Hangt ervan af van wie het netwerk is. Hier is het glasnetwerk van Delta en zit er een ONT van Delta tussen waar we gewoon de router op inprikken. Als KPN het netwerk heeft aangelegd, zal dat waarschijnlijk weer anders zijn.joey82 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 21:03:
Als je overstapt van kpn, wordt dan het zwarte kastje wat je over het aansluitpunt schuift vervangen?
Of komt er ( behalve het modem ) nog extra aparatuur bij?
Ik zat te twijfelen of ik van delta wilde overstappen naar Odido. Het verlengingsaanbod van delta is belabberd en Odidio had op zich een prima aanbod. Maar toevallig bij onderzoek naar de mogelijkheid van gebruik van mijn eigen Fritz!Box 5590 loop ik tegen de datasheet aan waaruit blijkt dat Odido nog steeds geen ipv6 ondersteund. Oef. Ik denk dat ik toch niet meer terug in de tijd wil
Als je uit principe (omdat ze geen ipv6 ondersteunen) geen provider wil dit geen ipv6 heeft kan ik je wel begrijpen. Maar voor de werking maakt het niet veel uit. Tenzei je zelf ipv6 nodig hebt.ahbart schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:14:
Ik zat te twijfelen of ik van delta wilde overstappen naar Odido. Het verlengingsaanbod van delta is belabberd en Odidio had op zich een prima aanbod. Maar toevallig bij onderzoek naar de mogelijkheid van gebruik van mijn eigen Fritz!Box 5590 loop ik tegen de datasheet aan waaruit blijkt dat Odido nog steeds geen ipv6 ondersteund. Oef. Ik denk dat ik toch niet meer terug in de tijd wil
Nou kijkahbart schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:14:
Beide. Ik gebruik het ook actief.boswandeling schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:28:
[...]
Als je uit principe (omdat ze geen ipv6 ondersteunen) geen provider wil dit geen ipv6 heeft kan ik je wel begrijpen. Maar voor de werking maakt het niet veel uit. Tenzei je zelf ipv6 nodig hebt.
En het beloofd niet veel goeds, dat ze nu anno 2026 nog steeds geen ipv6 hebben uitgerold. Ik dacht dat Ziggo al laat was.
Delta doet bij een (groot?) aantal klanten CGNAT, dat vind ik vele malen vervelender dan dat er geen ipv6 is. Ik heb zelf niet niet iets wat nu niet werkt omdat ik geen ipv6 heb.ahbart schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:14:
cgnat was eenvoudig uit te zetten via het portaal. Voor de meeste mensen is cgnat prima.jongetje schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:00:
[...]
Delta doet bij een (groot?) aantal klanten CGNAT, dat vind ik vele malen vervelender dan dat er geen ipv6 is. Ik heb zelf niet niet iets wat nu niet werkt omdat ik geen ipv6 heb.
Maar stap je nu echt niet over vanwege ipv6? Wat merk je daar in de praktijk nu echt van? Ben serieus wel benieuwd.ahbart schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:04:
[...]
cgnat was eenvoudig uit te zetten via het portaal. Voor de meeste mensen is cgnat prima.
Los van de technische voordelen van ipv6, vind ik dat een provider anno nu, geen serieuze kandidaat meer is als ze geen ipv6 aanbieden.jongetje schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:08:
[...]
Maar stap je nu echt niet over vanwege ipv6? Wat merk je daar in de praktijk nu echt van? Ben serieus wel benieuwd.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
- Odido hack: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie
- Odido hack: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)
FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen