Zijn waarschijnlijk omvormers van zonnepanelen.Blaze85 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:32:
[Afbeelding]
Wat zijn die AP-netwerken in mijn buurt die ongebeveiligd zijn? Zijn die ook van Odido?
De mijne beginnen ook met ap.
Zijn waarschijnlijk omvormers van zonnepanelen.Blaze85 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:32:
[Afbeelding]
Wat zijn die AP-netwerken in mijn buurt die ongebeveiligd zijn? Zijn die ook van Odido?
ThanksRbb-lwdn schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:26:
[...]
Zijn waarschijnlijk omvormers van zonnepanelen.
De mijne beginnen ook met ap.
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
https://www.rouwette.com/
Dan zou ik Ziggo pas opzeggen als je glasvezel binnen ligt en ook daadwerkelijk werkt. Als er iets tegen zit in het proces zit je straks even zonder.Rouwette schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:52:
Ik ga de glasvezel molen in. Vandaag de aanvraag ingediend. Startdatum Odido 01-10-2025
Ziggo opzegging is geaccepteerd.
Kabel moet nog het huis ingeschoten worden.
Toch heb ik dit het begin van het jaar wel gedaan. Aanbieding nieuwe klant was 15 euro. Toen hij zei dat is voor nieuwe klanten en ik aan gaf zeer ontevreden te zijn met die actie alleen voor nieuwe leden. was er een speciale regeling dat het voor mij ook gold. Heb toevallig nu de eerste maand weer 57 euro betaald. deze week nog maar eens bellen.Rbb-lwdn schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:59:
Odido gebeld en geprobeerd glasvezel voor 19.95 te krijgen.
Bij hoog en bij laag beweren ze dat het niet kan.
Zelfs werd er opgehangen tijdens het gesprek.
Ga opzeggen en dan een nieuwe aanvragen.
Dan kan het wel.
Waardeloos bedrijf dat Odido.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ik ben ook voornemens over te stappen. Ziggo verlengaanbieding is echt te karig. Twijfel zit nog enkel in tv kijken via Odido (mediabox of tv app). Ben erg gesteld op de beeldkwaliteit via DVB-C.Rouwette schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 23:52:
Ik ga de glasvezel molen in. Vandaag de aanvraag ingediend. Startdatum Odido 01-10-2025
Ziggo opzegging is geaccepteerd.
Kabel moet nog het huis ingeschoten worden.
Odido geeft aan dat ze pas Ziggo voor jou opzeggen zodra de lijn actief is. Dat is wat mij verteld is tenminste.blazez schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:26:
Hoe soepel gaat het eigenlijk als je odido neemt en ziggo opzegt bij de odido aanvraag. Ik neem aan dat odido dan de hele opzegging bij ziggo afhandeld, maar stemmen ze dat goed met elkaar af ? Dus zodra de odido lijn werkt stopt de ziggo lijn pas.
(We hebben al jaren een glas kabel in de woonkamer liggen, dus dat moet goed komen)
Voor zover ik weet werkt het zo:MrIV schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:48:
[...]
Odido geeft aan dat ze pas Ziggo voor jou opzeggen zodra de lijn actief is. Dat is wat mij verteld is tenminste.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Is het exact om dat tijdstip, of is het een tijdspatroon, elke 24 uur?pvr schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 06:55:
Vraag dit via een kennis, zijn modem van Odido valt elke dag om 22:22 uur uit, weet iemand een oplossing hiervoor voor?
BVD,
PVR
LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF
bvw schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:36:
[...]
Is het exact om dat tijdstip, of is het een tijdspatroon, elke 24 uur?
Die T54 van mij deed dat elke 23 uur en 56 minuten, dat is uiteindelijk een nieuw modem (T56) geworden. oorzaak nooit gevonden.
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Aantal jaar geleden lag de weg open voor vervanging van riolering (geen kabel gezien) en erna onze voortuin afgevragen voor grotere oprit en ook niets gezien. Wel de Ziggo maar geen glas.MrIV schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:47:
[...]
Ik ben ook voornemens over te stappen. Ziggo verlengaanbieding is echt te karig. Twijfel zit nog enkel in tv kijken via Odido (mediabox of tv app). Ben erg gesteld op de beeldkwaliteit via DVB-C.
Enkel ik heb geen groen sprietje in de voortuin. Destijds ODF afgehouden i.v.m. problemen bij de buren. Nu wel spijt van. De Odido medewerker in de winkel geeft aan dat dat niks uitmaakt en alsnog geregeld wordt. Ben wel benieuwd hoe lang dat dan gaat duren. Iemand ervaring hiermee?
[ Voor 6% gewijzigd door Rouwette op 27-08-2025 16:54 ]
Riolering ligt in het midden van de straat. Glasvezel en andere kabels en leidingen in de stoep nabij de erfgrens. Dus daar zou het rolletje voor jouw woning moeten liggen. En als het bij de erfgrens ligt, dan vind je dus inderdaad ook niks op je eigen grond 😁Rouwette schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:01:
[...]
Aantal jaar geleden lag de weg open voor vervanging van riolering (geen kabel gezien) en erna onze voortuin afgevragen voor grotere oprit en ook niets gezien. Wel de Ziggo maar geen glas.
Ben benieuwd wanneer ik iets hoor van de monteur die de kabel gaat zoeken.
Update:
Net de mail gehad dat ze verwachten op 3-9-2025 laten weten wanneer de aansluiting in huis gelegd kan worden.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Regenwater is los gekoppeld van de riolering (tegelijk gedaan) en die ligt wel aan beide zijde van de weg onder de stoep. Maargoed dat staat natuurlijk los van het glasBarre73 schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:39:
[...]
Riolering ligt in het midden van de straat. Glasvezel en andere kabels en leidingen in de stoep nabij de erfgrens. Dus daar zou het rolletje voor jouw woning moeten liggen. En als het bij de erfgrens ligt, dan vind je dus inderdaad ook niks op je eigen grond 😁
Ik heb nog nooit gezien dat ze de installatiekosten hoger dan 0 hebben gehad....The Chosen One schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 22:50:
Voor mijn gevoel heeft de naam Odido nog niet de meeste betrouwbare associatie. Dat Odido dus wat storings...gevoeliger(?) is. En zie het in de laatste ~10 pagina's al paar keer voorbijkomen. Zag ook dat er 1 of 2 mensen juist weer van Odido af wilden.
Maar weet niet of er nog een meetbaar (voor ons dan) verschil is over het laatste jaar dat er ook verbetering in is gekomen. Of is het gewoon (iets) minder maar ook voor (relatief meer) minder geld.
Zit nog bij KPN met €65 voor 1Gb en nu met €60,- voor 2Gb (en dan €30 voor 6 maand (1 jaar) of 12 maand €40,- (2 jaar) is dat wel erg aantrekkelijk... qua prijs. Vorige keer kreeg ik gewoon een rukaanbod met opzeggen/verlenging KPN. Kan het nog een keer proberen en als ze niet genoeg doen echt overstappen.
Die installatie/activatie kosten korting (€0,-) is daar nog wat over te zeggen hoe lang dat duurt? Zie niet iets staan van actie tot x-x.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
KloptHerax10NL schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:13:
Ik ben van plan een Unifi netwerk op te gaan zetten en als ik het goed begrijp moet ik dan enkel VLAN300 instellen waarna ik zonder het modem van Odido kan internetten.
Hangt van je ONT af. Bij XS-GPON heb je een speciale module nodig die geregistreerd moet worden.Kan ik ook eventueel de glasvezelkabel rechtstreeks in mijn UCG Fiber stoppen of is de ONT echt nodig?
Als ik het goed begrijp heb ik AON (volgens de KPN site), dus dan zou het direct inpluggen in mijn UCG Fiber en vervolgens VLAN300 instellen moeten werken?rens-br schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:15:
[...]
Klopt
[q]Kan ik ook eventueel de glasvezelkabel rechtstreeks in mijn UCG Fiber stoppen of is de ONT echt nodig?
Hangt van je ONT af. Bij XS-GPON heb je een speciale module nodig die geregistreerd moet worden.
Welke snelheid kan je bestellen / heb je besteld bij Odido? Dat KPN via AON aanbiedt wil namelijk niet zeggen dat je bij Odido ook AON krijgt. Als je AON hebt kan die inderdaad direct in je USG Fiber, al heb je dan nog steeds wel een SFP insteekmodule nodig (ik weet even niet hoe zo'n ding heet)Herax10NL schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:16:
[...]
Als ik het goed begrijp heb ik AON (volgens de KPN site), dus dan zou het direct inpluggen in mijn UCG Fiber en vervolgens VLAN300 instellen moeten werken?
Tot max 1 Gbit/s up/down. Zie het nu niet meer staan op de KPN site dus kan ook zijn dat ik het elders gezien heb. Als ik het goed heb zou ik een Unifi UACC-OM-SM-1G-S-2 of UACC-OM-SM-10G-D-2 moeten gebruiken.rens-br schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:19:
[...]
Welke snelheid kan je bestellen / heb je besteld bij Odido? Dat KPN via AON aanbiedt wil namelijk niet zeggen dat je bij Odido ook AON krijgt. Als je AON hebt kan die inderdaad direct in je USG Fiber, al heb je dan nog steeds wel een SFP insteekmodule nodig (ik weet even niet hoe zo'n ding heet)
[ Voor 12% gewijzigd door Rensjuh op 28-08-2025 12:43 ]
pak er nog een ander abbo bij, en je prijs is maar 14,95 het eerste jaarRensjuh schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:41:
Is er iemand die een idee heeft hoe lang de huidige actie (prijzenslag, bij 2 jaar "De eerste 12 maanden voor € 19,95/mnd") nog loopt?
Wij gaan over 1.5 maand verhuizen en gaan samenwonen met mijn schoonouders.
Als ik nu verleng krijg ik 4 maanden €10,- korting en kan ik daarna hetzelfde betalen als wat ik nu doe.
Als ik nu het abonnement op naam van mijn schoonouders zet, dus een nieuw abonnement afsluit, kunnen wij gebruik maken van deze korting.
Maar wil het abonnement eigenlijk wel pas in laten gaan tegen de tijd dat we verhuisd zijn.
Anders moeten we eerst bij mijn schoonouders het abonnement om laten zetten van huidig (Ziggo) naar Odido en daarna de verhuismolen in.
Wil het het liefst in 1 stap doe.
edit; Oeps, zit nu te kijken en kan gewoon kiezen om het abonnement per verhuisdatum in te laten gaan.
Had verwacht dat dit voor nu nog te ver in de toekomst zou zijn, maar blijkbaar geen probleem.
Mobiele abonnement van mij en mijn vrouw zitten al bij Odidotorretje2012 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:33:
[...]
pak er nog een ander abbo bij, en je prijs is maar 14,95 het eerste jaar
90Mbps klinkt alsof de verbinding blijft hangen op fast-ethernet. Probeer het eens met een andere kabel, ook al is dat door de gang en over de vloer, om de bestaande kabel uit te sluiten.Darow schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:05:
En bedraad met de xbox net 90.
Ik heb zojuist de laptop aangesloten met een andere kabel en hier haal ik ook maar 80 mee.hcQd schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:19:
[...]
90Mbps klinkt alsof de verbinding blijft hangen op fast-ethernet. Probeer het eens met een andere kabel, ook al is dat door de gang en over de vloer, om de bestaande kabel uit te sluiten.
[ Voor 14% gewijzigd door Darow op 28-08-2025 19:01 ]
Is inderdaad wel een belangrijk punt. Ik ben bijvoorbeeld vorig jaar van 1Gbps KPN over AON naar 1Gbps Odido over XGS-PON gegaan.rens-br schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 10:19:
[...]
Dat KPN via AON aanbiedt wil namelijk niet zeggen dat je bij Odido ook AON krijgt.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq