Ik heb een automatisering ingesteld die SG Ready Max inschakelt als de stroomprijs lager is dan €0,17 of als de PV-overschot groter is dan 1500 W en de buitentemperatuur lager is dan 12 °C.
Na één uur schakelde SG Ready Max automatisch weer uit.
Vannacht was de stroom meerdere uren goedkoop, dus ging met deze automatisering SG Ready Max om 00:00 aan, om 01:00 uit, om 02:00 weer aan, om 03:00 uit, om 04:00 aan en om 05:00 weer uit.
Daardoor werd de antilegionella-functie ook geactiveerd, maar dus niet slechts één keer. De eerste keer (om 00:00) werd het warmwater 59,8 °C, en om 02:00 zelfs 62,2 °C. De functie werd dus twee keer uitgevoerd.
Ik heb de automatisering inmiddels aangepast: SG Ready schakelt niet meer automatisch na één uur uit, maar alleen wanneer de voorwaarden niet meer geldig zijn. Het probleem is dus waarschijnlijk opgelost, maar de antilegionella-functie wordt nog steeds vaker dan één keer geactiveerd.
Zou het misschien mogelijk zijn om de antilegionella-functie los te koppelen van SG Ready?
Ik heb een aparte automatisering voor antilegionella (ik kan die namelijk uitvoeren zonder SG Ready).
Eigenlijk wil ik met SG Ready alleen wat extra warmte in mijn huis opslaan, zonder dat daarbij antilegionella wordt uitgevoerd. Of heb ik een andere optie voor dat in plaats van SG Ready? (Surplus PV kan ik niet aandoen, het wordt overgeschreven waarschijnlijk van ergens anders)
[
Voor 5% gewijzigd door
tibor.toth op 24-10-2025 07:38
]