Ik had de reactie gezien, dus helaas.
Ik ben me aan het bezinnen op andere ruimtesensor(en) om daarmee misschien ook VVW zones apart te kunnen sturen bij centrale warmtevraag. Ik hoef overdag maar 1 ruimte (eigen kantoor) tijdig warm te hebben. De rest (woonkamer/keuken/etc pas richting eind van de middag). Maar dat is weer een iets andere en complexere uitdaging zullen we maar zeggen.
Ik vermoed trouwens dat Qube wel degelijk iets van de ruimtetemp uit de Linq krijgt, wan ik heb de koppeling met de linq in de app een tijdje verbroken gehad en toe kreeg ik geen waarde op de sensor terug in HA. Zo gauw ik de koppeling van de Linq in de app had hersteld zag ik weer keurig de -999,9....(maar is een vermoeden. heb er niets over kunnen vinden helaas. Dus toeval is ook een optie)
Maar voor nu de monitoring van de Qube onder controle dankzij alle input hier te vinden, internet en "trial en error acties"..
Zo heeft de aansturing een nachtje gedraaid via HA/modbus i.p.v. Linq en volgens mij zag HA die -999,99 en heeft vervolgens de Qube een nachtje laten draaien..... Weet nu in elk geval dat de Qube goed werkt (erg warme vloer 's morgens). Was voor mij als leek op modbus gebied wel even spannend om het weer werkend te krijgen. Maar is gelukt.
Overzichtje van wat ik nu heb staan:
Volgende uitdaging: SMA STP6000-TL20 integratie in HA werkend krijgen. Heeft zo z'n problemen ondanks beschikbare SMA integratie in HA (vrij vertaald: vertikt het om uitgelezen te worden ondanks dat alles beschikbaar is en open staat

).
[
Voor 11% gewijzigd door
willem9503 op 30-08-2025 11:11
]