Ach, de 'groene' partijen maken het leven van een kleine boer onwerkbaar.renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:57:
[...]
On the bright side, mocht die NEXIT er van komen door Wilders, dan lost 'ie wel in 1 keer de stikstofcrisis op door 40% a 50% van alle boeren faillissement in te jagen.
Het effect is dat ze alle rechten verkopen aan massa-boeren waar alles altijd binnen staat.
Hoogstens... hoor je wat je zegt 50KBasekid schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:53:
[...]
Mooi voorbeeld van hoe populistische onzin de kiezer heeft bereikt
(we hebben hoogstens 50k asielzoekers)
Oeps was op een reactie voor jou...

De emotie spreekt toe: maar die autochtonen die niks anders doen dan uitkering trekken, sigaretten roken, elke dag frikadellen eten met een red bull erbij, die mogen ook het land uit. Ik heb mij als migrant de tering in gewerkt om door mijn leven heen baantjes aan te nemen waar de autochtoon zich te goed voor voelt, en nu voelt deze verkiezingsuitslag als een gigantische mes in de rug.
Dat maakt niet uit. Mensen hebben gezegd dat "Links" Wilders niet wil feliciteren. Dus dan is het zo. Alles om maar verongelukt te kunnen blijven geloven in de eigen slachtofferrol.Grunwold schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:58:
Timmermans feliciteert Geert Wilders, .
https://www.nu.nl/politie...emocratie-verdedigen.html
Je bedoelt: ze moeten de importmaatregelen nog invoeren, maar hebben die voor de zoveelste keer uitgesteld vanwege de verwachte impact.911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:51:
[...]
Britten moeten hun eigen bureaucratie onder controle krijgen. De EU was daar alleen maar een versterkende factor in. Uiteindelijk krabbelt hun economie wel weer op. Al is het maar omdat Londen de financiële hoofdstad van de wereld is.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Live op ANP stream. 2023 heb je nog weinig aan, want nog weinig stemmen binnen.
dat is 0,003% van de gehele bevolking.
Als jij zo kil bent dat anderen maar lekker moeten stikken........

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Wilders had al jaren in het kabinet gezeten als hij zich wat fatsoenlijker had gedragen. Het is een intelligente man, maar hij heeft het altijd voor zichzelf verpest met onzin dat alleen zijn vaste achterban aansprak. Ik hoop dat hij er ditmaal van heeft geleerd, want dit is zijn laatste kans in mijn ogen.CVTTPD2DQ schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:56:
[...]
De PVV heeft in 2010 mee mogen doen. Toen hebben ze er zelf de stekker uit getrokken. In 2006 waren ze een kleine partij. In 2012 waren ze geen factor van betekenis. In 2017 waren ze van hetzeflde formaat als CDA, D66 en GroenLinks. In 2021 waren ze nog kleiner.
Ik hoor onder veel PVV-stemmers het sentiment dat "ze" ten onrechte al jaren worden uitgesloten van regeringsdeelname, Dat klopt gewoon niet.
Dus de islamisering is opeens niet zo dringend of gevaarlijk? Letterlijk je hele partij is daarom opgericht.Quad schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:51:
Wilders wil in een coalitie geen ongrondwettelijke keuzes maken, hij laat direct merken dat islam/koran niet belangrijke items zijn, zoals hij ook al in de debatten zei.
Ook een goed interview met de NOS hoor, helder, redelijk en wil regeren.
*knip*, zeer ongepast.HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:00:
Ik voel me zo ontzettend verraden. Als familie van asielzoekers zijn wij naar Nederland gekomen en zijn wij gedurende een aantal decennia de sociale ladder geklommen van asielzoeker, tot statushouder, tot Nederlander met een sociaal inkomen, tot familie met minimaal een universitaire opleiding en iedereen die een vaste baan heeft met goed inkomen met een koopwoning. En ongeveer een op de 5 stemmers zegt: we moeten je niet.
De emotie spreekt toe: maar die autochtonen die niks anders doen dan uitkering trekken, sigaretten roken, elke dag frikadellen eten met een red bull erbij, die mogen ook het land uit. Ik heb mij als migrant de tering in gewerkt om door mijn leven heen baantjes aan te nemen waar de autochtoon zich te goed voor voelt, en nu voelt deze verkiezingsuitslag als een gigantische mes in de rug.
[ Voor 7% gewijzigd door NMH op 22-11-2023 23:11 ]
Lekker tolerant ben jij tegen Sjaan die PVV gestemd heeft dan. Probeer eens in te zien dat de afgunst die jij hier tegen PVV stemmers tentoonspreid, bij die zelfde kiezers ook andersom speelt. En dan kom je misschien tot het inzicht dat jullie eigenlijk helemaal niet zoveel verschillen op een andere mening na.Don Quijote schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:57:
[...]
Nee. Dit is dus precies het probleem. Het is niet “iedereen zijn mening heeft even veel waarde”. Sommige partijen hebben wel ongrondwettelijke dingen in het programma staan, en sommige niet. Sommige partijen zijn expliciet intolerant tegen andere geloven, sommige niet.
Maar we zijn op het punt gekomen dat mensen dit niet meer op waarde kunnen schatten en er zoveel desinformatie is, dat alles wordt gereduceerd tot “Henk vindt A, Sjaan b; ik weet het niet, maar het zal wel ergens in het midden liggen”. Terwijl Henk iets vindt op basis van peer-reviewed onderzoek, en Sjaan op basis van iets wat de buurman op Facebook heeft gezet.
Ja, Wilders is inderdaad veel te links.HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:00:
Ik voel me zo ontzettend verraden. Als familie van asielzoekers zijn wij naar Nederland gekomen en zijn wij gedurende een aantal decennia de sociale ladder geklommen van asielzoeker, tot statushouder, tot Nederlander met een sociaal inkomen, tot familie met minimaal een universitaire opleiding en iedereen die een vaste baan heeft met goed inkomen met een koopwoning. En ongeveer een op de 5 stemmers zegt: we moeten je niet.
Aha, daar is de bekende valse balans weer. Wilders polariseert al jaren en jaren richting moslims, asielzoekers en Marokkanen. Dan is het absoluut bezopen om het iemand vervolgens te gaan verwijten dat hij of zij daartegen in verweer komt.Mania-92 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:52:
Realiseren de mensen die de PVV hier afschilderen als ik weet niet wat dat er ook heel veel kiezers in het spectrum zitten die exact hetzelfde over de andere partijen denken wat jullie over de PVV denken? Voor elke groenlinkser die de PVV abject en infaam vindt is er een PVVer die GroenLinks abject en infaam vindt. Er is geen absolute waarheid en iedereen heeft z'n eigen wereldbeeld, en op dit moment sluit het wereldbeeld van veel kiezers het beste aan bij Wilders. De wereld vergaat niet...
En dat een groep kiezers een bepaald wereldbeeld hebben maakt het nog niet oké. In Hongarije en Rusland stemt een meerderheid op een dictator. Dus dan is dat ook oké? We mogen een dictatuur dan niet meer veroordelen?
Verpest of doet ie het bewust? Vanuit de oppositie lekker roepen is makkelijker dan zelf moeten regerenNotSoSteady schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:01:
[...]
Wilders had al jaren in het kabinet gezeten als hij zich wat fatsoenlijker had gedragen. Het is een intelligente man, maar hij heeft het altijd voor zichzelf verpest met onzin dat alleen zijn vaste achterban aansprak. Ik hoop dat hij er ditmaal van heeft geleerd, want dit is zijn laatste kans in mijn ogen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Noord-Nederland mag Links zitten en Amsterdam hebben.
Zuid-Nederlands mag Rechts zitten en Rotterdam hebben.
En beide hun eigen linkse of rechtste regering en ideeën.
(Ja, dit is niet serieus bedoel en uiteraard niet haalbaar.)
En zo lang je dat blijft voelen zul je niet begrijpen wat Nederlanders heeft bewogen om te stemmen zoals ze gedaan hebben.HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:00:
Wikkel u vooral in een deken van gewaande haat. Nederland waar iedereen welkom is, en blijft, maar blijkbaar niet mag zeggen dat het land vol begint te raken en dat er nu andere problemen zijn waar we de regering voorrang op willen laten geven.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Hoe uit zich dat dan dat "nederland dit niet aankan"?DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:59:
[...]
Jazeker. Maar het maakt geen hol uit of het asielzoekers, nareizigers of wat dan ook zijn. Dit land kan de instroom op geen enkel vlak aan.
bedoel die belg in de grensstreek die ook onder die statistiek valt is echt toch neit zo lastig.
En het gros van die mensen zorgt daar lans geen kanten voor, integendeel een groot deel van die migratie IS arbeidsmigratie dus de mensen die juist die verzorginsstaat, huizenbouw, landbouw ,... recht houden.De zorg is totaal overbelast, politie en justitie ook, we hebben een schreeuwend huizentekort, de co2 en stikstof moeten omlaag, de verzorgingsstaat staat onder druk.
Om welke effect te krijgen? Denk je dat door minder vreemdelingen te aanvaarden er minder stikstof zal uitgestoten worden?Dat is niet te rijmen met een instroom van honderdduizenden mensen in een paar jaar tijd, ongeacht het kaartje dat ze hebben.
Het gaat erom dat Nederland klaarblijkelijk vraagt om een regering met een repressiever migratiebeleid.
Zijn speeches en optredens zijn één grote theatershow met z'n geveinsde emoties. Zo verschrikkelijk doorzichtig. Gelijk hele verhalen over dat mensen hier niet welkom zouden zijn terwijl Wilders meerdere malen duidelijk zegt er voor iedereen in Nederland te zijn. Hij heeft verloren en het eerste wat hij doet is een act opvoeren.Grunwold schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:58:
[...]
?Je reageert wel erg emotioneel:
Timmermans feliciteert Geert Wilders, .
https://www.nu.nl/politie...emocratie-verdedigen.html
En dan nog afsluiten dat ze nooit met PVV in een coalitie stappen. Alsof ze kans maken
Ja kijkend naar sommige reacties hier bloed de alternatieve realiteit van Twitter hier ook binnen.
Nette reacties van Timmermans. Feliciteert gewoon Wilders. Maant zijn publiek om niet boe te gaan roepen naar de pvv. En spreekt een missie uit . Logische reactie gezien het anti democratische karakter van de pvv.
Ja zo kun je alles wel plat redeneren. 0,003% maar. Ik zie gewoon 50.000 mensen verzorgd en gehuisvest moeten worden terwijl we geen plek hebben om ouderen een normaal en waardige oude dag te bieden.Player1S schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:01:
[...]
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Als Zuid-Nederlander zeg ik, skup ze allemaal terug over de Maas. Rotterdam mag je houden.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:02:
Wat zou het toch mooi zijn om dit land gewoon in tweeën te delen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Waarom stoppen we de migratie van studenten en expats dan niet? Dat is een veel grotere groep die veel meer huizen innemen en de woningprijzen ook nog eens opdrijven omdat ze minder belasting betalen en jongeren lonen hebben....DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
[...]
En zo lang je dat blijft voelen zul je niet begrijpen wat Nederlanders heeft bewogen om te stemmen zoals ze gedaan hebben.
Wikkel u vooral in een deken van gewaande haat. Nederland waar iedereen welkom is, en blijft, maar blijkbaar niet mag zeggen dat het land vol begint te raken en dat er nu andere problemen zijn waar we de regering voorrang op willen laten geven.
Inderdaad, niet zo dringend, want Wilders zegt dat er andere problemen zijn om aan te pakken die direct impact hebben.n3z schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:01:
[...]
Dus de islamisering is opeens niet zo dringend of gevaarlijk? Letterlijk je hele partij is daarom opgericht.
We zien het wel hoe dat allemaal loopt en blijft staan.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Sorry, wat?!?!Vrietje schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
[...]
Ja kijkend naar sommige reacties hier bloed de alternatieve realiteit van Twitter hier ook binnen.
Nette reacties van Timmermans. Feliciteert gewoon Wilders. Maant zijn publiek om niet boe te gaan roepen naar de pvv. En spreekt een missie uit . Logische reactie gezien het anti democratische karakter van de pvv.
Je heb net de speech van Timmermans op TV gezien, nee?
Dat was alles behalve netjes.
Wilders sprak toe tot samenwerken waar Timmermans juist voor verdeeldheid preekte.
Feitelijk zeg je nu dat elke PVV stemmer wil dat alle migranten het land verlaten, zelfs als daar generaties overheen gegaan zijn en als er sprake van (zoals in jouw geval) serieus succes. Ik denk dat die generalisatie te negatief is.HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:00:
Dat staat letterlijk ook in het programma van de PVV heb ik zojuist gelezenWaah schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:04:
[...]
Waarom stoppen we de migratie van studenten en expats dan niet? Dat is een veel grotere groep die veel meer huizen innemen en de woningprijzen ook nog eens opdrijven omdat ze minder belasting betalen en jongeren lonen hebben....
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Is ja, en voordat je erover begint.911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:45:
[...]
Verandering kost tijd... Maar ondertussen hebben ze al meerdere handelsverdragen opgetuigd. En groeien ze echt wel verder.
De UK heeft alleen maar meer problemen met immigratie gekregen sinds de Brexit.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dus Wilders gooit 80 procent van het pvv programma al in de prullenbak? Nou dan kan er ook gewoon een regering met pvd gl gemaakt worden.Quad schreef op woensdag 22 november 2023 @ 21:51:
Wilders wil in een coalitie geen ongrondwettelijke keuzes maken, hij laat direct merken dat islam/koran niet belangrijke items zijn, zoals hij ook al in de debatten zei.
Ook een goed interview met de NOS hoor, helder, redelijk en wil regeren.
Verwijderd
Links Schiphol, Rechts de Rotterdamse haven.Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:04:
[...]
Als Zuid-Nederlander zeg ik, skup ze allemaal terug over de Maas. Rotterdam mag je houden.
Wel een beetje eerlijk blijven.
en 50.000 potentiële arbeiders die de ouderen kunnen verzorgen. De staatskas kunnen spekken met belasting.911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
[...]
Ja zo kun je alles wel plat redeneren. 0,003% maar. Ik zie gewoon 50.000 mensen verzorgd en gehuisvest moeten worden terwijl we geen plek hebben om ouderen een normaal en waardige oude dag te bieden.
En als we ons asielbeleid beter inrichten vis je de "gelukzoekers" er sneller uit.
Omdat het argument "we hebben de mensen niet". Dat was ook het argument toen we noord Afrikanen en Turken binnen haalden.Waah schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:04:
[...]
Waarom stoppen we de migratie van studenten en expats dan niet? Dat is een veel grotere groep die veel meer huizen innemen en de woningprijzen ook nog eens opdrijven omdat ze minder belasting betalen en jongeren lonen hebben....
Schiet tussen de palen en je scoort!
Iets minder populistisch vanuit de onderbuik reageren, maar meer constructief reageren, zou wel ehm... constructiever zijn.911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
[...]
Ja zo kun je alles wel plat redeneren. 0,003% maar. Ik zie gewoon 50.000 mensen verzorgd en gehuisvest moeten worden terwijl we geen plek hebben om ouderen een normaal en waardige oude dag te bieden.
Met dit soort onzinnige kreten kan letterlijk niemand iets.
Virussen? Scan ze hier!
En blijkbaar intolerant tegenover anderen die niet helemaal aan dat plaatje voldoen.
[ Voor 18% gewijzigd door NMH op 22-11-2023 23:11 ]
Maar dat maakt je niet een vrij land, als je enkel dat tolereert.
Dan begrijp je niet wat vrijheid betekent namelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 22-11-2023 23:11 ]
Hij heeft geen zin om in kabinet te gaan met pvv en sorteert voor om oppositie leider te worden... jij hoort dingen die niet gezegd worden...Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:05:
[...]
Sorry, wat?!?!
Wilders sprak toe tot samenwerken waar Timmermans juist voor verdeeldheid preekte.
Eerst even afrekenen voor Groningen, maar daarna vindt ik het prima. 😂Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:02:
Wat zou het toch mooi zijn om dit land gewoon in tweeën te delen.
Rustig maatJustevo schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
[...]
Zijn speeches en optredens zijn één grote theatershow met z'n geveinsde emoties. Zo verschrikkelijk doorzichtig. Gelijk hele verhalen over dat mensen hier niet welkom zouden zijn terwijl Wilders meerdere malen duidelijk zegt er voor iedereen in Nederland te zijn. Hij heeft verloren en het eerste wat hij doet is een act opvoeren.
En dan nog afsluiten dat ze nooit met PVV in een coalitie stappen. Alsof ze kans makenTimmermans mag lekker in de oppositie gaan schreeuwen en wegkwijnen met z'n klimaattranen.
Je weet dat er alleen al de schoonmaak ruim meer de 50.000 migranten werken (die vaak ook een partner en kinderen hebben), ook in de zorg?911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
[...]
Dus dat we zonder migranten een nog groter tekort aan huishoudelijke ondersteuningen voor ouderen zouden hebben?
Omdat voor brecit de meeste migranten het VK binnenkwamen dfoor VK regels en wetten, net zoals bij wilders is die hele vreemdelingen discours maar PR om macht te grijpen.YakuzA schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:05:
[...]
Is ja, en voordat je erover begint.
De UK heeft alleen maar meer problemen met immigratie gekregen sinds de Brexit.
Dat is elk jaar een stad als Middelburg of Hoogeveen die je elk jaar moet bouwenPlayer1S schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:01:
[...]
*knip*HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:00:
Op de man.
[ Voor 35% gewijzigd door tweakduke op 23-11-2023 00:34 ]
Dat je door iemand wordt aangesproken met de vraag "hoor ik hier nog wel thuis". Want dat is ook echt iets wat gaat gebeuren.. Ga toch weg met dat soort sneue ingestudeerde teksten waar alleen dat geïndoctrineerde clubje in die zaal gelooft en voor applaudisseert.
Omdat Nederlanders die hun huis aan expats verkopen maar al te graag die hoofdprijs pakken. Of omdat je in grote delen van de grote steden de helft van de winkels dicht kan gooien zonder de kapitaalkrachtige expats. Men moet eens ophouden met zielig doen en in de slachtofferrol kruipen. Het overgrote deel van de migranten hebben we gewoon keihard nodig om onze economie gaande te houden. Of het nou de rijke expats zijn, of de arme stakkers die onze kutklusjes op zich nemen.Waah schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:04:
[...]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
nee joh.... dat moeten al die werkelozen maar gaan doen. Of Studenten..... of..... misschien moeten kinderen <12 maar gewoon mogen werken om de tekorten op te lossenrik86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:07:
[...]
Je weet dat er alleen al de schoonmaak ruim meer de 50.000 migranten werken (die vaak ook een partner en kinderen hebben), ook in de zorg?
Dus dat we zonder migranten een nog groter tekort aan huishoudelijke ondersteuningen voor ouderen zouden hebben?

Deze analyse zou enigszins ergens op slaan als Wilders de enige was met een pleidooi voor migratie beperking. Er zijn veel meer rechtse partijen die dit standpunt delen, waarbij het substantiële verschil is dat Wilders anti islam en anti niet westerse migratie predikt.DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
[...]
En zo lang je dat blijft voelen zul je niet begrijpen wat Nederlanders heeft bewogen om te stemmen zoals ze gedaan hebben.
Live gezien. Past gewoon waar ze voorstaan.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:05:
[...]
Sorry, wat?!?!
Hoe is zeggen dat ze er voor elke Nederlander zijn. Enzo. Dat was alles behalve niet netjes.
Bedoel als pvv idd zijn anti moslim en migranten en transgender punten laat vallen, dan sluit Timmermans ze niet uit dat haal ik er uit.
Ahum, doel je nu op het gemiddelde plenaire kamerdebat van de afgelopen jaren waar de heer Wilders zijn bijdrage heeft afgestoken ? Alles voor de camera ?Justevo schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
Zijn speeches en optredens zijn één grote theatershow met z'n geveinsde emoties. Zo verschrikkelijk doorzichtig.
[ Voor 3% gewijzigd door gekkie op 22-11-2023 23:09 ]
Ik ben absoluut geen fan van Wilders, maar ik heb heel weinig geduld voor de slachtofferrol die zijn aanhangers zichzelf toemeten.NotSoSteady schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:01:
Wilders had al jaren in het kabinet gezeten als hij zich wat fatsoenlijker had gedragen. Het is een intelligente man, maar hij heeft het altijd voor zichzelf verpest met onzin dat alleen zijn vaste achterban aansprak. Ik hoop dat hij er ditmaal van heeft geleerd, want dit is zijn laatste kans in mijn ogen.
Er zijn meer partijen in Nederland die nooit de kans op regeringsdeelname krijgen. Linkse partijen zijn meermaals uitgesloten door VVD/CDA, terwijl de verkiezingsuitslag een centrum-linkse coalitie aannemelijk maakte.
Als je wat verder teruggaat in de tijd is het grootste voorbeeld natuurlijk Den Uyl in 1977, die met 53 zetels (meer dan PVV en NSC nu samen) in de oppositie terecht kwam.
Dat hoort bij het spel. We hebben in Nederland een heel representatieve democratie. Het is niet mogelijk om de verkiezingen te "winnen" en toch niet in de regering te komen.
Nou ik kom regelmatig in Hoogeveen, en 1 daarvan is genoeg hoor wat mij betreft...jip_86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:08:
[...]
Dat is elk jaar een stad als Middelburg of Hoogeveen die je elk jaar moet bouwen
Indie verloren rampspoed geboren.fsfikke schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:08:
[...]
Omdat Nederlanders die hun huis aan expats verkopen maar al te graag die hoofdprijs pakken. Of omdat je in grote delen van de grote steden de helft van de winkels dicht kan gooien zonder de kapitaalkrachtige expats. Men moet eens ophouden met zielig doen en in de slachtofferrol kruipen. Het overgrote deel van de migranten hebben we gewoon keihard nodig om onze economie gaande te houden. Of het nou de rijke expats zijn, of de arme stakkers die onze kutklusjes op zich nemen.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Meer dan de helft van de bijstand is gevuld door allochtonen, terwijl hier toch al vaak gezegd is dat dat een enorm kleine minderheid van het totaal aantal inwoners is. Die verhouding is dus echt 25x te scheef.Player1S schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:06:
[...]
en 50.000 potentiële arbeiders die de ouderen kunnen verzorgen. De staatskas kunnen spekken met belasting.
En als we ons asielbeleid beter inrichten vis je de "gelukzoekers" er sneller uit.
We hebben dus al een aardige poule van meerdere keren 50.000 mensen die klaar zitten
Het is damned if you do: want dan heb je teveel succes, pik je alle baantjes in, en pik je alle koop woningen indr.lowtune schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:05:
[...]
Feitelijk zeg je nu dat elke PVV stemmer wil dat alle migranten het land verlaten, zelfs als daar generaties overheen gegaan zijn en als er sprake van (zoals in jouw geval) serieus succes. Ik denk dat die generalisatie te negatief is.
En het is damned if you don't: want dan ben je niet geïntegreerd en hang je aan het sociale infuus
Ome Mark wil even een woordje met jeCheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:09:
Het is maximaal 4 jaar.
(niet serieus bedoelt)
Dat geld steken we vervolgens in waterstofproductie. Pompen de lege gasvelden vol met waterstof geproduceerd door overproductie zonnevelden en windmolems geplaats op.land van boeren die geen vee meer mogen hebben door stikstof.RegularJohn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:06:
[...]
Eerst even afrekenen voor Groningen, maar daarna vindt ik het prima. 😂
Lossen we klimaat, stikstof en de aardbevingen in 1 klap op, en kunnen alle CV ketels blijven hangen
max 4 jaar? vvd heeft 12 jaar gezeten, gelukkig frisse wind erin, helemaal top!Cheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:09:
Velen doen alsof we nu 20 jaar aan Wilders vast zitten en iedereen gedeporteerd gaat worden.Het is maximaal 4 jaar (als de boel al niet eerder klapt). Veranderingen kosten veel tijd, voor je het weet heb je al weer nieuwe (her) verkiezingen. En je merkt nu al een constructieve gematigde toon bij iedereen. Denk dat het allemaal wel gaat meevallen. Maar snap dat de schok groot is.
nothing stops this train
Komt omdat onder rechts beleid de verzorgingstehuizen zijn gesloopt en we hebben bedacht dat tot het einde thuiswonen een goed plan is.911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
[...]
Je leest wel eens dat onze verpleegkundigen zoveel administratieve lasten hebben. Maar dat ze 60% van hun tijd al rijdend in een Toyota Aygo zitten? Daar hoor je niemand over
Overigens hebben we niet zoveel verpleegkundigen en verzorgenden. Sowieso vergrijzen we nogal hard. De economische uitdaging die dat meebrengt, daar lijkt Wilders niet over na te denken.
Je zou haast denken dat wat jij een probleem noemt, nog wel eens een oplossing zou kunnen zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 22-11-2023 23:12 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Verwijderd
Ik heb nooit gezegd dat het een goed idee was; wie dat idee na Brexit nog aanhangt heeft wat mij betreft een enorme plaat voor zijn hoofd.k995 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:53:
[...]
Tuurlijk, maar dat land moet dan plots decenia van vedragen en een manier van werken herzien EN opnieuw verdragen sluiten die het plots niet mee heeft.
Je zag hoe slecht dat liep bij het VK, bij nederland zal dat echt niet beter gaan.
Maar het recht van een door alle landen soevereine staat als Nederland, zeker als het een universeel erkende staat is wat elk EU lid is, om zich uit de EU terug te trekken, onder voldoening van de aangegane exit verplichtingen, is heel erg ruim.
De conventie waar ik niet op kon komen is de Weense conventie.
Er zijn twee situaties:
- Er staan exit voorwaarden in het verdrag. In dit geval is terugtreden mogelijk door aan die voorwaarden te voldoen, of door een unanieme beslissing van alle partijen in het verdag terugtreding toe te staan
- Er staan geen exit voorwaarden in het verdrag In dit geval zijn er twee mogelijke situaties waaronder je kan terug trekken uit het verdrag:
- Het is duidelijk dat het de bedoeling was dat partijen zich terug konden trekken. Bijvoorbeeld omdat het bij de onderhandelingen aan de orde is geweest, maar niet expliciet is opgenomen omdat er geen voorwaarden waren.
- Het recht wordt geïmpliceerd door de aard van het verdrag. Deze is wat complexer. Het is duidelijker wanneer het niet in de aard van het verdrag is. Als een land in een verdrag land heeft afgestaan aan een ander land is het duidelijk niet de bedoeling dat dit eenzijdig teruggedraaid kan worden. De aard van een samenwerkingsverdrag daarentegen is dat een samenwerking iets is wat natuurlijk beëindigd kan worden.
alleen met een elektrische autorenegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:12:
Mag ik nu morgen al 140km/u rijden trouwens?
Mag wel. Alleen wel moeilijk slalommen om al die plakkers heen.renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:12:
Mag ik nu morgen al 140km/u rijden trouwens?
Een uit elkaar vallende Citroen C1 zie ik meestal.Richh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:11:
[...]
Komt omdat onder rechts beleid de verzorgingstehuizen zijn gesloopt en we hebben bedacht dat tot het einde thuiswonen een goed plan is.
Je leest wel eens dat onze verpleegkundigen zoveel administratieve lasten hebben. Maar dat ze 60% van hun tijd al rijdend in een Toyota Aygo zitten? Daar hoor je niemand over
Aygo's (ondanks ze uit dezelfde fabriek komen) zijn meestal TE gewild en te duur daarvoor.
En daarnaast prive aangeschaft, zakelijk gebruik
Maar veel kiezers hebben strategisch op de PVV gestemd om te voorkomen dat de pogingen van PVDA/GL om een nog ruimer beleid te gaan voeren gevaarlijk dichtbij de grootste kwam.HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:08:
[...]
Deze analyse zou enigszins ergens op slaan als Wilders de enige was met een pleidooi voor migratie beperking. Er zijn veel meer rechtse partijen die dit standpunt delen, waarbij het substantiële verschil is dat Wilders anti islam en anti niet westerse migratie predikt.
Dan kun je NSC stemmen zoals ik gedaan heb, maar daarbij al wetende dat dat waarschijnlijk geen zoden aan de dijk zet.
De PVV was in de ogen van velen de enige kanshebber.
Overigens valt het erg mee met de islam en Arabieren haat. Wilders zegt het vooral hier in te willen perken, en dat zijn redelijk wat allochtonen nog met hem eens ook..
https://www.kis.nl/artike...en-niet-meer-traditioneel
https://www.nemokennislin...terban-van-geert-wilders/
Nogmaals het is een vrij land, je mag denken wat je wilt. Maar als je nu denkt dat er miljoenen mensen in Nederland lopen die jou haten om je cultuur, afkomst of geloof dan maak je je leven onnodig onaangenaam.
Je benoemt grote problemen. Alleen die worden niet opgelost door een repressiever migratiebeleid.DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:59:
[...]
Jazeker. Maar het maakt geen hol uit of het asielzoekers, nareizigers of wat dan ook zijn. Dit land kan de instroom op geen enkel vlak aan.
De zorg is totaal overbelast, politie en justitie ook, we hebben een schreeuwend huizentekort, de co2 en stikstof moeten omlaag, de verzorgingsstaat staat onder druk.
Dat is niet te rijmen met een instroom van honderdduizenden mensen in een paar jaar tijd, ongeacht het kaartje dat ze hebben.
Het gaat erom dat Nederland klaarblijkelijk vraagt om een regering met een repressiever migratiebeleid.
Het is een stuk framing dat heel lang populair is in de politiek: We hebben grote problemen, we zoeken een relatief makkelijk te begrijpen oplossing die maar bij een kleine groep pijn doet en hopen dat dat alles oplost.
In- en in triest dat die ouderen geen normale plek en waardige oude dag kunnen hebben. Maar die 50.000 wel of niet gaat daar geen verschil in maken.911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:03:
[...]
www.steamloco.info
Na 4 jaar kan tij weer keren. Dat zie je nu ook weer.Kol Nedra schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:11:
[...]
max 4 jaar? vvd heeft 12 jaar gezeten, gelukkig frisse wind erin, helemaal top!
Het gaat gewoon een plofkabinet worden,Cheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:09:
Velen doen alsof we nu 20 jaar aan Wilders vast zitten en iedereen gedeporteerd gaat worden.Het is maximaal 4 jaar (als de boel al niet eerder klapt). Veranderingen kosten veel tijd, voor je het weet heb je al weer nieuwe (her) verkiezingen. En je merkt nu al een constructieve gematigde toon bij iedereen. Denk dat het allemaal wel gaat meevallen. Maar snap dat de schok groot is.
Met 1 jaar formatie en daarna na een half jaar alweer verkiezingen, waarin jawel Heer Rutte zich weer prominent opstelt om het land te komen redden, waarna we weer 1000 jaar aan de VVD vastzitten.
How do you save a random generator ?
Zo denkt echt niet iedereen er over kan ik je vertellen, dat maakt het echter niet minder rot dat je dat gevoel hebt. Ik heb liever 20000 "mensen zoals jij " (rot eigenlijk om dat zo te zeggen, want dat zet je meteen apart), dan 20000 roomblanke in de polder geboren sjekkie-rokende alcoholisten die in een sociale huurwoning zitten....(daar heb ik er ook wel een aantal van in mijn wijk, trouwens ook genoeg Bulgaren die nog wel eens een wedstrijdje houden wie de hardst stinkende diesel zonder roetfilter heeft...maar dat is een topic voor een andere verkiezingsrondeHollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:10:
[...]
Het is damned if you do: want dan heb je teveel succes, pik je alle baantjes in, en pik je alle koop woningen in
En het is damned if you don't: want dan ben je niet geïntegreerd en hang je aan het sociale infuus
Kroonprins Klaas Dijkhoff moet terugkomen.enchion schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:14:
[...]
Het gaat gewoon een plofkabinet worden,
Met 1 jaar formatie en daarna na een half jaar alweer verkiezingen, waarin jawel Heer Rutte zich weer prominent opstelt om het land te komen redden, waarna we weer 1000 jaar aan de VVD vastzitten.
daarom, als hij er niks van bakt dan zien we over 4 jaar weer iets andersCheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:13:
[...]
Na 4 jaar kan tij weer keren. Dat zie je nu ook weer.
nothing stops this train
Of gewoon Rutte. Lekker vertrouwdCheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:15:
[...]
Kroonprins Klaas Dijkhoff moet terugkomen.
Daar heeft de kiezer klaarblijkelijk zo'n hekel aan, dat die massaal geëxporteerd zullen worden.
Denk niet dat de conservatieve partijen die zo groot zijn geworden iets willen doen aan het feit dat een VW ID3 per 2026 €500 per jaar duurder zal zijn in de wegenbelasting dan een VW Golf.
Of een vrachtwagen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Wat is er eigenlijk gebeurt met zijn frietzaak in Breda vraag ik mij afCheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:15:
[...]
Kroonprins Klaas Dijkhoff moet terugkomen.
Precies mijn punt.Kol Nedra schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:15:
[...]
daarom, als hij er niks van bakt dan zien we over 4 jaar weer iets anders
Oplossen niet nee, daar zul je meer voor moeten doen.Spoetnik385 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:13:
[...]
Je benoemt grote problemen. Alleen die worden niet opgelost door een repressiever migratiebeleid.
Het is een stuk framing dat heel lang populair is in de politiek: We hebben grote problemen, we zoeken een relatief makkelijk te begrijpen oplossing die maar bij een kleine groep pijn doet en hopen dat dat alles oplost.
Maar als je op een verjaardag stoelen en hapjes tekort komt helpt het niet om nog 20 gasten binnen te laten.... Zo moeilijk is dat niet te volgen.
Want hoe goedbedoeld ook, je maakt het probleem er alleen maar groter mee en de oplossing komt nog verder weg te staan.
[ Voor 8% gewijzigd door DutchManticore op 22-11-2023 23:19 ]
BBBrenegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:17:
Bij welke partij gaat Joost Eerdmans zich aansluiten denken jullie?
Ik denk niet dat mensen mij haten. Ik denk wel dat mensen haat naar mijn willen normaliseren als dat betekent dat hun belangen wél behartigd worden. Zie het als de desinteresse van de burger om VVD af te straffen voor het slopen van de toeslagenouders en de Groninger door in de vorige verkiezingen weer op hun te stemmen. Dat wil niet zeggen dat kiezer de toeslagenouders haat, maar dat ze hun leed niet belangrijk genoeg vinden. En dat ervaar ik nu in een andere vorm.DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:13:
[...]
Maar veel kiezers hebben strategisch op de PVV gestemd om te voorkomen dat de pogingen van PVDA/GL om een nog ruimer beleid te gaan voeren gevaarlijk dichtbij de grootste kwam.
Dan kun je NSC stemmen zoals ik gedaan heb, maar daarbij al wetende dat dat waarschijnlijk geen zoden aan de dijk zet.
Overigens valt het erg mee met de islam en Arabieren haat. Wilders zegt het vooral hier in te willen perken, en dat zijn redelijk wat allochtonen nog met hem eens ook..
Nogmaals het is een vrij land, je mag denken wat je wilt. Maar als je nu denkt dat er miljoenen mensen in Nederland lopen die jou haten om je cultuur, afkomst of geloof dan maak je je leven onnodig onaangenaam.
Ik weet het, je gooit er hier een metafoor in. Maar ik bel dan wel degelijk de bezorgservice van de nachtslijter.DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:17:
[...]
Oplossen niet nee, daar zul je meer voor moeten doen.
Maar als je op een verjaardag stoelen en hapjes tekort komt helpt het niet om nog 20 gasten binnen te laten.... Zo moeilijk is dat niet te volgen.
Een land is geen feestje zullen we maar zeggen
[ Voor 5% gewijzigd door Kalentum op 22-11-2023 23:19 ]
Die gaat gewoon de kamer in.renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:17:
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Ellenlange formatie, plofkabinet en nieuwe verkiezingen. Weer jaren stilstand.wErudite schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:19:
Jeetje, enorm blij met deze uitkomst zeg. Ben benieuwd hoe ze dit verder in werking gaan zetten!
Alsjeblieft.
Tenzij Nanninga meer stemmen heeft gekregen...
Haha ja nou dan trekken we het weer uit de parabel.Kalentum schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:18:
[...]
Ik weet het, je gooit er hier een metafoor in. Maar ik bel dan wel degelijk de bezorgservice van de nachtslijter.
Bel jij eens even iemand die zorgt dat we huizen kunnen bouwen om de bestaande bevolking van een huis te voorzien, te zorgen dat de overbelasting voor zorg, justitie en de verzorgingsstaat verdwijnt en dan praten we weer verder.
Yup:DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:13:
[...]
Maar veel kiezers hebben strategisch op de PVV gestemd om te voorkomen dat de pogingen van PVDA/GL om een nog ruimer beleid te gaan voeren gevaarlijk dichtbij de grootste kwam.
• Nederland is geen islamitisch land: geen islamitische scholen, korans en moskeeën
• We willen minder islam in Nederland en dat bereiken d.m.v. minder niet-westerse immigratie en de introductie van een algehele asielstop
• Verbod dubbele nationaliteit
• Verbod op het dragen van islamitische hoofddoekjes in overheids- gebouwen inclusief de Staten-Generaal
Letterlijk gekopieerd uit het programma van de PVV.
Je houdt vooral jezelf voor de gek, door het te ontkennen.
Haha, dat hoop je.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:20:
[...]
Ellenlange formatie, plofkabinet en nieuwe verkiezingen. Weer jaren stilstand.
Alsjeblieft.
50+renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:17:
Kan er ook maar 1/2 noemen die succesvol zijn en er een beetje uitzien en behoorlijk km halen.Richh schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:15:
[...]
Daar heeft de kiezer klaarblijkelijk zo'n hekel aan, dat die massaal geëxporteerd zullen worden.
Denk niet dat de conservatieve partijen die zo groot zijn geworden iets willen doen aan het feit dat een VW ID3 per 2026 €500 per jaar duurder zal zijn in de wegenbelasting dan een VW Golf.
Of een vrachtwagen.
Dus nee niet zo’n fan nee
Dat gaat inderdaad heel lastig worden met die dichte grenzenDutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:20:
[...]
Haha ja nou dan trekken we het weer uit de parabel.
Bel jij eens even iemand die zorgt dat we huizen kunnen bouwen om de bestaande bevolking van een huis te voorzien,

Ben je de laatste tijd wel eens op een bouwplaats geweest? Stuur iedereen die geen Nederlands praat maar weg en kijk hoeveel huizen je kan bouwen. Maar goed, dat populisten niets oplossen mogen we vanavond niet zeggen om het feestje niet te verpesten.
[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 22-11-2023 23:24 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
En niemand betwist dat, de vraag is of het een goed idee is of niet en neen dat is het niet.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:12:
[...]
Ik heb nooit gezegd dat het een goed idee was; wie dat idee na Brexit nog aanhangt heeft wat mij betreft een enorme plaat voor zijn hoofd.
Maar het recht van een door alle landen soevereine staat als Nederland, zeker als het een universeel erkende staat is wat elk EU lid is, om zich uit de EU terug te trekken, onder voldoening van de aangegane exit verplichtingen, is heel erg ruim.
Mensen die jou haten en haat naar jou normaliseren zijn hetzelfde. Je kunt niet één ontkennen maar de ander wel zien.HollovVpo1nt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 23:18:
[...]
Ik denk niet dat mensen mij haten. Ik denk wel dat mensen haat naar mijn willen normaliseren als dat betekent dat hun belangen wél behartigd worden. Zie het als de desinteresse van de burger om VVD af te straffen voor het slopen van de toeslagenouders en de Groninger door in de vorige verkiezingen weer op hun te stemmen. Dat wil niet zeggen dat kiezer de toeslagenouders haat, maar dat ze hun leed niet belangrijk genoeg vinden. En dat ervaar ik nu in een andere vorm.
Maargoed, jij hebt het recht om te denken wat je wilt.
Dit is misschien lichtelijk offtopic, maar dit is een kroegtopic dus vind ik dat dat magrenegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:50:
[...]
Dit dus. Mijn familie heeft elke zomer zo'n 250 plukkers uit het oosten op het land lopen.
"Ja maar die zijn goedkoper...." NEE DUS. Er zijn hier geen mensen te krijgen. That's it.
"De mensen zijn niet te krijgen" bestaat gewoon niet, zeker niet voor een (vrijwel) ongeschoolde functie. Als jullie ineens € 10.000 euro per maand meer gaan betalen moet je eens zien hoeveel Nederlandse sollicitanten je ineens voor je deur hebt staan. Tegen mindere arbeidsvoorwaarden zijn die Oost-Europeanen blijkbaar (nog steeds) bereid om dat werk te doen waarbij "de Nederlander" dat niet is. Dat is precies wat het betekent als iemand zegt dat Oost-Europeanen goedkopere krachten zijn.
Op een nationale markt zou een "verbod op Oost-Europese arbeid" voor de concurrentiepositie niet zoveel uit moeten maken. Het kan wel de markt verkleinen omdat de prijzen stijgen (want die - fictieve - € 10.000 moet ergens vandaan komen), dus het kan nog steeds betekenen dat bepaalde bedrijven op de fles gaan. Als je bedrijf internationaal opereert dan ben je waarschijnlijk de sjaak, want dan verslechtert je concurrentiepositie zodanig dat je je deuren vrijwel direct kunt sluiten.
Maar ja, "als ik Nederlandse krachten moet inhuren dan is mijn bedrijfsvoering niet toereikend" is natuurlijk minder treffend dan "die Nederlanders willen niet werken." Bijkomend voordeel: Het lijkt ook niet meer alsof het (deels) aan het bedrijf ligt.
Dit topic is gesloten.
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws
Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.
Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.