Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Werp eens een blik op het partijprogramma of de bestuursvorm.Andyk125 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:43:
Nederland heeft gesproken. Het meeste schrik ik nog van de onzinnige en bijna trieste reacties hier op Tweakers. Ik begrijp dat het lastig is om voor sommige mensen een uitslag als deze te accepteren, maar is het dan zo nodig om zulke kinderachtige reacties te plaatsen.
Ik snap niet waarom er zo veel mensen zulke stemming en bangmakerij hier plaatsen nu de PVV de grootste is. Ze zullen nog steeds moeten samenwerken en de politiek hoort zich nog steeds aan wet-en regelgeving te houden. Stop eens met de onzin en doen alsof misinformatie of fake-nieuws ervoor gezorgd heet dat de PVV nu gewonnen heeft. De onwijs trieste manier van een land regeren door het vorige kabinet heeft hier uiteindelijk voor gezorgd.
Iemand die in Nederland is geboren wil je zijn Nederlandse paspoort afpakken zodat je hem uit kan zetten naar het land van zijn (groot)ouders, waar ie zelf nog nooit voet in heeft gezet? Gaat het daar om?911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:43:
[...]
Ik had het over het Nederlandse paspoort.
Want dat is wel waar de meeste mensen die het over 'migranten' hebben het uiteindelijk mee bedoelen: Kinderen en kleinkinderen van immigranten die zich weigeren aan te passen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Erhmm ja, over iets waar geen enkel ander land of verdrag iets vereist wel.911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:41:
[...]
Oh oehoe, wat waren de consequenties voor Brexit... Nauwelijks de moeite voor de UK. Maar intussen mogen ze wel weer zelf beleid maken. Dat is meer waard.
Maar dat is vrij beperkt, zelfs op dat eilandje. Voor de rest zitten ze nu in een zeer matige onderhandelingspositie met alles wat je internationaal moet regelen en dat blijkt toch aardig wat meer te zijn dan die versimpelde voorspiegelingen.
Félicitations à @geertwilderspvv et au PVV pour leur performance spectaculaire aux législatives qui confirme l’attachement croissant à la défense des identités nationales. C’est parce qu’il est des peuples qui refusent de voir s’éteindre le flambeau national que l’espoir du…
— Marine Le Pen (@MLP_officiel) 22 november 2023
Nouuu... vergis je daar niet in. Toch een van de grootste economieën in de wereld.Mog schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:41:
Ik troost me in de gedachte dat Nederland maar een klein landje is.
Nummer 18 ofzo (uit meer dan 200 landen)
[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 22-11-2023 22:46 ]
Verandering kost tijd... Maar ondertussen hebben ze al meerdere handelsverdragen opgetuigd. En groeien ze echt wel verder.YakuzA schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:44:
[...]
Beleid zoals?
Ze komen er achter dat het helemaal zo slecht niet was en kopiëren ongeveer alle EU wetgeving.
Verwijderd
Ik heb het niet over de asielzoekers van de laatste jaren, maar over de migranten van tientallen jaren geleden en de kinderen die niet willen integreren zie de grote steden, gewoon een puinhoop wat al jaren speelt maar niemand een oplossing voor heeft. LPF en nu dus de PVV zijn daar het gevolg van en geen enkele andere partij heeft er maar iets mee gedaan.Waah schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:42:
[...]
En wie is al die jaren aan de macht geweest?![]()
Als je die gelukszoekers niet wil, moet je zorgen dat er genoeg geld naar migratie gaat zodat je snel kan bepalen wie mag blijven en wie niet. Maar zodra de vluchtelingen enigzins afneemt breken ze alle opvangcentra af. Om vervolgens weer een overschot te veroorzaken in Ter Apel.
En de veroorzaker staat vervolgens vooraan om walging uit te spreken dat er geen opvanglocaties zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2023 22:46 ]
Ik heb geen zin in 600.000 migranten per jaar + die consequenties , jij wel?911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:41:
[...]
Oh oehoe, wat waren de consequenties voor Brexit... Nauwelijks de moeite voor de UK. Maar intussen mogen ze wel weer zelf beleid maken. Dat is meer waard.
Inmiddels heeft 55%+ spijt daar volgens de polls, staan de rechten van de gewone werknemers steeds meer onder druk en de Tories, die pro-Brexit waren, scoren historisch laag in de polls911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:41:
[...]
Nouja vooral strategisch stemmen heeft hiervoor gezorgd dat is wel duidelijk.Andyk125 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:43:
Nederland heeft gesproken. Het meeste schrik ik nog van de onzinnige en bijna trieste reacties hier op Tweakers. Ik begrijp dat het lastig is om voor sommige mensen een uitslag als deze te accepteren, maar is het dan zo nodig om zulke kinderachtige reacties te plaatsen.
Ik snap niet waarom er zo veel mensen zulke stemming en bangmakerij hier plaatsen nu de PVV de grootste is. Ze zullen nog steeds moeten samenwerken en de politiek hoort zich nog steeds aan wet-en regelgeving te houden. Stop eens met de onzin en doen alsof misinformatie of fake-nieuws ervoor gezorgd heet dat de PVV nu gewonnen heeft. De onwijs trieste manier van een land regeren door het vorige kabinet heeft hier uiteindelijk voor gezorgd.
Playstation 5
Punt is dat brexit niet geholpen heeft tegen de migratie, ondanks dat dat hun parade paardje was.dakka schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:45:
[...]
Ik heb geen zin in 600.000 migranten per jaar + die consequenties , jij wel?
Verwijderd
Trump heeft het handelsverdrag met Canada en Mexico opgezegd om over een nieuw verdrag te kunnen onderhandelen.
Rusland heeft inmiddels alle nucleaire verdragen met de VS opgezegd of opgeschort.
Het is Juridisch overigens altijd mogelijk voor een souvereine staat om zich unilateraal terug te trekken uit een verdrag. Het kan echter zijn dat in een verdrag verplichtingen staan waar die staat dan aan moet voldoen en tot daar aan is voldaan blijft men volgens internationaal recht gebonden aan het verdrag.
Dat gezegd hebbend, die laatste regel is ook weer gebaseerd op een internationale conventie en dat geld niet voor verdragen die voor die conventie zijn gesloten. Kan zo gauw even niet meer op de naam van die conventie komen. Als het me te binnen schiet post ik het alsnog.
Volg je het Britse nieuws toevallig?911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:41:
[...]
Economisch is het best pittig sinds Brexit. En de Brexit is nog niet eens volledig compleet. Er komen nog pijnlijke items aan die nog doorgevoerd moeten worden. Daar probeert de UK alles aan te doen om op te rekken of proberen terug te krabbelen.
Als je denkt dat een zwakke EU onze positie versterkt ga je van een koude kermis thuis komen. "Verdeel en heers" is niet voor niets een goede strategie.
Je hebt niet gelezen. Ik had het over mijn broer die in de UK is gaan wonen. Daar moet je gewoon zijn paspoort van intrekken.Stoney3K schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:45:
[...]
Iemand die in Nederland is geboren wil je zijn Nederlandse paspoort afpakken zodat je hem uit kan zetten naar het land van zijn (groot)ouders, waar ie zelf nog nooit voet in heeft gezet? Gaat het daar om?
Want dat is wel waar de meeste mensen die het over 'migranten' hebben het uiteindelijk mee bedoelen: Kinderen en kleinkinderen van immigranten die zich weigeren aan te passen.
Maar jouw uitleg staat me ook wel aan idd.
Verwijderd
Spijker en Hamer.Andyk125 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:43:
Er word nu gedaan alsof elke Marokkaan/Turk/islamiet het land uitgedonderd word
Op TV krijg je alweer te horen dat Homo's / ltbgq zich onveilig voelen bij deze uitspraak (Dit terwijl PVV HE-LE-MAAL niets, maar dan ook niets iets tegen deze mensen heeft of hun achterban.)
Er word gedaan alsof het land morgen in brand staat en alles mis gaat.
Kom op zeg.
We hebben 13 jaar Rutten overleeft...
Dan kunnen we alles overleven.
Ze mogen inderdaad wel weer zelf bepalen hoeveel Watt een stofzuiger mag hebben.911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:41:
[...]
Precies, gewoon lekker uit de hand laten lopen, dom rechts volk, naief links volk. Gewoon geen respect voor elkaar hebben en elkaar dehumaniseren, houden we er misschien over een tijd nog een leuke burgeroorlog aan over ook!Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:44:
Wel ironisch dat er nu wordt geroepen voor respect voor de stemmers van de PVV. De PVV die zoveel mensen geschoffeerd heeft.
Absoluut 0 respect voor de PVV of PVV-stemmers. Laat links het spel maar op dezelfde manier spelen. Timmermans begon net al goed.
…..echt…..
Kost wat tijd, maar uiteindelijk komen ze er wel.Waah schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:47:
[...]
Volg je het Britse nieuws toevallig?Want ik heb het idee van niet.
Economisch is het best pittig sinds Brexit. En de Brexit is nog niet eens volledig compleet. Er komen nog pijnlijke items aan die nog doorgevoerd moeten worden. Daar probeert de UK alles aan te doen om op te rekken of proberen terug te krabbelen.
Als je denkt dat een zwakke EU onze positie versterkt ga je van een koude kermis thuis komen. "Verdeel en heers" is niet voor niets een goede strategie.
Blue passports!renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:47:
[...]
Ze mogen inderdaad wel weer zelf bepalen hoeveel Watt een stofzuiger mag hebben.
Ik hoor geen haat.Quad schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:37:
Vol haat naar PVV.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Discussie ging over EU verdragen tussen EU lidstaten.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:46:
[...]
Trump heeft het handelsverdrag met Canada en Mexico opgezegd om over een nieuw verdrag te kunnen onderhandelen.
Rusland heeft inmiddels alle nucleaire verdragen met de VS opgezegd of opgeschort.
Het is Juridisch overigens altijd mogelijk voor een souvereine staat om zich unilateraal terug te trekken uit een verdrag. Het kan echter zijn dat in een verdrag verplichtingen staan waar die staat dan aan moet voldoen en tot daar aan is voldaan blijft men volgens internationaal recht gebonden aan het verdrag.
Dat gezegd hebbend, die laatste regel is ook weer gebaseerd op een internationale conventie en dat geld niet voor verdragen die voor die conventie zijn gesloten. Kan zo gauw even niet meer op de naam van die conventie komen. Als het me te binnen schiet post ik het alsnog.
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Want rutten is net zo extremistisch als Wilders? Die twee zijn totaal niet te vergelijken.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:47:
[...]
Spijker en Hamer.
Er word nu gedaan alsof elke Marokkaan/Turk/islamiet het land uitgedonderd word
Op TV krijg je alweer te horen dat Homo's / ltbgq zich onveilig voelen bij deze uitspraak (Dit terwijl PVV HE-LE-MAAL niets, maar dan ook niets iets tegen deze mensen heeft of hun achterban.)
Er word gedaan alsof het land morgen in brand staat en alles mis gaat.
Kom op zeg.
We hebben 13 jaar Rutten overleeft...
Dan kunnen we alles overleven.
Playstation 5
Hoe gaat Geert dat oplossen dan? 60 procent daarvan zijn Oost Europeanen / expatsdie hier komen voor baantjes waar Nederlands geen zin in hebben / niet kunnen.dakka schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:45:
[...]
De oplossing ligt in het aanpakken van werkgevers die ze inhuren, maar dat zal zeker rechts nooit gaan doen.
Je hebt met rechts dus juist voor meer immigranten gestemd... Gefeliciteerd!
[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 22-11-2023 22:49 ]
Emotie spreekt voldoende.
⏩ PVOutput☀️
Daar zeg je wat. Vraag me af of die meer of minder gaan snelwegklevenRegularJohn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:42:
Succes voor iedereen die vanaf morgen weer in de XR files staat trouwens.
/s
En de PVV niet willen feliciteren.Jeroenvde89 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
Palestijnse vlaggen mee naar een partijcongres. Ook zo droevig.

u leest geenn nieuws zeker. o.a. de economie en investeringen op 'het eiland' blijven achter bij europa en de VS sinds de brexit. raar hoe zorgen voor handelsbarrieres , reisproblemen, visagezeik en noem het maar op je land niet beter maakt911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:45:
[...]
Verandering kost tijd... Maar ondertussen hebben ze al meerdere handelsverdragen opgetuigd. En groeien ze echt wel verder.
Pas weer als het lekker weer wordt, februariIndoubt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
[...]
Daar zeg je wat. Vraag me af of die meer of minder gaan snelwegkleven
/s
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Emotie is er zeker en het is klare taal. Maar ik zie er geen haat in. Vandaar mijn reactie.
Je besfet toch dat de meeste vanuit de EU komen en binnen de paar jaar terug vetrekken?dakka schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:45:
[...]
Is die belg die de grens oversteekt dan echt zo erg voor jou?
Dit is niet te filmen. Regelrechte Israëlhaat, en zo krijgen we vast weer rivier/zee genocide oproepen.Quad schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
En Palestinavlaggen bij denk, je verzint het niet hé.
Divide and conquer.
Ik als -moslim- allochtoon in de hoogste belastingschijf moet opeens gaan vrezen voor allerlei regels die mij wellicht direct zullen raken. Terwijl ik mij voorbeeldig gedraag en netjes mijn belasting betaal.Andyk125 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:43:
Dan kan Wilders wel zeggen dat hij dingen niet zal verbieden en dat hij toenadering zoekt maar dat heeft hij in de afgelopen jaren helemaal niet gedaan. Dus, waarom moet ik hem daarop vertrouwen?
Vind je het gek dat mensen zoals mij met wantrouwen naar de toekomst kijken? Geboren en getogen in Nederland, doe maximaal mee in de samenleving maar heb een extra nationaliteit en ander geloof.
Onwijs triest dat men in een land als Nederland, waar wij het allemaal zo goed hebben, zorgt dat een grote groep zich niet meer thuis voelt.
Alsof de PVV stemmer die Anti-Timmermans stemt, ooit voor hem zou stemmenFirePuma142 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:44:
Wat een klassieke misser van Timmermans, de uitslag slechts door de bril van je eigen partij aanschouwen in plaats van door de bril van de kiezer. Wat een stommiteit. In een klap de afstand nog groter maken. Ik vind het echt een blunder van jewelste.

Timmermans blijft bij zijn eigen partij en waar de partij voor staat. Dat zal genoeg stemmers kunnen trekken die niet blij zijn met een PVV als winnaar.
Ik wacht even met het kopen van een nieuwe stofzuigerrenegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:47:
[...]
Ze mogen inderdaad wel weer zelf bepalen hoeveel Watt een stofzuiger mag hebben.
Al moet ik zeggen dat ik niet geloof in Nexit en dat juist een van de redenen was om niet op PVV te stemmen.
Je weet duidelijk totaal niet waar je het over hebt. Je zit als land nog steeds vast aan heel verdragen, en dat "eigen" beleid komt niets van. Getekend: een inwoner van het VK.911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:41:
Het grootste deel van de Britse bedrijven geeft aan dat Brexit ze veel schade heeft berokkend.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit dus. Mijn familie heeft elke zomer zo'n 250 plukkers uit het oosten op het land lopen.Morrar schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
[...]
Hoe gaat Geert dat oplossen dan? 60 procent daarvan zijn Oost Europeanen die hier komen voor baantjes waar Nederlands geen zin in hebben.
De oplossing ligt in het aanpakken van werkgevers die ze inhuren, maar dat zal zeker rechts nooit gaan doen.
Je hebt juist voor meer immigranten gestemd...
"Ja maar die zijn goedkoper...." NEE DUS. Er zijn hier geen mensen te krijgen. That's it.
Verwijderd
Hiermee bedoelde ik meer alle dingen die onder Rutten zijn gebeurd.Stylze schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
[...]
Want rutten is net zo extremistisch als Wilders? Die twee zijn totaal niet te vergelijken.
Sorry.
(Ook al weet ik zeker dat VVD veruit de grootste zou zijn als ze 1 punt van de PVV hadden overgenomen... het immigratie punt.)
Verwijderd
Daar gelden dezelfde internationale regels voor. Als zal in EU wel geregeld zijn dat uit een verdrag stappen als voorwaarde uit de EU stappen heeft. Dat maakt het onmogelijk om te cherry picken, maar elke EU lid staat is nog steeds een souvereine staat die zich uit internationale verdragen, inclusief degene die de basis van de EU vormen, kan terugtrekken.renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
[...]
Discussie ging over EU verdragen tussen EU lidstaten.
En hij snapt niet waarom de pvv zo groot is geworden,wimpie schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:49:
[...]
Dit is niet te filmen. Regelrechte Israëlhaat, en zo krijgen we vast weer rivier/zee genocide oproepen.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Mijn vader was bollenboer, zelfde verhaal.renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:50:
[...]
Dit dus. Mijn familie heeft elke zomer zo'n 250 plukkers uit het oosten op het land lopen.
"Ja maar die zijn goedkoper...." NEE DUS. Er zijn hier geen mensen te krijgen. That's it.
XR is ook gewoon een ordinaire politieke protestbeweging geworden, getuige laatst al de pro Palestina uitingen. Dat die zichzelf vastplakken aan een weg omdat ze het niet eens zijn met een verkiezingsuitslag zou mij niets verbazen.Indoubt schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
[...]
Daar zeg je wat. Vraag me af of die meer of minder gaan snelwegkleven
/s
@Verwijderd @Stylze wie is Rutten dan?Stylze schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
[...]
Want rutten is net zo extremistisch als Wilders? Die twee zijn totaal niet te vergelijken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
In vergelijking met de handelsverdragen die ze via de EU hadden stellen die alleen helaas niks voor.911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:45:
[...]
Verandering kost tijd... Maar ondertussen hebben ze al meerdere handelsverdragen opgetuigd. En groeien ze echt wel verder.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ook dan gaan we weer naar de stembus en in de tussentijd wilt de PVV in ieder geval de inmenging en afdrachten van en naar Brussel inperken (ook hier moet ik er van overtuigd worden dat een linkse stemmer dit niet zou willen)
En dan gaan we stemmen en dan ligt het lot weer in de hand van het volk. En wat je nu ziet is dat mensen geen geïnformeerde stem uit brengen maar tot in het stemhokje nog twijfelen en dan plots 'kiezen voor een vrouw' of inderdaad tactisch stemmen.
Ik geloof niet dat een NEXIT vote een meerderheid gaat halen in NL. Dus daar zou ik me oprecht niet druk over maken, of dat het speerpunt laten zijn waarom je geen PVV wilt.
Net als dat ik er niet van overtuigd ben dat alle niet Nederlanders morgen ineens gedeporteerd worden per trein naar het buitenland, daar heeft de NS niet genoeg treinen voor en ze rijden niet eens op tijd. /s
Berokkend of belemmerd?gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:50:
[...]
Je weet duidelijk totaal niet waar je het over hebt. Je zit als land nog steeds vast aan heel verdragen, en dat "eigen" beleid komt niets van. Getekend: een inwoner van het VK.
Het grootste deel van de Britse bedriven geeft aan dat Brexit ze veek schade heeft belemmerd.
Belemmerde schade lijkt me top.
In 1 beeld gevangen waarom zoveel mensen PVV hebben gestemd. Lekker gewerkt, DenkJeroenvde89 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
Palestijnse vlaggen mee naar een partijcongres. Ook zo droevig.
Tesla M3LR '21
EU is +3% sinds pandemie, UK +1.8% zegt genoeg, daarvoor was dat meestal omgekeerd.Fr33z schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:49:
[...]
u leest geenn nieuws zeker. o.a. de economie en investeringen op 'het eiland' blijven achter bij europa en de VS sinds de brexit. raar hoe zorgen voor handelsbarrieres , reisproblemen, visagezeik en noem het maar op je land niet beter maakt
Het is en blijft een feit dat het dom is om je grootste handelspartner het moeilijker te maken handel mee te drijven.
Britten moeten hun eigen bureaucratie onder controle krijgen. De EU was daar alleen maar een versterkende factor in. Uiteindelijk krabbelt hun economie wel weer op. Al is het maar omdat Londen de financiële hoofdstad van de wereld is.Fr33z schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:49:
[...]
u leest geenn nieuws zeker. o.a. de economie en investeringen op 'het eiland' blijven achter bij europa en de VS sinds de brexit. raar hoe zorgen voor handelsbarrieres , reisproblemen, visagezeik en noem het maar op je land niet beter maakt
Nee, dat zijn dus verschillende internationale regels. Maar zoals je inderdaad ook aangeeft, zo is dat inderdaad in de EU geborgd.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:50:
[...]
Daar gelden dezelfde internationale regels voor. Als zal in EU wel geregeld zijn dat uit een verdrag stappen als voorwaarde uit de EU stappen heeft. Dat maakt het onmogelijk om te cherry picken, maar elke EU lid staat is nog steeds een souvereine staat die zich uit internationale verdragen, inclusief degene die de basis van de EU vormen, kan terugtrekken.
Dat is echt onzin. Er zijn genoeg mensen te krijgen maar er wil door de bedrijven gewoon niet betaald worden.renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:50:
[...]
. Er zijn hier geen mensen te krijgen. That's it.
Heh? Welke regels?lasharor schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:49:
[...]
Ik als -moslim- allochtoon in de hoogste belastingschijf moet opeens gaan vrezen voor allerlei regels die mij wellicht direct zullen raken. Terwijl ik mij voorbeeldig gedraag en netjes mijn belasting betaal.
Dan kan Wilders wel zeggen dat hij dingen niet zal verbieden en dat hij toenadering zoekt maar dat heeft hij in de afgelopen jaren helemaal niet gedaan. Dus, waarom moet ik hem daarop vertrouwen?
Vind je het gek dat mensen zoals mij met wantrouwen naar de toekomst kijken? Geboren en getogen in Nederland, doe maximaal mee in de samenleving maar heb een extra nationaliteit en ander geloof.
Onwijs triest dat men in een land als Nederland, waar wij het allemaal zo goed hebben, zorgt dat een grote groep zich niet meer thuis voelt.

Verwijderd
Het is triest. Ik snap je volledig.lasharor schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:49:
[...]
Ik als -moslim- allochtoon in de hoogste belastingschijf moet opeens gaan vrezen voor allerlei regels die mij wellicht direct zullen raken. Terwijl ik mij voorbeeldig gedraag en netjes mijn belasting betaal.
Tablet en tikkenEagle Creek schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:51:
Berokkend of belemmerd?
Belemmerde schade lijkt me top.
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 22-11-2023 22:54 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat wil niet zeggen dat ze daar beiden even goede argumenten voor hebben...Mania-92 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:52:
Realiseren de mensen die de PVV hier afschilderen als ik weet niet wat dat er ook heel veel kiezers in het spectrum zitten die exact hetzelfde over de andere partijen denken wat jullie over de PVV denken? Voor elke groenlinkser die de PVV abject en infaam vindt is er een PVVer die GroenLinks abject en infaam vindt. Er is geen absolute waarheid en iedereen heeft z'n eigen wereldbeeld, en op dit moment sluit het wereldbeeld van veel kiezers het beste aan bij Wilders. De wereld vergaat niet...
Tuurlijk, maar dat land moet dan plots decenia van vedragen en een manier van werken herzien EN opnieuw verdragen sluiten die het plots niet mee heeft.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:50:
[...]
Daar gelden dezelfde internationale regels voor. Als zal in EU wel geregeld zijn dat uit een verdrag stappen als voorwaarde uit de EU stappen heeft. Dat maakt het onmogelijk om te cherry picken, maar elke EU lid staat is nog steeds een souvereine staat die zich uit internationale verdragen, inclusief degene die de basis van de EU vormen, kan terugtrekken.
Je zag hoe slecht dat liep bij het VK, bij nederland zal dat echt niet beter gaan.
Mooi voorbeeld van hoe populistische onzin de kiezer heeft bereiktk995 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:49:
[...]
Je besfet toch dat de meeste vanuit de EU komen en binnen de paar jaar terug vetrekken?
Is die belg die de grens oversteekt dan echt zo erg voor jou?
(we hebben hoogstens 50k asielzoekers)
Oeps was op een reactie voor jou...
[ Voor 4% gewijzigd door Basekid op 22-11-2023 22:54 ]
Verwijderd
Nee die komen er niet, nu was de Britse economie al dalend maar Bexit heeft ze nog een grotere klap gegeven. Iemand die denkt dat NL uit de EU moet snapt het echt niet..911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:48:
[...]
Kost wat tijd, maar uiteindelijk komen ze er wel.
FTFY911GT2 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:51:
[...]
Britten moeten hun eigen bureaucratie onder controle krijgen. De EU was daar alleen maar een versterkende factor in. Uiteindelijk krabbelt hun economie wel weer op. Al is het maar omdat Londen nog de financiële hoofdstad van de wereld is.
Gambieter weet wel aardig waar die over praat. Die zit daar al eventjes en is volgens mij ook inwoner van het eerste uur van het brexit-topic
Wie weegt die argumenten dan? Ik vind zelf ook altijd dat ik de beste argumenten heb...Morrar schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:53:
[...]
Dat wil niet zeggen dat ze daar beiden even goede argumenten voor hebben...
Verwijderd
Gewoon zeggen dat je het klein vind om niet de winnaars te feliciteren en daarmee toch een Klaver/Timmermans een kleine snauw vind.
Jammer dat het CDA zoveel vertrouwen heeft verloren de laatste jaren.
Vind Bontebal echt wel een sympathieke man.
En daar hebben we helaas niet veel van in de politiek. (Mijn persoonlijke mening.)
Met oekraine ongetwijfeld meer maar idd, de meeste zijn studie, werken, EU burgers. Echte vluchtelingen en asiel zijn een kleine minderheid.Basekid schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:53:
[...]
Mooi voorbeeld van hoe populistische onzin de kiezer heeft bereikt
Gambieter schrijft veel maar weinig inhoudWaah schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:54:
[...]
FTFY![]()
Gambieter weet wel aardig waar die over praat. Die zit daar al eventjes en is volgens mij ook inwoner van het eerste uur van het brexit-topic
"We gaan geen ondemocratische of ongrondwettelijke maatregelen nemen, zoals korans en moskeeën verbieden." -Geert Wilders
Het komt bij mij wel zo over.Eagle Creek schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:49:
[...]
Emotie is er zeker en het is klare taal. Maar ik zie er geen haat in. Vandaar mijn reactie.
Studenten kunnen en willen ook niet altijd, mijn vrouw heeft wel jaren tomaten geplukt in de kas. Maar dat kan maar op een beperkt moment terwijl er vaker mensen nodig zijn.renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:50:
[...]
Dit dus. Mijn familie heeft elke zomer zo'n 250 plukkers uit het oosten op het land lopen.
En vergis je niet, als een Poolse arbeider hier netto 2500 euro per maand kan verdienen, doet hij het lachend.
Bontebal netjes en toch nog wel positief.
⏩ PVOutput☀️
Nog niet gehoord uit linkse hoek.
Oh dat blijf je volhouden terwijl twee mensen je net met links en bronnen hebben laten zien dat dat getal veel hoger is dan die 50k?Basekid schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:53:
[...]
Mooi voorbeeld van hoe populistische onzin de kiezer heeft bereikt
Oeps was op een reactie voor jou...
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Is Wilders echt voorstander van een harde NEXIT?loewie1984 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:51:
Over die NEXIT, dat moet nog maar blijken.
Ook dan gaan we weer naar de stembus en in de tussentijd wilt de PVV in ieder geval de inmenging en afdrachten van en naar Brussel inperken (ook hier moet ik er van overtuigd worden dat een linkse stemmer dit niet zou willen)
En dan gaan we stemmen en dan ligt het lot weer in de hand van het volk. En wat je nu ziet is dat mensen geen geïnformeerde stem uit brengen maar tot in het stemhokje nog twijfelen en dan plots 'kiezen voor een vrouw' of inderdaad tactisch stemmen.
Ik geloof niet dat een NEXIT vote een meerderheid gaat halen in NL. Dus daar zou ik me oprecht niet druk over maken, of dat het speerpunt laten zijn waarom je geen PVV wilt.
Net als dat ik er niet van overtuigd ben dat alle niet Nederlanders morgen ineens gedeporteerd worden per trein naar het buitenland, daar heeft de NS niet genoeg treinen voor en ze rijden niet eens op tijd. /s
Geloof er nooit van dat daar een meerderheid voor gaat komen. Gelukkig wonen we nog altijd in een rechtsstaat en kan Wilders niet als lone wolf een NEXIT in gang zetten (en gelukkig maar).
Ik geloof echt niet dat uit de EU stappen ons gaat helpen.
Komt wel goed met hem. Volgende keer een zetel of 10. Meer zal het helaas niet meer worden voor ons.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:54:
Mooie speech van Bontebal.
Gewoon zeggen dat je het klein vind om niet de winnaars te feliciteren en daarmee toch een Klaver/Timmermans een kleine snauw vind.
Jammer dat het CDA zoveel vertrouwen heeft verloren de laatste jaren.
Vind Bontebal echt wel een sympathieke man.
En daar hebben we helaas niet veel van in de politiek. (Mijn persoonlijke mening.)
Oh, stapels werkelijk. Er is een enorm aantal stemmers dat zich niet gehoord voelt, zich dagelijks zorgen maakt over wonen, inkomen, toeslagen, de zorg, kortom de algehele bestaanszekerheid. Zeg maar de algehele rode agenda van de PvdA. Die zijn bij de PVV geland. Die kunnen ook elders landen.Waah schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:50:
[...]
Alsof de PVV stemmer die Anti-Timmermans stemt, ooit voor hem zou stemmen.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Nou poe poe, als ik me goed herinner zou het licht uit gaank995 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:51:
[...]
EU is +3% sinds pandemie, UK +1.8% zegt genoeg, daarvoor was dat meestal omgekeerd.
Het is en blijft een feit dat het dom is om je grootste handelspartner het moeilijker te maken handel mee te drijven.
Ik heb geen missionaris complex, als mensen dom willen blijven is dat hun goed recht.xzaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:54:
Gambieter schrijft veel maar weinig inhoud
Je beseft toch dat niet elke migrant een asielzoeker/vluchteling is?DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:55:
[...]
Oh dat blijf je volhouden terwijl twee mensen je net met links en bronnen hebben laten zien dat dat getal veel hoger is dan die 50k?
De PVV heeft in 2010 mee mogen doen. Toen hebben ze er zelf de stekker uit getrokken. In 2006 waren ze een kleine partij. In 2012 waren ze geen factor van betekenis. In 2017 waren ze van hetzeflde formaat als CDA, D66 en GroenLinks. In 2021 waren ze nog kleiner.DutchManticore schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:13:
Mocht de PVV weer buitengesloten worden dan vrees ik de volgende keer 45 zetels voor de PVV.
Ik hoor onder veel PVV-stemmers het sentiment dat "ze" ten onrechte al jaren worden uitgesloten van regeringsdeelname, Dat klopt gewoon niet.
Niemand. In de democratie wegen ze allemaal even zwaar.Mania-92 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:54:
[...]
Wie weegt die argumenten dan? Ik vind zelf ook altijd dat ik de beste argumenten heb...
Als we dat overal zouden doen krijg je communisme, kijk hoe dat is uitgepakt
En volgens mij heeft UK het nog een stuk makkelijker als eiland zijnde; wij hebben hier landgrenzen.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:53:
[...]
Nee die komen er niet, nu was de Britse economie al dalend maar Bexit heeft ze nog een grotere klap gegeven. Iemand die denkt dat NL uit de EU moet snapt het echt niet..
Hoe wil je dat allemaal bewaken met een Douane unie? Met Corona lukte het ook niet namelijk
Nee, ik geloof er ook niet in.Cheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:55:
[...]
Is Wilders echt voorstander van een harde NEXIT?
Geloof er nooit van dat daar een meerderheid voor gaat komen. Gelukkig wonen we nog altijd in een rechtsstaat en kan Wilders niet als lone wolf een NEXIT in gang zetten (en gelukkig maar).
Waarschijnlijk gaat hij wel heel kritisch zijn op de EU of alles beetje dwarsbomen.
Dat is misschien ook nog niet eens zo'n gek idee.
Nee. Dit is dus precies het probleem. Het is niet “iedereen zijn mening heeft even veel waarde”. Sommige partijen hebben wel ongrondwettelijke dingen in het programma staan, en sommige niet. Sommige partijen zijn expliciet intolerant tegen andere geloven, sommige niet.Mania-92 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:52:
Realiseren de mensen die de PVV hier afschilderen als ik weet niet wat dat er ook heel veel kiezers in het spectrum zitten die exact hetzelfde over de andere partijen denken wat jullie over de PVV denken? Voor elke groenlinkser die de PVV abject en infaam vindt is er een PVVer die GroenLinks abject en infaam vindt. Er is geen absolute waarheid en iedereen heeft z'n eigen wereldbeeld, en op dit moment sluit het wereldbeeld van veel kiezers het beste aan bij Wilders. De wereld vergaat niet...
Maar we zijn op het punt gekomen dat mensen dit niet meer op waarde kunnen schatten en er zoveel desinformatie is, dat alles wordt gereduceerd tot “Henk vindt A, Sjaan b; ik weet het niet, maar het zal wel ergens in het midden liggen”. Terwijl Henk iets vindt op basis van peer-reviewed onderzoek, en Sjaan op basis van iets wat de buurman op Facebook heeft gezet.
Er zijn daarentegen een aantal Shell bedrijven die er wel extreem veel baten van gehad hebben.gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:50:
[...]
Je weet duidelijk totaal niet waar je het over hebt. Je zit als land nog steeds vast aan heel verdragen, en dat "eigen" beleid komt niets van. Getekend: een inwoner van het VK.
Het grootste deel van de Britse bedrijven geeft aan dat Brexit ze veel schade heeft berokkend.
How do you save a random generator ?
On the bright side, mocht die NEXIT er van komen door Wilders, dan lost 'ie wel in 1 keer de stikstofcrisis op door 40% a 50% van alle boeren faillissement in te jagen.Cheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:55:
[...]
Ik weet dat het vaak wordt geroepen en dat men het niet doet....Cheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:55:
[...]
Maar als Nederland uit de EU stapt, verhuis ik naar de Nordic Countries. Een land als Nederland dat vooral dienstverlenend is moet vooral al het onderhandelingsgewicht weggooien en als Calimero proberen v3rdragen te sluiten met grootmachten

Nee, de wereld vergaat niet, maar het is wel heel teleurstellend dat een partij waar intolerantie richting bevolkingsgroepen de boventoon voert de grootste wordt. Ondanks alle gematigde woorden van de afgelopen weken, ik moet nog maar zien hoe lang hij zo gematigd blijft, of dat hij toch een wolf in schaapskleren was.Mania-92 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:52:
Die focus dat als je in de oppositie in de kamer komt, je dan per definitie er niet toe zou (moeten) doen.
Geef die verslaggever dan eens op z'n sodemieter en geef aan dat het primaat bij de gehele kamer ligt en hoe belangrijk het kamerwerk van alle kamerleden daar in is en dat we daar weer meer en meer naar terug moeten.
Verwijderd
Ik ben zelf een CDA stemmer maar ben dit keer voor de NSC gegaan.PWM schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:55:
[...]
Komt wel goed met hem. Volgende keer een zetel of 10. Meer zal het helaas niet meer worden voor ons.
Als ze de komende 4 jaar deze koers blijven aanhouden dan zie ik de CDA toch wel weer de mensen van
de NSC terug krijgen.
Maar dit maal kon ik het niet meer over mijn maag krijgen om CDA te stemmen na de afgelopen 8 jaar.
Want alles wat je schrijf, en dat is veel, worden mensen slimmer van? Wat je ook schrijft het is vaak maar de halve waarheid. Je kan wel goed typen dat moet ik je nageven.gambieter schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:56:
[...]
Ik heb geen missionaris complex, als mensen dom willen blijven is dat hun goed recht.
Dat was een no deal brexit, die deal kwam er. Grappig dat er hier ook de pro brexit PR nog steeds herhalen.jip_86 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:56:
[...]
Nou poe poe, als ik me goed herinner zou het licht uit gaan
De belofte was een veel groetere groei als ze eruit stapte, het werd een veel kleinere. Elkeen die denkt dat dat een goed idee is moet zich eens serieus laten onderzoeken.
renegrunn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:57:
[...]
On the bright side, mocht die NEXIT er van komen door Wilders, dan lost 'ie wel in 1 keer de stikstofcrisis op door 40% a 50% van alle boeren faillissement in te jagen.

De BBB is natuurlijk het schoolvoorbeeld waarom een bindend referendum totale kolder is.Eagle Creek schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:54:
Caroline vertelt het positief en leuk maar ik zie het toch als een nachtkaarsje. Bij de eerste kamer hebben ze geknald bij de tweede zie ik het toch, vanuit hun perspectief, als een teleurstelling.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Enge teksten?Justevo schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:57:
Wat een enge teksten van Timmermans en wat een ontzettend slechte verliezer. Volksmenner van de bovenste plank.
Als het aan Wilders ligt, uit de EU, maar hij weet dat het niet haalbaar is. Hij wil bij voorkeur minder EU, minder regelgeving van buitenaf en meer binnen Nederland bepalen wat voor Nederland het beste is.Cheezborger schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:55:
[...]
En daar heb je een directe link met BBB.
⏩ PVOutput☀️
?Justevo schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:57:
Wat een enge teksten van Timmermans en wat een ontzettend slechte verliezer. Volksmenner van de bovenste plank.
Timmermans feliciteert Geert Wilders, .
https://www.nu.nl/politie...emocratie-verdedigen.html
Ga jij dan koffers sjouwen op Schiphol? De treinstel prullenbakken legen? Je tomaten plukken? Je muurtje stuccen? Je kantoorpand na sluitingstijd schoonmaken?dakka schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:45:
[...]
Oh wacht..
En voor wie durft te zeggen dat mensen uit oorlogsgebieden geen recht hebben hier te komen raad ik je aan de documentaire “For Sama” eens te kijken.
Dat migratievraagstuk is zo goedkoop scoren en niet zwart wit.
Dat is als zeggen dat de wapenindustrie veel baat heeft bij een wereldoorlogenchion schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:57:
Er zijn daarentegen een aantal Shell bedrijven die er wel extreem veel baten van gehad hebben.
Jazeker. Maar het maakt geen hol uit of het asielzoekers, nareizigers of wat dan ook zijn. Dit land kan de instroom op geen enkel vlak aan.k995 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 22:56:
[...]
Je beseft toch dat niet elke migrant een asielzoeker/vluchteling is?
De zorg is totaal overbelast, politie en justitie ook, we hebben een schreeuwend huizentekort, de co2 en stikstof moeten omlaag, de verzorgingsstaat staat onder druk.
Dat is niet te rijmen met een instroom van honderdduizenden mensen in een paar jaar tijd, ongeacht het kaartje dat ze hebben.
Het gaat erom dat Nederland klaarblijkelijk vraagt om een regering met een repressiever migratiebeleid.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Dit topic is gesloten.
Voor discussie over de informatie, formatie en verkiezingsnieuws is er:
De Tweede Kamerverkiezingen 2023: coalitievorming en nieuws
Ondanks de kroeg setting, dit topic is niet om maar om ongefundeerd je frustratie, onderbuik of emotie te laten botvieren.
Hou de discussie, vriendelijk, respectvol en zoveel mogelijk op de inhoud.