn punt. Mijn probleem is met de uitspraak. Als je doet alsof het geen kwestie is van goedkope gastarbeid dan ben je aan het liegen, de realiteit aan het ontkennen of gewoon zo dom dat je het echt niet snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Hatsjoe schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:37:
[...]

Of het maakt het juist nog veiliger omdat je nu meerdere lagen moet doorbreken om te frauderen. Nu is het in principe enkel ergens extra stembiljetten deponeren. Met stemcomputers + controle strip heb je 2 lagen die je moet doorbreken, je moet extra stemmen in die computer zien te krijgen + je moet extra controle stripjes deponeren.
Je kan niet zomaar een extra stembiljet deponeren. Dat moet overeenkomen met de hoeveelheid stembiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:32
PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:34:
[...]

Een camera kan toch ook boven het hokje hangen waar je nu stemt?
In het stempotloot!!! Wor wakker mensu!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
Pelox schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:38:
Het niet feliciteren van de winnaars door Timmermans, Klaver en nu net die *knip* van Denk is een schande en super triest. *knip*
Uhm.. Timmermans heeft Wilders wel gefeliciteerd?
Op Social Media gaat daarover fake news over, maar als je de speech kijkt zie je het dat hij hem wel heeft gefeliciteerd!
(Met zelfs boo-geroep uit de zaal, waar Timmermans op tegenin ging!)

De andere speeches heb ik wel gemist, dus kan ik niet bevestigen/ontkennen

[ Voor 19% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:37:
Toch had ik graag gezien dat Nederland ontvankelijker was voor Omtzigt. Iemand die een behoorlijk rechts geluid liet horen op belangrijke punten, een zeer goed imago en scherpe reputatie heeft.

Ik vermoed echt nog steeds vele "strategische" stemmers
En met ongelooflijk domme ideeen komt zoals een districtenssysteem voor verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Jetten gemist?

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Ryur schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:39:
[...]

Uhm.. Timmermans heeft Wilders wel gefeliciteerd?
Op Social Media gaat daarover fake news over, maar als je de speech kijkt zie je het dat hij hem wel heeft gefeliciteerd!
(Met zelfs boo-geroep uit de zaal, waar Timmermans op tegenin ging!)
Dan heb ik een andere speech gezien.. ik heb dat stukje totaal gemist.. my bad als hij het wel heeft gedaan.

Zero.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Timmermans heeft PVV gewoon gefeliciteerd hoor, is al voldoende vermeld inclusief bronvermelding.

Graag niet dit soort desinformatie verspreiden. Houdt de discussie wel zo zuiver.

[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig is Wilders een groot Staatsman met fatsoen hoog in het vaandel.

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:38:
[...]

Je kan niet zomaar een extra stembiljet deponeren. Dat moet overeenkomen met de hoeveelheid stembiljetten
Ja, en je denkt als je ergens 100 stemmen op de stapel van partij X legt, je niet elders 100 stemmen kunt wegnemen van partij Y?

Behalve dat er strenge controle is, kan iedere idioot frauderen met het huidige systeem. Geen enkele skillset voor nodig, enkel de gelegenheid.

Met stemcomputers maak je het aanzienlijk moeilijker. Je moet zowel het computersysteem kraken, en het fysieke systeem van controle strips die ook 100% geteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor mij persoonlijk een uitslag waar ik niet blij van word, maar laat Wilders maar formeren en een kabinet samenstellen. Het zal nooit mijn kabinet zijn, maar een van de heren bij de NOS zei dat een rechts kabinet de ontevreden kiezers terug het systeem in kunnen halen. Dat is dan een klein winstpuntje.

Daarnaast zal de PVV met oplossingen moeten komen en kleur moeten bekennen. Nexit is makkelijk geroepen als luis in de oppositiepels, maar een stuk lastiger vanuit een kabinet. Hetzelfde met een aantal mogelijk ongrondwettelijke standpunten als "geen moskeeën" én zaken die direct tegen internationale verdragen in gaan.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van een deel van de PVV achterban wanneer de harde lijn van de boze burger losgelaten wordt in een coalitie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:39:
[...]

En met ongelooflijk domme ideeen komt zoals een districtenssysteem voor verkiezingen.
Toch op zijn partij gestemd. Waarom? Omdat hij op dit punt bot zal vangen bij elke andere partij in Nederland en dit minpunt voor mij dus totaal onbelangrijk was bij de keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:38:
Die Polen kregen gewoon het Engelse minimum loon. Het is niet alsof die zich - legaal - goedkoper konden aanbieden en de Engelsen onderbieden.
En die Polen die graag voor dat geld kwamen wel hard werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:11
Waar heb je het over? Timmermans heeft de winnaar gewoon gefeliciteerd in zijn speech (wel wat boe geroep in de zaal en daarop heeft hij ook weer gereageerd).

[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:42
Gé Brander schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:12:
[...]

Ik heb overigens grote moeite hoe hier door veel mensen moral high ground gespeeld wordt.
Waarom mag ik geen moreel oordeel hebben over een xenofobe partij en mensen die daar op stemmen?

Net zoals ik moeite heb met Salafisten, tankies en fascisten.

Niet alleen lijkt me dat mijn goed recht, het staat me ook vrij om mensen die meer mijn waarden aanhangen moreel op een hoger treetje te zetten.

Laat ik maar afsluiten dat het me verbaasd dat mensen het heel vreemd vinden dat er een moreel oordeel op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Ja ook gemist, maar dat is niet erg :)

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:05
[...]

Moet terug denken aan het MH17 akkefietje iets met aansturen van een liegende rus die onzin verkocht... (door heer omtzigt)

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:40:
[...]

Gelukkig is Wilders een groot Staatsman met fatsoen hoog in het vaandel.
Sinds een weekje :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:12

SomerenV

It's something!

Pietervs schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:32:
Vanavond eerst ff een film gekeken.
Nu ingeschakeld op de uitslagen.

Wat een shitshow. -O-
Een ruk naar rechts was duidelijk en voorspelbaar. Maar dat een van de semi-fascistische partijen van Nederland de grootste is geworden? Beschamend. Te triest voor woorden.

Ik mag hopen dat andere partijen hun verantwoordelijkheid nemen en er voor zorgen dat de PVV in ieder geval niet gaat regeren.

En ja, het wordt zeer hoog tijd dat er een kiesdrempel komt (ondanks het feit dat de partij waarop ik gestemd heb dan ook uit de kamer verdwijnt).
Dit had je van mijlen ver aan kunnen zien komen. Ik heb niet op de PVV gestemd, maar als andere partijen de PVV actief uit gaat sluiten dan krijg je al helemaal een shitshow. Dan zeg je gewoon keihard dat honderdduizenden/miljoenen Nederlanders voor jan Doedel gestemd hebben. "Jullie partij mogen we niet dus jullie stem is bij deze niks meer waard."

Heel eerlijk, ik wil het de PVV en Wilders wel zien doen. Laat ze zich maar eens bewijzen na jaren roeptoeteren. Wil je het land besturen? Doe je ding. Laat zien dat je het kunt.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Morrar
Klaver is geen partijleider en gaf gewoon een interview, geen speech... Dat is toch een wat ander verhaal dan lijkt me.

En Timmermans heeft Wilders wel gefeliciteerd. Maar ach je moet blijven haten op die linkse deugders natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grunwold
  • Nu online
https://nos.nl/collectie/...gen-schaduw-heen-springen

Ook feliciteerde hij PVV-leider Geert Wilders. Ik denk dat je een beetje emotioneel bent vanavond :)

[ Voor 6% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:02
Het niet feliciteren van de winnaars door Timmermans,
Timmermans heeft dat gewoon gedaan hoor. Maar rechts Nederland luistert slecht naar linkse lijsttrekkers merk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:38:
[...]

Grappig he, dat VVD/Yesilgöz aangepakt wordt voor dat haar campagne toondoof naar de afgelopen 12 jaar is, maar bij een ogenschijnlijk gematigde Wilders wist iedereen de afgolopen 17 jaar uit hun geheugen. Schandalig.
Schandalig Fred Teven, schandalig Ivo Opstelten, schandalig Justine Hennis, schandalig Henk Keizer, schandalig Hugo de Jonge (de laatste natuurlijk van het CDA) maar 4 van de 5 politici hebben bloed aan hun handen. Schandalig!!!

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Morrar schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:38:
[...]

Eh de beste man stond zelf aan de wieg van de toeslagenaffaire. Was dit nieuws?
Aan de wieg ?

De kamer heeft een onhandige regeling goedgekeurd en daar was hij onderdeel van, ik zie niet in dat hij dat dat op enige manier zijn expliciete doel was.
Vervolgens zijn de effecten in de uitvoering buitensporig lang actief onder de pet gehouden waardoor het probleem tot onhandelbare proporties is gegroeid met oneindig meer leed, waarbij hij geen andere rol heeft gehad dan te proberen het onder de pet vandaan te krijgen (samen met voornamelijk Leijten, Azarkan en uiteindelijk ook andere kamerleden en partijen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Hatsjoe schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:40:
[...]

Ja, en je denkt als je ergens 100 stemmen op de stapel van partij X legt, je niet elders 100 stemmen kunt wegnemen van partij Y?
Dat kan maar dan zal se telling niet kloppen bij het tellen van alle stemmen op personen en dan moet er een hertelling plaatsvinden.

Overigens kan je niet zomaar even wat verplaatsen omdat het dubbel geteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bundin schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:40:
Voor mij persoonlijk een uitslag waar ik niet blij van wordt, maar laat Wilders maar formeren en een kabinet samenstellen. Het zal nooit mijn kabinet zijn, maar een van de heren bij de NOS zei dat een rechts kabinet de ontevreden kiezers terug het systeem in kunnen halen. Dat is dan een klein winstpuntje.

Daarnaast zal de PVV met oplossingen moeten komen en kleur moeten bekennen. Nexit is makkelijk geroepen als luis in de oppositiepels, maar een stuk lastiger vanuit een kabinet. Hetzelfde met een aantal mogelijk ongrondwettelijke standpunten als "geen moskeeën" én zaken die direct tegen internationale verdragen in gaan.

Ik ben heel benieuwd naar de reactie van een deel van de PVV achterban wanneer de harde lijn van de boze burger losgelaten wordt in een coalitie.
Zo zit ik er ook in. Laat het maar zien. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij het niet kan waarmaken. Dat het veel loze woorden zijn geweest. Misschien moeten we dat maar gewoon ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
*knip*, geen kwaad met kwaad vergelden.

[ Voor 25% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:40:
Toch op zijn partij gestemd. Waarom? Omdat hij op dit punt bot zal vangen bij elke andere partij in Nederland en dit minpunt voor mij dus totaal onbelangrijk was bij de keuze.
Klopt. Het ging me erom dat Omtzigt als zogenaamd intelligenter, speciaal etc wordt opgevoerd, maar dat is nergens op gebaseerd. Zonder die toeslagenaffaire zou hij nog steeds anoniem zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:07
Tja die Kaag. Van euforisch dansen op de tafel met nieuw leiderschap vervolgens via de achterdeur weggaan.

[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
gekkie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:42:
[...]

Aan de wieg ?

De kamer heeft een onhandige regeling goedgekeurd en daar was hij onderdeel van, ik zie niet in dat hij dat dat op enige manier zijn expliciete doel was.
Vervolgens zijn de effecten in de uitvoering buitensporig lang actief onder de pet gehouden waardoor het probleem tot onhandelbare proporties is gegroeid met oneindig meer leed, waarbij hij geen andere rol heeft gehad dan te proberen het onder de pet vandaan te krijgen (samen met voornamelijk Leijten, Azarkan en uiteindelijk ook andere kamerleden en partijen).
De beste man diende een motie van wantrouwen in tegen Weekers, die daarna met de botte bijl maatregelen ging invoeren tegen (Bulgaren) fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunwold
  • Nu online
nvt /s niet gezien

[ Voor 36% gewijzigd door NMH op 23-11-2023 00:27 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Deze opmerking zegt helaas meer over jou dan over PVV.
Gewoon eventjes 2 miljoen mensen racistisch noemen, goed hoor. :)

Mag ik dan ook mensen onnozel vinden die toch weer op de VVD stemmen na alle praktijken van de afgelopen 13 jaar?
Praktijken waar de normale burger allang voor achter de tralies had gezeten en never nooit meer een baan met verantwoordelijkheid zou kunnen krijgen?

Of alle mensen onnozel vinden die de partijen steunen die bij deze coalities hoorde en deze praktijken steunden?

Mag ik dan ook zeggen dat als je op deze partijen stemt je een grote middelvinger opsteekt naar Groningen, naar de ouders en kinderen van de toeslagen affaire?

Nee, dat mag ik niet want dat zou niet juist zijn.
En 2 miljoen mensen racistisch noemen is ook niet juist.

Als je vind dat Nederlanders eerst moeten komen, dat maakt je nog niet racistisch.
Nee, dan ben je gewoon realistisch en zie je dat er geen plek meer is.

Anders vind ik dat er een regel moet komen in Nederland.
Stem je op partijen die meer immigratie willen dan moet je verplicht je eigen huis openstellen om immigranten op te nemen.
Heel simpel... Als jij vind dat daar plek voor is dan laat je dat maar zien.
Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws

Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.

Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.