Vanochtend vroeg kreeg ik dezelfde storing voor het eerst, en schoot het gebruik weer omhoog. Daarbij moet ik wel eerlijk zeggen dat de buiten temperatuur het koudst tot nu toe was, rond de -6C.Crewlie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:27:
Maar helaas: vannacht, en nu op het tijdstip van schrijven, staat de warmtepomp weer in storing modus (1018.1). Voor zover ik begrijp is dat een alarm wat gedeactiveerd moet worden met het handje. Alle andere waarschuwingen (1021.1 en 1022.1) zijn 'auto-healing'. Maar wat ik zie is dat de warmtepomp op dit moment wel 'aan de slag' is. Dus ik ben even kwijt wat het alarm nu precies betekent. Iemand een idee?
Na mijn eerdere bericht van een aantal dagen geleden is overigens uit het niets de ondergrens van de brontemperatuur (voor het met 3kw elektrisch bijstoken) “magisch” verlaagd van -8C naar -12C. Daarna heeft mijn pomp amper bij moeten stoken. Wellicht wordt er meegelezen op de thread?

Maargoed, de storing van vannacht is verder in mijn geval wel te wijten aan de zeer lage buiten temperatuur gecombineerd met de bizar lage windsnelheid (4 km/h).